☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Tenzij hij de waarheid spreekt (dat hij met veel meer man is die allemaal een botnet hebben).AW_Bos schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:40:
Het Twitter-account en het YouTube kanaal van die Anon-scruggs is inmiddels opgeheven. Of dit uit eigen initiatief is of door met dank aan de politie of Twitter/YouTube, is mij niet bekend. Maar dit maakt nu wel duidelijk dat die zolderkamer-hackert nu mogelijk gestopt zal zijn.
* AW_Bos wacht nu op het nieuws dat er iemand aangehouden is....
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik wacht in spanning afAnonymoussaurus schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:14:
Misschien is dit interessant om te lezen: http://www.emerce.nl/nieu...nders-achter-aanval-ziggo
Er wordt gezegd dat vandaag KPN aan de beurt is. Dan krijg je weer van die mensen "oh, ik ga weg bij KPN want er is al 1 keer storing geweest".
* FreshMaker heeft een lopende 'deal' met de buren
Die hebben de afgelopen dagen dankbaar van "mijn" aansluiting gebruik gemaakt ....
Nu zal het mijn 'beurt zijn'
Mijn router zal vanzelf wel overstappen, me dunkt ... ( vooralsnog gebruik ik opennic .. you never know )
Error 503 Backend fetch failed geven de servers, een aantal in de loadbalancing pool zijn stuk en een aantal werkt goed dus bij een aantal keer F5 heb je random gedrag.
Zou de ddos afgeboven zijn naar nu.nl, vast een te negatief artikel geplaatst over de hacker
Ik dacht dat ik de enige was, ik had dat vannacht inderdaad ook. Heel af en toe maar.stormfly schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:23:
Iemand al opgemerkt dat Nu.nl al de hele dat problemen heeft...is sinds vannacht al
Error 503 Backend fetch failed geven de servers, een aantal in de loadbalancing pool zijn stuk en een aantal werkt goed dus bij een aantal keer F5 heb je random gedrag.
Zou de ddos afgeboven zijn naar nu.nl, vast een te negatief artikel geplaatst over de hacker
Verwijderd
Ik heb geen Google DNS ingesteld maar toch zit ik op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (omgeving Alkmaar)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 16:32 ]
Is het ingesteld op je computer of op de router?Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:31:
Klopt het dat Ziggo de DNS van Google doorgeeft?
Ik heb geen Google DNS ingesteld maar toch zit ik op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (omgeving Alkmaar)
[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-08-2015 16:33 ]
Verwijderd
De routerAnonymoussaurus schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:33:
[...]
Is het ingesteld op je computer of op de router?
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4
DNS3: 84.116.46.20
Zijn automatisch toegewezen door Ziggo
http://www.nu.nl/internet...arten-ddos-aanvallen.html
Ik vind het overigens wel raar dat je via Google bent ingesteld. Ik zit via UPC Ireland.
[ Voor 38% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-08-2015 16:43 ]
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, een ISP probeert altijd de dienstverlening zoveel mogelijk binnen zijn eigen netwerk te houden. Alle overige modems hebben IP adressen uit de Liberty Global reeksen, lijkt me bijna onmogelijk dat jij als enige Google hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:34:
[...]
De router
DNS1: 8.8.8.8
DNS2: 8.8.4.4
DNS3: 84.116.46.20
Zijn automatisch toegewezen door Ziggo
Ik denk dat je eroverheen kijkt en dat je toch kijkt naar zelf ingestelde adressen, prik de reset knop van je modem maar eens 30 seconden in

DNS Ierland IPv4 1: 89.101.251.228
DNS Ierland IPv4 2: 89.101.251.229
DNS Austria IPv4 1: 84.116.46.20
DNS Austria IPv4 2: 84.116.46.21
DNS Poland IPv4 3: 84.116.46.22
DNS Poland IPv4 4: 84.116.46.23

als ik de aangegeven dns servers in mijn modem gebruik (84.116.46.22 & 84.116.46.23), komen die volgens dnsleaktest.com trouwens uit bij UPC Polska (Polen) met een ander ip 62.179.14.230 & 62.179.14.228
Helaas geen glasvezel hier, dus Ziggo is het enige alternatief.
De verbinding wordt zakelijk dus gebruikt: mailen, clouding, etc.
Als je zonder TV besteld, kan je dan nog steeds op Horizon?
Wat zijn de ervaringen met Ziggo ZZP? Wordt bijvoorbeeld de upload-snelheid behaald?
Thanks.
[ Voor 31% gewijzigd door HollowGamer op 22-08-2015 17:18 ]
Verwijderd
Ik kan alleen antwoord geven op je vraag over de upload snelheid. Ja, die haal je gewoon:HollowGamer schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:21:
Binnenkort wil ik overstappen op Ziggo Zakelijk ZZP'er, mede door de hogere upload-snelheid.
Nu kijken we hier ook TV, maar dit kan ook via (de) Horizon LiveTV (App).
Een aansluiting is dus niet persé nodig.
Voor de 5 euro scheelt dit niet zo heel veel, maar ik vroeg het mij wel af.
Wat zijn de ervaringen met Ziggo ZZP? Wordt bijvoorbeeld de upload-snelheid behaald?
Is het goedkoper (als je de BTW-eraf haalt) dan het Z2-pakket voor de consumenten?
Thanks.

200/40.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Tja, wel jammer dat die uploadsnelheid juist de reden is dat glasvezel zoveel beter is dan Ziggo.IMWhizzle schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:27:
[...]
Achter VDSL schuilt een netwerk dat voor 90% bestaat uit glasvezel. Het laatste stukje is van koper. Misschien is de centrale dichtbij. Dan is het niet nodig om glas door te sluizen naar de woning. Het enige wat niet vergelijkbaar is met glasvezel is de uploadsnelheid.
Ik kwam trouwens vandaag op de fiets ook een stel werklui tegen die langs het fietspad een dikke groene tuinslang in een gegraven gootje waren aan het leggen. Viel me op dat er een Ziggo-logo op hun hesjes stond. Misschien hebben ze dan toch door dat er hier in de buurt een capaciteitsprobleem heerst op gezette tijden
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:07:
[...]
Ik kan alleen antwoord geven op je vraag over de upload snelheid. Ja, die haal je gewoon:
[afbeelding]
200/40.
Zien er goed uit.TFHfony schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:26:
Ook ik kan dat bevestigen. Zowel de download (200mbits) als de upload (40mbits) haal ik hier (4854) eigenlijk altijd.
Thanks, ga het maar eens aanvragen.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
2250 WP Zuid PVoutput
Ter illustratie: Mijn upstream grafiek volgens Samknows in de afgelopen 2 maanden:HollowGamer schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:42:
[...]
[...]
Zien er goed uit.
Thanks, ga het maar eens aanvragen.

Deze ligt dus steevast tussen de 40 en 41mbps.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Stuk minder omslachtig dan steeds via de rode knop te werken op mijn Humax dozen die ik eerder had.
Beeldkwaliteit is ook perfect ondanks dat het VOD is.
En als je dan een box hebt kan je het ook gebruiken op de horizon app denk ik omdat deze in verbinding staat met je box ?andy88 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:29:
Klopt is enkel voor de Horizon, werkt wel lekker moet ik zeggen.
Stuk minder omslachtig dan steeds via de rode knop te werken op mijn Humax dozen die ik eerder had.
Beeldkwaliteit is ook perfect ondanks dat het VOD is.
2250 WP Zuid PVoutput
De nieuwe DNS servers zijn niet erg snel aangezien deze zich niet in Nederland bevinden, dus het kan inderdaad zo zijn dat pagina's trager laden omdat de resolve tijd langer is geworden.Yo_flow schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:48:
Ik ervaar sinds de grote storing/DNS wijziging dat de response tijd van het laden van pagina's en dergelijke erg langzaam is... duurt soms enkele seconden voordat iets door laad, het lijkt alsof er ergens vertraging op treed. Speedtest is echter goed, geen daling van snelheid of ping... erg raar probleem, resetten modem werkt niet? Iemand een idee waar dit aan ligt??
Verwijderd
Oostenrijkse isp's zijn op grond van een gerechtelijk vonnis sinds 1 augustus 2014 verplicht om een aantal fileshare-portalen te blokkeren. Dat bereikt Liberty Global via een blokkade/verwijzing/aanpassing in de Oostenrijkse dns-servers onder zijn beheer. Wat op zijn beurt nu effect heeft hier.masutrix schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:12:
Ik merk dat de nieuwe dns'en die ziggo nu gebruikt, ook thepiratebay blokkeren. Zodra ik de dns van google instel, kan ik thepiratebay weer gewoon bereiken. ?!
nieuws: Oostenrijkse providers moeten The Pirate Bay blokkeren
Update.Österreichische Internetprovider müssen ab kommendem Freitag mehrere Internetportale, darunter die bei Filesharern beliebte "Pirate Bay“, sperren.
Het blijkt dat ik een onjuiste aanname deed, zie verderop: Jerrythafast in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9". Maar ook de Ierse tak van UPC dient de piratenbaai te blokkeren (voor klanten in Ierland): http://www.rte.ie/news/bu.../456177-pirate-bay-court/.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2015 15:17 . Reden: Ik bleek abuis (Iers/Oostenrijks). Link naar nieuws hier op Tweakers ingevoegd. ]
Verwijderd
Zo groot verschil mag je in Europe ook niet verwachten heeft misschien ook wel met de route te maken.ArcticWolf schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:19:
[...]
De nieuwe DNS servers zijn niet erg snel aangezien deze zich niet in Nederland bevinden, dus het kan inderdaad zo zijn dat pagina's trager laden omdat de resolve tijd langer is geworden.
Voor betere privacy:
http://blog.censurfridns.dk/en
91.239.100.100
89.233.43.71
https://www.opennicproject.org/
Dit was ook al voor de DDOS aanvallen en voordat ik een andere DNS server had ingesteld. Nu heb ik de Google DNS server ingesteld, maar heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Zou dit misschien een probleem kunnen zijn aan mijn kant?
30~40ms binnen Europa is redelijk normaal hoor, alleen Frankrijk, België, Duitsland, Engeland zijn uitzonderingen.Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 06:46:
[...]
Zo groot verschil mag je in Europe ook niet verwachten heeft misschien ook wel met de route te maken.
Voor betere privacy:
http://blog.censurfridns.dk/en
91.239.100.100
89.233.43.71
https://www.opennicproject.org/
Verwijderd
edit: And we're back!
[ Voor 9% gewijzigd door Donny op 22-08-2015 13:08 ]
Die DNS'en zitten tegenwoordig toch aan elkaar verbonden?Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 05:37:
[...]
Oostenrijkse isp's zijn op grond van een gerechtelijk vonnis sinds 1 augustus 2014 verplicht om een aantal fileshare-portalen te blokkeren. Dat bereikt Liberty Global via een blokkade/verwijzing/aanpassing in de Oostenrijkse dns-servers onder zijn beheer. Wat op zijn beurt nu effect heeft hier.
nieuws: Oostenrijkse providers moeten The Pirate Bay blokkeren
[...]
Door bijvoorbeeld de DNS te gebruiken als Id, kun je checken of iemand op het UPC netwerk zit.
Daardoor krijg je sneller verbinding omdat je op hetzelfde netwerk zit (bijvoorbeeld voor de Horizon App), terwijl Vodafone je capt. Of services die simpelweg niet werken op andere netwerken.
Om TPB zou ik mij niet zo druk maken, daar komen de meeste toch wel omheen.
---
Hier in het gelukkig om de DNS-issues heen kunnen werken.
Ik gebruikte al de OpenDNS/Google DNS-servers, maar ben nu toch maar overgestapt op twee servers van OpenNIC.
[ Voor 16% gewijzigd door HollowGamer op 22-08-2015 17:17 ]
Met welke DNS-servers ervaar je dat? Via 84.116.46.20 en 84.116.46.21 (de twee Oostenrijkse DNS-servers waarop Ziggo mij heeft gezet) kan ik gewoon naar The Pirate Bay en Kinox surfen.masutrix schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:12:
Ik merk dat de nieuwe dns'en die ziggo nu gebruikt, ook thepiratebay blokkeren. Zodra ik de dns van google instel, kan ik thepiratebay weer gewoon bereiken. ?!
EDIT: Het zijn juist de Ierse servers die The Pirate Bay blokkeren! Als ik mijn DNS instel op onderstaande servers krijg ik een foutmelding bij het navigeren naar The Pirate Bay.
Dit waren de eerste servers die in dit topic werden gemeld toen Ziggo begonnen was om mensen over te zetten op buitenlandse DNS-servers. Later kwamen daar de Oostenrijkse bij. Wellicht is dit de reden dat ze later klanten juist naar Oostenrijkse DNS-servers zijn gaan verhuizen? Als je nog Ierse DNS-servers in je modem hebt staan zou je kunnen proberen hem te rebooten. Het zou mij niet verbazen als Ziggo daarna Oostenrijkse DNS-servers in je modem zet.DNS Ierland IPv4 1: 89.101.251.228
DNS Ierland IPv4 2: 89.101.251.229
[ Voor 50% gewijzigd door Jerrythafast op 22-08-2015 14:18 ]
Hebben ze deze nog?hcQd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:49:
Misschien niet van belang voor jouw situatie, maar met het nieuwe abonnement verlies je ook toegang tot de "gratis" newsserver.

Nou ja, die dertig dagen en de limieten zijn nou niet bepaald een echt voordeel.
De reden dat wij gekozen voor een nieuw abo voor thuis, was de goedkopere decoder.
Een nieuwe kost zo'n 200~ euro, terwijl bij abo zo rond de 60 euro dacht ik.
Je gebruikt het echter prive (tv kijken) dus technisch gezien mag je de btw niet (volledig) terugvragen. Dat wordt terug betalen bij een controle.HollowGamer schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:21:
Binnenkort wil ik overstappen op Ziggo Zakelijk ZZP'er, mede door de hogere upload-snelheid.
Nu kijken we hier ook TV, maar dit kan ook via (de) Horizon LiveTV (App).
Een aansluiting is dus niet persé nodig.
Voor de 5 euro scheelt dit niet zo heel veel, maar ik vroeg het mij wel af.
Is het goedkoper (als je de BTW-eraf haalt) dan het Z2-pakket voor de consumenten?
Thanks.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
[ Voor 194% gewijzigd door HollowGamer op 22-08-2015 17:16 ]
Uiteindelijk hangt het bij een mogelijke controle af van de goodwill van je inspecteur. De meeste zijn heel makkelijk en vinden het allemaal best. Er zijn er ook die je een forfait aanrekenen voor privé gebruik en moeilijk doen. Als jij beweert je internet niet privé te gebruiken zal hij waarschijnlijk controleren of iemand in het gezin een FB account heeft of vragen hoe je je bankzaken regelt. Heeft hij een slechte bui, dan rekent hij hem 5 jaar terug privé + 50% boete. En tussen die 2 kan het variëren.HollowGamer schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:15:
[...]
Dan kijken we maar geen TV en surfen we niet in onze vrije tijd naar social-media.
Al vind ik het wel leuk om op de achtergrond de TV aan te hebben onder het werken.
Over btw. terugvragen.. kosten die je maakt (voor je zaak) mag je gewoon terugvragen hoor.
Zo'n beetje alles kan je ook privé gebruiken, maar mocht er iemand mee kijken, .. de verbinding wordt volledig zakelijk gebruikt.
Zorg voor een kloppend verhaal wat je goed doordacht hebt en er is niets aan de hand. Maar je hebt er bijzondere figuren bijlopen ;-) Die houden er niet van als ze het idee hebben dat mensen het BTW voordeel te veel privé gebruiken/misbruiken.
Urm ik denk dat je ooit fout bent voorgelicht en nog nooit een controle hebt gehadHollowGamer schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:15:
[...]
Dan kijken we maar geen TV en surfen we niet in onze vrije tijd naar social-media.
Al vind ik het wel leuk om op de achtergrond de TV aan te hebben onder het werken.
Over btw. terugvragen.. kosten die je maakt (voor je zaak) mag je gewoon terugvragen hoor.
Zo'n beetje alles kan je ook privé gebruiken, maar mocht er iemand mee kijken, .. de verbinding wordt volledig zakelijk gebruikt.
Zolang de tv niet zakelijk gebruik wordt kun je hem niet aftrekken. Dat je de dienst ook zakelijk gebruikt is betekent niet dat je alles kunt aftrekken, zie gemend gebruik:
http://www.belastingdiens...d_gebruik/gemengd_gebruikKoopt u goederen of diensten die u zowel zakelijk als privé gebruikt? Dan zijn er 3 mogelijkheden:
◾U trekt helemaal geen btw af.
◾U trekt geen btw af voor het deel dat u privé gebruikt of gaat gebruiken.
◾U trekt de btw volledig af, maar betaalt aan het einde van het jaar btw voor het privégebruik.
De optie u trekt alle btw af staat er niet tussen
[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 22-08-2015 17:00 ]
Thanks voor de tip.TFHfony schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:55:
[...]
Uiteindelijk hangt het bij een mogelijke controle af van de goodwill van je inspecteur. De meeste zijn heel makkelijk en vinden het allemaal best. Er zijn er ook die je een forfait aanrekenen voor privé gebruik en moeilijk doen. Als jij beweert je internet niet privé te gebruiken zal hij waarschijnlijk controleren of iemand in het gezin een FB account heeft of vragen hoe je je bankzaken regelt. Heeft hij een slechte bui, dan rekent hij hem 5 jaar terug privé + 50% boete. En tussen die 2 kan het variëren.
Zorg voor een kloppend verhaal wat je goed doordacht hebt en er is niets aan de hand. Maar je hebt er bijzondere figuren bijlopen ;-) Die houden er niet van als ze het idee hebben dat mensen het BTW voordeel te veel privé gebruiken/misbruiken.
Klopt helemaal natuurlijk, maar ik heb de upload snelheid gewoon nodig.
Bestanden in de cloud-opslaan, mailen van files, etc. allemaal zakelijk dus.
Ja.. I know.sdk1985 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:59:
[...]
Urm ik denk dat je ooit fout bent voorgelicht en nog nooit een controle hebt gehad.
Zolang de tv niet zakelijk gebruik wordt kun je hem niet aftrekken. Dat je de dienst ook zakelijk gebruikt is betekent niet dat je alles kunt aftrekken, zie gemend gebruik:
[...]
http://www.belastingdiens...d_gebruik/gemengd_gebruik
De optie u trekt alle btw af staat er niet tussen.
Zal mijn reactie aanpassen.
Het was een vraag of het kon (Horizon gebruiken), bij een Internet abo van Ziggo Zakelijk.
Mja het internet is prima zakelijk te argumenteren. Ik overweeg zelf ook over te stappen ivm de upload snelheid en het "hoe declareer ik het" is iets waar ik toevallig vorige week naar heb gekekenHollowGamer schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:15:
[...]
Thanks voor de tip.
Klopt helemaal natuurlijk, maar ik heb de upload snelheid gewoon nodig.
Bestanden in de cloud-opslaan, mailen van files, etc. allemaal zakelijk dus.
[...]
Ja.. I know.
Zal mijn reactie aanpassen.
Het was een vraag of het kon (Horizon gebruiken), bij een Internet abo van Ziggo Zakelijk.
Hier staat overigens nog wel een aardig voorbeeld:
Moet zelf nog wel even kijken of ik nog meer verschillen kan ontdekken. Onbeperkt bellen is in ieder geval iets duurder (12,50 ex btw vs 10,95 inclusief). Misschien zijn de belminuten individueel ook anders geprijsd.Voorbeeld: ziggo bundel rekening van € 65+ € 20 aan belkosten. De belkosten zijn 80% prive
Uitwerking: TV is prive, dus je hebt te maken met 65 – 18 = 47 (72%) aan abonnementsgeld en 20% van € 20 aan zakelijke belkosten. Dat is toch stukken meer als dat je het NIET aftrekt, toch?
Thanks voor de uitleg en rekensom.sdk1985 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:25:
[...]
Mja het internet is prima zakelijk te argumenteren. Ik overweeg zelf ook over te stappen ivm de upload snelheid en het "hoe declareer ik het" is iets waar ik toevallig vorige week naar heb gekeken.
Hier staat overigens nog wel een aardig voorbeeld:
[...]
Moet zelf nog wel even kijken of ik nog meer verschillen kan ontdekken. Onbeperkt bellen is in ieder geval iets duurder (12,50 ex btw vs 10,95 inclusief). Misschien zijn de belminuten individueel ook anders geprijsd.
Klopt inderdaad, alles moet je (perfect) bijhouden en niet alles is allemaal makkelijk te bereken.
Zullen eens kijken hoe en wat.
Al wat gespeeld met dns servers en een lange modem reset maar geen oplossing.
Dat kan heel goed. Neem gewoon contact met de helpdesk op, zij kunnen je prima verder helpen.aicaramba schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:37:
Ik heb de laatste tijd heel vaak problemen met ziggo. Ik weet dat er DDOS aanvallen zijn geweest, dus ik heb de DNS servers van OPENDNS ingesteld, maar zowel voor als na de DDOS aanvallen heb ik heel vaak dat het internet 2 minuten goed is en weer 1 minuut wegvalt.
Dit was ook al voor de DDOS aanvallen en voordat ik een andere DNS server had ingesteld. Nu heb ik de Google DNS server ingesteld, maar heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Zou dit misschien een probleem kunnen zijn aan mijn kant?
Nopencornelisse schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:59:
Nog meer mensen die geen verbinding meer hebben via Ziggo? Hij blijft hangen op host zoeken.
https://www.allestoringen.nl/storing/ziggo & https://twitter.com/searc...cal=news&q=ziggo&src=typdncornelisse schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 19:59:
Nog meer mensen die geen verbinding meer hebben via Ziggo? Hij blijft hangen op host zoeken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde

Edit, ik zit dus in hetzelfde /23 subnet met mijn verkregen WAN IP.
[ Voor 51% gewijzigd door MisteRMeesteR op 22-08-2015 23:06 ]
www.google.nl
2250 WP Zuid PVoutput
Uit mijn eigen router/firewall (Cisco ASA5520), welke achter mijn modem in bridge hangt.MdO82 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:41:
Waar haal je dat vandaan ?
www.google.nl
Vraag: ik heb achter het modem (bridge-modus), een DIR-868L hangen met dd-wrt.
Nu heb ik af-en-toe geen WAN-IP in de router staan en moet ik de volgende acties uitvoeren het weer te herstellen:
- Release WAN IP
- Reboot router
Nu lees ik dat dit te maken zou kunnen hebben met de hardware i.p.v. de firmware.
Maar het lijkt mij dat de router niet checkt of het WAN-IP is verlopen en dus een nieuwe moet ophalen.
Ik heb op de router WAN, ingesteld als DHCP.
Ook heb ik een aantal dingen als domain (dynamic.ziggo.nl) en het Ziggo DNS-entry opgegeven, maar niets helpt.
Nu kan ik wel een scriptje draaien, maar misschien is er iemand die hetzelfde probleem heeft of een betere oplossing heeft?
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik haal hier keurig 121.83/11.92 op het 120/12 pakket.NoxiuZ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 02:05:
Meer mensen last van vermindering van bandbreedte? Zou nu toch niet veel moeten schelen. Haal 'maar' 109mbps. ipv 200.
Verder heb ik mijn Ubee modem ingesteld op een alternatieve DNS (OpenDNS momenteel).
NoxiuZ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 02:05:
Meer mensen last van vermindering van bandbreedte? Zou nu toch niet veel moeten schelen. Haal 'maar' 109mbps. ipv 200.

geen probleem hier.. maar ja kan toch dat ze 's nachts wat onderhoud doen?
NoxiuZ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 02:05:

Nope, geen problemen
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ja nog ff... Betaal me al blauw aan Ziggo met al die zenders, internet en paar extra pakketten. Sowieso gaan boetes (ook uit Leeuwarden) hier naar het speciale archief.Jerrythafast schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:25:
Snelheidsoverschrijding van bijna 6 Mb/s! Kijk maar uit MAX3400, straks krijg je een boete

Het snelheidsverlies is hier ongeveer 20 mbps maar dat is mij al teveel!NoxiuZ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 02:05:
[ Voor 3% gewijzigd door Yo_flow op 23-08-2015 15:02 ]

hij moest eerst nog 13 uur lopen die backup, maar was nu zo klaar
[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 23-08-2015 15:35 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ook geprobeerd te port-forwarden, maar dat mocht niet baten..
Enig idee waar dit aan kan liggen?
Het enige wat ik in verband met de storingen heb veranderd is dit.

[ Voor 33% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-08-2015 15:49 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Nog niet geprobeerd. Was ik al wel van plan, maar dat gaat momenteel nogal moeilijk omdat iedereen hier in het huis druk bezig is met het internetten/gamen etc. Dus is niet zo handig om het te veranderen momenteel. Dan restart de router namelijk.Jim423 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:51:
En als je die DNS weer origineel zet?
Je kan DNS overriden op je eigen machine/console; hoef je niks te herstartenAnonymoussaurus schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:55:
[...]
Nog niet geprobeerd. Was ik al wel van plan, maar dat gaat momenteel nogal moeilijk omdat iedereen hier in het huis druk bezig is met het internetten/gamen etc. Dus is niet zo handig om het te veranderen momenteel. Dan restart de router namelijk.
Verwijderd
Ziggo is weer aan het prutsen.NoxiuZ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 02:05:

Want?

En ja, ik meet nu even via mijn SSH-tunnel omdat ik even met wat anders bezig ben. Uiteindelijk haal ik dus 204.99Mbit van NL naar FR naar BE.
wel de langzaamste tov de gasten boven mij.. maar toch:Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:06:
[...]
Ziggo is weer aan het prutsen.
[afbeelding]

Of je eigen wifi of Router is gewoon vernacheltVerwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 16:06:
[...]
Ziggo is weer aan het prutsen.
[afbeelding]
Correct, gewoon 0.0.0.0IMWhizzle schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:52:
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik de originele dns weer. Had google dns op mijn modem/router geplaatst. Gewoon 0.0.0.0?
Echter, hoe komt het dat mijn draadloze internetsnelheid enorm verlaagd is? Haalde met mijn Macbook Pro uit 2010 makkelijk 150mbs op 5 Ghz. Dit is nu gezakt naar 80. Enig idee wat ik verkeerd doe? Heb geen eigen router in gebruik, alleen die van Ziggo. De Cisco EPC 3928.

[ Voor 17% gewijzigd door IMWhizzle op 23-08-2015 18:05 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Snap ik, tot vorige week was dit echter niet het geval.Raven schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:10:
Problemen met wifi kan zoveel oorzaken hebben, dekkingsprobleem, naburige netwerken, andere stoorbronnen, etc...

Oscar Wilde
[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 23-08-2015 18:35 ]
Oscar Wilde
Laten we het hopen. Heb juist altijd meer dan 200 gehaald, dus dit is wel even schrikken. Ik houd het in de gaten.Raven schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:34:
Bedraad haal je iig wel veel meer dan draadloos, maar Ziggo had de afgelopen week wat probleempjes, mogelijk dat die 20Mbps minder daar nog mee te maken heeft?
Onwaarschijnlijk. DNS-issues hebben geen snelheidsgevolgen. Je kan alleen geen URL's meer resolven.Raven schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:34:
Bedraad haal je iig wel veel meer dan draadloos, maar Ziggo had de afgelopen week wat probleempjes, mogelijk dat die 20Mbps minder daar nog mee te maken heeft?
Hij kan beter even een paar verschillende servers testen (of bijvoorbeeld op http://speedtest.ziggo.nl
Sommige test-servers van Ookla kunnen zelf niet goed omgaan met hogere snelheden.
[ Voor 0% gewijzigd door FatalError op 24-08-2015 09:45 ]
TFHfony schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:06:
[...]
Onwaarschijnlijk. DNS-issues hebben geen snelheidsgevolgen.

Iets reeeler; DNS heeft wel zeker consequenties voor snelheid maar doordat we allemaal een "dom OS" hebben, wordt een zeer groot gedeelte van je queries tijdelijk gecached en zal een volgende query sneller worden afgehandeld. Het is dan voor sommige personen slimmer/makkelijker om thuis een eigen DNS-server te hosten (kosten vanaf 30 Euro aan hardware) om het "gezeik" van een relatief vervelende storing/DDOS van Ziggo zelf op te vangen.
We zijn in NL te verwend met een overvloed aan hoogwaardige infrastructuur dat we altijd maar aannemen dat er niks kapot kan. 1 tikfout van een medewerker van Ziggo en 0 abonnees kunnen meer internetten omdat de automagische DNS-servers verwijzen naar een niet-bestaande machine.
Dat klopt inderdaad. Er kunnen geen domeinnamen geresolved worden, waardoor die neit meer bereikbaar zijn. Maar direct IP verkeer ondervind hier geen hinder van en zal ook niet in snelheid beperkt worden.MAX3400 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:35:
[...]
Serieus? Dus als ik op mijn PC invul dat mijn primaire DNS 169.254.0.1 is en mijn secundaire DNS 127.0.0.1 heeft dat 0 gevolgen voor mijn snelheid?
Je begrijpt toch ook wel dat bijna niemand in de wereld websites benaderd op direct IP??MediaZoo schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:40:
[...]
Dat klopt inderdaad. Er kunnen geen domeinnamen geresolved worden, waardoor die neit meer bereikbaar zijn. Maar direct IP verkeer ondervind hier geen hinder van en zal ook niet in snelheid beperkt worden.
Response snelheid van het netwerk en dns severs.
Hoeveelheid beschikbare bandbreedte.
Beide relevant voor de totaal beleving van je internet experience. Maar voor een speedtest is eigenlijk alleen de bandbreedte relevant.
Helaas moet ik toch constateren dat het aanpassen van de DNS niet het probleem heeft opgelost. Heb de Ziggo, Dns.Watch en OpenDNS adressen geprobeerd maar bij allen komt bovenstaand probleem toch voor.Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:01:
Aangezien ze net bij de Ziggo Klantenservice aangaven dit probleem de laatste weken al vaker gehoord te hebben post ik mijn TS ook even hier:
Ik heb thuis wifi problemen. Internetten werkt op meerdere apparaten prima tot op een bepaald moment. Op dat moment worden er geen pagina’s meer geladen of kan bijvoorbeeld WhatsApp geen berichten meer afleveren/ontvangen op een mobiel. Er is nog wel verbinding met het Wifi netwerk maar (tijdelijk) geen internettoegang lijkt het. Opnieuw verbinden met hetzelfde wifi netwerk lost direct het probleem op. Helaas is dit een tijdelijke, en irritante, fix. We hebben 2 wifi-netwerken in huis, 1 via het Ziggo-modem en 1 via de TP-link router. Switchen naar het andere wifi-netwerk in ons huis lost het probleem eveneens op, maar ook daar is dit van tijdelijke aard. Dus beide wifi-netwerken kennen hetzelfde probleem. Mijn gevoel is daarom dat het in de bron (Ziggo modem) al mis gaat. Bedraad kijk ik af en toe Netflix, ik kan me niet herinneren dat het probleem daar ook voorkwam maar ik kijk dat niet heel frequent dus met zekerheid zeggen dat het bedraad niet voorkomt kan ik niet.
Onze setup:
- Ziggo met Cisco EPC3928 modem met DHCP aan met Wifi-netwerk 'Draadloos' 2.4Ghz kanaal 1
- LAN-verbinding vanuit Cisco naar TP-Link router
- TP-Link WR1043ND router met DHCP uit met Wifi-netwerk 'Wireless' 2.4Ghz kanaal 6
- Alle apparaten (Macbook Pro, iPad, iPhone, Galaxy S6) verbonden met TP-Link wifi-netwerk
Geprobeerd:
- Wifi-netwerk verwijderen en opnieuw aanmaken (incl. 5Ghz netwerk geprobeerd en kanalen veranderd)
- DHCP op Ziggo modem uitgezet en op TP-Link aangezet
- Firmware update TP-Link
- Vast ip-adres toekennen aan Macbook (hier test ik op)
Ziggo stuurt nu een monteur omdat ze zelf vanuit de Klantenservice niet weten wat het probleem is. De router was verder prima, al had ik wel 33% loss maar dat is na een reboot opgelost. Wat de monteur nu echt komt doen weet ik niet, het probleem is namelijk niet op commando te reproduceren. Het modem zal wel omgeruild worden vermoed ik.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Ik wil Ziggo eigenlijk vragen om het modem om te ruilen, kijken of dat helpt.
Ik zou eerst is proberen vast te stellen of je bekabeld ook problemen hebtAghanim schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:53:
[...]
Helaas moet ik toch constateren dat het aanpassen van de DNS niet het probleem heeft opgelost. Heb de Ziggo, Dns.Watch en OpenDNS adressen geprobeerd maar bij allen komt bovenstaand probleem toch voor.
Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Ik wil Ziggo eigenlijk vragen om het modem om te ruilen, kijken of dat helpt.
Je probleem klinkt namelijk behoorlijk als een wifi probleem
Sowieso zou ik is 5Ghz wifi overwegen, je lijkt er de perfecte apparatuur voor te hebben
MAX3400 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:35:
[...]
Serieus? Dus als ik op mijn PC invul dat mijn primaire DNS 169.254.0.1 is en mijn secundaire DNS 127.0.0.1 heeft dat 0 gevolgen voor mijn snelheid?
Iets reeeler; DNS heeft wel zeker consequenties voor snelheid maar doordat we allemaal een "dom OS" hebben, wordt een zeer groot gedeelte van je queries tijdelijk gecached en zal een volgende query sneller worden afgehandeld. Het is dan voor sommige personen slimmer/makkelijker om thuis een eigen DNS-server te hosten (kosten vanaf 30 Euro aan hardware) om het "gezeik" van een relatief vervelende storing/DDOS van Ziggo zelf op te vangen.
We zijn in NL te verwend met een overvloed aan hoogwaardige infrastructuur dat we altijd maar aannemen dat er niks kapot kan. 1 tikfout van een medewerker van Ziggo en 0 abonnees kunnen meer internetten omdat de automagische DNS-servers verwijzen naar een niet-bestaande machine.

Het gaat hierboven om test van een downloadsnelheid bij Ookla. Graag nu een onderbouwing over hoe deze tests beïnvloed kunnen worden door de DNS servers. Ik ben heeeeel erg benieuwd naar je uitleg.
Dus even effectief een uitleg van jouw kant waarom het mogelijk is dat deze persoon 180mbits haalt in plaats van 200mbits omdat er problemen geweest zouden zijn met de DNS servers...
Succes...
[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 23-08-2015 20:12 ]
Scherp, daar had ik niet meer aan gedacht. Bedraad werkt Netflix op mijn smart TV altijd prima, maar omdat ik daar via unblock.us een andere DNS gebruik dacht ik dat juist door deze DNS het wel goed ging en heb ik in de Ziggo-modem een andere DNS ingesteld.nooberke schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:57:
[...]
Ik zou eerst is proberen vast te stellen of je bekabeld ook problemen hebt
Je probleem klinkt namelijk behoorlijk als een wifi probleem
Sowieso zou ik is 5Ghz wifi overwegen, je lijkt er de perfecte apparatuur voor te hebben
Ga nu 5Ghz proberen, vind het wel vreemd dat als het aan 2.4Ghz zou liggen, het op 2 verschillende wifi-netwerken voorkomt.
IMWhizzle schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:31:
ook bedraad haal ik geen 200 meer. Wat is er aan de hand?
[afbeelding]

Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier heb ik op de 2.4GHz band 200+ naburige netwerken en op de 5GHz band zijn ze op één hand te tellen. Welke van de 2 denk je dat beter gaat werken?Aghanim schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:07:
Ga nu 5Ghz proberen, vind het wel vreemd dat als het aan 2.4Ghz zou liggen, het op 2 verschillende wifi-netwerken voorkomt.

Oscar Wilde
Hebben meer mensen dit?
Oscar Wilde
Thanks, die heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar helaas.Raven schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:40:
Heb je de default login geprobeerd? Ziggo is bezig met het aanpassen van de modems/routers, mogelijk dat er wat settings verloren zijn gegaan.
/me zAo begint ziggo wel een beetje raar aan het doen sinds ze samen zijn met UPC
In theorie de 5Ghz, ware het niet dat mijn Macbook het tot heden vertikt om daar mee te verbindenRaven schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:37:
[...]
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar hier heb ik op de 2.4GHz band 200+ naburige netwerken en op de 5GHz band zijn ze op één hand te tellen. Welke van de 2 denk je dat beter gaat werken?![]()
Overigens hebben we hier zo'n 10 wifi netwerken op 2.4 Ghz in range. Zal eens uitzoeken hoe ik fatsoenlijk op 5Ghz kom en dan gaan testen of dit beter werkt, dan is de frequentie de boosdoener inderdaad.
Heb je alle kanalen geprobeerd? Misschien dat je Macbook issues heeft met DFS-kanalen. Als kanalen 36, 40, 44 en 48 ook niet werken, dan is er iets anders aan de hand.Aghanim schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:41:
[...]
In theorie de 5Ghz, ware het niet dat mijn Macbook het tot heden vertikt om daar mee te verbinden
Oscar Wilde
Op die kanalen werkt internet, echter alleen als ik op 20MHz ga zitten. Op 40MHz kan ik wel verbinden met het 5GHz netwerk maar dan worden er geen internetpagina's geladen. Het 5GHz netwerk is wel beduidend langzamer dan de 2.4 variant, althans op mijn Macbook. Op mijn Galaxy S6 lijkt het wel lekker snel. Nu eens testen of het probleem door de 2.4 Ghz netwerken komt.Raven schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:45:
[...]
Heb je alle kanalen geprobeerd? Misschien dat je Macbook issues heeft met DFS-kanalen. Als kanalen 36, 40, 44 en 48 ook niet werken, dan is er iets anders aan de hand.
5ghz zou normaliter een stuk sneller moeten zijn... Probeer in ieder geval de bekabelde verbinding ook goed uit
Zonde om allerlei moeilijke dingen te proberen als crappy wifi gewoon het probleem is
Streamen via Netflix (is de enige bedrade connectie in huis) gaat altijd goed, dus dat zou het Ziggo-modem bedraad gezien vrijpleiten maar in dat geval zou ik verwachten dat dan ook alleen het Ziggo-modem wifi brak is en dat het met de TP-link via wifi wel goed gaat.
Dit probleem heb ik ook gehad. Ik had toen ook een Cisco EPC3928 en een TL-WR1043ND. Het leek wel of de verbinding in slaap viel en WhatApp etc niet genoeg was om hem wakker te schudden. Opnieuw verbinden loste het op.Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:01:
Aangezien ze net bij de Ziggo Klantenservice aangaven dit probleem de laatste weken al vaker gehoord te hebben post ik mijn TS ook even hier:
Ik heb thuis wifi problemen. Internetten werkt op meerdere apparaten prima tot op een bepaald moment. Op dat moment worden er geen pagina’s meer geladen of kan bijvoorbeeld WhatsApp geen berichten meer afleveren/ontvangen op een mobiel. Er is nog wel verbinding met het Wifi netwerk maar (tijdelijk) geen internettoegang lijkt het. Opnieuw verbinden met hetzelfde wifi netwerk lost direct het probleem op. Helaas is dit een tijdelijke, en irritante, fix. We hebben 2 wifi-netwerken in huis, 1 via het Ziggo-modem en 1 via de TP-link router. Switchen naar het andere wifi-netwerk in ons huis lost het probleem eveneens op, maar ook daar is dit van tijdelijke aard. Dus beide wifi-netwerken kennen hetzelfde probleem. Mijn gevoel is daarom dat het in de bron (Ziggo modem) al mis gaat. Bedraad kijk ik af en toe Netflix, ik kan me niet herinneren dat het probleem daar ook voorkwam maar ik kijk dat niet heel frequent dus met zekerheid zeggen dat het bedraad niet voorkomt kan ik niet.
Onze setup:
- Ziggo met Cisco EPC3928 modem met DHCP aan met Wifi-netwerk 'Draadloos' 2.4Ghz kanaal 1
- LAN-verbinding vanuit Cisco naar TP-Link router
- TP-Link WR1043ND router met DHCP uit met Wifi-netwerk 'Wireless' 2.4Ghz kanaal 6
- Alle apparaten (Macbook Pro, iPad, iPhone, Galaxy S6) verbonden met TP-Link wifi-netwerk
Geprobeerd:
- Wifi-netwerk verwijderen en opnieuw aanmaken (incl. 5Ghz netwerk geprobeerd en kanalen veranderd)
- DHCP op Ziggo modem uitgezet en op TP-Link aangezet
- Firmware update TP-Link
- Vast ip-adres toekennen aan Macbook (hier test ik op)
Ziggo stuurt nu een monteur omdat ze zelf vanuit de Klantenservice niet weten wat het probleem is. De router was verder prima, al had ik wel 33% loss maar dat is na een reboot opgelost. Wat de monteur nu echt komt doen weet ik niet, het probleem is namelijk niet op commando te reproduceren. Het modem zal wel omgeruild worden vermoed ik.
Het probleem is verdwenen sinds ik een nieuwe Ubee modem heb. Let op dat ik het Wifi netwerk van Ziggo niet gebruik (staat wel aan ivm Wifispot access maar weet de WPA key niet eens...). De TL-WR1043ND is overigens ook een beetje een bagger ding in mijn ervaring. Zo nu en dan heeft hij een reboot nodig omdat hij gewoon verdwijnt. Mijn (hardwarematig identieke?) ICIDU ( pricewatch: ICIDU Wireless Gigabit Router 300N ) heeft dat nooit. Ik zal de TP Link eens updaten ( Firmware Version: 3.13.13 Build 130428 Rel.58290n Hardware Version: WR1043ND v1 00000000 ).
Ik verdenk in ieder geval de Cisco EPC3928 en/of de TP-Link
[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 23-08-2015 21:51 ]
Zelfde probleem hier!IMWhizzle schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 18:04:
thanks, is gelukt.
Echter, hoe komt het dat mijn draadloze internetsnelheid enorm verlaagd is? Haalde met mijn Macbook Pro uit 2010 makkelijk 150mbs op 5 Ghz. Dit is nu gezakt naar 80. Enig idee wat ik verkeerd doe? Heb geen eigen router in gebruik, alleen die van Ziggo. De Cisco EPC 3928.
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.