Oude meuk:
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4
Current Software Revision: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG
Firmware Name: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Oct 30 11:00:08 2013
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Oude meuk:
"May our framerates be high and our temperatures low."
Ja het is zelfs veel sneller omdat er niemand anders op zitFaabjan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:43:
Ik heb nog prima internet op een alternatieve DNS.
Zorg jij dadelijk met je downloads ervoor dat heel Nederland geen internet meer heeftredah schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:59:
Hier in Zuid-Limburg ook niets aan t handje met Google DNS. Ook niets gemerkt en ben volcontinu aan het downloaden de laatste paar uur.
Nee hoor, het zijn maar stripboekenJordyz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:02:
Zorg jij dadelijk met je downloads ervoor dat heel Nederland geen internet meer heeft![]()
[ Voor 38% gewijzigd door redah op 20-08-2015 21:06 ]
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Verwijderd
Nope, geloof er hier ook niets van.MilaNL schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:07:
Heeft hij al aangetoond dat hij erachter zit? Anders geloof ik er namelijk weinig van.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 21:08 ]
Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!
Trieste gastjes die alleen met masker durft, wees dan een echte vent en doe gewoon zonder masker.
Het enigste wat die gast bereikt heeft zijn dadelijk onderzoeken en aangiftes van Ziggo omdat hij dit soort dreigementen op internet zet. Nou nou, stoere gast zegMrMilco schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:06:
Anonymous Scruggs @AnonScruggs 6 min.6 minuten geleden
#ziggo Great Job Finally a little stronger security now help the other customers
Anonymous Scruggs @AnonScruggs 3 min.3 minuten geleden
#ziggo #ziggodown Hahahahahah Changing DNS WHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHH
Laatste 2 tweets van die gast
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Nee, want dan ben je geen 'Anonymous' meerdevil-strike schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:09:
[...]
Trieste gastjes die alleen met masker durft, wees dan een echte vent en doe gewoon zonder masker.
Bij mij (ook Groningen) is het hit-and-miss: ongeveer de helft van alle requests eindigen met een DNS-gerelateerde error.popie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:49:
Hier in groningen was het inernet net ook even helemaal weg, Geen wan IP meer, Maar internet is alweer terug, Ook geen modem reboot gehad verder.
---
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Jordyz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:19:
Waarom als hij het is zou je dat dan bekend maken op internet? Als Ziggo contact opneemt met Twitter dan verstrekken ze echt wel hun gegevens en komen ze er als nog achter op een of andere manier??
Toch wel van deze aard? En al helemaal zeker als ze aangifte gaan doen.ArcticWolf schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:20:
[...]
![]()
1 ding kan ik je met zekerheid vertellen, Twitter verstrekt dat echt NIET zomaar aan Ziggo.
Dat is echt werk voor de politie.Jordyz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:21:
[...]
Toch wel van deze aard? En al helemaal zeker als ze aangifte gaan doen.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Nee echt niet, dat soort communicatie loopt alleen via de rechter/justitie en komt bij de cyber politie terecht. Ziggo komt waarschijnlijk nooit te weten wie het was (behalve als het in het nieuws komt).Jordyz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:21:
[...]
Verwijderd
Mocht Twitter het doen, dan zal deze wel via Tor oid online zittenJordyz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:21:
[...]
Verwijderd
Klopt. Aan de NCSC wellicht nadat die een gerechtelijk bevel hebben geregeld. Maar dan nog zal hij zich waarschijnlijk met valse gegevens via een Tor-netwerk hebben geregistreerd. Als 'ie slim is tenminste.ArcticWolf schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:20:
[...]
![]()
1 ding kan ik je met zekerheid vertellen, Twitter verstrekt dat echt NIET zomaar aan Ziggo.
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Als het een paar ip's zijn is dat wel tedoen maar ddos kan zo van 1000de ip's komen en dan ben je ook wel even bezig.Midas.e schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:25:
waarom nullroute ziggo niet al het verkeer naar de DNS servers wat niet uit het ziggo netwerk komt? snap ik nog niet helemaal.
Volgens mij updaten de DNS servers zichzelf constant, beetje lastig om dan inkomende informatie te blokkeren?Midas.e schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:25:
waarom nullroute ziggo niet al het verkeer naar de DNS servers wat niet uit het ziggo netwerk komt? snap ik nog niet helemaal.
in plaats van een blacklist kunnen ze ook met een whitelist werken..devil-strike schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:34:
[...]
Als het een paar ip's zijn is dat wel tedoen maar ddos kan zo van 1000de ip's komen en dan ben je ook wel even bezig.
[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 20-08-2015 21:35 ]
www.google.nl
Maar wat nou, al is het onwaarschijnlijk, dat het verkeer wél uit het eigen netwerk komt?Midas.e schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:25:
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Verwijderd
Nee, het verkeer loopt niet over de DNS server neeVerwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:39:
Maar de trage download kan dus niet veroorzaakt zijn doordat je op een alternatieve dns zit?
www.google.nl
Hmmm daar zit een heel park hiërarchisch model achter, de DNS servers die jij nu in je modem hebt zijn sinds deze week niet meer bereikbaar vanaf andere ISP's. De achterliggende DNS servers die die de informatie ophalen zullen nog wel naar internet kunnen, veronderstel ik.ArcticWolf schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:35:
[...]
Volgens mij updaten de DNS servers zichzelf constant, beetje lastig om dan inkomende informatie te blokkeren?
dat is outbound verkeer, ze draaien als het goed is geen zones op de dns servers in theorie. Dan zou er alleen een forwarding request gaan naar bijvoorbeeld een root dns server.ArcticWolf schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:35:
[...]
Volgens mij updaten de DNS servers zichzelf constant, beetje lastig om dan inkomende informatie te blokkeren?
www.google.nl
ja nog niet zolang geleden.valkenier schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:42:
Maar,
Er is dus nog niemand die daadwerkelijk andere dns ip's heeft gekregen in zijn modem, of wel?
Guppie
www.google.nl
Time will tell.. Ik ben ook reuze benieuwd.AW_Bos schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:52:
Maar, hoe groot is de kans dat de hacker die IP nu aan zal vallen?
www.google.nl
Verwijderd
Die zullen vast een stuk beter beveiligd zijn tegen soortgelijke aanvallen. Anders gaan ze de DNS servers echt niet aanpassen naar iets in de UK.AW_Bos schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:52:
Maar, hoe groot is de kans dat de hacker die IP nu aan zal vallen?
Interface GigabitEthernet0/0 "OUTSIDE", is up, line protocol is up
Hardware is i82546GB rev03, BW 1000 Mbps, DLY 10 usec
Auto-Duplex(Full-duplex), Auto-Speed(1000 Mbps)
Input flow control is unsupported, output flow control is off
Description: ***TO ZIGGO / WAN***
MAC address 5475.0000.0000, MTU 1500
IP address wiljewelwetenhe, subnet mask 255.255.254.0
96022820 packets input, 95263262132 bytes, 0 no buffer
Received 24215188 broadcasts, 0 runts, 0 giants
0 input errors, 0 CRC, 0 frame, 0 overrun, 0 ignored, 0 abort
0 pause input, 0 resume input
0 L2 decode drops
31443731 packets output, 6423248400 bytes, 0 underruns
0 pause output, 0 resume output
0 output errors, 0 collisions, 1 interface resets
0 late collisions, 0 deferred
75 input reset drops, 0 output reset drops, 0 tx hangs
input queue (blocks free curr/low): hardware (255/230)
output queue (blocks free curr/low): hardware (255/224)
www.google.nl
Midas.e schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:11:
https://twitter.com/AnonScruggs is wel een kansloos manneke, ipv dat hij mij gaat DDoSen gaat hij mij blokkeren op twitter
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Nee joh, dat is een slimme jongen dat zie je toch aan z'n engelsMidas.e schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:11:
https://twitter.com/AnonScruggs is wel een kansloos manneke, ipv dat hij mij gaat DDoSen gaat hij mij blokkeren op twitter
[ Voor 19% gewijzigd door valkenier op 20-08-2015 22:41 ]
Verwijderd
hier in zuid Limburg andere ip's op Ubee modem (evw3200) binnegekregen, ergens rond 19.00u vanavond trouwenspopie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:43:
[...]
ja nog niet zolang geleden.
DNS IPv4 1: 89.101.251.228
DNS IPv4 2: 89.101.251.229
[ Voor 4% gewijzigd door Ivar1984 op 20-08-2015 23:16 ]
Dan zouden ze weer een update moeten forceren. Ik gok dat ze gewoon verschillende DNS-servers kiezen per gebruiker.Jerrythafast schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:19:
Zouden ze aan het spreiden zijn? Verschillende klanten op verschillende UPC-DNS-servers overzetten? Of zouden ze eerst mensen naar Ierland hebben gemigreerd en nu besloten hebben dat Oostenrijk een betere keuze is?
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 20-08-2015 23:28 ]
[ Voor 70% gewijzigd door Jerrythafast op 20-08-2015 23:31 ]
Verwijderd
Ik hoop het niet, dat men overstapt.Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:45:
[...]
Er zijn genoeg tweakers die ook zo zijn. Bij het minst geringste willen ze overstappen.
Ziggo is niet voor niets 3 keer op jaar uitgekozen door Tweakers.net als beste internetprovider.
Ziggo heeft nu alleen pech dat zij het slachtoffer zijn.
Geografisch wellicht een betere keuze wil je eens pingen naar die servers? En ook naar die in Ierland?Ivar1984 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:09:
[...]
hier in zuid Limburg andere ip's op Ubee modem (evw3200) binnegekregen, ergens rond 19.00u vanavond trouwens
IPv4 DNS Servers: 84.116.46.22
84.116.46.23
lijkt naar UPC Austria te verwijzen
[ Voor 31% gewijzigd door stormfly op 21-08-2015 07:20 ]
Achter VDSL schuilt een netwerk dat voor 90% bestaat uit glasvezel. Het laatste stukje is van koper. Misschien is de centrale dichtbij. Dan is het niet nodig om glas door te sluizen naar de woning. Het enige wat niet vergelijkbaar is met glasvezel is de uploadsnelheid.Jerrythafast schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:28:
Tja, onderdeel zijn van een groter geheel heeft zo zijn voordelen. 't is jammer dat het grotere geheel Liberty Global is
Trouwens wel frappant dat er hier uitgerekend gisteren en vandaag de eerste werkzaamheden zijn geweest voor het uitrollen van VDSL in dit gehucht. Over niet al te lange tijd is Ziggo volgens die site van KPN niet meer de enige met >10 Mb-verbindingen op mijn adres. Wel weer jammer dat ze dan kosten noch moeite besparen om de stoep open te breken en alles en niet gelijk wat glas erin leggen voor de mensen thuis.
Welk programma? En hoe vaak per week/maand ga je dat herhalen? Want door congestie kan NU serverA de beste zijn terwijl over 30 minuten serverB de beste kan zijn.IMWhizzle schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:33:
Ik heb een softwareprogramma 30 minuten wereldwijd laten scannen naar de voor mij beste DNS server. Ben uitgekomen op een server met de Ping van 16ms. Werkt subliem. Het lijkt er zelfs op dat mijn ps4 eindelijk stabiel internet heeft. Games downloaden uit de PSN store wordt niet meer geknepen,
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik trigger even op 16ms. Vind dat nog wel veel voor een DNS server. Ik heb gisteren een vergelijkbare test gedaan en kwam op 12 tot 19ms voor OpenNIC, 5 en 6ms voor Google en 5ms voor OpenDNS. Lokaal zal een ping een paar ms zijn, dus 5ms is voor mij nu de referentieIMWhizzle schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:33:
Ik heb een softwareprogramma 30 minuten wereldwijd laten scannen naar de voor mij beste DNS server. Ben uitgekomen op een server met de Ping van 16ms. Werkt subliem. Het lijkt er zelfs op dat mijn ps4 eindelijk stabiel internet heeft. Games downloaden uit de PSN store wordt niet meer geknepen,
welke openic server gebruik je dan? die ik heb zitten allemaal rond 30ms ook die 4 op de mainpagina op openic die aanteraden zijn voor nl.GEi schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:25:
[...]
Ik trigger even op 16ms. Vind dat nog wel veel voor een DNS server. Ik heb gisteren een vergelijkbare test gedaan en kwam op 12 tot 19ms voor OpenNIC, 5 en 6ms voor Google en 5ms voor OpenDNS. Lokaal zal een ping een paar ms zijn, dus 5ms is voor mij nu de referentie.
Die is ook wel grappig, maar die gebruikt "top 50 most popular domain names on the Internet and also by querying for nonexistent domains". namebench gebruikt bezochte sites in Google Chrome als bron, dat is wat handiger.boonie schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:05:
Of met dnsbench. Niets installeren en slechts 1 kleine executable. Handig voor op je 'tools usb stick'. GRC is een betrouwbare site.
https://www.grc.com/dns/benchmark.htm
OpenNIC:devil-strike schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:12:
[...]
welke openic server gebruik je dan? die ik heb zitten allemaal rond 30ms ook die 4 op de mainpagina op openic die aanteraden zijn voor nl.
In mijn Ubee staan ze nu ook zo ingesteld, maar hij is niet gereset geweest. Eigen ingestelde DNS servers staan er nog gewoon in.Cyclom schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 04:15:
Utrecht, rond 03:00 is mijn Cisco EPC 3925 gereset naar:
DNS IPv4 1: 89.101.251.228
DNS IPv4 2: 89.101.251.229
Verwijst naar Ierland
[ Voor 29% gewijzigd door AndereKoekoek op 21-08-2015 11:21 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Whatever.
[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 21-08-2015 12:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
Als ze de IP adressen in de DHCP server aanpassen dan krijg je hem na de leastijd (eigenlijk halverwege, zal je de details besparenArcticWolf schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:32:
grappig ik heb geen reboot gehad van m'n modem maar heb nu:
IPv4 DNS Servers: 84.116.46.20 / 84.116.46.21
en m'n alternatieve staan er ook nog in.
edit:
die 2 dnssen hebben overigens een flinke ping35ms average.
Een kabelmodem (al dan niet met ingebakken router) kun je niet zelf vervangen, tenzij je Ziggo zo ver krijgt het mac-adres te activeren, wat je niet gaat lukken omdat het spul bij Ziggo weg moet komen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:51:
Hallo,
Ik was voorheen klant van UPC, daarna automatisch overgestapt naar Ziggo.
Ik wil mijn TechniColour router vervangen door een andere. Is dat gewoon zomaar te doen? Dus plug en play?
Of moet ik de TechniColour samen koppelen?
Dank jullie wel.
Knufs!
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ierland 1: 31ms, Ierland 2: 30ms; Oostenrijk 1: 34ms, Oostenrijk 2: 33msstormfly schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:12:
[...]
Geografisch wellicht een betere keuze wil je eens pingen naar die servers? En ook naar die in Ierland?
DNS Ierland IPv4 1: 89.101.251.228
DNS Ierland IPv4 2: 89.101.251.229
DNS Austria IPv4 1: 84.116.46.22
DNS Austria IPv4 2: 84.116.46.23
...
Verwijderd
Dank je.Raven schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:10:
[...]
Een kabelmodem (al dan niet met ingebakken router) kun je niet zelf vervangen, tenzij je Ziggo zo ver krijgt het mac-adres te activeren, wat je niet gaat lukken omdat het spul bij Ziggo weg moet komen.
Dat is al sinds kabelinternet werd geïntroduceerd in de jaren '90...
Verwijderd
Cisco staat hier ook in de bridge maar heeft toch een update gehad rond 01:00 vannacht (9 minuten offline) maar mijn uptime is niet gereset dus die staat nog op 79 dagen terwijl ik toch echt heb gezien dat het modem aan het herstarten was.Harmen schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:44:
Wat gaat Ziggo doen als je een eigen router gebruikt? Mijn Cisco staat in bridge, dus zal er weinig veranderd worden lijkt mij. Uptime is 19 dagen zag ik.
[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-08-2015 14:00 ]
Wanneer het van binnenuit komt had Ziggo dit allang geconstateerd en deze verbindingen afgesloten. Sterker nog wanneer het PC's van andere ISP's in nederland zijn wordt hier vrij snel op gehandeld gelukkig. Ik verwacht dat het overgrote deel vanuit het buitenland via grote transit providers in amsterdam is binnengekomen. Dit zullen wel oude linux bakken zijn met niet gepatchte heartbleed en andere lekken. Vaak uit oostbloklanden en azie van bedrijven en universiteiten met dikke verbindingen.FreshMaker schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:12:
[...]
Ik hoop het niet, dat men overstapt.
[worst case scenario]
De aanvallen komen van binnen uit, de gebruikers zijn infected met/door een botnet, van daaruit wordt de aanval opgezet.
Ziggo lijdt hier enorm onder natuurlijk, maar als al die gebruikers overstappen, komen ze bij KPN terecht.
Gebruikers installeren hun PC's niet opnieuw bij zo'n overstap ...
De aanval richt zich nog steeds op de DNSserver, dus vanaf dat moment zijn de 'nieuwe' DNSservers de klos.
[/scenario]
[ Voor 9% gewijzigd door stx op 21-08-2015 14:05 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-08-2015 14:16 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq