• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jerrythafast schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:12:
[...]

Wowie. 40% CPU-gebruik alleen al door wget?! Wordt tijd voor hardwarematige versnelling van de afhandeling van downloads 8)7
We praten hier over een singlecore Atom N270 en 110MBps, ik vind het al wonderbaarlijk dat het zo laag is :+

2 desktop pc's met een A8-3870K en A4-3400 en onboard Realtek NIC's hebben er veel meer moeite mee...

[ Voor 72% gewijzigd door Raven op 20-08-2015 15:20 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MeltedForest schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:21:
[...]

Je kan gewoon even bellen met de servicedesk die kunnen je zo op een nieuw abonnement zetten.

[...]

Klopt, je zal weer een jaar abonnement krijgen. Nee je kan niet midden in je contract stoppen wegens verhuizing, maar de servicedesk zal je het kunnen bevestigen.

[...]

Er hoeft geen Ziggo monteur te komen, de kabel in de meterkast wordt aangesloten door je aannemer. De dag dat je verhuist kan je gewoon alles bij je oude huis uit de meterkast trekken en in je nieuwe huis er weer in hangen en dan zal het moeten werken (er zal wel wat overlap in de twee adressen zitten).
Thx, zojuist met de klantenservice gebeld.
Samen met eerste mevrouw het "Connect and play Complete" pakket uitgezocht. Alleen was ik al een bestaande internet klant, dus kon zij alleen maar aanbieden de normale prijs van 59,95 per maand ipv de eerste 6 maanden voor 34,95. Maar zij kon mij wel doorverbinden naar een afdeling die over de kortingen ging. Aangekomen bij deze afdeling weer bekeken welk pakket het beste bij mij paste. Uiteraard weer het "Connect and play Complete" pakket. Hij ging mij eventjes voor 5 minuten in de wacht zetten om uit te zoeken of ik voor de 6x34,95 euro in aanmerking ging komen.

Na 5 minuten was er het verlossende woord. "Ik mag jou het pakket aanbieden met de korting voor nieuwe klanten!"

Nou helemaal feest dus.
Ben alleen wel mijn tv-royaal en film1 zenders kwijt, maarjah, die keken we toch bijna nooit. en we gaan van 200mb naar 120mb. Ook niet zo'n ramp voor mij en mijn vriendin die amper downloaden

Ik ga in ieder geval de komende 6 maanden van 72 euro per maand naar 35,95 euro per maand.
Dat is toch zo'n 222 euro die we mooi ergens anders aan kunnen besteden

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
valkenier schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:04:
Iemand al gemerkt dat de modems herstart worden? Hier uptime 76 dagen. 8604
Misschien wachten ze tot vanavond, om de ddos attackers nog geen info over de nieuwe dns servers te geven.
Ik was gisteren overigens al "resistent" tegen de aanval. Heb mijn dns-servers gewijzigd, maar niet in die van google, die weten al genoeg van me.
Wordt ieder modem herstart? Toch alleen modems van sommige klanten??

• Jordyz
Ineens staat de inlogpagina van de Cisco wel in het midden wat eerst nooit was :+

Hier trouwens modem 8 uur geleden gereset had ik net een mooie uptime van dik 70 dagen ;w :-(
Oh, waarschijnlijk heeft hier de stroom heel even eraf gelegen want ik zie me router ook een uptime hebben van 8 uur precies hetzelfde als de router.

[ Voor 66% gewijzigd door Jordyz op 20-08-2015 15:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:31:
[...]

Dat begrijp ik en ik heb in een andere post aangegeven dat ik geen trek heb dat al onze klantgegevens op straat komen te liggen want dat is iets waar ik niet voor teken. Dat u denkt dat dit drogredenen zijn kan ik wel begrijpen, maar als u mij begrijpt zijn mijn bedoelingen totaal niet onoprecht. Ik wil gewoon geen angst hebben dat wehkamp bijvoorbeeld voor de deur komt te staan omdst ik voor duizenden aan postorder heb besteld bijvoorbeeld.
Ik denk dat niemand dat wil. Maar wat garandeert dat een Vodafone, KPN of welke provider niet gehacked wordt? Of desnoods je eigen NAS of noem het maar op.

Waarom zou jij zo interessant zijn dat ze een provider gaan hacken, jouw gegevens uitlezen en postorder pakketjes naar jouw adres sturen die je vervolgens kosteloos terug kan sturen zonder verdere problemen?

Een ddos heeft niets met hacken te maken, natuurlijk zijn er gehackte machines voor nodig, maar de ddos aan zich is geen hack en klantgegevens staan volledig los van dit geheel.

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

TheFruitNerd

iets met fruit

Jordyz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

Die van mij hangt al een poosje te niets te doen; vanmorgen werkte alles nog. Zal wel een kwestie van geduld zijn, reset helpt niet.

- B.L.A.A.T. -

• Jordyz
Ik merk trouwens wel dat het internet nu weer heel traag reageert en vanmorgen snel.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 11:45
Jordyz schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:23:
[...]

Als de truc is om de dns aan te passen, heeft dat weinig zin om dat alleen voor sommige klanten te doen, lijkt me.

Maar we zullen zien hoe e.e.a deze dag/avond verloopt.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

allure

Titaan fase 2/3

Ik zie nu ook packetloss op mijn ziggo verbinding verschijnen.
Waarschijnlijk omdat er iets aan de config van het modem gedaan is.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/w8xg8p.png

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 11:45
allure schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:48:
Ik zie nu ook packetloss op mijn ziggo verbinding verschijnen.
Waarschijnlijk omdat er iets aan de config van het modem gedaan is.
[afbeelding]
Wat is er dan aan de config van je modem gedaan?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:21

allure

Titaan fase 2/3

Dat kan ik van "buitenaf" niet zien, maar ik kan de piek voor nu niet anders verklaren.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier nu ook ineens:

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Als ik naar www.ziggo.nl ga.
Verder geen internet problemen *oud upc gebied*

• Jordyz
Ook Ziggo Bapp werkt hier niet?

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

De alternatieve DNS-servers hard in het modem kloppen was een prima oplossing de afgelopen dagen, maar één ding kan ik niet plaatsen. Het modem (Cisco EPC3928AD) vertikte het om ook maar iets met de bekabelde verbindingen te doen. Op de WiFi werkte alles probleemloos, maar zowel met vaste PC als mijn NAS waren de sjaak. Beiden hebben een vast IP (buiten de DHCP-range), maar als test de PC maar eens een dynamisch IP gegeven met als resultaat een teleurstellend 169.xxx.xxx.xxx adres. Ook de webinterface van het modem gaf geen gehoor via de bekabelde lijn, maar WiFi was geen enkel probleem. Vanmiddag hebben mijn huisbaas en huisgenoot waar de lijn mee gedeeld wordt, dit probleem ook bevestigd. Tijdens de storing wel de webinterface via WiFi gechecked en deze gaf enkel de WiFi verbonden apparaten in de webinterface, terwijl de vaste PC toch echt om een IP adresje zat te vragen. Uiteraard is dit alles ook getest met enkel de PC op het modem, dus andere bekabelde zooi ertussenuit.

Nadat de storing bij Ziggo verholpen was, leek het modem ook weer bekabelde verbindingen te erkennen en enkel mijn NAS is momenteel niet meer in het netwerk te bekennen, maar ik denk dat dat een probleem van de NAS zelf is...

Samengevat:

DNS storing --> geen activiteit op de LAN, wel op de WLAN.

Kan iemand hier iets nuttigs over zeggen? Ik sluit absoluut niet uit dat het toch aan mij ligt, maar ik weet gewoon niet meer verder te zoeken en zit meer aan een firmware bug/"-feature" van het modem te denken.

[ Voor 0% gewijzigd door PhatFish op 20-08-2015 19:15 . Reden: Modem toegevoegd ]

...

Verwijderd

De diverse Ziggo klanten die ik ken met Cisco modems hadden dat probleem niet zover ik weet. Heb zelf een Ubee, dus dat is geen vergelijk, maar ook bij mij geen probleem.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Wat is reëel om te doen? De primaire DNS veranderen in mijn modemrouter alvast voor vanavond? Ik weet namelijk bijna zeker dat ze vanavond om klokslag 9 uur weer verder gaan met ddossen.
Ik weet bijna zeker dat het een of andere wanna be Anonymous groep is die wilt laten zien "kijk ons dan. We hebben een Nederlandse ISP plat gelegd :o !"

Die video's zijn ook allemaal geplaatst NA de aanval.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:20
Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:41:
Wat is reëel om te doen? De primaire DNS veranderen in mijn modemrouter alvast voor vanavond? Ik weet namelijk bijna zeker dat ze vanavond om klokslag 9 uur weer verder gaan met ddossen.
Ik weet bijna zeker dat het een of andere wanna be Anonymous groep is die wilt laten zien "kijk ons dan. We hebben een Nederlandse ISP plat gelegd :O!"

Die video's zijn ook allemaal geplaatst NA de aanval.
Zou ik doen, of de secondary...ben je in ieder geval niet afhankelijk van één server

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

nooberke schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:43:
[...]

Zou ik doen, of de secondary...ben je in ieder geval niet afhankelijk van één server
Dan hou ik LAN 1 Static DNS 1 gewoon op 0.0.0.0 (die gaat naar Ziggo DNS als ik het goed heb).

Dan voer ik bij LAN 1 Static DNS 2 in 8.8.8.8 (Google).

Als de DNS van Ziggo er dan uitvliegt, gaat hij over op die van Google (correct me if I'm wrong).

• nooberke
Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:52:
[...]

Dan hou ik LAN 1 Static DNS 1 gewoon op 0.0.0.0 (die gaat naar Ziggo DNS als ik het goed heb).

Als de DNS van Ziggo er dan uitvliegt, gaat hij over op die van Google (correct me if I'm wrong).
Lijkt me niet dat 0.0.0.0 naar Ziggo gaat hoor? Daar hoort dan echt het Ziggo DNS adres te staan lijkt mij

Hier kan je makkelijk zien wat voor DNS server je gebruikt:
https://www.dnsleaktest.com/

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

nooberke schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:53:
[...]

Lijkt me niet dat 0.0.0.0 naar Ziggo gaat hoor? Daar hoort dan echt het Ziggo DNS adres te staan lijkt mij

Hier kan je makkelijk zien wat voor DNS server je gebruikt:
Stond al als default in onze router toen we hem kregen.

Als ik nu niks invul zegt hij "invalid LAN 1 Static DNS". Dus 0.0.0.0 staat gewoon voor "niks ingevuld, of default) denk ik.

Uhh, ik kom uit op UPC Ireland.

• nooberke
Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:57:
[...]

Stond al als default in onze router toen we hem kregen.

Als ik nu niks invul zegt hij "invalid LAN 1 Static DNS". Dus 0.0.0.0 staat gewoon voor "niks ingevuld, of default) denk ik.

Uhh, ik kom uit op UPC Ireland.
UPC Ireland is de server welke Ziggo momenteel meegeeft voor de DNS (Zie een stukje terug)

Verwijderd

Hier in Maastricht wel internet verbinding pakket Z1 en met speedtest kom ik op 1.32 Mbps en met android smartphone 700 KB .
Heb gesproken met een ICT medewerker en het veroorzaken van deze storing kan een amateur techneut makkelijk doen .
Dus het is geen professionele inbraak op de servers van ziggo en ben bang dat het nog dagen kan duren dat je weer normaal snelheid krijgt waarvoor je betaalt .
Ik ben maar een leek op gebied van computer techniek en er zijn genoeg mensen die nog minder weten als ik en weten niet te handelen hoe en wat .
We mogen blij zijn dat we nog internet krijgen en ik hier op dit forum kom , maar ook ik doe normaal downloaden met 40 Mbps en kan er niet van genieten .
Al het overige ingewikkelde modem instellingen is maar voor een klein groep mensen die er kennis van hebben .
Ik heb wel trouwens mijn modem meer malen gereset ( modem + router in een ) maar zonder goed resultaat .

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 18:45 . Reden: spelling fout ]

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Nou, dit keer toch maar OpenDNS als primary en die van Google secondary ingesteld in mijn Cisco 3025. Mocht vanavond om 21.00 weer zo'n (kansloos) figuur beginnen dan zit ik hopelijk wel gewoon met internet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Verwijderd

Ik had net de filmpjes gekeken van anonscruggs op youtube en ze zeggen dat voormalig lizardsquad of iets dergelijks zijn geweest en dat ze ziggo een brand oefening als het ware laten doen omdat er andere groeperingen zijn die ziggo willen gijzelen en losgeld willen gaan vragen of alle info publiceren.

Ze zeiden ook dat ze Ziggo willen helpen met beveiligen etc voor een andere hackersgroep wat "something big" aan het plannen zijn.

Daarnaast hadden ze op twitter gezegd dat ze de kpn en volkskrant even een ddos aanval hadden gegeven.

Wat ik mij afvraag is het volgende :

Zullen hun intenties ook oprecht zijn dat ze ziggo echt willen helpen tegen een andere toekomstige aanval?

Als ze nu al met een ddos aanval internet platgooien voor ons abonnees hoe moeilijk is het dan om onze privé gegevens te stelen bij ziggo zelf?
ik heb volgens mij 2 nieuwe dns'en maar geen reboot gehad en m'n alternatieve staan er ook nog in...
klopt het dat dit andere zijn?
DNS Servers: 212.54.40.25 / 212.54.44.54

• MrMilco
  • Laatst online: 21-09 19:27
ArcticWolf schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:49:
ik heb volgens mij 2 nieuwe dns'en maar geen reboot gehad en m'n alternatieve staan er ook nog in...
klopt het dat dit andere zijn?
DNS Servers: 212.54.40.25 / 212.54.44.54
Deze 2 heb ik voorheen gehad, vandaag waren ze gewijzigd naar diegene die hier vandaag al eerder genoemd zijn in het topic, maar ik heb ze zelf maar gewijzigd naar google dns

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Verwijderd

Ik heb zelf gisteren dns maar aangepast, 1 opendns, 2 google 3 ziggo zoals hij in het ciscomenu op 1 stond. Dat m'n download nu traag is, 1.1MB ipv 3.8 a 4 ligt dus niet aan m'n aanpassingen, maar aan ziggo?

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

nooberke schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:02:
[...]

UPC Ireland is de server welke Ziggo momenteel meegeeft voor de DNS (Zie een stukje terug)
Ik had al zo'n vermoeden. Anyway. Dan ga ik het doen zoals ik in mijn eerdere post zei (als ik het goed begrijp werkt dat):

MrMilco schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:52:
[...]

Deze 2 heb ik voorheen gehad, vandaag waren ze gewijzigd naar diegene die hier vandaag al eerder genoemd zijn in het topic, maar ik heb ze zelf maar gewijzigd naar google dns
Vreemd ik heb het idee dat die 2 anders waren dan voorheen, maar goed ze begonnen allebei met 212 :P
Heb leaseweb 1 en 2 ingesteld, Google kan van mij de grond in zakken :+
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:53:
Ik heb zelf gisteren dns maar aangepast, 1 opendns, 2 google 3 ziggo zoals hij in het ciscomenu op 1 stond. Dat m'n download nu traag is, 1.1MB ipv 3.8 a 4 ligt dus niet aan m'n aanpassingen, maar aan ziggo?
via speedtest.net of praktijk ergens anders?

net getest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4597577294.png
(omg. Utrecht)

[ Voor 32% gewijzigd door ArcticWolf op 20-08-2015 19:06 ]

• Mrten
  • Laatst online: 09:45
Op NU.nl staat dat Ziggo modems van iedereen moet herstarten in verband met de DDoS aanvallen. Weet iemand wat die herstart moet doen om nog een storing te voorkomen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mrten schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:03:
Op NU.nl staat dat Ziggo modems van iedereen moet herstarten in verband met de DDoS aanvallen. Weet iemand wat die herstart moet doen om nog een storing te voorkomen?
Even teruglezen vanaf odan in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9" en er wordt veel duidelijk over de nieuwe DNS en de performance ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:06:
Zijn er in de regio Groningen meer mensen met snelheidsproblemen momenteel? Ik haal nog geen 10% van de 120 mbit.
Nope, ik vlieg over het net met 200 Mbit....
Zelfs gisteravond terwijl een groot deel van de mensen hier in de wijk zonder zat ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

122 / 12.36 hier stabiel, hoop dat hij weer gaat ddos'n maar dat dit keer swat team klaar staat om deze kleuter te arresteren.

Verwijderd

Hier ook over naar de nieuwe DNS servers. Voor de zekerheid 1 OpenDNS server er in gelaten :) Het is tenslotte bijna 9 uur, uur U :)

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 09:54
Limburg is t weer pet.... netwerk weg... dns server in router aanpassen naar die van google lost t ook niet op. Of ik snap t niet :)

Verwijderd

ArcticWolf schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:55:
[...]

Vreemd ik heb het idee dat die 2 anders waren dan voorheen, maar goed ze begonnen allebei met 212 :P
Heb leaseweb 1 en 2 ingesteld, Google kan van mij de grond in zakken :+

[...]

via speedtest.net of praktijk ergens anders?

net getest:
[afbeelding]
(omg. Utrecht)
Speedtest is prut, maar m'n bekabelde htpc met openelec via sabnzbd dus ook.

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:53
Steenwijk ligt er ook weer uit

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

De reacties daaronder (over hoe hij reageert maakt het nog nepper).

Verwijderd

Zoetermeer ligt er ook weer uit. Modem is constant opnieuw aan het opstarten. DNS servers staan anders, maar nu dus ook problemen met andere DNS.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:38:
Modem is constant opnieuw aan het opstarten.
Hier tot dusver nog geen problemen. Ik heb wel Google als secundaire DNS ingesteld in mijn router.

Dat hij telkens reboot, komt dat niet omdat Ziggo dat zou doen?

Wat een lachertje net zeg bij rtlnieuws "het moet niet te vaak gebeuren anders stap ik over" alsof het bij een andere provider niet kan gebeuren _O- :+

2250 WP Zuid PVoutput

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hier twee dagen last gehad. Net ook. Maar inmiddels weer het weer.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

MdO82 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:43:
Wat een lachertje net zeg bij rtlnieuws "het moet niet te vaak gebeuren anders stap ik over" alsof het bij een andere provider niet kan gebeuren _O- :+
Er zijn genoeg tweakers die ook zo zijn. Bij het minst geringste willen ze overstappen.

Ziggo is niet voor niets 3 keer op jaar uitgekozen door Tweakers.net als beste internetprovider.

Ziggo heeft nu alleen pech dat zij het slachtoffer zijn.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:45:
[...]

Er zijn genoeg tweakers die ook zo zijn. Bij het minst geringste willen ze overstappen.

Ziggo is niet voor niets 3 keer op jaar uitgekozen door Tweakers.net als beste internetprovider.

Ziggo heeft nu alleen pech dat zij het slachtoffer zijn.
Hoge bomen vangen veel wind.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• MrMilco
Heb nooit problemen gehad met ziggo, en dat dit dan eens gebeurd, najaa... maakt mij niet uit. Voor ons "Tweakers" is het zo opgelost. Maar ik kan snappen dat sommige mensen, die hier geen verstand van hebben, het toch iets minder leuk vinden...

Gelukkig gebruiken mn opa en oma geen internet, anders had ik dat ook weer te horen gekregen... had ik van mn werk moeten terugkomen, om alles op te lossen

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Was vandaag op de radio dat andere providers (KPN etc.) hadden gezegd dat er voorbereidingen getroffen waren, maar dat ze niet konden garanderen dat deze zouden werken bij een zware aanval, dus ja dat zegt wel wat over de huidige aanval waar Ziggo mee te maken heeft.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

MrMilco schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:47:
Heb nooit problemen gehad met ziggo, en dat dit dan eens gebeurd, najaa... maakt mij niet uit. Voor ons "Tweakers" is het zo opgelost. Maar ik kan snappen dat sommige mensen, die hier geen verstand van hebben, het toch iets minder leuk vinden...

Gelukkig gebruiken mn opa en oma geen internet, anders had ik dat ook weer te horen gekregen... had ik van mn werk moeten terugkomen, om alles op te lossen
Precies. Ik heb ook amper problemen met Ziggo. Aan de ene kant denk ik zo van "ik zou het ook vervelend vinden als het internet eruit ligt en het probleem ligt bij de provider". Aan de andere kant zou ik ook weer denken van "tja, wat doe je er tegen? Zij doen ook maar hun best (daar ga ik van uit). Een paar storingen in het jaar vind ik niet zo erg. Als het maar niet te vaak is."

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat ik me afvraag, hebben die gasten (of het scholiertje ;) ) nou nog eisen aan Ziggo? Ze hebben zo'n onverstaanbaar Microsoft Sam gebrabbel in hun video, dat ik totaal niet begrijp wat ze nu willen?
(beter had hij Audacity gebruikt om zijn stem te vervormen :X)

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 20-08-2015 19:59 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

AW_Bos schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:58:
Wat ik me afvraag, hebben die gasten (of het scholiertje ;) ) nou nog eisen aan Ziggo? Ze hebben zo'n onverstaanbaar Microsoft Sam gebrabbel in hun video, dat ik totaal niet begrijp wat ze nu willen?
(beter had hij Audacity gebruikt om zijn stem te vervormen :X)
Ze zullen zich wel vervelen... er wonen best veel scriptkiddies in NL.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

AW_Bos schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:58:
Ze eisen 25% korting + een betere beveiliging _O-. Vooral om dat 1e moet ik hard om lachen. Ze willen korting. Dit is sowieso een nep groep die zich 'Anonymous' noemt (denk ik). Ook al kan iedereen zich zo noemen natuurlijk..

• MAX3400

MAX3400

NOS Journaal nu opent met Ziggo; mogelijk derde avond zonder internet.

• nooberke
MAX3400 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:01:
NOS Journaal nu opent met Ziggo; mogelijk derde avond zonder internet.
Toch heb ik hier al die tijd gewoon internet gehad, zonder werkende DNS moeten ze zeggen

Maarja dan weet 99% van Nederland niet waar ze het over hebben :|

• MAX3400

MAX3400

Hahaha, onze eigen Joost Schellevis op TV! O+

• AW_Bos

AW_Bos

Ik dacht al toen ik intunede, bekend gezicht. :)

Wel rare volgorde volgens de NOS: Eerst over Ziggo, daarna even een zinnetje over de volkskrant, en daarna over hoe je de DDoS af kan slaan met een computer-instelling.

De kijkers denken dan ook meteen dat ze resistent worden voor elke DDoS-aanval op elke site. :?

[ Voor 73% gewijzigd door AW_Bos op 20-08-2015 20:06 ]

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Ik heb de afgelopen dagen geen last ondervonden (gebruik geen Ziggo DNS servers) maar nu valt hier het daadwerkelijke 'signaal' weg. Krijg geen IP meer, ledje knippert. Het is echt volledig weg. Kan me niet meer herinneren wanneer ik dit voor het laatst heb gezien.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

http://nos.nl/uitzending/nos-journaal

Kijk vanaf 6:37. Daar staat alles haarfijn uitgelegd inclusief een video van 'Anonymous'.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

MAX3400 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:03:
Hahaha, onze eigen Joost Schellevis op TV! O+
Haha ja. Toen ik hem in die video zag dacht ik "huh!? Ziet hij er zo uit? Op zijn profielfoto ziet hij er stukken anders uit".

No offense trouwens Joost ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-08-2015 20:07 ]

• MrMilco
Eiríkr schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:05:
Ik heb de afgelopen dagen geen last ondervonden (gebruik geen Ziggo DNS servers) maar nu valt hier het daadwerkelijke 'signaal' weg. Krijg geen IP meer, ledje knippert. Het is echt volledig weg. Kan me niet meer herinneren wanneer ik dit voor het laatst heb gezien.
Werkt de vaste telefoonlijn nog wel nu je modem vreemd doet?

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
MrMilco schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:13:
[...]

Die gebruik ik niet maar de verbinding is inmiddels terug.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• AW_Bos

AW_Bos

Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:00:
[...]

Ze eisen 25% korting + een betere beveiliging _O-. Vooral om dat 1e moet ik hard om lachen. Ze willen korting. Dit is sowieso een nep groep die zich 'Anonymous' noemt (denk ik). Ook al kan iedereen zich zo noemen natuurlijk..
Kansloze eis die eerste. Die tweede eis vind ik maar vreemd, want wie gaat zijn netwerk nu niet wat beter proberen te beveiligen na de DDoS-aanval. Ik denk niet dat die IT-ers van Ziggo de hele avond uit hun neus staan te eten als er een nieuwe aanval komt.

Verder is het Twitter-account @AnonScruggs wel vermakelijk om te lezen, hoeveel die idioot van de strijd geniet :P. Alleen de uitwerking, met die DDoS'jes dat is gewoon treurig.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

MrMilco schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:13:
[...]

Werkt jouw vaste telefoonlijn niet meer dan als er storing is?

Ik kon nog gewoon bellen toen er storing was.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

K den. Internet viel er uit. Ineens kon ik geen webpagina's meer laden. Gelukkig heb ik een alternatieve DNS ingesteld in de router als die van Ziggo eruit vliegt :D.

Hoe kan ik alleen weten of ik nu aan het internetten ben via de Google DNS, of die van Ziggo? :?

Kan ik daarmee achter komen door dnsleaktest.com te gebruiken? Volgens mij wel namelijk..

[ Voor 36% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-08-2015 20:17 ]

Nog geen problemen hier:
Status
System Up Time 1 days 22h:31m:06s

xD

• AW_Bos

AW_Bos

Hij is boos en wacht op contact van Ziggo.
#Ziggo #ziggo #ziggoDown #ziggodown Ziggo when do you gonna contact us and stop talking bullshit on tv :@:@ @volkskrant @lisa_vd_velden
(En waarom dubbele hashtags :?)

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 20-08-2015 20:19 ]

• MrMilco
Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:14:
[...]

Werkt jouw vaste telefoonlijn niet meer dan als er storing is?

Ik kon nog gewoon bellen toen er storing was.
Aangezien hij nu meer problemen ondervind, dat de modem geen signaal meer krijgt. Vandaar. Mij interesseert het niet of de vaste lijn niet werkt, alleen zit wel met familie die er erg veel gebruik van maakt 9 opa en oma )

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

AW_Bos schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:19:
Hij is boos en wacht op contact van Ziggo.
Wie? Degene die de pagina van die video's beheerd? Staat dat op de pagina van z'n Twitter ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-08-2015 20:22 ]

• MrMilco
Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:22:
[...]

Wie? Degene die de pagina van die video's beheerd? Staat dat op de pagina van z'n Twitter ofzo?
Klopt, staat op zijn twitter: https://twitter.com/AnonScruggs

Verwijderd

Dat hij telkens reboot, komt dat niet omdat Ziggo dat zou doen?
Ja dus. Krijg net de uitleg dat er een update gepushed wordt en dat dit ervoor zorgt dat er opnieuw opgestart wordt. In mijn geval helaas 5x. Ik kreeg geen uitleg over de inhoud van de update.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Die gast die praat echt als een gastje van 15 die alle 'eer'/aandacht wilt opeisen.
COME ZIGGO WORK HARDER MAN I STILL CAN SHUT I T DOWN U DONT HAVE HIGH SECURITY PFF ZIGGO.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-08-2015 20:25 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:25:
[...]

Ja dus. Krijg net de uitleg dat er een update gepushed wordt en dat dit ervoor zorgt dat er opnieuw opgestart wordt. In mijn geval helaas 5x. Ik kreeg geen uitleg over de inhoud van de update.
Welke routermodem heb je van Ziggo?

• MrMilco
Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:25:
[...]

Die gast die praat echt als een gastje van 15 die alle 'eer'/aandacht wilt opeisen.
[...]
Dat gevoel heb ik dus ook. Snap niet waarom die dat zou doen. Kom dan in iedergeval met eisen. En ga niet zo doelloos ddos aanvallen uitvoeren.

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56
Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:25:
[...]

[...]
Klopt, slaat kant noch wal.
Eerdere tweets van 'hem' laten ook zien dat het een nederlander is. De spel/vertaal fouten vliegen je om de oren _O-

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

• AW_Bos

AW_Bos

Ik denk dat het aftellen is totdat er een kiddie van +/- 16 jaar uit ons land wordt aangehouden.
Daar zet ik mijn centen op in.

Idem-dito bij de KPN-hack, en de platlegging van de sites van het Ministerie. Ook daar had je van die gefrustreerde 'jonkies'. Mooiste was dat die laatsten hun IP al blootgaven aan de onderzoekers van de politie.

[ Voor 48% gewijzigd door AW_Bos op 20-08-2015 20:30 ]

• Jordyz
AW_Bos schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:28:
Ik denk dat het aftellen is totdat er een kiddie van 16 jaar uit ons land wordt aangehouden.
Anders ik wel

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

MrMilco schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:27:
[...]

Dat gevoel heb ik dus ook. Snap niet waarom die dat zou doen. Kom dan in iedergeval met eisen. En ga niet zo doelloos ddos aanvallen uitvoeren.
Exact. Het is compleet nutteloos om een ISP te ddossen. Enige wat ik kan bedenken is dat ze het voor de kick doen.

Anonymous (de 'echte' dan), die hebben tenminste echte doelen en geldige redenen waarom ze bepaalde dingen hacken. Als ze bijvoorbeeld Stichting Brein hacken, dan kan ik het me voorstellen. Die film bedrijven verdienen al veel te veel geld aan die films.

• DutchCrownNL
De kids hebben blijkbaar vanmiddag ook de volkskrant aangevallen, daar zie ik al helemaal niet de logica van in, of zou zijn adblocker niet werken daar? :P

Verwijderd

Welke routermodem heb je van Ziggo?
Cisco EPC 3928

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

AW_Bos schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:28:
Ik denk dat het aftellen is totdat er een kiddie van +/- 16 jaar uit ons land wordt aangehouden.

Idem-dito bij de KPN-hack, en de platlegging van de sites van het Ministerie. Ook daar had je van die gefrustreerde 'jonkies'
Hoe ik hun inbeeld: http://caloriesproper.com...y-playing-on-computer.jpg
Alleen dan de "onder de 18 versie".

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Hm, die heb ik ook. Volgens mij kan je die dingen niet zelf updaten :(. Moet gepushed worden door Ziggo.

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Welke firmware heb je?

Verwijderd

Geen idee. Staat in bridged modus.

Verwijderd

Dat kan je dan nog steeds hier vinden:
http://192.168.178.1/Docsis_system.asp

:)

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ben ik nou gek of is de firmware gewoon gigantisch oud?
Firmware Build Time: Oct 30 11:00:08 2013

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Hier ligt internet er volledig uit. Ook met alternatieve dns.

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ik zag dat mijn Firmware vernieuwd was, vandaar de vraag...
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4
Current Software Revision: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG
Firmware Name: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Jun 12 12:43:43 2015

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:40:
Ben ik nou gek of is de firmware gewoon gigantisch oud?

[...]
Exactly the same here.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Er blijkt inderdaad alweer een storing aan de gang. https://www.allestoringen.nl/storing/ziggo

quote van allestoringen
20 augustus: Storing bij Ziggo
Er is vanaf 20:24 een storing bij Ziggo.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Deem schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:40:
Hier ligt internet er volledig uit. Ook met alternatieve dns.
Welke alternatieve DNS gebruik je? Ik zit nog op de Google DNS. Die werkt nog prima.

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:42:
[...]

Welke alternatieve DNS gebruik je? Ik zit nog op de Google DNS. Die werkt nog prima.
Zowel OpenDNS als google.

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Ik heb nog prima internet op een alternatieve DNS.

• DutchCrownNL
Krijg je wel een WAN IP?

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Hm, dat is raar. Hier werkt alles nog naar behoren. Hoe weet ik nou via welke DNS ik nu internet?

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik moest hier net de alternatieve DNS even opnieuw toepassen in m'n router. Heeft denk ik te maken met het herstarten van de modems door Ziggo. Router was eventjes de weg kwijt.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ja, was ook geen reboot.

Regio Maastricht, limburg.

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:44:
[...]

Hm, dat is raar. Hier werkt alles nog naar behoren. Hoe weet ik nou via welke DNS ik nu internet?
https://dnsleaktest.com/

• AW_Bos

AW_Bos

Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:44:
[...]

(/me spuit 11)

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 20-08-2015 20:45 ]

• DutchCrownNL
Deem schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:44:
[...]

Ja, was ook geen reboot.

Regio Maastricht, limburg.
Vreemd, hier is alles nog up, met google dns.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Anonymoussaurus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:15:

Hoe kan ik alleen weten of ik nu aan het internetten ben via de Google DNS, of die van Ziggo? :?

Kan ik daarmee achter komen door dnsleaktest.com te gebruiken? Volgens mij wel namelijk..
Dan had ik het dus toch goed :P.

Pagina: 1 ... 21 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.