Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:10
Naar mijn mening is de ziggo klantenservice top. Elke keer dat ik contact met ze heb opgenomen stonden ze me professioneel te woord. Nieuwe modem gekregen, in bridge mode zetten geen probleem. Servicemonteur die de volgende dag langs kwam of een nieuwe wandcontactdoos opsturen geen probleem. Alles recente ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:03
Enig idee warom ze niet gewoon inkomende verbindingen van buiten het ziggo netwerk blokeren? De DNS enteries zullen dan wel niet bijgewerkt worden en zo maar dat lijkt mij minder erg dan dat ze nu helemaal geen werkende DNS hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56
Christiaan676 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:47:
Enig idee warom ze niet gewoon inkomende verbindingen van buiten het ziggo netwerk blokeren? De DNS enteries zullen dan wel niet bijgewerkt worden en zo maar dat lijkt mij minder erg dan dat ze nu helemaal geen werkende DNS hebben.
Kan ook gewoon zonder dat de DNS servers zelf niet naar buiten kunnen communiceren. Oftewel, de DNS kan gewoon ge-update blijven worden. Maar idd, waarom is hun DNS niet alleen bereikbaar vanuit eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:49
Camembert1633 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:46:
Naar mijn mening is de ziggo klantenservice top. Elke keer dat ik contact met ze heb opgenomen stonden ze me professioneel te woord. Nieuwe modem gekregen, in bridge mode zetten geen probleem. Servicemonteur die de volgende dag langs kwam of een nieuwe wandcontactdoos opsturen geen probleem. Alles recente ervaringen.
Zul je mij wel aan de lijn hebben gehad :p ( inmiddels werk ik er niet meer btw)

Maar al met al vind ik de ziggo helpdesk/service zeker niet zo slecht! Heb veel erger meegemaakt.

Het filmpje is qua inhoud ook vrij amateuristiesch idd...ben benieuwd of er nog meer komt na vandaag..

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 11:45
JB schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:37:
[...]

Lijkt me onzin. Zaak lekker opnaaien. Zijn we goed in hier in Holland, wat een huilies op social media :') "ik eis schadevergoeding" "ik ben al over 50% van mijn databundel"
Ja want de maand is nog lang en er moet wel gefacebooked en gewhatsapped en weet ik veel wat verder gedaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011

Pizzalucht

Snotneus.

tiguan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:48:
[...]

Kan ook gewoon zonder dat de DNS servers zelf niet naar buiten kunnen communiceren. Oftewel, de DNS kan gewoon ge-update blijven worden. Maar idd, waarom is hun DNS niet alleen bereikbaar vanuit eigen netwerk.
Dat vroeg ik me ook af, maar is dat wel zo? Heeft iemand de IP's van de Ziggo DNS servers voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
https://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

Hoe meer rood hoe groter de concentratie van huilies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Pizzalucht schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:13:
[...]

Dat vroeg ik me ook af, maar is dat wel zo? Heeft iemand de IP's van de Ziggo DNS servers voor me?
Als de attack van binnenuit zou komen, kan Ziggo dat direct stop zetten lijkt mij. Ik heb zelf geen internet van Ziggo (gelukkig), dus ik weet niet wat de ip's zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door tiguan op 19-08-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 15:05
Den Haag v.s. Utrecht, wie zal het winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

tiguan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:15:
[...]

Als de attack van binnenuit zou komen, kan Ziggo dat direct stop zetten lijkt mij. Ik heb zelf geen internet van Ziggo (gelukkig), dus ik weet niet wat de ip's zijn.
"De kabelaar heeft nog geen idee wie er achter de aanval zit. "We weten niet eens of het van een punt is of dat een botnet ons aanvalt." Ook is het onduidelijk hoe lang de storing zal duren. "We werken er met man en macht aan, maar daar is nu nog niets over te zeggen."

Dit geeft me niet heel veel hoop hoor :P Misschien zitten er wel genoeg zombies in het Ziggo netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ziggo kan echt wel zien waar de aanval vandaan komt hoor. En zeker of het extern of intern is. Dat ze het niet naar buiten communiceren is een ander verhaal.

[ Voor 25% gewijzigd door tiguan op 19-08-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

tiguan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:18:
Ziggo kan echt wel zien waar de aanval vandaan komt hoor. En zeker of het extern of intern is. Dat ze het niet naar buiten communiceren is een ander verhaal.
Dat hoop ik ook ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

s0ulmaster schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:50:
[...]

Zul je mij wel aan de lijn hebben gehad :p ( inmiddels werk ik er niet meer btw)

Maar al met al vind ik de ziggo helpdesk/service zeker niet zo slecht! Heb veel erger meegemaakt.

Het filmpje is qua inhoud ook vrij amateuristiesch idd...ben benieuwd of er nog meer komt na vandaag..
Had voor iemand in het dorp een simpele router aangeraden ipv de ingebouwde draadloos te gebruiken ivm bereik. Volgens 1 van de SD medewerkers van ziggo gaf ik een slecht advies en mevrouw moest maar een Asus router van 180 euro aanschaffen. Deze kon wel naast de modem van ziggo draaien :'). Wat moet iemand die enkel een beetje in de tuin wil internetten met een zeer geavanceerde router....

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Tu
Tussen Den Haag en Scheveningen op de kaart is de concentratie het hoogst volgens jouw kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
LOL, je kan ook inzoomen op de kaart.

Anna Paulownastraat - Utrecht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Ah, ik heb m'n Mbits weer terug.
Blijkbaar flusht openwrt het custom iptables script niet (of de firewallregels in zijn geheel niet?) als je de network service herstart met als gevolg dat na wat geklooi met dnsmasq (blijkbaar is het onmogelijk om alternatieve servers alleen als back-up in te zetten en tevens vindt men het leuk om de via DHCP verkregen servers onderin het lijstje te zetten) de tabellen overvol zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

XVI schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:32:
Blijkbaar flusht openwrt het custom iptables script niet (of de firewallregels in zijn geheel niet?) als je de network service herstart met als gevolg dat na wat geklooi met dnsmasq (blijkbaar is het onmogelijk om alternatieve servers alleen als back-up in te zetten en tevens vindt men het leuk om de via DHCP verkregen servers onderin het lijstje te zetten) de tabellen overvol zaten.
Je kan toch gewoon oneindig veel servers in dnsmasq zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:49
iCy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:22:
[...]

Had voor iemand in het dorp een simpele router aangeraden ipv de ingebouwde draadloos te gebruiken ivm bereik. Volgens 1 van de SD medewerkers van ziggo gaf ik een slecht advies en mevrouw moest maar een Asus router van 180 euro aanschaffen. Deze kon wel naast de modem van ziggo draaien :'). Wat moet iemand die enkel een beetje in de tuin wil internetten met een zeer geavanceerde router....
Achja....beetje raar advies idd, maar zo heb je bij elke helpdesk wel een rare snuiter ertussen zitten.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
Camembert1633 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:30:
LOL, je kan ook inzoomen op de kaart.

Anna Paulownastraat - Utrecht :P
Had een beetje ingezoomd maar op een gegeven moment was ik het zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 16:44

eagle00789

Est. November 2005

XVI schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:32:
Bij DD-WRT heb ik dit al jaren in mijn startup staan (via de webinterface ingevoerd)
echo "nameserver 8.8.8.8" > /tmp/resolv.dnsmasq
echo "nameserver 8.8.4.4" >> /tmp/resolv.dnsmasq
cat /tmp/resolv.dnsmasq
sleep 1
killall -HUP dnsmasq

Als ik nu mijn router reboot wordt bij de startup bovenstaande code uitgevoerd en heb ik geen ziggo dns maar mijn eigen dns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Niet online

XVI

Pizzalucht schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:33:
[...]

Je kan toch gewoon oneindig veel servers in dnsmasq zetten?
Oneindig lijkt me niet, maar ik heb nu inderdaad een zooi alternatieve ingesteld, echter wil ik die eigenlijk alleen gebruiken als die van m'n ISP het niet doen.
Dit kan niet want dan moet je strict-order inschakelen en dan staat je laatst ingegeven alternatieve server bovenaan en die van je ISP onderaan (probleem hierbij is dat openwrt configuratiebestanden dynamisch genereert dus niet alle normale opties om de werking te beïnvloeden werken en ik heb ook niet zo veel zin om dnsmasq helemaal zelf aan te gaan sturen).
Nu dus maar gewoon ook die van Ziggo handmatig en als laatste opgegeven zodat ze boven in het lijstje komen (wat niet ideaal is want als Ziggo ze verandert dan falen de eersten, komen de nieuwe via DHCP weer onderaan en wordt een alternatieve server de eerste keuze).
Mogelijk is er nog een goede oplossing hiervoor maar ik ben het nu eigenlijk wel weer een beetje zat dat gepriegel met half uci en half configuratiebestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgen mensen emails binnen? ik namelijk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

XVI schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:45:
[...]

Oneindig lijkt me niet, maar ik heb nu inderdaad een zooi alternatieve ingesteld, echter wil ik die eigenlijk alleen gebruiken als die van m'n ISP het niet doen.
Dit kan niet want dan moet je strict-order inschakelen en dan staat je laatst ingegeven alternatieve server bovenaan en die van je ISP onderaan (probleem hierbij is dat openwrt configuratiebestanden dynamisch genereert dus niet alle normale opties om de werking te beïnvloeden werken en ik heb ook niet zo veel zin om dnsmasq helemaal zelf aan te gaan sturen).
Nu dus maar gewoon ook die van Ziggo handmatig en als laatste opgegeven zodat ze boven in het lijstje komen (wat niet ideaal is want als Ziggo ze verandert dan falen de eersten, komen de nieuwe via DHCP weer onderaan en wordt een alternatieve server de eerste keuze).
Mogelijk is er nog een goede oplossing hiervoor maar ik ben het nu eigenlijk wel weer een beetje zat dat gepriegel met half uci en half configuratiebestand.
Ah, ik dacht dat je de configuratie van dnsmasq zelf maakte. Misschien kan je de dnsmasq template in openwrt wel aanpassen oid :P

Snap echter niet waarom je perse die van Ziggo zou willen gebruiken? Ze zijn nou niet echt snel ofzo

[ Voor 4% gewijzigd door Pizzalucht op 19-08-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Niet online
Iemand al wat meer technische details gehoord over de aanval? Bandbreedte oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
"we don't care what you people saying" Volgens mij spreken ze bij anonymous flawless engels en niet dit houtje touwtje geouwehoer :D

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Royalty
  • Laatst online: 05-12-2024
Zooo, 25% korting

• XVI
  • Niet online

XVI

Pizzalucht schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:47:
[...]

Ah, ik dacht dat je de configuratie van dnsmasq zelf maakte. Misschien kan je de dnsmasq template in openwrt wel aanpassen oid :P

Snap echter niet waarom je perse die van Ziggo zou willen gebruiken? Ze zijn nou niet echt snel ofzo
Ja, ik moet het in de toekomst nog maar eens uitpluizen (heb in /var verschllende bestanden gevonden maar het is op het oog onduidelijk hoe deze tot stand komen en sommige lijken te worden overschreven of het resultaat blijft hetzelfde. Wat dat betreft was ddwrt wel wat simpleler).

Persoonlijk heb/had ik qua snelheid/stabiliteit geen klachten over de DNS van Ziggo (zit er nu zo'n 1,5 jaar).
Mogelijk komt dit doordat ik weiger de routers van ISP's te gebruiken.

• Oniryo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 21:49
Als je als Anonymous wilt spelen doe het dan goed. Jezus wat is zijn Engels slecht. :+

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 20:50
Oniryo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 00:09:
Als je als Anonymous wilt spelen doe het dan goed. Jezus wat is zijn Engels slecht. :+
Dat iemand het leuk vind om op zijn kamertje Anonymous wil spelen is één ding. Het ergste is nog dat het AD een artikel schrijft over de aanval en naar het filmpje linkt en deze gebruikt als bron dat Anonymous erachter zit...

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 20:31
Die filmpjes van "Anonymous" zijn om te huilen. Wat een verschrikkelijk taalgebruik, slecht opgebouwde filmpjes en zo niet anonymous-waardig. Ze kunnen gewoon niet "echt" zijn.

Verder zal het wel een klant van Ziggo zijn die lekker kansloos bezig is. En dat ziggo geen info vrijgeeft waar het vandaan komt is natuurlijk ook hun best interest. Als ze actie willen ondernemen moeten ze hun kaarten niet vrijgeven natuurlijk.

Het is natuurlijk wel kwalijk dat dit bij een dermate grote provider als Ziggo op deze manier kan gebeuren. En waarom kiest Ziggo er zelf niet voor om al de klanten die de Ziggo DNS servers gebruiken om te zetten naar een andere DNS? Ik ga er een beetje vanuit dat Ziggo dit gewoon kan pushen, gezien DNS via dhcp meekomt.

• Camembert1633
Het AD lacht zich een bult natuurlijk. Pure clickbait.

• mike30
Als het AD nou ook al met die onzin gaat beginnen.....

[ Voor 83% gewijzigd door mike30 op 20-08-2015 00:47 ]

Verwijderd

word steeds grappiger :P

Nu moet ziggo hun een email sturen :P:P

YouTube: We are Anonymous Scruggs Third Message Ziggo

• Camembert1633
Ziggo has to sent an email to our email....

Die gasten zijn echt slecht in engels. :P

• mike30
We are the same like lizard squad but we are different. Ja wat is het nou? Is het nog geen bedtijd voor die gasten? Of blijft het zo tot de scholen weer beginnen of zo.

Verwijderd

ja maar moeten ze emailen dan?? webmail niet te open .. de poorten 110 / 995 niet te benaderen... ??

niet echt over nagedacht..

Verwijderd

geweldig! ik ben wel met hem eens..
YouTube: Ziggo ISP hack Anonymous

• mike30
Super filmpje inderdaad :)

Verwijderd

Ik weet niet of dit gerelateerd is maar bij mij hier in Papendrecht (voormalig UPC gebied) heeft de modem eruit gelegen tussen 2:45 en 3:00.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Met anonymous moet ik altijd lachen.

Weg

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:18:
Maar de bron kunnen ze niet eenvoudig achterhalen. Lijkt me ook vrijwel onmogelijk als er per seconde een par honderd Mbit (?) op je afkomt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Geen last hiervan (UPC gebied), maar wat een zielig gedoe. Zowel de Real Anonymous als de YouTube faker.... God complex stoornis.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik vind die eisen van ze wel oké! 25% korting! 😜

DaveD

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:13
pven schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 07:29:
[...]

Maar de bron kunnen ze niet eenvoudig achterhalen. Lijkt me ook vrijwel onmogelijk als er per seconde een par honderd Mbit (?) op je afkomt.
DDoS-aanvallen komen meestal van botnet's, "gehackte" pc's waar een trojan op draait.
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is maar vroeger verbonden deze met een ircserver en joinden een hidden channel.
Dit channel werd dan gebruikt om commando's aan de bot's te geven(o.a. start DDoS-syn/syn-flood)
Dus al heb je alle ip's waar het vandaan kwam, dan heb je alleen nog maar de geïnfecteerde systemen, nog niet degene(n) die de opdracht gaven.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorn op 20-08-2015 08:19 ]

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Daarbij komt dat een goed opgezette DDoS iets meer traffic genereert ;) Meer in de trant van meerdere Gbps. Ook al heb je honderden servers (lang leve anycast) gaat je niet helpen met DNS omdat er voor een NL provider geen reden is om geografisch gescheiden DNS servers te plaatsen.

Een bedrijf als Ziggo kan met anti-ddos apparaten wel een bepaalde hoeveelheid tegenhouden maar ergens houdt het op, dan wel vanuit de techniek, dan wel vanuit kosten oogpunt.

Een wasstraat als Prolexic is dan wellicht beter, maar vereist wat meer implementatiewerk (en ook hier kosten)

• Rusky
  • Laatst online: 26-09 11:04
Ik probeerde gisteravond ook maar eens mijn dns ter veranderen in mijn ubee modem.
Maar als ik de static dns servers (208.67.222.222) invul bij de dhcp instellingen, dan zegt hij: error converting one or more entries.
Kan dat wezen dat ik mijn dhcp reeks op 192.168.2.xxx heb zitten? Wat ik eigenlijks wel raar vind, want deze heeft het altijd gedaan.

verdere instellingen bij dhcp:
Cpes 64
begin ip 192.168.2.10

mijn pc

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RobinF schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:27:
[...]

Dit kan binnenkort met CI+1.4
En dan zeker alleen een handjevol tv's en alleen KPN? Of worden de IPTV-streams van álle ISP's in NL ondersteund?

En ik heb het dubbele :+ , alleen kunnen die Flash-based speedtests het niet aan _O-
http://www.ravenslair.nl/GoT2/speedtest.jpg , bijna 110MBps down, geen idee hoe ik de up met dergelijke snelheden betrouwbaar kan testen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
Equator schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:08:

Een wasstraat als Prolexic is dan wellicht beter, maar vereist wat meer implementatiewerk (en ook hier kosten)
Maar daarmee gaat de dDOS impact voor je klanten wel fors afnemen, Ziggo heeft nu helemaal niets draaien behalve detectie (handmatig) dus er is altijd een persoon nodig om e.a. in gang te zetten. Vrij sumiere setup voor de grootste ISP van Nederland als je het mij vraagt 8)7

Bij de Prolexic wasstraat beginnen de "wasjes" automatisch en ben je veel sneller de dDOS aan het afremmen. _/-\o_

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 20:26
Raven schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:57:
[...]
En dan zeker alleen een handjevol tv's en alleen KPN? Of worden de IPTV-streams van álle ISP's in NL ondersteund?

[...]

[...]

En ik heb het dubbele :+ , alleen kunnen die Flash-based speedtests het niet aan _O-
http://www.ravenslair.nl/GoT2/speedtest.jpg , bijna 110MBps down, geen idee hoe ik de up met dergelijke snelheden betrouwbaar kan testen.
CI+1.4 is gewoon een standaard (binnenkort). TV makers kunnen er dus voor kiezen om dit in hun TV te doen. Net zoals dat ze kiezen om USB toe te voegen.
Zodra dit op redelijk wat TV's zit zullen KPN en andere IPTV aanbieders dit moeten gaan ondersteunen.

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:16
en??? vanavond weer een DDoS aanval? ik denk het wel!

nothing stops this train

Verwijderd

Kol Nedra schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:50:
en??? vanavond weer een DDoS aanval? ik denk het wel!
Chips en popcorn... :+ Ik denk het ook wel, maar ik ben dan meer benieuwd naar wat Ziggo er tegen gaat doen. Laat ze een hulppagina de lucht in gooien met hoe je je DNS aanpast op diverse devices. Dat scheelt zoveel mankracht op de klantenservice, en haalt de druk uit de lijn.

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het lijkt erop dat Ziggo alsnog tijdelijk alternatieve DNS gaat forceren.
Voor onze klanten is het volgende van belang. Om de aanvallen af te slaan, zal Ziggo een aantal veranderingen in het netwerk doorvoeren. Dit zal er toe leiden dat het modem bij een aantal van onze klanten door Ziggo opnieuw wordt opgestart. Daardoor zal het betreffende modem maximaal enkele minuten uit de lucht zijn. Gedurende deze korte tijd heeft de klant geen toegang tot Internet. We betreuren deze korte onderbreking van onze service, die helaas onvermijdelijk is. Wij vragen onze klanten om begrip hiervoor in deze uitzonderlijke situatie.
https://www.ziggo.com/nl/...-aanvallen-op-ons-netwerk

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 13:17
Wat een situatie :

- in juli contact opgenomen om te vragen wat de mogelijkheden zijn voor een vaste klant qua aanbieding
- uiteindelijk is het toen geworden : 6 maanden voor 29,95 met 6 maanden HBO
- alles is netjes binnen gekomen: horizon box,etc. en abo is omgezet

Nu keek ik gisteren naar de factuur en hier stond geen korting in....
Dus gelijk gebeld en na wat gedoe ben ik uiteindelijk teruggebeld met de boodschap dat de korting niet gegeven had mogen worden omdat ik blijkbaar nog in een contract zit tot oktober 2016 (wat uiteindelijk ook klopt, maar dat terzijde). Ik wordt 2 keuzes gegeven : alles terugdraaien of dit nieuwe contract wel door laten lopen (zonder korting). Terugdraaien is geen optie, gezien de Humax al de deur uit is.

Hoe sta ik hier in mijn recht? Volgens mij wijst alles erop dat er een toezegging is gedaan, ook al is dit mondeling. volgens mij zijn zij dit aangegaan doordat ze alles hebben opgestuurd, omgezet,etc. En het mooie is ook nog dat ze zelf aangegeven dat het hun schuld is, en dat de belofte ook in het systeem staat.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
enzoronald schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:10:
Wat een situatie :

- in juli contact opgenomen om te vragen wat de mogelijkheden zijn voor een vaste klant qua aanbieding
- uiteindelijk is het toen geworden : 6 maanden voor 29,95 met 6 maanden HBO
- alles is netjes binnen gekomen: horizon box,etc. en abo is omgezet

Nu keek ik gisteren naar de factuur en hier stond geen korting in....
Dus gelijk gebeld en na wat gedoe ben ik uiteindelijk teruggebeld met de boodschap dat de korting niet gegeven had mogen worden omdat ik blijkbaar nog in een contract zit tot oktober 2016 (wat uiteindelijk ook klopt, maar dat terzijde). Ik wordt 2 keuzes gegeven : alles terugdraaien of dit nieuwe contract wel door laten lopen (zonder korting). Terugdraaien is geen optie, gezien de Humax al de deur uit is.

Hoe sta ik hier in mijn recht? Volgens mij wijst alles erop dat er een toezegging is gedaan, ook al is dit mondeling. volgens mij zijn zij dit aangegaan doordat ze alles hebben opgestuurd, omgezet,etc. En het mooie is ook nog dat ze zelf aangegeven dat het hun schuld is, en dat de belofte ook in het systeem staat.
Volgens mij had jij moeten weten dat je contract nog tot 2016 loopt..

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 13:17
shoombak schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:13:
[...]

Volgens mij had jij moeten weten dat je contract nog tot 2016 loopt..
Daar gaat t niet om . Dat had ik misschien moeten weten maar zij ook natuurlijk...

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:43
Pimorez schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:00:

[...]

Dat ze dat maar lekker achterwege laten bij mensen die reeds alternatieve DNS servers gebruiken..

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:29
Overeenkomst is overeenkomst, heb je een bevestiging ontvangen?
RobinF schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:21:
[...]

CI+1.4 is gewoon een standaard (binnenkort). TV makers kunnen er dus voor kiezen om dit in hun TV te doen. Net zoals dat ze kiezen om USB toe te voegen.
Zodra dit op redelijk wat TV's zit zullen KPN en andere IPTV aanbieders dit moeten gaan ondersteunen.
Als die 1.4 standaard er nog gaat komen...
Hij is al jaren af maar er zijn nog steeds geen producten op de markt. Zou mij niks verbazen als CI+ 2.0 (via USB) de 'grote' nieuwe standaard wordt.
Pimorez schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:00:

[...]

Modem werd hier net gereset, idd andere DNS-servers.
Had al alternatieve ingesteld, maar dus toch een reset.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Joster schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

Dat ze dat maar lekker achterwege laten bij mensen die reeds alternatieve DNS servers gebruiken..
Het zou kunnen dat ze de default gaan aanpassen. Als je die default niet gebruikt, zou er dan ook niets gebeuren.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Maarvgaat dit werken?
Alsof de aanvallers niet die nieuwe dns servers gaan aanvallen.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:19

TFHfony

Professional Weirdo

Joster schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

Alsof Ziggo in de gaten houdt welke DNS servers jij gebruikt...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Joster
P.K. schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:23:

[...]

Bleven de alternatieve, door jezelf ingestelde, DNS servers behouden?
TFHfony schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:38:
[...]

Alsof Ziggo in de gaten houdt welke DNS servers jij gebruikt...
Vast niet, en ik snap ook dat ze het voor "iedereen" gaan doen omdat het nogal een karwei wordt anders. Maar van mij hoeven ze niets omdat ik geen problemen heb. Ben ook benieuwd of dit de oplossing is maar afijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Joster op 20-08-2015 11:50 ]

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

P.K. schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:23:

Wat zijn de nieuwe DNS servers?

Rampen bak 2004

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Joster schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Volgens mij geeft
al het antwoord.

Rampen bak 2004

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:03

odan

The dark side is within all!

89.101.251.228
89.101.251.229

heb geen modem reset gehad overigens. laatste keer is bijna 2 dagen geleden. en dat was toen ik zelf wijzigingen doorvoerde.

[ Voor 7% gewijzigd door odan op 20-08-2015 12:03 ]

Pulse mee voor GoT!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat ze daar een reset voor nodig hebben snap ik niet. Wat is er mis met DHCP.

Maar goed, bij mij mogen ze de DNS servers aanpassen, ik gebruik een router achter de Ziggo router en heb dus zelf inspraak in welke DNS servers ik gebruik. Gisteravond daarin de DNS servers aangepast naar alternatieve en klaar. Mijn router doet ook DNS forwarden, dus mijn cliënts werkten direct.

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Equator schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:04:
Dat ze daar een reset voor nodig hebben snap ik niet. Wat is er mis met DHCP.
Die gaat pas verversen als de lease verloopt. Ik kan mij voorstellen dat deze langer is dan 24 uur en dat ze deze wijziging nu al willen doorvoeren voor het avond is en er een nieuwe ddos in de lucht hang.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:29
Joster schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:47:
[...]

Die staan ingesteld in m'n router, dus ja, die bleven behouden.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

TFHfony schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:07:
[...]

Die gaat pas verversen als de lease verloopt. Ik kan mij voorstellen dat deze langer is dan 24 uur en dat ze deze wijziging nu al willen doorvoeren voor het avond is en er een nieuwe ddos in de lucht hang.
True, clients gaan natuurlijk niet eerder een renew doen dan bij 50%, 80% en 100% (even uit mijn hoofd) van de lease-tijd. Ik weet de lease tijd niet van die omgeving, maar als dat langer staat dan 48 uur kan je dus niet heel snel geautomatiseerd reageren op dergelijk aanpassingen.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:02

Nox

Noxiuz

Volgens mijn router heb ik een lease van 7 dagen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, op zich niet heel lang natuurlijk, maar te lang om te kunnen reageren op dit geneuzel. Dan is het forceren ook een optie, maar doe dat dan alleen bij de mensen die gebruik maken van de automatisch ingegeven DNS servers, niet bij de mensen waar dat handmatig is ingevuld. Hell, kijk of ze gebruik maken van de standaard, en pas het dan aan. Maken ze geen gebruik van de standaard, dan pas je niets aan.

• TripleQ
  • Niet online
Ik denk dat het technisch redelijk onmogelijk is om modems te controleren of het de default DNS server heeft ingesteld, en zo ja, deze dan te vervangen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

enzoronald schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:17:
[...]

Daar gaat t niet om . Dat had ik misschien moeten weten maar zij ook natuurlijk...
Tja, een mondelinge afspraak geldt ook maar probeer dat maar eens hard te maken bij gebrek aan bewijs. Misschien dat je ze nog eens kan bellen, de vraag moet stellen waarom je dan wel nieuwe apparatuur etc. hebt gehad ondanks dat je contract tot 2016 zou lopen. Niet geschoten is altijd mis maar mogelijk tref je een medewerker die alsnog een stuk korting wil voorzien of ergens in het midden wil uitkomen met je.

Voor zover ik weet, maar schiet me niet af, staat in alle contractvoorwaarden dat je niet in aanmerking komt voor een nieuwe korting (tenzij speciale aktie voor iedereen) als je een lopend abonnement hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Ik had net even een service medewerker aan de lijn waarmee ik een gezellig praatje mee heb gemaakt over de ddos aanval. Het blijkt mee te vallen hoeveel mensen over de DDoS aanval klagen en dat ze daar rustige vragen over krijgen en dat het geen zooitje is op het kantoor. :)

Aan de medewerker gevraagd of hij mij modem kon forceren van update van DNS update. En dat is meteen gebeurt.

Gelijk even wat nieuwe kabeltjes gevraagd voor de nieuwe installatie bij me opa. En dat kon en daar maakte ze geen probleem van!

Van mij krijgt deze medewerker een +3

Verwijderd

Ik vermoed dat vandaag iedereen OpenDNS in zijn modem heeft staan, ze gaan vanmiddag beginnen met alles te herstarten.

Als het daarmee opgelost is dan zijn die anonymous fakers nog een groter lachtertje dan nu :D

Verwijderd

Zijn er in de regio Groningen meer mensen met snelheidsproblemen momenteel? Ik haal nog geen 10% van de 120 mbit.

• TripleQ
  • Niet online
Even een vraag tussendoor.
Ik heb nog een 'oud' upc abbo waar ik maar liefst 72euro per maand voor betaal. Volgens mij betaal ik veels te veel voor wat ik gebruik, ook heb ik een uitgebreid zenderpakket wat ik amper bekijk. Ik zie op de website de nieuwe pakketten + acties die wel aantrekkelijk zijn. Kan ik die zomaar afsluiten?

En dan zit ik er vermoedelijk weer minimaal 1 jaar aan vast. maar geld dit ook bij een verhuizing?
Onze nieuwbouw woning wordt in mei 2016 opgeleverd. Daar willen we dan eigenlijk een Tweak.nl abbo (1000mbit) bij afnemen. Ziggo levert ook in dat gebied haar diensten. Kan ik dan midden in mijn contract periode stoppen bij Ziggo?

Als ik toch nog Ziggo in het nieuwe huis wil blijven gebruiken, heb ik dan een overstap zonder dat ik op 1 van de 2 locaties geen internet meer heb? Vermoedelijk moet er een Ziggo monteur komen om de kabel verbinding in de meterkast aan te sluiten?

• Joster
Millennium schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:59:
[...]

Volgens mij geeft
[...]
al het antwoord.
Staat een modem reset gelijk aan verlies van je zelf ingestelde DNS servers dan? (Mits je de Ziggo modem ook als router gebruikt natuurlijk, zoals ik).

Hier (nog) geen reset gehad overigens.

Wellicht gebeurt hetgeen dat al eerder geschetst werd, ze passen de standaard aan en als je die niet gebruikt gebeurd er niets..

[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 20-08-2015 13:21 ]

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

TripleQ schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:15:
Even een vraag tussendoor.
Ik heb nog een 'oud' upc abbo waar ik maar liefst 72euro per maand voor betaal. Volgens mij betaal ik veels te veel voor wat ik gebruik, ook heb ik een uitgebreid zenderpakket wat ik amper bekijk. Ik zie op de website de nieuwe pakketten + acties die wel aantrekkelijk zijn. Kan ik die zomaar afsluiten?
Je kan gewoon even bellen met de servicedesk die kunnen je zo op een nieuw abonnement zetten.
En dan zit ik er vermoedelijk weer minimaal 1 jaar aan vast. maar geld dit ook bij een verhuizing?
Onze nieuwbouw woning wordt in mei 2016 opgeleverd. Daar willen we dan eigenlijk een Tweak.nl abbo (1000mbit) bij afnemen. Ziggo levert ook in dat gebied haar diensten. Kan ik dan midden in mijn contract periode stoppen bij Ziggo?
Klopt, je zal weer een jaar abonnement krijgen. Nee je kan niet midden in je contract stoppen wegens verhuizing, maar de servicedesk zal je het kunnen bevestigen.
Als ik toch nog Ziggo in het nieuwe huis wil blijven gebruiken, heb ik dan een overstap zonder dat ik op 1 van de 2 locaties geen internet meer heb? Vermoedelijk moet er een Ziggo monteur komen om de kabel verbinding in de meterkast aan te sluiten?
Er hoeft geen Ziggo monteur te komen, de kabel in de meterkast wordt aangesloten door je aannemer. De dag dat je verhuist kan je gewoon alles bij je oude huis uit de meterkast trekken en in je nieuwe huis er weer in hangen en dan zal het moeten werken (er zal wel wat overlap in de twee adressen zitten).

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:38

Pixelmagic

Ubergeek

Joster schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:19:
[...]

Staat een modem reset gelijk aan verlies van je zelf ingestelde DNS servers dan?

Hier (nog) geen reset gehad overigens.

Wellicht gebeurt hetgeen dat al eerder geschetst werd, ze passen de standaard aan en als je die niet gebruikt gebeurd er niets..
Modem heeft hier (4761) vanmorgen al reset gehad en nieuwe dns servers in Setup scherm, maar bij dhcp ingevulde alternatieven staan er nog steeds. Niets aan de hand dus.

PVoutput van mijn 4950Wp

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:05:
Ik vermoed dat vandaag iedereen OpenDNS in zijn modem heeft staan, ze gaan vanmiddag beginnen met alles te herstarten.

Als het daarmee opgelost is dan zijn die anonymous fakers nog een groter lachtertje dan nu :D
De nieuwe servers staan bij/zijn van zuster bedrijf Virgin Media (UK).

Rampen bak 2004

Verwijderd

Het is misschien niet netjes om te vragen maar kan je nu door dat hele ddos gedoe ook onder je jaarcontract uitkomen? Ik zit tot Januari 2016 aan hun vast maar ik wil liever alles onder vodafone onderbrengen. Kun je er nu wel onderuit komen?
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:53:
Het is misschien niet netjes om te vragen maar kan je nu door dat hele ddos gedoe ook onder je jaarcontract uitkomen? Ik zit tot Januari 2016 aan hun vast maar ik wil liever alles onder vodafone onderbrengen. Kun je er nu wel onderuit komen?
Lijkt me niet :D

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

odan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:03:
89.101.251.228
89.101.251.229

heb geen modem reset gehad overigens. laatste keer is bijna 2 dagen geleden. en dat was toen ik zelf wijzigingen doorvoerde.
Ik hoop niet dat dit de nieuwe DNS servers zijn, bij een ping kom ik uit rond de 30 ms. Ik vraag me af hoe snel de DNS nu is met deze DNS servers.

C:\Users\>ping 89.101.251.228 -t

Pinging 89.101.251.228 with 32 bytes of data:
Reply from 89.101.251.228: bytes=32 time=30ms TTL=55
Reply from 89.101.251.228: bytes=32 time=31ms TTL=55
Reply from 89.101.251.228: bytes=32 time=31ms TTL=55

Ping statistics for 89.101.251.228:
    Packets: Sent = 7, Received = 7, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 30ms, Maximum = 31ms, Average = 30ms
Control-C
^C
C:\Users\>ping 89.101.251.229 -t

Pinging 89.101.251.229 with 32 bytes of data:
Reply from 89.101.251.229: bytes=32 time=31ms TTL=54
Reply from 89.101.251.229: bytes=32 time=30ms TTL=54
Reply from 89.101.251.229: bytes=32 time=32ms TTL=54

Ping statistics for 89.101.251.229:
    Packets: Sent = 5, Received = 5, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 30ms, Maximum = 32ms, Average = 30ms
Control-C
^C

De servers staan ook geografisch in de UK:
Tracing route to 089-101-251228.ntlworld.ie [89.101.251.228]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms     2 ms     4 ms  192.168.4.1
  2     7 ms    11 ms     7 ms  10.254.137.1
  3     6 ms     7 ms     7 ms  tb-rc0001-cr101-xe-0-3-3-0.core.as9143.net [213.51.186.176]
  4     9 ms    11 ms     9 ms  asd-tr0042-cr101-ae5-0.core.as9143.net [213.51.158.18]
  5     9 ms    10 ms     9 ms  213.51.156.234
  6    31 ms    31 ms    48 ms  84.116.135.189
  7     *        *        *     Request timed out.
  8    29 ms    32 ms    30 ms  uk-lon02a-rd2-xe-1-1-0.aorta.net [84.116.130.34]
  9    31 ms    30 ms    31 ms  84.116.238.37
 10    31 ms    32 ms    31 ms  089-101-251228.ntlworld.ie [89.101.251.228]

Trace complete.

Gebruik hier al een aantal jaar naar volle tevredenheid OpenDNS

[ Voor 18% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:42 ]

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 22:05
Gebruik al meer dan 1 jaar de DNS servers van Unblockus (ingesteld in eigen router) omdat ik van Neflix USA gebruik maak.
Deze hele heisa is dus aan mij voorbij gegaan.
De snelheid is ook wat die zijn moet (200 mbps down en 20 mbps up) dus daar heeft het geen invloed op gehad.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Verwijderd

Maar op een andere forum hier op tweakers wat op de frontpage staat van ziggo ddos smoes (iets in die richting) praat iemand over een "denial of service" dat ziggo niet mag spreken over een storing maar over een denial of service. Dan is dat toch anders of ben ik er vandaag niet helemaal bij?

Verwijderd

DDoS = distributed denial-of-service, dat is dus het type aanval waar Ziggo last van had. Voor de relatie van Ziggo naar klant gaat het dan nog steeds om een verstoring van de service (of storing in de service).
In het geval dat Ziggo een DoS-aanval loslaat op haar klanten zul je misschien wel onder je contract uit kunnen, maar die situatie lijkt me onwaarschijnlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 14:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:03:
DDoS = distributed denial-of-service, dat is dus het type aanval waar Ziggo last van had. Voor de relatie van Ziggo naar klant gaat het dan nog steeds om een verstoring van de service (of storing in de service).
In het geval dat Ziggo een DoS-aanval loslaat op haar klanten zul je misschien wel onder je contract uit kunnen, maar die situatie lijkt me onwaarschijnlijk.
Oke dus het gooien op de uptime, angst van diefstal door anonymous van mijn privé gegevens etc etc is dus ook onhaalbaar?

Verwijderd

Geen idee hoe haalbaar dat is, ik heb wel een idee over hoe ongepast ik het vind. Voor dit soort vragen moet je gewoon contact opnemen met Ziggo. ;)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:20
Waarschijnlijk gaan ze OF kijken welke servers er vanavond aangevallen gaan worden OF hebben ze servers gepakt met een betere bescherming

Hier staat het zutje in bridge modus met eigen DNS dus merk er niks van verder :D
Pixelmagic schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:22:
[...]

Modem heeft hier (4761) vanmorgen al reset gehad en nieuwe dns servers in Setup scherm, maar bij dhcp ingevulde alternatieven staan er nog steeds. Niets aan de hand dus.
Ik zie aan de postcode dat je in dezelfde stad woont en paneeltjes hebt liggen weet je toevallig een goede zonnepaneel installateur >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:08:
[...]

Oke dus het gooien op de uptime, angst van diefstal door anonymous van mijn privé gegevens etc etc is dus ook onhaalbaar?
Je sluit zelf bewust een contract met een bepaalde looptijd af, ongetwijfeld omdat je wat financieel gewin had, en bedenkt drogredenen om een opzegging te forceren. Ik vind het kinderachtig. Het is niet dat ze hier iets aan kunnen doen tenslotte.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 14:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:10:
Geen idee hoe haalbaar dat is, ik heb wel een idee over hoe ongepast ik het vind. Voor dit soort vragen moet je gewoon contact opnemen met Ziggo. ;)
Mijn welgemeende excuses ervoor dat ik dat vraag. Ik ben gewoon serieus waar bang dat anonymous meer heeft gedaan dan "alleen" platgooien. Op andere fora lees ik ook daar wat over maar ik ben niet echt ict aangelegd om dit daadwerkelijk te kunnen begrijpen. Waar ik bang voor ben is dat Ziggo een soort Ashley Madison achtige tafereel gaat worden waar de gegevens van mensen worden verspreid.

Verwijderd

Bijzonder keuze, 2 DNS servers in het zelfde segment. Grote kans dat ze (met unicast) op eenzelfde verbinding staan.

Ik had er dan als Ziggo zijnde voor gekozen om de eerste server in tact te laten, tweede server 1 van bovenstaande en indien mogelijk als derde server een server van OpenDNS. Dat gaan ze echt niet plat krijgen vanavond.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:16:
[...]

Je sluit zelf bewust een contract met een bepaalde looptijd af, ongetwijfeld omdat je wat financieel gewin had, en bedenkt drogredenen om een opzegging te forceren. Ik vind het kinderachtig. Het is niet dat ze hier iets aan kunnen doen tenslotte.
Dat begrijp ik en ik heb in een andere post aangegeven dat ik geen trek heb dat al onze klantgegevens op straat komen te liggen want dat is iets waar ik niet voor teken. Dat u denkt dat dit drogredenen zijn kan ik wel begrijpen, maar als u mij begrijpt zijn mijn bedoelingen totaal niet onoprecht. Ik wil gewoon geen angst hebben dat wehkamp bijvoorbeeld voor de deur komt te staan omdst ik voor duizenden aan postorder heb besteld bijvoorbeeld.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:06:
Zijn er in de regio Groningen meer mensen met snelheidsproblemen momenteel? Ik haal nog geen 10% van de 120 mbit.
geen problemen, zuid oost groningen.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

nooberke schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:15:
Ik zie aan de postcode dat je in dezelfde stad woont en paneeltjes hebt liggen weet je toevallig een goede zonnepaneel installateur >:)
LOL.. Is dat mode ofzo? Ik (4854) heb nu net van zo'n 7 bedrijven de offertes binnen om 16 panelen op mijn dak te laten plaatsen ;-) Dit weekend hak ik de knoop door :)

/ontopic/
Balen dat in de nieuwe Technicolor modems (TC7210B) het niet mogelijk is zelf de DNS servers in te stellen. Gisteren handmatig alle apparaten in huis maar omgezet...

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 11:45
Iemand al gemerkt dat de modems herstart worden? Hier uptime 76 dagen. 8604
Misschien wachten ze tot vanavond, om de ddos attackers nog geen info over de nieuwe dns servers te geven.
Ik was gisteren overigens al "resistent" tegen de aanval. Heb mijn dns-servers gewijzigd, maar niet in die van google, die weten al genoeg van me.

[ Voor 28% gewijzigd door valkenier op 20-08-2015 15:07 ]

Raven schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:57:
Wowie. 40% CPU-gebruik alleen al door wget?! Wordt tijd voor hardwarematige versnelling van de afhandeling van downloads 8)7
Pagina: 1 ... 20 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.