Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
[EDIT]
Eerste 4 opties op mijn scherm
151.236.29.92 (ns1.nh.nl) -- 99.15% uptime
31.220.43.191 (ns1.fl.nl) -- 99.10% uptime
192.71.249.249 (ns1.vwv.be) -- 99.55% uptime
62.141.38.230 (ns1.dus.de) -- 99.42% uptime
[ Voor 63% gewijzigd door LongBowNL op 19-08-2015 21:22 ]
Add me op Stadia: Gloogle

Zo heb ik het gedaan..
Als je de DNS hebt ingesteld op je router, dan moet je misschien nog even voor de zekerheid je netwerkkaart uit en aanzetten.Assix schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:21:
[...]
Zojuist geprobeerd, mocht helaas niet baten? Kan nog steeds geen websites bezoeken, of mis ik nog iets?
Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!
99,1% uptime is denk ik wel minder dan ik bij Ziggo heb gehaald als ik de afgelopen 5 jaar bekijk.LongBowNL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:22:
Nee, OpenNIC doet het hier gewoon: https://www.opennicproject.org/
[EDIT]
Eerste 4 opties op mijn scherm:
151.236.29.92 (ns1.nh.nl) -- 99.15% uptime
62.141.38.230 (ns1.dus.de) -- 99.42% uptime
ipconfig /releaseAssix schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:21:
[...]
Zojuist geprobeerd, mocht helaas niet baten? Kan nog steeds geen websites bezoeken, of mis ik nog iets?
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew misschien?
Vreemd, werkt prima hier

ah, mwja ik wel maar niks beter dan Ziggo (100mbit VDSL2+ van KPN)Faabjan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:19:
[...]
Zo bedoel ik het niet hoor. Ik heb ook nooit problemen sinds het Ziggo is. Maar er valt hier gewoon niet over te stappen naar iets anders en dat is niet nu opeens omdat ik ff geen internet heb.
[ Voor 37% gewijzigd door ArcticWolf op 19-08-2015 21:25 ]
Onderstaande link gebruikt, netwerkadapter even uit en aan gezet en alles werkt nu naar behoren!
Dank je wel Bramvana voor de link.
bramvana schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:19:
Voor de ziggo gebuikers onder ons,
De dns servers zijn weer down, ze zullen wel weer onder DDOS liggen.
http://answers.microsoft....9c-4fc5-807c-eefca5d278d0
Dat is een link naar de guide om de dns servers te veranderen, iig een van de vele en degene die ik heb gebruikt.
Groeten
[ Voor 74% gewijzigd door ll roel j op 19-08-2015 21:47 ]
Nu is dit in de tien jaar dat ik abonnee ben de eerste keer dat er een vrij grote storing is. Je zult mij dus niet horen over overstappen.
Daar komt ook nog eens bij dat ik voor normaal gebruik glasvezel nog steeds geen goede alles-in-een vervanging vind van Ziggo. Pas als er een ethernetkabeltje in mijn televisie kan om op een gelijkwaardige manier als via de kabel televisie te kijken wordt het pas interessant.
"When you grow up your heart dies"
Dit kan binnenkort met CI+1.4sjaool schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:26:
De website van Ziggo ligt er ook zo goed als compleet uit. Inloggen op Mijn Ziggo lukt niet en de mail werkt ook tergend langzaam met verschrikkelijk vaak een time-out.
Nu is dit in de tien jaar dat ik abonnee ben de eerste keer dat er een vrij grote storing is. Je zult mij dus niet horen over overstappen.
Daar komt ook nog eens bij dat ik voor normaal gebruik glasvezel nog steeds geen goede alles-in-een vervanging vind van Ziggo. Pas als er een ethernetkabeltje in mijn televisie kan om op een gelijkwaardige manier als via de kabel televisie te kijken wordt het pas interessant.
Heb nu de DNS-servers van OpenNIC maar ingevoerd in mijn router.. Internet werkt wel, maar het versturen van mail is niet mogelijk op dit moment

[ Voor 18% gewijzigd door nextware op 19-08-2015 21:30 ]
7 minuten geleden: http://www.rtlnieuws.nl/n...w-grote-storing-bij-ziggoJordyz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:29:
Het verbaasd me dat de media nog niks gemeld heeft.
Genoeg hoor:Jordyz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:29:
Het verbaasd me dat de media nog niks gemeld heeft.
-NUtech
-RTV Noord
-Hart van Nederland
-Etc.
Ik zou niet twee DNS servers van 1 provider pakken, je ziet het nu fout gaan iedereen met " alleen" Ziggo DNS heeft problemen. Ik zou tenminste OpenDNS en Google invullen dan wordt je uptime nog hoger ;-)
Oh, ik zat op nu.nl en tweakers te kijken kon daar nog niks vinden
Maar dat was van te voren nog
Lekker idiote reactie ook.. elke provider kan een DDoS target worden, en er is vrij weinig aan te doen (als je er nooit mee te maken krijgt, ben je er ook niet op voorbereid). Maar prima, dan stap je toch over?Xtr3me4me schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:03:
En weer hetzelfde gezeik! Waarvoor betaal ik ze eigenlijk nog! Leuk een wan IP die niks doet!

Het netwerk van Ziggo is in mijn persoonlijke beleving een van de meest stabiele van NL, sowieso een stuk beter dan mijn ervaringen met glasvezel.
Komt me erg bekend voor. Heb er zelf helaas ook te maken mee gekregen.
Verwijderd
Verwijderd
Of gewoon de DNS servers van buitenaf dichtzettenVerwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:34:
ziggo kan toch simpelweg de google dns / opendns verspreiden in zijn modems in plaats van de eigen dns? dan is het probleem snel genoeg opgelost toch?
Anyway, gebruik hier al sinds het begin OpenDNS en nog nooit problemen gehad met Ziggo (zelfs nu niet).
En het CBP op hun dak krijgen? Juist xD daarnaast is dat gewoon not done.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:34:
ziggo kan toch simpelweg de google dns / opendns verspreiden in zijn modems in plaats van de eigen dns? dan is het probleem snel genoeg opgelost toch?
Verwijderd
dat helpt toch niet? de server is en blijft verbonden met het internet en kan een ddos krijgen?Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:35:
[...]
Of gewoon de DNS servers van buitenaf dichtzetten
Maar goed laatste keer...ben klaar met Ziggo, prijsverhogingen, minder zenders, bagger apparatuur.
Ga over op glas van telfort, vergelijkbaar en voor hetzelfde geld. Kijken hoe dat bevalt.
Verwijderd
wat heeft het cbp ermee te maken dan?ArcticWolf schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:35:
[...]
En het CBP op hun dak krijgen? Juist xD daarnaast is dat gewoon not done.
not done? het is toch juist iets wat google en opendns aanmoedigen? en het is not done om 2 dagen down te zijn.
Volgens mij hebben ze poort 25 al jaren afgeschermd omdat dit gevoelig zou zijn voor aanvallen.Maks schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:36:
Haha ik was dus net bezig met postfix/smtp relay via ziggo maar iedere keer kreeg ik een time-out (dacht dat het aan mij lag). Weet iemand of smtp.ziggo.nl nog werkt op port 25?
Maakt niet veel uit, maar via modem omvat alle apparaten die je eventueel hebt.Magic666 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:38:
heb de dns servers nu handmatig via windows ingevuld, maar is het beter/handiger omdat in de (Ubee) modem te doen?
Ik heb een tijdje de Google Apps gemonitord op mijn telefoon... en nu blokkeer ik zoveel mogelijk ALLES van Google, weg met die zooi, dat bedoelde met dat het CBP zich ermee gaat bemoeien als Ziggo zo'n stap maakt.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:37:
[...]
wat heeft het cbp ermee te maken dan?
not done? het is toch juist iets wat google en opendns aanmoedigen? en het is not done om 2 dagen down te zijn.
Ziggo heeft er geen baat bij om (actief) DNS monitoring te doen, Google wel... dus nee dank je. (en OpenDNS idem)
[ Voor 49% gewijzigd door ArcticWolf op 19-08-2015 21:41 ]
Verwijderd
Uiteraard, dan zijn gelijk al je apparaten van de nieuwe DNS servers voorzien. Bespaart je weer wat moeiteMagic666 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:38:
heb de dns servers nu handmatig via windows ingevuld, maar is het beter/handiger omdat in de (Ubee) modem te doen?
Ja klopt, als ze zo vanuit je eigen server mail gaat sturen komt het ook haast nergens meer aan ivm spam filters. Ik gebruik daarom smtp.ziggo.nl als relay maar het werkt nu weer gelukkigsroolvink schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:37:
[...]
Volgens mij hebben ze poort 25 al jaren afgeschermd omdat dit gevoelig zou zijn voor aanvallen.
[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 19-08-2015 21:45 ]
LeNNy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:43:
Wel een mooi moment om speedtest te draaien120 / 12 haal ik nu dik.

Verwijderd
Ja precies, daar was ik al bang voor :-)Camembert1633 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:45:
tv gemist werkt via ziggo servers en die zijn niet bereikbaar nu?
Nee die wordt toch opgevraagd bij de DNS server van Ziggo en die ligt eruit.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:45:
Ik kan nergens meer smtp.ziggo.nl lookuppen (DNS). Zowel niet bij google (8.8.8.8) als verschillende OpenNic DNS servers. Zal hij uit de zone verdwenen zijn?
alsof je het voelt aankomen...heb geen smartphone, vandaar screenshot.
Ben recent van windows naar linux/ubuntu, daarover nog aan 't inlezen. Is me gelukt dns te veranderen. Weet alleen nog niet om 2 dns servers van openNIc kan invoeren..
Welke DNS? Zat anders ook op de Ziggo DNS omdat die prima werken. Met een OpenNIC DNS gaat mijn ping wel enorm omhoog
95.211.195.37Allovich schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:47:
[...]
Welke DNS? Zat anders ook op de Ziggo DNS omdat die prima werken. Met een OpenNIC DNS gaat mijn ping wel enorm omhoog
185.17.185.53
Leaseweb 1 en 2
ThxArcticWolf schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:48:
[...]
95.211.195.37
185.17.185.53
Leaseweb 1 en 2
Kun je me uitleggen hoe ik dat doe?Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:39:
[...]
Uiteraard, dan zijn gelijk al je apparaten van de nieuwe DNS servers voorzien. Bespaart je weer wat moeite
TMAXTINT
Hier ook OpenNic dns en mijn ping is hetzelfde 11msAllovich schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:47:
[...]
Deze 2 staan ingesteld:
De 'selecting best server based on ping' van speedtest blijkt niet helemaal vlekkeloos, server verderweg van huis geeft inderdaad een véél betere pingCamembert1633 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:51:
[...]
Hier ook OpenNic dns en mijn ping is hetzelfde 11ms
Deze 2 staan ingesteld:
Net een speedtest waar hij op 320kbit/s uitkwam. Even later eentje waar hij op 120mbps begon, en toen ook terugzakte naar 3x niks.
Ja, hier dus veranderen. Thx! Ga proberen
TMAXTINT
Hij cheat, is namelijk geen kabelabonnement.
We gaan nog niet naar nee we gaan nog niet naar zingen ze nu bij Ziggo op kantoorHoteldebotel schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:57:
In Zoetermeer is de DNS van Ziggo ook niet te bereiken. Gelukkig had ik al de OpenNIC DNS-servers ingesteld. Wordt een drukke avond voor Ziggo!
Zou trouwens voor die mensen ook wel kut zijn als je al moet werken tot 21:00 en dan als nog niet naar huis kunt omdat je servicedesk moet bezitten.
Hier ook Zoetermeer. Kun/wil je me uitleggen hoe ik de OpenNIC-servers beiden kan invoeren? Linux, lukt me maar met 1 namelijk.Hoteldebotel schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:57:
In Zoetermeer is de DNS van Ziggo ook niet te bereiken. Gelukkig had ik al de OpenNIC DNS-servers ingesteld. Wordt een drukke avond voor Ziggo!
Welk distro of router gebruik je? Ik heb het in mijn router (Mikrotik) geconfigureerd, die stuurt in zijn DHCP lease de DNS-servers mee. Dan hebben gelijk al mijn clients op het netwerk de juiste DNS-server.Bi-zonder schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:00:
[...]
Hier ook Zoetermeer. Kun/wil je me uitleggen hoe ik de OpenNIC-servers beiden kan invoeren? Linux, lukt me maar met 1 namelijk.
Is de aanval van gisteren al opgeëist door iemand? Ben erg benieuwd naar de reden.
Heb alleen UbeeHoteldebotel schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:04:
[...]
Welk distro of router gebruik je? Ik heb het in mijn router (Mikrotik) geconfigureerd, die stuurt in zijn DHCP lease de DNS-servers mee. Dan hebben gelijk al mijn clients op het netwerk de juiste DNS-server.
Service desk is tegenwoordig gewoon open tot 23:00 (of was het 0:00)Jordyz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:00:
[...]
We gaan nog niet naar nee we gaan nog niet naar zingen ze nu bij Ziggo op kantoor
Zou trouwens voor die mensen ook wel kut zijn als je al moet werken tot 21:00 en dan als nog niet naar huis kunt omdat je servicedesk moet bezitten.
Boze script kiddie die geen volledige snelheid krijgt op zijn WIFI modem van ZiggoMarijn100 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:05:
Had net besloten om de Google DNS weer uit m'n router te halen, was heel verbaast dat het weer niet werkte. Verklaart een hoop.
Is de aanval van gisteren al opgeëist door iemand? Ben erg benieuwd naar de reden.
Maar die kunnen nu allemaal aan de koffie want de telefoonlijn daar is ook overbelast, gister ook alMillennium schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:07:
[...]
Service desk is tegenwoordig gewoon open tot 23:00 (of was het 0:00)
Millennium schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:08:
[...]
Boze script kiddie die geen volledige snelheid krijgt op zijn WIFI modem van Ziggo
Maar over op Google DNS en alles is weer up and running
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Check de post van ArcticWolf.
Alleen in de router die de DHCP-leases uitgeeft.Chris89 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:09:
Even een vraag ik heb een ubee met wifi en daar achter een linksys met wifi. Moet ik me dns alleen in me ubee aanpassen of ook in me linksys?
Ligt eraan hoe je hem hebt ingesteld, maar als de Linksys automatisch de internet instellingen overneemt dan alleen in de Ubee.Chris89 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:09:
Even een vraag ik heb een ubee met wifi en daar achter een linksys met wifi. Moet ik me dns alleen in me ubee aanpassen of ook in me linksys?
Een van de twee is goed genoeg, als je het aan de Ubee verteld zal de Linksys dit vanzelf overnemen, normaal krijgt beide dit doorgegeven via het Ziggo netwerk.Chris89 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:09:
Topper! Ubee aanpassen en stroom eraf en erop voor herstart? Of is dat niet nodig?Marijn100 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:11:
[...]
Een van de twee is goed genoeg, als je het aan de Ubee verteld zal de Linksys dit vanzelf overnemen, normaal krijgt beide dit doorgegeven via het Ziggo netwerk.
Modem aanlaten maar wel even opnieuw verbinding maken met modem:Chris89 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:13:
[...]
Topper! Ubee aanpassen en stroom eraf en erop voor herstart? Of is dat niet nodig?
-ipconfig /renew
-kabel eruit en erin
-wifi aan/uit
werkt allemaal.
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 19-08-2015 22:16 ]
Ubee aanpassen en de DHCP-lease op de PC / clients vernieuwen. CMD -> ipconfig /release + ipconfig /renewChris89 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:13:
[...]
Topper! Ubee aanpassen en stroom eraf en erop voor herstart? Of is dat niet nodig?
Kan nooit kwaad om even de stroom van de Linksys af te halen, sowieso zorgen dat alle computers e.d. opnieuw verbinding maken.Chris89 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:13:
[...]
Als het niet nodig is niet doen. Gisteren kennissen gehad die na een reboot van het modem geen lease meer kregen omdat de DHCP van Ziggo ook keuren vertoonde (sneeuwbal effect)Chris89 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:13:
[...]
Jup kan ik beamen. Modem komt niet meer up.Millennium schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:15:
[...]
Als het niet nodig is niet doen. Gisteren kennissen gehad die na een reboot van het modem geen lease meer kregen omdat de DHCP van Ziggo ook keuren vertoonde (sneeuwbal effect)
Mijn boefje is liev!
Tanks! Het werkt, bedankt voor de reactiesMillennium schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:15:
[...]
Als het niet nodig is niet doen. Gisteren kennissen gehad die na een reboot van het modem geen lease meer kregen omdat de DHCP van Ziggo ook keuren vertoonde (sneeuwbal effect)
Goeie tip bedankt!!stormfly schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:30:
[...]
Ik zou niet twee DNS servers van 1 provider pakken, je ziet het nu fout gaan iedereen met " alleen" Ziggo DNS heeft problemen. Ik zou tenminste OpenDNS en Google invullen dan wordt je uptime nog hoger ;-)
[YouTube: https://youtu.be/IEIaAOFJ3cU]
tijd voor wat klusjes!
Verwijderd

Speedtest met DNS google..
Lijkt me onzin. Zaak lekker opnaaien. Zijn we goed in hier in Holland, wat een huilies op social mediaalex3305 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:28:
Ik ben benieuwd wat hier van waar is...
[video]
Mijn boefje is liev!
Lijkt me ook nogal bullshit.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:35:
Dat filmpje geloof ik niet. Engels is te slecht in mijn ogen. De 'echte' zijn altijd uitgebreider en zakelijker. Maar ik kan me vergissen..
Overigens heb ik wel betere service sinds het Ziggo is geworden vanaf UPC
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Verwijderd
Wordt een goedkope maand. Eerst T-mobile en nu ZiggoJB schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:37:
[...]
Lijkt me onzin. Zaak lekker opnaaien. Zijn we goed in hier in Holland, wat een huilies op social media"ik eis schadevergoeding" "ik ben al over 50% van mijn databundel"
Maar serieus, je hebt altijd van die huilebalken die meteen weer gaan overstappen en een coulanceregeling willen... Verschrikkelijk.
Dit topic is gesloten.