Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-09 16:18
Hoi,

Sinds de harmonisatie van Ziggo en UPC hebben wij alleen maar problemen met de Sony televisies. Alle 3 de televisies geven een storing. (Televisies uit 2009,2010 en 2011) Blokjes, tijdens het zappen geen beeld etc... (Signaal is super sterk! Ziggo monteurs bevestigen dit)

Nu gaf een Ziggo medewerker aan dat het aan hun en aan Sony lag. Ik kon Sony opbellen en korting krijgen op een nieuwe televisie(Blijkt dus niet waar) of een decoder(GELD!).

Sony speelt de bal weer terug door te zeggen:
- Zoek een andere provider
- Gebruik een decoder

Enkel oplossingen wat mij geld kost!

Nu snap ik er helemaal niks meer van. Alle oplossing van beide bedrijf kosten mij geld terwijl ik er niks aan kan doen.

Wat kan ik nu nog doen? Ik blijf er bij Ziggo en Sony gewoon achter aan zitten maar wordt er nu wel zat van. (al 4 maanden)

Gr,

Kevin

[ Voor 3% gewijzigd door kevinwalter op 05-08-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je kan ook een te sterk signaal hebben na je AOP als je bijvoorbeeld gebruik maakt van een versterker ? (Sterker is dus niet automatisch beter)

De meest gehoorde klacht na fusie (lees UPC netwerk) is de variabele kwaliteit en bandbreedte die de zenders nu hebben en dus soms een hogere bandbreedte vragen (lees: meer artefacten) tov de oude situatie, waarbij dus vroeger de kwaliteit net voldoende was om dit zonder of met weinig artefacten weer te geven. Het kan ook nog zijn dat de Sony TV's met CI daar nog eens extra gevoelig voor zijn ?

[ Voor 14% gewijzigd door Breezers op 05-08-2015 19:49 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Breezers schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:46:
Het kan ook nog zijn dat de Sony TV's met CI daar nog eens extra gevoelig voor zijn ?
Dat denk ik, maar dan is het toch niet mijn probleem? Dit is een serieus probleem voor iedereen die een Sony TV heeft en gebruik maakt van CI.

Ziggo en Sony houden het van elkaar af en ik zit met de gebakken peren. Ik vindt dit niet kunnen t.o.v de consument.

Misschien iets van een classaction beginnen tegen Ziggo en Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
kevinwalter schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:56:
[...]

Dat denk ik, maar dan is het toch niet mijn probleem? Dit is een serieus probleem voor iedereen die een Sony TV heeft en gebruik maakt van CI.

Ziggo en Sony houden het van elkaar af en ik zit met de gebakken peren. Ik vindt dit niet kunnen t.o.v de consument.

Misschien iets van een classaction beginnen tegen Ziggo en Sony?
Gaat je niet lukken, tenzij deze partijen een levenslange garantie hebben gegeven dat het compatible is en nog belangrijker : compatible blijft ongeacht de situatie...

Het nadeel is dat met een decoder en/of met coax, en ook nog met andere leveranciers de TV in de basis gewoon werkt, dus de TV is niet nutteloos (lees:verlies) geworden door het wegvallen of niet geheel correct werken van een dienst zoals Ziggo, welke omgekeerd ook werkt met andere TV's met en zonder CI.

Kortom: het ene product is niet 100% procent nodig om het andere product functionerend te houden, ergo; er is geen sprake van (ernstige) schade die vergaande rechten zouden kunnen afdwingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Wat gebeurt er als je maar 1 TV met CI dmv een nieuwe korte kabel rechtstreeks op je AOP zet (dus geen andere apparaten of kabels hierop) ?

Ps: kan je ook een foto maken van je AOP om te zien of deze wel geschikt is voor digitale TV ?

3 tv's op 1 aansluitpunt neigt wel naar een versterker aanwezig in het pand ?

[ Voor 40% gewijzigd door Breezers op 05-08-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Breezers schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:05:
[...]
Gaat je niet lukken, tenzij deze partijen een levenslange garantie hebben gegeven dat het compatible is en nog belangrijker : compatible blijft ongeacht de situatie...
Daarvoor heb ik speciaal 3x een Ziggo compatible toestel aangekocht! Deze stonden in de lijst dat ze compatible waren en ze zijn amper 7 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup, maar je hebt het dus sinds de harmonisatie waarbij je effectief onder een Ziggo vlag op het UPC netwerk aangesloten bent. Dus dan mag het (ttv aankoop) met Ziggo compatible en gecertificeerd zijn geweest. Dat zegt niks over een situatie een jaar later :)

Zoals Breezers al aangeeft: door VBR zijn veel klachten ontstaan. Veel was op te lossen met goede bekabeling (Hirschmann, Koka) en goede connectoren.
Hoe ziet je coax netwerk er uit en wat voor bekabeling en pluggen zitten daar op? Bij TV geleverde dropveters doen het in mijn ervaring niet heel denderend (meer).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
kevinwalter schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:08:
[...]

Daarvoor heb ik speciaal 3x een Ziggo compatible toestel aangekocht! Deze stonden in de lijst dat ze compatible waren en ze zijn amper 7 jaar oud.
Ik heb een diesel auto van 7 jaar oud gekocht om te parkeren en rijden in Utrecht, toen ik deze kocht mocht dit volgens de gemeente. Nu mag ik niet meer in de binnenstad rijden of parkeren. De gemeente wil mij geen andere auto geven en geeft aan dat ik kan parkeren en rijden buiten de binnenstad ! Tja, zowel de autodealer als de gemeente hebben mij ook geen garantie gegeven dat ik dit altijd en eeuwig zou mogen en kunnen.
(Ik heb ook nog een anekdote over een mooi meisje die ik vroeger dagelijks mocht kussen en beminnen, maar na 15 jaar huwelijk is die garantie ook niet overeind gebleven ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
The Eagle schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:14:
Yup, maar je hebt het dus sinds de harmonisatie waarbij je effectief onder een Ziggo vlag op het UPC netwerk aangesloten bent. Dus dan mag het (ttv aankoop) met Ziggo compatible en gecertificeerd zijn geweest. Dat zegt niks over een situatie een jaar later :)

Zoals Breezers al aangeeft: door VBR zijn veel klachten ontstaan. Veel was op te lossen met goede bekabeling (Hirschmann, Koka) en goede connectoren.
Hoe ziet je coax netwerk er uit en wat voor bekabeling en pluggen zitten daar op? Bij TV geleverde dropveters doen het in mijn ervaring niet heel denderend (meer).
http://www.totaaltv.nl/ni...emen-sony-televisies.html

http://www.telecompaper.c...lems-on-sony-tvs--1077076

[ Voor 64% gewijzigd door kevinwalter op 05-08-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
"The modules result in error messages on certain Sony TVs from 2010. " artikel Telecompaper

Ik hoop voor je dat dit jou probleem is en dat je dus per toeval kennelijk precies 3 specifieke TV's hebt gekocht uit/vanaf 2010 (die jij koopt in 2009,2010 en 2011) die hier last van hebben uit het artikel in de Telecompaper (niet de meest betrouwbare bron btw, waar dat andere artikel van is gekopieerd) van 4 maanden geleden.

Daarnaast geeft het artikel duidelijk aan dat deze Sony TVs helemaal geen gecodeerde Ziggo zenders konden weergeven (geen enkele), terwijl jij aangeeft dat deze wel weergegeven worden, alleen met artefacten en langzaam etc

[ Voor 28% gewijzigd door Breezers op 05-08-2015 20:54 . Reden: From kan uit en/of vanaf betekenen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04

Onbekend

...

kevinwalter schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:37:
Sinds de harmonisatie van Ziggo en UPC hebben wij alleen maar problemen met de Sony televisies. Alle 3 de televisies geven een storing. (Televisies uit 2009,2010 en 2011) Blokjes, tijdens het zappen geen beeld etc... (Signaal is super sterk! Ziggo monteurs bevestigen dit)
Dit is volgens mij niet het probleem waar Ziggo en Sony mee bezig waren van een CI-module niet niet meer werkte.

Blokjes e.d. zijn vaak de oorzaak van slechte stekkerverbindingen en (oudere) kabels waarvan de kwaliteit een stuk minder is.

De vragen:

1a. Heb je al eens de tv direct aangesloten op het punt waar de groene kabel jullie huis binnen komt?
1b. Wat is daarvan de signaalsterkte en kwaliteit?

2a. Vraag jouw buren eens of hun tv ook blokjes vertoond.
2b. Zo niet, vraag jouw buren of je jouw tv bij hun mag neerzetten en kijk of je daar ook blokjes hebt.

( Ik heb hier overigens ook een Sony Bravia tv en die werkt in principe goed. Hooguit 1x per maand loopt de CI-module vast en moet ik van de tv de stekker eventjes eruit halen. Maar verder nooit blokjes in beeld of andere problemen. )

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Breezers schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:40:
"The modules result in error messages on certain Sony TVs from 2010. " artikel Telecompaper

Daarnaast geeft het artikel duidelijk aan dat deze Sony TVs helemaal geen gecodeerde Ziggo zenders konden weergeven (geen enkele), terwijl jij aangeeft dat deze wel weergegeven worden, alleen met artefacten en langzaam etc
Wat ik van Ziggo hoor is dat dit wel het geval is. Zij hebben een lijst met serie televisies dat niet goed is. Daar staat mijn TV ook tussen! (enkel de KDL-32EX500 opgegeven) (Met het zappen tussen zenders valt alles weg. Dan heb ik dus zwart beeld. Terug naar Ned1 en weer naar de zender waar ik net beeld had helpt wel. Echter naar de volgende zender vliegt hij er weer uit.
Onbekend schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:51:
[...]

Dit is volgens mij niet het probleem waar Ziggo en Sony mee bezig waren van een CI-module niet niet meer werkte.

Blokjes e.d. zijn vaak de oorzaak van slechte stekkerverbindingen en (oudere) kabels waarvan de kwaliteit een stuk minder is.

De vragen:

1a. Heb je al eens de tv direct aangesloten op het punt waar de groene kabel jullie huis binnen komt?
1b. Wat is daarvan de signaalsterkte en kwaliteit?

2a. Vraag jouw buren eens of hun tv ook blokjes vertoond.
2b. Zo niet, vraag jouw buren of je jouw tv bij hun mag neerzetten en kijk of je daar ook blokjes hebt.

( Ik heb hier overigens ook een Sony Bravia tv en die werkt in principe goed. Hooguit 1x per maand loopt de CI-module vast en moet ik van de tv de stekker eventjes eruit halen. Maar verder nooit blokjes in beeld of andere problemen. )
1a. Jup geprobeerd, TV staat bij de hoofdaansluiting dus een kabel daarvan getrokken. Zelfde probleem.
1b. Signaalsterkte is 100% kwaliteit 80%.

2a. Nee, die hebben een Philips TV
2b. Een collega van mij met de zelfde TV ondervind de zelfde problemen! (Ander dorp) Het ligt dus niet aan mij.

[ Voor 6% gewijzigd door kevinwalter op 05-08-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Goed verhaal, lekker kort

En nu ? Snel naar de website van Ziggo en Sony om daar forums, Facebook en twitter vol te spammen, als je na 4 maanden nog steeds geen antwoord hebt moet je harder gaan schreeuwen op forums als kassa, klacht.nl , ombudsman etc, etc.

Als dat niet werkt, dan ga je naar een andere leverancier die je wel deze dienst goed kan leveren op je TVs en CI interface.

Opgelost toch ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 14:36
kevinwalter schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:22:
[...]

1a. Jup geprobeerd, TV staat bij de hoofdaansluiting dus een kabel daarvan getrokken. Zelfde probleem.
1b. Signaalsterkte is 100% kwaliteit 80%.

2a. Nee, die hebben een Philips TV
2b. Een collega van mij met de zelfde TV ondervind de zelfde problemen! (Ander dorp) Het ligt dus niet aan mij.
Die signaal sterkte op 100% is vrijwel nooit goed, dan knalt het signaal je TV binnen en is het niet vreemd dat de kwaliteit op 80% blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Inderdaad. De kwaliteit van het inkomende signaal zou al (bijna) 100% moeten zijn. De sterkte mag lager zijn en het liefst maximaal op 98% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Lijkt op het CI+ probleem, heeft mijn vader ook gehad na de netwerktransitie. Er is een probleem met een aantal televisies, vooral Sony tv's, vanwege de wijziging naar het UPC netwerk. Dit probleem doet zich vooral voor met de oude 1.2 CI+ modules. Ik heb destijds met Ziggo gebeld om het op te lossen, zij hebben mij keurig te woord gestaan. Toen de voorgestelde oplossing niet werkte heb ik een nieuwe CI+ module geëist omdat de problemen door Ziggo zijn ontstaan. Je moet wel even aandringen en je bent nogal aan de late kant. Gelukkig heb je 4 maanden klaaghistorie bij Ziggo zoals je zelf aangeeft, dus vraag eens naar nieuwe modules. Ik kon een nieuwe 1.3 module kopen en deze declareren bij Ziggo. Inmiddels zijn ze wel over op een huurmodel, dat maakt het misschien iets lastiger. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Jaerock schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:35:
Ik kon een nieuwe 1.3 module kopen en deze declareren bij Ziggo. Inmiddels zijn ze wel over op een huurmodel, dat maakt het misschien iets lastiger. Succes.
Dat heb ik ook geprobeerd. Nee meneer, wij gaan niet zomaar 1 ci-module opsturen. Ik kan ze onderhand wel schieten.

Morgen komt de 5de monteur. We gaan het weer zien.... Desnoods koop ik een nieuwe TV en declareer ik die bij Ziggo.
Onbekend schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:17:
Inderdaad. De kwaliteit van het inkomende signaal zou al (bijna) 100% moeten zijn. De sterkte mag lager zijn en het liefst maximaal op 98% staan.
Ik heb ook nog een blokje die het signaal naar beneden brengt. Heeft helaas ook niet geholpen. (-10db?)

[ Voor 26% gewijzigd door kevinwalter op 06-08-2015 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

-10db is wel erg flinke verzwakker, maar daarmee maak je de signaalkwaliteit er helaas niet beter mee.
Een slechte kwaliteit van het signaal kan je nooit meer goed maken, dus dat moet je al direct bij de bron aanpakken.
Ziggo hoort een kwaliteit van 100% aan te leveren op het einde van de groene kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Onbekend schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 08:06:
-10db is wel erg flinke verzwakker, maar daarmee maak je de signaalkwaliteit er helaas niet beter mee.
Een slechte kwaliteit van het signaal kan je nooit meer goed maken, dus dat moet je al direct bij de bron aanpakken.
Ziggo hoort een kwaliteit van 100% aan te leveren op het einde van de groene kabel.
Vandaag komt er een monteur, ik ben benieuwd wat die gaat vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Is de monteur al langs geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Monteur is langs gewest en we hebben de boel nagemeten. Probleem zit hem in 2 dingen. Interferentie EN de ci-module. Een nieuwe CI-module heeft geen problemen (1.3). Nou wilt Ziggo niks doen omdat ik die krengen niet bij hun gekocht hebt (Want dat kon vroeger niet). Nog een leuke, de 1.2 ci-module van de monteur werkte ook niet goed. Het ligt dus aan de 1.2 modules! De 1.3 module werkte wel goed.

Wie gaat de kosten van 3 ci-modules nu betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kevinwalter schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:27:
[...]

Monteur is langs gewest en we hebben de boel nagemeten. Probleem zit hem in 2 dingen. Interferentie EN de ci-module. Een nieuwe CI-module heeft geen problemen (1.3). Nou wilt Ziggo niks doen omdat ik die krengen niet bij hun gekocht hebt (Want dat kon vroeger niet). Nog een leuke, de 1.2 ci-module van de monteur werkte ook niet goed. Het ligt dus aan de 1.2 modules! De 1.3 module werkte wel goed.

Wat een toon, je vraagt het alsof wij ziggo of sony zijn, als je op deze toon communiceert met ziggo dan is het ..jij natuurlijk
maar als het een combi is van de inteferentie en de 1.2 is dan los je toch gewoon de inteferentie op?
Waar interfereert het dan eigenlijk mee ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
De kabel die er lag had een sterkte van 58. Daarna direct van de hoofdaansluiting daar kwamen we op 60-62 uit. Dat zou het minimale moeten zijn. (TV staat echt 1 meter van hoofdaansluiting)

Net start ik de TV weer op, en jahoor! Geen beeld... -_-''

Het is meer de toon waarop Ziggo te werk gaat. het ligt altijd aan de klant en niet aan hun frequentiewijzigingen. En omdat ik al 4 maanden bezig ben met deze heisa.

[ Voor 3% gewijzigd door kevinwalter op 09-08-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Probeert eens de alternatieve netwerk id,s van ziggo

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Hoeveel was de signaalkwaliteit toen je die samen met de monteur bekeek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fish schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:24:
Probeert eens de alternatieve netwerk id,s van ziggo
Die zijn er toch niet meer? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oh ok dat wist ik niet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds de fusie is het bij mijn weten overal 5555 en 474MHz.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kevinwalter schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 00:27:
[...]

Ik had na de wijziginen in het netwerk continu errormeldingen op mijn Sony Bravia, op internet werd op fora vermeld dat dit opgelost zou zijn met de 1.3 module. Ziggo was hier ook van op de hoogte en deze hebben mij na 2 telefoontjes toegezegd dat ze de kosten van een nieuwe module zouden vergoeden.

En zo geschiede, de 79 euro (uit mijn hoofd) zijn teruggestort.

Waar ik de 1.2 module heb gekocht is nooit ter sprake geweest, begrijp ook niet waarom dat een probleem zou zijn want het is immers een Ziggo product.

Nog even wat harder zeuren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anders op Twitter gaan zeuren, op social media zijn klantenservice medewerkers nog wel eens behulpzamer.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Wolly schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:41:
[...]

Ik had na de wijziginen in het netwerk continu errormeldingen op mijn Sony Bravia, op internet werd op fora vermeld dat dit opgelost zou zijn met de 1.3 module. Ziggo was hier ook van op de hoogte en deze hebben mij na 2 telefoontjes toegezegd dat ze de kosten van een nieuwe module zouden vergoeden.

En zo geschiede, de 79 euro (uit mijn hoofd) zijn teruggestort.

Waar ik de 1.2 module heb gekocht is nooit ter sprake geweest, begrijp ook niet waarom dat een probleem zou zijn want het is immers een Ziggo product.

Nog even wat harder zeuren dus.
Het probleem is dat ze tegenwoordig geen CI-Modules meer verkopen enkel verhuren!
Dus dat zou betekenen dat ik 6 euro meer per maand kwijt ben voor nieuwe ci-modules.

Morgen komt er weer een monteur omdat ik net enkel Robs grote tuinverbouwing kon kijken |:( 8)7 . De rest van de zenders waren niet beschikbaar :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
kevinwalter schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Het probleem is dat ze tegenwoordig geen CI-Modules meer verkopen enkel verhuren!
Dus dat zou betekenen dat ik 6 euro meer per maand kwijt ben voor nieuwe ci-modules.
Bij de MediaMarkt nog volop verkrijgbaar hoor, daar heb ik hem ook vandaan.
http://www.mediamarkt.nl/...59,450769.html?langId=-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Wolly schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:24:
[...]

Bij de MediaMarkt nog volop verkrijgbaar hoor, daar heb ik hem ook vandaan.
http://www.mediamarkt.nl/...59,450769.html?langId=-11
Klopt, maar dit is iets wat Sony/Ziggo moet oplossen. Niet ik.
Door dat Ziggo ze niet meer verkoopt kunnen ze er ook geen 1 opsturen. Enkel voor 6 euro per maand extra.

[ Voor 13% gewijzigd door kevinwalter op 09-08-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
kevinwalter schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:30:
[...]

Klopt, maar dit is iets wat Sony/Ziggo moet oplossen. Niet ik.
Denk dat je toch iets meer oplossingsgericht te werk moet gaan. Nu zit je al 4 maanden naar blokjes te kijken en kom je niets verder. Dit terwijl er gewoon een mogelijkheid is dat Ziggo de 1.3 modules voor je betaalt, de oude mag je zelfs houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Wolly schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:37:
[...]

Dit terwijl er gewoon een mogelijkheid is dat Ziggo de 1.3 modules voor je betaalt, de oude mag je zelfs houden.
Doen ze niet, mijn abonnementsprijs gaat omhoog. (€6 per maand) Net zoals de horizon box. Dan krijg ik een nieuw abonnement en gaat mijn prijs met 30 euro!!!!! omhoog.

Ziggo is zichzelf in zijn vingers aan het snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee hoor, die boeit het niet echt. Ik vind ook dat je je redelijk obstinaat opstelt, wellicht door de gedane ervaring. maar dat zal je niet verder helpen. Als ik zie hoe je hier reargeerd, vraag ik me af hoe je met ziggo communiceert. dan zou ik als helpdesk mischien ook minder geneigd zijn om je tegemoet te komen.

maar dat terzijds, heb je al een firmware update gedaan ?

Tv kijken zou je nog kunnen doen via de horizon app, (kabeltje naar je tv mischien mogelijk?) dan ben je mischien even een beetje uit de brand

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 09-08-2015 18:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Ik heb wel televisie, soms gaat het 1-2 uur goed, daarna valt alles weg, stekker er uit en erin en alles werkt weer. Ook met de cisco decoder die we hier hebben. Vandaag ook 8 uur storing gehad bij History HD channel. Alleen maar blokjes(en zwart beeld met enkel ondertiteling terwijl andere zenders op die frequentie goed zijn!) (ook direct op de hoofdaansluiting met een speciale kabel die ik van de monteur gekregen heb!). Morgen komt er weer een monteur. :)

Edit:

Tegen over de helpdesk van Ziggo ben ik gewoon netjes. Dit is ook een beetje een uitlaatklep na 4 maanden....

[ Voor 22% gewijzigd door kevinwalter op 09-08-2015 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kevinwalter schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:12:
Ik heb wel televisie, soms gaat het 1-2 uur goed, daarna valt alles weg, stekker er uit en erin en alles werkt weer. Ook met de cisco decoder die we hier hebben. Vandaag ook 8 uur storing gehad bij History HD channel. Alleen maar blokjes(en zwart beeld met enkel ondertiteling terwijl andere zenders op die frequentie goed zijn!) (ook direct op de hoofdaansluiting met een speciale kabel die ik van de monteur gekregen heb!). Morgen komt er weer een monteur. :)

Edit:

Tegen over de helpdesk van Ziggo ben ik gewoon netjes. Dit is ook een beetje een uitlaatklep na 4 maanden....
Nogmaals,( het belangrijkste van alles)
..., heb je al een firmware update gedaan ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Jup, van beide, TV (Sony KDL-40W5500) (laatste software is van 2013) en de ci-module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok, ik ben benieuwd, als een losse cisco decoder (van ziggo?) ook problemen geeft dan denk ik dat het niet echt aan de tv ligt.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Fish schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:25:
Ok, ik ben benieuwd, als een losse cisco decoder (van ziggo?) ook problemen geeft dan denk ik dat het niet echt aan de tv ligt.
Het enige wat nog niet gecontroleerd is, is het wijkkastje 30 meter van mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 12:20

sphere

Debian abuser

Ik heb ook een 40W5500. Sinds de wijziging heb ik nauwelijks rtl7 digitaal, en meestal sac failed. Volgens mij een neotion cam. Rtl7 komt terug als ik opnieuw instel, de cam era werkt als je de cam hotplugt, of uitzetten op analoog en bij aanzetten schakelen naar digitaal.

Horizon box zie ik niet zitten.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:02

gjs

Scoobydoobydoo

Bij mijn ouders ook een 40W5500 en problemen met oa RTL7, hij blijft het wel doen als je de tv maar niet echt uitzet, zo lang je hem op standby ipv helemaal uit lijkt het goed te gaan.
Nog een vervelende die er onlangs bijgekomen is, de epg loopt achter, al je naar een andere zender zapt krijg je meestal eerst even de info van het vorige programma te zien, na een aantal seconden klopt het meestal wel, maar heel vaak blijft de info van het vorige programma staan.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
gjs schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:51:
Bij mijn ouders ook een 40W5500 en problemen met oa RTL7, hij blijft het wel doen als je de tv maar niet echt uitzet, zo lang je hem op standby ipv helemaal uit lijkt het goed te gaan.
Nog een vervelende die er onlangs bijgekomen is, de epg loopt achter, al je naar een andere zender zapt krijg je meestal eerst even de info van het vorige programma te zien, na een aantal seconden klopt het meestal wel, maar heel vaak blijft de info van het vorige programma staan.
Hier inderdaad ook! Zie, het lijstje van mensen met problemen wordt groter. Ik heb ook het klachtenformulier bij Ziggo ingevuld hier over. (Het klachtenformulier gaat dieper bij Ziggo naar binnen ipv de helpdesk) Nog geen antwoord gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 12:20

sphere

Debian abuser

kevinwalter schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:22:
(Het klachtenformulier gaat dieper bij Ziggo naar binnen ipv de helpdesk)
Schrijf hier nou geen onzin die je niet kan staven. De klantenservice doet communicatie met de klant. Het is echt niet alsof je nu een network engineer aan de lijn krijgt. Trust me, ik heb er gewerkt.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
sphere schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 11:32:
[...]

Schrijf hier nou geen onzin die je niet kan staven. De klantenservice doet communicatie met de klant. Het is echt niet alsof je nu een network engineer aan de lijn krijgt. Trust me, ik heb er gewerkt.
Ik zeg enkel dingen die de klantenservice mij verteld. Dat is hier ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
Hier nog een 40W5500 met dezelfde problemen. Echter heb ik 't pas sinds een paar dagen, niet sinds de harmonisatie van Ziggo/UPC. Maar goed, er is nog geen echte oplossing begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bij diverse klanten heb ik dit kunnen oplossen met de volgende handelingen (en ook in die volgorde):

1. Module uit TV (cm eruit is voldoende, als ie maar geen contact maakt)
2. SC uit module (wederom, cm is voldoende)
3. TV resetten naar fabrieksinstellingen
4. Opnieuw zenders laten zoeken met 474.000/05555
5. TV op RTL4HD (of andere niet-free to cable zender) afstemmen
6. Module er weer in, laten installeren
7. SC weer insteken
8. Stroom eraf / erop

Bij alle 4 de TV's was dit de oplossing (betrof ook in alle gevallen de XXW5500).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Thanks, dat ga ik wel een keer proberen op een regenachtige zondag ;) Heb er op dit moment ff geen zin in, kijk wel even via de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Een tijdje niks laten horen omdat ik druk was.

Op dit moment vallen er steeds meer zenders uit. RTL 7, SBS 9, Net5, allemaal zwart beeld!
Ik wordt, als het goed is, vandaag terug gebeld door de Ziggo klachten afdeling. |:(

Helaas heeft het resetten geen soelaas geboden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bij mij werkt alles weer goed sinds een tijdje, en ik heb er helemaal niks aan gedaan. Dus het lag niet aan m'n kabels, en ik kan me ook niet voorstellen dat het aan de TV ligt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-09 16:31
Heb sinds kort de Sony kdl-43w809c , kijk tv via ziggo middels een HD set top box.
Was benieuwd of dat ook met een c1+ module zou kunnen.
Op de site van ziggo word aangegeven dat deze Sony niet gecertificeerd zou zijn, dus ik gebeld naar ziggo en daar vertelde men mij hetzelfde.

Klopt dit wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
hstrr schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:55:
Heb sinds kort de Sony kdl-43w809c , kijk tv via ziggo middels een HD set top box.
Was benieuwd of dat ook met een c1+ module zou kunnen.
Op de site van ziggo word aangegeven dat deze Sony niet gecertificeerd zou zijn, dus ik gebeld naar ziggo en daar vertelde men mij hetzelfde.

Klopt dit wel ?
Ik verwacht van wel. Het gaat gewoon werken. Maar door de "ruzie" tussen Ziggo en Sony worden alle sony toestellen nu als incompatible aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Zo, na dat ik een klacht aangemaakt heb via het klachtenformulier is het nu eindelijk opgelost!
Ik krijg van Ziggo een nieuwe CI-Module opgestuurd. Top, Bedankt Ziggo! :)

Update: RTL 7 werkt weer! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door kevinwalter op 09-09-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:02

gjs

Scoobydoobydoo

@kevinwalter welke CI+ module heb je gekregen ?
Bij mijn ouders problemen met de paarse Smit module.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb ook een paarse smit module, maar bij mij zijn de problemen als sneeuw voor de zon uit zichzelf verdwenen.
Pagina: 1