Trouwens voor de mensen die telefonisch bestellen. Op de datum dat je abbonement in zou gaan (bij een verlenging) geldt kan het maximaal 48u duren voor dat het signaal geactiveerd zou zijn. Mijn verlenging met kortingen zou ingaan per 1 feb, besteld op 26 januari. Maar vandaag contact gezocht want Ziggo Movies XL deed het niet, bleek dat het signaal geactiveerd moet worden wat maximaal 48u kan duren. Pas op dat moment gaat je abbonement in. Vreemde situatie, want ik bestel mijn abonnement per 1 februari met de verwachting dat alles dan ook actief zou zijn. Heb de chatmedewerker gezegd dat ik niet gediend ben van de trucjes van de overstaplijn.
Nee, de AB bedient de TV, die via ARC dan weer doorbabbeld naar de AV reciever wat ie moet doen....tiguan schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:05:
Oh heeft de Horizon ARC? Ik dacht van niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 01-02-2017 22:14 ]
Potverdikkie. Met de overgang van HBO-content op de lineaire zenders naar On Demand Movies & Series XL is de beeldkwaliteit dus niet meer constant, maar afhankelijk van het aantal actieve gebruikers in de buurt.MediaZoo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:59:
Live televisie is niet onderheven aan drukte op het netwerk.
[...]
Alleen interactieve diensten waarbij de klant content opvraagt; On Demand en internet zijn onderheven aan capaciteitsproblemen bij grote drukte.
Ik heb nu nog geen Horizon Box; is de beeldkwaliteit via On Demand normaal gesproken hoger dan Ziggo Go of maakt het niet zoveel uit? Want Ziggo Go is hier denk ik ergens tussen de 1 en 3 Mbps, met een duidelijk lagere kwaliteit dan wat ik via CI+ op TV zie.
Een collega van mij zegt dat een vriend van hem een module heeft ontvangen met een ingebouwde smardcard..tiguan schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:41:
[...]
Ivar1984 gaf een paar posts terug het antwoord
En van wat hij mij vertelde was dat de smartcard er dus vast in zat. Ik denk zelf namelijk dat Ziggo ze alleen via een pakket levert met een losse module en niet ingebakken..
Stay Frosty!
Ik kijk (en controleer), al zoveel jaren het digitale aanbod van Ziggo en door de jaren heen heeft Ziggo steeds meer maatregelen moeten nemen om "de klant" te voorzien van steeds meer HD kanalen. Dit is ten koste gegaan van de algehele beeldkwaliteit, hoewel niet op alle kanalen. Het aangeleverde signaal is sowieso niet variabel voor de meeste bronkanalen, dat maakt Ziggo er van. Ziggo ontkent dat de VBR ten koste gaat van de beeldkwaliteit en theoretisch zou het met de juiste apparatuur en instellingen mogelijk het geval kunnen zijn maar in de praktijk gaat dit niet op bij het aanbod van Ziggo. Je ziet regelmatig compressie-fouten in beeld verschijnen, vooral bij veel snel bewegende kleinere objecten, maar dat zie je mogelijk enkel maar als je erop gefocust bent en voor veel kijkers zal het misschien niet eens opvallen. Dan schiet de VBR techniek juist tekort, en dat verdient geen schoonheidsprijs. Zenders met een VBR tot aan zo'n 7 mbit mag je in mijn ogen niet het HD label geven, maar nogmaals, de meeste abonnees zal het misschien wel worst wezen.MediaZoo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:59:
[...]
Over de bitrate valt misschien iets te zeggen. Maar houdt hier ook rekening met het aangeleverde signaal en capaciteit op het netwerk. Mogelijk is het aangeleverde signaal niet in een hogere bitrate beschikbaar voor Ziggo en Ziggo zal dan niet zomaar de bitrate omhoog gooien.
Live televisie is niet onderheven aan drukte op het netwerk. Het is een eenrichting data stroom waarbij het aantal kijkers er niet toe doet. De bitrate is hier totaal niet van invloed op het aantal kijkers. Sterker nog er kunnen een onbeperkt aantal ontvangers afgestemd worden op een zender zonder kwaliteitsverlies.
Alleen interactieve diensten waarbij de klant content opvraagt; On Demand en internet zijn onderheven aan capaciteitsproblemen bij grote drukte. Er kan immers maar een beperkte hoeveelheid data verstuurd worden over het netwerk. Deze data is wordt verzonden naar alle aansluitingen in het segment. Bij grote drukte heb je inderdaad last van capaciteitsproblemen.
Als voorbeeld; BBC First HD heeft een VBR die op dit moment rond de 6Mbit ligt, hoger komt ie niet, de SD tegenhanger zit op zo'n 5Mbit. We kunnen er lang en kort over blijven praten, want hoewel het aanbod in HD zenders de laatste jaren flink is toegenomen, kan dat niet gezegd worden van de beeldkwaliteit van het aanbod, maar misschien is voor de meesten het HD als label al voldoende
Overigens is het niet zo dat het gras wat dat betreft groener is bij sommige andere providers. KPN haalt met zijn HD Glas Extra kwaliteit (voor een beperkt aantal zenders beschikbaar), dezelfde bitrates dan Ziggo op diezelfde zenders
Foto !!CDRK schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:17:
[...]
Een collega van mij zegt dat een vriend van hem een module heeft ontvangen met een ingebouwde smardcard..
En van wat hij mij vertelde was dat de smartcard er dus vast in zat. Ik denk zelf namelijk dat Ziggo ze alleen via een pakket levert met een losse module en niet ingebakken..
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 01-02-2017 22:20 ]
Testing, one, two ...
Het is volgens mij algemeen bekend, dat sinds Ziggo en UPC samen zijn gegaan, de algehele beeldkwaliteit achteruit is gegaan. Omdat er zoveel mogelijk content in zo weinig mogelijk bandbreedte moet worden gepropt, moeten er consessies worden gedaan. Ziggo had nog een soort van drijfveer om goeie beeldkwaliteit te leveren. In dezelfde periode hoorde we vanuit klanten van UPC dat het niet zo geweldig was en dat Ziggo beter was qua beeldkwaliteit. Nu zijn ze samen gegaan en zijn we over op het systeem van UPC. Jeej 
Ondertussen denk ik dat andere providers een vergelijkbare beeldkwaliteit leveren,dus de overstap naar xDSL zou voor mij zo gemaakt kunnen worden. Ziggo heeft geen bijzondere eigenschap meer (voor mij dan). Bovendien, met de komst van Netflix, begint TV telkens minder belangrijk te worden. Mensen willen content kijken wanneer ze willen, niet wanneer een zender bepaalt dat ze het kunnen kijken. Het leuke is, content is telkens vaker te kijken wanneer jij dat wil, gelukkig dus niet afhankelijk van een TV abonnement.
Uiteindelijk heb je misschien gewoon genoeg aan een internet abonnementje. TV kijken zoals we gewend zijn zoals vroegâh (1990ish) gaat denk ik snel verdwijen.
Ondertussen denk ik dat andere providers een vergelijkbare beeldkwaliteit leveren,dus de overstap naar xDSL zou voor mij zo gemaakt kunnen worden. Ziggo heeft geen bijzondere eigenschap meer (voor mij dan). Bovendien, met de komst van Netflix, begint TV telkens minder belangrijk te worden. Mensen willen content kijken wanneer ze willen, niet wanneer een zender bepaalt dat ze het kunnen kijken. Het leuke is, content is telkens vaker te kijken wanneer jij dat wil, gelukkig dus niet afhankelijk van een TV abonnement.
Uiteindelijk heb je misschien gewoon genoeg aan een internet abonnementje. TV kijken zoals we gewend zijn zoals vroegâh (1990ish) gaat denk ik snel verdwijen.
[ Voor 40% gewijzigd door tiguan op 01-02-2017 22:27 ]
Dit dusSwordlord schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:14:
[...]
Nee, de AB bedient de TV, die via ARC dan weer doorbabbeld naar de AV reciever wat ie moet doen....
Float like a butterfly, sting like a bee.
Een 7401 werkt voor geen meter met een Harmony.stormfly schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:05:
Vandaag komt mijn nieuwe Logitech binnen en ik twijfel om over te stappen naar een Horizon ipv mijn Humax.
Wat mijn eigen google resultaten waren:
7400 heeft IR + RF oa. de guide en info knop is RF bediend. Deze zijn wel in de Harmony Ultimate te krijgen via IR met hulp van de logitech helpdesk. Wat ze dan doen is deze knop via een flow (feitelijk via menu, links rechts enter etc) bedienen zonder dat je dat merkt.
7401 heeft alleen IR wat daardoor beter past bij een Logitech Harmony Ultimate. Maar of hij helemaal geen RF gebruikt betwijfel ik, er is maar 1 iemand die dat roept.
Maar alles was een snelle google actie vanuit bed ;-)
Macros/sequences voor de functies die over RF gaan is ook maar behelpen en traag. Maar goed, krijg hem hier niet eens aan met de Harmony. Ding staat alweer op zolder.
HDMI CEC is ook niet of onjuist geïmplementeerd op de 7400/7401 overigens. Even door googelen en je ziet genoeg ellende.

Inmiddels nog steeds de smartcards niet geactiveerd. Vandaag maar weer eens gaan bellen. *zucht*
Ben wel benieuwd of het je gaat lukken vandaag. Ik heb het gisteravond ook weer eens geprobeerd, na afgelopen maandag anderhalf uur in de wachtrij.UltraSub schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:07:
[...]
Inmiddels nog steeds de smartcards niet geactiveerd. Vandaag maar weer eens gaan bellen. *zucht*
Na 1 uur en 45 minuten opgehangen. Lijkt wel of de klantenservice er compleet uit ligt ofzo
Overigens vind ik het echt heel bijzonder dat Ziggo producten levert die niet geactiveerd zijn, zeker omdat ze aangeven dat alles geactiveerd verzonden wordt en het binnen een uur werkt allemaal. Nou... integendeel, kleine tijdlijn:
- 25 november: Ziggo besteld, gewenste ingangsdatum (en leverdatum pakket): 20 december ivm oplevering nieuwbouwhuis.
- 20 december: Niks binnen.
- 22 december: Nog geen track & trace, Ziggo maar gebeld. Klantenservice geeft aan dat er iets fout is gegaan tijdens het bestelproces. Ze gaan het z.s.m. in orde maken maar kunnen niks voor me betekenen met betrekking tot spoed.
- 3 januari: Pakket komt eindelijk binnen. Internet werkt meteen, de Horizon box niet ivm foutmelding 1110; de regiocode moet aangepast worden door Ziggo. Ik bel: medewerker geeft aan dat ze het in orde gaan maken maar dat het 24 uur kan duren.
- 4 januari: Horizon box werkt nog niet. Bel weer: ja meneer, we weten niet wat er fout is maar we gaan het nog een keer proberen, duurt weer maximaal 24 uur.
- 5 januari: Horizon box werkt nog niet
Ik bel woest Ziggo op en geef aan dat ik aan de lijn blijf tot de TV werkt. Eindelijk heb ik een bekwame medewerker aan de lijn die aangeeft dat er de vorige 2 keer dingen niet goed gegaan zijn. Een uur later werkt de Horizon box dan eindelijk
- 7 januari: Eerste factuur wordt afgeschreven ivm afgenomen diensten 20 december - 3 januari
. Je zal begrijpen dat deze na een "vriendelijke" mail gecrediteerd gaat worden door Ziggo.
- 30 januari: TV in keuken wordt geinstalleerd, door Ziggo geleverde CI+ module + smartcard erin, foutcode E101-4; niet geabonneerd op zender of smartcard is nog niet geactiveerd. Na anderhalf uur in de wacht opgehangen.
- 1 februari: Weer gebeld over foutmelding, na 1 uur en 3 kwartier opgehangen. Mail gestuurd of ze aub contact met me willen opnemen.
Oh ja ook wel grappig (of eigenlijk om te janken): in de groepsapp van de buren vroegen onze directe buren of iemand al Ziggo had. Toen ze Ziggo belden om een abbo af te sluiten gaf de medewerker aan: "nee dat kan nog niet omdat u een nieuwbouwhuis heeft en daar nog niet geleverd wordt". Dus ik zei: bel nog maar een keer en geef maar aan dat je buren al 2 weken gebruik maken van Ziggo. Dus zij weer bellen: "Oh ja, nee dan kan het toch wel mevrouw"
Dat is dus de Audio Return Channel.
Ik denk dat je HDMI-CEC bedoelt.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
TFHfony schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:38:
[...]
Dat is dus de Audio Return Channel.
Ik denk dat je HDMI-CEC bedoelt.
Inmiddes 54 minuten 2h30m in de wacht zonder nog maar een iemand te hebben gesproken. Is gewoon niet normaal hoe slecht ze reageren/te bereiken zijn/je wordt geholpen. Wat je zegt, schandalig voor een bedrijf waar je zoveel geld achter laat. Zul je zien dat ze me afschepen met over 72 uur gaat het werken meneer, of net zoals al een paar keer is gebeurd, bij de zoveelste transfer naar een andere afdeling, de verbinding verbreken.Denman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:32:
[...]
Ben wel benieuwd of het je gaat lukken vandaag. Ik heb het gisteravond ook weer eens geprobeerd, na afgelopen maandag anderhalf uur in de wachtrij.
Na 1 uur en 45 minuten opgehangen. Lijkt wel of de klantenservice er compleet uit ligt ofzo
Overigens vind ik het echt heel bijzonder dat Ziggo producten levert die niet geactiveerd zijn, zeker omdat ze aangeven dat alles geactiveerd verzonden wordt en het binnen een uur werkt allemaal. Nou... integendeel, kleine tijdlijn:Echt, waar is de tijd dat je een smartcard gewoon kon activeren via de site? Ik snap dat ze dingen meer onder controle willen houden, maar voor 1 kwestie ruim 3 uur in de wacht staan bij een bedrijf waar je elke maand minimaal 60 Euro naartoe brengt vind ik gewoon echt slecht.
- 25 november: Ziggo besteld, gewenste ingangsdatum (en leverdatum pakket): 20 december ivm oplevering nieuwbouwhuis.
- 20 december: Niks binnen.
- 22 december: Nog geen track & trace, Ziggo maar gebeld. Klantenservice geeft aan dat er iets fout is gegaan tijdens het bestelproces. Ze gaan het z.s.m. in orde maken maar kunnen niks voor me betekenen met betrekking tot spoed.
- 3 januari: Pakket komt eindelijk binnen. Internet werkt meteen, de Horizon box niet ivm foutmelding 1110; de regiocode moet aangepast worden door Ziggo. Ik bel: medewerker geeft aan dat ze het in orde gaan maken maar dat het 24 uur kan duren.
- 4 januari: Horizon box werkt nog niet. Bel weer: ja meneer, we weten niet wat er fout is maar we gaan het nog een keer proberen, duurt weer maximaal 24 uur.
- 5 januari: Horizon box werkt nog niet
Ik bel woest Ziggo op en geef aan dat ik aan de lijn blijf tot de TV werkt. Eindelijk heb ik een bekwame medewerker aan de lijn die aangeeft dat er de vorige 2 keer dingen niet goed gegaan zijn. Een uur later werkt de Horizon box dan eindelijk
- 7 januari: Eerste factuur wordt afgeschreven ivm afgenomen diensten 20 december - 3 januari
. Je zal begrijpen dat deze na een "vriendelijke" mail gecrediteerd gaat worden door Ziggo.
- 30 januari: TV in keuken wordt geinstalleerd, door Ziggo geleverde CI+ module + smartcard erin, foutcode E101-4; niet geabonneerd op zender of smartcard is nog niet geactiveerd. Na anderhalf uur in de wacht opgehangen.
- 1 februari: Weer gebeld over foutmelding, na 1 uur en 3 kwartier opgehangen. Mail gestuurd of ze aub contact met me willen opnemen.
Oh ja ook wel grappig (of eigenlijk om te janken): in de groepsapp van de buren vroegen onze directe buren of iemand al Ziggo had. Toen ze Ziggo belden om een abbo af te sluiten gaf de medewerker aan: "nee dat kan nog niet omdat u een nieuwbouwhuis heeft en daar nog niet geleverd wordt". Dus ik zei: bel nog maar een keer en geef maar aan dat je buren al 2 weken gebruik maken van Ziggo. Dus zij weer bellen: "Oh ja, nee dan kan het toch wel mevrouw"
Overigens ook niet normaal, heb je anderhalf uur gewacht, oh meneer ik ga u door verbinden. Hup, weer 3 kwartier in de wacht. Enz.
/edit
En wat jij ook beschrijft:
- Op 3 en 4 januari wordt je afgescheept met over 24 uur gaat het werken. Nee meneer, ik kan dat niet anders oplossen.
- Op 5 januari tref je iemand die echt wil helpen en een uur later werkt het. Hoezo kon dat niet op 3 en 4 januari dan. Help je klanten eens. Zeker als ze zo achterlijk lang in de wachtrij hebben gestaan.
[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 02-02-2017 13:03 . Reden: tijd geupdate ]
En, ben je er al doorheen gekomen, of sta je inmiddels 5 uur in de wachtrij?UltraSub schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:30:
[...]
Inmiddes 54 minuten 2h30m in de wacht zonder nog maar een iemand te hebben gesproken. Is gewoon niet normaal hoe slecht ze reageren/te bereiken zijn/je wordt geholpen. Wat je zegt, schandalig voor een bedrijf waar je zoveel geld achter laat. Zul je zien dat ze me afschepen met over 72 uur gaat het werken meneer, of net zoals al een paar keer is gebeurd, bij de zoveelste transfer naar een andere afdeling, de verbinding verbreken.
Overigens ook niet normaal, heb je anderhalf uur gewacht, oh meneer ik ga u door verbinden. Hup, weer 3 kwartier in de wacht. Enz.
/edit
- Op 3 en 4 januari wordt je afgescheept met over 24 uur gaat het werken. Nee meneer, ik kan dat niet anders oplossen.
- Op 5 januari tref je iemand die echt wil helpen en een uur later werkt het. Hoezo kon dat niet op 3 en 4 januari dan. Help je klanten eens. Zeker als ze zo achterlijk lang in de wachtrij hebben gestaan.
Ik zat te denken: als je naar de site van Ziggo gaat en dan naar pakketten, krijg je aan de rechterzijde van het scherm een pop-up: "Hulp nodig? Bel mij terug".
Dat is dan een verkooplijn, dus ben wel eens benieuwd of ze dan wel snel terugbellen. Kunnen ze me mooi doorverbinden naar de klantenservice. Dat ga ik straks eens proberen
Laatste keer dat ik belde kreeg ik binnen 3 minuten iemand aan de lijn maar toen werd de verbinding verbroken
nog een keer gebeld en toen binnen 2 minuten en toen werd de verbinding niet verbroken... 2,5 uur is natuurlijk absurd. Misschien nog een keer bellen, misschien zit je ergens vast in de computer?
Verwijderd
Wat een nuttig topic. Ik heb ook de FNV-deal aangevraagd op basis van de informatie hier (ben net verhuisd naar een gebied waar DSL geen optie is, 1600m van centrale..)
Ik zit voorlopig nog vast aan een SDTV dus stel prijs op een Horizon Box met SCART. Nu lees ik op de Ziggo-site het volgende: "SCART-aansluiting is alleen aanwezig op het GW-7400-model. De GW-7401 heeft alleen een HDMI-aansluiting.".
Weten jullie welk model tegenwoordig geleverd wordt? Heeft het nut om Ziggo te bellen om specifiek het oudere model te krijgen?
Ik zit voorlopig nog vast aan een SDTV dus stel prijs op een Horizon Box met SCART. Nu lees ik op de Ziggo-site het volgende: "SCART-aansluiting is alleen aanwezig op het GW-7400-model. De GW-7401 heeft alleen een HDMI-aansluiting.".
Weten jullie welk model tegenwoordig geleverd wordt? Heeft het nut om Ziggo te bellen om specifiek het oudere model te krijgen?
Deze vragen zijn al zo vaak voorbij gekomenVerwijderd schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:29:
Wat een nuttig topic. Ik heb ook de FNV-deal aangevraagd op basis van de informatie hier (ben net verhuisd naar een gebied waar DSL geen optie is, 1600m van centrale..)

Beide antwoorden = Nee.
Misschien handig om eens te vermelden in de topicstart (als dit er al niet in staat)
Bezopen, ik heb de laatste week voor 4 verschillende adressen contact gehad met Ziggo, had binnen 10 min iemand aan de telefoon. 2x voor een bestelling, een Digitaal TV probleem en een Internet probleem.UltraSub schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:30:
[...]
Inmiddes 54 minuten 2h30m in de wacht zonder nog maar een iemand te hebben gesproken. Is gewoon niet normaal hoe slecht ze reageren/te bereiken zijn/je wordt geholpen. Wat je zegt, schandalig voor een bedrijf waar je zoveel geld achter laat. Zul je zien dat ze me afschepen met over 72 uur gaat het werken meneer, of net zoals al een paar keer is gebeurd, bij de zoveelste transfer naar een andere afdeling, de verbinding verbreken.
/edit
De maximale wachttijd die ik ooit bij Ziggo heb gehad was niet langer dan 12 min.
Cogitationis poenam nemo patitur
Ok dan... heb niks veranderd sinds gisteravond en vanmiddag uit werk, werkt Twitter.com opeens wel weer normaal thuisArcticWolf schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:09:
Ja alle pc's/laptop's hebben het probleem
edit;
Ik kan m'n laptop rechtstreeks aan het modem hangen... die heb ik nog niet geprobeerd.
edit2:
dat werkte dus ook niet (kreeg niet 123 een ip)
Enige wat overblijft is een modem reboot... daar gaat m'n uptime
edit3:
dat werkte ook niet....
![]()
Lijkt wel of er iets Twitter blokkeert.
edit4:
Modem waardes waren ook veel te hoog, UMU terug geplaatst (ipv PTS) en waardes zijn weer zo goed als voor de werkzaamheden van afgelopen juni??Twitter werkt nog steeds niet
![]()

Inderdaad is zo'n buitensporig lange wachttijd geen schering en inslag. Ik heb ze zeer zelden nodig, eens in de drie jaar of zoiets, verreweg in de meeste gevallen los ik een probleempje dat ik een enkele keer heb zelf wel op. Maar onlangs was het weer een keertje zover. En helemaal géén wachttijd. Ook de deskundigheid van de helpdesk-medewerkster was zondermeer top. Dit om even aan te geven dat het echt niet allemaal kommer en kwel is daar, integendeel. Het kan m.i. geen kwaad om dat ook eens te zeggen. Alleen maar ellende en tegenspoed kan wel eens een beetje vertekend beeld geven. Met die weinige vorige keren dat ik contact had was er letterlijk ook nooit iets te klagen. Behoudens dan dat lang geleden de wachttijd wel te wensen overliet. Dat is gelukkig verleden tijd.
Op welke tijden bel je want dan ga ik dat ook doen. De gemiddelde wachttijd over mijn laatste 4 telefoongesprekken met 1200 ligt op 34 minuten voordat ik überhaupt een medewerker gesproken had, en dan heb je vaak daarna nog weer wachttijd omdat je naar de tweedelijn moet worden doorverbonden of omdat die persoon niet in het nieuwe systeem werktBullet NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:33:
[...]
Bezopen, ik heb de laatste week voor 4 verschillende adressen contact gehad met Ziggo, had binnen 10 min iemand aan de telefoon. 2x voor een bestelling, een Digitaal TV probleem en een Internet probleem.
De maximale wachttijd die ik ooit bij Ziggo heb gehad was niet langer dan 12 min.
Nee, merp!
Door de AB met de receiver te koppelen. En inderdaad, dan kom je op het punt dat de volume knop van de AB eigenlijk gewoon weg had moeten blijven.
Je kan de AB met 1 apparaat koppelen, de Horizon heeft geen volume meter/controller, de AB wel. Dan koppel je de AB met de receiver, maar dan kan je de Horizon niet besturen.
Vage beslissing, in mijn ogen hadden ze het ''normaal'' moeten houden, en gewoonweg GEEN mogelijkheid om te koppelen met een ander apparaat. Laat men daar maar een Logitech ofzo voor kopen, niet aan Ziggo.. Althans dat vind ik, zo zouden ze in 1 klap al deze vragen buiten schot kunnen houden, het is gewoonweg niet aan Ziggo om daarvoor te zorgen. Ze maken het daarnaast wel voor de ''helft'' mogelijk, tsja alles of niets vind ik. Hierbij hadden ze voor ''niets'' moeten zorgen.
Weet iemand of een nieuwe installatie van Connect en Play Max met horizon/connect box met als aop, een CTU-01 mogelijk is?
Zo te lezen hier wel.Dr. Theopolis schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:04:
Weet iemand of een nieuwe installatie van Connect en Play Max met horizon/connect box met als aop, een CTU-01 mogelijk is?
https://community.ziggo.n...schikt-voor-horizon-12250
En als het een nieuwe installatie is kan je gratis een monteur laten komen.
Die link had ik zelf al gevonden. Waar het mij om gaat dat er in de handleiding van de connectbox vier voorbeelden van hoofdaansluitingen staat, welke het meest van toepassing is op de CTU-01. Daarnaast zijn er twee spitters meegeleverd in het pakket.menzo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:12:
[...]
Zo te lezen hier wel.
https://community.ziggo.n...schikt-voor-horizon-12250
En als het een nieuwe installatie is kan je gratis een monteur laten komen.
Die oude CTU's hebben een filter erin zitten die de retourband frequenties alleen naar de datapoort doorzetten, aan de RTV aansluit zijde ontbreekt het 5-65 MHz signaal, wat betekend dat hij aan de RTV zijde niet retourgeschikt is.
Kortom, ziggo bellen voor een afspraakje dat het AOP wordt vervangen en de horizon wordt geïnstalleerd.
Wil je in de tussentijd wel alvast je modem aansluiten. Modem op data poortje verder geen extra splitters gebruiken en TV op de RTV uitgang.
De opdruk splitter is van toepassing zodra het nieuwe AOP er is, dus niet weg gooien
Kortom, ziggo bellen voor een afspraakje dat het AOP wordt vervangen en de horizon wordt geïnstalleerd.
Wil je in de tussentijd wel alvast je modem aansluiten. Modem op data poortje verder geen extra splitters gebruiken en TV op de RTV uitgang.
De opdruk splitter is van toepassing zodra het nieuwe AOP er is, dus niet weg gooien
[ Voor 9% gewijzigd door Swordlord op 02-02-2017 18:46 ]
OK duidelijk thx. Is dat AOP ook in de winkel te koop aangezien de monteur pas volgende week langs kan komen.Swordlord schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:40:
Die oude CTU's hebben een filter erin zitten die de retourband frequenties alleen naar de datapoort doorzetten, aan de RTV aansluit zijde ontbreekt het 5-65 MHz signaal, wat betekend dat hij aan de RTV zijde niet retourgeschikt is.
De oude technetix/hirschman DIO-01 AOP's heb ik wel eens gezien in de winkels... Dat zijn gewoon enkel gats AOP's, waar je dan die opdruk splitter bij kan gebruiken.
Maar de monteur zal deze toch weer gaan vervangen voor het nieuwe type AOP dat van BRAUN afkomt.
Dus ik zou gewoon afwachten en niet geld gaan verkwisten aan iets dat toch wordt vervangen.
Maar de monteur zal deze toch weer gaan vervangen voor het nieuwe type AOP dat van BRAUN afkomt.
Dus ik zou gewoon afwachten en niet geld gaan verkwisten aan iets dat toch wordt vervangen.
[ Voor 25% gewijzigd door Swordlord op 02-02-2017 18:50 ]
Een van de twee spitters die ik heb gekregen is een poa 01 van Braun. Die Andere is een esx 02 van technetix.Swordlord schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:48:
De oude technetix/hirschman DIO-01 AOP's heb ik wel eens gezien in de winkels... Dat zijn gewoon enkel gats AOP's, waar je dan die opdruk splitter bij kan gebruiken.
Het is ook niet dat het alleen maar kommer en kwel is bij Ziggo. Ik heb al eerder aangegeven dat ik hiervoor 9 jaar lang een volledig tevreden klant ben geweest. Bijna nooit problemen en als ik ze had was het binnen een kwartier opgelost. Maar als je mijn beknopte tijdlijn leest, dan zie je gewoon dat het een opeenstapeling is van problemen en fouten. Dat begint een beetje vervelend te worden nu. Zeker als je aan het eind van het proces een trotse mail van ze krijgt "we gaan samen met Vodafone, zo kunnen we onze dienstverlening nog verder verbeteren bla bla bla".Techneut schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:14:
Inderdaad is zo'n buitensporig lange wachttijd geen schering en inslag. Ik heb ze zeer zelden nodig, eens in de drie jaar of zoiets, verreweg in de meeste gevallen los ik een probleempje dat ik een enkele keer heb zelf wel op. Maar onlangs was het weer een keertje zover. En helemaal géén wachttijd. Ook de deskundigheid van de helpdesk-medewerkster was zondermeer top. Dit om even aan te geven dat het echt niet allemaal kommer en kwel is daar, integendeel. Het kan m.i. geen kwaad om dat ook eens te zeggen. Alleen maar ellende en tegenspoed kan wel eens een beetje vertekend beeld geven. Met die weinige vorige keren dat ik contact had was er letterlijk ook nooit iets te klagen. Behoudens dan dat lang geleden de wachttijd wel te wensen overliet. Dat is gelukkig verleden tijd.
Ja, want de samenvoeging met UPC heeft de dienstverlening blijkbaar zo goed gedaan
Maar anyways, ik zat eind van de middag even op de website te surfen, en ineens kwam er een popup tevoorschijn met "chat met ons". Dus hoppa, meteen gedaan. Kreeg iemand van sales aan de andere kant, en die zette me door naar de klantenservice chat. Helaas werd ik weggeroepen (was tijdens pauze op werk
Wat is dat nieuwe type van Braun?Swordlord schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:48:
....
....
Koppelen?LopendeVogel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:38:
[...]
Door de AB met de receiver te koppelen. En inderdaad, dan kom je op het punt dat de volume knop van de AB eigenlijk gewoon weg had moeten blijven.
Je kan de AB met 1 apparaat koppelen, de Horizon heeft geen volume meter/controller, de AB wel. Dan koppel je de AB met de receiver, maar dan kan je de Horizon niet besturen.
Vage beslissing, in mijn ogen hadden ze het ''normaal'' moeten houden, en gewoonweg GEEN mogelijkheid om te koppelen met een ander apparaat. Laat men daar maar een Logitech ofzo voor kopen, niet aan Ziggo.. Althans dat vind ik, zo zouden ze in 1 klap al deze vragen buiten schot kunnen houden, het is gewoonweg niet aan Ziggo om daarvoor te zorgen. Ze maken het daarnaast wel voor de ''helft'' mogelijk, tsja alles of niets vind ik. Hierbij hadden ze voor ''niets'' moeten zorgen.
Nee hoor gewoon HDMI CEC, kan horizon en volume regelen van de receiver zonder problemen. En de tv aan/uit doen.
Ik heb vandaag de ConnectBox aangesloten die ik mij mijn jaar verlenging kreeg. Mooi snel modem hoor wordt ook niet bloedheet oid.
Ben er eigenlijk wel tevreden over, in bridge.
In de default modus heb je een keuze tussen bridge en routed, maar als hij geactiveerd is dan neemt hij de bridge settings over (zoals mijn oude). Je kan in fZiggo gebied niet zelf terug switchen is mijn conclusie?
In de default modus heb je een keuze tussen bridge en routed, maar als hij geactiveerd is dan neemt hij de bridge settings over (zoals mijn oude). Je kan in fZiggo gebied niet zelf terug switchen is mijn conclusie?
Klopt inderdaad in fZiggo gebied kan dat nietstormfly schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:43:
Ik heb vandaag de ConnectBox aangesloten die ik mij mijn jaar verlenging kreeg. Mooi snel modem hoor wordt ook niet bloedheet oid.
2250 WP Zuid PVoutput
Hier in fUPC heb ik een GUT-14D gekregen als AOP.Swordlord schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:48:
Vandaag de Connectbox in gebruik genomen.
Verbruik schommelt bij mij tussen de 12,6W en 13,1W, gemeten met een Energy Logger 4000.
WiFi uitzetten helpt niet qua verbruik, voor de rest zoals verwacht valt er weinig in te stellen.
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om de IP range te veranderen? Ik heb met behulp van de DHCP de IP range al veranderd van 192.168.178.1 naar 192.168.3.1, maar ik zou hem graag naar 192.168.3.100 willen veranderen. Aan de instellingen te zien ziet het er somber uit.
Verbruik schommelt bij mij tussen de 12,6W en 13,1W, gemeten met een Energy Logger 4000.
WiFi uitzetten helpt niet qua verbruik, voor de rest zoals verwacht valt er weinig in te stellen.
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om de IP range te veranderen? Ik heb met behulp van de DHCP de IP range al veranderd van 192.168.178.1 naar 192.168.3.1, maar ik zou hem graag naar 192.168.3.100 willen veranderen. Aan de instellingen te zien ziet het er somber uit.
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom zou je je interne IP range willen veranderen?GioStyle schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:05:
[...]
Wil je de IP-range vanaf 100 laten beginnen ?GioStyle schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:05:
Vandaag de Connectbox in gebruik genomen.
Onder Geavanceerde Instellingen - DHCP kan je dat veranderen
Even nog een andere vraag.
Voor de consumenten levert Ziggo alleen de Connect Box op dit moment toch als modem als je die van de Horizon niet gebruikt ?
[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 02-02-2017 20:13 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Mijn interne netwerk is gebaseerd met als gateway 192.168.3.100. Nu moet ik mijn hele netwerk gaan aanpassen, makkelijker is als ik de router kan aanpassen aan het netwerk.Weemism schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:09:
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, maar waarom zou je je interne IP range willen veranderen?
Nee, dat is niet wat ik bedoel.MdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:10:
[...]
Wil je de IP-range vanaf 100 laten beginnen ?
Onder Geavanceerde Instellingen - DHCP kan je dat veranderen
Even nog een andere vraag.
Voor de consumenten levert Ziggo alleen de Connect Box op dit moment toch als modem als je die van de Horizon niet gebruikt ?
Ik heb Connect Max & Play Start (CI+ module) aangevraagd als ik het goed heb. Inderdaad zonder de Horizon box.
Ik heb inderdaad geen Horizon. Maar dat zou niet gaan werken als ze me ooit zouden dwingen. De meeste Tweakers hebben alle patches in de meterkast en niet in het tv kastje
Het gebeurt echt! Heb het zelf recent mee gemaakt. Drie dagen achter elkaar geprobeerd in contact te komen met de klantenservice van Ziggo. Uiteindelijk is het gelukt na anderhalf uur aan de telefoon te hebben gezeten en met vier medewerkers contact te hebben gehad. Steeds weer door verbonden en pas op het eind iemand aan de lijn gehad met kennis van zaken. Terugbelafspraak bij Ziggo is absurd. Ik werd terug gebeld door hun computersysteem die me direct in de wacht zette. Niet anders dan als je rechtstreeks belt. Verder werd er op het Ziggo community forum niet gereageerd, ook niet op privébericht aan een medewerker.Bullet NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:33:
[...]
Bezopen, ik heb de laatste week voor 4 verschillende adressen contact gehad met Ziggo, had binnen 10 min iemand aan de telefoon. 2x voor een bestelling, een Digitaal TV probleem en een Internet probleem.
Ging over een bestelling van een mobiel abonnement die ik wilde annuleren. Hoe moeilijk kan het zijn.. Laatste medewerker verontschuldigde zich voor al het ongemak en vertelde dat het enorm druk is. Maar dan moeten ze het volgens mij beter organiseren en deskundiger personeel in dienst nemen.
Vervolgens klantenservice KPN gebeld om er zeker van te zijn dat mijn abonnement daar gewoon door zou lopen. Heel snel een deskundige medewerker aan de lijn en alles keurig afgehandeld. Dus het kan ook anders
Ik moest ff bij mij modem zijn Cisco epc3925 oud beestje die in bridge modus staat. Ik schrok wel hoe warm dat ding was en de muur is zelfs wat verkleurd zie ik. Is dat normaal?
Zou het beter zijn om een nieuwe modem te vragen aan Ziggo? (Wat ze waarschijnlijk weer eens weigeren)
Zou het beter zijn om een nieuwe modem te vragen aan Ziggo? (Wat ze waarschijnlijk weer eens weigeren)
???GioStyle schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:16:
[...]
Mijn interne netwerk is gebaseerd met als gateway 192.168.3.100. Nu moet ik mijn hele netwerk gaan aanpassen, makkelijker is als ik de router kan aanpassen aan het netwerk.
Het is afhankelijk welke medewerker je krijgt, maar proberen kan je altijdmartinusz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:25:
Ik moest ff bij mij modem zijn Cisco epc3925 oud beestje die in bridge modus staat. Ik schrok wel hoe warm dat ding was en de muur is zelfs wat verkleurd zie ik. Is dat normaal?
2250 WP Zuid PVoutput
Probeer het even bij webcare.MdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:30:
[...]
Het is afhankelijk welke medewerker je krijgt, maar proberen kan je altijd
Welk van de nieuwe modems is een beetje goed? Connect box?
Zie dat die minder warm zou worden en minder stroom verbruikt.
Ik heb nu een Connect Box en draait (even afkloppen) nu 11 dagen zonder problemenmartinusz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:32:
[...]
Probeer het even bij webcare.
Welk van de nieuwe modems is een beetje goed? Connect box?
Zie dat die minder warm zou worden en minder stroom verbruikt.
2250 WP Zuid PVoutput
OP modem info: 192.168.100.1 is het IP om een bridged connectbox te managen.MdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:21:
Ik was de OP nog even aan het aanvullen met de nieuwe info over de Connect Box, maar zie ik het goed dat er geen firmware te zien is welke op de Connect Box staat ?
Even verder doorklikken dus
Modems die je ook vaak ziet Cisco EPC3925 en 3928.
Ik wil best uitleggen als je het niet begrijpt, maar wat begrijp je niet?
De Connectbox is gebridged en niet gebridged op 192.168.100.1 en op 192.168.178.1 te vinden wellicht hebben ze dat gedaan omdat dit in fUPC 192.168.100.1 normaal was ?stormfly schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:42:
[...]
OP modem info: 192.168.100.1 is het IP om een bridged connectbox te managen.
Modems die je ook vaak ziet Cisco EPC3925 en 3928.
2250 WP Zuid PVoutput
Uiteindelijk 3 uur in de wacht gestaan, toen 2 collega's mee gaan bellen. Zelfde keuzemenu (1-1-2), een collega binnen 10 minuten die me meteen de telefoon heeft gegeven. Ander is blijven hangen om te zien wat er gebeurde, ook ruim 1,5 uur. Geen idee waar de logica zit 
Anyway, smartcards gereset, stonden allemaal goed. Decoders stonden gewoon aan thuis. Bij thuiskomst niets. Webcare reageert netjes, delen mee dat ze net nog een reset hebben gestuurd, en binnen 2 minuten beeld. Heb er twee die het doen nu
Het begint ergens op te lijken!
Anyway, smartcards gereset, stonden allemaal goed. Decoders stonden gewoon aan thuis. Bij thuiskomst niets. Webcare reageert netjes, delen mee dat ze net nog een reset hebben gestuurd, en binnen 2 minuten beeld. Heb er twee die het doen nu
Webcare heeft al geantwoord, ze sturen een nieuwe modemMdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:34:
[...]
Ik heb nu een Connect Box en draait (even afkloppen) nu 11 dagen zonder problemen
Het kan zijn dat hij nog niet geactiveerd is als hij binnenkomt, maar dat kan je telefonisch zelf oplossen.martinusz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:49:
[...]
Webcare heeft al geantwoord, ze sturen een nieuwe modemmeevaller!
Wat ik eigenlijk nog steeds een beetje gek blijft vinden is dat het wachtwoord niet gemaskeerd wordt bij het intikken.
Je ziet de tekst staan als wachtwoord.
Nu maakt het voor thuisgebruik niet veel uit, maar blijft het raar vinden
[ Voor 27% gewijzigd door MdO82 op 02-02-2017 20:51 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Oké ff afwachtenMdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:49:
[...]
Het kan zijn dat hij nog niet geactiveerd is als hij binnenkomt, maar dat kan je telefonisch zelf oplossen.
Wat ik eigenlijk nog steeds een beetje gek blijft vinden is dat het wachtwoord niet gemaskeerd wordt bij het intikken.
Je ziet de tekst staan als wachtwoord.
Nu maakt het voor thuisgebruik niet veel uit, maar blijft het raar vinden
Je kan de softwareversie zien bij: Beheer -> Informatie.MdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:21:
Ik was de OP nog even aan het aanvullen met de nieuwe info over de Connect Box, maar zie ik het goed dat er geen firmware te zien is welke op de Connect Box staat ?
Even verder doorklikken dus
Ik draai nu: CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH
Yup had het gevondenmenzo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:55:
[...]
Je kan de softwareversie zien bij: Beheer -> Informatie.
Ik draai nu: CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH
2250 WP Zuid PVoutput
Nog een nadeel gevonden van de Connectbox: je kan geen poort 25 openen. Waarom vraag ik me af?
Misschien is een lijstje met DNS servers van Ziggo ook handig het de OP.
Mijn connect box draait nu: 213.46.228.196 62.179.104.196
Wellicht is dat een beetje afhankelijk van het gebied ?menzo schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:12:
[...]
Misschien is een lijstje met DNS servers van Ziggo ook handig het de OP.
Mijn connect box draait nu: 213.46.228.196 62.179.104.196
Die van mij zijn namelijk 89.101.251.229 en 89.101.251.228
2250 WP Zuid PVoutput
Ja lijkt me een goed idee! Ik was al van plan om hier weer eens te vragen of andere nog afwijkingen zien tov deze lijst:MdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:16:
[...]
Wellicht is dat een beetje afhankelijk van het gebied ?
-62.179.104.196 UPC
- 213.46.228.196 UPC
- 84.116.46.20 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 84.116.46.21 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 89.101.251.228 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 89.101.251.229 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 84.116.46.22 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 84.116.46.23 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 212.54.44.54 Ziggo (voor de grote DDOS aanval)
- 212.54.40.25 Ziggo (voor de grote DDOS aanval)
- 212.54.35.25 Ziggo (voor de grote DDOS aanval)
Vroeger stonden ze allemaal in Ierland en Polen maar tegenwoordig zijn al die DNS server verhuisd naar Amsterdam en zitten ze weer rond de 9ms delay.
Deze lijst zit bij mij in smokeping, heeft iemand nog andere adressen die hij in zijn modem heeft?
Dat zijn geloof ik de servers die Ziggo ook heeft ingezet tijdens als dat DNS gedoe van iets van anderhalf jaar terug.MdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:16:
[...]
Wellicht is dat een beetje afhankelijk van het gebied ?
Dus ze moeten alle 4 werken als het goed is.
Daarom kan een lijstje misschien interessant zijn in de openingspost, om te helpen met troubleshooten als mensen weer eens niet bij een site kunnen komen. (Netflix zien we hier best vaak voorbij komen)
Lees gewoon eens zelf terug wat je hebt geschreven en gevraagd....GioStyle schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:44:
[...]
Ik wil best uitleggen als je het niet begrijpt, maar wat begrijp je niet?
Daar kan toch geen zinnig mens een antwoord op geven. En als mensen toch proberen een antwoord te geven ondanks de karige informatie, zeg jij "Dat is niet wat ik bedoel"
Maar misschien moet je gewoon de connectbox laten bridgen.. Als je nog een andere router erachter hebt staan. Maar dat is een gok want dat staat nergens vermeld..
Snap wel dat er problemen zijn als je met ziggo belt...maar ik heb er gelukkig nog (nooit) last van gehad.
Heb afgelopen zondag contact met ze opgenomen (contact formulier) ivm overleden modem...dinsdag (rond 12 uur) een medewerker aan de lijn en kort en bondig vermeld wat het probleem was en wat ik geprobeerd had...de (vriendelijke) medewerker deed verder niet moeilijk, en zei gelijk: ik stuur u gelijk een nieuwe (moderne) modem.
Het modem is nog niet binnen. Maar vond de (re)actie tijd nog niet zo slecht...het kan natuurlijk sneller. We hebben gelukkig (bijna) allemaal wel een mobiel met (grote) data bundel
Heb afgelopen zondag contact met ze opgenomen (contact formulier) ivm overleden modem...dinsdag (rond 12 uur) een medewerker aan de lijn en kort en bondig vermeld wat het probleem was en wat ik geprobeerd had...de (vriendelijke) medewerker deed verder niet moeilijk, en zei gelijk: ik stuur u gelijk een nieuwe (moderne) modem.
Het modem is nog niet binnen. Maar vond de (re)actie tijd nog niet zo slecht...het kan natuurlijk sneller. We hebben gelukkig (bijna) allemaal wel een mobiel met (grote) data bundel

Ik heb de OP op een aantal punten weer bijgewerkt, aangepast en bijgeschaafd op- of aanmerkingen hoor ik graag
2250 WP Zuid PVoutput
Ik mis wat info over de horizon box (zijn 2 types in omloop).MdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:43:
Ik heb de OP op een aantal punten weer bijgewerkt, aangepast en bijgeschaafd op- of aanmerkingen hoor ik graag
En kun je bij de veel gestelde vragen toevoegen dat zowel modems als horizon boxen niet te kiezen zijn naar voorkeur, maar dat je gewoon wat opgestuurd krijgt.
Ziet er goed uit.MdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:43:
Een paar aanvullingen:
Ziggo Webcare zit nu ook op facebook
De Ziggo winkel in Amsterdam mist in de lijst met klantenbalies: Ferdinand Bolstraat 79 1072LC Amsterdam
Ik gok dat er nog wel meer winkels missen maar ik kan nu zo snel een lijst vinden.
Mijn vraag is heel simpel: kan het IP adres van de modem veranderd worden naar 192.168.3.100?Shaggie_NB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:43:
[...]
Lees gewoon eens zelf terug wat je hebt geschreven en gevraagd....
Daar kan toch geen zinnig mens een antwoord op geven. En als mensen toch proberen een antwoord te geven ondanks de karige informatie, zeg jij "Dat is niet wat ik bedoel"
Maar misschien moet je gewoon de connectbox laten bridgen.. Als je nog een andere router erachter hebt staan. Maar dat is een gok want dat staat nergens vermeld..
Standaard is het IP adres 192.168.178.1, deze heb ik al kunnen veranderen naar 192.168.3.1 door de IP range van DHCP aan te passen, maar ik wil dat de modem luistert naar 192.168.3.100.
Ik heb dat over de modems en horizonboxen erbij gezet.martinusz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:48:
[...]
Ik mis wat info over de horizon box (zijn 2 types in omloop).
En kun je bij de veel gestelde vragen toevoegen dat zowel modems als horizon boxen niet te kiezen zijn naar voorkeur, maar dat je gewoon wat opgestuurd krijgt.
Om het te vermelden welke types het zijn valt dat niet meer in dit topic [Ziggo Horizon] Ervaring en discussie?
Oké het is natuurlijk een Ervaringen topic maar past het niet meer daar ?
Volgens mij kan je dat niet aanpassen.GioStyle schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:08:
[...]
Standaard is het IP adres 192.168.178.1, deze heb ik al kunnen veranderen naar 192.168.3.1 door de IP range van DHCP aan te passen, maar ik wil dat de modem luistert naar 192.168.3.100.
[ Voor 22% gewijzigd door MdO82 op 02-02-2017 22:15 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Daar heb je wel gelijk in, details in dat topic, wellicht naar verwijzenMdO82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:14:
[...]
Ik heb dat over de modems en horizonboxen erbij gezet.
Om het te vermelden welke types het zijn valt dat niet meer in dit topic [Ziggo Horizon] Ervaring en discussie?
Oké het is natuurlijk een Ervaringen topic maar past het niet meer daar ?
Ik heb hetzelfde probleem.. Win 10 Pro.Brad Pitt schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:02:
Iemand de Ziggo app uit de Windows Store al werkend gekregen op een Engelse Win(10) installatie? Heb de taal op Nederlands gezet maar ook dat mag niet baten. "Ziggo GO is currently not available", irritant
Je doelt dan op ditmartinusz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:16:
[...]
Daar heb je wel gelijk in, details in dat topic, wellicht naar verwijzen
2250 WP Zuid PVoutput
Mijn Wifi valt vaak compleet weg. Ik heb inmiddels alle 13 de wifi-kanalen minimaal een dag getest. Geen één houdt het vol zonder af en toe op mobiel en op de laptop weg te vallen. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Ziggo blijft moeilijk doen over een nieuw modem, terwijl deze mij al jaren koppijn bezorgd.
Vanavond gelukt via webcare, modem werd heel heet en verkleurde de muurSlippervanTheB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:28:
Mijn Wifi valt vaak compleet weg. Ik heb inmiddels alle 13 de wifi-kanalen minimaal een dag getest. Geen één houdt het vol zonder af en toe op mobiel en op de laptop weg te vallen. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen? Ziggo blijft moeilijk doen over een nieuw modem, terwijl deze mij al jaren koppijn bezorgd.
Het is weer druk op Ziggo Go
blijft weer om de haverklap hangen
2250 WP Zuid PVoutput
Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7 ?SlippervanTheB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:28:
Testing, one, two ...
Regio aanpassen did the trickDeFeCt schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:18:
Ik heb hetzelfde probleem.. Win 10 Pro.
Nickname does not reflect reality
2,4 kan dramatisch zijn in jouw buurt. Test eens met 5Ghz?SlippervanTheB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:28:
Nou, het is uiteindelijk toch gelukt. 3 Kwartier na deze post kwam er ineens een chat popup tevoorschijn, kreeg weer een sales medewerker aan de andere kant die me meteen doorzette naar de klantenservice. Daar verder keurig geholpen, de medewerker gaf aan dat beide kaarten vanaf Ziggo zijde even "wakker geschud" moesten worden. Binnen 2 uur zou het werken.Denman schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:16:
[...]
Het is ook niet dat het alleen maar kommer en kwel is bij Ziggo. Ik heb al eerder aangegeven dat ik hiervoor 9 jaar lang een volledig tevreden klant ben geweest. Bijna nooit problemen en als ik ze had was het binnen een kwartier opgelost. Maar als je mijn beknopte tijdlijn leest, dan zie je gewoon dat het een opeenstapeling is van problemen en fouten. Dat begint een beetje vervelend te worden nu. Zeker als je aan het eind van het proces een trotse mail van ze krijgt "we gaan samen met Vodafone, zo kunnen we onze dienstverlening nog verder verbeteren bla bla bla".
Ja, want de samenvoeging met UPC heeft de dienstverlening blijkbaar zo goed gedaan
Maar anyways, ik zat eind van de middag even op de website te surfen, en ineens kwam er een popup tevoorschijn met "chat met ons". Dus hoppa, meteen gedaan. Kreeg iemand van sales aan de andere kant, en die zette me door naar de klantenservice chat. Helaas werd ik weggeroepen (was tijdens pauze op werk) en toen ik terug kwam gaf de persoon aan dat ik het vanavond nog eens kon proberen. Maar ik zie nu nergens een chat popup tevoorschijn komen? Is dat alleen tijdens bepaalde tijden of op bepaalde pagina's ofzo?
Na anderhalf uur begon ik er weer een beetje een hard hoofd in te krijgen, maar na 1 uur en 55 minuten sprong RTL 4 opeens aan
De andere smartcard moet ik nog even proberen, maar zou nu wel moeten lukken.
Klopt, doet het hier ook niet..
Ach, de verbinding van Ziggo Zakelijk hapert hier momenteel ook, dus misschien een verband?
Ach, de verbinding van Ziggo Zakelijk hapert hier momenteel ook, dus misschien een verband?
TV en internet zijn er hier uitgeklapt. (Zuid west Friesland)
Mijn NAS is vanaf kantoor nog gewoon bereikbaar (Zevenbergen, in de buurt van Breda)
Misschien weer DNS issues?
Nee, TV ligt er ook uit, en bovendien gebruik ik OpenDNS en Google DNS als backup. Modem krijgt helemaal geen uplink.nooberke schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:21:
Mijn NAS is vanaf kantoor nog gewoon bereikbaar (Zevenbergen, in de buurt van Breda)
Niet alle Ziggo klanten hebben hier last van gek genoeg.
Site ligt er ook uit, ik wil overstappen naar Ziggo.
Zijn er nog geheime deals, zoals een paar pagina's terug?
Zijn er nog geheime deals, zoals een paar pagina's terug?
hier in het Noorden(Friesland) werkt alles gewoon prima..is ook wel te zien op het kaartje.
Ik kan m'n server bereiken vanaf werk... dus ook thuis geen problemen zo te zien (Nieuwegein).
Als de TV, analoog, er ook uit ligt dan is er echt iets goed mis...oheng schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:34:
[...]
Nee, TV ligt er ook uit, en bovendien gebruik ik OpenDNS en Google DNS als backup. Modem krijgt helemaal geen uplink.
Niet alle Ziggo klanten hebben hier last van gek genoeg.
Toevallig aan het graven in de omgeving?
In Sneek ook alles plat. Eigenlijk begon het twee weken gelden al met een bokkende horizonbox, nadien ook lange respons tijden en haperende streams op internet. Woensdag al modem moeten resetten, weinig effect. en nu vanochtend. Biem!! Alles eruit. Modem offline, en geen TV signaal. Ziggo.nl ook onbereikbaar via 4g.
Ja, ze zijn ook aan het graven hier in Sneek.nooberke schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:37:
[...]
Als de TV, analoog, er ook uit ligt dan is er echt iets goed mis...
Toevallig aan het graven in de omgeving?
Waar. wordt er gegraven dan?
Geen storing bekend bij mijn postcode volgens ziggo.nl
Ik ben ook weer online trouwens
Ik ben ook weer online trouwens
[ Voor 66% gewijzigd door valkenier op 03-02-2017 10:55 ]
De Domp, maar inmiddels werkt alles weer.valkenier schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:50:
Waar. wordt er gegraven dan?
Hier nog 3 van mijn kant:stormfly schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:20:
[...]
Ja lijkt me een goed idee! Ik was al van plan om hier weer eens te vragen of andere nog afwijkingen zien tov deze lijst:
-62.179.104.196 UPC
- 213.46.228.196 UPC
- 84.116.46.20 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 84.116.46.21 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 89.101.251.228 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 89.101.251.229 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 84.116.46.22 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 84.116.46.23 Ziggo (na de grote DDOS aanval)
- 212.54.44.54 Ziggo (voor de grote DDOS aanval)
- 212.54.40.25 Ziggo (voor de grote DDOS aanval)
- 212.54.35.25 Ziggo (voor de grote DDOS aanval)
Vroeger stonden ze allemaal in Ierland en Polen maar tegenwoordig zijn al die DNS server verhuisd naar Amsterdam en zitten ze weer rond de 9ms delay.
Deze lijst zit bij mij in smokeping, heeft iemand nog andere adressen die hij in zijn modem heeft?
2001:b88:1002::10
2001:b88:1202::10
2001:730:3e42:1000::53
Kan zijn dat jij adressen hebt die bij dezelfde fysieke machines uitkomen, dit heb ik niet gecheckt. Routing via IPv6 is vaak wel anders.
Verwijderd
Ziggo gaat beginnen met het uitschakelen van SD-kanalen die bij het kabelbedrijf ook in HD worden aangeboden. De eerste SD-kanalen worden op 1 maart 2017 uitgeschakeld.
Bron: TotaalTV
Het gaat hier alleen om HD kanalen die in extra pakketten zitten. De SD zenders in het basispakket blijven gewoon.
Nu nog de analoge kanalen opschonen, en hoppa de upstream gelijkwaardig aan VVDSL = 30Mbit upload bij elk abonnement.Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:55:
Ziggo gaat beginnen met het uitschakelen van SD-kanalen die bij het kabelbedrijf ook in HD worden aangeboden. De eerste SD-kanalen worden op 1 maart 2017 uitgeschakeld.
Het is een keer tijd om legacy omgevingen af te breken
Dit topic is gesloten.