Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even gebruik maken van de situatie.
Beetje jammer dit om er toch nog even wat extra brood uit te slaan omdat er nog mensen zijn die graag een eigen smartcard willen hebben ipv huur

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik heb er ook gewoon 1 besteld: ik heb er ook in de toekomst echt max 3 nodig. Heb er al 2, dus zo komt het goed. Een kastje huren kost 60 per jaar....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:43
Zojuist Ziggo gebeld n.a.v. SMS en ze geven mij het volgende aanbod:
40Mbps
6 maanden 18,70
6 maanden 44,95
Eenmalig 25 euro retour of 3 maanden Fox sports

Wel een hoop bullshit aan moeten horen; meterkasten van KPN die de snelheid 2x halveren, beweren dat mijn huidige Ziggo snelheid veeel hoger is als 25 Mbps (doordat ik op Wi-Fi zit), zeggen dat in de kleine lettertjes van NLE staat dat ze maar 50 Mbps leveren ipv 100, TV decoder die minimaal 25 Mbps wegsnoept etcetc.

[ Voor 5% gewijzigd door Jdome op 30-01-2017 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:07
Jdome schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:39:
beweren dat mijn huidige Ziggo snelheid veeel hoger is als 25 Mbps (doordat ik op Wi-Fi zit)
Dat is wel zo ja, een 2.4Ghz netwerk zal +/- 30Mbit effectief doorlaten bij 20Mhz kanalen. Had je er nog even een ConnectBox Simultaan Dualband AC WiFi modem bij moeten bietsen 8)

Ik ken weinig Ziggo klanten die niet de snelheid halen waarvoor ze betalen in jouw geval 40. Maar als je daarover door wilt, er is ook een groot Ziggo topic :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
stormfly schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Dat is wel zo ja, een 2.4Ghz netwerk zal +/- 30Mbit effectief doorlaten bij 20Mhz kanalen. Had je er nog even een ConnectBox Simultaan Dualband AC WiFi modem bij moeten bietsen 8)

Ik ken weinig Ziggo klanten die niet de snelheid halen waarvoor ze betalen in jouw geval 40. Maar als je daarover door wilt, er is ook een groot Ziggo topic :+
Ik heb nu een abbonement met 25 Mbps en die snelheid haal ik gewoon over Wi-Fi (wel 5Ghz).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
stormfly schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Je begrijpt het misschien niet helemaal... Hij heeft nu een ouder abonnement van Ziggo voor 25 Mbit. En ziggo zegt nu dat zijn huidige snelheid eigenlijk hoger is door de wifi... hoger dan wat er via de aansluiting binnenkomt 8)7

Het wordt echt steeds gekker. Hebben ze daar de KS medewerkers de vrije hand gegeven in het liegen over de concurrentie of zo??

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jdome schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:39:
Zojuist Ziggo gebeld n.a.v. SMS en ze geven mij het volgende aanbod:
40Mbps
6 maanden 18,70
6 maanden 44,95
Eenmalig 25 euro retour of 3 maanden Fox sports

Wel een hoop bullshit aan moeten horen; meterkasten van KPN die de snelheid 2x halveren, beweren dat mijn huidige Ziggo snelheid veeel hoger is als 25 Mbps (doordat ik op Wi-Fi zit), zeggen dat in de kleine lettertjes van NLE staat dat ze maar 50 Mbps leveren ipv 100, TV decoder die minimaal 25 Mbps wegsnoept etcetc.
Ik kreeg dit aanbod voor ouders van 6 maanden 30 euro en erna 45 euro. Gewoon een verschil dus van dik 60 euro in vergelijking met jouw aanbod in een jaar. Is dus meer uit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
stormfly schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:41:
[...]

//offtopic: bijzonder dat ze dit uit willen stralen he? Dat studenten niveau past veel beter bij NLE, Ziggo adverteert en communiceert altijd over service en kwaliteit.
Is wel de afdeling retentie die daar zit :D.

Jammer van de leugens die Ziggo verkoopt. Ze weten dondersgoed dat NLE behoorlijk wat onrust veroorzaakt. Ziggo weet namelijk net zo goed wat er bij die klant mogelijk is als wij zelf.

De verkopers aan de deur beweren zelfs dat ik lage snelheden haalde. "Onmogelijk dat ik meer dan 14Mb haalde op DSL". Vervolgens een speedtest laten zien op m'n telefoon en de verkoper uitgezwaaid. :W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Jdome schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:46:
[...]

Ik heb nu een abbonement met 25 Mbps en die snelheid haal ik gewoon over Wi-Fi (wel 5Ghz).
Ik had geen benul dat ze die nog actief hadden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:48
stormfly schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:57:
[...]

Ik had geen benul dat ze die nog actief hadden:)
Verkopen ze bij de zogenaamde 'tientjes" actie. Vaak zijn dat mensen die alles nog los hebben, bijvoorbeeld TV voor Ziggo en telefonie bij KPN. Ziggo benadert die mensen, zo'n abonnement staat namelijk niet op de website. (dan zou iedereen dat pakket nemen).

Ziggo verkoopt dan voor 10 euro extra 25Mb internet en telefonie, naast het analoge tv pakket. (18.70+10 = 28.70)

Alleen heb je voor 1 euro extra 100Mb internet bij NLE.. Lastig kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garp schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:54:
Ik heb er ook gewoon 1 besteld: ik heb er ook in de toekomst echt max 3 nodig. Heb er al 2, dus zo komt het goed. Een kastje huren kost 60 per jaar....
Waarom wel kastje huren en geen smartcard?ik zou helemaal niks huren. Activeer een gekochte smartcard en koop bv op MP goedkoop een hd ziggo decoder/recorder of koop 2e hands een cI module. Hier heb ik nog 5 geactiveerde smartcards met eigen apparatuur. Zolang ziggo voor zorgt dat dit blijft werken blijf ik bij ziggo betreft tv anders exit ziggo en dan ga ik geheel over op glasvezel. Ziggo is momenteel niet slim bezig en huidige pakketten zijn schrikbarend duur. Overstappen naar ander ziggo pakket zit er voor mij dus ook niet in (oud abbo) dan ben ik dik 30 euro p/m duurder uit voor hetzelfde wat ik nu heb. Mensen staren zich blind op die horizon meuk en cheap verouderde tablet maar betalen nu maandelijks de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Smartcards worden tegenwoordig door ziggo zelf geactiveerd. Je kunt ze dus niet meer verhandelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Chris Smoove op 30-01-2017 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:32:
[...]

Waarom wel kastje huren en geen smartcard?ik zou helemaal niks huren. Activeer een gekochte smartcard en koop bv op MP goedkoop een hd ziggo decoder/recorder of koop 2e hands een cI module. Hier heb ik nog 5 geactiveerde smartcards met eigen apparatuur. Zolang ziggo voor zorgt dat dit blijft werken blijf ik bij ziggo betreft tv anders exit ziggo en dan ga ik geheel over op glasvezel. Ziggo is momenteel niet slim bezig en huidige pakketten zijn schrikbarend duur. Overstappen naar ander ziggo pakket zit er voor mij dus ook niet in (oud abbo) dan ben ik dik 30 euro p/m duurder uit voor hetzelfde wat ik nu heb. Mensen staren zich blind op die horizon meuk en cheap verouderde tablet maar betalen nu maandelijks de hoofdprijs.
Ik weet niet hoe het bij de kleinere glasvezelproviders zit, maar ik kan je alvast zeggen dat je bij KPN en XS4ALL glasvezel ook gewoon de apparatuur moet huren, en dat je daar per maand minimaal evenveel dan niet méér betaalt voor een lagere downstreamsnelheid (up is natuurlijk wel hoger) en crappy cloudrecording. Precies de reden waarom ik weer naar kabel terug ben vanaf glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:36
Chris Smoove schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:37:
Smartcards worden tegenwoordig door ziggo zelf geactiveerd. Je kunt ze dus niet meer verhandelen.
Zie hier ook meteen het nadeel van dit systeem; ik heb naast de horizon box nog 2 smartcards meegehuurd van Ziggo, voor in de keuken en slaapkamer.
Kreeg een E101-4 melding, kennelijk moet de smartcard dan nog geactiveerd worden door Ziggo, dus even met de klantenservice gebeld om dat te regelen. Na 1 uur en 34 minuten in de wacht en een daling van de accu van m'n telefoon van 32 naar 8% heb ik de moed maar opgegeven.

Verder is de startfactuur afgeschreven vanaf 20 december (de datum dat ik ingang van het abbo had gewenst), maar aangezien ik het pakket pas op 7 januari heb ontvangen, toen pas kunnen gebruiken. Nog geen credit gezien...

Ben altijd een zeer tevreden klant geweest maar gezien mijn ervaringen met zowel het activeren van alle producten als de klantenservice, is het allemaal wat achteruit gehold de laatste tijd...
Jammer dat het nodig is, maar ik ga er maar eens een "fijne" mail achteraan sturen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 23:23

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hey. Komt Ziggo met een AndroidTV app van horizon TV? 😀

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Vandaag ineens een mail dat er een pakket van ziggo onderweg was. Jawel hoor, weer een Horizon. Die deed het dus. Uurtje mee gespeeld, maar die gaat terug de zolder op in de doos:
- schrikbarend slechter beeld dan de Humax 5050 (puur HD is goed, alles wat minder is is ook heel erg minder.
- herrie van de ventilator
- traag
- niet aan de gang te krijgen via Harmony, dus permanent 2e afstandsbediening
- zeer irritant grote info balk bij zappen die veel te lang in beeld staat
- na een half uur flikkerend beeld (op zwart en terug), na reboot weer in orde
- dhcp blijft gewoon aan, nog geen last van maar twee dhcp servers op een netwerk gaat niet lang goed. (Ja, ik weet het, netwerk kan eruit)
- had ik al gezegd dat hij traag was?

Nope. Toegevoegde waarde zie ik met mijn tv kijk gedrag niet. Hopen dat de 3 smartcards weer netjes online komen en dat de kortingen netjes verrekend worden. Ding gaat naar de zolder, zie wel wanneer ze met een vernieuwde fatsoenlijke box komen of iets waar ik niet zonder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

UltraSub schreef op maandag 30 januari 2017 @ 23:00:

- niet aan de gang te krijgen via Harmony, dus permanent 2e afstandsbediening
Kan je jouw Harmony niet ook programmeren door de originele afstandbediening op de ontvanger van de Harmony te richten en zo de functies aan de knoppen toe te wijzen? Of heb je dat geprobeerd en werkt dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:59
De Horizon maakt maar voor een enkele functie gebruik van IR, het gros gaat via RF (of mogelijk bluetooth) en dat ondersteunt Logitech niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo komt zelfs meerdere keren bij de mensen thuis om ze een abbo aan te smeren. Vervolgens worden ze ook nog eens gebeld en krijgen ze een brief in de bus dat ze toch echt bij Ziggo moeten blijven.Vervolgens wordt ze een aanbieding gedaan dat ze voor een tientje extra internet en bellen erbij krijgen. Tv hebben ze immers al en dat is de voorwaarde voor het 'tientjes abonnement'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Aghanim schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 07:34:
Ik ben verhuisd en in het nieuwe huis heb ik blokjes in het tv signaal. De kabel die ik gebruik is 3mnd geleden door een Ziggo monteur gemaakt en werkte in het oude huis perfect. Ik sluit dus niet uit dat het AOP of de UMU01 niet goed is. Zijn er nog dingen die ik zelf kan proberen voordat ik Ziggo bel (die dan denk ik een monteur gaan sturen) ?
Kijk je TV rechtsstreeks via de kabel, of zit er een Horizon tussen?

Ik kijk rechtsstreeks op het digitale signaal, en had in mijn nieuwe huis ook last van blokjes indien er een internet signaal werd verstuurd (dus als iemand op zijn telefoon of laptop via de wifi op internet zat).

Bij mij is het AOP vervangen en de standaard splitter ook vervangen door een ander modelletje door een Ziggo monteur. Ik heb helaas het modelnummer even niet bij de hand van de nieuwe splitter. Ik vond het vooral een omslachtige en dure ingreep om een Ziggo monteur te sturen voor een splittertje van een paar euro.

Wat ik wel (altijd) zou doen is zelf het probleem zoveel mogelijk te lokaliseren.
Dus heb je blokjes als je de internetkabel uit je modem trekt.
Heb je blokjes als je de wifi uitzet, maar wel internet via de kabel.
Heb je ook blokjes als je vanaf een andere bron kijkt (Netflix)
Etc. etc.

Zo'n monteur gaat ook maar lopen gissen, en giste bij mij heel snel de kant uit dat er iets op mijn TV zou storen. Dat kon ik snel weerleggen, en na vervanging de AOP en splitter was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 15:05
mrtl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:24:
Ik heb een EVW3226 modem/router die echt enorm instabiel is. Meerdere malen per dag tot meerdere malen per uur knalt de WiFi eruit waarna alle apparaten zonder zitten. Meestal zet ik de router gewoon uit/aan om snel weer aan een verbinding te komen. Is er iets dat ik aan mijn kant kan doen om de situatie te verbeteren of wordt het Ziggo bellen?
Heb het nog even aangezien maar inmiddels contact gehad met Ziggo, krijg een nieuwe router met simultaneous dual band. Hopelijk werkt de 5 GHz band wel in een flat met 108 huizen allemaal op 2,4 GHz wifi |:(. Die heb ik echter nodig voor een enkel apparaat, dus gelijktijdige werking is een vereiste :/. Mij kon niet verteld worden welke modem/router combinatie het zou worden (ben ex-UPC), dus dat wordt nog even aanzien. Wel prima dienstverlening van Ziggo, helemaal omdat dit meteen werd opgepakt na een telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Ziggo Connect Box. Zo'n wit ding:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2qsq535.png

Dit omdat ik via FNV korting kreeg op een Connect Max pakket. Dat was voor mij vooral interessant voor de extra zenders en gratis Ziggo Sport Totaal. Maar goed, dat is niet de vraag :)

Omdat mijn meterkast buiten mijn appartement bij de voordeur zit heb ik een Powerline verbinding naar de woonkamer. Dat werkte tot voor kort prima. Ik kon met ca 6 mb/sec downloaden van Usenet (ik heb een 60 mbit abbo) en haalde een Speedtest van rond de 90 mbit.

Maar sinds gisteren haal ik nog maar 30 mbit download. Ik heb dit rechtstreeks op de Powerline in de woonkamer getest:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1z1tv88.png

Als ik rechtstreeks op de meterkast test dan is daar niks mis met de snelheid:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2q3n8tz.png

Als ik de Powerline test dan lijkt daar ook niks mis mee te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/f1a7bs.png

Als ik een diagnose doe in het Connect modem dan krijg ik wel waarschuwingen:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/35ckleb.png

Als ik dan kijk naar de aangesloten apparaten dan zie ik dat sommige apparaten op 10 mbit draaien volgens de Connect box. Maar deze zijn allemaal aangesloten via een Gigabit Switch in de woonkamer:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/vxde0h.png

Mijn vraag is: heeft iemand een idee waarom ik opeens nog maar 30 mbit haal via de Powerline? Ik heb niks aan de setup veranderd behalve het Connect modem. Ik had hiervoor een Cisco modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
njitter schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:33:
Ik heb sinds kort een Ziggo Connect Box. Zo'n wit ding:

[afbeelding]

Dit omdat ik via FNV korting kreeg op een Connect Max pakket. Dat was voor mij vooral interessant voor de extra zenders en gratis Ziggo Sport Totaal. Maar goed, dat is niet de vraag :)

Omdat mijn meterkast buiten mijn appartement bij de voordeur zit heb ik een Powerline verbinding naar de woonkamer. Dat werkte tot voor kort prima. Ik kon met ca 6 mb/sec downloaden van Usenet (ik heb een 60 mbit abbo) en haalde een Speedtest van rond de 90 mbit.

Maar sinds gisteren haal ik nog maar 30 mbit download. Ik heb dit rechtstreeks op de Powerline in de woonkamer getest:

[afbeelding]

Als ik rechtstreeks op de meterkast test dan is daar niks mis met de snelheid:

[afbeelding]

Als ik de Powerline test dan lijkt daar ook niks mis mee te zijn:

[afbeelding]

Als ik een diagnose doe in het Connect modem dan krijg ik wel waarschuwingen:

[afbeelding]

Als ik dan kijk naar de aangesloten apparaten dan zie ik dat sommige apparaten op 10 mbit draaien volgens de Connect box. Maar deze zijn allemaal aangesloten via een Gigabit Switch in de woonkamer:

[afbeelding]

Mijn vraag is: heeft iemand een idee waarom ik opeens nog maar 30 mbit haal via de Powerline? Ik heb niks aan de setup veranderd behalve het Connect modem. Ik had hiervoor een Cisco modem
Powerline kan je geen pijl op trekken...

Kan je het modem niet in de woonkamer op de coax aansluiten? Niet helemaal zoals het hoort maar mits er voldoende signaal is kan dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Het vreemde is dat het wel gewerkt heeft met de Powerline, ook met deze Connect box.

Aansluiten in de woonkamer is niet echt een optie. In de meterkast zit ook de splitter van het TV-signaal naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Laatst online: 10-09 20:13

PA5AM

Kortegolf

Powerline adapters zijn een storings plaag op de radio maar zijn zelf ook gevoelig van storing van andere apparaten zoals slecht gefilterde ledlampen en schakelende voedingen.

Zet maar eens wat apparaten of lampen uit en probeer het nog eens.

Ik zou zelf gewoon de knoop doorhakken en een kabel leggen. Ben je meteen van het gezeur af

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Ben al wat aan het rondkijken naar mannetjes die een kabel voor me willen trekken. Iemand toevallig goede ervaringen met bepaalde partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

njitter schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:35:
Ben al wat aan het rondkijken naar mannetjes die een kabel voor me willen trekken. Iemand toevallig goede ervaringen met bepaalde partijen?
Ziggo zelf kost wel wat maar geen gezeik later, van die kabel is ruk en zo

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Kasbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
njitter schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:51:
Het vreemde is dat het wel gewerkt heeft met de Powerline, ook met deze Connect box.

Aansluiten in de woonkamer is niet echt een optie. In de meterkast zit ook de splitter van het TV-signaal naar de slaapkamer.
Kan ook na een splitter, zolang er voldoende signaal is...

Niet helemaal zoals het hoort maar als het werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pachmo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 20:38
Even helemaal klaar met ziggo,

Nu bijna een kleine 2 jaar bij ziggo maar laatste tijd veelvuldige problemen, download zakt weg, veel uitval op tv, vaak storingen en veel onderhoud aan het netwerk wat uitloopt + een verschrikkelijke arrogante klantenservice.

Zitten er aan te denken om ergens anders heen te gaan maar ja, nu 150 Mbit verbinding en kpn kan helaas maar 25 Mbit halen hier, nu vertelde men wel iets over een ring van ziggo die inzakt bij veel gebruik en dat je bij kpn een eigen lijn hebt met de volle beschikking maar toch??

Echt vergelijkings- materiaal hebben we niet want we hebben altijd in het buitenland gewoond en daar was het altijd goed.

Glasvezel is hier helaas niet mogelijk dus valt ook af.

Ziggo, wat een ergernis op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 17:27
Zie ik het nu goed? is Connect en Play Max met 79,95 nu 2 euro duurder geworden?

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Theopolis schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:46:
Zie ik het nu goed? is Connect en Play Max met 79,95 nu 2 euro duurder geworden?

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/
Dat zie je inderdaad goed ;)
Ze hebben het play max pakket €2 verhoogd
Waarschijnlijk vanwege de HBO series en films

[ Voor 13% gewijzigd door MdO82 op 31-01-2017 22:03 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
MdO82 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:57:
[...]

Dat zie je inderdaad goed ;)
Ze hebben het play max pakket €2 verhoogd
Waarschijnlijk vanwege de HBO series en films
Dan hebben ze dat niet officieel aangekondigd? Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Theopolis schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:07:
[...]

nieuws: Ziggo breidt TV Royaal uit met content van HBO en verhoogt prijs - up...
Ziggo biedt tot 31 december een HBO-pakket aan met verschillende televisiezenders en on-demand-mogelijkheden. De televisiezenders zullen verdwijnen en content die on-demand verkrijgbaar is, zal verwerkt worden in Ziggo Movies & Series XL, wat nu nog TV Royaal is. Dit pakket zal twee euro duurder worden, tot 11,95 euro per maand en bevat ook alle content die nu in MyPrime zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Theopolis schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:07:
[...]

Nope, maar de vraag is of ze dat moeten.
Je gaat na een wijziging een nieuw contract aan met nieuwe voorwaarden en prijzen.

Het geldt voor nieuwe klanten en uiteraard voor bestaande klanten die het pakket aanpassen.
Voor deze laatste was het netter geweest om het aan te kondigen.

Helaas zit dat bij liberty helaas niet in het bedrijfsprofiel ;)

De prijs van Connect Complete + Play Max was voorheen €69.95.
Nu is dat €71.90 geworden, dus eigenlijk niet echt de moeite meer om terug te gaan van Connect en Play Max wat ik nu heb.
Het verschil is nu € 8,05 geworden (79.95 -> 71.90)
Al scheelt het natuurlijk wel, maar het verschil wordt wel klein zo

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 31-01-2017 22:27 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
Ok, Dat gaat over Movies & Series XL als pakket op zich zelf maar niet over Connect/Play Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:19
Dr. Theopolis schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:31:
[...]

Ok, Dat gaat over Movies & Series XL als pakket op zich zelf maar niet over Connect/Play Max.
Play max zit dit gratis bij inbegrepen, als de prijs van het pakket omhoog gaat, lijkt me dat ook logisch dat ze de prijs van het totaal pakket verhogen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
MdO82 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:26:
[...]

Nope, maar de vraag is of ze dat moeten.
Je gaat na een wijziging een nieuw contract aan met nieuwe voorwaarden en prijzen.

Het geldt voor nieuwe klanten en uiteraard voor bestaande klanten die het pakket aanpassen.
Voor deze laatste was het netter geweest om het aan te kondigen.

Helaas zit dat bij liberty helaas niet in het bedrijfsprofiel ;)

De prijs van Connect Complete + Play Max was voorheen €69.95.
Nu is dat €71.90 geworden, dus eigenlijk niet echt de moeite meer om terug te gaan van Connect en Play Max wat ik nu heb.
Het verschil is nu € 8,05 geworden (79.95 -> 71.90)
Al scheelt het natuurlijk wel, maar het verschil wordt wel klein zo
Het is mij nu duidelijk hoe het zit, voor mij zelf maakt het niets uit voor de komende 12 maanden dankzij de FNV aanbieding ;) (volgens mij alleen vandaag nog geldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:15
pachmo schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:58:
Even helemaal klaar met ziggo,

Nu bijna een kleine 2 jaar bij ziggo maar laatste tijd veelvuldige problemen, download zakt weg, veel uitval op tv, vaak storingen en veel onderhoud aan het netwerk wat uitloopt + een verschrikkelijke arrogante klantenservice.

Zitten er aan te denken om ergens anders heen te gaan maar ja, nu 150 Mbit verbinding en kpn kan helaas maar 25 Mbit halen hier, nu vertelde men wel iets over een ring van ziggo die inzakt bij veel gebruik en dat je bij kpn een eigen lijn hebt met de volle beschikking maar toch??

Echt vergelijkings- materiaal hebben we niet want we hebben altijd in het buitenland gewoond en daar was het altijd goed.

Glasvezel is hier helaas niet mogelijk dus valt ook af.

Ziggo, wat een ergernis op het moment.
Ik had zelf nooit problemen met Ziggo. Tot ik van het weekend een nieuwe tv had gekocht. En mij toen is vertelt dat ik helemaal geen smartcard geactiveerd heb op mijn klantnummer. En ik dus volgens hun illegaal bezig ben (ben al klant sinds 2014 met al die tijd de zelfde smartcard etc).

Met als resultaat dat ik nu geen extra pakketten etc kan nemen TENZIJ ik de nieuwe abonnement aan ga (connect en play) en betaal dan 2 euro pm meer (per tv).

Ook hier alleen ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dr. Theopolis schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:37:
[...]

Het is mij nu duidelijk hoe het zit, voor mij zelf maakt het niets uit voor de komende 12 maanden dankzij de FNV aanbieding ;) (volgens mij alleen vandaag nog geldig)
Yup hier ook de actie van FNV gepakt.
Daarna zien we wel weer wat er dan weer is.
Wellicht dat hier dan wel glas licht O-)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
MdO82 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:51:
[...]

Yup hier ook de actie van FNV gepakt.
Daarna zien we wel weer wat er dan weer is.
Wellicht dat hier dan wel glas licht O-)
Weet hoelang het duurt voordat de horizon wordt geleverd? Ziggo Sport Totaal doet het al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Iemand enig idee waarom je niet op de modem kan komen als er een storing is? Ik kan wel na een langen tijd wachten weer verbinden met de wifi. Via Ethernet werkt het om wat voor reden niet, heb gewoon netjes een IP adres maar als ik de modem probeer te benaderen krijg ik 'ERR_CONNECTION_RESET'.

Kennelijk is er een storing, voor het eerst helaas...

Wel leuk, als ik bij ziggo storingen kijk geeft hij aan 'geen storingen' maar als ik postcode check doe dan geeft hij wel aan dat er een storing bekend is...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm, die nieuwe box is ook met RF afstandsbediening :(
The RF remote now works even when the new set-top box is tucked away in a cupboard.
http://www.virginmedia.co...ing-virgin-tv-launch.html
https://www.linkedin.com/...rk-giesbers?trk=prof-post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:43

robertwebbe

Robert Webbe

UltraSub schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:42:
Hmm, die nieuwe box is ook met RF afstandsbediening :(
[...]
En waarom een boze smiley erachter? Ik zie het alleen maar als voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
robertwebbe schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:12:
[...]

En waarom een boze smiley erachter? Ik zie het alleen maar als voordeel.
Omdat IR de goto is voor automation. Er is een reden dat alle high end apparatuur gewoon met het door velen als obsolete beschouwde IR komt. Een complexere setup dan alleen tv en decoder betekent al snel minimaal 5 afstandsbedieningen op je bank. Met allemaal verschillende inputs, regelingen enz. Als ik mijn vriendin moet uitleggen wat er allemaal moet worden ingesteld als er wordt gewisseld van decoder naar iets anders, niet te doen. "Doe op die AB dit, doe op die AB dat, en op deze dit en zet dat apparaat eerst aan en die uit". En mix van AB's op 1 AB:
- instellingen/menu van de tv
- volume regelen op de receiver en niet op de tv
- kanaal wisselen op de decoder
- enz enz

RF zorgt ervoor dat het betreffende apparaat niet in zo'n sequence kan worden opgenomen.
En als je hele setup zo is ingesteld zuigt dat behoorlijk :)

Uiteraard praat mijn setup wel degelijk RF, maar dat is RF van de afstandsbediening naar een IR blaster die vervolgens plain IR verstuurd. Dus line of sight is hier echt niet nodig. Dit is een behoorlijk normale setup. Ben echt niet de enige :)
Als zo'n apparaat RF als optie biedt, fine, maar sloop IR er dan niet uit zoals ze bijvoorbeeld bij de Horizon hebben gedaan.

/edit
Als alle leveranciers fatsoenlijke apis zouden leveren om hun apparaat via netwerk te besturen zou het probleem ook opgelost zijn. Mijn Denon kan het bijvoorbeeld wel, maar een Humax of Horizon al niet.

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 01-02-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

UltraSub schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:56:
[...]
Als zo'n apparaat RF als optie biedt, fine, maar sloop IR er dan niet uit zoals ze bijvoorbeeld bij de Horizon hebben gedaan.
In de huidige 7400/7401's zit voor zover ik weet ook gewoon een IR ontvanger? Naast de RF ontvanger dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
Timmert schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:20:
[...]

In de huidige 7400/7401's zit voor zover ik weet ook gewoon een IR ontvanger? Naast de RF ontvanger dus.
De 7400 in ieder geval wel zover ik weet :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 20:38
In hoeverre is de vergelijking van de internet snelheid Ziggo 150/5 t.o.v. KPN 25/3 nu precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
martinusz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:23:
[...]

De 7400 in ieder geval wel zover ik weet :)
De 7401 doet helemaal niks hier, ondanks het feit dat hij wel genoemd wordt in de Harmony database. Ook geen zin om te gaan troubleshooten, als toch de helft van de commando's RF only is.
pachmo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:39:
In hoeverre is de vergelijking van de internet snelheid Ziggo 150/5 t.o.v. KPN 25/3 nu precies.
Euh, wat bedoel je precies? Ziggo haalt normaal de geadverteerde snelheden gewoon.

[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 01-02-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
pachmo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:39:
Wat bedoel je precies :?
UltraSub schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:41:
[...]

De 7401 doet helemaal niks hier, ondanks het feit dat hij wel genoemd wordt in de Harmony database. Ook geen zin om te gaan troubleshooten, als toch de helft van de commando's RF only is.
Bij de 7400 zou het oogje linksboven ongeveer 1/4 vanaf links moeten zitten.

Die commando's vind je trouwens wel met google:
https://community.ziggo.n...icm-horizon-mediabox-4463
http://www.remotecentral....-discrete/thread.cgi?7145
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
martinusz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:45:
[...]

Bij de 7400 zou het oogje linksboven ongeveer 1/4 vanaf links moeten zitten.

Die commando's vind je trouwens wel met google:
https://community.ziggo.n...icm-horizon-mediabox-4463
http://www.remotecentral....-discrete/thread.cgi?7145
etc.
Dat zijn Pronto hex codes. Moet je naar Harmony support om ze daar door hun in je profiel te laten zetten. Ik ga er niet eens aan beginnen, omdat het ding me verder teveel nadelen heeft :)
Had gewoon gehoopt dat ze bij de nieuwe niet weer zo'n domme fout hadden gemaakt. Maar goed, we weten het nog niet, wellicht is die naast RF ook volledig via IR te sturen, iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Vandaag komt mijn nieuwe Logitech binnen en ik twijfel om over te stappen naar een Horizon ipv mijn Humax.

Wat mijn eigen google resultaten waren:
7400 heeft IR + RF oa. de guide en info knop is RF bediend. Deze zijn wel in de Harmony Ultimate te krijgen via IR met hulp van de logitech helpdesk. Wat ze dan doen is deze knop via een flow (feitelijk via menu, links rechts enter etc) bedienen zonder dat je dat merkt.

7401 heeft alleen IR wat daardoor beter past bij een Logitech Harmony Ultimate. Maar of hij helemaal geen RF gebruikt betwijfel ik, er is maar 1 iemand die dat roept.

Maar alles was een snelle google actie vanuit bed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:20:
[...]

Maar niet voor alle functies... dat moet echt via RF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Het ligt ook maar net aan je setup :) ik kan alles bedienen met mijn Horizon afstandsbediening.

Horizon uiteraard
TV: aan/uit
Volume: harder zachter van receiver (aan uit moet wel even handmatig, maar dat doe je 1x ;) )

Dus in mijn geval is er maar 1 AB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Ik hoor verschillende verhalen over ci+ modules met ingebouwde smartcards.. iemand die hier iets meer van af weet of kan bevestigen?

Ik heb al wat gezocht maar er nog niks over kunnen vinden en kan pas vanavond meer zoeken maar wellicht dat iemand het zo weet?

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmmm, mijn modem heeft vandaag een knipperlicht relatie met de CMTS van Ziggo :-( (Postcode 4854) Kan nog tot 15:30 duren volgens de Ziggo stroringswebsite.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CDRK schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:56:
Ik hoor verschillende verhalen over ci+ modules met ingebouwde smartcards.. iemand die hier iets meer van af weet of kan bevestigen?

Ik heb al wat gezocht maar er nog niks over kunnen vinden en kan pas vanavond meer zoeken maar wellicht dat iemand het zo weet?
Ingebouwde smartcards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
Iemand enig idee hoe je movies & series XL activeert? Ik heb een connect & play max abbo en als ik de site bekijk zit daar movies & series XL bij. Als ik echter via de rode knop naar het ziggo portal ga op mijn tv kan ik niet bij de HBO series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
CDRK schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:56:

Wellicht bedoel je dat de Horizon geen smartcard heeft (soort van ingebouwde) ? :?
En wat wil je precies weten daarover dan?

Of bedoel je wellicht dat smartcards straks niet meer los worden verkocht?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 01-02-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 19:56
Ik denk dat ie wil weten, of de gehuurde CI+ modules een ingebouwde smartcard hebben, of dat er nog steeds een losse in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smartcard nieuws, ze zijn tijdelijk te activeren als hij nieuw is (via een dealer): http://www.totaaltv.nl/ni...-nog-tijdelijk-activeren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gaat Ziggo bepaalde (nieuwe?) Extra pakket zenders enkel nog in HD doorgeven vanaf 1 maart? Ik ontving vandaag een mail waarin het onderstaande te lezen is.

Bovenop de grasspriet bij het winnende doelpunt. De glitters kunnen tellen op de galajurken van tv-sterren. Vanaf woensdag 1 maart kijk je meer zenders uit je Extra Zenderpakket alleen nog in haarscherpe HD-kwaliteit. Hiervoor heb je wel een geschikte mediabox nodig.

Nieuwe mediabox nodig?
Met een te oude mediabox kun je vanaf bovenstaande datum bepaalde zenders uit je Extra Zenderpakket niet meer kijken.

Met als aanvulling;

Doe snel de check
Doe de check. Heb je een mediabox in huis die te oud is? Laat het ons binnen 2 weken na ontvangst van deze e‑mail weten. Dan zorgen wij op tijd voor vervanging.

Zap naar kanaal 800.

Zie je een oranje scherm met ons Ziggo logo? Fijn. De mediabox is geschikt, je blijft ongestoord naar alle zenders kijken. Je hoeft niets meer te doen.

Zie je niets op kanaal 800? Dan heb je een nieuwe mediabox nodig. Kies eenvoudig de oplossing die bij je past.

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 01-02-2017 13:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:29:
smartcard nieuws, ze zijn tijdelijk te activeren als hij nieuw is (via een dealer): http://www.totaaltv.nl/ni...-nog-tijdelijk-activeren/
Alleen als je ze aanschaft via hun of tegen betaling een eigen smartcard.
Geldt overigens alleen als je nog het oude pakket hebt.
Bij de nieuwe connect en play abonnementen kan het niet meer.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:56:
Alleen als je ze aanschaft via hun of tegen betaling een eigen smartcard.
Geldt overigens alleen als je nog het oude pakket hebt.
Bij de nieuwe connect en play abonnementen kan het niet meer.
Helemaal ideaal zijn de voorwaarden inderdaad niet, maar wie weet interessant voor iemand hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:02:
[...]

Helemaal ideaal zijn de voorwaarden inderdaad niet, maar wie weet interessant voor iemand hier.
Ze krijgen namelijk een "foutmelding" als je het nieuwe pakket al hebt

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

Malt007 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:20:
Iemand enig idee hoe je movies & series XL activeert? Ik heb een connect & play max abbo en als ik de site bekijk zit daar movies & series XL bij. Als ik echter via de rode knop naar het ziggo portal ga op mijn tv kan ik niet bij de HBO series.
Ik weet niet of je HBO met terugwerkende kracht krijg, want dat je HBO er bij krijgt is nog niet zo lang dacht ik.

Even ziggo bellen dus :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Malt007 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:20:
icy schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:38:
[...]

Ik weet niet of je HBO met terugwerkende kracht krijg, want dat je HBO er bij krijgt is nog niet zo lang dacht ik.

Even ziggo bellen dus :)
Rode knop? Dat is niet met een Horizon box?

Als ik naar on demand ga en zoek bijvoorbeeld op Games of Thrones, dan kan ik die vinden en starten.
Wat gebeurd er als je ernaar zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Nu online
martinusz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:52:
[...]

[...]

Rode knop? Dat is niet met een Horizon box?

Als ik naar on demand ga en zoek bijvoorbeeld op Games of Thrones, dan kan ik die vinden en starten.
Wat gebeurd er als je ernaar zoekt?
Ik gebruik geen Horizon box, kaart zit in de tv met zo'n module. Als ik de tv opstart krijg ik een melding dat ik met de rode knop het Ziggo portal kan openen. Dat werkt allemaal prima en ik zie alle films en andere mogelijkheden. Echter, ik heb geen rechten op HBO series en andere series/films die bij het XL pakket horen, en dat pakket heb ik wel. Sterker nog, als ik op de Ziggo site kijk dan betaal ik 2-3 euro meer dan waarmee geadverteerd wordt (geen aanbieding) en ik zie geen optionele abbo's van 2-3 euro. Abo is afgesloten op 6 augustus 2016 overigens, dus redelijk recent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 04:21
Malt007 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 14:55:
[...]

Ik gebruik geen Horizon box, kaart zit in de tv met zo'n module. Als ik de tv opstart krijg ik een melding dat ik met de rode knop het Ziggo portal kan openen. Dat werkt allemaal prima en ik zie alle films en andere mogelijkheden. Echter, ik heb geen rechten op HBO series en andere series/films die bij het XL pakket horen, en dat pakket heb ik wel. Sterker nog, als ik op de Ziggo site kijk dan betaal ik 2-3 euro meer dan waarmee geadverteerd wordt (geen aanbieding) en ik zie geen optionele abbo's van 2-3 euro. Abo is afgesloten op 6 augustus 2016 overigens, dus redelijk recent.
Werkt het alleen niet met de module maar wel met de horizon box?

Anders ff smartcard herstellen via mijn Ziggo

[ Voor 3% gewijzigd door Janus Bier op 01-02-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Casten van HBO series en films naar een chromecast van ZiggoGO doet het eindelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
Ik bedoel dat ziggo nu wanneer je een (extra) module wilt..dat je dan een module krijgt met daarin een smartcard ingebouwd en dat deze er dus niet uit kan.

Ben benieuwd of dit nou waar is of een gerucht, ik kan er namelijk niks over vinden dat het wel waar is en ik heb 2 week geleden nog gevraagd aan klantenservice en zij wist ook van niks.

Stay Frosty!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CDRK schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:39:
Ik bedoel dat ziggo nu wanneer je een (extra) module wilt..dat je dan een module krijgt met daarin een smartcard ingebouwd en dat deze er dus niet uit kan.

Ben benieuwd of dit nou waar is of een gerucht, ik kan er namelijk niks over vinden dat het wel waar is en ik heb 2 week geleden nog gevraagd aan klantenservice en zij wist ook van niks.
Bij UPC werd eigenlijk enkel met de Nagravision codering gewerkt (bij oud Ziggo middels Irdeto), en die werd gekoppeld aan de hardware, zoals nu bij de Horizon boxen nog steeds het geval is, en volgens mij ook nog voor oud UPC klanten die eerder al de beschikking hadden over een CI module.

Er wordt bij het selecteren (via de Ziggo website) van een CI module nog steeds onderscheid gemaakt tussen voormalig UPC of Ziggo gebieden. Zo is er binnen de ene postcode wel CI+ met interactieve mogelijkheden beschikbaar, en (bij exact hetzelfde TV-model) op een andere postcode niet. Lekker verwarrend allemaal, maar het is niet anders.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
De vraag blijft echter; zit de smartcard nou in de CI+ module gebakken? Of is 't nog steeds een los (verwijderbaar) kaartje? :P

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 01-02-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Jdome schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:02:
[...]

Je moet het volgende nummer bellen, dan krijg je een speciale lijn voor mensen die willen overstappen (zonder wachtrij ook):

***members only***
Good to know, en dan krijg je wel een echt goed aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
alwaysleft schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:07:
[...]

Good to know, en dan krijg je wel een echt goed aanbod?
Yep, die gaan tot het uiterste. Heb zelf besloten om hier niet om in te gaan omdat ze mij zoveel leugens verkondigden en ik dit een belachelijke manier vind om klanten proberen binnen te houden. Ik ga NLE een kans geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkunas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
menzo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 16:23:
Casten van HBO series en films naar een chromecast van ZiggoGO doet het eindelijk weer.
Wat is de resolutie en bitrate van een gecaste Ziggo Go stream nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:04:
De vraag blijft echter; zit de smartcard nou in de CI+ module gebakken? Of is 't nog steeds een los (verwijderbaar) kaartje? :P
IIRC werkt de Nagravision smartcard maar met één specifieke module omdat die aan elkaar gekoppeld zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik weet niet in welk gebied CDRK woont, maar ik woon in oud Ziggo gebied. Nagravision is voor mij dan niet van toepassing toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Perkunas schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:23:
[...]

Wat is de resolutie en bitrate van een gecaste Ziggo Go stream nou eigenlijk?
Kan ik dat ergens duidelijk zien? Als ik naar de bitrate op mijn accespoint kijk, dan lijkt de bitrate bij de eerste aflevering van Game of Thrones ongeveer 6 a 7Mbit/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:00
Toevallig heb ik een paar weken geleden voor een familielid een CI+ module bij Ziggo besteld, die kreeg een Quantis CI+1.3 module opgestuurd met een losse IRDETO smartcard, dit is in fZiggo gebied.
Aangezien die nieuwe kaart niet meteen werkte (nog niet geactiveerd 8)7) ook even geprobeerd met hun bestaande kaartje en die werkte zonder problemen (ook het hele aanbod van Movies & Series XL).

Nagravision is voor zover ik weet in fZiggo alleen voor de Horizonbox in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ivar1984 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:51:
[...]
Nagravision is voor zover ik weet in fZiggo alleen voor de Horizonbox in gebruik.
8)7

In fUPC gebied werken de Irdeto kaaren trouwens prima weet ik uit ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryandakillah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Vraag me af of iemand echt het onderste uit de kan heeft weet te halen bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ANdrode schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:11:
[...]

8)7

In fUPC gebied werken de Irdeto kaaren trouwens prima weet ik uit ervaring
Klopt. Er is nog maar 1 headend, dus allebei de coderingen zijn in beide gebieden te ontvangen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkunas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
menzo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 17:40:
[...]

Kan ik dat ergens duidelijk zien? Als ik naar de bitrate op mijn accespoint kijk, dan lijkt de bitrate bij de eerste aflevering van Game of Thrones ongeveer 6 a 7Mbit/s.
Lastig denk ik. Met een DVB-C PC-TV-kaart is wel precies te zien wat de DVB bitrates zijn:

ArChie in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Ik vraag me af wat het verschil is in bitrate van een uitzending via Ziggo Go in een desktop browser, de Ziggo Go app op een tablet, een ChromeCast en een On Demand stream via een Horizon Box of CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Perkunas schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:44:
[...]
Lastig denk ik. Met een DVB-C PC-TV-kaart is wel precies te zien wat de DVB bitrates zijn:

ArChie in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Ik vraag me af wat het verschil is in bitrate van een uitzending via Ziggo Go in een desktop browser, de Ziggo Go app op een tablet, een ChromeCast en een On Demand stream via een Horizon Box of CI+ module.
Ik had het er toevallig net nog over met een andere Tweaker. De bitrate van diverse Ziggo HD zenders dragen wel het HD label maar verdienen dit eigenlijk helemaal niet te krijgen. Ziggo is zo verstandig om de NL zenders die het eerst in de lijst staan de hoogste bitrates mee te geven, maar er zijn er ook diversen bij die net op de helft zitten van wat er via NPO HD wordt aangeleverd (tot aan zo'n 13.5Mbps). Ik kan mij voorstellen dat in een overbevolkt Ziggo gebied (wat voor mij niet opgaat op dit moment, houden zo), er nog meer ingeleverd wordt aan beeldkwaliteit als het druk is.

Let wel, ik heb het dan over de kanalen die via een decoder (live) worden bekeken, niet wat via On Demand, Uitzending Gemist of anders bekeken wordt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand toevallig ook problemen om Twitter.com te openen met Ziggo? Als ik tether via Vodafone werkt de site wel gewoon...
Heb m'n router al gereboot en nog steeds krijg ik de site maar half... (TC in bridge + router).

DNS server ook veranderd van Norton naar Ziggo en vv... zelfde probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 01-02-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 16:15

Meneer iCy

swarma

ArcticWolf schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:47:
Iemand toevallig ook problemen om Twitter.com te openen met Ziggo? Als ik tether via Vodafone werkt de site wel gewoon...
Heb m'n router al gereboot en nog steeds krijg ik de site maar half... (TC in bridge + router).

Hier niet in een oud @home gebied.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm heb het probleem al sinds gisteravond.. geen idee waarom :S

Route ziet er ook niet slecht uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to twitter.com [104.244.42.129]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.asus.com [192.168.1.1]
  2     7 ms     6 ms     7 ms  10.254.221.1
  3     7 ms     9 ms     7 ms  hvs-rc0002-cr102-xe-1-3-1-0.core.as9143.net [213.51.189.254]
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     7 ms     9 ms     7 ms  nl-ams04a-ri2-ae6-0.aorta.net [84.116.135.182]
  6     8 ms     9 ms     9 ms  80.249.210.46
  7    17 ms    12 ms    13 ms  ae66.lon2-cr1.twttr.com [192.133.76.65]
  8    16 ms    12 ms    14 ms  104.244.42.129

Trace complete.

[ Voor 83% gewijzigd door ArcticWolf op 01-02-2017 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:47:

Hier (4854ev, Breda, fZiggo) geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:58
ArcticWolf schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:53:
Hmm heb het probleem al sinds gisteravond.. geen idee waarom :S

Route ziet er ook niet slecht uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to twitter.com [104.244.42.129]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.asus.com [192.168.1.1]
  2     7 ms     6 ms     7 ms  10.254.221.1
  3     7 ms     9 ms     7 ms  hvs-rc0002-cr102-xe-1-3-1-0.core.as9143.net [213.51.189.254]
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     7 ms     9 ms     7 ms  nl-ams04a-ri2-ae6-0.aorta.net [84.116.135.182]
  6     8 ms     9 ms     9 ms  80.249.210.46
  7    17 ms    12 ms    13 ms  ae66.lon2-cr1.twttr.com [192.133.76.65]
  8    16 ms    12 ms    14 ms  104.244.42.129

Trace complete.
Ik krijg hier bijna exact dezelfde traceroute (aan de 'hvs' op stap 3 te zien zit je net als mij in de omgeving van Hilversum) en heb geen enkel probleem met het bereiken van Twitter.com. Heb je hetzelfde probleem ook op een andere computer/telefoon/tablet op hetzelfde netwerk? Als dat niet het geval is kan het eigenlijk alleen maar iets op je PC zelf zijn. Misschien is er iets fout in de route tabel (oftewel 'destinationcache')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja alle pc's/laptop's hebben het probleem :(

edit;
Ik kan m'n laptop rechtstreeks aan het modem hangen... die heb ik nog niet geprobeerd.

edit2:
dat werkte dus ook niet (kreeg niet 123 een ip)

Enige wat overblijft is een modem reboot... daar gaat m'n uptime }:O

edit3:
dat werkte ook niet....

:? :?

Lijkt wel of er iets Twitter blokkeert.

edit4:
Modem waardes waren ook veel te hoog, UMU terug geplaatst (ipv PTS) en waardes zijn weer zo goed als voor de werkzaamheden van afgelopen juni?? 8)7 Twitter werkt nog steeds niet :D :X

[ Voor 118% gewijzigd door ArcticWolf op 01-02-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Laatst online: 00:00
bryandakillah schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:12:
Vraag me af of iemand echt het onderste uit de kan heeft weet te halen bij Ziggo.
Het is mogelijk met een alles in 1 (middelste) abonnement net zo duur uit te zijn als NLE in het eerste jaar.
Volgend jaar moet je maar weer zien wat er komt...
Kortom meer dan dit heb ik tot nu toe niet gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
Even afgezien van of het ziggo of upc gebied is geweest. Zou het een nieuw iets kunnen zijn? Hardware is idd al zo maar dus de module met ingebakken smartcard voor nieuwe leden?

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
hardware-lover schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:23:
[...]

Ik had het er toevallig net nog over met een andere Tweaker. De bitrate van diverse Ziggo HD zenders dragen wel het HD label maar verdienen dit eigenlijk helemaal niet te krijgen. Ziggo is zo verstandig om de NL zenders die het eerst in de lijst staan de hoogste bitrates mee te geven, maar er zijn er ook diversen bij die net op de helft zitten van wat er via NPO HD wordt aangeleverd (tot aan zo'n 13.5Mbps). Ik kan mij voorstellen dat in een overbevolkt Ziggo gebied (wat voor mij niet opgaat op dit moment, houden zo), er nog meer ingeleverd wordt aan beeldkwaliteit als het druk is.

Let wel, ik heb het dan over de kanalen die via een decoder (live) worden bekeken, niet wat via On Demand, Uitzending Gemist of anders bekeken wordt.
Over de bitrate valt misschien iets te zeggen. Maar houdt hier ook rekening met het aangeleverde signaal en capaciteit op het netwerk. Mogelijk is het aangeleverde signaal niet in een hogere bitrate beschikbaar voor Ziggo en Ziggo zal dan niet zomaar de bitrate omhoog gooien.

Live televisie is niet onderheven aan drukte op het netwerk. Het is een eenrichting data stroom waarbij het aantal kijkers er niet toe doet. De bitrate is hier totaal niet van invloed op het aantal kijkers. Sterker nog er kunnen een onbeperkt aantal ontvangers afgestemd worden op een zender zonder kwaliteitsverlies.

Alleen interactieve diensten waarbij de klant content opvraagt; On Demand en internet zijn onderheven aan capaciteitsproblemen bij grote drukte. Er kan immers maar een beperkte hoeveelheid data verstuurd worden over het netwerk. Deze data is wordt verzonden naar alle aansluitingen in het segment. Bij grote drukte heb je inderdaad last van capaciteitsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
genesisfm schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:17:
[...]

Het is mogelijk met een alles in 1 (middelste) abonnement net zo duur uit te zijn als NLE in het eerste jaar.
Volgend jaar moet je maar weer zien wat er komt...
Kortom meer dan dit heb ik tot nu toe niet gehoord!
Maar het is willekeurig wie je aan de lijn krijgt qua aanbod. Dat is zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 18:02
martinusz schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:24:
Het ligt ook maar net aan je setup :) ik kan alles bedienen met mijn Horizon afstandsbediening.

Horizon uiteraard
TV: aan/uit
Volume: harder zachter van receiver (aan uit moet wel even handmatig, maar dat doe je 1x ;) )

Dus in mijn geval is er maar 1 AB :)
Ik ben heel benieuwd, hoe regel jij met de ab van de Horizon het volume van jouw receiver?
Hier kan ik alleen het volume van de tv regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jwjol schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:20:
[...]

Ik ben heel benieuwd, hoe regel jij met de ab van de Horizon het volume van jouw receiver?
Daar was ik ook wel benieuwd naar :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiguan
CDRK schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:58:
[...]

Even afgezien van of het ziggo of upc gebied is geweest. Zou het een nieuw iets kunnen zijn? Hardware is idd al zo maar dus de module met ingebakken smartcard voor nieuwe leden?
Ivar1984 gaf een paar posts terug het antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jwjol schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:20:
[...]

HDMI ARC CEC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh heeft de Horizon ARC? Ik dacht van niet.
Pagina: 1 ... 153 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.