Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:49
Wailing_Banshee schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:52:
[...]

Heb je TV Extra? Of TV Royaal + MyPrime?

[...]

Volgens mij kun je geen abonnement samenstellen zonder Horizon box... Er is geen optie aanwezig als je "Zelf je pakket samenstellen" kiest.
Paar weken geleden nog gedaan. Ga er niet voor niks tegenin, omdat het onjuist is.

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:00:
[...]
Paar weken geleden nog gedaan. Ga er niet voor niks tegenin, omdat het onjuist is.

Dat is toch niet goedkoper dan een oud abonnement in fZiggo gebied? Dan heb je immers nog geen huur in het maandtarief zitten. In voormalig UPC gebied ga je er wel een paar euro's op vooruit.

Als ik een oud 120/12 abonnement had dat ge-upgrade was naar 150/15 dan was ik blijven zitten bij mijn oude abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Volgens mij kun je geen abonnement samenstellen zonder Horizon box... Er is geen optie aanwezig als je "Zelf je pakket samenstellen" kiest.
Gewoon Play Start nemen en extra pakketten (of niet)... dan krijg je of de standaard box of een CI module }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 07:28
[...]

[...]
Ben een van de eerste gebruikers van Horizon geweest.
Mijn huidige configuratie:

Ziggo TV Pakket:
- Kabel TV
- Horizon TV Standaard
--- inclusief opnemen en pauzeren
--- Film1 (Kreeg je er nog bij destijds)
- 100 Mb Internet
- Bellen
Alles-in-1 Power Pakket

Ziggo Digitale TV
MyPrima
TV Royaal
MyPrime gratis bij Horizon
Extra CI+ Module

Voor totaal 71,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Redondo1982 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:00:
[...]

ArcticWolf schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:26:
[...]

Gewoon Play Start nemen en extra pakketten (of niet)... dan krijg je of de standaard box of een CI module }:O
Dan zien jullie meer dan ik... Als ik Play Start kies, zie ik alleen een standaard mediabox. Ok, is geen horizon box, maar is wel een decoder. Als ik zou overstappen, hoef ik geen decoder, in welke vorm dan ook. Ik heb namelijk al twee TV's met decoder, een PC met twee decoders en een Humax die een decoder is.
RiCk schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:34:
[...]

Ben een van de eerste gebruikers van Horizon geweest.
Mijn huidige configuratie:

Ziggo TV Pakket:
- Kabel TV
- Horizon TV Standaard
--- inclusief opnemen en pauzeren
--- Film1 (Kreeg je er nog bij destijds)
- 100 Mb Internet
- Bellen
Alles-in-1 Power Pakket

Ziggo Digitale TV
MyPrima
TV Royaal
MyPrime gratis bij Horizon
Extra CI+ Module

Voor totaal 71,40
Ja, dan ga je er op vooruit, aangezien MyPrime en TVRoyaal nu samen gaan. Je betaalde 9,95 voor TVRoyaal en 6,95 voor MyPrime. En dat wordt nu samen 11,95.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:27
Hier is HorizonGO.tv is ZiggoGo.tv geworden. Naast de naam lijkt er niet veel anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 07:28
Wailing_Banshee schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:54:
[...]

Ja, dan ga je er op vooruit, aangezien MyPrime en TVRoyaal nu samen gaan. Je betaalde 9,95 voor TVRoyaal en 6,95 voor MyPrime. En dat wordt nu samen 11,95.
Dat zal het zijn. Zolang ik Film1 maar blijf houden :)

Edit: Toch niet helemaal waa:
MyPrime 6,95
TV Royaal 9,95
MyPrime gratis bij Horizon -6,95

[ Voor 12% gewijzigd door RiCk op 09-11-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
menzo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:55:
Hier is HorizonGO.tv is ZiggoGo.tv geworden. Naast de naam lijkt er niet veel anders te zijn.
Inderdaad nog steeds silverlight. Zonde :(. Enige reden dat ik Safari start

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 00:49
ANdrode schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:25:
[...]

Dat is toch niet goedkoper dan een oud abonnement in fZiggo gebied? Dan heb je immers nog geen huur in het maandtarief zitten. In voormalig UPC gebied ga je er wel een paar euro's op vooruit.

Als ik een oud 120/12 abonnement had dat ge-upgrade was naar 150/15 dan was ik blijven zitten bij mijn oude abonnement.
Weet niet de exacte berekeningen voor elk geval apart. In mijn situatie was het een vooruitgang in snelheid (150 naar 300 mbit) en een totaalsom die goedkoper uit valt dan abo door laten lopen, namelijk 6 maanden voor € 34,95 per maand en tot slot van rekening een extra Humax decoder die ik ook al nodig had voor een TV die niet zo lekker werkt met de Ci modules. Enige voorwaarde was een hernieuwd jaarabo. Maar ik heb toch geen goed alternatief en ben bijzonder tevreden over Ziggo. Heb nihil problemen gekend in al die jaren en anders waren ze snel opgelost. Maar ook dit zal weer voor iedereen anders ervaren worden.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:54:
Dan zien jullie meer dan ik... Als ik Play Start kies, zie ik alleen een standaard mediabox. Ok, is geen horizon box, maar is wel een decoder.
Je kan wel met play een horizon box krijgen als je een jaar klant bent en het als verleningsactie neemt, dat heeft mijn buurman en zwager onlangs gedaan. Ik zie daar zelf geen voordeel in, maar als je een horizon box neemt is dat dus wel mogelijk met play en 40mbit verbinding voor ik meen 45 of 46 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:36:
[...]

Je kan wel met play een horizon box krijgen als je een jaar klant bent en het als verleningsactie neemt, dat heeft mijn buurman en zwager onlangs gedaan. Ik zie daar zelf geen voordeel in, maar als je een horizon box neemt is dat dus wel mogelijk met play en 40mbit verbinding voor ik meen 45 of 46 euro per maand.
Het ging erom dat je geen box wilde. Het is wel de reden dat ik niet overgestapt ben (naar TV Royaal) toen Ziggo door UPC overgenomen werd.
Wij hadden al jaren TV via Ziggo en gingen over naar Alles-in-1. En toen kregen we ook (ongevraagd) een decoder (wat natuurlijk vreemd was, aangezien we al TV hadden...) Ik heb geen zin in nog zo'n ongebruikt apparaat in huis (die Samsung is een maand uit de doos geweest en toen weer teruggegaan, en staat nu ongebruikt op zolder, waardeloos apparaat)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-08 17:27
Wailing_Banshee schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:59:
[...]

Het ging erom dat je geen box wilde. Het is wel de reden dat ik niet overgestapt ben (naar TV Royaal) toen Ziggo door UPC overgenomen werd.
Wij hadden al jaren TV via Ziggo en gingen over naar Alles-in-1. En toen kregen we ook (ongevraagd) een decoder (wat natuurlijk vreemd was, aangezien we al TV hadden...) Ik heb geen zin in nog zo'n ongebruikt apparaat in huis (die Samsung is een maand uit de doos geweest en toen weer teruggegaan, en staat nu ongebruikt op zolder, waardeloos apparaat)
Om welke Samsung ging het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
Die heb ik zelf ook. Ik ben er redelijk tevreden over maar ik er over te denken om een Horizon box te nemen. Heb nu AIE Extra 200 mB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Dr. Theopolis schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:23:
[...]
Die heb ik zelf ook. Ik ben er redelijk tevreden over maar ik er over te denken om een Horizon box te nemen. Heb nu AIE Extra 200 mB.
In die situatie is het erg voordelig om te up- of downgraden. Het abonnement is niet meegegaan in de snelheidsupgrade. Ten opzichte van 150/15 betaal je 4/maand meer, ten opzichte van 300/30 4/maand minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
ANdrode schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:33:
[...]

In die situatie is het erg voordelig om te up- of downgraden. Het abonnement is niet meegegaan in de snelheidsupgrade. Ten opzichte van 150/15 betaal je 4/maand meer, ten opzichte van 300/30 4/maand minder.
OK duidelijk. Maar is die Horizon box een goede keus(tov die Samsung c7140 die ik nu heb)? Lees er meer negatief dan positief over hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
(jarig!)
Mijn ouders hebben die Samsung. Opstarten duurt lang, verder opzich niks mis mee en doet precies wat ie moet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door tiguan op 09-11-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

tiguan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:51:
Mijn ouders hebben die Samsung. Opstarten duurt lang, verder opzich niks mis mee en doet precies wat ie moet doen.
Ja, dat opstarten was vreselijk. Daarom is hij heel snel weg gegaan. De TV zelf heeft ook een smartcard aansluiting. Hij stond bij de TV in de keuken, en die wordt niet heel veel gebruikt. Hij was soms langer aan het opstarten dan dat je hem echt gebruikte :p Dat en het feit dat dingen die je opnam op dat apparaat ook alleen op dat apparaat kon afspelen (anders had ik het niet zo heel erg gevonden). In tegenstelling tot de Humax waar je de opgenomen programma's af kunt halen om het via bijv. de TV te kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
tiguan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:51:
Klopt maar op zich vind ik dat op zich nog wel acceptabel. Hij loopt bij mij wel zo nu en dan vast. Maar voor de rest ben ik er wel tevreden over. Maar zit wel te twijfelen om voor een Horizon te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
(jarig!)
Ik ga zelf voor de Horizon, daar kan je zo veel meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:47

PauseBreak

derp!

Dr. Theopolis schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:00:
[...]

Klopt maar op zich vind ik dat op zich nog wel acceptabel. Hij loopt bij mij wel zo nu en dan vast. Maar voor de rest ben ik er wel tevreden over. Maar zit wel te twijfelen om voor een Horizon te gaan.
Je kunt ook zelf een Humax kopen. Stukken sneller, energiezuiniger en stabieler dan een Horizon in mijn ervaring.

Het ding met die Horizon is dat je bereid moet zijn om geduld te kweken voor simpele dingen. Neem de tv-gids. De tv-gids openen duurt bij de Horizon al een paar seconden, daar doorheen flippen gaat ook gewoon niet snel. Er zit merkbaar vertraging tussen de input die je geeft en de daarop volgende actie van de Horizon.

Het is natuurlijk wel mooi dat je meerdere dingen tegelijkertijd kunt opnemen met de Horizon box, maar wat is er tegenwoordig nog de moeite van het opnemen waard? Je kunt vrijwel alles ook gewoon streamen als je het wilt terugkijken.

En dan heb je nog de gevoeligheid voor je interne bekabeling en de kwaliteit van het signaal (zie de uitleg van MediaZoo in dit topic ergens) en de vreemde problemen die de Horizon box soms geeft in je eigen interne netwerk en soms nog tussen het modem en de Horizon box en ik denk dat je ondertussen wel snapt waarom dat ding er hier niet in komt :P

Hier staat een Humax. Een oudje ondertussen (5200C) maar die doet het nog steeds prima en is nog steeds veel sneller met opstarten en alledaagse zaken dan de Horizon box.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tv-app Horizon Go wordt vervangen door de tv-app Ziggo Go.

En de website horizon.tv wijzigt in ziggogo.tv.

Zie Kabelaar Ziggo introduceert nieuwe productnamen

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
tiguan schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:02:
Ik ga zelf voor de Horizon, daar kan je zo veel meer mee.
Is het trouwens ook mogelijk om de Samsung en de horizon dmv doorlussen tegelijk op 1 tv aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dr. Theopolis schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:08:
[...]

Is het trouwens ook mogelijk om de Samsung en de horizon dmv doorlussen tegelijk op 1 tv aan te sluiten?
Waarom zou je dit willen?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
Mocht ik voor de horizon gaan dan wil ik ze even naast elkaar gebruiken om te vergelijken en dan eventueel de horizon terug te sturen als deze toch niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dr. Theopolis schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:16:
[...]

Mocht ik voor de horizon gaan dan wil ik ze even naast elkaar gebruiken om te vergelijken en dan eventueel de horizon terug te sturen als deze toch niet bevalt.
Je zou hooguit de free-to-air kanalen kunnen kijken op de oude Samsung (de Horizon-box is ook gewoon van Samsung) als het abonnement over is op de nieuwe.

Ga er vanuit dat beeldkwaliteit HD net iets beter gaat zijn, maar dat de menu's trager zijn. En er zitten extra toeters en bellen op waar je zelf een mening over moet vormen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:07:
De tv-app Horizon Go wordt vervangen door de tv-app Ziggo Go.

En de website horizon.tv wijzigt in ziggogo.tv.

Zie Kabelaar Ziggo introduceert nieuwe productnamen
Ik vind het eigenlijk een vreemde naam/link, waarom niet gewoon www.ziggo.tv ?
Die wordt natuurlijk al gebruikt, maar toch :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 13:58
dion_b schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:37:
[...]

Je zou hooguit de free-to-air kanalen kunnen kijken op de oude Samsung (de Horizon-box is ook gewoon van Samsung) als het abonnement over is op de nieuwe.

Ga er vanuit dat beeldkwaliteit HD net iets beter gaat zijn, maar dat de menu's trager zijn. En er zitten extra toeters en bellen op waar je zelf een mening over moet vormen.
Waarom? De kaart in de oude Samsung kan gewoon blijven werken naast een Horizonbox. Ik heb mijn Humax daarom naar de slaapkamer gezet toen ik de Horizonbox kreeg, kijk daar echt wel meer dan alleen free to air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
menzo schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:55:
Nog niet geprobeerd, ik moet er even tijd voor nemen en dat ga ik zeker doen. Maar ik zit nu voor mijn computer, vandaar dat ik die vraag hier even stel. Mogelijk ook nuttig voor anderen.

Ik gebruik Horizon Go regelmatig. B.v. als ik op de tv ga kijken naar een een uitzending die al is begonnen, dan is kijken vanaf het begin best handig. Alleen toen Horizon Go werd geïntroduceerd werkte het niet op de TV (met een TV met Smartfuncties etc.) maar alleen op het internet, dus op de computer.

Daar bespeurde ik geen veranderingen, ik moet b.v. nog steeds inlogen. Maar begrijp ik het goed dat vanaf nu het kijken (met een Ziggo abonnement) via de tv ook mogelijk is? Zo niet, dan zie ik voor mij behalve de onbelangrijke naamsverandering niet iets nieuws. Het zou wel een vooruitgang zijn.

Jammer van nog steeds het gezeur met Silverlight, waardoor het nog niet werkt met Chrome en Edge.

[ Voor 4% gewijzigd door Techneut op 09-11-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

De mobiele app heb ik nooit geinstalleerd, mijn OS'en worden niet ondersteund (Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 en Windows 10 Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
nieuws: Ziggo hernoemt Horizon Go naar Ziggo Go en brengt Windows 10-app uit

Er is dus nu ook een Windows 10 UWP app. Alleen lijkt het er op dat de app nog niet beschikbaar is.

https://www.microsoft.com...e/p/ziggo-go/9nblggh530mn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
Techneut schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:26:
[...]
Nog niet geprobeerd, ik moet er even tijd voor nemen en dat ga ik zeker doen. Maar ik zit nu voor mijn computer, vandaar dat ik die vraag hier even stel. Mogelijk ook nuttig voor anderen.

Ik gebruik Horizon Go regelmatig. B.v. als ik op de tv ga kijken naar een een uitzending die al is begonnen, dan is kijken vanaf het begin best handig. Alleen toen Horizon Go werd geïntroduceerd werkte het niet op de TV (met een TV met Smartfuncties etc.) maar alleen op het internet, dus op de computer.

Daar bespeurde ik geen veranderingen, ik moet b.v. nog steeds inlogen. Maar begrijp ik het goed dat vanaf nu het kijken (met een Ziggo abonnement) via de tv ook mogelijk is? Zo niet, dan zie ik voor mij behalve de onbelangrijke naamsverandering niet iets nieuws. Het zou wel een vooruitgang zijn.

Jammer van nog steeds het gezeur met Silverlight, waardoor het nog niet werkt met Chrome en Edge.
Met Horizon box heb je toch helemaal geen Horizon Go of website nodig :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Nee, dat is wel duidelijk. Ook duidelijk is dat je tot nu toe voor toepassing op de tv nog steeds uitsluitend de Horizon box nodig hebt. Maar net zoals veel Ziggo abonnees heb ik die box gewoon niet en hoef hem ook niet. Ik was echter door dit bericht even in de veronderstelling dat de functie zonder die Horizon box op de tv beschikbaar zou komen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn, het blijft enkel gebruik op de computer. Geen probleem, ik zal zodra hij beschikbaar komt zien wat het voordeel van die app is. Misschien tevens als verbetering dat beeld en geluid beter synchroon lopen? Dat laat nu wel eens te wensen over, maar dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. We zien het horen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
martinusz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:58:
[...]

Niet iedereen heeft een extra tv ofzo, dus dan is app wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Techneut schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:56:
Nee, dat is wel duidelijk. Ook duidelijk is dat je tot nu toe voor toepassing op de tv nog steeds uitsluitend de Horizon box nodig hebt. Maar net zoals veel Ziggo abonnees heb ik die box gewoon niet en hoef hem ook niet. Ik was echter door dit bericht even in de veronderstelling dat de functie zonder die Horizon box op de tv beschikbaar zou komen. Dat blijkt dus niet het geval te zijn, het blijft enkel gebruik op de computer. Geen probleem, ik zal zodra hij beschikbaar komt zien wat het voordeel van die app is. Misschien tevens als verbetering dat beeld en geluid beter synchroon lopen? Dat laat nu wel eens te wensen over, maar dat kan natuurlijk ook andere oorzaken hebben. We zien het horen het wel.
Ik heb het niet geprobeerd, maar misschien dat het toch werkt: Je hebt een smart tv toch? Dan kan je proberen of je kunt inloggen op die website met de ingebakken browser van je tv. Heb ik een tijdje gedaan toen ik nog Fox Sports Eredivisie deelde met mijn ouders (nu niet meer, niemand kijkt nog Eredivisie :+) en dat werkte als een tiet :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Jazeker, dat is een mogelijkheid. Maar niet alles wat mogelijk is, is automatisch ook handig, ter vergelijking het is zeker mogelijk om de stoep te schrobben met een tandenborstel, ooit een keer straf van een klasgenoot op school. Ik heb nl. geen zin om bij de tv een toetsenbord en muis te installeren. En zonder de beide attributen vind ik jnternetbrowsen op de tv (heb ik voor de aardigheid een keer gedaan) een buitengewoon moeizame bezigheid. Met die beide in mindere mate trouwens ook. Van mij had die optie er niet hoeven op te zitten. Gemiddeld eens per week naar de computer lopen vind ik dan helemaal niet zo erg en bovendien is het veel gemakkelijker. Dus geniet dat toch maar m'n voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:55

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Vandaag na flink klagen deze week een nieuwe modem gekregen. Echter geen Cisco wat ik nu heb maar een connect box. Nu ben ik een beetje huiverig om over te stappen. Die Cisco kun je tenminste van alles zelf in instellen. Gaat dat met die CB ook? Welke is beter qua bereik?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Theopolis
ANdrode schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:33:
[...]

Ik heb het nog even nagekeken, ik betaal op dit moment 67,90 voor AIE 200/20 met TV Standaard, maar op de website zie ik onderstaande bedragen voor de nieuwe abonnementsvormen(icm Horizon):

Connect Complete icm Play Complete 150/15 is 59.95 euro
Connect Max icm Play Complete 300/30 is 68.00 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-09 13:21
Dr. Theopolis

Ik weet niet waar je dat vind maar als ik op de website van ziggo kijk kost connect en play max 300/30 en play max tv 76,95 Pm dus zonder telefonie

Edit. Klopt je hebt gelijk ik vergis me in play complete en play max

[ Voor 40% gewijzigd door jimmya3 op 09-11-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik had nog een oud abonnement waarbij je decoder zelf aanschaft.
Nu is dat abonnement qua prijs al een paar maanden net zo duur gemaakt als de huidige abonnementen.

Toen maar even gebeld waar mijn mediabox/ci+ module bleef omdat dit in het nieuwe abonnement er bij zit.
Binnen 10 minuten is mijn abonnement omgezet naar het nieuwe en kreeg ik de mediabox/ci+ thuisgestuurd zonder extra kosten.

Resultaat: nu dus een 2e smartcard voor in huis zonder extra kosten.

Dag later de rekening: 17,50 activatiekosten

Weer gebeld met de melding dat ik al jaren klant ben, en waarom er dan activatiekosten in rekening zijn gebracht.
Resultaat: op de volgende factuur worden deze weer recht gezet.

Het kost wat moeite, maar je kan dus prima een kleine winst halen uit de kapriolen van deze provider.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
menzo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:18:
Ik heb sinds vandaag een rare storing.

De TV gaat plots op iedere zender storen (blokken + haperingen) en mijn modem geeft tegelijk deze melding om de paar seconden:

"Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:6e:53:89;CMTS-MAC=00:21:d8:d2:11:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;"

Dit duurt ongeveer 5 minuten en dat is allen weer prima voor een paar uur. Mijn Internet blijft het wel prima doen en de upstream waardes zijn stabiel op 41 dBmV en downsteam is gemiddeld 5 dBmV met 38 SNR.

Heeft iemand hier een idee over? Mijn AOP en stekkers zijn iets van een maand geleden nog door Ziggo vervangen na een andere storing en ik zag dat ze vorige week de hele straatkast hebben vervangen.
Hier heb ik voornamelijk afgelopen zomer last gehad van plotselinge storing op alle zenders tegelijk die enkele seconden tot max enkele minuten achtereen aanhielden. Lijkt een beetje op jouw beschrijving dus. Net zoals bij jou waren de storingen zo algemeen dat ze zelfs in mijn Ubee modem te zien waren in de vorm van een snel oplopende uncorrectable error counter. Ik heb daar toen maar een webpagina van gemaakt om het te monitoren. Inmiddels is het redelijk stabiel.

Ik heb er zelf niets aan kunnen doen, het is min of meer 'vanzelf' over gegaan. Het probleem zat duidelijk niet hier in huis, want het was zelfs reproduceerbaar met alles behalve mijn modem afgekoppeld. En dan gebeurde het nog tegelijk hier en bij mijn buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Paar maanden terug overgestapt van particuliere Ziggo abo naar een zakelijk Ziggo abo. Ik vond de facturen al zo onduidelijk, dus heb beide accounts even naast elkaar vergeleken. Na een overstap is het volgens mij altijd onduidelijk aangezien een overstap niet altijd precies de laatste dag van de maand gaat, maar het leek er bij mij iig op dat ik een maand dubbel heb betaald. 1x voor privé abo en 1x voor zakelijk abo.
Hierover heb ik dus gebeld en ze gaan als het goed is een en ander corrigeren. Volgens mij klopt het dan alsnog niet helemaal (ze was al aardig lang ermee aan het puzzelen), maar ik krijg iig wat terug.
Dus voor de mensen die ook zijn overgestapt op zakelijk of gaan overstappen, misschien toch wel even verstandig om de rekeningen na te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kromme schreef op woensdag 09 november 2016 @ 19:45:
Vandaag na flink klagen deze week een nieuwe modem gekregen. Echter geen Cisco wat ik nu heb maar een connect box. Nu ben ik een beetje huiverig om over te stappen. Die Cisco kun je tenminste van alles zelf in instellen. Gaat dat met die CB ook? Welke is beter qua bereik?
Qua bereik doet vrijwel alle WiFi zo'n 150m vrij van obstakels. Zelfs in Paleis Soestdijk kom je dan een eind. Waarschijnlijk niet zo relevant voor jouw situatie, want veel kortere afstanden en wel obstakels.

Veel relevanter is hoe gevoelig de antennes zijn, hoe richtingsgevoelig het apparaat is en hoe goed het is om zinnige dekking uit multipath (spiegelingen vanaf muren en door deuren) te halen.

Nu, helaas meld je niet welke Cisco je hebt - dat zijn er bij Ziggo nogal wat geweest - en welke Connectbox (ik ga even uit van de Compal CH7465LG-ZG), maar zelfs best-case bij een Cisco (pakweg de EPC3940) is de Compal qua antennes een stuk beter, en tov ouder zooi is het verschil als dag en nacht. Ter vergelijking, als het op WiFi-dekking aankomt doet die Compal het net iets beter dan de TP-Link Archer C7 of Asus AC68U (in de 5GHz dan, in 2.4GHz ontlopen ze elkaar weinig).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:48
Ik heb nog een oudewetse Ubee modem die 8,6W verbruikt en een aparte router die 8,5W verbruikt. Ik wil graag weten of ik beter voor een routemodem van Ziggo kan gaan en dan welke type?

Connectboz (?W)
Ubee 3226 (6W) (Bron: Hardware.info)
Technicolor (15W) (Bron: Hardware.info)
Cisco (?W)

Het gaat mij puur dat ik minder stroom verbruik en dat ik een apparaat minder heb. WiFi is voor mij niet interessant, ben al voorzien van UniFi accespoints.

[ Voor 26% gewijzigd door GioStyle op 09-11-2016 23:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GioStyle schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:35:
Ik heb nog een oudewetse Ubee modem die 8,6W verbruikt en een aparte router die 8,5W verbruikt. Ik wil graag weten of ik beter voor een routemodem van Ziggo kan gaan en dan welke type?

Connectboz (?W)
Ubee 3226 (6W)
Technicolor (15W)
Cisco (?W)

Welke is het zuinigst?
Hangt helemaal af van welke Connectbox, Technicolor of Cisco (meerdere types) en natuurlijk wat je er exact mee wilt doen (wel/geen WiFi, wat voor snelheden etc).

In de regel worden de nieuwere types er niet zuiniger op, maar krijg je daar meer voor terug. Een oude Cisco EPC3925 heeft zulke brakke WiFi dat je er gewoon een AP naast moet plaatsen. Een nieuwe CH7465 of TC7210 is goed genoeg dat als het in de woonkamer staat je geen AP ernaast nodig hebt.

Oh, en bedenk dat stroomverbruik nog sterker bepaald wordt door (upstream)demping op het coaxstuk. Hoe harder de modem moet zenden om z'n signaal erdoor te krijgen, des te meer hij moet verbruiken. Voorzover dat niet al optimaal is (max een enkele tweewegsplitter die 3.5dB dempt tussen AOP en modem) kun je daar flink wat (Watt ;) ) winnen.

Tenslotte: hoe was je exact van plan om een specifiek modemtype bij Ziggo aan te vragen? Volgens mij niet iets wat ze zomaar doen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
(jarig!)
Inderdaad. Je krijgt compleet random een modem toegestuurd. Vrienden van me hebben allemaal tegelijk Ziggo besteld. De een kreeg een Technicolor, de ander een Connectbox, op dezelfde dag.

Ben benieuwd wat ik krijg.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 09-11-2016 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ik wil puur een energiezuinige router. Zonder poespas.. maar daar is dus geen eenduidig antwoord op.

Dan ga ik wel de router en modem aan elkaar knopen op 1 adapter om de boel zuiniger te krijgen. 😂

[ Voor 35% gewijzigd door GioStyle op 09-11-2016 23:46 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GioStyle schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:45:
Ik wil puur een energiezuinige router. Zonder poespas.. maar daar is dus geen eenduidig antwoord op.
Nee, want je duidt niet wat je met "router" bedoelt 8)7

Moet dat ding alleen Ethernet routeren? Of ook WiFi? En zo ja met welke eisen? Als jij scherp formuleert is er waarschijnlijk ook een eenduidige antwoord te geven.

Overigens, als het je echt alleen maar om minimale stroomverbruik te doen is in apparaat dat Ethernet routeert en al het andere irrelevant, dan kom je uit bij iets als een Thomson TWG-850, met EuroDOCSIS 2.0 modem (max 25Mbps throughput dus), 100Mb Ethernet en WiFi-g. Als je daar niet blij van wordt, geef dan aan waar jouw grenzen exact liggen :P
Dan ga ik wel de router en modem aan elkaar knopen op 1 adapter om de boel zuiniger te krijgen. 😂
Zoals gezegd, check ook even je DOCSIS Tx power. Als dat hoog is (>50dBmV) zit je veel stroom daar te verbranden.

Oslik blyat! Oslik!

• GioStyle
Sorry, ik typ dit vanaf een iPhone. Kan daar niet lekker hele verhalen op typen.

Mijn huidige situatie is als volgt:

- Modem (Ubee) (8,6W)
- Router (Draytek 2130N) (8,5W)
- Switch (HP 16 poorten) (8,5W)
- Accesspoints (Ubiquiti UniFi AP) (3,7W) (2x)
- Server (18,5W)

Netwerk is perfect, nergens een bottleneck. Ik wil alleen het verbruik proberen naar beneden te krijgen. Ik dacht als ik de modem en router verwissel voor een routermodem van Ziggo dan ben ik minder stroom kwijt en 1 minder apparaat. WiFi vind ik niet interessant, want dat is al gedekt. Aantal netwerkpoorten vind ik niet interessant, heb genoeg ruimte op switch. DHCP hoeft niet, want regelt de server etc.. het gaat mij echt alleen puur om het internetsignaal en routergedeelte, zoals portforwarding.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
@Giostyle. Ik zou het lekker zo laten. Ik heb ook het ziggo modem/router ding laten routeren en als je er veel pakketjes door gaat sturen dan ging dat ding over zijn nek. Telkens even connectie die wegviel en onverklaarbare problemen. Ding in bridge met een eigen router en werkt weer soepel. Ik zou die paar wat extra voor lief nemen en je op dit moment geen problemen op de hals halen voor 5 euro besparing (als het al zoveel is) op jaar basis.

Adapters aan elkaar knopen is vragen om problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of je compiled router software op je server :+

https://wiki.openwrt.org/doc/howto/buildroot.exigence

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als je nieuw modem krijgt is het of de technicolor welke 16watt verbruikt of een connectbox van 25watt.
Dat is dus hetzelfde of meer als ubee+router nu.

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

martinusz schreef op woensdag 09 november 2016 @ 15:58:
[...]

Ik heb geen Horizon box. En wel MyPrime. Dus is die website wel nodig.

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Ik heb proberen te googelen en rondgespeurd op GoT, maar nergens gevonden wat ik zocht.
Ik ben namelijk op zoek naar een schatting van de kosten van aanleggen van kabel (dus de coax). En wat de grootste kostenposten daarin zijn.
Moet ik in de 100'en of in de 1000'en euro denken?
Daarnaast heb ik contact gehad met Ziggo en de persoon aan de telefoon gaf aan dat zij ook een deel van de kosten voor hun rekening nemen. Helaas kon hij ook geen schatting geven.

Heeft iemand hier ervaring met het laten aanleggen van kabel?

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

• Arunia
  • Laatst online: 16:38
Mijn ouders hebben ook om de haverklap problemen met de Horizon (nieuwe model) als modem/router. Regelmatig klapt deze eruit. Mijn vader maar aangeraden om ze te bellen en een modem/router te laten sturen vanwege deze problemen.
Eerder zou ik kiezen voor een dom modem en dan een eigen router keuze, maar goed. Voor hun gebruik is dat ook weer niet nodig.

Het is ook apart dat mijn vaders laptop constant verbinding verliest en mijn moeder laptop weinig problemen heeft (zit wel wat jaartjes verschil in).

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 09:51

Meneer iCy

swarma

DarkKnight schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:40:
Ik heb proberen te googelen en rondgespeurd op GoT, maar nergens gevonden wat ik zocht.
Ik ben namelijk op zoek naar een schatting van de kosten van aanleggen van kabel (dus de coax). En wat de grootste kostenposten daarin zijn.
Daarnaast heb ik contact gehad met Ziggo en de persoon aan de telefoon gaf aan dat zij ook een deel van de kosten voor hun rekening nemen. Helaas kon hij ook geen schatting geven.

Je kan gewoon een anonieme vrijblijvende offerte aanvragen via ziggo lijkt mij? Bel ze even op :).

Edit: O wacht, vreemd dat ze dat niet kunnen. Lijkt mij toch wel dat hun een offerte moeten doen voordat jij als klant akkoord gaat.

Edit 2: Zie de website eens :)

Een nieuwe aansluiting aanvragen

Ga je verhuizen naar een woning waar nog geen kabel van Ziggo ligt, of nog geen aansluiting is gemaakt? Geen probleem, vraag via mijnaansluiting.nl eenvoudig een nieuwe aansluiting aan. We zorgen er dan voor dat je ook in je nieuwe woning geniet van Televisie, Internet en Telefonie van Ziggo.

[ Voor 28% gewijzigd door Meneer iCy op 10-11-2016 13:50 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

De ZiggoGO dienst is nu ook als app binnen Windows 10 beschibaar. Dus als je zoekt binnen de store dan kun je hem downloaden.
Ben je niet meer afhankelijk van specifiek browser :)

Net geprobeerd en werkt wel leuk.
Mister I schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:56:
De ZiggoGO dienst is nu ook als app binnen Windows 10 beschibaar. Dus als je zoekt binnen de store dan kun je hem downloaden.

Oh die werkt tot nu toe inderdaad wel lekker :)
En inderdaad ook wel handig dat je niet alleen IE nodig hebt ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

DarkKnight schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:40:

Het hangt er helemaal vanaf van waar naar waar. Wij hebben de kabel laten verleggen, hij kwam in de woonkamer binnen en we wilden hem in de meterkast hebben. Dit was ergens tussen de 150 en 200 euro.

Maar als ze hem vanuit de straat moeten aanleggen, zal het natuurlijk een stuk duurder zijn...
Mister I schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:56:

Ik kan hem nog steeds niet vinden...

[ Voor 16% gewijzigd door Wailing_Banshee op 10-11-2016 14:40 ]

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ziggo. Ik krijg alleen een app Ziggo Sport Totaal als resultaat terug.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:54
https://www.microsoft.com...e/p/ziggo-go/9nblggh530mn
Op Engelse Windows 10 not available.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:57:
[...]

Ziggo. Ik krijg alleen een app Ziggo Sport Totaal als resultaat terug.
De app staat er hier inmiddels wel tussen. Als je zoekt op Ziggo in de Store krijg je nu Ziggo Go en Ziggo Sport Totaal als opties :)

Nee, merp!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

PauseBreak schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:00:
[...]

De app staat er hier inmiddels wel tussen. Als je zoekt op Ziggo in de Store krijg je nu Ziggo Go en Ziggo Sport Totaal als opties :)
Ik heb een minuut geleden nog gezocht :p

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:01:
[...]
Toevallig niet via je mobiel, want dan komt ie idd niet tevoorschijn.

Testing, one, two ...

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

hardware-lover schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:02:
[...]

Toevallig niet via je mobiel, want dan komt ie idd niet tevoorschijn.
Via de store op mijn telefoon, via edge op mijn telefoon, via de browser op mijn pc. Die laatste twee vinden hem wel, maar alleen voor PC, niet voor mobiel.

• hardware-lover
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:03:
[...]

Via de store op mijn telefoon, via edge op mijn telefoon, via de browser op mijn pc. Die laatste twee vinden hem wel, maar alleen voor PC, niet voor mobiel.
Hij is er ook niet voor mobiel...

Testing, one, two ...

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:01:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jqqdBGZ.png

:Y)

Nee, merp!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Vreemd, hij ziet er bij mij anders uit...

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

hardware-lover schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:04:
[...]

Hij is er ook niet voor mobiel...
Ik denk dat ik in de war was met door tekst die erbij staat:

"kijk je waar en wanneer je maar wilt tv op je smartphone en tablet"

(en het blijft vreemd dat er bij mij dus alleen PC staat en bij PauseBreak blijkbaar ook Hub....)

• tiguan
(jarig!)
Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:05:
[...]

Vreemd, hij ziet er bij mij anders uit...
Heb je een andere kleur voor apps ingesteld? Ik heb zwart :)

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

tiguan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:08:
[...]

Heb je een andere kleur voor apps ingesteld? Ik heb zwart :)
Nee, het gaat om de ondersteunde apparaten, bij mij staat alleen PC...

• hardware-lover
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:06:
[...]
Ik denk dat ik in de war was met door tekst die erbij staat:

"kijk je waar en wanneer je maar wilt tv op je smartphone en tablet"

(en het blijft vreemd dat er bij mij dus alleen PC staat en bij PauseBreak blijkbaar ook Hub....)
Gisteren stond er wel een tijdje het mobiel icoontje bij en werd je zelfs doorgestuurd naar de Windows 10 Mobiele app store, maar de app was van daaruit niet te installeren. Wel waren er afbeeldingen zichtbaar van de Ziggo app als mobiele toepassing.

Op dat moment was de app echter ook niet op desktop te installeren vanuit de reguliere Desktop app store. Iets zat er helemaal niet lekker op dat moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Heb nu duidelijkheid over TV Royaal pakket en de verhoging.

Ik heb Play Max pakket, waarin myprime + tv royaal zit, hiervoor geldt GEEN verhoging.

Bestel je TV Royaal "los", dan ga je dus meer betalen!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
martinusz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:05:
Heb nu duidelijkheid over TV Royaal pakket en de verhoging.

Ik heb Play Max pakket, waarin myprime + tv royaal zit, hiervoor geldt GEEN verhoging.

Bestel je TV Royaal "los", dan ga je dus meer betalen!
Dat dacht ik al, ik kreeg deze e-mail en daar staat ook niks over de verhoging.
Als Ziggo-klant heeft u al een ruim tv‑pakket met de populairste films en series. Maar per 1 januari wordt uw pakket nog completer. We breiden het dan uit met het beste van HBO. U hoeft daar niks extra's voor te betalen en niks voor te doen.

Ik heb momenteel ook tv royaal.

Burp

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Wii4all schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:21:
[...]

Dat dacht ik al, ik kreeg deze e-mail en daar staat ook niks over de verhoging.
Als Ziggo-klant heeft u al een ruim tv‑pakket met de populairste films en series. Maar per 1 januari wordt uw pakket nog completer. We breiden het dan uit met het beste van HBO. U hoeft daar niks extra's voor te betalen en niks voor te doen.

Ik heb momenteel ook tv royaal.
Het ligt wat genuanceerder: http://www.totaaltv.nl/ni...n-gratis-naar-hbo-kijken/

Het is de eerste 3 maanden zonder extra kosten zodat je (hoopt Ziggo) aan gewend raakt en vervolgens de prijsverhoging (3 maanden later) slikt.

• Martinusz
jongetje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:23:
[...]

Het ligt wat genuanceerder: http://www.totaaltv.nl/ni...n-gratis-naar-hbo-kijken/

Het is de eerste 3 maanden zonder extra kosten zodat je (hoopt Ziggo) aan gewend raakt en vervolgens de prijsverhoging (3 maanden later) slikt.
Ah ga ik webcare weer even aan de tand voelen ;)

Edit:
Er is nog niks bekend daarover.
Die 3 maanden is ook voor "losse" gebruikers met tv royaal, niet voor de TV Max klanten.
Als de prijs omhoog gaat, wordt ik geinformeerd.

Twitter:
Daar heb ik nog geen informatie over. Wel dat bestaande klanten die het als 'los' pakket hebben na 3 maanden wordt 1/3

verhoogd. In jouw pakket zit het standaard in. Voor nu dus geen beetje verkeerde voorlichting ;-) Als de 2/3

prijs voor jou omhoog gaat word je hierover van tevoren geïnformeerd. Groetjes, ^JJ 3/3

[ Voor 39% gewijzigd door Martinusz op 10-11-2016 17:00 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Van ziggo (gestart als upc) heb ik een EPC3212 in bridge met een eigen cisco firewall.

Dit werkt al zeker 6 jaar probleemloos, altijd de volle snelheid van mijn abonnement (20/200) en buiten de aangekondigde onderhoudsmomenten nooit uitval gehad.. MAAR.

Sinds 4 maanden heb ik zo af en toe (soms 2 keer per week, soms een maand niet), voornamelijk laat in de avond (~23:00) dat mijn download snelheid inzakt tussen de 1 en 5 Mbit (down), zo traag dat ik uitzending gemist niet meer zonder te bufferen kan kijken. Upload blijft overigens wel normaal (20Mbit)
Intern heb ik alles al uitgesloten van oorzaak en het enige dat direct helpt is een power cycle van het modem. Zodra deze weer online komt (~minuutje) heb ook weer meteen mijn volle snelheid.

Uiteraard al eens gebeld maar ze kunnen op dat moment niets zien. Op het moment dat ik er last van heb komt bellen mij niet echt uit. Ik zelf heb het vermoeden dat het probleem is begonnen kort na een aangekondigd onderhoud. Is er iemand die dit herkend (het internet probleem, niet het bellen).

Opgelost door een nieuw modem aan te vragen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• menzo
Ik heb weer eens een monteur in de planning staan.

Bergen T4 en T3 errors, waardoor het modem ook maar 4 van de 6 channels locked krijgt. Tegelijkertijd doet bijna iedere TV zender storen.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:34
Wat een irritante windows10 app hebben ze gemaakt. Telkens als je je muis even in het scherm beweegt komt het menu naar boven en dit kan je enkel sluiten door te klikken (gaat niet automatisch weg als je een tijdje niet beweegt.

Extreem irritant als je de app op je tweede scherm hebt want je kunt het menu nooit sluiten (telkens als je je muis naar je andere scherm beweegt komt het menu weer tevoorschijn en blijft staan.

Onbruikbaar dus als je met 2 schermen werkt.

• n0elite
  • Laatst online: 15-09 23:36
Lekkere storing hier in Nijmegen noord. Al de halve dag, hele wijken hebben er last van.

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Janpietertje89 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:01:
Wat een irritante windows10 app hebben ze gemaakt. Telkens als je je muis even in het scherm beweegt komt het menu naar boven en dit kan je enkel sluiten door te klikken (gaat niet automatisch weg als je een tijdje niet beweegt.

Extreem irritant als je de app op je tweede scherm hebt want je kunt het menu nooit sluiten (telkens als je je muis naar je andere scherm beweegt komt het menu weer tevoorschijn en blijft staan.

Onbruikbaar dus als je met 2 schermen werkt.
Hier heb ik dus echt totaal geen last van. En ja, ik werk met twee beeldschermen. Als ik die app open, iets aanklik en dan gewoon laat spelen dan gaan alle menu's netjes weg.

Het is op W10 x64 (uiteraard) met een GeForce GTX960, driverversie 362 WHQL. Misschien dat daar ergens een verschil in zit?

Nee, merp!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:34
PauseBreak schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:17:
[...]

Hier heb ik dus echt totaal geen last van. En ja, ik werk met twee beeldschermen. Als ik die app open, iets aanklik en dan gewoon laat spelen dan gaan alle menu's netjes weg.

Het is op W10 x64 (uiteraard) met een GeForce GTX960, driverversie 362 WHQL. Misschien dat daar ergens een verschil in zit?
Ik heb op scherm B de ziggo app op fullscreen. Ik klik dan op scherm B en het menu verdwijnt. Op het moment dat ik mijn muis van scherm B naar scherm A beweeg (om daar bijvoorbeeld deze tweakers post te typen) komt het menu weer tevoorschijn en gaat niet meer weg.

Gebeurt dit niet bij jou?

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:33
n0elite schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:03:
Lekkere storing hier in Nijmegen noord. Al de halve dag, hele wijken hebben er last van.
Is een flinke inderdaad. In Angeren, Elst, Bemmel en Huissen ook niks.

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

deethan

the best is yet to come

traxxion schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:41:
[...]

Is een flinke inderdaad. In Angeren, Elst, Bemmel en Huissen ook niks.
Nijmegen, Oosterhout. Idem Dito. :'(

"Push now for a Golden Age"

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Janpietertje89 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:36:
[...]

Ik heb op scherm B de ziggo app op fullscreen. Ik klik dan op scherm B en het menu verdwijnt. Op het moment dat ik mijn muis van scherm B naar scherm A beweeg (om daar bijvoorbeeld deze tweakers post te typen) komt het menu weer tevoorschijn en gaat niet meer weg.

Gebeurt dit niet bij jou?
Dat gebeurt inderdaad niet bij mij. Heb even gekeken in windowed en fullscreen modus en in beide gevallen verdwijnen de menu's weer braaf.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
deethan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:09:
[...]

Nijmegen, Oosterhout. Idem Dito. :'(
Moet toch iets ernstigs zijn gebeurd daar dan, anders zou het nooit zo lang duren.

Kan mij nog herinneren tijdens m'n stage jaren geleden dat een kraanmachinist aan mij vroeg of die kabel al omlegd was en of die weggetrokken mocht worden (volgens planning had dat het weekend ervoor moeten gebeuren), dus ik zeg ja... maar laat me toch nog even met KPN bellen.
KPN belt 5 minuten later terug... blabla aankomende nacht gaan we die omleggen er zitten nog 125.000 klanten op die verbinding :+ "nee laat die kabel nog maar even liggen"

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 10-11-2016 20:39 ]

Dit. Hij zet er wel een clowntje bij, maar het is serieus een manier om een apparaat uit je set-up te halen. De server komt op de plaats van de router. (Een nieuw model modemrouter van Ziggo zou net zoveel gebruiken als je huidige modem en router bij elkaar.)
MdO82 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:00:
[...]

Oh die werkt tot nu toe inderdaad wel lekker :)
En inderdaad ook wel handig dat je niet alleen IE nodig hebt ;)
Het was juist Firefox waarop Ziggo nog ondersteuning geeft op Windows < 10, zie hier.
ArcticWolf schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:37:
[...]

Moet toch iets ernstigs zijn gebeurd daar dan, anders zou het nooit zo lang duren.

Kan mij nog herinneren tijdens m'n stage jaren geleden dat een kraanmachinist aan mij vroeg of die kabel al omlegd was en of die weggetrokken mocht worden (volgens planning had dat het weekend ervoor moeten gebeuren), dus ik zeg ja... maar laat me toch nog even met KPN bellen.
KPN belt 5 minuten later terug... blabla aankomende nacht gaan we die omleggen er zitten nog 125.000 klanten op die verbinding :+ "nee laat die kabel nog maar even liggen"
Speciaal voor dit soort verhalen heb ik de NT Kroeg v0.1 in mijn bookmarks staan, hilarisch _/-\o_
Jerrythafast schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:58:
[...]

Het was juist Firefox waarop Ziggo nog ondersteuning geeft op Windows < 10, zie hier.
Ik gebruikte hem altijd met IE11.
Al geeft ziggo er geen ondersteuning op het werkt ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• potkamp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11-2023
In Tiel ook al vrijwel de hele dag geen Ziggo internet :'( . Na 15 jaar ADSL/VDSL, vrijwel zonder storingen, net vorige maand overgegaan naar Ziggo, voor iets sneller internet (helaas geen glasvezel hier). Gelukkig had ik een overlap in tijd besteld zodat het oude ADSL modem nu nog werkt (zou 3 dagen geleden al gestopt moeten zijn :) ). Maar er vormen zich als gedachten met woorden .... spijt ... toch niet moeten doen ...
Hopelijk is het pure pech en zijn er komende 14 jaar en 11 maanden geen storingen.
O ja, als je belt met Ziggo krijg je de melding dat je kunt kijken op internet naar de status 8)7 . GSM nummer kon je ook achterlaten; ben benieuwd of en wanneer ik daar een melding op ga krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door potkamp op 10-11-2016 21:44 ]

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Tja aannemer bij elst weer eens niet opgelet en dus glasvezel kabels van ziggo kapot getrokken, dan gaat het dus nog wel even duren als ze geen omleiding voorelkaar krijgen.

Vezeltje voor vezeltje moet dan weer gelast worden, na verwachting dus ergens rond 06:00u morgen ochtend gefixt.

bron: http://www.omroepgelderla...-in-regio-Arnhem-Nijmegen

[ Voor 26% gewijzigd door devil-strike op 10-11-2016 21:47 ]

potkamp schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:35:
In Tiel ook al vrijwel de hele dag geen Ziggo internet :'( . Na 15 jaar ADSL/VDSL, vrijwel zonder storingen, net vorige maand overgegaan naar Ziggo, voor iets sneller internet (helaas geen glasvezel hier). Gelukkig had ik een overlap in tijd besteld zodat het oude ADSL modem nu nog werkt (zou 3 dagen geleden al gestopt moeten zijn :) ). Maar er vormen zich als gedachten met worden .... spijt ... toch niet moeten doen ...
Hopelijk is het pure pech en zijn er komende 14 jaar en 11 maanden geen storingen.
O ja, als je belt met Ziggo krijg je de melding dat je kunt kijken op internet naar de status 8)7 . GSM nummer kon je ook achterlaten; ben benieuwd of en wanneer ik daar een melding op ga krijgen.
Gewoon pech :)

Ziggo zit bij mij al jaren op de 99,9% uptime hier (eerst Utrecht en nu Nieuwegein), m'n broer in Nijmegen idem.
Zware downtimes zijn echt zeldzaam, waarschijnlijk heeft er iemand buiten een kabel geraakt... Ziggo kennende doen ze echt wel moeite om zo'n grote storing zsm op te lossen.

edit:
http://www.gelderlander.n...gastoring-ziggo-1.6632540

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 10-11-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
ArcticWolf schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:46:
[...]

Gewoon pech :)

Ziggo zit bij mij al jaren op de 99,9% uptime hier (eerst Utrecht en nu Nieuwegein), m'n broer in Nijmegen idem.
Zware downtimes zijn echt zeldzaam, waarschijnlijk heeft er iemand buiten een kabel geraakt... Ziggo kennende doen ze echt wel moeite om zo'n grote storing zsm op te lossen.

edit:
http://www.gelderlander.n...gastoring-ziggo-1.6632540
hier ook goede uptime. Enige downtime was er toen een of andere aannemer een slootje ging graven en daarbij de kabel door stak. Toen van 7.30 ~ 20.30 uur geen internet/tv ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:00
Ik heb van 2008 tot 2015 UPC/Ziggo gehad, en ook hier in Eindhoven was de lijn erg stabiel.

Behalve de grote storingen in die tijd, en die ene keer dat mijn modem sneuvelde heb ik geen downtime gehad. Dat kapotte modem kon ik dezelfde dag nog vervangen bij een UPC winkel na een belletje naar de klantenservice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:30
ArcticWolf schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:37:
[...]

_O-

*mompelt iets over per ongeluk mailserver platgooien op stagebedrijf*. Maar dat waren minder dan 125.000 gebruikers in ieder geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-10 11:41
Na een jaartje OnsBrabantNet Glasvezel, toch maar weer terug naar Ziggo. 6maanden voor 34,95 en alle extra´s die je bij Ziggo krijgt hebben me toch over de streep getrokken.

Niet meer op de Duitser Formule 1 kijken *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren (24 uur geleden) snellere verbinding aangevraagd via mijn.ziggo, maar hij kwam maar niet. Net opnieuw aangevraagd en een uur later was het geregeld via mijn.ziggo. Dus als je dit een keer tegenkomt, een dag later nogmaals activeren en dan werkt het kennelijk wel.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:20
Heb even snel gezocht maar kon er niks over vinden. Het lijkt erop dat de WiFiSpots verplicht zijn aangezet vanuit Ziggo kant. Mis de mogelijkheid om ze in mijn ziggo uit te kunnen zetten, iemand dit nog meer gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:55

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

dion_b schreef op woensdag 09 november 2016 @ 23:34:
[...]

Qua bereik doet vrijwel alle WiFi zo'n 150m vrij van obstakels. Zelfs in Paleis Soestdijk kom je dan een eind. Waarschijnlijk niet zo relevant voor jouw situatie, want veel kortere afstanden en wel obstakels.

Veel relevanter is hoe gevoelig de antennes zijn, hoe richtingsgevoelig het apparaat is en hoe goed het is om zinnige dekking uit multipath (spiegelingen vanaf muren en door deuren) te halen.

Nu, helaas meld je niet welke Cisco je hebt - dat zijn er bij Ziggo nogal wat geweest - en welke Connectbox (ik ga even uit van de Compal CH7465LG-ZG), maar zelfs best-case bij een Cisco (pakweg de EPC3940) is de Compal qua antennes een stuk beter, en tov ouder zooi is het verschil als dag en nacht. Ter vergelijking, als het op WiFi-dekking aankomt doet die Compal het net iets beter dan de TP-Link Archer C7 of Asus AC68U (in de 5GHz dan, in 2.4GHz ontlopen ze elkaar weinig).
mijn fout idd, hier kunnen jullie zonder modelnummers niks mee.

ik heb nu een Cisco EPC3928AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway, en ze hebben me een connect box ch7465lg-zg opgestuurd.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Ziggo installatiepakket binnen gehad maar ik merk dat ik toch voor een raadseltje staat. Nu heb ik een appartement in 't Haagse, prima verder.

Maar ik ben nu een beetje in dupio over wat nu de juiste aansluiting zit. Zo heb ik in mijn slaapkamer de traditionele TV / Radio aansluiting. Geen idee of dit de hoofdaansluiting is want de slaapkamer is niet aan een straatkan, want in de woonkamer heb ik ook zo'n aansluiting maar dan met ENKEL de 'Radio' aansluiting. Met een coax kabeltje er naast bengelend.

Geen idee of iemand hier ervaring mee heeft, anders bel ik maar, als ieteejer, zijnde even Ziggo morgen voor een monteur. :|

Beeldvorming, ik heb op 't moment alleen de rechter aansluiting. Kan zijn dat het kabeltje ernaast de linker aansluiting heeft volgens mij niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.alice.nl/wp/wp-content/uploads/2012/08/afbeelding7.png

[ Voor 15% gewijzigd door RavonsDaro op 12-11-2016 18:13 . Reden: Plaatje toevoegen ]

Pagina: 1 ... 131 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.