Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
MdO82 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:03:
[...]

Welk abbo heb je ?
En heb je ook niks op mijnziggo staan?
Daar las ik het tenminste
Nee staat verders niets op mijn ziggo.

abbo die ik heb is: Alles-in-1 Extra Power (Film1)

mail die ik gehad heb staat het volgende;

Geniet van het beste van HBO

Beste ......

Als Ziggo-klant heeft u al een ruim tv pakket met de populairste films en series. Maar per 1 januari wordt uw pakket nog completer. We breiden het dan uit met het beste van HBO. U hoeft daar niks extra's voor te betalen en niks voor te doen.

Nieuw! Het beste van HBO in uw pakket
Vanaf volgend jaar kunt ook u genieten van HBO films en series zoals Game of Thrones, Westworld en Girls. Series van de hoogste kwaliteit die wereldwijd al miljoenen kijkers trokken. We delen ze dan ook graag met u. Uw tv pakket heet voortaan: Ziggo Movies & Series XL.

Ziggo Movies & Series XL:
HBO films en series onbeperkt via On Demand
55 extra tv zenders
Films en series van Ziggo Movies & Series (voormalig MyPrime)
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:05:
[...]

Oke maar nu is het geval bij ziggo kun je geen HBO meer bestellen en vervolgens staat er vanaf volgend jaar HBO in pakket tv royaal. Dit snap ik niet. Wat gaat ziggo daarvoor in de plaats doen?
hbo films/series worden via ondemand gedaan, dus geen extra zender.

[ Voor 15% gewijzigd door devil-strike op 03-11-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MdO82 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:12:
Ik vermoed een zender met een x aantal series van hbo
En eindelijk echt gewilde content in MyPrime
Wat voelt die naam gedateerd aan trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Er staat niet dat HBO in het pakket komt, er staat "populaire HBO series worden beschikbaar via Ziggo Movies en Series"

Er is geen HBO meer bij Ziggo, er word aangepast doorgegeven

Afbeeldingslocatie: https://s6.postimg.org/zdb8d1u5t/TVroyaal_HBO.png

[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 03-11-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat ik geen mail heb gehad, heb play start met dat uitgebreide tv pakket. Maar 2 euro meer betalen wil ik niet, sopranos en game of thrones heb ik in de kast en seizoen 7 van GOT koop ik toch, kijk ik in de tussentijd wel downloads. Maar twee euro betalen per maand ervoor vind ik absurd. Ik heb ook al fox, netflix en pathe unlimited. Ik kan nu al amper kiezen. Dan stop ik het uitgebreide pakker, het is dat mijn kinderen nu nog zo zeuren erover, maar die gaan maar meer netflix kijken.
MdO82 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:10:
Ik had voorheen ook een mediaplayer, maar deze vervangen door een Raspberry.
Zou een chromecast nog wat extra's kunnen bieden
Alleen voor netflix, voor mij is dat het waard, maar als je geen netflix hebt of kijkt ga je er niet op vooruit.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 22:38
martinusz schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:24:
[...]

Geen idee heb een samsung van een jaar of 6 oud, zit wel iets smarts op, maar dat is zo bagger als wat :) zal toch eens checken thuis of netflix er daar stiekem niet instaat.

Edit: tv gekocht op 22-08-2010, als ik de lijst met tv's bekijk van samsungs die netflix ondersteunen, begint deze pas bij 2012 ;)
Mijn Samsung UE40D7000 uit 10-2010 ondersteund netflix anders wel. Het is een verouderde versie van de app, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de horizon app zie ik nu hbo content staan? Banshee, game of thrones. Ga naar on demand en daar staat het. Ik,mag het niet afspelen omdat ik geen abonnement heb, misschien omdat ik geen horizon box heb? Ik heb wel tv royaal. Veel aanbod is het echter ook weer niet als de de bekende series gezien hebt.

Is dit een foutje van ziggo of stond dat er altijd al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 22:54
Masimo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:15:
[...]

Mijn Samsung UE40D7000 uit 10-2010 ondersteund netflix anders wel. Het is een verouderde versie van de app, maar toch.
Ik kan de afstandsbediening niet vinden van de tv zelf :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:34:
Op de horizon app zie ik nu hbo content staan? Banshee, game of thrones. Ga naar on demand en daar staat het. Ik,mag het niet afspelen omdat ik geen abonnement heb, misschien omdat ik geen horizon box heb? Ik heb wel tv royaal. Veel aanbod is het echter ook weer niet als de de bekende series gezien hebt.

Is dit een foutje van ziggo of stond dat er altijd al?
Dat staat er inderdaad al veel langer, en als HBO abonnee zou ik er ook gebruik van kunnen maken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:45:
[...]

Dat staat er inderdaad al veel langer, en als HBO abonnee zou ik er ook gebruik van kunnen maken.
Ah ok, ik kijk amper normale tv, maar ik las in het tweakers bericht fat tv royaal ook my prime krijgt en mijn buurvrouw is daar tevreden over, dus ik dacht: ik start de app op.

Ik ga het wel zin. We hebben nu puur en alleen tv royaal omdat het kinderprogramma shimmer and shine of hoe dat ook heet nefrens anders te zien is en kennelijk is dat volgens mijn vrouw heeeeel belangrijk voor de kids, opzeggen zat er dus niet in. Ik betaal die 2 euro per maand meer wel, maar als het aan mij lag had ik alleen internet en geen tv meer. Ik ben al die onzin aardig zat. Reclame, meuk en meer meuk. Netflix, youtube, film1, fox eredivisie en mijn mediaspeler voor thuis en pathe unlimited voor mij en mijn maten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:42

Metian

Snert is vies

Ik heb Ziggo maar eens bericht gedaan over de mail en het nieuws over prijsverhoging. Wil het toch wel eens weten. Eens zien wat hun gaan reageren. Als ik iets meer hoor post ik het hier ook.

Zat er toch al over na te denken om stap terug te zetten van Royaal naar een lager.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die stap genomen. Na jaren het uitgebreide tv pakket er van de week een eind aan gemaakt. Die paar zenders die ik meer kijk werden ook steeds slechter en overladen met reclames, en tel daar bij op de diverse prijsverhogingen van na de fusie en je kan begrijpen dat ik het zat ben. Daarnaast kijk ik helemaal niets van HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:04
Aangezien mijn tablet (tab 3) niet meer vooruit te branden is wil ik deze rooten en een Custom firmware installeren.

In het verleden werkte dan de Ziggo App niet meer.

Ik kan nu niet direct vinden of de "Horizon App" hetzelfde probleem gaat geven.

Kortom, kun je met root/CFW de horizon App draaien op je tablet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:42

Metian

Snert is vies

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:53:
Ik heb die stap genomen. Na jaren het uitgebreide tv pakket er van de week een eind aan gemaakt. Die paar zenders die ik meer kijk werden ook steeds slechter en overladen met reclames, en tel daar bij op de diverse prijsverhogingen van na de fusie en je kan begrijpen dat ik het zat ben. Daarnaast kijk ik helemaal niets van HBO.
Precies de reden waarom ik er ook over denk om die stap te nemen. Enig wat ik volg van HBO is Game of Thrones. Maar dat kan ik ook volgen via andere weg.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. Ik kijk niets wat er op HBO is maar steek nu wel 12 euro in de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:20
sdk1985 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:57:
Weet iemand hoe je bij de technicolor het 5 GHz kanaal aanpast? Zit nu op 116, wil hem aanpassen.

edit: Heb net de rate aangepast naar 270 Mbps, vervolgens gaat hij naar 100 waar al iemand anders zit...
Niemand?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt dat niet automatisch geregeld dan? (kan het niet zien aangezien m'n TC in bridge staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:13
Noppesnada schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:22:
Aangezien mijn tablet (tab 3) niet meer vooruit te branden is wil ik deze rooten en een Custom firmware installeren.

In het verleden werkte dan de Ziggo App niet meer.

Ik kan nu niet direct vinden of de "Horizon App" hetzelfde probleem gaat geven.

Kortom, kun je met root/CFW de horizon App draaien op je tablet ?
Stel als de App dat checkt. Dan is hier ook een bypass voor. Zorg dat je rom xposed framework kan ondersteunen. Hier kan je een mod voor installeren om je root the verbergen per app. Bv. Rootcloak. Je moet zelf maar even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ArcticWolf schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:44:
[...]

Wordt dat niet automatisch geregeld dan? (kan het niet zien aangezien m'n TC in bridge staat).
Daar lijkt het wel op alleen 80% van die band is leeg en hij gaat precies zitten waar andere wel zitten....

Ik heb hier verder ook geen ervaring mee want ik gebruik normaal mijn Nighthawk. Ben echter aan het verhuizen en voorlopig moet ik het dus even met het ding van Ziggo doen. Echt stabiel is de 5 GHz nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Is het bestaan van 'Google' je wel eens aangegeven?

How hard can it be? https://www.google.nl/sea...=tc7200+kanaal+veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:46:
[...]

Daar lijkt het wel op alleen 80% van die band is leeg en hij gaat precies zitten waar andere wel zitten....

Ik heb hier verder ook geen ervaring mee want ik gebruik normaal mijn Nighthawk. Ben echter aan het verhuizen en voorlopig moet ik het dus even met het ding van Ziggo doen. Echt stabiel is de 5 GHz nog niet...
Mijn eigen router (N66U) switcht ook maar af en toe... misschien ben je te ongeduldig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Edgarz schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:00:
[...]

Is het bestaan van 'Google' je wel eens aangegeven?

How hard can it be? https://www.google.nl/sea...=tc7200+kanaal+veranderen
Dat is natuurlijk het eerste wat ik heb gedaan, dat werkte alleen op 2.4 GHz . Bij 5Ghz kon ik die optie niet vinden. Ik ga morgen opnieuw kijken want in de Technicolor die ik hier heb staat "Channel Specification" er wel gewoon tussen waar je hem zou verwachten.
ArcticWolf schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 19:20:
[...]

Mijn eigen router (N66U) switcht ook maar af en toe... misschien ben je te ongeduldig 8)
Dat kan :P In het begin zag ik het hele netwerk niet. Daarna zag ik het netwerk wel maar kreeg ik geen verbinding. Dus ben aan het bekijken of dat ding nu goed werkt ja of nee. Als ik iets aan dat 5 GHz netwerk aanpas (zoals het SSID) lijkt het dat ik de hele modem moet herstarten voordat het weer werkt. Bij 2.4 GHz totaal geen problemen gehad.

[ Voor 55% gewijzigd door sdk1985 op 04-11-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19

gjs

Scoobydoobydoo

Codemeister schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:47:
Vanavond het nieuwe modem (Connect Box) aangesloten. Snelheid wordt ruimschoots gehaald, prima dus! Heb ook gebeld voor de bridge modus, echter lukte dit niet. Zijn er bij meer mensen nog problemen met de bridge modus?

Inmiddels nog een keer gebeld en toen is me verteld dat eerst de Wi-Fi spots uitgezet moeten worden en dat 24 uur daarna het modem in bridge modus gezet kan worden.
Kan iemand dit bevestigen, ik heb ook net een connect box gekregen en wil hem in bridge mode.
Op het moment is de service desk heel druk :(
Ik had hem in bridge mode gezet voordat ik online heb gebracht (dan kan het nog wel) daarna is er een software update gedaan en weg bridge mode...

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:26

Meneer iCy

swarma

Je kan bij ziggo blijkbaar makkelijk opzeggen als je enkel geboortedatum, adres en voor/achternaam weet.

Vriendin van me heeft geen internet/tv meer en een retourbox inmiddels ook al. Aldus ziggo is er een brief/mail geweest qua opzeggen, maar als ik meer gegevens vraag zoals van welk mailadres het komt dan weten ze dit niet en kunnen ze de mail niet vinden (net als de brief). Dit vinden ze vreemd en ze gaan het intern bespreken met de collega.Het enige wat ze kunnen vinden is dat het door collega X per direct is opgezegd. Hoop wel dat ze gewoon even contact opnemen maandag ipv er achteraan blijven gaan, maar ben bang voor het 2e want ze kon niet beloven dat er maandag contact opgenomen zou worden vanuit Ziggo.

Beetje jammer. Heb ze wel vriendelijk verteld dat als ik er zelf achteraan moet bellen dat het dan geen vriendelijk gesprek zal worden. Beetje service met zo iets mag er best wel zijn vanuit de kant van ziggo. Heb er alle begrip voor dat ze er vanavond/van het weekend niet kunnen oplossen ivm aanwezige diensten maar ik mag toch best wel verwachten dat ze vanuit Ziggo contact gaan opnemen met haar.....

Vermoed dat het vast is misgegaan dat een klant X boos is geweest en opgezegd wou hebben en per abuis een verkeerde postcode heeft doorgegeven. Uiteraard in de boze woede van klant X niet horen dat hij/zij verkeerde postcode doorgeeft terwijl ziggo dit herhaalt. Resultaat, verkeerde klant per direct opgezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 04-11-2016 22:42 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:24
Denk dat je erzelf achetraan mag gaan bellen. Bij mij hebben ze ook en fout gemaakt en ben er al bijna een hele week achteraan aan het bellen maar lijkt veel op kastje muur. Zelfs en aantal keer gehad dat bij het doorschakelen de verbinding verbroken werd om de een of andere reden en kun je weer helemaal opnieuw beginnen met het feestje. Jammer genoeg geen andere keuze voor internet provider die fatsoenlijke sneheid kan leveren amders zou ik direct opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:29
gjs schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:28:
[...]

Kan iemand dit bevestigen, ik heb ook net een connect box gekregen en wil hem in bridge mode.
Op het moment is de service desk heel druk :(
Ik had hem in bridge mode gezet voordat ik online heb gebracht (dan kan het nog wel) daarna is er een software update gedaan en weg bridge mode...
Zodra je hoort dat het erg druk is, of je later terug wilt bellen... blijf wachten. Je wordt na 15-30 minuten geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Daarnet mijn modem in Bridge mode laten zetten. Ik kreeg ook te horen dat het twee stappen zouden zijn. Eerste stap is wifi spots uitschakelen, tweede stap is modem bridgen. Nu had ik de eerste stap zelf al gezet, en met minder dan 5 minuten was het modem gebridged. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 21:19
Metian schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:39:
Krijg net mail van Ziggo over HBO en nieuwe pakket. Bestaande klanten krijgen het dus gratis.

[...]
Dat is dus erg misleidend en klopt niet.
Op dit moment heb ik contracten van het oude Ziggo (Zesko Holding). Ik heb het aanvullende abonnement "TV Plus" a la 9,95 per maand en dat is dezelfde prijs als het huidige TV Royaal pakket wat uit de Liberty Global stal komt. Als ik dus niets zou doen, verdwijnen alle oude contracten en wordt ik automatisch overgezet op het nieuwe Movies & Series XL pakket van 11,95 per maand. In ieder geval heeft Ziggo mij al per e-mail laten weten dat het oude "TV Royaal of TV Plus" pakket vervalt en je niet meer kan terug stappen naar dit abonnement. Gewoon een vorm van koppelverkoop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Equator schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:22:
Daarnet mijn modem in Bridge mode laten zetten. Ik kreeg ook te horen dat het twee stappen zouden zijn. Eerste stap is wifi spots uitschakelen, tweede stap is modem bridgen. Nu had ik de eerste stap zelf al gezet, en met minder dan 5 minuten was het modem gebridged. :)
Is non-bridgen niet handiger? Ik heb al jaren mijn wifi-routers gewoon via de LAN poort aan de Ziggo modem(s) hangen. Kwestie van DHCP uitzetten op de wifi-routers. Of ga je hele spannende dingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat wij ons even afvroegen Ziggo heeft geen apart kids pakket meer toch ?
Althans ik kwam hem niet meer tegen op de website.
Je hebt nu alleen de kids zenders als je TV Royaal neemt.

Klopt dat ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

sdk1985 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:37:
[...]

Is non-bridgen niet handiger? Ik heb al jaren mijn wifi-routers gewoon via de LAN poort aan de Ziggo modem(s) hangen. Kwestie van DHCP uitzetten op de wifi-routers. Of ga je hele spannende dingen doen?
Laten we het er op houden dat een dubbele NAT prima kan, maar dat het niet de meest handige oplossing is. Sommige VPN oplossingen werken er ook niet mee. Nu kan ik mijn EdgeRouter tenminste fatsoenlijk inzetten.. Dat naast het gevoel dat het e.e.a. nu al vlotter reageert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:39
MdO82 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:47:
Wat wij ons even afvroegen Ziggo heeft geen apart kids pakket meer toch ?
Althans ik kwam hem niet meer tegen op de website.
Je hebt nu alleen de kids zenders als je TV Royaal neemt.

Klopt dat ?
Dat is al heel lang geleden dat er een apart kids pakket was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Equator schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 13:50:
[...]

Laten we het er op houden dat een dubbele NAT prima kan, maar dat het niet de meest handige oplossing is. Sommige VPN oplossingen werken er ook niet mee. Nu kan ik mijn EdgeRouter tenminste fatsoenlijk inzetten.. Dat naast het gevoel dat het e.e.a. nu al vlotter reageert :)
Ik bedoelde geen dubbel nat, je zet je extra wifi router(s) dan gewoon als access point in. Maar je hebt helemaal gelijk dat sommige functionaliteit dan niet gaat werken. Bij mijn Netgear werkt dan de ingebouwde VPN server en de QoS bijvoorbeeld niet. Daar krijg je dan die WiFi spots voor terug. Maar fijn dat het snel werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hmm ik heb hier de Huawei Y5 II van mijn moeder en voor de Wifispot krijg ik daar de melding "Instlalatie mislukt. Kan het certificaat bestand niet lezen". Het alternatieve certificaat voor LG geeft dezelfde melding.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
sdk1985 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:30:
Hmm ik heb hier de Huawei Y5 II van mijn moeder en voor de Wifispot krijg ik daar de melding "Instlalatie mislukt. Kan het certificaat bestand niet lezen". Het alternatieve certificaat voor LG geeft dezelfde melding.

Iemand een idee?
Het kan ook zonder. certificaat is alleen minder veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:09

Grandmasg

What ever!!!!

Zijn er meer mensen die op verschillende zenders een 2020 melding krijgen en op andere zenders gewoon beeld hebben??

Heb een Horizon box (nieuwe firmware is vandaag geïnstalleerd)

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 23:04
Waddinxveen hier ziggo geheel down. Geen tv radio of telwfoon meer sinds 19:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Op 6-11 kreeg ik een mail van Ziggo over werkzaamheden in de nacht van dinsdag 8 november op woensdag 9 november.
Zijn ze daar allemaal van lotje getikt of zo... Inmiddels is Ziggo wakker geworden:
Ziggo zag verkiezingsnacht VS even over het hoofd.

Ik volg n.l. al jaren de verkiezingsuitslagen van de VS en nu ook!

Bron: DvhN

[ Voor 2% gewijzigd door PE4000 op 07-11-2016 10:57 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

PE4000 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:55:
Op 6-11 kreeg ik een mail van Ziggo over werkzaamheden in de nacht van dinsdag 8 november op woensdag 9 november.
Zijn ze daar allemaal van lotje getikt of zo... Inmiddels is Ziggo wakker geworden:

Bij ons (ook in Groningen) waren de werkzaamheden al op de 10e :D (niet dat ik die verkiezingen vrijwillig volg...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:05:
Wat een ****** klantenservice.
Even 15 minuten wachten en de verbinding wordt verbroken ;w

Nou ja proberen we het straks maar weer -O-
Het was de 2de keer gelukt om verbinding te krijgen met ze.
Echter kreeg ik te horen dat de procedure voor het in bridge zetten van het modem veranderd is.

Nu moet de medewerker eerst de wifispots uitzetten en daarna kan hij pas het modem in bridge zetten.
Het kan 15 minuten tot 24 uur duren voordat de wifispots uitstaan.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
Weet niet zo goed waar ik het moet vragen, maarrr;

Als je geen abonnement hebt op Ziggo, dan wordt er wel signaal doorgegeven over de kabel voor tv. Maar welke zenders zitten hier op dat moment op, alleen NL 1, 2 en 3 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:01

PauseBreak

derp!

Bender schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:06:

Als je geen abonnement hebt op Ziggo, dan wordt er wel signaal doorgegeven over de kabel voor tv. Maar welke zenders zitten hier op dat moment op, alleen NL 1, 2 en 3 oid?
Het analoge pakket. Kan je hier nakijken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:45
Als je geen abonnement hebt op Ziggo, dan wordt er wel signaal doorgegeven over de kabel voor tv.
Zo nu en dan sturen ze een mannetje rond om de aansluitingen zonder abonnement los te schroeven. Kan soms lang duren en het wordt wel eens vergeten, maar garanties dat het signaal erop blijft staan zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Als je geen abonnement op Ziggo hebt wordt er in principe geen signaal doorgegeven over de kabel. In sommige gevallen zijn ze de kabel vergeten los te maken van de multitap maar in de meeste gevallen heb je gewoon geen signaal. Heb je wel signaal dan heb je geluk voor hoelang het duurt.

Verder heb je gewoon het basis pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Maar ik wil dus geen pakket, ik kijk s ochtends alleen even het nieuws meer kijk ik niet op tv.
(ik heb mijn horizon box de afgelopen 3 jaar maar 2x aan gehad).

Daardoor vind ik het de 18 euro per maand niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Bender schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:26:
[...]

Maar ik wil dus geen pakket, ik kijk s ochtends alleen even het nieuws meer kijk ik niet op tv.

Het gaat er niet om of je een pakket hebt of niet. Je vraagt wat er wordt doorgegeven en uitgaande van signaal op de COAX, is het basispakket analoog wat er dan wordt doorgegeven. Dat pakket verschilt per gemeente.

[ Voor 3% gewijzigd door PauseBreak op 07-11-2016 12:28 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
PauseBreak schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:28:
[...]
Het gaat er niet om of je een pakket hebt of niet. Je vraagt wat er wordt doorgegeven en uitgaande van signaal op de COAX, is het basispakket analoog wat er dan wordt doorgegeven. Dat pakket verschilt per gemeente.
Hmm, ik dacht namelijk dat dat losstond van de 'gratis' zenders die altijd doorgegeven werden zonder dat je een pakket of contract met de kabelmaatschappij hebt.
Maar dit kan natuurlijk tegenwoordig totaal anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Bender schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:30:
[...]

Hmm, ik dacht namelijk dat dat losstond van de 'gratis' zenders die altijd doorgegeven werden zonder dat je een pakket of contract met de kabelmaatschappij hebt.
Maar dit kan natuurlijk tegenwoordig totaal anders is.
Zoals MediaZoo terecht aangeeft is het in principe zo dat er geen signaal op de coax staat als er geen abonnement wordt afgenomen. Daar zijn wat uitzonderingen op (zoals "vergeten" of nieuwbouwwoningen die standaard 2 weken signaal krijgen), maar de situatie die er hoort te zijn is dat er géén signaal zonder abonnement is. Als er wel signaal is dan heb je analoog het basispakket voor jouw gemeente. Maar daar moet je dus wel wat mazzel mee hebben.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Bender schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:26:
[...]

NPO zenders kun je gewoon via internet gratis bekijken: http://www.npo.nl/live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat wettelijk geregeld was dat iedereen NL1, 2 en 3 via de kabel moet kunnen ontvangen zonder dat er een abonnement nodig is. Kosten daarvoor zijn enkele jaren geleden van "omroepbijdrage" naam "algemene belastingen" gegaan en je betaalt daar dus al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:55:
Ik dacht dat wettelijk geregeld was dat iedereen NL1, 2 en 3 via de kabel moet kunnen ontvangen zonder dat er een abonnement nodig is. Kosten daarvoor zijn enkele jaren geleden van "omroepbijdrage" naam "algemene belastingen" gegaan en je betaalt daar dus al voor.
Als je "via de kabel" uit je verhaal weghaalt en vervangt door "via digitenne" dan klopt je verhaal. Daarnaast kan het ook via de door mij genoemde internet site. Anders zou het verplicht zijn om elk huis op de kabel aan te sluiten en dat is niet zo (net als met glasvezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smolders2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Het artikel zegt dat telefoon €10,95 kost maar dat moet €1,45 zijn. Onbeperkt bellen is inderdaad €10,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:55:
Dit bedoel ik inderdaad.
Maar geen idee of dat dus opgaat voor kabel, of enkel bijvoorbeeld antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PA5AM
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 14:37

PA5AM

Kortegolf

Bender schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:17:
[...]

Dit bedoel ik inderdaad.
Maar geen idee of dat dus opgaat voor kabel, of enkel bijvoorbeeld antenne.
Alleen voor DVB-T (digitenne). Als je in een beetje grote plaats woont is een stukje koper in de coax aansluiting al vaak genoeg om ned123 en de regionale omroep te ontvangen. Als je wat verder weg van de zender zit heb je een buiten antenne nodig.

8 punten en 3 strepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Laatst online: 02-07 05:34
PE4000 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:55:

Om 12:59 uur wederom een mail van Ziggo:
Binnenkort werken we bij u in de buurt. Onze monteurs doen dan onderhoud aan het netwerk om het sterk en betrouwbaar te houden. Tijdens het onderhoud kan televisie, internet of telefoon even uitvallen. Sorry daarvoor. We houden het altijd zo kort mogelijk.

Datum: 9 november
We werken tussen 01.00 en 06.00.

U hoeft zelf niets te doen, ook niet aanwezig te zijn. Wel is het fijn als u eventuele huisgenoten inlicht. Dan staat niemand voor verrassingen.
Wat is het nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Na een port scan op mijn modem heb ik de spectrum analyzer gevonden op poort 8080. Kan je daar nog iets leuks of interessants uit halen, of is die alleen maar interessant als je een storing hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PE4000 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:49:
[...]

Om 12:59 uur wederom een mail van Ziggo:

[...]

Wat is het nu :(
Kans dat je daadwerkelijk de gehele periode zonder internet/tv zit is best klein. Ik heb hier in de wijk 3x dergelijke werkzaamheden gehad en 1 nacht was er helemaal geen effect op iets (Smokeping bleef gewoon doorlopen), 2e nacht werd 2 maal kort de verbinding verbroken ca. 3 minuten rond 1:00 en 3 minuten rond 6:00 en de 3e keer was het van 1:00 tot 2:00 geen internet.
Naar mijn weten plaatsen ze de nieuwe hardware en pluggen dan iedereen om, dat duurt geen uren. (doen wij op het werk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ArcticWolf schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:49:
[...]

Kans dat je daadwerkelijk de gehele periode zonder internet/tv zit is best klein. Ik heb hier in de wijk 3x dergelijke werkzaamheden gehad en 1 nacht was er helemaal geen effect op iets (Smokeping bleef gewoon doorlopen), 2e nacht werd 2 maal kort de verbinding verbroken ca. 3 minuten rond 1:00 en 3 minuten rond 6:00 en de 3e keer was het van 1:00 tot 2:00 geen internet.
Naar mijn weten plaatsen ze de nieuwe hardware en pluggen dan iedereen om, dat duurt geen uren. (doen wij op het werk ook).
Zul je net zien: "and the new president of the USA is ....." verbinding weg :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Best wel ironisch eigenlijk aangezien de holding een Amerikaans bedrijf is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TommyboyNL schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:42:
Na een port scan op mijn modem heb ik de spectrum analyzer gevonden op poort 8080. Kan je daar nog iets leuks of interessants uit halen, of is die alleen maar interessant als je een storing hebt?
Het biedt je informatie over de signaalsterkte voor de volledige kabel frequentieband. Altijd handig om een schermprintje van te maken op het moment dat alles goed werkt zodat je dat later kan vergelijken met de signaalsterkte op een moment dat de boel niet meer goed werkt. Sommige DVB-C ontvangers bieden ook een dergelijk inzicht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/riBQuQd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:10
Brunniepoo schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 18:41:
[...]

Hier is ook een monteur langsgeweest. Het binnenkomend signaal bleek te sterk (zit nu een demper tussen) en ook hier een kabelbreukje in de wijkkast. Maar goed, dat is gefixet en de verbinding laat nog steeds te wensen over, dus die problemen waren vast ook heel erg maar niet de bron van de ellende...
Het wegvallen van het wifi-signaal bleek bij mij toch echt iets met de ip-adrestoewijzing te maken te hebben. Sinds ik de instelling heb gewijzigd van 60 minuten naar 9999 minuten is het allemaal wel werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Brunniepoo schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:25:
[...]

Het wegvallen van het wifi-signaal bleek bij mij toch echt iets met de ip-adrestoewijzing te maken te hebben. Sinds ik de instelling heb gewijzigd van 60 minuten naar 9999 minuten is het allemaal wel werkbaar.
Als je met niet teveel adressen werkt ( veel vrienden/gasten die wisselend langskomen ) is dat een prima oplossing.
Maar misschien is 1440 of 2880 minuten handiger om 'opraken' van adressen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:10
Vijf apparaten hier, maar ik zal je tip in gedachten houden als ik in de problemen kom. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Zijn er nog meer mensen in Eindhoven met een slecht connectie? Ziggo heeft mij een nieuwe modem gestuurd toen ik een klacht in diende, maar dat lost helemaal niks op..

http://i.imgur.com/4We67wr.png

Als ik een spel probeer te spelen, 1000+ ping en ik word disconnected, zelfs een youtube video kan niet snel genoeg laden om zonder buffering te spelen :(

Ik was allang weg van Ziggo gegaan, zoveel problemen in de 3 jaar dat ik van hun service gebruik maak, maar in mijn studenten huis wil de eigenaar niet switchen :(

Dit gebeurt zo vaak, en nooit en melding op hun site voor mijn postcode.

[ Voor 51% gewijzigd door jerkitout op 08-11-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Nu online
jerkitout schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:02:
Zijn er nog meer mensen in Eindhoven met een slecht connectie? Ziggo heeft mij een nieuwe modem gestuurd toen ik een klacht in diende, maar dat lost helemaal niks op..

http://i.imgur.com/4We67wr.png

Als ik een spel probeer te spelen, 1000+ ping en ik word disconnected, zelfs een youtube video kan niet snel genoeg laden om zonder buffering te spelen :(

Ik was allang weg van Ziggo gegaan, zoveel problemen in de 3 jaar dat ik van hun service gebruik maak, maar in mijn studenten huis wil de eigenaar niet switchen :(

Dit gebeurt zo vaak, en nooit en melding op hun site voor mijn postcode.
De info die je levert is dat je provider Ziggo is. Verder niets. Hiermee kunnen we je niet helpen.

Het is slimmer om type verbinding (wifi/kabel), modem waardes, manier van aansluiten, etc etc neer te zetten om je iets verder opweg te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
Ik zit met mijn lan kable direct aan de ziggo router gekoppelde. Ik kwam in deze topic alleen om over te klagen, mijn eigen netwerk kan ik zelf debuggen, ik vroeg mij af of ik alleen was met deze probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
jerkitout schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:57:
Ik zit met mijn lan kable direct aan de ziggo router gekoppelde. Ik kwam in deze topic alleen om over te klagen, mijn eigen netwerk kan ik zelf debuggen, ik vroeg mij af of ik alleen was met deze probleem.
We zitten hier niet op het forum van kassa om te klagen over een provider. Als je problemen hebt dan willen wij je graag helpen of je belt Ziggo en geeft ze de gelegenheid om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
jerkitout schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:57:
Of je alleen bent met dat probleem weten we niet omdat uit je post niet duidelijk is wat je probleem is (alleen dat je internet traag is).

Je zit in een studentenhuis, ik weet al wat je gaat antwoorden maar toch.. hoe is de bekabeling? Hoe is e.e.a. aangesloten? Je schrijft "dit gebeurt zo vaak" ... meer dan eens is in zo'n geval de oorzaak in huis te vinden en niet op het Ziggo netwerk.

Je schrijft dat je zelf je netwerk kan debuggen. Geef eens aan hoe je dat hebt gedaan? Je hebt je PC direct aan het modem gekoppeld... wat als je een andere computer probeert? Hoe is op deze slechte momenten de connectie via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:00
Bij mij stoort SBS 6 constant. Dit lag volgens mij aan de 4G straling en de bekabeling toch? Even ter bevestiging want dan ga ik ff een nieuwe kabel kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Boinkie schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:38:
Bij mij stoort SBS 6 constant. Dit lag volgens mij aan de 4G straling en de bekabeling toch? Even ter bevestiging want dan ga ik ff een nieuwe kabel kopen :)
Als je van die blokken / strepen met pixels hebt dan is dat 4G-interferentie inderdaad. Hebben mijn ouders ook last van, maar die kabel zit vast in de buis :F

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dat kan inderdaad, kan ook bijvoorbeeld een lamp zijn in de buurt. Als wij een lampje aanzetten die in dezelfde groep zit, zie je ook kort een ruisje in beeld.
Wij hebben overigens redelijk vaak storing op Nick junior (302-306 kanalen), nog niet kunnen ontdekken waaraan dat ligt. Soms wel, soms niet, op geen van de andere kanalen hebben we problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Nu online
Digitaal kan het 4G zijn maar ook Digitenne, DAB+, andere bron. Herkenbaar aan enkele zender werken niet de rest doet het prima.

Bij analoog strepen in het beeld, sneeuw ook interferentie door bovenstaande.

In beide gevallen alles nalopen. Alle componenten kunnen lek zijn. Connectoren, coaxkabels zijn het vaakste de boosdoener maar slechte splitters kunnen net zoveel ellende opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:00
PauseBreak schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:39:
[...]

Als je van die blokken / strepen met pixels hebt dan is dat 4G-interferentie inderdaad. Hebben mijn ouders ook last van, maar die kabel zit vast in de buis :F
Klopt, daardoor hele seizoen Masterchef Australie gemist :D Ga ik het vandaag maar even met een nieuwe kabel proberen. Anders mag Ziggo langs gaan komen.
MediaZoo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:00:
[...]

Digitaal kan het 4G zijn maar ook Digitenne, DAB+, andere bron. Herkenbaar aan enkele zender werken niet de rest doet het prima.

In beide gevallen alles nalopen. Alle componenten kunnen lek zijn. Connectoren, coaxkabels zijn het vaakste de boosdoener maar slechte splitters kunnen net zoveel ellende opleveren.
Hier gaat de kabel meteen vanuit het AOP naar de receiver met een kabeltje van 2 meter. Kan dus bijna alleen de kabel zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Boinkie op 08-11-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 15:01

Trouble

Everything is awesome

MediaZoo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:00:
[...]

Oh joy, wij hebben bij vooral Net5 storingen, en inderdaad blokkerig beeld/pixelvorming. We hebben alleen nog geen tijd genomen om contact met Ziggo op te nemen, want zoveel televisie kijken we nu ook weer niet :')

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alweer een jaartje bij Ziggo en geen spijt van de keuze. Wel kreeg ik laatst een leuke aanbieding van een andere provider. Is het zo dat ik korting kan krijgen bij Ziggo als ik ze op zou bellen? Het is nu maandelijks opzegbaar en de andere aanbieding is best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:38
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:44:
Alweer een jaartje bij Ziggo en geen spijt van de keuze. Wel kreeg ik laatst een leuke aanbieding van een andere provider. Is het zo dat ik korting kan krijgen bij Ziggo als ik ze op zou bellen? Het is nu maandelijks opzegbaar en de andere aanbieding is best interessant.
Ja, bel met de opzeglijn. Ik kreeg 6 maanden tegen € 34,95. Lees mijn andere posts even terug, ben lui vandaag.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:44:
Ja, 1200 bellen en dan in het menu kiezen voor de opzeggingen. Zeker als je een goede aanbieding hebt gekregen van een andere provider is er best iets te regelen. Het helpt als je zelf even goed op een rijtje hebt gezet wat je nou eigenlijk nodig hebt van ze en op basis daarvan de onderhandelingen begint.

Zorg er wel voor dat je even de tijd hebt, want je staat vrijwel altijd echt wel een kwartier of langer in de wachtrij.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:49:
[...]

Ja, bel met de opzeglijn. Ik kreeg 6 maanden tegen € 34,95. Lees mijn andere posts even terug, ben lui vandaag.
Cheers, ik heb je post gevonden en dat ziet er interessant uit. Heb nu zelf 150mbit tegen 58 euro en maar 1 box, dus ben stuk duurder uit dan jij.
PauseBreak schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:51:
[...]

Ja, 1200 bellen en dan in het menu kiezen voor de opzeggingen. Zeker als je een goede aanbieding hebt gekregen van een andere provider is er best iets te regelen. Het helpt als je zelf even goed op een rijtje hebt gezet wat je nou eigenlijk nodig hebt van ze en op basis daarvan de onderhandelingen begint.

Zorg er wel voor dat je even de tijd hebt, want je staat vrijwel altijd echt wel een kwartier of langer in de wachtrij.
Ik ga vanavond eens bellen! :)
Eerst even alles op een rijtje zetten inderdaad.

Dank guys! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:02:
[...]

Cheers, ik heb je post gevonden en dat ziet er interessant uit. Heb nu zelf 150mbit tegen 58 euro en maar 1 box, dus ben stuk duurder uit dan jij.

[...]

Ik ga vanavond eens bellen! :)
Eerst even alles op een rijtje zetten inderdaad.

Dank guys! _/-\o_
Zelf ook gedaan. KPN belde mij met een aanbieding. Ze mailde me ook de aanbieding nog is toe.

Dus ik daarna ziggo bellen en uitgelegd wat kpn mij bood. Toen gaf de ziggo mevrouw door dat ik van de nieuwe leden aanbieding gebruik mocht maken 6 maanden voor de helft van het geld toen nog.

Dat was een jaar geleden, ik wacht even tot de tablet aktie voorbij is en dan maar weer is kijken wat er te regelen valt.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Wii4all schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:18:
[...]

Zelf ook gedaan. KPN belde mij met een aanbieding. Ze mailde me ook de aanbieding nog is toe.

Dus ik daarna ziggo bellen en uitgelegd wat kpn mij bood. Toen gaf de ziggo mevrouw door dat ik van de nieuwe leden aanbieding gebruik mocht maken 6 maanden voor de helft van het geld toen nog.

Dat was een jaar geleden, ik wacht even tot de tablet aktie voorbij is en dan maar weer is kijken wat er te regelen valt.
Tablet actie is net verlengd ;)
Maar je kan ook kiezen om die tablet niet te nemen en dan de korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
jongetje schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:39:
[...]

We zitten hier niet op het forum van kassa om te klagen over een provider. Als je problemen hebt dan willen wij je graag helpen of je belt Ziggo en geeft ze de gelegenheid om het probleem op te lossen.
Dit is toch de Ziggo ervaring topic. Ik kan best hier klagen, dat is mijn ervaring.. Ik heb met helpdesk probeerde dit te oplossen = nieuw modem = nog steeds problemen. Niks over storing op hun website.

Ik verwacht niet dat mensen mijn probleem proberen op te lossen, dat is deze topic niet voor.. Ik klaag dat zij het niet kunnen oplossen.

[ Voor 3% gewijzigd door jerkitout op 08-11-2016 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Nu online
jerkitout schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:51:
[...]

Dit is toch de Ziggo ervaring topic. Ik kan best hier klagen, dat is mijn ervaring.. Ik heb met helpdesk probeerde dit te oplossen = nieuw modem = nog steeds problemen. Niks over storing op hun website.

Ik verwacht niet dat mensen mijn probleem proberen op te lossen, dat is deze topic niet voor.. Ik klaag dat zij het niet kunnen oplossen.
Dit hele forum is erop gericht om mensen te helpen. Klagen heeft geen zin en lost al helemaal je probleem niet op. Daarbij draagt het niets bij aan de lopende discussies.

Dat je een individuele storing hebt houdt niet in dat hun website hem aangeeft. Anders zou de website vol staan met storingen. Daarbij ligt vrijwel 99% van de storingen bij de klant in huis en zijn apparatuur en komt het zelden voor dat een storing in het netwerk zit. Is er een netwerkstoring dan heeft Ziggo het al gezien en een monteur aangestuurd voordat jij een helpdeskmedewerker gesproken hebt en overtuigd hebt dat er iets speelt. Iedere aansluiting wordt immers gemonitord door Ziggo en zodra er sprake is van groepsuitval en dus een netwerkstoring krijgen ze direct melding in hun interne systemen.

Wil je toch lekker klagen en geen hulp gebruik dan de reguliere kanalen voor jou als doelgroep om je gal te spuwen: http://kassa.vara.nl http://www.trosradar.nl/ http://www.klacht.nl/ http://www.allestoringen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

En wat hebben wij aan jouw geklaag?
Geef ons dan in ieder geval voer om te kijken of wij nog iets kunnen bedenken voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Trouble schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:03:
[...]

Oh joy, wij hebben bij vooral Net5 storingen, en inderdaad blokkerig beeld/pixelvorming. We hebben alleen nog geen tijd genomen om contact met Ziggo op te nemen, want zoveel televisie kijken we nu ook weer niet :')
Net5 (zowel SD als HD) zit in een transport stream die in Friesland op 490MHz. Dat is een van de frequenties waar T-DAB (digitale radio) op kan storen. Waarschijnlijk heb je daar last van.

In dezelfde transport stream zitten o.a. ook Ketnet en RTL Telekids. Als je probleem veroorzaakt wordt door die interferentie ga je daar dezelfde blokkerigheid zien.

Als dat zo is, en op andere kanalen veel minder, dan weet je wat je moet doen: ontdekken waar het lek is op 490MHz en die lek dichten.

Ziggo is verantwoordelijk tot aan overnamepunt in huis, en voor de afscherming van je DTV decoder. Rest is eigen verantwoordleijkheid. Eerste zaak is om dus te bepalen of het signaal goed binnen komt. Als dat niet zo is, is het simpel: Ziggo bellen en op laten lossen.

Zit het verderop bij jou in huis, dan kun je (maar moet je ook) meer zelf doen.

Nu, eerste stap dus:
- zoek waar je coax het huis binnenkomt (meestal bij oude huizen in woonkamer, bij >1980 nieuwbouw in meterkast) en zet je decoder daar neer.
- sluit het aan met één korte coaxkabel aan op dat aansluitpunt, direct zonder splitters/versterkers, liefst de kant-en-klare die je van Ziggo erbij kreeg.
- sluit TV aan op decoder en kijk naar Net5 (of Ketnet of RTL Telekids).

Zelfde blokjes als anders? Dan andere coaxkabel ertussen (willekeurig welke). Nog steeds zelfde blokjes? Ziggo bellen. Probleem moet ofwel in aangeleverd signaal danwel in decoder zitten.

Geen blokjes? Dan zit het ergens in je eigen kabels. #1 oorzaak is connectoren die slecht gemonteerd zijn, vooral waar stukjes mantel ("schaamhaar") uit de connector steken. Een enkel koperdraadje dat onder de connector uit komt fungeert al als antenne waarmee dit soort signalen op je netwerk komen. Een voor een je normale kabels, splitters en/of versterkers aansluiten. Op gegeven moment gaat het mis. Dan weet je welke kabel/onderdeel het precies is. Daar kijken naar de connectoren. Als het een kant-en-klare kabel is, vervang hele ding. Heb je zelf connectoren erop gezet, schroef die dingen eraf en zet ze er - voorzichtig - weer op. Goede kans dat het dan goed gaat :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10 15:01

Trouble

Everything is awesome

Wauw :D Ik ga dit eens doorschuiven naar m'n vriend denk ik, en dat we dan samen maar eens moeten kijken of we iets kunnen doen d:)b

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ik heb sinds vandaag een rare storing.

De TV gaat plots op iedere zender storen (blokken + haperingen) en mijn modem geeft tegelijk deze melding om de paar seconden:

"Lost MDD Timeout;CM-MAC=54:67:51:6e:53:89;CMTS-MAC=00:21:d8:d2:11:61;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;"

Dit duurt ongeveer 5 minuten en dat is allen weer prima voor een paar uur. Mijn Internet blijft het wel prima doen en de upstream waardes zijn stabiel op 41 dBmV en downsteam is gemiddeld 5 dBmV met 38 SNR.

Heeft iemand hier een idee over? Mijn AOP en stekkers zijn iets van een maand geleden nog door Ziggo vervangen na een andere storing en ik zag dat ze vorige week de hele straatkast hebben vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf mooi bij mijn oude abbo. Niks overstappen en dan geklooi hebbeni met die horizon boxen. Ik betaal 43 euro per maand. Daarvoor heb ik het volgende. 25 mbit internet, vastbellen (wat ik overgens niet gebruik), basis tv/tv royaal, myprime, replay tv wifi hotspots met 5 smartcards en zo af en toe maandje gratis film1 kijken. Ik huur verder ook niks bij ziggo. Waarom zou je ook? Ik gebruik mijn eigen interactive decoders/recorders en alles is voor habbekrats te koop op marktplaats. Ik hoef geen cheap tablet ik bespaar liever maandelijks op mijn abbo kosten. Ziggo mailde mij met een verlengings aanbod maar dan ben ik zeker 26 euro per maand duurder uit na 3 maanden dus mooi aanbod is dit zeker niet. Enig verschil is hogere internet snelheid maar dat verschil merk ik nooit omdat ik toch geen grote bestanden download en anders wacht ik ff iets langer. Overgens nooit last van storingen. Ik gebruik dus ook geen horizon spul en gebruik eigen asus wifi router met Technicolor modem. Mensen staren zich blind om horizon decoder maar die ik gebruik kan nagenoeg hetzelfde en dat scheeld mij huurgeld. Ik vindt het prima zo en voorlopig ben ik overal duurder uit dan wat ik nu betaal zelfs een verlengings aanbod van ziggo ben ik dus fors duurder uit en die tablet?? Die mogen ze houden. Die is al bijna van vorige eeuw haha
dan te bedenken dat hier ook al glasvezel ligt maar blijf nog wel ff bij ziggo.
afzender... zeer tevreden ziggo klant

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanditZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-08 05:39
Redondo1982 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:49:
[...]

Je hoeft niet naar de opzeg lijn te bellen. Ik heb vorige week gewoon gebeld en gezegd dat mijn jaar contract afgelopen is en of ze met mij willen kijken of ik nog wel het pakket heb wat bij mij past. Kwam uit dat ik het passende pakket al had en vervolgens gevraagd of ik korting kon krijgen als ik weer een jaar contract nam. Dit kon en wordt per 1 december zo weg gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:11:
Ik blijf mooi bij mijn oude abbo. Niks overstappen en dan geklooi hebbeni met die horizon boxen. Ik betaal 43 euro per maand. Daarvoor heb ik het volgende. 25 mbit internet, vastbellen (wat ik overgens niet gebruik), basis tv/tv royaal, myprime, replay tv wifi hotspots met 5 smartcards en zo af en toe maandje gratis film1 kijken. Ik huur verder ook niks bij ziggo. Waarom zou je ook? Ik gebruik mijn eigen interactive decoders/recorders en alles is voor habbekrats te koop op marktplaats. Ik hoef geen cheap tablet ik bespaar liever maandelijks op mijn abbo kosten. Ziggo mailde mij met een verlengings aanbod maar dan ben ik zeker 26 euro per maand duurder uit na 3 maanden dus mooi aanbod is dit zeker niet. Enig verschil is hogere internet snelheid maar dat verschil merk ik nooit omdat ik toch geen grote bestanden download en anders wacht ik ff iets langer. Overgens nooit last van storingen. Ik gebruik dus ook geen horizon spul en gebruik eigen asus wifi router met Technicolor modem. Mensen staren zich blind om horizon decoder maar die ik gebruik kan nagenoeg hetzelfde en dat scheeld mij huurgeld. Ik vindt het prima zo en voorlopig ben ik overal duurder uit dan wat ik nu betaal zelfs een verlengings aanbod van ziggo ben ik dus fors duurder uit en die tablet?? Die mogen ze houden. Die is al bijna van vorige eeuw haha
dan te bedenken dat hier ook al glasvezel ligt maar blijf nog wel ff bij ziggo.
afzender... zeer tevreden ziggo klant
Goed dat je even je hart komt luchten, ik hoop dat je nu voldaan bent. Het topic maakt veel los bij de mens vandaag zie ik.

Ter informatie:
Je kan gewoon zelf een abo samenstellen zonder de Horizon boxen. Het is maar even dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:53:
[...]

Goed dat je even je hart komt luchten, ik hoop dat je nu voldaan bent. Het topic maakt veel los bij de mens vandaag zie ik.

Ter informatie:
Je kan gewoon zelf een abo samenstellen zonder de Horizon boxen. Het is maar even dat je het weet.
Onzin weer. Ik Kom hier echt mijn hart niet luchten maar meer mensen erop wijzen dat je beter door slim te denken lagere abbo kosten kunt hebben dan maar te blijven schooien om een veroudere tablet. Waarom zijn er zoveel mensen op dit forum die alsmaar commentaar geven op elkaar? Laat ieder zijn of haar verhaal doen. Er zijn al zeurkousen en wijsneuzen genoeg op deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit snap ik niet. Nu staat er bij pakket tv royaal dat dit pakket vanaf 1 januari duurder wordt met 1,95 per maand omdat ziggo hbo films en series in een bestaand pakket (tv royaal) drukt en de klant ongevraagd meer moet gaan betalen wat ik zeer onterecht vindt en dit is ook voor bestaande klanten. Nu kreeg ik net een mail van ziggo dat dit toch niks extras per maand zou gaan kosten?? Dit schreven ze mij: Als Ziggo-klant heeft u al een ruim tv-pakket met de populairste films en series. Maar per 1 januari wordt uw pakket nog completer. We breiden het dan uit met het beste van HBO. U hoeft daar niks extra's voor te betalen en niks voor te doen. Geniet van het beste van HBO
Vanaf volgend jaar kunt ook u genieten van HBO films en series zoals Game of Thrones, Westworld en Girls. Series van de hoogste kwaliteit die wereldwijd al miljoenen kijkers trokken. We delen ze dan ook graag met u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:37:
Dit snap ik niet. Nu staat er bij pakket tv royaal dat dit pakket vanaf 1 januari duurder wordt met 1,95 per maand omdat ziggo hbo films en series in een bestaand pakket (tv royaal) drukt en de klant ongevraagd meer moet gaan betalen wat ik zeer onterecht vindt en dit is ook voor bestaande klanten. Nu kreeg ik net een mail van ziggo dat dit toch niks extras per maand zou gaan kosten?? Dit schreven ze mij: Als Ziggo-klant heeft u al een ruim tv-pakket met de populairste films en series. Maar per 1 januari wordt uw pakket nog completer. We breiden het dan uit met het beste van HBO. U hoeft daar niks extra's voor te betalen en niks voor te doen. Geniet van het beste van HBO
Vanaf volgend jaar kunt ook u genieten van HBO films en series zoals Game of Thrones, Westworld en Girls. Series van de hoogste kwaliteit die wereldwijd al miljoenen kijkers trokken. We delen ze dan ook graag met u.
Ik heb ook het idee dat ze de prijsverhoging van tv royaal hebben terug getrokken. Maar het zou mij niets verbazen als het onverwachts toch zo is in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 21:10:
[...]

Onzin weer. Ik Kom hier echt mijn hart niet luchten maar meer mensen erop wijzen dat je beter door slim te denken lagere abbo kosten kunt hebben dan maar te blijven schooien om een veroudere tablet. Waarom zijn er zoveel mensen op dit forum die alsmaar commentaar geven op elkaar? Laat ieder zijn of haar verhaal doen. Er zijn al zeurkousen en wijsneuzen genoeg op deze wereld.
Als er één iemand commentaar heeft en de wijsneus uithangt dan ben jij het wel. Jij komt met een huilverhaal over de marketingmachine van Ziggo en dat Horizon en de tabletactie niks is. Dat moet iedereen voor zichzelf weten. De één kiest voor de tablet, de ander voor lagere abokosten. Feit is wel dat jij hier even kwam verkondigen dat je niet moet overstappen ivm Horizon. Maar dit ben je helemaal niet verplicht. Je kan immers je eigen pakket samenstellen zonder Horizon en als je dat een beetje slim aanpakt dan is het zelfs goedkoper dan je abo door laten lopen iedere maand.

Wat was anders de strekking van je verhaal dan? Op mij komt het heel geforceerd over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:50:
[...]
Wat was anders de strekking van je verhaal dan? Op mij komt het heel geforceerd over.
Volgens mij heeft hij een valide klacht over de abonnementsmodellen van Ziggo. Dat mag toch?
Dat is toch valide inhoud voor de discussie in dit topic? Er reageren hier in het topic soms mensen op een klacht over Ziggo alsof ze last hebben van Stockholm syndrome. Dat vind ik juist weer irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ANdrode schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:46:
[...]

Volgens mij heeft hij een valide klacht over de abonnementsmodellen van Ziggo. Dat mag toch?
Dat is toch valide inhoud voor de discussie in dit topic? Er reageren hier in het topic soms mensen op een klacht over Ziggo alsof ze last hebben van Stockholm syndrome. Dat vind ik juist weer irritant
Valide klacht? Meer een persoonlijk verhaal wat we blijkbaar allemaal even moeten aanhoren. Voor de rest scheert ie alle overige gebruikers over één kam door te refereren aan de mensen die Horizon allemaal aan laten praten. En dat allemaal omdat die het net even anders doen? En tot slot van rekening gebruikt hij daar ook nog onjuiste informatie voor, aangezien je ook pakketten hebt zonder Horizon en je dan met een jaar abo ook nog goedkoper uit bent en er meer voor terug krijgt in de zin van sneller internet. Ik probeer lezers in dit topic te behoeden van onjuiste informatie en het daardoor maken van een verkeerde keus.

En dan dat Stockholm syndroom. Pffff....kom op man even serieus! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 02-10 07:28
Ik heb het helemaal 'mooi':
Als Ziggo-klant heeft u al een ruim tv-pakket met de populairste films en series. Maar per 1 januari wordt uw pakket nog completer. We breiden het dan uit met het beste van HBO. U betaalt € 4,95 per maand minder.
Snap alleen niet waarom ik nu 4,95 minder ga betalen. Eens een belletje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

RiCk schreef op woensdag 09 november 2016 @ 07:31:
Ik heb het helemaal 'mooi':

[...]

Snap alleen niet waarom ik nu 4,95 minder ga betalen. Eens een belletje doen.
Heb je TV Extra? Of TV Royaal + MyPrime?
Redondo1982 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:53:
[...]

Ter informatie:
Volgens mij kun je geen abonnement samenstellen zonder Horizon box... Er is geen optie aanwezig als je "Zelf je pakket samenstellen" kiest.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
[...]

Hoe ik het zie:

Je meldt een probleem bij Ziggo en bent richting hun net zo vaag als dat je hier bent, met een erg negatieve instelling. Ziggo probeert ondanks dat toch te helpen en stuurt nieuw modem. Maar omdat het probleem in je eigen netwerk zit, helpt het nieuwe modem niet om je probleem op te lossen.
Je bent echter best overtuigd van je eigen "debugging" op je netwerk en gaat daarom op een openbaar forum proberen alsnog je gelijk te krijgen.
Wanneer mensen vragen gaan stellen om je alsnog te willen helpen, roep je al dat je alleen wou klagen omdat je blijkbaar zelf ook aan je "debugging" skills begint te twijfelen.

Wil je eigenlijk het probleem wel opgelost hebben?

Vraag anders of Ziggo een monteur stuurt. Als het probleem op je eigen netwerk zit kost dat wel geld maar aangezien je zo sterk overtuigd bent dat het bij Ziggo ligt, loop je vast geen risico.

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 09-11-2016 07:57 ]

Pagina: 1 ... 130 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.