Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zal het later op de dag nog eens proberen als er geen extra onnodige activiteiten op het systeem zijn tijdens de test (met actieve torretjes op dit moment).

Edit: en deze zonder.

Modem staat in bridge, verbinding is bekabeld, router is Asus AC87U, alle interne lan-verbindingen lopen via switch die direct achter de AC87U is geplaatst.

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 22-07-2015 14:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 18:24
stormfly schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:07:
Hmm kan ik niet helemaal in meegaan, jij ziet het als een prioritering/QoS maar QoS werkt alleen end to end en trust me zodra je op het coax segment zit (daar waar het op dat moment congested is) is er geen QoS.

Blijft dus een waardeloze test imho :9 want of je het pakket nu eerder of later uitstuurt zodra het op het cogested coax segment is ben je overgeleverd aan....
Ik zie het niet als QoS. Behalve dan dat het inderdaad uiteindelijk de 'Quality of Service' bewaakt. Verreweg de meeste programma's kunnen best hun eigen 'quality' kiezen, mits de latency laag is. Ik ken geen protocollen die beter of net zo goed werken met hogere latency. Misschien dat ECIP zich er weinig van aan trekt.

Traditionele QoS / prioritering / DiffServ heeft echt heel veel configuratie nodig. Op de routers, en de servers en de clients. En dan werkt het nog steeds niet als je overbelasting binnen prio 1 categorie zit. Hier heb je in feite de instelling "gebruik fq_codel". Dan ben je al een heel eind richting beter. fq_codel heeft als optie om een andere maximale vertraging op te geven. Maar default (dacht: 5 ms) werkt vrij prima.

Omdat je fq_codel helaas nog niet op je modem kan draaien, zal je de up- en download op je router iets moeten knijpen. Waardoor de buffers voornamelijk in je eigen router blijven. fq_codel op die router heeft zo meer effect.

Ik praat overigens niet over datacentra waar je precies de vereiste bandbreedtes weet voor de handvol vastgelegde data stromen. Als het je eigen feestje is dan kan je daar prima je eigen regels stellen.

DSL Reports Speedtest is geen zinloze test. Dat je verbinding kan dichtslibben als je het vol gebruikt is een echt probleem. De oplossing is er ook al. En die zit al sinds 2013 in de Linux kernel. Wordt dus tijd om dat overal uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

martinusz schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:29:
[...]
Wie gebruikt nu de WiFi van de standaard modem die geleverd wordt 8)7 ;)
Denk dat dat een hele goede vraag is om in de openingspost te zetten van deel 10 en welk modem ze dan hebben. Nu is het modem in bruikleen dus indirect betaal je voor je modem via je abonnement.Dus als ik ergens voor betaald wil ik dat het goed werkt.
Weet niet of de vergelijking goed is,maar als jij een auto huurt/leased en daar zit een kofferbak in die je niet kan gebruiken,maar wel nodig hebt.Ga je er toch ook niet mee akkoord dat de huur/leasmaatschappij zegt:koop maar een aanhanger en we vergoeden een deel van je aankoop.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 16:55
Ventrigo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:29:
[...]

Denk dat dat een hele goede vraag is om in de openingspost te zetten van deel 10 en welk modem ze dan hebben. Nu is het modem in bruikleen dus indirect betaal je voor je modem via je abonnement.Dus als ik ergens voor betaald wil ik dat het goed werkt.
Weet niet of de vergelijking goed is,maar als jij een auto huurt/leased en daar zit een kofferbak in die je niet kan gebruiken,maar wel nodig hebt.Ga je er toch ook niet mee akkoord dat de huur/leasmaatschappij zegt:koop maar een aanhanger en we vergoeden een deel van je aankoop.
Jawel, je huurt dan een auto met een bepaalde kofferbak. Blijkt hij te klein dien je zelf voor de aanhanger te zorgen.

Bij wifi. Ziggo levert een standaard wifi modem met bepaalde functies. Wil jij anders en/of beter dan dien je daar zelf de kosten voor te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Laatst online: 18-09 18:24
Dancis schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:51:
resultaat

Dit is draadloos met een WNDR3700v2 met DD-WRT op 5 Ghz.
DD-WRT heeft ook fq_codel. De bandbreedte limiet zou ik alleen instellen voor de upload kant. Aangezien de WNDR3700v2 naar ik meen 'shaping' maar tot iets van 40Mbit/s trekt. Laat alle verdere 'Prioritizing' hoofdstukken achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

MediaZoo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:31:
[...]
Jawel, je huurt dan een auto met een bepaalde kofferbak. Blijkt hij te klein dien je zelf voor de aanhanger te zorgen.

Bij wifi. Ziggo levert een standaard wifi modem met bepaalde functies. Wil jij anders en/of beter dan dien je daar zelf de kosten voor te dragen.
Ik huur nu een auto waar niet gaat om hoe groot/klein deze is,maar om het feit dat als ik denk om er boodschappen in te kunnen het niet mogelijk is.

Het gaat er bij mij ook niet om dat ik anders of beter wil,maar gewoon een werkend apparaat wil waar het voor dient:draadloos internetten.Als dat niet mogelijk is omdat het modem draadloos niet kan opboksen tegen de signalen bij mij in de buurt en het komt omdat het modem maar één antenne heeft laat ze dan een ander modem sturen die het wel kan.Laat ze anders zoiets in de algemene voorwaarden opnemen (misschien dat ik er overheen heb gelezen) dat de Wi-Fi op het modem niet toereikend kan zijn en er een "standaard" vergoeding tegenover staat (of verzin er iets op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Ventrigo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:49:
[...]
Als dat niet mogelijk is omdat het modem draadloos niet kan opboksen tegen de signalen bij mij in de buurt en het komt omdat het modem maar één antenne heeft laat ze dan een ander modem sturen die het wel kan.
WiFi is een share medium en dan ook nog eens door de lucht. Daardoor hangt het van je muren, plafonds maar ook van het aantal en sterkte van signalen af van buren (en de plaasting van je modem). Uiteindelijk zitten we hier wel op tweakers en Ziggo garandeerd geen snelheid voor WiFi, dan kan geen enkele provider. Je kunt het verbeteren door een accesspoint aan te sluiten of je modem in bridge te laten zetten met een eigen router.

Ander alternatief is verhuizen naar een hutje op de hei met buren op minstens 1 km afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

jongetje schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:31:
[...]
Ander alternatief is verhuizen naar een hutje op de hei met buren op minstens 1 km afstand.
Villa op de hei mag natuurlijk ook _/-\o_
[...]
Als dat niet mogelijk is omdat het modem draadloos niet kan opboksen tegen de signalen bij mij in de buurt en het komt omdat het modem maar één antenne heeft laat ze dan een ander modem sturen die het wel kan.
Nou , liever niet.
Dan heeft binnen korte tijd de hele straat een modem met een sterke zender en druk je elkaar net zo hard weer weg. Nu kan je nog een verschil maken door zelf een goede AC-router aan te schaffen.

[ Voor 51% gewijzigd door hjs op 22-07-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

jongetje schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:31:
[...]
Uiteindelijk zitten we hier wel op tweakers en Ziggo garandeerd geen snelheid voor WiFi, dan kan geen enkele provider.
Heb het ook niet over de snelheid.Heb het namelijk over het feit dat de verbinding met het internet wordt verbroken,maar wel Wi-Fi verbinding en op een smartphone de melding krijg opnieuw aan te melden op de Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:53
[...]

Ik huur nu een auto waar niet gaat om hoe groot/klein deze is,maar om het feit dat als ik denk om er boodschappen in te kunnen het niet mogelijk is.

Het gaat er bij mij ook niet om dat ik anders of beter wil,maar gewoon een werkend apparaat wil waar het voor dient:draadloos internetten.Als dat niet mogelijk is omdat het modem draadloos niet kan opboksen tegen de signalen bij mij in de buurt en het komt omdat het modem maar één antenne heeft laat ze dan een ander modem sturen die het wel kan.Laat ze anders zoiets in de algemene voorwaarden opnemen (misschien dat ik er overheen heb gelezen) dat de Wi-Fi op het modem niet toereikend kan zijn en er een "standaard" vergoeding tegenover staat (of verzin er iets op).
De modem werkt en de WiFi signalen doen het, dus het apparaat werkt gewoon. Dat jij het niet toereikend vindt is jammer, maar daar kun je zelf wat aan doen.
Ziggo kan niet garant staan voor de omgevingsfactoren van meer dan een miljoen klanten, een vergoeding is natuurlijk al helemaal belachelijk.

Snap niet zo goed, mensen willen gerust paar tientjes betalen voor een abonnement, maar eenmalig paar tientjes voor een goede eigen router is teveel gevraagd (terwijl je daar jaren plezier van hebt).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 16:44
Ventrigo schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:50:
[...]

Heb het ook niet over de snelheid.Heb het namelijk over het feit dat de verbinding met het internet wordt verbroken,maar wel Wi-Fi verbinding en op een smartphone de melding krijg opnieuw aan te melden op de Wi-Fi.
Dus je moet opnieuw inloggen en je Wifi pass invoeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

boekee schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:48:
[...]
Dus je moet opnieuw inloggen en je Wifi pass invoeren ?
Ja,meerdere malen per dag en bijna elke dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 20:25
Is er een storing in 7414 gebied?

Heb geen internet meer maar de verbinding is er wel , waarschijnlijk iets met de DNS servers. Kom zelfs het modem niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt toch geen DNS nodig om je modem in te komen? Als je je modem niet in komt is er bij jou thuis, tussen jouw PC en je modem, iets niet in orde. Of met het modem zelf.

[ Voor 53% gewijzigd door Jerrythafast op 23-07-2015 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is een korte onderbreking op 5467 geweest. Modem reset was voldoende om de handel te herstellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
hier dus ook , weet niet wat het geweest is maar het is weer voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:41
Ik heb sinds kort ook een probleem met de standaard WiFi modem. Als ik op mijn vaste PC aan het downloaden (nieuwsgroepen via supernews) ben, knalt de WiFi op alle tablets en telefoons er steeds uit. Best irritant als ik boven achter de vaste PC zit en mijn vriendin van beneden schreeuwt dat het internet niet werkt >:)

Misschien ook maar eens een andere Router kopen en de Ziggo meuk in bridge modus zetten. Welke draadloze Router raden jullie aan? Het liefste niet al te duur;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:24
pricewatch: TP-Link TL-WDR3600 doet het hier prima, zeker met OpenWRT erop geflashed is hij lekker snel en stabiel. Tweedehands wel wat goedkoper te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:06
lochtejans schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:57:
Ik heb sinds kort ook een probleem met de standaard WiFi modem. Als ik op mijn vaste PC aan het downloaden (nieuwsgroepen via supernews) ben, knalt de WiFi op alle tablets en telefoons er steeds uit. Best irritant als ik boven achter de vaste PC zit en mijn vriendin van beneden schreeuwt dat het internet niet werkt >:)

Misschien ook maar eens een andere Router kopen en de Ziggo meuk in bridge modus zetten. Welke draadloze Router raden jullie aan? Het liefste niet al te duur;)
pricewatch: Netgear WNDR3700

Als je geen zin hebt in trucjes met andere firmware is een Netgear 3700 ook prima, het kan natuurlijk nog wel wat beter maar dan moet je de portemonnee een stuk verder open trekken >:)

Eigenlijk is nagenoeg iedere fatsoenlijke dual-band gigabit router een goeie upgrade voor de Ziggo "meuk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:46

allure

Titaan fase 2/3

O my... Here we go again... :X

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/r254xh.png

[ Voor 4% gewijzigd door allure op 24-07-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Even een kleine crosspost; maar DHCP/Wifi op een 2e router moet toch ook gewoon werken zonder de Ubee in de bridge modus te laten zetten?
shoombak schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 11:08:
Nou schiet mij maar lek, gisteren al een tijd bezig geweest maar ik kom er niet uit.

Ik heb een standaard ziggo Ubee modem, die momenteel als router/dhcp/wifi functioneert.
Ik zou deze graag laten als bridge en de functionaliteiten laten uitvoeren door een TPlink incl DDWRT.

Ubee ip 192.168.1.1 DHCPrange 192.168.1.25~.75
TPlink ip 192.168.1.2

Maar zodra ik DHCP uitzet op de Ubee, aanzet op de Tplink krijg ik prima een ipadres in de juiste range, alleen wordt de DNS ingesteld op 192.168.1.2, zelfs als ik de Ubee in bridge modus laat zetten door Ziggo wordt de DNS niet goed uitgedeeld.

Zie instellingen van de Tplink
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

In principe kan dat wel werken ja, je zit alleen met een dubbele NAT/DHCP met de problemen van dien.

DHCP uit op de 2e router en de kabel tussen de 1e en 2e router in een LAN-poort steken, dat moet prima werken. :)

Dat is niet wat je wilt, kun je in dit geval niet op de 2e router handmatig een DNS-server meegeven?

[ Voor 56% gewijzigd door allure op 24-07-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:41
nooberke schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:43:
[...]

pricewatch: Netgear WNDR3700

Als je geen zin hebt in trucjes met andere firmware is een Netgear 3700 ook prima, het kan natuurlijk nog wel wat beter maar dan moet je de portemonnee een stuk verder open trekken >:)

Eigenlijk is nagenoeg iedere fatsoenlijke dual-band gigabit router een goeie upgrade voor de Ziggo "meuk"
Is zo'n router met een andere firmware echt zoveel sneller en stabieler dan de standaard firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

lochtejans schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:37:
[...]

Is zo'n router met een andere firmware echt zoveel sneller en stabieler dan de standaard firmware?
Ja, ik heb een tplink met dd wrt en dat ding is goud, 122 dagen uptime probleemloos 8)

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
cactusman schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:43:
[...]

Ja, ik heb een tplink met dd wrt en dat ding is goud, 122 dagen uptime probleemloos 8)
En ik draai een tp-link met stock firmware. ding doet het ook al tijdje zonder problemen.
Dus een andere firmware is niet nodig. Dat is afhankelijk van wat je ermee wilt doen.

@ Shoombak: mogelijk de gateway op adres van je router zetten.
DNS kan je zelf eventueel wel instellen (in de router) als iets anders dat moet worden uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shoombak schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:28:
Even een kleine crosspost; maar DHCP/Wifi op een 2e router moet toch ook gewoon werken zonder de Ubee in de bridge modus te laten zetten?

[...]
Wat je zou kunnen doen is de DHCP van het modem aanlaten en die van TP-link uitzetten, zo zal de routering ook goed gaan, althans dat werkt hier zonder problemen, wat is de reden dat je de DHCP niet via het modem wilt regelen?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:07:
[...]

Wat je zou kunnen doen is de DHCP van het modem aanlaten en die van TP-link uitzetten, zo zal de routering ook goed gaan, althans dat werkt hier zonder problemen, wat is de reden dat je de DHCP niet via het modem wilt regelen?
Ivm Chromecast en omzeilen van Google DNS server wil ik dit laten lopen via mijn TPlink. Maar zelfs met de standaard DNS instellingen, krijg ik het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Wat doe je precies?

Mijn Ubee staat in bridge modus, en ik gebruik een tp-link als router.
Deze krijgt via de wan een ip vanuit ziggo en de dhcp deelt de adressen uit.
Als default gateway het adres van de tplink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
allure schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 14:30:
In principe kan dat wel werken ja, je zit alleen met een dubbele NAT/DHCP met de problemen van dien.

DHCP uit op de 2e router en de kabel tussen de 1e en 2e router in een LAN-poort steken, dat moet prima werken. :)

Dat is niet wat je wilt, kun je in dit geval niet op de 2e router handmatig een DNS-server meegeven?
Waarom doorgestreept? Dat is wel hoe het aangesloten moet zijn als de Ubee niet in bridge staat. Zoals je zelf al zegt krijg je anders dubbel NAT en dat is echt gruwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Dat is zoals ik het zou doen/ zoals het "hoort".
Echter gaf shoombak aan, de DHCP op zijn 2e router te willen draaien.

Niet ideaal maar het zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08 09:46
Hallo

ik heb een vraagje, ik deel met een aantal vrienden een ziggo kaartje, inclusief sport1 fox sports HBO ect.
nu hoorde ik via via dat dat niet meer werkt op de Horizon box. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Dus werkt het of werkt het niet?

Groeten T-bone88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
T-bone88 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:24:
Hallo

ik heb een vraagje, ik deel met een aantal vrienden een ziggo kaartje, inclusief sport1 fox sports HBO ect.
nu hoorde ik via via dat dat niet meer werkt op de Horizon box. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Dus werkt het of werkt het niet?

Groeten T-bone88
Ik denk dat het wel gaat werken want , de kaarten blijven gewoon naast de Horizon werken , tenzij je op 2 verschillende adressen 2 horizon boxen hebt dan werkt het niet.

De Horizon werkt niet meer met Smartcards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Dancis schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat het wel gaat werken want , de kaarten blijven gewoon naast de Horizon werken , tenzij je op 2 verschillende adressen 2 horizon boxen hebt dan werkt het niet.

De Horizon werkt niet meer met Smartcards.
Dus dan werkt het sowieso niet? want er kan geen smartcard meer in? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-bone88 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:53:
[...]

Dus dan werkt het sowieso niet? want er kan geen smartcard meer in? Of begrijp ik je nu verkeerd?
De horizon heeft een ingebouwde smartkaart als ik het goed heb

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:18
MdO82 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:58:
[...]

De horizon heeft een ingebouwde smartkaart als ik het goed heb
Achter in de Horizon zit voor zover ik weet wel een kaartslot

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
robbinonline schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 13:04:
[...]

Achter in de Horizon zit voor zover ik weet wel een kaartslot
zover ik had begrepen zit er inderdaad wel een kaartslot in. Alleen zouden smartcards van andere niet meer werken op een ander adres zeg maar. Maar hoop dat iemand dat kan ontkennen/bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Horizon heeft een ingebouwde smartcard en de kaartlezer in het apparaat kan je niet gebruiken. Als het abonnement niet binnen je eigen abo actief is dan kun je 'cardsharen' wel schudden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 14:01
Is het iemand gelukt om als bestaande klant de aanbieding te krijgen voor nieuwe klanten?

Ik heb gebeld voor de "speciale aanbieding" maar ze konden mijn huidige pakket omzetten naar het nieuwe pakket voor dezelfde prijs. Alleen dan zit er geen My prime bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Laatst online: 29-09 08:49
Zeer slecht te spreken over Ziggo de laatste tijd.

Kan al meer dan 3 maanden geen fox sports go meer kijken als ik inlog via mijn ziggo account. (krijg meldingen in de trant van "Geen rechten om livestreams te bekijken"). Problemen zijn begonnen na het samenvoegen van de databases van UPC en ziggo.

Toen ik nog geen problemen had:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MsHP1K8.png

Toen de problemen begonnen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BLLmLul.png

Opeens een ander ID bij foxsports? En geen actief abonnement meer volgens fox.

Ondertussen al tientallen meldingen over gemaakt. Wel geld terug gekregen maar daar gaat het mij niet om. Het is een dienst die ik afneem en gewoon moet werken. Principekwestie

Het gekke is ook als Ziggo mijn account een reset wil geven dit niet kan omdat er geen " mijn ziggo" account gevonden kan worden, wat vreemd is aangezien ik gewoon in kan loggen en mijn gegevens in kan zien. Elke keer weer met een kluitje het riet ingestuurd.

Laatste paar keren aangeven dat ze mijn " mijn ziggo" account is moeten verwijderen zodat ik hem opnieuw aan kan maken. Laatste keer beloofd dat het zou gebeuren. Wat schets mijn verbazing, deze week een brief in de bus met " U heeft uw gebruikersnaam van mijn ziggo opgevraagd". WHUTTT :(

[ Voor 20% gewijzigd door Mrk87 op 25-07-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toch een mooi aanbod van Ziggo gehad als bestaande klant. Een jaarcontract met TV + Internet 120Mbps voor 6 maanden 29,95 euro, daarna 54,50 euro. Ik krijg wel een Humax HD-ontvanger opgestuurd, maar hoef er niets mee te doen. Heb een Humax HD-recorder die prima werkt en wil geen Horizon.

Uiteindelijk geen 52,50 euro wat ik nu betaal, maar als je het op de stapel smijt elke maand 42,50 euro. Keurig! :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Thoraxx schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 15:32:
Is het iemand gelukt om als bestaande klant de aanbieding te krijgen voor nieuwe klanten?

Ik heb gebeld voor de "speciale aanbieding" maar ze konden mijn huidige pakket omzetten naar het nieuwe pakket voor dezelfde prijs. Alleen dan zit er geen My prime bij.
Dat is me dus gelukt, zie post hierboven. Zag jouw post te laat. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
Vandaag een Ziggo monteur gehad. Die heeft het aansluitpunt van de COAX in de meterkast, en het verdeelblok buiten in de straat vervangen, want hij vond het signaal niet helemaal geweldig. Het heeft weinig geholpen helaas:

Zaterdagmiddag om vijf uur. Het stormt en het regent. Zo ziet mijn internet er uit op dat moment:

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/20qmcjm.jpg

Volgens mij is de lijn waar ik opzit gewoon zwaar overboekt.

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:19:
Toch een mooi aanbod van Ziggo gehad als bestaande klant. Een jaarcontract met TV + Internet 120Mbps voor 6 maanden 29,95 euro, daarna 54,50 euro. Ik krijg wel een Humax HD-ontvanger opgestuurd, maar hoef er niets mee te doen. Heb een Humax HD-recorder die prima werkt en wil geen Horizon.

Uiteindelijk geen 52,50 euro wat ik nu betaal, maar als je het op de stapel smijt elke maand 42,50 euro. Keurig! :)
Exacto. Ze laten je gewoon maandelijks 2 euro aftikken voor een ontvanger die je niet wilt. Bah. Dat ze je de nieuwe-klanten-korting gaven is wel netjes. Maar die nieuwe voorwaarden die Ziggo tegenwoordig hanteert zijn echt walgelijk.
TStick schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:50:
(...)
[afbeelding]

Volgens mij is de lijn waar ik opzit gewoon zwaar overboekt.
Volgens de tekst in je plaatje zit er een 2 seconden buffer op je verbinding, wat best valt te rijmen met overboeking. Wat krijg jij als je een speedtest doet? Ik krijg op het moment steeds een piekje van 10 Mb/s (zou best 2 seconden tussen de piekjes kunnen zitten!) en verder 0. (Niet naar het getal kijken, de grafiek laat de echte snelheid zien - het getal loopt gewoon rustig af 10.0, 9.9, 9.8, ... maar de grafiek gaat bij mij gewoon bijna verticaal omlaag terug naar 0.)

De kracht van ons netwerk is weer bereikt hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
Het is om te huilen. Dit is mijn 120 Mbps Internet abonnement van UPC.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/r20r3m.png

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, dat is wel nog vrij stabiel. Stabiel traag :p Ik kreeg gewoon oranje piekjes (zoals die ene hoge piek onder de 's' bij jou) met verder alleen maar grijs. Ik haal nu de 41 Mb/s weer, dus ik denk dat de buren hun filmpje binnen hebben of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09 10:51
Gisteren de stoute schoenen aangetrokken na jaren lid geweest te zijn en Ziggo gebeld( opzeggen menu)
Hier heb ik desbetreffende medewerker gevraagt om mijn abbonement stop te zetten.

Dit was niet mijn insteek maar meer om een korting of iets extra te krijgen voor mij als vaste klant !

Dit is gelukt: ik ga van 120Mbps naar 200 Mbps en betaal eerste 6 maanden geen 64,- euro maar 34,50.
Na deze 6 maanden ga ik van mijn oorspronkelijke 58,- naar 64,- .

Ik zie dat de snelheids verhoging al is doorgevoerd : 195,06 Mpbs en upload 20,05 Mbps ( zeer netjes)

Dus voor de vaste klanten : Het kan geen kwaad om eens keer te bellen! ze komen echt niet uit z,n eigen een extraatje bezorgen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door CallmeGod op 25-07-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 19:06
martijn24 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:11:
Gisteren de stoute schoenen aangetrokken na jaren lid geweest te zijn en Ziggo gebeld( opzeggen menu)
Hier heb ik desbetreffende medewerker gevraagt om mijn abbonement stop te zetten.

Dit was niet mijn insteek maar meer om een korting of iets extra te krijgen voor mij als vaste klant !

Dit is gelukt: ik ga van 120Mbps naar 200 Mbps en betaal eerste 6 maanden geen 64,- euro maar 34,50.

Ik zie dat de snelheids verhoging al is doorgevoerd : 195,06 Mpbs en upload 20,05 Mbps ( zeer netjes)

Dus voor de vaste klanten : Het kan geen kwaad om eens keer te bellen! ze komen echt niet uit z,n eigen een extraatje bezorgen. ;)
Bij de Mediamarkt Ziggo shop-in-shop hebben ze ook een lopende actie begreep ik, daar krijg je €125 euro aan cadeaubonnen als je voor een jaar overstapt naar een duurder pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
nooberke schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:14:
[...]

Bij de Mediamarkt Ziggo shop-in-shop hebben ze ook een lopende actie begreep ik, daar krijg je €125 euro aan cadeaubonnen als je voor een jaar overstapt naar een duurder pakket
Dat is ook zeker wel een goeie actie! tip voor volgend jaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 20:40

Dit hebben wij ook een keer gedaan, ze beginnen dan gelijk met een aanbieding voor zo'n ontvanger die je niet wilt hebben maar als je door blijft vragen en als je de juiste persoon aan de telefoon krijgt kun je echt wel een leuke korting afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ligt de 'news.ziggo.nl' nieuwsgroepen server plat? Ik kreeg zonet een 482 Authentication melding, maar nu een 931 Timeout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:08:
*zucht* Zojuist een gevalletje hopeloos meegemaakt met de klantenservice. We hebben hier nog een 'ancient' Ubee modem/router staan uit 2010 (volgens mij zelfs 2009, kan de leverbon niet meer vinden) waarvan het Wi-Fi signaal het afgelopen jaar steeds minder aan het worden is. Voorheen konden we altijd nog 90 mbps halen maar sinds een aantal maanden mogen we van geluk spreken als we de 40-50 nog bereiken. Met een abonnement van 120mbps vind ik dit knap hopeloos en het is gewoon aantoonbaar dat het Wi-Fi signaal zwakker en zwakker aan het worden is. Aan de buren kan het niet liggen, die zitten allemaal op de 2,4 Ghz band terwijl ik als enige op de 5 Ghz band zit. Op de 2,4 Ghz band haal ik zelfs niet meer dan 10-20 Mbps. Apparaat is trouwens ook extreem heet.

Dus ik bellen met de klantenservice: "Ja..ja meneer, wij leveren het signaal, niet het Wi-Fi signaal." Ja..maar Ziggo levert ook de modem! En na dik 5 jaar (!) vind ik het normaal dat een apparaat vervangen gaat worden, zeker in de IT. Nope, niet bij Ziggo dus. Durf zelfs te stellen dat als we een modem uit 1995 hadden gehad en de klantenservice 'niets vreemds ziet' je alsnog kan fluiten.

Nu moet ik dus zelf maar een router gaan kopen en de boel daarna in bridgemodus zetten. Wat een bagger bedrijf is Ziggo geworden zeg. Vroeger met Casema was het altijd goede service maar nu met de hele monopolie is enige vorm van klantvriendelijkheid volledig verdwenen en gaat het alleen nog maar om de $$$ voor de 'American Overlord' Liberty Global. KPN is ook geen optie omdat ik in een 'ontwikkelingsgebied' woon genaamd de Randstad rond Leiden waar je niet meer kan krijgen dan 20-30mbps op de telefoonkabel. Lang leve de concurrentie, not.
Gewoon modem uit stopcontact trekken en bellen dat hij het niet meer doet en dat er rook uit kwam. Dan kun meestal kiezen tussen levering per pakket of door monteur (die ook meteen alles naloopt). Volhouden dat hij 'dood' is en je krijgt je zin. Ik heb zelf met de Cisco en sinds gisteren Technicolor 7210 hele goede ervaringen. Gewoon volle 120Mbit via WiFi (±1 á 2 Mbit fluctuatie).

Al gebruik ik zelf eigenlijk nooit het modem en gebruik ik een Time Capsule voor mijn routerzaakjes terwijl het modem in bridged staat. Niet omdat de modems geen goed WiFi leveren (zoals je hierboven kunt lezen), maar puur voor de backup functie die de TC heeft in mijn bonjour overgoten netwerk.
ThinkPadd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:09:
Ligt de 'news.ziggo.nl' nieuwsgroepen server plat? Ik kreeg zonet een 482 Authentication melding, maar nu een 931 Timeout
Sinds Ziggo eigenlijk UPC is met een Ziggo sausje erover, worden er geen nieuwsgroepen meer aangeboden. Ze zijn ermee gestopt.

Edit: Correctie, als je er al gebruik van hebt gemaakt dan zou het moeten werken, tenzij je naar een nieuwer pakket bent gemigreerd. Zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/nieuwsgroepen/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 13:09:
Hier geen problemen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:39:
[...]

Gewoon modem uit stopcontact trekken en bellen dat hij het niet meer doet en dat er rook uit kwam. Dan kun meestal kiezen tussen levering per pakket of door monteur (die ook meteen alles naloopt). Volhouden dat hij 'dood' is en je krijgt je zin. Ik heb zelf met de Cisco en sinds gisteren Technicolor 7210 hele goede ervaringen. Gewoon volle 120Mbit via WiFi (±1 á 2 Mbit fluctuatie).
Shit..dat is eigenlijk wel een goede tip. Stom dat ik daar niet zelf aan had gedacht!

Anyway, ik heb uiteindelijk maar de geldbuidel geopend en de pricewatch: Asus RT-AC87U gekocht en de Ubee in Bridge Modus laten zetten door de Klantenservice (Oud Casema gebied, kan je dus niet zelf doen, UPC gebied wel). Volledige snelheid (120mbits) nu zonder enige vorm van fluctuatie in de snelheid of signaal. Er was dus wel degelijk wat mis met de Ubee, maar de klantenservice laat je gewoon in de kou staan als het om vervanging gaat.

Toen ik ging bellen om de boel in Bridge Modus te laten zetten wist men zelfs geen eens wat dit in hield...na het vragen bij een collega had men opeens weer het scriptje gevonden. Dayuhm het niveau. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
THE_BASE schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:20:
[...]

Dat is me dus gelukt, zie post hierboven. Zag jouw post te laat. :)
Netjes! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx

Dus je hebt de actie voor nieuwe klanten + betaal je straks 64,- ipv 73,95?
Komen ze daar zelf mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Thoraxx schreef op maandag 27 juli 2015 @ 01:09:
[...]

Dus je hebt de actie voor nieuwe klanten + betaal je straks 64,- ipv 73,95?
Komen ze daar zelf mee?
Ik betaalde voor mijn abbonement die ik al jaren heb 58,- ( oude upc klant )

tv horizon met HD zenders ( geen royaal)
bellen ( standaard)
120 Mbps

Na 6 maanden dus 6 euro meer betalen wat ik voorheen deed ( 64,-)
enigste aanpassing is 200 Mbps internet rest van pakket blijft ongewijzigd

Korting : 23,50 per maand x 6 maanden.

En ja ze kwamen hierzelf mee ! ben een beetje creatief en je komt heel ver ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CallmeGod op 27-07-2015 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik dacht ook dat het duurder was, maar een Humax in plaats van Horizon zorgt voor maandelijks 4 euro korting.

Ik heb dus hetzelfde abonnement een jaar doorgezet voor 54,50 euro per maand. Dat is 2 euro meer dan nu, 24 euro duurder. Maar ik krijg 6 maanden voor 30 euro. Structureel gezien zit ik dan op 42,50 euro per maand.

Opzeggen-menu kiezen en uitleggen dat je graag wilt blijven. Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo Mobiel naar KPN en wie weet deed ze dat iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 15:39:
[...]
Sinds Ziggo eigenlijk UPC is met een Ziggo sausje erover, worden er geen nieuwsgroepen meer aangeboden. Ze zijn ermee gestopt.

Edit: Correctie, als je er al gebruik van hebt gemaakt dan zou het moeten werken, tenzij je naar een nieuwer pakket bent gemigreerd. Zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/nieuwsgroepen/
pdukers schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:34:
[...]

Hier geen problemen momenteel.
Ben er al achter denk ik. Heb blijkbaar m'n oude @home adres weggegooid die nog onder abonement van m'n ouders hing (woon al een tijdje op mezelf). Kreeg vanochtend in Gmail namelijk ook error dat hij geen e-mail meer kon ophalen van de POP3 server.

Zal het eens proberen met het @ziggo.nl adres wat we ook hebben (maar niet gebruiken omdat we bij Gmail / Outlook.com een adres hebben).

Net nog een handige app gevonden, 'WifiHotStop (Android)'. Die zorgt ervoor dat als je zowel de wifispots als je thuisnetwerk binnen bereik hebt, hij je thuisverbinding zal verkiezen boven de wifispot.
Wel handig, want ik gooide het wifispots netwerk nu steeds uit m'n telefoon na gebruik, omdat hij thuis anders ook op dat netwerk zou gaan. En dat gooit m'n domotica in de knoei (dan weet m'n domotica niet meer dat ik thuis ben).
Net geinstalleerd, ben benieuwd. Je kunt ook andere hotspot namen toevoegen in de trein.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 27-07-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
martijn24 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 01:14:
[...]

Ik betaalde voor mijn abbonement die ik al jaren heb 58,- ( oude upc klant )

tv horizon met HD zenders ( geen royaal)
bellen ( standaard)
120 Mbps

Na 6 maanden dus 6 euro meer betalen wat ik voorheen deed ( 64,-)
enigste aanpassing is 200 Mbps internet rest van pakket blijft ongewijzigd

Korting : 23,50 per maand x 6 maanden.

En ja ze kwamen hierzelf mee ! ben een beetje creatief en je komt heel ver ;)
Hier is het ook gelukt! Bedankt voor de tip! :>
Anders was ik overgestapt naar een andere provider puur uit principe haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Thoraxx schreef op maandag 27 juli 2015 @ 14:45:
[...]

Hier is het ook gelukt! Bedankt voor de tip! :>
Anders was ik overgestapt naar een andere provider puur uit principe haha
Hahaha graag gedaan _/-\o_

Welke korting heb jij gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
martijn24 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:10:
[...]

Hahaha graag gedaan _/-\o_

Welke korting heb jij gekregen?
Zelfde korting als de nieuwe klanten 6 maanden 34,- :)
Heb ook mijn internet laten verhogen daar betaal ik straks ook iets van 5 euro meer per maand voor.

Maar krijg ook nieuwe modem omdat ik nog een oude heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Ze zullen bij de helpdesk wel denken moet iedereen nu korting hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Jordyz schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:06:
Ze zullen bij de helpdesk wel denken moet iedereen nu korting hebben :P
Ja ogja laat ze maar eens wat doen voor de vaste klanten onder ons O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
martijn24 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:33:
[...]

Ja ogja laat ze maar eens wat doen voor de vaste klanten onder ons O+
Ja inderdaad, ben zelf ook al 7 jaar vaste klant en kreeg toen ook een korting van 6 maanden voor 30 euro per maand. Moet je het contract wel 2 jaar verlengen in plaats van telkens iedere maand kunnen opzeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Ik ben nu trouwens op vakantie en heb al een aantal keren Ziggo Bapp gebruikt, het werkt ideaal.
Overal waar je Wi-Fi hebt lekker gratis bellen.

Ik moet nogal veel bellen voor het werk dus dan dekt het een beetje in de kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Laatst online: 29-09 14:11
Ik heb als vaste klant ook gebeld en t volgende gekregen :

- 1e 6 maanden 29,95, dan 59,95
- zelfde snelheid (120mb) Niet een pakket omhoog dus
- horizon box
- 1e 6 maanden gratis hbo
- eerste 3 maanden gratis ci+ module en dan dus per maand opzegbaar
- 12 maanden contract

Niet gek al zeg ik t zelf :-)
Jordyz schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:41:
[...]

Ja inderdaad, ben zelf ook al 7 jaar vaste klant en kreeg toen ook een korting van 6 maanden voor 30 euro per maand. Moet je het contract wel 2 jaar verlengen in plaats van telkens iedere maand kunnen opzeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
[quote]enzoronald schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:54:
Ik heb als vaste klant ook gebeld en t volgende gekregen :

- 1e 6 maanden 29,95, dan 59,95
- zelfde snelheid (120mb) Niet een pakket omhoog dus
- horizon box
- 1e 6 maanden gratis hbo
- eerste 3 maanden gratis ci+ module en dan dus per maand opzegbaar
- 12 maanden contract

Niet gek al zeg ik t zelf :-)

[...]
[/quote
Dat is inderdaad ook erg netjes :)
Ik heb niks aan een Horizon box of iets dus dat heb ik toen niet gedaan omdat ik zo weinig TV kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 19:46
Welke CAM + smartcard combi op de tweedehands markt werkt (nog) bij Ziggo?

Mijn ouders verhuizen binnenkort en zullen het TV Standaard pakket nemen. Initieel ongecodeerd maar ja om toch een beetje HD te kunnen kijken (niet interactief) zal er toch een smartcard in hun TV moeten... Nieuwprijzen liggen erg hoog en huren is ook weer zo wat. TV (Panasonic TX-L42FT60E) is Ziggo gecertificeerd, CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar nieuwe klanten kunnen toch geen smartcards meer activeren? Althans, zoiets had ik gelezen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Ik kan het hier even zo gauw niet vinden, maar kun je die 'korting' ook krijgen als je alleen internet en tv hebt? Of geldt het alleen voor het All-in one pakket? Want alleen over dat laatste kan ik wat vinden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Jordyz schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:22:
Ik ben nu trouwens op vakantie en heb al een aantal keren Ziggo Bapp gebruikt, het werkt ideaal.
Overal waar je Wi-Fi hebt lekker gratis bellen.

Ik moet nogal veel bellen voor het werk dus dan dekt het een beetje in de kosten :)
Dan moet je inderdaad wel het altijd bellen hebben. Als je dat niet hebt is het niet bepaald goedkoper dan bijvoorbeeld Skype Out of een andere VoIP provider.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Hooglander1 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:13:
[...]

Dan moet je inderdaad wel het altijd bellen hebben. Als je dat niet hebt is het niet bepaald goedkoper dan bijvoorbeeld Skype Out of een andere VoIP provider.
Ja dat klopt, alleen wel jammer dat het niet over 3g kan dan sluit ik alleen mijn belbundel af:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26
Ik wil even wat tegen jullie aanhouden, ik heb met Ziggo contact gehad en ze kunnen een leuke aanbieding geven als ik overstap naar het nieuwe abonnementen model als vaste klant.

Maar ik weet niet of ik er wijs aan doe omdat je dan direct onder het huurmodel valt. Ze geven terecht aan als je een humax ontvanger kocht voor minimaal 100 euro blijft die 4 jaar werken(?) en als hij eerder stuk gaat (hebben we gehad) op 3 jaar heb je weer kosten voor vervanging, het huur model heeft ook voordelen.

Hij kan aanbieden met behoud van alle huidige actieve smartcards zonder extra kosten:
  • Play Start & Connect Complete (dat is een samengestelde bundel ipv standaard bundel)
  • 6 maanden 34,95 (daarna 55,95)
  • geen activatie kosten a 29,95
  • 6 maanden HBO gratis
  • alle 4 de huidige smartcards blijven werken zonder huurkosten
Het is zelf mogelijk om een Ci+ module te kopen en daar een huidige smartcard in te stoppen.

Zijn er zaken die ik over het hoofd zie 8)7 of lijkt deze overstap een behoorlijk goede aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-09 15:34

Bluebe

Roar

kwam deze maand opeens achter een mindere verrassing...de rekening was weer omhoog gegaan. Ik de rekening na kijken blijkt Fox sports opeens met bijna 8,- te zijn verhoogd. Even verder zoeken en nu blijkt het dat ze beide pakketten (for sports eredivisie + international) nu hebben samengevoegd en je het ook niet meer los kan krijgen. Wij hebben geen mail, bericht op de portal of post of wat dan ook van deze wijziging doorgekregen, iemand anders die dit wel van te voren wist?

was altijd 17,25 per maand kwijt, en nu 24,95 p.m. ik zit zwaar te denken het nu maar op te zeggen. Vind € 300,- per jaar voor een aantal wedstrijden echt te gek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:02

Tags NL

Harmful or Harmless?

Bluebe schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:36:
kwam deze maand opeens achter een mindere verrassing...de rekening was weer omhoog gegaan. Ik de rekening na kijken blijkt Fox sports opeens met bijna 8,- te zijn verhoogd. Even verder zoeken en nu blijkt het dat ze beide pakketten (for sports eredivisie + international) nu hebben samengevoegd en je het ook niet meer los kan krijgen. Wij hebben geen mail, bericht op de portal of post of wat dan ook van deze wijziging doorgekregen, iemand anders die dit wel van te voren wist?

was altijd 17,25 per maand kwijt, en nu 24,95 p.m. ik zit zwaar te denken het nu maar op te zeggen. Vind € 300,- per jaar voor een aantal wedstrijden echt te gek worden.
Ik zie nog gewoon het normale Eredivisie pakket staan en een optie om een combi Eredivisie en Internationaal te doen? Ook op mijn laatste factuur:

FOX Sports Eredivisie 01-08-2015 tot 01-09-2015 € 17,95

Dus misschien gewoon klantenservice bellen?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 12:57

Wailing_Banshee

You're Next

TStick schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:25:
Het is om te huilen. Dit is mijn 120 Mbps Internet abonnement van UPC.

[afbeelding]
Dat is snel! Ik zit regelmatig op 120Kbps download en 2Mbps upload... (ipv 120Mbps down en 12Mbps up). En dat bedraad.... Het is dat ADSL gewoon geen optie is (als ik net als Harsh Critic met ADSL nog 30Mbps zou halen was het nog wel een optie geweest, maar 5 is gewoon te traag), anders had ik mijn abonnement eind dit jaar gewoon weer opgezegd. Met mijn ADSL (max 5Mbit!) was ik vaak nog veel sneller dan dat ik nu regelmatig met mijn 120Mbit ben.... (die 5Mbit was een constante snelheid, als hij al varieerde was het tussen de 4.9 en 5.1...)
stormfly schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:28:
Hij kan aanbieden met behoud van alle huidige actieve smartcards zonder extra kosten:
Eerst zien, dan geloven...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

GiveMeThoseTags schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:29:
[...]

Ik zie nog gewoon het normale Eredivisie pakket staan en een optie om een combi Eredivisie en Internationaal te doen? Ook op mijn laatste factuur:

FOX Sports Eredivisie 01-08-2015 tot 01-09-2015 € 17,95

Dus misschien gewoon klantenservice bellen?
Ja ze zijn aan het uitzoeken waar het nu fout gaat, zal niet de eerste keer zijn. Vul eigenlijk altijd even contact formuliertje in dan bellen ze redelijk snel terug. Kan de keren dat ik ondertussen contact heb gehad over foutieve administratie niet meer op 2 handen tellen. Zal wel net een pech geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe

Bluebe

Roar

Ook wel even netjes te vermelden, ze hebben het dan ook wel weer netjes opgelost...

Je kan inderdaad nog gewoon de 2 paketten los krijgen, ze hebben weer een fout gemaakt door de aanbieding niet stop te zetten wat ze hadden toegezegd. Nu krijg ik de 24,95 van de afgelopen maand terug + de 17,95 van volgende maand terug en mijn abbonement wordt terug gezet naar alleen fox sports eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:48

Trackerfire

BTC HODLER

Ook zojuist een vergelijkbare aanbieding gekregen met hierboven, alleen met de kritische noot dat deze pas gegeven wordt in het menu opzeggen. De rest van afdelingen kan he-le-maal niks voor je betekenen:

* 6 mnd € 29,95 daarna € 55,95
* 6 mnd gratis HBO
* Alle smartcards blijven actief
* Geen horizon box
* Snelheid blijft hetzelfde 120mbit (geen upgrade hoeven doen)

Succes iedereen!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trackerfire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 16:32:
Ook zojuist een vergelijkbare aanbieding gekregen met hierboven, alleen met de kritische noot dat deze pas gegeven wordt in het menu opzeggen. De rest van afdelingen kan he-le-maal niks voor je betekenen:

* 6 mnd gratis HBO
* Geen horizon box

Succes iedereen!
Ik zie geen horizon, betekend dat je dan iets anders krijgt of krijg je gewoon de korting en blijft de rest hetzelfde ?
Alleen zit je dan in het "nieuwe" pakket?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Klopt horizon box is een abonnement stap hoger zie mijn vorige post voor de exacte namen welke ze aanbieden waardoor je "gelijk" blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:48

Trackerfire

BTC HODLER

MdO82 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 17:12:
[...]

Ik zie geen horizon, betekend dat je dan iets anders krijgt of krijg je gewoon de korting en blijft de rest hetzelfde ?
Alleen zit je dan in het "nieuwe" pakket?
Ik had alles in 1 plus met interactieve ci+ modules thuis. Ik hoefde dus niet de horizon box wat weer 4 euro per maand scheelt :)!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:26
Meer mensen die niet kunnen inloggen op Mijn Ziggo? Geeft soms niets aan en soms dat wachtwoord fout is. Zelfde gegevens werken wel op Horizon.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
RHPJS schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:57:
Meer mensen die niet kunnen inloggen op Mijn Ziggo? Geeft soms niets aan en soms dat wachtwoord fout is. Zelfde gegevens werken wel op Horizon.tv
Heb het 5 minuten geleden nog met twee accounts toevallig gedaan en ging vlekkeloos....

Edit: maar nu niet meer, das sterk wanné?

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2015 19:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 16:34
Sinds 19:30 kan ik niet meer inloggen in mijn mailbox, krijg de melding dat het wachtwoord niet klopt.

Hoop dat het vanavond nog verholpen is gezien ik een mailtje verwacht.

[ Voor 8% gewijzigd door Sincery op 28-07-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan112
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 23:55
Sincery schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:07:
Sinds 19:30 kan ik niet meer inloggen in mijn mailbox, krijg de melding dat het wachtwoord niet klopt.

Hoop dat het vanavond nog verholpen is gezien ik een mailtje verwacht.
Ik heb daar vanaf ongeveer 19:00 ook last van. In Windows Live mail: -ERR mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again. En via de webmail kan je wel inloggen maar dan staat er na het inloggen: Er is een fout opgetreden 400 Bad Request.

[ Voor 5% gewijzigd door Jonathan112 op 28-07-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 16:34
Jonathan112 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:41:
[...]

Ik heb daar vanaf ongeveer 19:00 ook last van. In Windows Live mail: -ERR mail storage services unavailable, wait a few minutes and try again. En via de webmail kan je wel inloggen maar dan staat er na het inloggen: Er is een fout opgetreden 400 Bad Request.
Gebruik zelf ook Windows Live Mail, kan alleen maar hopen dat het tegen middernacht verholpen is.
Blijkt dat de storing over heel Nederland trekt.

https://allestoringen.nl/storing/ziggo/overzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
Dat is tegenwoordig de standaard binnen bedrijven helaas. Om een echte deal te krijgen moet je als klant mondiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zojuist via chat proberen korting te krijgen bij overstap naar nieuwe jaarabonnement met gelijke snelheden, zonder horizon. Helaas gaf medewerker aan dat dit niet mogelijk was. hij kon me wel op het nieuwe abo zetten, met standaard mediabox, tegen zelfde bedrag.

Dan toch maar opzeg menu eens ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een tip voor jullie, als ex-helpdeskmedewerker bij een concurrent van Ziggo: áls je belt en je gaat naar opzeggingen en áls ze beweren dat het niet mogelijk is dan roep je gewoon verbaast 'Hoezo, dat is niet mogelijk? Mijn broer heeft gisteren hetzelfde gekregen van jullie?'. Dan gaat meteen een lampje aan bij de retentie-medewerker dat jij op de hoogte bent van hun mogelijkheden, soms heb je nog een enkeling die je probeert te overbluffen en die dan zegt 'Tja meneer, maar die had waarschijnlijk een ander (soort) abonnement' als een soort poging om je weer in het ongewisse te laten over wat voor promo's hij kan weggeven. Als je dan even droogjes opdreunt welk abonnement 'je broer' had en wat hij heeft gekregen (als inspiratie kun je onderstaande quote van Trackerfire gebruiken) dan heb je grote kans dat de desbetreffende medewerker beseft dat je niet te overbluffen bent. Als je echt het gevoel hebt dat je een lefgozer bent dan kun je zelfs nog beweren dat je er 'gisteren bijzat, bij dat gesprek' of dat je gisteren zelf hebt gebeld 'namens je broer'.

Een enkele, echte goede retentiemedewerker, die zal je alsnog proberen te overbluffen door te vragen naar PC+huisnummer van 'je broer' om zogenaamd 'zelf eens te kijken wat hij had en wat hij heeft gekregen'. Ook dit is simpelweg een trucje om je te overbluffen in de hoop dat je niets kunt noemen. Deze laatste categorie is vrij zeldzaam, maar gebruikt het toch zijn onderhandelingspositie te versterken. Immers werkt het simpel; als jij als klant niet weet wat voor korting hij jou kan geven, heeft de medewerker de leiding in de onderhandeling en heeft hij het meeste speelruimte.

Vaak heeft de afdeling retentie de volgende mogelijkheden op volgorde van voorkeur en op aflopende volgorde van wat hij per week een X keer mag weggeven:
1. Het 'gewone' abonnement voor de 'gewone prijs' (Ziggo's beleid is om hier 90% van de keren op te mikken)
2. Het abonnement met een klein beetje korting
3. Het abonnement met meer korting
4. Het abonnement met dikke vette korting
5. Het abonnement met dikke vette korting en gratis diensten (zenders etc.) en/of producten (tablet, domotica pakket etc.)

E.e.a. natuurlijk tegen de voorwaarde dat je accepteert dat je 1 en soms wel 2 jaar vastzit.

Nummertje 1 mag hij altijd doen, nummertje 5 maar 1 keer in de week. Die laatste wil hij dan ook bewaren voor klanten met een hoge churn. Churn is een soort getal dat zichtbaar is bij elk account en dat is berekend door een algoritme. Het geeft aan hoe waarschijnlijk een klant écht weg gaat bij het bedrijf. Verder hangt het er natuurlijk ook vanaf wie je treft en of hij/zij het je gunt. Houdt er rekening mee dat, ondanks dat veel retentiemedewerkers bij Ziggo gewoon een harde nee verkopen, ze echt wel 'bang' zijn voor je opzegging. Medewerkers worden namelijk beoordeeld op het opzeggingspercentage (aantal opzeggingen/aantal totale gesprekken), maar ook op hoeveel korting ze weggeven. Ze checken ook altijd of je al eerder korting hebt gehad in het voorgaande jaar, alle gesprekken daarover zijn vastgelegd in een logje. Dus als jij het jaar daarvoor een gratis Humax hebt gekregen, dan zijn ze al weer veel minder geneigd je een korting te geven.

Het is een leuk, maar lastig spel. Als jij namelijk aangeeft dat jij een tevreden klant bent en het liefst wil blijven, dan weet de medewerker dat je een kortingsjager bent en als hij het je niet gunt, hij al vaak korting heeft weggegeven die week of zijn opzeggingspercentage is laag dan krijg je dikwijls geen korting aangeboden, zo ver zelfs dat ze gewoon je opzegging aannemen (want ze denken, die annuleert de opzegging toch wel). Aan de andere kant, als jij half schuimbekkend en woest de lijn in vliegt, vanwege de zoveelste storing, dan kan het ook zijn dat je geen korting aangeboden krijgt, omdat de de medewerker daar de heil niet van inziet en het gevoel heeft dat het toch niet zal helpen en die zal dan zijn best doen om het gesprek voor jou zo kort mogelijk te laten zijn zodat jij tenminste een snelle en voorspoedige opzegging hebt. Uiteraard komt het heel ongeloofwaardig over als je in beide scenario's ineens omslaat naar respectievelijk woeste klant of tevreden klant die wil blijven tegen korting.

Hoe dan ook het blijft een leuk spel en het is altijd aan te raden dat je laat merken dat je weet wat de medewerker op zijn lijstje onder zijn toetsenbord heeft staan. Want geloof me, ze hebben een lijst staan met promocodes en daarachter het pakket met de bijbehorende kortingsprijs/cadeau. Op elk gegeven moment staan daar minstens 10 soms wel 30 promocodes op en als jij laat merken dat jij weet wat zijn bewegingsruimte is dan sta je al met 1-0 voor.

* 6 mnd gratis HBO
* Geen horizon box

Succes iedereen!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2015 12:39 . Reden: Toevoegingen, typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
zijn er nog meer mensen bij wie de snelheid overdag slecht is en na 23 uur geen vuiltje aan de lucht?

Moet wel zeggen dat het via wifi is maar heb een eigen router achter de UBEE (in bridge) maar overdag is de snelheid zo wisselend en dan later in de avond/nacht is er niks meer aan de hand.

Heb alles al nagelopen op wifi , alles loopt op 5Ghz maar overdag is de snelheid niet op snelheid te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4540354323.png

Edit: waarschijnlijk interferentie van iets op 5Ghz...... in de woonkamer op ongeveer 1 meter lage snelheid en in de slaapkamer er naast , met een muur er tussen strak de 120 8)7

Wat kan er nog meer storen op de 5 ghz?? Heb de 5ghz al uigezet van de horizon , maar dat helpt ook niks.dect telefoon is er niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Dancis op 29-07-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:55:
zijn er nog meer mensen bij wie de snelheid overdag slecht is en na 23 uur geen vuiltje aan de lucht?

Moet wel zeggen dat het via wifi is maar heb een eigen router achter de UBEE (in bridge) maar overdag is de snelheid zo wisselend en dan later in de avond/nacht is er niks meer aan de hand.

Heb alles al nagelopen op wifi , alles loopt op 5Ghz maar overdag is de snelheid niet op snelheid te krijgen.

[afbeelding]
Misschien overdag interferentie van het WiFi verkeer door je buren? Geen idee of het jonge mensen zijn, maar mijn ervaring is dat men na het 40ste jaar al gauw rond 22/23u gaat slapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Grappig dat ik enkele pagina,s terug begon met het ( opzeggen) van mijn Ziggo contract en daar een leuke
aanbieding aan overhield.

Nu paar pagina,s verder zie ik meer tweakers die deze keuze menu hebben gevonden en een leuke aanbieding hebben gekregen.

Gisteren toevallig in de mediamarkt en kwam er een Ziggo mede-werker naar me toe als ik Ziggo heb en eventueel me abbo wil verlengen/verhogen en dan een cadeau kaart van 125,- ontvang.

Ook leuke actie maar de korting die ik nu krijg is toch iets meer dan deze 125,- euro

6 maanden korting = 138,- ( 23euro pm x6) + me internet verhoogd naar 200Mbit.
Wel na 6 maanden van 58,- naar 64,- betalen.

Snelheid zie onderstaande : ( dit met een cisco epc3925 modem)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yNCfhDmArkCaVjOy44hwChfw/full.png

[ Voor 10% gewijzigd door CallmeGod op 29-07-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:14:
[...]

Misschien overdag interferentie van het WiFi verkeer door je buren? Geen idee of het jonge mensen zijn, maar mijn ervaring is dat men na het 40ste jaar al gauw rond 22/23u gaat slapen :+
Hier geen jongelui in de flat , maar schijnbaar wel een storingsbron die ik niet kan achterhalen. Zoals je kunt lezen in mijn edit van het bericht.....

In de slaapkamer geen last , met een muur tussen de router en in de woonkamer vlak bij de router zonder obstakels max maar 90/95 mbps

Edit: ik denk dat ik te dicht op de router zit en deze zichzelf 'overschreeuwt'. ga ik 3 meter verderop zitten dan is er niks aan de hand.

Heb al geprobeert om met de verzendenergie te spelen maar in de stock firmware is dat in stappen van 25% maar weer eens DDWRT erop zetten en kijken of dat wat beter te tweaken is

[ Voor 39% gewijzigd door Dancis op 29-07-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dancis schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:13:
[...]

Hier geen jongelui in de flat , maar schijnbaar wel een storingsbron die ik niet kan achterhalen. Zoals je kunt lezen in mijn edit van het bericht.....
Storingsbronnen kunnen trouwens wel de meest gekke dingen zijn :+

Geen/weinig 2,4ghz wifi in huis

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monic39
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-09 07:07

* 6 mnd gratis HBO
* Geen horizon box

Succes iedereen!
via twitter heb ik ziggo om een aanbieding gevraagd, zonder horizonbox (die wil ik nl. niet). ik heb nu alles in 1 basis 30/3 mbit. let op ik kreeg het volgende SPECTACULAIRE aanbod: zelfde aantal zenders, zelfde internetsnelheid, maar met horizonbox...nou nou daar word ik flink wijzer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
LOL
Ziggo down in de regio Amersfoort, laat woordvoerder aan een lokale krant weten dat het binnen 24 tot 48 uur zal zijn opgelost.
https://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/

Dat is goede communicatie naar je klanten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wat zegt je postcodecheck?

Zal misschien een doorgetrokken kapotte glasfiber zijn, duurde in Utrecht onlangs ook vrij lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 13:12
--

[ Voor 98% gewijzigd door ijsbeer1 op 30-07-2015 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 13:12
ijsbeer1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:20:
Bij de Mediamarkt Ziggo shop-in-shop hebben ze ook een lopende actie begreep ik, daar krijg je €125 euro aan cadeaubonnen als je voor een jaar overstapt naar een duurder pakket.
Vandaag gekregen in Groningen(125 MM bon). Had 40 mb ga naar 120mb met de horizon.Thuis installatie zonder monteur. Komt binnen 5 dagen (de Horizon.)
Pagina: 1 ... 14 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.