Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

Bullet NL schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:32:
[...]

Om tv te kijken heb je de coax-kabel nodig bij je Televisie (CI+ slot module of HDMI externe decoder)
Ik neem aan dat jij met een "internet kabel" doelt op een ethernetkabel (Lan). Hier heb je voor puur TV kijken niets aan, Ziggo doet nog niet aan IP Tv behalve voor de Horizon Apps/website.
Is dit nog steeds zo? ZIt er over te denken om alleen nog TV af te nemen bij Ziggo ivm de bagger upload. Zou mooi zijn als ik dan niet 2 modems in de meterkast heb liggen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JB schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:54:
[...]
Is dit nog steeds zo? ZIt er over te denken om alleen nog TV af te nemen bij Ziggo ivm de bagger upload. Zou mooi zijn als ik dan niet 2 modems in de meterkast heb liggen.
Yep. Het tv-signaal (analoog en digitaal) blijft buiten het modem en gaat enkel via coax. Het Ziggo modem mag (gaat) uit de meterkast.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

hardware-lover schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:30:
[...]

Yep. Het tv-signaal (analoog en digitaal) blijft buiten het modem en gaat enkel via coax. Het Ziggo modem mag (gaat) uit de meterkast.
Woei scheelt weer een stopcontact :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

hardware-lover schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:30:
[...]

Behalve als je op je HUMAX/SAMSUNG on-demand kijkt (ITV 2.0). Deze gebruikt je internet verbinding om je het ITV menu op te halen en om Ziggo aan te sturen het juiste digital signaal op je Kabel te zetten.

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:02
HUMAX gebruikt daarvoor iedere bestaande internet verbinding, dat hoeft niet die van Ziggo te zijn.
En in ieder geval sommige SAMSUNG's doen (deden) het over de coax-kabel, met een eigen ingebouwd modem. (Dan moet je bekabeling wel retourgeschikt zijn.)
Dus ook voor ITV heb je geen Ziggo modem meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

geerten schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:47:
HUMAX gebruikt daarvoor iedere bestaande internet verbinding, dat hoeft niet die van Ziggo te zijn.
En in ieder geval sommige SAMSUNG's doen (deden) het over de coax-kabel, met een eigen ingebouwd modem. (Dan moet je bekabeling wel retourgeschikt zijn.)
Dus ook voor ITV heb je geen Ziggo modem meer nodig.
Dan heb je dus nog steeds een netwerk kabel nodig in je Humax (en Sumung zonder Docsis modem)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Laatst online: 15-09 23:02
Dat wel ja (of een WiFi stick)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Millennium schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:20:
[...]
Behalve als je op je HUMAX/SAMSUNG on-demand kijkt (ITV 2.0). Deze gebruikt je internet verbinding om je het ITV menu op te halen en om Ziggo aan te sturen het juiste digital signaal op je Kabel te zetten.
Ik kan mij vergissen maar volgens mij heb je helemaal geen on-demand bij een Ziggo TV-only abonnement?

"Let op! Met Kabel TV beschik je niet over standaard Digitale en Interactieve TV. Je kunt hierdoor niet genieten van 30+ extra digitale zenders, TV Gemist, Replay TV, On Demand films & series en pauzeren & opnemen.?"

Voor ITV heb je blijkbaar minimaal Play-start nodig.
https://www.ziggo.nl/televisie/vergelijken/

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2015 16:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:37:
[...]

Ik kan mij vergissen maar volgens mij heb je helemaal geen on-demand bij een Ziggo TV-only abonnement?

"Let op! Met Kabel TV beschik je niet over standaard Digitale en Interactieve TV. Je kunt hierdoor niet genieten van 30+ extra digitale zenders, TV Gemist, Replay TV, On Demand films & series en pauzeren & opnemen.?"
Ze hebben een vrij laag IQ bij Ziggo. Met een CI+ module of een geschikte Irdeto ontvanger heb je natuurlijk wel Interactieve TV, maar dat komt Ziggo/UPC niet zo goed uit als ze dat zouden verkondigen want dan loopt het opdringen van inferieure Ziggo/UPC ontvangers niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ArChie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:56:
[...]
Ze hebben een vrij laag IQ bij Ziggo. Met een CI+ module of een geschikte Irdeto ontvanger heb je natuurlijk wel Interactieve TV, maar dat komt Ziggo/UPC niet zo goed uit als ze dat zouden verkondigen want dan loopt het opdringen van inferieure Ziggo/UPC ontvangers niet zo lekker.
En dan is een actieve Ziggo internet verbinding geen noodzaak begrijp ik? Die verbinding mag via elke provider tot stand komen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:01:
En dan is een actieve Ziggo internet verbinding geen noodzaak begrijp ik? Die verbinding mag via elke provider tot stand komen?
Ja, de TV's met Irdeto CI+ module hebben voor de interactiviteit van voormalig Ziggo gewoon een netwerk verbinding met het internet waarbij het niet boeit bij welke provider je bent aangesloten. Hetzelfde geldt voor de Humax ontvangers met interactiviteit (slechte term overigens, want meer dan Video On Demand (VOD) is het niet) ondersteuning. Die moeten ook verbonden zijn met het internet. De VOD content zelf komt via VOD transport streams via de kabel en wordt besteld/bestuurd via het internet. Zie ook: ArChie in "\[DVB-C] Video On Demand van Ziggo op de PC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Duidelijk zo.

Edit: dit gaat alleen op voor oud Ziggo of voor alles wat nu Ziggo is?

[ Voor 74% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2015 17:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:54
Vandaag ook maar even gebeld met Ziggo en mijn abo ook voor een jaar verlengd.
6 maanden 29,95 daarna van 52,50 naar 59,95 (Inc Horizon wat ik nu heb).
Toch een besparing van 90 euro en Horizon, alleen moet ik volgend jaar wel weer gaan bellen voor korting, anders verlies ik snel mijn korting :)

Alleen krijg ik nu op een vraag van Ziggo 2 verschillende antwoorden:
Sinds de zenderwijzigingen moet ik op de tv in de slaapkamer nu zappen naar 930 voor rtl4, 931 voor rtl5 etc. Volgens 1 medewerker kan de technische dienst een frequentiewijziging doorvoeren, zodat rtl4 weer op 4 zit.
Volgens de technische dienst collega die ik sprak, kan dat niet, maar volgens mij snapte ze er niet zoveel van.

weet iemand of dit kan of niet?

ik maak dus gebruik van digitale kabel tv (geen mediabox of ci+ module, maar wel digitale tv inc ned1,2,3 digitaal hd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou kunnen proberen zenders te scannen met het alternatieve netwerk-ID 4444 in plaats van 5555. In ieder geval in de regio Alkmaar is met dat netwerk-ID een alternatieve zenderlijst te verkrijgen waarbij de niet-HD versies van de zenders vooraan staan (m.u.v. NPO 1-3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:08
Over een maand + 1 dag gaan we verhuizen, dus ik dacht snel nog ff bellen om gebruik te maken van de 1 maand opzegtermijn. Eerste gedachte was om op te zeggen en op ons nieuwe, tijdelijke adres (totdat nieuwbouw woning klaar is) opnieuw aan te vragen om naam van partner om korting te verkrijgen.

Medewerker vd afdeling opzegging kon mij dezelfde aanbieding doen als anderen hierboven al hebben benoemd:

Van Alles in 1 plus (56 per maand) naar Connect & Play Complete met Horizon box:

- Eerste 6 maanden 34,95 ipv 59,95
- Huidige 2 smart cards voor mijn Humax decoders blijven actief

Daarnaast ook meteen een nieuw modem geregeld, heb hier nog een verouderde Ubee uit 2010 met kuren.

Over 12 maanden, wanneer ik verwacht dat de nieuwbouw wordt opgeleverd maar eens kijken wat er dan weer te regelen valt als we meer moeten verhuizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:18

Wailing_Banshee

You're Next

Ik denk dat ik mijn abonnement maar ga terugschroeven naar het goedkoopste alles-in-1... Die 120Mbit haal ik toch praktisch nooit (40 ook niet, zelfs 1 niet) maar ik betaal er wel veel voor... Het is ondertussen sneller om terug te gaan naar mijn ADSL (+- 7km van de dichtstbijzijnde kast, dus geen hogere snelheid dan 5Mbit)... Ik kan tegenwoordig niet eens meer Netflix kijken (wat dus nog wel heel goed ging op mijn ADSL lijn).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
ArChie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:56:
[...]

Met kabel-tv kun je geen smartcard activeren. Daar heb je minimaal play start voor nodig. Zonder smartcard kun je geen iTV kijken

[ Voor 3% gewijzigd door Koekenbakkertje op 31-07-2015 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:18

Wailing_Banshee

You're Next

Koekenbakkertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:45:
[...]

Met kabel-tv kun je geen smartcard activeren. Daar heb je minimaal play start voor nodig. Zonder smartcard kun je geen iTV kijken
Oh? Lijkt me lastig dan voor al die mensen die geen internet hebben maar wel kabel tv. De smartcard wordt gewoon geactiveerd door de kaart in een apparaat te steken wat aangesloten is op je coax kabel (en dus minimaal nederland 1 kan ontvangen).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koekenbakkertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:45:
Met kabel-tv kun je geen smartcard activeren.
Met kabel-tv mag je geen smartcard activeren. Ofwel dat chantage beleid van dat achterbakse Ziggo/UPC management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
ArChie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:05:
[...]

Met kabel-tv mag je geen smartcard activeren. Ofwel dat chantage beleid van dat achterbakse Ziggo/UPC management.
Dus kan je geen gebruik maken van die diensten. Het is triest maar het is zo. Als je als ziggo dan ook overstapt van oud portfolio naar nieuw portfolio ben je als digitale klant gewoon zes euro meer kwijt en dat is te triest voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Koekenbakkertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:06:
[...]

Dus kan je geen gebruik maken van die diensten. Het is triest maar het is zo. Als je als ziggo dan ook overstapt van oud portfolio naar nieuw portfolio ben je als digitale klant gewoon zes euro meer kwijt en dat is te triest voor woorden.
Ik volg dit even niet. Ik wil mijn internet (en bellen) op gaan zeggen vanwege de ruk upload snelheden, maar ik wil tv wel behouden omdat ik CI+ gebruik. Ik heb de tv op de slaapkamer aan de muur hangen en daar wil ik geen losse decoder bij:

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/06/19/tv.jpg

Wat heb ik wel/niet als ik ga opzeggen? Ze gaan dan mijn tv abbo omzetten daar ben ik vast van overtuigd... Kan ik dan nog gewoon met CI+ tv kijken?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Als je play start neemt wel.
Mijn advies: even bij de buren/vrienden vragen of je smartcard op hun abo geactiveerd kan worden en zelf kabel-tv nemen. is niet helemaal netjes maar lekker boeiend.

Kabel tv nemen omdat anders je signaal in de straatkast afgesloten kan worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:18:
Wat heb ik wel/niet als ik ga opzeggen? Ze gaan dan mijn tv abbo omzetten daar ben ik vast van overtuigd... Kan ik dan nog gewoon met CI+ tv kijken?
Dan zal dat achterbakse zooitje je mogelijk gaan chanteren om het Play abonnement te nemen waarbij je 6 euro extra mag betalen voor de kanalen in HD en de verplichte ontvanger huur en zullen ze je misschien proberen te paaien met de toezegging dat je de oude Irdeto smartcards voorlopig nog mag blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Koekenbakkertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:26:
Als je play start neemt wel.
Mijn advies: even bij de buren/vrienden vragen of je smartcard op hun abo geactiveerd kan worden en zelf kabel-tv nemen. is niet helemaal netjes maar lekker boeiend.
Ik heb nu al tv van Ziggo, moet ik dan weer activeren? Ik wil alleen internet en bellen van het alles in 1 abbo opzeggen omdat ik via glas ga surfen.
Kabel tv nemen omdat anders je signaal in de straatkast afgesloten kan worden :')
Doel je op mij :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Kijk je gaat je diensten opzeggen behalve tv. Ik denk (weet dus niet zeker) dat ze je tv abo moeten omzetten naar nieuwe portfolio.

Het nieuwe portfolio is of alleen kabel tv voor 18,75? Of play start is 24,95 met play start huur je een decoder of module en heb je eigenlijk hetzelfde als het vroegere tv standaard van ziggo. Je gaat dus 6 euro meer betalen voor 'hetzelfde'

edit: Technisch prima tip, alleen is dat niet de bedoeling hier: Je gaat bewust creatief de regels omzeilen. Dat is niet de bedoeling om hier verder op GoT te bespreken

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 02-08-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:17
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van die horizon box tov mijn ci+ interactieve module? Volgens mij kan je bijna hetzelfde toch?
Ik ga straks ziggo bellen om een aanbieding te krijgen voordat ik anders naar de mediamarkt loop om daar de ziggo aanbieding te halen. Maar twijfel nog of ik die horizon box wel wil. Weer een extra kastje in huis die stroom vreet en als het toch geen meerwaarde heeft ten opzichte van die modules dan hoef ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:49
KookSpook schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:23:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is van die horizon box tov mijn ci+ interactieve module? Volgens mij kan je bijna hetzelfde toch?
Ik ga straks ziggo bellen om een aanbieding te krijgen voordat ik anders naar de mediamarkt loop om daar de ziggo aanbieding te halen. Maar twijfel nog of ik die horizon box wel wil. Weer een extra kastje in huis die stroom vreet en als het toch geen meerwaarde heeft ten opzichte van die modules dan hoef ik hem niet.
Er zitten vier decoders in, makkelijker met opnemen dus, ook zet hij alvast de volgende zender klaar voor sneller te zappen

Ook kan je myprime gebruiken, vast nog veel meer maar daar heb ik geen weet van

Let op dat er slechts een aantal Mediamarkt vestigingen zijn waar Ziggo staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

nooberke schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:39:
[...]

Er zitten vier decoders in, makkelijker met opnemen dus, ook zet hij alvast de volgende zender klaar voor sneller te zappen

Das toch alleen de zwaardere variant tv abbo anders krijg je een "Standaard Mediabox"? Of bestaat het verhaal decoder vs. recorder nu niet meer. Ik heb ook nog ergens een decoder omdat ik bij moest betalen voor een recorder, terwijl die Humax decorder ook een recorder is als je er een USB schijf aan koppelt (uiteraard iets beperkter omdat je tijdens opnemen volgens mij alleen dezelfde zender kan kijken).

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 31-07-2015 09:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 16:17
nooberke schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:39:
[...]

Thanks!
Laatste vraag om het beeld nog wat completer te maken. Stel ik heb die horizon box. Daar gaat mijn coax kabel in. Komt er dan ook nog een coax kabel uit die door gaat naar mijn tv?
Waarom ik dit vraag is dat ik dan die horizon box puur voor opnemen kan gebruiken en mogelijk al die andere wat onbekende functies en als ik gewoon normaal even snel tv wil kijken ik gewoon gebruik maak van mijn huidige ci+ module die in mijn tv zit.
Mocht ik dan wat willen opnemen dat zet ik die box wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:10
In de doos van het Ziggo installatie pakket zat de volgende kabel:

Ziggo kabel

Is dit een Coax? Een blauwe en een groene aansluiting. Bij UPC kreeg je er altijd een "normale" witte kabel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dat is COAX ja.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:59:

[afbeelding]

Is dit een Coax? Een blauwe en een groene aansluiting. Bij UPC kreeg je er altijd een "normale" witte kabel bij.
Tegenwoordig leveren ze er "technetix rla++" kabels bij, die zijn nu zwart ipv wit ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
Die witte zijn eruit, gaan niet helemaal lekker wanneer er een 4G mast in de buurt staat in sommige gevallen.
KookSpook schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:43:
[...]

Thanks!
Laatste vraag om het beeld nog wat completer te maken. Stel ik heb die horizon box. Daar gaat mijn coax kabel in.
Daar kan een coax kabel doorgelust worden echter om beeld vanaf de horizon op je televisie te krijgen moet je een HDMI kabel tussenbeide leggen. Dit had je zelf ook wel kunnen vinden?

[ Voor 66% gewijzigd door Jim423 op 31-07-2015 18:21 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:18
Het is nu eindelijk mogelijk of op afstand op te nemen via de app en ziggo.tv! _/-\o_

Ook de afstandsbediening van de app werkt nu ook !! Dus ziggo niet meer aankomen en zo laten

Bertreft oud ziggo gebied!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dancis schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:22:
Het is nu eindelijk mogelijk of op afstand op te nemen via de app en ziggo.tv! _/-\o_

Ook de afstandsbediening van de app werkt nu ook !! Dus ziggo niet meer aankomen en zo laten

Bertreft oud ziggo gebied!!
Werkt alleen neem ik aan als je een horizon hebt staan :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 22:18
yeps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23
Ik stap binnenkort over naar ON, niet uit ontevredenheid, maar omdat hier in de wijk nu eindelijk glasvezel aangelegd is. :)
7 Augustus wordt mijn glasvezelaansluiting geactiveerd en daarna komt er waarschijnlijk per 1 september een einde aan mijn UPC-tijd.

In 2002 werd ik Chello abonnee, van 2006 tot 2009 heb ik bij ADSL van XS4ALL gezeten, tot UPC Fiber Power introduceerde. Sindsdien was ik wederom UPC abonnee.
Kiezen tussen 8/1 Mbit ADSL of 100+/5+ Mbit kabel was erg makkelijk. :P
Kiezen tussen 200/20 Mbit kabel en 500/500 Mbit glas ook, btw. Maar dat terzijde... ;)

Zelfs in de Chello tijd was de lijn hier stabiel, de enige problemen die ik had waren de regionale en landelijke storingen. De laatste jaren heb ik echt een uptime van 98-99% ofzo gehad. :)

Al met al was ik dus jarenlang een tevreden klant. :Y Dat mag ook wel 'ns gezegd worden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 24-09 10:27
Wat krijg je tegenwoordig voor modem? Ik krijg een nieuwe omdat onze adapter stuk is. Ik had nog een Ubee zonder wifi, die eigenlijk heel goed beviel en stabiel was.

Ze probeerde bij de technische dienst zelfs de nieuwe portfolio aan te smeren. Ze doen en offerte aan de telefoon, maar kunnen die niet ff mailen. Daar had ik ff geen zin in, blij toe gezien de betere aanbiedingen die ik hier lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Richub schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:43:
Ik stap binnenkort over naar ON, niet uit ontevredenheid, maar omdat hier in de wijk nu eindelijk glasvezel aangelegd is. :)
7 Augustus wordt mijn glasvezelaansluiting geactiveerd en daarna komt er waarschijnlijk per 1 september een einde aan mijn UPC-tijd.

In 2002 werd ik Chello abonnee, van 2006 tot 2009 heb ik bij ADSL van XS4ALL gezeten, tot UPC Fiber Power introduceerde. Sindsdien was ik wederom UPC abonnee.
Kiezen tussen 8/1 Mbit ADSL of 100+/5+ Mbit kabel was erg makkelijk. :P
Kiezen tussen 200/20 Mbit kabel en 500/500 Mbit glas ook, btw. Maar dat terzijde... ;)

Zelfs in de Chello tijd was de lijn hier stabiel, de enige problemen die ik had waren de regionale en landelijke storingen. De laatste jaren heb ik echt een uptime van 98-99% ofzo gehad. :)

Al met al was ik dus jarenlang een tevreden klant. :Y Dat mag ook wel 'ns gezegd worden, denk ik.
Wanneer zeg je op? Ga zelf ook weg bij Ziggo maar zit beetje met opzeggen en de kans om tijdelijk zonder internet te zitten :P Ik ga ook naar glasvezel maar die lijn heeft dus nog nooit gewerkt (nog niet eerder gebruikt). Stel ze krijgen het niet (meteen) aan de praat, zit ik zonder internet :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:23
Als op 7 augustus de glaslijn meteen werkt wacht ik zeker 'n paar weken af of alles stabiel draait, daarna zeg ik Ziggo pas op. Mocht de glaslijn pas later echt werken, dan schuift de opzegdatum voor Ziggo 'n maand op.

In het gunstigste geval zeg ik Ziggo dus per 1 september op, maar ik kan ook tot 1 oktober wachten.
Dan maar 1 of 2 maanden dubbele kosten, zonder internet zitten is voor mij totaal geen optie. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Richub schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 13:29:
Als op 7 augustus de glaslijn meteen werkt wacht ik zeker 'n paar weken af of alles stabiel draait, daarna zeg ik Ziggo pas op. Mocht de glaslijn pas later echt werken, dan schuift de opzegdatum voor Ziggo 'n maand op.

In het gunstigste geval zeg ik Ziggo dus per 1 september op, maar ik kan ook tot 1 oktober wachten.
Dan maar 1 of 2 maanden dubbele kosten, zonder internet zitten is voor mij totaal geen optie. :N
Ja zo denk ik er ook over. Zit ook nog met een telefoonnummer wat omgezet wordt. Ik wacht ook even totdat alles werkt en ik niet straks mijn telefoonnummer kwijt ben :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Meer mensen die problemen hebben met de horizon app?
Ik kan via wifi niet inloggen, ik krijg dan een melding dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden en dat ik mijn instellingen van mijn internetverbinding moet controleren. Via 4G werkt het gek genoeg wel?
Zal dus wel iets met mijn router te maken hebben (ASUS N66U achter Ziggo modem (Cisco) in bridge). Andere mensen met dit probleem? Ik krijg het op 3 Android devices niet voor elkaar via Wifi.

update: net de standaard firmware van ASUS er op gezet en een factory reset gedaan. Kan nu weer horizon tv kijken op tablet etc.
Weird...

[ Voor 13% gewijzigd door Palthe op 01-08-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Koekenbakkertje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:33:
Kijk je gaat je diensten opzeggen behalve tv. Ik denk (weet dus niet zeker) dat ze je tv abo moeten omzetten naar nieuwe portfolio.

Het nieuwe portfolio is of alleen kabel tv voor 18,75? Of play start is 24,95 met play start huur je een decoder of module en heb je eigenlijk hetzelfde als het vroegere tv standaard van ziggo. Je gaat dus 6 euro meer betalen voor 'hetzelfde'

Bij kabel tv heb je alleen de ongecodeerde zenders voor die 18,75. Door elders een sc op een abo te activeren heb je gewoon alle zenders maar betaal je maar 18,75. Dit abonnement moet je minimaal afnemen want anders neem je geen diensten af en sluiten ze het signaal af.
Als ik binnen "mijn Ziggo" van mijn schoonmoeder kijk met haar TV-only abonement à €18,70, dan staat daar nu één Smartcard geactiveerd en ik zou nog steeds een 2e en 3e kunnen/mogen activeren binnen dat menu. Het zou vreemd zijn dat bestaande AIE Ziggo abonnees, die terug willen naar TV-only, gedwongen zouden worden om een duurder abonnement af te gaan nemen dan diegene die al jaren alleen maar standaard TV afneemt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Oude en nieuwe portfolio verschilt. Kabel-tv het abonnement sinds 13-4 daar kan je geen smartcards activeren. Bij TV standaard wel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:22
Er kan nu eindelijk vanaf afstand opnames ingepland worden voor Oud-Ziggo abonnees.
Of was dit al een tijdje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 17:50
Hoe kan ik meer als 3 smartcards op 1 adres zetten?
Ik heb 3 tv's waaronder net een nieuwe met 2 ci+ modules .maar volgens ziggo is 3 de max 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
feddesman schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 18:10:
Hoe kan ik meer als 3 smartcards op 1 adres zetten?
Ik heb 3 tv's waaronder net een nieuwe met 2 ci+ modules .maar volgens ziggo is 3 de max 😔
Als je een oud-ziggo klant bent, zou je moeten bellen.
Volgens mij zouden ze daar niet moeilijk over moeten doen.
Online kan je er max maar 3 activeren.

Hier in het topic zijn ook enkele mensen die je volgens mij kunnen helpen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
MdO82 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:23:
[...]

Als je een oud-ziggo klant bent, zou je moeten bellen.
Volgens mij zouden ze daar niet moeilijk over moeten doen.
Online kan je er max maar 3 activeren.

Hier in het topic zijn ook enkele mensen die je volgens mij kunnen helpen :)
Oud ziggoklant ja,
Ik lees overal dat het niet meer kan😞
En dat je dan naar horizon over moet gaan.
Ben ik eindelijk van die rotkastjes af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voorheen kon je zelf maar 3 activeren, voor een 4e of 5e moest je bellen, maar hoe dat nu is (met de oude abo's) geen idee. :S

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 01-08-2015 19:41 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
feddesman schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:33:
[...]
Oud ziggoklant ja,
Ik lees overal dat het niet meer kan😞
En dat je dan naar horizon over moet gaan.
Ben ik eindelijk van die rotkastjes af....
Bel even dan weet je het zeker ;)
Ik stuur je even een DM

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 01-08-2015 19:44 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand hier ervaring met het aansluiten van 2 tv's in de meterkast bij oud-upc? Ik heb een 2-weg splitter gekregen, maar dan kan ik alleen mn tv en modem aansluiten en kom ik 1 aansluiting te kort.

Moet ik een 3-weg splitter hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Raven schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:38:
Voorheen kon je zelf maar 3 activeren, voor een 4e of 5e moest je bellen, maar hoe dat nu is (met de oude abo's) geen idee. :S
Oude ziggo vorm = 5, nieuwe = 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik kom ook her en der berichten tegen dat de 4e en 5e SC registreren niet meer wordt gedaan door Ziggo. Op het Ziggo forum staan diverse reacties waarin dat wordt bevestigd. Maximaal 3 stuks dus. Voor diegene die er al 4 of 5 actief hebben blijft de situatie (zolang Ziggo dit toestaat), zoals ie is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
Klopt officieel is dat zo. Alleen ze zouden het wel kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dutch2007 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:15:
[...]

Oude ziggo vorm = 5, nieuwe = 3
Maar dan moet je dus wel spul gaan huren, of kun je met de nieuwe vorm zelf smartcards kopen en activeren?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Raven schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Maar dan moet je dus wel spul gaan huren, of kun je met de nieuwe vorm zelf smartcards kopen en activeren?
Als je ergens nog een smartcard hebt liggen (danwel met CI+ danwel met decoder/recorder) dan kan je dat zelf of via de helpdesk gewoon regelen...

Aanschaf via ziggo is met oud of nieuw niet meer mogelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54
Tom Paris schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:48:
Al sinds de migratie heb ik geen toegang meer tot mijn MijnZiggo account, en daarmee de apps die daar gebruik van maken (Ziggo TV, BAPP, etc). Wil je het wachtwoord veranderen, zegt de site dat de gebruikersnaam niet bestaat. Wil je de gebruikersnaam opvragen, zegt de site dat het adres niet klopt bij het klantnummer.

Op 28 mei heb ik de Ziggo helpdesk gebeld met dit probleem. "Ja meneer bekend probleem, ik ga het doorzetten naar de beheerders van de database, u wordt binnen 48 uur teruggebeld!"

Je raadt het al, ik ben nooit teruggebeld...

Op 6 juni daarom zelf maar weer teruggebeld. "Ik ga een nieuwe actie voor u aanmaken, u wordt nu echt binnen 48 uur teruggebeld!"

Drie keer raden... weer niet teruggebeld.

Het Webcare team op Facebook reageert al helemaal niet op berichten en als je het telefonisch buiten kantooruren probeert zegt men doodleuk "bel maar tijdens kantooruren terug, nu kunnen we u niet helpen". Iemand een idee om wel de aandacht van Ziggo te trekken?
Even mezelf quoten, want na ruim twee maanden is dit probleem eindelijk opgelost door Ziggo na herhaaldelijk bellen en contact met webcare. Voor alle verloren tijd heb ik eenmalig €20 korting gekregen, woohoo :/

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Dutch2007 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:51:
[...]

Als je ergens nog een smartcard hebt liggen (danwel met CI+ danwel met decoder/recorder) dan kan je dat zelf of via de helpdesk gewoon regelen...

Aanschaf via ziggo is met oud of nieuw niet meer mogelijk....
Ik heb ze gewoon in de winkel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Ferra schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 22:54:
Iemand hier ervaring met het aansluiten van 2 tv's in de meterkast bij oud-upc? Ik heb een 2-weg splitter gekregen, maar dan kan ik alleen mn tv en modem aansluiten en kom ik 1 aansluiting te kort.

Moet ik een 3-weg splitter hebben?
Het kan, echter geeft een driewegsplitter meer demping over de verdeelde uitgangen. Dat zal zo rond de 5,5 dB liggen bij bijv. een splitter van Astro (HFT3). Het verdient de aanbeveling om in dit geval een retourgeschikte versterker te gaan gebruiken (FRA752N). De situatie is dan als volgt: AOP -> 2 weg splitter. Op de ene uitgang zet je het modem, op de andere de FRA752N. Op de FRA752N zet je de twee TV's. Naar gelang de afstand van coax pak je een van de poorten op de FRA752N die in versterking oploopt: 0db, 2dB, 4db, 8dB. Ik zou dan kiezen voor woonkamer: 2dB, slaapkamer of zolder 8dB. Dit hangt ook af van hoe sterk het signaal binnenkomt op het AOP.

Te weinig signaal is niet goed, maar teveel (oversturing) is ook niet goed. Het signaal van een CPE (een product van Ziggo, dit kan mediabox, TV of modem zijn) moet tussen de -8 dBmv min. en +11 dBmv max. liggen (bij 3 puntsmeting op 256QAM). Laat anders een monteur langskomen als je het te lastig vindt. Die kan het zo voor je nameten. :)

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Master
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-12-2021

Mr.Master

a dog in the night

Ryan_ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:59:

[afbeelding]

Dat is een coax met dubbele afscherming (buitenmantel). Het verdient de aanbeveling deze te gebruiken voor je Horizon. Die witte heeft een enkele afscherming (buitenmantel). Beide zijn coax18 bekabeling. De binnenkern is dus wat dunner dan bij een coax12. Over een relatief korte afstand (en zeker gezien de dubbele afscherming van deze nieuwe geleverde coax18 t.o.v. de witte coax18) maakt het opzich niet veel uit of je nou dit type of coax18 gebruikt uit het installatiepakket.

Gezien uitrol van o.a. DAB+ en 4G/LTE wordt het gebruik van goede bekabeling steeds kritischer. Daarbij moet je ook goed opletten wat voor stekkers je aan weerszijden gebruikt, anders hou je alsnog last van zgn. increase van het signaal van buitenaf (instraling door o.a. zendmasten). Daarom hamert Ziggo er ook zeer op: gebruik goede bekabeling.

"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Mr.Master schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:33:
[...]

Het kan, echter geeft een driewegsplitter meer demping over de verdeelde uitgangen. Dat zal zo rond de 5,5 dB liggen bij bijv. een splitter van Astro (HFT3). Het verdient de aanbeveling om in dit geval een retourgeschikte versterker te gaan gebruiken (FRA752N). De situatie is dan als volgt: AOP -> 2 weg splitter. Op de ene uitgang zet je het modem, op de andere de FRA752N. Op de FRA752N zet je de twee TV's. Naar gelang de afstand van coax pak je een van de poorten op de FRA752N die in versterking oploopt: 0db, 2dB, 4db, 8dB. Ik zou dan kiezen voor woonkamer: 2dB, slaapkamer of zolder 8dB. Dit hangt ook af van hoe sterk het signaal binnenkomt op het AOP.

Te weinig signaal is niet goed, maar teveel (oversturing) is ook niet goed. Het signaal van een CPE (een product van Ziggo, dit kan mediabox, TV of modem zijn) moet tussen de -8 dBmv min. en +11 dBmv max. liggen (bij 3 puntsmeting op 256QAM). Laat anders een monteur langskomen als je het te lastig vindt. Die kan het zo voor je nameten. :)
Ik wil 2 ci+ modules gaan gebruiken. De monteur komt dinsdag. Ik zal hem vragen wat de beste optie is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tom Paris schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Even mezelf quoten, want na ruim twee maanden is dit probleem eindelijk opgelost door Ziggo na herhaaldelijk bellen en contact met webcare. Voor alle verloren tijd heb ik eenmalig €20 korting gekregen, woohoo :/
Hier ook al meer dan een maand bezig om een Mijn Ziggo account actief te krijgen voor Ziggo Mobiel. Echt hoe moeilijk kan het zijn....!

Elke keer een ander "probleem". Nu gaan ze het huidige account verwijderen en moet ik opnieuw registreren en zelfs dat is nog niet gebeurd. .Ja meneer ticket is doorgezet, na een week zou het uitgevoerd moeten zijn.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Laatst online: 24-09 10:27
lexi schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 12:53:
Wat krijg je tegenwoordig voor modem? Ik krijg een nieuwe omdat onze adapter stuk is. Ik had nog een Ubee zonder wifi, die eigenlijk heel goed beviel en stabiel was.

Ze probeerde bij de technische dienst zelfs de nieuwe portfolio aan te smeren. Ze doen en offerte aan de telefoon, maar kunnen die niet ff mailen. Daar had ik ff geen zin in, blij toe gezien de betere aanbiedingen die ik hier lees.
Okee, het is zo'n brak Ubee 321b ding geworden. Ik pak daar de adapter wel van om mijn oude 3200 non wifi modem te gebruiken. Ik had wel gehoopt op die tc7210. Zijn er nog truukjes om zo'n tc7210 los te peuteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

lexi schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:22:
[...]

Okee, het is zo'n brak Ubee 321b ding geworden. Ik pak daar de adapter wel van om mijn oude 3200 non wifi modem te gebruiken. Ik had wel gehoopt op die tc7210. Zijn er nog truukjes om zo'n tc7210 los te peuteren?
Bellen dat deze DOA is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:15
JB schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:27:
[...]

Bellen dat deze DOA is.
En dan zodra je je volgende Ubee hebt, gewoon weer bellen dat ie DOA is. Ooit zullen die krengen op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gadgeteer schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 15:43:
[...]

En dan zodra je je volgende Ubee hebt, gewoon weer bellen dat ie DOA is. Ooit zullen die krengen op zijn.
Precies!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Duitsland verlaagt Unitymedia, net als Ziggo een dochteronderneming van Liberty Global, juist de pakketprijzen, nadat ze deze eerder, in februari van dit jaar, ook net als Ziggo, verhoogden. Als ik zo de diverse pakketten en de markten vergelijk dan vind ik de prijzen in NL evenmin marktconform.

Links:[list=1]• Golem: Unitymedia senkt die PreisePressemitteilung Unitymedia: Änderungen Breitbandportfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

MdO82 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:53:
Lees zojuist op facebook dat radar de huidige abbonees van ziggo afraad om hun abbo om te zetten omdat ze dan duurder uit zijn

http://www.radartv.nl/nie...ie-upc-ziggo-geen-succes/
Alleen jammer dat die roeptoeters dan niet aangeven waarom ze huidige abo's adviseren om het niet om te zetten? Lijkt me weer meer een promo stukje voor hun TV programma.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bastien schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:59:
[...]
Alleen jammer dat die roeptoeters dan niet aangeven waarom ze huidige abo's adviseren om het niet om te zetten? Lijkt me weer meer een promo stukje voor hun TV programma.
Dat viel mij inderdaad ook op in het verhaal.
Ze blazen hoog van de toren, maar er wordt inderdaad niks gezegd over het waarom.

Dacht laat ik het even delen ;) maar vaak neem ik het verhaal wat ze rondbazuinen met een korreltje zout zeg maar.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb technisch gezien alleen een Internet abo (analoog tv/danwel transportkosten :P zit in de huur), wat mij maar €25 per maand kost. Wil ik meer gaat het mij opeens het dubbele kosten en zit ik met verplichte digitale tv; Die er al is via destijds gratis digitale TV van UPC voor de overname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

MdO82 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 16:53:
Lees zojuist op facebook dat radar de huidige abbonees van ziggo afraad om hun abbo om te zetten omdat ze dan duurder uit zijn

http://www.radartv.nl/nie...ie-upc-ziggo-geen-succes/
Hopelijk wordt er dan iets mee gedaan door Ziggo, want de huidige manier van omzetten slaat echt nergens op. Ik wacht nog even af.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:27

D33F

Tweelingtemmer

Weet iemand waarom je als oud Ziggo klant meer betaalt voor AIE extra in vergelijk met AIE Max ? Betaal nu €79,90 per maand terwijl alles-in-een Max €73,95 kost.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 21:04
lexi schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:22:
[...]

Monteur laten komen, als je een pakket wijziging doet ( dan moeten ze komen als je een mediabox krijgt )
Gratis ook net zoals nieuwe abonnees.

Melden je niet tevreden ben met de Ubee.

Die loopt naar ze auto en dan heb je een TC7210.

Zo ging het bij mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Laatst online: 16:26
Hmm, heb ook mijn contract opnieuw laten verlengen met een aanbieding. Zonder een aanpassing in het abonnement dus alleen internet + TV. Maar krijg morgen een pakket binnen. Is dat een nieuwe modem ofzo? Heb geen TV box o.i.d. aangevraagd.

Nog meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
David Regeling schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:10:
Weet iemand waarom je als oud Ziggo klant meer betaalt voor AIE extra in vergelijk met AIE Max ? Betaal nu €79,90 per maand terwijl alles-in-een Max €73,95 kost.
Ik ben oud Ziggo klant met AIE-Extra, maar bij mij staat er op de laatste factuur €65.95 voor dit pakket?
Edit: maar dat zal inclusief het TV-Extra bedrag zijn à €13.95 neem ik aan, dat staat apart gefactureerd zie ik.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 03-08-2015 21:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

hardware-lover schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 21:37:
[...]

Ik ben oud Ziggo klant met AIE-Extra, maar bij mij staat er op de laatste factuur €65.95 voor dit pakket?
Edit: maar dat zal inclusief het TV-Extra bedrag zijn à €13.95 neem ik aan, dat staat apart gefactureerd zie ik.
Die € 79.90 is inderdaad met TV-Extra, maar als ik bij de nieuwe pakketten kijk zie ik dat de genoemde € 73,95 inclusief TV-Royaal is (vergelijkbaar met TV-Extra).

Edit:

Blijkbaar is dit het probleem:

TV Extra = TV Royaal + MyPrime.

[ Voor 7% gewijzigd door D33F op 03-08-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Het is blijkbaar inderdaad zo dat wij als AIE-Extra met TV-Extra duurder uit zijn dan de abonnees met het Connect & Play Max pakket, inclusief de huur van één Horizon Mediabox. Er zijn diverse topics te vinden over de activatie-kosten à 29.95, die in rekening werden gebracht door Ziggo indien men van het oude naar het nieuwe pakket over zou willen stappen, maar als ik het goed heb begrepen dan zijn die van de baan?

Indien men op dit moment het maximale aantal toegestane smartcards al actief hebt dan gaat het nieuwe abonnement te koste van een actieve smartcard vanwege de Horizon.

Volgens Ziggo zit MyPrime ook in het Max pakket?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 03-08-2015 22:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ontvang MyPrime standaard bij onze Connect & Play Complete en Max Pakketten.

Bij de Complete zit ie er ook al bij zou je denken dan.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:32
Is er onder jullie iemand die van de 'oude' Ziggo abonnement zijn overgestapt naar de Connect & Play. Die problemen ervaren/hadden met steeds wegvallende Internet via de kabel? Ik ben van TV + Internet Z1 overgestapt naar de Complete.

Het bekabelde Internet valt steeds weg. WiFi blijft het wel doen, maar met max: 30Mbps down en 12Mbps up.

Ik heb een Ubee EVW320B.

Er is een monteur langs geweest om het te installeren en ik heb een vraag uit staan bij de Ziggo community. Ik vroeg me af of er hier op Tweakers er ook mensen zijn die hetzelfde gehad hebben. Die me misschien wat tips kunnen geven. Ik heb al verschillende UTP-kabels geprobeert en het komt voor op zowel Windows, als Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
De verbinding zelf blijft wel staan met het modem? (ipconfig command geven onder command prompt).
Zoja en je krijgt geen internet eruit maar internet via wifi werkt wel gewoon dan moet het wel in het modem liggen. Zou hem proberen om te wisselen bij Ziggo naar zo'n TC7210.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:10
Morgen komt de monteur mijn ConnectPlay Horizon met apart/los modem installeren. Welk modem zou erbij zitten, Ubee of TC7210? Welke aan te raden, kan monteur evt omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:32
Jim423 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 23:10:
De verbinding zelf blijft wel staan met het modem? (ipconfig command geven onder command prompt).
Zoja en je krijgt geen internet eruit maar internet via wifi werkt wel gewoon dan moet het wel in het modem liggen. Zou hem proberen om te wisselen bij Ziggo naar zo'n TC7210.
Volgens ipconfig is er wel een IP-adres, maar kan pingen wil niet. Ook browsen naar de modem lukt niet. En ik heb een geel driehoek met een uitroepteken in de taakbalk.

Ik wacht even de reactie van Ziggo af. Zal daarna kijken of ik een andere modem kan krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door Martijn80 op 03-08-2015 23:32 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Kan ik een monteur ook vragen een f-connector op een coax kabel te plaatsen? En deze ook aan een inbouwdoos aan te sluiten? Of is dit iets wat ik zelf moet doen?

In hoeverre mag ik een 2e 2-weg splitter aan de monteur vragen? Of kost dit ook geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Doet hij allemaal voor je. Alle materialen buiten het installatiepakket kosten in de regel wel geld. Je mag alle materialen vragen of die ze heeft is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

hardware-lover schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:02:
Het is blijkbaar inderdaad zo dat wij als AIE-Extra met TV-Extra duurder uit zijn dan de abonnees met het Connect & Play Max pakket, inclusief de huur van één Horizon Mediabox. Er zijn diverse topics te vinden over de activatie-kosten à 29.95, die in rekening werden gebracht door Ziggo indien men van het oude naar het nieuwe pakket over zou willen stappen, maar als ik het goed heb begrepen dan zijn die van de baan?

Indien men op dit moment het maximale aantal toegestane smartcards al actief hebt dan gaat het nieuwe abonnement te koste van een actieve smartcard vanwege de Horizon.

Volgens Ziggo zit MyPrime ook in het Max pakket?
Ik heb eens even met Ziggo gebeld, en blijkbaar ben ik inderdaad goedkoper uit met het nieuwe pakket. Dit dus gelijk omgezet en heb geen activatiekosten hoeven te betalen + HBO half jaar gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
Weet iemand of de Ubee (EVW321b) een ongedocumenteerde URL heeft om hem te rebooten? Ik kan in de webinterface niks vinden en op internet ook niet (iets als http://192.168.178.1/reboot.cgi ofzo)

Zou graag dit projectje: ThinkPad's Tweakblog: Modem automatisch powercyclen bij internetproblemen wat universeler willen maken.

Voor de Cisco EPC3212 (die staat bij m'n ouders) is het volgens mij 192.168.100.1/reboot.asp maar weet het niet zeker :P Voordeel van die Cisco in dit geval is dat je er niet op hoeft in te loggen. Bij de Ubee moet dat wel (ziggo/draadloos). Is vast ook wel op te lossen in een script (POST-request sturen?).

Edit: Dit zou het wel eens kunnen zijn: https://debianforum.de/fo...php?f=34&t=147389#p972478
Hab in dem einen verlinkten Thread, obwohl ich in vorher schon einmal gelesen hatte, die Lösung gefunden.

Diese sieht so aus:
code:
1
curl -d "CmStartDownstreamFrequency=1" http://192.168.100.1/goform/BasicResetCM

Das Kabel-Modem ist ein Ubee EVM220, falls jemand evtl. nach einer gleichartigen Lösung sucht.

[ Voor 80% gewijzigd door ThinkPad op 04-08-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Dus voor een extra splitter en 1 f-connector kop moet ik extra betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
Jerrythafast schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:55:
Je zou kunnen proberen zenders te scannen met het alternatieve netwerk-ID 4444 in plaats van 5555. In ieder geval in de regio Alkmaar is met dat netwerk-ID een alternatieve zenderlijst te verkrijgen waarbij de niet-HD versies van de zenders vooraan staan (m.u.v. NPO 1-3).
Sorry voor de late reactie, maar het wijzigen naar netwerk ID heeft niet geholpen:

Op dit moment zijn mijn instellingen als volgt (Purmerend):

Netwerk ID: 43136
Frequentie: 164000 KHz
Modulatie: 64 QAM
Symboolfrequentie: 6900 KS/s

Met deze instellingen worden de digitale zenders gevonden, maar moet ik naar 928 en hoger zappen voor rtl 4, etc. Irritant dus.

Als ik de Netwerk ID wijzig naar 44444 worden er geen digitale zenders ontvangen.

Als ik de instellingen wijzig zoals voorgesteld op https://www.ziggo.nl/klan...20met%20instellen/Samsung worden er ook geen zenders gevonden, dus:

Netwerk ID: 55555
Frequentie: 474000 KHz
Modulatie: 64 QAM
Symboolfrequentie: 6875 KS/s

Ook als ik het netwerk ID wijzig naar 44444 vindt hij niets.
Wat doe ik fout? Of is het voor regio Purmerend niet mogelijk om rtl 4 op "4" etc te krijgen als je gebruik maakt van Digitale Kabel TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Netwerk ID is 5555 ipv 55555 :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:47

Tags NL

Harmful or Harmless?

David Regeling schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:10:
[...]

Ik heb eens even met Ziggo gebeld, en blijkbaar ben ik inderdaad goedkoper uit met het nieuwe pakket. Dit dus gelijk omgezet en heb geen activatiekosten hoeven te betalen + HBO half jaar gratis.
Gisteren ook gedaan, iets van 6/7 euro goedkoper en half jaar Sport 1 gratis. Nice, een belletje en klaar. Wel krijg ik weer een ontvanger thuis gestuurd waar ik dan niets mee ga doen maar goed..

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 22:34
ThinkPadd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:14:
Weet iemand of de Ubee (EVW321b) een ongedocumenteerde URL heeft om hem te rebooten? Ik kan in de webinterface niks vinden en op internet ook niet (iets als http://192.168.178.1/reboot.cgi ofzo)

Zou graag dit projectje: ThinkPad's Tweakblog: Modem automatisch powercyclen bij internetproblemen wat universeler willen maken.

Voor de Cisco EPC3212 (die staat bij m'n ouders) is het volgens mij 192.168.100.1/reboot.asp maar weet het niet zeker :P Voordeel van die Cisco in dit geval is dat je er niet op hoeft in te loggen. Bij de Ubee moet dat wel (ziggo/draadloos). Is vast ook wel op te lossen in een script (POST-request sturen?).

Edit: Dit zou het wel eens kunnen zijn: https://debianforum.de/fo...php?f=34&t=147389#p972478

[...]
Hier ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. Vanwege Netflix problemen wilde ik mijn modem even snel rebooten maar ik kon het in de webinterface ook helemaal niet vinden.. Hoe kan dit op zijn snelst?!
GiveMeThoseTags schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Gisteren ook gedaan, iets van 6/7 euro goedkoper en half jaar Sport 1 gratis. Nice, een belletje en klaar. Wel krijg ik weer een ontvanger thuis gestuurd waar ik dan niets mee ga doen maar goed..
En voor die ontvanger betaal je nu huur?

[ Voor 13% gewijzigd door Joster op 04-08-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
MdO82 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:52:
En als je inderdaad 5 cijfers in moet vullen dan zal het 05555 moeten zijn dacht ik :)
Of 04444
Ah good one, ga het vanavond even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:28
Joster schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Hier ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. Vanwege Netflix problemen wilde ik mijn modem even snel rebooten maar ik kon het in de webinterface ook helemaal niet vinden.. Hoe kan dit op zijn snelst?!
[...]
Die URL die ik heb gevonden heb ik eerst nog niet aan de gang gekregen, je moet eerst inloggen op het modem. Ik ben er nog niet achter hoe je dat met curl kunt doen. Het is wel mogelijk volgens mij, maar zal dit later vandaag (als ik thuis ben) even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Joster schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

[...]

En voor die ontvanger betaal je nu huur?
Ja, maar de huurprijs zit al inbegrepen bij de abonnementskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Weet iemand hoe je de ondertiteling uitzet bij npo1-2-3 op een panasonic? Ze worden niet voorgelezen en ik kan ze niet uitzetten via het i menu. Ik zit overigens in oud upc gebied met een ci+ module. Ben net verhuisd en ik had dit nooit in oud ziggo gebied.

Edit: met de subtitle toets oo mn remote

[ Voor 7% gewijzigd door Ferra op 05-08-2015 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:48

Chakotay

Lick here to continue

connos schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 16:19:
Sinds vandaag het ZZP Pro pakket 200/40MBIT met een Hitron CGNV-4 Modem. Dit modem is volgens de helpdesk gloednieuw en zou bij UPC getest zijn, maar is daar niet of nauwelijks uitgerold. Modem is in staat 1,3Gbit down te halen door 24 kanalen te bonden. Up is maximaal 240Mbit mogelijk door 8 kanalen te bonden.

Ding loopt vooralsnog stabiel en is redelijk te configureren. Toch wat opmerkingen:
1. DDNS service krijg ik niet aan de praat. Webinterface is niet langer bereikbaar na activering.
2. NAT loopback werkt niet. Schijnt een bekend probleem te zijn en Ziggo overlegt hierover met Hitron
3. Remote Management lijkt wel te werken, maar kan niet inloggen met het door mij ingestelde wachtwoord. Wie weet toevallig het wachtwoord?
Toevallig enig idee of er al nieuws is van Ziggo/Hitron over iets van een patch die NAT loopback mogelijk maakt met dit modem? Toch wel zo prettig om van binnenuit gewoon je externe ip te kunnen benaderen zonder overall dubbele connecties & bookmarks voor aan te maken of vieze DNS-trucjes te gaan uithalen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:08
David Regeling schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:54:
[...]

Ja, maar de huurprijs zit al inbegrepen bij de abonnementskosten.
Gaat dit over huur voor de mediabox? Volgens de website van Ziggo krijg je namelijk zowel de standaard als de horizon mediabox gewoon in bruikleen met de nieuwe abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Laatst online: 09:49

migros

Nooit meer een Samsung

Even een vraagje.

Op 1 juli zijn de abonnementskosten verhoogd. Tot deze datum werd gezegd dat je je abonnement kon opzeggen. Kan ik op dit moment mij hierop nog beroepen of ben ik gewoon te laat?

Leuk man gatheren

Pagina: 1 ... 15 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.