Hallo Tweakers,
Hier een beschrijving van mijn geweldige ervaring met Ziggo _sarcasm_
Online internet 200 Mb/ps besteld, telefonisch aangepast naar abonnement met digitale televisie i.v.m. een actie waardoor ik per saldo met digitale televisie nog goedkoper uit was dan alleen internet. (€51,95 ipv €53,95).
Dat is waar de ellende begon. Omdat bij de telefonische bestelling de internetbestelling niet geannuleerd was kreeg ik twee pakketten van PostNL. Eén met de modem + Horizon box, en één met alleen de modem. Op 30 juli ontving ik één track&trace code met 2 paketten.
Er werd mij verteld (na telefonisch contact op 1 augustus) dat de oude bestelling niet geannuleerd kon worden door Ziggo zelf? (!) Maar dat het gannuleerd moest worden door het pakket te weigeren. De zending bestond uit 2 pakketten, dan moest ik er maar één weigeren, ze wisten niet welk zendnummer maar als ik het lichtste pakket weigerde zou ik ongetwijfeld de 'foute' (internet) bestelling annuleren.
Vervolgens krijg ik op 4 augustus een nieuwe track&trace met één pakket. Ik bel Ziggo op: "ja, dan zal dát wel alleen de internet bestelling zijn, niet de vorige. Die heb je dan allebei nodig. Annuleer de niewste verzending maar.".
Prima, ik de bestelling met 2 pakketten in ontvangst genomen, bleek de telefonische bestelling met Horizon + modem. Pakket van 4 augustus kon ik dus gerust weigeren. Eind goed al goed.
Helaas, eenmaal thuis met de modem en de Horizon box die hoorde bij de telefonische bestelling merk ik bij het aansluiten dat de coax aansluiting geen signaal heeft. Het contract zou op 30 juli met spoed in gaan, het is inmiddels 5 augustus. Volgens Ziggo zou er gewoon signaal moeten zijn, voor zover zij konden zien in hun systemen. Als test moest ik het signaal uit de meterkast aansluiten op een televisie om te kijken of ik analoge TV kon ontvangen.
Signaal meterkast -> Splitter (3.6 en 3.6 dB) -> TV = geen beeld. Opnieuw zo'n frequentie/kanaal scan uitgevoerd. Mocht niet baten.
Ook met de Ubee modem aangesloten kreeg ik 0,0 bij alle downstream en upstream waarden. Er komt dus volgens mij echt geen signaal uit de meterkast coax aansluiting.
Ziggo gebeld 6 augustus, we sturen wel een monteur. Komt maandag pas. En Ziggo hotspots krijg je pas als je internetverbinding geactiveerd is. Dus ondanks dat je buren al een internetverbinding met je kunnen delen (want ik heb hier vrij sterk "Ziggo" in mijn SSID lijst staan), krijg je daar nog geen toegang tot.
Gelukkig had ik op m'n vorige adres ook Ziggo (toenmalig UPC), dus had ik een Ziggo hotspot account waar ik mee kon inloggen.
Ik probeer in te loggen op de Ziggo hotspot met mijn Macbook Pro, OS X Yosemite. Instelhandleiding op de website van Ziggo linkt naar een .mobileconfig bestandje omdat je eerst een profiel moet installeren. (Wifispots certificaat Apple LGI v1.1:
https://www.ziggo.nl/cont...20LGI%20v1.1.mobileconfig).
Error: "Installeren profiel mislukt. Sommige vereiste informatie ontbreekt in het profiel.". Een bekende error blijkbaar:
https://community.ziggo.nl/wifi-22/wifi-spots-mac-4734.
Toch wist ook daar bij de Ziggo helpdesk niemand wat vanaf, ze zouden er naar kijken.
Kortom, mijn ervaring met Ziggo is helemaal geweldig _sarcasm_.
Als iemand tips heeft om mijn situatie te verbeteren, dan zijn ze meer dan welkom. Ik wilde zo graag nog even CS:GO spelen voordat we naar Gamescom Köln afreizen met de Tweakers Express. Helaas gaat dat niet lukken ben ik bang.