Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 07:54

JB

Cédric roelt!

migros schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:46:
Even een vraagje.

Op 1 juli zijn de abonnementskosten verhoogd. Tot deze datum werd gezegd dat je je abonnement kon opzeggen. Kan ik op dit moment mij hierop nog beroepen of ben ik gewoon te laat?
Je kan altijd opzeggen of doel je op een jaar contract welke nog niet afgelopen is?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

migros schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:46:
Even een vraagje.

Op 1 juli zijn de abonnementskosten verhoogd. Tot deze datum werd gezegd dat je je abonnement kon opzeggen. Kan ik op dit moment mij hierop nog beroepen of ben ik gewoon te laat?
Denk dat de coulance tussen opzeggen op 5 Juli of nu 5 Augustus wel enigszins verschil van interpretatie kan geven. Maar, je hebt ongetwijfeld al Ziggo gesproken en van de medewerker gehoord telefonisch dat je wel/niet mag opzeggen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:49

migros

Nooit meer een Samsung

JB schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:58:
[...]

Je kan altijd opzeggen of doel je op een jaar contract welke nog niet afgelopen is?
Ik doel inderdaad op mijn nog uit te zitten jaarcontract (internet en tv).

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:52
migros schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:59:
[...]

Ik doel inderdaad op mijn nog uit te zitten jaarcontract (internet en tv).
Je bent natuurlijk al op de hoogte gebracht van deze wijzigingen per mail en of brief voor 1 juli. Lijkt me niet dat je nu nog op basis van deze berichtgeving je abo kan beëindigen. Maar niet geschoten altijd mis toch :9

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:18:
In Duitsland verlaagt Unitymedia, net als Ziggo een dochteronderneming van Liberty Global, juist de pakketprijzen, nadat ze deze eerder, in februari van dit jaar, ook net als Ziggo, verhoogden. Als ik zo de diverse pakketten en de markten vergelijk dan vind ik de prijzen in NL evenmin marktconform.

Links:[list=1]• Golem: Unitymedia senkt die PreisePressemitteilung Unitymedia: Änderungen Breitbandportfolio
Prijzen in NL zijn volgens mij de hoogste binnen Liberty Global. Kijk eens naar Hongarije. Meest complete pakket omgerekend €35 (240/20mbit incl TV en bellen)

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ben bekend met gunstiger tarieven, ook van dochters van Liberty Global, maar vond juist de stap van Unitymedia zo opvallend, omdat de levenstandaard en gemiddeld maandelijks gezinsinkomen in Duitsland en Nederland tamelijk vergelijkbaar zijn, terwijl dat in Hongarije aanzienlijk verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Bo0bz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:27:
[...]

Je bent natuurlijk al op de hoogte gebracht van deze wijzigingen per mail en of brief voor 1 juli. Lijkt me niet dat je nu nog op basis van deze berichtgeving je abo kan beëindigen. Maar niet geschoten altijd mis toch :9
Lijkt me ook niet dat ze je een termijn geven om op te rotten en daarna ineens niet meer. Wat verandert er na 1 juli? Niets namelijk. Dus ik ga maar eens schieten op dit veel te dure bedrijf.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
migros schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:53:
[...]

Lijkt me ook niet dat ze je een termijn geven om op te rotten en daarna ineens niet meer. Wat verandert er na 1 juli? Niets namelijk. Dus ik ga maar eens schieten op dit veel te dure bedrijf.
Dude, weet jij uberhaupt iets van bedrijf voering of niet?! ga je in de zielige consumente houding hangen en blijven flamen?!
Als je een jaar contract hebt. en je provider verhoogt de prijs van dat contract. moet deze provider je wettelijk gezien een termijn van MINIMAAL 1 maand geven om het contract te kunnen ontbinden. Ziggo heeft in dit geval bijna 1.5 maand gekozen. eerste mails voor prijsverhoging dateren uit begin mei
Als je een jaar contract hebt. kon je deze zonder problemen ontbinden VOOR 1 juli. daarna ga je met de prijsverhoging akkoord. en kan je dus NIET meer opzeggen.
Moet je niet achteraf gaan janken om je eigen laksheid...
Ik word een beetje moe van dat gezeik over hoe slecht ziggo de zaakjes op orde heeft. Wat kan Ziggo hier aan doen? ze geven je toch de kans om op te zeggen?! :+

Sorry voor mijn agressieve reactie :X

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

tellavist schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:06:
[...]

Dude, weet jij uberhaupt iets van bedrijf voering of niet?! ga je in de zielige consumente houding hangen en blijven flamen?!
Als je een jaar contract hebt. en je provider verhoogt de prijs van dat contract. moet deze provider je wettelijk gezien een termijn van MINIMAAL 1 maand geven om het contract te kunnen ontbinden. Ziggo heeft in dit geval bijna 1.5 maand gekozen. eerste mails voor prijsverhoging dateren uit begin mei
Als je een jaar contract hebt. kon je deze zonder problemen ontbinden VOOR 1 juli. daarna ga je met de prijsverhoging akkoord. en kan je dus NIET meer opzeggen.
Moet je niet achteraf gaan janken om je eigen laksheid...
Ik word een beetje moe van dat gezeik over hoe slecht ziggo de zaakjes op orde heeft. Wat kan Ziggo hier aan doen? ze geven je toch de kans om op te zeggen?! :+

Sorry voor mijn agressieve reactie :X
Beetje vriendelijker reageren mag ook hoor he. Datgene wat je dus schetst wist ik niet en ben ik ook wat wijzer geworden. Ik vraag dit toch niet voor niets op het forum. Als je moe wordt van het gezeik ga je maar niet meer naar dit forum of reageer dan niet of lees er over heen.

Je kan het ook omdraaien en zeggen dat ik schijtziek wordt van betweters zoals jij die moeten schijten op anderen omdat zij het niet zo goed weten zoals jij! :(

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
migros schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:21:
[...]

Beetje vriendelijker reageren mag ook hoor he. Datgene wat je dus schetst wist ik niet en ben ik ook wat wijzer geworden. Ik vraag dit toch niet voor niets op het forum. Als je moe wordt van het gezeik ga je maar niet meer naar dit forum of reageer dan niet of lees er over heen.

Je kan het ook omdraaien en zeggen dat ik schijtziek wordt van betweters zoals jij die moeten schijten op anderen omdat zij het niet zo goed weten zoals jij! :(
Ja ja ja je hebt helemaal gelijk man. :X
Sorry dat ik me even liet gaan! :F
Was niet de bedoeling om op je te poepen *;
Nogmaals mijn excuus. :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bo0bz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:27:
[...]
Dit is zeker niet altijd het geval, mocht bij een eerdere prijsverhoging a.h.v. de factuur vaststellen dat de prijzen waren verhoogd voor mijn abonnement. Blijkbaar zat ik in een groep die niet per brief op per mail op de hoogte was gesteld van de aankomende prijsverhoging. Ik mocht, als ik dat zou willen, toch onder mijn contract uit. Je begrijpt dat mij een aanbieding werd gedaan om me toch tegemoet te komen in die vervelende situatie. Daar heb ik ook gebruik van gemaakt aangezien ik voor een vrij lange termijn gecompenseerd werd in de totale kosten.

Dus niet iedereen krijgt wat ie zou moeten krijgen, zo kan dat gaan tegenwoordig ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:27

D33F

Tweelingtemmer

Terpen Tijn schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:33:
[...]

Gaat dit over huur voor de mediabox? Volgens de website van Ziggo krijg je namelijk zowel de standaard als de horizon mediabox gewoon in bruikleen met de nieuwe abonnementen.
Klopt deze krijg je ook in bruikleen, maar heb deze post zo verwoord gezien men dacht dat je bovenop het abonnement nog moest betalen voor de Horizon Box. Indirect zul je toch een klein bedrag betalen als zijnde huur voor deze box maar niet direct terugziet gezien deze verwerkt zijn in het totaalbedrag van het abonnement.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:08
David Regeling schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:16:
[...]

Klopt deze krijg je ook in bruikleen, maar heb deze post zo verwoord gezien men dacht dat je bovenop het abonnement nog moest betalen voor de Horizon Box. Indirect zul je toch een klein bedrag betalen als zijnde huur voor deze box maar niet direct terugziet gezien deze verwerkt zijn in het totaalbedrag van het abonnement.
Ja, ok. Bij mijn weten was dat altijd al zo; je was nooit officieel de eigenaar van de modem enzo. Jaren terug was het trouwens ook niet anders met DSL (ervaring xs4all/KPN). Dit soort kosten kun je natuurlijk ook altijd wel ergens versleutelen als aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de Horizon en UPC Mediabox is wel semi-duidelijk sprake van huur en niet van bruikleen. Immers is een abonnement met dergelijke doos duurder dan een identiek abonnement zonder. Helaas kun je geen abonnement zonder zo'n doos afsluiten, zulke abonnementen bestaan alleen omdat er nog oud-Ziggo-abonnees op het oud-Ziggo-portfolio zitten, waarbij TV-apparatuur gewoon jouw eigendom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricklamers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09-2023
Hallo Tweakers,

Hier een beschrijving van mijn geweldige ervaring met Ziggo _sarcasm_

Online internet 200 Mb/ps besteld, telefonisch aangepast naar abonnement met digitale televisie i.v.m. een actie waardoor ik per saldo met digitale televisie nog goedkoper uit was dan alleen internet. (€51,95 ipv €53,95).

Dat is waar de ellende begon. Omdat bij de telefonische bestelling de internetbestelling niet geannuleerd was kreeg ik twee pakketten van PostNL. Eén met de modem + Horizon box, en één met alleen de modem. Op 30 juli ontving ik één track&trace code met 2 paketten.

Er werd mij verteld (na telefonisch contact op 1 augustus) dat de oude bestelling niet geannuleerd kon worden door Ziggo zelf? (!) Maar dat het gannuleerd moest worden door het pakket te weigeren. De zending bestond uit 2 pakketten, dan moest ik er maar één weigeren, ze wisten niet welk zendnummer maar als ik het lichtste pakket weigerde zou ik ongetwijfeld de 'foute' (internet) bestelling annuleren.

Vervolgens krijg ik op 4 augustus een nieuwe track&trace met één pakket. Ik bel Ziggo op: "ja, dan zal dát wel alleen de internet bestelling zijn, niet de vorige. Die heb je dan allebei nodig. Annuleer de niewste verzending maar.".

Prima, ik de bestelling met 2 pakketten in ontvangst genomen, bleek de telefonische bestelling met Horizon + modem. Pakket van 4 augustus kon ik dus gerust weigeren. Eind goed al goed.

Helaas, eenmaal thuis met de modem en de Horizon box die hoorde bij de telefonische bestelling merk ik bij het aansluiten dat de coax aansluiting geen signaal heeft. Het contract zou op 30 juli met spoed in gaan, het is inmiddels 5 augustus. Volgens Ziggo zou er gewoon signaal moeten zijn, voor zover zij konden zien in hun systemen. Als test moest ik het signaal uit de meterkast aansluiten op een televisie om te kijken of ik analoge TV kon ontvangen.

Signaal meterkast -> Splitter (3.6 en 3.6 dB) -> TV = geen beeld. Opnieuw zo'n frequentie/kanaal scan uitgevoerd. Mocht niet baten.

Ook met de Ubee modem aangesloten kreeg ik 0,0 bij alle downstream en upstream waarden. Er komt dus volgens mij echt geen signaal uit de meterkast coax aansluiting.

Ziggo gebeld 6 augustus, we sturen wel een monteur. Komt maandag pas. En Ziggo hotspots krijg je pas als je internetverbinding geactiveerd is. Dus ondanks dat je buren al een internetverbinding met je kunnen delen (want ik heb hier vrij sterk "Ziggo" in mijn SSID lijst staan), krijg je daar nog geen toegang tot.

Gelukkig had ik op m'n vorige adres ook Ziggo (toenmalig UPC), dus had ik een Ziggo hotspot account waar ik mee kon inloggen.

Ik probeer in te loggen op de Ziggo hotspot met mijn Macbook Pro, OS X Yosemite. Instelhandleiding op de website van Ziggo linkt naar een .mobileconfig bestandje omdat je eerst een profiel moet installeren. (Wifispots certificaat Apple LGI v1.1: https://www.ziggo.nl/cont...20LGI%20v1.1.mobileconfig).

Error: "Installeren profiel mislukt. Sommige vereiste informatie ontbreekt in het profiel.". Een bekende error blijkbaar: https://community.ziggo.nl/wifi-22/wifi-spots-mac-4734.

Toch wist ook daar bij de Ziggo helpdesk niemand wat vanaf, ze zouden er naar kijken.

Kortom, mijn ervaring met Ziggo is helemaal geweldig _sarcasm_.

Als iemand tips heeft om mijn situatie te verbeteren, dan zijn ze meer dan welkom. Ik wilde zo graag nog even CS:GO spelen voordat we naar Gamescom Köln afreizen met de Tweakers Express. Helaas gaat dat niet lukken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

hardware-lover schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:32:
[...]

Dit is zeker niet altijd het geval, mocht bij een eerdere prijsverhoging a.h.v. de factuur vaststellen dat de prijzen waren verhoogd voor mijn abonnement. Blijkbaar zat ik in een groep die niet per brief op per mail op de hoogte was gesteld van de aankomende prijsverhoging. Ik mocht, als ik dat zou willen, toch onder mijn contract uit. Je begrijpt dat mij een aanbieding werd gedaan om me toch tegemoet te komen in die vervelende situatie. Daar heb ik ook gebruik van gemaakt aangezien ik voor een vrij lange termijn gecompenseerd werd in de totale kosten.

Dus niet iedereen krijgt wat ie zou moeten krijgen, zo kan dat gaan tegenwoordig ;)
Anyhow, ik kan opzeggen per einde contractdatum december ergens. Volgens de klantenservice kwam ik niet meer in aanmerking om op te zeggen vanwege prijsverhogingen etc. Balen dus.

Wat mij alleen helemaal steekt is dat je dus geen enkele service meer van diezelfde klantenservice kan verwachten. Dat mijn modem brak is boeide hem niet en hij vond het gesprek niet gaan zoals hij wilde. Aangezien ik op een gegeven moment gek werd van zijn arrogantie heb ik maar de opzegtermijn geslikt.

Na 10 jaar weer Ziggo geprobeerd en na 6 maanden alweer een hekel aan dit bedrijf. Ik ben weer voor 10 jaar genezen. Dan maar maximaal 12 mb internet dan dat klote :( bedrijf.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11
ricklamers schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:30:

Gelukkig had ik op m'n vorige adres ook Ziggo (toenmalig UPC), dus had ik een Ziggo hotspot account waar ik mee kon inloggen.

Ik probeer in te loggen op de Ziggo hotspot met mijn Macbook Pro, OS X Yosemite. Instelhandleiding op de website van Ziggo linkt naar een .mobileconfig bestandje omdat je eerst een profiel moet installeren. (Wifispots certificaat Apple LGI v1.1: https://www.ziggo.nl/cont...20LGI%20v1.1.mobileconfig).

Error: "Installeren profiel mislukt. Sommige vereiste informatie ontbreekt in het profiel.". Een bekende error blijkbaar: https://community.ziggo.nl/wifi-22/wifi-spots-mac-4734.
Heb de rest van je lap tekst niet gelezen, maar ik klik gewoon op verbinden met Ziggo en dan komt hij met een cert (auto push) en daarna vul ik username en wachtwoord in en ik ben online. Volgens mij denk je te complex en moet je de handleiding loslaten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Heeft een van jullie een werkende native IPv6 aansluiting van Ziggo? Ik kan via mijn sixxs tunnel niet resolven op de eerste DNS server van Ziggo.

Ik ben benieuwd of er een toegangscontrole (source = SURFnet bij mij) op staat of dat de server gewoon niet werkt?

2001:b88:1002::10 ZiggoMND.v6
2001:b88:1202::10 ZiggoTB.v6

Wie kan er een dig @2001:b88:1002::10 www.tweakers.net uitvoeren?

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 06-08-2015 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

stormfly schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:03:
...Wie kan er een dig @2001:b88:1002::10 www.tweakers.net uitvoeren?
't Ding is gewoon stuque
C:\>nslookup www.tweakers.net 2001:b88:1202::10
Server:  dns.tb.iss.as9143.net
Address:  2001:b88:1202::10

Non-authoritative answer:
Name:    www.tweakers.net
Address:  213.239.154.20

doet 't wel, maar
C:\>nslookup www.tweakers.net 2001:b88:1002::10
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
Server:  UnKnown
Address:  2001:b88:1002::10

DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb mn upc modem in bridge modus en op mn router erachter port forwarding aan naar een lokale machine, maar met het wan ip (+ poort) kom ik niet op de lokale machine. Moet ik hiervoor nog wat instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
stormfly schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 22:03:
Heeft een van jullie een werkende native IPv6 aansluiting van Ziggo? Ik kan via mijn sixxs tunnel niet resolven op de eerste DNS server van Ziggo.

[...]
Heeft het niet hier mee te maken: nieuws: Ziggo zet uitrol ipv6 tijdelijk op lager pitje ?
"We hebben de laatste uitrol daarom teruggedraaid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hi

nee DNS staat daar los van, de uitrol gaat over modems en CMTS/core aanpassingen. De DNS servers zijn namelijk wel bereikbaar dus die hebben nog een IPv6 pootje actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joery90
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
Goede morgen,

Ik heb problemen met ziggo horizon box (samsung) misschien dat iemand het zelfde probleem heeft.

Het lijkt erop alsof mijn horizonbox af en toe niets meer uit wil zenden.
Nou heb ik een nieuwe gekregen maar krijg steeds weer het verhaal terug.
Zit je een serie te kijken en ineens valt het beeld eerst 2 sec weg daarna valt het beeld weg en geeft mijn televisie de melding

"Geen signaal op "desbetreffende hdmi poort". maakt niet uit welke bij elke doet die dit )
(1) Controleer de kabel aansluitingen en de instellingen van uw bronapparataar.
(2) Druk op de afstandsbediening op source om het aangesloten bronapparaat te selecteren.

Nou lijkt mij optie 2 overbodig.
HDMI Kwaliteit op verschillende bronnen heb ik ook al geprobeerd.
De yyr.4.4.2 instellingen zeg maar.

Coax is vervangen verschillende hdmi kabels geprobeerd. Maar probleem blijft zich voor doen.

Heeft iemand dit voorval al eens meegemaakt of kan iemand mij hiermee helpen monteur komt ook langs van upc (ziggo ) maar die zal toch zeggen de box werkt dus kan ik niets veranderen.

Youtube Link:
YouTube: IMG 1741

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
Welk type tv spreken we over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joery90
Over een Samsung tv type durf ik even niet te zeggen uit me hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Jaartal dan? Om een idee te krijgen of het een recent/oud model is?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joery90
UE40F6510SSXXN dat is het model nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
joery90 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:51:
Goede morgen,

Ik heb problemen met ziggo horizon box (samsung) misschien dat iemand het zelfde probleem heeft.

*KNIP*
Heb je dit ook met SCART? Puur even om te testen wat er mogelijk aan de hand kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:49
rechtstreeks aangesloten of via versterker? (5.1 set?)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

Joster schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:30:
[...]

Hier ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. Vanwege Netflix problemen wilde ik mijn modem even snel rebooten maar ik kon het in de webinterface ook helemaal niet vinden.. Hoe kan dit op zijn snelst?!
Custom DNS bij DHCP die vergeten wordt?
Dan even in de webinterface dhcp uit en aanzetten + een dhcp refresh op client. Zeer irritante bug.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Zijn er meer mensen die nu last hebben van een internet storing?

*Doet het weer :9

[ Voor 14% gewijzigd door Faabjan op 09-08-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:57
Faabjan schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:37:
Zijn er meer mensen die nu last hebben van een internet storing?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 20:26
Ik vind het jammer dat ik niet alle storingen kan zien, maar een postcode moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Modem stuk, krijg morgen een nieuwe van ziggo. Ik moest bellen met mijn mobiel. Volgens mij kost dat tegenwoordig bij ziggo alleen nog gewone belminuten en niet nog extra xx per minuut toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Je kan compensatie vragen doen ze niet moeilijk over krijg je mobiele belkosten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 20:42

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zit te kijken in mijn Ziggo account om mijn abbonement aan te passen van 120/12 naar 200/20, maar de telefoon eruit te gooien.
Echter gaat dit niet via de website blijkbaar? of ben ik echt blind?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tortelli schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:33:
Ik zit te kijken in mijn Ziggo account om mijn abbonement aan te passen van 120/12 naar 200/20, maar de telefoon eruit te gooien.
Echter gaat dit niet via de website blijkbaar? of ben ik echt blind?.
Nee dat kan inderdaad niet via de website (tenminste als ik je begrijp) heb je nog een Alles in 1 Plus denk ik ?
Als je dat zou willen moet je even bellen (1200)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik heb inderdaad een abonnement met internet, tv en telefonie. Lui ff opbellen en eea aan laten passen.

Zit zelfs te denken mijn Horizon box eruit te gooien aangezien ik zeer weinig tv kijk, maar heb geen zin in gezeur met andere modems etc (heb nu een losse TC7200 welke prima functioneert).
Daarnaast als ik kijk is het bijna altijd iets wat opgenomen is....

(Ik heb mijn abonnement al > 1 jaar iig)

[ Voor 75% gewijzigd door Tortelli op 10-08-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tortelli schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:41:
Ik heb inderdaad een abonnement met internet, tv en telefonie.
Je zou even moet bellen om na te gaan of je het nog aan kan passen, maar het kan ook zijn dat ze je een nieuw voorstel doen ivm de nieuwe pakketten.
Wellicht dat anderen hier er meer vanaf weten.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

MdO82 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:45:
[...]

Je zou even moet bellen om na te gaan of je het nog aan kan passen, maar het kan ook zijn dat ze je een nieuw voorstel doen ivm de nieuwe pakketten.
Wellicht dat anderen hier er meer vanaf weten.
Aanpassen kan volgens mij niet meer, elke gewenste wijziging resulteert in een nieuw abonnement. Overigens is de periode waarbij overgstapt kon worden op een hoger internet pakket met actie afgelopen.

Dus houd rekening met 29,95 activatiekosten. Hoewel je dat denk ik wel weg kan lullen met de jusite mederwerker. Anders even via de afdeling retentie proberen. Dan is er plots veel meer mogelijk,

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Je gaat altijd een nieuw jaar abonnement aan natuurlijk. Dat is opzich geen ramp (als hier binnen 1 jaar glas ligt kan ik nog wel even leven met die "pijn" ;)).

Mijn huidige abbo loopt vanaf ~mei 2014 dus wat dat betreft zouden er geen beperkingen moeten zijn toch?. Of gewoon niet moeilijk doen voor €1,50 / maand en het via de website regelen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aangezien ze net bij de Ziggo Klantenservice aangaven dit probleem de laatste weken al vaker gehoord te hebben post ik mijn TS ook even hier:

Ik heb thuis wifi problemen. Internetten werkt op meerdere apparaten prima tot op een bepaald moment. Op dat moment worden er geen pagina’s meer geladen of kan bijvoorbeeld WhatsApp geen berichten meer afleveren/ontvangen op een mobiel. Er is nog wel verbinding met het Wifi netwerk maar (tijdelijk) geen internettoegang lijkt het. Opnieuw verbinden met hetzelfde wifi netwerk lost direct het probleem op. Helaas is dit een tijdelijke, en irritante, fix. We hebben 2 wifi-netwerken in huis, 1 via het Ziggo-modem en 1 via de TP-link router. Switchen naar het andere wifi-netwerk in ons huis lost het probleem eveneens op, maar ook daar is dit van tijdelijke aard. Dus beide wifi-netwerken kennen hetzelfde probleem. Mijn gevoel is daarom dat het in de bron (Ziggo modem) al mis gaat. Bedraad kijk ik af en toe Netflix, ik kan me niet herinneren dat het probleem daar ook voorkwam maar ik kijk dat niet heel frequent dus met zekerheid zeggen dat het bedraad niet voorkomt kan ik niet.

Onze setup:
- Ziggo met Cisco EPC3928 modem met DHCP aan met Wifi-netwerk 'Draadloos' 2.4Ghz kanaal 1
- LAN-verbinding vanuit Cisco naar TP-Link router
- TP-Link WR1043ND router met DHCP uit met Wifi-netwerk 'Wireless' 2.4Ghz kanaal 6
- Alle apparaten (Macbook Pro, iPad, iPhone, Galaxy S6) verbonden met TP-Link wifi-netwerk

Geprobeerd:
- Wifi-netwerk verwijderen en opnieuw aanmaken (incl. 5Ghz netwerk geprobeerd en kanalen veranderd)
- DHCP op Ziggo modem uitgezet en op TP-Link aangezet
- Firmware update TP-Link
- Vast ip-adres toekennen aan Macbook (hier test ik op)

Ziggo stuurt nu een monteur omdat ze zelf vanuit de Klantenservice niet weten wat het probleem is. De router was verder prima, al had ik wel 33% loss maar dat is na een reboot opgelost. Wat de monteur nu echt komt doen weet ik niet, het probleem is namelijk niet op commando te reproduceren. Het modem zal wel omgeruild worden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15
Hmm vandaag heeft mijn pc 192.168.178.22 gekregen terwijl in de static lease pagina toch echt nummer 31 staat... Iemand een tip?

Ik gebruik de Ubee.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:01:

[..]
Ziggo stuurt nu een monteur omdat ze zelf vanuit de Klantenservice niet weten wat het probleem is. De router was verder prima, al had ik wel 33% loss maar dat is na een reboot opgelost. Wat de monteur nu echt komt doen weet ik niet, het probleem is namelijk niet op commando te reproduceren. Het modem zal wel omgeruild worden vermoed ik.
Heb je al eens geprobeerd om een andere DNS-server in je modem te zetten?
sdk1985 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:31:
Hmm vandaag heeft mijn pc 192.168.178.22 gekregen terwijl in de static lease pagina toch echt nummer 31 staat... Iemand een tip?

Ik gebruik de Ubee.
Niks veranderd aan de pc zoals gebruik maken van een ander MAC-adres ?
Dat lijkt mij de enige oorzaak van een ander ipadres
Of je modem heeft zich spontaan reset

[ Voor 89% gewijzigd door MdO82 op 10-08-2015 22:47 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:01:
Probeer UPNP eens uit te zetten op de Cisco en reboot hem daarna even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:42:
[...]
Dat is een goed idee, nog niet geprobeerd nee. Bedoel je dan een andere DNS-server van Ziggo zelf of een alternatieve variant zoals van Unblock.us of OpenDNS? Bij een alternatieve variant heb ik altijd het gevoel dat het misschien misbruikt kan worden.

Momenteel is de DNS als volgt:
DNS IPv4 1: 212.54.40.25
DNS IPv4 2: 212.54.44.54
DNS IPv4 3: 0.0.0.0
Timmert schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:48:
[...]

Probeer UPNP eens uit te zetten op de Cisco en reboot hem daarna even.
Zojuist gedaan. Bedankt. Eens kijken of dat helpt.

[ Voor 28% gewijzigd door Aghanim op 10-08-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
MdO82 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:42:
[...]

[...]

Niks veranderd aan de pc zoals gebruik maken van een ander MAC-adres ?
Dat lijkt mij de enige oorzaak van een ander ipadres
Of je modem heeft zich spontaan reset
Nope, mac adres is identiek en staat goed bij de static lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macroyster
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 15:12
Hallo allemaal,

vanavond was opeens mijn EPC3928AD al z'n instellingen 'zomaar' kwijt! ...raar!! Ik herkende mijn SSID niet meer op het netwerk en zag allleen de ZIGGOxxxx reeks weer terug.

Kan het zijn dat Ziggo een update heeft gepushed?

Gateway status zegt : e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hmm daar lijkt het wel op je bent nieuwer dan die van mij, heb je een IPv6 keuze bij portforwarding nu?

Al jaren aanwezige firmware: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG

Wil je eens bij docsis wan kijken naar de firmware build time, ik gok 12-06-2015?

[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 11-08-2015 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb Ziggo opgezegd, en ben inmiddels over naar KPN. Iemand een idee wat ik met de smartcard (met Casema-logo :P) dien te doen? Vernietigen, opsturen, verkopen? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pven schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:04:
Ik heb Ziggo opgezegd, en ben inmiddels over naar KPN. Iemand een idee wat ik met de smartcard (met Casema-logo :P) dien te doen? Vernietigen, opsturen, verkopen? :?
Die kan je denk ik gewoon vernietigen :P

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep Lunaar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Joep Lunaar

onafhankelijk

Modem kan niet in bridge modus bij Ziggo ZZP, wel bij het veel duurdere Ziggo MKB.
Op het Hitron CGNV4 modem is daartoe de mogelijkheid om de werkmodus in te stellen uitgeschakeld; fijn gevalletje van een anti-feature door deze zich steeds meer als monopolist gedragende aanbieder.

Joep Lunaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 18:12

TFHfony

Professional Weirdo

Afmelden bij Ziggo en wellicht aan een buurman.familielid geven die hem in de toekomst weer kan activeren en op die manier dus toch nog aan een gratis kaartje kan komen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Vraag voor de Fox Sports Go gebruikers met betrekking tot aantal gelijktijdige gebruikers thuis/buitenshuis.

Op https://www.ziggo.nl/klan...radio/apps/fox-sports-go/ lees ik: "Je kunt op maximaal 3 apparaten tegelijk ingelogd zijn vanaf 1 internetaansluiting (IP-adres) in Nederland."

Vraag me af hoe dit te interpreteren, want bedoelen ze dat je maximaal 3 apparaten vanaf 1 IP adres kunt gebruiken, en dus niet tegelijk via iPad thuis en via website elders? Maar wel via iPad, telefoon en website tegelijk buitenshuis, zolang je thuis niet via iPad kijkt?

Daarbij zeggen ze ook "Het is niet mogelijk om vanaf meerdere apparaten tegelijk een live-wedstrijd te bekijken". Iemand ervaring hoe dit gaat? Diegene die het eerst een live wedstrijd start heeft geluk? Gaat het hier om één en dezelfde wedstrijd, of kan gebruiker 1 wedstrijd X live kijken, en gebruiker 2 Wedstrijd Y?

Het kijken via de digitale ontvanger op TV telt niet mee in deze situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Verkopen, ik had eentje die bij een decoder zat en nog niet geactiveerd was. Heb hem kunnen verkopen voor 12,50 euro. Jij zou (toen je nog klant was) hem moeten laten afmelden door de klantenservice als je hem wilt verkopen, maar ik weet niet of dat nog kan, nu je geen klant meer bent. Daarna kan een koper hem aan zijn account laten koppelen.

Niet vernietigen of opsturen, mooi in het 'klantencircuit' houden >:) , zeker omdat Ziggo nu overgaat op een huurmodel. De smartcards die nu nieuw te koop zijn is volgens mij oude voorraad wat niet meer wordt aangevuld vanuit Ziggo. Help je medemens ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 11-08-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macroyster
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 15:12
stormfly schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 07:40:
Hmm daar lijkt het wel op je bent nieuwer dan die van mij, heb je een IPv6 keuze bij portforwarding nu?

Al jaren aanwezige firmware: epc3928a-E10-5-v302r125572-131030c-ZIG

Wil je eens bij docsis wan kijken naar de firmware build time, ik gok 12-06-2015?
De mijne lijkt hetzelfde bouwdatum te hebben als die van jou.

Ik heb dus volgende specificaties:
titel : Cisco EPC3928AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway

Docsis:
Model: Cisco EPC3928AD
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4
Current Software Revision: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG
Firmware Name: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Jun 12 12:43:43 2015
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network 1: Enable
Wireless Network 2: Enable
System Uptime: 0 days 10h:54m:49s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:02:
Vraag voor de Fox Sports Go gebruikers met betrekking tot aantal gelijktijdige gebruikers thuis/buitenshuis.

Op https://www.ziggo.nl/klan...radio/apps/fox-sports-go/ lees ik: "Je kunt op maximaal 3 apparaten tegelijk ingelogd zijn vanaf 1 internetaansluiting (IP-adres) in Nederland."

Vraag me af hoe dit te interpreteren, want bedoelen ze dat je maximaal 3 apparaten vanaf 1 IP adres kunt gebruiken, en dus niet tegelijk via iPad thuis en via website elders? Maar wel via iPad, telefoon en website tegelijk buitenshuis, zolang je thuis niet via iPad kijkt?

Daarbij zeggen ze ook "Het is niet mogelijk om vanaf meerdere apparaten tegelijk een live-wedstrijd te bekijken". Iemand ervaring hoe dit gaat? Diegene die het eerst een live wedstrijd start heeft geluk? Gaat het hier om één en dezelfde wedstrijd, of kan gebruiker 1 wedstrijd X live kijken, en gebruiker 2 Wedstrijd Y?

Het kijken via de digitale ontvanger op TV telt niet mee in deze situaties?
Misschien staat het bij FoxSports zelf wat duidelijker uitgelegd dan op de Ziggo website?
http://www.foxsports.nl/abonneren/#klantenservice

Je kunt op maximaal drie apparaten gelijktijdig kijken via één internetaansluiting (IP-adres) in Nederland. Gelijktijdig kijken op twee of meer locaties (IP-adressen) is niet mogelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58

Trackerfire

BTC HODLER

Net m'n pretpakket (installatiepakket) van Ziggo gekregen. Volgestouwd met 't nieuwste van 't nieuwste (eindelijk eens geluk):

* Technicolor TC 7210 AC Router
* Horizon 7401 versie (niet meer met UPC teken)
* Extra beschermde kabels
* 10 meter UTP 5e kabel
En nog wat contactdoos spul

Al met al tevreden dat er tegenwoordig ook redelijk goede spullen worden geleverd. Voor de Tweakerts die dat willen weten, 't betreft een Alles in 1 connect complete pakket a 120mbit.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
macroyster schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:22:
[...]

De mijne lijkt hetzelfde bouwdatum te hebben als die van jou.

Ik heb dus volgende specificaties:
titel : Cisco EPC3928AD EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway

Docsis:
Model: Cisco EPC3928AD
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4
Current Software Revision: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG
Firmware Name: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Jun 12 12:43:43 2015
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network 1: Enable
Wireless Network 2: Enable
System Uptime: 0 days 10h:54m:49s
We hebben niet dezelfde, ik deed de datum aanname doordat de laatste 6 digits van de firmware build de compile dag lijkt ;-)

Maar dan ben ik wel benieuwd je hebt dus echt nieuwe firmware, of dit voor IPv6 is of gewoon bug fixes.

Wil je eens bij Status -> Gateway -> Router mode kijken ? (bij mij op de oude firmware nog steeds IPv4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
De voeding van m'n modem was niet meer goed. De monteur had er gelukkig nog een paar en nu doet m'n internet het weer :)
Hij zei dat hij wel een stuk of 8 voedingen per dag moet vervangen bij de mensen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:40
Faabjan schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:35:
Hij zei dat hij wel een stuk of 8 voedingen per dag moet vervangen bij de mensen thuis.
Klopt, vaak de Cisco EPC3212 / EPC3925 of de Ubee EVM3200 (single band model). Kortom de eerste ED 3.0 modems. Na jaren 24/7 draaien gaat de voeding in de regel als eerste stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Faabjan schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:35:
De voeding van m'n modem was niet meer goed. De monteur had er gelukkig nog een paar en nu doet m'n internet het weer :)
Zo'n probleem is hier snel opgelost, ik heb de gewoonte adapters van oude weggegooide apparaten te bewaren, kan soms van pas komen :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:06
Begint al weer prima bij Ziggo. Ik dacht weer eens over te stappen naar de kabel, kan ik mooi dvb-s en dvb-c combineren. Nu internet en bellen bij Canal Digitaal. Formulier ingevuld bij verandervanprovider.nl. Komt er een mail van Ziggo over overstapservice. Daar staat mijn huidige provider niet bij en als je overige kiest kun je niet meer voor nummerbehoud kiezen. Net de servicedesk gebeld, half uur aan de lijn, maar ze komen er niet uit. Ik stond niet in het systeem. Nadat ik mijn klantnummer doorgaf stond ik er wel in. Uiteindelijk maar de handdoek in de ring gegooid. Volgens mij hebben ze de administratie van UPC nog niet opgeruimd, daar heb ik uiteindelijk maar op de envelop geschreven dat ik overleden was om geen rekeningen meer te krijgen van de nieuwe bewoners op mijn oude adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Trackerfire schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:43:
Net m'n pretpakket (installatiepakket) van Ziggo gekregen. Volgestouwd met 't nieuwste van 't nieuwste (eindelijk eens geluk):

* Technicolor TC 7210 AC Router
* Horizon 7401 versie (niet meer met UPC teken)
* Extra beschermde kabels
* 10 meter UTP 5e kabel
En nog wat contactdoos spul

Al met al tevreden dat er tegenwoordig ook redelijk goede spullen worden geleverd. Voor de Tweakerts die dat willen weten, 't betreft een Alles in 1 connect complete pakket a 120mbit.
Nice.

Voormalig UPC of Ziggo?
(dat bloemetje is Liberty Global logo ;))
Die 7401 is zonder scart aansluiting toch? ;)
Ik krijg m'n pakket ook binnenkort

[ Voor 5% gewijzigd door SuperVeloce op 11-08-2015 22:03 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:50:
[...]

Dat is een goed idee, nog niet geprobeerd nee. Bedoel je dan een andere DNS-server van Ziggo zelf of een alternatieve variant zoals van Unblock.us of OpenDNS? Bij een alternatieve variant heb ik altijd het gevoel dat het misschien misbruikt kan worden.

Momenteel is de DNS als volgt:
DNS IPv4 1: 212.54.40.25
DNS IPv4 2: 212.54.44.54
DNS IPv4 3: 0.0.0.0

[...]

Zojuist gedaan. Bedankt. Eens kijken of dat helpt.
Kleine, voorzichtige update. DNS aangepast naar DNS.Watch en UPNP uitgezet. Tot heden nog geen internet problemen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Aghanim schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:58:
[...]

Kleine, voorzichtige update. DNS aangepast naar DNS.Watch en UPNP uitgezet. Tot heden nog geen internet problemen gehad :)
Je kunt ook https://www.opennicproject.org/ gebruiken. Gebruik ik sinds kort ook, werkt prima.
Dichtsbijzijnde servers: http://wiki.opennicproject.org/ClosestT2Servers wel even kijken of de servers die daaruit rollen en die je wilt gaan gebruiken op de wiki lijst staan: http://wiki.opennicproject.org/Tier2 zodat je weet wat ze qua logging e.d. doen.

Voorheen altijd Google DNS (lekker makkelijk te onthouden, 8.8.8.8) en OpenDNS (malware filteren), maar i.v.m. NSA gebeuren (zijn wel beide Amerikaanse bedrijven) trekt mij dat niet meer zo. Qua privacy lijkt OpenNIC mij dan een goed alternatief. DNS.Watch lijkt hetzelfde te doen (geen logging) maar de servers staan in Duitsland, qua snelheid zou OpenNIC misschien net wat beter zijn omdat daar ook Nederlandse servers tussen staan. Moet je even testen met https://code.google.com/p/namebench/ :P

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 11-08-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bedankt. Ik ga eens wat experimenteren. Op zich lijkt DNS.Watch tot heden ook prima te werken.

Zojuist bedenk ik me trouwens waarom ik bedraad nooit problemen had met internet, daar gebruikte ik al de DNS van Unblock.us voor Netflix. Er wordt nu wel veel duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Lijkt erop dat de Ziggo DNS server under attack hebben gelegen, normaal hebben ze zo rond 08:00 en 20:00 hun dagelijkse dip, gek patroon maar 95% terugkerend. Begrijp niet dat ze er niets aan doen, ze hebben echt een mooi netwerk qua architectuur maar qua DNS geen enkele beveiliging tegen attacks oid (lijkt het) Arbor heeft mooie producten.

Je zou overigens kunnen stellen dat mijn meting verkeerd is maar de free dns server zijn rock solid dus mijn lijn is prima;)

Overzicht alle DNS metingen

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1659295/Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2022.08.08.png

Overzicht Ziggo IPv4 ingezoomd

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1659295/Schermafbeelding%202015-08-11%20om%2022.09.42.png

[ Voor 17% gewijzigd door stormfly op 11-08-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 07:28
Even dubbelcheck. ik was in de veronderstelling dat een horizonbox een alles in 1 tuner/route/modem was.
Laat ik dat nu net niet willen.

Nu maak ik uit bovenstaande posts op dat je nog steeds een standalone modem hebt, daar je eigen router op aan kan sluiten, en vervolgens de horizonbox enkel een decoder is met wat extra's..

Klopt dat? Want dan wil ik het wel overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Lumics schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:18:
Even dubbelcheck. ik was in de veronderstelling dat een horizonbox een alles in 1 tuner/route/modem was.
Laat ik dat nu net niet willen.

Nu maak ik uit bovenstaande posts op dat je nog steeds een standalone modem hebt, daar je eigen router op aan kan sluiten, en vervolgens de horizonbox enkel een decoder is met wat extra's..

Klopt dat? Want dan wil ik het wel overwegen.
Bij voormalig UPC gebied, kan je kiezen of alles op de Horizon of Horizon+losse modem
Bij voormalig Ziggo gebied, is het tot nu toe sowieso Horizon+losse modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:58

Trackerfire

BTC HODLER

SuperVeloce schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:57:
[...]

Nice.

Voormalig UPC of Ziggo?
(dat bloemetje is Liberty Global logo ;))
Die 7401 is zonder scart aansluiting toch? ;)
Ik krijg m'n pakket ook binnenkort
Voormalig Ziggo :) en je hebt gelijk over het logo.. Ik heb er nu een gekregen met het woordje Horizon ;)

7401 is idd zonder scart, gelukkig ook al ff niet meer nodig. Ben benieuwd wat je krijgt, welk gebied zit je?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Ik zit voormalig UPC (Eindhoven), dus ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 18:12

TFHfony

Professional Weirdo

stormfly schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:12:
Lijkt erop dat de Ziggo DNS server under attack hebben gelegen, normaal hebben ze zo rond 08:00 en 20:00 hun dagelijkse dip, gek patroon maar 95% terugkerend. Begrijp niet dat ze er niets aan doen, ze hebben echt een mooi netwerk qua architectuur maar qua DNS geen enkele beveiliging tegen attacks oid (lijkt het) Arbor heeft mooie producten.
Ook ik zag hier inderdaad wat hogere/wisselende responsetijden van de Ziggo DNS servers:

DNS

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:58:
[...]

Na 2 dagen geen enkele keer meer problemen met internet gehad. Dus dit heeft het probleem opgelost. Zal de monteur van Ziggo maar even afbellen :) Overigens wel bijzonder dat Ziggo zelf niets over DNS-problemen noemt, kan me ook wel voorstellen dat ze geen fan zijn van het gebruik van niet-Ziggo DNS maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 19:35
poruid schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:15:
Modem kan niet in bridge modus bij Ziggo ZZP, wel bij het veel duurdere Ziggo MKB.
Op het Hitron CGNV4 modem is daartoe de mogelijkheid om de werkmodus in te stellen uitgeschakeld; fijn gevalletje van een anti-feature door deze zich steeds meer als monopolist gedragende aanbieder.
Ik heb toch echt Connect ZZP en heb het modem meteen in bridge kunnen laten zetten (Technicolor) (En gebruik dus nu eigen router).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
tcviper schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:46:
[...]

Ik heb toch echt Connect ZZP en heb het modem meteen in bridge kunnen laten zetten (Technicolor) (En gebruik dus nu eigen router).
ik dacht dat al die zakelijke verbindingen standaard in bridge modus geleverd werden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
schwarzenegger schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:33:
[...]

ik dacht dat al die zakelijke verbindingen standaard in bridge modus geleverd werden?
Nee dat is alleen bij Connect MKB standaard. Bij Connect ZZP krijg je modem/router (Technicolor) combi en kun je em in bridge laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 19:08
tcviper schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:43:
[...]

Nee dat is alleen bij Connect MKB standaard. Bij Connect ZZP krijg je modem/router (Technicolor) combi en kun je em in bridge laten zetten.
Bij ZZP kon je hem toch juist niet in bridge laten zetten?
Of begrijp ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Jawel dat kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zeker wel. Heb ik ook laten doen (technicolor modem ZZP connect 130mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:15
Ik heb nog steeds vaak het probleem dat bepaalde functies in de Horizonbox niet werken.

Mijn kids kijken bijvoorbeeld graag naar Flodder (serie, dagelijks op tv).
Vaak kunnen we deze, wanneer we te laat zijn "afspelen vanaf begin" gisteren echter weer een foutmelding daarbij. (zo'n blabla verhaal met probeer later nog eens en als het aanhoudt neem dan contact op met...)

Alles is met kabelkeur kabels aangesloten.

Meestal werkt het gewoon maar geregeld hebben wij dit soort foutmeldingen. Wij waren aan het overwegen zo'n extra box te nemen voor de slaapkamer maar zolang dit niet wordt opgelost voel ik er nog weinig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 18:02
SuperVeloce schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:27:
Ik zit voormalig UPC (Eindhoven), dus ben benieuwd :)
Wanneer verwacht je je pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 19:15
Heb sinds een paar dagen dat een aantal zenders erg slecht werken; SBS9, comedy central, en nog een , maar weet ff niet welke. Beeld blijft zwart, of het duurt heel erg lang voordat hij begint te spelen. Ik heb een CI+ module.

Het zal wel weer aan m'n kabels liggen, maar vooralsnog is er niks veranderd bij mij in dat opzicht. Dat zenders dan opeens moeilijk gaan doen is toch wel apart. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
androids schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:55:
[...]

Wanneer verwacht je je pakket?
Geen idee, ze moeten bij mij nog groene kabel binnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
tiguan schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:04:
Heb sinds een paar dagen dat een aantal zenders erg slecht werken; SBS9, comedy central, en nog een , maar weet ff niet welke. Beeld blijft zwart, of het duurt heel erg lang voordat hij begint te spelen. Ik heb een CI+ module.

Het zal wel weer aan m'n kabels liggen, maar vooralsnog is er niks veranderd bij mij in dat opzicht. Dat zenders dan opeens moeilijk gaan doen is toch wel apart. Meer mensen met dit probleem?
Dit is heel normaal dat het gebeurd.

Als je kabels niet afgeschermd zijn en er is nog geen storingsbron in de buurt dan ervaar je niets. Je kabels blijven hetzelfde, dus lek, en er komt een storingsbron dan ervaar je storing. Dus ja er zijn veel mensen die soortgelijke problemen hebben.

Oplossing is simpel:

Test met een kabel keur kabel direct op je AOP. Heb je nu nog storing dan monteur bellen.

Heb je dan geen storing: Check alle kabels, connectoren, splitters, wandcontactdozen na of deze goed zijn en goed zijn aangesloten. Bij twijfel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

tiguan schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:04:

Toevallig met een Sony TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 19:15
Timmert schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:37:
[...]

Toevallig met een Sony TV?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In dat geval: Sony TV icm CI en Ziggo.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Heeft iemand ook het probleem dat de Windows 10 app om silverlight zeurt? Heb speciaal in Internet Explorer Silverlight geïnstalleerd maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:28

icecreamfarmer

en het is

Ik wilde mijn dns veranderen in mijn cisco modem maar ik kom niet meer in de interface :?.
Als ik http://192.168.178.1/ invul krijg ik een melding dat de pagina niet bestaat.
Ik heb het na gekeken maar dat is toch echt de gateway.
Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 7% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-08-2015 19:14 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet per ongeluk je ipadres van je modem gewijzigd ?

Nee dus via de gateway klopt het adres nog, andere browser ?

[ Voor 40% gewijzigd door MdO82 op 18-08-2015 19:27 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

MdO82 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:27:
Niet per ongeluk je ipadres van je modem gewijzigd ?

Nee dus via de gateway klopt het adres nog, andere browser ?
Ook niets. Heb IE en Chrome geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
http://192.168.100.1 ? Daar zit de Cisco EPC3212 bij m'n ouders op.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 18-08-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ThinkPadd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:39:
http://192.168.100.1 ? Daar zit de Cisco EPC3212 bij m'n ouders op.
Ook niets.
Heb dit geprobeerd om het nog eens te controleren maar het werkt gewoon niet.
https://www.ziggo.nl/klan...elen/cisco/#Verder/Verder

Pagina: 1 ... 16 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.