Ik had een abonnement afgesloten bij UPC, welke nu is overgenomen door Ziggo.
Het is een 200/20 all-in-one abbo.
Ik stream games op twitch.tv, waar ik een klein zakcentje mee verdien, niets speciaals. Een hobby/bijbaantje.
Voorheen had ik Onsbrabantnet met 100/100, wat echt heel fijn was.
Maar toen ik naar eindhoven verhuisde om met mijn vriendin samen te wonen, kwamen we erachter dat er een UPC(nu ziggo) monopoly heerst, en er geen andere opties zijn.
Met 20Mbit upload kom ik echt
amper uit de voeten.. 20/8 = een maximale bitrate van 2500KBps, maar je wil op max 85% zitten zodat je verbinding er niet uit knalt en je gewoon kan gamen. Dus 2500*0.85 = 2125KBps, wat echt veel te laag is om fatsoenlijk te kunnen streamen.
2750KBps is toch wel een absoluut minimum, voor een goede 720p60 kwaliteit
Ik vind het echter
ronduit belachelijk dat ik voor een 200mbit download verbinding moet betalen, om een minimaal werkbare upload van 20Mbit te krijgen.
En daar betaal je dan normaal €72 p/m voor! (Ik nu €54, omdat ik korting heb gekregen, nog steeds belachelijk veel voor die upload)
Die kabel monopolies zijn echt jammer, ik heb gewoon geen mogelijkheid om hogere upload te krijgen zonder écht de hoofdprijs te gaan betalen met dure zakelijke verbindingen.

.
Nu heb ik het maar zo gedaan dat ik mijn vriendin's PC als encoder/streamPC gebruik en mijn eigen PC als gamePC, dan kan ik de compressie verhogen en zo toch nog een beetje uit de voeten met die lage upload.
UPC Horizon Box
de UPC Horizon box werkt via HDMI overigens niet met Philips TVs. Ik heb 3 verschillende TVs getest, alle 3 werken ze niet samen met de Horizon box, ook niet na een full reset en ook niet met verschillende pixel formats.Je krijgt beeld maar elke 3-4 seconden valt dat beeld weg, en dan komt het weer terug.. niet werkbaar natuurlijk. Dus nu kijk ik gedwongen via SCART.
Daarbij heb ik bovenaan rare groene strepen, en rechts rare witte puntjes als ik via de box kijk.
De box herkent erg veel filmformaten niet, en zet ondertiteling in het midden van het scherm neer en knipt alle letters halverwege af. Maar ik gebruik daar nu ook een mediacentertje voor

.
Vaak als de UPC horizon box aangezet wordt, blijft hij op hoofdmenu hangen (staat op de box zelf, in plaats van de zender). Je ziet dan een zender maar je kan niet van zender wisselen, niet handmatig op de box en niet met de afstandsbediening. De enige mogelijkheid is dan ook om de box stroomloos te maken, uitzetten reageert hij dan ook niet op.
UPC modem
De modem moet echt elke week wel een keer gereset worden, omdat mijn ping dan iets van 1200+ms wordt, mijn download 0.50 en mijn upload 0.20 ofzo, na het resetten is het weer netjes 15ms en 200/20+.
Geen idee waarom.