Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:04
enzoronald schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:25:
Hmm dit is wel interessant. Wellicht interessante info voor mensen die nog op de wip zitten qua overstappen naar Connect & Play pakket.

Mijn situatie is zo dat ik nu een Alles in 1 plus heb en eigenlijk alleen maar een ci+ module wou hebben. Kwam op de Ziggo site terecht om 1 te bestellen a 2 euro per maand. Kon niet ivm pakket, dus gebeld.

Eerst kon ik alleen maar overstappen naar Connect & Play Complete (geen upgrade) zonder extra voordelen (behalve Horizon dan). Aan het einde van het gesprek, na een commitment uitgesproken te hebben dat ik wel een jaar contract wil, heb ik uiteindelijk :

1 jaar Connect & Play Complete a 59,95 per maand
1e 3 maanden a 29,95
1e 6 maanden gratis HBO
en natuurlijk de mogelijkheid tot CI+ module a 2 euro per maand, maar dat kan sowieso met dit pakket.

In mijn ogen toch best aardig :)

Meer mensen hier ervaring mee ?
Ik heb afgelopen vrijdag een "standaard" Connect & Play Complete-pakket (zonder bellen besteld en kreeg de 1e 6 maanden a 29.95.

Nu heb jij de 1e 3 maanden ( 3 x 30 = 90 euro korting)
6 maanden HBO gratis ( 6 x 14.95 = 89.70 euro korting).

Zo heel veel beter is het nou ook weer niet, maar zie dat die optie niet meer beschikbaar is.
Nu is alles 3 maanden a 29.95

[ Voor 27% gewijzigd door CappieL op 15-07-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:54

XallaX

Meow

Krijg zojuist een mail van het Ziggo panel.

Ziggo doet veel onderzoek naar wat jij goed vindt en naar wat misschien nog iets beter kan.

Ze zoeken mensen voor een gesprek over hun POSITIEVE ervaringen met de horizon box.
Gesprek wordt opgenomen en gebruikt voor reclamedoeleinden?

pffff :( :( :(

=========================================
Beste x,

Als klant bij Ziggo maak je waarschijnlijk dagelijks gebruik van hun diensten. Ziggo doet haar best om deze diensten zo goed mogelijk te laten aansluiten op jouw wensen. Daarom doet Ziggo veel onderzoek naar wat jij goed vindt en naar wat misschien nog iets beter kan.

Op dit moment zijn we op zoek naar klanten met een Horizon Media box met positieve ervaringen met Horizon TV. We willen je vragen of je het leuk vindt om aan medewerkers van Ziggo bij jou thuis te vertellen wat jij hier positief aan vindt. Dit gesprek wordt zonder beeld opgenomen. Daarnaast wil Ziggo graag nog enkele beelden bij jou thuis opnemen, maar je hoeft hierbij niet in de camera te praten.

De uiteindelijke video's worden online verspreid via kanalen van Ziggo, bijvoorbeeld via de website.

Het gesprek ziet er als volgt uit:

Het gesprek vindt plaats op 17, 20 of 21 juli 2015
Er komen twee Ziggo medewerkers bij je thuis om te praten over je positieve ervaringen met Horizon TV
De dag en het tijdstip kiezen we in overleg met jou
Het gesprek duurt ongeveer een uur tot anderhalf uur
Je hoeft niets voor te bereiden
Als dank voor je medewerking ontvang je een cadeaubon van 25 euro

Heb je zin en tijd om mee te doen? Geef je dan op door op de onderstaande link te klikken.
x link verwijderd x

Met vriendelijke groeten,

Hans Blom
Directeur Consumentenmarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat krijg je als vergoeding? Een cadeaubon van 25 euro :9 Het moet niet gekker worden. Blijkbaar verwachten ze niet meer dan 25 euro aan nieuwe klanten te werven dankzij jouw positieve ervaringen en exclusieve kijkje in je woonkamer :p

Tegenwoordig is een Horizonbox à € 6,25 trouwens verplicht als je als nieuwe klant in HD wilt kijken. (Zie ook deze posts van Archie.)

[ Voor 35% gewijzigd door Jerrythafast op 15-07-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpak
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 22:40
Jerrythafast schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:00:
En wat krijg je als vergoeding? Een cadeaubon van 25 euro :9 Het moet niet gekker worden. Blijkbaar verwachten ze niet meer dan 25 euro aan nieuwe klanten te werven dankzij jouw positieve ervaringen en exclusieve kijkje in je woonkamer :p

Tegenwoordig is een Horizonbox à € 6,25 trouwens verplicht als je als nieuwe klant in HD wilt kijken. (Zie ook deze posts van Archie.)
Nvm :-) klopt

[ Voor 7% gewijzigd door Lastpak op 15-07-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:44
Ik ben van plan om een losse CI+ module te kopen. Kan ik deze dan gebruiken in samenwerking met de smartcard uit mijn decoder? Of moet ik alsnog een losse smartcard kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is geen probleem, tenminste als ik begrijp dat je de smartcard uit je decoder wilt halen en in je CI+ module wilt stoppen, maar je kan dan geen zenders meer bekijken op je decoder welke gecodeerd zijn uiteraard.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 07:44
MdO82 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:02:
Dat is geen probleem, tenminste als ik begrijp dat je de smartcard uit je decoder wilt halen en in je CI+ module wilt stoppen, maar je kan dan geen zenders meer bekijken op je decoder welke gecodeerd zijn uiteraard
Nee, logisch :) Mijn decoder wil ik niet meer gebruiken. Enkel de CI+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
Beste leden

Wij hebben sinds het nieuwe modem ( Technicolor TC7210 ) uitvallende verbindingen naar buiten. ( zodra de server uit valt heeft hij thuis gewoon internet :) )

Wij draaien een TeamSpeak server voor onze community alleen de server is zo nu en dan offline. maar de server valt niet uit want de uptime blijft normaal :)

Heeft iemand de zelfde ervaringen met eventueel ook andere porten / services

Met vriendelijke groet,
Michael

[ Voor 13% gewijzigd door michaell958 op 16-07-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net met Ziggo gebeld omdat ik geen myprime content kon bekijken (kon wel het aanbod zien) maar niks afspelen omdat die optie er niet tussen stond aangezien ik nieuwe abonee ben heb ik gebeld en ze hebben problemen met Ziggo on demand en dit zou in de loop van de dag opgelost moeten zijn. denk meld het hier ook even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

Jerrythafast schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:00:

Volgens mij kan je ook nog steeds kiezen voor een simpele mediaplanning. Niks verplicht horizon box. Of ci+ module :)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_1976
  • Laatst online: 13-12-2024
Vanaf oktober is het blijkbaar echt afgelopen met de Ziggo TV App: http://www.mediamagazine.nl/ziggo-stopt-per-oktober-definitief-met-ziggo-tv-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:06
Weet niet of dit al besproken is of bekend is, maar m'n pa heeft Ziggo digitale televisie en ik heb het nu zowel bij mij met glasvezel als bij m'n vriendin met Ziggo analoog (ouderwetse COAX direct in de TV) getest en bij beide is er vertraging van ongeveer 7 a 8 seconden. Bij allebei zelfde zender en programma gekeken en over de telefoon besproken en bij Ziggo digitale televisie is er dus 7 a 8 seconden vertraging. Is dit een bekend iets of ligt het aan m'n pa? Hij heeft nog de oude mediabox. Kan het daaraan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37

TFHfony

Professional Weirdo

chim0 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:55:
Weet niet of dit al besproken is of bekend is, maar m'n pa heeft Ziggo digitale televisie en ik heb het nu zowel bij mij met glasvezel als bij m'n vriendin met Ziggo analoog (ouderwetse COAX direct in de TV) getest en bij beide is er vertraging van ongeveer 7 a 8 seconden. Bij allebei zelfde zender en programma gekeken en over de telefoon besproken en bij Ziggo digitale televisie is er dus 7 a 8 seconden vertraging. Is dit een bekend iets of ligt het aan m'n pa? Hij heeft nog de oude mediabox. Kan het daaraan liggen?
Hebben ze last van deze vertraging?
Hou er overigens mee dat de vertraging nogal kan verschillen of je op analoog, SD of HD test.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 20:48

Trackerfire

BTC HODLER

TFHfony schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Hou er overigens mee dat de vertraging nogal kan verschillen of je op analoog, SD of HD test.
Inderdaad. Zelfs als je bij wijze van van HD naar de SD versie zappt bij Ziggo kan hier vertraging in zitten. Is niks geks en lijkt me dat je er alleen "last" van hebt als je buren bijvoorbeeld KPN hebben tijdens 't WK. Zij zien Nederland dan 7 a 8 seconden eerder scoren :+ :D 8)7

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
chim0 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:55:
Meestal ligt dit aan het netwerk. Kun je niks aan doen. Je kunt het beter vergelijken met de buren dan met een andere provider/buurt/plaats.

Ik heb op satelliet een vertraging van 4 second vergeleken met kabel. Vrienden hebben een vertraging van 10 seconden met kpn iTV vergeleken met mijn kabel.

Wel grappig als je een whatsapp krijgt dat je team gescoord heeft en het zo voor je gespoild wordt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Trackerfire schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:54:
[...]

Inderdaad. Zelfs als je bij wijze van van HD naar de SD versie zappt bij Ziggo kan hier vertraging in zitten. Is niks geks en lijkt me dat je er alleen "last" van hebt als je buren bijvoorbeeld KPN hebben tijdens 't WK. Zij zien Nederland dan 7 a 8 seconden eerder scoren :+ :D 8)7
Je kan op die momenten precies horen wie hier analoog, dvb-c, dvb-t, iptv of via dvb-s kijkt. Als je de vertragingen weet. Vind het altijd wel humor die tijdsverschillen bij het horen van gejuich :+

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn sinds kort (15/16 weken geleden verhuist) dus wij dachten mooi, oh dan zouden wij in principe ook wel gewoon over stappen naar ziggo.. maar dat bleek veel ingewikkelder te zijn dan gedacht :/

ik zal het kort proberen te houden, op het moment dat wij verhuist waren hadden wij al problemen. er was geen kabel aangelegd (dit huis is van 2002 dus redelijk jong) want de vorige bewoners hadden via telefoon kabel / satelliet hun internet.

als wij geweten hadden dat hij 15 weken zonder internet zouden zitten hadden wij al lang een abonnement afgesloten bij UPC voor een jaar. maar ja ik kan niet in de toekomst kijken. dus wij hadden ziggo gebeld want hun monteur zag dat wij geen kabel hadden. een week later kwam er weer een monteur.. die zei het zelfde, in plaats van dat ze gewoon zeiden dat wij het bedrijf moesten contacteren over het aanleggen van een kabel stuurde zij dus een 2e monteur. dit had ons dus al weer een week vertraging opgeleverd.

(7 of 8 weken verder) met heeeeel veel telefoneren en contact opnemen en nog meer gedoe het bedrijf komt langs om de kabel aan te leggen (was binnen 3 dagen klaar) wij waren en dachten, oh nu alleen nog maar ziggo bellen om het aan te komen sluiten.

toen kregen wij te horen dat een monteur pas na 3 weken beschikbaar was.. en wij kwamen er achter dat er nog geen modem was verzonden naar ons huis. wij er weer achter aan gebeld en kregen de modem na 5 dagen afgeleverd. tot onze verbazing zat er geen coax kabel bij.. de vrouw aan de telefoon zei al dat wij bijna alles tegen hadden zitten en wij wouden dat best wel geloven..

nu zijn wij dus ongeveer ~15/16 weken verder en wij zitten nu op een coax kabeltje te wachten... wij zijn niet van plan om ~2 weken wachten op die monteur en kunnen hopelijk zo snel mogelijk die coax kabeltje er op aansluiten en ziggo bellen dat het geactiveerd kan worden.

ik snap dat overstappen lang kan duren maar ik had niet gedacht dat er zo veel moeite en gezeur (om het netjes te houden) bij zou komen. ik hoop dat het bij de meeste mensen sneller is gegaan, en ik snap dat de meeste mensen wel goede service hebben gehad en dat wij waarschijnlijk een uitzondering zijn.

wij hebben gelukkig aardige buren en konden met een wifi versterker en een paar ontvangers nog wel langzaam maar toch wel internet regelen. (kostte ook ongeveer 70 euro).

dit is mijn ervaring met ziggo tot nu toe, ik hoop dat het beter gaat in de toekomst en ik hoop ook dat wij binnen een week eindelijk (goed) internet hebben.

Met vriendelijke groet,

Donut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Maak je hier nu speciaal een account voor aan?

Het is naturlijk logisch dat Ziggo niet direct iemand langs kan sturen om de straat open te graven, hiervoor moeten eerst vergunningen geregeld worden. Ik vind het nog redelijk snel gegaan.

Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat een monteur geen modem met kabeltje bij zich heeft. En als deze ontbreekt, is mijn ervaring, stuurt Ziggo die direct op. ALS het alleen het kabeltje betreft, gewoon nog even bellen, of langsgaan bij een Ziggo winkel als die redelijk in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

jongetje schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:42:
Maak je hier nu speciaal een account voor aan?
En nog in twee draadjes posten ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat het hele proces lang duurt, maar in het begin was het een heleboel miscommunicatie :s

gelukkig zit het er al bijna op, en hoeven wij hopelijk niet zo lang meer zonder internet te zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:43:
Wij zijn sinds kort (15/16 weken geleden verhuist) dus wij dachten mooi, oh dan zouden wij in principe ook wel gewoon over stappen naar ziggo.. maar dat bleek veel ingewikkelder te zijn dan gedacht :/

ik zal het kort proberen te houden, op het moment dat wij verhuist waren hadden wij al problemen. er was geen kabel aangelegd (dit huis is van 2002 dus redelijk jong) want de vorige bewoners hadden via telefoon kabel / satelliet hun internet.

als wij geweten hadden dat hij 15 weken zonder internet zouden zitten hadden wij al lang een abonnement afgesloten bij UPC voor een jaar. maar ja ik kan niet in de toekomst kijken. dus wij hadden ziggo gebeld want hun monteur zag dat wij geen kabel hadden. een week later kwam er weer een monteur.. die zei het zelfde, in plaats van dat ze gewoon zeiden dat wij het bedrijf moesten contacteren over het aanleggen van een kabel stuurde zij dus een 2e monteur. dit had ons dus al weer een week vertraging opgeleverd.

(7 of 8 weken verder) met heeeeel veel telefoneren en contact opnemen en nog meer gedoe het bedrijf komt langs om de kabel aan te leggen (was binnen 3 dagen klaar) wij waren en dachten, oh nu alleen nog maar ziggo bellen om het aan te komen sluiten.

toen kregen wij te horen dat een monteur pas na 3 weken beschikbaar was.. en wij kwamen er achter dat er nog geen modem was verzonden naar ons huis. wij er weer achter aan gebeld en kregen de modem na 5 dagen afgeleverd. tot onze verbazing zat er geen coax kabel bij.. de vrouw aan de telefoon zei al dat wij bijna alles tegen hadden zitten en wij wouden dat best wel geloven..

nu zijn wij dus ongeveer ~15/16 weken verder en wij zitten nu op een coax kabeltje te wachten... wij zijn niet van plan om ~2 weken wachten op die monteur en kunnen hopelijk zo snel mogelijk die coax kabeltje er op aansluiten en ziggo bellen dat het geactiveerd kan worden.

ik snap dat overstappen lang kan duren maar ik had niet gedacht dat er zo veel moeite en gezeur (om het netjes te houden) bij zou komen. ik hoop dat het bij de meeste mensen sneller is gegaan, en ik snap dat de meeste mensen wel goede service hebben gehad en dat wij waarschijnlijk een uitzondering zijn.

wij hebben gelukkig aardige buren en konden met een wifi versterker en een paar ontvangers nog wel langzaam maar toch wel internet regelen. (kostte ook ongeveer 70 euro).

dit is mijn ervaring met ziggo tot nu toe, ik hoop dat het beter gaat in de toekomst en ik hoop ook dat wij binnen een week eindelijk (goed) internet hebben.

Met vriendelijke groet,

Donut
WoW echt tweaker waardig om te gaan zitten wachten op een coax kabel van ziggo :X

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een smartcard overgenomen van een familielid.
Aangezien we hetzelfde abbo hebben, heeft dit verder geen gevolgen en hoef ik niks te doen, maar toen kwam bij mij de vraag wat nu als diegene het abbo opzegd.

Kan ik dan gewoon de smartcard op mijn abbo activeren.
Aangezien het abbo van mij familielid opgezegd wordt en de koppeling ook zal vervallen.

Iemand hier ervaring mee ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:46
MdO82 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:41:
Aangezien we hetzelfde abbo hebben, heeft dit verder geen gevolgen
Totdat je films en zo gaat bestellen.

Familielid moet even de KS bellen om de kaart te deactiveren, daarna kun je hem zelf weer aanmelden onder je eigen abonnement. (Tenminste, zo werkte het in het verleden. wie weet wat voor obstakels het nieuwe Ziggo, eigenlijk UPC, heeft opgeworpen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:06
TFHfony schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:37:
[...]

Dat niet, maar maakt dat het goed? Vroeg me gewoon af waarom het zo is.
Met m'n pa heb ik getest tijdens een voetbalwedstrijd op ARD (of ZDF weet niet meer precies) op SD en met m'n vriendin tijdens Wimbledon op BBC1 HD bij m'n pa en bij haar dus de gewone BBC via COAX. Maar bij mij op glasvezel dus ook geen verschil, ook niet bij de HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is UPC een nieuwe technologie aan het voorbereiden waarmee je voor € 5 euro per maand extra live TV kunt kijken, en je het anders met 10 seconden vertraging krijgt? Zullen ze voor het volgende grote voetbaltoernooi wel klaar willen hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:23

Typhone

Who Dares Wins

nu zijn wij dus ongeveer ~15/16 weken verder en wij zitten nu op een coax kabeltje te wachten... wij zijn niet van plan om ~2 weken wachten op die monteur en kunnen hopelijk zo snel mogelijk die coax kabeltje er op aansluiten en ziggo bellen dat het geactiveerd kan worden

Met vriendelijke groet,

Donut
Dit moet een grap zijn toch? Google eens Koka 9TS + Hirschmann + Jokari en je bent er.
Als je daar zo lang op gaat zitten wachten dan ben je wel heel erg afhankelijk van de wereld om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met vriendelijke groet,

Donut
Wat is je probleem nou precies?
Mis je de groene coax kabel vanaf de wijkkast naar je woning.
Of mis je gewoon een simpel coax kabeltje om je spul aan te sluiten in de woning.

Dit laatste kan je inderdaad zoals hierboven staat gewoon heel simpel zelf oplossen en daar hoef je ziggo echt de schuld niet voor te geven.
Als je nog geen AOP hebt in de woning dan wordt het inderdaad een ander verhaal.

Maar nogmaals ik vind dit niet heel duidelijk in je verhaal.
Dit laatste duurt inderdaad wat langer omdat ziggo gewoonweg een bedrijf in moet schakelen als ze dit aldan niet zelf doen, omdat er een kabel gelegd moet worden vanaf de wijkkast naar je woning moet de straat opengemaakt worden en daar moeten afspraken overgemaakt worden en wellicht moeten ze toestemming krijgen van je gemeente, maar daar heb ik geen ervaring mee.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik snap iets niet en als ik in dit topic op "Royaal" zoek, kom ik ook geen wazige wijzigingen tegen. Tenminste, niet als ik snel zoek op Royaal maar het kan zijn dat op zondag mijn search-skills me in de steek laten.

Huidige factuur: Alles-in-1 Extra + TV Plus + Sport1 pakket

Ik zat gister op mijn tablet te spelen met de Horizon App en voerde mijn gegevens in van Ziggo. Toen kreeg ik in mijn zender-overzicht op de tablet ook andere zenders te zien waaronder: AMC, Fox HD, RTL Crime en anderen. Maar voor zover ik weet vallen die onder het extra "TV Royaal" pakket.

Is Royaal nu automatisch opgenomen in mijn allerduurste pakket (wat dus tegenwoordig "Connect & Play Max" heet) https://www.ziggo.nl/alles-in-1/ of is het een maand-aanbieding waar je wel eens vaker wat van hoort dat je een zender extra krijgt?

Ook de FAQ levert het volgende op:
Ik ben al Ziggo klant. Wat gebeurt er na mijn bestelling met mijn bestaande abonnementen en diensten?
Met welk zenderpakket wordt Alles-in-1 geleverd?

De pakketten Connect & Play Start en Connect & Play Complete worden geleverd met TV Standaard (60+ digitale tv-zenders én 27 tv-zenders in HD-kwaliteit).

Het pakket Connect & Play Max wordt geleverd met TV Royaal (115+ digitale tv-zenders én 38 tv-zenders in HD-kwaliteit).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:54:
Ik snap iets niet en als ik in dit topic op "Royaal" zoek, kom ik ook geen wazige wijzigingen tegen. Tenminste, niet als ik snel zoek op Royaal maar het kan zijn dat op zondag mijn search-skills me in de steek laten.

Ik zat gister op mijn tablet te spelen met de Horizon App en voerde mijn gegevens in van Ziggo. Toen kreeg ik in mijn zender-overzicht op de tablet ook andere zenders te zien waaronder: AMC, Fox HD, RTL Crime en anderen. Maar voor zover ik weet vallen die onder het extra "TV Royaal" pakket.

Is Royaal nu automatisch opgenomen in mijn allerduurste pakket (wat dus tegenwoordig "Connect & Play Max" heet) https://www.ziggo.nl/alles-in-1/ of is het een maand-aanbieding waar je wel eens vaker wat van hoort dat je een zender extra krijgt?

[...]
Bij max heb je alle zenders ja, dan heb je geen tv plus meer nodig.

Hier hadden we altijd alles in 1 plus + tv plus pakket (omdat daar veel kinderzenders inzitten).
Nu maar overgestapt naar max pakket omdat het verschil zo klein is met complete + extra zenders nemen of max pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 13:17

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:54:

[...]
Wat had je hiervoor voor abonnement in de UPC tijd? Ik had zelf het Extreme abonnement wat nu omgezet is naar Alles in 1 Extra + Film 1. Zo te zien heb ik gewoon nog steeds dezelfde faciliteiten, alleen is er voor TV dan nog MyPrime bijgekomen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51234770/Ziggo%20TV.PNG

Bellen is ook helemaal inbegrepen, ik kan bellen wat ik wil zonder dat er een cent extra in rekening wordt gebracht. Ik betaal € 87,- in de maand. Maar helemaal duidelijk is het allemaal niet inderdaad, ik heb geen idee of ik goedkoper uit zou zijn door aan het abonnement te gaan sleutelen...

Edit: Ik heb nog even eens bekeken waaruit mijn abonnement nu bestaat, ik heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/51234770/ziggo%20abo.PNG

Wat heb jij nu dan als je de laatste factuur download?

[ Voor 6% gewijzigd door bvk op 19-07-2015 15:44 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

bvk schreef op zondag 19 juli 2015 @ 15:22:
[...]

Wat heb jij nu dan als je de laatste factuur download?
Ik was altijd Ziggo-abonnee. De naamgeving op mijn factuur is ook gelijk gebleven.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6FBZeyCJzVz8IXauJt6Z8kGR/full.jpg
^ factuur over afgelopen maand; hier staat dus geen Royaal op.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/JVMBXi7HZuKNxilZVnbRCHm9/full.jpg
^ mijn zenderpakketten die als "extra" staan vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Wanneer je vroeger TV Plus of TV Extra van Ziggo had, dan heb je nu TV Royaal.
Dit is zo sinds ergens maart/april volgens mij.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Maar wat hebben jullie dan staan als je de laatste factuur in Mijn Ziggo download als .pdf en hetzelfde stukje uit mijn screenshot post?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Daar staat bij mij Alles-in-1 plus, de oude Ziggo benaming. Dat blijft ook zo totdat ik overstap naar wat anders volgens mij, ooit wel eens een mail van Ziggo over gekregen een paar maanden terug.

Ik heb verder geen extra's (behalve VolopBellen Altijd) dus meer staat er niet.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

bvk schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:10:
Maar wat hebben jullie dan staan als je de laatste factuur in Mijn Ziggo download als .pdf en hetzelfde stukje uit mijn screenshot post?
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ZkO5faK87jR5mkL5Fxy07Ilj/full.jpg
Bastien schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:16:
Daar staat bij mij Alles-in-1 plus, de oude Ziggo benaming. Dat blijft ook zo totdat ik overstap naar wat anders volgens mij, ooit wel eens een mail van Ziggo over gekregen een paar maanden terug.

Ik heb verder geen extra's (behalve VolopBellen Altijd) dus meer staat er niet.
Dikke vette Sjaak dat ik een mail heb gekregen. Heb juist een paar maanden geleden mijn Ziggo-mail geconfigureerd in mijn prive-Outlook om wat te testen met een paar botte Exchange-servers op werk. Kan helemaal niets terugvinden over dat er iets wordt omgezet; alleen dat die stomme zenders opnieuw gezocht moesten worden en voornamelijk heel veel spam over concert hier of andere zut die niets met de core-business van een kabelaar van doen heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:47:
[...]

[afbeelding]

[...]

Dikke vette Sjaak dat ik een mail heb gekregen. Heb juist een paar maanden geleden mijn Ziggo-mail geconfigureerd in mijn prive-Outlook om wat te testen met een paar botte Exchange-servers op werk. Kan helemaal niets terugvinden over dat er iets wordt omgezet; alleen dat die stomme zenders opnieuw gezocht moesten worden en voornamelijk heel veel spam over concert hier of andere zut die niets met de core-business van een kabelaar van doen heeft. :+
Wel een brief/folder over gehad volgens mij ;)
waarschijnlijk gelijk bij het oud papier gegooid? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 19-07-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

martinusz schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:55:
[...]

Wel een brief/folder over gehad volgens mij ;)
waarschijnlijk gelijk bij het oud papier gegooid? :+
Nope. Al mijn post maak ik open. Wel 3x dienset met flyers gekregen dat ik ZiggoMobiel kon afnemen.

Ach ja, aanloop-issues van een fusie, zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:57:
[...]

Nope. Al mijn post maak ik open. Wel 3x dienset met flyers gekregen dat ik ZiggoMobiel kon afnemen.

Ach ja, aanloop-issues van een fusie, zullen we maar zeggen :)
Ik krijg de indruk dat de fusie tot nu toe alleen maar de naamsverandering betreft. We krijgen totaal andere facturen voor een vergelijkbare eindprijs maar met andere inhoud.

Als je tenminste Film1 voor Sport1 kan wegstrepen, zijn die even duur normaliter?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

bvk schreef op zondag 19 juli 2015 @ 17:16:
[...]

Ik krijg de indruk dat de fusie tot nu toe alleen maar de naamsverandering betreft. We krijgen totaal andere facturen voor een vergelijkbare eindprijs maar met andere inhoud.

Als je tenminste Film1 voor Sport1 kan wegstrepen, zijn die even duur normaliter?
Film1 & Sport1 zijn normaal 14,95/maand. Zoals je ziet op mijn factuur heb ik 5 Euro/maand korting dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:02:
[...]
[afbeelding]
^ factuur over afgelopen maand; hier staat dus geen Royaal op.

[afbeelding]
^ mijn zenderpakketten die als "extra" staan vermeld.
Ik denk dat jouw "TV Plus" op je factuur (wat een overblijfsel is uit het oude Ziggo-tijdperk) is omgezet in TV Royaal. Ik kan TV Plus nergens meer op de website vinden. Blijkbaar hebben ze in jouw Mijn Ziggo nog een verwijzing naar TV Plus over het hoofd gezien en niet weggehaald of zo. Kun je daar op klikken? En kom je dan op een werkende pagina uit? Ben wel benieuwd wat daar dan op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:46:
[...]

Ik denk dat jouw "TV Plus" op je factuur (wat een overblijfsel is uit het oude Ziggo-tijdperk) is omgezet in TV Royaal. Ik kan TV Plus nergens meer op de website vinden. Blijkbaar hebben ze in jouw Mijn Ziggo nog een verwijzing naar TV Plus over het hoofd gezien en niet weggehaald of zo. Kun je daar op klikken? En kom je dan op een werkende pagina uit? Ben wel benieuwd wat daar dan op staat.
Volgens mij is het geen fout hoor.
Mensen die uit het oud-ziggo komen blijven in het oude product portfolio zitten.
Je kan online ook niet meer je abbo aanpassen.

Wil je iets aanpassen dan moet je bellen, of je dan nog kan switchen tussen basis, plus en extra weet ik niet, maar ik denk dat ziggo zal proberen je naar het nieuwe product portfolio om te zetten.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
't schijnt dat ze hier hebben opgebeld om te vragen of we geen interesse hebben in die fantastische nieuwe abonnementen. Die uiteraard exact hetzelfde bieden als we nu al hebben, maar dan tegen een hogere maandprijs (na een paar maandjes korting uiteraard).

[ Voor 36% gewijzigd door Jerrythafast op 19-07-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige "voordeel" is dat je als je decoder defect gaat je ziggo kan bellen voor een nieuwe (na aanpassing van je abbo) want je huurt dat ding dan voortaan.

Als die van ons defect zou gaan ga ik zelf wel naar de winkel (tenminste zolang dat mogelijk is)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik ben toch liever gewoon zelf eigenaar van mijn apparatuur. Als mijn TV kapot gaat koop ik wel een nieuwe, daar heb ik Ziggo niet voor nodig. Die decoderdoosjes die ze bij iedereen thuis proberen te planten zijn gewoon een commerciële puist op de digitale TV-technologie. Ik ga niet maandelijks betalen voor een decoder die ik verafschuw :9

In de ideale wereld steek je de kabel in je TV, zet je hem aan en ga je zitten kijken. Het is al sneu genoeg dat je het basispakket op deze manier alleen in SD kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Jerrythafast schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:46:
[...]

De oude Ziggo televisie abonnementen zijn nu als volgt:
TV Basis - de basis zenders (play start)
TV Plus - gelijk aan TV Royaal
TV Extra - TV Royaal + MyPrime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ik had een abonnement afgesloten bij UPC, welke nu is overgenomen door Ziggo.
Het is een 200/20 all-in-one abbo.
Ik stream games op twitch.tv, waar ik een klein zakcentje mee verdien, niets speciaals. Een hobby/bijbaantje.
Voorheen had ik Onsbrabantnet met 100/100, wat echt heel fijn was.

Maar toen ik naar eindhoven verhuisde om met mijn vriendin samen te wonen, kwamen we erachter dat er een UPC(nu ziggo) monopoly heerst, en er geen andere opties zijn.
Met 20Mbit upload kom ik echt amper uit de voeten.. 20/8 = een maximale bitrate van 2500KBps, maar je wil op max 85% zitten zodat je verbinding er niet uit knalt en je gewoon kan gamen. Dus 2500*0.85 = 2125KBps, wat echt veel te laag is om fatsoenlijk te kunnen streamen.

2750KBps is toch wel een absoluut minimum, voor een goede 720p60 kwaliteit
Ik vind het echter ronduit belachelijk dat ik voor een 200mbit download verbinding moet betalen, om een minimaal werkbare upload van 20Mbit te krijgen.
En daar betaal je dan normaal €72 p/m voor! (Ik nu €54, omdat ik korting heb gekregen, nog steeds belachelijk veel voor die upload)

Die kabel monopolies zijn echt jammer, ik heb gewoon geen mogelijkheid om hogere upload te krijgen zonder écht de hoofdprijs te gaan betalen met dure zakelijke verbindingen. 8)7 .
Nu heb ik het maar zo gedaan dat ik mijn vriendin's PC als encoder/streamPC gebruik en mijn eigen PC als gamePC, dan kan ik de compressie verhogen en zo toch nog een beetje uit de voeten met die lage upload.

UPC Horizon Box
de UPC Horizon box werkt via HDMI overigens niet met Philips TVs. Ik heb 3 verschillende TVs getest, alle 3 werken ze niet samen met de Horizon box, ook niet na een full reset en ook niet met verschillende pixel formats.Je krijgt beeld maar elke 3-4 seconden valt dat beeld weg, en dan komt het weer terug.. niet werkbaar natuurlijk. Dus nu kijk ik gedwongen via SCART.
Daarbij heb ik bovenaan rare groene strepen, en rechts rare witte puntjes als ik via de box kijk.

De box herkent erg veel filmformaten niet, en zet ondertiteling in het midden van het scherm neer en knipt alle letters halverwege af. Maar ik gebruik daar nu ook een mediacentertje voor 8) .

Vaak als de UPC horizon box aangezet wordt, blijft hij op hoofdmenu hangen (staat op de box zelf, in plaats van de zender). Je ziet dan een zender maar je kan niet van zender wisselen, niet handmatig op de box en niet met de afstandsbediening. De enige mogelijkheid is dan ook om de box stroomloos te maken, uitzetten reageert hij dan ook niet op. 8)7

UPC modem
De modem moet echt elke week wel een keer gereset worden, omdat mijn ping dan iets van 1200+ms wordt, mijn download 0.50 en mijn upload 0.20 ofzo, na het resetten is het weer netjes 15ms en 200/20+.
Geen idee waarom.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

kaluro2 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:37:
Maar toen ik naar eindhoven verhuisde om met mijn vriendin samen te wonen, kwamen we erachter dat er een UPC(nu ziggo) monopoly heerst, en er geen andere opties zijn.
Met 20mbit upload kom ik echt amper uit de voeten.. 20/8 = een maximale bitrate van 2500kbps, maar je wil op max 85% zitten zodat je verbinding er niet uit knalt en je gewoon kan gamen. Dus 2500*0.85 = 2125kbps, wat echt veel te laag is om fatsoenlijk te kunnen streamen.
offtopic:
Millibit bestaat niet en bitjes delen door 8 levert bytes (hoofdletter B ) op, geen kleine b :P

Ik zou haast terug verhuizen, laat haar maar bij jou komen wonen ipv andersom O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Raven schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:43:
[...]

offtopic:
Millibit bestaat niet en bitjes delen door 8 levert bytes (hoofdletter B ) op, geen kleine b :P

Ik zou haast terug verhuizen, laat haar maar bij jou komen wonen ipv anderson O-)
Ik had het even vluchtig getypt bij m'n kop koffie, dus niet te veel naar de hoofdletters kijken ;-).

De woning die we hebben is echt een top starterswoning, zou ik voor geen goud willen ruilen. Ik ben toch elke werkdag van 0700 t/m 1800 van huis en ik sport 4 avonden in de week momenteel. Dus wat dat betreft is het niet zo'n ramp dat mijn internet klote is. Maar vanaf 1 december eindigt mijn project hier weer en vanaf dat moment wordt het fulltime streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah :P

Hier zit ik met een Gb-verbinding (in beide richtingen) voor €40/maand, no way dat ik ergens ga wonen waar die niet leverbaar is :+ , maar ligt er bij jou helemaal geen glasvezel dan?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Raven schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:50:
Ah :P

Hier zit ik met een Gb-verbinding (in beide richtingen) voor €40/maand, no way dat ik ergens ga wonen waar die niet leverbaar is :+ , maar ligt er bij jou helemaal geen glasvezel dan?
Neen, enkel ziggo.
postcode 5616GX Eindhoven.
En dat is wel echt lekker truowens, gigabit up/down voor €40/maand, damn.

[ Voor 9% gewijzigd door kaluro2 op 20-07-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Je zou http://www.onsneteindhoven.nl/ kunnen vragen of die postcode op de planning staat?

edit: nieuws: Tweak levert gigabit-glasvezel voor 40 euro per maand in twee steden O-)

[ Voor 54% gewijzigd door Raven op 20-07-2015 10:57 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

kaluro2 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:46:
[...]

Ik had het even vluchtig getypt bij m'n kop koffie, dus niet te veel naar de hoofdletters kijken ;-).

De woning die we hebben is echt een top starterswoning, zou ik voor geen goud willen ruilen. Ik ben toch elke werkdag van 0700 t/m 1800 van huis en ik sport 4 avonden in de week momenteel. Dus wat dat betreft is het niet zo'n ramp dat mijn internet klote is. Maar vanaf 1 december eindigt mijn project hier weer en vanaf dat moment wordt het fulltime streamen.
Je kan eens kijken naar de zakelijke lijnen van Ziggo. Ik heb 200/40 bij Ziggo en betaal daarvoor zo'n 82 euro per maand, inclusief TV Royaal. Is inderdaad wel wat duurder, maar wel te overzien.
Ik heb er overigens een Technicolor modem bij gekregen: Draait super stabiel Heb deze nu zo'n 2 1/2 maand en heb hem pas 1 keer opnieuw opgestart...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

TFHfony schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:56:
[...]

Je kan eens kijken naar de zakelijke lijnen van Ziggo. Ik heb 200/40 bij Ziggo en betaal daarvoor zo'n 82 euro per maand, inclusief TV Royaal. Is inderdaad wel wat duurder, maar wel te overzien.
Ik heb er overigens een Technicolor modem bij gekregen: Draait super stabiel Heb deze nu zo'n 2 1/2 maand en heb hem pas 1 keer opnieuw opgestart...
Ik heb ziggo een mail gestuurd met gedocumenteerde problemen (frequente speedtests over het afgelopen half jaar, filmpjes van de rare pixels die de box genereert en dat hij vastloopt enzo) met als vraag of ik 200/40 kan afnemen met dezelfde %korting waar ik nu van geniet, als compensatie.

Ben benieuwd hoe soepel ze zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe groot is de kans dat Ziggo mij een aanbod doet te blijven, maar zonder al die Horizon-poespas? Ik wil dus geen nieuwe ontvanger, ik wil slechts korting op mijn abonnement. Iemand ervaring mee?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

MAX3400 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 18:04:
[...]

Film1 & Sport1 zijn normaal 14,95/maand. Zoals je ziet op mijn factuur heb ik 5 Euro/maand korting dit jaar.
Ik betaal € 1,50 meer per maand dus, maar heb daarbij ook My Prime en onbeperkt Internationaal bellen. Dat zie ik bij jou niet terug op de factuur, Heb jij toegang tot My Prime en wat zie jij op de rekening als je gaat bellen?

Ik vraag me af of ik Film1 in zou kunnen ruilen voor Sport1, weet iemand of dat makkelijk gaat of dat ze dan ook je abonnement gaan herzien met misschien een hoger totaalbedrag als gevolg?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:10:
Hoe groot is de kans dat Ziggo mij een aanbod doet te blijven, maar zonder al die Horizon-poespas? Ik wil dus geen nieuwe ontvanger, ik wil slechts korting op mijn abonnement. Iemand ervaring mee?
En waarom zou je korting moeten ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

kaluro2 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:37:
Dus 2500*0.85 = 2125KBps, wat echt veel te laag is om fatsoenlijk te kunnen streamen.

2750KBps is toch wel een absoluut minimum, voor een goede 720p60 kwaliteit
Misschien dat je heel erg graag goede kwaliteit wil laten zien maar je probeert eigenlijk iets wat niet past. Even afgezien van je upload; een scene-release op 720p25 of 720p30 is vaak al in de buurt van 2.5Mbps en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik liever een scene-release kijk qua scherpte/kwaliteit dan een Twitch-stream. In hoeverre zijn jouw kijkers onthand als je gaat proberen 720p30 uit te zenden op 2400Kbps??
THE_BASE schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:10:
Mijn ervaring is/was: bel de klantenservice, vraag om een nieuw jaarabonnement met nieuwe decoder. Vaak krijg je de decoder dan gratis. Twijfel eventjes, zeg dat je het toch iets teveel vindt, vraag of je dan niet je huidige decoder kan behouden en dat ze de nieuwe van je jaarprijs aftrekken. Niet geschoten is altijd mis. Let op: je zit dan wel voor minstens 12 maanden aan ze vast zonder tussentijds opzeggen!

Kennis van me had een folder van KPN in de brievenbus met "maar" ADSL en minder zenders. Maar wel tegen 19 Euro/maand. Dat uitgespeeld tegen de klantenservice van de kabelaar en toen kreeg 'ie bij een verlenging van 12 maanden de eerste 6 maanden 50% korting. Ook niet verkeerd als je al 65 Euro in de maand betaalde :)
bvk schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:27:
[...]

Ik betaal € 1,50 meer per maand dus, maar heb daarbij ook My Prime en onbeperkt Internationaal bellen. Dat zie ik bij jou niet terug op de factuur, Heb jij toegang tot My Prime en wat zie jij op de rekening als je gaat bellen?

Ik vraag me af of ik Film1 in zou kunnen ruilen voor Sport1, weet iemand of dat makkelijk gaat of dat ze dan ook je abonnement gaan herzien met misschien een hoger totaalbedrag als gevolg?
Ik heb wel toegang tot MyPrime via de Horizon App maar dat werkt blijkbaar alleen meteen HorizonBox terwijl ik nog een gewone Humax heb staan. Oftewel; ik kan iets niet kijken wat ik wel zou moeten. Bellen doe ik nooit dus daar kan ik geen antwoord op geven.

Film1 <> Sport1; grote kans dat er een aktie is (of vraag ernaar). Ik heb eind november aangegeven dat ik Sport1 wou cancellen tot maart en dat ik op datum X weer aangesloten wilde worden. Dat kon en in november konden ze al aangeven dat ik dan in maart 5 Euro korting per maand ging krijgen. Te toevallig of blij met returning customers?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 20-07-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

MAX3400 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:03:
[...]

Misschien dat je heel erg graag goede kwaliteit wil laten zien maar je probeert eigenlijk iets wat niet past. Even afgezien van je upload; een scene-release op 720p25 of 720p30 is vaak al in de buurt van 2.5Mbps en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik liever een scene-release kijk qua scherpte/kwaliteit dan een Twitch-stream. In hoeverre zijn jouw kijkers onthand als je gaat proberen 720p30 uit te zenden op 2400Kbps??
Momenteel doe ik 720p60 @ 1750KBps, met medium encoding (Via een dedicated streamPC).
Crystal clear kwaliteit. http://www.twitch.tv/kaluroo/c/6052919 / http://www.twitch.tv/kaluroo/c/6103899

720p30 met veryfast encoding (Standaard) heeft op zijn minst 2500KBps nodig om pixelation vrij te zijn.
Mijn max is 2500KBps, maar daar moet je dus 15 á 20% vanaf halen voor een soepele stream/game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 20:24
Ik heb sinds kort een alles in 1 abonnement van ziggo, en nu wil ik graag een ci+ module.

Tot mijn verbazing moet je daarvoor een maandelijks abonnement afsluiten van 2 euro. Zijn zulke modules gewoon niet te koop? Of nog beter, te ruil tegen je decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:16
Marktplaats? Heb er onlangs nog eentje verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ThinkPadd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:44:
Marktplaats? Heb er onlangs nog eentje verkocht.
Of Vraag en Aanbod hier op t.net

http://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souheil
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:17
Guids schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:42:
Ik heb sinds kort een alles in 1 abonnement van ziggo, en nu wil ik graag een ci+ module.

Tot mijn verbazing moet je daarvoor een maandelijks abonnement afsluiten van 2 euro. Zijn zulke modules gewoon niet te koop? Of nog beter, te ruil tegen je decoder?
pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3
pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Neotion)

Check daarvoor of je Tv's CI+ slot Ziggo-certified is:
https://www.ziggo.nl/televisie/ontvangers/ci-plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 20:24
Bedankt! Nu weet ik tenminste welke ik moet hebben. Is de smartcard voor de decoder gelijk aan de ci+ module? Of moet je hiervoor weer een speciale kaart hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die is gelijk ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*zucht* Zojuist een gevalletje hopeloos meegemaakt met de klantenservice. We hebben hier nog een 'ancient' Ubee modem/router staan uit 2010 (volgens mij zelfs 2009, kan de leverbon niet meer vinden) waarvan het Wi-Fi signaal het afgelopen jaar steeds minder aan het worden is. Voorheen konden we altijd nog 90 mbps halen maar sinds een aantal maanden mogen we van geluk spreken als we de 40-50 nog bereiken. Met een abonnement van 120mbps vind ik dit knap hopeloos en het is gewoon aantoonbaar dat het Wi-Fi signaal zwakker en zwakker aan het worden is. Aan de buren kan het niet liggen, die zitten allemaal op de 2,4 Ghz band terwijl ik als enige op de 5 Ghz band zit. Op de 2,4 Ghz band haal ik zelfs niet meer dan 10-20 Mbps. Apparaat is trouwens ook extreem heet.

Dus ik bellen met de klantenservice: "Ja..ja meneer, wij leveren het signaal, niet het Wi-Fi signaal." Ja..maar Ziggo levert ook de modem! En na dik 5 jaar (!) vind ik het normaal dat een apparaat vervangen gaat worden, zeker in de IT. Nope, niet bij Ziggo dus. Durf zelfs te stellen dat als we een modem uit 1995 hadden gehad en de klantenservice 'niets vreemds ziet' je alsnog kan fluiten.

Nu moet ik dus zelf maar een router gaan kopen en de boel daarna in bridgemodus zetten. Wat een bagger bedrijf is Ziggo geworden zeg. Vroeger met Casema was het altijd goede service maar nu met de hele monopolie is enige vorm van klantvriendelijkheid volledig verdwenen en gaat het alleen nog maar om de $$$ voor de 'American Overlord' Liberty Global. KPN is ook geen optie omdat ik in een 'ontwikkelingsgebied' woon genaamd de Randstad rond Leiden waar je niet meer kan krijgen dan 20-30mbps op de telefoonkabel. Lang leve de concurrentie, not.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Een eigen router heeft denk ik heel veel tweakers hier, omdat de standaard modem niet geweldig is. Ik zou er dus niet zo om treuren, al heb je wel gelijk dat ze dat ding eens moeten vervangen!

@hieronder: corrected ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 21-07-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Routers, niet modems ;)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:08:
*zucht* Zojuist een gevalletje hopeloos meegemaakt met de klantenservice. We hebben hier nog een 'ancient' Ubee modem/router staan uit 2010 (volgens mij zelfs 2009, kan de leverbon niet meer vinden) waarvan het Wi-Fi signaal het afgelopen jaar steeds minder aan het worden is. Voorheen konden we altijd nog 90 mbps halen maar sinds een aantal maanden mogen we van geluk spreken als we de 40-50 nog bereiken. Met een abonnement van 120mbps vind ik dit knap hopeloos en het is gewoon aantoonbaar dat het Wi-Fi signaal zwakker en zwakker aan het worden is. Aan de buren kan het niet liggen, die zitten allemaal op de 2,4 Ghz band terwijl ik als enige op de 5 Ghz band zit. Op de 2,4 Ghz band haal ik zelfs niet meer dan 10-20 Mbps. Apparaat is trouwens ook extreem heet.

Dus ik bellen met de klantenservice: "Ja..ja meneer, wij leveren het signaal, niet het Wi-Fi signaal." Ja..maar Ziggo levert ook de modem! En na dik 5 jaar (!) vind ik het normaal dat een apparaat vervangen gaat worden, zeker in de IT. Nope, niet bij Ziggo dus. Durf zelfs te stellen dat als we een modem uit 1995 hadden gehad en de klantenservice 'niets vreemds ziet' je alsnog kan fluiten.

Nu moet ik dus zelf maar een router gaan kopen en de boel daarna in bridgemodus zetten. Wat een bagger bedrijf is Ziggo geworden zeg. Vroeger met Casema was het altijd goede service maar nu met de hele monopolie is enige vorm van klantvriendelijkheid volledig verdwenen en gaat het alleen nog maar om de $$$ voor de 'American Overlord' Liberty Global. KPN is ook geen optie omdat ik in een 'ontwikkelingsgebied' woon genaamd de Randstad rond Leiden waar je niet meer kan krijgen dan 20-30mbps op de telefoonkabel. Lang leve de concurrentie, not.
Je kunt nog wel uren met Ziggo kletsen of de aanschaf van een eigen router uitstellen en je keer op keer aan de prestaties ergeren.
Ik begrijp je frustratie, mijn advies: maak het ook niet erger dan het is. Koop gewoon een fatsoenlijke router, dan heb je je wifi prestaties zelf in de hand en bent er ook zelf verantwoordelijk voor.
En als alles eenmaal werkt, dan heb je er geen omkijken meer na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twar0n
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09 21:55
Beste allen,

Ik weet niet of dit het goede topic hier voor is, maar was even benieuwd of dit mag of niet.

Sinds vandaag heb ik Ziggo Alles-in-één Complete. Nu viel mij op dat als je klant van Hollandse Nieuwe (KPN) bent je meer korting krijgt dan wanneer je klant bent van bijv. Vodafone. Mag dit?

Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f397/stefankonterman/Hollandse%20Nieuwe_zpspmenmecr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.photobucket.com/albums/f397/stefankonterman/Vodafone_zpsty4kxogl.jpg

Ik heb het voorgelegd aan de klantenservice van Ziggo die zegt dat dit een technische storing zou zijn, alleen de monteur die hier was beweerde dat het al langer zo was. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Geen idee of het mag, weet wel dat ik net te vroeg ben overgestapt ik krijg maar 3 maanden voor 29,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hollandsnieuwe is toch een dochter van Vodafone?

Op mijn vaste Ziggo lijn krijg ik €34,95 op deze URL:
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/?intcmp=promo_bestedealweken

EDIT: Op Telfort mobiel (KPN netwerk) ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Jerrythafast op 21-07-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twar0n
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-09 21:55
Oh, ik dacht van KPN. Excuses. Maar dat maakt het dan alleen nog maar vreemder. Dat ik twee verschillende aanbiedingen krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:46
Als je eerst ziggo.nl/meerkorting bezoekt, dan gaan de bedragen omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

RVE_NL schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:40:
[...]

Je kunt nog wel uren met Ziggo kletsen of de aanschaf van een eigen router uitstellen en je keer op keer aan de prestaties ergeren.
Ik begrijp je frustratie, mijn advies: maak het ook niet erger dan het is. Koop gewoon een fatsoenlijke router, dan heb je je wifi prestaties zelf in de hand en bent er ook zelf verantwoordelijk voor.
En als alles eenmaal werkt, dan heb je er geen omkijken meer na :)
Maar hoe moeilijk is het om een goed modem te leveren,want ik loop tegen het zelfde aan.Je kan dan wel een vergoeding krijgen,maar daar ze geven ze eigenlijk indirect in toe dat het apparaat wat ze leveren niet "goed" is.
Zit nu al aan het derde modem:
1ste;Cisco eerste model,kapot van één op andere dag:
2de;Ubee,Wi-Fi signaal viel weg op laptops en telefoons:
3de;Cisco laatste model,Wi-Fi zender wel uit,maar wordt niet doorverbonden naar internet.

Ben onderhand zolang aan het troubleshooten dat ik er gek van wordt.Ik probeer een Technicolor modem te krijgen,want daar zitten twee antennes in en dat heb ik, denk ik, wel nodig met 25+ Wi-Fi signalen in de buurt.Zo niet dan zit ik er sterk over na te denken om alleen internet te nemen van een Vdsl concurrent

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Ventrigo schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:56:
[...]

Maar hoe moeilijk is het om een goed modem te leveren,want ik loop tegen het zelfde aan.Je kan dan wel een vergoeding krijgen,maar daar ze geven ze eigenlijk indirect in toe dat het apparaat wat ze leveren niet "goed" is.
Zit nu al aan het derde modem:
1ste;Cisco eerste model,kapot van één op andere dag:
2de;Ubee,Wi-Fi signaal viel weg op laptops en telefoons:
3de;Cisco laatste model,Wi-Fi zender wel uit,maar wordt niet doorverbonden naar internet.

Ben onderhand zolang aan het troubleshooten dat ik er gek van wordt.Ik probeer een Technicolor modem te krijgen,want daar zitten twee antennes in en dat heb ik, denk ik, wel nodig met 25+ Wi-Fi signalen in de buurt.Zo niet dan zit ik er sterk over na te denken om alleen internet te nemen van een Vdsl concurrent
Waarom zo moeilijk doen? Koop voor paar tientjes een eigen router en je WiFi is stabiel met groter bereik. Geen omkijken meer naar met goede prestaties wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 14:48
Ventrigo schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:56:
[...]

En dan krijg je een KPN xperiaprul met enkel 2,4ghz, bijna net zo erg alleen dan volledig dicht getimmerd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:04:
Als je eerst ziggo.nl/meerkorting bezoekt, dan gaan de bedragen omlaag.
Nice find! Maar uiteraard niet voor bestaande klanten... die kunnen immers toch geen kant op dus mogen gewoon de hoofdprijs blijven betalen.
Kan ik dit als bestaande klant ook bestellen?

Ja, alle pakketten zijn ook voor jou.
  • Heb je nog geen Internet van Ziggo? Dan profiteer je van deze speciale actie: 6 maanden € 34,95 per maand en geen activatiekosten.
  • Heb je wel al internet van Ziggo? Bel ons dan op 0900-0730 voor een speciale aanbieding.
En uiteraard moet je een of ander 0900 nummer bellen voor een speciale aanbieding 8)7

Trouwens ook wel apart dat Ziggo blijkbaar zelf niet meer kan kiezen hoe ze hun abonnementen noemen. Is het nou "Connect&Play Complete" (staat als title van pagina, als heading, en in het blok Mijn Bestelling) of "Alles-in-1 Complete" (staat in de URL en tot twee keer toe in de header)?

[ Voor 22% gewijzigd door Jerrythafast op 21-07-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

nooberke schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:59:
[...]
En dan krijg je een KPN xperiaprul met enkel 2,4ghz, bijna net zo erg alleen dan volledig dicht getimmerd :z
Liever een 2,4ghz en dicht getimmerd dan wegvallende Wi-Fi verbindingen.Want ja,wie sluit nou niet zijn smartphone/tablet met draad aan zijn modem/router 8)7 ;).

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 23:09
Jerrythafast schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:06:
Nice find! Maar uiteraard niet voor bestaande klanten... die kunnen immers toch geen kant op dus mogen gewoon de hoofdprijs blijven betalen.
De bekende discussie. Blijf ik overigens lastig vinden. Je hebt niet per definitie recht op een aanbieding, want je weet waar je voor hebt getekend toen je klant werd. Je hebt toen al het voordeel gehad. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Een jaar terug is het mij gelukt, omdat ik hier had gelezen dat meerdere Tweakers een nieuwe decoder kregen bij een jaar verlengen. Ook bij Vodafone is het me onlangs gelukt, wederom dankzij een paar Tweakers hier, om een mooie korting te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Ventrigo schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:30:
[...]

Liever een 2,4ghz en dicht getimmerd dan wegvallende Wi-Fi verbindingen.Want ja,wie sluit nou niet zijn smartphone/tablet met draad aan zijn modem/router 8)7 ;).
Wie gebruikt nu de WiFi van de standaard modem die geleverd wordt 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 18:24
Wat is jullie bufferbloat score bij Ziggo? Even meten op: http://www.dslreports.com/speedtest

Voorbeeldje met een ;( Telfort aansluiting.

@Harsh Critic, met de juiste software op je router kan je dat tot onder de 50ms terug schroeven. Nog een goede reden voor een eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 15:02
martinusz schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:29:
[...]

Wie gebruikt nu de WiFi van de standaard modem die geleverd wordt 8)7 ;)
Nouja als ze er mee adverteren moet het wel gewoon goed werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:55
Henk Poley schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 07:59:
Wat is jullie bufferbloat score bij Ziggo? Even meten op: http://www.dslreports.com/speedtest
Mag het ook met een normale Ookla speedtest? Ik haal in elk geval gewoon de geadverteerde download (120Mbit, meestal net erboven) en upload (12Mbit, meestal net iets eronder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

@Harsh Critic, met de juiste software op je router kan je dat tot onder de 50ms terug schroeven. Nog een goede reden voor een eigen router.
Afbeeldingslocatie: http://www.dslreports.com/speedtest/918816.png

Bufferbloat download: 31ms
Bufferbloat upload: 58ms
Bufferbloat idle: 9ms

[ Voor 10% gewijzigd door Trackerfire op 22-07-2015 08:56 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
vanaalten schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:43:
[...]

Mag het ook met een normale Ookla speedtest? Ik haal in elk geval gewoon de geadverteerde download (120Mbit, meestal net erboven) en upload (12Mbit, meestal net iets eronder).
Ookla speedtest geeft geen bufferbloat score. Ik heb heb niet over megabits. Maar over de onnodige vertraging die op treed als daadwerkelijk je verbinding gaat gebruiken.

Dat meten ze wel op: http://www.dslreports.com/speedtest

[ Voor 39% gewijzigd door Henk Poley op 22-07-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
Linken naar test resultaat rapport geeft meer inzicht dan het 'mooie plaatje' dat ze maken.

Link: http://www.dslreports.com/speedtest/918816

Valt me overigens nog mee. Kan wel kleiner, minstens gehalveerd. Je idle is immers 12ms, en je hebt voldoende bandbreedte.

[ Voor 18% gewijzigd door Henk Poley op 22-07-2015 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Henk Poley schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 08:57:
[...]

Linken naar test resultaat rapport geeft meer inzicht dan het 'mooie plaatje' dat ze maken.

Link: http://www.dslreports.com/speedtest/918816

Valt me overigens nog mee. Kan wel kleiner, minstens gehalveerd. Je idle is immers 12ms, en je hebt voldoende bandbreedte.
En hoe zou het dan kleiner kunnen? Draai hier op een Archer C7 V.1 met modem in Bridge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
Trackerfire schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:03:
En hoe zou het dan kleiner kunnen? Draai hier op een Archer C7 V.1 met modem in Bridge :)
Verbinding op de WAN in beide richtingen knijpen tot 95%, zodat die de nauwste factor is. En dan fq_codel draaien op je Archer C7. Ook nog even ECN op de upload (en al je computers) inschakelen. Kan goed met OpenWRT. In de versie Chaos Calmer heet dat 'SQM', in Barrier Breaker kan qos-simple (naar ik meen) grotendeels hetzelfde. Veel van de moderne routers hebben ook in de stock firmware een bijna goede implementatie zitten. Mogelijk dat het daarom al best redelijk (Grade: B ) is bij jou.

Maar misschien doe je dat al, en ben ik niet voldoende bekend met de performance van Archer C7. 802.11ac apparatuur heeft meer buffers ingebouwd zitten. 12.6Mbit/s * 71ms is 110KB buffer. Ook niet meteen super veel.

De standaard Ziggo modems zouden 'kaal' veel slechter moeten presteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Henk Poley op 22-07-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/jrpt3p.png

Zo ziet mijn Ziggo er de laatste weken uit verdomme :( Technicolor 7200 )

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
TStick schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 09:24:
[...]

[afbeelding]

Zo ziet mijn Ziggo er de laatste weken uit verdomme :( Technicolor 7200 )
Als ik jou was zou ik klagen bij Ziggo en de fabrikant :P

Edit: en als tweaker het daarna natuurlijk zelf oplossen met een router er tussen.

[ Voor 9% gewijzigd door Henk Poley op 22-07-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Met een Technicolor TC7210:

Bloat

Afbeeldingslocatie: http://dfkrkqaqb1zsx.cloudfront.net/speedtest/cdn/918969.png

http://www.dslreports.com/speedtest/918969

[ Voor 34% gewijzigd door TFHfony op 22-07-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:01
Ik begrijp de bufferbloat niet helemaal, ze meten latency als de lijn belast is? Maar als je de lijn helemaal dicht trekt verhoogt je latency altijd dus 0 is onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
Zodra er niet nog méér door kan, dan moet een router gewoon data pakketten laten vallen. Het liefst nog een beetje 'slim' gekozen. Zodat een zware download eerder een pakket verliest dan de 'is de google.com homepage gewijzigd?' (A: Nee) aanvraag van je browser.

Wat de meeste routers doen is alles blijven accepteren totdat hun geheugen vol zit. En dan blokkeren ze al het inkomende. Het duurt dan wel voordat jouw pakketje die achter een paar megabyte buffer zit, bij z'n bestemming kan komen.

Bovenstaande bufferbloat bij @TStick zorgt er bijvoorbeeld voor dat die Google aanvraag zonder wijzigingen toch enkele seconden kan duren (up+down * 3 roundtrips voor TLS)

[ Voor 3% gewijzigd door Henk Poley op 22-07-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Henk Poley schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:53:
Wat de meeste routers doen is alles blijven accepteren totdat hun geheugen vol zit. En dan blokkeren ze al het inkomende. Het duurt dan wel voordat jouw pakketje die achter een paar megabyte buffer zit, bij z'n bestemming kan komen.

Bovenstaande bufferbloat bij @TStick zorgt er bijvoorbeeld voor dat die Google aanvraag zonder wijzigingen toch enkele seconden kan duren (up+down * 3 roundtrips voor TLS)
Hmmm, best een waardeloos resultaat dus (met een Asus AC66).

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/buffer.JPG

Is dit met een bepaalde instelling makkelijk aan te passen dan (nul verstand van routers/netwerken/etc.)?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:01
Henk Poley schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:53:
Zodra er niet nog méér door kan, dan moet een router gewoon data pakketten laten vallen. Het liefst nog een beetje 'slim' gekozen. Zodat een zware download eerder een pakket verliest dan de 'is de google.com homepage gewijzigd?' (A: Nee) aanvraag van je browser.

Hmm kan ik niet helemaal in meegaan, jij ziet het als een prioritering/QoS maar QoS werkt alleen end to end en trust me zodra je op het coax segment zit (daar waar het op dat moment congested is) is er geen QoS.

Blijft dus een waardeloze test imho :9 want of je het pakket nu eerder of later uitstuurt zodra het op het cogested coax segment is ben je overgeleverd aan....

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 22-07-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
Brad Pitt schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Hmmm, best een waardeloos resultaat dus (met een Asus AC66).

[afbeelding]

Is dit met een bepaalde instelling makkelijk aan te passen dan (nul verstand van routers/netwerken/etc.)?
Zonder ervaring met netwerken levert het denk ik vrij veel gevloek en getier op voordat je het werkend hebt :P

Het houd in ieder geval in dat je een extra apparaat op je netwerk zet, en daar alles doorheen leidt.

Verder kan je aan de download kant weinig doen, want die buffer zit bij je provider (bij Ziggo). Wat je met OpenWRT's Smart Queue Management (SQM) hooguit kan doen is de download richting iets knijpen. Dan heb je een klein randje nabij de maximale bandbreedte waar je eigen router dan pakketten gaat markeren als 'te veel' (ECN) of laten vallen. Je computer gaat dat dan zien, en moet de verzender inlichten om minder te zenden. In praktijk werkt dat enigszins (beter dan niets doen).

Er zijn WiFi access points te koop die zich op de 'gaming' markt richten die het een en ander standaard al ingebouwd hebben. Over de kwaliteit waar van kan ik weinig zeggen. Veelal hebben ze extra knoppen toegevoegd om mensen het gevoel te geven dat hun specifieke spellen dan nog snellerder gaan als ze daar op de juiste knoppen drukken. Die extra complexiteit maakt het dan juist standaard trager dan optimaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Henk Poley schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:26:
Zonder ervaring met netwerken levert het denk ik vrij veel gevloek en getier op voordat je het werkend hebt :P
plus
Die extra complexiteit maakt het dan juist standaard trager 8)7
=

Laat het allemaal zoals het is. Vind het wel prima ook dan. In ieder geval bedankt voor je antwoord! ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 20:25
Ik heb al langere tijd problemen met mijn snelheid.Het ene moment haal ik gewoon de 120Mb en het andere moment is de snelheid 2 á 3 seconden 120 en dan zakt ie in naar rond de 100.

Dit zijn mijn resultaten op dit moment.

resultaat

Dit is draadloos met een WNDR3700v2 met DD-WRT op 5 Ghz. Kan helaas niet bedraad testen want heb alleen maar laptops met 100Mb nic's :-(

[ Voor 9% gewijzigd door Dancis op 22-07-2015 12:58 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.