Tsja, de aangekondigde werkzaamheden ('s nachts) heb ik geen moeite mee. Gewoon een storing wel. En idd gewoon de hele dag al... Kan gebeuren, maar communiceer dan iig... Enige waar ik contact mee krijg is de webcare via twitter. Die weten me te vertellen "dat er een storing is"...joh? Laat weten wat er aan de hand is en hoe lang t gaat duren. Hoe moeilijk kan t zijn....grapefruit schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:53:
[...]
Het is niet de eerste keer, ik denk de derde keer in 4 jaar dat ik hier woon. Meestal is de communicatie prima en duurt het niet zo lang, maar ik vind het vandaag wel erg lang duren. Het bandje van de klantenservice zegt dat het in de loop van de ochtend gemaakt zou moeten zijn maar het is bijna 4 uur.
Had ook nog eens een vrije dag vandaag, maar goed, ik heb het huishouden een beetje bijgewerkt.
Wij willen met de aankomende verhuizing (1 september de sleutel) toch wel bij Ziggo blijven, ondanks dat er een glasvezel aansluiting in de meterkast reeds aanwezig is op het nieuwe adres.
Dus ik vandaag bellen rond 22:15 om de verhuizing door te geven en werd door geschakeld naar de juiste afdeling. Daar kreeg ik een bandje te horen dat ze nu dicht waren en open zijn van 7 tot 23h (het was rond 22:15) en de verbinding werd daarop verbroken.
Sorry? Zitten jullie nog in de wintertijd oid? Willen jullie mij echt kwijt als vaste klant Ziggo aan een glasvezel aanbieder oid?

En wijzigen via 'mijn Ziggo' ligt er momenteel ook uit.
Toppertje!
Dus ik vandaag bellen rond 22:15 om de verhuizing door te geven en werd door geschakeld naar de juiste afdeling. Daar kreeg ik een bandje te horen dat ze nu dicht waren en open zijn van 7 tot 23h (het was rond 22:15) en de verbinding werd daarop verbroken.
Sorry? Zitten jullie nog in de wintertijd oid? Willen jullie mij echt kwijt als vaste klant Ziggo aan een glasvezel aanbieder oid?
Toppertje!
[ Voor 11% gewijzigd door Noord27 op 09-07-2015 00:02 ]
Dat is inderdaad jammer van Ziggo, helemaal als je de keuze hebt tussen Ziggo en glasvezel.Noord27 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:34:
Wij willen met de aankomende verhuizing (1 september de sleutel) toch wel bij Ziggo blijven, ondanks dat er een glasvezel aansluiting in de meterkast reeds aanwezig is op het nieuwe adres.
Toppertje!
Waarom wil je eigenlijk bij Ziggo blijven? Glasvezel te duur? Of gewoon omdat Ziggo zo goed bevalt?
We hebben eigenlijk de afgelopen paar jaar op een incidenteel geval na nooit een storing gehad. Maar goed, dat geeft geen garanties voor de toekomst. Bij ZIggo krijgen we net iets meer voor hetzelfde geld per maand. Meer TV-zenders (ook in HD), betere tuner (tot 4 programma's tegelijk opnemen), geen stugge Experia box en voor ons is de 200Mbit meer als voldoende die we bij ZIggo zouden gaan krijgen (de huidige 120Mbit voldoet ook al).Jordyz schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 07:53:
[...]
Dat is inderdaad jammer van Ziggo, helemaal als je de keuze hebt tussen Ziggo en glasvezel.
Waarom wil je eigenlijk bij Ziggo blijven? Glasvezel te duur? Of gewoon omdat Ziggo zo goed bevalt?
Maar goed, nu ik ze een keer nodig heb en dit voor geschoteld krijg vraag ik mij inderdaad af of de reeds aanwezige glasvezel geen logischere keuze is.
[ Voor 6% gewijzigd door Noord27 op 09-07-2015 08:12 ]
Update:PatrickPR schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:30:
[...]
Even een update voor dit euvel:
Ik heb via Facebook een bericht gestuurd naar Ziggo met het hele verhaal en de link naar de video. Vorige week dinsdag werd ik plots gebeld door een medewerker (die toch wel technisch-inhoudelijk was) die het bericht had gelezen. Hij wilde verifiëren dat het op zowel oude als nieuwe adres was, en alleen bij RTL4 en RTL5. Dit heb ik bevestigd. Hij had ook gelezen dat ik de bekabeling al had vervangen en kon alleen de recorder nog aanwijzen als mogelijke oorzaak. Ik moest de recorder terugzetten naar fabrieksinstellingen, en dan aankijken of het probleem nog aanwezig was (meteen die dinsdag 's avonds gedaan). Zo nee, dan was het goed. Zo ja, dan zou de recorder worden omgeruild. De medewerker wist mij te vertellen dat de recorder net een maand uit de garantie was gekopen, maar uit coulance zouden ze alsnog een omruilactie in gang zetten. Met de medewerker afgesproken dat ik uiterlijk tot vrijdag de boel zou aankijken.
Omdat het probleem niet te triggeren is, en op compleet random momenten oppopt hoopte ik dat het voor vrijdag een keer zou gebeuren. En ja hoor, vrijdagmiddag kreeg ik een appje van mijn vrouw dat het zich weer had voor gedaan. Meteen die avond gebeld naar de klantenservice. Dinsdags was er netjes een aantekening gemaakt waardoor de medewerker vrijdag het hele verhaal inzichtelijk had. Ik vertelde hem dat ik dinsdag had afgesproken dat uit coulance de recorder omgeruild zou worden. Hij moest nog wel toestemming vragen, maar uiteindelijk is een omruilactie in gang gezet. Ik heb nog wel benadrukt dat ik weer een Humax 5200c wil. Zoals verwacht kon hij dit niet garanderen, maar het is als opmerking erbij gezet. In de loop van deze week zou de nieuwe recorder binnen moeten komen, en kan ik de oude terugsturen. Ik hoop dat dit het probleem oplost. Zo niet, dan is de volgende stap (kosteloos) een monteur laten komen.
Al met al ben ik best tevreden met hoe Ziggo dit op pakt, ook vanwege de verlopen garantie/coulance.
Gister nog maar eens gebeld naar de klantenservice omdat ik nog steeds geen nieuwe recorder had ontvangen (deze zou eind vorige week binnen komen). Na een poos in de wacht te hebben gestaan wist de (overigens uiterst vriendelijke medewerker) mij te vertellen dat de omruilactie niet was goedgekeurd. Reden: mijn storingsmelding is inmiddels ook door een hoop andere ziggo-klanten met een 5200c gemeld, en het euvel is opgeschaald naar Humax die nu aan een update werkt. Met een nieuwe recorder zou het probleem niet zijn verholpen.
De medewerker bood mij wel aan om het pakket te upgraden, zodat ik kosteloos een Horizon Box zou kunnen ontvangen. Dit betekende wel dat ik €4 per maand meer ging betalen. Dat addertje onder het gras had ik al voorzien, dus heb dat aanbod geweigerd. Ik heb toen die 5200c zelf aangeschaft, dus waarom zou ik nu meer gaan betalen voor de functionaliteit die ik al had (oke, de Horizon Box is wat geavanceerder en sneller, maar de 5200c werkt nog prima en is me zeker die 4 euro extra niet waard).
Uiteindelijk heb ik met de medewerker afgesproken dat ik de update zou afwachten. Hij raadde mij aan om eens in de zoveel tijd de recorder aan te zetten en te kijken voor updates. Mocht er eind volgende week geen oplossing zijn, kan ik alsnog bellen en is Ziggo bereid mij kosteloos een Horizon Box te leveren zonder pakketupgrade als tegemoetkoming.
Ik heb wel aangegeven dat ik het jammer vond dat de annulering niet is doorgegeven. Daar was de medewerker het wel mee eens en heeft daarvoor excuses aangeboden.
Wordt vervolgd dus.
Ik weet niet waar je blij van moet worden:Noord27 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:09:
[...]
We hebben eigenlijk de afgelopen paar jaar op een incidenteel geval na nooit een storing gehad. Maar goed, dat geeft geen garanties voor de toekomst. Bij ZIggo krijgen we net iets meer voor hetzelfde geld per maand. Meer TV-zenders (ook in HD), betere tuner (tot 4 programma's tegelijk opnemen), geen stugge Experia box en voor ons is de 200Mbit meer als voldoende die we bij ZIggo zouden gaan krijgen (de huidige 120Mbit voldoet ook al).
Maar goed, nu ik ze een keer nodig heb en dit voor geschoteld krijg vraag ik mij inderdaad af of de reeds aanwezige glasvezel geen logischere keuze is.
- Experiabox of Ubee/Cisco
Beide producten schieten soms te kort en vooral het Wifi gedeelte van alle Ziggo modems (nieuwe Netgear incl.)! Andere vage problemen zoals vertraging bij gebruik van Whatsapp (bridgemode helpt ook niet). Ik kan igg met zekerheid zeggen dat het Wifi bereik en snelheid van de nieuwe V10 experiabox heel goed is! Je kunt nu ook meer zaken instellen dan voorheen. Voor de doorgewinterde Mikrotec gebruiker is het nog steeds geen goed router. Maar voor de standaard dingen voldoet het uitstekend.
Daarnaast kan je bij KPN standaard t/m 6 programma's tegelijk opnemen en zijn de ontvangers veel sneller in de bediening en zappen tussen zenders.
[ Voor 55% gewijzigd door vr6-only op 09-07-2015 08:15 ]
It ain't stupid if it works!
Ik ben van plan om mijn mediabox de deur uit te doen en deze te vervangen door een CI module. Hoe zijn jullie ervaringen? Of hangt dit heel erg van de TV af? Dan heb ik het vooral over het zappen. Ik hoor namelijk nog wel eens dat dit trager gaat dan met een mediabox.
Zelf heb ik een Panasonic Viera TX-P50ST60E.
Zelf heb ik een Panasonic Viera TX-P50ST60E.
Er zullen altijd wat plussen en minnen zijn. Heb in ieder geval nu de vrije keuze. En als Ziggo mij nu zo behandeld als vaste klant hoef ik maar 1 belletje te doen naar KPN of ze mij als nieuwe klant willen natuurlijk.vr6-only schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:13:
[...]
Ik weet niet waar je blij van moet worden:
Beide producten schieten soms te kort en vooral het Wifi gedeelte van alle Ziggo modems (nieuwe Netgear incl.)! Andere vage problemen zoals vertraging bij gebruik van Whatsapp (bridgemode helpt ook niet). Ik kan igg met zekerheid zeggen dat het Wifi bereik en snelheid van de nieuwe V10 experiabox heel goed is! Je kunt nu ook meer zaken instellen dan voorheen. Voor de doorgewinterde Mikrotec gebruiker is het nog steeds geen goed router. Maar voor de standaard dingen voldoet het uitstekend.
Daarnaast kan je bij KPN standaard t/m 6 programma's tegelijk opnemen en zijn de ontvangers veel sneller in de bediening en zappen tussen zenders.
De Ubee/Cisco/Technicolor kunnen in ieder geval in bridge, dat kan de EB niet.vr6-only schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:13:
[...]
Ik weet niet waar je blij van moet worden:
Wat mij betreft een pluspunt voor Ziggo.
Ik heb geen idee wat bridge is of inhoud om heel eerlijk te zeggen..Timmert schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:20:
[...]
De Ubee/Cisco/Technicolor kunnen in ieder geval in bridge, dat kan de EB niet.
Wat mij betreft een pluspunt voor Ziggo.
Nog meer redenen om wel voor Ziggo te kiezen tov een glasvezel aanbieder?
Bridge wil zeggen dat het modem als het ware transparant wordt en je je eigen router erachter kan zetten.
Verdere voordelen vind ik (maar ik ben niet helemaal onbevooroordeeld) dat de support op technisch gebied beter is dan bij KPN en je gewoon je (veelal aanwezige) COAX bekabeling kan gebruiken ipv UTP die er vaak niet ligt. Daarbij kun je zelf een ontvanger kopen en zit je bij glasvezel veelal vast aan een huurmodel.
Verdere voordelen vind ik (maar ik ben niet helemaal onbevooroordeeld) dat de support op technisch gebied beter is dan bij KPN en je gewoon je (veelal aanwezige) COAX bekabeling kan gebruiken ipv UTP die er vaak niet ligt. Daarbij kun je zelf een ontvanger kopen en zit je bij glasvezel veelal vast aan een huurmodel.
Wat ik als Ziggo gebruiker ook prettig vindt is dat ik CI-modules kan gebruiken. Dus één afstandsbediening en geen los kastje erbij per tv.
Daar is KPN ook wel mee bezig: nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopboxGEi schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:54:
Wat ik als Ziggo gebruiker ook prettig vindt is dat ik CI-modules kan gebruiken. Dus één afstandsbediening en geen los kastje erbij per tv.
Maar dan zit je vast aan KPN en een handjevol specifieke tv's, dat noem ik niet echt een vooruitgang
Zolang Ziggo dvb-c blijft leveren, blijven we daar wel (voor tv). Scheelt ook vervangen van kabels...
[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 09-07-2015 11:10 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik had het niet specifiek over KPN, maar over glasvezel aanbieders tov ZIggo. Waarom juist wel of niet voor Ziggo te kiezen?
Ik reageerde op ThinkPad's bericht
Maar voor tv blijf ik bij Ziggo, met name omdat voor Tweak (heb daar internet abo) de tv's en settopboxen vervangen moeten worden en daarbij ook andere kabels aangelegd moeten worden.
[ Voor 84% gewijzigd door Raven op 09-07-2015 11:27 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Begrijpelijk. Alleen zijn er nog heel wat meer aanbieders als alleen KPN natuurlijk. Wat meteen ook het voordeel van glasvezel tov 'de kabel' is.Raven schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:21:
Ik reageerde op ThinkPad's berichtMaar voor tv blijf ik bij Ziggo, met name omdat voor Tweak (heb daar internet abo) de tv's en settopboxen vervangen moeten worden en daarbij ook andere kabels aangelegd moeten worden.
Kabels trekken is geen probleem voor mij met 2 broers als elektricien.
[ Voor 15% gewijzigd door Noord27 op 09-07-2015 11:34 ]
Wat ik even niet snap: wanneer ik voor een CI+ module kies bij Ziggo, krijg ik dan enkel een smartcard? Of een module inclusief smartcard? Of moet ik alsnog een module los aanschaffen?
Ik moest de module zelf aanschaffen. (2 jaar terug)
www.google.nl
Er is er echter maar één waar je voor €40/maand een Gb-abo kan krijgenNoord27 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:29:
[...]
Begrijpelijk. Alleen zijn er nog heel wat meer aanbieders als alleen KPN natuurlijk. Wat meteen ook het voordeel van glasvezel tov 'de kabel' is.
Kabels trekken is geen probleem voor mij met 2 broers als elektricien.
Oscar Wilde
Tweak levert Gbit niet in Tilburg. Alleen Almere en Enschede. Dus 98% van het land is het niet beschikbaar..Raven schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:54:
[...]
Er is er echter maar één waar je voor €40/maand een Gb-abo kan krijgen
[ Voor 48% gewijzigd door Noord27 op 09-07-2015 12:24 ]
Verwijderd
Die moet je zelf aanschaffen. Was mij destijds ook niet helemaal duidelijk.Ryan_ schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:43:
Wat ik even niet snap: wanneer ik voor een CI+ module kies bij Ziggo, krijg ik dan enkel een smartcard? Of een module inclusief smartcard? Of moet ik alsnog een module los aanschaffen?
En Leeuwarden sinds kort (of ze zijn er nog mee bezig).Noord27 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:12:
[...]
Tweak levert Gbit niet in Tilburg. Alleen Almere en Enschede. Dus 98% van het land is het niet beschikbaar..
Oscar Wilde
Ok, terug naar Ziggo. Heb ze aangesproken op FB. Aangezien telefonisch ik niemand te pakken krijg, de verbinding van hun zijde wordt verbroken of gewoon te lang duurt voordat ik iemand met kennis van zaken te pakken krijg om mij een aanbieding te doen en niet voor een glasvezel aanbieder te kiezen..
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dit hoor..
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dit hoor..
Tsja, dat is algemeen bekend
De helpdesk is niet zo geweldig en als je iets vraagt dat niet in hun script/lijstmetvragen staat, dan weten/kunnen ze niets...
Oscar Wilde
Ik heb geen technisch probleem.KhaZ schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:36:
Gewoon opzeggen. Dan krijg je een goede deal, of ze lossen je technische probleem wél op.
Ga alleen verhuizen en wil naar Horizon met TV Royaal en 200Mbit. Dat is toch niet zo spectaculair om te regelen lijkt mij? Of ze moeten mij kwijt willen als klant. No problem..
[ Voor 6% gewijzigd door Noord27 op 09-07-2015 15:00 ]
Bij verhuizing zou ik gewoon opzeggen op je oude adres, dan kun je op je nieuwe adres weer gebruik maken van de voordelen van nieuwe klanten.
Er gelden voor nieuwe klanten momenteel dezelfde 'acties' als voor bestaande klanten.ThinkPadd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:37:
Bij verhuizing zou ik gewoon opzeggen op je oude adres, dan kun je op je nieuwe adres weer gebruik maken van de voordelen van nieuwe klanten.
Alleen als je upgrade! dus een pakket hoger gaat.Noord27 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:42:
[...]
Er gelden voor nieuwe klanten momenteel dezelfde 'acties' als voor bestaande klanten.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ah, geen idee.. Het is in ieder geval geregeld. Vlotte regelaar aan telefoon gehad nu.martinusz schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:58:
[...]
Alleen als je upgrade! dus een pakket hoger gaat.
Je krijgt "gewoon" een module inclusief smartcard. Deze zit er zelfs al inRyan_ schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:43:
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Maar dan huur je de module ofzo? Kan natuurlijk ook de module los kopen en een smartcard aanvragen? Is dit trouwens sinds kort? Sommige mensen geven namelijk aan dat de module niet in begrepen zit.Trackerfire schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:39:
[...]
Je krijgt "gewoon" een module inclusief smartcard. Deze zit er zelfs al in![]()
Bij het oude Ziggo moest je zelf een module en smartcard in de winkel kopen. Sinds het is overgenomen door UPC gelden de UPC-regels: CI+-module en bijbehorende smartcard huur je. Het heet nu wel Ziggo maar het werkt volgens het UPC-model.
Ja die module blijft gewoon eigendom van Ziggo. former Ziggo moet je vergeten dat model is nu gewoon weg. Voordeel is dat bij storingen niet alleen de SC wordt gewisseld maar ook de module.
Zou overigens niet weten of ze hem nog terug willen als je na 3+ jaar weer opzegt.
[ Voor 17% gewijzigd door Jim423 op 09-07-2015 20:51 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ah duidelijk. Bedankt :-) En ervaren jullie meer vertraging met zappen met een module dan met een normale mediabox?
[ Voor 6% gewijzigd door Ryan_ op 09-07-2015 20:58 ]
Dat hangt sterk van je TV af. Maar trager hoeft het zeker niet te zijn.
Voor zover mij bekend is de zaptijd vooral afhankelijk van hoe vaak er een volledig onafhankelijk frame in de TV-stream zit. Je TV kan immers geen beeld laten zien voordat het een volledig frame heeft ontvangen.
Dat zou betekenen dat settop boxen X en Y of een CI+ kaart direct in je tv ongeveer dezelfde zap snelheden zouden moeten hebben. Welnu, helaas is dat geheel niet het geval. Dáár wordt het sowieso niet door bepaalt dusJerrythafast schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:17:
Voor zover mij bekend is de zaptijd vooral afhankelijk van hoe vaak er een volledig onafhankelijk frame in de TV-stream zit. Je TV kan immers geen beeld laten zien voordat het een volledig frame heeft ontvangen.
Nickname does not reflect reality
Het wordt er mede door bepaald...Brad Pitt schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:02:
[...]
Dat zou betekenen dat settop boxen X en Y of een CI+ kaart direct in je tv ongeveer dezelfde zap snelheden zouden moeten hebben. Welnu, helaas is dat geheel niet het geval. Dáár wordt het sowieso niet door bepaalt dus
Daarnaast heb je ook te maken met hoe snel de tv/ontvanger afgestemd is op je juiste frequentie en begint met het lezen van de datastream,
De Horizonbox doet dit trouwens veel slimmer. Als jij aan het zappen bent, gaan de resterende tuners zich al afstellen op de volgende kanalen zodat je lekker door kan zappen ;-)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Klopt voor een deel. Tot je te vaak op volgende kanaal drukt. Dan kan de horizon box het niet meer bij houden. En moet je even wachten tot hij alle command's heeft verwerkt om vervolgens veel te ver te zijn.TFHfony schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:14:
[...]
Het wordt er mede door bepaald...
Daarnaast heb je ook te maken met hoe snel de tv/ontvanger afgestemd is op je juiste frequentie en begint met het lezen van de datastream,
De Horizonbox doet dit trouwens veel slimmer. Als jij aan het zappen bent, gaan de resterende tuners zich al afstellen op de volgende kanalen zodat je lekker door kan zappen ;-)
Onderhoud aan in mijn regio wat tot 17:00 kan duren. In het verleden werd onderhoud volgens mijn nooit overdag gedaan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Hangt er vanaf. Onderhoud aan het hogere netwerk wordt vaak 's nachts gedaan, onderhoud op groepversterker of eindversterker niveau vaker overdag.
't is huur... geen lease..Jim423 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 20:51:
Ja die module blijft gewoon eigendom van Ziggo. former Ziggo moet je vergeten dat model is nu gewoon weg. Voordeel is dat bij storingen niet alleen de SC wordt gewisseld maar ook de module.Zou overigens niet weten of ze hem nog terug willen als je na 3+ jaar weer opzegt.
einde contract = einde huur CI+ (of einde decoder), zal je een brief krijgen met info waar je het na toe mag sturen..
Monteur is langs geweest om Zakelijk op te leveren. Had de boel zelf al geinstalleerd dit werkte ook storingsvrij maar we hebben toch de boel omgegooid. Was een vriendelijke man, hj heeft het AOP welke officieel achter mijn bank zat met een stuk dikke groene kabel verlegd cq verlengd zodat het AOP nu achter mijn audio meubel hangt. Netjes afgemonteerd en al, mag dus niet klagen!
Signaalwaardes op het modem zijn ook top. Deze is overigens niet vervangen, maar doordat hij niet meer achter de bank hangt komt het 5 GHz signaal overal goed door.

Getest over WiFi.
Nu 60/10, binnen 14 dagen naar de 500/40!
Signaalwaardes op het modem zijn ook top. Deze is overigens niet vervangen, maar doordat hij niet meer achter de bank hangt komt het 5 GHz signaal overal goed door.

Getest over WiFi.
Nu 60/10, binnen 14 dagen naar de 500/40!
[ Voor 14% gewijzigd door andy88 op 10-07-2015 13:00 ]
@andy88: Ik heb zelf het idee dat zakelijk toch gebruikt maakt van andere monteurs dan de particuliere versie van Ziggo. Net een niveautje beter zal ik maar zeggen.
Ik zit hier nog op 200/40. 500/40 is bij mij (Breda) nog niet leverbaar helaas.
Even iets anders. Ik zie in de logs van mijn Technicolor TC7210 met enige regelmaat de volgende melding verschijnen:
DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=58:23:8c:ea:c0:a6;CMTS-MAC=00:30:b8:ce:51:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Iemand enig idee?
Even iets anders. Ik zie in de logs van mijn Technicolor TC7210 met enige regelmaat de volgende melding verschijnen:
DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=58:23:8c:ea:c0:a6;CMTS-MAC=00:30:b8:ce:51:03;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Iemand enig idee?
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Kan me voorstellen dat je dit denk deze gedachte had ik vroeger ook echter heb zelf bij Ziggo gewerkt en een (storings)monteur werkt voor zowel particulier als zakelijk. De monteur vanochtend bevestigde dit ook.TFHfony schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:06:
@andy88: Ik heb zelf het idee dat zakelijk toch gebruikt maakt van andere monteurs dan de particuliere versie van Ziggo. Net een niveautje beter zal ik maar zeggen.
Iemand enig idee?
Wat betreft je log, er gaat iets mis tussen je modem en de CMTS van Ziggo bij het vernieuwen van de DHCP lease. Als je er geen klachten over hebt zou ik me er niet druk om maken.
Verwijderd
Ik heb sinds gister de Technicolor TC7210. Hiervoor had ik de Cisco EPC3928 en Ubee EVW321B, maar had toch regelmatig problemen met het wegvallen van zowel de ethernet als WiFi verbinding op deze modems.
De Technicolor is echt een verademing, veel sterker WiFi signaal, en een stabielere snelheid.
Gewoon naar de Ziggo Studio geweest, en gevraagd of dat ik een nieuw modem kon krijgen in verband met de eerder genoemde problemen met de Cisco en Ubee, binnen 5 minuten stond ik buiten met een nieuw modem.
De Technicolor is echt een verademing, veel sterker WiFi signaal, en een stabielere snelheid.
Gewoon naar de Ziggo Studio geweest, en gevraagd of dat ik een nieuw modem kon krijgen in verband met de eerder genoemde problemen met de Cisco en Ubee, binnen 5 minuten stond ik buiten met een nieuw modem.
Ach, volgens mij kunnen ze op allerlei manieren je gegevens wel verzamelen. Maar je hoeft het ze niet gemakkelijk te maken, natuurlijkThinkPadd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:24:
DNS van Google zou ik niet gebruiken, Google weet al genoeg van je
NSA ben ik niet bang voor, maar ik ben wel voor echt onafhankelijke servers.Ik gebruik sinds kort OpenNIC, die logt je DNS-verzoeken niet en het zijn servers in Nederland / Europa.
OpenDNS heb ik ook een hele tijd gebruikt (die kan ook malware en crap domains blokkeren namelijk), maar is recentelijk overgenomen door Cisco. Cisco is een Amerikaans bedrijf, dus zit je alsnog met NSA e.d.
Zie hier hoe OpenNIC in te stellen: ThinkPadd in "Ad-block:Advertenties blokkeren en trackers filteren." (sowieso een nuttig topic overigens).
Ik heb Opennic dankzij jou tip ook ingesteld, even aankijken hoe dat bevalt.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Ik ben er al 3 maanden over bezig om een TC te krijgen, toch maar eens zo'n Studio zoeken dan.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:23:
Ik heb sinds gister de Technicolor TC7210. Hiervoor had ik de Cisco EPC3928 en Ubee EVW321B, maar had toch regelmatig problemen met het wegvallen van zowel de ethernet als WiFi verbinding op deze modems.
Weet iemand of je de horizon gewoon kunt aansluiten ook al gaat het horizon pakket pas volgende week officieel in?
Edit: ik heb nu reeds ook al ziggo alles in 1 plus.
Webcare is trouwens helaas ook niet meer wat het was, na 24 nog steeds geen reactie, dat ging eerst vlotter!
Edit: ik heb nu reeds ook al ziggo alles in 1 plus.
Webcare is trouwens helaas ook niet meer wat het was, na 24 nog steeds geen reactie, dat ging eerst vlotter!
[ Voor 42% gewijzigd door Martinusz op 10-07-2015 21:25 ]
Komt dat je geen BN'er bentmartinusz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:49:
Ik constateer dat de webcare daar wel snel op reageert.
Of het is gewoon wat mij opgevallen is
2250 WP Zuid PVoutput
Ik merk vooral een verschil van de webcare van voor & na de fusie. Het oude Ziggo Webcare team is er volgens mij niet meer en tegenwoordig mogen we het doen moet de webcare van wat vroeger UPC was. En dat is geen vooruitgang
Duidelijk een achteruitgang helaasTFHfony schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:15:
Ik merk vooral een verschil van de webcare van voor & na de fusie. Het oude Ziggo Webcare team is er volgens mij niet meer en tegenwoordig mogen we het doen moet de webcare van wat vroeger UPC was. En dat is geen vooruitgang
2250 WP Zuid PVoutput
Is het ook mogelijk om een Horizon te hebben met een los modem?
Het idee dat mijn Horizon ook als modem moet fungeren vind ik geen fijne gedachte. Ook niet omdat ik alles vanuit met mijn meterkast wil aansturen (behalve dan de decoder)
Mijn modem hangt op dit moment in de meterkast in bridge modem met een Fritz 7340 en een 16 poorts netgear switch.
Mijn decoder staan in de woonkamer .
Het idee dat mijn Horizon ook als modem moet fungeren vind ik geen fijne gedachte. Ook niet omdat ik alles vanuit met mijn meterkast wil aansturen (behalve dan de decoder)
Mijn modem hangt op dit moment in de meterkast in bridge modem met een Fritz 7340 en een 16 poorts netgear switch.
Dat heb ik. Zou moeten kunnen dus.boekee schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:19:
Alhoewel ik de Ubee modem al monddood gemaakt heb door er een goede router achter te zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door Edgarz op 10-07-2015 22:22 ]
Gewoon bellen is altijd sneller...martinusz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:49:
Niet altijd waar, ff op het werk tussendoor snel tweetje met je vraag, dan werd het vaak binnen een uur beantwoord.
Maar goed ben de installatie begonnen van de horizon box, 15 minuutjes werk, snap niet dat een monteur dat MOET komen doen
Inmiddels heb ik nog een probleempje met de Technicolor TC7210. Ik vraag mij af of meer mensen dit herkennen. Diverse draadloze toestellen die enige tijd niet gebruikt zijn, lijken hun verbinding met het netwerk deels te verliezen. Als ik in de TC7210 ga kijken, zie ik het volgende staan:

Dit gebeurt zowel met Android Lollipop toestellen (Motorola Moto G), als met met iPhone 5s. Zowel op 2,4Ghz en 5Ghz. Zodra je de telefoon pakt, maakt hij weer correct verbinding.
Maar het effect is minder leuk: whatsapp berichten komen dus niet, of flink vertraagd binnen. Pas zodra je de telefoon oppakt of als je whatsapp opstart. Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Soms komen de berichten trouwens wel binnen, maar vaak ook niet...
Idem met push notificaties voor e-mail...

Dit gebeurt zowel met Android Lollipop toestellen (Motorola Moto G), als met met iPhone 5s. Zowel op 2,4Ghz en 5Ghz. Zodra je de telefoon pakt, maakt hij weer correct verbinding.
Maar het effect is minder leuk: whatsapp berichten komen dus niet, of flink vertraagd binnen. Pas zodra je de telefoon oppakt of als je whatsapp opstart. Zijn er meer mensen die dit herkennen?
De box is redelijk kritisch/gevoelig qua coax conrector, waardoor een iets minder getalenteerde aansluiter direct een slecht signaal heeft. Met een monteurbezoek tot gevolg die een nieuwe stekker maakt.martinusz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:33:
[...]
Niet altijd waar, ff op het werk tussendoor snel tweetje met je vraag, dan werd het vaak binnen een uur beantwoord.
Maar goed ben de installatie begonnen van de horizon box, 15 minuutjes werk, snap niet dat een monteur dat MOET komen doen
Uh alle kabels zitten er al bijEdgarz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:47:
[...]
De box is redelijk kritisch/gevoelig qua coax conrector, waardoor een iets minder getalenteerde aansluiter direct een slecht signaal heeft. Met een monteurbezoek tot gevolg die een nieuwe stekker maakt.
Eerste irritatiepunt al opgelopen, horizonbox heeft geen eigen volume? Nu verplicht 2 afstandsbedieningen omdat je je receiver niet kan koppelen
[ Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 10-07-2015 23:19 ]
Ik zal eens informeren bij ziggoEdgarz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:21:
[...]
Dat heb ik. Zou moeten kunnen dus.
Alhoewel ik de Ubee modem al monddood gemaakt heb door er een goede router achter te zetten.
Thanks
Volumeknop van de Horizon AB werkt bij mij gewoon voor TV volume. Dat je receiver zich niet laat bedienen hierdoor kun je je receiver beter verwijten?martinusz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:48:
[...]
Uh alle kabels zitten er al bij
Eerste irritatiepunt al opgelopen, horizonbox heeft geen eigen volume? Nu verplicht 2 afstandsbedieningen omdat je je receiver niet kan koppelen
En er zit geen coax bij de levering. Of dat moet nu nieuw zijn...
Word helemaal gestoord van de ziggo app kon er altijd live TV mee kijken nu niet meer. Daarna de horizon go app werkte perfect nu ook niet meer...
Heb een oneplus welke geroot is.
Heb een oneplus welke geroot is.
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Nou volgens mij kunnen ze beter een voorbeeld nemen aan de humax afstandsbediening, zowel tv, dvd, receiver als de pvr mee te bedienen!Edgarz schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:42:
[...]
Volumeknop van de Horizon AB werkt bij mij gewoon voor TV volume. Dat je receiver zich niet laat bedienen hierdoor kun je je receiver beter verwijten?
En er zit geen coax bij de levering. Of dat moet nu nieuw zijn...
Tv luidsprekers staan uit via optical naar de receiver, dus via tv niks aan te regelen.
Had gewoon handig geweest als horizon zelf volume regeling heeft zoals humax heeft, hoef je aan het volume van de receiver of tv niet aan te komen.
In mijn pakket zaten alle kabels, coax, utp etc, 3 meter coax kabel, heb echter mijn eigen kabel laten liggen, gaf hetzelfde signaalsterkte dus.
Ik zit in oud ziggo en zie dat opname nu mogelijk is maar als ik dan de opname wil instellen zegt ie dat het niet mogelijk is omdat hij geen verbinding kan maken met de box.
Ik heb de box aangesloten op een eigen router , moet ik dan in de router nog wat instellen/openzetten om dit te laten werken?
Ik heb de box aangesloten op een eigen router , moet ik dan in de router nog wat instellen/openzetten om dit te laten werken?
Verwijderd
Ik had ditzelfde probleem. Daarbij kwam ook nog eens dat als je het modem zo ingesteld hebt staan dat hij automatisch een WiFi kanaal uitzoekt, het regelmatig voorkwam dat hij op de 5 GHz band ineens een kanaal uitkoos dat niet werd ondersteund door sommige van mijn apparaten.TFHfony schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:33:
Inmiddels heb ik nog een probleempje met de Technicolor TC7210. Ik vraag mij af of meer mensen dit herkennen. Diverse draadloze toestellen die enige tijd niet gebruikt zijn, lijken hun verbinding met het netwerk deels te verliezen. Als ik in de TC7210 ga kijken, zie ik het volgende staan:
[afbeelding]
Het modem staat nu zo dat ik zelf een kanaal heb uitgekozen op zowel 2.4 als 5 GHz, en het probleem lijkt hier mee te zijn verholpen.
Ongeveer een maand geleden was er een reclame spotje van Ziggo op de radio over de 'Beste deal weken', hierbij werd gezegd dat als je (als nieuwe klant?) bij de concurrent een goedkoper abonnement kon vinden dat je dan contact met Ziggo op kon nemen voor een tegenaanbod. Weet iemand of deze aanbieding nog steeds geldig is en zijn er hier misschien ook mensen die er gebruik van gemaakt hebben?
In voormalig 'oud' Ziggo gebied ben je zelfs verplicht een los modem al dan niet met router te nemen.boekee schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 22:19:
Je kan de Horizon dan naast recorder ook als (dual band) WiFi acces point kunnen gebruiken, zoals ik.
Google doet wonderen! Klik en klikGeneralNL schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:24:
Ongeveer een maand geleden was er een reclame spotje van Ziggo op de radio over de 'Beste deal weken', hierbij werd gezegd dat als je (als nieuwe klant?) bij de concurrent een goedkoper abonnement kon vinden dat je dan contact met Ziggo op kon nemen voor een tegenaanbod. Weet iemand of deze aanbieding nog steeds geldig is en zijn er hier misschien ook mensen die er gebruik van gemaakt hebben?
[ Voor 33% gewijzigd door andy88 op 11-07-2015 21:39 ]
Voor de WiFi heb ik al vaste kanalen ingesteld. Dat kwam de stabiliteit van de verbinding ten goede. Helaas is het whatsapp probleem hier mee niet opgelostVerwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:37:
[...]
Ik had ditzelfde probleem. Daarbij kwam ook nog eens dat als je het modem zo ingesteld hebt staan dat hij automatisch een WiFi kanaal uitzoekt, het regelmatig voorkwam dat hij op de 5 GHz band ineens een kanaal uitkoos dat niet werd ondersteund door sommige van mijn apparaten.
Het modem staat nu zo dat ik zelf een kanaal heb uitgekozen op zowel 2.4 als 5 GHz, en het probleem lijkt hier mee te zijn verholpen.
Pffffffffff ernstig last van het bureneffect hier. Sinds Ziggo door UPC is overgenomen hebben we hier regelmatig dat 's avonds de geadverteerde snelheid van 40/4 niet meer wordt gehaald. Ik haal nu bij herhaaldelijk testen als het gunstig uitpakt een keer 14/2 gemiddeld over een speedtest op Ziggo.nl. Is nog steeds sneller dan ADSL, maar minder dan de helft van wat het hoort te zijn en bovendien met een grafiek die veel gelijkenissen vertoont met een aantal Touretappes van komende week.
Als ik ping naar Tweakers of Google haal ik momenteel ook een gemiddelde van 59ms met uitschieters tot over de 200ms. Heel erg merkbaar bij browsen ook, het duurt gewoon een seconde of 10 voordat alle afbeeldingen zijn geladen. Signaalwaarden in het modem zijn prima, zelfde als eerder vanavond toen alles nog vlot was. Echt overduidelijk een capaciteitsprobleem op het netwerk.
Ik vraag me wel af hoe dit nu komt...
1. Is de voorheen solide Ziggo-backbone door UPC verrampeneerd om kosten te besparen?
2. Is de snelheidsverhoging van afgelopen voorjaar te veel geweest voor wat het netwerk aankon?
3. Is er gewoon toevallig rond diezelfde tijd hier in de straat/wijk een clubje fanatiekelingen overgestapt op het hoogste abonnement?
Waar blijft nou toch die glasvezel waar je iedereen al jaren over hoort
Als ik ping naar Tweakers of Google haal ik momenteel ook een gemiddelde van 59ms met uitschieters tot over de 200ms. Heel erg merkbaar bij browsen ook, het duurt gewoon een seconde of 10 voordat alle afbeeldingen zijn geladen. Signaalwaarden in het modem zijn prima, zelfde als eerder vanavond toen alles nog vlot was. Echt overduidelijk een capaciteitsprobleem op het netwerk.
1. Is de voorheen solide Ziggo-backbone door UPC verrampeneerd om kosten te besparen?
2. Is de snelheidsverhoging van afgelopen voorjaar te veel geweest voor wat het netwerk aankon?
3. Is er gewoon toevallig rond diezelfde tijd hier in de straat/wijk een clubje fanatiekelingen overgestapt op het hoogste abonnement?
Weet je zeker dat je niet over WiFi hebt getest? Ziggo heeft monitoring draaien om zodoende de capaciteit op jouw coax segment in de gaten kunnen houden, dit werkt over het algemeen prima maar uitzonderingen heb je altijd.Jerrythafast schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 22:40:
Pffffffffff ernstig last van het bureneffect hier. Sinds Ziggo door UPC is overgenomen hebben we hier regelmatig dat 's avonds de geadverteerde snelheid van 40/4 niet meer wordt gehaald. Ik haal nu bij herhaaldelijk testen als het gunstig uitpakt een keer 14/2 gemiddeld over een speedtest op Ziggo.nl. Is nog steeds sneller dan ADSL, maar minder dan de helft van wat het hoort te zijn en bovendien met een grafiek die veel gelijkenissen vertoont met een aantal Touretappes van komende week.
1 Lijkt me niet dat ze ineens iets in hun core netwerk gaan veranderen in technisch opzicht, dan had je nu 1+ miljoen klagende klanten.
2 Daarvoor is de overboeking veel te hoog
3 Zou kunnen vermits ze allemaal op dezelfde groepsversterker (niet te verwarren met eindversterker!) zitten. Tot de GV loopt er glasvezel. Mocht je clubje fanatiekelingen al bestaan dan moeten ze al continu flink data verkeerd genereren. De gemiddelde 120 Mbit/s zal amper 1% van de tijd meer als 10% benut worden.
Mocht je aan een kabeltje ook deze snelheid en ping waardes halen, dan zou ik gewoon eens met ze bellen. Zullen vast niet te beroerd zijn om iemand langs te sturen
[ Voor 16% gewijzigd door andy88 op 11-07-2015 23:48 ]
Verbinding is nu rock solid 41.17 Mb/s download en upload wiebelt wat rond 4.10 Mb/s. Zowel bedraad als draadloos hetzelfde resultaat trouwens, vergat ik nog te vermelden. Zit nog op dezelfde vierkante meter als een uur geleden, namelijk met mijn laptop op schoot op de hoek van de hoekbank waar het modem onder staat
't is echt 100% zeker bureneffect.
Het is alleen zo jammer dat dat praktisch alleen gebeurt in het weekend 's avonds na een uur of 21:30. Echt op zo'n onmogelijke tijd dat er echt niemand meer langs gaat komen
Als ze op elk ander random moment een mannetje laten komen om te meten is er niks aan de hand, maar op die drukste uurtjes van de week laat "ons krachtige netwerk" het einde van zijn krachten toch vrij duidelijk zien.
Het is alleen zo jammer dat dat praktisch alleen gebeurt in het weekend 's avonds na een uur of 21:30. Echt op zo'n onmogelijke tijd dat er echt niemand meer langs gaat komen
Welk modem heb je staan?Jerrythafast schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:01:Als ze op elk ander random moment een mannetje laten komen om te meten is er niks aan de hand, maar op die drukste uurtjes van de week laat "ons krachtige netwerk" het einde van zijn krachten toch vrij duidelijk zien.
[ Voor 20% gewijzigd door henk_dh op 12-07-2015 09:57 ]
Dat Ziggo iets monitort wil natuurlijk niet zeggen dat ze dan ook direct iets doen. Voor het oplossen van capaciteitsproblemen zal namelijk de infrastructuur aangepast moeten worden waarbij mogelijk ook gegraven moet worden. En dat betekent kosten. Zolang er niet te veel geklaagd wordt door de klanten in zo'n coaxsegment zullen ze vermoedelijk het eerst wel even aankijken of het gestegen gebruik geen tijdelijk karakter heeft door bijvoorbeeld vakantie periodes etc.andy88 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 23:42:
Ziggo heeft monitoring draaien om zodoende de capaciteit op jouw coax segment in de gaten kunnen houden, dit werkt over het algemeen prima maar uitzonderingen heb je altijd.
De overboeking in een coaxsegment is ongeveer een factor 20, dus in een coaxsegment met een capaciteit van 800 Mbps (16 Internet downstreams * 50 Mbps per downstream) is de gezamelijke abonnementssnelheid van de klanten ongeveer 16 Gbps (20 * 800 Mbps). Gelukkig voor Ziggo willen niet al die klanten tegelijkertijd met hun maximale abonnementssnelheid internetten. Door de snelheid te verhogen, maar de technische infrastructuur niet te wijzigen, zal de overboeking toenemen en daarmee ook de kans groter worden dat klanten last van elkaar gaan ondervinden. Daar komt bij dat er tegenwoordig ook steeds meer van A/V streaming diensten gebruik wordt gemaak door klanten waardoor het gelijktijdig gebruik van de beschikbare capaciteit wijzigt wat er ook voor kan zorgen dat klanten eerder last van elkaar gaan ondervinden dan voorheen.2 Daarvoor is de overboeking veel te hoog
Hier loopt de glasvezel gewoon tot in het wijkcentrum waar het glasvezel signaal in de optical node op de coaxkabel wordt gemoduleerd. Van dat wijkcentrum lopen coaxkabels naar de groepsversterkers en van de groepversterkers naar de eindversterkers. Er heeft zolang ik metingen doe één keer een optical node splitsing plaatsgevonden waarmee het aantal kabel modems in mijn coaxsegment is verlaagd van 1000 naar 650.3 Zou kunnen vermits ze allemaal op dezelfde groepsversterker (niet te verwarren met eindversterker!) zitten. Tot de GV loopt er glasvezel. Mocht je clubje fanatiekelingen al bestaan dan moeten ze al continu flink data verkeerd genereren. De gemiddelde 120 Mbit/s zal amper 1% van de tijd meer als 10% benut worden.
Als je kabelmodem geen gestaag oplopende T3/T4 en/of uncorrectables waarden laat zien is er niets mis met de signaal leverantie en is het sturen van een monteur dus een zinloze actie. De gemiddelde monteur heeft geen idee hoe DOCSIS functioneert en kan alleen maar signaal sterkte en kwaliteit waarden aflezen van een metertje. Praktisch gezien kunnen ze meestal niet meer dan een AOP vervangen of rommelen aan kabels als het metertje slechte waarden laat zien. Dat laat het kabelmodem zelf ook zien via die oplopende die T3/T4 en/of uncorrectables waarden en is ook gewoon van afstand uitleesbaar.Mocht je aan een kabeltje ook deze snelheid en ping waardes halen, dan zou ik gewoon eens met ze bellen. Zullen vast niet te beroerd zijn om iemand langs te sturen
Als je een DVB-C PC-TV tuner hebt kan je dat zelf aantoonbaar maken:Jerrythafast schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:01:
Het is alleen zo jammer dat dat praktisch alleen gebeurt in het weekend 's avonds na een uur of 21:30. Echt op zo'n onmogelijke tijd dat er echt niemand meer langs gaat komenAls ze op elk ander random moment een mannetje laten komen om te meten is er niks aan de hand, maar op die drukste uurtjes van de week laat "ons krachtige netwerk" het einde van zijn krachten toch vrij duidelijk zien.
[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner
Een Ubee EVW321B.henk_dh schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:56:
Welk modem heb je staan?
Tellers van T3 en T4 timeouts staan na ruim 8 dagen uptime op 0. Correctables en uncorrectables zijn niet 0, maar het is al meerdere dagen geleden dat die aantallen zijn veranderd. Dus dat zal een tijdelijk euvel geweest zijn.ArChie schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:12:
Als je kabelmodem geen gestaag oplopende T3/T4 en/of uncorrectables waarden laat zien is er niets mis met de signaal leverantie en is het sturen van een monteur dus een zinloze actie.
Als het verergert is het die investering misschien wel waard.ArChie schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:13:
Als je een DVB-C PC-TV tuner hebt kan je dat zelf aantoonbaar maken:
[EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner
Ik krijg het niet gevonden op de ziggo site (komt steeds uit op de horizon go app), maar weet iemand of de tv apps (NOS, Facebook etc) zouden moeten werken in oud ziggo gebied?
Zodra ik hiervoor kies, kom ik elke keer terug op live tv kijken er opent dus niks
Zodra ik hiervoor kies, kom ik elke keer terug op live tv kijken er opent dus niks
Vandaar dat ik expliciet aangeef "gestaag oplopende". Af en toe een hickupje zal meestal wel voorkomen, maar als die waarden gestaag blijven oplopen is dat een duidelijke indicatie dat er iets fout is met het in het modem binnenkomende signaal. Vergelijk het met de BER waarde bij digitale RTV, die wil je ook op 0 houden. Net als bij DVB transport streams moeten ook bij (Euro)DOCSIS downstreams continu foutvrij met constante bitrate van 50 Mbps binnenkomen. Als het foutvrij is kan een monteur er verder niets aan veranderen.Jerrythafast schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:31:
Tellers van T3 en T4 timeouts staan na ruim 8 dagen uptime op 0. Correctables en uncorrectables zijn niet 0, maar het is al meerdere dagen geleden dat die aantallen zijn veranderd. Dus dat zal een tijdelijk euvel geweest zijn.
In het tweedehands circuit zijn vaak voor lage prijsjes USB/PCI DVB-C PC-TV tuners te vinden.Als het verergert is het die investering misschien wel waard.
Dat is al een tijdje niet meer zo. De 'gemiddelde' monteur moet voldoen aan een basis HFC certificering waarbij ook theorie over DOCSIS in is opgenomen. Dat een monteur er vervolgens niets meer mee doet is een ander verhaal.ArChie schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:12:
[...]
De gemiddelde monteur heeft geen idee hoe DOCSIS functioneert en kan alleen maar signaal sterkte en kwaliteit waarden aflezen van een metertje. Praktisch gezien kunnen ze meestal niet meer dan een AOP vervangen of rommelen aan kabels als het metertje slechte waarden laat zien. Dat laat het kabelmodem zelf ook zien via die oplopende die T3/T4 en/of uncorrectables waarden en is ook gewoon van afstand uitleesbaar.
Er wordt zelfs stukje theorie in opgenomen ten aanzien van infrastructuur HFC netwerk en mogelijke storingen in GV en EV. Die basis moet een 'gemiddelde' monteur tegenwoordig bezitten, anders: no go, en geen certificaat. Dit was eerder overigens niet zo, de regels zijn wat aangescherpt.
"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~
Is er al iemand die de opname mogelijkheid van de horizon go app werkend heeft gekregen?
Krijg elke keer "opname kon niet worden ingesteld" en doe ik het via horizon.tv dan krijg je "wachten op DVR" maar hij neemt dan wel op......
Is de app nog niet goed of is dat een instelling van mij die niet goed staat??
het betreft oud ziggo gebied.
Krijg elke keer "opname kon niet worden ingesteld" en doe ik het via horizon.tv dan krijg je "wachten op DVR" maar hij neemt dan wel op......
Ik zie heel de mogelijkheid niet eens om op te nemen via de appDancis schreef op zondag 12 juli 2015 @ 19:11:
Is er al iemand die de opname mogelijkheid van de horizon go app werkend heeft gekregen?
ja dat heb ik ook , maar als ik in de tv gids kijk , heb ik nu een opname rondje erbij staan maar die werkt voor geen meter
Edit: merk nu ook dat live tv kijken ook niet meer werkt. Je krijgt 2 seconde beeld en dan de fout melding kan geen verbinding maken met de server
Edit: merk nu ook dat live tv kijken ook niet meer werkt. Je krijgt 2 seconde beeld en dan de fout melding kan geen verbinding maken met de server
[ Voor 38% gewijzigd door Dancis op 12-07-2015 22:41 ]
Vandaag krijg ik een facuur, moet ik 39,45 betalen.... Is er dan weer een verhoging van prijs doorgevoerd? Bij UPC was het altijd 36,50, toen werd het bij ziggo 37,50. En dan zou het nu weer twee euro duurder zijn geworden?
Is het trouwens nu wel mogelijk om een Humax decoder te gebruiken? Vroeger kon dit namelijk niet wanneer je in het oud UPC gebied woonde omdat UPC een encryptie gebruikte.
Ehm, in oud-Ziggo gebied is er ook encryptie hoor
Oscar Wilde
Uiteraard
Dat was toch al bekend: nieuws: Ziggo verhoogt prijzen veel pakketten, beetje raar dat je daar niet over bent geïnformeerd.Tromp.et schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:45:
Vandaag krijg ik een facuur, moet ik 39,45 betalen.... Is er dan weer een verhoging van prijs doorgevoerd? Bij UPC was het altijd 36,50, toen werd het bij ziggo 37,50. En dan zou het nu weer twee euro duurder zijn geworden?
Gisteren op alle devices in huis moeite met de dns. Met name sites aan de andere kant van de oceaan laadden pas na drie of vier keer refreshen. Daarvoor kreeg ik dan de melding 'page not found'. Ook zag ik in Chrome de mededeling 'host vaststellen', waarna na er na een seconde of vijf pas weer leven in kwam.
Wat heb ik gedaan? Modem (staat in bridge) stroomloos gemaakt, TP-link router met OpenWRT stroomloos gemaakt, dns-settings van Ziggo gewijzigd in die van Opendns en Google. Andere browser geprobeerd. Alles zonder resultaat. Mijn postcodegebied 1261. Hoorde vanmorgen van een collega uit postcode 1231 hetzelfde trouwens. Tweet aan Webcare gestuurd, nog geen reactie.
Wat kan ik nu zelf nog proberen?
Wat heb ik gedaan? Modem (staat in bridge) stroomloos gemaakt, TP-link router met OpenWRT stroomloos gemaakt, dns-settings van Ziggo gewijzigd in die van Opendns en Google. Andere browser geprobeerd. Alles zonder resultaat. Mijn postcodegebied 1261. Hoorde vanmorgen van een collega uit postcode 1231 hetzelfde trouwens. Tweet aan Webcare gestuurd, nog geen reactie.
Wat kan ik nu zelf nog proberen?
Op je Windows-apparaten kun je proberen om
in CMD in te typen.
code:
1
| ipconfig /flushdns |
in CMD in te typen.
[ Voor 47% gewijzigd door Jerrythafast op 13-07-2015 19:25 ]
ik heb al een tijdje last van een een wisselende snelheid. Zowel wifi als bedraad en ook rechtstreeks op het modem.
In mijn laptop zit een 100mb netwerkkaartje , dus dan kom ik niet hoger dan max 95Mb maar bedraad op de router kom ik uit op max. 85 met eens wisselende snelheid ,met uitschieters naar 65/70 Mb.
Nu heb ik de laptop rechtstreeks op het modem aangesloten en dan is de snelheid ook rond de 90 met wisselende snelheid.
Dit heb ik gemeten in DU meter door een 1Gb file te downloaden.
En daar kwam dit grafiekje uit :

Is dat normaal?
In mijn laptop zit een 100mb netwerkkaartje , dus dan kom ik niet hoger dan max 95Mb maar bedraad op de router kom ik uit op max. 85 met eens wisselende snelheid ,met uitschieters naar 65/70 Mb.
Nu heb ik de laptop rechtstreeks op het modem aangesloten en dan is de snelheid ook rond de 90 met wisselende snelheid.

Is dat normaal?
wat heb je voor abonnement?Dancis schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:20:
ik heb al een tijdje last van een een wisselende snelheid. Zowel wifi als bedraad en ook rechtstreeks op het modem.
*knip*
ik zou het gaan testen met een apparaat wat 1 gbit poort heeft. Dan kun je dat goed beoordelen.Dancis schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:58:
120 Mb abbo
Wellicht is je laptop wel de bottleneck en kan hij niet zoveel data verwerken als hij aangeboden krijgt.
Kan ook aan je hdd liggen.
als dat ding al wat ouwe is of Veel cycli heeft verwerkt gaat je hdd ook minder presteren .
5400rpm schijfjes staan niet bekend om hun schrijf snelheden.
Als je nog ergens een device hebt die op G draait op je wifi en regelmatig communiceert met je wifi, heb je de wifi verkrachter te pakken.
als je hotspots aan hebt staan, zou je kunnen proberen deze uit te zetten.
werkte bij mij wel en gaf mijn signaal ook een boost.
Indien je een horizonbox in huis hebt staan, zet de wifi (2.4 en 5 ghz) eens uit. Kan ook wat interventies voorkomen.
je modem is zo snel als de zwakste schakel.
al heb je 10 apparaten op 1gb lopen, als er 1 op 100mb loopt, zal de rest er hinder van ondervinden.
als dat ding al wat ouwe is of Veel cycli heeft verwerkt gaat je hdd ook minder presteren .
5400rpm schijfjes staan niet bekend om hun schrijf snelheden.
Als je nog ergens een device hebt die op G draait op je wifi en regelmatig communiceert met je wifi, heb je de wifi verkrachter te pakken.
als je hotspots aan hebt staan, zou je kunnen proberen deze uit te zetten.
werkte bij mij wel en gaf mijn signaal ook een boost.
Indien je een horizonbox in huis hebt staan, zet de wifi (2.4 en 5 ghz) eens uit. Kan ook wat interventies voorkomen.
je modem is zo snel als de zwakste schakel.
al heb je 10 apparaten op 1gb lopen, als er 1 op 100mb loopt, zal de rest er hinder van ondervinden.
SHADO\\'JAXX
Had eerder deze week problemen met on demand.
Omdat we deze tijdens aansluiten van de Horizonbox, door de monteur ook hadden, toch maar even gebeld met de klantenservice.
Nadat ik de afgelopen tijde geregeld contact heb gehad, kreeg nu ik binnen 10 seconden te horen "ja meneer, ik zie inderdaad dat uw signaal niet goed is"... Dat zei de installatiemonteur destijds ook al.. het signaal zou te sterk zijn.
Gelukkig werd het probleem erkend want nu werkt alles wel gewoon weer. De monteur komt maandag het signaal controleren thuis en hij gaat in de straatkast iets bekijken en evt. aanpassen. Ook wordt er naar mijn AOP gekeken, deze is oud en had vervangen moeten worden maar ivm een te korte groene kabel is dat nooit gedaan (meerdere monteurs in de afgelopen jaren geconstateerd, geen acties ondernomen..)
Ik hoop dat mijn TV signaal op de slaapkamer nu ook verbetert.
Omdat we deze tijdens aansluiten van de Horizonbox, door de monteur ook hadden, toch maar even gebeld met de klantenservice.
Nadat ik de afgelopen tijde geregeld contact heb gehad, kreeg nu ik binnen 10 seconden te horen "ja meneer, ik zie inderdaad dat uw signaal niet goed is"... Dat zei de installatiemonteur destijds ook al.. het signaal zou te sterk zijn.
Gelukkig werd het probleem erkend want nu werkt alles wel gewoon weer. De monteur komt maandag het signaal controleren thuis en hij gaat in de straatkast iets bekijken en evt. aanpassen. Ook wordt er naar mijn AOP gekeken, deze is oud en had vervangen moeten worden maar ivm een te korte groene kabel is dat nooit gedaan (meerdere monteurs in de afgelopen jaren geconstateerd, geen acties ondernomen..)
Ik hoop dat mijn TV signaal op de slaapkamer nu ook verbetert.
heb je eerst de klantenservice gebeld om toestemming? Moest je na verwisseling de modem opnieuw activeren? Schoonouders hebben ook moeite met de ubee modem, gooit ze enkele keren per dag eruit. en bovenverdieping helemaal geen bereik.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:23:
Hmm dit is wel interessant. Wellicht interessante info voor mensen die nog op de wip zitten qua overstappen naar Connect & Play pakket.
Mijn situatie is zo dat ik nu een Alles in 1 plus heb en eigenlijk alleen maar een ci+ module wou hebben. Kwam op de Ziggo site terecht om 1 te bestellen a 2 euro per maand. Kon niet ivm pakket, dus gebeld.
Eerst kon ik alleen maar overstappen naar Connect & Play Complete (geen upgrade) zonder extra voordelen (behalve Horizon dan). Aan het einde van het gesprek, na een commitment uitgesproken te hebben dat ik wel een jaar contract wil, heb ik uiteindelijk :
1 jaar Connect & Play Complete a 59,95 per maand
1e 3 maanden a 29,95
1e 6 maanden gratis HBO
en natuurlijk de mogelijkheid tot CI+ module a 2 euro per maand, maar dat kan sowieso met dit pakket.
In mijn ogen toch best aardig
Meer mensen hier ervaring mee ?
Mijn situatie is zo dat ik nu een Alles in 1 plus heb en eigenlijk alleen maar een ci+ module wou hebben. Kwam op de Ziggo site terecht om 1 te bestellen a 2 euro per maand. Kon niet ivm pakket, dus gebeld.
Eerst kon ik alleen maar overstappen naar Connect & Play Complete (geen upgrade) zonder extra voordelen (behalve Horizon dan). Aan het einde van het gesprek, na een commitment uitgesproken te hebben dat ik wel een jaar contract wil, heb ik uiteindelijk :
1 jaar Connect & Play Complete a 59,95 per maand
1e 3 maanden a 29,95
1e 6 maanden gratis HBO
en natuurlijk de mogelijkheid tot CI+ module a 2 euro per maand, maar dat kan sowieso met dit pakket.
In mijn ogen toch best aardig
Vraag:
Ik heb zins deze week een ubee evw321b. werk ok maar ik kan niet met mijn macbook air verbinding maken met het 5 GHz-frequentie. Terwijl ik een macbook air die ac wifi aan kan. Iemand het zelfde probleem of misschien weet hoe ik het kan oplossen?
Alvast bedankt.
Ik heb zins deze week een ubee evw321b. werk ok maar ik kan niet met mijn macbook air verbinding maken met het 5 GHz-frequentie. Terwijl ik een macbook air die ac wifi aan kan. Iemand het zelfde probleem of misschien weet hoe ik het kan oplossen?
Alvast bedankt.
Ik heb nog een oud CI+ abonnement, dus geen gewone decoder, maar alleen een CI+ voor digitale TV.enzoronald schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:25:
Dat kost mij nu met 120/12mbit internet €52,50 per maand.
Dat zal nu vast iets duurder zijn, maar ik zou er voor passen om extra te betalen voor een CI+ kaart terwijl je de decoder niet van plan bent te gebruiken.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dit topic is gesloten.
![]()