Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:38:
Paar dagen geleden 200Mbit aangevraagd en vandaag een pakketje gebracht. Dacht eerst dat er misschien een ander modem in zou zitten maar dit bleek een Humax 5300C te zijn.

Onverwacht. Vanavond eens kijken hoe het beeld/de zapsnelheid is t.o.v. de huidige Samsung :)

Morgen de overgang naar de, zinloze maar wel coole, 200Mbit :P
Op zich is die zinloze 200Mbit niet zo heel erg zinloos aangezien je daarmee ook een upload krijgt die 20Mbit bedraagt. Dat laatste is toch wel prettig hoewel het nog steeds niet overhoud. Voor mij echter nog steeds afdoende, geen behoefte aan een overstap naar fiber, hoewel die aansluiting al jaren in onze woning aanwezig is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 16:14
Ik vroeg me af waarom ik zo'n trage verbinding heb, laatste week kom ik met speedtesten niet hoger uit dan 10mbit. Blijkt in het modem ipv6 te staan, disabled. Toch krijgen mijn pc's thuis een ipv6 uitgedeeld. Schakel ik ipv6 uit op de netwerkkaart is alles weer supersnel. Meer mensen die dit herkennen?

zelf vind ik de klantenservice enorm achteruit gegaan. wifi (geen ssid, geen ziggo hotspot) en lan geen verbinding meer. telefoon dood maar nog wel tv. Ik maar eens bellen, meneer er is een storing in zwolle en daardoor heeft u geen internet en geen tv. Kreeg hem niet aan het hoofd gepraat dat ik wel tv heb maar dat mijn wifi er ook helemaal mee was gestopt.

[ Voor 37% gewijzigd door MeneerKrab op 25-06-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

MeneerKrab schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:49:
Ik vroeg me af waarom ik zo'n trage verbinding heb, laatste week kom ik met speedtesten niet hoger uit dan 10mbit. Blijkt in het modem ipv6 te staan, disabled. Toch krijgen mijn pc's thuis een ipv6 uitgedeeld. Schakel ik ipv6 uit op de netwerkkaart is alles weer supersnel. Meer mensen die dit herkennen?

zelf vind ik de klantenservice enorm achteruit gegaan. wifi (geen ssid, geen ziggo hotspot) en lan geen verbinding meer. telefoon dood maar nog wel tv. Ik maar eens bellen, meneer er is een storing in zwolle en daardoor heeft u geen internet en geen tv. Kreeg hem niet aan het hoofd gepraat dat ik wel tv heb maar dat mijn wifi er ook helemaal mee was gestopt.
Heb jij je modem/router al eens een reset gegeven?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 119% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor modems/routers wel, voor die geen idee.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06
Volgens mij sturen ze die wel op als jij al aangeeft dat je het met een tijdelijke adapter werkend hebt, dan hoeft er geen monteur te komen voor troubleshooting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:01:
Volgens mij sturen ze die wel op als jij al aangeeft dat je het met een tijdelijke adapter werkend hebt, dan hoeft er geen monteur te komen voor troubleshooting.
Ik zal de gok eens wagen bij de webcare. Duurt alleen weer minimaal 24 uur voordat ze antwoorden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ja lijkt of dat daar wat mensen/ personele bezetting de fusie van UCP en Ziggo niet overleefd hebben ze zijn trager dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

martinusz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:31:
[...]

Webcare/chat geprobeerd maar monteur moest persee het aansluiten, dusJa dan maar inplannen.
Dan heb je vast een oud medewerker van upc gehad. Ik heb namelijk op de zelfde manier verlengt via fb, zonder monteur. Zou overigens gewoon aansluiten als het pakket er is en daarna de vriendelijke man afbellen.

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Laatst online: 16-07 16:14
Bullet NL schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 19:26:
[...]

Heb jij je modem/router al eens een reset gegeven?
ja en dat heeft de helpdesk ook al een keer gedaan want die kan hem nog beter resetten dan dat ik het kan als gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:23
Hmm mijn DHCP van de Ubee geeft mijn pc sinds vandaag IP nummer 10 terwijl hij via static lease op 31 staat... Irritant (!). Heb hem nu tijdelijk maar handmatig gezet via de netwerp adapter in Windows maar dat is niet super handig... Heb liever dat de Ubee gewoon werkt.

[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 26-06-2015 00:39 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49
Vannacht een update geweest voor de horizon go app, helaas alleen wat bugfixes maar nog geen opname mogelijkheden voor oud ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
Millennium schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:38:
[...]

Dan heb je vast een oud medewerker van upc gehad. Ik heb namelijk op de zelfde manier verlengt via fb, zonder monteur. Zou overigens gewoon aansluiten als het pakket er is en daarna de vriendelijke man afbellen.
Geen idee, 2 gehad beide zelfde verhaal "meneer deze box moet speciaal ingesteld worden dat kunt u niet zelf". Ik zit in origineel ziggo gebied zeg maar, alles in 1 destijds ook zelf aangesloten. Als het pakket er is dan probeer ik het gewoon te installeren, lukt het het niet kan die monteur het alsnog doen!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 14:09

WeirdEye

Eindbaas

martinusz schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 07:53:
[...]

Geen idee, 2 gehad beide zelfde verhaal "meneer deze box moet speciaal ingesteld worden dat kunt u niet zelf". Ik zit in origineel ziggo gebied zeg maar, alles in 1 destijds ook zelf aangesloten. Als het pakket er is dan probeer ik het gewoon te installeren, lukt het het niet kan die monteur het alsnog doen!
Oud Ziggo gebied is eigenlijk standaard een monteur, dit ivm vele oudere AOP's die niet geschikt zijn.
En omdat er nog steeds mensen zijn die niet de nieuwe splitter gebruiken welke retour geschikt is op de TV poort.

Maar als je er echt op staat dan hoef je geen monteur, maar dan later niet zeuren dat zenders niet werken, blokjes in beeld, traag zappen etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
WeirdEye schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:06:
[...]

Oud Ziggo gebied is eigenlijk standaard een monteur, dit ivm vele oudere AOP's die niet geschikt zijn.
En omdat er nog steeds mensen zijn die niet de nieuwe splitter gebruiken welke retour geschikt is op de TV poort.

Maar als je er echt op staat dan hoef je geen monteur, maar dan later niet zeuren dat zenders niet werken, blokjes in beeld, traag zappen etc :P
Ik zal gewoon even kijken wat er bij het pakket zit, volgens mij heb ik niet hele oude splitters e.d. moet het even nakijken. Als ik de site zelf moet geloven valt het allemaal wel mee en kun je het prima zelf installeren -> https://www.ziggo.nl/klan...ve-televisie-installeren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

martinusz schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:29:
[...]

Ik zal gewoon even kijken wat er bij het pakket zit, volgens mij heb ik niet hele oude splitters e.d. moet het even nakijken. Als ik de site zelf moet geloven valt het allemaal wel mee en kun je het prima zelf installeren -> https://www.ziggo.nl/klan...ve-televisie-installeren/
De Horizon is gewoon belachelijk gevoelig voor goed signaal.
Wat ze willen voorkomen is dat mensen het aansluiten op bekabeling 'die het al 20 jaar goed doet' en vervolgens problemen krijgen die ze afschuiven op de Horizon box.
Met het product is echt niets mis, maar je moet het wel goed aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb nog steeds af en toe storing op tv (Samsung DCB-H380R), pas ervoor om de horizonbox te kopen/huren. ik kom zelf nergens meer aan en alles is door Ziggo aangesloten. als een monteur komt is de signaalsterkte altijd goed en zijn er geen storingen.......

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 08:11
Uiteindelijk is ziggo gewoon prut. Sinds de overgang naar UPC is mijn internet super instabiel. Ligt aan de kabel volges hun. Maar ik zou gratis een nieuwe kabel krijgen. Krijg ik er 1tjes voor TV ipv voor mijn modem.

Bel ik terug is het inneen mij brug (gebruik ik om al mijn apprtten gewoon bekabeld te verbinden, maar de interlink gaat dan droodloos naar het modem). Dat is volgens hun een router in brug modes. oke dan een router in brug modes die niet in router modes kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:16
ewoutw schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:37:
Uiteindelijk is ziggo gewoon prut. Sinds de overgang naar UPC is mijn internet super instabiel. Ligt aan de kabel volges hun. Maar ik zou gratis een nieuwe kabel krijgen. Krijg ik er 1tjes voor TV ipv voor mijn modem.

Bel ik terug is het inneen mij brug (gebruik ik om al mijn apprtten gewoon bekabeld te verbinden, maar de interlink gaat dan droodloos naar het modem). Dat is volgens hun een router in brug modes. oke dan een router in brug modes die niet in router modes kan....
Heb je ook een apparaat welke wel direct bekabeld op je modem aangesloten staat?

Misschien is je wifi wel gewoon bagger geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ewoutw schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:37:

Grote kans dat de traagheid ontstaat op de interlink tussen jouw twee apparaten, zou je eens moeten testen met een kabel/pc direct in het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
En ik maar drukken op pauze, rewind, etc. met de Humax 5300C. Nietsss. Blijkt dat er helemaal geen harddisk in zit, lol. Dan maar een externe harddisk aangesloten om het verder nog even te testen qua verschil t.o.v. Samsung.
Vind de manier van programma's laten zien op de Samsung wel fijner, met twee dingen onder elkaar. De huidige en meteen ook programma dat erna komt, zonder dat je een extra toets hoeft in te drukken.

Edit: is het daadwerkelijk onmogelijk om als je timeshift aan hebt staan je niet kan kijken naar zender X en tegelijk zender Y op wil nemen?! Da's wel een enorme faal en gaat de Samsung er meteen weer op aangesloten worden :/

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 26-06-2015 22:36 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik denk dat dat niet kan, er zit volgens mij maar één tuner in dit apparaat. Het het is meer een decoder met als extra een opnamemogelijkheid, niet primair een recorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
musicfreak schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 07:07:
Ik denk dat dat niet kan, er zit volgens mij maar één tuner in dit apparaat. Het het is meer een decoder met als extra een opnamemogelijkheid, niet primair een recorder.
Hahaha ja inderdaad. Geheel zinloos ding dus. Goed dat 'ie gratis was. Had er blijkbaar veel teveel van verwacht.
Oh well, Samsung terug, externe harddisk ook weer zinvol bruikbaar nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:48
Ik heb er een USB-stick ingestoken zodat ik programma's kan pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 10:22:
Ik heb er een USB-stick ingestoken zodat ik programma's kan pauzeren.
Ja dat vond ik een wat te gelimiteerde functie. Neem best vaak iets op terwijl ik iets anders aan het kijken ben. Humax zit weer in het doosje, ondanks de DLNA, het iets snellere zappen, etc. Is niet anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Laatst online: 17-09 08:11
nooberke schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:39:
[...]

Heb je ook een apparaat welke wel direct bekabeld op je modem aangesloten staat?

Misschien is je wifi wel gewoon bagger geworden?
Natuurlijk heb ik dat gebrobeerd.

Maar ik kan gewoon inlogge op mijn modem. Extern ip-adres is leeg en soms staat er bij de RF-upstream een rood kruis. Lijkt me niet echt een wifi probleem.... Meestal werkt het prima, dan haal ik ook mijn abbo snelheid makelijk.

mijn internet valt zo 1-2 keer per dag zomaar 5 min weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ewoutw schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:19:
[...]

Natuurlijk heb ik dat gebrobeerd.

Maar ik kan gewoon inlogge op mijn modem. Extern ip-adres is leeg en soms staat er bij de RF-upstream een rood kruis. Lijkt me niet echt een wifi probleem.... Meestal werkt het prima, dan haal ik ook mijn abbo snelheid makelijk.

mijn internet valt zo 1-2 keer per dag zomaar 5 min weg
Heb je wellicht zelf of iemand anders die je kent nog een coax kabel liggen om deze aan te sluiten op je AOP en modem.
Dit is een gewone coax met F-connector.
Wellicht zit er een breukje in (wie weet) en heb je met een andere kabel geen probleem.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
PatrickPR schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Bij ons is er ook een aantal keren onderhoud geweest. Wat versta jij onder "slecht beeld"? Ik heb (voornamelijk op RTL4 en RTL5) last van het volgende euvel:
http://vid1098.photobucke...n%20video_zps89stgexw.mp4
De foutmelding is niet helemaal goed te zien, maar het is de E48-32 foutmelding. Dit kan zo dus een aantal minuten door gaan. Het frappante is dat dit zowel op mijn oude adres als mijn nieuwe adres (onlangs verhuisd) plaats vind. In het nieuwe huis heb ik de coax vervangen door Hirschmann KOKA 9 TS 4G coaxkabel, afgewerkt met Hirschmann connectors aan beide zijden. Coax kabel is rechtstreeks aangesloten op AOP en decoder (Humax 5200c). Zowel met de oude als nieuwe kabel heb ik bovenstaand verschijnsel.

Ik heb nog geen contact opgenomen met de helpdesk, omdat ik eerlijk gezegd geen zin heb om bij stap 1 te beginnen. Iemand een idee om de eerstelijns voorbij te komen? Benaderen via Twitter misschien?
Even een update voor dit euvel:
Ik heb via Facebook een bericht gestuurd naar Ziggo met het hele verhaal en de link naar de video. Vorige week dinsdag werd ik plots gebeld door een medewerker (die toch wel technisch-inhoudelijk was) die het bericht had gelezen. Hij wilde verifiëren dat het op zowel oude als nieuwe adres was, en alleen bij RTL4 en RTL5. Dit heb ik bevestigd. Hij had ook gelezen dat ik de bekabeling al had vervangen en kon alleen de recorder nog aanwijzen als mogelijke oorzaak. Ik moest de recorder terugzetten naar fabrieksinstellingen, en dan aankijken of het probleem nog aanwezig was (meteen die dinsdag 's avonds gedaan). Zo nee, dan was het goed. Zo ja, dan zou de recorder worden omgeruild. De medewerker wist mij te vertellen dat de recorder net een maand uit de garantie was gekopen, maar uit coulance zouden ze alsnog een omruilactie in gang zetten. Met de medewerker afgesproken dat ik uiterlijk tot vrijdag de boel zou aankijken.

Omdat het probleem niet te triggeren is, en op compleet random momenten oppopt hoopte ik dat het voor vrijdag een keer zou gebeuren. En ja hoor, vrijdagmiddag kreeg ik een appje van mijn vrouw dat het zich weer had voor gedaan. Meteen die avond gebeld naar de klantenservice. Dinsdags was er netjes een aantekening gemaakt waardoor de medewerker vrijdag het hele verhaal inzichtelijk had. Ik vertelde hem dat ik dinsdag had afgesproken dat uit coulance de recorder omgeruild zou worden. Hij moest nog wel toestemming vragen, maar uiteindelijk is een omruilactie in gang gezet. Ik heb nog wel benadrukt dat ik weer een Humax 5200c wil. Zoals verwacht kon hij dit niet garanderen, maar het is als opmerking erbij gezet. In de loop van deze week zou de nieuwe recorder binnen moeten komen, en kan ik de oude terugsturen. Ik hoop dat dit het probleem oplost. Zo niet, dan is de volgende stap (kosteloos) een monteur laten komen.

Al met al ben ik best tevreden met hoe Ziggo dit op pakt, ook vanwege de verlopen garantie/coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magure

Bla....

Magure schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:50:
[...]

Heb ook al contact gehad met Wopper, probleem doet zich nu dus elke avond voor vanaf +/- 19:00 tot 22:00 , heb vandaag wederom getest ; 8:00, 11:00 en 15:00 ping gemiddeld tussen 11 t/m 15 ms geen rare uitschieters, getest op 2 PC's. Vanavond (Dus nu :+ ) flipt ping weer compleet, eerste test gemiddelde ping 31ms met uitschieters tot 378 andere pc zelf net tot 551ms , ga zo nog wat testen doen, maar zal straks na 22:00 wel weer over zijn, iig gaat potje BF:Hardline wederom niet door. Morgen neemt Ziggo weer contact met me op, dus ga dit eens voor leggen..

Net ook nog ff bij wat buren geprobeerd, same shit... :)

wordt vervolgd dus... :O
Vandaag weer monteur gehad, hoofdaansluting is vervangen en heb nu een Technicolor 7210 modem gekregen, aansluiting thuis was verder prima in orde, hij ging nog naar de wijkkast kijken maar verwachtte daar verder geen problemen te vinden. Vanmiddag om 16:15 even ping test gedaan, niks aan de hand, vanavond 19:10 weer same drama.... wordt er beetje moe van, woensdag komt er weer een monteur, maar die komt waarschijnlijk alleen koffie drinken want hier in huis is alles perfect...

wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Iemand al ervaringen met 00800 nummers (met 2 voorloop nullen) niet meer te bereiken zijn sinds een kleine week? Gebruik deze voor Webex meetings en via vaste telefoon zijn deze nummers gratis. Bij de buren doet het nummer ook niets, maar mobiel wel. Echter daar zitten wel kosten aan verbonden. En aangezien dat ik veelvuldig bel wil ik dat natuurlijk vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 16:20
Vannacht is er een update uitgerold naar mijn Ubee modem, en nu is (na 10 jaar een en dezelfde ip) mn ip adres veranderd. Dit is balen, en ze hebben tegelijkertijd IPv6 functionaliteit gedisabled....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Diamondo25 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:28:
Vannacht is er een update uitgerold naar mijn Ubee modem, en nu is (na 10 jaar een en dezelfde ip) mn ip adres veranderd. Dit is balen, en ze hebben tegelijkertijd IPv6 functionaliteit gedisabled....
Hmmm, hier (nog) niet zo te zien.

Information
Hardware Version 3.9.2
Software Version 9.9.6007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Diamondo25 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:28:
Tien jaar met hetzelfde IP!?? :o
Hier is m'n IP-adres bijna elke keer als ze werkzaamheden hebben uitgevoerd weer gewijzigd. Maar om m'n NAS en VPN e.d. op afstand te kunnen benaderen gebruik ik een Dynamic DNS (DDNS) service (no-ip.com), dus heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 16:20
ThinkPadd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:22:
[...]

Tien jaar met hetzelfde IP!?? :o
Hier is m'n IP-adres bijna elke keer als ze werkzaamheden hebben uitgevoerd weer gewijzigd. Maar om m'n NAS en VPN e.d. op afstand te kunnen benaderen gebruik ik een Dynamic DNS (DDNS) service (no-ip.com), dus heb er geen last van.
Eigenlijk sinds we via casema naar ziggo zijn gegaan... gelukkig gebruikte ik bijna overal al mn eigen dns record (eigen domein naam) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:40
De HD-streams van Horizon Go zijn live gegaan zo te zien, kwaliteit is er best op vooruit gegaan. Ook in de Android-applicatie op de Nexus 7 2013. Waar ik alleen geen screenshot van kan maken vanwege beperkingen in de app :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nllV7qdl.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nQatYkfl.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door gerbenp op 01-07-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nice dat is een meer dan welkome functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Inderdaad, mooi de tour de france kijken zo buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

gerbenp schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:15:
De HD-streams van Horizon Go zijn live gegaan zo te zien, kwaliteit is er best op vooruit gegaan. Ook in de Android-applicatie op de Nexus 7 2013. Waar ik alleen geen screenshot van kan maken vanwege beperkingen in de app :(

[afbeelding]
[afbeelding]
Websites ook (voor de windows gebruikers)?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:40
icecreamfarmer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:25:
[...]

Websites ook (voor de windows gebruikers)?
Jup, geldt ook voor horizon.tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

gerbenp schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:42:
[...]

Jup, geldt ook voor horizon.tv :)
Apart ben nu thuis maar dat beeld is absoluut geen hd.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:01
icecreamfarmer schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:49:
[...]

Apart ben nu thuis maar dat beeld is absoluut geen hd.
Hier ook niet. Helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Laatst online: 00:30
Sinds gisteravond vond mijn Windows het ineens een goed idee om op ipv6 te gaan werken, web pagina's laden niet of sloom en verbinding problemen met iTunes, Spotify, Skype, Outlook, etc.
Als ik de LAN verbinding uitschakel en weer inschakel gaat het 5min goed en daarna weer problemen, ipv6 nu maar uitgezet voor de LAN verbinding en problemen zijn weg.
Erg vreemd, weet niet wat er is veranderd waardoor het ineens via ipv6 gaat maar het werkt in elk geval voor geen meter!

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
MdO82 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:01:
Weet iemand wanneer men afscheid gaat nemen van Silverlight?
Zonder de horizon tv app kan ik dus niet op mijn ipad tv kijken :+
Waarom installeer je dan niet gewoon de app? :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
MdO82 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:42:
[...]

Als ik nou IOS7 kon installeren ;)
Denk dat ik een andere tablet moet gaan aanschaffen :D
Je kan nog gewoon de Ziggo TV app gebruiken op IOS 6 ;)
Of een andere tablet ja :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mixpower op 01-07-2015 22:13 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14
Laudor schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:14:
[...]

Hier ook niet. Helemaal niets.
Hier werkt het wel (iPad). Zelfs zenders die ik op mijn tv via DVB-C niet in HD kan kijken; ik heb dan alleen NPO 1, 2 en 3 in HD. Dus alle zenders in HD via de App wanneer beschikbaar, zoals Discovery HD en BBC 1 en 2 HD. :) Mooi!

Ik dacht slim te zijn en via Airplay te streamen naar mijn Apple TV. Maar dan krijg ik een melding te zien dat mirroring via Airplay of via HDMI niet is toegestaan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Starbolt schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:12:
Hier werkt het wel (iPad). Zelfs zenders die ik op mijn tv via DVB-C niet in HD kan kijken; ik heb dan alleen NPO 1, 2 en 3 in HD. Dus alle zenders in HD via de App wanneer beschikbaar, zoals Discovery HD en BBC 1 en 2 HD. :) Mooi!

Ik dacht slim te zijn en via Airplay te streamen naar mijn Apple TV. Maar dan krijg ik een melding te zien dat mirroring via Airplay of via HDMI niet is toegestaan. ;(
Wankers!
Zal dus ook niet op een chromecast werken...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:09
Ik was in de veronderstelling dat er niets zou veranderen toen UPC/Ziggo samengingen. Afgelopen week ging mijn internet modem kapot. Toen ik bij UPC werkte was dat gewoon een modem swap case aanmaken, laten controleren door een senior en er werd een nieuwe opgestuurd.

Nu zij samen zijn is dat dus helaas anders. Afgelopen week werd er bij Ziggo aangegeven dat ik er een op moest halen in Amsterdam. Minstens 2x 45minuten reizen voor mij met het OV. Hij gaf als reden dat ze de modem normaal niet meer opsturen dat medewerkers te snel een nieuwe modem aanvroegen. Dat is dan jammer voor Ziggo moeten ze het personeel maar beter trainen. Niet het probleem bij de klant neerleggen. Uiteindelijk heeft hij maar toestemming gevraagd bij de hotseat voor het versturen van de modem en die gaven toestemming. Wel lastig en de mazzel gehad dat ik weet hoe het proces voorheen ging. Denk dat zij een hoop klanten gewoon naar een winkel laten gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door spookz0r op 02-07-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MdO82 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:01:
Weet iemand wanneer men afscheid gaat nemen van Silverlight?
http://webwereld.nl/softw...Webwereld+%28Webwereld%29

[ Voor 9% gewijzigd door stormfly op 03-07-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:01
De vraag is natuurlijk wanneer Ziggo afscheid neemt van Silverlight. Ik kan nu geen tv op mijn pc bekijken zonder gedwongen een andere browser te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Vast ooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laudor schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:46:
[...]

De vraag is natuurlijk wanneer Ziggo afscheid neemt van Silverlight. Ik kan nu geen tv op mijn pc bekijken zonder gedwongen een andere browser te gebruiken.
Op den duur zou je zeggen, want er komt waarschijnlijk geen ondersteuning vanuit de maker.

En volgens mij was MS degene die silverlight probeerde te pushen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Laatst online: 22:29

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Laatst online: 22-09 00:13

Dennis de Vries

Redacteur
Wat zijn jullie ervaringen met het internet van de laatste maanden? Mijn studentenhuis is op zoek naar een nieuwe internetprovider, omdat ons internet nu enorm traag is.

Kan in dit topic alleen niet veel terugvinden over de klachten die ik elders op het internet veel lees over storingen, traag internet, etc.

Daarnaast vind ik het heel apart dat je geen kabeltelevisie en internet kan bestellen bij Ziggo. Los kan je wel een tv-pakket met kabel nemen, maar je kan geen los internet nemen ZONDER dat er digitale televisie bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Er zijn weinig klachten over de snelheid omdat je die in de meeste gevallen ook gewoon haalt.

Alleen internet? Dan moet je een zakelijk abonnement nemen: https://www.ziggo.nl/zake...net/connect-zzp/compleet/ (kan vast wel uit met een studentenhuis, letop: zijn wel excl. BTW prijzen)

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 03-07-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
Horizon box is vandaag binnen gekomen, zitten zwaar afgeschermde coax kabels bij. Lijkt er dus op dat ze van de dunne witte 'kabelkeur' kabels zijn afgestapt. Deze is qua bouwkwaliteit en afscherming zo op het oog gelijk aan Hirschmann KOKA799, erg netjes dus van Ziggo.

Volgende week komt verplicht de Ziggo (Zakelijk) monteur maar ga de box morgen zelf installeren.

[ Voor 14% gewijzigd door andy88 op 05-07-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:26
Iemand anders de laatste 1/2 dagen last gehad van enorm(!) traag internet? Dorgaans krijg ik gewoon de volle 120/12 maar nu blijft hij steken op 40~80 (erg inconsistent dus ook!). Als ik game heb ik weleens enorme lagg spikes waarbij mijn ping naar 300-400 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Denk je dat we een glazen bol hebben? Een beetje meer info kan geen kwaad denk je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
suikerberg schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:28:
Iemand anders de laatste 1/2 dagen last gehad van enorm(!) traag internet? Dorgaans krijg ik gewoon de volle 120/12 maar nu blijft hij steken op 40~80 (erg inconsistent dus ook!). Als ik game heb ik weleens enorme lagg spikes waarbij mijn ping naar 300-400 gaat.
Zoals andy88 al zegt, zonder meer info is helpen een stuk lastiger. Wie weet is het de hitte van deze week wat natuurlijk niet goed is voor de wat oudere wijkkasten. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik vermoed hitte ja, hier ook beetje last op tv signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
FF de tuinslang een paar minuten op de eindversterker die jouw huis bediend richten et voila.
Ken ook mensen die er van dat spul omheen doen wat normaal achter de ramen van je auto zit, linkje.

[ Voor 13% gewijzigd door andy88 op 04-07-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, zie steeds meer zenders haperen hier. Het is niet alleen SBS6, maar ook NPO1, FOX (House met minder dan 1 frame per sec. net :X ) en nog een paar. Ze zitten allen volgens de Fox Z boven de 600MHz. Kwaliteit van die zenders is op het ene moment (bijna) 100%, op het moment van haperen 10-20% en BER is verre van 0. De rest van de zenders 100%. Sterkte overal 61%.

Iemand enig idee wat er bij dergelijke frequenties voor problemen kan zorgen?

Kabel is afgeschermd (KOKA 9 TS), de connectors ook, geen versterker/splitter aanwezig en de kabel is een meter of 7-8 lang. Hangt een Fox Z aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 05-07-2015 18:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:32
Zijn er hier mensen, omgeving Tilburg, die problemen hebben met het internet? Ik heb op dit moment geen of beperkt internet en even het stroom van de kastjes (modem/router) helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yonix schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:02:
Zijn er hier mensen, omgeving Tilburg, die problemen hebben met het internet? Ik heb op dit moment geen of beperkt internet en even het stroom van de kastjes (modem/router) helpt ook niet.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/
Is er misschien al een storing gemeld in je buurt?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ziggo zelf meldt geen storing, maar op https://www.allestoringen.nl/storing/ziggo schijnt er wel iets mis te zijn in Tilburg Centrum (waar ik woon). :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

TFHfony

Professional Weirdo

Yonix schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:15:
[...]

Ziggo zelf meldt geen storing, maar op https://www.allestoringen.nl/storing/ziggo schijnt er wel iets mis te zijn in Tilburg Centrum (waar ik woon). :S
Met wat geluk melden een aantal mensen het ook bij Ziggo, dan gaan ze er wellicht wat aan doen. Met het metlden op allestoringen.nl en t.net gaat Ziggo er niet achter komen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, volgens Allestoringen.nl heeft Ziggo elke dag tussen 8:00 en 10:00 's ochtends en tussen 18:00 en 20:00 's avonds een storing. Die site is echt zwaar waardeloos omdat ze gewoon tweetjes met "Ziggo" erin tellen. En aangezien bijna 50% van de Nederlandse huishoudens klant is van dit bedrijf zijn er tamelijk veel tweets waar "Ziggo" in staat. Ziggo zou wel gek zijn om daar ook maar enige waarde aan te hechten.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 05-07-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 20:59
Yonix schreef op zondag 05 juli 2015 @ 19:15:
[...]

Hier ook geen internet en telefonie. Volgens modem geen signaal.. Tv doet het wel

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Schizo007nl schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:58:
[...]

Hier ook geen internet en telefonie. Volgens modem geen signaal.. Tv doet het wel
Inmiddels gebeld met Ziggo en het antwoordapparaat geeft aan dat er een storing in mijn regio is en dat men er mee bezig is. Hier ook TV, maar geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 22:10
Jerrythafast schreef op zondag 05 juli 2015 @ 20:06:
Tja, volgens Allestoringen.nl heeft Ziggo elke dag tussen 8:00 en 10:00 's ochtends en tussen 18:00 en 20:00 's avonds een storing. Die site is echt zwaar waardeloos omdat ze gewoon tweetjes met "Ziggo" erin tellen. En aangezien bijna 50% van de Nederlandse huishoudens klant is van dit bedrijf zijn er tamelijk veel tweets waar "Ziggo" in staat. Ziggo zou wel gek zijn om daar ook maar enige waarde aan te hechten.
nee het klopt gewoon. er is altijd storing

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 20:59
Yonix schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:20:
[...]

Inmiddels gebeld met Ziggo en het antwoordapparaat geeft aan dat er een storing in mijn regio is en dat men er mee bezig is. Hier ook TV, maar geen internet.
Hier doet ie het weer

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:20:
[...]
nee het klopt gewoon. er is altijd storing
Tja, ik lees hier de laatste tijd in dit topic inderdaad wel van mensen dat ze op gezette tijden slechte verbinding hebben. Dus ergens heb je wel een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Laatst online: 21-09 20:56
Is er een manier op bij de Cisco modem / router van Ziggo te zien hoeveel data je per maand gebruikt? Kan het zo 1,2,3, niet vinden bij advanced instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ApexAlpha schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:44:
Is er een manier op bij de Cisco modem / router van Ziggo te zien hoeveel data je per maand gebruikt? Kan het zo 1,2,3, niet vinden bij advanced instellingen.
Nee :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Oh dat is jammer, ik was wel benieuwd!

Kunnen routers dit over het algemeen wel? (wij willen binnenkort de Cisco enkel als moden gebruiken en er een TP-Link achter hangen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ApexAlpha schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:08:
[...]

Kunnen routers dit over het algemeen wel? (wij willen binnenkort de Cisco enkel als moden gebruiken en er een TP-Link achter hangen of zo.
Vroegah had ik een Draytek die wel de hoeveelheid traffic per poort in de gaten hield. Niet per maand ofzo, maar tot een volgende reboot. Maar of andere routers dit doen en zo ja, hoe... geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
TFHfony schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:11:
[...]

Vroegah had ik een Draytek die wel de hoeveelheid traffic per poort in de gaten hield. Niet per maand ofzo, maar tot een volgende reboot. Maar of andere routers dit doen en zo ja, hoe... geen idee...
Mhh, ik was het topic van de datalimieten bij Scarlet aan het lezen en ik vroeg mij af hoeveel ons huishouden zou verstoken. 300GB lijkt me vrij weinig voor 5 mensen in een studentenhuis. Maargoed, kan ook zijn dat we er gewoon onder zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
ApexAlpha schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:08:
[...]

De edge router Lite ~90 euro (heeft GEEN wifi, maar goed, een accesspoint is toch beter mijn inziens...)
heeft vanaf versie 1.7.0 ook Deep packet inspection en kan dus per device per app laten zien wat het gebruik is.... apparaat is zowel met ziggo als ook andere providers te gebruiken geteteste max verbinding is ongeveer 900Mbit/sec (dus meer als voldoende...) :o :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Mhh, ik was het topic van de datalimieten bij Scarlet aan het lezen en ik vroeg mij af hoeveel ons huishouden zou verstoken. 300GB lijkt me vrij weinig voor 5 mensen in een studentenhuis. Maargoed, kan ook zijn dat we er gewoon onder zitten.
Als je dadelijk Win10 draait kan je dat mooi zien op elk device.

Hier sinds deze week ook eindelijk weer Ziggo, vandaag wel meerdere malen de verbinding verloren mja dat kan gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:04:
[...]

Als je dadelijk Win10 draait kan je dat mooi zien op elk device.

Hier sinds deze week ook eindelijk weer Ziggo, vandaag wel meerdere malen de verbinding verloren mja dat kan gebeuren
Ja dat klopt, maargoed de grootste verbruiker is mijn Raspberry Pi denk ik. En daarnaast ook nog 5 smartphones en 3 tablets waar regelmatig popcorntime en netflix op bekeken worden.

Was er gewoon nieuwsgierig naar omdat ik niet voor mezelf kon inschatten of de 300gb van Scarlet veel of weinig waren.

Zou Ziggo je dit niet kunnen vertellen trouwens? Denk het niet he?
Dutch2007 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:46:
[...]

De edge router Lite ~90 euro (heeft GEEN wifi, maar goed, een accesspoint is toch beter mijn inziens...)
heeft vanaf versie 1.7.0 ook Deep packet inspection en kan dus per device per app laten zien wat het gebruik is.... apparaat is zowel met ziggo als ook andere providers te gebruiken geteteste max verbinding is ongeveer 900Mbit/sec (dus meer als voldoende...) :o :9
Kost dat niet veel rekenkracht zo een DPI aanhebben? En kan deze dat ook zien als het via ssl gaat?

En bovendien, gaan waarschijnlijk voor een kant-en-klare oplossing met wifi ingebouwd.

[ Voor 33% gewijzigd door ApexAlpha op 06-07-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hmm.. Vandaag mijn eerste hick-up van de Technicolor TC7210 -> Het ding stond inmiddels sinds ik hem had (zo'n 2 maanden) onafgebroken te draaien zonder problemen. Vanmiddag ineens het internet zo traag als dikke stront. Na wat verder zoeken bleek dat als ik het modem pingde er diverse time-outs waren en dat de ping-tijden varieerden van 1ms tot 2000ms.
Een reboot heeft het probleem wel opgelost, maar is wel even iets om in de gaten te houden....

/update 15:00/
Nu net vloog de verbinding er vanzelf uit, maar blijkt hij ook zijn firmware bijgewerkt te hebben: -> STF0.76.07

[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 07-07-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:43
Gisteren en vandaag is mij opgevallen dat alleen de 5 Ghz verbinding van mijn Ziggo Cisco modem beschikbaar is als wifi punt. De normale is niet meer beschikbaar. Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen en wat ik kan doen om dit te fixen? De laptop van m'n vriendin ondersteunt de 5 Ghz verbinding namelijk niet en kan daardoor nu niet internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Eens kijken met bv inssider op welk kanaal hij staat en hoe druk dat kanaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik heb al een tijdje last van de melding " dns probe bad config" op willekeurige momenten.

Het betreft de Ubee router waaraan een netgear router is verbonden. Ivm storingen heb ik wireless uitgeschakeld op de Ubee en gebruik ik daar de Netgear voor. Heb al verschillende DNS settings geprobeerd, zoals de dns van google, maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

Open een CMD prompt en type dit

ipconfig /release
ipconfig /all
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

netsh int ip set dns
netsh winsock reset

Kijken of dit helpt

Een dosbox is iets heel anders off course

[ Voor 23% gewijzigd door Pierre op 08-07-2015 08:12 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Dosbox is iets heel anders :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

justVR schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:55:
Ik heb al een tijdje last van de melding " dns probe bad config" op willekeurige momenten.

Het betreft de Ubee router waaraan een netgear router is verbonden. Ivm storingen heb ik wireless uitgeschakeld op de Ubee en gebruik ik daar de Netgear voor. Heb al verschillende DNS settings geprobeerd, zoals de dns van google, maar zonder resultaat.
Er is niet toevallig een 2e DHCP server in je netwerk aanwezig? Kan evt ook een Horizon zijn, mocht je die hebben.

Dan krijg je namelijk ook zulke errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12

Nox

Noxiuz

Draicon schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:11:
Gisteren en vandaag is mij opgevallen dat alleen de 5 Ghz verbinding van mijn Ziggo Cisco modem beschikbaar is als wifi punt. De normale is niet meer beschikbaar. Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen en wat ik kan doen om dit te fixen? De laptop van m'n vriendin ondersteunt de 5 Ghz verbinding namelijk niet en kan daardoor nu niet internetten.
Afaik is hij dual band maar single radio ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Dus inloggen op 192.168.1.1 en naar 2.4Ghz zetten :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Weet iemand of je de horizon box gewoon zelf al thuis krijgt gestuurd? Of neemt de monteur die mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:49
Word thuis geleverd met de post normaal gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Elke tien minuten crasht het modem hier, staan er Ubee logo's in de menu's van de router ipv Cisco, na een paar minuten hersteld de router naar de normale menu's met Cisco logo en de juiste settings en werkt het internet weer een paar minuten. Lijkt alsof ze de verkeerde firmware oid sturen :')

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
Pierre schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 21:10:
Open een CMD prompt en type dit

ipconfig /release
ipconfig /all
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

netsh int ip set dns
netsh winsock reset
Thanks! Dit lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

justVR schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 08:16:
[...]

Thanks! Dit lijkt te werken.
Mooi :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:02
DNS van Google zou ik niet gebruiken, Google weet al genoeg van je :/ Bij het gebruiken van hun DNS-service laat je ze ook nog eens weten welke sites je allemaal bezoekt 8)7

Ik gebruik sinds kort OpenNIC, die logt je DNS-verzoeken niet en het zijn servers in Nederland / Europa.

OpenDNS heb ik ook een hele tijd gebruikt (die kan ook malware en crap domains blokkeren namelijk), maar is recentelijk overgenomen door Cisco. Cisco is een Amerikaans bedrijf, dus zit je alsnog met NSA e.d.

Zie hier hoe OpenNIC in te stellen: ThinkPadd in "Ad-block:Advertenties blokkeren en trackers filteren." (sowieso een nuttig topic overigens). Qua snelheid net zo snel als Google DNS heb ik het idee (moet nog even benchmarken met 'namebench'). Stabiliteit een stuk beter dan die van Ziggo hoop ik, heb het net een week in gebruik :+

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 08-07-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:33

EraZor

Don't mention the war

Hmm dikke storing in Utrecht-oost.. Geen TV, Geen internet, geen telefonie. Nog niet zichtbaar op de storingspagina, maar twitter geeft aan dat ik niet de enige ben, helaas....

Voor t eerst dat ik (voor zover ik gemerkt heb) storing heb bij Ziggo...en dat in 5 jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:38
Sinds een paar weken constant internet storingen (Waddinxveen), als je Ziggo belt krijg je een vooraankondiging, dat er storing in je postcode gebied is, maar niks op hun storingen overzicht online. Erg slecht als je het mij vraagt...

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Is die vooraankondiging die je telefonisch hoort niet gerelateerd aan warmteproblemen?

Ik zou anders eens de webcare afdeling via facebook of twitter benaderen. Want een storing die wekenlang duurt lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
EraZor schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 09:29:
Hmm dikke storing in Utrecht-oost.. Geen TV, Geen internet, geen telefonie. Nog niet zichtbaar op de storingspagina, maar twitter geeft aan dat ik niet de enige ben, helaas....

Voor t eerst dat ik (voor zover ik gemerkt heb) storing heb bij Ziggo...en dat in 5 jaar....
Het is niet de eerste keer, ik denk de derde keer in 4 jaar dat ik hier woon. Meestal is de communicatie prima en duurt het niet zo lang, maar ik vind het vandaag wel erg lang duren. Het bandje van de klantenservice zegt dat het in de loop van de ochtend gemaakt zou moeten zijn maar het is bijna 4 uur :P.
Had ook nog eens een vrije dag vandaag, maar goed, ik heb het huishouden een beetje bijgewerkt :).
Pagina: 1 ... 11 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.