PatrickPR schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:36:
[...]
Bij ons is er ook een aantal keren onderhoud geweest. Wat versta jij onder "slecht beeld"? Ik heb (voornamelijk op RTL4 en RTL5) last van het volgende euvel:
http://vid1098.photobucke...n%20video_zps89stgexw.mp4
De foutmelding is niet helemaal goed te zien, maar het is de E48-32 foutmelding. Dit kan zo dus een aantal minuten door gaan. Het frappante is dat dit zowel op mijn oude adres als mijn nieuwe adres (onlangs verhuisd) plaats vind. In het nieuwe huis heb ik de coax vervangen door Hirschmann KOKA 9 TS 4G coaxkabel, afgewerkt met Hirschmann connectors aan beide zijden. Coax kabel is rechtstreeks aangesloten op AOP en decoder (Humax 5200c). Zowel met de oude als nieuwe kabel heb ik bovenstaand verschijnsel.
Ik heb nog geen contact opgenomen met de helpdesk, omdat ik eerlijk gezegd geen zin heb om bij stap 1 te beginnen. Iemand een idee om de eerstelijns voorbij te komen? Benaderen via Twitter misschien?
Even een update voor dit euvel:
Ik heb via Facebook een bericht gestuurd naar Ziggo met het hele verhaal en de link naar de video. Vorige week dinsdag werd ik plots gebeld door een medewerker (die toch wel technisch-inhoudelijk was) die het bericht had gelezen. Hij wilde verifiëren dat het op zowel oude als nieuwe adres was, en alleen bij RTL4 en RTL5. Dit heb ik bevestigd. Hij had ook gelezen dat ik de bekabeling al had vervangen en kon alleen de recorder nog aanwijzen als mogelijke oorzaak. Ik moest de recorder terugzetten naar fabrieksinstellingen, en dan aankijken of het probleem nog aanwezig was (meteen die dinsdag 's avonds gedaan). Zo nee, dan was het goed. Zo ja, dan zou de recorder worden omgeruild. De medewerker wist mij te vertellen dat de recorder net een maand uit de garantie was gekopen, maar uit coulance zouden ze alsnog een omruilactie in gang zetten. Met de medewerker afgesproken dat ik uiterlijk tot vrijdag de boel zou aankijken.
Omdat het probleem niet te triggeren is, en op compleet random momenten oppopt hoopte ik dat het voor vrijdag een keer zou gebeuren. En ja hoor, vrijdagmiddag kreeg ik een appje van mijn vrouw dat het zich weer had voor gedaan. Meteen die avond gebeld naar de klantenservice. Dinsdags was er netjes een aantekening gemaakt waardoor de medewerker vrijdag het hele verhaal inzichtelijk had. Ik vertelde hem dat ik dinsdag had afgesproken dat uit coulance de recorder omgeruild zou worden. Hij moest nog wel toestemming vragen, maar uiteindelijk is een omruilactie in gang gezet. Ik heb nog wel benadrukt dat ik weer een Humax 5200c wil. Zoals verwacht kon hij dit niet garanderen, maar het is als opmerking erbij gezet. In de loop van deze week zou de nieuwe recorder binnen moeten komen, en kan ik de oude terugsturen. Ik hoop dat dit het probleem oplost. Zo niet, dan is de volgende stap (kosteloos) een monteur laten komen.
Al met al ben ik best tevreden met hoe Ziggo dit op pakt, ook vanwege de verlopen garantie/coulance.