Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:59
RobinF schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:53:
Hallo,

Dit topic is ook voor TV, toch?

Onze TV is extreem slecht sinds de samenvoeging UPC-Ziggo. We wonen in het Ziggo gebied.
De kabels zijn netjes uitgerust met het kabel keur keurmerk. En voor "de test" hebben er de decoder direct op de wandcontactdoos aangesloten. Als decoder gebruiken we de Human IR Fox - C (de zwarte met grijze balkjes).

Nu is dus ons beeld al slecht sinds februari. Ze hebben toen in April "onderhoud" aan het netwerk uitgevoerd waarna alle zenders goed waren behalve NPO 1, 2 en 3.
18 Juni is er weer "onderhoud" uitgevoerd waarna bijna alle zenders goed werken met uitzondering van een paar (o.a. RTL4 en 5)

De Ziggo klantenservice vertelt ons dat we nieuwe kabels moeten aanschaffen, en een andere medewerker vertelt dat het aan de decoder ligt, en we een nieuwe moeten aanschaffen.

Heeft iemand een oplossing?

Robin
Bij ons is er ook een aantal keren onderhoud geweest. Wat versta jij onder "slecht beeld"? Ik heb (voornamelijk op RTL4 en RTL5) last van het volgende euvel:
http://vid1098.photobucke...n%20video_zps89stgexw.mp4
De foutmelding is niet helemaal goed te zien, maar het is de E48-32 foutmelding. Dit kan zo dus een aantal minuten door gaan. Het frappante is dat dit zowel op mijn oude adres als mijn nieuwe adres (onlangs verhuisd) plaats vind. In het nieuwe huis heb ik de coax vervangen door Hirschmann KOKA 9 TS 4G coaxkabel, afgewerkt met Hirschmann connectors aan beide zijden. Coax kabel is rechtstreeks aangesloten op AOP en decoder (Humax 5200c). Zowel met de oude als nieuwe kabel heb ik bovenstaand verschijnsel.

Ik heb nog geen contact opgenomen met de helpdesk, omdat ik eerlijk gezegd geen zin heb om bij stap 1 te beginnen. Iemand een idee om de eerstelijns voorbij te komen? Benaderen via Twitter misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
Zag dat de zes maanden korting al weer afgelopen was en ik nu dus zat met 90Mbit alles-in-één abo. Bel echter nooit via een vaste lijn dus daar wilde ik van af. Abo zonder die korting werd nu €55.95, vond dat een beetje veel.

Omgezet naar 200Mbit en tv, werd €57.55. Vond dat een no-brainer. Zag online echter dat je bij een verhoging van internetsnelheid de eerste drie maanden maar €39.95 betaalde dus nogmaals gebeld en ook dat geregeld.

Blij nu. Heerlijk snel internet (geheel niet nodig, eigenlijk was die 120 al overkill) voor maar ietsjes meer :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
WeHoDo schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:05:
Ik heb een eigen sip provider (voipbuster).
Echter in het Ubee modem kan ik nergens VOIP vinden.
Het lijkt dat ze dit hebben uitgeschakeld (het modem heeft wel 2x telefoon output).
Het Ziggo modem ondersteund geen VoIP maar PacketCable voor telefonie en dat is niet voor eindgebruikers te configureren. Je zult zelf een VoIP adapter of centrale moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:09
PatrickPR schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Bij ons is er ook een aantal keren onderhoud geweest. Wat versta jij onder "slecht beeld"? Ik heb (voornamelijk op RTL4 en RTL5) last van het volgende euvel:
De foutmelding is niet helemaal goed te zien, maar het is de E48-32 foutmelding. Dit kan zo dus een aantal minuten door gaan. Het frappante is dat dit zowel op mijn oude adres als mijn nieuwe adres (onlangs verhuisd) plaats vind. In het nieuwe huis heb ik de coax vervangen door Hirschmann KOKA 9 TS 4G coaxkabel, afgewerkt met Hirschmann connectors aan beide zijden. Coax kabel is rechtstreeks aangesloten op AOP en decoder (Humax 5200c). Zowel met de oude als nieuwe kabel heb ik bovenstaand verschijnsel.

Ik heb nog geen contact opgenomen met de helpdesk, omdat ik eerlijk gezegd geen zin heb om bij stap 1 te beginnen. Iemand een idee om de eerstelijns voorbij te komen? Benaderen via Twitter misschien?
Wij hebben exact hetzelfde probleem, had onlangs gemaild maar dan krijg je weer een standaard antwoord dat de kabels nagelopen moeten worden. Via Twitter benaderen lijkt me alleen te helpen als je veel 'retweets' krijgt van mensen die hetzelfde probleem hebben. Anders zullen ze je al gauw doorverwijzen naar de service desk.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb het ook sinds de fusie. Monteur gewweest, kabels vervangen en gecheckt, een nieuwe decoder. En nog steeds blokkerig beeld op sommige commericiele zenders, en dezelfde foutmelding als jij, en dan voornamelijk op Veronica. Die zender doet het vaker niet als wel. Bellen met de klantenservice levert geen snars op anders dat ik wederom te horen krijg dat ik de kabels moet vervangen terwijl ik Hirschmann kabels heb met connectoren. Of ander de decoder welke net vervangen is. Ik laat het maar zo. Ik hoop binnen niet al te lange tijd te verhuizen en dan hoop ik dat ik een fatsoenlijke snelheid kan behalen op dsl. Schotel erbij en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:37:
[...]

Ik heb het ook sinds de fusie. Monteur gewweest, kabels vervangen en gecheckt, een nieuwe decoder. En nog steeds blokkerig beeld op sommige commericiele zenders, en dezelfde foutmelding als jij, en dan voornamelijk op Veronica. Die zender doet het vaker niet als wel. Bellen met de klantenservice levert geen snars op anders dat ik wederom te horen krijg dat ik de kabels moet vervangen terwijl ik Hirschmann kabels heb met connectoren. Of ander de decoder welke net vervangen is. Ik laat het maar zo. Ik hoop binnen niet al te lange tijd te verhuizen en dan hoop ik dat ik een fatsoenlijke snelheid kan behalen op dsl. Schotel erbij en klaar.
Of glasvezel natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:37:
[...]

Hoe zit het met je wandcontactdoos? hoelang zit die daar in de muur?

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:48
Ik ga binnenkort emigreren en ga sowieso mijn decoder en CI module verkopen, maar weet iemand of ik mijn (geactiveerde) smartcards ook door kan verkopen? Of werkt dat niet?

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:04:
Zag dat de zes maanden korting al weer afgelopen was en ik nu dus zat met 90Mbit alles-in-één abo. Bel echter nooit via een vaste lijn dus daar wilde ik van af. Abo zonder die korting werd nu €55.95, vond dat een beetje veel.

Omgezet naar 200Mbit en tv, werd €57.55. Vond dat een no-brainer. Zag online echter dat je bij een verhoging van internetsnelheid de eerste drie maanden maar €39.95 betaalde dus nogmaals gebeld en ook dat geregeld.

Blij nu. Heerlijk snel internet (geheel niet nodig, eigenlijk was die 120 al overkill) voor maar ietsjes meer :)
Klinkt goed en heb zelf ook 120mb all-in-one waarbij ik tel. nooit gebruik maar als ik op ziggo.nl naar de 200mb+tv abo's kijk kosten die 72,50/maand. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sv3n schreef op maandag 22 juni 2015 @ 12:48:
Ik ga binnenkort emigreren en ga sowieso mijn decoder en CI module verkopen, maar weet iemand of ik mijn (geactiveerde) smartcards ook door kan verkopen? Of werkt dat niet?
Smartcards deactiveren op Mijn Ziggo en dan pas verkopen ;)

Welk land? :o :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jelle
Glasvezel? Hier? Dat is een 100 jarig plan volgens mij. KPN heeft hier geen plannen voor de komende jaren, en Ziggo vind het wel best. KPN heeft maar één wijkcentrale hier waar alles op binnenkomt en verdeeld dat door ons dorp. Max 5mbit kan ik halen waar ik nu woon. En dat terwijl dit een heel centraal dorp is met 6000 inwoners en alle denkbare voorzieningen.

@Tellavist
Alles is hier vervangen geweest door mijzelf en de monteur. Wel weer mijn eigen Hirschmann kabels teruggeplaatst want daar was niets mis mee en is ook geconstateerd door de monteur. Alles is doorgemeten bij mij thuis, ook de aop is vervangen voor een nieuwe. Heb zelfs een nieuwe recorder gekregen, wel weer een van Samsung terwijl ik gevraagd had om dat juist niet te doen.

Uiteraard weet niemand waar de fout ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
zit zelf nog een beetje te twijfelen over welke snelheid ik zal nemen, heb nu een tele2 20mb abbo waar ik ongeveer 9mb echte snelheid mee haal.

40 mb / 120 mb ziggo is ongeveer 10 euro per maand prijsverschil in een Internet + tv pakket , waarvan ik de extra opties in het 120 mb pakket niet ga gebruiken (tv opnemen en pauzeren ect.)

Ik merk met mijn 10mb lijn gewoon dat het streamen niet snel genoeg gaat,daarnaast heb ik een xbox one en download daar de games van gemiddeld 40gig.

Is in jullie beleving 40mb. Genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13
Dat is 4x sneller dan wat je nu hebt dus dat lijkt me een mooie vooruitgang, je kunt dan later altijd nog naar 120 mbit als je zelf constateert dat het te traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 40mbit snel zat. Met zes devices er op aangesloten komen we hier niets tekort. Ik download zelf regelmatig films van gemiddeld 10GB en dat gaat vlot zat. Ik heb ook 120mbit gehad maar dat vond ik de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:48
Raven schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:09:
[...]

Smartcards deactiveren op Mijn Ziggo en dan pas verkopen ;)

Welk land? :o :)
Kan het niet vinden in Mijn Ziggo, maar wel gevonden dat je blijkbaar moet bellen/mailen. Dus moet lukken :)

Ik ga emigreren naar de UK.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
120mb lijkt mij idd ook een beetje overkill, dat 10mb lijntje wat ik nu heb voldoet niet echt aan mijn eisen, als ik op de xbox of de pc iets aan het downloaden ben is steamen onmogelijk , zelfs internet pagina's laden is een hele opgave :(

ik hoop dat dat met een ziggo abbo verleden tijd zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als 40mbit je niet bevalt kan je altijd nog upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sv3n schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:23:
[...]

Kan het niet vinden in Mijn Ziggo, maar wel gevonden dat je blijkbaar moet bellen/mailen. Dus moet lukken :)

Ik ga emigreren naar de UK.
Vond net een reactie van Ziggo op FB: https://www.facebook.com/ZiggoCompany/posts/845926435434906 , blijkbaar kan dat niet online :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Raven schreef op maandag 22 juni 2015 @ 14:42:
[...]

Vond net een reactie van Ziggo op FB: https://www.facebook.com/ZiggoCompany/posts/845926435434906 , blijkbaar kan dat niet online :/
WTF :o , een fb account aan moeten maken om een smartcard te deactiveren, wat een onzin :(

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CHeeCH schreef op maandag 22 juni 2015 @ 13:02:
Klinkt goed en heb zelf ook 120mb all-in-one waarbij ik tel. nooit gebruik maar als ik op ziggo.nl naar de 200mb+tv abo's kijk kosten die 72,50/maand. Mis ik iets?
Ja dat zei de dame aan de telefoon ook eerst inderdaad. Maar ga naar Pakketten / TV plus internet / dan helemaal onderaan Zelf samenstellen en je ziet wat anders. Kies Connect Max, vink telefonie uit, kies Play Start, hoppa, 57.55 Euro :)

[ Voor 13% gewijzigd door Brad Pitt op 22-06-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
[...]

Hallo,

Ons beeld is vooral bij RTL en verder allemaal blokjes en staat soms stil. NPO zenders zijn op dit moment weer iets beter.

Er is al een monteur gewest met zijn eigen decoder en kabels, maar hij had hetzelfde probleem. De kabel is toen doorgemeten (Ziggo <-> Huis) en daar was geen probleem dus de conclusie was toch dat het aan onze apparatuur lag.
Naar mijn idee ligt het daar dus niet, maar de monteur vond van wel.

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 15:01
Als telefonie via het modem doodstil blijft, is er dan iets met het modem of met de provider?
Er is wel kiestoon, maar na het draaien van een nummer doodse stilte. Als je opnieuw probeert, doet hij het soms wel, soms weer niet. Als hij het wel doet, dan verbreekt de verbinding heel soms vroegtijdig.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie1 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:55:
Als telefonie via het modem doodstil blijft, is er dan iets met het modem of met de provider?
Er is wel kiestoon, maar na het draaien van een nummer doodse stilte. Als je opnieuw probeert, doet hij het soms wel, soms weer niet. Als hij het wel doet, dan verbreekt de verbinding heel soms vroegtijdig.
Wat geven je waardes van het modem aan?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
MdO82 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:57:
[...]

Wat geven je waardes van het modem aan?
Allemaal tussen de -2,5 en de -4 dBmV down en up: 44.4 dBmV, 48.9 dBmV, 45.1 dBmV, 46.9 dBmV.
Internet werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie1 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:59:
[...]

Allemaal tussen de -2,5 en de -4 dBmV down en up: 44.4 dBmV, 48.9 dBmV, 45.1 dBmV, 46.9 dBmV.
Internet werkt wel prima.
Weet niet of je het kan testen, maar heb je geen problemen via de app Bapp van ziggo?
En had je het modem al een restart gegeven?

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 22-06-2015 17:03 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pantagruel schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:30:
[...]

WTF :o , een fb account aan moeten maken om een smartcard te deactiveren, wat een onzin :(
Een PM naar hun Twitter-account zal ook wel goed zijn :P , zo omzeil je iig de o zo geweldige 1e-lijns hel(p)desk :+

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 22-06-2015 17:06 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 17:10

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben als jarenlang ziggo klant tot nog toe altijd tevreden geweest maar heb sinds de samenvoeging over de kabel iets minder tevreden. Er lijkt nu iets in de kabel naar de slaapkamer niet goed te werken. Ik krijg vooral in de avond random last van Bit Errors. Dit terwijl het signaal sterk genoeg is volgens de tv. Ik heb momenteel de volgende setup:

AOP - Tratec RN 752 actieve splitter - op de 0Db zit het kabelmodem - op de 2 db zit de tv beneden met 100% signaal en geen errors - op de 4/5 en de 7.5 db heb ik beiden mijn tv boven gezet zonder resultaat.

Alle kabels zijn nieuwe Hirschman kabels en de connectors bij de TV kant ook. Op de Tratec heb ik direct F-connectors zitten. Iemand nog ideen wat dit kan zijn?

Tijdens de storing zie ik op de tv beneden geen problemen. En overdag lijkt er ook haast geen storing op te treden. Enkel vooral in de avonduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
hoe zit het eigenlijk met het aansluiten van ziggo producten?

ik heb wat rondlopen zoeken op het internet maar het is nog niet helemaal duidelijk

de modem moet via een coax kabel op het thuisnetwerk worden aangesloten,maar hoe zit het met de tv receivers? aangezien ik boven op de slaapkamer geen coax heb, kan dit ook aangesloten worden met een internet kabel?

als ik het 40mb pakket bestel krijg ik een standaard media box deze kan alleen via coax aangesloten worden?

bij het 120mb pakket zit een horizon extra mediabox en deze kan wel via een internet kabel aangesloten worden?

[ Voor 23% gewijzigd door schumi1986 op 22-06-2015 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi1986 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:27:

ik heb wat rondlopen zoeken op het internet maar het is nog niet helemaal duidelijk

de modem moet via een coax kabel op het thuisnetwerk worden aangesloten,maar hoe zit het met de tv receivers? aangezien ik boven op de slaapkamer geen coax heb, kan dit ook aangesloten worden met een internet kabel?
Er komt 1 coax kabel binnen, de groene coax kabel die wordt afgemonteerd op een AOP. Op het AOP zit meestal een versterker, 1 kabel naar de modem en coax kabels naar je TV. Je hebt dus een coax kabel naar boven nodig om daar TV te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

schumi1986 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:27:

Om tv te kijken heb je de coax-kabel nodig bij je Televisie (CI+ slot module of HDMI externe decoder)
Ik neem aan dat jij met een "internet kabel" doelt op een ethernetkabel (Lan). Hier heb je voor puur TV kijken niets aan, Ziggo doet nog niet aan IP Tv behalve voor de Horizon Apps/website.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Bullet NL schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:32:
[...]

Om tv te kijken heb je de coax-kabel nodig bij je Televisie (CI+ slot module of HDMI externe decoder)
Ik neem aan dat jij met een "internet kabel" doelt op een ethernetkabel (Lan). Hier heb je voor puur TV kijken niets aan, Ziggo doet nog niet aan IP Tv behalve voor de Horizon Apps/website.
oke dus als ik boven tv wil kijken via een lan kabel moet ik eigenlijk het 120mb horizon pakket bestellen?

of een coax naar bover trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
MdO82 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:01:
[...]

Weet niet of je het kan testen, maar heb je geen problemen via de app Bapp van ziggo?
En had je het modem al een restart gegeven?
Geen verandering na modemherstart. Bapp kan ik niet gebruiken want die is er niet voor Symbian(Nokia N95).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

schumi1986 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:34:
[...]

oke dus als ik boven tv wil kijken via een lan kabel moet ik eigenlijk het 120mb horizon pakket bestellen?

Nee, via een Lan kabel kan jij geen TV kijken met Ziggo, COAX naar boven brengen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Bullet NL schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:37:
[...]

Nee, via een Lan kabel kan jij geen TV kijken met Ziggo, COAX naar boven brengen dus.
Wel via de Apple/Android app op je iPad, maar niet echt via een UTP kabel dat heeft Ziggo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

stormfly schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:42:
[...]

Wel via de Apple/Android app op je iPad, maar niet echt via een UTP kabel dat heeft Ziggo niet.
Dat schreef ik hier boven ook, via de Horizon app/website (www.horizon.tv) maar niet op TV's via IPTV.
De oude Ziggo TV app (iOS/Android) stopt binnenkort ook met werken, alle klanten moeten dan gebruik maken van de Horizon app/website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
schumi1986 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:34:
[...]

Het horizonpakket staat los van je internet snelheid. Het tv signaal komt namelijk binnen over COAX, misschien kun je een 2e horizonbox aansluiten via UTP op de eerst (de eerste stuurt het signaal dan door via UTP). Maar je kunt hierbij gewoon 40MBit internet nemen als je dat voldoende vind.

Zie: https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Bullet NL schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:58:
[...]

Dat schreef ik hier boven ook, via de Horizon app/website (www.horizon.tv) maar niet op TV's via IPTV.
De oude Ziggo TV app (iOS/Android) stopt binnenkort ook met werken, alle klanten moeten dan gebruik maken van de Horizon app/website.
zoals op de site https://www.ziggo.nl/klan...le-televisie-installeren/
staat beschreven is het wel mogelijk om een 2e tv op de slaapkamer met een horizon extra box te verbinden via een lankabel die verbonden is met de mediabox beneden.

dit zou dus ideaal voor mij zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:46:
[...]

Ja dat zei de dame aan de telefoon ook eerst inderdaad. Maar ga naar Pakketten / TV plus internet / dan helemaal onderaan Zelf samenstellen en je ziet wat anders. Kies Connect Max, vink telefonie uit, kies Play Start, hoppa, 57.55 Euro :)
Inderdaad, krijg nu dezelfde prijs! Hartelijk dank voor deze uitleg :)

Gebruik nu wel een Cisco interactieve decoder met smartcard trouwens. Moet ik die gaan vervangen met de bij 'Play Start' Mediabox of blijft de huidige apparatuur gewoon werken (dus incl interactieve tv omdat dit nu bij de duurdere 'play complete/max' abo's op de site staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CHeeCH schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:22:
Inderdaad, krijg nu dezelfde prijs! Hartelijk dank voor deze uitleg :)
Mooi zo! Prima deal weer zo ja :)
Gebruik nu wel een Cisco interactieve decoder met smartcard trouwens. Moet ik die gaan vervangen met de bij 'Play Start' Mediabox of blijft de huidige apparatuur gewoon werken (dus incl interactieve tv omdat dit nu bij de duurdere 'play complete/max' abo's op de site staat?
Specifiek nog over gehad ja met twee mensen aan de lijn. Als er niks "bij" zat (opgestuurde doos) zou je huidige apparatuur het moeten aankunnen (heb zelf een Ubee). Zien het wel (gaat hier 26ste in) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:33:
[...]

Mooi zo! Prima deal weer zo ja :)

[...]

Specifiek nog over gehad ja met twee mensen aan de lijn. Als er niks "bij" zat (opgestuurde doos) zou je huidige apparatuur het moeten aankunnen (heb zelf een Ubee). Zien het wel (gaat hier 26ste in) :P
Klasse, nogmaals heel erg bedankt! Die extra up- en download voor dat minimale prijsverschil is het zeker waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
CHeeCH schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:41:
[...]

Klasse, nogmaals heel erg bedankt! Die extra up- en download voor dat minimale prijsverschil is het zeker waard :)
bij nieuwe abonnementen (en van oud naar nieuwe) mogen 3 smartcards gebruikt worden...

Je cisco is dus 1 smartcard en de horizon is er ook nog 1 (die heeft nml een ingebouwde smartcard.....)

kan je ergens anders nog 1 evt skuiten...

conclusie: heb je d'r nu 5, na overzetten niet meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timmie1 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:36:
[...]

Geen verandering na modemherstart. Bapp kan ik niet gebruiken want die is er niet voor Symbian(Nokia N95).
Ik weet niet of je twitter gebruikt, maar je zou eens contact op kunnen nemen met de ziggo webcare aangezien telefonisch niet lekker gaat, kan je wellicht met hun bespreken wat er mogelijk is.
Brad Pitt schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:46:
[...]

Na aanleiding van je bericht zit ik ook wat te schuiven op de website.
Want ja we blijven hollanders dus wat minder kan ;)

Ik heb nu het 'oude' alles in 1 plus pakket (120mb)
Ik betaal hiervoor €55,95 + TV Plus á €9,95 in totaal dus €65,90

Als ik nu een nieuw pakket samenstel heb ik nu.

- Connect compleet
- Play start
- Telefonie

Betaal ik € 55,95

Nu kan ik het niet helemaal duidelijk krijgen, maar als ik het pakket aanpas, dan betaal ik €9,95 minder, maar wat zal ik dan missen?
Ik gebruik verder alleen uitzending gemist.

Bij de nieuwe pakketten huur je een decoder.
Nu heb ik een Humax 5200C met smartcard, die blijft het dan toch doen, omdat je maximaal 5 smartcard kan gebruiken?

[ Voor 55% gewijzigd door MdO82 op 22-06-2015 21:05 . Reden: Decoder vraag ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeeCH
  • Niet online
Dutch2007 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:32:
[...]

bij nieuwe abonnementen (en van oud naar nieuwe) mogen 3 smartcards gebruikt worden...

Je cisco is dus 1 smartcard en de horizon is er ook nog 1 (die heeft nml een ingebouwde smartcard.....)

kan je ergens anders nog 1 evt skuiten...

conclusie: heb je d'r nu 5, na overzetten niet meer ;-)
Helder, heb maar 1 smartcard nodig dus ook gelijk de wijziging doorgevoerd nu. Bedankt voor de toelichting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:44:
Ik heb nu het 'oude' alles in 1 plus pakket (120mb)
Ik betaal hiervoor €55,95 + TV Plus á €9,95 in totaal dus €65,90

Als ik nu een nieuw pakket samenstel heb ik nu.

- Connect compleet
- Play start
- Telefonie

Betaal ik € 55,95

Nu kan ik het niet helemaal duidelijk krijgen, maar als ik het pakket aanpas, dan betaal ik €9,95 minder, maar wat zal ik dan missen?
Lijkt me duidelijk. Je mist dan TV Plus à €9,95 :p Je zult dus wat TV-zenders niet meer kunnen kijken als je dat laat omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:48:
[...]

Lijkt me duidelijk. Je mist dan TV Plus à €9,95 :p Je zult dus wat TV-zenders niet meer kunnen kijken als je dat laat omzetten.
Nu zie ik het idd, teveel letters om te lezen (voor mij dan) waardoor ik het even kwijt was :p

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
MdO82 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:56:
[...]

Nu zie ik het idd, teveel letters om te lezen (voor mij dan) waardoor ik het even kwijt was :p
plus dat je dan een Humax 5300C krijgt welke maar 1 tuner heeft..

Het apparaat heet een usb aansluiting waar je evt een 2,5" hdd aan kan hangen, maar door maar 1 tuner kan je dus of opnemen (en niet tv kijken) of tv-kijken en niet opnemen...

Je garantie van de Humax 5200C zal ooit :P verlopen, die op de 5300 ansich natuurlijk ook, maar ziggo zal hem altijd vervangen als je maar klant blijft bij ziggo...

Einde klant zijn bij ziggo ---> 5300C inleveren (zelfde geldt overigens voor de Horizon, qua huur & inleveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

TFHfony

Professional Weirdo

TiMMieJ schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:06:
Ik ben als jarenlang ziggo klant tot nog toe altijd tevreden geweest maar heb sinds de samenvoeging over de kabel iets minder tevreden. Er lijkt nu iets in de kabel naar de slaapkamer niet goed te werken. Ik krijg vooral in de avond random last van Bit Errors. Dit terwijl het signaal sterk genoeg is volgens de tv. Ik heb momenteel de volgende setup:

AOP - Tratec RN 752 actieve splitter - op de 0Db zit het kabelmodem - op de 2 db zit de tv beneden met 100% signaal en geen errors - op de 4/5 en de 7.5 db heb ik beiden mijn tv boven gezet zonder resultaat.

Alle kabels zijn nieuwe Hirschman kabels en de connectors bij de TV kant ook. Op de Tratec heb ik direct F-connectors zitten. Iemand nog ideen wat dit kan zijn?

Tijdens de storing zie ik op de tv beneden geen problemen. En overdag lijkt er ook haast geen storing op te treden. Enkel vooral in de avonduren.
Eigenlijk geef je zelf al aan dat Ziggo het probleem niet is: Je TV beneden doet het wel goed. Het probleem zit dus toch ergens binnenshuis. Ik zou toch even alle (F-)connectoren even langslopen en desnoods eens even opnieuw strippen en aansluiten.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 17:10

TiMMieJ

PSN: Orixez

TFHfony schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:49:
[...]

Eigenlijk geef je zelf al aan dat Ziggo het probleem niet is: Je TV beneden doet het wel goed. Het probleem zit dus toch ergens binnenshuis. Ik zou toch even alle (F-)connectoren even langslopen en desnoods eens even opnieuw strippen en aansluiten.
Gaan we dat nog maar eens doen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken staat mijn Technicolor in Bridge-mode, werkt prima.

Alleen af en toe eens kuren (vb DNS-problemen via Ziggo oid) en elke keer als ik m'n Modem (dus niet m'n router) moet herstarten krijg ik een ander IP-adres van Ziggo.

> Is het normaal dat bij herstarten van je "Bridged-modem"je een ander IP4-adres krijgt?

Wordt hier een beetje gek van, blijf zo m'n DNS-gegevens voor een paar domeinen wijzigen
(DYNDNS op m'n WRT-Merlin R7000 doet dat wel netjes, maar niet elk domein gaat via DynDNS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:26:

Alleen af en toe eens kuren (vb DNS-problemen via Ziggo oid) en elke keer als ik m'n Modem (dus niet m'n router) moet herstarten krijg ik een ander IP-adres van Ziggo.

> Is het normaal dat bij herstarten van je "Bridged-modem"je een ander IP4-adres krijgt?

Wordt hier een beetje gek van, blijf zo m'n DNS-gegevens voor een paar domeinen wijzigen
(DYNDNS op m'n WRT-Merlin R7000 doet dat wel netjes, maar niet elk domein gaat via DynDNS)
Gewoon je DNS servers wijzigen naar die van OpenDNS:
208.67.222.222
208.67.220.220

Als je MAC adres wisselt dan krijg je inderdaad een ander IPv4 adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macadres zal niet wisselen. Dat zit vastgebakken aan de hardware. Je zal een dynamisch ipadres hebben. Dat ipadres kan idd wisselen als je de stroom van de router/modem afhaald of opnieuw opstart., Het ipadres wordt gereleased en dan krijg je bij het opkomen van de modem/router een ander ipadres. Soms kan het zijn dat je dezelfde krijgt toegewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:26:
Macadres zal niet wisselen. Dat zit vastgebakken aan de hardware. Je zal een dynamisch ipadres hebben. Dat ipadres kan idd wisselen als je de stroom van de router/modem afhaald of opnieuw opstart., Het ipadres wordt gereleased en dan krijg je bij het opkomen van de modem/router een ander ipadres. Soms kan het zijn dat je dezelfde krijgt toegewezen
Precies,

ik had echter verwacht dat ik normaliter altijd hetzelfde IP4 adres toegewezen zou krijgen, eigenlijk wat volgens mij gewoon gebeurt als je 'm als modem/router in gebruik hebt...

Ik krijg dus ELKE KEER een ander IP-adres, zodra ik m'n modem reboot (door uit en weer aan te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

schumi1986 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 18:26:
[...]

zoals op de site https://www.ziggo.nl/klan...le-televisie-installeren/
staat beschreven is het wel mogelijk om een 2e tv op de slaapkamer met een horizon extra box te verbinden via een lankabel die verbonden is met de mediabox beneden.

dit zou dus ideaal voor mij zijn
Correct, maar je had er niet bij verteld dat je richting een Horizon wou c.q. een hebt.
Wanneer je een Horizon in gebruik hebt kan je daar inderdaad een tweede (uitgeklede versie) aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Bullet NL schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:44:
[...]

Correct, maar je had er niet bij verteld dat je richting een Horizon wou c.q. een hebt.
Wanneer je een Horizon in gebruik hebt kan je daar inderdaad een tweede (uitgeklede versie) aan hangen.
Nee precies ik was ook aan het kijken naar een standaard ontvanger, maar aangezien ik geen coax boven heb is het voor mij een stuk gemakkelijker om voor horizon te gaan.

Ik heb nu een tele2 pakket en de ontvanger van de tv boven heb ik verbonden met een 'stopcontact' lan verbinding, op deze manier zou ik dan nu ook de horizon kunnen verbinden

[ Voor 15% gewijzigd door schumi1986 op 23-06-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

schumi1986 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:49:
[...]
op deze manier zou ik dan nu ook de horizon kunnen verbinden
Ware het niet dat dat officieel niet ondersteund wordt. WiFi en 'harde' UTP wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

schumi1986 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:49:
[...]

Nee precies ik was ook aan het kijken naar een standaard ontvanger, maar aangezien ik geen coax boven heb is het voor mij een stuk gemakkelijker om voor horizon te gaan.

Ik heb nu een tele2 pakket en de ontvanger van de tv boven heb ik verbonden met een 'stopcontact' lan verbinding, op deze manier zou ik dan nu ook de horizon kunnen verbinden
Wat Tiimmert hier boven schrijft, Ziggo zal het vast niet ondersteunen, Powerline-Lan adapters hebben wat nadelen (o.a. een vrij hoge latency). Er is dus een kans dat het niet werkt.

Maar aan de andere kant, De Horizon heeft WLAN, zou het daar niet mee werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Bullet NL schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:01:
[...]

Wat Tiimmert hier boven schrijft, Ziggo zal het vast niet ondersteunen, Powerline-Lan adapters hebben wat nadelen (o.a. een vrij hoge latency). Er is dus een kans dat het niet werkt.

Maar aan de andere kant, De Horizon heeft WLAN, zou het daar niet mee werken?
Ziggo wil zichzelf natuurlijk indekken, vraag me af waarom het niet zo werken

Deze powerline adapters komen van een kpn glasvezel pakket en zijn daar ook gebruikt voor de tv boven wat ook opnemen en pauzeren ondersteunt , nu met mijn tele 2 abbo werkt het ook perfect.

Maar idd zie op de ziggo Site dat de horizon extra box ook met WLAN kan verbinden dus ik verwacht geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:59
schumi1986 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:21:
[...]

Deze powerline adapters komen van een kpn glasvezel pakket en zijn daar ook gebruikt voor de tv boven wat ook opnemen en pauzeren ondersteunt , nu met mijn tele 2 abbo werkt het ook perfect.

Maar idd zie op de ziggo Site dat de horizon extra box ook met WLAN kan verbinden dus ik verwacht geen problemen.
Ze willen zich niet indekken. De ervaringen met die powerline adapters zijn gewoon niet al te best. Heb je geluk dan werkt het, minder geluk betekent minder resultaat. Die Devolo's die jij gebruikt werken mogelijk omdat de situatie toevallig goed is maar met de minste verandering in je stroomnet (of misschien zelfs met het aansluiten van een extra verbruiker op je groep) kan het zijn dat je netwerk inzakt.

Het zou natuurlijk van de zotte zijn als ze weten dat het lastig is te ondersteunen en het daarom zelf niet leveren, dat ze het wel zouden moeten ondersteunen.

In het verleden heeft Essent als eerste grote energieleverancier in ons land getest met netwerkverbindingen via het stroomnet, dit was niet succesvol door vele factoren. Essent werd naast energieleverancier onder andere ook aanbieder van kabelinternet via de kabeltv tak: Essentkabelcom: Essent@home.. na jaren heette het Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:01
Gadgeteer schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:14:
[...]

...De ervaringen met die powerline adapters zijn gewoon niet al te best....
Ik heb toch veel betere ervaring met devolo dan met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Laudor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:22:
[...]

Ik heb toch veel betere ervaring met devolo dan met wifi.
Dat kan, daarom ben je vrij om het te gebruiken. Bel je echter met Ziggo over problemen dan vragen ze je eerst die dingen te verwijderen en te testen zonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Ik heb ook echt geen slechte ervaringen met die powerline adapters,bij mijn ouders thuis waren er zo 3 tv's boven op de slaapkamers verbonden en echt nooit problemen mee gehad, maargoed dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Iedereen iig bedankt voor de uitleg mijn vragen zijn beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:26:

alleen bij zakelijk aboo heb je 100% altijd een vast IPv4 adres, bij particulier is het vaak 't zelfde... maar geen garanties dat t steeds de zelfde blijft...

wel vreemd dat je steeds een ander IP krijgt bij router restart....

kan je anders niet een CNAME aanmaken in je echte domein naar je DYNDNS domein-name? hoef je niet steeds iets aan te passen... enige problem die dan nog mogelijk voer blijft is je MX records voor evt mail...

CNAME voor je evt web stuff zou geen problem moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb begrepen dat voor particulieren poort 25 dicht is gezet ivm mogelijk spam bommen.
Hoe is dit bij zakelijke abbo's geregeld.
Ik wil eens kijken voor een eigen mailservertje, maar hoe hebben jullie dit geregeld als poort 25 inderdaad dicht is ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

MdO82 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:30:
Ik heb begrepen dat voor particulieren poort 25 dicht is gezet ivm mogelijk spam bommen.
Hoe is dit bij zakelijke abbo's geregeld.
Ik wil eens kijken voor een eigen mailservertje, maar hoe hebben jullie dit geregeld als poort 25 inderdaad dicht is ?
Enige tijd geleden alweer omdat het laatste bericht bijna twee jaren terug is, maar dit overzicht lijkt nog valide: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40017690
en het totaaloverzicht in de OP lijkt ook nog in orde:
Welke provider blokkeert welke poort(en)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magure

Bla....

Perconte schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:42:
22:00 is inderdaad het magische tijdstip dat alles weer normaal wordt. Het lijkt niet regio gebonden want we hebben het bij meerdere werknemers die in noord en zuid Holland wonen. Bij ons is het eigenlijk pas sinds een week of 2 en niet al maanden...
Heb ook al contact gehad met Wopper, probleem doet zich nu dus elke avond voor vanaf +/- 19:00 tot 22:00 , heb vandaag wederom getest ; 8:00, 11:00 en 15:00 ping gemiddeld tussen 11 t/m 15 ms geen rare uitschieters, getest op 2 PC's. Vanavond (Dus nu :+ ) flipt ping weer compleet, eerste test gemiddelde ping 31ms met uitschieters tot 378 andere pc zelf net tot 551ms , ga zo nog wat testen doen, maar zal straks na 22:00 wel weer over zijn, iig gaat potje BF:Hardline wederom niet door. Morgen neemt Ziggo weer contact met me op, dus ga dit eens voor leggen..

Net ook nog ff bij wat buren geprobeerd, same shit... :)

wordt vervolgd dus... :O

[ Voor 3% gewijzigd door Magure op 23-06-2015 20:24 . Reden: toevoeging.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
MdO82 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:30:
DynDNS voor het oplossen van problemen met dynamische IP adressen;
Ingaand poort 25 staat gewoon open, dus m'n mailserver ontvangt direct van buiten;
Uitgaand poort 25 staat dicht --> mailserver van Ziggo gebruik ik als relay.

Werkt op zich prima. Als de uitgaande mailserver van Ziggo plat ligt heb je dus een probleem, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Wel een keer gehad dat een mail van mij onterecht als spam door de uitgaande (relay) mailserver geidentificeerd werd - en dus niet werd doorgelaten.

Ofwel, wat mij betreft niet helemaal ideaal maar prima werkbaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:34
Zijn er hier mensen overgestapt van alles in 1 plus naar de "nieuwe" connect en play pakketten?
Ben ook benieuwd hoe horizon bevalt ten opzichte van een humax 5200c? Mensen die ervaring kunnen delen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
martinusz schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:30:
Zijn er hier mensen overgestapt van alles in 1 plus naar de "nieuwe" connect en play pakketten?
Ben ook benieuwd hoe horizon bevalt ten opzichte van een humax 5200c? Mensen die ervaring kunnen delen?
Ik kan je over 2 weken mijn ervaring laten weten, ga over naar Zakelijk en heb er een Horizon box bij besteld. Die komt in de plaats van mijn Humax PVR. Hoop er op dat het inmiddels een volwassen product is en ben met name benieuwd naar Replay TV, dit lijkt mij de tegenhanger van Begin Gemist (KPN).

Hoop ook dat ik hun nieuwste modemrouter krijg: de Hitron CGNV4, deze doet 802.11ac met 3x3 MiMo en wil deze graag eens testen op wireless performance.

[ Voor 45% gewijzigd door andy88 op 23-06-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:28
Gisteren het installatiepakket binnen gekregen hiervoor (kom ook van alles-in-een-plus). 1 juli komt de monteur alles installeren. Kan het ook wel zelf, maar de monteur werd gratis aangeboden, dus mag hij lekker gaan klooien :+ 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:25
Magure schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:50:
[...]

Heb ook al contact gehad met Wopper, probleem doet zich nu dus elke avond voor vanaf +/- 19:00 tot 22:00 , heb vandaag wederom getest ; 8:00, 11:00 en 15:00 ping gemiddeld tussen 11 t/m 15 ms geen rare uitschieters, getest op 2 PC's. Vanavond (Dus nu :+ ) flipt ping weer compleet, eerste test gemiddelde ping 31ms met uitschieters tot 378 andere pc zelf net tot 551ms , ga zo nog wat testen doen, maar zal straks na 22:00 wel weer over zijn, iig gaat potje BF:Hardline wederom niet door. Morgen neemt Ziggo weer contact met me op, dus ga dit eens voor leggen..

Net ook nog ff bij wat buren geprobeerd, same shit... :)

wordt vervolgd dus... :O
Ben benieuwd of Ziggo nog met uitsluitsel komt. Zal wel weer niet als ik de kennis van de Ziggo 1e lijns zo inschat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Gaat er bij ziggo ook iets veranderen mbt het aantal ci kaarten wat je gebruiken mag? we hebben hier 3 tv's met 2x ci en 1x ci+, en wilde graag overstappen naar connect en play complete, maar ik kan niet zien of daar iets in veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ik ben overgestapt. Gebruik de HUMAX nu op mijn slaapkamer.

De Horizonbox bevalt me goed. In het begin is het even wennen omdat de box nogal wat uitgebreider is dan de Humax. Velen noemen hem traag, dit scheelt echter niet heel veel van de Humax en als ik kijk wat ik ervoor terug krijg...

Moet wel bekennen ... de Horizonbox kent verschillende standby instellingen. Ik gebruik de minst energie zuinige modus, hierdoor start de box in seconden op en is mijn gids altijd gevuld.

Ik denk dat het heel persoonlijk is hoe de box bevalt maar ondanks de negatieve berichten van vroeger over deze Horizonbox, ben ik aangenaam verrast. Ik denk ook dat veel van de negatieve berichten over de snelheid kwamen van mensen die vanaf analoge TV overstapten naar digitale tv met decoder. Ik heb ervaring met verschillende decoders (Cisco, Humax en Samsung) en merk niet echt dat de Horizonbox trager is in de dagelijkse dingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gadgeteer op 24-06-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:26:
IP adressen bij Ziggo worden toegewezen via DHCP (hier met een lease van 7 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:53
Heb zelf Horizon met 2 extra boxes welke via lan kabel zijn aangesloten en werkt perfect.
Heb wel de hoofd horizon helemaal uitgekleed. dhcp uit, wifi uit, vaste ip adressen.
Staat in domme switch mode. Cisco modem in bridge, daar mijn apple airport (dhcp) op aangesloten en horizon in airport.
De extra boxes zijn via utp direct aangesloten op de hoofd horizon.

Ziggo geeft aan dat dit moet maar werkt ook prima in bestaand netwerk, echter heb ik wel zo directe connectie naar tv indien mijn airport uitvalt.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

Qualixo schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:11:
Heb zelf Horizon met 2 extra boxes welke via lan kabel zijn aangesloten en werkt perfect.
Heb wel de hoofd horizon helemaal uitgekleed. dhcp uit, wifi uit, vaste ip adressen.
Staat in domme switch mode. Cisco modem in bridge, daar mijn apple airport (dhcp) op aangesloten en horizon in airport.
De extra boxes zijn via utp direct aangesloten op de hoofd horizon.

Ziggo geeft aan dat dit moet maar werkt ook prima in bestaand netwerk, echter heb ik wel zo directe connectie naar tv indien mijn airport uitvalt.
Is die domme switch mode een instelling op de horizon? (Wacht nog steeds tot ziggo in oud ziggo gebied de horizon aan de praat heeft. Dus kan zelf nog niet spelen met de horizon box)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pff. Kreeg vorige week al het mailtje
Wij werken steeds aan de kwaliteit van ons netwerk. Zodat u nu én in de toekomst goed zit bij Ziggo. Daarom doen wij binnenkort onderhoudswerkzaamheden bij u in de buurt.
Start: 24 juni
Eind: 30 juni 2015
Het onderhoud vindt plaats op werkdagen tussen 07.00 en 17.00.
De werkzaamheden zijn in uw wijk. Ze zijn niet in uw woning of op uw erf.
U hoeft niets te doen. U hoeft niet thuis te blijven.

Tijdens de werkzaamheden kan de verbinding van uw televisie, internet en/of telefonie korte tijd uitvallen of minder goed werken. Wij doen er alles aan om de onderbreking zo kort mogelijk te houden en de overlast te beperken.
Vanmorgen om 8.54 begon het... Horizonbox heeft geen wan adres meer :-(

Al 5x opnieuw opgestart en de helpdesk gebeld, maar die konden er ook niks aan doen.
Juist op een dag dat ik ziekjes thuis zit. Geen internet/TV/netflix, helemaal niks. En Vodafone heeft hier max een G verbinding...

Hopelijk sluiten ze me snel weer aan! En het is voor mijn vriendin niet te hopen dat er tm de 30ste er geen internet/TV is overdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Millennium schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:24:
[...]

Is die domme switch mode een instelling op de horizon? (Wacht nog steeds tot ziggo in oud ziggo gebied de horizon aan de praat heeft. Dus kan zelf nog niet spelen met de horizon box)
Bedoel je dat je op een monteur wacht?
In oud Ziggo gebied werkt de Horizonbox gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Gadgeteer schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:52:
[...]

Bedoel je dat je op een monteur wacht?
In oud Ziggo gebied werkt de Horizonbox gewoon
Nee, niet monteur. Maar totdat horizonbox online gaat. Schijnt een bekent probleem in mijn regio (2352) te zijn. Aldus de medewerker die hier mij afgelopen vrijdag over belde. Nu wachten op het bericht dat het opgelost is.

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien een n00b vraag, maar wat is Horizon precies? Volgens mij is het iets afkomstig van UPC. Is dat alleen zo'n interactieve ontvanger of is het ook een bepaald abonnement? Op de Ziggo site staat alleen een marketing-uitleg dat het allemaal geweldig is...

Ik heb overigens een gewoon Ziggo tv+inet abo en de Horizon Go app kan ik op mn telefoon gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Met een horizonbox kun je o.a. 4 programma's tegelijk opnemen en gebruik maken van alle interactieve diensten incl. begin gemist. Nadeel is dat je t.o.v. een standaard tv abonnement 10euro per maand extra kwijt bent voor zo'n ding. Het is bij Ziggo:
- Of een Decoder/CI+ module (in principe zonder opname mogelijkheid
- Of een Horizonbox met "gratis" (verplicht) MyPrime. Waardoor je direct 120 euro per jaar kwijt bent.

[ Voor 6% gewijzigd door jongetje op 24-06-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Millennium schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:24:
[...]

Dat is gewoon dhcp uitzetten.
Ik zit ook in oud ziggo gebied en ele bestelling heeft wat moeite gekost.
uiteindelijk zelfs de monteur weg gestuurd en het zelf maar aangesloten, was in 10 minuten klaar en alles werkte.....

[ Voor 6% gewijzigd door Qualixo op 24-06-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
schumi1986 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:21:
[...]

het kan zeker...

maar alleen op de 5ghz.... veel afstand? 1 of meerder muren? --> success met verbinden via wifi :o :+

via de coax (moca) of via 100% UTP is het betere advies.. powerline adapter hangt een beetje tussen de wifi en 't moca gedeelte in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Palomar schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:58:
Misschien een n00b vraag, maar wat is Horizon precies? Volgens mij is het iets afkomstig van UPC. Is dat alleen zo'n interactieve ontvanger of is het ook een bepaald abonnement? Op de Ziggo site staat alleen een marketing-uitleg dat het allemaal geweldig is...

Ik heb overigens een gewoon Ziggo tv+inet abo en de Horizon Go app kan ik op mn telefoon gewoon gebruiken.
Het is een interactieve HD recorder alleen te verkrijgen via ziggo met een Play Complete of Play Max abonnement...

via Play start NIET als los extratje te verkrijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
TripleQ schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:39:
Pff. Kreeg vorige week al het mailtje

[...]

Vanmorgen om 8.54 begon het... Horizonbox heeft geen wan adres meer :-(

Al 5x opnieuw opgestart en de helpdesk gebeld, maar die konden er ook niks aan doen.
Juist op een dag dat ik ziekjes thuis zit. Geen internet/TV/netflix, helemaal niks. En Vodafone heeft hier max een G verbinding...

Hopelijk sluiten ze me snel weer aan! En het is voor mijn vriendin niet te hopen dat er tm de 30ste er geen internet/TV is overdag
Haha ik moest glimlachen meestal heeft het niet veel nut om een ISP te bellen dat e.a niet werkt tijdens een aangekondigd service window. Na 17:00 heb je pas recht van klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Dutch2007 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:27:
[...]

het kan zeker...

maar alleen op de 5ghz.... veel afstand? 1 of meerder muren? --> success met verbinden via wifi :o :+

via de coax (moca) of via 100% UTP is het betere advies.. powerline adapter hangt een beetje tussen de wifi en 't moca gedeelte in....
Ik begrijp dat coax of een rechtstreekse lan verbinding de voorkeur heeft maar ik zie het niet zo zitten om een gat Door het plafond te boren en aangezien het nu ook met een powerline verbinding uitstekend gaat lijkt mij het zeer aannemelijk dat het met horizon ook gewoon gaat werken.

Trouwens de afstand valt best mee, de slaapkamer bevind zich precies boven de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
schumi1986 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:47:
[...]

Ik begrijp dat coax of een rechtstreekse lan verbinding de voorkeur heeft maar ik zie het niet zo zitten om een gat Door het plafond te boren en aangezien het nu ook met een powerline verbinding uitstekend gaat lijkt mij het zeer aannemelijk dat het met horizon ook gewoon gaat werken.

Trouwens de afstand valt best mee, de slaapkamer bevind zich precies boven de modem.
als je de powerline adapter direct kunt configureren zonder extra pc dan zal het wel goed moeten gaan....

ik weet iig dat het 9 van de 10x niet werkt als je de horizon verbind met het lan (of je moet al zaken met VLAN enzo gaan doen...)

LAN = via een switch overigens.. was maybe niet volledig duidelijk

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch2007 op 24-06-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Qualixo schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:11:
[...]

Dat is gewoon dhcp uitzetten.
Ik zit ook in oud ziggo gebied en ele bestelling heeft wat moeite gekost.
uiteindelijk zelfs de monteur weg gestuurd en het zelf maar aangesloten, was in 10 minuten klaar en alles werkte.....
Dat dacht ik ook, maar ik kan het nergens vinden. DHCP server blijft actief. 5ghz WiFi is al gelukt via Web interface

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Millennium schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 00:40:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ik kan het nergens vinden. DHCP server blijft actief. 5ghz WiFi is al gelukt via Web interface
Zit onder menu basis en dan local area network. Halverwege zit pulldown voor dhcp rechts.
Heb hem ook niet ingesteld met thuisnetwerk optie maar gewoon volledig netwerk ingesteld in mijn thuis netwerk scope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jongetje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:01:
Met een horizonbox kun je o.a. 4 programma's tegelijk opnemen en gebruik maken van alle interactieve diensten incl. begin gemist. Nadeel is dat je t.o.v. een standaard tv abonnement 10euro per maand extra kwijt bent voor zo'n ding. Het is bij Ziggo:
- Of een Decoder/CI+ module (in principe zonder opname mogelijkheid
- Of een Horizonbox met "gratis" (verplicht) MyPrime. Waardoor je direct 120 euro per jaar kwijt bent.
Met de huidige actie haal je dat het eerste jaar er tenminste uit, dus ben je ieder geval 1 jaar net zoveel kwijt als anders met bijvoorbeeld alles in 1 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
schumi1986 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:47:
[...]

Mijn Humax is via wifi verbonden met mijn router. Vergelijkbare situatie, router staat onder de slaapkamer. Dit werkt gewoon goed. Met de Horizon zal het niet anders zijn zolang er voldoende wifi signaal is.

De humax heeft helaas naast de wifi ook nog steeds een coax kabel maar die loopt bij mij met een verwarmingsbuis mee door het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
Gadgeteer schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:12:
[...]

Mijn Humax is via wifi verbonden met mijn router. Vergelijkbare situatie, router staat onder de slaapkamer. Dit werkt gewoon goed. Met de Horizon zal het niet anders zijn zolang er voldoende wifi signaal is.

De humax heeft helaas naast de wifi ook nog steeds een coax kabel maar die loopt bij mij met een verwarmingsbuis mee door het plafond.
Maar haalt de humax het signaal dan niet gewoon van de coax af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
schumi1986 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:26:
[...]

Maar haalt de humax het signaal dan niet gewoon van de coax af?
Zoals ik al schreef heeft de Humax inderdaad ook COAX nodig.

Voor de interactieve diensten gebruikt hij internet en dat gaat bij mij via wifi. De laatste keer dat ik deze opnieuw aansloot gaf hij aan dat de wifi connectie 136mbit was. Dat is ook voor de Horizonbox ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Het verschil met een Humax/Samung interactieve ontvanger is de de wifi (of UTP) alleen gebruikt wordt voor het laden van het interactieve menu en stuursignalen om een DVB-C stream te starten die via de COAX binnenkomt. Bij de 2e (en/of 3e?) Horizonbox gaat alles over de Wifi/UTP en heb je wel echt een minimale stabiele snelheid voor nodig om een stream zonder stotteren af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Paar dagen geleden 200Mbit aangevraagd en vandaag een pakketje gebracht. Dacht eerst dat er misschien een ander modem in zou zitten maar dit bleek een Humax 5300C te zijn.

Onverwacht. Vanavond eens kijken hoe het beeld/de zapsnelheid is t.o.v. de huidige Samsung :)

Morgen de overgang naar de, zinloze maar wel coole, 200Mbit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb een raar probleem met de Ubee 321, ik heb daarop handmatig via DHCP een DNS server ingevuld, dat werkt in eerste instantie prima, echter na een verloop van tijd, geeft de DHCP server toch de Ziggo DNS servers door, bij DHCP staan nog steeds de handmatige DNS servers. Na een herstart van de router geeft ie gelijk weer de handmatige DNS door. Heeft iemand anders dit probleem ook (of herkent dit probleem?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MeNTaL_TO schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:53:
Ik heb een raar probleem met de Ubee 321, ik heb daarop handmatig via DHCP een DNS server ingevuld, dat werkt in eerste instantie prima, echter na een verloop van tijd, geeft de DHCP server toch de Ziggo DNS servers door, bij DHCP staan nog steeds de handmatige DNS servers. Na een herstart van de router geeft ie gelijk weer de handmatige DNS door. Heeft iemand anders dit probleem ook (of herkent dit probleem?)
Jeps dit had ik ook, ik dacht dat het kwam na werkzaamheden :+ maar blijkbaar een nasty bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Weet iemand waarom het verplicht is om een monteur langs te laten komen als je Horizon besteld? Ik bedoel, ik heb al alles in 1 plus, aansluitingen liggen er al, is toch gewoon kwestie van die Horizon box aansluiten en klaar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

martinusz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:42:
Weet iemand waarom het verplicht is om een monteur langs te laten komen als je Horizon besteld? Ik bedoel, ik heb al alles in 1 plus, aansluitingen liggen er al, is toch gewoon kwestie van die Horizon box aansluiten en klaar? :?
Waarschijnlijk je UMU vervangen door een SQ601 (of als je reeds een routergeschikte versterker hebt). Maar dat is het idd wel. Als je geen monteur wil moet je het even telefonische regelen. Dan zorgt de medewerk(st)er dat er geen monteur voor je besteld wordt.

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

martinusz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:16:
[...]

Met de huidige actie haal je dat het eerste jaar er tenminste uit, dus ben je ieder geval 1 jaar net zoveel kwijt als anders met bijvoorbeeld alles in 1 plus.
het verschil tussen Alles in 1 plus en Play en Connect complete bedraagt. 4 euro. Als je van de aanbieding gebruik kunt maken (heb je dus geen plus) en kost het je 6,5 euro meer (het eerste jaar dan). Als jij al alles in 1 plus hebt krijg je geen korting. en betaal je aansluitkosten. en kost het je ook 6,5 euro meer :D

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Millennium schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:50:
[...]

Waarschijnlijk je UMU vervangen door een SQ601 (of als je reeds een routergeschikte versterker hebt). Maar dat is het idd wel. Als je geen monteur wil moet je het even telefonische regelen. Dan zorgt de medewerk(st)er dat er geen monteur voor je besteld wordt.
Webcare/chat geprobeerd maar monteur moest persee het aansluiten, dusJa dan maar inplannen.

Pagina: 1 ... 10 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.