Bij ons is er ook een aantal keren onderhoud geweest. Wat versta jij onder "slecht beeld"? Ik heb (voornamelijk op RTL4 en RTL5) last van het volgende euvel:RobinF schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:53:
Hallo,
Dit topic is ook voor TV, toch?
Onze TV is extreem slecht sinds de samenvoeging UPC-Ziggo. We wonen in het Ziggo gebied.
De kabels zijn netjes uitgerust met het kabel keur keurmerk. En voor "de test" hebben er de decoder direct op de wandcontactdoos aangesloten. Als decoder gebruiken we de Human IR Fox - C (de zwarte met grijze balkjes).
Nu is dus ons beeld al slecht sinds februari. Ze hebben toen in April "onderhoud" aan het netwerk uitgevoerd waarna alle zenders goed waren behalve NPO 1, 2 en 3.
18 Juni is er weer "onderhoud" uitgevoerd waarna bijna alle zenders goed werken met uitzondering van een paar (o.a. RTL4 en 5)
De Ziggo klantenservice vertelt ons dat we nieuwe kabels moeten aanschaffen, en een andere medewerker vertelt dat het aan de decoder ligt, en we een nieuwe moeten aanschaffen.
Heeft iemand een oplossing?
Robin
http://vid1098.photobucke...n%20video_zps89stgexw.mp4
De foutmelding is niet helemaal goed te zien, maar het is de E48-32 foutmelding. Dit kan zo dus een aantal minuten door gaan. Het frappante is dat dit zowel op mijn oude adres als mijn nieuwe adres (onlangs verhuisd) plaats vind. In het nieuwe huis heb ik de coax vervangen door Hirschmann KOKA 9 TS 4G coaxkabel, afgewerkt met Hirschmann connectors aan beide zijden. Coax kabel is rechtstreeks aangesloten op AOP en decoder (Humax 5200c). Zowel met de oude als nieuwe kabel heb ik bovenstaand verschijnsel.
Ik heb nog geen contact opgenomen met de helpdesk, omdat ik eerlijk gezegd geen zin heb om bij stap 1 te beginnen. Iemand een idee om de eerstelijns voorbij te komen? Benaderen via Twitter misschien?