Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:08
Al sinds de migratie heb ik geen toegang meer tot mijn MijnZiggo account, en daarmee de apps die daar gebruik van maken (Ziggo TV, BAPP, etc). Wil je het wachtwoord veranderen, zegt de site dat de gebruikersnaam niet bestaat. Wil je de gebruikersnaam opvragen, zegt de site dat het adres niet klopt bij het klantnummer.

Op 28 mei heb ik de Ziggo helpdesk gebeld met dit probleem. "Ja meneer bekend probleem, ik ga het doorzetten naar de beheerders van de database, u wordt binnen 48 uur teruggebeld!"

Je raadt het al, ik ben nooit teruggebeld...

Op 6 juni daarom zelf maar weer teruggebeld. "Ik ga een nieuwe actie voor u aanmaken, u wordt nu echt binnen 48 uur teruggebeld!"

Drie keer raden... weer niet teruggebeld.

Het Webcare team op Facebook reageert al helemaal niet op berichten en als je het telefonisch buiten kantooruren probeert zegt men doodleuk "bel maar tijdens kantooruren terug, nu kunnen we u niet helpen". Iemand een idee om wel de aandacht van Ziggo te trekken?

[ Voor 7% gewijzigd door Tom Paris op 16-06-2015 23:06 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Paris schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:48:
Al sinds de migratie heb ik geen toegang meer tot mijn MijnZiggo account, en daarmee de apps die daar gebruik van maken (Ziggo TV, BAPP, etc). Wil je het wachtwoord veranderen, zegt de site dat de gebruikersnaam niet bestaat. Wil je de gebruikersnaam opvragen, zegt de site dat het adres niet klopt bij het klantnummer.

Op 28 mei heb ik de Ziggo helpdesk gebeld met dit probleem. "Ja meneer bekend probleem, ik ga het doorzetten naar de beheerders van de database, u wordt binnen 48 uur teruggebeld!"

Je raadt het al, ik ben nooit teruggebeld...

Op 6 juni daarom zelf maar weer teruggebeld. "Ik ga een nieuwe actie voor u aanmaken, u wordt nu echt binnen 48 uur teruggebeld!"

Drie keer raden... weer niet teruggebeld.

Het Webcare team op Facebook reageert al helemaal niet op berichten en als je het telefonisch buiten kantooruren probeert zegt men doodleuk "bel maar tijdens kantooruren terug, nu kunnen we u niet helpen". Iemand een idee om wel de aandacht van Ziggo te trekken?
Dreigen met opzeggen werkt vrij goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:09:
[...]

Dreigen met opzeggen werkt vrij goed _/-\o_
Mja dreigen daarmee heeft me voor de maanden dat ik geen gebruik kan maken van de apps €20 korting op de factuur opgeleverd, maar ik wil gewoon dat het opgelost wordt. Die miepen bij de administratie kunnen de technische afdeling niet aansturen, en andersom roest het de technische jongens dat ik op wil zeggen :P

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hebben mensen hier ervaring met het verhuizen van een ziggo abbo naar een nieuw adres? Ik ga per de 19e verhuizen. Ik kreeg een bevestigingsbrief waarin staat dat per die datum mijn verbinding overgaat, maar er start ook 'start abbonnement: 19 Juni'. Betekend dat dat mijn jaarabbo weer opnieuw ingaat? Lijkt me sterk maar toch

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Wilde schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:40:
Hebben mensen hier ervaring met het verhuizen van een ziggo abbo naar een nieuw adres? Ik ga per de 19e verhuizen. Ik kreeg een bevestigingsbrief waarin staat dat per die datum mijn verbinding overgaat, maar er start ook 'start abbonnement: 19 Juni'. Betekend dat dat mijn jaarabbo weer opnieuw ingaat? Lijkt me sterk maar toch
Ben je klant onder het oude portfolio? Dan stap je over naar het nieuwe. Als je dan ook nog gebruikt maakt van de kortingsactie dan zit je er een jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:51
Dat lijkt me sterk, ik ben een maand geleden verhuisd en heb nog steeds het oude Alles-in-een. Overigens heb ik geen idee wat er in de bevestigingsbrief staat, die waren ze vergeten te zenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
hcQd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:37:
Dat lijkt me sterk, ik ben een maand geleden verhuisd en heb nog steeds het oude Alles-in-een. Overigens heb ik geen idee wat er in de bevestigingsbrief staat, die waren ze vergeten te zenden.
Dan heb je mazzel dat is niet hoe het zou moeten zijn. Of misschien de verhuizing voor 13-4 doorgegeven. Wat staat er in je mijn ziggo account? Onder abonnementen? Daar kun je eea zelf controleren

[ Voor 11% gewijzigd door Koekenbakkertje op 17-06-2015 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:51
De verhuizing is begin mei doorgegeven. In Mijn Ziggo staat nog altijd Alles-in-een Basis 30/3 (al is het in de praktijk 40/4). Einddatum van het contract voor oud-Ziggo abonnementen is helaas niet te zien in Mijn Ziggo, maar ik ga ervan uit dat dit nog steeds begin 2016 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Koekenbakkertje schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:01:
[...]

Dan heb je mazzel dat is niet hoe het zou moeten zijn. Of misschien de verhuizing voor 13-4 doorgegeven. Wat staat er in je mijn ziggo account? Onder abonnementen? Daar kun je eea zelf controleren
Wat loop jij te brabbelen dan?
Behalve als je van oud Ziggo gebied naar oud UPC gebied verhuisd kan het op dit moment niet anders dan dat je overstapt op het huidige portfolio (met natuurlijk opzegrecht mocht je dit niet willen.) Als je van oud Ziggo naar oud Ziggo gebied verhuisd is er niks aan de hand. gaat gewoon je oude abbo mee, hiermee dus ook je binding date :)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:48
Even een post gekopieerd vanuit het community forum van Ziggo. Jullie zijn natuurlijk veel slimmer :+

Hallo allemaal,

Afgelopen donderdag was ik thuis aan het werk en viel ineens mijn internet verbinding weg. Zoiets gebeurd wel vaker, dus stond er in eerste instantie niet eens van te kijken. Modem uit, Router uit.. Even wachten.. alles weer aan. Nogsteeds niks. Lampje voor de LAN1 poort van de modem brandde niet. Kabel misschien kapot / niet herkend? Andere kabel, zelfde probleem.

Na een belletje met de klantenservice ben ik erachter gekomen dat ik geblokkeerd ben van het internet vanwege het versturen van hoge hoeveelheden mail. Natuurlijk heb ik dit zelf niet gedaan. De medewerker vertelde mij wat ik zou kunnen doen:

* Scannen voor virussen / spyware en eventuele gevonden infecties verhelpen
* Wachtwoorden veranderen van Mijn Ziggo en Mijn Ziggo mail (welke ik nooit gebruik..)

Ik kreeg toen al het gevoel een beetje afgescheept te worden door de helpdesk; ze wilde me verder ook niet echt informatie geven over hoe en wat.
Enfin, gescand, wat probleempjes verholpen (er waren inderdaad 2 virussen gevonden, raar want mijn virusscanner (ESET Smart Security) heeft niks aangegeven...) Maargoed, opgelost, opgeschood en wachtwoorden veranderd.

Ziggo gebeld, medewerker had een taak aangemaakt om de verbinding te heractiveren. Binnen 24 uur zou ik weer internet moeten hebben. En warempel, na 2 uur had ik weer internet. Dat valt nog mee dacht ik bij mij zelf.

De volgende dag (vrijdag) om ongeveer dezelfde tijd als de dag ervoor, werd wederom het internet geblokkeerd. Klantenservice weer gebeld, zelfde verhaal. Raar, moeilijk, mevrouw wist ook niet zo goed wat ze me moest vertellen...

Zelf IT-er, dus ben in mijn router gedoken: SSIDs aangepast, firewall aangescherpt, wachtwoorden veranderd etc.etc.
Klantenservice gebeld. taak aangemaakt. U zou zo weer internet moeten hebben.

Zondag geen internet.. Medewerker wist mij te vertellen dat ik een week geblokkeerd was. Inmiddels zenuwachtig, want is het probleem daadwerkelijk opgelost als ik vrijdag weer aangesloten word, of word ik vervolgens voor 2 weken afgesloten. Inmiddels voor de zekerheid, maar een nieuwe router gekocht. (Ziggo modem staat in bridge, nieuwe router met een ander MAC-adres zorgt voor een ander Ziggo extern IP toch?)

Mijn vraag of jullie even met mij mee willen denken. De apparaten welke aangesloten WAREN op het netwerk.

* Ziggo CISCO modem
* DLINK router (inmiddels vervangen door een andere router)
* Raspberry PI (WiFi)
* Xbox One (Kabel)
* 2 telefoons (Samsungs) (WiFi)
* PC (kabel)
* iPad (WiFi)
* Laptop (WiFi / kabel)
* TV(s) (WiFi / kabel )
* Sonos soundbar (kabel)

Vanzelfsprekend heb ik alle apparaten van het netwerk afgehaald en wil vrijdag stap voor stap, dag voor dag, gaan kijken of alles blijft werken.

Voordat de blokkade werd ingesteld heb ik op mijn PC een tooltje geinstalleerd om mijn dataverkeer te kunnen monitoren (SpiceWorks.) Deze vroeg ook toegang tot mijn telefoon, als een soort van apparaatbeheerder. Prima, toegestaan, wel handig als ik mijn apparaat op afstand kan wissen en kan monitoren wat dat ding voor data verstookt.

Wat ik daarna merktte is dat mijn telefoon in de 13 dagen van juni 1600 MB aan data verstookt heeft. Ik zou niet weten waaraan. Zit 90% van de tijd op wifi, maar heb sowieso niet dat soort hoeveelheden data verstookt)
Wat ik ook heb gedaan is op mijn Xbox One de DNS instellingen overruled naar de DNS van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4.) Het is algemeen bekend bij Xbox-ers dat dit kan zorgen voor een betere downloadsnelheid (en deze werd inderdaad verbeterd van +- 5 Mbit naar 70Mbit.

Verder heb ik dus een raspberry Pi waar een domotica programma op draait, met een monitoring tool (welke geen notificaties afgeeft, hij monitort puur 1 PID en als deze niet gevonden is, start hij het domotica programma opnieuw op). Deze draait echter al even...

Inmiddels heb ik dus mijn hele infrastructuur zo'n beetje vervangen:
* Nieuwe PC (deze moest er toch komen, dus maar meteen van het moment gebruik gemaakt. Oude PC is geformatteerd)
* Nieuwe router met alle mogelijke beveiliging aan (WPA2, Firewall de hele mikmak)
* Telefoon hard reset gedaan om ervoor te zorgen dat alle mogelijkheden zijn aangepakt.
* Xbox One netwerk instellingen allemaal weer op Automatic gezet (IP + DNS)

Kan ik nu met een 'zekerheid' zeggen dat het probleem getackled zou moeten zijn?
En zorgt een nieuwe router inderdaad voor een nieuw extern IP adres?

Excuses voor de lap tekst, en alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:26

allure

Titaan fase 2/3

Was poort 25 naar buiten toe blokkeren en zodoende zien welk device deze poort gebruikte geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:48
allure schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:39:
Was poort 25 naar buiten toe blokkeren en zodoende zien welk device deze poort gebruikte geen optie?
Grote kans van wel, maar kon zo 1,2,3 de mogelijkheid niet vinden hoe te blokkeren in de router. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:26

allure

Titaan fase 2/3

Daar zeg je wat, dan moet de router daar ook de mogelijkheden voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schekker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 19:15
Tom Paris schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:48:
...
Iemand een idee om wel de aandacht van Ziggo te trekken?
Helaas heb ik geen idee voor je, maar je bent in ieder geval niet de enige met dat probleem. Zelf heb ik het vooral via het contact formulier en facebook geprobeerd, maar ook bij mij verzandt het in een technische dienst die je niet rechtstreeks kunt benaderen en die klaarblijkelijk een sabbatical heeft, want ze doen in ieder geval niets.

Mocht je het toch voor elkaar krijgen, laat het in ieder geval weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Koekenbakkertje schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:04:
[...]

Ben je klant onder het oude portfolio? Dan stap je over naar het nieuwe. Als je dan ook nog gebruikt maakt van de kortingsactie dan zit je er een jaar aan vast.
Ik had een alles in 1 basis abbonement. Als ik nu inlog zie ik staan: Internet Z1 & Digital Television

Ik ga de 19e over. Ik heb nu nog een Cisco modem en smartcards voor in de tv. Gaat dat zo blijven dan? Het is niet zo dat ik een nieuw modem oid heb ontvangen oid

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
Bel Ziggo even want ik heb geen toegang tot het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:52
McPoowl schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:04:
Even een post gekopieerd vanuit het community forum van Ziggo. Jullie zijn natuurlijk veel slimmer :+

Inmiddels heb ik dus mijn hele infrastructuur zo'n beetje vervangen:
* Nieuwe PC (deze moest er toch komen, dus maar meteen van het moment gebruik gemaakt. Oude PC is geformatteerd)
* Nieuwe router met alle mogelijke beveiliging aan (WPA2, Firewall de hele mikmak)
* Telefoon hard reset gedaan om ervoor te zorgen dat alle mogelijkheden zijn aangepakt.
* Xbox One netwerk instellingen allemaal weer op Automatic gezet (IP + DNS)

Kan ik nu met een 'zekerheid' zeggen dat het probleem getackled zou moeten zijn?
En zorgt een nieuwe router inderdaad voor een nieuw extern IP adres?

Excuses voor de lap tekst, en alvast bedankt voor het meedenken!
Een vriend van mij had ooit het probleem dat hij zijn whatsapp geschiedenis gemaild had naar zichzelf echter was dit een mega bestand en dat kreeg zijn telefoon niet verstuurd. Hij is toen heel hoog uit zijn bundel gelopen omdat zijn telefoon dat telkens maar bleef proberen.

Kortom heb je op alle devices de outbox items gedelete die eventueel blijven hangen?

Ik zou ook nog een stap meepakken, bij alle apparaten de mail accounts verwijderen en een twee weken via webmail only werken en kijken of je online blijft. Of wellicht wel op je mobiel laten staan maar 100% zeker wifi uitlaten, zo weet je in ieder geval dat het mailen niet uit jouw native clients komt maar eerder uit een systeem of een virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:21
Ik heb de laatste tijd last dat mijn internet op zowel iPhone als Mac er om de vijf minuten uit vliegt. Bekabeling is pas nog helemaal nagekeken. Gaat over WiFi. Heb wat waarden, maar daar heb ik zelf geen brood van gegeten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fveryEU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:32
dannyvdb1997 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:43:
Ik heb de laatste tijd last dat mijn internet op zowel iPhone als Mac er om de vijf minuten uit vliegt. Bekabeling is pas nog helemaal nagekeken. Gaat over WiFi. Heb wat waarden, maar daar heb ik zelf geen brood van gegeten.

[afbeelding]
Heb je het internet ook bekabeld geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:21
Hoppa, net alles omgezet naar Zakelijk.
Heb er op de gok ook maar een Horizon Box bij besteld, wil toch eens kijken hoe goed deze werkt tegenwoordig. Ik ga van 40/4 naar 60/10 en ga niet eens meer betalen als momenteel, kan straks tenminste profiteren van een hogere upload & snelle monteursdienst.

Iemand enig idee welk modem je krijgt?
Het enigste mindere is dat de monteur verplicht is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kun je als particulier gewoon "ZZP - zelf samenstellen" aanvragen of heb je dan nog bv een kvknr nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18

TFHfony

Professional Weirdo

hjs schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:55:
Kun je als particulier gewoon "ZZP - zelf samenstellen" aanvragen of heb je dan nog bv een kvknr nodig?
Toen ik hem telefonisch afsloot, moest ik inderdaad een KvK nummer doorgeven en de bijbehorende bedrijfsnaam.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Heb hem net telefonisch afgesloten en geen KvK hoeven noemen.
Heb gewoon gezegd dat ik particulier ben maar een hogere upload nodig heb, dat was prima.

[ Voor 5% gewijzigd door andy88 op 18-06-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andy88 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:51:
Hoppa, net alles omgezet naar Zakelijk.
Heb er op de gok ook maar een Horizon Box bij besteld, wil toch eens kijken hoe goed deze werkt tegenwoordig. Ik ga van 40/4 naar 60/10 en ga niet eens meer betalen als momenteel, kan straks tenminste profiteren van een hogere upload & snelle monteursdienst.

Iemand enig idee welk modem je krijgt?
Je gaat toch zo ie zo iets meer betalen omdat de bedragen excl. Btw zijn ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 15:29
tellavist schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:12:
[...]

Goedkoopste optie: connect start + play complete = 55.95 (geen promotie)
Die snap ik even niet. Dat zijn toch 2 verschillende pakketten?

Edit: Nevermind. Al gevonden :)
https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

[ Voor 14% gewijzigd door Ryan_ op 18-06-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
In principe wel echter heb ik het oude TV Extra a 14,95 euro per maand opgezegd wegens geen gebruik. Tevens had ik een 3P pakket met telefonie dit is er ook uit nu. Ik betaal 50,50 euro ex BTW ofwel zo'n 62 euro p mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andy88 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:51:
Als alles goed is aangesloten is de monteur in 2 minuten weer weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andy88 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:20:
In principe wel echter heb ik het oude TV Extra a 14,95 euro per maand opgezegd wegens geen gebruik. Tevens had ik een 3P pakket met telefonie dit is er ook uit nu. Ik betaal 50,50 euro ex BTW ofwel zo'n 62 euro p mnd.
Dan scheelt het inderdaad wel ;)
Ik zal binnenkort ook mijn telefonie opzeggen denk ik, gebruik nu een andere goedkopere voipprovider en bevalt goed.

[ Voor 14% gewijzigd door MdO82 op 18-06-2015 11:25 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Laatst online: 19-09 14:16
dannyvdb1997 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:43:

[afbeelding]
De aanbevolen waardes staan in het start topic, dus dat is niet zo moeilijk voor je om na te kijken.
Zonder up time is het moeilijk in te schatten of het aantal correctables/uncorrectables acceptabel is.

Wat het wifi probleem betreft, zit je op 5GHz?
Wat voor modem heb je?
Afstand tot het modem draadloos?

Het wifi van het ziggo modem is notoir slecht, daarom zie je hier op het forum vele tweakers met een modem in bridge en een eigen wifi router erachter.

Je kan een scan maken met bijvoorbeeld Wifi Analyzer (android) inSSIDer (mac/win) of iStumbler (mac).
Om storing van anderen uit te sluiten, drukte op de 2.4GHz is heel normaal helaas.
Een ander kanaal, over naar 5GHz of betere router kan dan de oplossing zijn.

Als het wifi bereik/drukte is, dan doet ziggo er, terecht, niets aan.
Helaas doen ze er zelf ook flink aan mee het drukker te maken met de "hotspot".

[ Voor 7% gewijzigd door Medic op 18-06-2015 11:39 . Reden: Spelling gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:23:
[...]

Als alles goed is aangesloten is de monteur in 2 minuten weer weg ;)
Betekend dat dat ik het pakket met hardware thuis gestuurd krijg of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:21
Medic schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:32:
[...]

De aanbevolen waardes staan in het start topic, dus dat is niet zo moeilijk voor je om na te kijken.
Zonder up time is het moeilijk in te schatten of het aantal correctables/uncorrectables acceptabel is.

Wat het wifi probleem betreft, zit je op 5GHz?
Wat voor modem heb je?
Afstand tot het modem draadloos?

Het wifi van het ziggo modem is notoir slecht, daarom zie je hier op het forum vele tweakers met een modem in bridge en een eigen wifi router erachter.

Je kan een scan maken met bijvoorbeeld Wifi Analyzer (android) inSSIDer (mac/win) of iStumbler (mac).
Om storing van anderen uit te sluiten, drukte op de 2.4GHz is heel normaal helaas.
Een ander kanaal, over naar 5GHz of betere router kan dan de oplossing zijn.

Als het wifi bereik/drukte is, dan doet ziggo er, terecht, niets aan.
Helaas doen ze er zelf ook flink aan mee het drukker te maken met de "hotspot".
Uptime is: 2 days 04h:16m:49s. Heb Ubee EVW 321b. Afstand van het modem is minimaal. Zit negen van de tien keer er vlak naast. Probleem zowel op 2,4 als 5GHz. Kanalen heb ik al meerdere keren op een ander gezet om te kijken of dat beter zou worden. Helaas was dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat even te denken. Ik krijg ook geen 3 maanden korting omdat ik een 120mbit verbinding heb en niet wil verhogen. Wat nou als ik bel dat ik wil downgraden aan het einde van mijn contract (volgende maand) en na de downgrade weer gelijk een upgrade bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Dan zit je volgens mij aan de nieuwe (duurdere) pakketten vast als je nu downgrade? En als je upgrade is het waarschijnlijk voor een verplicht jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:23:
Ik zat even te denken. Ik krijg ook geen 3 maanden korting omdat ik een 120mbit verbinding heb en niet wil verhogen. Wat nou als ik bel dat ik wil downgraden aan het einde van mijn contract (volgende maand) en na de downgrade weer gelijk een upgrade bestel?
Sowieso loont switchen imo, maar dan moet je wel toekunnen met een ADSL lijn als er geen glasvezel ligt.
Heb nu een 12 maanden deal voor 42 p.m. voor 120Mbit alles-in-1. Volgend jaar een jaartje afzien met een 20 mbit adsl lijntje voor 30 p.m. en dan hopelijk weer een deal bij ziggo voor 45 p.m. Nog beter is natuurlijk glasvezel, maar dan hoef ik ook niet over te stappen omdat ik daar wel tevreden over kan zijn (geen horizon box die op 60db idle-t, geen artifacts en uitvallende zenders en bovenal een stabiele en constante internetverbinding met betere UP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andy88 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:44:
[...]

Betekend dat dat ik het pakket met hardware thuis gestuurd krijg of?
Die krijg je inderdaad meestal vooraf al thuisgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hola

ik zoek iemand die even vanaf zijn Ziggo aansluiting (niet omgeving WestUtrecht) maar vanuit een andere omgeving, een traceroute wil uitvoeren.

Vanuit mijn werk ben ik netwerktechneut en vanuit een hobby perspectief wil ik graag alle upstream providers van Ziggo in kaart krijgen (lees de next hop adressen) en in mijn smokeping tooltje zetten.

Ziggo heeft als transit providers http://bgp.he.net/AS9143#_graph4

Maar vanuit mijn locatie Utrecht-West trace ik altijd over de node:

asd-tr0610-cr101

Maar ik zoek dus de output van iemand die gaat over de andere core router

asd-tr0042-cr101

Ik zoek dus eigenlijk de "tweede poot van Tata & Level 3"

Mijn output is als volgt voor TATA ik heb een prefix gekozen van http://bgp.he.net/AS6453#_prefixes

traceroute to 23.220.48.0 (23.220.48.0), 64 hops max, 52 byte packets
1 [AS0] 172.16.1.1 (172.16.1.1) 1.525 ms 0.709 ms 0.561 ms
2 * * *
3 [AS9143] hvs-rc0002-cr102-xe-1-2-0-0.core.as9143.net (213.51.189.149) 289.662 ms 10.890 ms 11.697 ms
4 [AS9143] asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net (213.51.158.4) 13.162 ms 29.014 ms 10.808 ms
5 [AS6453] ix-19-0.tcore1.ad1-amsterdam.as6453.net (195.219.150.73) 9.061 ms 9.521 ms 10.090 ms

En de output voor Level3 http://bgp.he.net/AS3356#_prefixes:

traceroute to 4.15.0.0 (4.15.0.0), 64 hops max, 52 byte packets
1 [AS0] 172.16.1.1 (172.16.1.1) 1.186 ms 0.839 ms 0.709 ms
2 * * *
3 [AS9143] hvs-rc0002-cr102-xe-1-2-0-0.core.as9143.net (213.51.189.149) 19.736 ms 8.069 ms 9.673 ms
4 [AS9143] asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net (213.51.158.4) 32.375 ms 10.414 ms 14.676 ms
5 [AS9057] lag-15.ear1.amsterdam1.level3.net (212.72.40.245) 9.218 ms 8.359 ms 9.529 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:32
stormfly schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:56:

asd-tr0042-cr101

Ik zoek dus eigenlijk de "tweede poot van Tata & Level 3"
Is dit wat je zoekt?
traceroute to 23.220.48.0 (23.220.48.0), 30 hops max, 60 byte packets
 1  sentinel (192.168.8.1)  0.889 ms  0.896 ms  1.631 ms
 2  * * *
 3  gv-rc0052-cr102-xe-1-3-3-0.core.as9143.net (213.51.182.29)  11.288 ms  11.522 ms  14.979 ms
 4  gv-rc0011-cr101-ae61-200.core.as9143.net (213.51.158.60)  15.399 ms  15.269 ms  16.096 ms
 5  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net (213.51.158.12)  44.840 ms  44.919 ms  46.009 ms
 6  ix-8-0.tcore1.AV2-Amsterdam.as6453.net (195.219.194.37)  17.708 ms  11.685 ms  11.352 ms
 7  if-2-2.tcore2.AV2-Amsterdam.as6453.net (195.219.194.6)  99.961 ms  96.518 ms  96.279 ms
 8  if-8-2.tcore2.L78-London.as6453.net (80.231.131.5)  93.626 ms  94.868 ms  96.134 ms
 9  if-2-2.tcore1.L78-London.as6453.net (80.231.131.2)  96.275 ms  92.253 ms  92.309 ms
10  if-10-2.tcore2.AEQ-Ashburn.as6453.net (216.6.87.106)  93.346 ms  93.588 ms  94.872 ms
11  * if-1-3.thar2.NJY-Newark.as6453.net (216.6.57.2)  92.653 ms  95.174 ms

en

traceroute to 4.15.0.0 (4.15.0.0), 30 hops max, 60 byte packets
 1  sentinel (192.168.8.1)  0.894 ms  0.874 ms  1.828 ms
 2  * * *
 3  gv-rc0052-cr102-xe-1-3-3-0.core.as9143.net (213.51.182.29)  13.184 ms  13.228 ms  13.773 ms
 4  gv-rc0011-cr101-ae61-200.core.as9143.net (213.51.158.60)  13.858 ms  13.843 ms  13.825 ms
 5  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net (213.51.158.12)  13.809 ms  18.455 ms  18.899 ms
 6  lag-19.ear2.Amsterdam1.Level3.net (212.72.42.245)  19.292 ms  28.770 ms  30.307 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 02:57
Waar is ziggo nou weer mee bezig? heb een download van 1 MB, hoort 80MB te zijn!

Dikke pleuris kan nu niks doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Thewisbone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:11:
Waar is ziggo nou weer mee bezig? heb een download van 1 MB, hoort 80MB te zijn!

Beetje meer info dan dat kan geen kwaad vind je niet?
Zonder bovenstaand een beetje gaan ranten schiet je niks mee op..
Daarbij levert Ziggo als ik het goed heb zowel particulier als zakelijk geen 80 mbit/s pakket.
stormfly schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:56:

asd-tr0042-cr101
Hmm helaas, hier in het Zuiden (ex @Home gebied) trace ik via dezelfde core router als jou.
Edit: RDP naar mijn ouders en vanaf daar een tracert levert eenzelfde routering op.

[ Voor 11% gewijzigd door andy88 op 18-06-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
[quote]andy88 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:22:
[...]

Beetje meer info dan dat kan geen kwaad vind je niet?
Zonder bovenstaand een beetje gaan ranten schiet je niks mee op..
Daarbij levert Ziggo als ik het goed heb zowel particulier als zakelijk geen 80 mbit/s pakket.

[...]

Heb al storings check gedaan maar er komt niks in beeld. wou wel even avondje na het werk gamen.. maar dat lukt nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Wellicht is je WiFi gewoon brak afgesteld?
Ik kan 1001 redenen bedenken waarom dit gebeurd die niet op de Ziggo pc check verschijnen maar zonder info kan niemand helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Thewisbone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:11:

Even een reboot doet soms wonderen.... schreeuwen helpt zeker niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Edgarz schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:32:
[...]

Edgarz schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:32:
[...]

Hallo, we zitten hier op tweakers.
Al die standaard dingen heb ik al gedaan.

Heb alleen geen zin om hem naar fabrieks instellingen te zetten.
Ben ik al mijn instellingen weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
taipan2008 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:09:
[...]

Is dit wat je zoekt?
traceroute to 23.220.48.0 (23.220.48.0), 30 hops max, 60 byte packets
 1  sentinel (192.168.8.1)  0.889 ms  0.896 ms  1.631 ms
Super de super _/-\o_ je hebt geen idee hoe groot mijn grijns nu is ;-)

Zou je dan "vanaf jouw kant" ook nog een keer mijn testen willen dubbel checken?
traceroute to 199.68.60.0 (199.68.60.0), 5 hops max, 52 byte packets
 3  [AS9143] hvs-rc0002-cr102-xe-1-2-0-0.core.as9143.net (213.51.189.149)  11.091 ms  8.351 ms  9.171 ms
 4  [AS9143] asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net (213.51.158.4)  10.219 ms  8.708 ms  10.330 ms
 5  [AS3257] ae5-125.ams29.ip4.gtt.net (77.67.64.65)  10.361 ms  12.780 ms  13.697 ms

Cogent is een beetje anders die hebben ipv een gebundelde link allemaal losse routed links waarbij er load balancing ontstaat ik heb er aan mijn kant 6 geteld wellicht wil jij deze ook eens uitvoeren, als je het commando 1op1 herhaalt zie je de diverse hops veranderen zou je de complete lijst kunnen geven (ik schat ook ergens rond de 6 stuks)

traceroute to 64.4.202.0 (64.4.202.0), 5 hops max, 52 byte packets
 3  [AS9143] hvs-rc0002-cr102-xe-1-2-0-0.core.as9143.net (213.51.189.149)  10.860 ms  9.369 ms  8.858 ms
 4  [AS9143] asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net (213.51.158.4)  9.107 ms  10.653 ms  11.981 ms
 5  [AS0] te0-0-1-3.rcr21.b038092-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.11.65.45)  13.623 ms
    [AS0] te0-0-0-5.rcr21.b038092-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.11.65.49)  10.562 ms
    [AS0] te0-0-0-3.rcr21.b038092-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.11.65.53)  9.596 ms

3  [AS9143] hvs-rc0002-cr102-xe-1-2-0-0.core.as9143.net (213.51.189.149)  10.300 ms  8.000 ms  12.419 ms
 4  [AS9143] asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net (213.51.158.4)  36.463 ms  31.233 ms  9.616 ms
 5  [AS0] te0-7-1-3.rcr21.b038092-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.11.65.37)  10.547 ms
    [AS0] te0-7-0-3.rcr21.b038092-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.11.65.57)  10.140 ms
    [AS0] te0-7-0-5.rcr21.b038092-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.11.65.41)  10.200 ms

3  [AS9143] hvs-rc0002-cr102-xe-1-2-0-0.core.as9143.net (213.51.189.149)  10.212 ms  7.616 ms  8.547 ms
 4  [AS9143] asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net (213.51.158.4)  9.546 ms  10.108 ms  9.373 ms
 5  [AS0] te0-0-0-5.rcr21.b038092-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.11.65.49)  9.558 ms
    [AS0] te0-7-1-3.rcr21.b038092-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.11.65.37)  9.409 ms
    [AS0] te0-0-0-3.rcr21.b038092-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.11.65.53)  9.577 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Thewisbone schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:33:
[...]

[...]

Hallo, we zitten hier op tweakers.
Al die standaard dingen heb ik al gedaan.

Heb alleen geen zin om hem naar fabrieks instellingen te zetten.
Ben ik al mijn instellingen weer kwijt.
Dus dan moeten we maar aannemen dat iedereen hier expert is? Als je geen hulp wilt maar alleen een uitlaatklep moet je wellicht eens een ander forum kiezen...

En sla je config op als back up en herstel deze na de factory reset, expertje.

[ Voor 7% gewijzigd door Edgarz op 18-06-2015 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarz schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:36:
[...]

Dus dan moeten we maar aannemen dat iedereen hier expert is? Als je geen hulp wilt maar alleen een uitlaatklep moet je wellicht eens een ander forum kiezen...

En sla je config op als back up en herstel deze na de factory reset, expertje.
Geef het verder geen aandacht.
Er worden zaken aangedragen wat hij/zij kan proberen.

Komt een beetje over heb ik geen zin in en het ligt niet aan mij :/

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

MdO82 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:43:
[...]

Geef het verder geen aandacht.
Er worden zaken aangedragen wat hij/zij kan proberen.

Komt een beetje over heb ik geen zin in en het ligt niet aan mij :/
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
stormfly schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:35:
Zou je dan "vanaf jouw kant" ook nog een keer mijn testen willen dubbel checken?
traceroute to 199.68.60.0 (199.68.60.0), 5 hops max, 52 byte packets.780 ms  13.697 ms
Sure - die ziet er zo uit:
traceroute to 199.68.60.0 (199.68.60.0), 30 hops max, 60 byte packets
 1  sentinel (192.168.8.1)  0.723 ms  0.880 ms  1.423 ms
 2  * * *
 3  gv-rc0052-cr102-xe-1-3-3-0.core.as9143.net (213.51.182.29)  11.617 ms  11.906 ms  11.906 ms
 4  gv-rc0011-cr101-ae61-200.core.as9143.net (213.51.158.60)  16.479 ms  17.164 ms  16.581 ms
 5  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net (213.51.158.12)  17.634 ms  17.632 ms  17.712 ms
 6  ae7.ams60.ip4.gtt.net (77.67.64.61)  17.244 ms  12.673 ms  12.180 ms
Cogent is een beetje anders die hebben ipv een gebundelde link allemaal losse routed links waarbij er load balancing ontstaat ik heb er aan mijn kant 6 geteld wellicht wil jij deze ook eens uitvoeren, als je het commando 1op1 herhaalt zie je de diverse hops veranderen zou je de complete lijst kunnen geven (ik schat ook ergens rond de 6 stuks)
Ach, ik ben toch zo lekker bezig nu... Eerste hops op Cogent:
  • te0-0-0-4.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.14.34.161)
  • te0-7-0-4.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.14.34.177)
  • te0-7-1-4.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.14.34.181)
  • te0-1-0-4.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.14.34.165)
  • te0-6-0-4.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.14.34.169)
  • te0-6-1-4.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.14.34.173)
Ik ben wel benieuwd wat voor interessante info je nu uit smokeping weet te toveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
taipan2008 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:07:
[...]

Sure - die ziet er zo uit:

[/list]Ik ben wel benieuwd wat voor interessante info je nu uit smokeping weet te toveren...
Ik stuur je de link van smokeping wel even in een PB als ik die hier post dan zakt die raspberry pi door zijn hoeven heen van alle http request ;)

Je kunt er niet zo heel veel mee, het is goed te zien dat de Ziggo DNS servers traag zijn minimaal 2x per dag. Maar doordat ik deze uplinks nu er allemaal bij heb gezet (ICMP) kan je wellicht zien dat ze een DNS/NTP/DDOS aanval krijgen op het zelfde moment omdat 1 van de uplinks volstroomt door de aanval. Niet dat je er dan verder iets mee kunt hoor maar het heeft een lekker hoog nerd gehalte 8)

Heb je laatste interface naam in het ziggo netwerk voor de Cogent hop? Bijvoorbeeld: asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
stormfly schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:26:
[...]
Heb je laatste interface naam in het ziggo netwerk voor de Cogent hop? Bijvoorbeeld: asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net ?
Die kon je natuurlijk al verzinnen:
5  asd-tr0042-cr101-ae8-0.core.as9143.net (213.51.158.12)  27.073 ms  17.087 ms  17.089 ms
6  te0-7-1-4.rcr21.b031955-0.ams03.atlas.cogentco.com (149.14.34.181)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ja heb je een punt, maar ben nu zover met uitzoeken dat ik voor 100% precisie ga ;-)

PS: je kunt geen PB ontvangen...dat heb je blijkbaar uitgeschakeld?

[ Voor 29% gewijzigd door stormfly op 18-06-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:25
Zijn er meer mensen die problemen ervaren de laatste dagen tussen 21:00 en 23:00 verbinding is erg traag en gister viel mijn internet compleet weg, wel WiFi verbinding maar geen internet.
Ook op het werk hebben we er last van we maken gebruik van VMWare View en alle gebruikers die op een Ziggo lijn zitten hebben de laatste tijd tussen 21:00 en 22:00 enorme latency in de beeldafhandeling.
We hebben ons netwerk uitgesloten, dus het moet wel aan ziggo liggen die de hele week tussen 21:00 en 23:00 iets doet of iets niet aan kan.
Zal wel eens met ze gaan bellen, maar verwacht eigenlijk geen duidelijk antwoord van ze... Daarom dacht ik, ik check of er hier meer mensen last hebben 's avonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hi nee hier geen problemen, de DNS servers van Ziggo zijn soms wat traag maar als je opendns oid gebruik voorkom je dit probleem/je kunt het uitsluiten.

Misschien is modem slecht of je voedingsadapter (Ubee probleem) bijna overleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

stormfly schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:04:

Misschien is modem slecht of je voedingsadapter (Ubee probleem) bijna overleden?
"Ook op het werk hebben we er last van we maken gebruik van VMWare View en alle gebruikers die op een Ziggo lijn zitten hebben de laatste tijd tussen 21:00 en 22:00 enorme latency in de beeldafhandeling." Gaat niet alleen over hem thuis :)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Goed punt ik ga een 2e bakkie koffie nemen ;-)

Maar als ze op het werk slecht internet hebben en mensen die vanaf thuis via VDI naar het werk verbinden dan lijk " het werk" toch de verbindende factor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
Bedankt voor het meedenken! We hebben hier een 100Mbit up/down lijn van KPN. Deze hebben we gemonitord maar dit lijkt niet de boosdoener want die is gewoon rustig.
Nou is VMWare View ook wel een enorme zeikerd als het om latency gaat, maar het was altijd gewoon werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Maar stel dat KPN naar Ziggo en visaaversa een slechtere peering hebben, peerings veranderen door de jaren heen. Dan kan je meer latency hebben gekregen, echter is dan nog niet verklaard waarom dan alleen in de avond uren.

Kunnen die ziggo gebruikers wel normaal snel internetten thuis of is alles traag bij ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
Een mede beheerder kreeg rond die tijd erg wisselende speedtests teruglopend tot enkele Mbits terwijl hij 120Mbit heeft. Dit ligt niet aan zijn WiFi want hij draait op 800 nog wat Mbit AC.
Krijg trouwens net bericht dat iemand rond diezelfde tijd gewerkt heeft via een KPN lijn en totaal geen last heeft gehad van vertragingen. Lijkt dus toch echt aan het Ziggo netwerk te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 15:29
Ik heb nog een oud “UPC Alles-in-1 Power pakket” (€ 51,50 p/m) + Royaal zenderpakket (€ 10,00 p/m) + Onbeperkt bellen (€ 15,00 p/m). Ik betaal voor dit alles € 76,50 p/m.

Nu zou ik graag het onbeperkt bellen er vanaf willen hebben. Dan zou ik op 61,50 p/m uitkomen. Kan ik dit laten aanpassen zonder dat ik direct een nieuw Ziggo pakket/abonnement krijg? Dan zou ik namelijk in verhouding meer moeten gaan betalen voor het pakket wat ik nu al heb. (Connect Complete & Play Max - € 69,90)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Hallo,

Ik heb nog steeds traag internet zowel via een UTP kabel als draadloos. ook is bellen met de huistelefoon niet mogelijk want het geluid stotterd heel erg.

Wat ik al heb geprobeerd:
Modem aan en uit.
Modem gereset.

Maar niet mocht niet helpen, via speedtest krijg 0,8mb download en 4mb upload. terwijl ik normaal rond de 60mb download heb.

Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
Check de signaalwaardes eens van je modem.
En wat zegt Ziggo ervan? 0900-1884

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 23:42:
Ja heb je een punt, maar ben nu zover met uitzoeken dat ik voor 100% precisie ga ;-)

PS: je kunt geen PB ontvangen...dat heb je blijkbaar uitgeschakeld?
Had je verder nog hulp nodig in je tracert ?
Ik zag namelijk dat die van mij ook over de hop asd-tr0042-cr101 gaat

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Thewisbone schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:31:
Hallo,

Ik heb nog steeds traag internet zowel via een UTP kabel als draadloos. ook is bellen met de huistelefoon niet mogelijk want het geluid stotterd heel erg.

Modem aan en uit.
Modem gereset.

Maar niet mocht niet helpen, via speedtest krijg 0,8mb download en 4mb upload. terwijl ik normaal rond de 60mb download heb.

Als je telefoon lijn stottert is dat vaak een reden om een monteur langs te sturen. Dat zit meestal in de coax verbinding of een slecht modem fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MdO82 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:53:
[...]

Had je verder nog hulp nodig in je tracert ?
Ik zag namelijk dat die van mij ook over de hop asd-tr0042-cr101 gaat
Ik loop alles dit weekend nog even na in smokeping en misschien contact ik je dan ff via PB om het topic niet teveel te vervuilen. Tnx voor je hulp aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Net met ziggo gebeld 3x! wat is dat voor klanten service? eerst bel je word 2 fout door verbonden met dikke wachttijden, daarna bel je een tijdje met iemand en die hangt zomaar op.

daarna bel je met iemand en moet je weer alles uit gaan leggen, en zegt die na 30minuten ik stuur wel een monteur langs.

Lekkere mobiele telefoonkosten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 10:03
Thewisbone schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:15:
en zegt die na 30minuten ik stuur wel een monteur langs.
Mooi zo. Hopelijk minder zinloze rants in dit topic nu d:)b

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Brad Pitt schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:40:
[...]

Mooi zo. Hopelijk minder zinloze rants in dit topic nu d:)b
Hoezo zinloos? jou reactie is eerder zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 07:54
Thewisbone schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:15:

Lekkere mobiele telefoonkosten zo.
Meteen vergoeding vragen voor je mobiele kosten. Daar doen ze niet moeilijk over.
Krijg je op de eerste volgende rekening in mindering.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

andy88 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:34:
Check de signaalwaardes eens van je modem.
En wat zegt Ziggo ervan? 0900-1884
Dan zou ik wel 1200 bellen ipv het 0900 nummer.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Thewisbone schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:31:
Hallo,

Modem aan en uit.
Modem gereset.

Je kan ook hier even je modemwaardes posten zodat andere kunnen kijken of het überhaupt aan je binnenkomend signaal ligt. Of je kan ook zelf gewoon in de beginpost van dit topic kijken:
Wat zijn dan ideale waardes?
Downstream Power Waardes:
-10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
-11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
-15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV
Downstream SNR Waardes:
30 dB minimum. 33 dB of hoger aanbevolen
Upstream Power Waardes:
Niet hoger dan 55dBmV

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Dan zou ik wel 1200 bellen ipv het 0900 nummer.
Hij zei dat bellen met de huistelefoon niet goed werkt :P
Maar normaal gesproken heeft dat wel de voorkeur.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

andy88 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:06:
[...]

Hij zei dat bellen met de huistelefoon niet goed werkt :P
Maar normaal gesproken heeft dat wel de voorkeur.
.
Dan kan je nog steeds 1200 via BAP bellen (via de Ziggo hotspot van de buren).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Wordt helemaal niet vrolijk van dat Ubee modem.
Hebben meer mensen het probleem dat je af en toe naar het inlogscherm van modem moet gaan om je internet verbinding in stand te houden? :(

Ik heb dit sinds dat ik de Ubee als router gebruik. Hiervoor had ik direct een andere router op de Ubee aangesloten zitten en liet de routering verder verlopen door die 2e router. Nu heb ik die als Accespoint ingesteld omdat ik hem graag op een andere plek in huis wil gebruiken.

Heb firmware 9.12.7006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

duncanvdlinden schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:55:
Wordt helemaal niet vrolijk van dat Ubee modem.
Hebben meer mensen het probleem dat je af en toe naar het inlogscherm van modem moet gaan om je internet verbinding in stand te houden? :(

Ik heb dit sinds dat ik de Ubee als router gebruik. Hiervoor had ik direct een andere router op de Ubee aangesloten zitten en liet de routering verder verlopen door die 2e router. Nu heb ik die als Accespoint ingesteld omdat ik hem graag op een andere plek in huis wil gebruiken.

Heb firmware 9.12.7006
Welke Ubee heb je?
Het klinkt hoe dan ook niet normaal dat je naar de webinterface moet gaan om je verbinding up te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wat je beschrijft met de ubee heb ik eerder beschreven als een bug in de maclearning functionaliteit. Ik heb weer een Cisco gevraagd en alles weer ok. Was een 321b modem welke ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Dan heb ik inderdaad het bovenstaande probleem. Heb inderdaad een Mac.
Kan ik gewoon bellen voor een nieuwe modem van Cisco? Of een Technicolor is deze ook vrij van deze bug?

Ik heb ook IOS op me iPhone, daar schijnt deze bug er ook te zijn, maar daar valt het minder op omdat ik daar ook 3G op heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
Perconte schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:09:
Zijn er meer mensen die problemen ervaren de laatste dagen tussen 21:00 en 23:00 verbinding is erg traag en gister viel mijn internet compleet weg, wel WiFi verbinding maar geen internet.
Ook op het werk hebben we er last van we maken gebruik van VMWare View en alle gebruikers die op een Ziggo lijn zitten hebben de laatste tijd tussen 21:00 en 22:00 enorme latency in de beeldafhandeling.
We hebben ons netwerk uitgesloten, dus het moet wel aan ziggo liggen die de hele week tussen 21:00 en 23:00 iets doet of iets niet aan kan.
Zal wel eens met ze gaan bellen, maar verwacht eigenlijk geen duidelijk antwoord van ze... Daarom dacht ik, ik check of er hier meer mensen last hebben 's avonds.
dit is bijzonder, wij werken met Citrix Access Gateway waarmee mensen remote mogen inloggen en die laat in de avonduren soms ook vertragingen zien. Klachten komen inderdaad uit de Ziggo hoek.

Heb het deze week zelf getest en merkte ook vertragingen via Ziggo.
Daarna mijn laptop aan mijn KPN 4g gehangen en het ging als de bliksem.

Dit speelt pas sinds kort, althans, de klachten komen pas sinds kort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 11:32
schwarzenegger schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:46:
[...]

dit is bijzonder, wij werken met Citrix Access Gateway waarmee mensen remote mogen inloggen en die laat in de avonduren soms ook vertragingen zien. Klachten komen inderdaad uit de Ziggo hoek.

Heb het deze week zelf getest en merkte ook vertragingen via Ziggo.
Daarna mijn laptop aan mijn KPN 4g gehangen en het ging als de bliksem.

Dit speelt pas sinds kort, althans, de klachten komen pas sinds kort!
En welke provider hebben jullie op het werk? Ook KPN toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
nooberke schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:53:
[...]

En welke provider hebben jullie op het werk? Ook KPN toevallig?
Inderdaad, alles is aangesloten via KPN....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Welke ip range zit je werk (bij KPN) en is het adres te pingen dan kan je hem in pingplotter zetten of smokeping (wel bedraad) en dan kan je kijken of het pad ziggo <-> KPN vrij is van latency. Meestal als een link vol zit in de piek uren loopt de latency op.

Er loopt geen remote back-up vanaf je werk naar internet/cloud rond die tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat er teveel gelijktijdige verbindingen worden opgezet? Probeer eventueel in je torrent client eens het maximaal aantal verbonden peers te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 22:23:
Raar probleempje, zodra ik 3+ torrents aanzet klapt mijn wan ip eruit. De snelheid stagneerde ook enorm, toen heb ik mijn upload gecapped en was het snelheids probleem opgelost. Nu dacht ik dat het opgelost was maar 15 minuten later klapt mijn wan ip er weer uit.. Zodra ik mijn torrent client afsluit en een paar minuten wacht is er niets aan de hand? Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik maak gebruik van de bijgeleverde Ubee EVW3210 modem welke via een netwerkkabel doorgelust is naar een TP-Link TL-WR1043ND en via een netwerkkabel aangelosten is op mijn pc.

Verder heb ik nergens last van.. Lage ping met online gamen, single bestanden worden met de volle snelheid gedownload (indien mogelijk server side).
Wellicht is het een optie om de modem in bridge te zetten (kan je regelen via de klantenservice, je verliest dan wel de Ziggo Wifispots).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
Met een modem in bridge mode verlies je inderdaad je Wifi functionaliteit van de Ubee én toegang tot wifispots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28
Erm, ongetwijfeld een stomme vraag, maar is het normaal dat er aan mij als private klant een zakelijk IP adres van Priority Telecom / UPC Business / Ziggo Zakelijk wordt uitgedeeld?
Heb sinds een week of zoiets nu opeens een ander IP toegewezen gekregen, maar deze komt uit een reeks van Priority Telecom ipv de gebruikelijke IP reeksen van UPC/Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:37
Priority, UPC en Ziggo is toch allemaal van dezelfde eigenaar, zelfde bedrijf?
Wellicht dat ze de IP-pools samengevoegd hebben, lijkt mij zinnig als je bedrijven gaat samenvoegen.
En zakelijk of privaat IP adres - zit geen verschil in, het zijn maar getalletjes, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28
Zeker correct, ik was enkel gewoon verwonderd dat Ziggo schijnbaar geen onderscheid meer maakt tussen privé en zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Hallo,

Dit topic is ook voor TV, toch?

Onze TV is extreem slecht sinds de samenvoeging UPC-Ziggo. We wonen in het Ziggo gebied.
De kabels zijn netjes uitgerust met het kabel keur keurmerk. En voor "de test" hebben er de decoder direct op de wandcontactdoos aangesloten. Als decoder gebruiken we de Human IR Fox - C (de zwarte met grijze balkjes).

Nu is dus ons beeld al slecht sinds februari. Ze hebben toen in April "onderhoud" aan het netwerk uitgevoerd waarna alle zenders goed waren behalve NPO 1, 2 en 3.
18 Juni is er weer "onderhoud" uitgevoerd waarna bijna alle zenders goed werken met uitzondering van een paar (o.a. RTL4 en 5)

De Ziggo klantenservice vertelt ons dat we nieuwe kabels moeten aanschaffen, en een andere medewerker vertelt dat het aan de decoder ligt, en we een nieuwe moeten aanschaffen.

Heeft iemand een oplossing?

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magure

Bla....

Perconte schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:09:
Same shit hier... ben al tijdje met Ziggo aan het stoeien hierover, lijkt dat met name in de avonduren (vanaf 19:00 hier..) het probleem zich voor doet, ping zat normaal rond 13/14ms stabiel en klapt nu regelmatig naar 300+ , speedtest.ziggo.nl was altijd 122 mbit stabiel, nu rond de 100 mbit met uitschieten om laag en hoog, monteur is al langs geweest alles qua apparatuur/bekabeling hier was prima. Heb rest van buren ook gevraagd maar die hebben "geen" problemen, maar dat komt meer omdat ze alleen internet en niet bijvoorbeeld online gamen, heb bij hun ook pingtest gedaan en precies het zelfde probleem als hier thuis, wordt er nu steeds uitgekickt ivm "high ping 150 ms max" , welke regio woon jij? Ik Assen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
RobinF schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:53:
Hallo,

Dit topic is ook voor TV, toch?

Onze TV is extreem slecht sinds de samenvoeging UPC-Ziggo. We wonen in het Ziggo gebied.
De kabels zijn netjes uitgerust met het kabel keur keurmerk. En voor "de test" hebben er de decoder direct op de wandcontactdoos aangesloten. Als decoder gebruiken we de Human IR Fox - C (de zwarte met grijze balkjes).

Nu is dus ons beeld al slecht sinds februari. Ze hebben toen in April "onderhoud" aan het netwerk uitgevoerd waarna alle zenders goed waren behalve NPO 1, 2 en 3.
18 Juni is er weer "onderhoud" uitgevoerd waarna bijna alle zenders goed werken met uitzondering van een paar (o.a. RTL4 en 5)

De Ziggo klantenservice vertelt ons dat we nieuwe kabels moeten aanschaffen, en een andere medewerker vertelt dat het aan de decoder ligt, en we een nieuwe moeten aanschaffen.

Heeft iemand een oplossing?

Robin
Ziggo kan veel zeggen, als jij met je decoder en een verse coax kabel rechtsteeks op het AOP storing ervaart kunnen ze gewoon een monteur inplannen. Ik zou met dezelfde strekking als je post een berichtje naar de Ziggo Webcare sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Magure schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:17:
[...]
wordt er nu steeds uitgekickt ivm "high ping 150 ms max" , welke regio woon jij? Ik Assen.
Dat lijkt op een volle link omdat het op andere tijden wel snel is, de vraag is alleen is het lokaal in je coax segment of pas op het "glas" internet, als je in een drukke jonge wijk woont (dus veel downloaders) zal je dat sneller hebben dan dat je tussen de bejaardentehuizen woont.

Maar je zou eens 3 pings kunnen starten tegelijk en kijken of deze alle 3 verschieten of slechts een aantal van de 3.

-ping naar je router gateway in je eigen LAN
-ping naar je Modem gateway, de eerste hop in het ziggo netwerk. Zie status page modem bij WAN gegevens.
-ping naar je eind station
-en eventueel nog een controle ping naar google DNS 8.8.8.8

Als al die pings naar internet allemaal 150m+ zitten dan gaat het misschien al fout op je coax segment, heb je naar 8.8.8.8 wel een strakke ping maar naar jouw eind server niet dan heb je grote kans dat het verderop in het Ziggo netwerk een link is die soms naar max piekt. Maar dat heb ik bij Ziggo eigenlijk nog nooit gezien die sturen vrij strak op voldoende "core bandbreedte" naar externe locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 13:33

Magure

Bla....

stormfly schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:13:
[...]

Dat lijkt op een volle link omdat het op andere tijden wel snel is, de vraag is alleen is het lokaal in je coax segment of pas op het "glas" internet, als je in een drukke jonge wijk woont (dus veel downloaders) zal je dat sneller hebben dan dat je tussen de bejaardentehuizen woont.

Maar je zou eens 3 pings kunnen starten tegelijk en kijken of deze alle 3 verschieten of slechts een aantal van de 3.

-ping naar je router gateway in je eigen LAN
-ping naar je Modem gateway, de eerste hop in het ziggo netwerk. Zie status page modem bij WAN gegevens.
-ping naar je eind station
-en eventueel nog een controle ping naar google DNS 8.8.8.8

Als al die pings naar internet allemaal 150m+ zitten dan gaat het misschien al fout op je coax segment, heb je naar 8.8.8.8 wel een strakke ping maar naar jouw eind server niet dan heb je grote kans dat het verderop in het Ziggo netwerk een link is die soms naar max piekt. Maar dat heb ik bij Ziggo eigenlijk nog nooit gezien die sturen vrij strak op voldoende "core bandbreedte" naar externe locaties.
Vanaf een uur of 22:00 is het weer prima, pings zijn weer stabiel, ga morgenavond even rond 19:00 weer proberen en dan kijken waar het misgaat. Het probleem is eigenlijk ontstaan nadat ziggo/upc hun netwerk hebben samengevoegd (paar maand geleden), dus lijkt er op dat het probleem toch ergens in het signaal aanvoer / bandbreedte zou moeten zitten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
22:00 is inderdaad het magische tijdstip dat alles weer normaal wordt. Het lijkt niet regio gebonden want we hebben het bij meerdere werknemers die in noord en zuid Holland wonen. Bij ons is het eigenlijk pas sinds een week of 2 en niet al maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 15:34
Als ik naar een ziggo winkel ga,kan ik daar meteen een alles in 1 pakket meekrijgen ? En is het dan meteen geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Al eens de Ziggo site bekeken?
Eerste regel op: https://www.ziggo.nl/verkooppunten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Laatst online: 15:34
Jazeker alleen er staat niet wat voor een installatie pakket,aangezien ze ook mobile telefonie verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Dan bel je toch even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Zit sinds kort bij Ziggo (ivm verhuizing, glas en vdsl is niet leverbaar).
Ik heb alleen digitale tv en internet. (Geen bellen).

Ik heb een eigen sip provider (voipbuster).
Echter in het Ubee modem kan ik nergens VOIP vinden.
Het lijkt dat ze dit hebben uitgeschakeld (het modem heeft wel 2x telefoon output).

Heb de modem ook al in Bridge gezet en aan mn router gehangen, dan werkt het bellen wel.
Maar wil zo min mogelijk apparatuur aan hebben.

Met andere woorden, is met Ziggo icm Ubee een eigen sip provider niet mogelijk?

Heb Ziggo Care al gemaild, maar nog geen antwoord.
Ook het internet leverde niet veel op. Gezocht op ziggo sip, ziggo voip.

PSN: plexforce (ps4)

Pagina: 1 ... 9 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.