M'n 6i5SYK NUC verbruikt zelfs minder bij gebruik (waarschijnlijk niet bij UHD films... maar toch) en die fan hoor je amper, echter dan heb je het wel over een 600 euro machine
lijkt me sterk de Horizon box ook 600 euro heeft gekost.
Ach ook simpele hardware kan goedkoop zijnArcticWolf schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 12:38:
M'n 6i5SYK NUC verbruikt zelfs minder bij gebruik (waarschijnlijk niet bij UHD films... maar toch) en die fan hoor je amper, echter dan heb je het wel over een 600 euro machinelijkt me sterk de Horizon box ook 600 euro heeft gekost.
In die periode gebruikt een Horizon box (bij 35W standby) en de in de blog gebruikte energieprijs van 23,2ct/kWH EUR 211,37 aan energie.
Erger dan ik had verwacht

Gevalletje "onzichtbare kosten afwentelen op klant"
Zijn er ergens goede metingen gedaan aan standby verbruik van de Horizon box? Dat ziggo voor hun apparatuur geen getallen noemt vind ik twijfelachtig. Waarschijnlijk is het echt schandalig
Die worden anders netjes genoemd op deze pagina:ANdrode schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:08:
[...]
Ach ook simpele hardware kan goedkoop zijn. In een oude blog van Mux wordt een TCO van ~175 euro genoemd voor hardware plus drie jaar idle power usage
In die periode gebruikt een Horizon box (bij 35W standby) en de in de blog gebruikte energieprijs van 23,2ct/kWH EUR 211,37 aan energie.
Erger dan ik had verwacht
Gevalletje "onzichtbare kosten afwentelen op klant"
Zijn er ergens goede metingen gedaan aan standby verbruik van de Horizon box? Dat ziggo voor hun apparatuur geen getallen noemt vind ik twijfelachtig. Waarschijnlijk is het echt schandalig
https://www.ziggo.nl/klan...rgieverbruik-en-stand-by/
Naar beneden scrollen en dan bij veelgestelde vragen. Staat netjes het energiegebruik vermeld in alle standen.
Overigens is 23,2ct/kWh wel een erg oude prijs. 17ct is realistischer. Overigens wil ik dus ook niet zo'n stroomvreter ik huis ;-)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ah goed opgemerkt. Ik had zitten zoeken voor de andere set top boxes en modems en vond niets. Ik dacht hoopte dat ze Horizon Box getallen "maxima" waren.TFHfony schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:11:
[...]
Die worden anders netjes genoemd op deze pagina:
https://www.ziggo.nl/klan...rgieverbruik-en-stand-by/
Naar beneden scrollen en dan bij veelgestelde vragen. Staat netjes het energiegebruik vermeld in alle standen.
Hoe moet ik "Staat je Horizon Mediabox ingesteld op Midden? Dan schakelt de mediabox automatisch naar Hoog zodra er een programma opgenomen moet worden." lezen? Wanneer je deze week iets opneemt staat de Horizon Box meteen in hoog?
Bij een ander tarief kan je de TCO niet vergelijkenOverigens is 23,2ct/kWh wel een erg oude prijs. 17ct is realistischer. Overigens wil ik dus ook niet zo'n stroomvreter ik huis ;-)
Wat vaak wordt vergeten is dat de Horizonbox een alles-in-1 apparaat is. Dus dtv+kabelmodem+wifi router. Het verbruik is nog steeds hoog maar in principe zijn het 3 apparaten in één.TFHfony schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:11:
Overigens wil ik dus ook niet zo'n stroomvreter ik huis ;-)
Als je het niet als alles-in-1 oplossing gebruikt, maar een losse kabelmodem en router erbij neemt dan is er natuurlijk wel wat verspilling.
Vraag me af of er een manier is om met bijvoorbeeld Android een tweede horizon box te sim/emuleren valt, door met de iptv server van ziggo te connecten en de smartcard nr van de main box te klonen.
Oid.
De tweede box werkt met iptv lijkt me, aangezien het via eth en wifi kan werken. Wat zijn dan de ip adressen.
Oid.
De tweede box werkt met iptv lijkt me, aangezien het via eth en wifi kan werken. Wat zijn dan de ip adressen.
Toen ik nog de horizon box gebruikte, kon ik hem prima op de ECO stand zetten in combinatie met geplande opnames. De box startte ruim op tijd vanzelf op om de opname te kunnen creëren.
Wat me wel opviel was dat de horizon box vaak, zonder (voor mij) bekende reden vaak opstartte, om na een half uur vanzelf weer uit te gaan. Zal wel een timer in zitten die elke x uur (12 ofso) checkte voor updates oid.
Wat me wel opviel was dat de horizon box vaak, zonder (voor mij) bekende reden vaak opstartte, om na een half uur vanzelf weer uit te gaan. Zal wel een timer in zitten die elke x uur (12 ofso) checkte voor updates oid.
Zag dat ik geen opnames meer op afstand via de Horizon app kan instellen op m'n Cisco box als die in eco modus staat. Dat werkte eerst nog wel.
De meeste kabelmodems zijn ook meteen routers en access points. Dus hij neemt maar één extra functie over, dus twee in éénMr. Jinx schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:28:
[...]
Wat vaak wordt vergeten is dat de Horizonbox een alles-in-1 apparaat is. Dus dtv+kabelmodem+wifi router. Het verbruik is nog steeds hoog maar in principe zijn het 3 apparaten in één.
Als je het niet als alles-in-1 oplossing gebruikt, maar een losse kabelmodem en router erbij neemt dan is er natuurlijk wel wat verspilling.
Voor de gebruikers waar een kabelmodem niet als router voldoet (wij) voldoet de Horizon ook echt niet als router en access point. Sterker nog: Dat DHCP gedrag van een Horizon is verschrikkelijk irritant…
Tja het spul is natuurlijk ontwikkeld voor de massa. 99,999% van de klanten gebruikt die modems en Horizons ''as is''. Welk DHCP gedrag doel je op eigenlijk? Dat werkt namelijk prima hier. Overigens als hij in midden staat gaat ie maar een uurtje op HOOG (eigenlijk aan dus) om op te nemen hé. Hij blijft niet op hoog staan vanaf dat jij hem hebt geprogrammeerd tot ie klaar is met opnemen.
Nee dit gaat niet is beveiligd. Bovendien connect hij met de main box/gateway en niet met een iptv server.Manke schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:36:
Vraag me af of er een manier is om met bijvoorbeeld Android een tweede horizon box te sim/emuleren valt, door met de iptv server van ziggo te connecten en de smartcard nr van de main box te klonen.
Oid.
Dit klopt, echter valt je tv gids vaak weg als je niet veel tv kijkt elke week. (Gebeurd na maand ongeveer). Dit omdat de Horizon een bepaalde tijd in standby moet staan elke week om te tv gids te updaten. Dus grote kans dat dit niet lekker gaat werkenTereZz schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 19:21:
Toen ik nog de horizon box gebruikte, kon ik hem prima op de ECO stand zetten in combinatie met geplande opnames. De box startte ruim op tijd vanzelf op om de opname te kunnen creëren.
[ Voor 69% gewijzigd door Jim423 op 01-10-2016 20:49 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Dat hij een hele range pakt en/of DHCP replies stuurt als hij als client in het netwerk zit. Daarom heb ik hem in fZiggo gebied "bestaand netwerk" uitgezet.Jim423 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 20:43:
Welk DHCP gedrag doel je op eigenlijk? Dat werkt namelijk prima hier.
Het kabelmodem blijft sowieso aanstaan, ook als hij data via een ander netwerk heeft…
Gelukkig! Dat is dus wel netjes geïmplementeerd. Door de verwoording dacht ik dat hij op HOOG bleef staan (om bijvoorbeeld EPG wijzigingen te volgen) totdat de opname geweest wasOverigens als hij in midden staat gaat ie maar een uurtje op HOOG (eigenlijk aan dus) om op te nemen hé. Hij blijft niet op hoog staan vanaf dat jij hem hebt geprogrammeerd tot ie klaar is met opnemen.
Een uur? Ik neem aan dat je daarmee "alleen tijdens de opname" bedoelde? Mijn TV gaat 3 minuten vóór de start van een geplande opname aan en meteen na afloop weer uit. Een uur is zwaar overkillJim423 schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 20:43:
Tja het spul is natuurlijk ontwikkeld voor de massa. 99,999% van de klanten gebruikt die modems en Horizons ''as is''. Welk DHCP gedrag doel je op eigenlijk? Dat werkt namelijk prima hier. Overigens als hij in midden staat gaat ie maar een uurtje op HOOG (eigenlijk aan dus) om op te nemen hé. Hij blijft niet op hoog staan vanaf dat jij hem hebt geprogrammeerd tot ie klaar is met opnemen.
Maakt dit van de main box dan niet een IPTV server? Misschien valt daar inderdaad wel mee te babbelen.[...]
Nee dit gaat niet is beveiligd. Bovendien connect hij met de main box/gateway en niet met een iptv server.
Ja een programma duurt ongeveer een uur toch in de regel. Je kan hem instellen standaard staat hij op 5min voor de EPG time to start ingesteld uit mijn hoofd met 10min uitloop volgens mij.Jerrythafast schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 21:09:
[...]
Een uur? Ik neem aan dat je daarmee "alleen tijdens de opname" bedoelde? Mijn TV gaat 3 minuten vóór de start van een geplande opname aan en meteen na afloop weer uit. Een uur is zwaar overkillThat said, alles beter dan dat hij op hoog blijft hangen zolang er ergens in de toekomst een geplande opname moet starten. De verwoording van Ziggo was inderdaad wel op die manier te interpreteren.
[...]
Maakt dit van de main box dan niet een IPTV server? Misschien valt daar inderdaad wel mee te babbelen.
Je kan overigens niet babbelen met de IPTV server. Kijk maar eens onder de opties onder uitgebreide instellingen. Hier staan het aantal toegestane extra clients. Het zou misschien mogelijk zijn om een stream te intercepten als je daadwerkelijk een client hebt draaien thuis echter heb je dan de oplossing voor een probleem wat er niet is aangezien je de client hebt en toch die 5 euro betaald pm.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik heb een ubee modem. Vandaag keek ik in de web interface en deze zag er anders uit dan een paar dagen geleden. Ws. heeft het modem een update gehad. Wat me opvalt is dat er bij rf downstream nu een oranje vinkje staat. Er staat verder geen uitleg over de kleur, maar oranje komt op mij over als niet helemaal goed. (overigens haal ik wel de volle 40mbit van mijn abo).
Weet iemand wat dat oranje vinkje betekent?
Geen idee. Bij mij is hij ook oranje sinds ik firmware versie 9.12.7009 heb (7 februari 2016). De inlogpagina van deze firmware versie zag er behoorlijk anders uit dan van de voorgaande. Heb jij nu versie 9.12.7009 pas gekregen of heb jij weer een nieuwere? Hier trouwens een Ubee EVW321b om precies te zijn. Mijn bevindingen over versie 9.12.7009 had ik in deze post opgeschreven (in het IPv6 topic omdat dat de voornaamste wijzigingen waren destijds).Palomar schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 23:36:
Ik heb een ubee modem. Vandaag keek ik in de web interface en deze zag er anders uit dan een paar dagen geleden. Ws. heeft het modem een update gehad. Wat me opvalt is dat er bij rf downstream nu een oranje vinkje staat. Er staat verder geen uitleg over de kleur, maar oranje komt op mij over als niet helemaal goed. (overigens haal ik wel de volle 40mbit van mijn abo).
[ Voor 10% gewijzigd door Jerrythafast op 02-10-2016 00:19 ]
Bij mij staat er versie 9.9.6008, maar ik heb een ubee evw320b. Inlogpagina was idd ook anders.Jerrythafast schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 00:13:
[...]
Geen idee. Bij mij is hij ook oranje sinds ik firmware versie 9.12.7009 heb (7 februari 2016). De inlogpagina van deze firmware versie zag er behoorlijk anders uit dan van de voorgaande. Heb jij nu versie 9.12.7009 pas gekregen of heb jij weer een nieuwere? Hier trouwens een Ubee EVW321b om precies te zijn. Mijn bevindingen over versie 9.12.7009 had ik in deze post opgeschreven (in het IPv6 topic omdat dat de voornaamste wijzigingen waren destijds).
Is dat uberhaupt niet een heel oud modem? Ik kan bijv. niet 2.4ghz en 5ghz tegelijk doen.
EVW320b is inderdaad redelijk oud, maar als je concurrent dual-band WiFi niet nodig hebt en geen 300 Mbit abonnement hebt voldoet hij nog prima.Palomar schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 00:25:
[...]
Bij mij staat er versie 9.9.6008, maar ik heb een ubee evw320b. Inlogpagina was idd ook anders.
Is dat uberhaupt niet een heel oud modem? Ik kan bijv. niet 2.4ghz en 5ghz tegelijk doen.
Ik ben (en ongetwijfeld geldt dit ook de andere bewoners van Het grote IPv6 topic) nu wel benieuwd of jij met jouw nieuwe firmware ook IPv6 hebt. De EVW320b heeft een poos geleden kortstondig IPv6 gehad maar daar waren toen firmware-issues mee. Schijnbaar hebben ze nu een nieuwe firmware voor je...
In dat topic zag ik idd screenshots met ipv6 staan, maar in mijn modem kwam ik het met de nieuwe firmware niet tegen...Jerrythafast schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 08:10:
[...]
EVW320b is inderdaad redelijk oud, maar als je concurrent dual-band WiFi niet nodig hebt en geen 300 Mbit abonnement hebt voldoet hij nog prima.
Ik ben (en ongetwijfeld geldt dit ook de andere bewoners van Het grote IPv6 topic) nu wel benieuwd of jij met jouw nieuwe firmware ook IPv6 hebt. De EVW320b heeft een poos geleden kortstondig IPv6 gehad maar daar waren toen firmware-issues mee. Schijnbaar hebben ze nu een nieuwe firmware voor je...
Weet iemand dit? Ik zie door de pakketten het bos niet meer. Mijn opa heeft de volgende pakketten op zijn factuur staan:
FOX Sports Compleet - € 24,95
Ziggo Sport Totaal - € 14,95
Ik kan alleen het pakket Ziggo Sport Totaal nergens terug vinden (dit was vroeger Sport 1)
Heeft opa met FOX Sports Compleet niet ook Ziggo Sport Totaal
Met FOX Sports Eredivisie en FOX Sports International in één pakket geniet je van zowel nationale als internationale sporten. Eerste 3 maanden voor € 17,95 p/m. Daarna € 24,95.
Ik kan alleen het pakket Ziggo Sport Totaal nergens terug vinden (dit was vroeger Sport 1)
Met FOX Sports Eredivisie en FOX Sports International in één pakket geniet je van zowel nationale als internationale sporten. Eerste 3 maanden voor € 17,95 p/m. Daarna € 24,95.
edit:
Hmm pakket Ziggo Sport Totaal toch gevonden, maar als Ziggo abonnee zijn sommige zenders ook weer "standaard" toch?
http://www.ziggosporttota...408-campagne-artikel.html
Hmm pakket Ziggo Sport Totaal toch gevonden, maar als Ziggo abonnee zijn sommige zenders ook weer "standaard" toch?
[ Voor 15% gewijzigd door JB op 03-10-2016 08:41 ]
Mijn boefje is liev!
Ziggo Sport is maar 1 kanaal en zend alleen bepaalde wedstrijden/races uit, Ziggo Sport Totaal omvat alle zenders en zend dus ook alle wedstrijden en races uit die ze in licentie hebben.
FOX Sports heeft weer andere sporten in licentie en is een apart bedrijf.
FOX Sports heeft weer andere sporten in licentie en is een apart bedrijf.
Ik heb inmiddels de UTP kabel uit de Horizon box gehaald. De Engenius router heb ik vervangen door een Asus RT-N66U (die ik oorspronkelijk ook had). Alles draait nu al een paar dagen weer als een zonnetje, hopelijk blijft het zo.menzo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:30:
[...]
Dan heeft het niet zo veel zin, Ja. Haal dan wel de UTP kabel er uit anders blijft hij rare dingen doen.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik zou wel kijken naar het FOX compleet, omdat Fox wua internationaal voetbal bijna niets meer heeft?JB schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 08:34:
Weet iemand dit? Ik zie door de pakketten het bos niet meer. Mijn opa heeft de volgende pakketten op zijn factuur staan:
Ik kan alleen het pakket Ziggo Sport Totaal nergens terug vinden (dit was vroeger Sport 1)![]()
edit:
De meeste competities internationaal zitten bij Ziggo sport (Spaans, Engels, Italiaans)
Float like a butterfly, sting like a bee.
Fox Sports Compleet is dan ook maar 2-3 euro duurder dan Fox Eredivisie.martinusz schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:38:
[...]
Ik zou wel kijken naar het FOX compleet, omdat Fox wua internationaal voetbal bijna niets meer heeft?
De meeste competities internationaal zitten bij Ziggo sport (Spaans, Engels, Italiaans)
Ja en daar zit de Bundesliga in. Dorpsgenoot (en maat van mij) speelt in de Bundesliga dus die moet erop blijvenoutlandos schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:15:
[...]
Fox Sports Compleet is dan ook maar 2-3 euro duurder dan Fox Eredivisie.
Mijn boefje is liev!
Weet iemand of Ziggo nog wat gaan doen aan hun pakketten binnen afzienbare tijd? Ik zit te overwegen om over te stappen maar ik vind 40/4 net te weinig en 150/15 weer veel te veel (en dan met name de download,de upload is zeer welkom). Ik snap werkelijk niet dat ze zo'n groot verschil tussen die twee pakketten hebben zitten.
[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 03-10-2016 13:18 ]
Dat weet niemand, er zit juist een groot verschil tussen om niet teveel pakketten aan te bieden (maakt het overzichtelijker) en daarnaast willen ze je liever op een duurder dan een instap abonnement hebben.tiguan schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:17:
Weet iemand of Ziggo nog wat gaan doen aan hun pakketten binnen afzienbare tijd? Ik zit te overwegen om over te stappen maar ik vind 40/4 net te weinig en 150/15 weer veel te veel (en dan met name de download,de upload is zeer welkom). Ik snap werkelijk niet dat ze zo'n groot verschil tussen die twee pakketten hebben zitten.
het verschil is maar 10 euro per maand. Als je daar allemaal pakketten tussen gaat zetten met 2 euro verschil van elkaar krijg je weer zo'n wildgroei aan abonnementsvormen die Ziggo eerst ook had. Denk dat dat de reden is...tiguan schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:17:
Ik snap Ziggo wel. Maar juist door het grote verschil zit ik nu ADSL te overwegen, daar krijg je voor een redelijkere prijs meer upload. Ben alleen een beetje huiverig voor ADSL
Met ADSL is de afstand naar de wijkcentrale behoorlijk van invloed op de snelheid van je verbinding. Ik heb zelf het idee dat het ook storingsgevoeliger is.tiguan schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:34:
Ik snap Ziggo wel. Maar juist door het grote verschil zit ik nu ADSL te overwegen, daar krijg je voor een redelijkere prijs meer upload. Ben alleen een beetje huiverig voor ADSL
Dan liever een tientje meer kwijt zijn per maand en wel een stabiele verbinding hebben. Die is dan ook gelijk wat sneller.
Klopt, ik zit maar liefst 2700m van de centrale af volgens de postcodecheck. Toch hoor ik van veel mensen dat de upload niet verkeerd is bij *DSL en dat de verbinding ook stabiel is. Bij Ziggo krijg je letterlijk wat ze je geven, bij ADSL schijn je "wat technisch mogelijk is" te krijgen. Maar dat is natuurlijk ook weer op individuele basis. Ik vind 't maar een lastige keuze 
Vroeger was 't een no-brainer, maar sinds VDSL een flinke boost heeft gekregen...
Vroeger was 't een no-brainer, maar sinds VDSL een flinke boost heeft gekregen...
[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 03-10-2016 13:43 ]
Geen glasvezel mogelijkheden begrijp ik?tiguan schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:42:
Klopt, ik zit maar liefst 2700m van de centrale af volgens de postcodecheck. Toch hoor ik van veel mensen dat de upload niet verkeerd is bij *DSL en dat de verbinding ook stabiel is. Bij Ziggo krijg je letterlijk wat ze je geven, bij ADSL schijn je "wat technisch mogelijk is" te krijgen. Maar dat is natuurlijk ook weer op individuele basis. Ik vind 't maar een lastige keuze
Mijn boefje is liev!
Nee helaas stopt onze glasvezelprovider ermee eind dit jaar. Iedereen krijgt een aanbod om over te stappen op KPN DSL, maar die is relatief duur.
[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 03-10-2016 14:02 ]
Hillegom zeker?tiguan schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:01:
Nee helaas stopt onze glasvezelprovider ermee eind dit jaar. Iedereen krijgt een aanbod om over te stappen op KPN DSL, maar die is relatief duur.
Telfort werkt uitstekend in Hillegom is mijn ervaring (en niet alleen op mijn eigen adres).
Klopt. Het rotte is dat je bij elke provider meteen een jaar abbo moet afnemen. Je kan niet ff een maandje testen ofzo.raven22 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:33:
[...]
Hillegom zeker?
Telfort werkt uitstekend in Hillegom is mijn ervaring (en niet alleen op mijn eigen adres).
Volgens mij geldt de 14 dagen bedenktijd regel ook voor providerstiguan schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:41:
[...]
Klopt. Het rotte is dat je bij elke provider meteen een jaar abbo moet afnemen. Je kan niet ff een maandje testen ofzo.
Goed dat je dat zegt, daar had ik niet bij stil gestaan.ArcticWolf schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:55:
[...]
Volgens mij geldt de 14 dagen bedenktijd regel ook voor providers
Ziggo hoef ik niet te testen, daarvan weet ik wel dat het goed is.
[ Voor 33% gewijzigd door tiguan op 03-10-2016 15:24 ]
Heb je niemand in je omgeving die ervaring met een van de providers heeft die je overweegt? Ik ben zelf ook de prijsverhoging op prijsverhoging-politiek van Ziggo een beetje zat. Leuk dat ik om de zoveel tijd weer een extra verhoging van de download krijg, maar daar zit voor mij persoonlijk geen added value meer in. Ook met 120mbit kon ik zal zo'n beetje alles wat ik wilde, naar 300mbit gaan had niet meer gehoeven. En Ziggo was prima, maar begint ook steeds klantonvriendelijker te worden nu LG harder begint te drukken op de aandeelhouderswaarde.
Om een overstap kwa besparing en snelle up- en download echt de moeite waard te maken zou ik naar een provider als Fiber over moeten, maar daar heb ik gezien de slechte verhalen een paar maanden geleden maar vanaf gezien. Vorige week bleek maar weer dat dit een goede keuze is geweest.
M'n zusje en m'n moeder hebben allebei Telfort en zijn daar super tevreden mee. De keren dat er een vraag of een probleem was, dan werd het snel en adequaat opgepakt. Als ze bij jou een fatsoenlijke snelheid kunnen leveren ga je er ten opzichte van de huidige Ziggo administratief naar mijn idee in ieder geval niet op achteruit.
Om een overstap kwa besparing en snelle up- en download echt de moeite waard te maken zou ik naar een provider als Fiber over moeten, maar daar heb ik gezien de slechte verhalen een paar maanden geleden maar vanaf gezien. Vorige week bleek maar weer dat dit een goede keuze is geweest.
M'n zusje en m'n moeder hebben allebei Telfort en zijn daar super tevreden mee. De keren dat er een vraag of een probleem was, dan werd het snel en adequaat opgepakt. Als ze bij jou een fatsoenlijke snelheid kunnen leveren ga je er ten opzichte van de huidige Ziggo administratief naar mijn idee in ieder geval niet op achteruit.
Het gras lijkt altijd groener aan de overkant heHvB83 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:23:
Heb je niemand in je omgeving die ervaring met een van de providers heeft die je overweegt? Ik ben zelf ook de prijsverhoging op prijsverhoging-politiek van Ziggo een beetje zat. Leuk dat ik om de zoveel tijd weer een extra verhoging van de download krijg, maar daar zit voor mij persoonlijk geen added value meer in. Ook met 120mbit kon ik zal zo'n beetje alles wat ik wilde, naar 300mbit gaan had niet meer gehoeven. En Ziggo was prima, maar begint ook steeds klantonvriendelijker te worden nu LG harder begint te drukken op de aandeelhouderswaarde.
Daarom heb ik het ook niet gedaan, want uiteindelijk heb ik 6 jaar Ziggo nu denk ik pas 1x een storing gehad (buiten dat DNS-gebeuren vorig jaar, waar je met wat vogelen ook wel weer omheen kwam). Die paar euro per maand extra heb ik er dan wel voor over. Dat weet Ziggo ook wel.
Verwijderd
Op basis van tarieven valt er weinig te halen. De verschillen tussen Ziggo en KPN (gevolgd KPN's door talloze bastaardkinderen) zijn dermate klein dat die voor mij geen reden om te switchen zijn.
Veel belangrijker zijn de faciliteiten en snelheden. Wat dat laatste betreft is Ziggo gewoon onder de maat. Maar qua faciliteiten zijn zij nog de enige die ongedeerd DVB-C bieden voor het basispakket. De enige glasvezelproviders die dat nog heeft is Telfort oude propositie maar daar kun je geen nieuw contract afsluiten.
Veel belangrijker zijn de faciliteiten en snelheden. Wat dat laatste betreft is Ziggo gewoon onder de maat. Maar qua faciliteiten zijn zij nog de enige die ongedeerd DVB-C bieden voor het basispakket. De enige glasvezelproviders die dat nog heeft is Telfort oude propositie maar daar kun je geen nieuw contract afsluiten.
Je kunt natuurlijk ook downgraden naar 150Mbit als dat voldoende is, niemand verplicht je om 300Mbit af te nemen. Ik heb even op 150MBit gezet maar ga weer terug naar 40Mbit, is voor mij snel genoeg. Ik merkte geen verschil (ja een download duurde iets langer, maar is niet erg).HvB83 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:23:
Ook met 120mbit kon ik zal zo'n beetje alles wat ik wilde, naar 300mbit gaan had niet meer gehoeven.
Ondanks dat ik sinds dial-up bij xs4all zat toch de overstap naar Ziggo gemaakt (vanwege de vele problemen bij mij met DSL) omdat KPN geen verantwoordelijkheid neemt voor hun netwerk wat oud en versleten is in mijn omgeving. Leuk dat de wijkcentrale op glas zit maar zolang alles van de centrale tot aan de deur verrot is en ouder is dan menig bewoner hier in de buurt... nee...
Ziggo heeft voor mij eigenlijk zonder problemen gewerkt vanaf de dag dat ik het heb, van 28mbit (wat 55 was en steeds minder werd..) naar 300/30 ben ik zeer tevreden! Ook glas komt er niet door hier, misschien in 2020 of zelfs later (wat de geruchten zijn) verwacht ik ook geen verandering in de houding van KPN zelf.
Dan maar een tientje meer en een stabiele lijn dan een halfgare DSL lijn die door een waterleiding binnenkomt.
Glas ligt hier letterlijk 30meter vandaan maar niemand wil het aanbieden, kan wel maar dan moet ik even 7500 euro aansluitkosten betalen en ~350 p/m voor 100/50 als ik het me goed herinner.
Nee hoor dan maar Ziggo en leven met een prijsverhoging, dan maar 3 biertjes minder in de maand.
Ziggo heeft voor mij eigenlijk zonder problemen gewerkt vanaf de dag dat ik het heb, van 28mbit (wat 55 was en steeds minder werd..) naar 300/30 ben ik zeer tevreden! Ook glas komt er niet door hier, misschien in 2020 of zelfs later (wat de geruchten zijn) verwacht ik ook geen verandering in de houding van KPN zelf.
Dan maar een tientje meer en een stabiele lijn dan een halfgare DSL lijn die door een waterleiding binnenkomt.
Glas ligt hier letterlijk 30meter vandaan maar niemand wil het aanbieden, kan wel maar dan moet ik even 7500 euro aansluitkosten betalen en ~350 p/m voor 100/50 als ik het me goed herinner.
Nee hoor dan maar Ziggo en leven met een prijsverhoging, dan maar 3 biertjes minder in de maand.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
Ik ben wel redelijk klaar met Ziggo.
Sinds gisteren weer eens geen internet, reeds 14 uur nu.
Derde keer dit jaar.
Geen informatie, geen excuses, geen compensatie.
Broddelwerk...
Sinds gisteren weer eens geen internet, reeds 14 uur nu.
Derde keer dit jaar.
Geen informatie, geen excuses, geen compensatie.
Broddelwerk...
Ligt dit echt aan Ziggo (en hebben de buren er ook last van), wat geeft Ziggo op als reden?
Same. Ook slecht/geen internet sinds gisteravond.
Gisteravond ging nog, de verbinding was heel instabiel en moest een aantal keer refreshen voordat ik elke pagina kon laden. Ik had eigenlijk het idee dat ik geen requests kon zenden en het probleem bij de upload ligt (pure aanname want ik weet niet hoe het precies werkt). Dit idee kreeg ik toen ik gisteravond een speedtest probeerde. Hij haalde gewoon netjes 200mbit down (na 20 keer refreshen voordat de speedtest website het deed), en bij het testen van de uploadsnelheid gebeurde er niks en kreeg ik timed out melding (een paar verschillende speedtests geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem).
Sinds vanochtend heb ik helemaal geen internet meer.
Dit geeft de storingenpagina op de site van ziggo weer:
Internet, Bellen
Status:
We zijn het voor je aan het oplossen
Bekend sinds
dinsdag 4 oktober om 11.23
(Dat bekend sinds stond trouwens vanochtend op 8 uur meen ik me te herinneren, waarom dat verschuift weet ik niet)
Gisteravond ging nog, de verbinding was heel instabiel en moest een aantal keer refreshen voordat ik elke pagina kon laden. Ik had eigenlijk het idee dat ik geen requests kon zenden en het probleem bij de upload ligt (pure aanname want ik weet niet hoe het precies werkt). Dit idee kreeg ik toen ik gisteravond een speedtest probeerde. Hij haalde gewoon netjes 200mbit down (na 20 keer refreshen voordat de speedtest website het deed), en bij het testen van de uploadsnelheid gebeurde er niks en kreeg ik timed out melding (een paar verschillende speedtests geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem).
Sinds vanochtend heb ik helemaal geen internet meer.
Dit geeft de storingenpagina op de site van ziggo weer:
Internet, Bellen
Status:
Bekend sinds
(Dat bekend sinds stond trouwens vanochtend op 8 uur meen ik me te herinneren, waarom dat verschuift weet ik niet)
Verwijderd
Ja, dit ligt echt aan Ziggo.jongetje schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:37:
Ligt dit echt aan Ziggo (en hebben de buren er ook last van), wat geeft Ziggo op als reden?
Vanaf mijn AOP is alles in orde, meerdere malen getest door monteurs.
En Ziggo geeft nooit een reden, of een verklaring, of een excuus.
Het ligt altijd aan de consument zijn kabel, modem etc.
Kijk, dingen kunnen wel eens mis gaan, dat snap ik.
Maar ben daar eerlijk over, neem je klanten serieus, informeer ze en neem verantwoordelijkheid voor je fouten.
Daar snapt Ziggo helemaal niks van.
Aandeelhouders en uiterlijkheden zijn belangrijker dan klanten.
Dat verschuiven ze omdat anders oplostijden te lang duren en dat staat natuurlijk niet sjiek.PhysicalMagic schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:01:
Status:
Bekend sinds
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2016 13:05 ]
Wat heb je als klant aan info als: Eindversterker RT34 - XX0012- 003 - 002 - 003 heeft een defecte retour pop meter?Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:03:
[...]
Ja, dit ligt echt aan Ziggo.
Maar ben daar eerlijk over, neem je klanten serieus, informeer ze en neem verantwoordelijkheid voor je fouten.
[...]
Dat verschuiven ze omdat anders oplostijden te lang duren en dat staat natuurlijk niet sjiek.
Totaal niets.
99% Van de storingen liggen bij de binnenhuis bekabeling van de klant (incl. AOP) en die 1% is daad werkelijk Ziggo het probleem. Die 1% is van dusdanig technische aard dat de klant informeren totaal geen zin heeft. Het opsporen van de storing neemt tijd in beslag. Het daadwerkelijk oplossing kan een 1 minute fix zijn. Maar er zijn ook storingen die zichtbaar aanwezig zijn maar enorm lastig op te sporen. Er is een storing en hij is opgelost is voldoende om naar de klant te communiceren. De wijze waarop dat gebeurd. Tja gaat soms zo lastig.
En je hebt werkelijk geen idee hoe Ziggo intern werkt. Als je denkt dat het om aandeelhouders en uiterlijkheden gaat en niet om de klant, dan denk je veel te ver van de werkelijkheid.
Dat dacht ik idd al. Maar aangezien ik sinds gisteravond al een storing heb, krijg ik als klant het idee dat het wel heel lang duurde voordat ze zelf door hadden dat er een storing was/is.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:03:
Dat verschuiven ze omdat anders oplostijden te lang duren en dat staat natuurlijk niet sjiek.
Verwijderd
Ik geloof dat er iemand bij Ziggo werkt..MediaZoo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:22:
[...]
Wat heb je als klant aan info als: Eindversterker RT34 - XX0012- 003 - 002 - 003 heeft een defecte retour pop meter?
Totaal niets.
99% Van de storingen liggen bij de binnenhuis bekabeling van de klant (incl. AOP) en die 1% is daad werkelijk Ziggo het probleem. Die 1% is van dusdanig technische aard dat de klant informeren totaal geen zin heeft. Het opsporen van de storing neemt tijd in beslag. Het daadwerkelijk oplossing kan een 1 minute fix zijn. Maar er zijn ook storingen die zichtbaar aanwezig zijn maar enorm lastig op te sporen. Er is een storing en hij is opgelost is voldoende om naar de klant te communiceren. De wijze waarop dat gebeurd. Tja gaat soms zo lastig.
En je hebt werkelijk geen idee hoe Ziggo intern werkt. Als je denkt dat het om aandeelhouders en uiterlijkheden gaat en niet om de klant, dan denk je veel te ver van de werkelijkheid.
Ten eerste:
Ik heb geen kritiek op de persoonlijke motivatie van individuele werknemers.
Ik ben altijd door de Helpdeskmedewerkers op een uitstekende manier geholpen.
Echter wel geholpen binnen het mandaat dat deze medewerkers gekregen hebben van de managers hoger in de boom.
En dat mandaat is helaas niet veel meer dan:
- zit de kabel goed
- heb je het modem al een keer gereset.
- we kunnen een monteur sturen.
En als dan de monteur kwam dan werden er weer metingen gedaan en alles was in orde.
En ik was over de hulp van de monteur elke keer te spreken.
Het probleem lag dan weer in de wijkkast of in een of andere switch verder in het netwerk.
Dus de persoonlijke interactie met Ziggo medewerkers is altijd uitstekend geweest. Die bekritiseer ik ook niet.
Verder zou ik ook nooit poep spuien over een dienst als de problemen door mij zelf veroorzaakt zouden zijn.
Ondanks alle goodwill van individuele Ziggo medewerkers blijft het resultaat van mijn ervaringen met de diensten van dit bedrijf als volgend:
- het probleem ligt altijd bij de klant
- problemen worden niet/slecht opgelost
- er wordt niet gecommuniceerd
- er worden geen excuses aangeboden.
En ik verwacht als klant van een ISP als Ziggo gewoon meer.
In ieder geval dat je niet een paar keer per jaar, voor langere tijd geen internet hebt.
Want als dat gebeurt dan heb je als ISP je zaakjes gewoon NIET op orde.
Verwijderd
Ik kreeg net een mail van ziggo: film1 voor 5 euro per maand voor de komende 3 maand, maar het abonnement nemen is complex. De ziggo site ligt eruit, er is kennelijk opeens een landelijke storing met horizon en wat al niet meer... man man man, het gaat niet lekker daar.
Vanavond film1 kijken zit er denk ik niet in
edit: site werkt weer, maar zie wel korting staan, maar als je besteld zie je alleen maandabedrag 15 euro... jammer, ben misschien te vroeg.
edit2: telefonisch maar geregeld, maar het zou minimaal 24 uur duren voordat ik het kanaal had, misschien met heel veel geluk vanavond nog. Dat was eerst anders, maar het zal wel.
Vanavond film1 kijken zit er denk ik niet in
edit: site werkt weer, maar zie wel korting staan, maar als je besteld zie je alleen maandabedrag 15 euro... jammer, ben misschien te vroeg.
edit2: telefonisch maar geregeld, maar het zou minimaal 24 uur duren voordat ik het kanaal had, misschien met heel veel geluk vanavond nog. Dat was eerst anders, maar het zal wel.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 20:25 ]
Ik had een technische vraag over het bridgen van mijn modem, hub functionaliteit en nog wat andere dingen. In eerste instantie belde ik naar Ziggo, maar daar was het zo druk dat mij werd aangeraden een andere keer te bellen.
Toen ontdekte ik de chat. Ik kreeg binnen een minuut direct contact met een medewerker, Johan. Geen bot. Deze medewerker begreep mijn uitdaging, dacht mee en samen zijn we, tussen het uitwisselen van whiskytips en fantasyschrijvers, tot een oplossing gekomen.
Ik kan heel kritisch zijn op Ziggo, heb vorig jaar een hoop gedoe gehad met de aansluiting in mijn nieuwe huis. Ook dat hebben ze uiteindelijk netjes opgelost, maar voor het gesprek van vanavond wil ik gewoon een pluim geven, dat is verdiend.
Mag ook wel eens toch? Topservice van Ziggo!
Toen ontdekte ik de chat. Ik kreeg binnen een minuut direct contact met een medewerker, Johan. Geen bot. Deze medewerker begreep mijn uitdaging, dacht mee en samen zijn we, tussen het uitwisselen van whiskytips en fantasyschrijvers, tot een oplossing gekomen.
Ik kan heel kritisch zijn op Ziggo, heb vorig jaar een hoop gedoe gehad met de aansluiting in mijn nieuwe huis. Ook dat hebben ze uiteindelijk netjes opgelost, maar voor het gesprek van vanavond wil ik gewoon een pluim geven, dat is verdiend.
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Verwijderd
Whiskey en fantasy, top vent inderdaad. Twee grote liefhebberijen van mij ook, grappig dat je dan zo iemand tegenkomt in de chat.A-Tray schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:46:
Ik denk alleen dat zijn werkgever het minder top vind, maar ach.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 20:55 ]
Dat zal vast wel meevallen, dit soort medewerkers maken een bedrijf juist. Daarnaast had hij tijdens ons gesprek nog 4 mensen geholpen, dus de productie zal ook wel goed zitten.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:54:
[...]
Ik denk alleen dat zijn werkgever het minder top vind, maar ach.
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Verwijderd
Film1 telefonsich aangevraagd vandaag, na 2 uur werkte het op de tv, nog niet via de film1 app. Toch nog netjes aangezien de helpdesk dacht dat het 1 dag zou duren. Wel leuke actie, 3 maand voor 5 euro per maand, daarna zeg ik het weer op.
Hoop dat morgen de app werkt, dan kan ik streamen naar de chromecast. Via de reguliere uitzendingen kijken werkt niet echt bij ons omdat we dan altijd het begin missen.
Hoop dat morgen de app werkt, dan kan ik streamen naar de chromecast. Via de reguliere uitzendingen kijken werkt niet echt bij ons omdat we dan altijd het begin missen.
Ik wil mij ook aanmelden bij deze man. Fantasy boek tips heb ik niet nodig omdat mijn to read list al veel te lang is, maar whiskey tips zijn altijd welkom. Maarja, ziggo werkt meestal, dus vaak heb ik ze niet nodig en alles staat hier al in bridge mode. Dus johan zal ik waarschijnlijk niet spreken of hij moet hier in het whiskey topic of het boekentopic mee reageren.A-Tray schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:05:
Dat zal vast wel meevallen, dit soort medewerkers maken een bedrijf juist. Daarnaast had hij tijdens ons gesprek nog 4 mensen geholpen, dus de productie zal ook wel goed zitten.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2016 00:04 ]
MediaZoo werkt bij MediaZoo, dohVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:43:
[...]
Ik geloof dat er iemand bij Ziggo werkt..
Ten eerste:
Ik heb geen kritiek op de persoonlijke motivatie van individuele werknemers.
Ik ben altijd door de Helpdeskmedewerkers op een uitstekende manier geholpen.
Echter wel geholpen binnen het mandaat dat deze medewerkers gekregen hebben van de managers hoger in de boom.
En dat mandaat is helaas niet veel meer dan:
- zit de kabel goed
- heb je het modem al een keer gereset.
- we kunnen een monteur sturen.
En als dan de monteur kwam dan werden er weer metingen gedaan en alles was in orde.
En ik was over de hulp van de monteur elke keer te spreken.
Het probleem lag dan weer in de wijkkast of in een of andere switch verder in het netwerk.
Dus de persoonlijke interactie met Ziggo medewerkers is altijd uitstekend geweest. Die bekritiseer ik ook niet.
Verder zou ik ook nooit poep spuien over een dienst als de problemen door mij zelf veroorzaakt zouden zijn.
Ondanks alle goodwill van individuele Ziggo medewerkers blijft het resultaat van mijn ervaringen met de diensten van dit bedrijf als volgend:
- het probleem ligt altijd bij de klant
- problemen worden niet/slecht opgelost
- er wordt niet gecommuniceerd
- er worden geen excuses aangeboden.
En ik verwacht als klant van een ISP als Ziggo gewoon meer.
In ieder geval dat je niet een paar keer per jaar, voor langere tijd geen internet hebt.
Want als dat gebeurt dan heb je als ISP je zaakjes gewoon NIET op orde.
Maar goed, succes bij KPN het gras lijkt altijd groener aan de overkant
Soms weleens een TV zender op zwart of een modem reset 's nachts na werkzaamheden, maar daar blijft het bij.
Overigens kan ik hier 100/30Mbit VVDSL krijgen, maar ja... ben wel happy met m'n 300/30Mbit. Prijs verschil is ook minimaal (en dat weten KPN en Ziggo allebei heel goed

Inderdaad, heb het ook al een keertje gehad met een medewerker van Ziggo via de chat. Het idee wat ik toen kreeg is dat daar de druk lager is, geen wachttijd dus dan kun je zowiezo mensen uitgebreider te woord staan.A-Tray schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:46:
Ik had een technische vraag over het bridgen van mijn modem, hub functionaliteit en nog wat andere dingen. In eerste instantie belde ik naar Ziggo, maar daar was het zo druk dat mij werd aangeraden een andere keer te bellen.
Blijkbaar heeft Ziggo al meer dan een week een storing.
Heb laatst voor tweakers een modem getest, daarom de UBEE van ziggo in Brigde modus laten zetten (want dat kan je niet zelf doen).
Helaas moest die router op een gegeven moment weer terug. Na +/-20 minuten in de wacht hangen eindelijk een medewerker aan de telefoon. Hebben ze een storing, waardoor ze de routers niet uit bridge modus kunnen halen.
Prima, kan gebeuren.
Nou heb ik echter vandaag teruggebeld (wederom 20 minuten in de wacht), blijkt dat die storing er nog steeds is. Ze weten niet wanneer dit mogelijk opgelost is en kunnen mij geen andere suggestie geven dan: misschien helpt het als u u router reset... (werkt niet btw
)
Ik vind dit ronduit klantonvriendelijk.
Heb laatst voor tweakers een modem getest, daarom de UBEE van ziggo in Brigde modus laten zetten (want dat kan je niet zelf doen).
Helaas moest die router op een gegeven moment weer terug. Na +/-20 minuten in de wacht hangen eindelijk een medewerker aan de telefoon. Hebben ze een storing, waardoor ze de routers niet uit bridge modus kunnen halen.
Prima, kan gebeuren.
Nou heb ik echter vandaag teruggebeld (wederom 20 minuten in de wacht), blijkt dat die storing er nog steeds is. Ze weten niet wanneer dit mogelijk opgelost is en kunnen mij geen andere suggestie geven dan: misschien helpt het als u u router reset... (werkt niet btw
Ik vind dit ronduit klantonvriendelijk.
Heb ik ook last van. Mijn verbinding afgelopen maandag gedowngrade en bij het opnieuw inladen van het profiel in mijn modem kan ie alleen nog in de routerstand (schijnt "ergens" een storing et zijn). Mijn interne netwerk is nu dus achter een dubbele NAT en Ziggo heeft geen idee wanneer ze mijn modem weer in bridge kunnen zettendarasta schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:06:
Blijkbaar heeft Ziggo al meer dan een week een storing.

[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 07-10-2016 15:18 ]
Het lijkt mij aannemelijk dat Ziggo de configuratie wijziging wel zou kunnen terugdraaien. Het oplossen van de storing heeft dus gewoon geen prioriteit. De andere wijzigingen die er mogelijk geweest zijn gaan voor op de wens van users cross-sell leads die hun modem willen gebruiken zoals ze zelf willen lastig doenjongetje schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:17:
[...]
Heb ik ook last van. Mijn verbinding afgelopen maandag gedowngrade en bij het opnieuw inladen van het profiel in mijn modem kan ie alleen nog in de routerstand (schijnt "ergens" een storing et zijn). Mijn interne netwerk is nu dus achter een dubbele NAT en Ziggo heeft geen idee wanneer ze mijn modem weer in bridge kunnen zetten. Super irritant want mijn VoIP en bvackups vanaf NAS werkte dus ook even niet.
Als ik naar Ziggo bel om mijn modem in bridge/router mode te zetten, is het gebeurt binnen 5 minuutjes. Misschien 10-30 seconden in de wacht, en gelijk een medewerker die weet wat "bridge mode" betekend.
Máár de webcare afdeling van Ziggo is -sinds de overname- ronduit slecht. Het was vroeger één van de betere webcares, maar nu is het gewoon slecht.
Máár de webcare afdeling van Ziggo is -sinds de overname- ronduit slecht. Het was vroeger één van de betere webcares, maar nu is het gewoon slecht.
Wanneer was dit? Ik heb 30 minuten met iemand aan de telefoon gehangen en die heeft meerdere mensen om hulp gevraagd. Mijn modem is 3 keer opnieuw geladen met een profiel inclusief fabriek reset. Dus als het bij jou afgelopen week wel is gelukt ga ik zodirect weer bellen.Pilovali schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:06:
Als ik naar Ziggo bel om mijn modem in bridge/router mode te zetten, is het gebeurt binnen 5 minuutjes. Misschien 10-30 seconden in de wacht, en gelijk een medewerker die weet wat "bridge mode" betekend.
Met shields-up doe ik een scan en de volgende poorten krijgt een closed message:
67/bootps, 68/bootpc, 135/epmap, 137/netbios, 445/microsft-ds
Het is mij niet duidelijk waar de closed packet vanuit gestuurd wordt. Is het een ziggo switch, de modem of van mijn router zelf. Weet iemand de antwoord?
Kan iemand met een eigen router (ziggo in bridge) een all-service-port scan doen op grc.com?
Misschien is deze vraag reeds beantwoord, maar ik kan het niet vinden.
Het is mij niet duidelijk waar de closed packet vanuit gestuurd wordt. Is het een ziggo switch, de modem of van mijn router zelf. Weet iemand de antwoord?
Kan iemand met een eigen router (ziggo in bridge) een all-service-port scan doen op grc.com?
Een aantal weken geleden, tegen 15:00 dacht ik.jongetje schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 07:16:
[...]
Wanneer was dit? Ik heb 30 minuten met iemand aan de telefoon gehangen en die heeft meerdere mensen om hulp gevraagd. Mijn modem is 3 keer opnieuw geladen met een profiel inclusief fabriek reset. Dus als het bij jou afgelopen week wel is gelukt ga ik zodirect weer bellen.
Ik druk altijd op "technische ondersteuning" (of hoe dat ook heet).
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:03:
[...]
Ja, dit ligt echt aan Ziggo.
[...]
Vind jij...
Ik vind het precies het tegenover gestelde, het zou dus handig zijn dat je jouw mening niet als een feit neer gaat zetten want dan sla je de plank helaas mis...
Uiteraard lullig dat jij weleens problemen hebt, ik nooit, en als ik ze opbel voor wat dan ook (doe ik vrijwel niet.. 1x gedaan in de afgelopen 3 jaar wegens een verhuizing) dan ben ik direct koning.. Iets wat ik bij KPN (mobiel) totaal niet heb.. Ik moet KPN als koning behandelen anders doen ze niks.
judgewooden schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:51:
Met shields-up doe ik een scan en de volgende poorten krijgt een closed message:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| GRC Port Authority Report created on UTC: 2016-10-08 at 10:21:15 Results from scan of ports: 0-1055 2 Ports Open 0 Ports Closed 1054 Ports Stealth --------------------- 1056 Ports Tested NO PORTS were found to be CLOSED. Ports found to be OPEN were: 80, 443 Other than what is listed above, all ports are STEALTH. |
80 en 443 staan idd open bij mij
TC7210 in bridge icm Asus N66W router met Merlin fw.
Voldoende info zo?
Ubee ewv 3226 (bridged) -> Microtik RB2011UiAS-2HnD
Server: mail & webserver
GRC Port Authority Report created on UTC: 2016-10-08 at 11:11:52
Results from scan of ports: 0-1055
9 Ports Open
5 Ports Closed
1042 Ports Stealth
---------------------
1056 Ports Tested
Ports found to be OPEN were: 25, 80, 110, 143, 443, 465, 587,
993, 995
Ports found to be CLOSED were: 135, 137, 138, 139, 445
Other than what is listed above, all ports are STEALTH.
TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.
Server: mail & webserver
GRC Port Authority Report created on UTC: 2016-10-08 at 11:11:52
Results from scan of ports: 0-1055
9 Ports Open
5 Ports Closed
1042 Ports Stealth
---------------------
1056 Ports Tested
Ports found to be OPEN were: 25, 80, 110, 143, 443, 465, 587,
993, 995
Ports found to be CLOSED were: 135, 137, 138, 139, 445
Other than what is listed above, all ports are STEALTH.
TruStealth: FAILED - NOT all tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.
[ Voor 6% gewijzigd door Gusto op 08-10-2016 14:51 ]
Die storing is nog niet een aantal weken aan de gang. Ik heb al jaren mijn modem in bridge maar door die storing kan ie niet terug... Zal binnenkort weer eens bellen. Jammer dat de wachttijden sinds de fusie elk jaar langer worden.Pilovali schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:46:
[...]
Een aantal weken geleden, tegen 15:00 dacht ik.
Ik druk altijd op "technische ondersteuning" (of hoe dat ook heet).
Daarnaast zitten mensen nu in 2 verschillende klantensystemen en kan niet elke medewerker in elk systeem krijgen waardoor je soms 2 keer erg lang moet wachten.
Ik heb dus een nieuw modem van ziggo ontvangen. Maar om deze in bridgemodus te laten zetten moet ik eerst WiFiSpots uitzetten. Dit zou via MijnZiggo kunnen maar ik kan in het nieuwe dashboard nergens de optie vinden om het uit te zetten. Wel opties om m'n wachtwoord voor WifiSpots te wijzigen maar verder niks.
Het stomme is dat alle handleidingen op de Ziggo website nog voor de oude MijnZiggo dashboard zijn. Iemand enig idee waar deze optie tegenwoordig te vinden is?
Het stomme is dat alle handleidingen op de Ziggo website nog voor de oude MijnZiggo dashboard zijn. Iemand enig idee waar deze optie tegenwoordig te vinden is?
Misschien is het beter om ook even te (blijven) vermelden of je klant bij fZiggo of fUPC was. Gisteren heb ik de helpdesk gebeld voor een fUPC klant. Had direct na het keuze menu zonder wachttijd een medewerker te pakken welke mij prima kon helpen.
Van wat ik hier lees hebben fUPC klanten weinig tot geen issues met zowel diensten die wel/niet werken en contact met Ziggo. Maar hebben de fZiggo klanten wel problemen, omdat de "oude" helpdesk "overbelast" is en/of de klant niet naar de juiste "helpdesk" gestuurd word die in het juiste systeem kan werken.
Daarbij zijn ze intern de systemen aan het migreren naar fUPC systemen. Daar kan de klant zelf, zit in de firmware van modem vanuit CMTS, bridge/router kiezen. Dat dit via een klantcontactcenter verloopt is voor fUPC "vreemd". Mogelijk dat je dan op het fUPC platform zit met fZiggo firmware. Tja dan wordt het lastiger om bepaalde handelingen uit te voeren. Daarom is het met de verschillen tussen de fZiggo en fUPC systemen bijvoorbeeld in fZiggo gebied niet mogelijk om de Horizon als modem te laten werken.
Van wat ik hier lees hebben fUPC klanten weinig tot geen issues met zowel diensten die wel/niet werken en contact met Ziggo. Maar hebben de fZiggo klanten wel problemen, omdat de "oude" helpdesk "overbelast" is en/of de klant niet naar de juiste "helpdesk" gestuurd word die in het juiste systeem kan werken.
Daarbij zijn ze intern de systemen aan het migreren naar fUPC systemen. Daar kan de klant zelf, zit in de firmware van modem vanuit CMTS, bridge/router kiezen. Dat dit via een klantcontactcenter verloopt is voor fUPC "vreemd". Mogelijk dat je dan op het fUPC platform zit met fZiggo firmware. Tja dan wordt het lastiger om bepaalde handelingen uit te voeren. Daarom is het met de verschillen tussen de fZiggo en fUPC systemen bijvoorbeeld in fZiggo gebied niet mogelijk om de Horizon als modem te laten werken.
Ach, zelfs een simpele verhuizing kan in dat prachtige fUPC systeem nog grandioos worden verkloot, dus veel fiducie op verbetering heb ik niet echt. Door dat briljante fUPC systeem heb ik nu op mijn oude adres zowel een particulier contract (klopt) als een zakelijk contract (klopt niet) en op mijn nieuwe adres staat alleen dat het particuliere contract daarheen moet worden verhuisd (klopt, maar had allang hier actief moeten zijn). Nou ja, 5 "contactmomenten" verder is deze verhuizing "geëscaleerd", en volgens de smsjes die ik alleen zou krijgen als ze het hebben opgelost, is het nog niet opgelost.MediaZoo schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:49:
Misschien is het beter om ook even te (blijven) vermelden of je klant bij fZiggo of fUPC was. Gisteren heb ik de helpdesk gebeld voor een fUPC klant. Had direct na het keuze menu zonder wachttijd een medewerker te pakken welke mij prima kon helpen.
En dat is dan een simpele verhuizing van fZiggo gebied naar fZiggo gebied. Ik zie al aankomen dat ik op mijn nieuwe adres straks geen diensten meer heb, maar nog wel vrolijk moet betalen voor de diensten die nog steeds actief staan op mijn oude adres.
Overigens is het internet hier op dit mooie nieuwe adres wel echt veel sneller dan voorheen het geval was. Geen rare timeouts meer en tot nu toe geen enkele noodzaak gehad om het modem te moeten resetten. Ook de tv werkt hier veel beter. De problemen die ik op mijn oude adres had schrijf ik bij dezen volledig op conto van de hogere netwerkniveaus van fZiggo aldaar. Nu nog ff die verhuizing geregeld krijgen
Nee, merp!
Nu ben ik beetje aan rond kijken voor welk abo ik moet nemen in mijn nieuwe huis, nu ben ik van plan om ziggo te nemen dit ivm de vele sport die ze aanbieden.
Nu ben ik via ziggo site zelf gaan kijken, dan kost het standaard pakket 44,95
https://www.ziggo.nl/tv-internet/start/
Nu ging ik ook kijken via prijsvergelijk.nl en daarbij kwam ik, voor het volgens mij zelfde pakket uit op 39,95, beide inclusief de huawei tablet.
https://www.ziggo.nl/tv-i...-310-4938&zxuserid=779713
Hoe kan dit? is dit gewoon omdat ik het via die site doe en daarom korting krijg? of is het niet hetzelfde pakket?
Nu ging ik ook kijken via prijsvergelijk.nl en daarbij kwam ik, voor het volgens mij zelfde pakket uit op 39,95, beide inclusief de huawei tablet.
Hoe kan dit? is dit gewoon omdat ik het via die site doe en daarom korting krijg? of is het niet hetzelfde pakket?
Het verschil zit hem in het zenderaanbod: 70+ digitale tv-zenders/29 tv-zenders in HD tegen 30+ analoge zenders/4 HD zendersDirk0s schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 18:20:
Nu ben ik beetje aan rond kijken voor welk abo ik moet nemen in mijn nieuwe huis, nu ben ik van plan om ziggo te nemen dit ivm de vele sport die ze aanbieden.
Dit verklaart waarom ik nooit langer dan een paar minuten in de wacht sta.MediaZoo schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:49:
Nooit geweten van het bestaan, maar hier (Maastricht) doet ie het prima.MdO82 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:09:
Bij meer mensen dat http://horizon.tv het beroerd doet ?
Hij schokken en bufferen als een gek
Het zou mij niet verbazen, de F1-race wordt nu herhaald. Als er F1 op Ziggo Sport is begint de stream altijd te klapperen als ik de posts op GoT mag geloven. Ik heb hem zelf nu even een minuutje aan staan, dat gaat nog zonder enig probleem. Als je iets van de NPO probeert te kijken kun je eventueel uitwijken naar npo.nl, anders zit je waarschijnlijk vast aan de grillen van Ziggo.MdO82 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:09:
Ik word gek van het gezeur met die Ziggo Interactive icm met een Panasonic TV (WT60 editie). Eerst hoop gezeur om HBO/Film1 in te komen (Film1 heeft gewoon 5 maanden het niet gedaan (je zag alleen een leeg scherm)), blijft steeds vastlopen of crasht, dan weer zeuren dat er geen Internet is, of als je eruit gaat dan krijg je alleen zwart scherm en nu is er een nieuwe bug om de hoek gekomen; geen geluid meer na gebruik van Ziggo Interactive via de soundbar. Echt jammer dit weer.
Alles is gecontroleerd, kabel heb ik 90% signaal en nieuwe bekabeling (tegen de LTE/4G straling), vaste kabel voor Internet etc. Ik zal de app maar weer een keer bij werken of herinstalleren en hopelijk helpt dat.
Alles is gecontroleerd, kabel heb ik 90% signaal en nieuwe bekabeling (tegen de LTE/4G straling), vaste kabel voor Internet etc. Ik zal de app maar weer een keer bij werken of herinstalleren en hopelijk helpt dat.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Inderdaad bij het wisselen werkt het nu niet meer :-)
Ik gebruik het nooit, maar het lijkt mij nu behoorlijk traag idd.
Ik gebruik het nooit, maar het lijkt mij nu behoorlijk traag idd.
Het gaat lekker bij Ziggo Sport: net een half uur voorbeschouwing op de F1, reclame begint en blijft hangen, voorbeschouwing begint weer opnieuw

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Vanmorgen ging het 100% goed en maar goed ook, laatste stint was echt spannend.
Yep, als ik het op Windows tablet of ubuntu/windows laptop probeer is de kwaliteit gewoon slecht. Daar naast stoort het me dat er nog een silverlight plugin gebruikt wordt. Stream blijft altijd bufferen en beeld is blokkerig.MdO82 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:09:
Snelheden op de tablet met Wi-Fi zijn goed en laptops zijn bekabeld.
Streams van andere sites (NPO, kijk, YouTube) draaien gewoon op fullhd zonder problemen.
Voor mij is het geen optie meer om via de horizon.tv tv te kijken.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Ik heb net het topic doorgelezen aangezien ik op 2 verschillende locaties wat problemen heb met Ziggo.
Beide waren voorheen UPC gebied.
Op beide locaties heb ik een Cisco EPC3925 modem.
De problemen:
Op locatie 1 (thuis) gebruik ik de Cisco als modem en gebruik ik daarachter een Timecapsule en Airport express voor het wifi gedeelte. Cisco staat niet in bridge mode.
Regelmatig krijg ik via WIFI geen verbinding. Het lijkt alsof de apparaten geen IP-adres krijgen. Want als ik een static-ip adres instel is dit probleem over.
Maar voor gasten moet ik de modem regelmatig resetten om verbinding te kunnen maken. Dit gaat een paar uur goed en daarna moet ik weer de modem resetten. Dit is zeker niet prettig.
Op locatie 2 (vakantie huis) gebruikt ik de Cisco als modem én router (standaard dus).
Hier sinds kort ook het probleem van geen verbinding (DHCP geeft geen ip-adressen)...
Maar wat lastiger is dat ik hier 2 camera's heb en een domotica apparaat via Wifi (Al deze apparaten hebben een static ip-adres).
Na verloop van tijd, soms een week en soms 2 weken, krijg ik van buiten geen verbinding meer. En als ik er niet ben kan ik de modem dus niet resetten. Helaas geen idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen.
Ik heb al eens contact gehad met de klanten service van Ziggo. Alle kabels zijn al vernieuwd en daar ligt het dus niet aan. Voor locatie 2 heb ik zelfs al eens een nieuwe modem gekregen (Technicolor TC7200). Hiermee waren de problemen niet over en kon ik niet de gewenste instellingen niet aanpassen. Daarom gelijk via de klantenservice de EPC3925 weer opnieuw aangesloten. Máár ik heb dus al 6 maanden een ongebruikte TC7200 liggen...
Welke modem van Ziggo is beter?
Zou ik thuis, waar ik eigenlijk geen instellingen in de firmware gebruik, de TC7200 beter kunnen gebruiken?
Iemand nog tips?
Tnx!!
De problemen:
Op locatie 1 (thuis) gebruik ik de Cisco als modem en gebruik ik daarachter een Timecapsule en Airport express voor het wifi gedeelte. Cisco staat niet in bridge mode.
Regelmatig krijg ik via WIFI geen verbinding. Het lijkt alsof de apparaten geen IP-adres krijgen. Want als ik een static-ip adres instel is dit probleem over.
Maar voor gasten moet ik de modem regelmatig resetten om verbinding te kunnen maken. Dit gaat een paar uur goed en daarna moet ik weer de modem resetten. Dit is zeker niet prettig.
Op locatie 2 (vakantie huis) gebruikt ik de Cisco als modem én router (standaard dus).
Hier sinds kort ook het probleem van geen verbinding (DHCP geeft geen ip-adressen)...
Maar wat lastiger is dat ik hier 2 camera's heb en een domotica apparaat via Wifi (Al deze apparaten hebben een static ip-adres).
Na verloop van tijd, soms een week en soms 2 weken, krijg ik van buiten geen verbinding meer. En als ik er niet ben kan ik de modem dus niet resetten. Helaas geen idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen.
Ik heb al eens contact gehad met de klanten service van Ziggo. Alle kabels zijn al vernieuwd en daar ligt het dus niet aan. Voor locatie 2 heb ik zelfs al eens een nieuwe modem gekregen (Technicolor TC7200). Hiermee waren de problemen niet over en kon ik niet de gewenste instellingen niet aanpassen. Daarom gelijk via de klantenservice de EPC3925 weer opnieuw aangesloten. Máár ik heb dus al 6 maanden een ongebruikte TC7200 liggen...
Zou ik thuis, waar ik eigenlijk geen instellingen in de firmware gebruik, de TC7200 beter kunnen gebruiken?
Iemand nog tips?
Tnx!!
Koop een router van 6 tientjes en zet de modem in bridge en je hebt betere WiFi en bent van al het geneuzel en irritatie af.visie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:29:
Iemand nog tips?
Tnx!!
Ik had via mijn TV kassie bij Ziggo steeds uitval.
Ik kijk eigenlijk alleen F1 live. De oplossing? Even de coax eruit en weer erin.
Misschien onzin, maar het beeld bleef goed.
Apparaat type: HD - PACE - HDSD (Zakelijk)
Ik kijk eigenlijk alleen F1 live. De oplossing? Even de coax eruit en weer erin.
Misschien onzin, maar het beeld bleef goed.
Apparaat type: HD - PACE - HDSD (Zakelijk)
Als 1 minuut downtime per dag in je vakantiehuisje geen probleem is zou je met een simpele tijdschakelaar elke dag (of nacht) het modem 1 minuut zonder stroom kunnen zetten. Simpelste automatische reset die ik kan bedenken en die gegarandeerd* blijft werken.visie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:29:
Ik heb net het topic doorgelezen aangezien ik op 2 verschillende locaties wat problemen heb met Ziggo.
De problemen:
Iemand nog tips?
Tnx!!
*Eventuele defecten niet meegerekend
Is het nog steeds zo dat je dit omschakelen naar bridge-mode eenvoudig zelf kan doen in het voormalig UPC-gebied en in wat voor de fusie al Ziggo was nog steeds niet?Pilovali schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:06:
Als ik naar Ziggo bel om mijn modem in bridge/router mode te zetten, is het gebeurt binnen 5 minuutjes. Misschien 10-30 seconden in de wacht, en gelijk een medewerker die weet wat "bridge mode" betekent.
Ga ik mijn timecapsule daar eens voor gebruiken.jongetje schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:00:
[...]
Koop een router van 6 tientjes en zet de modem in bridge en je hebt betere WiFi en bent van al het geneuzel en irritatie af.
Soms heeft mijn partner 's ochtends wel een Wifi verbinding op de telefoon maar geen enkele site die laadt...
Ook laden regelmatig websites erg traag. Maar of dit aan de Wifi ligt of aan ziggo zelf
Ik heb voor het eerst geïnvesteerd in een router van €150 (TP-Link Archer 2600) en wauw, dat is een heel groot verschil vergeleken met de goedkopere modellen. Veel sneller en veel beter bereik.jongetje schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:00:
[...]
Koop een router van 6 tientjes en zet de modem in bridge en je hebt betere WiFi en bent van al het geneuzel en irritatie af.
Zelfde ervaring, na wat geklooi met goedkopere routers zeer tevreden met een R7000.raven22 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:01:
[...]
Ik heb voor het eerst geïnvesteerd in een router van €150 (TP-Link Archer 2600) en wauw, dat is een heel groot verschil vergeleken met de goedkopere modellen. Veel sneller en veel beter bereik.
Zijn er meer mensen die de laatste tijd moeten inleveren op snelheid in de avond (omgeving Leiden)? Overdag haal ik netjes de geadverteerde snelheden, maar sinds een week oid dropt het 's avonds naar sub 20mbit down en net aan 15mbit up.
Learn something new every day.
Hier haal ik momenteel gewoon 40/4 (Wassenaar-noord, maar traceroutes lopen bij mij via Den Haag).DrSnuggles schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:27:
Zijn er meer mensen die de laatste tijd moeten inleveren op snelheid in de avond (omgeving Leiden)? Overdag haal ik netjes de geadverteerde snelheden, maar sinds een week oid dropt het 's avonds naar sub 20mbit down en net aan 15mbit up.
Volgens mij kan het ook nog aan je WiFi verbinding liggen. Vooral als je op de 2.4 GHz band zit dan is er op prime time veel meer verkeer -en dus verstoring- waardoor de snelheden ook fors omlaag kunnen schieten.DrSnuggles schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:27:
Dat is in Zaanstad en Amsterdam standaard.DrSnuggles schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:27:
Nacht/overdag altijd prima 500mbit, richting de avond wordt het steeds minder.
Dat is beter bekend als een capaciteit probleem en/of infrastructuur probleem.
Als je bekabeld test kan het zijn dat iemand fors aan het downloaden is in de avonduren met een 300Mb/s of 500Mb/s abonnement. Als de wijk al goed gevuld is met 3.0 modems kan je snelheid wat inzakken. Gewoon monteur laten komen voor ''niet behalen internetsnelheid bekabeld''. Natuurlijk wel even op verschillende machines testen zodat je zeker weet dat het niet aan jezelf ligt anders kun je 40 euro lappen
[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 09-10-2016 22:17 ]
En wat denk je dat die monteur gaat toevoegen? Een serieuze vraag, want meer dan het modem vervangen hebben ze bij mij nooit gedaan en dat lost de problemen niet op. Dergelijke problematiek vergt investeringen hogerop in het netwerk en dat gaan ze echt niet naar voren halen omdat ze een paar klagers hebben in de buurt.Jim423 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:16:
Als je bekabeld test kan het zijn dat iemand fors aan het downloaden is in de avonduren met een 300Mb/s of 500Mb/s abonnement. Als de wijk al goed gevuld is met 3.0 modems kan je snelheid wat inzakken. Gewoon monteur laten komen voor ''niet behalen internetsnelheid bekabeld''. Natuurlijk wel even op verschillende machines testen zodat je zeker weet dat het niet aan jezelf ligt anders kun je 40 euro lappen
Nee, merp!
Rijnsburg hier: ik heb niets gemerkt van een lagere snelheid savonds. En ik heb een 300/30 abo.DrSnuggles schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:27:
Maar 's avonds bekabeld 20 down (bij 150/150) zou echt niet moeten gebeuren.neeecht schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 22:16:
[...]
Dat is in Zaanstad en Amsterdam standaard.
Nacht/overdag altijd prima 500mbit, richting de avond wordt het steeds minder.
Dat is beter bekend als een capaciteit probleem en/of infrastructuur probleem.
Hoe meet je deze snelheid? En neemt de ping ook toe?
Het netwerk tussen Ziggo en bekende diensten kan in principe namelijk gewoon vol zitten. Dit is eerder voorgekomen bij ondermeer Twitch en Netflix.
Het verschilt dan ook redelijk per wijk. Ik heb er ook geen last van (300 abo), maar de capaciteit is idd niet echt toereikend in sommige gebieden, sowieso trekt 1x 500Mbit al meer dan de helft van de capaciteitoutlandos schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:37:
[...]
Rijnsburg hier: ik heb niets gemerkt van een lagere snelheid savonds. En ik heb een 300/30 abo.

R7800 is ook een aanrader en momenteel in aanbieding :-)hjs schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 20:57:
[...]
Zelfde ervaring, na wat geklooi met goedkopere routers zeer tevreden met een R7000.
pricewatch: Netgear R7800 Nighthawk X4S - AC2600 Router
Dit topic is gesloten.