Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soundwork schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:31:
Dat is persoonlijk, het Zesko Mijn Ziggo was veel overzichtelijker maar dat is inderdaad mijn mening. Maar het feit dat op het Mijn UPC platform geen zenderpakketten besteld kunnen worden vind ik slecht.
Wat helemaal matig is is de helpdesk. Bel je: ja sorry, u zit in het andere systeem, daar heb ik als medewerker geen toegang tot.. Ik ga even bellen met een collega.

Na 5 minuten: bedankt voor het wachten, ik kom even bij u terug omdat ik zelf ook in de wacht sta bij mijn collega's van de afdeling die wel bij uw gegevens kunnen. Wilt u samen met mij wachten of zal ik het verder afhandelen met de collega's?

Ja, wat dacht jij .... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 20:31
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:37:
[...]

Wat helemaal matig is is de helpdesk. Bel je: ja sorry, u zit in het andere systeem, daar heb ik als medewerker geen toegang tot.. Ik ga even bellen met een collega.

Na 5 minuten: bedankt voor het wachten, ik kom even bij u terug omdat ik zelf ook in de wacht sta bij mijn collega's van de afdeling die wel bij uw gegevens kunnen. Wilt u samen met mij wachten of zal ik het verder afhandelen met de collega's?

Ja, wat dacht jij .... 8)7
Yep, vooruitgang he dat "nieuwe" Ziggo.
Kreeg net ook brief in de bus: "Samen verbeteren we uw TV verbinding".
Zitten ze gewoon naar alle klanten op te sturen, in de hoop geld te vangen voor monteurs.
Ik heb helemaal geen problemen met mijn ontvangst....

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 18:11
Denk je nou echt dat een monteursbezoek minder dan 40 euro kost? Da's bijna de diesel al. Ziggo zal zoveel mogelijk willen voorkomen dat er een monteur moet rijden, dit is puur voor klanttevredenheid.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik heb bijna elke dag last van storingen hier in Eindhoven. Als het wat langer duurt staat het netjes op de Ziggo storing pagina, maar ook heb ik ook heel veel storing van ~1-5 minuten. Dit gebeurt ook als ik mijn PC direct aan de modem aansluit. Wat is aan de hand in Eindhoven, dit is niet leuk :(

[ Voor 40% gewijzigd door jerkitout op 21-09-2016 08:35 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26
jerkitout schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:30:
Ik heb bijna elke dag last van storingen hier in Eindhoven. Als het wat langer duurt staat het netjes op de Ziggo storing pagina, maar ook heb ik ook heel veel storing van ~1-5 minuten. Dit gebeurt ook als ik mijn PC direct aan de modem aansluit. Wat is aan de hand in Eindhoven, dit is niet leuk :(
Wat zei Ziggo toen je hun belde en dit probleem melde? Wij kunnen hier namelijk niet op afstand op je modem inloggen en een probleem analyse doen...

• tympie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 23:36
Ten eerste: De Ziggo helpdesk is maar tot 22:00 open...
Ten tweede: als je toch niet op afstand op mijn modem kan inloggen om een probleemanalyse te doen als ik bel, wat heb ik er dan aan om te bellen? Ik heb mijn deel van de probleemanalyse dan al gedaan (geen "online" lampje op het modem => kabels checken, power off, power on, nog steeds geen online lampje? => probleem aan de kant van Ziggo). En ik neem toch aan dat Ziggo monitoring op het netwerk heeft, en er dus al van op de hoogte is als er een probleem aan hun kant is.

Zondag de hele middag eruit, gisteravond vanaf een uur of 10 weer (ook Eindhoven). Vanmorgen om 09:00 pas een sms-melding dat die laatste storing was opgelost. Da's dus zo'n 16 uur downtime binnen 3 dagen. En dat zijn dan de storigen die ik opmerk (ik ben best weinig thuis), misschien zelf ook maar eens wat monitoring aanzetten...

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ze hebben mij in in ieder gevel een nieuwe modem opgestuurd, om mijn Cisco EPC3208 te vervangen, maar ik denk ook dat het aan hun kant ligt. Maar met hun klanten-service is er niks mis mij, ik ben altijd snel geholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door jerkitout op 21-09-2016 10:57 ]

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Yup, ben nu 100% zeker om weg te gaan bij Ziggo.

Mijn eerste mislukte incasso (wat overigens door hun komt) en ze besluiten me gelijk van het internet af te pleuren. En dat nota bene op een werkdag om 15:00!! 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7

En nu maar lekker 24 uur wachten totdat de blokkade wordt verwerkt...

Shame on you Ziggo. :N :N

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Hamza schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:24:

Mijn eerste mislukte incasso (wat overigens door hun komt) en ze besluiten me gelijk van het internet af te pleuren. En dat nota bene op een werkdag om 15:00!! 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7

_O- Dus omdat hun een fout maken sluiten ze je gelijk af en moet jij 24 uur wachten 8)7
Tja wat zal ik zeggen....... |:(

Toch fijn dat oude UPC :X

2250 WP Zuid PVoutput

• Amsterdamn
MdO82 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:27:
[...]

_O- Dus omdat hun een fout maken sluiten ze je gelijk af en moet jij 24 uur wachten 8)7
Tja wat zal ik zeggen....... |:(

Toch fijn dat oude UPC :X
Ik vind het best knap van me dat ik zo rustig aan de lijn bleef terwijl ik kookte van binnen...

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Hamza schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:29:
[...]

Ik vind het best knap van me dat ik zo rustig aan de lijn bleef terwijl ik kookte van binnen...
Daar schiet je anders helaas weinig mee op.
Die lui van de helpdesk doen ook maar wat ze kunnen en voeren het beleid van hogerhand uit.
Maar snap het en toch knap ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-10 17:04

Dat is toch wel vreemd. Ik heb zelf een mislukte incasso omdat het rekeningnummer en naam niet overeen kwamen. Desondanks internet ik al een week rustig door. :P

• Amsterdamn
Prosac schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:32:
[...]

Dat is toch wel vreemd. Ik heb zelf een mislukte incasso omdat het rekeningnummer en naam niet overeen kwamen. Desondanks internet ik al een week rustig door. :P
Toen ik hun vroeg waarom ik geen herinnering kreeg zeiden ze doodleuk dat ze al 3x een mail hadden gestuurd. Maar hier komt ie..... ipv .com hadden ze m'n mailadres met .nl geschreven :F

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wees blij dat het maar 24u is :X

* Raven denkt aan een periode van 2 weken zonder internet ;(
Iets met een dubbel uitgegeven IP-adres, waar je bij het 1e-lijns script nooit achter kan komen....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Moest even kijken wat er nu op mijn mat lag bij thuis komst.
Vier dozen voor de retour zending van mijn zakelijk pakket zooi.

Staat met bij dat ik alleen een CI+ module heb ontvangen, welke doos moet die nu :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste mislukte incasso[..]
Zorgen dat er genoeg geld op je rekening staat.

Als de eerdere incasso's allemaal goed zijn gegaan zou het ook gewoon aan jezelf kunnen liggen ipv van meteen Ziggo of de PvdA de schuld te geven.

Voor het automatisch afschrijven krijg je ook altijd keurig een mailtje met wat er wordt geïncasseerd. Die wel gehad? Mail inzake deze is volledig geautomatiseerd. Dat ze ipv van .com of .nl invullen is raar. Ze doen dat namelijk niet handmatig maar halen dat gewoon uit de database waar jij je emailadres hebt opgegeven

Beetje vreemd verhaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
deamosreapos schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:52:
Controleer of alles wat je hebt goed is afgemonteerd volgens de voorschriften van het des betreffende product. Bijvoorbeeld de gut 14-d 9 om 8 mm. Waarbij de haartjes blijven zitten dus niet naar achteren en de mantel contact moet blijven houden. (dus het folie niet wegsnijden dit heb je nodig) En gebruik de nieuwe hirschman connectors of de technetrix connectors. Geen Gamma troep. En geen goedkope kabels. Zelf kun je het meeste oplossen een halve dag thuis zitten is duurder/vervelender dan even 20 euro investeren.

[...]
Zo, met wat vertraging (blijkbaar vind ik het geen mega-probleem) heb ik toch maar weer contact met Ziggo opgenomen en ze wat foto's gestuurd van mijn AOP. Er staat nog 'Siemens' op, en vraag me af uit welk jaar dit komt en ze zijn het ermee eens dat het er een beetje gaar uitziet.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/db/cfeerceu5nstf

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/db/tnhrermlgnpt7

Zou toch zomaar kunnen dat deze AOP niet helemaal goed isoleert tussen het TV signaal en het internet signaal.

Een halve dag thuis zitten is in mijn geval geen probleem als ik er een thuiswerkdagje van maak. (zolang het internet maar niet gesloopt wordt tijdens het omwisselen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:31:
[...]

Zorgen dat er genoeg geld op je rekening staat.

Als de eerdere incasso's allemaal goed zijn gegaan zou het ook gewoon aan jezelf kunnen liggen ipv van meteen Ziggo of de PvdA de schuld te geven.

Voor het automatisch afschrijven krijg je ook altijd keurig een mailtje met wat er wordt geïncasseerd. Die wel gehad? Mail inzake deze is volledig geautomatiseerd. Dat ze ipv van .com of .nl invullen is raar. Ze doen dat namelijk niet handmatig maar halen dat gewoon uit de database waar jij je emailadres hebt opgegeven

Beetje vreemd verhaal dus.
Imo niet echt vreemd. Ik betaal mijn rekeningen altijd keurig op tijd. Op de 23e krijg ik mn salaris en rond de 25e betaal ik al mijn rekeningen in 1x. Ik ben er 1000% zeker van dat er voldoene saldo was.

Ik had ze een keertje gebeld met een paar vragen en daarop vroegen ze mn mail. Voor de zekerheid heb ik gevraagd of ze het konden herhalen. Oke tip top in orde maar op de een of andere manier is er toch .nl ipv .com gekomen. Vraag mij niet hoe maar het is gewoon gebeurd.

Verder is het nog te bizar voor woorden dat ze je van het internet afpleuren midden op een werkdag omdat 1x een incasso is mislukt. Als ik een structurele wanbetaler was dan zou ik het volkomen begrijpen. Maar ik betaal al 4+ jaar mn rekening netjes op tijd. Dus ik begrijp het niet echt. En dan moet ik nog 24 uur wachten op het verwerken van de blokkade.

Zeer bizar maar dit is toch iets wat niet door de beugel kan en ertoe heeft geleid dat ik ga overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat is niet de werkwijze daarom is het vreemd. Ze pleuren je van internet af omdat de incasso is mislukt en je in de 2 weken erna niet reageert op herinneringen (mail/brief). Overstappen naar bijv onze groene vrienden heeft weinig nut aangezien die naar mijn weten hetzelfde opereren. Ook snap ik niet dat je het bizar vind dat het midden op een werkdag gebeurd, wanneer wil je het dan? Op een zondag of een feestdag ofzo? Lijkt me nog minder wenselijk. Ik zou je niet zo opwinden, je email corrigeren zodat het niet opnieuw gebeurd en dan weer lekker verder internetten...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Dat lijkt mij erg sterk. Alleen als je na meerdere aanmaningen niet hebt betaald wordt uiteindelijk het abonnement stopgezet. Er zijn dus dingen die je ofwel niet vertelt of je volledig gemist hebt in je post.

Al heb je 100 jaar netjes betaald, zo werkt dat bij abonnementen. Als jij bij iemand klust die niet betaalt ga je daar ook niet vrolijk mee door tot hij een keertje betaalt (als je mazzel hebt).

https://www.das.nl/ondern...sturen-wat-zijn-de-regels

Enne...het emailadres dat als jouw contactadres wordt genomen....heb je zelf eens een keer opgevoerd in MijnUPC of MijnZiggo. Ze verzenden aanmaningen echt jiet handmatig, dat gaat allemaal geautomatiseerd aan de hand van de klantadministratie.

[ Voor 29% gewijzigd door Edgarz op 24-09-2016 18:43 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 08:53
Laatste 3 dagen wegvallend geluid en beeld op de Horizon Box. In het weekend denk ik, ik bel eens. Na 20 minuten wachten hoor ik van een medewerker na 2 keer doorverbonden te zijn: Ja meneeer, er is (wederom) een grote Horizon Box storing in NL. Maandag zal het hoogstwaarschijnlijk weer werken. Ik had een factory default actie uitgevoerd, nu doet de box bijna niks meer want geen signaal :)
Na de 2e factory reset werkt het weer gedeeltelijk...

Of ik zelf even het aantal dagen bij wil houden, dan mag ik bellen als het weer werkt en volgt er een compensatie. Het gaat dus alleen om de Hoirzon, de rest van de decoders werkt wel. Gelukkig heb ik er een achter de hand :)

[ Voor 14% gewijzigd door wvkreg op 24-09-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dit is niet leuk meer als je naar ziggo belt maak niet uit welk tijdstip er is standaard een wachttijd van 20 minuten. Eerste keer stond ik 18 minuten in de wacht en toen stond op mn tv de melding dat mn smartcard er niet goed inzat en daarna klapte de telefoon eruit. Kan gebeuren natuurlijk maar leuk is anders.

Eindelijk iemand aan de lijn is er storing met het in bridge modus zetten van de modems op afstand.
Dit probleem speelt volgens mij al wat langer.

Staat niet bij de storingen overigens.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soundwork schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:29:
Sinds dit weekend het Mijn Ziggo account overgezet naar het oude UPC platform.
Waardeloos :( .
Het oude Ziggo (Zesko) platform was veel duidelijker, maar ja ... Liberty Global draait dit platform de nek om.

Ik heb 3 smartcards, 2 staan bij het tabblad "TV Standaard" en de andere staat bij "Digitale TV activatie".
Ook staat bij Tabblad "Digitale TV activatie" de extraopties zoals TV Plus, waarop ik toentertijd geabonneerd ben.

Weet iemand waarom dit is?
Nou, per vandaag zijn wij ook over op het "nieuwe" Mijn Ziggo platform. En bij ons hebben ze ook de eerste smartcard die we hadden bij "Digitale TV activatie" gezet en de andere bij "TV Standaard". Maar er is een kleine twist: bij ons krijgen we met die eerste smartcard dus geen beeld meer op versleutelde zenders :X En de herstelknop doet niks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:35

PauseBreak

derp!

De overgang naar het nieuwe Ziggo platform is ook niet echt briljant gepland zeg. In verband met een verhuizing naar een nieuwbouwwoning moest ik meerdere malen bellen, en dan word je ermee geconfronteerd dat ze de databasemigratie gewoon tijdens kantooruren doen zodat je dus als klant niks kunt regelen. Daar heeft echt iemand zitten slapen.

Maar goed, het is niet allemaal dramatisch. Na vier keer bellen is de verhuizing dan toch geregeld. En uiteraard heb ik ook vier keer moeten zeggen dat ik geen behoefte heb aan een ander pakket, geen extra zenders wil, geen horizon box wil en geen interesse heb in Ziggo mobiel.
Opvallend trouwens dat ik die dingen wel door kon geven terwijl mijn klantgegevens werden gemigreerd, maar dat terzijde.

Ik moet bekennen dat dit soort dingen er niet op vooruit zijn gegaan sinds de overname door UPC, en ik ga na de verhuizing ook zeker eens rustig kijken naar het aanbod van de concurrentie daar. Ik ben wel klaar met de steeds maar slechter wordende dienstverlening.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier heb ik het probleem met de smartcard net eindelijk opgelost door de module opnieuw in de TV te steken. Blijkbaar was hij helemaal van het padje af :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:05
Jerrythafast schreef op maandag 26 september 2016 @ 21:40:
Hier heb ik het probleem met de smartcard net eindelijk opgelost door de module opnieuw in de TV te steken. Blijkbaar was hij helemaal van het padje af :s
Bij mij staat er maar 1 smartcard geregistreerd op "het nieuwe" Mijn Ziggo terwijl ik er 3 actief heb :D Maar goed, ze werken allemaal nog gewoon, dus het kan me weinig schelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Joster op 27-09-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wii4all schreef op zondag 25 september 2016 @ 13:19:
Dit is niet leuk meer als je naar ziggo belt maak niet uit welk tijdstip er is standaard een wachttijd van 20 minuten. Eerste keer stond ik 18 minuten in de wacht en toen stond op mn tv de melding dat mn smartcard er niet goed inzat en daarna klapte de telefoon eruit. Kan gebeuren natuurlijk maar leuk is anders.

Eindelijk iemand aan de lijn is er storing met het in bridge modus zetten van de modems op afstand.

Gister toevallig voor hetzelfde gebeld (en ook precies 20 minuten gewacht). Inderdaad zelfde verhaal met betrekking tot de storing om bridge modus aan te zetten. Helpdesk medewerker gaf aan dat het probleem al sinds de 16e speelt (10 dagen dus al) en er nog geen informatie is over wanneer het opgelost is. Beetje triest wel :/

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat gebeurt bij mij altijd de eerste keer... echt raar 8)7 bel altijd mobiel en als de medewerker hem overneemt van de wachtrij wordt de verbinding verbroken, bij de 2e keer is er niks aan de hand.
Maar volgens mij gaat het nu gewoon van je belminuten af en betaal je niet meer extra (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:23:
[...]

Dat gebeurt bij mij altijd de eerste keer... echt raar 8)7 bel altijd mobiel en als de medewerker hem overneemt van de wachtrij wordt de verbinding verbroken, bij de 2e keer is er niks aan de hand.
Maar volgens mij gaat het nu gewoon van je belminuten af en betaal je niet meer extra (gelukkig)
ik bel alleen via de vaste lijn met dat 1200 nummer zodat het inderdaad niks kost want dat zou ik helemaal cru vinden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:17
Even een vraagje aan jullie, want ik twijfel enorm. Is het verstandig en zoveel beter (of misschien slechter) om over te stappen van het 'oude' abo naar Horizon?

Huidige situatie is met een Humax decoder en ben tevreden over de huidige opzet. Echter Horizon lijkt mijn vrouw wel wat.

[ Voor 27% gewijzigd door Redondo1982 op 27-09-2016 16:11 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Redondo1982 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:10:
Even een vraagje aan jullie, want ik twijfel enorm. Is het verstandig en zoveel beter (of misschien slechter) om over te stappen van het 'oude' abo naar Horizon?

Huidige situatie is met een Humax decoder en ben tevreden over de huidige opzet. Echter Horizon lijkt mijn vrouw wel wat.
Tijd geleden zelfde keuze gehad, overgestapt op Horizon.
Tja wat kan ik je adviseren :? Horizon heeft veel leuke functies (alles terugkijken op ieder moment, 4 zenders kunnen opnemen etc.), maar het is wel overschakelen als je van Humax afkomt. Humax is gewoon snel en Horizon is wisselvallig, soms snel, soms wat minder snel.

Opstarten van Horizon blijft een hel, dat duurt zo ellendig lang en ik weiger dat ding in de hoogste stand van standby te zetten, slurpt alleen maar stroom.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 27-09-2016 16:20 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 00:02
martinusz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:20:
[...]

Tja wat kan ik je adviseren :? Horizon heeft veel leuke functies (alles terugkijken op ieder moment, 4 zenders kunnen opnemen etc.), maar het is wel overschakelen als je van Humax afkomt. Humax is gewoon snel en Horizon is wisselvallig, soms snel, soms wat minder snel.

Opstarten van Horizon blijft een hel, dat duurt zo ellendig lang en ik weiger dat ding in de hoogste stand van standby te zetten, slurpt alleen maar stroom.
Ik heb hem zojuist retour gemeld en ga gewoon terug naar een Ci+ kaartje.

Echt een traag en slurpende machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Mektheb schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:25:
[...]

martinusz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:20:
[...]

Bedankt mensen. Ik blijf er ook nog even weg dan. Op zich wel jammer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Redondo1982 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:10:

Doe het niet, tenzij je tegen traagheid kan.
Afgelopen vrijdag bij een vriend gebruikt. Hij kan veel maar mijn god wat is dat ding langzaam bij tijd en wijlen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 01:36

fheerens

ir.

Moet zeggen dat de Horizon niet tegenvalt. Opstart is gelijk aan de vorige Samsung decoder. Hoewel ik morgen even de instelling moet bekijken erger ik mij (wij ons) hier niet aan. Na het knopje Watch TV op de Logitech remote zet ik de Nespresso aan en pak ik een kopje. Tegen de tijd dat die opgewarmd is en de eerste koffieprut maakt staat de TV al lekker RTL ontbijtnieuws te spelen. Goed ik ben niet zo moeilijk en ook een PC heeft opstarttijd nodig, ik stoor mij er niet aan. Het terugkijken en opnames afspelen is af en toe wat traag, maar heb echter geen problemen met het apparaat.

In AvE we trust

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:54

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Ik heb enkele posts die niets toevoegen aan de discussie verwijderd. Dit is een Ziggo ervaringen topic, geen topic over het al dan niet ontvangen van ongeadresseerde reclame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Mij bevalt de Horizonbox na een jaar ook nog steeds prima. Hij kan inderdaad soms wat traag zijn maar daar ben je snel aan gewend. Ik zie geen reden om daar een wereldprobleem van te maken, dan zijn er wel belangrijker dingen om je druk over te maken,

hij biedt zoveel meer mogelijkheden dan mijn oude Humax.

• Joster
[...]

Ik heb afgelopen zomer ook weer lang getwijfeld of ik een box zou moeten halen in plaats van mijn Ci+ kaartje. Ik heb gekozen voor het laatste.

Overigens vind ik het wel echt enorm krom dat ik bij interactieve tv moet betalen om programma's terug te kijken terwijl je in de app of op de Horizon box gewoon gratis tot een week lang terug kunt kijken 8)7 Maar goed, dat heb ik anders opgelost ;)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Maar ong 50 watt verbruik voor een tv-kastje.
Ik heb nu een Ci+ en een Android tv-kastje, kan ik gewoon de Horizon app gebruiken voor uitzending gemist.

• Joster
hjs schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:03:
Maar ong 50 watt verbruik voor een tv-kastje.
Ik heb nu een Ci+ en een Android tv-kastje, kan ik gewoon de Horizon app gebruiken voor uitzending gemist.
Ik heb mijn Android kastje uitgerust met OpenELEC. Misschien moet ik eens terug naar Android ja..

Heb ook een Chromecast, maar dan komt Ziggo weer om de hoek met z'n "Het is op dit moment nog niet mogelijk om Replay TV en MyPrime naar je tv te streamen." :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Joster op 28-09-2016 09:08 ]

Verwijderd

Joster schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:07:
Heb ook een Chromecast, maar dan komt Ziggo weer om de hoek met z'n "Het is op dit moment nog niet mogelijk om Replay TV en MyPrime naar je tv te streamen." :'(
Een kabeltje leggen tussen de ipad en de tv werkt ook niet in dit geval , hebben ze ook geblokkeerd. Gelukkig kan ik alle tv uitzendingen die ik wil terugzien wel downloaden van usenet, maar toch...

Verwijderd

Handiger is bijv. een HDHomerun dan krijg je het hele basispakket en kun je naar hartenlust opnemen. Zonder vermoeiend gedoe met CI+.

• Joster
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:38:
[...]

Een kabeltje leggen tussen de ipad en de tv werkt ook niet in dit geval , hebben ze ook geblokkeerd. Gelukkig kan ik alle tv uitzendingen die ik wil terugzien wel downloaden van usenet, maar toch...
Nee precies, daarmee verplichten ze je eigenlijk gebruik te maken van hun producten en een tussenstap die je zelf faciliteert (zoals kabeltje, Chromecast, screen mirror (werkt idd ook niet)) zorgt ervoor dat het niet kan. Ridicuul eigenlijk. Ik doe het overigens met Retrospect onder Kodi momenteel.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 20:35
[...]

Ik heb net de Horizon en vind met name het zappen juist veel sneller dan met een Ci+ kaartje.
Nu hebben we beneden een Horizon en op de slaapkamer Ci+.
Tot nu zeer tevreden met de Horizon.

• Mektheb
  • Laatst online: 00:02
Gandalf schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:00:
[...]

Ik heb net de Horizon en vind met name het zappen juist veel sneller dan met een Ci+ kaartje.
Nu hebben we beneden een Horizon en op de slaapkamer Ci+.
Tot nu zeer tevreden met de Horizon.
Bij mij is het precies andersom.

Ci+ is enorm veel sneller, en naar mijn idee ook scherper met de digitale tuner van de TV ( Samsung )

Maar goed ieder ze ding ofc, ik ben blij ik er vanaf ga ! :+

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-10 20:35
Mektheb schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:10:
[...]

Bij mij is het precies andersom.

Ci+ is enorm veel sneller, en naar mijn idee ook scherper met de digitale tuner van de TV ( Samsung )

Maar goed ieder ze ding ofc, ik ben blij ik er vanaf ga ! :+
Misschien hangt van de TV af. Bij Loewe en LG vrij traag met Ci+, maar inderdaad ieder z'n ding.

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:05

Ik ben nu al een week aan het bellen om mijn modem in bridge mode te zetten maar de storing is er nog steeds. Kreeg vorige week te horen dat dit probleem voor woensdag wel opgelost zou zijn, niet dus.
Ze hebben ook geen enkel idee hoe lang dit nog gaat duren dus ik zit lekker te wachten met mijn USG in de doos.

Verwijderd

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Gandalf schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:35:
[...]

Misschien hangt van de TV af. Bij Loewe en LG vrij traag met Ci+, maar inderdaad ieder z'n ding.
Ja, het hangt zelfs van het specifieke tv-model af. Sommige tv's zijn heel snel, sommige heel traag. Niet echt iets aan te doen. Ik kan me voorstellen dat wanneer je tv traag is, je een horizon box wel prettig vindt en als je tv snel is niet.

Zelf zou ik niet snel mijn Humax inruilen voor een Horizon box. Ja, de Horizon box kan meer maar is ook echt vele malen trager dan mijn Humax doosje. Zelfs simpele dingen als de tv-gids openen en daar doorheen scrollen gaan langzaam op de Horizon box, en dat is precies een van de dingen waar ik niet het geduld voor heb. Voor mij is een Horizon box te traag en bovendien verbruikt het ding gewoon simpelweg teveel stroom.

Nee, merp!

• Jim423
Ik heb hem op de midden stand staan, dan is het wel te doen met ~27watt standby. Als je het interne modem ook nog kan gebruiken zou je dus ~14watt relatief gebruiken aangezien je een apparaat weg kan doen. Bridge mode is er natuurlijk dan niet meer bij. Traag is die wel idd op de middenstand duurt het starten ook 15sec. Vind ik niet echt een probleem overigens maar een snellere tv gids zou fijn zijn.

Verwijderd

Ja en vervolgens wordt het exclusieve Ziggo content.
...HBO wordt exclusieve content Ziggo
Ziggo is één van de joint venture-partners van HBO Nederland. Vandaag stuurde de betaalzender aan alle aanbieders een brief waarin wordt aangekondigd dat HBO de activiteiten als betaalzender in Nederland op 31 december 2016 staakt. Net als in België met Telenet wordt een constructie opgezet waarbij Ziggo in Nederland de rechten koopt om HBO-content exclusief aan klanten te mogen aanbieden. Ziggo en Telenet zijn beiden eigendom van het Britse mediabedrijf Liberty Global.

Abonneestrijd Ziggo en KPN
Met de aankoop van de rechten van HBO-content worden deze films en series onderdeel van de abonneestrijd die tussen Ziggo en KPN op de Nederlandse vaste markt gevoerd wordt...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:45:
Ik heb hem op de midden stand staan, dan is het wel te doen met ~27watt standby. Als je het interne modem ook nog kan gebruiken zou je dus ~14watt relatief gebruiken aangezien je een apparaat weg kan doen. Bridge mode is er natuurlijk dan niet meer bij. Traag is die wel idd op de middenstand duurt het starten ook 15sec. Vind ik niet echt een probleem overigens maar een snellere tv gids zou fijn zijn.
Met 13 watt kan je ook (ruim) een zuinige thuisserver (stiekem een volledige Skylake/Haswell) PC aan laten staan. Dat vind ik toch een behoorlijk ruim verbruik voor features die ook in een dual-tuner tv zitten ;)

• Jim423
Als je hem idd puur voor televisie gebruikt is het verbruik fors. Maar voor een all in one dual band AP, DOCSIS 3.0 modem en mediabox met 6 tuners valt het wel mee toch? (Relatief gezien in vergelijking met bijvoorbeeld een TC7200 + dualband AP + Cisco HD DVR/Humax) Daarom is het zonde dat oud Ziggo hem gewoon niet als modem kunnen gebruiken, in feite heb je een extra modem + dual band AP meedraaien welke je niet kan gebruiken voor je internet/telefonie. (Wat dus flink wat energie slurpt onnodig).

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Gandalf schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:35:
[...]

Vind nog wel mee vallen bij loewe connect uhd v2, andere v1 was wel stuk trager, maarja logisch ook 4core vs 2 core etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Jim423 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:33:
Als je hem idd puur voor televisie gebruikt is het verbruik fors. Maar voor een all in one dual band AP, DOCSIS 3.0 modem en mediabox met 6 tuners valt het wel mee toch? (Relatief gezien in vergelijking met bijvoorbeeld een TC7200 + dualband AP + Cisco HD DVR/Humax) Daarom is het zonde dat oud Ziggo hem gewoon niet als modem kunnen gebruiken, in feite heb je een extra modem + dual band AP meedraaien welke je niet kan gebruiken voor je internet/telefonie. (Wat dus flink wat energie slurpt onnodig).
De 'nieuwe' horizon box in fUPC gebied is in dat scenario een redelijke keuze. Het wifi van de 'oude' is niet zo bijzonder IIRC

Ik vind het erg raar dat de Horizon box altijd veel verbruikt. Niet meestal < 1w en wanneer er op korte termijn een opname gepland is meer (zoals TV's/mediaboxen). Alsof verbruik bij het ontwerp geen prioriteit had, want dat is voor een klant toch een onzichtbare requirement.

Als je het vergelijkt met een TC7210 en TV met dual-tuner scheelt het > 100 kWH/jaar. Voor iets wat eigenlijk een opgelost probleem is

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
MdO82 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:08:
[...]
Gaan ze het nu gratis aanbieden voor ziggo klanten ? O-) ;)
Alles minder dan €14.95 is mooi meegenomen ;)

Testing, one, two ...

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 13:11
MdO82 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:08:
[...]

Gaan ze het nu gratis aanbieden voor ziggo klanten ? O-) ;)
Zou mooi zijn. Ik betaal nu 17,50 voor Fox daar waar KPN klanten 7,50 betalen voor precies hetzelfde. Gratis HBO zou het voor mij mooi compenseren.

• perseus93
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-08 13:20
Ik heb nu toch wel een "leuke" ervaring met ziggo;
afgelopen weekend de Wifi-spots functionaliteit aan en uit willen zetten; een half uur nadat ik ze uit zet crasht mijn modem; sinds hij vervolgens weer is opgestart zit ik met een verbinding van 64Kb/s :(

Inmiddels al verscheidene malen contact gehad met de klanten service.. bij telefoontje 3 bleek het uiteindelijk een bekende storing te zijn; door het in en uitschakelen van de wifispots ontstaat er ergens een storing en word mijn verbinding afgeknepen naar 64 Kb...

Gezien het een bekend probleem was raadden ze me aan om tot vrijdag te wachten tot het "automatisch" is opgelost..

Ook elke vorm van resetten heeft niks opgeleverd; het lijkt dus niet echt om een lokaal probleem te gaan helaas.

blijf het een apart verhaal vinden }:|

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:28
perseus93 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 01:41:
Ik heb nu toch wel een "leuke" ervaring met ziggo;
afgelopen weekend de Wifi-spots functionaliteit aan en uit willen zetten; een half uur nadat ik ze uit zet crasht mijn modem; sinds hij vervolgens weer is opgestart zit ik met een verbinding van 64Kb/s :(

Inmiddels al verscheidene malen contact gehad met de klanten service.. bij telefoontje 3 bleek het uiteindelijk een bekende storing te zijn; door het in en uitschakelen van de wifispots ontstaat er ergens een storing en word mijn verbinding afgeknepen naar 64 Kb...

Gezien het een bekend probleem was raadden ze me aan om tot vrijdag te wachten tot het "automatisch" is opgelost..

Ook elke vorm van resetten heeft niks opgeleverd; het lijkt dus niet echt om een lokaal probleem te gaan helaas.

blijf het een apart verhaal vinden }:|
Inderdaad heel apart dat ze het dan niet meteen oplossen..

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 10:05
Nou lekker dan,
Nu stopt HBO ook al per januari 2017 in Nederland....
<<
Het moederbedrijf van Ziggo, Liberty Global, is deels eigenaar van HBO Nederland. De zogeheten licentie is exclusief. Dat betekent dat abonnees van concurrent KPN géén toegang meer krijgen tot het aanbod van HBO.

,,Na zorgvuldig afwegen, besloten de Joint Ventures-partners dat dit zakelijk gezien de beste beslissing is'', wil een woordvoerster van HBO International kwijt.

,,Wij geloven dat de Nederlandse klant beter kan worden bediend met een alternatieve manier om alle titels van HBO te kunnen aanbieden. HBO en Ziggo zullen later dit jaar dit alternatief voor de Nederlandse markt bekend maken.'
'
>>
Toch benieuwd hoe die constructie :( met Ziggo er dan wel uit gaat zien... :+

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Vergelijk dan eens met een nieuwere setup:
Connectbox (= dualband AP en Docsis 3 modem) + mediabox = slechts 2 apparaten.

Ik ben wel met je eens dat de HB veel functionaliteit heeft maar baal echt wel van het verbruik.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

En hoe wil je dat doen als de TV in een hele andere ruimte staat dan het AOP? En als de TV in een ruimte staat die niet echt slim is voor een AP?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Jim423
Gadgeteer schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:23:
[...]

Vergelijk dan eens met een nieuwere setup:
Connectbox (= dualband AP en Docsis 3 modem) + mediabox = slechts 2 apparaten.

Ik ben wel met je eens dat de HB veel functionaliteit heeft maar baal echt wel van het verbruik.
Prima, Connectbox heb ik nog niet zelf gemeten maar volgens berichten in dit topic 24-25watt. HD DVR 17watt in standby. Zou dus op ~42watt uitkomen als je niet thuis bent. Minder dan de hoog stand maar meer dan de midden stand. Zoals Androde al aangeeft: als je hem voor internet/tel gebruikt is het een redelijke keus. Echter puur als mediabox is het verbruik inderdaad (te) hoog. (Zeker op de hoog stand). Maarja een dual band AP en een volledig DOCSIS 3.0 modem mee hebben draaien voor nop helpt natuurlijk niet echt voor het verbruik :'( Voor de duidelijkheid: ik vind het geval zeker niet zuinig maar ik bekijk het even relatief.
Wailing_Banshee schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:29:
[...]

En hoe wil je dat doen als de TV in een hele andere ruimte staat dan het AOP? En als de TV in een ruimte staat die niet echt slim is voor een AP?
Wut? Hetzelfde zoals we het nu doen, met een coaxkabel. De ruimte waar de Horizon staat is veelal de ruimte waar geinternet wordt (of de slpk recht erboven), maar mocht de plek slecht zijn is er een Extra Wifi punt of powerline setje beschikbaar. Je kan natuurlijk ook altijd je eigen AP erachter knopen. Maar bekabeling vanuit de Horizon box is weer een hele andere discussie, het kan inderdaad gunstiger zijn om in relatief nieuwe woningen vanuit de meterkast te voorzien. Dit is overigens iets wat allang het geval is bij oud UPC en ik verwacht ook wel naar oud Ziggo klanten gaat komen, niet is wat ik zelf verzin.
ANdrode schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:15:
[...]

De 'nieuwe' horizon box in fUPC gebied is in dat scenario een redelijke keuze. Het wifi van de 'oude' is niet zo bijzonder IIRC

Ik vind het erg raar dat de Horizon box altijd veel verbruikt. Niet meestal < 1w en wanneer er op korte termijn een opname gepland is meer (zoals TV's/mediaboxen). Alsof verbruik bij het ontwerp geen prioriteit had, want dat is voor een klant toch een onzichtbare requirement.

Als je het vergelijkt met een TC7210 en TV met dual-tuner scheelt het > 100 kWH/jaar. Voor iets wat eigenlijk een opgelost probleem is
TV met dual tuner en een losse HDD om op te nemen bedoel je? Tja, het enige wat ik kan bedenken is om hem in ECO te zetten als je geen opnames gepland hebt. Het is opzich niet vreemd dat hij altijd ''veel'' verbruikt ze hebben er gewoon voor gekozen om het ding altijd online te houden. Dus je hebt gewoon een complete Connectbox intern meedraaien in standby. In oud Ziggo gebied is dat geen handige keuze maar ze zijn er stiekem een beetje vanuit gegaan dat hij ook als internet gateway gebruikt ging worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Jim423 op 29-09-2016 11:58 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 13:38

Wailing_Banshee

You're Next

Jim423 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:52:
[...]

Wut? Hetzelfde zoals we het nu doen, met een coaxkabel. De ruimte waar de Horizon staat is veelal de ruimte waar geinternet wordt (of de slpk recht erboven), maar mocht de plek slecht zijn is er een Extra Wifi punt of powerline setje beschikbaar. Je kan natuurlijk ook altijd je eigen AP erachter knopen. Maar bekabeling vanuit de Horizon box is weer een hele andere discussie, het kan inderdaad gunstiger zijn om in relatief nieuwe woningen vanuit de meterkast te voorzien. Dit is overigens iets wat allang het geval is bij oud UPC en ik verwacht ook wel naar oud Ziggo klanten gaat komen, niet is wat ik zelf verzin.
Maar dat is niet bij iedereen zo. Bij ons zit het AOP in de meterkast in het midden van het huis, de TV in de woonkamer aan de voorkant van het huis en de ruimte(s) waar geinternet worden aan de achterkant van het huis. Ik hoef dan ook geen Horizon :P

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Kabelmodem probleem Cisco Ziggo?

Mijn internetverbinding ligt er de laatste weken regelmatig uit. Mijn Asus RT-66NU bleek het te hebben begeven. Inmiddels heb ik mijn oude Engenius router geinstalleerd, en op zich werkt het, zij het dan wat trager. Maar nu ligt bij mij internet er nog steeds uit af en toe maar op een vreemde manier: browsen lukt niet meer (Chrome, Firefox), maar een usenet download via Newsleecher loopt wel gewoon door! Als ik echter een nieuwe usenet download wil starten krijg ik een Cannot convert host adress foutmelding. Af en toe herstelt de situatie spontaan (na een paar minuten soms al).
Kan het een Ziggo Cisco router probleem zijn? Hij staat overigens in Bridge mode (al ruim een jaar).
Het lokale netwerk werkt probleemloos.
Wat kan er aan de hand zijn?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Jim423
Klinkt als DNS issue. Geven de lampjes nog wat aan op het modem als het gebeurd? Wat gebeurd er als je een enkele pc direct met het modem verbind. Je kan je modem docsis waardes hier nog even posten en door ons laten controleren :)

• flopdoc
Jim423 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:40:
Klinkt als DNS issue. Geven de lampjes nog wat aan op het modem als het gebeurd? Wat gebeurd er als je een enkele pc direct met het modem verbind. Je kan je modem docsis waardes hier nog even posten en door ons laten controleren :)
De LED lampjes Power US en DS zijn groen, en Online is oranje. Zowel als internet eruit ligt, als wanneer alles werkt.

Ik zal een laptop met het modem verbinden, kijken wat er gebeurt (is te verwachten dat er wat te zien is als het modem in bridge mode staat?)

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]

Het probleem dat je dan weer krijgt is dat je vanuit de meterkast, vanaf het AOP, een kabel moet trekken naar de HB en de HB is erg kieskeurig voor wat betreft de signaalwaardes. En daarna nog weer andere kabels naar andere ruimtes als je geen gebruik wilt maken van de ingebakken brakke wifi en brakke router. Dat is allemaal minder dan optimaal. En dat komt dan nog bovenop de traagheid van de HB.

Wat ik wil zeggen is dat het idee van de HB op zich leuk is, maar ze creëren er meer problemen mee dan dat ze oplossen. Ik kan nu vanuit mijn meterkast kabels intern trekken die niemand ziet, dat is ideaal. Met een HB als modem kan dat niet meer en dat is dus altijd minder ideaal :P

Nee, merp!

• Redondo1982
Pffff...wat een gedoe met die Horizon Box. Ben blij dat ik de vraag heb gesteld hier voor de zekerheid, maar wat een ellende allemaal. Het wordt er niet allemaal makkelijker op. Ik blijf wel lekker op de oude situatie met mijn Humax en mijn wifi (bridge) in de meterkast. Misschien een AP toepassen voor de bovenverdieping en dan is alles ruimschoots voorzien van een snelle verbinding. Die extra functies van de HB laat ik wel schieten. Vrouwlief kijkt maar via de app.

• flopdoc
Jim423 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:40:
Model: Cisco EPC3928AD
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: 262476358
MAC Address: c8:fb:26:e2:00:f6
Bootloader Revision: 2.4.0beta3_R4
Current Software Revision: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG
Firmware Name: e3928A-E10-5-c3220r5592-150612c-ZIG.bin
Firmware Build Time: Jun 12 12:43:43 2015
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network 1: Disable
Wireless Network 2: Disable
System Uptime: 0 days 00h:06m:31s

Cable modem state:

DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -9.8 dBmV 38.2 dB
Channel 2: -6.8 dBmV 39.0 dB
Channel 3: -7.4 dBmV 38.6 dB
Channel 4: -7.9 dBmV 38.7 dB
Channel 5: -8.2 dBmV 38.6 dB
Channel 6: -7.9 dBmV 33.4 dB
Channel 7: -9.1 dBmV 38.2 dB
Channel 8: -10.6 dBmV 38.1 dB

Power Level:
Channel 1: 46.0 dBmV
Channel 2: 47.5 dBmV
Channel 3: 47.5 dBmV
Channel 4: 48.0 dBmV

Er staat nog meer info op die 2 pagina's, ik weet niet of dat ook relevant is?

• flopdoc
En ik zie ook nog dit in wat kennelijk de Horizon box is:

Kabelmodem software-informatie
Naleving van de standaard DOCSIS 3.0
Software-versie 1.18.5
Hardware-versie 8
HFC MAC-adres 54:FA:3E:15:41:22
Serienummer gateway ZTLKFRBG231231M
Geïnstalleerde certificatie EuroDOCSIS: installed
DOCSIS: installed
EuroPacketCable: installed
Beschikbaarheid systeem 0 days 00h:17m:03s
Netwerktoegang Enabled
Kabelmodem IP-adres 10.222.xxx.xx (daar staan wel cijfers ipv xxx)

[ Voor 4% gewijzigd door flopdoc op 29-09-2016 13:34 ]

• Jim423
Je upstream channels zien er goed uit, downstream heeft wel wat weinig signaal. Onder de -10dBmV gaat hij wel moeilijkheden krijgen. Je hebt je Horizon niet gekoppeld aan je router toevallig bekabeld of via WiFi? Wil ook wel eens DNS issues geven.

• flopdoc
Jim423 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:42:
Je upstream channels zien er goed uit, downstream heeft wel wat weinig signaal. Onder de -10dBmV gaat hij wel moeilijkheden krijgen. Je hebt je Horizon niet gekoppeld aan je router toevallig bekabeld of via WiFi? Wil ook wel eens DNS issues geven.
Ik heb de Horizon met een kabel aan de router. Hoe kan de Horizon DNS issues geven?

• Martinusz
flopdoc schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:07:
[...]

Ik heb de Horizon met een kabel aan de router. Hoe kan de Horizon DNS issues geven?
Aan je eigen router? Of bedoel je de kabelmodem van Ziggo?
Als de Horizon aan je eigen router hangt, check de instellingen in Horizon en zet DHCP server uit.

• flopdoc
martinusz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:23:
[...]

Aan je eigen router? Of bedoel je de kabelmodem van Ziggo?
Als de Horizon aan je eigen router hangt, check de instellingen in Horizon en zet DHCP server uit.
De Horizon hangt aan mijn eigen Engenius router. Ik zie niet in de Horizon waar ik DHCP server uit kan zetten.
Op de Basis - Local Area Network pagina zie ik dit staan:

Op deze pagina staat hoe u de LAN & DHCP-server configureert
Deze pagina kan niet aangepast worden omdat de configuratie die van de thuisnetwerk router hoort te volgen.
IP-adres 192.168.0.105
Subnetmasker 255.255.255.0
MAC-adres 54:FA:3E:15:41:23
DHCP-server Enabled
Starten lokaal adres 192.168.0.106
DHCP-poolsize 19
Huurtijd
180 Seconden
Systeemtijd 2016-09-29 13:27:56
DNS-server 1 192.168.0.105
DNS-server 2 0.0.0.0
Domeinnaam net

Verder valt me op: dat mijn ip adres volgens http://whatismyipaddress.com/ een ander ip adres is dan bij Basis-Internet-Internetstatus staat gemeld in de Horizon box.

[ Voor 8% gewijzigd door flopdoc op 29-09-2016 14:31 ]

• Jim423
Ik zou even tijdelijk de kabel naar de horizon loskoppelen en dan kijken of het is opgelost.

• Martinusz
flopdoc schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:29:
[...]

De Horizon hangt aan mijn eigen Engenius router. Ik zie niet in de Horizon waar ik DHCP server uit kan zetten.
Op de Basis - Local Area Network pagina zie ik dit staan:

Op deze pagina staat hoe u de LAN & DHCP-server configureert
Deze pagina kan niet aangepast worden omdat de configuratie die van de thuisnetwerk router hoort te volgen.
IP-adres 192.168.0.105
Subnetmasker 255.255.255.0
MAC-adres 54:FA:3E:15:41:23
DHCP-server Enabled
Starten lokaal adres 192.168.0.106
DHCP-poolsize 19
Huurtijd
180 Seconden
Systeemtijd 2016-09-29 13:27:56
DNS-server 1 192.168.0.105
DNS-server 2 0.0.0.0
Domeinnaam net

Verder valt me op: dat mijn ip adres volgens http://whatismyipaddress.com/ een ander ip adres is dan bij Basis-Internet-Internetstatus staat gemeld in de Horizon box.
Ik heb laatst exact hetzelfde gehad ;) had kabel tussen horizon en eigen router gedaan, alles van slag. Kabel eruit en Horizon via WIFI geen probleem. Ik weet zo even uit mijn hoofd niet meer wat ik uit moest zetten, maar het zit in de horizon setup voor netwerkinstellingen. (iets van thuisnetwerk uitzetten ofzoiets)

• flopdoc
martinusz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:35:
[...]

Ik heb laatst exact hetzelfde gehad ;) had kabel tussen horizon en eigen router gedaan, alles van slag. Kabel eruit en Horizon via WIFI geen probleem. Ik weet zo even uit mijn hoofd niet meer wat ik uit moest zetten, maar het zit in de horizon setup voor netwerkinstellingen. (iets van thuisnetwerk uitzetten ofzoiets)
Gut, wat raar. Ik haal gelijk de netwerkkabel uit de Horizon. Waarom zou ik uberhaupt internet op mijn Horizon willen?

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
flopdoc schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:37:
[...]

Gut, wat raar. Ik haal gelijk de netwerkkabel uit de Horizon. Waarom zou ik uberhaupt internet op mijn Horizon willen?
Dan kan je de Horizon as WiFi AP gebruiken. Als de Horizon op de stand: "Bestaand Netwerk" staat gaat hij zich nog steeds als DHCP server gedragen. De manier om hier omheen te komen is hem op: "Nieuw Netwerk" te zetten en dan handmatig DHCP uit te zetten.

• flopdoc
menzo schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:58:
[...]

Dan kan je de Horizon as WiFi AP gebruiken. Als de Horizon op de stand: "Bestaand Netwerk" staat gaat hij zich nog steeds als DHCP server gedragen. De manier om hier omheen te komen is hem op: "Nieuw Netwerk" te zetten en dan handmatig DHCP uit te zetten.
Dat is voor mij niet van nut, mijn Engenius router (met WIFI) staat in dezelfde kamer. Ik heb in de Horizon de verbinding met het Thuisnetwerk gewoon uitgeschakeld. Ik ben benieuwd...

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
flopdoc schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:25:
[...]

Dat is voor mij niet van nut, mijn Engenius router (met WIFI) staat in dezelfde kamer. Ik heb in de Horizon de verbinding met het Thuisnetwerk gewoon uitgeschakeld. Ik ben benieuwd...
Dan heeft het niet zo veel zin, Ja. Haal dan wel de UTP kabel er uit anders blijft hij rare dingen doen.
Ziggo heeft weer lopen spelen in de wijk, m'n upstream waardes zijn (eindelijk) weer verbetert sinds de werkzaamheden gisteren.. werd tijd want ze werden steeds slechter :P

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 29-09-2016 19:14 ]

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Prima, Connectbox heb ik nog niet zelf gemeten maar volgens berichten in dit topic 24-25watt. HD DVR 17watt in standby.
Ik heb geen betrouwbare metingen van de connect box gezien in dit topic. Het opgegeven (maximum)vermogen van de adapter is als ik het mij goed herinner 24 of 30W (12v/2A of 2.5A).

In een duitstalig artikel noemen ze een verbruik van 11,8w idle en 13w tijdens belasting. En dat is fijn, 10 watt verbruik 24/7 is immers ongeveer EUR 20 per jaar.

Bij een HDR zou ik uitgaan van een apparaat dat wel zuinig is in standby, 16W is dat niet. Ik vind alleen zo snel geen getallen. Dan maar het alternatief: bij een thuisserver kan je 6W halen (idle), maar goed, we doen 10w (> 50% meer). Daar komt 7.1W bij voor een HDhomerun die drie tuners actief heeft, met 4.8W in idle.

Ik kom uit op een totaal verbruik van 13+10+7.1W, afgerond 30W. En daar zit dus marge in (neem je de lage getallen: 11.8 + 6 + 4.8 = 22,6W)
Maarja een dual band AP en een volledig DOCSIS 3.0 modem mee hebben draaien voor nop helpt natuurlijk niet echt voor het verbruik :'( Voor de duidelijkheid: ik vind het geval zeker niet zuinig maar ik bekijk het even relatief.
Dan moet je het geluk hebben dat je het recente type hebt. De oudere (scart) is single band?
TV met dual tuner en een losse HDD om op te nemen bedoel je? Tja, het enige wat ik kan bedenken is om hem in ECO te zetten als je geen opnames gepland hebt. Het is opzich niet vreemd dat hij altijd ''veel'' verbruikt ze hebben er gewoon voor gekozen om het ding altijd online te houden. Dus je hebt gewoon een complete Connectbox intern meedraaien in standby. In oud Ziggo gebied is dat geen handige keuze maar ze zijn er stiekem een beetje vanuit gegaan dat hij ook als internet gateway gebruikt ging worden.
Dat zouden ze toch kunnen automatiseren? Ik zie niet echt wat Ziggo er mee wint door de box niet in een diepere slaap stand te zetten. Of is de UI gewoon zo traag dat je hem niet in een standby stand (zoals laptop) kan zetten + periodiek wakker worden, waar hij dan de grootste tijd < 0.1w gebruikt?

• Jim423
ANdrode schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:57:
[...]Dan moet je het geluk hebben dat je het recente type hebt. De oudere (scart) is single band?

Dat zouden ze toch kunnen automatiseren? Ik zie niet echt wat Ziggo er mee wint door de box niet in een diepere slaap stand te zetten. Of is de UI gewoon zo traag dat je hem niet in een standby stand (zoals laptop) kan zetten + periodiek wakker worden, waar hij dan de grootste tijd < 0.1w gebruikt?
Oude is ook dualband alleen heeft geen AC op de 5Ghz. Het is inderdaad jammer dat de box niet ''wakker'' kan worden in de ECO stand voor geplande opnames. Of in de midden stand nog meer functies uitschakelt (zoals het interne docsis modem) maar nog wel de opnames blijft doen zodat je op een paar watt uitkomt in standby. Ik denk dat Ziggo het niet toevoegt omdat er weinig vraag naar is. Nagenoeg alle mensen die ik ken hebben hem op hoog staan omdat ze direct beeld willen hebben en het energieverbruik boeit ze niet echt. De enige die ik ken die hem in ECO zet doet dit voor brandgevaar en niet eens voor het energieverbruik :P

Adapter van de CB is overigens 2.5A dus 30watt. Als hij dus 13watt verbruikt zit er een serieuze overkill adapter bij wat wel vreemd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 29-09-2016 20:15 ]

• ANdrode
  • Niet online
Jim423 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:10:
[...]
Adapter van de CB is overigens 2.5A dus 30watt. Als hij dus 13watt verbruikt zit er een serieuze overkill adapter bij wat wel vreemd is.
Ik denk dat de adapter overkill is :). En dit is de enige meting die ik kon vinden. Hier is hij in ieder geval niet langsgekomen voor zover ik weet. Onder de 15W is ook een realistisch verbruik voor een passief gekoeld apparaat :)

Oorzaak van het hoge maximum vermogen van adapter: Moderne (schakelende) voedingen met mogelijk een hoog piekverbruik (< seconde) van connect box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 13:14
Kreeg vandaag 4 mailtjes van Ziggo in 1 keer, over wijziging van telefoonnummer, wijziging van emailadres, wijziging van marketingberichtinstelling en wijziging van klantonderzoekinstelling. Klantnummer klopt niet in die mail, en de links zijn niet zoals in andere Ziggo mails. Als ik erop hover gaat het naar iets van lgiservicemail . email-domain . com/..... (even zo opgeschreven zodat mensen er niet op gaan klikken). Terwijl in originele ziggo mails eventuele links allemaal via een .ziggo.nl subdomein gaan.

Gemeld bij phishing@ziggo.nl met de originele headers etc. Krijg ik een auto-reply dat ze op dit soort mails geen antwoord geven, maar wel ontzettend bedankt :+

Ben benieuwd hoe grootschalig deze spamactie is. Ik trapte er bijna in, omdat vier mailtjes met wijzigingen toch wel heel erg vraagt om snel te handelen. Anderen al dit soort mails gehad?

Edit: oh ja, ik gebruik gmail, die dit blijkbaar niet herkende als spam/phishing.

[ Voor 4% gewijzigd door Jesserr op 30-09-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jesserr schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:43:
[..]

Gemeld bij phishing@ziggo.nl met de originele headers etc. Krijg ik een auto-reply dat ze op dit soort mails geen antwoord geven, maar wel ontzettend bedankt :+

[..]
Had je wat anders verwacht dan? Als ze genoeg meldingen binnen krijgen plaatsten ze het gewoon op hun website ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tilburg, haperende internetverbinding sinds ongeveer 21:15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Heb hier echt al een hele week problemen met Ziggo. Eerste deel van de week echt niet normaal slome wifi, nu half uur helemaal niks. Geen internet of telefonie. Heb hem al een paar keer opnieuw opgestart etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

change1001 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:58:
Heb hier echt al een hele week problemen met Ziggo. Eerste deel van de week echt niet normaal slome wifi, nu half uur helemaal niks. Geen internet of telefonie. Heb hem al een paar keer opnieuw opgestart etc etc
Plaats / postcode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

Sinds 20:00 al problemen, na flink wat gekloot ben ik er achter dat IPv6 wel werkt, maar IPv4 niet werkend te krijgen. Maar lijken meerdere problemen tegelijk te spelen.

Alkmaar btw

[ Voor 4% gewijzigd door CorVus op 30-09-2016 22:29 ]

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier ook problemen met Ziggo (Raalte 8103), al een aantal keren de modem moeten herstarten. Dat help telkens tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:18
ANdrode schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:57:
[...]

Ik heb geen betrouwbare metingen van de connect box gezien in dit topic. Het opgegeven (maximum)vermogen van de adapter is als ik het mij goed herinner 24 of 30W (12v/2A of 2.5A).

In een duitstalig artikel noemen ze een verbruik van 11,8w idle en 13w tijdens belasting. En dat is fijn, 10 watt verbruik 24/7 is immers ongeveer EUR 20 per jaar.

Bij een HDR zou ik uitgaan van een apparaat dat wel zuinig is in standby, 16W is dat niet. Ik vind alleen zo snel geen getallen. Dan maar het alternatief: bij een thuisserver kan je 6W halen (idle), maar goed, we doen 10w (> 50% meer). Daar komt 7.1W bij voor een HDhomerun die drie tuners actief heeft, met 4.8W in idle.

Ik kom uit op een totaal verbruik van 13+10+7.1W, afgerond 30W. En daar zit dus marge in (neem je de lage getallen: 11.8 + 6 + 4.8 = 22,6W)

[...]
Helaas niet waar, hij verbruikt echt 24-25 watt als hij verbinding heeft met ziggo, in de opstartfase loopt dat op vanaf ongeveer (uit mijn hoofd) 10 watt. Dit is gemeten met een betrouwbare brennenstuhl meter ;)

Dit komt waarschijnlijk omdat dit type modem op meer kanalen luisterd (16 vs 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
TereZz schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 01:06:
[...]
Helaas niet waar, hij verbruikt echt 24-25 watt als hij verbinding heeft met ziggo, in de opstartfase loopt dat op vanaf ongeveer (uit mijn hoofd) 10 watt. Dit is gemeten met een betrouwbare brennenstuhl meter ;)
Ok, dat had ik niet verwacht. Ze hebben dan wel een erg efficiënt ontwerp gemaakt qua koeling. De meeste apparaten die ik heb die > 15w zijn hebben actieve koeling
Dit komt waarschijnlijk omdat dit type modem op meer kanalen luisterd (16 vs 8)
Dat is allemaal (ook bij de TC 7200) digitale radio met één chip die een heel brede band captured. Ik weet niet of er bij de upstream kant (8 vs 4 frequenties) meer componenten nodig zijn (frequenties liggen 'ver uit elkaar'/liggen meer dan een octaaf uit elkaar). Maar waarschijnlijk is dat ook allemaal in één chip geintegreerd.

Eigenlijk hebben we van al deze apparaten goede AC en DC metingen nodig, met 'lab' apparatuur. Mijn modem gebruikte volgens een oude power meter een keer 0w O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:18
Je moet niet voor niets de modem rechtop neerzetten. Dan kan die vanuit alle kanten zijn hitte kwijt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CorVus schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:26:
Sinds 20:00 al problemen, na flink wat gekloot ben ik er achter dat IPv6 wel werkt, maar IPv4 niet werkend te krijgen. Maar lijken meerdere problemen tegelijk te spelen.

Alkmaar btw
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:44:
Tilburg, haperende internetverbinding sinds ongeveer 21:15.
Aapie schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 00:44:
Hier ook problemen met Ziggo (Raalte 8103), al een aantal keren de modem moeten herstarten. Dat help telkens tijdelijk.
Mijn verbinding was gisteravond ook niet helemaal lekker, alleen zit ik bij Tweak, niet bij Ziggo.

In eerste instantie dacht ik dat de tunnelserver voor IPv6 (HE.net) eruit lag, maar via IPv4 ging 't ook niet. Een paar sec later werkte alles weer even normaal om later in de avond weer even plat te gaan.

De eerste keer was hier rond 1930, maar rond 2030 geloof ik weer, toeval?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
TereZz schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 09:39:
Je moet niet voor niets de modem rechtop neerzetten. Dan kan die vanuit alle kanten zijn hitte kwijt haha.
Ja het is zeker een efficiënt ontwerp. Hij werd ook minder warm dan mijn access point (maar die koelt via zijn buitenkant, niet open frame). Tegelijkertijd zit er ook een waarschuwing voor 'te warm' in, die bij mij vlak na het booten wel eens uitging.

Dan redirect hij al jouw DNS, waardoor een PC dat weer cached :X

Bij 10-15w verbruik denk ik aan koelblokken zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/content/dam/www/public/us/en/images/product/ethernet-server-adapter-x520-t2-10255715.png/jcr:content/renditions/cq5dam.webintel.640.640.png?cq_ck=1343207127000

En een horizon box heeft in standby ook een zoemende ventilator :X
Pagina: 1 ... 123 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.