Hoe kan ik did horizon box stiller krijgen? Los van het vervangen van de box..
De woonkamer gaat hier op de schop en dat geeft ook gelijk de mogelijkheid om de bekabeling die er al lang ligt even na te lopen. Te beginnen bij het AOP die in de woonkamer zit:
Dit is een TRAS 10/CM, volgens mij een oudje? Hoe werkt dit bij Ziggo? Moet je z'n ding zelf kopen/plaatsen of mag alleen een monteur dit doen?
Let wel, we nemen op dit moment alleen TV af bij Ziggo en ondervinden op het moment geen storingen/blokken in beeld. Het is puur omdat de boel nu makkelijk bereikbaar is, ik even alles wil nalopen/future proof wil maken.
Dit is een TRAS 10/CM, volgens mij een oudje? Hoe werkt dit bij Ziggo? Moet je z'n ding zelf kopen/plaatsen of mag alleen een monteur dit doen?
Let wel, we nemen op dit moment alleen TV af bij Ziggo en ondervinden op het moment geen storingen/blokken in beeld. Het is puur omdat de boel nu makkelijk bereikbaar is, ik even alles wil nalopen/future proof wil maken.
Ik zal ze bellen voor de kortingsactie. Ondanks dat ik best een Huawei liefhebber ben, vind ik deze toch echt te gedateerd (jammer want ik moet nog wel een tabletjongetje schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:47:
Die tablet is een Huawei MediaPad - T1 7.0
Wie niet waagt... is wel oude android versie, blijkbaar hebben ze ergens een pallet van die dingen gevonden voor een mooi prijsje
Toch wel erg jammer dat ze dit niet fatsoenlijk in orde hebben. Ik heb gekozen om geen Coax te leggen in mijn nieuwe huis omdat ik de beeldkwaliteit van horizon.tv prima vond en ik geloof dat iptv toch de toekomst is, vind het nu wel jammer dat dit niet fatsoenlijk werkt.TripleQ schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 06:53:
[...]
Ik keek gisteren avond Ajax via de Horizon app op de IPad en de stream schakelde ook tekens terug naar wazig beeld. En liep ook nog eens 1,5 minuut achter op het TV beeld... Kreeg de notificaties van doelpunten en kaarten tekens eerder op mijn telefoon dan dat ik het zag...
Ik had hetzelfde probleem torrents op m'n NAS (Synology DS215j) haalde nog geeneens 6MB/s bij torrents. Uiteindelijk had ik een Minix mediaspeler met Openelec, transmission en flexget, rechtstreeks naar de NAS... zelfde gedonder 10MB/s max.Jerrythafast schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:34:
[...]
Ja.
En als je daarnaast ook nog aan het transcoden ben met Plex gaat het al helemaal hard... load averages van ver over de 4 op een dual-core bak(wel met hyperthreading support gok ik?)
Uiteindelijk een NUC (eerst 3e generatie nu 6e generatie i5) gekocht en was ik eindelijk van het hele gedonder af en dan zie je ook meteen hoeveel resources torrents daadwerkelijk gebruiken. En daarnaast 4k afspelen vergt nog best wat van deze NUC
Je hebt een abonnement bij een kabel provider. Als je ip-tv wilt zul je DSL of Glasvezel moeten nemen, dan heb je ip-tv. Kabel is een totaal andere techniek, alle zenders komen namelijk je huis binnen ipv met ip-tv waarbij je de stream die je wilt kijken opvraagt. zijn 3 opties:Janpietertje89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:15:
[...]
Toch wel erg jammer dat ze dit niet fatsoenlijk in orde hebben. Ik heb gekozen om geen Coax te leggen in mijn nieuwe huis omdat ik de beeldkwaliteit van horizon.tv prima vond en ik geloof dat iptv toch de toekomst is, vind het nu wel jammer dat dit niet fatsoenlijk werkt.
- Gebruik blijven maken van horizon.tv, maar dan heb je kans op haperingen en mindere kwaliteit
- Toch coax neerleggen
- Een horizonbox neerzetten met slaveboxen bij je tv('s). Dat kan namelijk wel over UTP (al dan niet met van die stopcontact dingen)
Wie uit oud ziggo gebied wil mijn smartcard (12 cijfers) tijdelijk activeren? Na testen mag je het weer wissen.
Nee meneer, als nieuw abo krijg u zeker een connect-box.
Nou helaas, toch zojuist de TC7210 ontvangen.
Denk dat ik hem alleen even gebruik om mijn abo te activeren maar daarna de Ubee weer ophang.
(Ik ga terug van een zakelijk naar particulier abo en krijg daardoor alles nieuw)
Nou helaas, toch zojuist de TC7210 ontvangen.
Denk dat ik hem alleen even gebruik om mijn abo te activeren maar daarna de Ubee weer ophang.
(Ik ga terug van een zakelijk naar particulier abo en krijg daardoor alles nieuw)
Zonder te vragen waarvoor je het nodig hebt, ik heb wel een vermoedenManke schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:00:
Wie uit oud ziggo gebied wil mijn smartcard (12 cijfers) tijdelijk activeren? Na testen mag je het weer wissen.
Een smartcard activeren kan een (oud) Ziggo abonnee wel binnen "mijn Ziggo", indien daar nog de ruimte voor is, maar deactiveren kan daar niet. Dat zal dan via de klantenservice moeten gaan of ik zie iets faliekant over het hoofd binnen "mijn Ziggo"?
Edit: de Irdeto kaarten hebben 11 cijfers in het overzicht? Hoe kom jij aan 12, of tel je misschien de letter mee die aan het einde van de cijferreeks staat?
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 16-09-2016 15:24 ]
Testing, one, two ...
Ik kijk misschien 1 uur tv per week. Ze maken gewoon reclame met het feit dat ik overal in HD tv kan kijken via horizon TV dus dat leek me net zo praktisch dan overal Coax heen leggen wat binnenkort toch totaal overbodig is met glasvezel (wordt volgend jaar aangelegd in mijn regio). Als ze een dienst aanbieden als horizon.tv verwacht ik gewoon dat die goed werkt, alsnog coax aanleggen omdat ziggo zijn zaakjes niet goed in orde heeft vind ik toch een beetje een omgekeerde wereld. De oplossing van horizonbox+slaveboxen vind ik veel te duur, zou me letterlijk 20 euro extra per maand extra kosten omdat ik nu alleen een internet abonnement heb.jongetje schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:53:
[...]
Je hebt een abonnement bij een kabel provider. Als je ip-tv wilt zul je DSL of Glasvezel moeten nemen, dan heb je ip-tv. Kabel is een totaal andere techniek, alle zenders komen namelijk je huis binnen ipv met ip-tv waarbij je de stream die je wilt kijken opvraagt. zijn 3 opties:
- Gebruik blijven maken van horizon.tv, maar dan heb je kans op haperingen en mindere kwaliteit
- Toch coax neerleggen
- Een horizonbox neerzetten met slaveboxen bij je tv('s). Dat kan namelijk wel over UTP (al dan niet met van die stopcontact dingen)
[ Voor 8% gewijzigd door Janpietertje89 op 16-09-2016 15:31 ]
ik heb een nagravision kaartje met 12 cijfers van een oud upc gebruiker, die deze gekregen had van ziggo. Ik was benieuwd of deze ook te activeren is door een oud ziggo gebruiker en of het dan ook werkt.hardware-lover schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:21:
[...]
Zonder te vragen waarvoor je het nodig hebt, ik heb wel een vermoeden![]()
Een smartcard activeren kan een (oud) Ziggo abonnee wel binnen "mijn Ziggo", indien daar nog de ruimte voor is, maar deactiveren kan daar niet. Dat zal dan via de klantenservice moeten gaan of ik zie iets faliekant over het hoofd binnen "mijn Ziggo"?
Edit: de Irdeto kaarten hebben 11 cijfers in het overzicht? Hoe kom jij aan 12, of tel je misschien de letter mee die aan het einde van de cijferreeks staat?
Bij het "alleen internet" abonnement betaal je toch al 18,75 per maand voor kabel televisie? En als je wel wilt hobbyen: In fZiggo gebied kan je met wat moeite met tvheadend gaan opnemen en dan over IP kijkenJanpietertje89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:25:
[...]
Ik kijk misschien 1 uur tv per week. Ze maken gewoon reclame met het feit dat ik overal in HD tv kan kijken via horizon TV dus dat leek me net zo praktisch dan overal Coax heen leggen wat binnenkort toch totaal overbodig is met glasvezel (wordt volgend jaar aangelegd in mijn regio). Als ze een dienst aanbieden als horizon.tv verwacht ik gewoon dat die goed werkt, alsnog coax aanleggen omdat ziggo zijn zaakjes niet goed in orde heeft vind ik toch een beetje een omgekeerde wereld. De oplossing van horizonbox+slaveboxen vind ik veel te duur, zou me letterlijk 20 euro extra per maand extra kosten omdat ik nu alleen een internet abonnement heb.
Ik betaal nu 57 euro voor 30/300 internet. Het goedkoopste 30/300 all-in-one abonnement met horizon box is 77 euro. Scheelt dus 20 euro, waar volgensmij de huur van de kleine horizon connect boxjes bij komt.ANdrode schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:45:
[...]
Bij het "alleen internet" abonnement betaal je toch al 18,75 per maand voor kabel televisie? En als je wel wilt hobbyen: In fZiggo gebied kan je met wat moeite met tvheadend gaan opnemen en dan over IP kijken
Dan kun je toch echt beter overstappen naar een provider met glasvezel. Of gewoon lekker coax leggen (wat ik je sowieso zou aanraden).Janpietertje89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:15:
[...]
Toch wel erg jammer dat ze dit niet fatsoenlijk in orde hebben. Ik heb gekozen om geen Coax te leggen in mijn nieuwe huis omdat ik de beeldkwaliteit van horizon.tv prima vond en ik geloof dat iptv toch de toekomst is, vind het nu wel jammer dat dit niet fatsoenlijk werkt.
Ik had er zelf al een hard hoofd in of dat überhaupt wel zou gaan maar de bevestiging daarvan kun je hier lezen.Manke schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:31:
[...]
ik heb een nagravision kaartje met 12 cijfers van een oud upc gebruiker, die deze gekregen had van ziggo. Ik was benieuwd of deze ook te activeren is door een oud ziggo gebruiker en of het dan ook werkt.
Koop een DVB-C netwerktuner en stuur het open digitale TV pakket via het netwerk naar de apparaten waar je TV op wilt kijken?Janpietertje89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:48:
[...]
Ik betaal nu 57 euro voor 30/300 internet. Het goedkoopste 30/300 all-in-one abonnement met horizon box is 77 euro. Scheelt dus 20 euro, waar volgens mij de huur van de kleine horizon connect boxjes bij komt.
[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 16-09-2016 18:40 ]
Testing, one, two ...
Waarom zou je het sowieso aanraden? Op het moment dat hier over een jaar glasvezel ligt verliest die Coax al zn functionaliteit en heb je nutteloze kabels door je huis liggen.outlandos schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:15:
[...]
Dan kun je toch echt beter overstappen naar een provider met glasvezel. Of gewoon lekker coax leggen (wat ik je sowieso zou aanraden).
Tja succes met TV via glasvezelJanpietertje89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:41:
[...]
Waarom zou je het sowieso aanraden? Op het moment dat hier over een jaar glasvezel ligt verliest die Coax al zn functionaliteit en heb je nutteloze kabels door je huis liggen.
Zijn er al genoeg die na een tijdje weer TV van Ziggo hebben genomen (nog wel internet via glas).
Verwijderd
Haha, ja, het gras is altijd groener aan de andere kant. Voor elke post over hoe slecht Ziggo wel is, vind je ook wel een post over hoe slecht bijvoorbeeld KPN wel is. Ik heb een collega van mij daar heerlijk mee zitten stangen: hij gaf aan van Ziggo naar KPN te gaan omdat hij Ziggo bagger vond en een dag later lag internet bij KPN er tijden uit.ArcticWolf schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:12:
[...]
Tja succes met TV via glasvezel![]()
Zijn er al genoeg die na een tijdje weer TV van Ziggo hebben genomen (nog wel internet via glas).
Omdat het altijd werkt, zonder gedoe. En zoals de andere boven mij zeggen. Daarbij zie je een net weggewerkte coax kabel toch helemaal niet? Snap dan ook het probleem niet.Janpietertje89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:41:
[...]
Waarom zou je het sowieso aanraden? Op het moment dat hier over een jaar glasvezel ligt verliest die Coax al zn functionaliteit en heb je nutteloze kabels door je huis liggen.
Verwijderd
Het belangrijke verschil tussen TV van KPN of al die (bastaard) dochters en Ziggo is dat je bij KPN allemaal speciaal spul (abo en/of hardware) nodig hebt om op andere TV's te kijken.
Bij Ziggo krijg je DVB-C waarmee voor veel mensen hun behoefte gedekt is en er niets speciaals nodig is. Wil je het mooi doen dan zet je er nog een HDHomerun bij.
Verder nog nooit een huis gezien waar Coax niet alom aanwezig was. Netwerkkabel zul je moeizaam zelf moeten trekken want Wifi is verre van ideaal.
Bij Ziggo krijg je DVB-C waarmee voor veel mensen hun behoefte gedekt is en er niets speciaals nodig is. Wil je het mooi doen dan zet je er nog een HDHomerun bij.
Verder nog nooit een huis gezien waar Coax niet alom aanwezig was. Netwerkkabel zul je moeizaam zelf moeten trekken want Wifi is verre van ideaal.
In beide gebieden is zowel irdeto als nagravision codering aanwezig, had ik begrepen. Als deze 12 cijferige kaart geactiveerd kan worden in jouw mijnziggo, dan geeft het ook in fupc gebied beeld.hardware-lover schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:38:
[...]
Ik had er zelf al een hard hoofd in of dat überhaupt wel zou gaan maar de bevestiging daarvan kun je hier lezen.
[...]
Ik weet alleen niet wat je allemaal moet invullen bij het activeren, wil je een screenshot maken? Ben benieuwd.
Dat heb je goed begrepen, maar dat heeft weinig met het activeren van Nagravision zelf te maken. Schijnbaar wordt een Nagravision smartcard gekoppeld aan de hardware door Ziggo/UPC, dat is met Irdeto niet het geval. Elke geactiveerde Irdeto kaart werkt in willekeurige (compatibel) Irdeto apparatuur, die zijn niet gekoppeld.Manke schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:22:
[...]
In beide gebieden is zowel irdeto als nagravision codering aanwezig, had ik begrepen. Als deze 12 cijferige kaart geactiveerd kan worden in jouw mijnziggo, dan geeft het ook in fupc gebied beeld.
Ik weet alleen niet wat je allemaal moet invullen bij het activeren, wil je een screenshot maken? Ben benieuwd.
Alleen een reeks getallen, meer niet. Er is ook niet gedefinieerd hoeveel het er moeten zijn, het is een regel die je kunt vullen, geen vakjes of zo.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 16-09-2016 22:15 ]
Testing, one, two ...
bedankt voor de screencap.hardware-lover schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:07:
[...]
Dat heb je goed begrepen, maar dat heeft weinig met het activeren van Nagravision zelf te maken. Schijnbaar wordt een Nagravision smartcard gekoppeld aan de hardware door Ziggo/UPC, dat is met Irdeto niet het geval. Elke geactiveerde Irdeto kaart werkt in willekeurige (compatibel) Irdeto apparatuur, die zijn niet gekoppeld.
Alleen een reeks getallen, meer niet. Er is ook niet gedefinieerd hoeveel het er moeten zijn, het is een regel die je kunt vullen, geen vakjes of zo.
[afbeelding]
Zit de koppeling in de (ci+) hardware geprogrammeerd, of in de database van ziggo?
Het probleem is dat ik volgens ziggo overal in huis HD tv zou moeten kunnen kijken met Horizon TV en dat dit maar half blijkt te werken en op compleet willekeurige momenten van prima HD signaal waar ik dik tevreden over ben downscaled naar een of andere 240p signaal wat er totaal niet uit ziet. Dat is het probleem.outlandos schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:41:
[...]
Omdat het altijd werkt, zonder gedoe. En zoals de andere boven mij zeggen. Daarbij zie je een net weggewerkte coax kabel toch helemaal niet? Snap dan ook het probleem niet.
Wat is het nut van aanbieden van nieuwe diensten zoals horizon TV als je toch steeds terugvalt op 'ja dan moet u maar coax aanleggen'. Beetje vreemde redenatie vind ik dat.
Volgens mij heb je een reactie over het hoofd gezien, coax aanleggen is niet perse een noodzaak. Maar als er een gratis oplossing moet komen dan zou ik deze ook zo 1,2 3 niet weten.Janpietertje89 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:29:
[...]
Het probleem is dat ik volgens ziggo overal in huis HD tv zou moeten kunnen kijken met Horizon TV en dat dit maar half blijkt te werken en op compleet willekeurige momenten van prima HD signaal waar ik dik tevreden over ben downscaled naar een of andere 240p signaal wat er totaal niet uit ziet. Dat is het probleem.
Wat is het nut van aanbieden van nieuwe diensten zoals horizon TV als je toch steeds terugvalt op 'ja dan moet u maar coax aanleggen'. Beetje vreemde redenatie vind ik dat.
Testing, one, two ...
Waar kan ik meer informatie hierover vinden? Lijkt me een leuk projectje.hardware-lover schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:07:
[...]
Volgens mij heb je een reactie over het hoofd gezien, coax aanleggen is niet perse een noodzaak. Maar als er een gratis oplossing moet komen dan zou ik deze ook zo 1,2 3 niet weten.
Vraagje,
Door een fout van ziggo heb ik zowel een technicolor als connectbox thuis gekregen. Welke is op dit moment beter?
Heb nu nog een cisco in bridge mode (netgear router) en een repeater voor als ik achter in de tuin zit. Ik wil die netgear er tussenuit halen en kijken hoe dat gaat (ja ik weet dat die repeater de boel halveert maar bij 300/30 blijft er nog zat over)
Kan niet echt veel vinden tussen beide modems. Iemand enig idee?
Door een fout van ziggo heb ik zowel een technicolor als connectbox thuis gekregen. Welke is op dit moment beter?
Heb nu nog een cisco in bridge mode (netgear router) en een repeater voor als ik achter in de tuin zit. Ik wil die netgear er tussenuit halen en kijken hoe dat gaat (ja ik weet dat die repeater de boel halveert maar bij 300/30 blijft er nog zat over)
"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."
Ik heb eerst een TechniColor gehad. Deze had lagere pingtijden dan de ConnectBox
echter die TechniColor was rot.
Hing zichzelf regel matig op met als gevolg geen verbinding meer.
En had de onhebbelijkheid dat je de wifi niet kon instellen (als je in de config naar het tapje wifi ging werd het hele modem gereset)
Heb vervolgens de ConnectBox gekregen. Deze heeft iets hogere ping tijden maar verder tot op heden 0,0 problemen.
Ping tijden merk je denk ik alleen als je veel online gamed. Ik heb er geen last van. Connectbox werkt voor mij & bij mij prima.
Wat ik vanuit Ziggo (wij van wc-eend?) begrijp is dat de ConnecBox het nieuwe modem is wat ze voortaan gaan gebruiken........ maar ze leveren dus nog steeds ook Technicolor uit......
Ik heb de Box niet in bridge modus gezet.
Ik heb er een eigen router achterhangen. Deze hangt in DMZ aaan de ConnectBox.
(IP adres van de WAN kant van eigen router heeft in de ConnectBox DMZ)
Dit werkt voor zover ik dat kan beoordelen net zo goed als bridge modus en je houd toegang tot wifi
hotspots.
En had de onhebbelijkheid dat je de wifi niet kon instellen (als je in de config naar het tapje wifi ging werd het hele modem gereset)
Heb vervolgens de ConnectBox gekregen. Deze heeft iets hogere ping tijden maar verder tot op heden 0,0 problemen.
Ping tijden merk je denk ik alleen als je veel online gamed. Ik heb er geen last van. Connectbox werkt voor mij & bij mij prima.
Wat ik vanuit Ziggo (wij van wc-eend?) begrijp is dat de ConnecBox het nieuwe modem is wat ze voortaan gaan gebruiken........ maar ze leveren dus nog steeds ook Technicolor uit......
Dit werkt voor zover ik dat kan beoordelen net zo goed als bridge modus en je houd toegang tot wifi
hotspots.
Oké.. Dus weinig verschil als ik dat zo hoor...ik ga die connectbox maar eens proberen.
Kan ik makkelijk wisselen van modem als het niet lekker werkt (ivm activeren etc.)?
Kan ik makkelijk wisselen van modem als het niet lekker werkt (ivm activeren etc.)?
"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."
Een WiFi repeater halveert je WiFi snelheid he, niet je DOCSIS snelheid. Als er maar een 130 Mb/s WiFi verbinding tot stand komt houd je dus effectief nog maar 65 Mbit/s over. Dat zou zelfs nog zo zijn als je een gigabit-verbinding van Tweak zou hebben.foxkuil schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:01:
Vraagje,
Van wat ik heb gelezen is de TC7210 beter dan de Connect Box, maar de TC7200 niet. Maar er zijn ook mensen die totaal geen issues met de Connect Box hebben, zoals in het bericht onder jou.
Er zijn in dit topic wel analyses gepost waaruit bleek dat de Connect Box lagspikes heeft bij het openen van TCP verbindingen. Dit zou vooral merkbaar zijn bij het browsen, dat het merkbaar langer duurt voordat een pagina begint te laden. Ook in jouw geval ben ik benieuwd welke TC je hebt gehad, TC7210 of TC7200. Het verschilt maar één getalletje, maar het is echt een totaal ander apparaat.Ron555 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:33:
Ik heb eerst een TechniColor gehad. Deze had lagere pingtijden dan de ConnectBox
hotspots.
Hier lees ik wisselende verhalen over. Sommigen melden dat ze hun oude modem erin prikken en dat deze moeiteloos weer online komt. Maar het komt ook voor dat een oud modem juist niet online komt omdat hij niet meer geactiveerd is. Ik denk dat je hier maar op één manier achter komtfoxkuil schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:11:
Oké.. Dus weinig verschil als ik dat zo hoor...ik ga die connectbox maar eens proberen.
O.a. hier op hetzelfde forum; \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5] waarbij je "op de PC" vrij ruim moet nemenJanpietertje89 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 09:29:
[...]
Waar kan ik meer informatie hierover vinden? Lijkt me een leuk projectje.
Testing, one, two ...
Hi All,
Van de week grote stroomstoring in Enschede. Toen alles weer aan ging was m'n modem na 10 jaar verdoemd tot de prullebak.
Nu heb ik een witte Connect Box gekregen. 2x met Ziggo aan de lijn gehangen want hun kunnen dat ding in Bridge Mode zetten.
Je raad het al. 2x ging het ook niet goed. Geen bridge mode. Heeft iemand een truuk in de doos zitten zodat dit apparaat in Bridge mode gaat? DMZ is geen oplossing vind ik
Van de week grote stroomstoring in Enschede. Toen alles weer aan ging was m'n modem na 10 jaar verdoemd tot de prullebak.
Nu heb ik een witte Connect Box gekregen. 2x met Ziggo aan de lijn gehangen want hun kunnen dat ding in Bridge Mode zetten.
Je raad het al. 2x ging het ook niet goed. Geen bridge mode. Heeft iemand een truuk in de doos zitten zodat dit apparaat in Bridge mode gaat? DMZ is geen oplossing vind ik
Misschien proberen te factory resetten? (Zit er zo'n klein speldengaatje op de buitenkant van de Connect Box?) En dan weer bellen. Gewoon blijven bellen. Hoe vaker je belt hoe meer geld je ze kost, als het blijft mislukken moeten ze uiteindelijk wel meer gaan doenNinjaTrek2891 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:54:
Hi All,
Jah al gedaan.. eerste keer werd de schuld gegeven omdat ik hem al geconfigureerd had.Jerrythafast schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:21:
[...]
Misschien proberen te factory resetten? (Zit er zo'n klein speldengaatje op de buitenkant van de Connect Box?) En dan weer bellen. Gewoon blijven bellen. Hoe vaker je belt hoe meer geld je ze kost, als het blijft mislukken moeten ze uiteindelijk wel meer gaan doen
Dus de tweede keer eerst een FR gedaan en toen gebeld. Na het gesprek startte de modem enkel opnieuw op.
Heren,
laatste paar dagen, is mijn internet rond de avond zeer traag, hij blijft dan onder de 10mbit, waarbij normaal 150mbit is.
zijn deze waardes normaal of aan de lage kant?
laatste paar dagen, is mijn internet rond de avond zeer traag, hij blijft dan onder de 10mbit, waarbij normaal 150mbit is.
zijn deze waardes normaal of aan de lage kant?

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Dat is perfect iets aan de hoge kant zelfs. Zou je moeiteloos 150Mbit mee moeten halen. Wat staat er bij upstream?
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
upstream is 45dbmv, upload blijft goed, terwijl downstream soms echt zeer traag word onder dd 10mbit dus.Jim423 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:52:
Dat is perfect iets aan de hoge kant zelfs. Zou je moeiteloos 150Mbit mee moeten halen. Wat staat er bij upstream?
kan de freq, te druk zijn ofzo iets savonds?

dat haal ik dus met de huidige freq's
[ Voor 12% gewijzigd door darkreptile op 17-09-2016 21:12 ]
Ik vermoed inderdaad een capaciteitsprobleem. Wat voor modem heb je? Zo te zien is het een modem met 8 downstream kanalen. Ziggo kan je een Connect Box of (als je in oud-Ziggo gebied woont) TC7210 sturen die op 16 downstreams kan downloaden. Met een beetje geluk heb je hier dan geen last meer van.
oud UPC gebied, alkmaar.Jerrythafast schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:21:
Ik vermoed inderdaad een capaciteitsprobleem. Wat voor modem heb je? Zo te zien is het een modem met 8 downstream kanalen. Ziggo kan je een Connect Box of (als je in oud-Ziggo gebied woont) TC7210 sturen die op 16 downstreams kan downloaden. Met een beetje geluk heb je hier dan geen last meer van.
is een ubee modem evw3226eu.
zal maandag wel ff bellen, lijkt nu net of ik in de steentijd zit met 400kb/sec

Als de loadbalancing een beetje in orde is haalt hij met een 16CH modem 4Mb/s ipv 2Mb/s. (Waarschijnlijk wel iets meer maar toch)Jerrythafast schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:21:
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Je kunt ze ook in het weekend bellen - zoals nu bijvoorbeeld. Je hebt er immers op dit moment last van...darkreptile schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:24:
[...]
oud UPC gebied, alkmaar.
is een ubee modem evw3226eu.
zal maandag wel ff bellen, lijkt nu net of ik in de steentijd zit met 400kb/sec

Kan de CMTS modems die al online zijn nog over zetten naar een andere set downstreams? Ik heb namelijk de indruk dat dat niet kan (of in ieder geval: dat het niet gebeurt). Als er toevallig een paar grootverbruikers op dezelfde 8 downstreams online zijn kan het dan prima zo zijn dat de andere 8 downstreams nog gewoon capaciteit over hebben. Met een 16-channel modem zou de load balancing dan ervoor kunnen zorgen dat jouw data over de rustige 8 streams binnen komt.Jim423 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:27:
[...]
Als de loadbalancing een beetje in orde is haalt hij met een 16CH modem 4Mb/s ipv 2Mb/s. (Waarschijnlijk wel iets meer maar toch)Dus dat lijkt me ook niet de oplossing maar zal wel een verbetering geven. Zou het eerst even uit laten lezen door de helpdesk.
[ Voor 44% gewijzigd door Jerrythafast op 17-09-2016 21:32 ]
15min wachten op een zaterdag avond, haha. dinsdag komt monteur langs, afwachten dus.Jerrythafast schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:28:
[...]
Je kunt ze ook in het weekend bellen - zoals nu bijvoorbeeld. Je hebt er immers op dit moment last van...Bovendien kan ik uit ervaring vertellen dat je om half 10 's avonds doorgaans meteen aan de beurt bent en dus niet 100 wachtenden voor je hebt.
[...]
Kan de CMTS modems die al online zijn nog over zetten naar een andere set downstreams? Ik heb namelijk de indruk dat dat niet kan (of in ieder geval: dat het niet gebeurt). Als er toevallig een paar grootverbruikers op dezelfde 8 downstreams online zijn kan het dan prima zo zijn dat de andere 8 downstreams nog gewoon capaciteit over hebben. Met een 16-channel modem zou de load balancing dan ervoor kunnen zorgen dat jouw data over de rustige 8 streams binnen komt.
Jammer van die 15 minuten... blijkbaar is het op zaterdagavond dan toch wat drukker, ik geloof dat ik tot dusver alleen doordeweeks heb gebeld.darkreptile schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:52:
[...]
15min wachten op een zaterdag avond, haha. dinsdag komt monteur langs, afwachten dus.
Dan maar hopen dat de monteur 's avonds komt als de problemen spelen
[ Voor 13% gewijzigd door Jerrythafast op 17-09-2016 22:03 ]
Uiteraard zijn daar DOCSIS Management berichten voor, want één van de taken van een CMTS is loadbalancing. Of één en ander ook ingesteld is en gebruikt wordt heb ik tot dusver nog niet onderzocht.Jerrythafast schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:28:
Kan de CMTS modems die al online zijn nog over zetten naar een andere set downstreams? Ik heb namelijk de indruk dat dat niet kan (of in ieder geval: dat het niet gebeurt).
Dat is in ieder geval iets dat ik tegenwoordig kan waarnemen met behulp van het DOCSIS Monitoring tooltje. Er is vanwege de vele 8x4 modems duidelijk sprake van 2 sets met 8 downstreams waarover de kabelmodems verdeeld zijn. In de ene downstream set kan de capaciteit nagenoeg volledig in gebruik zijn terwijl het in de andere downstream set tegelijkertijd rustig is. Een paar gelijktijdige downloaders met hoge snelheden kunnen een behoorlijke impact hebben.Als er toevallig een paar grootverbruikers op dezelfde 8 downstreams online zijn kan het dan prima zo zijn dat de andere 8 downstreams nog gewoon capaciteit over hebben.
Tot dusver zie ik dat de CMTS voornamelijk probeert om de load voor een kabelmodem gelijk te verdelen over het aantal geconfigureerde downstreams op het modem. Vanavond een aantal 16x.. modems gemonitord die gebruik maken van alle 16 downstreams en dus ook zichtbaar zijn in de eerste downstream van beide sets van 8. Dat levert het volgende beeld op:Met een 16-channel modem zou de load balancing dan ervoor kunnen zorgen dat jouw data over de rustige 8 streams binnen komt.

Het oranje kleurige deel van de grafiek is de gezamelijke bitrate die de gemonitorde 9 16x.. kabelmodems hebben in de twee downstream en het rood kleurige deel de gezamelijke bitrate van de overige bestemmingen. Te zien is dat ongeacht de load van de overige bestemmingen het load patroon van de gemonitorde 9 16x.. modems nagenoeg het zelfde is.
Dit versterkt mijn vermoeden dat modems op de set downstreams blijven zitten waar ze bij het online komen op zijn geconfigureerd. Open vraag is nog of er wel wordt geschoven als één set downstreams verzadigd wordt met verkeer. Ik verwacht nog steeds van niet...ArChie schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:32:
[...]
Uiteraard zijn daar DOCSIS Management berichten voor, want één van de taken van een CMTS is loadbalancing. Of één en ander ook ingesteld is en gebruikt wordt heb ik tot dusver nog niet onderzocht.
[...]
Dat is in ieder geval iets dat ik tegenwoordig kan waarnemen met behulp van het DOCSIS Monitoring tooltje. Er is vanwege de vele 8x4 modems duidelijk sprake van 2 sets met 8 downstreams waarover de kabelmodems verdeeld zijn. In de ene downstream set kan de capaciteit nagenoeg volledig in gebruik zijn terwijl het in de andere downstream set tegelijkertijd rustig is. Een paar gelijktijdige downloaders met hoge snelheden kunnen een behoorlijke impact hebben.
In je screenshots zie ik inderdaad een keurige verdeling van de data van die 16-channel modems over de verschillende streams. Hoewel de drukte op de eerste set downstreams duidelijk iets hoger ligt is het nog niet helemaal dichtgeslibd. Ik heb goede hoop dat wanneer één set downstreams helemaal vol zit, de 16-channel downstreams dan wél extra capaciteit krijgen op de andere set. Misschien even een rondje langs je buren doen om te vragen of ze even wat groots willen downloaden[...]
Tot dusver zie ik dat de CMTS voornamelijk probeert om de load voor een kabelmodem gelijk te verdelen over het aantal geconfigureerde downstreams op het modem. Vanavond een aantal 16x.. modems gemonitord die gebruik maken van alle 16 downstreams en dus ook zichtbaar zijn in de eerste downstream van beide sets van 8. Dat levert het volgende beeld op:
[afbeelding]
Het oranje kleurige deel van de grafiek is de gezamelijke bitrate die de gemonitorde 9 16x.. kabelmodems hebben in de twee downstream en het rood kleurige deel de gezamelijke bitrate van de overige bestemmingen. Te zien is dat ongeacht de load van de overige bestemmingen het load patroon van de gemonitorde 9 16x.. modems nagenoeg het zelfde is.
Nieuwe connectbox binnen hier (oud UPC) na een defect aan de oude. Even aan de watt meter gehangen. Blijkt het verbruik idle ruim 25 watt te zijn.. Deze kan wel 2.4 en 5 ghz tegelijk zenden, maar toch. Dit is wel heel extreem..
Met de EuroDOCSIS 2.0 modems in het EuroDOCSIS 2.0 werd er volgens sommige 's nachts door de CMTS geloadbalanced. Misschien gebeurt dat ook nu nog? Ik heb echter geen 16 DVB-C PC-TV tuners om uit te zoeken of er wat verandert aan de indeling.Jerrythafast schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:02:
Dit versterkt mijn vermoeden dat modems op de set downstreams blijven zitten waar ze bij het online komen op zijn geconfigureerd. Open vraag is nog of er wel wordt geschoven als één set downstreams verzadigd wordt met verkeer. Ik verwacht nog steeds van niet...
Met de Horizon erbij zit je dan al op 70 Watt, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Zou Liberty Global soms ook aandelen hebben in energiebedrijven?TereZz schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:14:
Nieuwe connectbox binnen hier (oud UPC) na een defect aan de oude. Even aan de watt meter gehangen. Blijkt het verbruik idle ruim 25 watt te zijn.. Deze kan wel 2.4 en 5 ghz tegelijk zenden, maar toch. Dit is wel heel extreem..

Het zou kunnen, maar dan moeten ze wel overdag monitoren welke modems er veel data verstoken, zodat ze 's nachts nog weten welke modems er verhuisd moeten worden. Wordt inderdaad wel wat lastig te trackenArChie schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:15:
[...]
Met de EuroDOCSIS 2.0 modems in het EuroDOCSIS 2.0 werd er volgens sommige 's nachts door de CMTS geloadbalanced. Misschien gebeurt dat ook nu nog? Ik heb echter geen 16 DVB-C PC-TV tuners om uit te zoeken of er wat verandert aan de indeling.
[ Voor 34% gewijzigd door Jerrythafast op 17-09-2016 23:27 ]
Nog aanbevelingen om te kiezen voor Horizon box of CI+ te gebruiken op een smart TV?
Gebruik momenteel een Humax. Ga ik er op vooruit met CI+ of Horizon?
Belangrijkste factoren zijn zapsnelheid en bedieningsgemak.
[ Voor 44% gewijzigd door FrankNLD op 18-09-2016 01:36 ]
Kort vraagje, maar heb dit probleem al veel langer: Het lijkt erop dat ik laat in de avond/vroeg in de nacht geen gebruik kan maken van de On Demand diensten op mijn Media Box. Overdag is er meestal geen probleem en werkt alles, maar iedere keer wanneer ik het laat probeer, zoals zojuist, dan blijft hij eindeloos op het blauwe laadscherm met 'even geduld aub' (of zoiets) staan...
Is dit een bekend probleem? Is dat op te lossen?
We hebben hier trouwens nog altijd geen Horizon-boxen in huis, maar nog gewoon de oude media-boxen....
Is dit een bekend probleem? Is dat op te lossen?
We hebben hier trouwens nog altijd geen Horizon-boxen in huis, maar nog gewoon de oude media-boxen....
Ok, was wat teleurgesteld dat ik de Technicolor kreeg vd week. Maar die gebruikt 15W en dat is alweer de helft meer dan de Ubee.TereZz schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 23:14:
Gisterochtend de nieuwe Technicolor Modem ontvangen en niets dan problemen!
Modem resets zich continue. Soms blijft hij 1,5 a 2 uur werken en dan weer binnen het half uur 3x een reset waarbij alles dus wegvalt (wifi + internet)
Krijg T3 en T4 meldingen in de logging:
-Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out
-TLV-11 - unrecognized OID
-No Ranging Response received - T3 time-out
Met mijn vorige Cisco modem nooit dit soort problemen gehad en qua bekabeling uiteraard is het allemaal exact hetzelfde.
T3 Timeout ( Ranging Request Retries Exhausted )
Explanation: The cable modem has sent 16 Ranging Request (RNG-REQ) messages without receiving a Ranging Response (RNG-RSP) message in reply from the CMTS. The cable modem is therefore resetting its cable interface and restarting the registration process. This typically is caused by noise on the upstream that causes the loss of MAC-layer messages. Noise could also raise the signal-to-noise ratio (SNR) on the upstream to a point where the cable modem’s power level is insufficient to transmit any messages. If the cable modem cannot raise its upstream transmit power level to a level that allows successful communication within the maximum timeout period, it resets its cable interface and restarts the registration process. This error message is DOCSIS event message is R03.0, Ranging Request.
Upstream waardes lijken mij wel ok toch?
Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 44.7 dBmV
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 44.8 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 44.8 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.8 dBmV
Modem resets zich continue. Soms blijft hij 1,5 a 2 uur werken en dan weer binnen het half uur 3x een reset waarbij alles dus wegvalt (wifi + internet)
-Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out
Met mijn vorige Cisco modem nooit dit soort problemen gehad en qua bekabeling uiteraard is het allemaal exact hetzelfde.
Explanation: The cable modem has sent 16 Ranging Request (RNG-REQ) messages without receiving a Ranging Response (RNG-RSP) message in reply from the CMTS. The cable modem is therefore resetting its cable interface and restarting the registration process. This typically is caused by noise on the upstream that causes the loss of MAC-layer messages. Noise could also raise the signal-to-noise ratio (SNR) on the upstream to a point where the cable modem’s power level is insufficient to transmit any messages. If the cable modem cannot raise its upstream transmit power level to a level that allows successful communication within the maximum timeout period, it resets its cable interface and restarts the registration process. This error message is DOCSIS event message is R03.0, Ranging Request.
Upstream Channel
[ Voor 50% gewijzigd door Tmaster op 18-09-2016 09:22 ]
Als snelheid je lief is zou ik bij de Horizon weg blijven, ik hoor alleen maar mensen klagen over de traagheid dat ding. Zappen op volgorde (1 -> 2 -> 3 -> 4) schijnt snel te gaan doordat hij meerdere tuners heeft en dus alvast een andere tuner op de volgende zender kan richten, maar de menu's schijnen verder echt poep traag te zijn. Over het bedieningsgemak kan ik je niks zinnigs zeggen.Frank76NL schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:49:
Nog aanbevelingen om te kiezen voor Horizon box of CI+ te gebruiken op een smart TV?
Wat betreft de CI+ module: is het de bedoeling dat je die gebruikt in je huidige TV? In dat geval zou je het ook gewoon even zonder module kunnen proberen. Stel je TV in voor Kabel TV. Je krijgt dan NPO1-3 en Ziggo Sport in HD en de rest in SD, dus de beeldkwaliteit is op de meeste zenders wel even wat minder. Maar verder werkt alles precies zoals het ook met een module zou werken, dus dan kun je zelf kijken of je het prettig vindt werken. Als je tevreden bent steek je er een CI+ module in zodat je weer HD kunt kijken.
T3 en T4 meldingen worden inderdaad normaliter veroorzaakt door problemen in de upstream. Bij jou lijkt de upstream in orde (hoewel de Power wel iets hoger is dan ik gewend ben, maar niet alarmerend). Zijn de downstream channels ook allemaal netjes Locked, QAM256, power ~0 dBmV?Tmaster schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:17:
Gisterochtend de nieuwe Technicolor Modem ontvangen en niets dan problemen!
Upstream Channel
Hoe is hij aangesloten, gewoon met bijgeleverde kabel rechtstreeks op het AOP (waar je Ziggo-kabel het huis binnen komt)?
Ik heb er wel een hirschmann versterker tussen gezet omdat ik last had van een slechte TV ontvangst, maar dat probleem had ik vorig jaar al en alleen bij TV. Deze versterker zit alleen op het tv signaal en niet op de aansluiting waar de modem aan hangt. De Modem is direct op de AOP aangesloten met de ziggo coax kabels
Dit zijn de waardes van de downstream:
1 Locked QAM256 98 6952000 249000000 Hz 3.0 dBmV 38.8 dB
2 Locked QAM256 97 6952000 241000000 Hz 3.0 dBmV 39.2 dB
3 Locked QAM256 99 6952000 257000000 Hz 2.9 dBmV 39.2 dB
4 Locked QAM256 100 6952000 265000000 Hz 3.0 dBmV 39.3 dB
5 Locked QAM256 101 6952000 273000000 Hz 3.0 dBmV 39.0 dB
6 Locked QAM256 102 6952000 281000000 Hz 3.0 dBmV 39.2 dB
7 Locked QAM256 103 6952000 289000000 Hz 3.0 dBmV 39.2 dB
8 Locked QAM256 104 6952000 297000000 Hz 3.1 dBmV 39.2 dB
9 Locked QAM256 105 6952000 305000000 Hz 3.2 dBmV 39.3 dB
10 Locked QAM256 106 6952000 313000000 Hz 3.4 dBmV 39.2 dB
11 Locked QAM256 107 6952000 321000000 Hz 3.5 dBmV 39.1 dB
12 Locked QAM256 108 6952000 329000000 Hz 3.5 dBmV 38.6 dB
13 Locked QAM256 109 6952000 337000000 Hz 3.4 dBmV 38.6 dB
14 Locked QAM256 110 6952000 345000000 Hz 3.5 dBmV 38.7 dB
15 Locked QAM256 111 6952000 353000000 Hz 3.7 dBmV 39.3 dB
16 Locked QAM256 112 6952000 361000000 Hz 3.9 dBmV 39.3 dB
Ik zie wel dat er nog een firmware van 2015 in de modem staat en dat er begin 2016 nog erg veel klachten waren van wegvallende wifi verbindingen !?
Software Version STF0.76.07
Dit zijn de waardes van de downstream:
1 Locked QAM256 98 6952000 249000000 Hz 3.0 dBmV 38.8 dB
2 Locked QAM256 97 6952000 241000000 Hz 3.0 dBmV 39.2 dB
3 Locked QAM256 99 6952000 257000000 Hz 2.9 dBmV 39.2 dB
4 Locked QAM256 100 6952000 265000000 Hz 3.0 dBmV 39.3 dB
5 Locked QAM256 101 6952000 273000000 Hz 3.0 dBmV 39.0 dB
6 Locked QAM256 102 6952000 281000000 Hz 3.0 dBmV 39.2 dB
7 Locked QAM256 103 6952000 289000000 Hz 3.0 dBmV 39.2 dB
8 Locked QAM256 104 6952000 297000000 Hz 3.1 dBmV 39.2 dB
9 Locked QAM256 105 6952000 305000000 Hz 3.2 dBmV 39.3 dB
10 Locked QAM256 106 6952000 313000000 Hz 3.4 dBmV 39.2 dB
11 Locked QAM256 107 6952000 321000000 Hz 3.5 dBmV 39.1 dB
12 Locked QAM256 108 6952000 329000000 Hz 3.5 dBmV 38.6 dB
13 Locked QAM256 109 6952000 337000000 Hz 3.4 dBmV 38.6 dB
14 Locked QAM256 110 6952000 345000000 Hz 3.5 dBmV 38.7 dB
15 Locked QAM256 111 6952000 353000000 Hz 3.7 dBmV 39.3 dB
16 Locked QAM256 112 6952000 361000000 Hz 3.9 dBmV 39.3 dB
Ik zie wel dat er nog een firmware van 2015 in de modem staat en dat er begin 2016 nog erg veel klachten waren van wegvallende wifi verbindingen !?
Software Version STF0.76.07
[ Voor 8% gewijzigd door Tmaster op 18-09-2016 12:19 ]
CI+ werkt het makkelijkst omdat je gewoon de afstandsbediening van je tv kan gebruiken. Je hebt alleen geen on-demand diensten van Ziggo. Wel HbbTV als de zender dat aanbied. De Horizon kan veel on-demand dingen maar werkt nooit zo snel als CI+.Frank76NL schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:49:nog aanbevelingen om te kiezen voor Horizon box of CI+ te gebruiken op een smart TV?
Zijn er andere mensen die proberen F1 te kijken via Ziggo Go maar hij geeft aan dat de site te veel verbindingen heeft? 
Niet de eerste keer overigens dat het voor geen meter werkt, en laat dat nou precies het programma zijn waar ik voor betaal
Niet de eerste keer overigens dat het voor geen meter werkt, en laat dat nou precies het programma zijn waar ik voor betaal
Via Horizon go proberen? Of heb je geen TV via Ziggo?kevz schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:48:
Zijn er andere mensen die proberen F1 te kijken via Ziggo Go maar hij geeft aan dat de site te veel verbindingen heeft?
Het lijkt wel 1999:kevz schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:48:
Unable to connect to DB: Too many connections
Hier ook, ik was alleen voetbal aan 't kijken. De triestheid. Bij Fox Sports nooit gehad, behalve op de laatste speeldag dat alle wedstrijden bij elkaar kwamen (en ze extra dagpassen verkochten). Bij Ziggo lijkt 't schering en inslag.kevz schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:48:
Eerst kreeg ik 't al niet aan de praat via ChromeCast, daarna wilde de tablet niet streamen en nu zijn via telefoon en laptop ook geen beelden meer te krijgen.
Alles ligt eruit. Maar ze durven nog wel reclame te maken voor de GP en dat 't te volgen is via de liveblog
Dank (beiden). Gebrek aan Replay TV is het enige wat mij nog doet twijfelen over CI+. Jammer dat Replay TV nog met Silverlight werkt, anders had ik een ander apparaat hiervoor in kunnen zetten.menzo schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:31:
[...]
CI+ werkt het makkelijkst omdat je gewoon de afstandsbediening van je tv kan gebruiken. Je hebt alleen geen on-demand diensten van Ziggo. Wel HbbTV als de zender dat aanbied. De Horizon kan veel on-demand dingen maar werkt nooit zo snel als CI+.
Nog een punt waarom het oude Mijn UPC platform waarop nu iedereen overgezet gaat worden een achteruitgang is: het ondersteunt geen "direct-orders" meer. Bij het Mijn Ziggo platform van Zesko: als je een extra zenderpakket bestelde, was deze binnen 1 uur geactiveerd, ging automatisch via het order systeem en via de servers van Irdeto gingen de zenders van jouw bestelling dan ook "open". Je moest dan via Mijn Ziggo inloggen en daar bestellen. Deze faciliteit bestaat niet meer op het oude Mijn UPC platform. Nu moet je handmatig bestelling plaatsen en deze worden binnen 5 werkdagen doorgevoerd. En Ziggo geeft aan dat het oude Mijn UPC platform een "nieuw platform is". Wat een onzin. Ouderwetse prutsers daar bij Liberty GlobalXfade schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:58:
[...]
Beter laat dan niet, Dit viel mij ook op. De Digitale TV Activatie zal je eerste smartcard zijn welke je kreeg bij je decoder. De andere 2 zijn later toegevoegd. Waarom deze onder TV Standaard staan is mij ook een raadsel aangezien ze gewoon de extra tv opties (tv extra) over nemen.
Vroegah stonden ze gewoon alle 3 op een rijtje.
Ach de werking is hier niet veranderd. Maak me dus niet druk.
Als je Replay TV op je TV wil bekijken, dan zal je de Horizon box nodig hebben. Je kan het op smart devices bekijken met Horizon Go maar casten naar je TV via Chromecast of AirPlay mag niet. En Replay TV gaat via Horizon niet zo ver terug als via de Horizon box.Frank76NL schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:30:
[...]
Dank (beiden). Gebrek aan Replay TV is het enige wat mij nog doet twijfelen over CI+. Jammer dat Replay TV nog met Silverlight werkt, anders had ik een ander apparaat hiervoor in kunnen zetten.
Vraagje is dit bij jullie in de technicolor ingevuld?
CM IP Address Duration Expires
---.---.---.--- D: -- H: -- M: -- S: -- --- --- -- --:--:-- ----
neeTmaster schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:41:
Vraagje is dit bij jullie in de technicolor ingevuld?
Lijkt me onzin. Bij de aanpassing van mijn internet abonnement en TV Royaal was dit binnen 1 uur en een kwartier beide doorgevoerd. Misschien was er bij jou iets fout gegaan?Soundwork schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:28:
[...]
Nog een punt waarom het oude Mijn UPC platform waarop nu iedereen overgezet gaat worden een achteruitgang is: het ondersteunt geen "direct-orders" meer. Bij het Mijn Ziggo platform van Zesko: als je een extra zenderpakket bestelde, was deze binnen 1 uur geactiveerd, ging automatisch via het order systeem en via de servers van Irdeto gingen de zenders van jouw bestelling dan ook "open". Je moest dan via Mijn Ziggo inloggen en daar bestellen. Deze faciliteit bestaat niet meer op het oude Mijn UPC platform. Nu moet je handmatig bestelling plaatsen en deze worden binnen 5 werkdagen doorgevoerd. En Ziggo geeft aan dat het oude Mijn UPC platform een "nieuw platform is". Wat een onzin. Ouderwetse prutsers daar bij Liberty Global
Hier ook nog het oude 'mijn ziggo'. Zou dit komen omdat ik nog een oud ziggo 200/20 z3 abo heb?
8 punten en 3 strepen
Ik ben net verhuisd naar Rotterdam. Klopt het dat hier alleen CI+ modules werken die je bij Ziggo kan huren? Ik ben waarschijnlijk niet de eerste die hier over komt zeiken, maar wat zijn dat voor grappen?
Had laatst ook mijn oude CI+ module meegenomen voor m'n ma want die had problemen met die van Ziggo, echter die werkte niet icm de kaart die erin zat.pelt schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:45:
Ik ben net verhuisd naar Rotterdam. Klopt het dat hier alleen CI+ modules werken die je bij Ziggo kan huren? Ik ben waarschijnlijk niet de eerste die hier over komt zeiken, maar wat zijn dat voor grappen?
De oude CI+ module werkt wel gewoon met een oude Ziggo smartcard...
Dan activeer je je oude modem toch even weer? Is echt een kleine moeite (heb zelf laatst 2 dagen met een 3212 van Cisco gedraaid, had nooit gedacht dat die nog mee kon op een 200/20 aboJerrythafast schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:53:
[...]
[...]
[...]
Hier lees ik wisselende verhalen over. Sommigen melden dat ze hun oude modem erin prikken en dat deze moeiteloos weer online komt. Maar het komt ook voor dat een oud modem juist niet online komt omdat hij niet meer geactiveerd is. Ik denk dat je hier maar op één manier achter komtAangezien het beide nieuwe modems zijn heb ik er goede hoop in dat het makkelijk gaat.
PS! wel even opschrijven als je hem opvraagt, dan hoef je deze niet weer op te vragen in de toekomst.
Ik betwijfel het of men het modem nog zal activeren, maar proberen kan je het natuurlijk altijdGadgeteer schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:17:
[...]
Dan activeer je je oude modem toch even weer? Is echt een kleine moeite (heb zelf laatst 2 dagen met een 3212 van Cisco gedraaid, had nooit gedacht dat die nog mee kon op een 200/20 abo). Als je je activatiecode nog hebt, gebruik je die gewoon voor je oude modem (die werkt voor ieder modem) Heb je je code niet meer, dan bel je even de KS, na het kiezen van de juiste opties wordt hij door een computer aan je voorgelezen, hoef je niet voor in de wacht te staan. Na het activeren van een oud modem kan het wel een tijdje duren alvoens hij helemaal online is (duurde bij mij bijna een uur)
PS! wel even opschrijven als je hem opvraagt, dan hoef je deze niet weer op te vragen in de toekomst.
In oud-ziggo gebied zal het hoe dan ook niet werken, om je modem aan te sluiten en kijken wat ie doet,
Men moet namelijk het MAC-adres in het systeem zetten.
Of het moet nu inmiddels veranderd zijn
[ Voor 9% gewijzigd door MdO82 op 19-09-2016 13:35 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ja dit werkt gewoon, ik heb het dus gedaan kort geleden, op advies van een Ziggomedewerkster.MdO82 schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:31:
[...]
Ik betwijfel het of men het modem nog zal activeren, maar proberen kan je het natuurlijk altijd
[ Voor 6% gewijzigd door Gadgeteer op 19-09-2016 13:33 ]
Ik hoorde iets vreemds van een van de buren hier.
Men had Ziggo, maar door allerlei problemen, waaronder dat op 1 device de wifi telkens weg bleef vallen zijn ze nu overgestapt naar KPN.
Uiteraard met een flinke snelheidsverlies, maar ze hebben nu dus geen problemen meer
Klinkt iemand dit bekend ?
Ik dacht namelijk dat het probleem door de drukke 2,4 band kwam in de straat.
Men had Ziggo, maar door allerlei problemen, waaronder dat op 1 device de wifi telkens weg bleef vallen zijn ze nu overgestapt naar KPN.
Uiteraard met een flinke snelheidsverlies, maar ze hebben nu dus geen problemen meer
2250 WP Zuid PVoutput
De TC7210 had toch een periode een WiFi bug waardoor er op 2.4 GHz geen data meer verstuurd kon worden? Is dat misschien de oorzaak? Woon je in fZiggo gebied?MdO82 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:16:
Ze hadden nog een Ubee hangen met een sitecom-router en idd fziggo gebiedANdrode schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:21:
[...]
De TC7210 had toch een periode een WiFi bug waardoor er op 2.4 GHz geen data meer verstuurd kon worden? Is dat misschien de oorzaak? Woon je in fZiggo gebied?
[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 19-09-2016 15:22 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Er zijn te veel variabelen om daar op in te gaanMdO82 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:16:
Toen ze Ziggo hadden, was het kanaal dan vast ingesteld of automatisch? Hetzelfde met de nieuwe situatie. Is de locatie van de router anders dan voorheen? Om maar een paar dingen op te noemen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Wegvallen van internet maar wel verbonden zijn met Wifi komt mij vrij bekend voor. Het speelt bij mijn ouders ook in combinatie met een ubee in fZiggo. Wat ik ook verander aan de instellingen het lijkt geen effect te hebben. Even Wifi op de client uit zetten en weer aan zetten verhelpt het probleem op dat moment.
Hier valt ook de WiFi-verbinding regelmatig weg. Het is een erg vervelend probleem, wat ik ook niet opgelost krijg. Op sommige apparaten is het probleem erger dan andere: de laptop van mijn moeder raakt de verbinding soms om de paar minuten kwijt, terwijl een iPad of Chromecast een uur lang video kan streamen zonder problemen. Het betreft een Ubee evw321b modem
Om het op te lossen heb ik ook al een aantal keer contact gehad met de klantenservice, maar zij lijken het probleem niet te herkennen. Willen eerst altijd de standaardprocedure aflopen (modem opnieuw starten, kabels vervangen, WiFi kanaal veranderen etc.) zonder de kern van het probleem te raken.
Ik heb het vermoeden dat het probleem in firmware/hardware van het modem zit. De verbinding met Ziggo is prima: geen onderbrekingen op bedrade aansluitingen of op Chromecast. De problemen spelen om individuele apparaten (HP laptop en Macbook), waarvan de drivers allemaal up-to-date zijn. De locatie van het modem is volgens mij ook het probleem niet, want een KPN modem heeft op die locatie prima gefunctioneerd.
Mocht iemand de oplossing hebben, of een potentiele oplossing weten, dan ik houd ik mij aanbevolen. Ik heb al veel hier gekeken en het Ziggo gebruikersforum, maar ook daar is nog niemand verder gekomen.
Om het op te lossen heb ik ook al een aantal keer contact gehad met de klantenservice, maar zij lijken het probleem niet te herkennen. Willen eerst altijd de standaardprocedure aflopen (modem opnieuw starten, kabels vervangen, WiFi kanaal veranderen etc.) zonder de kern van het probleem te raken.
Ik heb het vermoeden dat het probleem in firmware/hardware van het modem zit. De verbinding met Ziggo is prima: geen onderbrekingen op bedrade aansluitingen of op Chromecast. De problemen spelen om individuele apparaten (HP laptop en Macbook), waarvan de drivers allemaal up-to-date zijn. De locatie van het modem is volgens mij ook het probleem niet, want een KPN modem heeft op die locatie prima gefunctioneerd.
Mocht iemand de oplossing hebben, of een potentiele oplossing weten, dan ik houd ik mij aanbevolen. Ik heb al veel hier gekeken en het Ziggo gebruikersforum, maar ook daar is nog niemand verder gekomen.
Iemand hier toevallig die weet hoe snel Ziggo kan verhuizen? 
Ik vraag het omdat we tegen problemen aanlopen met de oplevering / vrijgeven van de coax-aansluiting van het nieuwe huis. Dat is nieuwbouw en de coax-aansluiting is nog niet vrijgegeven en datum daarvoor is ook nog niet bekend. Ik weet dat Ziggo 2 weken nodig zegt te hebben, maar de verhuisdesk kon me er verder niet mee helpen behalve dan een notitie maken dat ik ze al had verzocht om mijn aansluiting te verhuizen op de juiste datum.
Ik vraag het omdat we tegen problemen aanlopen met de oplevering / vrijgeven van de coax-aansluiting van het nieuwe huis. Dat is nieuwbouw en de coax-aansluiting is nog niet vrijgegeven en datum daarvoor is ook nog niet bekend. Ik weet dat Ziggo 2 weken nodig zegt te hebben, maar de verhuisdesk kon me er verder niet mee helpen behalve dan een notitie maken dat ik ze al had verzocht om mijn aansluiting te verhuizen op de juiste datum.
Nee, merp!
Dan zit jij nog op het oude (Zesko Holding) Ziggo platform.Jay-B schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:53:
[...]
Lijkt me onzin. Bij de aanpassing van mijn internet abonnement en TV Royaal was dit binnen 1 uur en een kwartier beide doorgevoerd. Misschien was er bij jou iets fout gegaan?
Iedereen wordt t.z.t. gemigreerd naar het oude Mijn UPC platform, de toko is immers overgenomen door Liberty Global. Alle "oude" en "voormalige" UPC services, systemen en netwerken draaien. Het enige wat Liberty Global houdt is de naam en het logo. Op het oude Ziggo platfom had je binnen 1 uur na aanmelding je extra aangevraagde abonnement. Je kon toen ook nog via Mijn Ziggo het abonnement aanvragen. Via het oude Mijn UPC waar ik nu op zit kan dat niet meer. Maar ik ben er inmiddels uit waarom dit eruit is op het "Mijn UPC" platform : extra zenderpakketten bestel je via de mediabox (en zij willen het liefst dat je de Horizon mediabox gebruikt) en dan heb je binnen 1 uur je abonnement.....
Verwijderd
Ik heb geen mediabox en al helemaal geen horizon (gelukkig), maar dat betekend dus dat ik nu 5 dagen moet gaan wachten op een wijziging? Wel even opletten als ik straks eredivise stop en weer wil starten, dat deed ik nu namelijk op de dag van de 1e wedstrijd pas.Soundwork schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:29:
Maar ik ben er inmiddels uit waarom dit eruit is op het "Mijn UPC" platform : extra zenderpakketten bestel je via de mediabox (en zij willen het liefst dat je de Horizon mediabox gebruikt) en dan heb je binnen 1 uur je abonnement.....
Ik hoor en lees dit wel vaker, kpn heeft het ook een stuk beter voor elkaar om een extra wifi punt in je huis te plaatsen met bijbehorende handleiding. Toevallig voor een collega vandaag even gekeken, die heeft een nieuw type woonboot en van verdieping 1 naar verdieping 2 komt door het type plafond/vloer geen wifi heen. Hij heeft kpn, voor 49 euro heb je daar een 2e router die je met 1 simpele druk op een knop kan instellen thuis en vervolgens dat ding bij een utp aansluitpunt in de muur plaatsen op de andere verdieping, utp kabel erin en hop, je hebt op de nieuwe verdieping ook perfecte wifi.MdO82 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:16:
Snap niet dat ziggo dat niet helderder krijgt voor haar klanten. Altijd gezeur bij de helpdesk, kpn regelt het gewoon. Als je er niet wat verstand van hebt ben je beter af met dit soort vragen bij kpn. Die leveren ook een veel betere modem met wifi dan ziggo doet. De ziggo modems zijn zo prut met wifi, onvoorstelbaar.
Maar voor een ieder hier is het wel duidelijk dat je bij problemen beter een goed routertje kan kopen en die van ziggo in bridge mode knallen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2016 20:04 ]
Weet je toevallig ook welk type Ubee het was?MdO82 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:22:
[...]
Ze hadden nog een Ubee hangen met een sitecom-router en idd fziggo gebied
Voor jou dezelfde vraag, over welk type modem hebben we het dan?Christiaan676 schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:01:
Wegvallen van internet maar wel verbonden zijn met Wifi komt mij vrij bekend voor. Het speelt bij mijn ouders ook in combinatie met een ubee in fZiggo. Wat ik ook verander aan de instellingen het lijkt geen effect te hebben. Even Wifi op de client uit zetten en weer aan zetten verhelpt het probleem op dat moment.
Hier staat namelijk ook een Ubee 321b. De Archos Android telefoon van mijn vader verliest telkens de WiFi verbinding.viktorvm schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:53:
Hier valt ook de WiFi-verbinding regelmatig weg. Het is een erg vervelend probleem, wat ik ook niet opgelost krijg. Op sommige apparaten is het probleem erger dan andere: de laptop van mijn moeder raakt de verbinding soms om de paar minuten kwijt, terwijl een iPad of Chromecast een uur lang video kan streamen zonder problemen. Het betreft een Ubee evw321b modem
Jij bedoelt de "KPN WiFi Versterker"? Ziggo heeft sinds een poosje het "Extra wifi-punt". Voor de Tweakers is dat een pricewatch: TP-Link Archer C7 voor een dumpprijs.Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:59:
[...]
Ik hoor en lees dit wel vaker, kpn heeft het ook een stuk beter voor elkaar om een extra wifi punt in je huis te plaatsen met bijbehorende handleiding. Toevallig voor een collega vandaag even gekeken, die heeft een nieuw type woonboot en van verdieping 1 naar verdieping 2 komt door het type plafond/vloer geen wifi heen. Hij heeft kpn, voor 49 euro heb je daar een 2e router die je met 1 simpele druk op een knop kan instellen thuis en vervolgens dat ding bij een utp aansluitpunt in de muur plaatsen op de andere verdieping, utp kabel erin en hop, je hebt op de nieuwe verdieping ook perfecte wifi.
Snap niet dat ziggo dat niet helderder krijgt voor haar klanten. Altijd gezeur bij de helpdesk, kpn regelt het gewoon. Als je er niet wat verstand van hebt ben je beter af met dit soort vragen bij kpn. Die leveren ook een veel betere modem met wifi dan ziggo doet. De ziggo modems zijn zo prut met wifi, onvoorstelbaar.
Maar voor een ieder hier is het wel duidelijk dat je bij problemen beter een goed routertje kan kopen en die van ziggo in bridge mode knallen.
Ooh dat kan bij Ziggo ook, toevallig voor hetzelfde bedrag, daarnaast 1 maand gratis proberen alvorens je ervoor betaald. Wordt kosteloos geïnstalleerd door een monteur.Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:59:
[...]
Ik heb geen mediabox en al helemaal geen horizon (gelukkig), maar dat betekend dus dat ik nu 5 dagen moet gaan wachten op een wijziging? Wel even opletten als ik straks eredivise stop en weer wil starten, dat deed ik nu namelijk op de dag van de 1e wedstrijd pas.
[...]
Ik hoor en lees dit wel vaker, kpn heeft het ook een stuk beter voor elkaar om een extra wifi punt in je huis te plaatsen met bijbehorende handleiding. Toevallig voor een collega vandaag even gekeken, die heeft een nieuw type woonboot en van verdieping 1 naar verdieping 2 komt door het type plafond/vloer geen wifi heen. Hij heeft kpn, voor 49 euro heb je daar een 2e router die je met 1 simpele druk op een knop kan instellen thuis en vervolgens dat ding bij een utp aansluitpunt in de muur plaatsen op de andere verdieping, utp kabel erin en hop, je hebt op de nieuwe verdieping ook perfecte wifi.
Modems zijn beide brak, ik zat afgelopen weekend een uurtje te lezen in het KPN topic en exact dezelfde klachten.
Je bent bij KPN dus niet beter af, je bent hetzelfde af.
Als je geen alternatieve firmware wilt flashen is het KPN AP de betere deal. Ten eerste is € 49 < € 59.LopendeVogel schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:09:
[...]
Ooh dat kan bij Ziggo ook, toevallig voor hetzelfde bedrag, daarnaast 1 maand gratis proberen alvorens je ervoor betaald. Wordt kosteloos geïnstalleerd door een monteur.
Modems zijn beide brak, ik zat afgelopen weekend een uurtje te lezen in het KPN topic en exact dezelfde klachten.
Je bent bij KPN dus niet beter af, je bent hetzelfde af.
Maar belangrijker is dat de firmware van het Ziggo AP (met aanpassingen) volgens het topic gaar is. DFS werkt niet, geen band steering. Je moet er dus moeite in steken voordat het goed werkt. Als je al een Archer C7 zocht is het een superdeal.
Ik ben in ieder geval al overgezet naar de nieuwe omgeving van "mijn Ziggo" en één ding is er daarbij voor oud Ziggo klanten in ieder geval wel op vooruit gegaan. Ik kan nu, zonder bemoeienis van de klantenservice, zelfstandig 5 Irdeto kaarten activeren. Dat ging voorheen maar tot 3, en voor die overige 2 moest het via de klantenservice. Dat is een stap vooruit i.p.v. terug vind ik.Soundwork schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:29:
[...]
Dan zit jij nog op het oude (Zesko Holding) Ziggo platform.
Iedereen wordt t.z.t. gemigreerd naar het oude Mijn UPC platform, de toko is immers overgenomen door Liberty Global. Alle "oude" en "voormalige" UPC services, systemen en netwerken draaien. Het enige wat Liberty Global houdt is de naam en het logo. Op het oude Ziggo platfom had je binnen 1 uur na aanmelding je extra aangevraagde abonnement. Je kon toen ook nog via Mijn Ziggo het abonnement aanvragen. Via het oude Mijn UPC waar ik nu op zit kan dat niet meer. Maar ik ben er inmiddels uit waarom dit eruit is op het "Mijn UPC" platform : extra zenderpakketten bestel je via de mediabox (en zij willen het liefst dat je de Horizon mediabox gebruikt) en dan heb je binnen 1 uur je abonnement.....
Testing, one, two ...
Verwijderd
Jazeker, die bedoel ik. Maar dat ding van KPN is een stuk beter aangeleverd. Door wps op de beide apparaten neemt hij de netwerknaam e.d. over en ben je klaar. Bij ziggo krijg je gewoon een 2e netwerk erbij met een andere naam, dat is helemaal niet praktisch voor de mensen die zoiets bij de provider kopen (even afgezien van de tweakers die het doen vanwege de lage prijs).Jerrythafast schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:05:
[...]
Jij bedoelt de "KPN WiFi Versterker"? Ziggo heeft sinds een poosje het "Extra wifi-punt". Voor de Tweakers is dat een pricewatch: TP-Link Archer C7 voor een dumpprijs.
Als mijn moeder bijvoorbeeld van wifi netwerk moet wisselen in haar eigen huis snapt ze het niet. Ze kan net whatsapp bedienen e.d. namelijk.
Vandaar dat ik aangeef dat Ziggo op deze manier veel klagende klanten wegjaagt. Ze leveren wel ongeveer hetzelfde, maar het is lastiger in te stellen als je niet net als ons er wat verstand van hebt en de helpdesk helpt ook niet mee als ik het hier zo lees.
Maar even voor de duidelijkheid: dit is niet om hier een hele discussie over te voeren, ik zou altijd ziggo boven kpn prefereren gezien de snelheid hier op het platte land (als ik glas had was het denk ik anders). Maar iemand vroeg hier of er redenen waren dat anderen zo tevreden zijn over kpn en niet zo over ziggo en dit is denk ik wel een oorzaak. Wifi moet de provider regelen denken ze namelijk en als wifi niet goed is, dan is het internet niet goed. Ik kan er ook niet meer van maken wat de gemiddelde persoon zonder kennis van zaken erover denkt. Maar ik hoor dit heel vaak om mij heen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2016 21:20 ]
Mijn collega en ik heb in het verleden (~1,5 jaar) soortgelijken problemen gehad met de Ubee. Na dat Ik er goed ziek van eerst heb ik bij mij de boel laten bridgen en een Asus er achter gehangen. Maar mijn collega heeft na een hoop gepriegel ism de klantenservice de boel stabiel gekregen. Dit kwam mogelijk door 2 dingen:Jerrythafast schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:01:
[...]
Weet je toevallig ook welk type Ubee het was?
[...]
Voor jou dezelfde vraag, over welk type modem hebben we het dan?
[...]
Hier staat namelijk ook een Ubee 321b. De Archos Android telefoon van mijn vader verliest telkens de WiFi verbinding.
1. Ziggo gaf te erkennen dat er een DHCP probleem was. Als de scope verkeerd was ingesteld dan ging ie over zijn huig. Clients waren wel verbonden maar zelfs geen LAN verkeer mogelijk (scope > /26 meen ik).
2. Als er buiten de dhcp pool een vast IP adres aanwezig zou zijn dan kon de Ubee er ook niet mee overweg. Hij had destijds een NAS netjes geparkeerd op een van de eerste 8 vrije ip adressen.
Dat laatste zou volgens de klantenservice de meeste problemen (moeten) geven. Uiteindelijk heeft hij de boel in zijn geheel netjes aangepast en sinds dien geen problemen meer. Ik mag aannemen dat dit probleem ondertussen wel opgelost zou zijn, alhoewel ik het niet gek zou vinden als dit nog speelt.
Wellicht even het proberen waard om de DHCP pool te verkleinen en kijken of er verder geen hosts met een vast ip adres in het netwerk zitten.
Is dat niet gewoon de mac learning bug die in de fw van de Ubee modem zit? Had ik ook... ding weigerde sommige apparaten op te nemen, zelfs als hij eindelijk de device pakte, gooide hij ze er random uit.J-D schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:54:
[...]
Mijn collega en ik heb in het verleden (~1,5 jaar) soortgelijken problemen gehad met de Ubee. Na dat Ik er goed ziek van eerst heb ik bij mij de boel laten bridgen en een Asus er achter gehangen. Maar mijn collega heeft na een hoop gepriegel ism de klantenservice de boel stabiel gekregen. Dit kwam mogelijk door 2 dingen:
1. Ziggo gaf te erkennen dat er een DHCP probleem was. Als de scope verkeerd was ingesteld dan ging ie over zijn huig. Clients waren wel verbonden maar zelfs geen LAN verkeer mogelijk (scope > /26 meen ik).
2. Als er buiten de dhcp pool een vast IP adres aanwezig zou zijn dan kon de Ubee er ook niet mee overweg. Hij had destijds een NAS netjes geparkeerd op een van de eerste 8 vrije ip adressen.
Dat laatste zou volgens de klantenservice de meeste problemen (moeten) geven. Uiteindelijk heeft hij de boel in zijn geheel netjes aangepast en sinds dien geen problemen meer. Ik mag aannemen dat dit probleem ondertussen wel opgelost zou zijn, alhoewel ik het niet gek zou vinden als dit nog speelt.
Wellicht even het proberen waard om de DHCP pool te verkleinen en kijken of er verder geen hosts met een vast ip adres in het netwerk zitten.
Helaas weet ik dat nietJerrythafast schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:01:
[...]
Weet je toevallig ook welk type Ubee het was?

Men wordt vanzelf overgezet ?hardware-lover schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:22:
[...]
Ik ben in ieder geval al overgezet naar de nieuwe omgeving van "mijn Ziggo" en één ding is er daarbij voor oud Ziggo klanten in ieder geval wel op vooruit gegaan. Ik kan nu, zonder bemoeienis van de klantenservice, zelfstandig 5 Irdeto kaarten activeren. Dat ging voorheen maar tot 3, en voor die overige 2 moest het via de klantenservice. Dat is een stap vooruit i.p.v. terug vind ik.
Of kan je dat versnellen
[ Voor 58% gewijzigd door MdO82 op 19-09-2016 22:06 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb naast de Ubee nog twee apparaten met een statisch IP buiten de DHCP pool. Zou het werken als ik die binnen de DHCP pool zet met een Static Lease? Anders kan ik wellicht de DHCPv4 server van mijn switch gebruiken i.p.v. die van de Ubee. Dit ervan uitgaande dat het inderdaad een DHCPv4-probleem is.J-D schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:54:
[...]
Mijn collega en ik heb in het verleden (~1,5 jaar) soortgelijken problemen gehad met de Ubee. Na dat Ik er goed ziek van eerst heb ik bij mij de boel laten bridgen en een Asus er achter gehangen. Maar mijn collega heeft na een hoop gepriegel ism de klantenservice de boel stabiel gekregen. Dit kwam mogelijk door 2 dingen:
In de DHCPv4 instellingen staat 'Number of CPEs' op 64, dit lijkt mij een reëel aantal toch? In DHCPv6 staat 'Number of addresses' op 255.
Het gaat vanzelf, geen idee of Ziggo het zou kunnen bespoedigen als men er naar vraagt. Ik zag het eerder al bij "mijn Ziggo" van mijn schoonmoeder wat ik beheer, enige weken later was ik ook overgezet.MdO82 schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:05:
[knip]
Men wordt vanzelf overgezet ?
Of kan je dat versnellen![]()
Testing, one, two ...
Nope. Ik ben oud UPC klant en heb geen Horizon dus dat verhaal gaat gewoon niet op. Wel ben ik met je eens dat ik via Mijn Ziggo geen extra kanalen kan bestellen behalve Royaal maar dit kan wel op de website wat overigens qua tijd niet enorm van elkaar verschilt.Soundwork schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:29:
[...]
Dan zit jij nog op het oude (Zesko Holding) Ziggo platform.
Vreemde is dat het altijd prima gewerkt heeft. Dit jaar zijn de problemen alleen opeens ontstaan. De modum is een ubee EVW320B. Problemen treden alleen op over WiFi bedraad verbonden PC's hebben geen problemen en het kan best zo zijn dat één apparaat geen internet meer heeft terwijl andere het nog goed doen.J-D schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:54:
[...]
De DHCP instellingen zijn als volgt:
Start adres: 192.168.178.10
Number of CPEs: 64 (en daarbij kom je dus boven de /26)
Instellingen zijn volgens mij zo standaard. Verder wel een NAS met een statisch ingesteld IP adres 192.168.178.2. Nu het aantal CPEs verlaagd naar 32. Dat moet meer dan voldoende zijn. Is kijken of het helpt. Anders het static IP maar is veranderen maar dat is juist wel zo handig.
Toch is het wel zo, het verschilt met het "oude" Mijn Ziggo platform. Het is gewoon een achteruitgang, dat Mijn UPC, wat ze gewoon omdopen naar het "nieuwe Mijn Ziggo".Jay-B schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:28:
[...]
Nope. Ik ben oud UPC klant en heb geen Horizon dus dat verhaal gaat gewoon niet op. Wel ben ik met je eens dat ik via Mijn Ziggo geen extra kanalen kan bestellen behalve Royaal maar dit kan wel op de website wat overigens qua tijd niet enorm van elkaar verschilt.
En wat is functioneel gezien dan de achteruitgang die jij beschrijft? Ik volg het niet helemaal......
Dat je via Mijn Ziggo geen zenderpakketten meer kan bestellen en dan binnen een uur aangesloten zijn hierop. Nu moet ik tot vrijdag wachten totdat een poppetje bij Ziggo "op de knop" drukt. Vind ik achteruitgang. Op het oude Mijn Ziggo was binnen 1 uur doorgevoerd omdat het oude Mijn Ziggo 1 op 1 aangesloten was op het klant- en ordersysteem.Jay-B schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:18:
En wat is functioneel gezien dan de achteruitgang die jij beschrijft? Ik volg het niet helemaal......
Daar heb ik dus geen last van. Laatste keer dat ik een extra zenderpakket bestelde stond dit er na anderhalf uur op. Misschien heeft het er wel me te maken omdat je zoals jij het noemde "gemigreerd" bent? Vind persoonlijk de Mijn UPC omgeving er beter uitzien. Heb dat andere systeem een keer gezien bij een familielid maar werd daar nou niet perse vrolijker van...
Dat is persoonlijk, het Zesko Mijn Ziggo was veel overzichtelijker maar dat is inderdaad mijn mening. Maar het feit dat op het Mijn UPC platform geen zenderpakketten besteld kunnen worden vind ik slecht.Jay-B schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:28:
Daar heb ik dus geen last van. Laatste keer dat ik een extra zenderpakket bestelde stond dit er na anderhalf uur op. Misschien heeft het er wel me te maken omdat je zoals jij het noemde "gemigreerd" bent? Vind persoonlijk de Mijn UPC omgeving er beter uitzien. Heb dat andere systeem een keer gezien bij een familielid maar werd daar nou niet perse vrolijker van...
Dit topic is gesloten.