• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-11 19:50
Soundwork schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 20:29:
Sinds dit weekend het Mijn Ziggo account overgezet naar het oude UPC platform.
Waardeloos :( .
Het oude Ziggo (Zesko) platform was veel duidelijker, maar ja ... Liberty Global draait dit platform de nek om.

Ik heb 3 smartcards, 2 staan bij het tabblad "TV Standaard" en de andere staat bij "Digitale TV activatie".
Ook staat bij Tabblad "Digitale TV activatie" de extraopties zoals TV Plus, waarop ik toentertijd geabonneerd ben.

Weet iemand waarom dit is?
Beter laat dan niet, Dit viel mij ook op. De Digitale TV Activatie zal je eerste smartcard zijn welke je kreeg bij je decoder. De andere 2 zijn later toegevoegd. Waarom deze onder TV Standaard staan is mij ook een raadsel aangezien ze gewoon de extra tv opties (tv extra) over nemen.
Vroegah stonden ze gewoon alle 3 op een rijtje.
Ach de werking is hier niet veranderd. Maak me dus niet druk.

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
VAnTurenhout schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:43:
Ik had een afspraak gepland staan met een Ziggo monteur in verband met het volgende:
Ik geef even een vervolg op mijn eigen post..

Schijnbaar is de afspraak-annulering niet doorgekomen waardoor de monteur vrolijk voor de deur stond vanochtend. Hij wilde toch wel even in de meterkast kijken en zag dat ' De versterker (een Hirschman GHV 20) een paar frequenties overslaat (??). Zou best kunnen maar de horizonbox zit niet via de versterker aangesloten want ik denk dat deze niet retourgeschikt is.

Daarnaast zei hij dat het misschien juist wel beter is om via een versterker aan te sluiten omdat: Het hikprobleem doet zich in mindere mate voor op Ned 123 en die zenders komen sterker door dan bijvoorbeeld SBS6 en dergelijke. We praten over een kabellengte van ca 8 meter die overbrugd moet worden.

Overigens heb ik ook nog een AFC 2081 hangen die volgens mij ook niet retourgeschikt is, en dus onbruikbaar om tussen de versterker en de horizonbox te gebruiken.

Zijn voorstel is om een nieuwe afspraak te maken en dan in ieder geval de aansluiting te vervangen want die is al 14 jaar oud ???

Als dat gebeurt, heb ik dan kosten?

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:35
VAnTurenhout schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:18:
[...]

Ik geef even een vervolg op mijn eigen post..

Schijnbaar is de afspraak-annulering niet doorgekomen waardoor de monteur vrolijk voor de deur stond vanochtend. Hij wilde toch wel even in de meterkast kijken en zag dat ' De versterker (een Hirschman GHV 20) een paar frequenties overslaat (??). Zou best kunnen maar de horizonbox zit niet via de versterker aangesloten want ik denk dat deze niet retourgeschikt is.

Daarnaast zei hij dat het misschien juist wel beter is om via een versterker aan te sluiten omdat: Het hikprobleem doet zich in mindere mate voor op Ned 123 en die zenders komen sterker door dan bijvoorbeeld SBS6 en dergelijke. We praten over een kabellengte van ca 8 meter die overbrugd moet worden.

Overigens heb ik ook nog een AFC 2081 hangen die volgens mij ook niet retourgeschikt is, en dus onbruikbaar om tussen de versterker en de horizonbox te gebruiken.

Zijn voorstel is om een nieuwe afspraak te maken en dan in ieder geval de aansluiting te vervangen want die is al 14 jaar oud ???

Als dat gebeurt, heb ik dan kosten?
De versterker is inderdaad niet retourgeschikt en een Horizon zal niet via die versterker werken. De AFC 2081 is wel retourgeschikt alleen, omdat deze achter je versterker hangt werkt het natuurlijk niet.

Hik problemen komen voort uit onvoldoende / onjuist massa maken. Iets wat veel voorkomt bij verkeerd aangesloten connectoren. De KOSWI/KOKWI 3 connectoren van Hirschmann kennen dit probleem. Goed aansnijden van de kabel lost het op. Een Horizon achter een versterker kan meer problemen opleveren dan oplossen. Sterker is lang niet altijd beter in kabel land. Een kabel van 8 meter heeft weinig verlies. Ik zou je hier dan ook niet druk om maken dat de lengte het probleem is.

En ja om een Ziggo monteur dit op te laten lossen kost het je inderdaad. Houdt er wel rekening mee dat een Ziggo monteur lang niet alle materialen mee heeft voor iedere binnenhuis installatie. Vaak hebben ze ook niet meer kennis dan de materialen die ze mee hebben.

Laatst is er door Ziggo een kabel defect verklaard die ook een Horizon kwam installeren. De monteur had niet verder gekeken. Kabel bleek in orde maar combinatie van verkeerde versterker, multitap etc bleek de oorzaak. Monteur wist dit niet...

• VAnTurenhout
MediaZoo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:29:
[...]

Hik problemen komen voort uit onvoldoende / onjuist massa maken. Iets wat veel voorkomt bij verkeerd aangesloten connectoren. De KOSWI/KOKWI 3 connectoren van Hirschmann kennen dit probleem. Goed aansnijden van de kabel lost het op. Een Horizon achter een versterker kan meer problemen opleveren dan oplossen. Sterker is lang niet altijd beter in kabel land. Een kabel van 8 meter heeft weinig verlies. Ik zou je hier dan ook niet druk om maken dat de lengte het probleem is.
Hmm, ik gebruik wel die KOSWI/KOKWI 3 connector, maar die gaat, via een splitter vanaf de AOP naar de versterker, in dat circuit komt de hele horizonbox niet voor.

https://1drv.ms/i/s!AqeRQs9G-RFNkPIG7ziWynt_JXAApw

[ Voor 8% gewijzigd door VAnTurenhout op 06-09-2016 10:43 . Reden: IMG tag werkt niet met onedrive, dan maar URL ]

• MediaZoo
VAnTurenhout schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:38:
[...]

Hmm, ik gebruik wel die KOSWI/KOKWI 3 connector, maar die gaat, via een splitter vanaf de AOP naar de versterker, in dat circuit komt de hele horizonbox niet voor.
Je afbeelding werkt niet...

• MediaZoo
VAnTurenhout schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:38:
[...]

https://1drv.ms/i/s!AqeRQs9G-RFNkPIG7ziWynt_JXAApw
Dat je is AOP.. Hoe ziet de andere kant eruit... Gaat het via een WCD of gaat die kabel direct de Horizon in?

• VAnTurenhout
MediaZoo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:44:
[...]

Dat je is AOP.. Hoe ziet de andere kant eruit... Gaat het via een WCD of gaat die kabel direct de Horizon in?
Die kabel gaat naar een WCD en van daar af met een Ziggo kabel (zwart met rood of blauw biesje erin) de Horizon in.

Maar als daarin iets niet lekker zit, dan zou ik dat toch ook bij het normaal kijken moeten zien? Ik merk het alleen bij opnames en replay tv, en zelfs dan niet altijd

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-11 09:02
SMSfreakie schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:30:
[...]

Zit je in een voormalig UPC gebied dan is de kans op een connectbox volgens mij het grootste..
in het oude ziggo gebied is de kans groter op een Technicolor
Ik zit ook in oud Ziggo gebied (9737) en heb vorige een connectbox ontvangen ter vervanging van mijn overleden Ubee. Verheug je dus niet te hard op een TC.

Op het kantoor in Groningen (bij de klantbalie) hebben ze ook enkel nog de Connectbox op voorraad.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gadgeteer schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:37:
[...]

Ik zit ook in oud Ziggo gebied (9737) en heb vorige een connectbox ontvangen ter vervanging van mijn overleden Ubee. Verheug je dus niet te hard op een TC.

Op het kantoor in Groningen (bij de klantbalie) hebben ze ook enkel nog de Connectbox op voorraad.
vraag me ook wel eens af waar men beter mee af is.. de CB of de TC

404 Signature not found

• Gadgeteer
SMSfreakie schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:11:
[...]

vraag me ook wel eens af waar men beter mee af is.. de CB of de TC
Tot dusver geen problemen met de CB. Door de witte kleur valt hij mooi weg tegen de witte muur en geen lelijke groene knipperende lampjes.. ;)

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Ik wilde Ziggo zelf bellen voor deze vraag maar 10 minuten in de wacht vindt ik te gortig:

Heeft iemand ervaring met het Ziggo voordeelpakket van 39,95 euro per maand? Welke zenders zijn inbegrepen in het pakket? En wordt een digitale ontvanger bijgeleverd met een smartcard? Of is het alleen kabeltelevisie met haar standaard zenders? En zijn de zenders dan wel in HD te zien?

Op mijn adres is het internet ontzettend traag, de basispakketten van in principe alle providers zijn dan al voldoende, die max haal ik niet eens. Volgens mij is de downloadsnelheid max 11mb p/s (postcode 25 93 AW)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:21
https://www.ziggo.nl/tv-internet/voordeelpakket/ Deze bedoel je? Ik snap het niet al je vragen worden toch gewoon beantwoord op de Ziggo site? Welke zenders je kan zien hangt af of je een digitale tuner in je tv hebt. Je krijgt niks qua apparatuur behalve een modem.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-10 17:51
Er zit een digitale tuner in mijn tv, dus dan ontvang ik de zenders digitaal. Maar 4 HD zenders... dan kan ik beter het 'Connect & Play Start' pakket nemen. Belachelijk dat daar wel activatiekosten voor moeten worden betaald.

Ik heb de link die je stuurt eerder gelezen maar dat kon iets zorgvuldiger, ik zie nu inderdaad het overzicht aan zenders.
SX-Superfly schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:15:
Ik wilde Ziggo zelf bellen voor deze vraag maar 10 minuten in de wacht vindt ik te gortig:

Heeft iemand ervaring met het Ziggo voordeelpakket van 39,95 euro per maand? Welke zenders zijn inbegrepen in het pakket? En wordt een digitale ontvanger bijgeleverd met een smartcard? Of is het alleen kabeltelevisie met haar standaard zenders? En zijn de zenders dan wel in HD te zien?

Op mijn adres is het internet ontzettend traag, de basispakketten van in principe alle providers zijn dan al voldoende, die max haal ik niet eens. Volgens mij is de downloadsnelheid max 11mb p/s (postcode 25 93 AW)
In dat pakket zijn alleen NPO1,2,3 en Ziggo Sport in HD, de rest is digitaal.

En tja voor Play Start... gewoon bellen "ik wil klant worden maar geen activatiekosten betalen anders pech" (doet vaak wonderen :P )

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• JeeDeWee
  • Laatst online: 08-11 19:21
MediaZoo schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:29:

Hik problemen komen voort uit onvoldoende / onjuist massa maken. Iets wat veel voorkomt bij verkeerd aangesloten connectoren. De KOSWI/KOKWI 3 connectoren van Hirschmann kennen dit probleem. Goed aansnijden van de kabel lost het op.
Heb idd ook gemerkt dat als je de instructies van Hirschman volgt, de Koka 799 kabel erg los in de connector zit. De kern zit goed vast, de mantel zit losser.

Wat is de goede manier van aansnijden volgens jou?

• MediaZoo
JeeDeWee schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 20:53:
[...]

Heb idd ook gemerkt dat als je de instructies van Hirschman volgt, de Koka 799 kabel erg los in de connector zit. De kern zit goed vast, de mantel zit losser.

Wat is de goede manier van aansnijden volgens jou?
De mantel los in de connector is het probleem niet, die wordt geklemd door de connector zelf als je de bovenzijde erop zet. In veel gevallen snijden ze de mantel weg of vouwen/draaien hem weg. Terwijl de mantel een essentieel onderdeel van de kabel is en moet doorlopen tot het einde van de kunststof isolatie van de binnen kern.
SX-Superfly schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:15:

Heb je je adres al eens in de postcodecheck gegooid?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Als ik wat huisnummers in jouw postcode van Google af pluk en hierin opzoek krijg ik steevast 'Q4 2016' als planning voor de uitrol van VVDSL 100 Mbit/s. Dus tegen het einde van het jaar zou KPN wat aan de twintigste-eeuwse DSL snelheid in jouw straat gedaan moeten hebben. Hier kun je twee dingen mee doen:
1. Wachten tot het zo ver is en kijken of je huidige provider (of een andere DSL provider) goedkoop een snelle verbinding kan leveren.
2. Dit gebruiken als drukmiddel om bij Ziggo extra korting te bedingen ("Hm, ik vind het wat te duur. Dan blijf ik wel even zitten waar ik zit, eind van het jaar komt er een snelheidverhoging.")

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-11 01:31
Niemand last van de storing hier? In regio Rotterdam is het iig drama als ik naar mijn vriendenkring kijk. Het valt steeds weg en online gamen is al helemaal geen optie.

• MediaZoo
Beakzz schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:41:
Niemand last van de storing hier? In regio Rotterdam is het iig drama als ik naar mijn vriendenkring kijk. Het valt steeds weg en online gamen is al helemaal geen optie.
Definieer storing..
Definieer vrienden kring...

Storingen kun je vergelijken met elkaar op segment/node niveau... waar een node maar een klein gebied van enkele straten van signaal voorziet. Ga je naar CMTS niveau dan gaan er al belletjes bij Ziggo zelf af als verbindingen niet goed gaan en zullen de technici al zelf ingrijpen.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-11 01:31
MediaZoo schreef op woensdag 07 september 2016 @ 00:10:
[...]

Definieer storing..
Definieer vrienden kring...

Storingen kun je vergelijken met elkaar op segment/node niveau... waar een node maar een klein gebied van enkele straten van signaal voorziet. Ga je naar CMTS niveau dan gaan er al belletjes bij Ziggo zelf af als verbindingen niet goed gaan en zullen de technici al zelf ingrijpen.
Downloaden ging langzaam en Spotify en YT konden zo goed als niet gebruikt worden. Zag het up en down gaan zeg maar. Maar het is een gevalletje toevallig, want het internet lijkt nu weer snel, maar nu ligt PSN er blijkbaar uit dus die zal ook wel mee geholpen hebben aan het idee van een grotere storing.
Jerrythafast schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:02:
[...]

Heb je je adres al eens in de postcodecheck gegooid?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Als ik wat huisnummers in jouw postcode van Google af pluk en hierin opzoek krijg ik steevast 'Q4 2016' als planning voor de uitrol van VVDSL 100 Mbit/s. Dus tegen het einde van het jaar zou KPN wat aan de twintigste-eeuwse DSL snelheid in jouw straat gedaan moeten hebben. Hier kun je twee dingen mee doen:
1. Wachten tot het zo ver is en kijken of je huidige provider (of een andere DSL provider) goedkoop een snelle verbinding kan leveren.
2. Dit gebruiken als drukmiddel om bij Ziggo extra korting te bedingen ("Hm, ik vind het wat te duur. Dan blijf ik wel even zitten waar ik zit, eind van het jaar komt er een snelheidverhoging.")
Neem de datum die genoemd wordt op de website met een klein korreltje zout.
Het kan gerust nog een jaar opschuiven.
Hier worden de lijnen ook ge-upgrade naar 90mb de datum stond eerst voor eind eerste kwartaal 2016, werd toen 2de kwartaal en staat nu op eind 4de kwartaal.
Dus het kan gerust nog even duren

2250 WP Zuid PVoutput

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-11 11:31

Meneer iCy

swarma

VAnTurenhout schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:43:
Bij Replay TV (en ik merkte dat dat ook bij bij opnames het geval was) stokt het beeld heel vaak. Geluid loopt wel door dan maar het is best vervelend kijken. Meerdere keren contact gehad met de helpdesk en gezien dat elke medewerker toch een ander idee heeft van hoe deze storing zou kunnen ontstaan...
Ditzelfde heb ik ook. Kan gewoon opgenomen programma's en live tv gewoon goed kijken met voldoende sterkte (60-65%) en 100% kwaliteit.

De Ziggo Servicedesk medewerkster die ik gisteren heb gesproken gaf aan dat er begin september een update komt voor mijn horizon box die dit probleem moet oplossen (Heb een Samsung horizon smt-g7401)

We wachten maar even af. Laatste update is overigens van 04-04-2016 volgens mij.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• VAnTurenhout
icy schreef op woensdag 07 september 2016 @ 13:25:
[...]
De Ziggo Servicedesk medewerkster die ik gisteren heb gesproken gaf aan dat er begin september een update komt voor mijn horizon box die dit probleem moet oplossen (Heb een Samsung horizon smt-g7401)
Ik kreeg ook deze mail van Ziggo:

We verbeteren ons netwerk in uw buurt. Voor een nog beter tv-beeld bij u thuis op Eglantier 9. Dit doen we in de nacht van woensdag 7 op donderdag 8 september.

Even uit de lucht
Tijdens de werkzaamheden in de nacht heeft u even geen beeld op uw tv. Dit duurt ongeveer 10 minuten. Daarna heeft u weer beeld.

Check uw zenders na de werkzaamheden
Meestal werkt alles meteen weer zoals het hoort. Check voor de zekerheid uw zenders. Zap bijvoorbeeld naar NPO Zapp Xtra (kanaal 311). Heeft u daar geen beeld of ziet u blokken en strepen op een andere zender? Bekijk de oplossing.

Heeft u nog een vraag?
We staan online dag en nacht voor u klaar. Daarna nog een vraag? Of belt u liever? Bekijk onze contactgegevens en openingstijden.

Fijne dag,

Ruben Uppelschoten
Directeur Klantenservice

Wie weet helpt dat ook nog.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-11 11:31

Meneer iCy

swarma

Zo'n verbetering staat los van een software update. Update van andere ontvangers melden ze ook niet per mail, maar toen kon je je humax/cisco etc gewoon updaten.

Verwacht dat de horizon een auto update doet, maar de vraag is wanneer in september want begin september is nog een rekbaar begrip.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-11 11:08

Mickroz

Mickroz#2491

heb even snel wat pagina's doorgelezen maar zijn er nog meer mensen die van UPC komen en die na 18/8 ineens maar 90Mbps halen ipv 140~150Mbps ?

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• Jim423
Klinkt eerder als een issue met je gigabit link. Kijk eens wat je netwerkadapter als link speed aangeeft? Waarschijnlijk staat hij op 100Mb/s. Modem en router (indien aanwezig) een powercycle geven kan ook geen kwaad.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-11 11:08

Mickroz

Mickroz#2491

modem en router had ik al een reboot gegeven, maar je hebt gelijk, hij staat op 100Mb/s, dat is raar, mn neef had precies hetzelfde rond die datum, ook maar 90Mb/s na 18/8 alleen hij zit op de wifi, en op Linux.

Bedankt voor je tip, na wat zoeken kwam ik er achter dat je maar 100Mb/s krijgt als niet alle 8 de contactjes verbinding maken, na aanduwen van de stekker had ik wel 1Gb/s, niet aan gedacht om te checken aangezien ik wel gewoon verbinding had.

[ Voor 36% gewijzigd door Mickroz op 09-09-2016 20:16 ]

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-11 23:24
Ik heb net de tc7210 binnen voor nieuw Upgrade ziggo Internet. Ik heb nu een Cisco als modem en een netgear r6200 als router. Cisco in bridge mode. Is het nu slim om alleen de tc7210 als wifi en router te gebruiken of zet ik het beste de tc7210 ook in bridge en gebruik ik de netgear r6200 als wifi router?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Voor de stroomrekening is een apparaat aan beter. Of het ook voor de wifi dekking is, dat is een kwestie van uitprobeten ;)
hjs schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:09:
Voor de stroomrekening is een apparaat aan beter. Of het ook voor de wifi dekking is, dat is een kwestie van uitprobeten ;)
Zullen de kosten niet zijn denk ik ;)
Denk dat het voor de WiFi beter is om je netgear te gebruiken :)

2250 WP Zuid PVoutput

• wvkreg
Ja ik ga er ook niet van uit dat de TC7210 zo gewelig WiFi doet. Maar de theoretische specs zijn ok:

TC7210:

Draadloos Ja
802.11-standaard 802.11ac
WLAN-snelheid 2,4 GHz 300 Mbit/s
WLAN-snelheid 5 GHz 1.300 Mbit/s
Totale WLAN snelheid 1.300 Mbit/s
Stroomverbruik aan 15,5 W

R6200:

Draadloos Ja
802.11-standaard 802.11ac
Wifi 2.4 Ghz : 300 Mbit/s
Wifi 5 Ghz : 867 Mbit /s
Totale WLAN snelheid: 867 Mbit/s
Stroomverbruik aan 8,3 W

Ik ga het eens testen. Sowieso eens zien of ik zonder tussenkomst van Ziggo de modem kan vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 10-09-2016 07:30 ]

• wvkreg
Nou weinig te kiezen. Modem kwam direct weer in bridge net als de Cisco.

Waarden beetje okay?

TCH-Ziggotechnicolor-logoAdministrationGateway VoIP LogoutStatus
SoftwareConnectionPasswordEvent LogStatus

Connection : This page displays information on the status of the cable modem's HFC and IP network connectivity.

--------------------------------------------------------------------------------

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 100 6952000 252000000 Hz 7.6 dBmV 37.7 dB
2 Locked QAM256 97 6952000 228000000 Hz 7.4 dBmV 37.5 dB
3 Locked QAM256 98 6952000 236000000 Hz 7.4 dBmV 38.0 dB
4 Locked QAM256 99 6952000 244000000 Hz 7.6 dBmV 38.1 dB
5 Locked QAM256 101 6952000 260000000 Hz 7.5 dBmV 38.1 dB
6 Locked QAM256 102 6952000 268000000 Hz 7.6 dBmV 37.6 dB
7 Locked QAM256 103 6952000 276000000 Hz 7.7 dBmV 37.9 dB
8 Locked QAM256 104 6952000 284000000 Hz 8.0 dBmV 38.3 dB
9 Locked QAM256 105 6952000 292000000 Hz 7.9 dBmV 38.5 dB
10 Locked QAM256 106 6952000 300000000 Hz 7.9 dBmV 38.2 dB
11 Locked QAM256 107 6952000 308000000 Hz 8.0 dBmV 38.1 dB
12 Locked QAM256 108 6952000 316000000 Hz 7.9 dBmV 38.6 dB
13 Locked QAM256 109 6952000 324000000 Hz 7.9 dBmV 38.6 dB
14 Locked QAM256 110 6952000 332000000 Hz 7.9 dBmV 37.5 dB
15 Locked QAM256 111 6952000 340000000 Hz 7.9 dBmV 37.4 dB
16 Locked QAM256 112 6952000 348000000 Hz 8.1 dBmV 38.9 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 39.7 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 39.8 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 39.8 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 39.8 dBmV

CM IP Address Duration Expires
---.---.---.--- D: -- H: -- M: -- S: -- --- --- -- --:--:-- ----

Current System Time: Sat Sep 10 07:27:27 2016
.© - Technicolor - 2014

Eerste test bekabeld aan de router Netgear R6200 is niet veelbelovend:

Ziggo speedtest

Crap, direct aan de TC7210 haal ik wel 290Mbit.
Ziggo bellen dus, wel beetje onlogisch-onverklaarbaar.
R6200 WAN LAN is 954Mbit volgens specificaties...

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 10-09-2016 10:37 ]

Wat doet de CPU van de router als je een speedtest doet?

• wvkreg
Ik ben bang dat de geadverteerde WAN LAN snelheid van 1Gb van de Netgear R6200 V1 niet klopt.

pricewatch: Netgear R6200

Zie hier: https://nl.hardware.info/...0-testresultaten-bekabeld

Test uitgevoerd met wired laptop:

Kabel in router R6200 : 180Mbit (TC7210 is via kabel met R6200 verbonden)
Kabel in poort van de TC7210: 304Mbit (TC7210 is via kabel met R6200 verbonden, alleen verkeer loopt dus drect tussen TC7210 en laptop)

Tijd voor een nieuwe router?

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 10-09-2016 16:43 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je kunt het ook een poosje proberen met de TC7210 in router modus. Is best een OK apparaat hoor.

• wvkreg
Toch een beetje twijfels over de capaciteiten van dat ding. In theorie klinkt het goed.
https://nl.hardware.info/...or-tc7210-z/specificaties

1300Mbps, maar die buggy inlogpagina als je alle poorten gebruikt (Ziggo belooft dit in Q3 met een softwareupdate op te lossen) en de zeer beperkte features spreken niet in zijn voordeel. Daarnaast zijn de 4 LAN poorten er eigenlijk net 1 te weinig..

De eerste test die ik deed met de TC7210 wireless was niet al te best. Op 5G haalde ik met dezelfde laptop max 180Mbps verbinding en navenante download. Ik zal het eens beter testen als ik het gezin minder ermee stoor :). Ik kom dan met optimale verbinding naar router zogenaamd maximaal op 30Mbps bij de speedtest van Ziggo terwijl ik met mijn R6200 80Mbit haal.

Wellicht moet ik 5G tweaken op de TC7210 (qua channels of dergelijk)?
Wat moet hier staan: Bij wireless Radio 5G: Channel Specification... auto? Stond op 36/80..

[ Voor 42% gewijzigd door wvkreg op 10-09-2016 17:44 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
wvkreg schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 16:37:
Ik ben bang dat de geadverteerde WAN LAN snelheid van 1Gb van de Netgear R6200 V1 niet klopt.

pricewatch: Netgear R6200

Zie hier: https://nl.hardware.info/...0-testresultaten-bekabeld

Test uitgevoerd met wired laptop:

Kabel in router R6200 : 180Mbit (TC7210 is via kabel met R6200 verbonden)
Kabel in poort van de TC7210: 304Mbit (TC7210 is via kabel met R6200 verbonden, alleen verkeer loopt dus drect tussen TC7210 en laptop)

Tijd voor een nieuwe router?
Gebruik je de originele firmware? Ik gebruik op zo'n soort Netgear geen alternatieve firmware omdat dan de WAN-LAN throughput instort.
Ik dacht dat die router te vergelijken was met mijn R6300v2. Daarmee haal ik in AP stand: 300 mbit/s uplink -> wifi, 350 mbit/s netto laptop -> LAN met 802.11n/5GHz (geen AC)

• wvkreg
ANdrode schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 18:09:
[...]

Gebruik je de originele firmware? Ik gebruik op zo'n soort Netgear geen alternatieve firmware omdat dan de WAN-LAN throughput instort.
Ik dacht dat die router te vergelijken was met mijn R6300v2. Daarmee haal ik in AP stand: 300 mbit/s uplink -> wifi, 350 mbit/s netto laptop -> LAN met 802.11n/5GHz (geen AC)
Stock firmware inderdaad. R6300 V2 is niet te vergelijken, die is veel sneller!
Zie hier: https://tweakers.net/pricewatch/compare/313678;313688/

• ANdrode
  • Niet online
wvkreg schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:09:
[...]

Stock firmware inderdaad. R6300 V2 is niet te vergelijken, die is veel sneller!
Zie hier: https://tweakers.net/pricewatch/compare/313678;313688/
De R6300v2 is sneller maar het zou geen factor 2-3 uit moeten maken! Als hardware NAT gebruikt wordt dan moet ook jouw router gewoon (bijna) 1 gbit/s halen net zoals in de reviews.

Ik heb zelf gedoe gehad toen ik de router verkeerd aansloot. Van LAN -> WAN/uplink poort in AP stand haalde ik een veel lagere snelheid. Wanneer ik de uplink op een LAN poort aansluit ook.

Ik hoop voor je dat het zo'n issue is. In theorie moet de TC7210 goede wifi hebben maar niemand post hier iets positiefs er over. De wifi van de connect box is in mijn ogen acceptabel maar niet echt goed. Ik haal daarmee maximaal 300 mbit/s (lijkt harde cap) van WIFI -> LAN, wat hoger moet kunnen.

Bij de vroegere 802.11AC access points veranderde de hardware heel erg snel. Als je op Wikidev kijkt zie je dat de V1's en V2's echt flink verschillen. Andere wifi chips, andere soc, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door ANdrode op 10-09-2016 19:50 ]

• wvkreg
Goede wifi? Lees dit eens: [ZIGGO][Technicolor TC7210] Wifi-Modem Firmware brak
Ik heb het als volgt aangesloten: De netwerkkabel loopt vanuit poort 1 van de TC7210 naar de WAN poort van de R6200. Dit is goed neem ik aan. Ik zie op de R6200 wel als WAN IP 192.168.178.52

IP-adres 192.168.178.52
Verbinding DHCP
IP-subnetmasker 255.255.255.0
Domeinnaamserver 84.116.46.22, 84.116.46.23

Voorheen stond daar mijn WAN IP, maar dat is verklaarbaar want mijn TC7210 staat niet in bridgemodus.
Moet DHCP op de TC7210 aan of uit trouwens?

[ Voor 18% gewijzigd door wvkreg op 10-09-2016 19:57 ]

Ik dacht je modem in bridge stond, maar blijkbaar dus niet?

Dubbel NAT is vragen om problemen.

• wvkreg
Dat kan zo zijn en mee eens (het is een test), maar niet de reden voor een halvering van de snelheid WAN>LAN

Stats:

Poort Status TxPkts RxPkts Botsingen Tx B/s Rx B/s Actieve tijd
WAN 1000M/Volledig 73598 92057 0 122041 269086 00:06:46
LAN1 100M/Volledig 7391 5330 0 4636 4014 00:06:46
LAN2 1000M/Volledig 00:06:46
LAN3 1000M/Volledig 00:06:46
LAN4 Verbinding verbroken --
2.4G WLAN b/g/n 300Mbps 86182 61362 0 217674 34193 00:06:56
5G WLAN a/n 867Mbps 219919 174585 0 611841 274865 00:06:56

[ Voor 75% gewijzigd door wvkreg op 10-09-2016 21:13 ]

Tja, alles kan.

Mijn Asus RT-N66W (Merlin fw 380.61) icm TC7210 in bridge.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wXdhmo1.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lnjP6xE.png

Router CPU usage is rond de 55% bij 300Mbit/s.

• wvkreg
Dat is een instap router. Hmmmz, in bridged haalde ik dus zoals eerder gemeld Max 180 Mbit. direct verbonden op de tc7210 haalde ik 35MB (ja echt) per seconde met nieuwsgroepen! Newshosting als nntp provider. Normaal haal ik 13 MB met sabnzbd op de NAS. Toen was ik dus even blij.. ik snap dus echt niet wat de oorzaak van het probleem is. Ik vrees toch de router R6200. Het is een early model van de Netgear de R6200v1. Ook tijdens het testen van de router in het LAN is 200Mbit vaak het maximum

Iemand nog een goed idee of oplossing? En als ik een nieuwe router moet hebben, welke dan? Er is al een behoorlijke tijd weinig updat in het AC landschap. Routers dateren allemaal van rond begin dit jaar.

https://tweakers.net/pric...819;469662;452892;580365/

[ Voor 47% gewijzigd door wvkreg op 12-09-2016 12:57 ]

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11 20:32

filthy rich

löp wa los

Ik heb de Technicolor TC 7210 van ziggo, eerder had ik er nooit problemen mee (toen met firmware: STF0.76.09). Nu hebben ze het gedowngrade (Firmware: STF0.76.07) en heeft de Apple apparatuur er problemen mee: daar doet de wifi het vaak niet meer van (op 5ghz en 2.4ghz).

Hebben meer mensen dit ervaren en er een evt. fix voor?

[ Voor 3% gewijzigd door filthy rich op 12-09-2016 11:36 ]

en aans löpt wa vast

• wvkreg
Met een factory reset ga je terug in firmware. Om te upgraden zul je waarschijnlijk Ziggo moeten bellen.

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-11 09:58
delete :D

[ Voor 81% gewijzigd door Lootbox op 12-09-2016 14:20 ]

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
Zondagavond viel mij op dat ik erg slecht TV signaal (analoog) binnenkreeg op mijn televisies en mijn internetverbinding er ook uit lag. Maandag uit werk was de situatie nog hetzelfde, dus na wat standaard checks en reset pogingen maar contact opgenomen met Ziggo: "we hebben geen monteurs beschikbaar, volgende week woensdag is de eerste mogelijkheid". Lekker dan, ruim een week zonder internetverbinding zitten (TV boeit mij niet eens zo veel).
Ben bijna in staat om eindelijk eens over te stappen op glazvezel. Ben ik volgens mij nog sneller terug in de de lucht ook.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:50
Kwistnix schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:25:
Zondagavond viel mij op dat ik erg slecht TV signaal (analoog) binnenkreeg op mijn televisies en mijn internetverbinding er ook uit lag. Maandag uit werk was de situatie nog hetzelfde, dus na wat standaard checks en reset pogingen maar contact opgenomen met Ziggo: "we hebben geen monteurs beschikbaar, volgende week woensdag is de eerste mogelijkheid". Lekker dan, ruim een week zonder internetverbinding zitten (TV boeit mij niet eens zo veel).
Ben bijna in staat om eindelijk eens over te stappen op glazvezel. Ben ik volgens mij nog sneller terug in de de lucht ook.
Misschien kan iemand je hier proberen verder te helpen? Vaker dit probleem ervaren? Navraag gedaan bij de buren? Kun je ons een situatie schets geven van je aansluitingen? Waarschijnlijk heb je alles al gecheckt maar toch! :P

Wachten tot volgende week woensdag is ook een optie maar wie weet ben je eerder in de lucht!

[ Voor 3% gewijzigd door Bo0bz op 13-09-2016 14:22 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10 00:45
Kwistnix schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:25:
Heb je toevallig zo'n ziggo versterkertje bij de hoofdaansluiting zitten waar ook het modem op zit ?

Zo ja , hier moet een groen lampje op branden . Als dit niet het geval is dan is de voeding van de versterker kapot .

Game PC

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
Moest vanmiddag op m'n werk ook aan de versterker denken, hoewel daar de voeding niet van kapot lijkt te zijn. Het is 't enige punt waar zowel m'n modem als m'n TV signaal last van kunnen hebben. AOP gaf wel goed signaal door, want daar had ik al naar gekeken. Destijds heeft de Ziggo monteur m'n pas zelf geïnstalleerde Hirschmann van de wand gehaald en vervangen door dat ding van Tratec. Gelukkig heb ik m'n Hirschmannetje nooit verkocht of weggedaan. Problem solved. Monteur even afbellen.

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-10 00:45
No problem , toch nog advies van een monteur gehad ;) .

Game PC

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:05
Ik heb mijn Ziggo modem in bridged mode staan. Als ik nou mijn abbonement wijzig naar een hogere snelheid, moet ik dat dan weer opnieuw doen? Ik moest het toen laten doen door Ziggo klantenservice.

Modem is een Cisco DPC3925.

Steam/XBL: Avioto

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Nee, hij blijft gewoon in Bridge staan.

• wvkreg
Ik heb dan maar deze besteld: http://www.ibood.com/nl/n...nighthawk-x4s-router.html

Nu komt het vast goed :)

• Avioto
jongetje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:06:
Nee, hij blijft gewoon in Bridge staan.
Dank je :)

• ANdrode
  • Niet online
Avioto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:59:
Ik heb mijn Ziggo modem in bridged mode staan. Als ik nou mijn abbonement wijzig naar een hogere snelheid, moet ik dat dan weer opnieuw doen? Ik moest het toen laten doen door Ziggo klantenservice.

Modem is een Cisco DPC3925.
Bij het 300 mbit abonnement wisselen ze dit modem. Afaik kunnen de losse modems die nu worden uitgedeeld in fZiggo gebied kunnen in bridge (TC 7210/Connect Box).

• Avioto
ANdrode schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:43:
[...]

Bij het 300 mbit abonnement wisselen ze dit modem. Afaik kunnen de losse modems die nu worden uitgedeeld in fZiggo gebied kunnen in bridge (TC 7210/Connect Box).
We hebben nu 200 mbps. Als we naar 300 gaan krijgen we dus een nieuwe modem? Waarom is dat?

• wvkreg
Avioto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:49:
[...]

We hebben nu 200 mbps. Als we naar 300 gaan krijgen we dus een nieuwe modem? Waarom is dat?
Omdat de WAN > LAN van de Cisco en de Ubee te langzaam is.

• Avioto
Ik ga even rondvragen of de medebewoners hier vrolijk van worden :P Bedankt voor de info allemaal :)

• ANdrode
  • Niet online
Avioto schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:58:
Ik ga even rondvragen of de medebewoners hier vrolijk van worden :P Bedankt voor de info allemaal :)
Het wifi van het modem gaat er in ieder geval een stuk op vooruit (5GHz en AC). Daar worden de medebewoners wel blij van denk ik :)

• wvkreg
De 5G van het Ziggo modem (TC7210) is om te huilen. Ik zou de ibood van vandaag nemen als router!

Het wordt tijd dat Ziggo dit als modem gaat leveren: http://www.netgear.com/ho...x?cid=wmt_netgear_organic

[ Voor 45% gewijzigd door wvkreg op 14-09-2016 14:40 ]

• ANdrode
  • Niet online
wvkreg schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:37:
De 5G van het Ziggo modem (TC7210) is om te huilen. Ik zou de ibood van vandaag nemen als router!
De 2.4Ghz van de TC7210 is volgens dit topic om te huilen. Over 5GHz lees betere verhalen.

Maar wanneer je het met die EPC3925 vergelijkt zijn vrijwel alle routers een upgrade :)
Het wordt tijd dat Ziggo dit als modem gaat leveren: http://www.netgear.com/ho...x?cid=wmt_netgear_organic
In de VS kan je voor DOCSIS soms je eigen modem kopen. Ik weet niet of er providers zijn die dit bij EuroDOCSIS doen. Het past in ieder geval totaal niet bij fUPC om consumenten een keuze te geven wat de hardware betreft. Die dwingen liever een extra verkoopkanaal af.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Goed nieuws, voor mij dan :+
Ziggo maakt Netflix beschikbaar via Horizon-settopbox

Ziggo-klanten kunnen binnenkort naar films en series van Netflix kijken via hun Horizon-settopbox. Dat is het gevolg van een wereldwijde deal tussen Liberty Global, het moederbedrijf van Ziggo, en de Amerikaanse streamingdienst.
Liberty Global-directeur Mike Fries maakte die samenwerking woensdag bekend tijdens een bijeenkomst in Amsterdam.

Nederland is het eerste land waar de samenwerking zichtbaar zal zijn voor consumenten. Klanten zien de streamingdienst nog voor het eind van het jaar op hun Horizon-settopbox verschijnen. Daarna volgen de tientallen andere landen waar Liberty Global actief is op de markt voor vast internet en televisie.

Bestaande klanten van Netflix kunnen inloggen met hun accountgegevens op de Horizon-settopbox. Nieuwe klanten kunnen daar een Netflix-account aanmaken, zoals op andere apparaten ook mogelijk zou zijn. In de toekomst wil Liberty Global onderzoeken of Netflix ook betaald kan worden via de kabelrekening, maar dat is in het begin nog niet het geval.

MyPrime
Vorig jaar sloot ook KPN al een samenwerking met Netflix voor het aanbieden van Netflix via Interactieve TV. De streamingdienst wil op zo veel mogelijk apparaten actief zijn en doet dat ook steeds vaker via providers.

Ziggo krijgt een deel van de omzet die Netflix genereert als klanten zich aanmelden via hun kabelkastje, maar het bedrijf wilde daar niet verder over uitweiden. Er zijn in Nederland bijna 900.000 Ziggo-huishoudens met een Horizon-settopbox.

De kabelaar is ook eigenaar van de eigen streamingdienst MyPrime, die eind vorig jaar een kwart miljoen Nederlandse abonnees had. Dat is een stuk minder dan Netflix, en Liberty Global erkent dat nog wordt gezocht naar een 'niche' die MyPrime kan bedienen.

Vodafone
In Nederland vormt Ziggo binnenkort een gezamenlijke onderneming met Vodafone. De twee bedrijven combineren hun vaste en mobiele handel om één sterkere concurrent van KPN te vormen.

Die provider is de afgelopen jaren gegroeid, onder meer door de opkomst van 'quad-play'-abonnementen, waarbij zowel vaste telefonie, televisie, internet en mobiele diensten worden afgenomen.

De fusie tussen Vodafone en Ziggo is al goedgekeurd door de Europese Commissie, maar de twee bedrijven zullen pas rond de jaarwisseling definitief samengaan. Eerst moet onder meer nog de vaste internethandel van Vodafone worden verkocht.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-11 08:27

Tijntje

Hello?!

Als ik het goed begrijp moet je nog steeds wel een betaald abbo hebben op Netflix echter kun je de Nteflix App via de Horizon openen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36

Pierre

Van nature lui!

Ja wat denk jij dan, dat Ziggo voor je gaat betalen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Pierre schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:02:
Ja wat denk jij dan, dat Ziggo voor je gaat betalen
Niet dat dit erg vreemd zou zijn? KPN had volgens mij ook "gratis" HBO voor zijn klanten?

Testing, one, two ...

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 12:25

B2

wa' seggie?

Afgelopen week zijn m'n ouders over gegaan naar een Horizon Mediabox in plaats van zo'n oud ding. Is het normaal dat het opstarten zo'n 10 minuten duurt? Tenminste, als ik het mag geloven komt er dan pas beeld.. Energieverbruik staat op Hoog. Is dat nodig? Vereiste is wel dat via de iPad de opnames geprogrammeerd kunnen worden..

• Solax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
Kpn wilde geen lijn leggen naar onze nieuwbouwwoning waar we wel van balen ivm netflix dat via de mediabox te bedienen is. Toch maar voor ziggo gekozen, omdat kon zo raar doet (pakket is wel te bestellen en vervolgens weer gecancelled). Nu komt ziggo ook met netflix via de horizonbox. Top!

• wvkreg
B2 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:06:
Afgelopen week zijn m'n ouders over gegaan naar een Horizon Mediabox in plaats van zo'n oud ding. Is het normaal dat het opstarten zo'n 10 minuten duurt? Tenminste, als ik het mag geloven komt er dan pas beeld.. Energieverbruik staat op Hoog. Is dat nodig? Vereiste is wel dat via de iPad de opnames geprogrammeerd kunnen worden..
Ja, 10 minuten is wel lang, maar advies is wel op hoog verbruik laten staan. Eenmaal goed configureren, ofwel Wif uit en dan niet meer aankomen..

• wvkreg
Vaag, de Horizon Box heeft audio vertragingen sinds vandaag zowel in opgenomen content als live tv.
Geluid valt soms weg 2 seconden en dan weer terug. Warmte issues? Straks eens een reboot doen :)

• Jim423
Op hoog moet je direct beeld krijgen aangezien puur de HDMI uitgeschakeld wordt. Halen ze soms de spanning van de box 's nachts?
wvkreg schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:37:
Vaag, de Horizon Box heeft audio vertragingen sinds vandaag zowel in opgenomen content als live tv.
Geluid valt soms weg 2 seconden en dan weer terug. Warmte issues? Straks eens een reboot doen :)
Andere HDMI kabel proberen?

[ Voor 23% gewijzigd door Jim423 op 14-09-2016 20:46 ]

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 17:23
Ik heb dat ding op zolder gegooid. Wat een log , traag en stroomvretend apparaat is dat zeg!

Ding verbruikte bij miji in standby modus rond de 45W 8)7 uiteraard kan je dat lager zetten door de eco modus aan te zetten maar dan duurt het opstarten idd enkele minuten (alsook het afsluiten).
Schiet niet op dus..
Daarnaast vond ik de behuizing veel te groot en gaf veel licht vervuiling in mijn slaapkamer.

Nee weg dr mee!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:54
^ wow. Ik heb dat even nagezocht, en die box gebruikt in standby inderdaad tussen de 38 en 56 watt.

Als we uitgaan van 45 W, is dat 394 Kwh per jaar, wat bij een energieprijs van €0,20 per kwh op bijna 80 euro!

Ter vergelijking: per jaar gebruik ik ongeveer 2000 Kwh.

(Ik kijk met CI+, heb geen horizon box)

Verwijderd

45W? Bizar zeg, als ik alle lampen (led) in ons huis met 3 verdiepingen aandoe zit ik rond de 60W, blij dat ik in elke tv ci+ heb en netflix kijk ik via de chromecast.

• jongetje
Het is zelfs nog erger: https://www.ziggo.nl/klan...rgieverbruik-en-stand-by/

Aan Maximaal 59 Watt
Stand-by Hoog (actief) 56 Watt
Stand-by Hoog (passief) 38,3 Watt
Stand-by Midden 27,5 Watt
Stand-by Eco <0,5 Watt

• Gadgeteer
Iemand al gebruik weten te maken van de tablet actie bij een verlenging?
Ik vroeg me af of de korting (3 maanden 25euro per maand = 75euro) niet interressanter zou zijn dan de tablet (lijkt me een nogal gedateerd type).

Reden dat ik vraag is omdat ik nog steeds niet heb verlengd en zit te twijfelen welke actie ik het beste kan kiezen.

• jongetje
Die tablet is een Huawei MediaPad - T1 7.0
Wie niet waagt... is wel oude android versie, blijkbaar hebben ze ergens een pallet van die dingen gevonden voor een mooi prijsje

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 20:01
Verdorie, ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe router.
Deze staat hoog op het lijstje.
Wat kostte hij bij ibood?

• wvkreg
Gloeiende Netgear! Ik ben erachter wat de oorzaak was van de vertraging

Nu haal ik deze snelheid:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WPoLoIt.png

Oorzaak: het aanzetten van Traffic Meter, zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d0HQleOLjrng5hTuZjloA36i/full.png

Die zou alleen maar moeten bijhouden wat je downloadt e.d., maar hij halveert dus blijkbaar mijn verbinding zonder dat ik dat had ingesteld! Gelukkig gevonden, maar nu ook de nieuwe router al besteld :)

Nog 1 vraag nu: Mijn Netgear NAS (RNDU6000) haalt maximaal 14MB per sec. Als ik een laptop op dezelfde aansluiting aansluit haalt deze 30MB. Wat is de oorzaak?

Status NAS: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cm6qUDJ.png
Specs NAS: pricewatch: Netgear ReadyNAS Ultra 6

[ Voor 39% gewijzigd door wvkreg op 15-09-2016 21:39 ]

• ANdrode
  • Niet online
wvkreg schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:49:
Die zou alleen maar moeten bijhouden wat je downloadt e.d., maar hij halveert dus blijkbaar mijn verbinding zonder dat ik dat had ingesteld! Gelukkig gevonden, maar nu ook de nieuwe router al besteld :)
Goed gevonden. Bizar dat dit zo'n impact heeft!
Nog 1 vraag nu: Mijn Netgear NAS (RNDU6000) haalt maximaal 14MB per sec. Als ik een laptop op dezelfde aansluiting aansluit haalt deze 30MB. Wat is de oorzaak?

Status NAS: [afbeelding]
Specs NAS: pricewatch: Netgear RNDU6000
Groot verschil... Waarmee test je dit, heeft die NAS een speedtest client?

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:36
ANdrode schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:28:
[...]

[...]

Zo werkt het bij veel routers alles draait in de hardware chips en is snel. Maar zodra je content inspectie inschakelt gaat al het verkeer over de cpu heen en dan kakt het in.

• wvkreg
ANdrode schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:28:
[...]

[...]

Ik test het met sabnzbd op de NAS.
Op laptop gebruik ik Newshosting cliënt.
Ik heb geen downloadtester op de NAS.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:45
Ik kijk TV via de horizon.tv website. Meestal is de kwaliteit prima in HD maar soms wordt de kwaliteit ineens drastisch omlaag geschroefd. Dit terwijl ik gewoon een vaste 300/30 verbinding heb dus aan mijn internetverbinding kan het niet liggen. Ik kan deze kwaliteit ook nergens instellen. Erg vervelend want de slechte kwaliteit kan soms lange tijd aanhouden voordat hij weer terug naar HD switcht.

Edit: Het lijkt erop dat internet explorer 40+% van de processor gebruikt. Dit terwijl ik een prima processor (I5 3570k) heb. Heb ik een virus in mijn silverlight ofzo?

[ Voor 18% gewijzigd door Janpietertje89 op 15-09-2016 22:46 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
wvkreg schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:19:
[...]

Waarschijnlijk is de CPU van je nas niet toereikend.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:47
wvkreg schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:49:
Gloeiende Netgear! Ik ben erachter wat de oorzaak was van de vertraging

....
Dat had ik een paar jaar terug met mijn MSI killer ethernet.
Stond er iets aan wat standaard max 100mbit deed. Weet niet eens meer wat.
Was nog met windows 8 en de msi drivers denk ik.
Altijd stom dat soort dingen.
Janpietertje89 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:41:
Ik kijk TV via de horizon.tv website. Meestal is de kwaliteit prima in HD maar soms wordt de kwaliteit ineens drastisch omlaag geschroefd. Dit terwijl ik gewoon een vaste 300/30 verbinding heb dus aan mijn internetverbinding kan het niet liggen. Ik kan deze kwaliteit ook nergens instellen. Erg vervelend want de slechte kwaliteit kan soms lange tijd aanhouden voordat hij weer terug naar HD switcht.

Edit: Het lijkt erop dat internet explorer 40+% van de processor gebruikt. Dit terwijl ik een prima processor (I5 3570k) heb. Heb ik een virus in mijn silverlight ofzo?
De slechte kwaliteit komt doordat Ziggo's servers niet zijn opgewassen tegen het kijkgedrag van hun klanten. Als ze aan hun kant de verbindingslimiet naderen schroeven ze de bitrate terug zodat je in ieder geval nog iets te zien krijgt. Het schijnt dat tijdens de F1-races Horizon.tv er vaak helemaal uit ligt (zelf niet getest, ik kijk dat gewoon via de TV).

Het hoge CPU-gebruik heb ik hier ook op Horizon.tv. Komt volgens mij gewoon door de gedateerde techniek die ze gebruiken. Silverlight wordt al een aantal jaar niet meer ontwikkeld. Ziggo heeft de afgelopen maanden behoorlijk aan Horizon.tv getimmerd, dus ik heb goede hoop dat ze ook nog wat gaan doen aan Silverlight. HTML5 video is er inmiddels ook alweer een tijdje...

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jerrythafast schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:52:
[...]

De slechte kwaliteit komt doordat Ziggo's servers niet zijn opgewassen tegen het kijkgedrag van hun klanten. Als ze aan hun kant de verbindingslimiet naderen schroeven ze de bitrate terug zodat je in ieder geval nog iets te zien krijgt. Het schijnt dat tijdens de F1-races Horizon.tv er vaak helemaal uit ligt (zelf niet getest, ik kijk dat gewoon via de TV).

Het hoge CPU-gebruik heb ik hier ook op Horizon.tv. Komt volgens mij gewoon door de gedateerde techniek die ze gebruiken. Silverlight wordt al een aantal jaar niet meer ontwikkeld. Ziggo heeft de afgelopen maanden behoorlijk aan Horizon.tv getimmerd, dus ik heb goede hoop dat ze ook nog wat gaan doen aan Silverlight. HTML5 video is er inmiddels ook alweer een tijdje...
De F1 is dramatisch, je kan beter via de mobile apps kijken, dan heb je normaal beeld ( en continu beeld :+ )
Op de www-pagina's vallen elke keer weg of haperend naar 360p

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:03
Heb sinds enkele dagen een horizon box. Hier komt een behoorlijk geluid vanaf. Een veelvoorkomend probleem las ik al.
Heb op diverse fora's gelezen dat je de schroefjes van de fan iets losser kan draaien waarmee het geluid bijna geheel weg is.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of een andere oplossing..?

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:41:

Ik keek gisteren avond Ajax via de Horizon app op de IPad en de stream schakelde ook tekens terug naar wazig beeld. En liep ook nog eens 1,5 minuut achter op het TV beeld... Kreeg de notificaties van doelpunten en kaarten tekens eerder op mijn telefoon dan dat ik het zag...

• wvkreg
wvkreg schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:19:
[...]

Dat is dus vreemd!

Ik test met wget op de NAS, zie resultaat...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BIGKHbJ.png

Wat kan de oorzaak zijn dan Sabnzbd maar 14MB haalt? Speed limit staat uit en Newshosting kan makkelijke 35MB aan, reeds getest.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
wvkreg schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:41:
[...]

Dat is dus vreemd!

Ik test met wget op de NAS, zie resultaat...

[afbeelding]

Wat kan de oorzaak zijn dan Sabnzbd maar 14MB haalt? Speed limit staat uit en Newshosting kan makkelijke 35MB aan, reeds getest.
Zoals ik gisteren al had geplaatst....waarschijnlijk kan de cpu van je nas het niet aan

• wvkreg
Maar dan zou ik toch met Wget ook die snelheid niet halen?? Zelfde NAS :)
Daarnaast zitten er een Dual Atom CPU in.

Hier de TOP gegevens: Load tijdens het downloaden van een 15GB file:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/okfFTgy.png

• jongetje
Wget is anders dan downloaden van nieuwsgroepen, al dan niet met encrypte aan. En dan kost SABNZB ook nog aardig wat resources.

• wvkreg
Dat snap ik, maar ik gebruik geen SSL voor downloads en zoals je kan zien is de load op de NAS niet hoog tijdens het downloaden..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mWkNbHo.png

Load%:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zjjtDwp.png

Is de CPU de bottleneck (ben geen Linux expert)?

[ Voor 40% gewijzigd door wvkreg op 16-09-2016 09:04 ]

wvkreg schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:55:
Dat snap ik, maar ik gebruik geen SSL voor downloads en zoals je kan zien is de load op de NAS niet hoog tijdens het downloaden..

[afbeelding]

Load%:

[afbeelding]

Ja.

En als je daarnaast ook nog aan het transcoden ben met Plex gaat het al helemaal hard... load averages van ver over de 4 op een dual-core bak :X (wel met hyperthreading support gok ik?)

[ Voor 17% gewijzigd door Jerrythafast op 16-09-2016 09:40 ]

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik had op mijn Synology ook last van traag/instabiel downloaden met SABNZBd. Dit heeft met SABNZBD te maken en de taal waarin het is geschreven. Ik ben over gestapt op NZBGet en het gaat nu als een trein. Probeer eens een andere downloader.

Yavu Steam Profile Lanithro

• ANdrode
  • Niet online
wvkreg schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:55:
Je ziet daar dat sabnzbd 100% van een CPU gebruikt. Dus grote kans dat CPU dan de bottleneck is. SSL is op zich niet zwaar, maar yENC wel als het niet efficient geimplementeerd is (heb je de C python extensie?).

Als je zoiets zelf moet gaan uitzoeken is dat teveel gedoe. NZBget is een goed alternatief (veel sneller)

• wvkreg
Pagina: 1 ... 121 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.