Tja in het ergste geval betaald je 10 dagen dubbel. Maar dan heb je wel even tijd om alles aan te sluiten en te testen lijkt me? Ik zou het iig fijn vinden om een stukje overlap te hebben voor onvoorziene problemen. Anders zit je misschien paar dagen/week zonder internet en tv.Karakartal schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:59:
Zou ik extra en/of overwachte kosten moeten betalen als ik voor de overstapdatum gebruik zal maken van diensten?
Ik denk dat Ziggo daar het beste antwoord op kan geven. Heb je zwart op wit wanneer je nieuwe abo in gaat?Karakartal schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:59:
Beste tweakers,
Ruim 2 weken geleden heb ik een overstap van KPN naar ZIGGO alles in 1 aangevraagd. Ik heb aangevinkt dat ik gebruik wilde maken van de overstapservice. Deze staat gepland op 9 september. Alleen kreeg ik vandaag een mail van ziggo waarin stond dat de bestelling morgen geleverd zal worden en dat ik uiterlijk 29 augustus signaal zou moeten hebben in huis.
Zou ik extra en/of overwachte kosten moeten betalen als ik voor de overstapdatum gebruik zal maken van hun diensten?
Kan idd zijn dat je een paar dagen dubbel betaald, had ik ook... gebeld en kreeg 10 euro terug of zoiets.Karakartal schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 08:59:
Beste tweakers,
Ruim 2 weken geleden heb ik een overstap van KPN naar ZIGGO alles in 1 aangevraagd. Ik heb aangevinkt dat ik gebruik wilde maken van de overstapservice. Deze staat gepland op 9 september. Alleen kreeg ik vandaag een mail van ziggo waarin stond dat de bestelling morgen geleverd zal worden en dat ik uiterlijk 29 augustus signaal zou moeten hebben in huis.
Zou ik extra en/of overwachte kosten moeten betalen als ik voor de overstapdatum gebruik zal maken van hun diensten?
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Na de onweer van zaterdag op zondag mijn Ubee modem de geest gegeven
.
Gelukkig nog een eeuwenoude Cisco 3212 in de kast gevonden. Na activeren een uur moeten wachten maar hij is online gekomen. Helaas lukt het niet om de telefoon werkend te krijgen met dat modem.
Ze zouden me een nieuwe toesturen, deze zou ik woensdag moeten krijgen... vanmiddag maar iets eerder weg van het werk en even bij hun kantoor langs (rij erbij langs op weg naar huis) met mijn oude, misschien kan ik hem direct omruilen voor de moderne Connectbox.
Gelukkig nog een eeuwenoude Cisco 3212 in de kast gevonden. Na activeren een uur moeten wachten maar hij is online gekomen. Helaas lukt het niet om de telefoon werkend te krijgen met dat modem.
Ze zouden me een nieuwe toesturen, deze zou ik woensdag moeten krijgen... vanmiddag maar iets eerder weg van het werk en even bij hun kantoor langs (rij erbij langs op weg naar huis) met mijn oude, misschien kan ik hem direct omruilen voor de moderne Connectbox.
Heb enkele maanden problemen (gehad) met wegvallend internet. Eind juli is het modem vervangen en waar ik eerst wekelijks de boel moest restten was het nu opeens dagelijks. Gebeld en twee dagen later had ik al een monteur en weer een nieuw modem.
Ging drie weken goed en toen moest ik weer resetten en vorige week hielp een reset zelfs niet meer. Na enkele uren kwam mijn internet gelukkig uit zichzelf weer terug en gisteren is een monteur geweest die weer het modem vervangen heeft (heb nu een connect box gekregen) en die heeft de boel opnieuw aangesloten en nog wat vervangen. Sindsdien heb ik geen interactieve tv meer. Klantenservice gebeld en omdat ze de komende weken alleen overdag monteurs hebben mag ik weer een vrije dag opnemen omdat Ziggo hun eigen fout moet herstellen.
Ik heb nooit klachten gehad maar de laatste tijd gaat het achteruit bij Ziggo. De service wordt er niet beter op helaas.
Ging drie weken goed en toen moest ik weer resetten en vorige week hielp een reset zelfs niet meer. Na enkele uren kwam mijn internet gelukkig uit zichzelf weer terug en gisteren is een monteur geweest die weer het modem vervangen heeft (heb nu een connect box gekregen) en die heeft de boel opnieuw aangesloten en nog wat vervangen. Sindsdien heb ik geen interactieve tv meer. Klantenservice gebeld en omdat ze de komende weken alleen overdag monteurs hebben mag ik weer een vrije dag opnemen omdat Ziggo hun eigen fout moet herstellen.
Ik heb nooit klachten gehad maar de laatste tijd gaat het achteruit bij Ziggo. De service wordt er niet beter op helaas.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Geen interactieve TV meer, dat klinkt alsof het retoursignaal van je interactieve TV-ontvanger wordt geblokkeerd. Dit kan gebeuren als de TV via een niet-retourgeschikte signaalverdeler (bijvoorbeeld via een UMU verdeler) is aangesloten. Kijk even wat voor types splitters/verdeeldoosjes er tussen de buitenlijn en je TV zitten, dan kunnen we wat meer.Lekker Ventje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:10:
Heb enkele maanden problemen (gehad) met wegvallend internet. Eind juli is het modem vervangen en waar ik eerst wekelijks de boel moest restten was het nu opeens dagelijks. Gebeld en twee dagen later had ik al een monteur en weer een nieuw modem.
Sinds vanavond kan ik niet meer de sites van Google bereiken (google.nl, youtube.com etc.). Ik krijg deze melding in Chrome. 
Fixed somehow? Delete post plz xD

[ Voor 15% gewijzigd door change1001 op 30-08-2016 23:03 ]
Signaalverdeler is gisteren door de monteur van Ziggo vervangen. Volgens de klantenservice zit daar het probleem gezien de foutcodes (6010, 8010 en 8015). Buiten de meterkast is niets vervangen.Jerrythafast schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:53:
[...]
Geen interactieve TV meer, dat klinkt alsof het retoursignaal van je interactieve TV-ontvanger wordt geblokkeerd. Dit kan gebeuren als de TV via een niet-retourgeschikte signaalverdeler (bijvoorbeeld via een UMU verdeler) is aangesloten. Kijk even wat voor types splitters/verdeeldoosjes er tussen de buitenlijn en je TV zitten, dan kunnen we wat meer.
Het modem zit nu rechtstreeks op het kastje aangesloten waar de kabel van buiten binnenkomt, de versterker wordt overgeslagen om zo min mogelijk kans op storing in het internetsignaal te hebben. Bij het aansluiten van het nieuwe kastje is blijkbaar een fout gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Lekker Ventje op 30-08-2016 23:00 ]
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Welke DNS servers gebruik je?change1001 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:55:
Sinds vanavond kan ik niet meer de sites van Google bereiken (google.nl, youtube.com etc.). Ik krijg deze melding in Chrome. [afbeelding]
Volgens mij was dat niet Ziggo-specifiek, ik had gister bij het downloaden van een YouTube video via keepvid ook het probleem dat Google services niet gevonden konden worden.change1001 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:55:
Sinds vanavond kan ik niet meer de sites van Google bereiken (google.nl, youtube.com etc.). Ik krijg deze melding in Chrome. [afbeelding]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Man man man, wat is die Horizon app weer kut geworden zeg zeg na de laatste updates. Steeds weer een zgn server error en hapert continue. Meer mensen hier last van?
IOS 9.6
IOS 9.6
Krijg regelmatig server error maar de app blijft wel werken. Haperingen nog niets van gemerkt. Android 6.0.1 op Nexus 5X.Ryan_ schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:32:
Man man man, wat is die Horizon app weer kut geworden zeg zeg na de laatste updates. Steeds weer een zgn server error en hapert continue. Meer mensen hier last van?
IOS 9.6
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW
Ik weet dat het bij Ziggo wel eens vaker voorkomt dan hun DNS-servers lopen te k*tten. Niet voor niets dat ik tegenwoordig OpenDNS gebruik. Al liggen Ziggo's DNS-servers er compleet uit, ik heb dan nergens last vanchange1001 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:55:
Afgelopen maand is mijn interactieve tv+basispakket internet (40mb/s) contract afgelopen. Gisteren gebeld om te proberen een korting af te dwingen door te te schermen met het opzeggen van mijn abonnement en dat pakte goed uit. Daar ik nu 44 eu per maand betaal voor enkel internet en basispakket tv, zal ik de komende 6 maanden 18,70 euro betalen voor het zelfde pakket maar dan met Eredivisie live er gratis bij voor 6 maanden. Direct alles zwart op wit via de mail ontvangen.
Mooie deal, ik kwam niet verder dan 1 maand zender pakket gratis (gekozen voor Film1) en 1 maand Fox sports....assassin85 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:20:
Afgelopen maand is mijn interactieve tv+basispakket internet (40mb/s) contract afgelopen. Gisteren gebeld om te proberen een korting af te dwingen door te te schermen met het opzeggen van mijn abonnement en dat pakte goed uit. Daar ik nu 44 eu per maand betaal voor enkel internet en basispakket tv, zal ik de komende 6 maanden 18,70 euro betalen voor het zelfde pakket maar dan met Eredivisie live er gratis bij voor 6 maanden. Direct alles zwart op wit via de mail ontvangen.
Xbox Live Knalle Arie
Blijf toch rare problemen houden.menzo schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:16:
[...]
192.168.192.xxx is de range die de horizon gebruikt als router. Dus je moet op de TV de horizon instellen dat je al een thuis netwerk hebt.
Verschillende apparaten krijgen automatisch een IP adres toegewezen in de 192.168 range, tewijl ik zelf de range 10.0.01 t/m 10.0.0.199 heb toegewezen in mijn TP-Link router.
Mijn tablet, waarbij ik in de router heb ingesteld dat hij het vaste ip adres 10.0.0.126 moet krijgen krijgt er een uit de 192.168 range.
Mijn stereoboomm heb ik ook een vast ip adres toegekend (in de router om dezelfde reden), maar het lijkt wel of die iedere keer ook een ander ip adres krijgt (kan ik niet controleren, geen webinterface).
Wat kan dit veroorzaken ? Volgens mij staat de wifi van de horizon box niet aan, en zelfs als dat zo zou zijn, die deelt geen ip adressen uit op dit wifi netwerk.
Erg frustrerend
Iemand ?
Wat het is, waar ik laatst ook achter ben gekomen. Als je op de horizon bestaand thuisnetwerk zet blijft geloof ik DHCP aanstaan. Hoe ik het heb opgelost is de horizon instellen op nieuw netwerk maar niet via utp aan het modem. Dan direct met utp je pc/laptop aan de horizon, en op de webinterface dhcp uit en handmatig zn IP op 10.0.0.2 ofzo. Dan de horizon weer in je netwerk opnemen.Noppesnada schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:44:
[...]
Blijf toch rare problemen houden.
Verschillende apparaten krijgen automatisch een IP adres toegewezen in de 192.168 range, tewijl ik zelf de range 10.0.01 t/m 10.0.0.199 heb toegewezen in mijn TP-Link router.
Mijn tablet, waarbij ik in de router heb ingesteld dat hij het vaste ip adres 10.0.0.126 moet krijgen krijgt er een uit de 192.168 range.
Mijn stereoboomm heb ik ook een vast ip adres toegekend (in de router om dezelfde reden), maar het lijkt wel of die iedere keer ook een ander ip adres krijgt (kan ik niet controleren, geen webinterface).
Wat kan dit veroorzaken ? Volgens mij staat de wifi van de horizon box niet aan, en zelfs als dat zo zou zijn, die deelt geen ip adressen uit op dit wifi netwerk.
Erg frustrerend![]()
Iemand ?
Mijn Horizon box hangt NIET aan mijn router.menzo schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 15:56:
[...]
Wat het is, waar ik laatst ook achter ben gekomen. Als je op de horizon bestaand thuisnetwerk zet blijft geloof ik DHCP aanstaan. Hoe ik het heb opgelost is de horizon instellen op nieuw netwerk maar niet via utp aan het modem. Dan direct met utp je pc/laptop aan de horizon, en op de webinterface dhcp uit en handmatig zn IP op 10.0.0.2 ofzo. Dan de horizon weer in je netwerk opnemen.
Omdat ik een hele hoop gedoe had om via MOCA de Horizon box en de extra box te verbinden zijn deze nu via UTP aangesloten door de Ziggo monteur.
Als volgt:
HB---UTP---Switch---UTP---Accespoint---Extra HB (allemaal via UTP dus)
de 2 boxen hebben hun eigen netwerk BUITEN mijn range 10.0.0.1 t/m 10.0.0.199
Ik ben er heel huiverig voor om de instellingen van de boxen te wijzigen. Die werken nu namelijk probleemloos.
Ik WIL dus de 2 boxen NIET binnen mijn eigen netwerk hebben (eigenlijk zijn ze dat wel natuurlijk)
[ Voor 4% gewijzigd door Noppesnada op 31-08-2016 16:21 ]
Ok, wil je wil de horizon dan ook niet gebruiken voor wifi als ik het goed begrijp. Staat de wifi dan niet nog per ongeluk aan en zit je ipad een raar ip toe te kennen?Noppesnada schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:19:
[...]
Mijn Horizon box hangt NIET aan mijn router.
Omdat ik een hele hoop gedoe had om via MOCA de Horizon box en de extra box te verbinden zijn deze nu via UTP aangesloten door de Ziggo monteur.
Als volgt:
HB---UTP---Switch---UTP---Accespoint---Extra HB (allemaal via UTP dus)
de 2 boxen hebben hun eigen netwerk BUITEN mijn range 10.0.0.1 t/m 10.0.0.199
Ik ben er heel huiverig voor om de instellingen van de boxen te wijzigen. Die werken nu namelijk probleemloos.
Ik WIL dus de 2 boxen NIET binnen mijn eigen netwerk hebben (eigenlijk zijn ze dat wel natuurlijk)
Voor zover ik weet staat de wifi niet aan en dan zou hij nog exact dezelfde ssid moeten hebben gekregen als de router. Die heb ik nooit doorgegeven aan de monteur, dus ik kan het me niet voorstellen.menzo schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:28:
[...]
Ok, wil je wil de horizon dan ook niet gebruiken voor wifi als ik het goed begrijp. Staat de wifi dan niet nog per ongeluk aan en zit je ipad een raar ip toe te kennen?
Ik kom ook niet ingelost op de HB (valt buiten mijn range) en utp inpluggen en met laptop aanpassen lukt me ook niet.
Blijf het vreemd vinden dat er zoveel verschil kan zitten tussen die 'hou de klant binnen' aanbiedingen. Vorig jaar had ik het namelijk ook geprobeerd en kreeg toen niks. De jaren daarvoor wel weer verschillende kortingen gehad.Marvie schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:35:
[...]
Mooie deal, ik kwam niet verder dan 1 maand zender pakket gratis (gekozen voor Film1) en 1 maand Fox sports....
Dit keer kwam die medewerker zelf met deze aanbieding zonder dat ik al te veel moeite heb moeten doen.
Het ligt er ook aan hoe vaak je al gebruik hebt gemaakt van dergelijke aanbiedingen. Er zijn er bij die jaar in jaar uit proberen weer een korting af te dwingen. Ik heb gemerkt dat dat niet meer wordt geaccepteerd.
Linksom of rechtsom het moet weer terugbetaald worden dus ik zie de volgende prijsverhoging wel weer verschijnen...
Linksom of rechtsom het moet weer terugbetaald worden dus ik zie de volgende prijsverhoging wel weer verschijnen...
[ Voor 4% gewijzigd door Jay-B op 31-08-2016 18:08 ]
Net ook maar even gebeld. Ik krijg 6 maanden lang korting. Dat komt toch neer op ongeveer 180 euro. Da's toch lekker meegenomen.
Bij mij zijn er op iOS geen problemen met de Horizon app. Ziggo Sport daarentegen loopt voor geen meter meer.Ryan_ schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:32:
IOS 9.6
Begin augustus kwam je met precies dezelfde vraag. Heb je nog wat met mijn opties gedaan om de boel goed werkend te krijgen? Elke maand hier opnieuw gaan discussiëren over hetzelfde probleem heeft ook weinig nut natuurlijk (no offence) .Noppesnada schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 16:43:
[...]
Voor zover ik weet staat de wifi niet aan en dan zou hij nog exact dezelfde ssid moeten hebben gekregen als de router. Die heb ik nooit doorgegeven aan de monteur, dus ik kan het me niet voorstellen.
Ik kom ook niet ingelost op de HB (valt buiten mijn range) en utp inpluggen en met laptop aanpassen lukt me ook niet.
Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47852335
Let vooral op mijn twee na laatste zin in die post
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ik heb een issue met het TV signaal in combinatie met het internet. Zodra iemand een nieuwe verbinding maakt, bijv een nieuwe pagina of een filmpje instart, dan krijg ik blokjes op het scherm.
Als de video op bijv mijn telefoon eenmaal streamt is er weinig storing meer.
Mijn setup:
Hoofdaansluiting - jaren '30 huis, dus oud. Wel een degelijke aansluiting, rechtsstreeks op de groene kabel.
Splitter - MCP-03 (UPC)
Modem - TC7200 U (UPC)
Kabel1 - Splitter TV uitgang -> TV - Gamma: Ziggo goedgekeurde kabel lengte 1,5 meter
Kabel2 - Splitter Internet uitgang -> Modem - meegeleverde kabel
Kabel3 - Splitter Radio uitgang -> radio uitgang heeft geen kabel, ligt 'open'
TV - Philips PFL6007H
Geprobeerd om te stroging te verhelpen:
1 - Kabel 1 vervangen door de huidige kabel, lichte verbetering
2 - Kabel 2 vervangen door een andere Ziggo meegeleverde kabel, geen verbetering
3 - (op suggestie van Ziggo) het modem verder van de TV gezet (tot 1,5 meter afstand), geen verbetering
4 - Wifi van 2,4 naar 5 hz, geen verbetering.
Veder is alles volgens het boekje aangesloten, met de juiste kabels en heb ik de Ziggo pagina's om storing te verhelpen bezocht en nagevolgd.
Update: geprobeerd
5 - Internet gebruiken ZONDER WiFi (om te checken of het de WiFi is die voor storing zorgt.
Niet meer geprobeerd
6 - WiFi gebruiken zonder internet op de hoofdaansluiting of het de splitter is die voor storing zorgt. Maar ik ben niet zo'n netwerk koning
Iemand ervaring met dit issue?
Als de video op bijv mijn telefoon eenmaal streamt is er weinig storing meer.
Mijn setup:
Hoofdaansluiting - jaren '30 huis, dus oud. Wel een degelijke aansluiting, rechtsstreeks op de groene kabel.
Splitter - MCP-03 (UPC)
Modem - TC7200 U (UPC)
Kabel1 - Splitter TV uitgang -> TV - Gamma: Ziggo goedgekeurde kabel lengte 1,5 meter
Kabel2 - Splitter Internet uitgang -> Modem - meegeleverde kabel
Kabel3 - Splitter Radio uitgang -> radio uitgang heeft geen kabel, ligt 'open'
TV - Philips PFL6007H
Geprobeerd om te stroging te verhelpen:
1 - Kabel 1 vervangen door de huidige kabel, lichte verbetering
2 - Kabel 2 vervangen door een andere Ziggo meegeleverde kabel, geen verbetering
3 - (op suggestie van Ziggo) het modem verder van de TV gezet (tot 1,5 meter afstand), geen verbetering
4 - Wifi van 2,4 naar 5 hz, geen verbetering.
Veder is alles volgens het boekje aangesloten, met de juiste kabels en heb ik de Ziggo pagina's om storing te verhelpen bezocht en nagevolgd.
Update: geprobeerd
5 - Internet gebruiken ZONDER WiFi (om te checken of het de WiFi is die voor storing zorgt.
Niet meer geprobeerd
6 - WiFi gebruiken zonder internet op de hoofdaansluiting of het de splitter is die voor storing zorgt. Maar ik ben niet zo'n netwerk koning
Iemand ervaring met dit issue?
[ Voor 11% gewijzigd door Stpan op 01-09-2016 10:55 ]
De MCP-03 wordt al jaren niet meer toegepast en die is ook niet echt geweldig tegen alle nieuwe stralingstypes van tegenwoordig. Maar goed, je probleem is niet heel erg zeldzaam, ik zou Ziggo bellen of ze een nieuwe splitter willen opsturen en daarna pas verder gaan kijken.
Je kan ook proberen om ze een monteur te laten sturen die vaak het complete AOP en de splitter vervangt.
Je kan ook proberen om ze een monteur te laten sturen die vaak het complete AOP en de splitter vervangt.
Ik zou inderdaad het AOP laten vervangen. Zou een GUT14D of een DIO01 moeten zijn, weet niet wat er nu in zit?
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Een monteur is zeker een optie als ik heb kunnen uitsluiten dat het WiFi signaal rechtsstreeks stoort op het TV signaal. (dus als ik heb kunnen bewijzen dat het internet stoort, met of zonder WiFi signaal)
Als het AOP niet goed is, wordt dat dan gezien als eigen verantwoordelijkheid. Of valt het AOP nog binnen de verantwoordelijkheid van Ziggo?
(maakt praktisch niet uit, wil het sowieso laten doen, maar dan kan ik me mentaal voorbereiden op de kosten)
Ik heb geen idee welk model mijn AOP is, maar het ziet er nogal jaren '80 uit.
Als het AOP niet goed is, wordt dat dan gezien als eigen verantwoordelijkheid. Of valt het AOP nog binnen de verantwoordelijkheid van Ziggo?
(maakt praktisch niet uit, wil het sowieso laten doen, maar dan kan ik me mentaal voorbereiden op de kosten)
Ik heb geen idee welk model mijn AOP is, maar het ziet er nogal jaren '80 uit.
AOP valt binnen de verantwoordelijkheid van Ziggo. Zitten dus in de regel geen kosten aan verbonden.
Inmiddels ben ik verder met mijn testen. Wifi utigeschakeld, en heb ik met een ouderwetse LAN kabel van mijn laptop naar het modem wat webpagina's bezocht. En die storen ook op het TV signaal.
Ik ga even met Ziggo bellen. Dank voor het meedenken.
Update: ze sturen eerst (na wat aandringen) een nieuwe splitter op. Weer de MCP-03 dus verwacht niet dat dat het probleem gaat oplossen, maar wie weet. En dan zijn alle opties wel uitgeput en zou er een monteur langskomen voor het AOP.
Ik ga even met Ziggo bellen. Dank voor het meedenken.
Update: ze sturen eerst (na wat aandringen) een nieuwe splitter op. Weer de MCP-03 dus verwacht niet dat dat het probleem gaat oplossen, maar wie weet. En dan zijn alle opties wel uitgeput en zou er een monteur langskomen voor het AOP.
[ Voor 41% gewijzigd door Stpan op 01-09-2016 11:15 ]
Mijn ervaring met Ziggo is: rustig meewaaien met de suggesies van de helpdesk. En als de medewerker van dienst (in mijn ogen) iets verkeerds zegt of doet beleefd tegenstribbelen en het later opnieuw proberen.
Ik ben van mijn aansluiting (december 2015) tot vorige maand bezig geweest om het juiste abonnement te krijgen. Na 9 communicatiecontacten heb ik sinds 1 augustus eindelijk de juiste abonnementsvorm die ik wilde.
En dan nu stap 2: een beeldsignaal dat niet wordt verstoord. Gewoon een lange adem hebben, dan komt het wel goed. Ik heb een workaround, het modem uitzetten, ik heb geduld.
Ik ben van mijn aansluiting (december 2015) tot vorige maand bezig geweest om het juiste abonnement te krijgen. Na 9 communicatiecontacten heb ik sinds 1 augustus eindelijk de juiste abonnementsvorm die ik wilde.
En dan nu stap 2: een beeldsignaal dat niet wordt verstoord. Gewoon een lange adem hebben, dan komt het wel goed. Ik heb een workaround, het modem uitzetten, ik heb geduld.
Je gaf de volgende suggestie:Jim423 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:56:
[...]
Begin augustus kwam je met precies dezelfde vraag. Heb je nog wat met mijn opties gedaan om de boel goed werkend te krijgen? Elke maand hier opnieuw gaan discussiëren over hetzelfde probleem heeft ook weinig nut natuurlijk (no offence) .
Zie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47852335
Let vooral op mijn twee na laatste zin in die post
Je kunt nog even proberen alles weer vanuit je tv switch te voeden met de box op de stand ''los modem'' maar in mijn ervaring levert router<>HB altijd DHCP conflicten op (vaak na een software update). Je kan ook nog je huidige utp misbruiken voor er 2 RJ45 stekkers aan te knijpen, dit levert je 2x100Mb gescheiden op. Voldoende voor Kodi en de HEM lijkt me alleen netjes is anders.
Vergeef me mijn onwetendheid, maar ik snap het niet helemaal. Toen het eenmaal werkte was ik al blij dat het opgelost was. De beide HB werken nu prima samen en hierop heb ik geen storingen.
Het is zeker niet mijn bedoeling dezelfde problemen nogmaals in de groep te gooien, alleen is het nu een ander probleem (wellicht veroorzaakt door samenstelling van mijn netwerk).
Ik kan ALLE apparaten natuurlijk aan de hand van het MAC adres een vast ip adres geven zowel op het apparaat zelf als in de router. Het blijft dan toch vreemd dat de HB roet in het eten blijft gooien. Deze deelt toch geen ip adressen uit op mijn netwerk. Die staat toch ingesteld op een andere range ?
Die is bij in het afgelopen jaar ook geleverd in fUPC gebied. Je hebt dan de combinatie van GUT-14D + MCP-03
[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 01-09-2016 12:23 ]
Ik heb gegoogled op GUT-14D, en dat lijkt verdacht veel op mijn aansluiting.ANdrode schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:22:
[...]
Die is bij in het afgelopen jaar ook geleverd in fUPC gebied. Je hebt dan de combinatie van GUT-14D + MCP-03
Ik lees tussen de regels door dat jij ook een issue had met de AOP en splitter, wat was jouw issue en hoe is dat uiteindelijk opgelost?
Ik weet niet of je in upc of Ziggo gebied zit. Maar een mcp03 is nog steeds kabelkeur en gaat er minder makkelijk af dan de huidige splitters die nu worden gebruikt. Dus zucht valt reuze mee...
Mijn TV werkte prima en ik had problemen met internet. Er is een demper geplaatst en uiteindelijk een nieuw type modem (Connect Box). Dat loste het op.Stpan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:30:
[...]
Ik lees tussen de regels door dat jij ook een issue had met de AOP en splitter, wat was jouw issue en hoe is dat uiteindelijk opgelost?
Best bizar eigenlijk... m'n ma heeft al een MCP-03 sinds einde Chello tijdperkdeamosreapos schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:32:
Ik weet niet of je in upc of Ziggo gebied zit. Maar een mcp03 is nog steeds kabelkeur en gaat er minder makkelijk af dan de huidige splitters die nu worden gebruikt. Dus zucht valt reuze mee...
[...]
Maar goed, zit zelf in Ziggo gebied DIO + UMU1006
Controleer of alles wat je hebt goed is afgemonteerd volgens de voorschriften van het des betreffende product. Bijvoorbeeld de gut 14-d 9 om 8 mm. Waarbij de haartjes blijven zitten dus niet naar achteren en de mantel contact moet blijven houden. (dus het folie niet wegsnijden dit heb je nodig) En gebruik de nieuwe hirschman connectors of de technetrix connectors. Geen Gamma troep. En geen goedkope kabels. Zelf kun je het meeste oplossen een halve dag thuis zitten is duurder/vervelender dan even 20 euro investeren.
Stpan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:30:
[...]
Ik heb gegoogled op GUT-14D, en dat lijkt verdacht veel op mijn aansluiting.
Je hebt je Horizon nu aangesloten op de switch achter de tv toch? Waar ook de kodi en ps4 op zitten. Deze is weer aangesloten op router/switch in de meterkast. De Horizon deelt ook gewoon IP adressen uit dus ''vecht'' met je router. De HEM's krijgen een IP van je Horizon anders zou het niet werken. Je kunt het beste de horizon fysiek scheiden van de rest zodat de IP ranges niet door elkaar lopen. Je hebt ook ''slimme'' switches welke de boel gescheiden houden zodat je geen extra kabel hoeft te trekken. Dat vereist wel wat extra configuratiewerk.Noppesnada schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:13:
[...]
Je gaf de volgende suggestie:
Je kunt nog even proberen alles weer vanuit je tv switch te voeden met de box op de stand ''los modem'' maar in mijn ervaring levert router<>HB altijd DHCP conflicten op (vaak na een software update). Je kan ook nog je huidige utp misbruiken voor er 2 RJ45 stekkers aan te knijpen, dit levert je 2x100Mb gescheiden op. Voldoende voor Kodi en de HEM lijkt me alleen netjes is anders.
Vergeef me mijn onwetendheid, maar ik snap het niet helemaal. Toen het eenmaal werkte was ik al blij dat het opgelost was. De beide HB werken nu prima samen en hierop heb ik geen storingen.
Het is zeker niet mijn bedoeling dezelfde problemen nogmaals in de groep te gooien, alleen is het nu een ander probleem (wellicht veroorzaakt door samenstelling van mijn netwerk).
Ik kan ALLE apparaten natuurlijk aan de hand van het MAC adres een vast ip adres geven zowel op het apparaat zelf als in de router. Het blijft dan toch vreemd dat de HB roet in het eten blijft gooien. Deze deelt toch geen ip adressen uit op mijn netwerk. Die staat toch ingesteld op een andere range ?
Nee, de UTP kabel die achter mijn tv ligt en naar de meterkast loopt is nu rechtstreeks aangesloten op de HB. In de meterkast zit deze weer in een switch.Jim423 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:33:
[...]
Je hebt je Horizon nu aangesloten op de switch achter de tv toch? Waar ook de kodi en ps4 op zitten. Deze is weer aangesloten op router/switch in de meterkast. De Horizon deelt ook gewoon IP adressen uit dus ''vecht'' met je router. De HEM's krijgen een IP van je Horizon anders zou het niet werken. Je kunt het beste de horizon fysiek scheiden van de rest zodat de IP ranges niet door elkaar lopen. Je hebt ook ''slimme'' switches welke de boel gescheiden houden zodat je geen extra kabel hoeft te trekken. Dat vereist wel wat extra configuratiewerk.
In deze switch zit weer een kabel naar zolder die uit komt in de oude netgear router die ik heb ingesteld als accespoint (en dus geen IP adressen uit deelt)
De Kodi en PS4 onder de tv heb ik middels een powerline aangesloten op de router. Dat werkt nu ook goed.
Als de HB ip adressen uit deelt dan moet ik dat toch uit kunnen zetten (dhcp toch ?) Ik kom alleen niet in mijn HB, ook niet met een laptop en UTP kabel er in.
Dat kun je uitzetten. Echter krijgen je HEM's dan geen IP meer waardoor ze niet meer werken.
Kun je in de meterkast niet een tweede switch zetten welke je puur aansluit op de Horizon en de 2 HEM's? De oude netgear router sluit je dan aan op je internetrouter in de meterkast. Of wordt de kabel naar zolder voor zowel een HEM als de netgear gebruikt? Misschien als je hier even een schets van je netwerk maakt kunnen we je beter helpen.
Kun je in de meterkast niet een tweede switch zetten welke je puur aansluit op de Horizon en de 2 HEM's? De oude netgear router sluit je dan aan op je internetrouter in de meterkast. Of wordt de kabel naar zolder voor zowel een HEM als de netgear gebruikt? Misschien als je hier even een schets van je netwerk maakt kunnen we je beter helpen.
Ik heb al jaaaaren Ziggo. Eerst Chello. Toen UPC. Nu Ziggo.
Sinds vandaag lijkt het of ik niet meer bij mijn webspace kan komen. Die begint met members.chello.nl/~username. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? Of is het ondertussen een keer verhuisd? Mijn site lijkt het nog wel te doen, maar via FTP inloggen lukt dus niet (meer). En het is niet ZO belangrijk dat ik er 90 cent per minuut voor wil gaan betalen om een of andere shady callcenter te bellen...
Sinds vandaag lijkt het of ik niet meer bij mijn webspace kan komen. Die begint met members.chello.nl/~username. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? Of is het ondertussen een keer verhuisd? Mijn site lijkt het nog wel te doen, maar via FTP inloggen lukt dus niet (meer). En het is niet ZO belangrijk dat ik er 90 cent per minuut voor wil gaan betalen om een of andere shady callcenter te bellen...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Als je telefonie van Ziggo hebt is dat shady callcenter gratisspaceboy schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:39:
Ik heb misschien nog wel telefonie van Ziggo, maar de tijd dat ik een vaste telefoon in huis had is MINSTENS 5 jaar geleden. Dus nee, dat is geen optie. Je kunt wel "tegen normaal tarief" bellen, maar ook dat is 't mij niet waard. Voordat ik iemand aan de lijn heb die begrijpt wat een FTP-server is, ben ik alsnog 5 euro verder. Dan kan ik beter betaalde hosting nemen.Jerrythafast schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:00:
[...]
Als je telefonie van Ziggo hebt is dat shady callcenter gratisProbeer 1200.
Ik maak wel een ticket aan via een web-interface als ik dat kan vinden. Zucht.
Edit: toch ook maar 's bellen met die klantenservice. Zit nu in de wacht. Kennelijk krijgen ze er niet zovaak vragen over. Tja. Geen hond die die webspace gebruikt natuurlijk. Voor zo'n persoonlijke pagina (waar geen hond naar komt kijken) is die Chello webspace meer dan prima, dus die moeten ze me niet afpikken...
[ Voor 23% gewijzigd door spaceboy op 02-09-2016 16:12 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Toevallig recentelijk overgestapt naar een ander abonnement? Ze zijn namelijk het hele webspace-gebeuren aan het afbouwen. Nieuw aanvragen kan al een tijdje niet meer, en zodra je overstapt op een Connect/Play-abonnement komt het ook te vervallen. Zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/ voor meer info.
Weet iemand of de Hirschmann MOKA-16 data kunnen uitwisselen met de ingebouwde MoCa adapters van een Horizon (extra) mediabox?
Dat zag ik bij mijn zoektocht ook ja. Maar nee, ik ben de afgelopen 12 maanden niet gewisseld van soort abonnement. Het is ook sowieso typisch dat ik de website nog wel kan benaderen.FlorisD schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:26:
Toevallig recentelijk overgestapt naar een ander abonnement? Ze zijn namelijk het hele webspace-gebeuren aan het afbouwen. Nieuw aanvragen kan al een tijdje niet meer, en zodra je overstapt op een Connect/Play-abonnement komt het ook te vervallen. Zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/webspace/ voor meer info.
De dame van de klantenservice heeft mij al mijn wachtwoord laten wijzigen (geen effect) en is het nu aan het uitzoeken en belt me nog terug. Keurig so far. Of ze het antwoord gaan vinden, ik ben benieuwd...
De kabel naar zolder wordt voor de HEM en de Netgear (accespoint) gebruikt. Er zit al een Coax en UTP in 1 buis en daar krijg ik geen extra kabel meer bij.Jim423 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:56:
Dat kun je uitzetten. Echter krijgen je HEM's dan geen IP meer waardoor ze niet meer werken.
Overigens heb ik maar 1 extra HB.
Zal eens kijken of ik een schema kan maken.
Zojuist een nieuwe Technicolor TC7210 modem ontvangen en in bridged mode laten zetten (thuis eigen WiFi modems en laptop ook bekabeld) en alles werkt prima.
Maar hoelang duurt het voordat 300/30 actief is? Helpdesk vertelde dat dit even kan duren.
Nu heb ik hier de output van mijn upstream, maar geen idee of de waardse gerelateerd zijn voor een 30mbit upstream. Haal nog steeds 200/20.
Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 84 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.5 dBmV
2 Locked QAM64 81 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 45.5 dBmV
3 Locked QAM64 82 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 46.5 dBmV
4 Locked QAM64 83 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 45.8 dBmV
Maar hoelang duurt het voordat 300/30 actief is? Helpdesk vertelde dat dit even kan duren.
Nu heb ik hier de output van mijn upstream, maar geen idee of de waardse gerelateerd zijn voor een 30mbit upstream. Haal nog steeds 200/20.
Upstream Channel
Upstream waardes zijn prima. Je kan 'm eventueel eens een reboot geven zodat hij je configuratie opnieuw gaat ophalen. Anders gewoon morgen weer een belletje (of vanavond om half 10 of zo, dan hoef je vaak langer dan 1 minuut te wachten weet ik uit ervaring). Soms lukt het bij Ziggo in eerste instantie niet om iets simpels gedaan te krijgen en moet er nog een keer iemand op het knopje drukkenFermion schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:14:
Zojuist een nieuwe Technicolor TC7210 modem ontvangen en in bridged mode laten zetten (thuis eigen WiFi modems en laptop ook bekabeld) en alles werkt prima.
Upstream Channel
[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 02-09-2016 19:24 ]
Geruime tijd last van een bokkig modem ( Technicolor )
Na een reboot niet of heel laat een extern IPadres.
Nu had ik in februari ook wel een storing, maar omdat hij in bridge stond, eigenlijk geen 'last' van.
Vanavond na werkzaamheden de router + modem weer aansluiten -> geen extern IP
Ook niet op een andere router.
Diverse reboot gedaan ( van beiden ) maar no joy ...
In de logging het volgende ( oudere foutmelding, die ik wekelijks kreeg )
Daarnaast me het schompes gezocht naar een uitzendende SSID, die ik ooit voor mijn AP gebruikte.
Geen enkel apparaat in huis wat nog aan het zenden was, behalve DIE SSID ??
Blijkt het modem wat in bridge staat doodleuk dat SSID uit te zenden, en toestaan om op in te loggen, maar door de bridge natuurlijk geen DHCP / Netwerk erachter
De helpdeskmedewerker (Wesley) van Ziggo was me geweldig van dienst, een vent met verstand en inleving
Zaken doorgelopen, modem uitlezen, reboot, nog eens uitlezen, bridge verwijderen, SSID aanpassen naar herkenbaar nieuw.
Reboot en voila ... het 'nieuwe' SSID komt online
weer in de bridge stand ..
Modem een full factory reset vanuit Ziggo gegeven, en na de reset wéér terug in bridge, en het euvel is opgelost ....
Er is nu versie STF0.76.07 in mijn modem, ik wacht even af of er nog een update volgt, maar vooralsnog is alles weer online, en mijn ghost-wlan niet meer.
Na een reboot niet of heel laat een extern IPadres.
Nu had ik in februari ook wel een storing, maar omdat hij in bridge stond, eigenlijk geen 'last' van.
Vanavond na werkzaamheden de router + modem weer aansluiten -> geen extern IP
Ook niet op een andere router.
Diverse reboot gedaan ( van beiden ) maar no joy ...
In de logging het volgende ( oudere foutmelding, die ik wekelijks kreeg )
code:
1
2
3
| - Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=b0:c2:87:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:19:2f:xx:xx:xx;;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; - Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=b0:c2:87:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:19:2f:xx:xx:xx;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Daarnaast me het schompes gezocht naar een uitzendende SSID, die ik ooit voor mijn AP gebruikte.
Geen enkel apparaat in huis wat nog aan het zenden was, behalve DIE SSID ??
Blijkt het modem wat in bridge staat doodleuk dat SSID uit te zenden, en toestaan om op in te loggen, maar door de bridge natuurlijk geen DHCP / Netwerk erachter
De helpdeskmedewerker (Wesley) van Ziggo was me geweldig van dienst, een vent met verstand en inleving
Zaken doorgelopen, modem uitlezen, reboot, nog eens uitlezen, bridge verwijderen, SSID aanpassen naar herkenbaar nieuw.
Reboot en voila ... het 'nieuwe' SSID komt online
Modem een full factory reset vanuit Ziggo gegeven, en na de reset wéér terug in bridge, en het euvel is opgelost ....
Er is nu versie STF0.76.07 in mijn modem, ik wacht even af of er nog een update volgt, maar vooralsnog is alles weer online, en mijn ghost-wlan niet meer.
Beste tweakers,
Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Bijna een jaar lang deed het abonnement van Ziggo (internet/tv/telefoon) bij mij het prima, nooit geen klachten en altijd stabiel. Zo'n twee weken geleden begon ik te merken dat websites traag waren met laden en het duurde niet lang voordat ik helemaal niks meer kon met het internet. Het netwerk icoon in windows gaf een gele driehoek met een uitroepteken weer. 'Probleem oplossen' richtte niks uit en de enige optie die ik had was het modem te resetten. Dit werkte enige tijd en dan begonnen soms de problemen weer op te spelen, maar soms ook niet.
Ik heb de klantenservice aan de telefoon gehad, waar vervolgens niks uit kwam. Ben naar de winkel geweest waarop een telefoongesprek met iemand van de technische dienst kwam en die heeft de software van de modem een versie terug gezet, dit haalde niks uit - het probleem bleef bestaan. Weer naar de winkel gegaan en ik kreeg een nieuw modem mee. Thuis de boel aangesloten en alles werkte, dus ik denk "Mooi, probleem opgelost". Mooi niet dus... Ik zet net de PC aan en hoewel er wel een verbinding tot stand komt valt deze ook af en toe weg. Wanneer ik nu 'probleem oplossen' kies dan krijg ik de melding 'standaard gateway niet beschikbaar - probleem opgelost' en werkt het weer, maar ik zou heel graag van dit probleem af willen want ik word er een beetje dol van.
De aansluiting in de woning komt binnen bij de meterkast en gaat via een kabel omhoog naar een hoek in mijn woonkamer. Vanuit daar gaat de kabel (naar ik meen) op een splitter voor TV en internet signaal. Een data coaxkabel gaat door naar het modem en een UTP kabel is direct geplaatst tussen modem en mijn PC.
Zowel de WiFi als TV deed het overigens wel altijd naar behoren.
Iemand enige idee waar ik mee te maken heb? En zo ja, hoe het op te lossen valt?
Bijna een jaar lang deed het abonnement van Ziggo (internet/tv/telefoon) bij mij het prima, nooit geen klachten en altijd stabiel. Zo'n twee weken geleden begon ik te merken dat websites traag waren met laden en het duurde niet lang voordat ik helemaal niks meer kon met het internet. Het netwerk icoon in windows gaf een gele driehoek met een uitroepteken weer. 'Probleem oplossen' richtte niks uit en de enige optie die ik had was het modem te resetten. Dit werkte enige tijd en dan begonnen soms de problemen weer op te spelen, maar soms ook niet.
Ik heb de klantenservice aan de telefoon gehad, waar vervolgens niks uit kwam. Ben naar de winkel geweest waarop een telefoongesprek met iemand van de technische dienst kwam en die heeft de software van de modem een versie terug gezet, dit haalde niks uit - het probleem bleef bestaan. Weer naar de winkel gegaan en ik kreeg een nieuw modem mee. Thuis de boel aangesloten en alles werkte, dus ik denk "Mooi, probleem opgelost". Mooi niet dus... Ik zet net de PC aan en hoewel er wel een verbinding tot stand komt valt deze ook af en toe weg. Wanneer ik nu 'probleem oplossen' kies dan krijg ik de melding 'standaard gateway niet beschikbaar - probleem opgelost' en werkt het weer, maar ik zou heel graag van dit probleem af willen want ik word er een beetje dol van.
De aansluiting in de woning komt binnen bij de meterkast en gaat via een kabel omhoog naar een hoek in mijn woonkamer. Vanuit daar gaat de kabel (naar ik meen) op een splitter voor TV en internet signaal. Een data coaxkabel gaat door naar het modem en een UTP kabel is direct geplaatst tussen modem en mijn PC.
Iemand enige idee waar ik mee te maken heb? En zo ja, hoe het op te lossen valt?
Dus als ik het goed begrijp bleef de wifi verbinding van het modem wel werken en je TV signaal was ook okay? En met 2e modem idem dezelfde problemen?
Klinkt naar een NIC probleem in je PC of software/driver probleem.
Probeer is in te loggen in je modem om de signaal waardes te bekijken. Waar je dat precies moet zoeken verschilt per type modem, maar meestal komt het neer op dit:SubZer0.nl schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:10:
Beste tweakers,
1. surf naar http://192.168.178.1
2. log in met gebruikersnaam 'ziggo' en wachtwoord 'draadloos'
3. ga op zoek naar de 'signal status' of 'DOCSIS status' pagina
Wat we even moeten weten zijn de Power en SNR waardes van de downstream/upstream channels.
EDIT: Oh, ik lees nu pas dat je zei dat WiFi wel goed blijft werken. Als je problemen ondervindt via een bekabelde PC maar alle via WiFi aangesloten apparaten kunnen nog gewoon blijven surfen, dan moet je het zoeken in de betreffende PC of de netwerkkabel daar naartoe.
[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 02-09-2016 21:25 ]
Klopt. Wifi en tv werken gewoon. Vlak na het maken van de post viel het weer uit op de pc dus ben ik nu wederom gedwongen naar de mobiel. Met vorige modem hetzelfde probleem...ArcticWolf schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:22:
Dus als ik het goed begrijp bleef de wifi verbinding van het modem wel werken en je TV signaal was ook okay? En met 2e modem idem dezelfde problemen?
NIC? Drivers updaten gaat lastig worden zonder werkende internetverbinding..
Ging naar dst IP - deze site is niet beschikbaarProbeer is in te loggen in je modem om de signaal waardes te bekijken. Waar je dat precies moet zoeken verschilt per type modem, maar meestal komt het neer op dit:
Zal eens een andere UTP kabel plaatsen.
(Sorry voor dubbelpost btw.. reageren via mobiel niet ideaal)
EDIT: Kabel vervangen en de verbinding sprong direct om.. Ongelooflijk stom dat ik dat niet zelf eerder heb geprobeerd. Hopelijk is dit blijvend, zo niet dan beroep ik me weer graag op jullie kennis
[ Voor 17% gewijzigd door SubZer0.nl op 02-09-2016 21:49 ]
Oh, in dat geval zou ik de kabel vanuit de woonkamer (welke dus naar de horizon loopt) verbinden met een koppelstuk met de kabel die naar zolder loopt. Op zolder laat je het accesspoint vervallen en verbind je direct met de HEM. De Horizon en de HEM hebben dan een directe lijn en het Horizon platform is niet meer verbonden met je internetrouter/netwerk. Natuurlijk moet je wel op de Horizon weer ''op de mediabox'' selecteren bij thuisnetwerk omdat je niet meer verbonden bent met je router. Mocht je perse internet willen houden kun je kiezen voor een 3e powerlineadapter op zolder of aan de netwerkkabel 2 stekkers knijpen per kant. (4 aders per RJ45), dit levert je 2x100Mb gescheiden op. Hetzelfde kun je doen met de kabel naar de woonkamer zodat je de powerline oplossing niet meer nodig hebt daar. Dit kan ook aan beide kanten, maar wel een stuk prijziger dan 4 RJ45 stekkertjes:Noppesnada schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:56:
[...]
De kabel naar zolder wordt voor de HEM en de Netgear (accespoint) gebruikt. Er zit al een Coax en UTP in 1 buis en daar krijg ik geen extra kabel meer bij.
Overigens heb ik maar 1 extra HB.
Zal eens kijken of ik een schema kan maken.
[ Voor 7% gewijzigd door Jim423 op 02-09-2016 22:35 ]
Net getest, 4 stuks, FTP werkt nog.spaceboy schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:39:
Goedemorgen! Helaas, bij het opstarten van de PC wederom het connectieprobleem. Gele driehoek met een uitroepteken op het netwerk icoon van windows. Met probleem oplossen kwam de volgende melding naar voren: "Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie". Door de UTP kabel los te koppelen van het modem en terug aan te sluiten kreeg ik wel weer verbinding..SubZer0.nl schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:46:
[...]
EDIT: Kabel vervangen en de verbinding sprong direct om.. Ongelooflijk stom dat ik dat niet zelf eerder heb geprobeerd. Hopelijk is dit blijvend, zo niet dan beroep ik me weer graag op jullie kennis
Onderdeel Status CommentaarProbeer is in te loggen in je modem om de signaal waardes te bekijken. Waar je dat precies moet zoeken verschilt per type modem, maar meestal komt het neer op dit:
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 306750000 Afgestemd
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 37100000 Bereik
Provisioning status Verbonden Werkend
Dat is wat ik kon vinden voor down/up stream channels. Het zegt mij allemaal niks..
Gezien je slechts problemen heb op één computer en al het andere het gewoon blijft doen denk ik bij nader inzien toch niet dat het in het DOCSIS signaal van het modem zit. En gezien je al een nieuw modem en een nieuwe UTP kabel hebt zal het probleem hem daar waarschijnlijk ook niet in zitten.SubZer0.nl schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:12:
[...]
Goedemorgen! Helaas, bij het opstarten van de PC wederom het connectieprobleem. Gele driehoek met een uitroepteken op het netwerk icoon van windows. Met probleem oplossen kwam de volgende melding naar voren: "Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie". Door de UTP kabel los te koppelen van het modem en terug aan te sluiten kreeg ik wel weer verbinding..
[...]
Onderdeel Status Commentaar
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) 306750000 Afgestemd
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) 37100000 Bereik
Provisioning status Verbonden Werkend
Dat is wat ik kon vinden voor down/up stream channels. Het zegt mij allemaal niks..
Heb je behalve je Ziggo modem zelf nog routers/switches of andere netwerkinfrastructuur in huis? Zo ja, wat precies? Zo niet, dan zit het probleem vrijwel zeker bij de PC in kwestie.
Nee, ik heb geen routers of switches. Puur alleen het modem die rechtstreeks op de PC staat aangesloten en drie apparaten voor WiFi (TV, mobiel, tablet).
Het probleem zal dus bij mijn PC liggen.. Ik hoop dan maar dat het simpelweg een driver kwestie is, downloaden en installeren maar. Hopen dat het werkt.
Bedankt voor je antwoord!
Het probleem zal dus bij mijn PC liggen.. Ik hoop dan maar dat het simpelweg een driver kwestie is, downloaden en installeren maar. Hopen dat het werkt.
Bedankt voor je antwoord!
Verwijderd
Op zich ben ik blij met Ziggo maar er is een ding waar ik me meer en meer aan irriteer en dat is de Horizon box. Behalve het feit dat hij erg traag is in gebruik en de interface veel te veel (en te lang) ruimte inneemt, heb ik de laatste tijd meer en meer last van random restarts. Het is nu zowat dagelijks dat 'ie opeens uitgaat en je 5 minuten naar die rollende blokjes op de display zit te kijken. Gisteravond was het zelfs zo dat hij maar bleef rollen en ik 'm handmatig aan en uit moest zetten. Dat zal maar gebeuren als je van huis bent en heel veel opnames hebt ingepland. Opnames zijn trouwens vaker incompleet. Of skippen stukjes. Of blijven vastzitten.
Verder is Ziggo prima maar die box... Ik ben er echt niet tevreden over. Hebben anderen ook last van random restarts?
Verder is Ziggo prima maar die box... Ik ben er echt niet tevreden over. Hebben anderen ook last van random restarts?
Ik heb een Ziggo abbo (Basis Kabel & Internet, geen Alles-In-1-pakket). Nu kijk ik beneden TV via de CI+ 1.3 module, maar zou ik graag bovenshuis ook digitale TV willen kijken. Ik wil graag een Horizon box vanwege de vele mogelijkheden: nu zie ik dat Ziggo €4 per maand vraagt voor de box (bruikleen).
Is het mogelijk dat ik de box los koop (eventueel tweedehands) en zo naar mijn digitale zenders kan kijken?
Is het mogelijk dat ik de box los koop (eventueel tweedehands) en zo naar mijn digitale zenders kan kijken?
Gulfstream G650
De Horizon kun je echt alleen huren. Als je in oud-Ziggo gebied zit en in Mijn Ziggo nog smartcards kunt activeren (door de hele fusie-perikelen met UPC is dit geen zekerheid meer, gewoon even kijken of de optie er nog staat bij jou) is het nog wel mogelijk om een tweedehands CI+ module (of een losse settopbox met Irdeto) en bijbehorende smartcard te kopen en op die manier boven HD TV te kijken.SalimRMAF schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:50:
Ik heb een Ziggo abbo (Basis Kabel & Internet, geen Alles-In-1-pakket). Nu kijk ik beneden TV via de CI+ 1.3 module, maar zou ik graag bovenshuis ook digitale TV willen kijken. Ik wil graag een Horizon box vanwege de vele mogelijkheden: nu zie ik dat Ziggo €4 per maand vraagt voor de box (bruikleen).
Digitale TV kun je trouwens sowieso ontvangen, daar heb je geen speciale apparatuur voor nodig. Zonder CI+ module of settopbox krijg je NPO 1-3 en Ziggo Sport in HD, de rest in SD. Maar wel digitaal, dus nog steeds stukken beter dan analoog.
Dat ding van die foto lijkt me wel wat. Internet op zolder is helaas noodzakelijk.Jim423 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:32:
[...]
Oh, in dat geval zou ik de kabel vanuit de woonkamer (welke dus naar de horizon loopt) verbinden met een koppelstuk met de kabel die naar zolder loopt. Op zolder laat je het accesspoint vervallen en verbind je direct met de HEM. De Horizon en de HEM hebben dan een directe lijn en het Horizon platform is niet meer verbonden met je internetrouter/netwerk. Natuurlijk moet je wel op de Horizon weer ''op de mediabox'' selecteren bij thuisnetwerk omdat je niet meer verbonden bent met je router. Mocht je perse internet willen houden kun je kiezen voor een 3e powerlineadapter op zolder of aan de netwerkkabel 2 stekkers knijpen per kant. (4 aders per RJ45), dit levert je 2x100Mb gescheiden op. Hetzelfde kun je doen met de kabel naar de woonkamer zodat je de powerline oplossing niet meer nodig hebt daar. Dit kan ook aan beide kanten, maar wel een stuk prijziger dan 4 RJ45 stekkertjes:
[afbeelding]
Als ik het goed begrijp zet ik zo een ding aan de kant van de HB beneden (en daar kan dan ook een switch weer in zodat ik de powerline achter de tv weer kan afkoppelen ?).
Of zet ik hem bij de switch in de meterkast ? 100 Mb is meer dan voldoende voor de toepassingen naar zolder.
En op zolder, zet ik hem dan na de netgear AP of ervoor ?
2 van die dingen kosten 30 euro, maar dan is wel het netwerk gescheiden toch ?
Je zet hem aan beide kanten van de kabel. Je krijgt dan 2 ''netwerkkabels'' van 100Mb door 1 fysieke UTP. Dus als je de woonkamer ook wilt voorzien moet je er 4 halen (2 in de meterkast: 1 op de kabel naar zolder en 1 op de kabel naar de woonkamer). Je zet er 1 in de meterkast op de kabel naar zolder. Dan sluit je op poort 1 bijvoorbeeld je switch aan (internet) en poort 2 sluit je de kabel naar de woonkamer aan (IPTV). Nr 2 sluit je op zolder op de kabel aan en dan kun je in poort 1 je netgear AP doen en in poort 2 je HEM. Je internet en horizon IPTV blijven dan gescheiden 2x100Mbit. Maar 2 RJ45 op de cat5e kabel knijpen per kant (4 aders per connector) is een stuk goedkoper hé. Kwestie van juiste kleurtje in het juiste gleufje in en knijpen met de tang 
[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 03-09-2016 19:02 ]
Kijk, daar kan ik iets mee ! Super bedankt.Jim423 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:54:
Je zet hem aan beide kanten van de kabel. Je krijgt dan 2 ''netwerkkabels'' van 100Mb door 1 fysieke UTP. Dus als je de woonkamer ook wilt voorzien moet je er 4 halen (2 in de meterkast: 1 op de kabel naar zolder en 1 op de kabel naar de woonkamer). Je zet er 1 in de meterkast op de kabel naar zolder. Dan sluit je op poort 1 bijvoorbeeld je switch aan (internet) en poort 2 sluit je de kabel naar de woonkamer aan (IPTV). Nr 2 sluit je op zolder op de kabel aan en dan kun je in poort 1 je netgear AP doen en in poort 2 je HEM. Je internet en horizon IPTV blijven dan gescheiden 2x100Mbit. Maar 2 RJ45 op de cat5e kabel knijpen per kant (4 aders per connector) is een stuk goedkoper hé. Kwestie van juiste kleurtje in het juiste gleufje in en knijpen met de tang
[afbeelding]
Overigens heb ik die dingen online al gevonden bij een webshop voor 4.49 excl. btw. Dan wordt het wel interessanter om dit zo aan te leggen. Ben ik voor een ruime 20 euro klaar.
Als ik het goed begrijp werkt dit dan zo een beetje zoals die managed switches die jij suggereerde maar dan goedkoper ?
Ja dit is gewoon een passieve oplossing door ipv 8 4aders te gebruiken wat een 100Mbit verbinding oplevert. Managed switches hebben het voordeel dat het allemaal Gigabit is en je nog veel meer kan doen behalve 2 netwerken (VLANs) maken. Je hebt die ''utpsplitters'' overigens ook in WCD vorm.
Ze vandaag weer gebeld, ze kunnen niet remote op de modem inloggen, ze sturen een monteur.Jerrythafast schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:24:
[...]
Upstream waardes zijn prima. Je kan 'm eventueel eens een reboot geven zodat hij je configuratie opnieuw gaat ophalen. Anders gewoon morgen weer een belletje (of vanavond om half 10 of zo, dan hoef je vaak langer dan 1 minuut te wachten weet ik uit ervaring). Soms lukt het bij Ziggo in eerste instantie niet om iets simpels gedaan te krijgen en moet er nog een keer iemand op het knopje drukken
Ook nog geprobeerd de modem (staat in bridged mode) terug te brengen naar zijn factory defaults via de Reset button, krijg dit niet voor elkaar. Zonder succes via de menu geprobeerd. Drukte op de reset button terwijl de modem aan stond en probeerde: 5sec, 10sec, 15sec en langer ingedrukt te houden, werkt niet. Ook geprobeerd om de reset button tijdens het opstarten ingedrukt te houden, geen succes.
Geen idee wat er aan de hand is, maar volgende week vrijdag weet ik meer.
De internet verbinding is gelukkig wel stabiel.
Edit: situatie is dat ik van 200/20 naar 300/30 wil en blijf op 200/200 hangen. Ja, al geprobeerd om de modem direct op coax aan te sluiten waar het mijn huis op binnenkomt en ethernet is gigabit.
[ Voor 7% gewijzigd door Fermion op 03-09-2016 22:46 ]
Meestal zit de interne heatsink (heeft zijn eigen interne fan) dan vol met stof. Dan reboot hij. Kun je niet bij dus de box en voeding (niet onbelangrijk) zou ik laten vervangen door Ziggo. Opnames die vastzitten is een bekende bug is mij verteld, hopelijk wordt dat snel opgelost. Als de box telkens reboot kan het wel kloppen dat je opnames incompleet zijn. Ook kan het geen kwaad om de bekabeling even na te laten kijken door een monteur (wordt vaak aangestuurd om de box de wisselen), zijn de connectoren en wandcontactdoos goed aangesloten. Met name massa is heel belangrijk voor de Horizon.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:46:
Op zich ben ik blij met Ziggo maar er is een ding waar ik me meer en meer aan irriteer en dat is de Horizon box. Behalve het feit dat hij erg traag is in gebruik en de interface veel te veel (en te lang) ruimte inneemt, heb ik de laatste tijd meer en meer last van random restarts. Het is nu zowat dagelijks dat 'ie opeens uitgaat en je 5 minuten naar die rollende blokjes op de display zit te kijken. Gisteravond was het zelfs zo dat hij maar bleef rollen en ik 'm handmatig aan en uit moest zetten. Dat zal maar gebeuren als je van huis bent en heel veel opnames hebt ingepland. Opnames zijn trouwens vaker incompleet. Of skippen stukjes. Of blijven vastzitten.
Je hebt wel een Connect box of TC7210? Zoja dan gaat een monteur niks voor je kunnen betekenen. De snelheid moet administratief aangepast worden, het is niet dat de monteur even een schakelaar in de kast om kan gooienFermion schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:41:
[...]De internet verbinding is gelukkig wel stabiel.
[ Voor 12% gewijzigd door Jim423 op 04-09-2016 10:42 ]
Bij mijn verhoging van 150 naar 300 had ik niet eens een reboot nodig. Heb een TC7210 in bridge.Jim423 schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:38:
[...]
Meestal zit de interne heatsink (heeft zijn eigen interne fan) dan vol met stof. Dan reboot hij. Kun je niet bij dus de box en voeding (niet onbelangrijk) zou ik laten vervangen door Ziggo. Opnames die vastzitten is een bekende bug is mij verteld, hopelijk wordt dat snel opgelost. Als de box telkens reboot kan het wel kloppen dat je opnames incompleet zijn. Ook kan het geen kwaad om de bekabeling even na te laten kijken door een monteur (wordt vaak aangestuurd om de box de wisselen), zijn de connectoren en wandcontactdoos goed aangesloten. Met name massa is heel belangrijk voor de Horizon.
[...]
Je hebt wel een Connect box of TC7210? Zoja dan gaat een monteur niks voor je kunnen betekenen. De snelheid moet administratief aangepast worden, het is niet dat de monteur even een schakelaar in de kast om kan gooienna een powercycle word de nieuwe config met de nieuwe snelheid opgehaald.
Weet iemand of deze oplossing gaat werken met DVB-C van Ziggo? Ik kijk digitale tv met de ingebouwde tuner van m'n TV met een CI-module, niet interactief, en zou m'n tv graag bekabeld op het internet/netwerk aansluiten, maar vanwege gebrek aan loze leidingen lijkt dit me een mooie oplossing. Naast de coax-kabel past nog wel een cat. 5E UTP-kabel denk ik (5/8"). De radio-aansluiting van de huidige TRAS2000 wordt toch niet gebruikt en met het oog op interactieve TV is een aanwezige UTP-aansluiting ook een fijne gedachte natuurlijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Tommert38 op 04-09-2016 12:27 ]
Lijkt mij van wel. Als ik de "technische handleiding" mag geloven heeft hij < 1 dB demping op 125 MHz tot en met 860 MHz. Dat is net de frequentie range die Ziggo momenteel in gebruik heeft. Zou dus goed moeten zijn. Alleen de 4G afscherming is nog een beetje een vraagteken natuurlijk.Tommert38 schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:49:
Weet iemand of deze oplossing gaat werken met DVB-C van Ziggo? Ik kijk digitale tv met de ingebouwde tuner van m'n TV met een CI-module, niet interactief, en zou m'n tv graag bekabeld op het internet/netwerk aansluiten, maar vanwege gebrek aan loze leidingen lijkt dit me een mooie oplossing. Naast de coax-kabel past nog wel een cat. 5E UTP-kabel denk ik (5/8"). De radio-aansluiting van de huidige TRAS2000 wordt toch niet gebruikt en met het oog op interactieve TV is een aanwezige UTP-aansluiting ook een fijne gedachte natuurlijk.
Verwijderd
Met interesse beschrijving gelezen totdat ik op deze zin stuitte "De performantie is cat. 5E voor bandbreedtes tot 100 MHz". Toen was mijn animo weg.
Een CAT5e kabel – Haalt snelheden tot 1000 Mbit/s en is geschikt voor Gigabit netwerken.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 12:38:
Met interesse beschrijving gelezen totdat ik op deze zin stuitte "De performantie is cat. 5E voor bandbreedtes tot 100 MHz". Toen was mijn animo weg.
De doorvoersnelheid is 100mhz.
Een CAT6 kabel – Haalt snelheden tot 1000 Mbit/s en is geschikt voor Gigabit netwerken.
De doorvoersnelheid is 250mhz. Hierdoor kan het meer data tegelijkertijd verwerken dan een Cat5e kabel.
Een CAT6a kabel – Haalt snelheden tot 10.000 Mbit/s en is geschikt voor 10-Gigabit netwerken.
De doorvoersnelheid is 500mhz.
Een CAT7 kabel – Haalt snelheden tot 10.000 Mbit/s en is geschikt voor 10-Gigabit netwerken.
De doorvoersnelheid is vanaf 600mhz.
En je kunt ook nog de standaard cat. 5E UTP-connector vervangen voor een cat. 5E STP-connector, een cat. 6 UTP-connector of een cat. 6 STP-connector mocht je dat willen. Ik heb in ieder geval de standaard versie besteld en zal hier een update geven als alles geïnstalleerd is. Ik vind het in ieder geval de mooiste oplossing die ik kon vinden.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:10:
Juist, over de "Mhz" heen gelezen.
Check je drivers, ik vermoed dat het niet helpt echter.SubZer0.nl schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 21:10:
Beste tweakers,
Watvoor maatregelen heb je lopen om virussen en spyware tegen te gaan?
Wat je beschrijft heb ik al lang niet meer zien gebeuren in mijn kennissenkring maar kan wel eens een spyware of virusachtig probleem zijn. Scan je PC maar eens goed op spyware en virussen.
Hmmm, en toen vloog Ziggo er hier volledig uit. Geen TV, radio of internet -> Postcode gebied: 4854
/edit 11:26/
En we zijn weer in de lucht, TV en internet doet het weer.
Wel maf: Als je belt naar Ziggo blijken ze een telefonie storing te hebben. De gesprekken vallen telkens weg. Lekker dan...
/edit 11:26/
En we zijn weer in de lucht, TV en internet doet het weer.
Wel maf: Als je belt naar Ziggo blijken ze een telefonie storing te hebben. De gesprekken vallen telkens weg. Lekker dan...
[ Voor 50% gewijzigd door TFHfony op 05-09-2016 11:27 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik had een afspraak gepland staan met een Ziggo monteur in verband met het volgende:
Bij Replay TV (en ik merkte dat dat ook bij bij opnames het geval was) stokt het beeld heel vaak. Geluid loopt wel door dan maar het is best vervelend kijken. Meerdere keren contact gehad met de helpdesk en gezien dat elke medewerker toch een ander idee heeft van hoe deze storing zou kunnen ontstaan...
- eerste zei dat reset naar fabrieksinstellingen zou helpen. Helaas. Zij zei ook dat de temperatuur wat aan de hoge kant is (48 graden) maar dat dat niet de oorzaak zou hoeven te zijn
- tweede zei dat het aan mijn netwerk zou kunnen liggen. Op mijn vraag of replay TV gebruik maakt van netwerk ging hij dat even navragen en werd de verbinding verbroken.
- derde controleerde het signaal en kwma tot de conclusie dat dat allemaal goed was en dat het aan de box zou moeten liggen = monteur
Dus een afspraak gemaakt voor een monteur maar ik kwam tot de conclusie dat ik bij een wisseling van de box ook de opnames kwijt zou zijn. Dus weer gebeld en de monteur afgezegd. Terloops nog even aan nummer 4 gevraagd of hij nog opties had en hij kwam ook tot de conclusie dat hij een onteur zou langssturen. Hij zei dat de temp (49 graden inmiddels) geen probleem was....
Iemand hier nog een idee? Ik heb de box via de AOP met een SQ601 en de PTS02KK aangesloten zonder verdere versterker of splitters. Box zit bekabeld aan internet.
(klein detail is dat sinds ik de Horizonbox heb draaien, ik in mijn Ubee nooit meer uncorrectables terug zie. en het aantal correctables steeds heel erg laag blijft.)
Bij Replay TV (en ik merkte dat dat ook bij bij opnames het geval was) stokt het beeld heel vaak. Geluid loopt wel door dan maar het is best vervelend kijken. Meerdere keren contact gehad met de helpdesk en gezien dat elke medewerker toch een ander idee heeft van hoe deze storing zou kunnen ontstaan...
- eerste zei dat reset naar fabrieksinstellingen zou helpen. Helaas. Zij zei ook dat de temperatuur wat aan de hoge kant is (48 graden) maar dat dat niet de oorzaak zou hoeven te zijn
- tweede zei dat het aan mijn netwerk zou kunnen liggen. Op mijn vraag of replay TV gebruik maakt van netwerk ging hij dat even navragen en werd de verbinding verbroken.
- derde controleerde het signaal en kwma tot de conclusie dat dat allemaal goed was en dat het aan de box zou moeten liggen = monteur
Dus een afspraak gemaakt voor een monteur maar ik kwam tot de conclusie dat ik bij een wisseling van de box ook de opnames kwijt zou zijn. Dus weer gebeld en de monteur afgezegd. Terloops nog even aan nummer 4 gevraagd of hij nog opties had en hij kwam ook tot de conclusie dat hij een onteur zou langssturen. Hij zei dat de temp (49 graden inmiddels) geen probleem was....
Iemand hier nog een idee? Ik heb de box via de AOP met een SQ601 en de PTS02KK aangesloten zonder verdere versterker of splitters. Box zit bekabeld aan internet.
(klein detail is dat sinds ik de Horizonbox heb draaien, ik in mijn Ubee nooit meer uncorrectables terug zie. en het aantal correctables steeds heel erg laag blijft.)
Even opnames afkijken en de box laten wisselen. Signaalprobleem kan maar kans is klein aangezien het geluid wel doorloopt. Ook kun je een andere HDMI kabel proberen, soms willen kabels nog lastig doen met HDCP beveiliging. Monteur kan ook nog even de coax-massa nakijken als hij er is, dit is ook belangrijk voor de goede werking.
[ Voor 19% gewijzigd door Jim423 op 05-09-2016 13:43 ]
Verwijderd
Ik heb zelf dus ook diverse problemen met de box maar ik ga denk ik eerst maar eens een nieuwe coax-kabel kopen. Ik heb nu zo'n zelf in elkaar geval maar misschien dat zo'n 'officiele' kabel toch echt wel beter is, ook al is die 10 keer duurder (heb zo'n 10 meter nodig...). Ik neem aan dat de 'coax-massa' te maken heeft met de kwaliteit van de kabel...?Jim423 schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:37:
Monteur kan ook nog even de coax-massa nakijken als hij er is, dit is ook belangrijk voor de goede werking.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 14:14 ]
Dat heeft maar voor een deel te maken met de kwaliteit van de kabel.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:13:
[...]
Ik heb zelf dus ook diverse problemen met de box maar ik ga denk ik eerst maar eens een nieuwe coax-kabel kopen. Ik heb nu zo'n zelf in elkaar geval maar misschien dat zo'n 'officiele' kabel toch echt wel beter is, ook al is die 10 keer duurder (heb zo'n 10 meter nodig...). Ik neem aan dat de 'coax-massa' te maken heeft met de kwaliteit van de kabel...?
Het gaat voornamelijk om het contact in de connectoren en aop. Vaak wordt de massa niet of onvoldoende open gelegd van de coaxkabel waardoor er niet of te weinig contact is met de connector/aop. Daarbij moet je aop geaard zijn. Dit is afhankelijk van het aop hoe dit gebeurd. Een normale 2 gats wcd is vanuit zichzelf al gedaard met het buiten netwerk en hoef niet extern geaard te worden. Een DIO-01 (één gats aop) kun je extern aarden met een draadje naar een aarde punt of door middel van een schroefje aard je de binnenhuis installatie aan de buiten installatie.
Het gaat dus vaak fout bij het niet goed aansluiten van materialen en niet goed aarden van aop oftewel massa problemen.
Het vlechtwerk in de coaxkabel zorgt voor de massa. Zeker als de tv/radio niet in een geaard stopcontact zit lopen hier aardige stromen overheen (vanwege de netfilters). In de connectoren en dozen moet de buitenste mantel dus voldoende zijn weggesneden voor goed contact tussen het vlechtwerk en de stekker. Dit is vaak niet het geval (bijvoorbeeld monteurs die hun standaard aansnijmaat van de stripper gebruiken in de wandcontactdoos). Daarnaast moet de kern natuurlijk ook goed zijn aangesloten. Een zelfgemaakte kabel hoeft zeker niet per definitie slecht te zijn maar met een prefab kabel met kabelkeur of van Ziggo weet je zeker dat je goed zit.
Ik heb in dit geval de kabels die ik heb meegekregen bij de Ziggo installatiedoos gebruikt. Zowel HDMI als coax
En afscherming blijkbaar ... ik heb na problemen met storingen op diverse kanalen alweer een tijdje terug een lap alu-folie om de AOP geboetseerd. Werkt zo goed dat ik nog niet ben toegekomen aan montage van de van Ziggo gekregen Technetix DIO-01.MediaZoo schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:21:
[...]
Het gaat voornamelijk om het contact in de connectoren en aop.
Alleen bij mij komt mijn kabel binnen in de verste hoek van mijn woonkamer. Mijn huis is uit de jaren 80 dus geen geaarde stopcontacten. Ik heb gelukkig totaal geen problemen met mijn signaal maar als ik daar een aarde wilt moet ik mijn hele huis elektra-installatie gaan aanpassen.MediaZoo schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:21:
[...]
... en niet goed aarden van aop oftewel massa problemen.
De massa is de afscherming... En als je een lap alu-folie om je aop moet vouwen is of je AOP defect of er zit echt iets fout in de installatie.Goner schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:04:
[...]
En afscherming blijkbaar ... ik heb na problemen met storingen op diverse kanalen alweer een tijdje terug een lap alu-folie om de AOP geboetseerd. Werkt zo goed dat ik nog niet ben toegekomen aan montage van de van Ziggo gekregen Technetix DIO-01.
En huizen uit de jaren 80 zijn (tenzij vervangen) uitgerust met een 2 gats aop. Ofwel enkel galvanisch of zelfs niet gescheiden. Ofwel worden geaard via de massa van de inkomende groene kabel die buiten in de EV geaard is met een aarde pen. Bij een DIO-01 kun je deze aarde dus ook maken doormiddels van een schroefje indraaien. Je hoeft niet je huis te verbouwen, daar is bij de ontwikkeling van dit soort producten over nagedacht. Helaas zijn we maar weinig monteurs en doe het zelvers die van dit schroefje weten en laten de massa voor wat het is. Welkom alle problemen van dienjongetje schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:18:
[...]
Alleen bij mij komt mijn kabel binnen in de verste hoek van mijn woonkamer. Mijn huis is uit de jaren 80 dus geen geaarde stopcontacten. Ik heb gelukkig totaal geen problemen met mijn signaal maar als ik daar een aarde wilt moet ik mijn hele huis elektra-installatie gaan aanpassen.
Ik zie op de Ziggo site Connect en Play Max met 300Mbit abbonement.
Ik heb ook Connect en Play Max oud abbonement, maar helaas maar 200Mbit.
Wordt dit automatisch geupgrade?
Blijkbaar kan ik gratis upgraden...kost 1 2 euro extra per maand?
Connect and Play Max
300 Mbit/s Internet
Horizon TV
Replay TV
Ziggo Sport
Voordelig bellen
€77,95
Blijkbaar kan ik gratis upgraden...kost 1 2 euro extra per maand?
Connect and Play Max
300 Mbit/s Internet
Horizon TV
Replay TV
Ziggo Sport
Voordelig bellen
€77,95
[ Voor 34% gewijzigd door wvkreg op 05-09-2016 19:10 ]
Nee, het oude 200Mbit pakket wordt niet meer aangeboden, maar bestaande klanten houden het tot een eventuele up/downgrade.wvkreg schreef op maandag 05 september 2016 @ 17:14:
Ik zie op de Ziggo site Connect en Play Max met 300Mbit abbonement.
...
Je kunt indien gewenst je abonnement laten aanpassen naar het nieuwe 300Mbit (let hierbij wel op eventueel onterecht in rekening brengen van 'activatiekosten'), dat kost inderdaad €77,95/maand waarmee het 2 euro duurder is dan het 'oude' C&P Max pakket na de laatste prijsverhoging.
Indien nodig krijg je een nieuwe modem/router opgestuurd die deze snelheid wel aankan (TC7210, ConnectBox of de Horizon 7401) en gaat je verhoging ook pas in vanaf het vervangen van je huidige modem.
Ik heb een Cisco EPC3928AD momenteel. Is deze geschikt ervoor?
op papier wel.. maar Ziggo gaat je hoe dan ook een andere sturen..wvkreg schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:09:
404 Signature not found
Heb ik nu ook, en zou een nieuwe krijgen bij de upgrade naar 300. Mij werd gezegd dat ik mijn oude modem niet kon blijven gebruiken omdat deze ongeschikt was voor de nieuwe snelheid.wvkreg schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:09:
Testing, one, two ...
En op welke moet ik dan hopen? Want die Horizon & Connectbox zijn wel erg lomp..
[ Voor 9% gewijzigd door wvkreg op 05-09-2016 19:23 ]
Zit je in een voormalig UPC gebied dan is de kans op een connectbox volgens mij het grootste..wvkreg schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:23:
En op welke moet ik dan hopen? Want die Horizon & Connectbox zijn wel erg lomp..
in het oude ziggo gebied is de kans groter op een Technicolor
404 Signature not found
Maastricht is dus oud Ziggo? Geen idee, woon hier pas 2 jaar
Maastricht iswvkreg schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:30:
Maastricht is dus oud Ziggo? Geen idee, woon hier pas 2 jaar
Oud @home
Oud @ziggo
Dit topic is gesloten.
![]()