• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:03
Vandaag assistentie verleend bij een kennis met Ziggo Connect ZZP (300Mbps). Op de een of andere manier hield de Hitron modem op met uitdelen van IP adressen na ongeveer 10 stuks. Device nummer 11 kreeg dus geen IP adres, mits er een ander device de lease time verliep.

Modem was al eens eerder instabiel, dus maar even naar de winkel voor een router. Achter de modem gehangen, maar wat blijkt, nergens een bridge modus te vinden in het modem. Daar had ik natuurlijk beter eerst naar kunnen zoeken. Dus Ziggo gebeld.

De medewerkster van Ziggo weet me te vertellen dat het een 'feature' is dat er maar 10 devices een IP adres kunnen krijgen. Meer devices? Duurder abonnement.

En ja, de Hitron kan niet in bridge modus. Alleen als je een duurder abonnement neemt (met 5 beschikbare publieke IP adressen). Dat zou een verdubbeling van de maandelijkse kosten betekenen. Nogal een tegenvaller.

Uiteindelijk heb ik wifi en dhcp in het modem uitgezet en de nieuwe router erachter gehangen. Niet de beste oplossing, vanwege dubbele NAT, maar het is even niet anders. Of hebben jullie een ander idee?

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

oscar schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:41:
Vandaag assistentie verleend bij een kennis met Ziggo Connect ZZP (300Mbps). Op de een of andere manier hield de Hitron modem op met uitdelen van IP adressen na ongeveer 10 stuks. Device nummer 11 kreeg dus geen IP adres, mits er een ander device de lease time verliep.

Modem was al eens eerder instabiel, dus maar even naar de winkel voor een router. Achter de modem gehangen, maar wat blijkt, nergens een bridge modus te vinden in het modem. Daar had ik natuurlijk beter eerst naar kunnen zoeken. Dus Ziggo gebeld.

De medewerkster van Ziggo weet me te vertellen dat het een 'feature' is dat er maar 10 devices een IP adres kunnen krijgen. Meer devices? Duurder abonnement.

En ja, de Hitron kan niet in bridge modus. Alleen als je een duurder abonnement neemt (met 5 beschikbare publieke IP adressen). Dat zou een verdubbeling van de maandelijkse kosten betekenen. Nogal een tegenvaller.

Uiteindelijk heb ik wifi en dhcp in het modem uitgezet en de nieuwe router erachter gehangen. Niet de beste oplossing, vanwege dubbele NAT, maar het is even niet anders. Of hebben jullie een ander idee?
Vragen of Ziggo de Hitron wil vervangen door een TC7210. Deze heb ik bij mijn 300mbit ZZP Pro abbo en dit ding kan wel in Bridge gezet worden. Overigens niet echt nodig: Deze kent de 10 stuks devices limiet niet.
Maar kan je niet evt. een aantal machines gewoon een vast IP adres geven?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• oscar
TFHfony schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:54:Vragen of Ziggo de Hitron wil vervangen door een TC7210. Deze heb ik bij mijn 300mbit ZZP Pro abbo en dit ding kan wel in Bridge gezet worden. Overigens niet echt nodig: Deze kent de 10 stuks devices limiet niet.
Modem vervangen was heen optie omdat we in een voormalig UPC gebied zitten?
Maar kan je niet evt. een aantal machines gewoon een vast IP adres geven?
Dank voor de tip. Daar heb ik aan gedacht, maar het aantal laptops, tablets en smartphones overstijgt al het aantal van 10 stuks.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 23:21
10 devices limit op de DHCP heb ik echt nog nooit van gehoord? Misschien even een factory reset geven met een pennetje?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• oscar
Jim423 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:00:
10 devices limit op de DHCP heb ik echt nog nooit van gehoord? Misschien even een factory reset geven met een pennetje?
Jep, het is toch echt zo. Ik dacht werkelijk waar dat het modem een nieuwe firmware nodig had, maar dit is echt een feature. Meer devices? Meer betalen (upgrade van Connect ZZP naar Connect MKB).

Modem is overigens recent vervangen, vorige Hitron modem gaf eens in de 5-10 minuten een aantal seconden niet thuis. Factory reset etc. allemaal geprobeerd.

• Jim423
Belachelijk. Kun je DHCP pool niet vergroten, waar staat hij uberhaupt standaard op ingesteld? 192.168.0.10 tot en met .19 ofzo? Anders zie je idd vast achter NAT achter NAT vrees ik.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

oscar schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:03:
[...]

Jep, het is toch echt zo. Ik dacht werkelijk waar dat het modem een nieuwe firmware nodig had, maar dit is echt een feature. Meer devices? Meer betalen (upgrade van Connect ZZP naar Connect MKB).

Modem is overigens recent vervangen, vorige Hitron modem gaf eens in de 5-10 minuten een aantal seconden niet thuis. Factory reset etc. allemaal geprobeerd.
Hmm wij hebben hem zakelijk niet meer gelukkig, maar volgens mij had dat ding een limiet van 10 IP reserveringen voor vaste IPs op MAC, de DHCP range zou toch echt verder moeten gaan zover ik weet, als je IP range niet op 10 staat oid.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• oscar
De DHCP pool stond ingesteld op 100 adressen, dus daar kan het niet aan liggen. Vervolgens 10 apparaten om een IP adres laten vragen, geen probleem. Nummer 11 krijgt gewoon geen adres. Zodra je nummer 11 een vast IP adres geeft werkt het weer. Overigens wordt die nummer 11 ook gezien door het Hitron modem; ik heb niet gecontroleerd of vervolgens nummer 1 t/m 10 nog naar behoren werkten.

Belachelijk is het inderdaad.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
klinkt gewoon als een bug in de firmware? neem aan dat je toch gewoon slechts 1 Publiekelijk IP hebt?

404 Signature not found

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voor zakelijke klanten is het natuurlijk (?) toegestaan dat Ziggo afdwingt dat je een ander abonnement gebruikt waneer je meer devices in het netwerk gebruikt. Ik ga er alleen toch vanuit dat dit een fout van de helpdesk medewerker is (dit is een goede webcare vraag voor op twitter).

Routeert het modem pakketten van deze IP adressen wel?

Dan zou je de DHCP server in het modem echt *uit* kunnen zetten en op een andere machine een echte DHCP server kunnen draaien die adressen uitdelt in het subnet waarvan het modem de router is.

• oscar
ANdrode schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:31:Voor zakelijke klanten is het natuurlijk (?) toegestaan dat Ziggo afdwingt dat je een ander abonnement gebruikt waneer je meer devices in het netwerk gebruikt. Ik ga er alleen toch vanuit dat dit een fout van de helpdesk medewerker is (dit is een goede webcare vraag voor op twitter).
Goeie tip, meteen gedaan: https://twitter.com/ioscar/status/768199847530811392
Routeert het modem pakketten van deze IP adressen wel?

Dan zou je de DHCP server in het modem echt *uit* kunnen zetten en op een andere machine een echte DHCP server kunnen draaien die adressen uitdelt in het subnet waarvan het modem de router is.
De 10 adressen worden prima gerouteerd, maar of dat ook zo gaat bij >10 adressen heb ik (nog) niet kunnen testen. Jouw idee om een DHCP server te draaien in het standaard subnet was ook mijn idee, maar ik kon in de router die ik bij had (Netgear R7000) zo snel niet vinden waar ik de routerfunctie uit kon zetten en mijn DHCP functie kon behouden.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 11:41

MeNTaL_TO

The future is not set

Raar aantal, als standaard consumer kom ik al op veel meer dan 10 devices, waarom zou een ZZP-er dan niet hebben?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
hoe zetje een poort open in het ziggo modem ? het lukt mij nog niet

modem info

Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 4.01
Software versie : CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:06
Je kunt ook alleen DHCP uitzetten in het modem en op je router alle router functionaliteit uitzetten en daarop alleen DHCP wel aanzetten zodat dit het verder regelt (dan niet de WAN poort op je router meer gebruiken, alles, ook het modem, aansluiten om de LAN poorten).

• oscar
Technoturk schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 03:27:
Aan de hand van je modem info leid ik af dat je een Compal CH7465LG modem hebt, ofwel de Ziggo Connect Box. De info voor port forwarding vind je hier op de Ziggo website (onder kopje IP en port forwarding), maar dat zul je zelf al hebben gevonden?

In de Ziggo forums lees ik veel problemen met port forwarding op dit Compal modem. In dit topic komen een paar problemen naar voren. Zet sowieso UPnP uit op dit modem voordat je met port forwarding aan de slag gaat. Port 25 lijkt niet te forwarden en de firmware van de Compal is buggy, dus het zou zomaar helemaal niet kunnen werken. Succes!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:54
Hier in Delft storing zins gisteravond 22.00 singaal op de kabel weg. Helpdesk natuurlijk net gesloten. Nu maar wachten tot ze het gerepareerd hebben.

• ANdrode
  • Niet online
Technoturk schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 03:27:

modem info

Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 4.01
Software versie : CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH
Woon jij in voormalig UPC gebied? Dan kan het zijn dat je DS-Lite hebt. Daarmee zijn port forwards niet op een zinnige manier mogelijk.

Wat zie je bij Admin -> Info? Onderaan zie ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
WAN IP settings
Your current Wireless Gateway internet settings are displayed below:
MAC address :   DC:53:DE:AD:BE:EF

IPv4 address    :   216.xxx.xxx.xxx
Default gateway :   216.xxx.xxx.xxx
IPv4 lease time :   D:3 H:0 M:0 S:0
IPv4 lease expire   :   Fri Aug 26 14:25:11 2016
IPv4 DNS servers    :   62.179.104.196 213.46.228.196

Verwijderd

andy88 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:53:
"Kapot" misschien niet direct maar op lange termijn kan oversturing inderdaad nadelig zijn.
Nou, vandaag een monteur gehad thuis terwijl ik op het werk was. De monteur wilde eerst niks doen omdat ik de kabels netjes weggewerkt had in kabelgoten. Vervolgens ging hij aan het aansluitpunt zitten en toen kwamen er blokjes en dat was volgens de monteur omdat mijn kabel niet goed was.

Hij legt een kabel neer van 7 meter en die moet ik dan vervangen en dan is het wellicht opgelost.

Vervolgens zegt mijn vrouw: maar die 100% , dat is te sterk Gaat de monteur naar het grijze kastje buiten, draait aan wat knoppen omdat het inderdaad te sterk stond en komt weer terug. Thuis op de tv nog steeds 100%, maar dat kwam volgens de monteur omdat ik de software niet geupdate had of door de kabel en hij ging weg en gaf nog aan dat hij vond dat ik moest betalen ,maar dat hij het kwijtschold.

Man man man, ziggo stuurt zelf de monteur en ik zou alleen kosten krijgen als ik niet thuis was en dan zo'n medeling van een man die ook nog eens amper Nederlands sprak.

Met andere woorden: ik ga vanavond de kabel vervangen, vervolgens eens zien of ik die ci+ module kan opwaarderen en daarna ziggo bellen en dan maar een monteur laten komen als ik als man thuis ben. Want met mij krijgt hij het lastig met gelul dat hij nergens bijkan omdat mijn coax kabel in een kabelgoot ligt.

Gadver. Service van niks. Sluit dan gewoon die coax aan en test teven ipv wegrijden.

Tot 2 weken terug werkte alles en ziggo past zaken aan en ik heb nu ellende en dan mijn kabel de schuld geven terwijl hij al 7 jaar prima ligt en het een goede kabel met goede connectoren is. En dan wel constateren dat het inderdaad wat verkeerd staat in het kastje buiten, oh wat ben ik hier chagrijnig van.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 11:01 ]

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:22
Daar wordt ik nou ook altijd zo moe van. Hier nog regelmatig last van blokjes op de tv. Echter niet altijd, maar dan komt het soms opzetten en is het 10 minuten slecht en dan een week weer goed. Geen duidelijke verklaarbare reden.

Bel je Ziggo (was toen het hier nog UPC heette ook zo) dan is het altijd je eigen schuld. Het ligt altijd aan je splitter, kabel of router. Ik word ook moe van die 'kabels met kabelkeur'. Ik denk dat 99% van de mensen alleen maar splitters en kabels met kabelkeur hebben. Want of je krijgt/koopt ze van Ziggo. Of je koopt ze zelf in een winkel. Maar de mensen die dat doen zijn slim genoeg om te weten dat kabelkeur bestaat en bestellen alleen maar onderdelen die kabelkeur hebben.

Hier ook nog het wekelijkse internet weg voor een minuutje omdat het modem geen signaal krijgt en zich zelf dan herstart. Maar ook het ongeveer twee wekelijkse internet voor 5-10 minuten 50/50 weg (modem herstart niet). Doe je een ping naar 8.8.8.8 bijvoorbeeld dan is het de helft dat wel lukt (hoewel dan ook met hoge ping vaak) en dan de andere helft niet.

Het mooie is dat we hier nog een keer analoge tv pas getest hebben. Op SBS6 (het ergst), Discovery Channel en Eurosport zit vrij erge ruis. Die signalen zijn respectievelijk 792, 800 en 808 MHz. Dus ik denk dat het 800MHz gsm signaal stoort. Echter is de ruis ook als we het direct aansluiten op ons kastje uit de muur.

Het ligt 100% zeker buiten ons huis, maar dat krijg je er niet in. Dat gaan ze ook niet onderzoeken, want dat zal wel te veel geld kosten om de grijze kastjes eens open te schroeven.

Al met al kan je er inderdaad chagrijnig en moe van worden. Maar nu met het 'gratis' Ziggo Sport kanaal en de internetsnelheden die hier altijd wel behaald worden (als het internet er niet uit ligt) is het moeilijk om eens een andere uit te proberen. Dat ze hier, in Eindhoven nota bene, bij ons maar eens glasvezel aanleggen. Dan is er wat meer concurrentie.
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:00:
[...]
Vervolgens zegt mijn vrouw: maar die 100% , dat is te sterk Gaat de monteur naar het grijze kastje buiten, draait aan wat knoppen omdat het inderdaad te sterk stond en komt weer terug. Thuis op de tv nog steeds 100%, maar dat kwam volgens de monteur omdat ik de software niet geupdate had of door de kabel en hij ging weg en gaf nog aan dat hij vond dat ik moest betalen ,maar dat hij het kwijtschold.
Wat bedoel je met 100%?

Verwijderd

de sterkte van het signaal is 100% en volgens iemand die ik op helpdesk sprak mag dat niet boven de 72% uitkomen, anders kan de module in de tv kapot gaan op termijn. Maar nu krijgt mijn kabel de schuld, net of een defecte kabel een betere kwaliteit gaat geven.

maar ik ga wel even aan de slag, eerst even zien hoe ik ook alweer die ci+ module kan updaten, dat had ik volgens de monteur ook niet gedaan. Maarja, ik zit op het werk en mijn vrouw zat thuis, dus ik kan amper wat regelen zo 123. En die monteur is alweer weg...

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41
Fleximex schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:33:
Daar wordt ik nou ook altijd zo moe van. Hier nog regelmatig last van blokjes op de tv. Echter niet altijd, maar dan komt het soms opzetten en is het 10 minuten slecht en dan een week weer goed. Geen duidelijke verklaarbare reden.

Bel je Ziggo (was toen het hier nog UPC heette ook zo) dan is het altijd je eigen schuld. Het ligt altijd aan je splitter, kabel of router. Ik word ook moe van die 'kabels met kabelkeur'. Ik denk dat 99% van de mensen alleen maar splitters en kabels met kabelkeur hebben. Want of je krijgt/koopt ze van Ziggo. Of je koopt ze zelf in een winkel. Maar de mensen die dat doen zijn slim genoeg om te weten dat kabelkeur bestaat en bestellen alleen maar onderdelen die kabelkeur hebben.
Het zal je enorm tegenvallen hoe goed binnenhuis installaties gemiddeld genomen zijn. Op dit moment is het inderdaad bij de consument steeds duidelijker dat storingen veroorzaakt worden door slechte materialen. Maar in enorm veel situaties is er gewoon troep gebruikt voor de binnenhuis installatie ipv. Kabel Keur meuk.
Het mooie is dat we hier nog een keer analoge tv pas getest hebben. Op SBS6 (het ergst), Discovery Channel en Eurosport zit vrij erge ruis. Die signalen zijn respectievelijk 792, 800 en 808 MHz. Dus ik denk dat het 800MHz gsm signaal stoort. Echter is de ruis ook als we het direct aansluiten op ons kastje uit de muur.

Het ligt 100% zeker buiten ons huis, maar dat krijg je er niet in. Dat gaan ze ook niet onderzoeken, want dat zal wel te veel geld kosten om de grijze kastjes eens open te schroeven.
Waar baseer je op dat het buitenshuis ligt? Het komt zelden tot nooit voor dat een 4G storing vanuit het netwerk komt. Als er al storing is vanuit het netwerk spelen er veel meer problemen op dan alleen storingen op enkele frequenties.
Al met al kan je er inderdaad chagrijnig en moe van worden. Maar nu met het 'gratis' Ziggo Sport kanaal en de internetsnelheden die hier altijd wel behaald worden (als het internet er niet uit ligt) is het moeilijk om eens een andere uit te proberen. Dat ze hier, in Eindhoven nota bene, bij ons maar eens glasvezel aanleggen. Dan is er wat meer concurrentie.
Glasvezel is ook niet alles, ook daar kun je bergen ellende mee hebben. Hier een 500/500 lijn. Toch zijn er delen van de dag dat ik die snelheden niet haal.
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:02:
de sterkte van het signaal is 100% en volgens iemand die ik op helpdesk sprak mag dat niet boven de 72% uitkomen, anders kan de module in de tv kapot gaan op termijn. Maar nu krijgt mijn kabel de schuld, net of een defecte kabel een betere kwaliteit gaat geven.

maar ik ga wel even aan de slag, eerst even zien hoe ik ook alweer die ci+ module kan updaten, dat had ik volgens de monteur ook niet gedaan. Maarja, ik zit op het werk en mijn vrouw zat thuis, dus ik kan amper wat regelen zo 123. En die monteur is alweer weg...
Signaalsterkte is niet in % uit te drukken maar in dB. Ik heb wel eens die 100% signaal, ofwel +20dBmV, op een Humax C5300 gezet hier. Toch bleef hij maar 80% aangeven.

Een tuner is een zeer onbetrouwbaar meetinstrument als het gaat om de signaalsterkte. De signaalkwaliteit moet altijd 100% zijn. De sterkte maakt bij 100% kwaliteit niet uit.

Zie het als iemand met wie je praat. Kun je die persoon goed verstaan en praat hij niet te hard is er niets loos. Maar door hem een megafoon te geven en daarin te laten schreeuwen bekend niet dat je hem beter gaat verstaan.

Een te sterk signaal zal inderdaad op langere termijn de tuner beschadigen. Een goede kabel zal het signaal minder dempen dan een kwalitatief mindere kabel. Maar als je kwaliteit 100% is? Wat is het probleem dan.

En een module gaat niet stuk van te sterk signaal. Een module gaat om andere oorzaken stuk.

• Fleximex
Ik doelde met buitenshuis ook op het internet dat wegvalt en de blokjes bij digitale tv. Er is al zo vaak van alles doorgemeten hier. Het mooiste voorbeeld is toen wij (met UPC) van 25/2,5 (of 20/2) overgingen naar 60/6. Maandenlang gaf ons modem een oranje lampje wat betekende dat de snelheid niet die 60/6 haalde of dat het signaal geen gigabit signaal was ofzo. Ik weet het al niet precies meer, maar i.i.g. haalde we de 60/6 niet terwijl we daar wel voor betaalde.

Monteur geweest en heel vaak gebeld (het lag toch aan ons, ondanks dat al onze kabels cat5e waren toentertijd), maar het lampje bleef oranje. Toen belde we nog een keer en toen zou er voor ons gekeken worden. En toen tijdens dat telefoongesprek: POEF! Het lampje werd groen en we haalden 'opeens' de 60/6 :')

Verwijderd

MediaZoo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:28:
Een te sterk signaal zal inderdaad op langere termijn de tuner beschadigen. Een goede kabel zal het signaal minder dempen dan een kwalitatief mindere kabel. Maar als je kwaliteit 100% is? Wat is het probleem dan.
hoe kom ik nu achter wat de sterkte is? Kan ik dat uitlezen op een manier?

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:41
Fleximex schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:37:
Ik doelde met buitenshuis ook op het internet dat wegvalt en de blokjes bij digitale tv. Er is al zo vaak van alles doorgemeten hier. Het mooiste voorbeeld is toen wij (met UPC) van 25/2,5 (of 20/2) overgingen naar 60/6. Maandenlang gaf ons modem een oranje lampje wat betekende dat de snelheid niet die 60/6 haalde of dat het signaal geen gigabit signaal was ofzo. Ik weet het al niet precies meer, maar i.i.g. haalde we de 60/6 niet terwijl we daar wel voor betaalde.

Monteur geweest en heel vaak gebeld (het lag toch aan ons, ondanks dat al onze kabels cat5e waren toentertijd), maar het lampje bleef oranje. Toen belde we nog een keer en toen zou er voor ons gekeken worden. En toen tijdens dat telefoongesprek: POEF! Lampje was opeens groen en we haalden de 'opeens' 60/6 :')
Een oranje lampje bij ethernet geeft aan of hij met 100 of 1000mbit/s is verbonden; Dit is de verbinding tussen jouw PC en het modem. Het modem is de domste van de 2 en past zich aan aan de PC. De PC Staat dan niet op 1gbit/s. PC is van jou niet van Ziggo/UPC. Hun de schuld geven is nonsens. Een telefoontje lost dit niet op zonder zelf handelingen uit te voeren.

Een oranje lampje bij Downstream geeft aan dat hij maar 1 DS kanaal heeft ipv meerdere :') Dan zul je inderdaad de snelheden niet halen. Remote kunnen ze je modem resetten en meer kunnen ze niet. Vaak zal er na een reboot wel weer een meervoudige verbinding tot stand komen.

Telefonisch kunnen ze alleen signaal uitlezen en resetten. Verder vrij weinig. 2e lijns kan vaak iets meer maar die krijg je voor deze storingen niet te spreken. Die houden zich wel bezig met het echte werk.
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:41:
[...]

hoe kom ik nu achter wat de sterkte is? Kan ik dat uitlezen op een manier?
Dit moet je meten met een daarvoor bedoelde meter. Die heeft de monteur of externe specialist. Zelf doen zal een flinke uitdaging worden.

[ Voor 8% gewijzigd door MediaZoo op 24-08-2016 12:43 ]

• Fleximex
Nee het zat toen toch echt wel anders. We hebben zelfs meerdere apparaten met een gigabit poort (en ook bij de hardwareinstellingen van die poort in Windows stond het op Gbit) direct via de cat5e kabel (ook meerdere getest) op het modem aangesloten. Het lampje bleef oranje. Ik zuig het toch niet uit mijn duim dat het tijdens dat telefoongesprek waar ze even zouden gaan kijken voor ons opeens dat lampje groen werd en we 60/6 haalden.

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:54
Iemand een idee wat de problemen zijn in Delft? Zou eerst opgelost zijn om 12 uur toen 3 en nu 6 uur.

Rond 12 uur heeft het weet even gewerkt maar nu niet meer.

Verwijderd

MediaZoo schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:28:

En een module gaat niet stuk van te sterk signaal. Een module gaat om andere oorzaken stuk.
Ik heb net thuis de kabel die we van Ziggo kregen vervangen door de kabel die we hadden, kwaliteit en sterkte staat nu op 100% (met de vorige kabel met een wat losse connector aan 1 kant trouwens ook). Voorheen was de sterkte een groene balk die onder de 100% stond, maar die is nu lichtgrijs en dat had ik niet door, volgens de monteur geeft hij geen waarde meer door omdat ik iets moet updaten, maar zowel de ci+ 1.2 module als mijn tv hebben de meest recente versie van de software. Kennelijk heeft ziggo iets aangepast, in het ziggo kastje in de straat is het in iedergeval rechtgezet, ik laat het verder maar zo. .Het beeld is weer goed (ik was aan de slag gegaan toen ik blokjes op beeld kreeg, dit bleek later een storing te zijn die niet door ziggo op de storingspagina stond en ik las er hier toevallig over). Dus dat was de reden dat ik ging kijken en toen zag ik opeens die sterkte op 100 staan ipv lager als voorheen.

Dus tja, samenloop en diverse helpdeskmedewerkers die een ander verhaal houden, je verhaal is duidelijk, voor mij is het opgelost. Bedankt voor de uitleg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 18:56 ]

Verwijderd

Hm, lekker is dat. Ziggo schijnt bezig te zijn met het aanpassen van hun computersysteem en moet daarvoor gebruikersgegevens overzetten en als je een beetje pech hebt gaat dat fout en kan je bijvoorbeeld dagenlang geen tv kijken via pc, laptop, tablet of mobiel kijken. Die pech heb ik dus. En ik kijk heel veel via iPad en pc. Ik krijg bij alles de melding dat ik het juiste abonnement niet heb. Wel dus. Ook is Mijnziggo niet goed benaderbaar, zo kan ik niet Mijn producten inzien.

Hebben meer mensen hier deze pech? De Klantenservice gaf zuchtend aan dat ik de zoveelste was. Als je dit ook hebt gehad, hoe lang duurde het totdat het verholpen was? Als alles jet na 5 werkdagen nog steeds niet deed, moest ik maar weer even bellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 19:38 ]

Verwijderd

lol, hier ook een overzetprobleem: ik bel net ziggo om voor mijn ouders een monteur af te zeggen (storingsmonteur).

Krijg ik eerst helpdesk 1: ja, u kunt bij mij een monteur afzeggen. Oh, u heeft een storingsmonteur (zijn er dan anderen? Kennelijk wel...), ik verbind u door.

Helpdesk 2: ah, u zit in het nieuwe systeem. Ik heb het oude systeem. Ik ga zelf bellen en zet u in de wacht...

Helpdesk 2 na 10 minuten wachten: sorry, het duurt wat lang, ik sta zelf in de wachtrij voor helpdesk 3. Wilt u samen met mij wachten of zal ik alleen wachten en het voor u regelen.

dus dat laatste maar gekozen... mijn god. Dus geen idee of het nu geannuleerd gaat worden voor mijn ouders, toch bizar dat een helpdesk van ziggo haar eigen helpdesk moet bellen om gewoon 1 ding te doen: een monteur annuleren.

Edit: aanvullende dubbele lol, ik kijk net naar aanleiding van de post hierboven of ik op mijn.ziggo nog kan inloggen, heeft een helpdeskmedewerker mij 20 euro gegeven voor de overlast van mijn tv signaal waar volgens de monteur niets mee aan de hand was :D

Wat een raar bedrijf, ze werken echt langs elkaar heen 8)7 , maar die 20 euro is wel tof.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 20:07 ]

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 00:33
Met de nieuwe vormgeving van Mijn Ziggo is bij mij in ieder geval nog het één en ander mis. Sterker nog, elk 'tabblad' is leeg. Alleen op de welkomstpagina staat uitleg over de 1e factuur staat ;(. Zal na een paar dagen wel in orde zijn neem ik aan.

• ANdrode
  • Niet online
Tommert38 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:08:
Met de nieuwe vormgeving van Mijn Ziggo is bij mij in ieder geval nog het één en ander mis. Sterker nog, elk 'tabblad' is leeg. Alleen op de welkomstpagina staat uitleg over de 1e factuur staat ;(. Zal na een paar dagen wel in orde zijn neem ik aan.
Er staat een bericht voor u klaar!

<klik> ... <statische content> :X

Verwijderd

hoe kom je op de nieuwe pagina? Ik ga naar www.ziggo.nl en log daar in, maar kom dan op de oude?

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 00:33
Gewoon inloggen bij Mijn Ziggo en ik krijg de nieuw vormgegeven omgeving. Zal vast gefaseerd ingevoerd worden :)

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:03
Bii ziggo werken mensen echt langs elkaar..
Volgens mij kennen mensen daar elkaar ook niet bij de klantenservice.. Iedereen heeft een flexplek krijg ik t idee daar :+
Jordyz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:42:
Bii ziggo werken mensen echt langs elkaar..
Volgens mij kennen mensen daar elkaar ook niet bij de klantenservice.. Iedereen heeft een flexplek krijg ik t idee daar :+
Tijdje geleden zo'n kerel van de helpdesk aan de lijn... dacht serieus dat ze op de achtergrond een feestje hadden :o

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• MarElo
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Vandaag ("geplande") werkzaamheden (PC 1082)
van 10h tot 1630h geen Internet en telefoon.

Ik hoorde de monteur buiten het letterlijk zeggen tegen de buuf (geplande werkzaamheden).

Waarom verteld Ziggo dit niet?

En kan ik hierdoor iets claimen door gemiste inkomsten?

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Wat is er trouwens aan de hand met de CI+ modules. Sinds 2 updates geleden ineens last van plots stilstaand beeld -> Deze zender is gecodeerd -> switchen van kanaal -> opgelost.
Ik heb nog zo'n paarse @Smit module (versie 1.3 geloof ik). Destijds niet via Ziggo aangeschaft, hoorde wel dat als je erover belt ze je vertellen dat je een nieuwere versie á 8 tientjes moet aanschaffen..

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
ANdrode schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Woon jij in voormalig UPC gebied? Dan kan het zijn dat je DS-Lite hebt. Daarmee zijn port forwards niet op een zinnige manier mogelijk.
Ik woon idd in een upc gebied.
Het is dan toch raar dat in 2016 het poort forwarding onmogelijk is ?
Dat vraagt om klanten weg jagen ;w

volgend jaar dan maar weer terug naar glasvezel dan maar minder snelheid

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:33
Technoturk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 01:49:
[...]

Dat staat los van UPC en klanten wegjagen het heeft te maken met de transitie van IPv4 naar IPv6 internet, elke provider hanteert daar een andere techniek voor. Als je bij een glas ISP zit kan dit je ook treffen, juist nog sneller omdat glas partijen minder IPv4 adressen hebben, omdat hier van die mini clubs acteren in het speelveld.

Volgens mij kan je gewoon bellen naar de Ziggo KS en vragen of ze hem niet in bridge maar gewoon in IPv4 router modus willen zetten. Er is zelfs een KB artikel van maar dat kan ik nu niet vinden.

• ANdrode
  • Niet online
Technoturk schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 01:49:
[...]

Staat er echt IPv6 in die web-interface? En/of ontbreekt dat stuk over IPv4?
In dat geval moet je even bellen met de klantenservice. Dit kunnen ze uit zetten. Omdat je in de eerste 14 dagen en je waarschijnlijk nog kan ontbinden is Ziggo erg snel in het regelen van dingen.

Als de helpdesk het ontkent (gebeurde bij een kennis): Begin over www.ziggo.nl/ipv6-uit en dat je nog in de eerste 14 dagen zit. "Dit verwacht ik niet bij een internetabonnement en is voor mij niet acceptabel"…
stormfly schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 06:58:
[...]
Dat staat los van UPC en klanten wegjagen het heeft te maken met de transitie van IPv4 naar IPv6 internet, elke provider hanteert daar een andere techniek voor. Als je bij een glas ISP zit kan dit je ook treffen, juist nog sneller omdat glas partijen minder IPv4 adressen hebben, omdat hier van die mini clubs acteren in het speelveld.

Volgens mij kan je gewoon bellen naar de Ziggo KS en vragen of ze hem niet in bridge maar gewoon in IPv4 router modus willen zetten. Er is zelfs een KB artikel van maar dat kan ik nu niet vinden.
Volgens mij is Ziggo op dit moment de enige die DS-lite uitrolt naar klanten maar tegelijkertijd STB's heeft die een publiek IPv4 ip hebben. Bij een abonnement van 50-60 euro per maand zijn de kosten voor een IPv4 IP in mijn ogen te overzien, dat kan je daar gewoon van betalen.

Het knowledge base artikel staat om de één of andere reden in de robots.txt zodat klanten het niet kunnen vinden :F.

Als in de web UI dus bij IPv4 een stuk over jouw DHCP lease staat, in de HTML een zelfde stuk over IPv6, maar je dat verbergt als DS-lite gebruikt wordt dan ben je dat aan het verstoppen voor de klant. En de klant snapt dan niet waarom port-forwards niet werken. WTF!

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 25-08-2016 08:56 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:32
MarElo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:36:

Ik hoorde de monteur buiten het letterlijk zeggen tegen de buuf (geplande werkzaamheden).

Heb je een zakelijk account? indien ja: wat zegt je SLA hierover?

• ANdrode
  • Niet online
De interface van mijn Connect Box (IPv4) ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yd0Ue6bYrK0gv1YzL4n5oPLF/full.png

In de DS-lite variant ontbreekt dat hele tweede blok gewoon?

edit: Over de JS kan ik niet met zekerheid iets zeggen tot ik ook een DS-lite UI heb gezien.

[ Voor 98% gewijzigd door ANdrode op 25-08-2016 09:06 . Reden: indentation ]

• Jordyz
MarElo schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 00:36:

Claimen voor gemiste inkomsten zal waarschijnlijk niet gaan want dan moet je zorgen voor een tweede lijn als je altijd bereikbaar wilt zijn.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 16:34
Jordyz schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:34:
[...]

Claimen voor gemiste inkomsten zal waarschijnlijk niet gaan want dan moet je zorgen voor een tweede lijn als je altijd bereikbaar wilt zijn.
Niet als je zakelijk hebt, als gewone consument heb je idd pech of het moet langer dan 24uur duren, voor zakelijk moet je even in je contract kijken wat je SLA is als dat er uberhoud is bij ziggo zakelijk.

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:52
iemand ook dat om de 2 weken de verbinding er uit klapt en je het modem volledig moet herstarten. heb zo'n nieuwe technicolor modem en heb dit al 4x gehad. :(

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 22:36
MrHarry schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:59:
iemand ook dat om de 2 weken de verbinding er uit klapt en je het modem volledig moet herstarten. heb zo'n nieuwe technicolor modem en heb dit al 4x gehad. :(
Zou handig zijn als je het type erbij vermeldt + eventueel aanwezige logs..

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:52
outlandos schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:22:
[...]

Zou handig zijn als je het type erbij vermeldt + eventueel aanwezige logs..
klopt inderdaad zal die als ik thuis ben even opzoeken :)
Sinds kort hebben ze op het zenderoverzicht van Horizon.tv de zenderlogo's vervangen door het actuele TV-beeld van elke zender, dat elke paar seconden refresht. Vind ik wel mooi gedaan :Y Doet me een beetje denken aan het Casema Info kanaal van weleer.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:32
devil-strike schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:58:
[...]

Niet als je zakelijk hebt, als gewone consument heb je idd pech of het moet langer dan 24uur duren, voor zakelijk moet je even in je contract kijken wat je SLA is als dat er uberhoud is bij ziggo zakelijk.
Ik kan er alvast wel bij zeggen dat iemand met een zakelijk abonnement van een paar tientjes per maand, niet hoeft te rekeken op een SLA waarin compensatie voor gemiste inkomsten is opgenomen. Hoogstens voor de abonnementskosten binnen een periode dat de dienst niet gebruikt kan worden, net als bij een consumenten aansluiting.

[ Voor 11% gewijzigd door Gadgeteer op 26-08-2016 11:26 ]

• jongetje
Gadgeteer schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:26:
[...]

Ik kan er alvast wel bij zeggen dat iemand met een zakelijk abonnement van een paar tientjes per maand, niet hoeft te rekeken op een SLA waarin compensatie voor gemiste inkomsten is opgenomen. Hoogstens voor de abonnementskosten binnen een periode dat de dienst niet gebruikt kan worden, net als bij een consumenten aansluiting.
Inderdaad, die discussie komt elke storing weer naar boven. Maar als je verbinding echt zo belangrijk is dan moet je zorgen voor een backup. Zorg voor je mobiel met dataverbinding, misschien niet optimaal als je die instelt als wifi-spot kun je best veel doen nog en hoeft niet veel data te kosten. Als je wel veel data nodig hebt dan kun je er ook een DSL verbining naast houden. Kost je rond de 25euro per maand en heb je veel meer zekerheid.

• Jordyz
Gadgeteer schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:26:
[...]

Inderdaad en dat vind ik ook gewoon terecht. Zakelijke klanten kunnen misschien wel inkomsten mis lopen maar het is altijd nog aan deze klanten de keuze om een of meerdere lijnen te gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:37:
Hm, lekker is dat. Ziggo schijnt bezig te zijn met het aanpassen van hun computersysteem en moet daarvoor gebruikersgegevens overzetten en als je een beetje pech hebt gaat dat fout en kan je bijvoorbeeld dagenlang geen tv kijken via pc, laptop, tablet of mobiel kijken. Die pech heb ik dus. En ik kijk heel veel via iPad en pc. Ik krijg bij alles de melding dat ik het juiste abonnement niet heb. Wel dus. Ook is Mijnziggo niet goed benaderbaar, zo kan ik niet Mijn producten inzien.

Hebben meer mensen hier deze pech? De Klantenservice gaf zuchtend aan dat ik de zoveelste was. Als je dit ook hebt gehad, hoe lang duurde het totdat het verholpen was? Als alles jet na 5 werkdagen nog steeds niet deed, moest ik maar weer even bellen.
Even ter info: ik kan sinds zonet weer op mijn pc en iPad etc. kijken. Het euvel is dus binnen 2 werkdagen verholpen. Valt dan wel weer mee dus.

• Jordyz
Zojuist een dikke rekening van ruim 300 euro binnen gekregen van Ziggo.

2x Mediabox moet betaald worden terwijl ik die in mei terug gestuurd heb. Eentje was er pakket en heb ik omgeruild en de anere heb ik maar heel even gebruikt en die heb ik omgeruild voor een CI module.

Nu vraagt Ziggo om een verzendbewijs, een maand lang bewaard en niks gehoord dus die kon weg dacht ik..
En nu wil Ziggo een verzendbewijs zien, hoe kan ik dit het beste doen? Zou PostNL dit kunnen na zoeken? Want volgens Ziggo hebben ze beiden Mediaboxen nooit ontvangen.

Heeft iemand in dezelfde situatie gezeten?

Verwijderd

Jordyz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:58:

2x Mediabox moet betaald worden terwijl ik die in mei terug gestuurd heb. Eentje was er pakket en heb ik omgeruild en de anere heb ik maar heel even gebruikt en die heb ik omgeruild voor een CI module.

Nu vraagt Ziggo om een verzendbewijs, een maand lang bewaard en niks gehoord dus die kon weg dacht ik..
En nu wil Ziggo een verzendbewijs zien, hoe kan ik dit het beste doen? Zou PostNL dit kunnen na zoeken? Want volgens Ziggo hebben ze beiden Mediaboxen nooit ontvangen.

https://jouw.postnl.nl/#!/overzicht

Hier kun je het nazien als je een account maakt/hebt.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Jordyz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:58:

Raar idee misschien, maar heb je indertijd toevallig via de postnl site ook gecontroleerd of ze aangekomen zijn? Zo ja, dan staan de trackingcodes misschien nog wel in je internet history: Even naar de postnl site gaan naar de track & trace pagina en eens even op het track/trace veld klikken en kijken of hij er een code weergeeft. Is een longshot, maar toch :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52

Pierre

Van nature lui!

Gewoon de bon bewaren die je krijgt als je die rommel inlever op het Postkantoor, sturen ze een rekening dan kan je dat ding overleggen.
En gewoon niet weg gooien na 1 maand, je ziet het nu

[ Voor 18% gewijzigd door Pierre op 26-08-2016 14:13 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Jordyz
Helaas, de computer waarop we eerst de mail hadden is kapot gegaan. Gelukkig wel de mails maar niet van een retourzending..

Dus ik heb niks om aan te tonen, achteraf had ik een account moeten aanmaken maar nooit gedaan eigenlijk..

Stom dat ik die bon niet bewaard heb, naar een maand niks gehoord te hebben verwachtte ik wel van het zal aangekomen zijn.. Is toch zonde van het geld even 300 euro aftikken voor iets wat je niet meer in je bezit hebt en wel netjes terug gestuurd hebt.
Jordyz schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:23:
Helaas, de computer waarop we eerst de mail hadden is kapot gegaan. Gelukkig wel de mails maar niet van een retourzending..

Dus ik heb niks om aan te tonen, achteraf had ik een account moeten aanmaken maar nooit gedaan eigenlijk..

Stom dat ik die bon niet bewaard heb, naar een maand niks gehoord te hebben verwachtte ik wel van het zal aangekomen zijn.. Is toch zonde van het geld even 300 euro aftikken voor iets wat je niet meer in je bezit hebt en wel netjes terug gestuurd hebt.
Ik zou het gewoon opnieuw aankaarten bij Ziggo.
Opeens kunnen ze misschien toch iets terug vinden

2250 WP Zuid PVoutput

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52

Pierre

Van nature lui!

Tja ben het wel met je eens, het is het probleem van Ziggo volgens mij en niet van jouw. Wat MdO82 zegt misschien nog een keer bellen met die lui

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Ik neem aan dat je het via een postkantoor verzonden hebt ?
Hier kunnen ze tot een x datum terug kijken wanneer iets verzonden is en met welke code.
Het is een gok of het kan, maar proberen kan altijd.

Het adres van Ziggo is niet zo moeilijk te achterhalen

2250 WP Zuid PVoutput

• Jim423
Pierre schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:48:
Tja ben het wel met je eens, het is het probleem van Ziggo volgens mij en niet van jouw. Wat MdO82 zegt misschien nog een keer bellen met die lui
Als iedereen zo redeneert dan krijgen ze natuurlijk geen enkele Horizon meer terug :P Volgens mij moet de verzendende partij als bewijs kunnen leveren van verzending. Zelfde als je bij een webshop besteld. Zeker blijven aandringen bij Ziggo hij moet haast wel aangekomen zijn.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hoe zouden jullie de boel hier aansluiten?
Nieuwbouw woning met enkel een Horizonbox die ook als modem werkt. Vanuit de meterkast (hoofd aansluiting) gaat er een coax naar de woonkamer waar de horizon op is aangesloten. Verder is op de horizon de Apple TV en de TV via utp aangesloten. Verder is alles in het huis via wifi aangesloten.

Nu heb ik van ziggo een apart modem (ziggo connectbox) gekregen omdat ik klaagde dat ik de wifi van de horizon niet goed vond werken.

Maar hoe ga in dit nu aansluiten? Het liefste heb ik het modem in de meterkast zodat ik eventueel van daaruit een utp naar de eerste verdieping kan trekken. Dit kan vanuit de woonkamer niet (daar gaat die ene coax nu al doorheen)

Dus een splitter in de meterkast, en dan daar het modem neerzetten, en via coax naar de horizon. Maar de TV en de Apple TV dan? Hebben die dan nog wel internet? Ik neem niet aan dat je twee modems (horizon en connectbox) tegelijkertijd actief kan hebben met beiden internet

[Edit]
Owjah, we gebruiken ook nog de tel1 aansluiting op de horizon voor de telefoon.
Dit moet natuurlijk ook blijven werken. Niet dat we straks de telefoon in de meterkast moeten zetten

[ Voor 9% gewijzigd door TripleQ op 26-08-2016 15:37 ]

• Jim423
Je moet het modem in de meterkast zetten hier zit je overnamepunt neem ik aan van Ziggo. Daar dan het signaal splitsen. Je telefoon komt dan inderdaad in de meterkast en je bedrade aansluiting vervalt op de Horizon. Oftewel internetkabel + telefoonkabel (kan beide met cat5e) naar de woonkamer trekken naast de coax wil je dit behouden. Connectbox in de woonkamer zetten kan maar mag officieel niet van Ziggo ivm de signaalsterkte/kwaliteit gebruikte coax. (Tenzij in de woonkamer de eerste aansluiting zit, dus in de meterkast de kabel gewoon direct doorloopt zonder kastje). De Horizon koppelen aan je modem zou ik afraden bovendien heb je dan nog steeds geen telefoon in de woonkamer.

[ Voor 13% gewijzigd door Jim423 op 26-08-2016 15:51 ]

• jongetje
Gebruik wel een retourgeschikte splitter of versterker. Anders werkt het niet.

De telefoon zender in de meterkast bij je modem zetten of een draadtrekken (2 aderig is voldoende) naar je telefoon.
TripleQ schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:35:

[Edit]
Owjah, we gebruiken ook nog de tel1 aansluiting op de horizon voor de telefoon.
Dit moet natuurlijk ook blijven werken. Niet dat we straks de telefoon in de meterkast moeten zetten
Zit er ook een kpn-aansluiting in de woonkamer ?
Dan kan je in de meterkast de telefoonkabel die naar de woonkamer loopt aansluiten op deze wanddoos:

Afbeeldingslocatie: https://www.utptang.nl/media/catalog/product/cache/3/thumbnail/600x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/r/j/bd0a0550b8a6ef2fd7169d34ef517d5e/www.utptang.nl-Wandkontactdoos-RJ11-tbv-Telefoonaansluiting-JMS-TEL-0009-13.jpg

Dan kan je de telefoon gewoon in de woonkamer zetten en gebruiken.
Je sluit dan een telefoonkabel aan tussen het modem en deze wanddoos in de meterkast

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 26-08-2016 16:15 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• TripleQ
  • Niet online
Thx allemaal!
Maar begrijp ik het nu goed dat de horizon box gewoon werkt als ik hem alleen via de utp aansluit op de connectbox? Want dan vervang ik gewoon de coax voor een utp.

Helaas gaat er maar 1 loze leiding naar de TV hoek, dus voor de telefoon moeten we even kijken hoe we dat oplossen. Wellicht aan de andere kant van de kamer waar nog een loze leiding ligt.

Sowieso ga ik pas volgende week hiermee aan de slag. Morgen voor een weekje op vakantie
TripleQ schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:35:
Thx allemaal!
Maar begrijp ik het nu goed dat de horizon box gewoon werkt als ik hem alleen via de utp aansluit op de connectbox? Want dan vervang ik gewoon de coax voor een utp.

Helaas gaat er maar 1 loze leiding naar de TV hoek, dus voor de telefoon moeten we even kijken hoe we dat oplossen. Wellicht aan de andere kant van de kamer waar nog een loze leiding ligt.

Sowieso ga ik pas volgende week hiermee aan de slag. Morgen voor een weekje op vakantie
Je kan in de horizon-box aangeven dat je een los modem hebt.
Maar je hebt wel een Coax kabel om tv te kunnen kijken, de horizon werkt niet via IPTV.

Als je zoals gezegd een telefoonaansluiting hebt op dit moment in de woonkamer kan je mijn oplossing proberen

2250 WP Zuid PVoutput

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
TripleQ schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:35:
Thx allemaal!

nee, voor tv heb je coax nodig
Utp is om m in het eigen netwerk te kunnen hangen, maar daar heb ik m vanwege het steeds wegvallen maar weer uit gehaald

• TripleQ
  • Niet online
Hmm, dan ga ik nog even een weekje nadenken hoe we dit gaan doen dan. Wil dus zowel coax (horizon TV) als utp(horizon internet) als telefoonkabel. Terwijl er maar 1 loze leiding ligt...

Enig alternatief is natuurlijk de connectbox bij de horizon te plaatsen. Alleen dan kan ik later niet 'naar boven' als ik dat zou willen (latere zorg)
TripleQ schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:29:
Hmm, dan ga ik nog even een weekje nadenken hoe we dit gaan doen dan. Wil dus zowel coax (horizon TV) als utp(horizon internet) als telefoonkabel. Terwijl er maar 1 loze leiding ligt...

Enig alternatief is natuurlijk de connectbox bij de horizon te plaatsen. Alleen dan kan ik later niet 'naar boven' als ik dat zou willen (latere zorg)
Je hebt dus nog een losse leiding zonder enige aansluiting zitten daar ?
Dan kan je met een trekveer de kabels erdoor krijgen (met 2 man uiteraard)

2250 WP Zuid PVoutput

Verwijderd

MdO82 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:30:
Je hebt dus nog een losse leiding zonder enige aansluiting zitten daar ?
Dan kan je met een trekveer de kabels erdoor krijgen (met 2 man uiteraard)
3 kabels door 1 lose leiding is wel erg veel, maar als je een niet te dikke utp neemt en een niet te dikke coax moet het lukken. De zwarte coas kabel die ik van ziggo had gekregen (via de monteur) was wel erg dun, de helft dunner dan ik had liggen en hij is ook beter volgens de monteur, maar vermoedelijk is dat een duur ding (ik zie namelijk nooit ergens zwarte coax kabels bij de winkels liggen).

Als je de kabels insmeert met wat glijmiddelachtig spul gaat het wellicht lukken.

Telefoon kan je ook achterwege laten om door te trekken. Wij hebben het basisstation van de telefoon beneden op de kabel en boven alleen een oplaadstation voor telefoon 2, als de telefoon overgaat hoor je ze beiden rinkelen. Gewoon een simple 2 telefoonset van philips.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2016 20:48 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 20:46:
[...]

3 kabels door 1 lose leiding is wel erg veel, maar als je een niet te dikke utp neemt en een niet te dikke coax moet het lukken. De zwarte coas kabel die ik van ziggo had gekregen (via de monteur) was wel erg dun, de helft dunner dan ik had liggen en hij is ook beter volgens de monteur, maar vermoedelijk is dat een duur ding (ik zie namelijk nooit ergens zwarte coax kabels bij de winkels liggen).

Als je de kabels insmeert met wat glijmiddelachtig spul gaat het wellicht lukken.
Het moeten inderdaad niet al te dikke kabels worden.
En inderdaad kabel glijmiddel gebruiken.
Afwasmiddel wordt een lekkere bende ;)

Hier kan je nog meer tips vinden:
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Titel heeft het over Lan afwerking, maar men heeft het er regelmatig ook over coax

[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 26-08-2016 20:52 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:24
Sinds afgelopen dinsdag heb ik een aansluiting via Ziggo (helaas ligt hier geen glasvezel en leek met dit het beste alternatief). De TV werkt prima. Met het internet via de wifi van de Connect Box is echter iets vreemds aan de hand. De wifi lijkt naar behoren te werken. Via mijn laptop en die van mijn vriendin ondervinden we geen problemen (beide 5ghz) en werkt het internet via wifi goed en snel. Bij onze mobiel telefoons gaat het echter mis. Ik heb alle stappen in het stappenplan al geprobeerd (connect box buiten een kast geplaatst, gereset, 2.4 GHz en 5 GHz op een ander kanaal etc.). Op de mobiele telefoons werkt het internet via wifi (beide kanalen) gewoon nauwelijks. Na net verbimden geeft de telefoon aan (middels een uitroepteken) dat het niet goed functioneert, terwijl op dat (korte) moment internetpagina's heel snel lagen en berichten binnenkomen. Zodra de verbinding volledig is en stabiel werkt het echter niet tot nauwelijks. Alleen de Facebookapp laadt nog wel nieuwe info maar surfen via de browser of via andere apps connectie maken is niet mogelijk. Het duurt zo'n 3 minuten om een pagina te laden via een browser. Ik heb ook geprobeerd een andere dns te gebruiken, zonder succes.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Nogmaals op de laptops van ons beiden is alles perfect, terwijl bij beide smartphones (Samsung Galaxy S5 en S6) het wifi niet functioneert.

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
bazzemans schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:35:
Sinds afgelopen dinsdag heb ik een aansluiting via Ziggo (helaas ligt hier geen glasvezel en leek met dit het beste alternatief). De TV werkt prima. Met het internet via de wifi van de Connect Box is echter iets vreemds aan de hand. De wifi lijkt naar behoren te werken. Via mijn laptop en die van mijn vriendin ondervinden we geen problemen (beide 5ghz) en werkt het internet via wifi goed en snel. Bij onze mobiel telefoons gaat het echter mis. Ik heb alle stappen in het stappenplan al geprobeerd (connect box buiten een kast geplaatst, gereset, 2.4 GHz en 5 GHz op een ander kanaal etc.). Op de mobiele telefoons werkt het internet via wifi (beide kanalen) gewoon nauwelijks. Na net verbimden geeft de telefoon aan (middels een uitroepteken) dat het niet goed functioneert, terwijl op dat (korte) moment internetpagina's heel snel lagen en berichten binnenkomen. Zodra de verbinding volledig is en stabiel werkt het echter niet tot nauwelijks. Alleen de Facebookapp laadt nog wel nieuwe info maar surfen via de browser of via andere apps connectie maken is niet mogelijk. Het duurt zo'n 3 minuten om een pagina te laden via een browser. Ik heb ook geprobeerd een andere dns te gebruiken, zonder succes.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Nogmaals op de laptops van ons beiden is alles perfect, terwijl bij beide smartphones (Samsung Galaxy S5 en S6) het wifi niet functioneert.
Op het forum zijn veel soortgelijke ervaringen. Zo ikzelf ook.
Wij hebben het opgelost door de router in bridge mode te laten zetten (door ziggo, simpel telefoontje met de vraag dit te doen) en er vervolgens een degelijke router aan te hangen. Dit heeft alle wifi problemen voor ons thuis opgelost.
Eventueel kan je i.p.v. een router ook een acces point aansluiten.

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Weet iemand hoe wifi -ECHT- uit te zetten met een Technicolor TC7200? Ik bedoel niet een eigen SSID, maar het hele wifi. De radiomodules. Gebruiken we niet.
Als je het uitzet in het menu, je logt uit en na een tijdje weer in, dan staat het soms weer aan en het ledje gaat al helemaal niet uit. Hierom.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• commentator
  • Nu online
onetime schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 02:50:
Weet iemand hoe wifi -ECHT- uit te zetten met een Technicolor TC7200? Ik bedoel niet een eigen SSID, maar het hele wifi. De radiomodules. Gebruiken we niet.
Als je het uitzet in het menu, je logt uit en na een tijdje weer in, dan staat het soms weer aan en het ledje gaat al helemaal niet uit. Hierom.
Even op je mijnziggo de hotspot functie uitzetten denk ik. En anders even met Ziggo bellen dat je dat graag uit wil hebben

Nergens voor nodig

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 29-08-2016 09:16 ]

• bazzemans
thijsmunniksma schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 01:20:
[...]

Op het forum zijn veel soortgelijke ervaringen. Zo ikzelf ook.
Wij hebben het opgelost door de router in bridge mode te laten zetten (door ziggo, simpel telefoontje met de vraag dit te doen) en er vervolgens een degelijke router aan te hangen. Dit heeft alle wifi problemen voor ons thuis opgelost.
Eventueel kan je i.p.v. een router ook een acces point aansluiten.
Dank voor de snelle reactie. Ik was hier al bang voor. Nu dus maar op zoek naar een goede router. Tips zijn welkom ;-).

• Jordyz
MdO82 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:54:
Ik neem aan dat je het via een postkantoor verzonden hebt ?
Hier kunnen ze tot een x datum terug kijken wanneer iets verzonden is en met welke code.
Het is een gok of het kan, maar proberen kan altijd.

Het adres van Ziggo is niet zo moeilijk te achterhalen
Heb ik al gedaan maar omdat het een postbus is kan dat niet.
Ik heb nooit mijn gegevens achter gelaten.

Van de week nog een keer bellen en gewoon even netjes uitleggen dat ik die 2 dingen netjes terug gestuurd heb.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-11 10:59

PauseBreak

derp!

bazzemans schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 09:46:
[...]

Dank voor de snelle reactie. Ik was hier al bang voor. Nu dus maar op zoek naar een goede router. Tips zijn welkom ;-).
Dat hangt van je budget af en wat je ermee wilt doen natuurlijk. Lees anders deze uitgebreide roundup van de buren van Hardware.info even door :)

Nee, merp!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Neem die van ziggo, Tp link Archer c7, 59 euro via ziggo, openwrt/lede er op en je hebt een mooie wifi router

Everything is better with Bluetooth

• bazzemans
jeanj schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:40:
Neem die van ziggo, Tp link Archer c7, 59 euro via ziggo, openwrt/lede er op en je hebt een mooie wifi router
Goede tip! Dat betekent wel dat ik er zelf aan moet knutselen. Als ik de tijd vindt, geen probleem. Is het te preferen boven een eigen aan te schaffen router?

• ANdrode
  • Niet online
bazzemans schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:47:
[...]
Goede tip! Dat betekent wel dat ik er zelf aan moet knutselen. Als ik de tijd vindt, geen probleem. Is het te preferen boven een eigen aan te schaffen router?
Er zijn meerdere goede routers in die prijsklasse. Ik zou de topics van het KPN access point en Ziggo access point allebei lezen. Als je vooral 5Ghz wilt gebruiken dan is de KPN optie beter.

• Jim423
bazzemans schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:47:
[...]

Valt wel mee hoor, kwestie van op bladeren klikken en de gewenste file uploaden via de webinterface van dat ding :) En het is te prefereren in de zin dat 49 en 59 euro een stuk minder is dan de winkelprijs van die routers.

[ Voor 11% gewijzigd door Jim423 op 27-08-2016 14:45 ]

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:50
Weet iemand of (en dan hoe) je op een TC7210 modem routes kan toevoegen naar een andere router? Ik kom op internet wel andere Technicolor modems tegen die dat zouden kunnen via telnet, maar dat werkt kennelijk niet op de TC7210... Anders wordt het toch maar in bridge mode zetten en eigen router ben ik bang, maar voor zoiets simpels.... (op mijn Fritzbox van xs4all kon dit namelijk gewoon)

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:37
Grrr al sinds gisteravond geen ZIGGO services meer. Blijkbaar ergens een bliksem inslag in de buurt.

Yavu Steam Profile Lanithro

• commentator
  • Nu online
Lanithro schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:22:
Grrr al sinds gisteravond geen ZIGGO services meer. Blijkbaar ergens een bliksem inslag in de buurt.
geven ze geen storing aan op hun site?

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:37
commentator schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

geven ze geen storing aan op hun site?
Jawel, oplostijd onbekend. Ach heb ik ook een keertje storing bij ZIGGO.

Yavu Steam Profile Lanithro

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-11 08:52
Ik heb vandaag mijn modem uit bridge mode laten halen, om hem vervolgens weer in te laten schakelen (om het Ziggo AP (TP-link archer c7) te flashen naar de stock rom. Dat is vervolgens niet gelukt blijkbaar en zit mijn Ziggo WiFi modem blijkbaar op IPv6. Ik kan echter geen enkele IPv4 website meer bereiken. Hoe los ik dit op?

Edit:

Op moment van schrijven is het weer gaan werken en kan ik weer IPv4 websites bereiken.

[ Voor 13% gewijzigd door snaggyheadshot op 28-08-2016 20:01 ]

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10 00:45

hellbringer

Weeeeeeee!

Hebben andere ook mensen van een limiet naar de rest van het internet?
Ik heb een 200/20 alles-in-1 pakket (wordt volgende week omgezet naar 300/30) maar een recente speedtest (om te kijken of ik al 300mbit heb ;)) laat wat vreemde zaken zien:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/POKXuzF.png
Ziggo's eigen speedtest laat keurig ruim 200mbit zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z30qACA.png
Echter als ik een paar speedtests doe via Ookla kom ik niet verder dan 120mbit. De lijn is ook verdacht 'vlak' naar boven toe.
Het leek me erg vreemd dus ik heb is ff wat andere speedtestjes gedaan, KPN (als het goed is Ziggo's grootste concurrent wat betreft internet) laat ook keurig 200mbit zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rw1KkYh.png

Okay zal wel iets mis zijn met de servers van Ookla?
http://speedtest.xs4all.net/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zH72OhR.png

http://www.internetsnelheid-testen.nl/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LcjTxEG.png

https://www.caiway.nl/sit...et-en-telefonie/speedtest
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sks35Yq.png

http://speedtest.tele2.nl/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IAEYgSw.png

http://speedtest.routit.net/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TjUrEd0.png

http://speedtest.vodafone.nl/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gPmFjbh.png

http://speedtest.fiber.nl/
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/swSOzUw.png

WTF?

Okay XS4all heeft nog van die testfiles http://download.xs4all.nl/test/ 1GB file download:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m4NNeAf.png
Download tussen de 12,5 en 16MB/s (ofwel tussen de 120 en 128Mbit/s)

Deze test is overigens gedaan rechtstreeks op de modem zonder andere apparatuur aangesloten (Wifi op de router staat uit, m.u.v. het Ziggo 'gasten' netwerk, zit in een vrij afgelegen wijk, dus de kans dat iemand hier op werkt is nihil)

Iemand anders hier ook last van?

Verwijderd

De speedtest locaties zijn gewoon servers in een DC met daarop een bestand die je 'gratis' kunt downloaden. Dat zij mogelijk via de firewall een cap erop hebben gezet, kan prima kloppen.

Neem eens een betaald usenet pakketje, dan zou je in theorie gewoon de volle 200mbit moeten kunnen halen (dat lukt mij ook gewoon).

Iets anders; DNS queries zijn ontzettend sloom vandaag. Typisch Ziggo en hun @Home DNS configuratie. Ik ga dat modem eruit gooien, bridge zetten en werken met een eigen router. :/

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:58

Wildfire

Joy to the world!

hellbringer schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:43:

Hebben andere ook mensen van een limiet naar de rest van het internet?
Ik heb een 200/20 alles-in-1 pakket (wordt volgende week omgezet naar 300/30) maar een recente speedtest (om te kijken of ik al 300mbit heb ;)) laat wat vreemde zaken zien:

[..]

Deze test is overigens gedaan rechtstreeks op de modem zonder andere apparatuur aangesloten (Wifi op de router staat uit, m.u.v. het Ziggo 'gasten' netwerk, zit in een vrij afgelegen wijk, dus de kans dat iemand hier op werkt is nihil)

Iemand anders hier ook last van?
Rare situatie... ik zit zelf ook bij Ziggo en ik hang dan nog achter een router en een switch, de Ookla Speedtest knalt er hier gewoon tegenaan met 300/30 zoals het hoort:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5587155756.png

Eens kijken hoe onze routes naar speedtest.net gaan, mijn route is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Tracing route to cs62.adn.xicdn.net [72.21.92.82]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     6 ms     5 ms     5 ms  10.223.0.1
  3     7 ms     8 ms     6 ms  ht-rc0001-cr102-xe-2-0-4-0.core.as9143.net [213.51.186.66]
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    10 ms     9 ms    17 ms  nl-ams04a-ri2-ae6-0.aorta.net [84.116.135.182]
  6    11 ms    10 ms    10 ms  ae-6.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [80.249.208.36]
  7   110 ms   111 ms   111 ms  ae-5.r23.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.6.162]
  8   110 ms   109 ms   110 ms  ae-2.r05.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.2.22]
  9   111 ms   109 ms   123 ms  ae-1.edgecast.asbnva02.us.bb.gin.ntt.net [129.250.197.58]
 10   109 ms   110 ms   111 ms  72.21.92.82

Trace complete.

-- Edit: voor de zekerheid ook maar even de Ziggo speedtest gedaan. Komt ook netjes op 300/30 uit. Traceroute naar die speedtest:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to speedtest.ziggo.nl [212.54.52.11]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     7 ms     6 ms     6 ms  10.223.0.1
  3     6 ms     7 ms     6 ms  ht-rc0001-cr102-xe-2-0-4-0.core.as9143.net [213.51.186.66]
  4     8 ms     9 ms     9 ms  asd-tr0610-cr101-ae5-0.core.as9143.net [213.51.158.102]
  5    10 ms     9 ms    10 ms  hvs-rc0002-cr102-ae0-0.core.as9143.net [213.51.158.5]
  6    10 ms    12 ms    10 ms  mnd-rc0002-cr104-ae25-0.core.as9143.net [213.51.160.179]
  7    10 ms    16 ms    10 ms  mnd-rc0002-cs134-bulk-vl-5.core.as9143.net [213.51.128.30]
  8    10 ms    11 ms    10 ms  speedtest.mnd.bulk.iss.as9143.net [212.54.52.11]

Trace complete.

En die Xs4all test met de grote bestanden downloaden: daar zit een beperking aan hun kant, komt hier niet verder dan zo'n 6 megabyte/sec.

[ Voor 53% gewijzigd door Wildfire op 28-08-2016 22:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:54:
De speedtest locaties zijn gewoon servers in een DC met daarop een bestand die je 'gratis' kunt downloaden. Dat zij mogelijk via de firewall een cap erop hebben gezet, kan prima kloppen.
Als je dit bij zoveel servers tegenkomt dan is het erg onwaarschijnlijk dat die allemaal een cap of capaciteitsproblemen hebben. Dat lijkt een beetje op 10 keer kop gooien op rij.

@hellbringer: Heb je het modem gereset? Misschien helpt dat... hier soms wel |:(

Verwijderd

De meeste hebben gewoon een cap erop zitten. Xs4all doet volgens mij alleen ADSL. Waarom zouden hun met een speedtest dan meer dan 300mbit moeten aan gaan bieden terwijl ADSL en mischien paired max 60 tot 80Mbit halen kan?

Ik heb ook servers, en per connectie is gewoon ingesteld zoveel resources te gebruiken, en niet meer. Uplink kost geld hoor.

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:11:
De meeste hebben gewoon een cap erop zitten. Xs4all doet volgens mij alleen ADSL. Waarom zouden hun met een speedtest dan meer dan 300mbit moeten aan gaan bieden terwijl ADSL en mischien paired max 60 tot 80Mbit halen kan?
XS4ALL doet ook 500 mbit glasvezel. En ik merk niets van een cap bij hun ftp server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 4  ams-ix.tc2.xs4all.net (80.249.208.166)  4.786 ms  4.742 ms  4.741 ms
 5  0.ae5.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.5.13)  4.862 ms 0.ae4.xr4.1d12.xs4all.net (194.109.5.9)  4.693 ms 0.ae5.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.5.13)  4.828 ms
 6  ftp3.xs4all.net (194.109.21.27)  4.916 ms  4.930 ms  4.668 ms
...
--2016-08-28 22:31:30--  ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/1gb.bin
           => `/dev/null'
Resolving ftp.xs4all.nl (ftp.xs4all.nl)... 194.109.21.27
Connecting to ftp.xs4all.nl (ftp.xs4all.nl)|194.109.21.27|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done.    ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done.  ==> CWD (1) /pub/test ... done.
==> SIZE 1gb.bin ... 1073741824
==> PASV ... done.    ==> RETR 1gb.bin ... done.
Length: 1073741824 (1.0G) (unauthoritative)

100%[=========================================================>] 1,073,741,824  109M/s   in 9.4s

2016-08-28 22:31:39 (109 MB/s) - `/dev/null' saved [1073741824]

edit: even een nieuwe run met warme cache, beter resultaat ;)
edit 2: Ik weet het, andere test server + ftp ipv http. Dit zegt niets over die andere URL
Ik heb ook servers, en per connectie is gewoon ingesteld zoveel resources te gebruiken, en niet meer. Uplink kost geld hoor.
Het nut van het aanbieden van een speedtest server vervalt als mensen daarmee kunnen zien jouw performance matig is ("oh, dat datacentrum van Ziggo is niet snel!"). En je kan dus beter niet aanbieden dan knijpen...

Deze data kost weinig geld. De meeste speedtest zullen door gebruikers "in de buurt" gedaan worden. Als je een ISP bent heb je met de andere ISP waarschijnlijk een peering (zonder verrekening). Daarnaast zijn er veel aanbieders (ISP's en anderen) die vooral data downloaden. Links zijn symmetrisch als je ze per mbit afneemt. De upload is dan ongebruik/gratis.

[ Voor 5% gewijzigd door ANdrode op 28-08-2016 22:37 ]

• hellbringer

hellbringer

Weeeeeeee!

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:54:

Neem eens een betaald usenet pakketje, dan zou je in theorie gewoon de volle 200mbit moeten kunnen halen (dat lukt mij ook gewoon).

Iets anders; DNS queries zijn ontzettend sloom vandaag. Typisch Ziggo en hun @Home DNS configuratie. Ik ga dat modem eruit gooien, bridge zetten en werken met een eigen router. :/
Ik heb Supernews Unlimted + SSL, 30 connections maar de resultaten daarmee zijn niet heel consistent, ik haal volgens grabit tussen de 14322KB/s tot 19000KB/s (ofwel 112 tot 152Mbit)
en de download vanaf XS4all haalde ook niet de volle 200Mbit.
Via de news server van Ziggo haal ik 30 a 40Mbit dus daar heb je ook niks aan |:(

DNS servers van Ziggo gebruik ik al jaren niet meer, toen ik recent Ziggo support aan de lijn had gaf ik dat aan en de reactie was dat de Ziggo DNS servers al heel lang geen problemen meer hebben, volgens hem zijn de @Home DNS servers er helemaal uit.

Verwijderd

Nee,

Bij ziggo heb je nog steeds dezelfde configuratie als bij voormalig @home. Het enige verschil is dat ze het aanpassen van de DNS servers in het modem niet meer toelaten. De DNS servers van ziggo in het algemeen zijn op drukke dagen 'traag'. Hiermee bedoel ik dat op avonden zoals zondagavond, het soms enorm moeizaam gaat het opvragen van websites (openen van url's bijv). Ter vergelijking was KPN glasvezel trager met een hogere latency en langzamere download, maar je had wel instant een website voor je neus op het moment dat je een link opende of volgde.

Overigens valt het me nu ook op dat ik met net 15MB p/s van usenet haal ipv gebruikelijke 25MB p/s. Maar ja om nu te gaan staan klagen over 10MB minder ... :P

Downloaden was voor mij iets van vroeger, heb tegenwoordig op alles wel een abo. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 22:40 ]

vroom;

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5587238053.png

Ik ga me pas zorgen maken als ik overal lagere snelheden haal, met deze snelheden is het lastig te relativeren ;)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• hellbringer

hellbringer

Weeeeeeee!

Het nut van het aanbieden van een speedtest server vervalt als mensen daarmee kunnen zien jouw performance matig is ("oh, dat datacentrum van Ziggo is niet snel!"). En je kan dus beter niet aanbieden dan knijpen...

Deze data kost weinig geld. De meeste speedtest zullen door gebruikers "in de buurt" gedaan worden. Als je een ISP bent heb je met de andere ISP waarschijnlijk een peering (zonder verrekening). Daarnaast zijn er veel aanbieders (ISP's en anderen) die vooral data downloaden. Links zijn symmetrisch als je ze per mbit afneemt. De upload is dan ongebruik/gratis.
Nee inderdaad dit soort servers wordt niet gecapped, hooguit doet de provider een cap naar bepaalde DC's of over bepaalde verbindingen, maar dan zouden ze juist Speedtest.net op volle snelheid doorlaten, misschien doen ze dat met KPN?
Dit is namelijk een speedtest vanuit TransIP's datacenter:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7sPY3Y0.png

En zo te zien heeft de speedtest van Tele2 wel een limit van +- 500down/400up (of ergens de verbinding tussen TransIP en Tele2)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wy10TSx.png

Maar ik blijf het vreemd vinden dat al die verschillende speedtest een bijna gelijke resultaten laten zien,
m.u.v. Ziggo zelf en KPN.

@Wildfire

trace naar Speedtest.net:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Tracing route to speedtest.net [151.101.64.230]

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  rb2011.vdberg.local [192.168.1.1]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.178.1
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     8 ms     7 ms     6 ms  gv-rc0052-cr102-xe-3-0-2-0.core.as9143.net [213.51.183.161]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     9 ms     9 ms     9 ms  nl-ams02a-rc1-ae56-0.aorta.net [84.116.130.126]
  7     9 ms    11 ms     9 ms  213.46.182.50
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     8 ms     8 ms     9 ms  151.101.64.230

Trace complete.

Trace naar cs62.adn.xicdn.net (zo te zien ga jij naar US en ik naar Duitsland)
https://www.ip2location.com/demo/72.21.92.82
https://www.ip2location.com/demo/93.184.219.82
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Tracing route to cs62.adn.xicdn.net [93.184.219.82]

4     6 ms     6 ms     6 ms  gv-rc0052-cr102-xe-3-0-2-0.core.as9143.net [213.51.183.161]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     9 ms     8 ms     9 ms  nl-ams04a-ri2-ae6-0.aorta.net [84.116.135.182]
  7    10 ms     9 ms     9 ms  ae-6.r25.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [80.249.208.36]
  8    10 ms    10 ms     9 ms  ae-2.r02.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.2.159]
  9    37 ms     9 ms     8 ms  83.231.213.86
 10     9 ms     8 ms     9 ms  93.184.219.82

Trace complete.

Trace naar Ziggo speedtest:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to speedtest.ziggo.nl [212.54.52.11]

4     6 ms     6 ms     7 ms  gv-rc0052-cr102-xe-3-0-2-0.core.as9143.net [213.51.183.161]
  5     8 ms     8 ms     8 ms  asd-tr0610-cr101-ae58-0.core.as9143.net [213.51.158.22]
  6     9 ms     8 ms     9 ms  hvs-rc0002-cr102-ae0-0.core.as9143.net [213.51.158.5]
  7    10 ms     9 ms     9 ms  mnd-rc0002-cr104-ae25-0.core.as9143.net [213.51.160.179]
  8     9 ms     9 ms     9 ms  mnd-rc0002-cs134-bulk-vl-5.core.as9143.net [213.51.128.30]
  9     8 ms     8 ms     8 ms  speedtest.mnd.bulk.iss.as9143.net [212.54.52.11]

Trace complete.

edit:
extra info

https://community.ziggo.n...dtest-tcp-poort-8888-1315

Netstat Ziggo:
TCP 192.168.1.14:61093 212.54.52.84:8888 ESTABLISHED
TCP 192.168.1.14:61094 212.54.52.84:8888 ESTABLISHED
etc.

Netstat KPN speedtest server 1:
TCP 192.168.1.14:61273 77.175.0.90:8888 ESTABLISHED
TCP 192.168.1.14:61274 77.175.0.90:8888 ESTABLISHED
etc.

Server 2 KPN:

TCP 192.168.1.14:61310 37.251.1.90:8888 ESTABLISHED
TCP 192.168.1.14:61311 37.251.1.90:8888 ESTABLISHED
etc.

Netstat via Speedtest.net (Qweb Alblasserdam):
TCP 192.168.1.14:61346 217.18.64.249:8080 ESTABLISHED
TCP 192.168.1.14:61347 217.18.64.249:8080 ESTABLISHED
etc.

Netstat via Speedtest.net (Vodafone Utecht):
TCP 192.168.1.14:61380 62.140.135.228:8080 ESTABLISHED
TCP 192.168.1.14:61381 62.140.135.228:8080 ESTABLISHED
etc.

Nestat XS4all speedtest:
TCP 192.168.1.14:61417 194.109.6.103:8080 ESTABLISHED
TCP 192.168.1.14:61418 194.109.6.103:8080 ESTABLISHED
etc.

Meh dat is het toch niet helemaal, vanuit server in DC transip zie ik geen verschil in poort 8888 of 8080:

C:\Program Files (x86)\GnuWin32\bin>wget http://x.x.x.x:8888/1GB.bin
SYSTEM_WGETRC = c:/progra~1/wget/etc/wgetrc
syswgetrc = C:\Program Files (x86)\GnuWin32/etc/wgetrc
--2016-08-28 23:52:21-- http://x.x.x.x:8888/1GB.bin
Verbinding maken met x.x.x.x:8888... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 1000000000 (954M) [application/octet-stream]
Wordt geschreven naar: 1GB.bin.2

100%[========================================================================================================================================>] 1.000.000.000 11,8M/s in 77s

2016-08-28 23:53:38 (12,4 MB/s) - '1GB.bin.2' opgeslagen [1000000000/1000000000]

C:\Program Files (x86)\GnuWin32\bin>wget http://x.x.x.x:8080/1GB.bin
SYSTEM_WGETRC = c:/progra~1/wget/etc/wgetrc
syswgetrc = C:\Program Files (x86)\GnuWin32/etc/wgetrc
--2016-08-28 23:53:50-- http://x.x.x.x:8080/1GB.bin
Verbinding maken met x.x.x.x:8080... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 1000000000 (954M) [application/octet-stream]
Wordt geschreven naar: 1GB.bin.3

100%[========================================================================================================================================>] 1.000.000.000 11,8M/s in 76s

2016-08-28 23:55:06 (12,5 MB/s) - '1GB.bin.3' opgeslagen [1000000000/1000000000]

[ Voor 75% gewijzigd door hellbringer op 29-08-2016 00:11 . Reden: Extra info toegevoegd en mogelijk oorzaak ]

• Karakartal
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11-2023
Beste tweakers,

Ruim 2 weken geleden heb ik een overstap van KPN naar ZIGGO alles in 1 aangevraagd. Ik heb aangevinkt dat ik gebruik wilde maken van de overstapservice. Deze staat gepland op 9 september. Alleen kreeg ik vandaag een mail van ziggo waarin stond dat de bestelling morgen geleverd zal worden en dat ik uiterlijk 29 augustus signaal zou moeten hebben in huis.

Zou ik extra en/of overwachte kosten moeten betalen als ik voor de overstapdatum gebruik zal maken van hun diensten?

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 22:40:
Overigens valt het me nu ook op dat ik met net 15MB p/s van usenet haal ipv gebruikelijke 25MB p/s. Maar ja om nu te gaan staan klagen over 10MB minder ... :P
Tja: dat is 8 euro per maand… Dan mogen ze dat leveren, ook wanneer je iets buiten het Ziggo netwerk wilt hebben?

Over DNS zal ik niet eens beginnen. Ik blijf met de connect box last houden van een hoge variantie van de RTT bij de eerste pakketten van een flow.
Pagina: 1 ... 119 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.