• Neehoor
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:23
ArcticWolf schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:59:
[...]

Je zei niet dat je modem rechtsstreeks op een SQ zat 8)7 maar goed, ziet er idd prima uit... maar heb zelf ook problemen met de SQ, dus zit zelf op de UMU. Als je een Horizon hebt kun je volgens mij beter deze gebruiken; http://www.allekabels.nl/...retourgeschikt-2-weg.html

De demping op je upstream kanaal is dan minder groot.

En nee, je waardes zouden niet zoveel mogen fluctueren... de CMTS geeft dus door dat je modem steeds op een andere waarde moet gaan zenden, is niet heel erg stabiel dus.
Haha, inderdaad sorry rechtstreeks op een SQ. Uhh, you joking me? Ik had diezelfde splitter en de Ziggo monteur beweerde exact het tegenovergestelde en zei dat de SQ beter zou werken i.c.m. de toen net aangesloten Horizonbox. 8)7

Upload signaalwaarden nu al enkele uren stabiel en exact hetzelfde als vorige meting. Zou het dan toch een kabel zijn geweest die niet goed was aangedraaid? Zou wel kneuzig van mijn kant zijn dat ik dat niet als eerst had gecheckt. :o Bedankt voor de hulp in ieder geval.

[ Voor 8% gewijzigd door Neehoor op 18-08-2016 19:34 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ArcticWolf schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:59:
[...]

De demping op je upstream kanaal is dan minder groot.
Dat is helaas niet waar. De PTS02KK dempt net als de SQ601 zowel op down als upstream een db of 3,5 tot 4. Overigens is het niet aan te raden de SQ601 in de meterkast te gebruiken, aangezien deze het radiosignaal eruit filtert en dit de woonkamer dan dus niet meer bereikt.

Een modem met TX van 49 of iets meer op een SQ601 betekent een TX van 45 direct op het AOP. Dat misschien een fractie aan de hoge kant, maar ruim binnen de marge en zeker geen uitzondering.
Timmert schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:31:
[...]

Dat is helaas niet waar. De PTS02KK dempt net als de SQ601 zowel op down als upstream een db of 3,5 tot 4. Overigens is het niet aan te raden de SQ601 in de meterkast te gebruiken, aangezien deze het radiosignaal eruit filtert en dit de woonkamer dan dus niet meer bereikt.

Een modem met TX van 49 of iets meer op een SQ601 betekent een TX van 45 direct op het AOP. Dat misschien een fractie aan de hoge kant, maar ruim binnen de marge en zeker geen uitzondering.
Hmm, hier geen problemen mee ;)
Ik heb ivm de horizon een sq-601 in de meterkast zitten.

Daarvandaan 1 kabel naar de woonkamer waar deze via een einddoos weer verdeeld wordt in een tv en radio-signaal.

2250 WP Zuid PVoutput

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MdO82 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:35:
[...]

Hmm, hier geen problemen mee ;)
Ik heb ivm de horizon een sq-601 in de meterkast zitten.

Daarvandaan 1 kabel naar de woonkamer waar deze via een einddoos weer verdeeld wordt in een tv en radio-signaal.
En die radiopoort doet het ook? Dat zou volgens de specs niet moeten kunnen (al heb ik wel vaker gehoord dat het stiekem tóch werkt...)

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:57
Even hierop reagerend. De signaal waardes die volgens het HFC protocol afdoende zijn in de US is max 55. In de praktijk zie je vaak dat bij 53 nog 1 kanaal lockt en er problemen ontstaan. Maar rond de 50 zitten de waardes perfect. Namelijk 46 binnenkomend, 1 splitter en je zit daarop. De ideale waarde is 33 < en > 55
ArcticWolf schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:25:
[...]

Modem zit wel helemaal op de linker (onversterkte) poort niet? Heeft een monteur die Tratec aangesloten?

Probleem zit hem in de upstream waardes dat deze rond 49 zitten en zelfs 1 op 51dBmV... dan schakelt het modem soms terug en dan krijg je timeouts.
Deze moeten idealiter op <49 zitten.

Als het zoveel fluctueert dan zit ergens een kink in de kabel, kan aan jou kant liggen (AOP) of aan Ziggo's kant (straatkast/versterker).

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:27
deamosreapos schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:42:
Even hierop reagerend. De signaal waardes die volgens het HFC protocol afdoende zijn in de US is max 55. In de praktijk zie je vaak dat bij 53 nog 1 kanaal lockt en er problemen ontstaan. Maar rond de 50 zitten de waardes perfect. Namelijk 46 binnenkomend, 1 splitter en je zit daarop. De ideale waarde is 33 < en > 55

[...]
Niet mee eens. Rond de 50dBmV is verre van perfect. 51+dBmV gaat al problemen geven met je quadchannelbonding, bij 53dBmV locken er nog maar 2 kanalen en op 54-55dBmV nog maar 1 kanaal. Het probleem is dat los van eventuele fluctuatie in het retourpad je zit met je ingress op het retourpad. Als je een compleet ruisvrije wijk hebt kun je geluk hebben dat alles kantje boord stabiel blijft op 50dBmV Tx maar dit is helaas eerder een uitzondering dan een feit. Ook zit er vaak nog wat scheefheid in het retourpad waardoor na een herstart het modem locked op een andere us freq dan daarvoor en op 1 of 2 freq 51+dBmV kan komen te staan. 49dBmV is echt de max maar liever wil je hem op 44-47 zien.
Het kan best zijn dat er door de RTV filter in de SQ wel 30dB gedempt wordt op de FM freq maar dat je alsnog 40-50 dBuV overhoudt in de woonkamer. En daar kan je radio prima op spelen :*)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Neehoor
Zie nu wel dat de signaalwaardes van de upload alweer rond de 49 zitten maar nog geen uitval gehad. Zouden jullie mij een andere splitter aanraden of zal ik toch maar een belletje met Ziggo plegen?
Timmert schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 21:31:
[...]

Hmm, ik dacht dat de SQ meer dempte. Maar goed sinds de werkzaamheden van Ziggo in juli zijn m'n signaal waardes zo "slecht" geworden dat een SQ niet echt een goed idee is;

Met UMU:
Oud: http://i.imgur.com/Hu480c2l.png

Nieuw: http://i.imgur.com/LoigEYql.png

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-11 23:51
Mocht iemand Fox Sports hebben en wil mee profiteren van het nieuws van KPN: ff Ziggo bellen, krijg je een half jaar gratis Fox Sports.

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:53
Heeft iemand een clue hoe de LAN ip (192.168.178.1) te veranderen op de CB?

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo'n Ubee-geval. Ziggo gebeld vanmorgen, moet weer een monteur komen en ze blijven volhouden dat het in huis ligt. Kan het me slecht voorstellen.

[ Voor 27% gewijzigd door THE_BASE op 19-08-2016 13:24 ]

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bedankt voor de details :). Ik had soortgelijke symptomen met mijn TC7200. Die zelfde situatie is bij jou dus niet van toepassing :)

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:23:
[...]

Bedankt voor de details :). Ik had soortgelijke symptomen met mijn TC7200. Die zelfde situatie is bij jou dus niet van toepassing :)
Wat was jouw oplossing?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• ANdrode
  • Niet online
Erg veel debuggen. Het heeft mij meer aan manuren gekost dan ik in een jaar aan het abonnement betaal :X. Ik heb nu een ander type modem, problemen zijn weg.

Uiteindelijk wel tevreden over support. Verlangde toen wel terug naar glasvezel waar je zelf de *volledige* controle over de hardware kan hebben (c.f. software bridge mode)

• Neehoor
Hm, problemen met (te) hoge upstream blijven helaas aanhouden dus monteur komt volgende week maar eens een bezoekje brengen. Wanneer er meer dan 2 upstreamkanalen >51 komen dan krijg je dus blijkbaar een disconnect.

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:31
Een ziggo medewerker vertelde mij dat een Standaard mediabox / CI+module een lagere resolutie toont dan de horizon mediabox.

Is er iemand hier die dit kan bevestigen? Toon een Horizon Mediabox 1080P terwijl een standaard mediabox/CI+module maar 720P/1080I toont?

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:42
Afgelopen week mijn ziggo 300/30 verbinding met de Technicolour 7210 modem geinstalleerd. Net na installatie de snelheid van mijn WIFI getest met mijn telefoon en deze kwam uit op 170mb/s. Nu een week later op exact dezelfde plek met exact dezelfde telefoon kom ik niet verder dan 40mb/s. (dit heb ik getest voordat ik onderstaande acces point ging installeren dus deze is voor bovenstaande vergelijking even niet relevant).

Heb op de 1e verdieping gister ook het ziggo acces point aangesloten en ook hiermee kom ik niet verder dan 40mb/s in de speedtest pal langs de acces point. Had verwacht dat de WIFI snelheid pal langs de modem en het acces point toch wel wat hoger zouden zijn. Iemand enig idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Janpietertje89 op 19-08-2016 16:21 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:46
Bexxerz schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:55:
Een ziggo medewerker vertelde mij dat een Standaard mediabox / CI+module een lagere resolutie toont dan de horizon mediabox.

Is er iemand hier die dit kan bevestigen? Toon een Horizon Mediabox 1080P terwijl een standaard mediabox/CI+module maar 720P/1080I toont?
Er zijn geen zenders die in 1080p uitzenden. De Horizon doet zelf aan deïnterlacing, maar dat kan je TV ook. Mogelijk dat de Horzon het beter doet dan een budget TV en heel misschien dat de Horizon gebruik maakt van MBAFF om het deïnterlacen te optimaliseren (maar dat geldt net zo goed voor een TV met CI+-module).

Overigens is de Horizon niet de enige mediabox die 1080p uitspuwd, de SMT-C7140 doet dat net zo goed.

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 14:11
Ik ben van Ziggo overgestapt naar Vodafone, en nu heb ik hier een Samsung SMT C7140 liggen. Nou was ik benieuwd of ik dit apparaat nog functie heeft. Heel marktplaats staat er ook vol mee, dus mijn hoop is laag.

Anders haal ik de harddisk eruit en gaat de rest bij het grofvuil.

hoi

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:21

PauseBreak

derp!

Janpietertje89 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:20:
Afgelopen week mijn ziggo 300/30 verbinding met de Technicolour 7210 modem geinstalleerd. Net na installatie de snelheid van mijn WIFI getest met mijn telefoon en deze kwam uit op 170mb/s. Nu een week later op exact dezelfde plek met exact dezelfde telefoon kom ik niet verder dan 40mb/s. (dit heb ik getest voordat ik onderstaande acces point ging installeren dus deze is voor bovenstaande vergelijking even niet relevant).

Heb op de 1e verdieping gister ook het ziggo acces point aangesloten en ook hiermee kom ik niet verder dan 40mb/s in de speedtest pal langs de acces point. Had verwacht dat de WIFI snelheid pal langs de modem en het acces point toch wel wat hoger zouden zijn. Iemand enig idee?
Dat is vrij simpel: De wifi implementatie op alle Ziggo modems is niet om over naar huis te schrijven. Tenzij je ZiggoSpots gebruikt kan je eigenlijk beter het modem in bridge laten zetten door de helpdesk en er zelf een fatsoenlijke router achter zetten.

Nee, merp!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:38

TFHfony

Professional Weirdo

Meerdere mogelijkheden:

* Een van je buurtjes heeft er ook een WiFi apparaat bij gezet waardoor het nog wat drukker is geworden\
* Je modem is inmiddels op een andere/drukkere frequentie gaan zitten
* Je verbind nu (per ongeluk?) met de 2,4Ghz ipv de 5Ghz
* Je modem gebruikt nu een 40Mhz brede band ipv 20Mhz (40Mhz is in theori beter, maar in de praktijk vaak desastreus)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38
Mielmania schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 16:30:
Ik ben van Ziggo overgestapt naar Vodafone, en nu heb ik hier een Samsung SMT C7140 liggen. Nou was ik benieuwd of ik dit apparaat nog functie heeft. Heel marktplaats staat er ook vol mee, dus mijn hoop is laag.

Anders haal ik de harddisk eruit en gaat de rest bij het grofvuil.
Als je hem weg gaat gooien dan wil ik hem wel hebben/overnemen...

• Jim423

Het lijkt erop dat de band steering op je telefoon niet helemaal lekker gaat. Ik zou als ik jou was de 5Ghz SSID een toevoeging geven zodat je niet per ongeluk op de 2,4Ghz gaat internetten. Te vaak (met name Apple) val je terug naar 2,4Ghz zonder duidelijke reden. Je kan je AP en je TC7210 dezelfde SSID geven op de 2,4Ghz en de 5Ghz zodat hij overpakt maar als je volledige controle wilt houden maak je dus 4 verschillende SSIDs aan. Of je zet 2,4Ghz gewoon uit :)
ArcticWolf schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 07:50:
[...]

Hmm, ik dacht dat de SQ meer dempte. Maar goed sinds de werkzaamheden van Ziggo in juli zijn m'n signaal waardes zo "slecht" geworden dat een SQ niet echt een goed idee is;

Met UMU:
Oud: http://i.imgur.com/Hu480c2l.png

Nieuw: http://i.imgur.com/LoigEYql.png
Uit mijn hoofd: UMU dempt 10dB op de data en 1dB op de TV. SQ is idd 3,6 beide. Dus als je modem achter de TV poort zit kan het wel kloppen dat je beter uit komt. Als hij wel op de DATA zit is je SQ misschien defect? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Jim423 op 19-08-2016 19:02 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Ik heb even advies nodig over de sterkte van het tv signaal.

Tot 3 weken terug had ik een signaalkwaliteit van 100% en een signaalsterkte van 35%. Ik gebruik al jaar en dag een versterker voor het tv signaal zodat ik beneden en boven met de sterkte op ongeveer 45% uitkwam, dat werkte prima.

3 Weken terug was er nogal veel onderhoud in mijn wijk aan het tv signaal en nu is de signaalsterkte ZONDER versterker 100% (en de kwaliteit ook 100%). Dat geeft storingen op mijn beide tv's. Met versterker krijg iik het voor elkaar om de signaalsterkte terug te schroeven naar 70% (als ik de versterker voluit zet, dus volgens mij klopt dat ook niet helemaal), maar dat geeft nog heel af en toe een artifact in beeld beneden en boven valt om de 15 minuten even 1 halve seconde het geluid uit (wat vermoedelijk komt door deze hoge kwaliteit).

Is hier zelf iets aan te doen of moet ik hiervoor Ziggo bellen / lanten langskomen? Of hoort zowel de kwaliteit als de sterkte 100% te zijn???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 21:23 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:04
Wij hebben problemen met haperend beeld met de Horizon, meer mensen? Zag op het Ziggo forum iemand met hetzelfde verhaal (plm. 15 minuten geleden). Bellen met Ziggo lukt niet doordat het heel druk is (je moet later terugbellen) dus ik vermoed dat er een storing is...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:03
Arjan90 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 21:54:
Wij hebben problemen met haperend beeld met de Horizon, meer mensen? Zag op het Ziggo forum iemand met hetzelfde verhaal (plm. 15 minuten geleden). Bellen met Ziggo lukt niet doordat het heel druk is (je moet later terugbellen) dus ik vermoed dat er een storing is...
Friesland lijkt problemen te hebben: http://allestoringen.nl/storing/ziggo

[ Voor 72% gewijzigd door ThinkPad op 19-08-2016 22:01 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:04
Verdorie. Hadden we maar 10 km richting het zuiden moeten gaan wonen :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Ik zit ook in friesland, mmm, zit ik verdorie een uur te klooien met kabels, halve bmx finale gemist door dit gekloot, elke keer bleef beeld hangen, zal morgen wel eens aanzien dan.

Mijn woonplaats heeft een heel grote rode vlek, tijd voor bier dus en ik ga wel netflix kijken :D
Grappige site trouwens, zie veel bekenden daar klagen, dacht dat ik de enige was.

Nou, dan zal het wel niet aan de kwaliteit van het signaal liggen, al ga ik daar nog wel even over bellen omdat ik volgens mij een dempertje nodig heb. Maar eerst even wachten tot het weer enigzins werkt hier in het noorden.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2016 22:30 ]

Jim423 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:59:
[...]

Uit mijn hoofd: UMU dempt 10dB op de data en 1dB op de TV. SQ is idd 3,6 beide. Dus als je modem achter de TV poort zit kan het wel kloppen dat je beter uit komt. Als hij wel op de DATA zit is je SQ misschien defect? :?
Ik weet het niet, de Tratec PTS-02KK geeft dezelfde waardes als de SQ (iets lagere demping op de upstream)... m'n upstream demping is gewoon omhoog gegaan sinds de werkzaamheden in juni (2x aan de CMTS/wijkcentrale).
Heb geen Horizon dus de Umu blijft nu gewoon de beste optie, maar het blijft wel vreemd dat de signaal waardes sinds de werkzaamheden hier zo dermate slecht zijn geworden.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Verwijderd

Hier in Friesland is het nog steeds blokjes tellen op de tv, En dan staat er dit op de storingsmeldingspagina:

Bekend sinds
vrijdag 19 augustus om 18.34

Opgelost sinds
zaterdag 20 augustus om 7.36

Man man man, dat is gewoon een storing van meer dan 12 uur, bizar. En het is nog steeds niet goed.
Gelukkig doet het internet het prima, dat vind ik belangrijker. En de olympische spelen en het voetbal kan ik wel streamen naar de chromecast.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 09:48 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

Daniel36

vernieuwde formule

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:24:
Ik zit ook in friesland, mmm, zit ik verdorie een uur te klooien met kabels, halve bmx finale gemist door dit gekloot, elke keer bleef beeld hangen, zal morgen wel eens aanzien dan.

Mijn woonplaats heeft een heel grote rode vlek, tijd voor bier dus en ik ga wel netflix kijken :D
Grappige site trouwens, zie veel bekenden daar klagen, dacht dat ik de enige was.

Nou, dan zal het wel niet aan de kwaliteit van het signaal liggen, al ga ik daar nog wel even over bellen omdat ik volgens mij een dempertje nodig heb. Maar eerst even wachten tot het weer enigzins werkt hier in het noorden.
Ik had hetzelfde; alles erin en eruit, kabels gecheckt etc.
Maar goed, nu is het hier weer in orde, 8748 Friesland.

Verwijderd

lol, net ziggo aan de lijn. Signaal van mij is veel te sterkt. Nu gaat ziggo geld op mijn rekening storten en dan mag ik naar de praxis of gamma en een signaaldemper kopen.

Ik heb eens zitten kijken en dat is dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/5220/63A0/1F35/8BCF/D638/515D/32E5/5265/AFM-3_600x600.png

Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling dat ik als klant van alles moet gaan proberen en kopen in de winkel waarbij ziggo de rekening betaald, ik zal toch weer eens bellen na het weekeinde dat ik gewoon een monteur wil. Ik ben hierin niet zo handig en ik heb er een bulk werk van en waarschijnlijk ga ik het niet beter maken.

Maar nu zit ik te denken: kan ik mijn versterker die ik heb niet gebruiken als verzwakker? Ik krijg na wat experimenteren namelijk een kwaliteit die 20% lager is als ik de versterker voluit zet. Ik snap de logica alleen niet helemaal, maar als ik dat nog wat verder omlaag krijg met een extra 10% is mijn probleem ook opgelost.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 12:09 ]

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 11:57:
Dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling dat ik als klant van alles moet gaan proberen en kopen in de winkel waarbij ziggo de rekening betaald, ik zal toch weer eens bellen na het weekeinde dat ik gewoon een monteur wil. Ik ben hierin niet zo handig en ik heb er een bulk werk van en waarschijnlijk ga ik het niet beter maken.
Als ze hem opsturen is het daarna voor jou simpel. Als er al schroef connectors gebruikt worden dan schroef je zit zo tussen de hoofdaansluiting en modem/versterker.
Maar nu zit ik te denken: kan ik mijn versterker die ik heb niet gebruiken als verzwakker? Ik krijg na wat experimenteren namelijk een kwaliteit die 20% lager is als ik de versterker voluit zet. Ik snap de logica alleen niet helemaal, maar als ik dat nog wat verder omlaag krijg met een extra 10% is mijn probleem ook opgelost.
Ik denk dat je het beter zonder versterker kan proberen. Als je signaal sterkte 'over hebt' lukt dat misschien gewoon. Een versterker is volgens mij alleen nodig wanneer je meer dan twee tv's hebt en/of lange kabels binnenhuis van slechte kwaliteit.

Verwijderd

ANdrode schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 12:17:
Ik denk dat je het beter zonder versterker kan proberen. Als je signaal sterkte 'over hebt' lukt dat misschien gewoon. Een versterker is volgens mij alleen nodig wanneer je meer dan twee tv's hebt en/of lange kabels binnenhuis van slechte kwaliteit.
Zonder versterker is het signaal en de kwaliteit beiden 100%. En de foutmarge is 0.00E+00.
Als ik de versterker er tussen zet en voluit aanzet krijg ik 80%.

Ik heb nog eens bij de buren gekeken, overal is het signaal sterker. Maar bij mijn buurvrouw is het zonder versterker 60% nu en bij mij om de een of andere reden 100%. En ik krijg het ook niet met extra kabels of splitters omlaag.

Ik kan er zelf wel mee gaan rotzooien met dempers, maar ik vind dit het werk van Ziggo. Ik heb bijvoorbeeld ook geen schroefconnectoren en het gaat mij best veel tijd kosten omdat ik er niet handig in ben. Als ik nu iets zelf aangepast had waardoor er problemen zijn... kortom, ik ga weer bellen nu en vragen om een monteur.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 12:32 ]

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Kun je niet aan ziggo vragen of ze je gewoon op een lagere lijn kunnen zetten.
Ik heb gezien dat er in die onderverdeel stations (kast ziggo buiten) verschillende aansluitingen zitten ze hebben mij toen in die kast op een sterker signaal gezet.
Moet er natuurlijk nog wel een mogelijkheid voor zijn bij mij in de kast waren genoeg aansluitingen over daar niet iedereen bij mij in de straat een ziggo abbo heeft .

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Verwijderd

Ik heb weer met ziggo gebeld en had dit keer een juist persoon aan de lijn, een Belg die kennelijk daar Ziggo helpt, het signaal is veel te sterk op mijn adres. Er komt woensdag een monteur om dit op te lossen.

Het was wel verstandig dat ik belde, als de signaalkwaliteit boven de 72% uitkomt en je kijkt daar een paar maand na, dan heeft dat tot gevolg dat de tuner van de tv (ik heb ci+ kaarten erin) kapot was gegaan en dan had ik een schadepost van een paar duizend euro's (meerdere tv's).

Dus woensdag is het denk ik opgelost. Tot die tijd adviseerde hij mij om de verterker eruit te laten, ik kom met versterker wel op een lager signaal van 78%, maar dat is toch nog boven de grens van 72% en te sterk en het lost niks op.

Dus de komende dagen even geen tv kijken zodat mijn tv's wel goed blijven werken. Gelukkig op elke tv een chromecast en de horizon app kan meen ik streamen naar de chromecast, doen we het zo wel even.

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Na een jaren lange geweldige ervaring bij Ziggo (120, 150 en daarna 200 Mbit) begin ik nu toch te twijfelen.
Een paar maanden geleden de prijsverhoging voor 200 Mbit abonnementen netjes via een brief ontvangen. Toen dacht ik: mooi, als ik dus naar het nieuwe 300 Mbit wil, mag ik onder aan de streep ineens 4 euro meer gaan betalen (internet + kabel TV abonnement, van 54,95 naar 56,95 gegaan, 300 Mbit gaat me 58,95 kosten). Op vakantie dacht ik: laat ik eens bellen en de boel regelen. Dus aan de telefoon gehangen met een medewerker die geen fatsoenlijk verstaanbaar Nederlands sprak, afgesproken dat ik naar 300 Mbit ging, en zonder meerkosten zou ik een mediabox krijgen om ook digitale TV te kunnen kijken. Nu kijk ik nooit TV, maar voor die ene uitzending per jaar is digitaal toch ook wel mooi, zeker met die grote schermen van tegenwoordig.

Een paar dagen laten ontving ik een mailtje met de bevestiging. Dat was een abonnement dat mij zeker tien euro per maand meer zou gaan kosten en daarbij zou ik ook nog eens activatiekosten moeten betalen á 17,50 of zoiets. Dat was niet wat ik had afgesproken. Afin, ik dacht ik bel als ik terug ben van vakantie nog wel een keer. Echter werd ik een paar dagen laten gebeld door Ziggo Zakelijk. Ik heb namelijk een KvK inschrijving op mijn huisadres. Een geweldig mooie aanbieding: internet 300 Mbit (eerste twee maanden 500 Mbit om te proberen), digitale TV met gratis mediabox, geen aansluitkosten en de eerste drie maanden zou ik maar 30 euro per maand betalen. Dit alles zou me zelfs maar 57,50 oid kosten per maand, incl BTW. Paar dagen laten de bevestiging in de mailbox: 70 euro per maand excl BTW. Wederom niet zoals afgesproken.

Dus maar weer eens naar Ziggo gebeld. Ze kosten alleen het zakelijke abonnement annuleren en dan moest ik het verder via de particulieren helpdesk regelen. Dus ik doorgeschakeld. Nee dat moest ik toch echt via internet doen. Dus ik via Mijn Ziggo aangegeven dat ik naar 300 Mbit wil. Vervolgens bedenk ik me: daar wil ik eigenlijk wel graag zo'n nieuw modem bij. Dus ik bel weer met de vraag of ik een nieuw modem krijg. Dat zou ik krijgen, maar ze wilde even checken of mijn bestelling klopte. De bestelling via internet was niet terug te vinden voor de medewerker. Toen kon het ineens wel telefonisch doorgegeven worden. Dus dat geregeld.

Een paar dagen laten vond ik ergens een CI+ module. Dus ik dacht: mooi die ene keer per jaar toch digitaal kijken, zónder extra afstandsbediening. Ik bel naar Ziggo: kan ik daarmee wél digitaal kijken met mijn basis TV abonnement en kan ik dan een smartcard ontvangen? Nee daarvoor had ik toch echt een duurder abonnement nodig met een triljoen zenders en allerlei fratsen zoals een mediabox. Dat zou dan weer vijf euro per maand meer zijn, maar daar zou ik héél veel voor krijgen.

Na dit alles heb ik totaal geen zin meer in Ziggo. Ik wil gewoon 300 Mbit en als het me niets extra's kost digitale TV. Ik vind het van de zotte dat digitale TV nog eens vijf euro per maand extra moet kosten. Ik kan me herinneren dat dit vroeger gewoon gratis in elk TV pakket zat.

Bovendien kan ik me extreem kwaad maken dat Ziggo elke kans grijpt om mij een veel te duur abonnement aan te smeren. Elke keer dat ik bel krijg ik iets in de mail bevestigd waar ik helemaal niet om heb gevraagd. Probeert Ziggo op een of andere manier te compenseren voor een mindere omzet of klantenverlies? Ziggo: dit helpt niet, want de volgende keer ben ik er van door.

• jdiezrequejo
  • Laatst online: 21:06
Sinds kort heb ik de connector van Ziggo.
Nu heb ik ook weer problemen met de wifi.. Wegvallende wifi, verbinding die traag is.

Nu las ik veel over switchen naar de 5GHZ verbinding. Beide kanalen heb ik nu gescheiden alleen kan ik met geen mogelijkheid met een iOS device verbinden met het 5GHZ wifipunt.
Met het iOS apparaat (iPhone 5 / iPhone 6S / iPad air 2) krijg ik elke keer de melding onjuist wachtwoord. Dit terwijl ik 100% zeker ben van het juiste wachtwoord. Ook het wachtwoord heb ik veranderd. Maar dit mocht helaas niet baten. Krijg steeds de melding van een onjuist wachtwoord.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:37

Tags NL

Harmful or Harmless?

jdiezrequejo schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:22:

Met het iOS apparaat (iPhone 5 / iPhone 6S / iPad air 2) krijg ik elke keer de melding onjuist wachtwoord. Dit terwijl ik 100% zeker ben van het juiste wachtwoord. Ook het wachtwoord heb ik veranderd. Maar dit mocht helaas niet baten. Krijg steeds de melding van een onjuist wachtwoord.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Wat ik had met mijn buurman zijn Wifi router instellen, is dat de eerste letter op IOS gelijk een hoofdletter is bij het invoeren van het wachtwoord. Klinkt stom, maar misschien is dat het? Willen andere apparaten, laptop ofzo, wel?

https://powershellisfun.com

Neehoor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:34:
[...]

Ziet er volgens mij prima uit toch? Monteur heeft inderdaad de Tratec aangesloten.

[afbeelding]
Het verbaast mij dat niemand die groene kabel die op de radio uitgang zit is opgevallen. Volgens mij is die 'connector' gewoon zo'n treurig exemplaar, maar dan exclusief het plastic kapje:
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/thumbnail/217058/442-0/coax-stekker-femalecoax-stekker-aansluiting-iec-female.jpg

Geen idee hoe goed de scheiding tussen de outputs is in de SQ601, maar dit zou een interessante en eenvoudige test zijn: trek die radiokabel er eens uit terwijl je de modem upstream waardes in de gaten houdt. In principe zou het geen verschil mogen maken, maar het zou mij niks verbazen als dat malle ding een meetbaar verschil op je modemwaardes veroorzaakt. Die 'connectors' zijn evil. :X
GWTommy schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:12:
Na een jaren lange geweldige ervaring bij Ziggo (120, 150 en daarna 200 Mbit) begin ik nu toch te twijfelen.
Een paar maanden geleden de prijsverhoging voor 200 Mbit abonnementen netjes via een brief ontvangen. Toen dacht ik: mooi, als ik dus naar het nieuwe 300 Mbit wil, mag ik onder aan de streep ineens 4 euro meer gaan betalen (internet + kabel TV abonnement, van 54,95 naar 56,95 gegaan, 300 Mbit gaat me 58,95 kosten). Op vakantie dacht ik: laat ik eens bellen en de boel regelen. Dus aan de telefoon gehangen met een medewerker die geen fatsoenlijk verstaanbaar Nederlands sprak, afgesproken dat ik naar 300 Mbit ging, en zonder meerkosten zou ik een mediabox krijgen om ook digitale TV te kunnen kijken. Nu kijk ik nooit TV, maar voor die ene uitzending per jaar is digitaal toch ook wel mooi, zeker met die grote schermen van tegenwoordig.

Een paar dagen laten ontving ik een mailtje met de bevestiging. Dat was een abonnement dat mij zeker tien euro per maand meer zou gaan kosten en daarbij zou ik ook nog eens activatiekosten moeten betalen á 17,50 of zoiets. Dat was niet wat ik had afgesproken. Afin, ik dacht ik bel als ik terug ben van vakantie nog wel een keer. Echter werd ik een paar dagen laten gebeld door Ziggo Zakelijk. Ik heb namelijk een KvK inschrijving op mijn huisadres. Een geweldig mooie aanbieding: internet 300 Mbit (eerste twee maanden 500 Mbit om te proberen), digitale TV met gratis mediabox, geen aansluitkosten en de eerste drie maanden zou ik maar 30 euro per maand betalen. Dit alles zou me zelfs maar 57,50 oid kosten per maand, incl BTW. Paar dagen laten de bevestiging in de mailbox: 70 euro per maand excl BTW. Wederom niet zoals afgesproken.

Dus maar weer eens naar Ziggo gebeld. Ze kosten alleen het zakelijke abonnement annuleren en dan moest ik het verder via de particulieren helpdesk regelen. Dus ik doorgeschakeld. Nee dat moest ik toch echt via internet doen. Dus ik via Mijn Ziggo aangegeven dat ik naar 300 Mbit wil. Vervolgens bedenk ik me: daar wil ik eigenlijk wel graag zo'n nieuw modem bij. Dus ik bel weer met de vraag of ik een nieuw modem krijg. Dat zou ik krijgen, maar ze wilde even checken of mijn bestelling klopte. De bestelling via internet was niet terug te vinden voor de medewerker. Toen kon het ineens wel telefonisch doorgegeven worden. Dus dat geregeld.

Een paar dagen laten vond ik ergens een CI+ module. Dus ik dacht: mooi die ene keer per jaar toch digitaal kijken, zónder extra afstandsbediening. Ik bel naar Ziggo: kan ik daarmee wél digitaal kijken met mijn basis TV abonnement en kan ik dan een smartcard ontvangen? Nee daarvoor had ik toch echt een duurder abonnement nodig met een triljoen zenders en allerlei fratsen zoals een mediabox. Dat zou dan weer vijf euro per maand meer zijn, maar daar zou ik héél veel voor krijgen.

Na dit alles heb ik totaal geen zin meer in Ziggo. Ik wil gewoon 300 Mbit en als het me niets extra's kost digitale TV. Ik vind het van de zotte dat digitale TV nog eens vijf euro per maand extra moet kosten. Ik kan me herinneren dat dit vroeger gewoon gratis in elk TV pakket zat.

Bovendien kan ik me extreem kwaad maken dat Ziggo elke kans grijpt om mij een veel te duur abonnement aan te smeren. Elke keer dat ik bel krijg ik iets in de mail bevestigd waar ik helemaal niet om heb gevraagd. Probeert Ziggo op een of andere manier te compenseren voor een mindere omzet of klantenverlies? Ziggo: dit helpt niet, want de volgende keer ben ik er van door.
Dat is wel echt een lachwekkend verhaal, wat een hoop geklungel heb jij meegemaakt zeg 8)7

Even de feiten:
- Die € 17,50 aansluitkosten zijn natuurlijk belachelijk. Anderen hebben hier in dit topic ook al over gesproken, van wat ik heb gelezen draait Ziggo dit 'foutje' direct terug als je ze erover opbelt (of via de Twitter Webcare publiekelijk aan de schandpaal nagelt). Het idee hierachter lijkt te zijn: elke klant die niet klaagt is € 17,50 extra waard. :/
- Connect Max (particulier 300 Mbit internet) + Kabel TV is € 57,95 inclusief BTW per maand. Je krijgt hierbij géén mediabox, CI+ module of smartcard voor je TV. Wel kun je op digitale TV's gewoon digitaal TV kunt kijken. Echter zijn alleen NPO 1-3 en Ziggo Sport in HD, de rest is SD.
- Connect Max (particulier 300 Mbit internet) + Play Start (HD televisie) is € 62,00 inclusief BTW per maand. Dan krijg je wél een mediabox óf CI+ module met smartcard, waarmee je HD zenders kunt ontsleutelen.
- Van Ziggo ZZP abonnementen heb ik geen verstand :9

• jdiezrequejo
GiveMeThoseTags schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:26:
[...]

Wat ik had met mijn buurman zijn Wifi router instellen, is dat de eerste letter op IOS gelijk een hoofdletter is bij het invoeren van het wachtwoord. Klinkt stom, maar misschien is dat het? Willen andere apparaten, laptop ofzo, wel?
De eerste letter van het wachtwoord is wel een hoofdletter. Maar ik probeerde zojuist dan beginnend met een kleine letter. Maar dan pakt hij helaas ook niet. Ook connectie met de macbook air op 5GHZ pakt hij niet.

EDIT: Als ik de beveiliging uitzet kan ik wel contacten met het wifi netwerk.
Lijkt aan de beveiliging te liggen? (WPA2-PSK)

[ Voor 9% gewijzigd door jdiezrequejo op 20-08-2016 15:01 ]

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 00:33
jdiezrequejo schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:54:
[...]

De eerste letter van het wachtwoord is wel een hoofdletter. Maar ik probeerde zojuist dan beginnend met een kleine letter. Maar dan pakt hij helaas ook niet. Ook connectie met de macbook air op 5GHZ pakt hij niet.
Er zijn genoeg mogelijkheden om te testen. Op welk 5GHz kanaal heb je het ingesteld? Misschien dat dat kanaal de appeltjes niet aan staan. Probeer kanaal 36-48 als dat niet het geval is. En staat het op 20, 40 of 80 MHz bandbreedte ingesteld, of automatisch? Je kunt ook proberen alleen cijfers in je wachtwoord te gebruiken.

Verwijderd

HBO Go voor de PS3 in Nederland, iemand? :'(

Kan 'm niet in de PS store vinden, hij schijnt wel al beschikbaar te zijn (al een paar jaar) in de USA enz.

• jdiezrequejo
Tommert38 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:03:
[...]

Er zijn genoeg mogelijkheden om te testen. Op welk 5GHz kanaal heb je het ingesteld? Misschien dat dat kanaal de appeltjes niet aan staan. Probeer kanaal 36-44 als dat niet het geval is. En staat het op 20, 40 of 80 MHz bandbreedte ingesteld, of automatisch? Je kunt ook proberen alleen cijfers in je wachtwoord te gebruiken.
Kanaal staat op automatisch.
En de kanaalbreedte op 20/40/80 MHz.

En wachtwoord moet aan bepaalde eisen voldoen.
Minimaal 10 karakters, 1 hoofdletter, 1 cijfer, geen speciale tekens.

[ Voor 10% gewijzigd door jdiezrequejo op 20-08-2016 15:12 ]

• Tommert38
jdiezrequejo schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:11:
[...]

Kanaal staat op automatisch.
En de kanaalbreedte op 20/40/80 MHz.

En wachtwoord moet aan bepaalde eisen voldoen.
Minimaal 10 karakters, 1 hoofdletter, 1 cijfer, geen speciale tekens.
Probeer eens kanaal 36, kanaalbreedte staat goed. Kan me bijna niet voorstellen dat het aan het wachtwoord ligt..

• jdiezrequejo
Tommert38 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:14:
[...]

Probeer eens kanaal 36, kanaalbreedte staat goed. Kan me bijna niet voorstellen dat het aan het wachtwoord ligt..
Zowel kanaal 36 en 40 geeft geen verschil. Blijft melding krijgen van dat het een onjuist wachtwoord is.. Terwijl dit niet het geval is. Erg raar. Ik krijg gewoon geen connectie met de 5GHz band. Alleen wanneer ik de beveiliging uitschakel dan lukt het wel.

• Tommert38
jdiezrequejo schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:24:
[...]

Zowel kanaal 36 en 40 geeft geen verschil. Blijft melding krijgen van dat het een onjuist wachtwoord is.. Terwijl dit niet het geval is. Erg raar. Ik krijg gewoon geen connectie met de 5GHz band. Alleen wanneer ik de beveiliging uitschakel dan lukt het wel.
Misschien toch maar een telefoontje naar Ziggo plegen, krijg je misschien een andere die het wel doet.

• Neehoor
Jerrythafast schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Het verbaast mij dat niemand die groene kabel die op de radio uitgang zit is opgevallen. Volgens mij is die 'connector' gewoon zo'n treurig exemplaar, maar dan exclusief het plastic kapje:
[afbeelding]

Geen idee hoe goed de scheiding tussen de outputs is in de SQ601, maar dit zou een interessante en eenvoudige test zijn: trek die radiokabel er eens uit terwijl je de modem upstream waardes in de gaten houdt. In principe zou het geen verschil mogen maken, maar het zou mij niks verbazen als dat malle ding een meetbaar verschil op je modemwaardes veroorzaakt. Die 'connectors' zijn evil. :X
Ja, die connector van de radiokabel is inderdaad aan vervanging toe. Net eens jouw advies opgevolgd en de radiokabel er uit gehaald. Na enkele minuten namen de signaalwaardes van de upstream (2x >51) juist toe en kreeg ik een time-out.

Merk ook dat als ik het schroefje van de datakabel ook maar iets vaster draai de signaalwaarden van 49-50 naar 46-47 (nog steeds aan de hoge kant) gaan. Waarschijnlijk dus toch iets mis met de connectoren, de SQ601 of de tussenliggende kabeltjes.

Trouwens sinds gisterenavond geen time-outs meer gehad, upstream signaalwaardes tussen de 46 en 47 stabiel.
Neehoor schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:38:
[...]

Ja, die connector van de radiokabel is inderdaad aan vervanging toe. Net eens jouw advies opgevolgd en de radiokabel er uit gehaald. Na enkele minuten namen de signaalwaardes van de upstream (2x >51) juist toe en kreeg ik een time-out.

Merk ook dat als ik het schroefje van de datakabel ook maar iets vaster draai de signaalwaarden van 49-50 naar 46-47 (nog steeds aan de hoge kant) gaan. Waarschijnlijk dus toch iets mis met de connectoren, de SQ601 of de tussenliggende kabeltjes.

Trouwens sinds gisterenavond geen time-outs meer gehad, upstream signaalwaardes tussen de 46 en 47 stabiel.
Haha nouja, was toch een simpel testje om te proberen ;) Jammer dat dat het niet was. Ben wel benieuwd wat het dan wel is :9

[ Voor 4% gewijzigd door Jerrythafast op 20-08-2016 19:50 ]

• GWTommy
Jerrythafast schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:29:
[...]

Dat is wel echt een lachwekkend verhaal, wat een hoop geklungel heb jij meegemaakt zeg 8)7

Even de feiten:
- Die € 17,50 aansluitkosten zijn natuurlijk belachelijk. Anderen hebben hier in dit topic ook al over gesproken, van wat ik heb gelezen draait Ziggo dit 'foutje' direct terug als je ze erover opbelt (of via de Twitter Webcare publiekelijk aan de schandpaal nagelt). Het idee hierachter lijkt te zijn: elke klant die niet klaagt is € 17,50 extra waard. :/
- Connect Max (particulier 300 Mbit internet) + Kabel TV is € 57,95 inclusief BTW per maand. Je krijgt hierbij géén mediabox, CI+ module of smartcard voor je TV. Wel kun je op digitale TV's gewoon digitaal TV kunt kijken. Echter zijn alleen NPO 1-3 en Ziggo Sport in HD, de rest is SD.
- Connect Max (particulier 300 Mbit internet) + Play Start (HD televisie) is € 62,00 inclusief BTW per maand. Dan krijg je wél een mediabox óf CI+ module met smartcard, waarmee je HD zenders kunt ontsleutelen.
- Van Ziggo ZZP abonnementen heb ik geen verstand :9
Ja ik kan me voorstellen dat het best lachwekkend is ja! Ik was het grootste deel van de tijd op vakantie, dus kon ik er ook wel grappend naar kijken en maakte het voor wat leuke anekdotes. Nu het min of meer allemaal goed lijkt te komen, maak ik me echter wel druk om de zielige gang van zaken mbt digitale TV. Ik betaal een dik abonnement, al jaren lang, en dan krijg ik daar niet het basispakket aan zenders in digitale kwaliteit bij.
Bovendien vraag ik ze ook niet om een CI+ module of mediabox gratis te leveren, ik heb die CI+ module al.

Overigens, mijn schoonmoeder had laatst een kapot modem en na één telefoontje kreeg ze een nieuwe geleverd. Daarbij heeft ze aangegeven dat ze van een normaal digitale TV abonnement + 200 Mbit naar zo'n mediabox wil + 300 Mbit. Het tijdelijke modem netjes vervangen afgelopen week en een Horizon box er bij gezet door Ziggo. Bij haar werden geen aansluitkosten gerekend.
GWTommy schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 08:46:
[...]

Ja ik kan me voorstellen dat het best lachwekkend is ja! Ik was het grootste deel van de tijd op vakantie, dus kon ik er ook wel grappend naar kijken en maakte het voor wat leuke anekdotes. Nu het min of meer allemaal goed lijkt te komen, maak ik me echter wel druk om de zielige gang van zaken mbt digitale TV. Ik betaal een dik abonnement, al jaren lang, en dan krijg ik daar niet het basispakket aan zenders in digitale kwaliteit bij.
Bovendien vraag ik ze ook niet om een CI+ module of mediabox gratis te leveren, ik heb die CI+ module al.
Digitale kwaliteit zou je zelfs zonder CI+ module nu moeten kunnen kijken. Stel je TV hiervoor even opnieuw in en laat hem digitale zenders zoeken met Netwerk ID 4444 en frequentie 474 MHz.
Overigens, mijn schoonmoeder had laatst een kapot modem en na één telefoontje kreeg ze een nieuwe geleverd. Daarbij heeft ze aangegeven dat ze van een normaal digitale TV abonnement + 200 Mbit naar zo'n mediabox wil + 300 Mbit. Het tijdelijke modem netjes vervangen afgelopen week en een Horizon box er bij gezet door Ziggo. Bij haar werden geen aansluitkosten gerekend.
Tja, het ligt er schijnbaar maar net aan wie je aan de lijn krijgt... Bij particulier 300 Mb/s internet moet je in ieder geval een Connect Box of TC7210 van Ziggo krijgen, op de oudere modems kunnen ze die snelheid niet garanderen.

• ANdrode
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:04:
[...]
Digitale kwaliteit zou je zelfs zonder CI+ module nu moeten kunnen kijken. Stel je TV hiervoor even opnieuw in en laat hem digitale zenders zoeken met Netwerk ID 4444 en frequentie 474 MHz.
Eigenlijk is het toch bullshit dat je verplicht hardware moet huren om in HD te kijken terwijl je al wel de rechten betaald?

In fUPC gebied zou ik de netwerk id trouwens even opzoeken via de site, daar zijn de details net anders dan in fZiggo gebied.

Met CI+ module en de fZiggo netwerk ID ontving ik alleen SD zenders, maar your milage may vary. Zo werkte laatst ook een alphacrypt gewoon op een CI+ tv
Tja, het ligt er schijnbaar maar net aan wie je aan de lijn krijgt... Bij particulier 300 Mb/s internet moet je in ieder geval een Connect Box of TC7210 van Ziggo krijgen, op de oudere modems kunnen ze die snelheid niet garanderen.
Of het nieuwere type Horizon Box ("geen scart")
ANdrode schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:11:
[...]

Eigenlijk is het toch bullshit dat je verplicht hardware moet huren om in HD te kijken terwijl je al wel de rechten betaald?
:Y :/
In fUPC gebied zou ik de netwerk id trouwens even opzoeken via de site, daar zijn de details net anders dan in fZiggo gebied.

Met CI+ module en de fZiggo netwerk ID ontving ik alleen SD zenders, maar your milage may vary. Zo werkte laatst ook een alphacrypt gewoon op een CI+ tv

[...]

Of het nieuwere type Horizon Box ("geen scart")
Goede opmerkingen. Ik kijk nog teveel vanuit een oud-Ziggo-perspectief :9 Voor kijken naar de ongecodeerde zenders (Kabel TV): Wel Netwerk ID 4444, maar in oud-UPC-gebied is het frequentie 164 MHz (en de symboolsnelheid is daar 6900 i.p.v. 6875, maar tot dusver heb ik nog geen TV's getroffen die dat niet automatisch herkennen).

Voor CI+-modules gelden in principe dezelfde frequentie en symboolsnelheid. Alleen heb je in oud-Ziggo-gebied netwerk ID 5555 nodig en bij sommige Philips TV's een alternatief Netwerk ID. Met oud-UPC SmarDTV modules hangt het juiste Netwerk ID af van je provincie.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

ANdrode schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:11:
[...]

Dit vindt degene die de tv signalen uitbaat niet en ziet het als een middel om nog meer diensten te kunnen verkopen. Zo vindt iedereen wel wat over wat-ie moet betalen en waarvoor, maar uiteindelijk kun je ook bedenken dat een renderend business model wel de basis is waardoor wij met zijn allen 'eenvoudig' tv kunnen kijken. Als een bakker geen rendabele zaak kan handhaven moet je heel wat meer moeite doen om elke dag je broodje te kunnen eten, nietwaar?

• GWTommy
Edgarz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:33:
[...]

Dit vindt degene die de tv signalen uitbaat niet en ziet het als een middel om nog meer diensten te kunnen verkopen. Zo vindt iedereen wel wat over wat-ie moet betalen en waarvoor, maar uiteindelijk kun je ook bedenken dat een renderend business model wel de basis is waardoor wij met zijn allen 'eenvoudig' tv kunnen kijken. Als een bakker geen rendabele zaak kan handhaven moet je heel wat meer moeite doen om elke dag je broodje te kunnen eten, nietwaar?
Je hebt een punt, echter kreeg ik van Ziggo mooi wel een verhoging van twee euro per maand door de neus geboord. Terwijl ik nog eens twee euro per maand extra mag gaan betalen als ik 300 Mbit wil. Nu snap ik dat Ziggo ook iets moet, maar alle praktijken van de afgelopen tijd doen mij vermoeden dat er meer aan de hand is. Moet ik een 13e maand gaan betalen aan Ziggo (5 euro per maand extra) voor het paar keer per jaar kijken naar digitale TV?

Volgens mij zie ik hier een Ziggo ontstaan die zich wel erg goed kan vinden in haar semi-monopolie.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

GWTommy schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:00:
[...]

Je hebt een punt, echter kreeg ik van Ziggo mooi wel een verhoging van twee euro per maand door de neus geboord. Terwijl ik nog eens twee euro per maand extra mag gaan betalen als ik 300 Mbit wil. Nu snap ik dat Ziggo ook iets moet, maar alle praktijken van de afgelopen tijd doen mij vermoeden dat er meer aan de hand is. Moet ik een 13e maand gaan betalen aan Ziggo (5 euro per maand extra) voor het paar keer per jaar kijken naar digitale TV?

Volgens mij zie ik hier een Ziggo ontstaan die zich wel erg goed kan vinden in haar semi-monopolie.
De afweging ligt natuurlijk bij jou of je voor 'een paar keer' tv kijken dat bedrag wilt betalen. De meeste klanten kijken wel wat vaker dan een paar keer, dus dat is een persoonlijke afweging. En voor meer Mbit betaal je meer, net zoals je voor een heel bruin brood meer betaald dan voor een halfje bruin.

Een monopolist heeft het vaak niet makkelijker dan in een omgeving waarin veel concurrentie is. Voor de toezichthouders is het toezicht iets makkelijker :-) Maar prijsverhogingen zijn onvermijdelijk omdat ook de leveranciers van Ziggo wel eens een hoger bedrag kunnen vragen voor de producten. En daarmee zijn we weer aanbelandt bij het rendabele business model.

• ANdrode
  • Niet online
Jerrythafast schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:29:
[...]
Voor CI+-modules gelden in principe dezelfde frequentie en symboolsnelheid. Alleen heb je in oud-Ziggo-gebied netwerk ID 5555 nodig en bij sommige Philips TV's een alternatief Netwerk ID. Met oud-UPC SmarDTV modules hangt het juiste Netwerk ID af van je provincie.
En als je in fUPC gebied niets huurt, omdat je nog een CI+ module hebt: Voor een fZiggo (irdeto) CI module in fUPC gebied moet je ook het netwerk-id van de goede provincie instellen. Pak je het irdeto netwerk-id dan krijg je alleen de SD zenders :)
Edgarz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 10:33:
[...]

Ik denk dat het puur om controle over CPE gaat, niet om winst. En winst is er genoeg.

In het laatste jaar dat Ziggo een los bedrijf was maakten ze 20% winst op de omzet (347M/1.56B). Liberty Global waarschijnlijk minder (leningen).
Dat is zijn riante marges voor bedrijven die een lokaal monopolie hebben op een essentiële dienst (c.f TNT post: 6 miljoen op 1.5 miljard omzet in 2013).

Ik snap dat Ziggo die erg fijne Horizon box een sales-kanaal bij klanten de woonkamer in wil duwen. Dat maakt het echter nog geen eerlijk of rationeel opgezet product aanbod.

Een bakker doet alleen niet aan prijsdiscriminatie op basis van locatie. Het rare aan de situatie is dat je in voormalig Ziggo gebied wel met eigen apparatuur kan kijken. Bij fUPC is het huur. Ook als je alleen SD kan kijken betaal je al voor de zenders. Internet zonder HD tv is niet goedkoper.

In jouw analogie: "Een brood kost nu twee euro. Maar wil je dat je geen brood van een week oud krijgt? Betaal dan een euro extra"

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-11 09:58
Ik heb vanmorgen ook iets laten escaleren. Eerder deze week heb ik het abonnement om laten zetten naar het maximale-pakket. Er wordt nu ook een nieuwe router opgestuurd. Gelijktijdig heb ik besloten om een eigen router neer te zetten en de router van Ziggo in bridge mode te zetten. Ik wilde vandaag alvast de oude Ziggo-router in bridge mode laten zetten en mijn eigen nieuwe router aansluiten en instellen. Echt kreeg ik van Ziggo te horen dat door de aanvraag van het nieuwe-pakket het niet mogelijk is om mijn huidige Ziggo-Router(Ubee) in Bridge mode te laten zetten. Ik ben echt een hele discussie aangegaan. Mede ook omdat dit niet duidelijk gecommuniceerd is op de website et cetera. De medewerkster heeft nog een aantal pogingen ondernomen. Na een uurtje werd ik teruggebeld met het antwoord dat het niet gelukt was, dat het nu doorgespeeld is naar het technische team. Nieuwe router van Ziggo wordt pas einde van de maand geleverd en dan moet er nog een afspraak met een monteur gemaakt worden. Ik ga niet 2-weken wachten met het aansluiten van mijn eigen nieuwe router. Ik hoop dat het technische team z.s.m. contact met mij opneemt en de Ubee gewoon in Bridge-mode zet. Dit is echt schandalig gewoon. Bureaucratisch geneuzel.

• GWTommy
Edgarz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:18:
[...]

De afweging ligt natuurlijk bij jou of je voor 'een paar keer' tv kijken dat bedrag wilt betalen. De meeste klanten kijken wel wat vaker dan een paar keer, dus dat is een persoonlijke afweging. En voor meer Mbit betaal je meer, net zoals je voor een heel bruin brood meer betaald dan voor een halfje bruin.

Een monopolist heeft het vaak niet makkelijker dan in een omgeving waarin veel concurrentie is. Voor de toezichthouders is het toezicht iets makkelijker :-) Maar prijsverhogingen zijn onvermijdelijk omdat ook de leveranciers van Ziggo wel eens een hoger bedrag kunnen vragen voor de producten. En daarmee zijn we weer aanbelandt bij het rendabele business model.
Sorry maar ik heb altijd zo'n hekel aan de onderbouwingen vanuit een bedrijf. Ja logisch dat ze een prijs verhogen als zij een prijsverhoging voor de kiezen krijgen. Mag ik daar als klant niet over klagen? Moet ik dat gewoon zo maar prima vinden?

Bovendien, het stukje digitale TV als premium dienst verkopen blijft er bij mij niet in gaan. Je hebt ook providers die extra rekenen voor 4G ipv 3G. Dat slik ik ook niet. Zo ben ik maar al te blij dat T-Mobile niet nog 5 euro boven op mijn abonnement van 55 euro zet voor het faciliteren van 4G. We leven in 2016 en analoge TV (en 3G) zijn inferieure producten, het brood van een week oud verkopen dus.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

ANdrode schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:19:
[...]

En als je in fUPC gebied niets huurt, omdat je nog een CI+ module hebt: Voor een fZiggo (irdeto) CI module in fUPC gebied moet je ook het netwerk-id van de goede provincie instellen. Pak je het irdeto netwerk-id dan krijg je alleen de SD zenders :)

[...]

Ik denk dat het puur om controle over CPE gaat, niet om winst. En winst is er genoeg.

In het laatste jaar dat Ziggo een los bedrijf was maakten ze 20% winst op de omzet (347M/1.56B). Liberty Global waarschijnlijk minder (leningen).
Dat is zijn riante marges voor bedrijven die een lokaal monopolie hebben op een essentiële dienst (c.f TNT post: 6 miljoen op 1.5 miljard omzet in 2013).

Ik snap dat Ziggo die erg fijne Horizon box een sales-kanaal bij klanten de woonkamer in wil duwen. Dat maakt het echter nog geen eerlijk of rationeel opgezet product aanbod.

Een bakker doet alleen niet aan prijsdiscriminatie op basis van locatie. Het rare aan de situatie is dat je in voormalig Ziggo gebied wel met eigen apparatuur kan kijken. Bij fUPC is het huur. Ook als je alleen SD kan kijken betaal je al voor de zenders. Internet zonder HD tv is niet goedkoper.

In jouw analogie: "Een brood kost nu twee euro. Maar wil je dat je geen brood van een week oud krijgt? Betaal dan een euro extra"
Er wordt niet intentioneel onderscheid gemaakt op locatie. Simpelweg omdat dit verschil precies de verschillen zijn tussen fUPC en fZiggo dienstverlening/voorwaarden. En aangezien een fusie aardig lang kan duren (kijk maar eens hoe lang het heeft geduurd voor banken als ABN en Amro, Postbank en ING) en men de bestaande klanten wellicht niet met allerlei grote wijzigingen wil confronteren (sorry, u moet vanaf nu een box huren en de oude mag niet meer) zal dit dus geleidelijk gaan. Dat daarbij verschil ontstaat tussen bestaande contracten en nieuwe contracten (verlenging of wijziging is ook een nieuw contract) is onvermijdelijk.

Wat een eerlijk en rationeel product aanbod is valt natuurlijk op vele manieren uit te leggen.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

GWTommy schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 11:55:
[...]

Sorry maar ik heb altijd zo'n hekel aan de onderbouwingen vanuit een bedrijf. Ja logisch dat ze een prijs verhogen als zij een prijsverhoging voor de kiezen krijgen. Mag ik daar als klant niet over klagen? Moet ik dat gewoon zo maar prima vinden?

Bovendien, het stukje digitale TV als premium dienst verkopen blijft er bij mij niet in gaan. Je hebt ook providers die extra rekenen voor 4G ipv 3G. Dat slik ik ook niet. Zo ben ik maar al te blij dat T-Mobile niet nog 5 euro boven op mijn abonnement van 55 euro zet voor het faciliteren van 4G. We leven in 2016 en analoge TV (en 3G) zijn inferieure producten, het brood van een week oud verkopen dus.
Tuurlijk mag je daar over klagen. Als je zelf een zaak draait kijk je er (waarschijnlijk) anders tegenaan. Omdat je weet dat je anders snel geen zaak meer hebt.

Vergelijk het maar met je werkgever. Die klaagt wellicht over de hoogte van jouw inkomen (en zijn kosten) maar jouw reactie zal zijn dat je met een lager inkomen niet voldoende in je levensonderhoud kunt voorzien of geen auto kunt betalen. Het vraagstuk of je levert waarvoor hij je betaalt komt ook ieder jaar weer terug en volgens mij is het meer regel dan uitzondering dat de meningen hierover verschillen :-)

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xzkkrOhc9c6rJcrqRtt1qbvG/medium.jpg

Kan iemand achterhalen wat bovenstaande melding precies inhoudt?

Op 21 juni had de hele wijk overigens last van een storing. Dat werd netjes nog dezelfde avond opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 21-08-2016 12:17 ]

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

outlandos schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:17:
[afbeelding]

Kan iemand achterhalen wat bovenstaande melding precies inhoudt?

Op 21 juni had de hele wijk overigens last van een storing. Dat werd netjes nog dezelfde avond opgelost.
Als je even met Google zoekt heb je heel veel hits...
https://www.google.nl/sea...hcp+renew+warning&ie=&oe=

De onderste melding geeft 'gewoon' aan dat er een update request is verzonden, er een antwoord op gekomen is maar dat er geen maintenance update beschikbaar is.

Qua ernstigheid: Niets aan de hand

[ Voor 18% gewijzigd door Edgarz op 21-08-2016 12:35 ]

Edgarz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

De onderste melding geeft 'gewoon' aan dat er een update request is verzonden, er een antwoord op gekomen is maar dat er geen maintenance update beschikbaar is.

Even voor de zekerheid... Als je met 'de onderste melding' de T4 timeout uit het modem log van outlandos bedoelt, dan sla je de plank behoorlijk mis. Een T4 timeout betekent dat je DOCSIS verbinding volledig is weggevallen en het modem gaat herstarten. Dat gaat gepaard met een minuut volledige downtime (of langer als hierna de verbinding niet succesvol hersteld is). Geen 'niets aan de hand' dus. Maar zoals outlandos ook zei, de hele wijk had op dat moment geen internet.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 21-08-2016 13:13 ]

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Jerrythafast schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:13:
[...]

Even voor de zekerheid... Als je met 'de onderste melding' de T4 timeout uit het modem log van outlandos bedoelt, dan sla je de plank behoorlijk mis. Een T4 timeout betekent dat je DOCSIS verbinding volledig is weggevallen en het modem gaat herstarten. Dat gaat gepaard met een minuut volledige downtime (of langer als hierna de verbinding niet succesvol hersteld is). Geen 'niets aan de hand' dus. Maar zoals outlandos ook zei, de hele wijk had op dat moment geen internet.
Vandaar dus niets aan de hand vwb de T4 toevoeging, er was zoals gezegd een algemene storing. De melding dat er geen maintenance update beschikbaar is komt regelmatig voor zonder de T4 melding.

• outlandos
Edgarz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

Ik heb die "hits" bekeken maar begrijp ze helaas niet. Waar komt die bovenste melding nou precies door? Ik heb overigens nergens last van: alles werkt zover ik merk naar behorenen en snel.

• ANdrode
  • Niet online
Edgarz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 12:08:
[...]

Tuurlijk mag je daar over klagen. Als je zelf een zaak draait kijk je er (waarschijnlijk) anders tegenaan. Omdat je weet dat je anders snel geen zaak meer hebt.
Als je een zaak hebt dan heb je concurrenten. Klanten kunnen weglopen. Als ziggo op mijn locatie geen monopolie voor breedband-internet had dan was ik van provider gewisseld.

Er is een oligopolie van telecom dienstverleners. Er wordt een klein beetje op prijs geconcurreerd maar de prijzen zijn erg moeilijk te vergelijken. Daarnaast is kwaliteit (helpdesk, ping, etc) eigenlijk niet te vergelijken en wordt dat puur op basis van sentiment beoordeeld.
Er wordt voor gekozen om de markt ondoorzichtig te maken door diensten te koppelen, er extra features ("spotify", "ziggo sport", etc) aan toe te voegen en/of losse diensten niet aan te bieden.

Hierdoor is er zeer beperkte marktwerking.
Vergelijk het maar met je werkgever. Die klaagt wellicht over de hoogte van jouw inkomen (en zijn kosten) maar jouw reactie zal zijn dat je met een lager inkomen niet voldoende in je levensonderhoud kunt voorzien of geen auto kunt betalen. Het vraagstuk of je levert waarvoor hij je betaalt komt ook ieder jaar weer terug en volgens mij is het meer regel dan uitzondering dat de meningen hierover verschillen :-)
Als jouw werkgever in 2013 20% nettowinst had dan was hij echt één van de lucky few >:). Dan kom je er in CAO onderhandelingen niet mee weg om de salarissen niet te verhogen 'omdat de kosten zo hoog zijn'…
Als jouw werkgever daarna met erg veel geleend geld gaat investeren dan is dat zijn keuze, de EBITBA blijven hoog

Verwijderd

Is bij jullie zowel de signaalsterkte als de signaalkwaliteit voor digitale tv op elke zender ook 100% ?
Dat is zowel bij mij als bij mij ouders het geval, voor beiden komt een monteur. Maar 2 van de 3 ziggo medewerkers vonden het geen probleem (maar ze klonken ook niet zo deskundig), een 3e die ik gisteren sprak schrok van de waardes en zij dat meer dan 72% de dedocder in de tv kapot maakt (bij ci+ kaattjes).

Aankomende woensdag heb ik een monteur en mijn ouders een paar dagen later. Maar even zien.
Als iemand er nog wat zinnigs over kan zeggen, dan lees ik dat graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 16:03 ]

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:01:
Is bij jullie zowel de signaalsterkte als de signaalkwaliteit voor digitale tv op elke zender ook 100% ?
Dat is zowel bij mij als bij mij ouders het geval, voor beiden komt een monteur. Maar 2 van de 3 ziggo medewerkers vonden het geen probleem (maar ze klonken ook niet zo deskundig), een 3e die ik gisteren sprak schrok van de waardes en zij dat meer dan 72% de dedocder in de tv kapot maakt (bij ci+ kaattjes).
Hier ook 100/100 (Samsung 2014 TV). In het kabelmodem downstream 5-8 dBmv.

Ik vind in de TS dat dit acceptabele waarden zijn:
Downstream Power Waardes:
• 10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
• 11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
• 15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV

Mijn TV geeft dus al 100% aan terwijl er 2 dB (aanbevolen) tot 6 dB (acceptabel) marge is.

Als het signaal door een versterker zwakker werd dan zou ik er vanuit gaan dat de versterker verstoring aan het signaal toevoegt. Ik zou hem dan dus niet gebruiken :P

In plaats van de "theoretische" signaalkwaliteit zou ik naar de "functionele" signaalkwaliteit kijken. Dus merk je problemen? Haperingen tijdens het browsen/in live streams? Blokjes op TV?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:30
ANdrode schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

Hier ook 100/100 (Samsung 2014 TV). In het kabelmodem downstream 5-8 dBmv.

Ik vind in de TS dat dit acceptabele waarden zijn:
Downstream Power Waardes:
• 10 dBmV to +10 dBmV "Aanbevolen".
• 11 dBmV to -14 dBmv / +11 dBmV to +14 dBmV "Acceptabel".
• 15 dBmV & +15 dBmV "Maximum"
De streefwaarde is 0dBmV

Mijn TV geeft dus al 100% aan terwijl er 2 dB (aanbevolen) tot 6 dB (acceptabel) marge is.

Als het signaal door een versterker zwakker werd dan zou ik er vanuit gaan dat de versterker verstoring aan het signaal toevoegt. Ik zou hem dan dus niet gebruiken :P

In plaats van de "theoretische" signaalkwaliteit zou ik naar de "functionele" signaalkwaliteit kijken. Dus merk je problemen? Haperingen tijdens het browsen/in live streams? Blokjes op TV?
"Kapot" misschien niet direct maar op lange termijn kan oversturing inderdaad nadelig zijn.

Let wel dat er bij de Humax 5300C een bug is waardoor de signaalsterkte en kwaliteit vaak onterecht op 100% staat.

edit: de waardes waar je naar linkt zijn modem (docsis) waardes, niet relevant voor je TV.

[ Voor 3% gewijzigd door andy88 op 21-08-2016 16:53 ]

• ANdrode
  • Niet online
andy88 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:53:
[...]
edit: de waardes waar je naar linkt zijn modem (docsis) waardes, niet relevant voor je TV.
Het klopt dat het DOCSIS waardes zijn. En die zijn toch relevant voor TV:

Situatie:
• Een tv geeft geen signaal sterkte tov een referentie signaal aan
• Aanname: De demping tussen DATA en TV poort op MCP-03 is constant (onafhankelijk van de absolute signaal sterkte).
• Aanname: Het aangeleverde signaal is min-of-meer even sterk op alle frequenties (compensatie in straatversterker)
• Het modem zit aan de MCP-03, TV ook (langere kabel).

Als een modem dan een "normale" signaalsterkte aangeeft dan zal* de TV ook een normaal signaal niveau krijgen, die verhouding is namelijk constant.

Bij mijn Samsung (F) TV is de signaal sterkte indicator** dus al "100" voordat het te sterk is. Slim: Dan krijgt de helpdesk geen telefoontjes omdat de signaal sterkte 90 is en "sterker moet"...

Ik denk dus dat 'signaal 100%' staat voor 'goed, bel de helpdesk niet!'.

*: Onder de genoemde aannames en met normaal verlies tussen TV en AOP
**: Signaal indicator hoeft niet monotoon te stijgen tov absolute signaal. "Te sterk" kan je best op 50 afbeelden ;)

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

ANdrode schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 14:46:
[...]

Als je een zaak hebt dan heb je concurrenten. Klanten kunnen weglopen. Als ziggo op mijn locatie geen monopolie voor breedband-internet had dan was ik van provider gewisseld.

Er is een oligopolie van telecom dienstverleners. Er wordt een klein beetje op prijs geconcurreerd maar de prijzen zijn erg moeilijk te vergelijken. Daarnaast is kwaliteit (helpdesk, ping, etc) eigenlijk niet te vergelijken en wordt dat puur op basis van sentiment beoordeeld.
Er wordt voor gekozen om de markt ondoorzichtig te maken door diensten te koppelen, er extra features ("spotify", "ziggo sport", etc) aan toe te voegen en/of losse diensten niet aan te bieden.

Hierdoor is er zeer beperkte marktwerking.

[...]

Als jouw werkgever in 2013 20% nettowinst had dan was hij echt één van de lucky few >:). Dan kom je er in CAO onderhandelingen niet mee weg om de salarissen niet te verhogen 'omdat de kosten zo hoog zijn'…
Als jouw werkgever daarna met erg veel geleend geld gaat investeren dan is dat zijn keuze, de EBITBA blijven hoog
De winstmarge en CAO hebben niets te maken met je persoonlijke contract en performance te maken :-)
Hooguit indirect als je inkomen via een CAO/functiehuis is geregeld, maar dan nog is het individuele element los van het CAO loon een punt van discussie.

En concurrentie? Hangt van je definitie af. ADSL is ook breedband (https://nl.wikipedia.org/wiki/Breedband)
Keuze zat in principe alleen wordt de keuze pas kleiner als je eisen hoger worden, mede door verschil in de technische mogelijkheden. Nu heeft Ziggo natuurlijk wel een dominante positie maar die heeft zij zelf niet afgedwongen. Er zijn immers simpelweg geen partijen die grootschalig willen investeren in een zelfde of soortgelijke infrastructuur zoals glasnetwerken. Dat kun je Ziggo niet verwijten.
Moet Ziggo dan zomaar haar netwerk openen voor concurrenten? Daar kun je over discussiëren. Om nu te zeggen "ik wil met jou concurreren, dus ik wil gebruik maken van jouw fabriek, distributienetwerk en medewerkers om een concurrerend product te maken" klinkt niet erg aantrekkelijk... voor geen enkele ondernemer.

• ANdrode
  • Niet online
Edgarz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:00:
[...]
En concurrentie? Hangt van je definitie af. ADSL is ook breedband (https://nl.wikipedia.org/wiki/Breedband)
Keuze zat in principe alleen wordt de keuze pas kleiner als je eisen hoger worden, mede door verschil in de technische mogelijkheden.
Ik ga uit (re-post) van een gebruikelijke definitie (EU) voor "basisbreedband" internet van 30 mbit/s [0, pg.8]. Als van die norm uit gaat heb je ook binnen steden gebieden waar geen alternatief is...
Als er één telefoonlijn ligt en je zit wat verder weg aan een binnenring dan haal je dat bij xDSL niet. En in bijvoorbeeld Amsterdam is met best huiverig rondom graven :P

[0]: Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie - Goed op weg met breedband, handreiking voor gemeentes en provincies
Nu heeft Ziggo natuurlijk wel een dominante positie maar die heeft zij zelf niet afgedwongen. Er zijn immers simpelweg geen partijen die grootschalig willen investeren in een zelfde of soortgelijke infrastructuur zoals glasnetwerken. Dat kun je Ziggo niet verwijten.
De concurrentie is ook verdwenen door een aantal grote fusies op de kabelmarkt. Liberty Global heeft die positie dus wel zelf veroorzaakt. Daardoor heb je geen concurrentie meer tussen partijen die in andere gebieden *dezelfde* dienst aanbieden en waar je mee kon vergelijken.

Achteraf geeft dat nu een markt met een lokaal monopolie. Imo is er niet genoeg over die fusies nagedacht/heeft de lobby daarbij teveel invloed gehad

[ Voor 0% gewijzigd door ANdrode op 21-08-2016 18:35 . Reden: rephrase ]

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ANdrode schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:34:
[...]
Ik ga uit (re-post) van een gebruikelijke definitie (EU) voor "basisbreedband" internet van 30 mbit/s [0, pg.8]. Als van die norm uit gaat heb je ook binnen steden gebieden waar geen alternatief is...
Als er één telefoonlijn ligt en je zit wat verder weg aan een binnenring dan haal je dat bij xDSL niet.
Inderdaad:

xDSL

Gewoon op een centrale hier in Breda. Dus men kan over "concurrentie" zeggen wat men wil, maar qua product "breedband internet" heeft Ziggo hier een Monopoly.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• wvkreg
  • Laatst online: 23:36
In de grootste delen van Brabant en Limburg heeft Ziggo idd een monopoly op snel internet

Verwijderd

andy88 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 16:53:
"Kapot" misschien niet direct maar op lange termijn kan oversturing inderdaad nadelig zijn.

Let wel dat er bij de Humax 5300C een bug is waardoor de signaalsterkte en kwaliteit vaak onterecht op 100% staat.

Bedankt voor je reactie, ik heb de waardes in dit geval bij ons uitgelezen op panasonic tv's (met ci+ modules, liever dat dan een extra apparaat bij de tv zeg maar), waarschijnlijk wel even onterecht af en toe als bij de humax (maar ik moet het er maar mee doen, ik kan het ook niet anders uitlezen). Dus er komt een monteur bij beide adressen, wel vaag dat het bij meerderen dus zo hoog is en mijn ouders wonen bijna 200 km verderop, toch apart dat ze zo'n sterk signaal opeens sturen als het inderdaad nadelig kan zijn. Bewijs maar als er iets kapot gaat dat het door het signaal van ziggo komt, daar denkt de gemiddelde consument ook niet over na als de tv het niet meer doet.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2016 20:37 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Dus, ik heb nu ongeveer 3 á 4 maanden de Technicolor TC7210 als hoofdrouter. Werkt prima. Stukken beter dan die Cisco. Ik hoorde problemen over de Technicolor TC7210, dat de 5GHz na een bepaalde tijd uitvalt, maar daar heb ik geen last van gehad, tot op een paar dagen terug..

Sinds een paar dagen en nu, vind mijn telefoon de 5GHz verbinding niet voor een paar minuten, dan is hij er voor een korte tijd, en dan is hij weer weg.

Heeft dit met de firmware te maken? Zo ja, dan duurt het echt lang voordat ze met een fix komen..

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:21
Is er iemand op dit forum die mij dit kan uitleggen v.w.b. auteursrechten?

Ik heb een Ziggo abonnement zonder Horizon mediabox. De app van Ziggo, Horizon Go heb ik in gebruik waarop Replay TV afgespeeld mag worden op smartphone of tablet. Ik heb een Google Chromecast maar streamen vanuit Replay TV op de app is niet toegestaan. Ziggo zegt dat ze hier geen rechten voor hebben.

Wat is het verschil?

1. Ziggo Horizon Mediabox op een thuis coax aansluiting (blijft binnen je aansluiting)
2. Ziggo Horizon Go TV app met Replay TV op een Google Chromecast. Deze apparaten zitten op hetzelfde WiFi netwerk binnen je huis (aansluiting).

Is dit niet een verkapte constructie van Ziggo, omdat jou te "dwingen" om hun Horizon Mediabox af te nemen?

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01

Wailing_Banshee

You're Next

Neehoor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:54:
Sinds kort weer erg veel korte uitval van het internet met het Technicolor modem. Na het resetten van het modem werkt het internet weer even, soms enkele minuten en soms een paar uur en soms zelfs een paar dagen voordat het modem weer vastloopt. Kabels binnenhuis gecontroleerd en daar lijkt het niet aan te liggen, zijn ook relatief nieuw (Hirshmann CAT6a).

In de log wel veel T3/T4 errors te vinden.
https://gyazo.com/c3740b1239657bc1fa5d02e7a9583092
https://gyazo.com/9298be340db6d49355ed2b6118f3cf43
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

EDIT: modem is enkele maanden geleden vervangen door monteur, alle signaalwaarden e.d. leken prima.
Ik heb de laatste tijd ook heel veel last van korte uitval van het internet, met mijn Cisco modem.
TFHfony schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:43:
[...]

Inderdaad:

[afbeelding]

Gewoon op een centrale hier in Breda. Dus men kan over "concurrentie" zeggen wat men wil, maar qua product "breedband internet" heeft Ziggo hier een Monopoly.
Dat is nog snel! Mijn max is 4Mbit/s..

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:20
TFHfony schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:43:
[...]

Inderdaad:

[afbeelding]

Heb ik nog geluk:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pxOhnYV.png

Alleen is hier via de Coaxkabel echt maar maximaal 32Mbit mogelijk... http://assendorp.tv/pakketten/. Hier zit dus iedereen op VDSL. :P

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38
HvanderT schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:09:
[...]

Alleen is hier via de Coaxkabel echt maar maximaal 32Mbit mogelijk... http://assendorp.tv/pakketten/. Hier zit dus iedereen op VDSL. :P
Ik dacht eerst dat ik op een archive.org zat. Maar dit is gewoon serieus! Hebben die serieus klanten? Zijn met zender pakketten en internet aanbod meer dan 10 jaar stil blijven staan in de tijd.

• krakendmodem
jongetje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:21:
[...]

Ik dacht eerst dat ik op een archive.org zat. Maar dit is gewoon serieus! Hebben die serieus klanten? Zijn met zender pakketten en internet aanbod meer dan 10 jaar stil blijven staan in de tijd.
Voornamelijk TV-klanten. (Veel kamers met studenten in die wijk) Hun TV aanbod is namelijk wel oke voor "maar" 10 euro per maand.. Natuurlijk zullen er ook wel wat internetklanten zijn, maar niet veel denk ik. Ik kom alleen maar DSL modems tegen in de wijk. Niet gek als je voor 28 euro al 100Mb hebt.

En het is een stichting, dus ze hebben natuurlijk niet heel veel kapitaal.

Fun fact: het verschilt per straat welke kabelboer er actief is. Kan dus zijn dat de straat naast je Ziggo heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 22-08-2016 10:09 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-11 16:34

icecreamfarmer

en het is

[...]

Heb ik nog geluk:

[afbeelding]

Welke website is dat ook alweer?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• outlandos
Dan doen 'we' het hier toch beter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7oYrFgNF6KzU555SromEd8Ff/medium.jpg

Verwijderd

Edgarz schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 18:00:
[...]

[..]
Moet Ziggo dan zomaar haar netwerk openen voor concurrenten? Daar kun je over discussiëren. Om nu te zeggen "ik wil met jou concurreren, dus ik wil gebruik maken van jouw fabriek, distributienetwerk en medewerkers om een concurrerend product te maken" klinkt niet erg aantrekkelijk... voor geen enkele ondernemer.
Ben dat gewoon met je eens. En wat velen nog vergeten is dat bijvoorbeeld het netwerk in handen was van de gemeente. Dat van Amsterdam bijvoorbeeld. Dit netwerk is destijds voor zo n 640 miljoen gulden verkocht aan een particuliere exploitant. Of dat nu A2000 of al UPC was zou ik zo niet meer weten. Van die 640 miljoen heeft Amsterdam 'leuke' dingen gedaan. O.a het begrotingstekort zuiveren.

Als ondernemer zou ik dan ook zeggen: Zout even op met je idee om MIJN netwerk open te stellen voor aasgieren in de markt... >:)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Jaloers!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
wvkreg schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:36:
In de grootste delen van Brabant en Limburg heeft Ziggo idd een monopoly op snel internet
De concurrentie wil anders nog niet zo. Want zelfs het bedrijf Fiber dat je ongeveer overal aan het vertellen is hoe slecht en schandalig het is dat Ziggo in de afgelopen jaren de prijzen heeft verhoogd blijkt bij een ongeveer vergelijkbaar pakket met zelfs een mindere downloadsnelheid nog duurder dan Ziggo.

• wvkreg
  • Laatst online: 23:36
Yup, Fiber is meer marketing dan ISP

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:08
Ik heb een Connect ZZP abbo, met het incapabele Hitron apparaat. 2.4 Ghz en 5Ghz zijn gescheiden netwerken, DNS proxy staat uit na een herstart van het modem, en ik mis ook de VPN passtrough waardoor ik m'n L2TP VPN niet werkend krijg.

1e probleem heb ik opgelost door een eigen accesspoint op te hangen, 2e probleem door als secundaire DNS overal OpenDNS op te geven, zodat het niet ineens kapot gaat..

Het 3e probleem moet ik nog steeds oplossen, maar aangezien het modem niet in bridge gezet kan worden door Ziggo vraag ik me af hoe ik dat het beste kan doen. Ik zat te denken om op het modem DMZ aan zetten naar een losse router, die ik een vast IP geef. Op die manier kan ik m'n eigen router gebruiken, maar ik vraag me af of de VPN daarmee wel gaat werken... Iemand hier ervaring mee, of een andere oplossing?

Verwijderd

Soundwork schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 22:38:
Wat is het verschil?

1. Ziggo Horizon Mediabox op een thuis coax aansluiting (blijft binnen je aansluiting)
2. Ziggo Horizon Go TV app met Replay TV op een Google Chromecast. Deze apparaten zitten op hetzelfde WiFi netwerk binnen je huis (aansluiting).
De horizon app controleert waarschijnlijk niet of je op het ziggo netwerk zit (de app werkt ook met bijvoorbeeld 4g), En daar zullen wel geen rechten voor zijn of wat dan ook voor iets stoms.

Had hetzelfde gedonder op het werk, wilde ik de olympische spelen afspelen met de horizon app, kabeltje tussen de ipad en de tv, maar dat mocht ook niet van de app. En dan speel ik hetzelfde af via nos haar app en dan mag het wel en dat is toch hetzelfde 8)7

Dus tja, het gaat gewoon nergens over.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Op die 500Mbit bedoel je?

Testing, one, two ...

[...]

Heb ik nog geluk:

[afbeelding]

Wauw, het bestaat dus nog andersom. COAX langzamer dan DSL op hetzelfde adres. Hier is het sinds begin dit jaar VDSL2 (100 Mbit/s) versus Ziggo.

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:40
Klopt het dat de € 200,- aan Mediamarkt bonnen niet met de eerste 3 maanden voor 35,- gecombineerd kan worden?
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:40:
[...]

De horizon app controleert waarschijnlijk niet of je op het ziggo netwerk zit (de app werkt ook met bijvoorbeeld 4g), En daar zullen wel geen rechten voor zijn of wat dan ook voor iets stoms.

Had hetzelfde gedonder op het werk, wilde ik de olympische spelen afspelen met de horizon app, kabeltje tussen de ipad en de tv, maar dat mocht ook niet van de app. En dan speel ik hetzelfde af via nos haar app en dan mag het wel en dat is toch hetzelfde 8)7

Dus tja, het gaat gewoon nergens over.
Ook zoiets met de regionale zenders.
Mijn vrouw wilde AT5 kijken via horizon go, maar niet te vinden.

Op de horizon-box geen probleem.
Komt waarschijnlijk ook door rechten :?

2250 WP Zuid PVoutput

• krakendmodem
Jerrythafast schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:03:
[...]

Wauw, het bestaat dus nog andersom. COAX langzamer dan DSL op hetzelfde adres. Hier is het sinds begin dit jaar VDSL2 (100 Mbit/s) versus Ziggo.
Jup, ik stond er ook van te kijken. Juist vanwege het feit dat ze ook DOCSIS3 gebruiken, zijn de snelheden wel laag.

• Jim423
Bedenk dat bandbreedte (in de vorm van CMTS expansion) enorm duur is. Als je dezelfde overboeking aanhoudt kun je 10x zoveel klanten kwijt op dezelfde kaart. Dus de snelheid laag houden scheelt je gewoon bakken met geld, nadeel is natuurlijk weer dat iedereen wegrent naar VDSL(2).

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:03
Gisteren Ziggo op bezoek gehad en inmiddels werkt Replay TV weer.
De fout zat in een combinatie van verschillende factoren. Hoofdoorzaak was een verouderde hoofdaansluiting en die is vervangen.
Daarnaast was de monteur van mening dat de SQ splitter niet de juiste was, maar dat daar een PTS splitter tussen moest. Volgens mij staat het anders in het boekje en ook bij de diverse telefoontjes met de helpdesk hebben ze het hier nooit over gehad :? Het verbaasde de monteur echter niet echt in elk geval...

Daarnaast de stekkers ook vervangen voor Ziggo exemplaren (de Ziggo gecertificeerde exemplaren van de bouwmarkt voldoen dus blijkbaar ook niet).

Het werkt in elk geval allemaal weer :)

• Neehoor
Monteur is vanochtend bij mijn ouders langs geweest en blijkbaar was het door de vorige monteur niet goed aangesloten volgens hem. SQ601 tussenuit gehaald en rechtstreeks op het AOP aangesloten, nu alleen geen ruimte meer voor de radiokabel?

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.io/6kbtnkb41/20160823_151942.jpg

Oh well, signaalwaarden zijn nu in ieder geval wat acceptabeler?

Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 87 6952000 340000000 Hz 6.6 dBmV 39.4 dB
2 Locked QAM256 73 6952000 228000000 Hz 4.7 dBmV 39.7 dB
3 Locked QAM256 74 6952000 236000000 Hz 4.6 dBmV 39.8 dB
4 Locked QAM256 75 6952000 244000000 Hz 4.9 dBmV 40.0 dB
5 Locked QAM256 76 6952000 252000000 Hz 5.1 dBmV 39.8 dB
6 Locked QAM256 77 6952000 260000000 Hz 4.5 dBmV 39.8 dB
7 Locked QAM256 78 6952000 268000000 Hz 4.7 dBmV 39.7 dB
8 Locked QAM256 79 6952000 276000000 Hz 5.3 dBmV 39.8 dB
9 Locked QAM256 80 6952000 284000000 Hz 5.5 dBmV 39.6 dB
10 Locked QAM256 81 6952000 292000000 Hz 5.8 dBmV 39.5 dB