R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Dan werkt je Alphacrypt nog prima blijkbaar en zit het probleem elders lijkt me.BeefHazard schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:00:
[...]
Ik ontvang de RTL zenders op dit moment in HD. Staat inderdaad een icoontje voor versleuteling bij ook.
Testing, one, two ...
Jouw tv heeft alleen een ci-slot zie ik via de handleiding.BeefHazard schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:43:
Hmm, televisie doet het hier niet goed meer. Betreft een Loewe Xelos A32 HD+/DR+ uit 2008 met Alphacrypt CI(niet-plus) module. Sinds de laatste wijzigingen aan het netwerk is het zenderpakket erg beperkt. Kan het kloppen dat Ziggo geen CI meer ondersteunt of is mijn smartcard stuk? Ik google een hoop maar vind vooral veel geruchten, geen echte duidelijke informatie. Enige zenders zijn NPO 123, RTL 457 en SBS6. Zonde van het Fox Sports abonnement zo. Valt dit te fixen? Ondersteunt mijn TV eigenlijk alleen CI of ook CI+? Hier kan ik zelf heel weinig over vinden. Of zou het dan toch tijd zijn om te kijken naar een nieuwe TV....
Heb je al geprobeerd om:
-de fabrieksinstellingen terug te zetten van de kaart?
-of de kaart even uit de slot te halen en je smartcard eruit.
Dan eerst de module terug en zodra erom gevraagd wordt de smartcard erin.
Welke module en firmware heb je ?
2250 WP Zuid PVoutput
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
2250 WP Zuid PVoutput
Eenmaal gedaan, nog geen Fox Sports. Ik doe 't nu nog één keer, daarna eens goed bij Ziggo kijken.MdO82 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:22:
Heb je al geprobeerd om een herstel van je smartcards te doen via mijnziggo?
Ik kan niet naar de zenders. De TV vindt ze niet en dus komen ze niet in de zenderlijst terecht. Dit doet mij dan weer denken dat het zou kunnen zijn dat Fox Sports niet meer op CI kan worden ontvangen. Zou dit logisch zijn?tiguan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:57:
Maar wat gebeurt er als je naar een Fox Sport zender gaat? Krijg je dan een foutmelding te zien en zo ja wat is die foutmelding?
[ Voor 15% gewijzigd door BeefHazard op 11-08-2016 19:02 ]
Om welke regio gaat het ?BeefHazard schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:00:
[...]
Ik kan niet naar de zenders. De TV vindt ze niet en dus komen ze niet in de zenderlijst terecht. Dit doet mij dan weer denken dat het zou kunnen zijn dat Fox Sports niet meer op CI kan worden ontvangen. Zou dit logisch zijn?
2250 WP Zuid PVoutput
Vorige week werkte een Alphacrypt in fUPC gebied zelfs in een CI 1.3 TV (Samsung). Eerder werkte dat niet (fZiggo gebied).BeefHazard schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:54:
[...]
Alphacrypt lijkt het op zich oké te doen, is uit te lezen en geeft netjes een smartcardnummer aan. Van Ziggo zie ik vooral geruchten van enkele jaren geleden en een persbericht dat men niet kan/wil garanderen dat het blijft werken. Daarom vraag ik mij af of Ziggo per deze verandering de oude CI in de ban heeft gedaan.
Mijn conclusie was dat er bij een change de instelling waardoor CI+ gecertificeerde TV's CI modules weigeren was verdwenen.
Ik wilde voor de grap linken naar een Ziggo vacature waar ze expertise over ITIL/change management zoeken. Niet gevonden. Wel vacatures voor unicorns in ruil voor onbekend, die Ziggo weer niet kan vinden.
[ Voor 91% gewijzigd door BeefHazard op 11-08-2016 19:20 ]
Ik zie bij de alternatieve netwerkid's niet echt iets in de buurt van je om te proberen (sassenheim ligt nog te ver)
Als ik in mijn AlphaCrypt die ik van @ANdrode overgenomen heb en daar een alternatieve netwerkid in gebruik dan komt de boel wel op een andere plek te staan.
Dus zodoende dat ik daar aan dacht dat ie niet alles door een verkeerd netwerkid binnen kon halen.
[ Voor 44% gewijzigd door MdO82 op 11-08-2016 19:19 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Edit: Module lijkt daar kapot, geeft een E06-4.
[ Voor 14% gewijzigd door BeefHazard op 11-08-2016 19:46 ]
Wat voor verlenging heb je gedaan? 1 jaar vast weer? Op zich zit ik namelijk ook naar zoiets te kijken en het is makkelijker onderhandelen als je weet wat er mogelijk isTrackerfire schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:01:
Heeft Ziggo nog steeds acties voor bestaande klanten? Mijn contractperiode is afgelopen en ben benieuwd wat de eventuele mogelijkheden zijn. Meen me te herinneren dat er een actie was 6 maanden HBO gratis o.i.d.
Edit: Net even gebeld. Maand gratis zenderpakket naar keuze en 3 maanden € 34,95 per maand
Ook had ik het gevoel dat het internet wat stroperig werkte. Bij het klikken op een website moest je soms gewoon wachten voordat de website ineens geladen werd. Daarbij was de latency rond de 20ms, wat toch best wel hoog is voor kabelinternet. Nu lees ik wel dat sommige mensen wisselende ervaringen hebben met die Connectbox, maar dit vond ik wel tegenvallen.
De snelheid was wel goed in orde, strak 25/2,5Mb. Telefoon werkte uiteindelijk ook goed.
Ik ga binnenkort kijken of het beter is, dan zal ik ook kijken of de waarden in het modem goed staan, die kon ik gisteren zo even niet overnemen.
1 jaar verlenging inderdaad!J0YR1D3R schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:20:
[...]
Wat voor verlenging heb je gedaan? 1 jaar vast weer? Op zich zit ik namelijk ook naar zoiets te kijken en het is makkelijker onderhandelen als je weet wat er mogelijk is
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Situatie: Cisco > Bridge > TP-Link Gargoyle met OpenNIC dns servers.
-knip-, dacht weer te moeilijk, dns servers aangepast en het gaat nu beter.
[ Voor 50% gewijzigd door Harmen op 12-08-2016 19:12 ]
Whatever.
Ik kreeg 6 maanden 29,95 (kies voor opzeggen in het menu, rententieafdeling mag meer...)J0YR1D3R schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:20:
[...]
Wat voor verlenging heb je gedaan? 1 jaar vast weer? Op zich zit ik namelijk ook naar zoiets te kijken en het is makkelijker onderhandelen als je weet wat er mogelijk is
Medewerker heeft er gelijk melding van gemaakt.
Zag die nieuwe kabels ook vorige week bij een kennis van me. Die schroef-aansluiting is inderdaad vervangen door een opdruk-uitvoering. Ik al zoeken in de doos denkende dat er een kabel ontbrak.Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:47:
Bij een kennis ziggo aangesloten. Moest wel de helpdesk bellen omdat de schroefkabel er dus nu opgedrukt kan worden bij het modem en ik dat niet wist terwijl in de handleiding nog het oude systeem staat.
Testing, one, two ...
goh hebben ze in april ook al gedaanJeroentjuh82 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:47:
Ik heb de kabels nog niet gezien, maar ben benieuwd of het beter zal werken je gaat ervan uit dat een schroef-aansluiting beter blijft zittenhardware-lover schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:21:
[...]
Zag die nieuwe kabels ook vorige week bij een kennis van me. Die schroef-aansluiting is inderdaad vervangen door een opdruk-uitvoering. Ik al zoeken in de doos denkende dat er een kabel ontbrak.
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 12% gewijzigd door Jerrythafast op 13-08-2016 23:02 ]
Ik kreeg die kabels in november er al bij geleverd.MdO82 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:42:
[...]
Ik heb de kabels nog niet gezien, maar ben benieuwd of het beter zal werken je gaat ervan uit dat een schroef-aansluiting beter blijft zitten
Het klemt zich erg stevig vast over het schroefdraad van het modem
Het klopt wat je zegt. Als je een TV hebt met een DVB-C tuner, dan zou je in principe de digitale TV zenders kunnen opzoeken, en je TV slaat deze in een zenderlijst op.tiguan schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:02:
Of je wel of geen smartcard hebt, dat zou niet uit moeten maken bij het vinden van de zenders. Je tv zou de zenders zelfs moeten kunnen vinden als er geen module in je tv zit. Iemand enig idee hoe dat zit, ik heb hetzelfde probleem ook al eens gehad bij mijn ouders (tv met gewoon CI zonder plus). Ben wel benieuwd waar dat aan zou kunnen liggen.
Mochten er een aantal kanalen ontbreken, dan zou het mogelijk kunnen zijn dat er een aantal transportstreams niet goed doorkomen. Dat lijkt me dan weer een signaalprobleem. Wat je dan kunt doen is even een coax 12 rechtstreeks vanaf het aansluitpunt (AOP=Abonnee Overname Punt) aansluiten naar je TV. Mochten er dan nog problemen zijn, zou je nog een andere TV kunnen proberen met een DVB-C tuner. Indien het geen resultaat geeft, Ziggo bellen. Lijkt me dan een signaalleveringsprobleem. Wellicht dat het AOP vervangen dient te worden in eerste instantie.
Natuurlijk dien je wel je netwerkcode juist in te voeren, alsmede de rest van de parameters zoals Symb.rate en QAM. Voorbeeld: Gelderland, netwerkcode = 43142, Symb.rate = 6900, Freq. = 164 MHz, Qam = 64. Staat overigens allemaal op ziggo.nl beschreven.
"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~
Caiway werkt hier ook al een tijdje mee, iets langer dan Ziggo overigens. Het systeem is voor een installatiemonteur of consument die een pakket installeert natuurlijk ideal. Het bespaart iets tijd.FreshMaker schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 00:21:
[...]
Ik kreeg die kabels in november er al bij geleverd.
Het klemt zich erg stevig vast over het schroefdraad van het modem
Overigens, een veel gemaakte fout is dat sommige mensen het in hun hoofd halen om bij een f connector schroefverbinding die f connector aan een modem bijv. met een tang aandraaien. Gewoon niet doen, want het risico dat je het doordraait en er een haarscheur op de print ontstaat is aannemelijk. Handvast is goed genoeg! Dus die nieuwe kabels die gewoon klemmen voorkomt dit soort ellende.
De witte betreffende installatiekabels bij Ziggo (bij Caiway zijn die zwart) zijn dubbel afgeschermd. Het zijn coax18 kabels, maar je begint met de plastic buitenmantel, vervolgens folie, dan een buitenmantel, dan weer folie en weer een buitenmantel voordat je bij de foam komt die ook weer folie heeft, onder het foam zit dan de kern. Voor een langere afstand is coax18 nooit aan te raden, omdat het teveel demping geeft. Maar deze standaard kabels zijn goed genoeg.
Immers, hoe langer de kabel, hoe meer demping, hoe hoger de frequentie, hoe meer demping.
"What we can do is be aware that devices can be compromised, and anything that has software in it is going to be vulnerable. It's going to have bugs." ~ Avi Rubin ~
Als je scant op 4444 dan pak je inderdaad de ongecodeerde zenders. Sowieso wordt enkel NPO1,2,3 in HD doorgegeven. De commerciele zenders echter niet. Die worden in SD ongecodeerd doorgegeven.hardware-lover schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:57:
[...]
Als je scant op 4444 dan komt alleen het FTC gedeelte binnen. Die zenders die je nu kan zien, zijn die wel in HD, ik doel daarbij vooral op de RTL zenders. In het FTC gedeelte zijn deze namelijk niet in HD te bekijken.
Edit: ik kijk hier ook via een soort van Irdeto niet CI+ oplossing en dat gaat tot op dit moment nog prima.
Je hebt dus: NPO1,2,3 HD = ongecodeerd.
RTL4,5,7 etc. vanaf kanaal 928 in SD.
Je kan dus zonder CI+ module al digitale TV kijken naar het ongecodeerd aanbod.
Op kanaal 997 zit het testbeeld. De welbekende Philips PM5644 testcard (de opvolger van de PM5544, 4: 3).
[ Voor 6% gewijzigd door Mr.Master op 14-08-2016 01:06 ]
Klopt. In elke straat is wel een zogenoemde EV (eindversterker) te vinden waarachter een multitap zit. Op deze multitap(s) zitten de woningen (de groene kabels).deamosreapos schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:05:
[...]
Een monteur zal fysiek langs moeten komen. Kastje open maken en koppelen. Hopelijk geen kabelkruizing anders kan het lang duren. Maar binnen 24 uur in de grote steden is meestal te doen.
In het verleden kon men schakelen, maar dat ging hier om de retourtap. Dat hebben ze in fUPC gebied weer teruggedraaid omdat het teveel storingen gaf. Daar werkte men met electronische taps. Vaak bleef zo'n retourtap hangen, zodat er alsnog een monteur heen moest om te schakelen. Anders kwam je kabelmodem niet online. Nog veel langer geleden kon je inderdaad een trucje uithalen d.m.v. een 9 volt batterij, door deze op groen in je woning te zetten, of op je WCD. Hiermee kon je de tap schakelen. Maar dat is iets van 15/20 jaar terug. Dat werkt niet meer. Alles is inmiddels al omgebouwd.
(de nieuwste eindversterkers die nu worden geplaatst in de straten gaan overigens al tot 1200MHz, de voorlopers tot 1000. Dit heeft natuurlijk een reden: capaciteitsuitbreiding. Denk hierbij aan DOCSIS 3.1. Bron: https://nlkabel.nl/wp-con.../Factsheet-Docsis-3.1.pdf )
Ze werken heerlijk snel. Maar omdat je ze eraf kan trekken heeft schroef zijn voordelen. Deze kun je moment vast zetten. Het zit overigens wel echt goed. Dus niet heel losjes.MdO82 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:42:
[...]
Ik heb de kabels nog niet gezien, maar ben benieuwd of het beter zal werken je gaat ervan uit dat een schroef-aansluiting beter blijft zitten
Als je scant op 4444 zitten die SD zenders van RTL en co gewoon op 4 en verder. Als je scant op 5555 zitten ze wel op 928 en verder.Mr.Master schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:04:
[...]
Als je scant op 4444 dan pak je inderdaad de ongecodeerde zenders. Sowieso wordt enkel NPO1,2,3 in HD doorgegeven. De commerciele zenders echter niet. Die worden in SD ongecodeerd doorgegeven.
Je hebt dus: NPO1,2,3 HD = ongecodeerd.
RTL4,5,7 etc. vanaf kanaal 928 in SD.
Je kan dus zonder CI+ module al digitale TV kijken naar het ongecodeerd aanbod.
Op kanaal 997 zit het testbeeld. De welbekende Philips PM5644 testcard (de opvolger van de PM5544, 4: 3).
Behalve NPO 1-3 is ook Ziggo Sport in HD te bekijken zonder decoder.
Jerrythafast schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 23:02:
Gaat dit over die FRA kabels met zo'n opdrukconnector die past op de F-connector-aansluting van de modems, of hebben ze weer iets nieuws? Die opdrukkabels hebben ze al een jaar...

Heb ik zelf ook in gebruik. Hebben betere afscherming en dat merkten we hier wel, exit beeldstoringen.
Die ja, wordt al minimaal sinds september 2015 uitgeleverd.Wildfire schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
[afbeelding]
Heb ik zelf ook in gebruik. Hebben betere afscherming en dat merkten we hier wel, exit beeldstoringen.

Voor mensen die na sept 2015 nog een installatie hebben gedaan is het niet nieuw.Jerrythafast schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:06:
[...]
Die ja, wordt al minimaal sinds september 2015 uitgeleverd.Niks nieuws aan
Voor anderen die voor die tijd een installatie hebben gedaan en daarna niet meer wel
2250 WP Zuid PVoutput
Ik gebruik een oude UPC decoder met een gedeactiveerde UPC smartcard. Met deze box heb je zelfs met 4444 de SD zenders op 928. Een beetje jammer, maar het is deel op te lossen door de favorietenlijst.Jerrythafast schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:51:
[...]
Als je scant op 4444 zitten die SD zenders van RTL en co gewoon op 4 en verder. Als je scant op 5555 zitten ze wel op 928 en verder.
Behalve NPO 1-3 is ook Ziggo Sport in HD te bekijken zonder decoder.
In een glasvezel-gebied zie je niet zo heel veel nieuwe Ziggo installatiesMdO82 schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:11:
[...]
Voor mensen die na sept 2015 nog een installatie hebben gedaan is het niet nieuw.
Voor anderen die voor die tijd een installatie hebben gedaan en daarna niet meer wel
Waarbij die splitter was geplaatst op het onderste deel van het aansluitpunt. De bovenste 2 delen zaten nog in de doos

Kan me niet voorstellen dat een monteur dat werkelijk zo durft aan te sluiten. Er waren ook nogal wat problemen met het TV-signaal en wegvallende internet-vebinding, maar omdat ze nog bezig waren met de renovatie van de woning, werd het nu maar voor lief genomen, dat kwam later wel. Dacht eerst dat ik teveel gedronken had, toen bij het verlaten van de woning 's nachts, de meterkast nog even werd opengezet bij de voordeur.
Testing, one, two ...
Huh, dat verbaast me wel. Niet gehinderd door enige kennis van de verdere situatie zou ik verwachten dat dat met een factory reset is opgelost. Met netwerk ID 4444 moeten die zenders gewoon andersom komen te staan, tenzij dat ding er helemaal zijn eigen draai aan geeft.menzo schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:04:
[...]
Ik gebruik een oude UPC decoder met een gedeactiveerde UPC smartcard. Met deze box heb je zelfs met 4444 de SD zenders op 928. Een beetje jammer, maar het is deel op te lossen door de favorietenlijst.
Mijn opa vertelde vorige week dat hij een monteur van Ziggo had laten komen vanwege het feit dat zijn TV plots alleen nog maar blokken en strepen gaf (slecht signaal dus). Monteur kwam, keek en kon niks vinden. Volgens mijn opa zou hij het nog bij zijn collega navragenhardware-lover schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:17:
[...]
In een glasvezel-gebied zie je niet zo heel veel nieuwe Ziggo installaties, in mijn geval liep ik er tegenaan omdat kennissen van ons waren verhuisd en die waren bij Ziggo gebleven. De installatie daar zou door een Ziggo monteur zijn gedaan maar dat trek ik zwaar in twijfel aangezien ze het data en TV signaal gesplitst hadden met een radio/TV splitter.
[afbeelding]
Waarbij die splitter was geplaatst op het onderste deel van het aansluitpunt. De bovenste 2 delen zaten nog in de doos [afbeelding]
Kan me niet voorstellen dat een monteur dat werkelijk zo durft aan te sluiten. Er waren ook nogal wat problemen met het TV-signaal en wegvallende internet-vebinding, maar omdat ze nog bezig waren met de renovatie van de woning, werd het nu maar voor lief genomen, dat kwam later wel. Dacht eerst dat ik teveel gedronken had, toen bij het verlaten van de woning 's nachts, de meterkast nog even werd opengezet bij de voordeur.
Toen hij dit verhaal had verteld ging ik natuurlijk zelf even kijken of ik wat kon ontdekken. Bleek de connector van de coax voor de helft uit de TV te steken.

Factory reset heb ik al geprobeerd maar doet niets. Ik gok omdat het een UPC OEM product is, dat ze de zenderlijst in de software overriden. Officieel is het natuurlijk ook de bedoeling dat deze boxen niet vrij in omloop zijn zonder geactiveerde smartcard.Jerrythafast schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:19:
[...]
Huh, dat verbaast me wel. Niet gehinderd door enige kennis van de verdere situatie zou ik verwachten dat dat met een factory reset is opgelost. Met netwerk ID 4444 moeten die zenders gewoon andersom komen te staan, tenzij dat ding er helemaal zijn eigen draai aan geeft.
Nope. Verschilt per TV en regio.Jerrythafast schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:51:
[...]
Als je scant op 4444 zitten die SD zenders van RTL en co gewoon op 4 en verder. Als je scant op 5555 zitten ze wel op 928 en verder.
[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Master op 14-08-2016 16:40 ]
Ik heb dit in het verleden al eens geprobeerd bij Ziggo, maar omdat ik er 3 reeds geactiveerd had staan kon ik zelf geen 4 of 5de activeren (Waarom ze die grens nog steeds hanteren
Volgens de medewerker daar was het niet nodig om een smartcard te de-activeren omdat hun nog een 4de en 5de kunnen activeren.
Echter wil ik het zelf in de hand hebben en wil ik de smartcards die ik niet gebruik verwijderen.
Het is uiteindelijk de bedoeling om 1 smartcard te verhuizen naar het account van mijn schoonouders.
Of moet ik gewoon aangeven telefonisch dat ik een kaart wil verhuizen ?
Een nieuwe aanschaffen (kan nog steeds) is onzinnig als ik al kaarten heb liggen.
2250 WP Zuid PVoutput
Waardeloos
Het oude Ziggo (Zesko) platform was veel duidelijker, maar ja ... Liberty Global draait dit platform de nek om.
Ik heb 3 smartcards, 2 staan bij het tabblad "TV Standaard" en de andere staat bij "Digitale TV activatie".
Ook staat bij Tabblad "Digitale TV activatie" de extraopties zoals TV Plus, waarop ik toentertijd geabonneerd ben.
Weet iemand waarom dit is?
Het betreft hier Ziggo in de Haarlemmermeer met een Sony TV.
Verwijderd
Is het jou opgevallen dat in de reclames een was ook maar 10 seconden duurt en dat de was er ook altijd kraakhelder uitkomt.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:39:
Is het jullie ook opgevallen dat Ziggo de boel bedonderd in de huidige tv-reclame? Die ene waarin een man in slaap is gevallen en twee anderen 'm willen doen geloven dat hij via Replay alsnog live de finale kan zien? Op een bepaald moment zie je hoe een van de twee grappenmakers via de tv-gids van de Horizonbox binnen een split second uren terugspoelt naar de uitzending. Zoef! Noooooouuuuuuu, dat duurt bij mij dus echt uren, hè! Die gids is zo traag als stroop! Oplichters!
De tv gids bij mij werkt niet zo snel als ze in de reclame doen voorkomen maar echt uren valt hier wel mee.
Ben trouwens blij dat ze in de reclame de boel versnellen dat scheeld weer in de tijd dat je naar zo'n reclame moet kijken.
AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Verwijderd
Voor zover ik weet krijg je bij een overgang naar een ander (nieuwer) abonnement altijd de lopende korting/actie...? Ik heb anderhalf jaar geleden (of zo) mijn toen nog lopende abonnement omgezet naar een nieuwe met de Horizon box en kreeg toen 6 maanden HBO erbij (zonder er om te vragen ook nog eens). Ik heb toen dus niets opgezegd of gedreigd met opzeggen: gewoon omzetten en klaar. Als jouw abo een verouderd abo is, zul je ook zonder moeite een nieuw abo mét actie krijgen.Ulster Seedling schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:31:
Korting via afdeling opzeggingen werkt nog steedsVoor mijn ouders (die al jaren klant zijn) heb ik geregeld dat ze van Alles-in-1 Plus (€ 57,45) naar Connect & Play Complete (€ 59,95) gaan, waarbij ze de eerste 6 maanden € 34,95 betalen en gratis een nieuwe modem krijgen. Later vandaag ook nog maar voor m’n eigen abonnement proberen
Yup...Ulster Seedling schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:31:
Korting via afdeling opzeggingen werkt nog steedsVoor mijn ouders (die al jaren klant zijn) heb ik geregeld dat ze van Alles-in-1 Plus (€ 57,45) naar Connect & Play Complete (€ 59,95) gaan, waarbij ze de eerste 6 maanden € 34,95 betalen en gratis een nieuwe modem krijgen. Later vandaag ook nog maar voor m’n eigen abonnement proberen
Bellen en zorgen dat je met de afdeling retentie wordt doorverbonden zodra je jaar abonnement voorbij is, is goed voor de bankrekening. Ik doe dit al jaren. Scheelt me alleen bij Ziggo al elk jaar meer dan 100 euro. En dat voor 5 minuten werk... (Normaal gesproken althans. Dit jaar heeft Ziggo er een bende van gemaakt, maar goed: Ook bijna 100 euro extra terug gekregen...)
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Nee, dat geloof ik niet. Ik heb gisteren gebeld en geïnformeerd naar de mogelijkheid om naar Connect & Play Complete te upgraden, en het enige voordeel zou de Horizon Box zijn (ik zou geen korting krijgen en een nieuwe modem was ook niet mogelijk). Na het informeren naar de mogelijkheid om op te zeggen kon er ineens een stuk meerVerwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:49:
[...]
Voor zover ik weet krijg je bij een overgang naar een ander (nieuwer) abonnement altijd de lopende korting/actie...? Ik heb anderhalf jaar geleden (of zo) mijn toen nog lopende abonnement omgezet naar een nieuwe met de Horizon box en kreeg toen 6 maanden HBO erbij (zonder er om te vragen ook nog eens). Ik heb toen dus niets opgezegd of gedreigd met opzeggen: gewoon omzetten en klaar. Als jouw abo een verouderd abo is, zul je ook zonder moeite een nieuw abo mét actie krijgen.
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
[ Voor 89% gewijzigd door Daiov97 op 17-08-2016 22:17 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Dit zijn (als dat er wat toe doet) de waarden uit mijn Ubee:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| Startup Procedure Acquired Downstream Status Completed Upstream Ranging Status Completed Docsis DHCP Status Completed Docsis TFTP Status Completed Docsis TOD Status Completed Security Status Enabled / BPI+ Downstream Bonded Channels Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections 1 Locked QAM256 178000000 Hz 6.0 dBmV 39.4 dB -34 dBc 2 Locked QAM256 186000000 Hz 5.8 dBmV 40.4 dB -37 dBc 3 Locked QAM256 194000000 Hz 5.3 dBmV 40.8 dB -38 dBc 4 Locked QAM256 202000000 Hz 5.1 dBmV 40.3 dB -34 dBc 5 Locked QAM256 210000000 Hz 6.4 dBmV 40.2 dB -33 dBc 6 Locked QAM256 218000000 Hz 6.3 dBmV 40.8 dB -37 dBc 7 Locked QAM256 226000000 Hz 6.0 dBmV 40.3 dB -36 dBc 8 Locked QAM256 234000000 Hz 5.5 dBmV 40.9 dB -33 dBc Correctables Uncorrectables 7 0 Upstream Bonded Channels Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power 1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 43.8 dBmV 2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 43.2 dBmV 3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 42.5 dBmV 4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.5 dBmV Counter T3 Timeout 2 T4 Timeout 0 |
Los van dit TV probleem heb ik al twee keer gemerkt deze week dat ik op de aangesloten Netgear geen internet vanuit de Ubee krijg. Dan moet ik de stekker van de Ubee er even uithalen en terugdoen, dan werkt het wel.
Ik heb al vaker te snel bij Ziggo aan de lijn gehangen terwijl later bleek dat het een probleem in huis was, dat wil ik nu proberen te voorkomen, dus als iemand een idee heeft??
Ja flauw hé die klanten haha.Jerrythafast schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:26:
[...]
Mijn opa vertelde vorige week dat hij een monteur van Ziggo had laten komen vanwege het feit dat zijn TV plots alleen nog maar blokken en strepen gaf (slecht signaal dus). Monteur kwam, keek en kon niks vinden. Volgens mijn opa zou hij het nog bij zijn collega navragenVoor zover ik weet niks meer van vernomen. TV bleek als workaround maar op analoog gezet te zijn zodat hij tenminste nog iets van beeld gaf.
Toen hij dit verhaal had verteld ging ik natuurlijk zelf even kijken of ik wat kon ontdekken. Bleek de connector van de coax voor de helft uit de TV te steken.Even aangedrukt en hij had weer kraakhelder beeld.
Vraagt eerst als het goed is de helpdeskmedewerk(st)er of meneer de kabel wilt nakijken, klant geeft aan: ja hoor zit perfect. Wordt genoteerd voor de monteur.
Monteur komt: zit de kabel er goed in.. klant standaard: ja natuurlijk, de kabel is niet het probleem (is het nooit).
zoon/kleinzoon komt langs: opa, hallo, de kabel zit er niet in.
Scheelt dat de monteur dit niet gezien heeft, anders had de klant kosten van de monteur/ziggo gekregen. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.
knip..Daimen schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:52:
Ik ben de gebrekkige WiFi functie die in de modem zit van de EPC3928 wel zat. Ik weet dat een losse AP dit probleem zo zou oplossen, maar bij andere providers was dit niet nodig. Krijg je alleen die nieuwe context box opgestuurd als je overstapt op 300/30?
Zullen we dit soort adviezen maar niet geven..
[ Voor 34% gewijzigd door Equator op 21-08-2016 10:05 ]
Ik heb er anders twee maanden geleden nog een toegestuurd gekregen als vervanging van mijn meer dan 10 jaar oude Motorola.LopendeVogel schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:04:
[...]
EPC3928 wordt niet meer geleverd naar mijn weten.
Ja, lekker advies om een modem te slopen. Al die modems hebben slechte tot redelijke WiFi. Je wilt wel een upgrade doen van je verbinding voor 5 a 10 euro per maand voor een nieuw modem en een accesspoint van 59 euro is te duur? Dat is toch in een jaar terug verdient?LopendeVogel schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 23:04:
[...]
Haha steek gewoon een smal voorwerp in het modem zodat die niks meer doet, krijg je een nieuwe (recenter model). EPC3928 wordt niet meer geleverd naar mijn weten. Uiteraard niet zeggen als ze vragen wat er aan het handje is: ja er werd mij geadviseerd dat ding te mollen.
Sssst
De upgrade naar 300/30 wil ik juist niet. Vandaar mijn vraag. Wij gebruiken ook vaak de ziggospots en die zijn volgens mij ook niet meer bruikbaar als je de modem in bridge zet.jongetje schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:23:
[...]
Ja, lekker advies om een modem te slopen. Al die modems hebben slechte tot redelijke WiFi. Je wilt wel een upgrade doen van je verbinding voor 5 a 10 euro per maand voor een nieuw modem en een accesspoint van 59 euro is te duur? Dat is toch in een jaar terug verdient?
Het Ziggospots account blijft het volgens mij gewoon doen (moet je wel even de gegevens opschrijven voordat je naar bridge modus gaat), ook al heb je zelf geen wifispot meer. Ik gebruik nog steeds het wifispots account van mijn Ziggo Mobiel wat ik al meer dan een jaar niet meer heb...Daimen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:12:
[...]
De upgrade naar 300/30 wil ik juist niet. Vandaar mijn vraag. Wij gebruiken ook vaak de ziggospots en die zijn volgens mij ook niet meer bruikbaar als je de modem in bridge zet.
In de praktijk gebruik ik het eigenlijk nooit want die ontvangst is net zo slecht als je standaard thuis wifi van Ziggo. Als ik bij iemand op visite ben zit ik niet naar mijn telefoon te turen
[ Voor 19% gewijzigd door jongetje op 18-08-2016 09:24 ]
Het gaat heel simpel om de verbinding tussen de meterkast, die rechtstreeks naar de wantcontactdoos in de kamer gaat (metertje of 4). Dit werkte voorheen goed en op een gegeven moment niet meer.
Zelf al de aansluitingen en wantcontactdoos in de kamer vervangen voor Ziggo gecertificeerd spul.
Echter heb ik alleen Replay TV als ik de kabel rechtstreeks aansluit in de meterkast en de SQ splitter er tussenweg laat.
Na meerdere telefoontjes zijn in chronologische volgorde de volgende zaken vervangen:
- Nieuwe SQ splitter in de meterkast (geen effect, nog steeds alleen Replay TV wanneer ik de splitter weg laat)
- Meerdere herinstallaties/resets (geen effect, nog steeds alleen Replay TV wanneer ik de splitter weg laat)
- Nieuwe kabel tussen de Horizonbox en de wantcontactdoos (geen effect, nog steeds alleen Replay TV wanneer ik de splitter weg laat)
Kortom, volgens mij gaat er iets fout bij de hoofdaansluiting/meterkast aangezien het wel werkt wanneer ik de splitter in de meterkast achterwege laat. Is dit een juiste aanname?
Overigens komt aanstaande maandag eindelijk een monteur om het te bekijken, maar om niet gelijk weer met een kluitje in het riet gestuurd te worden kan wat extra input geen kwaad. (fijn trouwens dat na lange "zeuren" er eindelijk een monteur komt, maar dat dat niet in mijn vakantie van de afgelopen vier weken kon maar dat het mijn gelijk weer een vrije middag ná mijn vakantie kost....)
Nieuwe installaties worden idd zo geleverd... is het laatste type splitter wat Ziggo levert.hardware-lover schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 14:17:
[...]
In een glasvezel-gebied zie je niet zo heel veel nieuwe Ziggo installaties, in mijn geval liep ik er tegenaan omdat kennissen van ons waren verhuisd en die waren bij Ziggo gebleven. De installatie daar zou door een Ziggo monteur zijn gedaan maar dat trek ik zwaar in twijfel aangezien ze het data en TV signaal gesplitst hadden met een radio/TV splitter.
[afbeelding]
Waarbij die splitter was geplaatst op het onderste deel van het aansluitpunt. De bovenste 2 delen zaten nog in de doos [afbeelding]
Ziggo levert beiden;
http://www.allekabels.nl/...retourgeschikt-2-weg.html
http://www.allekabels.nl/...retourgeschikt-2-weg.html
Heb ze allebei getest op m'n DIO en zit geen verschil in signaal kwaliteit (zowel modem als TV).
De SQ zat er ook bij, maar die presteert slecht.
Ben overigens bij de UMU gebleven omdat ik die nog had, dus je hebt niet gedronken en de monteur ook niet
Is de splitter niet het probleem qua upstream dan is het of de kabel in de muur of de wandcontactdoos. Welke zit daarin?
B-Real schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:33:
De afgelopen weken meerdere malen met Ziggo gebeld aangezien mijn Replay TV niet werkt. Ben benieuwd of jullie wellicht een idee hebben waar het "probleem" zit na onderstaande opsommingen.
Het gaat heel simpel om de verbinding tussen de meterkast, die rechtstreeks naar de wantcontactdoos in de kamer gaat (metertje of 4). Dit werkte voorheen goed en op een gegeven moment niet meer.
Zelf al de aansluitingen en wantcontactdoos in de kamer vervangen voor Ziggo gecertificeerd spul.
Echter heb ik alleen Replay TV als ik de kabel rechtstreeks aansluit in de meterkast en de SQ splitter er tussenweg laat.
Na meerdere telefoontjes zijn in chronologische volgorde de volgende zaken vervangen:
- Nieuwe SQ splitter in de meterkast (geen effect, nog steeds alleen Replay TV wanneer ik de splitter weg laat)
- Meerdere herinstallaties/resets (geen effect, nog steeds alleen Replay TV wanneer ik de splitter weg laat)
- Nieuwe kabel tussen de Horizonbox en de wantcontactdoos (geen effect, nog steeds alleen Replay TV wanneer ik de splitter weg laat)
Kortom, volgens mij gaat er iets fout bij de hoofdaansluiting/meterkast aangezien het wel werkt wanneer ik de splitter in de meterkast achterwege laat. Is dit een juiste aanname?
Overigens komt aanstaande maandag eindelijk een monteur om het te bekijken, maar om niet gelijk weer met een kluitje in het riet gestuurd te worden kan wat extra input geen kwaad. (fijn trouwens dat na lange "zeuren" er eindelijk een monteur komt, maar dat dat niet in mijn vakantie van de afgelopen vier weken kon maar dat het mijn gelijk weer een vrije middag ná mijn vakantie kost....)

Wantcontactdoos is een Ziggo gecertificeerde (merk is mij even ontschoten). Niet van Hirschman in elk geval, dat zijn de connectors op de kabels overigens wel. Hier heb ik expres opgelet bij aanschaf.
Ik "hoop" dan maar dat het hem in de splitter zit en dat een simpele versterker de oplossing is. Komt deze voor rekening van Ziggo of voor eigen rekening?
Nou ik ga je veel geluk wensen, mij is het nog nooit geluktDaimen schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:25:
Ik denk dat ik ook maar een belletje naar ziggo ga doen. Hebben nu 1,5 jaar dit abbo en dus denk ik dat een korting er wel in zit. Overstappen naar nieuwste incl horizon box en nieuwe modem

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Als ik dit lees dan denk ik dat je een "los" modem hebt (voormalig Ziggo gebied)? Wat jij merkt sluit aan bij de situatie waarin de Horizon box zijn ingebouwde kabel modem geen verbinding met Ziggo krijgt. Omdat de TV kwaliteit wel goed is (je noemt niets over blokjes) zit het waarschijnlijk aan de upstream kant.B-Real schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:33:
De afgelopen weken meerdere malen met Ziggo gebeld aangezien mijn Replay TV niet werkt. Ben benieuwd of jullie wellicht een idee hebben waar het "probleem" zit na onderstaande opsommingen.
Dit kan aan de onderdelen in de meterkast liggen of aan de kabel in de muur. Ik zou kosten niet accepteren. Andere providers kunnen immers diensten bieden waarbij je ook geen kosten hebt.
Misschien is er een workaround: Staat de Horizon Box zo ingesteld dat hij via wifi met jouw thuisnetwerk verbind? Als je dat doet dan gebruikt hij mogelijk zijn ingebouwde kabel modem niet.
Als hij dat dan nog wel doet voor replaytv dan is het een dom klote ding en moet het kapot
HAha of ben jij een oplichter en werkzaam voor KPN?Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:39:
Is het jullie ook opgevallen dat Ziggo de boel bedonderd in de huidige tv-reclame? Die ene waarin een man in slaap is gevallen en twee anderen 'm willen doen geloven dat hij via Replay alsnog live de finale kan zien? Op een bepaald moment zie je hoe een van de twee grappenmakers via de tv-gids van de Horizonbox binnen een split second uren terugspoelt naar de uitzending. Zoef! Noooooouuuuuuu, dat duurt bij mij dus echt uren, hè! Die gids is zo traag als stroop! Oplichters!
Jij doet iets grandioos fout als het bij jou ECHT UREN duurt. Bij mij is alles instant, ook dag wisselen
De ''oplossingen'' zijn hier al meerdere malen aangekaart, echter niemand wilt de bekabeling nakijken dus dan houd het op
Die Horizon vraagt gewoon veel van je lijn en dus ook een zeer strakke lijn, ga je ermee lopen ''klote'' dan ga je lekker uren zitten wachten op een tv gids ja.
Bij mij loopt het min of meer zoals op de reclame, uiteraard kunnen hun niet zoeken naar de zender en etc etc dat staat gewoon ''klaar'', duh...
Zoiets als; een shirt in een bak olie gooien, daarna nog even de fik erin, daarna de wasmachine in en het is weer spierwit. huhu. Maar dat doet Ziggo niet
Ik heb een EPC3925 en die geeft ook geen goed wifi. Ook niet als ik in mijn woonkamer zit met de modem op 10 meter afstand.Daimen schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 21:52:
Ik ben de gebrekkige WiFi functie die in de modem zit van de EPC3928 wel zat. Ik weet dat een losse AP dit probleem zo zou oplossen, maar bij andere providers was dit niet nodig. Krijg je alleen die nieuwe context box opgestuurd als je overstapt op 300/30?

3 dingen wat je kan doen:ANdrode schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:44:
[...]
Als ik dit lees dan denk ik dat je een "los" modem hebt (voormalig Ziggo gebied)? Wat jij merkt sluit aan bij de situatie waarin de Horizon box zijn ingebouwde kabel modem geen verbinding met Ziggo krijgt. Omdat de TV kwaliteit wel goed is (je noemt niets over blokjes) zit het waarschijnlijk aan de upstream kant.
Dit kan aan de onderdelen in de meterkast liggen of aan de kabel in de muur. Ik zou kosten niet accepteren. Andere providers kunnen immers diensten bieden waarbij je ook geen kosten hebt.
Misschien is er een workaround: Staat de Horizon Box zo ingesteld dat hij via wifi met jouw thuisnetwerk verbind? Als je dat doet dan gebruikt hij mogelijk zijn ingebouwde kabel modem niet.
Als hij dat dan nog wel doet voor replaytv dan is het een dom klote ding en moet het kapot
- Horizon op de fabrieksinstellingen zetten
- Bekabeling goed controleren (liefst vernieuwen, maar is volgens mij al gedaan nav dit probleem?)
- Eventuele splitters/versterkers ertussenuit halen zodat je een direct verbinding hebt.
Zo sluit je in ieder geval eventuele kosten uit (precies zoals bij andere providers, een andere provider laat echt geen monteur kosteloos komen als je eigen kabel stuk is)
Ps ik heb een los modem, mijn Hzn heeft nergens verbinding mee, behalve met de (tv) coax en dat is het. HZN hoeft met geen wifi of wat voor zooi dan ook verbonden te zijn om Replay te gebruiken..
Het is volgens mij altijd al Ziggo gebied geweest, maar heb idd wel een los modem in de meterkast staan voor het internet en het ingebouwde modem in de Horizon Box gebruik ik niet.ANdrode schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:44:
[...]
Als ik dit lees dan denk ik dat je een "los" modem hebt (voormalig Ziggo gebied)? Wat jij merkt sluit aan bij de situatie waarin de Horizon box zijn ingebouwde kabel modem geen verbinding met Ziggo krijgt. Omdat de TV kwaliteit wel goed is (je noemt niets over blokjes) zit het waarschijnlijk aan de upstream kant.
TV kwaliteit is inderdaad ook gewoon goed. Het is enkel Replay TV en zender/programma informatie welke niet werkt (TV gids doet het wél, maar de beschrijving van een programma/film zie ik niet).
Volgens mij maakt de Horizon Box ook geen verbinding met mijn thuisnetwerk, heb ik volgens mij nooit ingesteld namelijk.
Wordt dus afwachten komende maandag wat de monteur er van gaat vinden. Hopelijk is het iemand met verstand van zaken én is hij/zij behulpzaam. Ik zal hem/haar gelijk bij binnenkomst maar een bak koffie voorzetten om mee te beginnen
Deze drie punten zijn allemaal al meerdere keren uitgevoerd en het werkt alleen in het geval van punt 3, als alles rechtstreeks is aangesloten.LopendeVogel schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:54:
[...]
3 dingen wat je kan doen:
- Horizon op de fabrieksinstellingen zetten
- Bekabeling goed controleren (liefst vernieuwen, maar is volgens mij al gedaan nav dit probleem?)
- Eventuele splitters/versterkers ertussenuit halen zodat je een direct verbinding hebt.
Zo sluit je in ieder geval eventuele kosten uit (precies zoals bij andere providers, een andere provider laat echt geen monteur kosteloos komen als je eigen kabel stuk is)
Ps ik heb een los modem, mijn Hzn heeft nergens verbinding mee, behalve met de (tv) coax en dat is het. HZN hoeft met geen wifi of wat voor zooi dan ook verbonden te zijn om Replay te gebruiken..
Mijn Horizonbox is ook uitsluitend verbonden coax met de wantcontactdoos. Het hele WiFi gebeuren van de Horizonbox gebruik ik niet
[ Voor 23% gewijzigd door B-Real op 18-08-2016 11:04 ]
Klopt vandaar tot al jaren vrijwel elke elektronica winkel routers verkoopt, dat is niet om jou te pesten maar om jou te helpen aan een beter wifi signaal.Willem30 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:52:
[...]
Ik heb een EPC3925 en die geeft ook geen goed wifi. Ook niet als ik in mijn woonkamer zit met de modem op 10 meter afstand.Alle kanalen al geprobeerd. Laatst eens gebeld met Ziggo en toen zagen ze dat er een nieuwere firmware update beschikbaar. Helaas hielp dat ook weinig en kon de medewerker er verder niks aan doen.
Kan tegenwoordig ook bij Ziggo met een niet-goed geld-terug garantie, en een gratis monteur die voor jou een betere WiFi router komt installeren?
Hoewel 10 meter afstand wel weinig is, maar zeer zeker niet vreemd...
Ik kan er binnen 5 minuten voor zorgen dat ik nog maar 0,5meter bereik heb ipv de ~50 die ik nu heb. Dat ligt echt niet aan die mooie Asus wat ik op de Technicolor van UPC aangesloten heb.. Mijn schoonvader snapte ook niet dat zijn WiFi zo slecht was, hij was zo slim om het modem achter de verwarming te zetten. Nu is dit een voorkomende situatie en ook direct het beste voorbeeld om slecht WiFi te krijgen.
Er zijn helaas zeer veel factoren wat het wifi verstoort en dat zal alleen maar erger worden.
De functies die jij opnoemt, die werken niet - slecht wanneer je een niet-retourgeschikte versterker hebt. Heb jij toevallig een ''versterker/1of andere splitter''? Want let hiermee op, als jij die hebt, dan ga je voor de monteur betalen als blijkt dat die de boosdoener is.B-Real schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:01:
[...]
Het is volgens mij altijd al Ziggo gebied geweest, maar heb idd wel een los modem in de meterkast staan voor het internet en het ingebouwde modem in de Horizon Box gebruik ik niet.
TV kwaliteit is inderdaad ook gewoon goed. Het is enkel Replay TV en zender/programma informatie welke niet werkt (TV gids doet het wél, maar de beschrijving van een programma/film zie ik niet).
Volgens mij maakt de Horizon Box ook geen verbinding met mijn thuisnetwerk, heb ik volgens mij nooit ingesteld namelijk.
Wordt dus afwachten komende maandag wat de monteur er van gaat vinden. Hopelijk is het iemand met verstand van zaken én is hij/zij behulpzaam. Ik zal hem/haar gelijk bij binnenkomst maar een bak koffie voorzetten om mee te beginnen
Ik zie dat je je post aangepast hebt, en het lijkt dus dat ik volledig gelijk heb met deze reactie? Het werkt WEL indien jij het rechtstreeks aansluit?
Dan zou ik de monteur annuleren want die gaat je geld kosten (zit in je ''eigen'' bekabeling dus). Uiteraard alleen, als ik inderdaad gelijk heb met mijn huidige reactie.
Zelfde situatie:
ik koop een dell laptop met 4 usb poorten, ze werken perfect wanneer ik daar mijn toetsenbord/muis/printer aan hang. Zodra ik een usb hub ertussen zet werkt het niet goed, dus bel ik maar Dell op want er is iets mis met de laptop..
Klopt niet, dat gaat me geld kosten, laptop is perfect, het is de usb hub, net als bij Ziggo?
[ Voor 23% gewijzigd door LopendeVogel op 18-08-2016 11:08 ]
Er zit geen versterker tussen.LopendeVogel schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:04:
[...]
De functies die jij opnoemt, die werken niet - slecht wanneer je een niet-retourgeschikte versterker hebt. Heb jij toevallig een ''versterker/1of andere splitter''? Want let hiermee op, als jij die hebt, dan ga je voor de monteur betalen als blijkt dat die de boosdoener is.
Het is puur: hoofdaansluiting in meterkast > ziggo SQ splitter > originele coax kabel (ononderbroken, met nieuwe aansluitingen) > wantcontactdoos in de kamer (nieuw, Ziggo gecertificeerd) > ziggo coax kabel naar de Horizon box
Maar je gaf aan dat punt 3 wel alles laat werken ( direct aangesloten )..B-Real schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:08:
[...]
Er zit geen versterker tussen.
Het is puur: hoofdaansluiting in meterkast > ziggo SQ splitter > originele coax kabel (ononderbroken, met nieuwe aansluitingen) > wantcontactdoos in de kamer (nieuw, Ziggo gecertificeerd) > ziggo coax kabel naar de Horizon box
Dan zit het toch in je eigen thuis situatie?
Kortom, om het dan hopelijk wel duidelijk te krijgen:
Zijn er problemen met het signaal tot aan je eerste aansluit punt(meterkast) zijn er geen kosten. Zijn er problemen na het eerste aansluitpunt = betalen voor de monteur.
Is de horizon stuk = gratis monteur
Bij jou is het niet de Horizon, want alles werkt wanneer je het direct aansluit..
Enige logische conclusie die ik eruit kan halen is dat je gaat betalen voor de monteur, want het ligt niet aan Ziggo.
Stel het is de wantcontactdoos in de woonkamer = betalen voor monteur, dat is NIET door Ziggo aangelegd, die gaan bij jou TOT de meterkast.
Ik snap het probleem niet haha, je kan er zelf voor zorgen dat alles werkt ( door het direct aan te sluiten ) maar zodra je de gehele poespas wat ertussen zit gebruikt, werkt het ineens niet.. Conclusie, het is de poespas ertussen, wat NIET van Ziggo is, dat resulteert in monteur kosten. Ziggo heeft die aansluiting in jouw woonkamer nooit aangelegd.
Mijn voorbeeld over de Dell laptop past dus precies in jou straatje thuis
[ Voor 52% gewijzigd door LopendeVogel op 18-08-2016 11:15 ]
Overigens maken de kosten mij in die zin niet heel veel uit, het moet gaan werken en ik kom er zelf blijkbaar niet uit aangezien ik naar mijn mening zelf alle voor de hand liggende zaken al vervangen heb.
Ik heb geen flauw idee waar het zwakke punt zit en wat er dan alsnog/opnieuw vervangen moet worden.
Dit is lekker makkelijk redeneren natuurlijk. Als ik het rechtstreeks aansluit zonder de Ziggo SQ splitter dan heb ik geen internet natuurlijk, ook niet echt een oplossing lijkt meIk snap het probleem niet haha, je kan er zelf voor zorgen dat alles werkt ( door het direct aan te sluiten ) maar zodra je de gehele poespas wat ertussen zit gebruikt, werkt het ineens niet.. Conclusie, het is de poespas ertussen, wat NIET van Ziggo is, dat resulteert in monteur kosten. Ziggo heeft die aansluiting in jouw woonkamer nooit aangelegd.
[ Voor 39% gewijzigd door B-Real op 18-08-2016 11:21 ]
Als eventuele kosten niks uitmaken (hoewel die wel mee zullen vallen) dan zou ik het gewoon de monteur allemaal netjes laten aansluiten.B-Real schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:19:
Klopt, direct aangesloten werkt het wel. Duurt overigens zeker een dag voordat Replay TV dan geladen is en werkt.
Overigens maken de kosten mij in die zin niet heel veel uit, het moet gaan werken en ik kom er zelf blijkbaar niet uit aangezien ik naar mijn mening zelf alle voor de hand liggende zaken al vervangen heb.
Ik heb geen flauw idee waar het zwakke punt zit en wat er dan alsnog/opnieuw vervangen moet worden.
[...]
Dit is lekker makkelijk redeneren natuurlijk. Als ik het rechtstreeks aansluit zonder de Ziggo SQ splitter dan heb ik geen internet natuurlijk, ook niet echt een oplossing lijkt me
Ik heb dat ook bij mijn nieuwe woning gedaan, bouwvakkers, loodgieters alles liep door elkaar, daar kon ook nog wel een UPC monteur bij om alles aan te leggen tegen betalen.
Maar goed het was dan min of meer een waarschuwing (ik was even ''bang'' dat je zou denken dat het niet aan jouw situatie zou liggen en de monteur dus gratis zou zijn, maar dat is in deze niet het geval lijkt mij).
Ik zie wederom een edit, houd dit in dat jij achter het probleem bent: de SQ splitter??
Een storing met UPC/Ziggo diensten is de makkelijkste storing om te achterhalen waar het zit namelijk (een computer is wel 100x moeilijker..)
Heb je niet nog zo'n andere soortgelijke splitter liggen waar je 1tv en 1 modem op kan aansluiten?
Het is uiteraard ook heel makkelijk redeneren want er is niks moeilijks aan om erachter te komen waar de storing zit en eventuele monteur kosten uit te sluiten.
Persoonlijk zou ik het zonde vinden als er een monteur komt en bijv even de SQ splitter omwisselt en laat zien dat alles perfect werkt.. Betaal je circa 50 euro, voor 30 sec werk.
[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 18-08-2016 11:30 ]
Als iemand nog iets weet wat ik alsnog kan uitproberen voordat de monteur maandag op de stoep staat dan hoor ik het graag
Net even de kosten van de monteur opgezocht (hebben ze het aan de telefoon overigens nooit over gehad). 40eu voor een uurtje en daarna 10eu per kwartier valt idd allemaal wel te overzien.
EXCL materiaalkostenB-Real schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:30:
Nou ik heb nog steeds het vermoeden dat het niet aan mijn situatie kan liggen, aangezien ik (op de coax kabel in de muur na en de hoofdaansluiting zelf) al het relevante vervangen heb en de rest bij Ziggo vandaan komt. Hoewel het vervangen geen rocket science is kan daar natuurlijk nog steeds iets fout in zitten. Overigens is mijn vermoeden wel iets getemperd na de conversatie hier hoor
Als iemand nog iets weet wat ik alsnog kan uitproberen voordat de monteur maandag op de stoep staat dan hoor ik het graag
Net even de kosten van de monteur opgezocht (hebben ze het aan de telefoon overigens nooit over gehad). 40eu voor een uurtje en daarna 10eu per kwartier valt idd allemaal wel te overzien.
Ik heb mijn vorige post een edit gegeven, want het lijkt mij dat jij onbewust zelf ook al weet waar het probleem zit.
Je zegt dat alles perfect werkt zodra je de SQ splitter weghaalt, echter zit je dan zonder internet. Mijn conclusie zou dan per direct zijn: SQ splitter is niet goed, niet goed bevestigd oid.
Dat jij nog altijd aan de Ziggo kant denkt snap ik niet, je kan er zelf namelijk voor zorgen dat het wel werkt. Als daadwerkelijk aan de Ziggo kant het probleem zou zitten, dan kon jij er niet zo 1,2,3 voor zorgen dat Replay en alles wel werkt...
Raar ook dat de helpdesk medewerk(st)er niet even gezegd heeft: als je het direct aansluit en het werkt wel, dan ligt het niet aan ons (ziggo). Want dat is gewoon een feit..
Ik heb je nu zoveel info gegeven, echter zeg jij doodleuk: als er iemand anders is met een oplossing hoor ik het graag...
Ik heb je een aantal keer verteld wat je moet doen, maar dat wil je niet lijkt wel.. Je wilt kennelijk van iemand anders horen: het ligt niet aan jou het ligt aan ziggo..
[ Voor 8% gewijzigd door LopendeVogel op 18-08-2016 11:36 ]
Verkeerd bevestigd zou kunnen, maar het lijkt mij dat deze er maar op één manier op gezet kan worden. Daarnaast is deze al een aantal keren eraf geweest en dat zou betekenen dat ik hem telkens er weer verkeerd op gezet heb. Zou overigens best kunnen dat ik dat een aantal keren fout heb gedaan, maar waarschijnlijk lijkt het mij niet.
Zal vanavond voor de zekerheid alles nogmaals checken, en de SQ splitters nog eens omwisselen. Ik heb zelfs nog een UMU splitter liggen (die zat er op toen ik in de woning kwam) en zal die ook nog eens proberen voor de zekerheid.
Ben ik met je eens, maar je snapt hopelijk ook mijn kant van het verhaal aangezien ik zelf ook al het nodige heb gedaan/vervangen?Dat jij nog altijd aan de Ziggo kant denkt snap ik niet, je kan er zelf namelijk voor zorgen dat het wel werkt. Als daadwerkelijk aan de Ziggo kant het probleem zou zitten, dan kon jij er niet zo 1,2,3 voor zorgen dat Replay en alles wel werkt...
Het kan nog steeds dat het signaal (erg) marginaal is. Een verouderd AOP of een matige splitter kunnen het probleem veroorzaken. Dat Ziggo kiest voor een inferieure architectuur waarbij je op meerdere plekken, waaronder de woonkamer, een signaal moet hebben dat goed genoeg is voor een modem is hun keuze.LopendeVogel schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:34:
[...]
Ik heb je nu zoveel info gegeven, echter zeg jij doodleuk: als er iemand anders is met een oplossing hoor ik het graag...
Ik heb je een aantal keer verteld wat je moet doen, maar dat wil je niet lijkt wel.. Je wilt kennelijk van iemand anders horen: het ligt niet aan jou het ligt aan ziggo..
Als die kabel binnenhuis goed genoeg is (lijkt het hier op als ik het lees) dan ligt het toch aan de AOP/Splitter/brak modem in Horizon box. Allemaal componenten waar ziggo voor kiest met hun architectuur en waar je de inspanning niet volledig op de klant kan afwentelen.
In de praktijk lees je in dit topic ook niet dat iemand moest betalen... Zodra Ziggo klanten laat betalen voor signaal problemen die niet volledig aan de klant liggen gaan klanten "stemmen met hun voeten".
@B-Real: Welke signaal waarden zie je in de web interface van horizon box? Dat zit waarschijnlijk ergens in de UI bij 'Connection -> Upstream'
[ Voor 9% gewijzigd door ANdrode op 18-08-2016 11:54 ]
Dat zal vast liggen aan de interne bekabeling want die is inmiddels ook alweer 10+ jaar oud. Die hebben we dus geprobeerd te vervangen, maar de coax-kabel zit echt muur en muurvast. Trekveer erbij, niks helpt, we krijgen die oude kabel niet uit zijn buis. Heeft iemand hier toevallig een dikke tip hoe je dit soort problemen op kunt lossen? Een losse kabel is logischerwijs geen oplossing
Nee, merp!
Vrouw aan telefoon vertelde mij dat ze voor hetzelfde bedrag over kon zetten naar Connect Complete en Play Start. Precies hetzelfde pakket, maar ik zou dan een standaard mediabox en een nieuwe modem krijgen. Dat leek mij prima, aangezien een Horizon toch te veel opties heeft voor het beetje tv dat wij hier kijken. Ze zou mij nog even doorverbinden met de technische dienst voor het maken van de afspraak levering van het modem. Ik kreeg iemand aan de lijn, die het al raar vond dat diegene de afspraak zou moeten maken. Vervolgens zei hij dat wij niet eens in aanmerking konden komen voor een nieuw modem.
Conclusie: abbo omgezet naar nieuw pakket, standaard mediabox extra, maar het belangrijkste: geen nieuw modem...
En jij wilt kennelijk niet lezen dat ik je informatie zeker wel ter harte neem en het een en ander nogmaals ga controleren, tevens verdraai je mijn woorden.Ik heb je nu zoveel info gegeven, echter zeg jij doodleuk: als er iemand anders is met een oplossing hoor ik het graag...
Alleen heeft niemand de wijsheid in pacht en vraag ik normaal of er anderen zijn die er nog een gedachte over hebben. Of het nou allemaal aan mij ligt of aan Ziggo maakt mij (nogmaals) daarin niet uit.
Echt, ik neem je reacties ter harte maar de toon waarop je communiceert begint me wel steeds iets meer tegen te staan.
Ik ben nu niet thuis, dus dat ga ik vanavond even opzoekenANdrode schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:52:
[...]
Het kan nog steeds dat het signaal (erg) marginaal is. Een verouderd AOP of een matige splitter kunnen het probleem veroorzaken. Dat Ziggo kiest voor een inferieure architectuur waarbij je op meerdere plekken, waaronder de woonkamer, een signaal moet hebben dat goed genoeg is voor een modem is hun keuze.
Als die kabel binnenhuis goed genoeg is (lijkt het hier op als ik het lees) dan ligt het toch aan de AOP/Splitter/brak modem in Horizon box. Allemaal componenten waar ziggo voor kiest met hun architectuur en waar je de inspanning niet volledig op de klant kan afwentelen.
In de praktijk lees je in dit topic ook niet dat iemand moest betalen... Zodra Ziggo klanten laat betalen voor signaal problemen die niet volledig aan de klant liggen gaan klanten "stemmen met hun voeten".
@B-Real: Welke signaal waarden zie je in de web interface van horizon box? Dat zit waarschijnlijk ergens in de UI bij 'Connection -> Upstream'
Ziggo is al drie keer langs geweest en het leek opgelost. Wat ze meten in huis is goed.
Wat er gebeurd: een beetje surfen en niets aan de hand. Iets downloaden of streamen en geen verbinding meer. Ik moet wifi uit en inschakelen of router uit en aan doen wil het werken.
Je kunt de router de schuld geven, daar heb ik inmiddels Unify AP's voor opgehangen. Daarnaast loopt Apple TV bedraad richting Ziggo modem net zo goed vast.
Het lijkt dus aan Ziggo te liggen. Of het modem of aan iets buiten mijn huis. Kan ik nog iets doen? Iemand ervaringen mee? Elke dag een paar keer stekkers er uit is geen doen.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Storingsmonteur is INCL materiaalkosten muv een versterker. Een SQ zorgt voor extra demping waardoor hij net over de grens getilt kan worden qua retoursignaal. Het is dus niet zeker of het probleem zeker hierin zit.LopendeVogel schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 11:34:
[...]
EXCL materiaalkosten
Ik heb mijn vorige post een edit gegeven, want het lijkt mij dat jij onbewust zelf ook al weet waar het probleem zit.
Je zegt dat alles perfect werkt zodra je de SQ splitter weghaalt, echter zit je dan zonder internet. Mijn conclusie zou dan per direct zijn: SQ splitter is niet goed, niet goed bevestigd oid.
Post de upstream volgens Androde zijn post hier even direct en via je normale installatie. Even het verschil bekijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Jim423 op 18-08-2016 15:38 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Klopt het kan wat jij zegt, het kan zijn dat de splitter net voor de demping zorgt waardoor het niet werkt, kan..Jim423 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:37:
[...]
Storingsmonteur is INCL materiaalkosten muv een versterker. Een SQ zorgt voor extra demping waardoor hij net over de grens getilt kan worden qua retoursignaal. Het is dus niet zeker of het probleem zeker hierin zit.
Post de upstream volgens Androde zijn post hier even direct en via je normale installatie. Even het verschil bekijken.
Neemt niet weg dat het zelf uit te sluiten is...
Welk type modem heb je?THE_BASE schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:04:
Ik weet het even niet meer: mijn internet lijkt steeds vast te lopen. Even stekker uit routers en het werkt weer.
Ziggo is al drie keer langs geweest en het leek opgelost. Wat ze meten in huis is goed.
Wat er gebeurd: een beetje surfen en niets aan de hand. Iets downloaden of streamen en geen verbinding meer. Ik moet wifi uit en inschakelen of router uit en aan doen wil het werken.
In de log wel veel T3/T4 errors te vinden.
https://gyazo.com/c3740b1239657bc1fa5d02e7a9583092
https://gyazo.com/9298be340db6d49355ed2b6118f3cf43
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
EDIT: modem is enkele maanden geleden vervangen door monteur, alle signaalwaarden e.d. leken prima.
[ Voor 8% gewijzigd door Neehoor op 18-08-2016 16:56 ]
Die T3/T4 errors zijn het logische gevolg van opnieuw opstarten van het modem. Zegt dus niet zoveel tenzij jij dat modem niet hebt herstart, dan weet je ook meteen wat het probleem is (stroomvoorziening). Hoe zien je signaalwaardes eruit?Neehoor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:54:
Sinds kort weer erg veel korte uitval van het internet met het Technicolor modem. Na het resetten van het modem werkt het internet weer even, soms enkele minuten en soms een paar uur en soms zelfs een paar dagen voordat het modem weer vastloopt. Kabels binnenhuis gecontroleerd en daar lijkt het niet aan te liggen, zijn ook relatief nieuw (Hirshmann CAT6a).
In de log wel veel T3/T4 errors te vinden.
https://gyazo.com/c3740b1239657bc1fa5d02e7a9583092
https://gyazo.com/9298be340db6d49355ed2b6118f3cf43
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
EDIT: modem is enkele maanden geleden vervangen door monteur, alle signaalwaarden e.d. leken prima.
Nee, merp!
Startup ProcedurePauseBreak schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:00:
[...]
Die T3/T4 errors zijn het logische gevolg van opnieuw opstarten van het modem. Zegt dus niet zoveel tenzij jij dat modem niet hebt herstart, dan weet je ook meteen wat het probleem is (stroomvoorziening). Hoe zien je signaalwaardes eruit?
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 87 6952000 340000000 Hz 4.3 dBmV 39.8 dB
2 Locked QAM256 73 6952000 228000000 Hz 3.7 dBmV 41.1 dB
3 Locked QAM256 74 6952000 236000000 Hz 3.8 dBmV 41.8 dB
4 Locked QAM256 75 6952000 244000000 Hz 3.8 dBmV 41.8 dB
5 Locked QAM256 76 6952000 252000000 Hz 3.9 dBmV 41.4 dB
6 Locked QAM256 77 6952000 260000000 Hz 3.8 dBmV 41.4 dB
7 Locked QAM256 78 6952000 268000000 Hz 3.9 dBmV 40.1 dB
8 Locked QAM256 79 6952000 276000000 Hz 3.9 dBmV 38.6 dB
9 Locked QAM256 80 6952000 284000000 Hz 3.9 dBmV 37.5 dB
10 Locked QAM256 81 6952000 292000000 Hz 4.2 dBmV 37.6 dB
11 Locked QAM256 82 6952000 300000000 Hz 4.2 dBmV 37.9 dB
12 Locked QAM256 83 6952000 308000000 Hz 4.3 dBmV 38.8 dB
13 Locked QAM256 84 6952000 316000000 Hz 4.1 dBmV 39.5 dB
14 Locked QAM256 85 6952000 324000000 Hz 4.1 dBmV 39.7 dB
15 Locked QAM256 86 6952000 332000000 Hz 4.3 dBmV 39.8 dB
16 Locked QAM256 88 6952000 348000000 Hz 4.3 dBmV 40.6 dB
Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 51.0 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 48.5 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 49.0 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 49.5 dBmV
CM IP Address Duration Expires
---.---.---.--- D: -- H: -- M: -- S: -- --- --- -- --:--:-- ----
Modem is inderdaad meerdere malen door mij opnieuw opgestart en naar fabrieksinstellingen gezet. Zal dus niet liggen aan de stroomvoorziening. Wat ik ook merk is dat als het internet down is als ik de Horizonbox aanzet (staat normaal op standby of uit) dat het internet ook weer even terug is.
[ Voor 6% gewijzigd door Neehoor op 18-08-2016 17:15 ]
Downstream is okNeehoor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:12:
[...]
Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 87 6952000 340000000 Hz 4.3 dBmV 39.8 dB
2 Locked QAM256 73 6952000 228000000 Hz 3.7 dBmV 41.1 dB
3 Locked QAM256 74 6952000 236000000 Hz 3.8 dBmV 41.8 dB
4 Locked QAM256 75 6952000 244000000 Hz 3.8 dBmV 41.8 dB
5 Locked QAM256 76 6952000 252000000 Hz 3.9 dBmV 41.4 dB
6 Locked QAM256 77 6952000 260000000 Hz 3.8 dBmV 41.4 dB
7 Locked QAM256 78 6952000 268000000 Hz 3.9 dBmV 40.1 dB
8 Locked QAM256 79 6952000 276000000 Hz 3.9 dBmV 38.6 dB
9 Locked QAM256 80 6952000 284000000 Hz 3.9 dBmV 37.5 dB
10 Locked QAM256 81 6952000 292000000 Hz 4.2 dBmV 37.6 dB
11 Locked QAM256 82 6952000 300000000 Hz 4.2 dBmV 37.9 dB
12 Locked QAM256 83 6952000 308000000 Hz 4.3 dBmV 38.8 dB
13 Locked QAM256 84 6952000 316000000 Hz 4.1 dBmV 39.5 dB
14 Locked QAM256 85 6952000 324000000 Hz 4.1 dBmV 39.7 dB
15 Locked QAM256 86 6952000 332000000 Hz 4.3 dBmV 39.8 dB
16 Locked QAM256 88 6952000 348000000 Hz 4.3 dBmV 40.6 dB
Upstream Channel
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 51.0 dBmV
CM IP Address Duration Expires
---.---.---.--- D: -- H: -- M: -- S: -- --- --- -- --:--:-- ----
Upstream is niet ok
Wat voor een AOP en splitter heb je? (ding waar groene kabel op aansluit van buitenaf)
Oei dat klinkt niet best, AOP is enkele maanden geleden bij het leveren van het nieuwe modem vervangen. Het is een Tratec FRA-752/N en SQ601 splitter. Wat is er niet goed aan de signaalwaarden van de upload? Dacht dat tussen 44 en 50 acceptabel was. Verschilt trouwens best wat zie ik qua metingen, nu:ArcticWolf schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:15:
[...]
Downstream is ok
Upstream is niet oktijd voor een monteur
![]()
Wat voor een AOP en splitter heb je? (ding waar groene kabel op aansluit van buitenaf)
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 49.5 dBmV
[ Voor 30% gewijzigd door Neehoor op 18-08-2016 17:25 ]
Modem zit wel helemaal op de linker (onversterkte) poort niet? Heeft een monteur die Tratec aangesloten?Neehoor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:18:
[...]
Oei dat klinkt niet best, AOP is enkele maanden geleden bij het leveren van het nieuwe modem vervangen. Het is een Tratec FRA-752/N en SQ601 splitter. Wat is er niet goed aan de signaalwaarden van de upload? Dacht dat tussen 44 en 50 acceptabel was. Verschilt trouwens best wat zie ik qua metingen, nu:
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 49.5 dBmV
Probleem zit hem in de upstream waardes dat deze rond 49 zitten en zelfs 1 op 51dBmV... dan schakelt het modem soms terug en dan krijg je timeouts.
Deze moeten idealiter op <49 zitten.
Als het zoveel fluctueert dan zit ergens een kink in de kabel, kan aan jou kant liggen (AOP) of aan Ziggo's kant (straatkast/versterker).
[ Voor 31% gewijzigd door ArcticWolf op 18-08-2016 17:28 ]
Ziet er volgens mij prima uit toch? Monteur heeft inderdaad de Tratec aangesloten.ArcticWolf schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:25:
[...]
Modem zit wel helemaal op de linker (onversterkte) poort niet? Heeft een monteur die Tratec aangesloten?
Probleem zit hem in de upstream waardes dat deze rond 49 zitten en zelfs 1 op 51dBmV... dan schakelt het modem soms terug en dan krijg je timeouts.
Deze moeten idealiter op <49 zitten.
Als het zoveel fluctueert dan zit ergens een kink in de kabel, kan aan jou kant liggen (AOP) of aan Ziggo's kant (straatkast/versterker).

Zal in ieder geval nog eens alle kabels controleren, contact opnemen met buurtbewoners of zij dezelfde problemen ervaren en daarna Ziggo maar eens bellen.
EDIT: Kabels nog eens goed aangedraaid, zou dit toeval zijn of fluctueren deze waardes sowieso veel?
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 48.0 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 47.5 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 48.0 dBmV
[ Voor 17% gewijzigd door Neehoor op 18-08-2016 17:45 ]
Je zei niet dat je modem rechtsstreeks op een SQ zatNeehoor schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 17:34:
[...]
Ziet er volgens mij prima uit toch? Monteur heeft inderdaad de Tratec aangesloten.
[afbeelding]
Zal in ieder geval nog eens alle kabels controleren, contact opnemen met buurtbewoners of zij dezelfde problemen ervaren en daarna Ziggo maar eens bellen.
EDIT: Kabels nog eens goed aangedraaid, zou dit toeval zijn of fluctueren deze waardes sowieso veel?
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 48.0 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 47.5 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 48.0 dBmV

De demping op je upstream kanaal is dan minder groot.
En nee, je waardes zouden niet zoveel mogen fluctueren... de CMTS geeft dus door dat je modem steeds op een andere waarde moet gaan zenden, is niet heel erg stabiel dus.
Upstream Channel
1 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.9 dBmV
2 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 42.0 dBmV
3 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 42.0 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 43.5 dBmV
De grootste fluctuaties die ik zie zijn rond de 0.1-0.2dBmV. Overigens ook op de downstreamkanalen. Dat is allemaal erg stabiel.
Nee, merp!
Dit topic is gesloten.