Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Thanks voor alle reacties. Het was een beetje een preliminary rant, want ik heb inderdaad niet getest of het aan m'n wifi ligt, welke overigens 5GHz is. De reden waarom ik denk dat het haast niet aan m'n eigen setup kan liggen, is omdat ik het pas sinds kort merk en er is hier niets veranderd.

Anyway, ik ga vanavond de UTP kabels eens opzoeken op zolder. :)

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:54

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:44:
[...]

Het verschilt dan ook redelijk per wijk. Ik heb er ook geen last van (300 abo), maar de capaciteit is idd niet echt toereikend in sommige gebieden, sowieso trekt 1x 500Mbit al meer dan de helft van de capaciteit :X
Tsja, dat krijg je als je wijkaansluitingen nog steeds op 1GBit hebt draaien natuurlijk. Dat was beginjaren 2000 voldoende maar dat had allang 10GBit moeten zijn. Ziggo is natuurlijk niet de enige die met dit soort capaciteitsproblemen kampt, maar dat ik in Groningen tijdens de avonduren beter via 4G kon internetten dan via de kabel is wel erg schrijnend.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:11
ArcticWolf schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:44:
[...]

Het verschilt dan ook redelijk per wijk. Ik heb er ook geen last van (300 abo), maar de capaciteit is idd niet echt toereikend in sommige gebieden, sowieso trekt 1x 500Mbit al meer dan de helft van de capaciteit :X
Ik woon in een nieuwbouw wijk, dus dat zit hier wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

wvkreg schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:48:
[...]

R7800 is ook een aanrader en momenteel in aanbieding :-)
Groot voordeel van de R7000 is dat hij geschikt is voor xwrt-vortex.
Netgear was aardig aan het klooien met de R7000 firmware en ik ben toen overgestapt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53
hjs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

Groot voordeel van de R7000 is dat hij geschikt is voor xwrt-vortex.
Netgear was aardig aan het klooien met de R7000 firmware en ik ben toen overgestapt. _/-\o_
Tja en op de R7800 kun je DDWRT installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:59:
[...]

Ik woon in een nieuwbouw wijk, dus dat zit hier wel goed.
Dat ligt eraan of Ziggo jou segment heeft gesplitst of het aantal kanalen heeft verhoogd met het oog op de toekomst, als je pech hebt dus niet :>
PauseBreak schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:58:
[...]

Tsja, dat krijg je als je wijkaansluitingen nog steeds op 1GBit hebt draaien natuurlijk. Dat was beginjaren 2000 voldoende maar dat had allang 10GBit moeten zijn. Ziggo is natuurlijk niet de enige die met dit soort capaciteitsproblemen kampt, maar dat ik in Groningen tijdens de avonduren beter via 4G kon internetten dan via de kabel is wel erg schrijnend.
Sommige aansluitingen hebben al 24 kanalen gekregen, maar het duurt idd te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ArcticWolf schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:13:
[...]

Dat ligt eraan of Ziggo jou segment heeft gesplitst of het aantal kanalen heeft verhoogd met het oog op de toekomst, als je pech hebt dus niet :>

[...]

Sommige aansluitingen hebben al 24 kanalen gekregen, maar het duurt idd te lang.
Over wifi haal ik eigenlijk altijd wel 250mbit (en als ik de laptop vlak bij de router hou dan zelfs tegen de 300). Op bekabeld heb ik nog geen moment onder de 290 gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
outlandos schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:15:
[...]

Over wifi haal ik eigenlijk altijd wel 250mbit (en als ik de laptop vlak bij de router hou dan zelfs tegen de 300). Op bekabeld heb ik nog geen moment onder de 290 gezeten.
Ja, totdat klanten gaan switchen van provider. Ziggo introduceert een nieuw abonnement, iemand is helemaal klaar met DSL etc... heb je opeens 5 huishoudens erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
ArcticWolf schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:21:
[...]

Ja, totdat klanten gaan switchen van provider. Ziggo introduceert een nieuw abonnement, iemand is helemaal klaar met DSL etc... heb je opeens 5 huishoudens erbij.
Zover ik weet zitten er sowieso niet veel mensen op Ziggo: we hebben hier namelijk gloednieuwe glasvezel lopen en daar zitten de meeste (althans, van alle buren met wie ik contact heb) op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DrSnuggles schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 21:27:
Zijn er meer mensen die de laatste tijd moeten inleveren op snelheid in de avond (omgeving Leiden)? Overdag haal ik netjes de geadverteerde snelheden, maar sinds een week oid dropt het 's avonds naar sub 20mbit down en net aan 15mbit up.
Ik merk de laatste tijd wel wat traagheid in de avond, maar nog maar nog geen speedtest gedaan (2316, Leiden Noord). Vanavond eens proberen. Nu via Wifi in ieder geval de volle snelheid (150/15).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
[...]
Vanuit de straat/wijkkast gaat het signaal via een glasvezel converter naar de CMTS. Het splitsen van segmenten gebeurt bij de CMTS en is daardoor te overzien.

Alleen vanaf de locatie van een CMTS heb je daarom tegenwoordig wel een >= 10 gigabit uplink nodig. Anders heb je vanaf drie twee segmenten op één locatie direct de volgende bottleneck te pakken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

[...]

Los van dat het te lang duurt op wijkniveau, zie je ook dat het verderop allemaal te lang duurt. Er staat op veel plekken echt bijna antiek te noemen spul. Dan kan je genoeg aansluitingen hebben voor de wijk, maar als je direct erna al niet meer voldoende capaciteit hebt kakt het hele zooitje natuurlijk alsnog in. Ik weet van de laatste monteur die in Groningen langskwam dat ze daar in de buurt ook flink aan het vernieuwen zijn op hogere netwerkniveaus. Onder meer omdat KPN daar nu ook bezig is met de uitrol van VDSL en ze dat klanten kost.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:13
PauseBreak schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:32:
[...]

En wat denk je dat die monteur gaat toevoegen? Een serieuze vraag, want meer dan het modem vervangen hebben ze bij mij nooit gedaan en dat lost de problemen niet op. Dergelijke problematiek vergt investeringen hogerop in het netwerk en dat gaan ze echt niet naar voren halen omdat ze een paar klagers hebben in de buurt.
Een binnenmonteur kan het doorzetten naar een lijnmeting. Een netwerkmonteur kan het doorzetten hogerop. Investeringen zijn natuurlijk niet altijd nodig het kan ook zijn dat er wat geschoven wordt met segmenten of meer kanalen. Als er 2 of meer meldingen liggen heb je een goede kans dat er wat prio wordt gegeven. E.e.a. hangt natuurlijk wel af van de motivatie van de monteur, als deze geen zin heeft om er energie in te steken zal het bij een modemswap blijven echter was de monteur bij mij gelukkig zeer meedenkend.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Jim423 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:39:
[...]

Een binnenmonteur kan het doorzetten naar een lijnmeting. Een netwerkmonteur kan het doorzetten hogerop. Investeringen zijn natuurlijk niet altijd nodig het kan ook zijn dat er wat geschoven wordt met segmenten of meer kanalen. Als er 2 of meer meldingen liggen heb je een goede kans dat er wat prio wordt gegeven. E.e.a. hangt natuurlijk wel af van de motivatie van de monteur, als deze geen zin heeft om er energie in te steken zal het bij een modemswap blijven echter was de monteur bij mij gelukkig zeer meedenkend.
Waarvoor had jij een monteur nodig dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Data viel regelmatig weg op modem (bleef wel online en pingbaar), snelheid was niet stabiel (oud modem + erg druk in de wijk), en Horizon gaf regelmatig foutcode tijdens tv kijken maar bleef wel online qua docsis (softwareissue). Alles is overigens nu opgelost dus wel tevreden :) Helaas werkt alleen nu de Youtube app niet op de Horizon maar dat schijnt met een update gefixed te worden. Afwachten maar, ga ik niet al te moeilijk om doen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een paar maanden ook ziggo in Haarlem omdat ik eigenlijk geen keus had. In mijn wijk over de telefoon lijn gaat het niet harder dan 10 mbit (kpn fpi info). Dus als je een snelheid van 50mbit of meer wilt dan is de enige enig sinds betaalbare optie ziggo.

Op zich tevreden, router (connect box) interface is wat traag en niet alles is in te stellen. Ook wordt deze erg warm in verglijking tot alle vorige routers die ik heb gehad.
Voor de TV heb ik een standaard media box (de PACE DCR-7111 met nog een UPC logo er op) hier is de interface ook erg traag van. Deze wordt ook erg warm, ook in standby.

Is het meer mensen opgevallen dat beiden apparaten zo warm worden, zeker de media box (Ik schat iets van 40+ graden) en is dit normaal? Ik heb het nog niet gemeten maar het stroomverbruik zal hierdoor ook vrij hoog zijn denk ik, ook in standby!

Is de horizon / humax box hier beter in en heeft er iemand ervaring met het vragen of ze deze om willen ruilen? Gaat ziggo hier op in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Een humax verbruikt een stuk minder dan een Horizon.
De Connectbox is verbruikt ook een stuk meer dan een Technicolor modem

Zou het erg fijn vinden als Ziggo zou komen met de optie om alleen een modem te krijgen (en dat die dan ook nog zuinig is met energie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-09 10:25
Ziggo AOP en aarding ? Wel of niet nodig ?

Ik heb een oud huis uit de jaren 60. Eind jaren 70 is er CAI aangelegd.
Groene kabel komt van buiten gelijk uit in de huiskamer waar het AOP zit.
Is daar ook niet gaard (tenminste niet binnen) en het dichstbijzijnde aard-punt zit in de meterkast 10 meter (en 3 muren) verderop.

Origineel was het AOP met 2-aansluitingen (TV+Radio doos).
Toen Ziggo (toen nog @Home) kwam met Internet heeft de monteur het AOP vervangen door een andere doos (wederom 2 aansluitingen.)
Op een gegeven moment ben ik overgegaan naar een nieuw modem (Motorola Surfboard, nodig voor Docsis 2) en in de aansluitdoos zat een TRAS/1000 AOP. Die heb ik zelf geplaatst. Jarenlang zonder problemen gewerkt.

Sinds een aantal weken zit ik op 300/30 met zo'n SQ601 splitter op het AOP gestoken. Die heeft behoorlijk meer demping dan de oude UM01 splitter. Met mijn bestaande (10 jaar of zo) oude coax kreeg ik geen fatsoenlijk signaal meer in de TV (met CI+).
Met een nieuwe Hirschman kabel is de TV vrijwel storingsvrij (1x per 5 minuten of zo een blokje in beeld). Splitten van de kabel om ook de Horizon-box parallel aan te sluiten lukt niet. Zowel TV als Horizon box staan stijf van de blokjes en sommige zenders komen helemaal niet door.

Nou heb ik helemaal niet zo'n behoefte aan de Horizon box....
Maar ik vraag me toch af of het aarden van het AOP, cq vervangen door een DIO (al dan niet met aarde) zou helpen voor een beter signaal.
Ik hoor echter ook verhalen dat deze oude aansluitingen vanaf buiten geaard zouden zijn via de groene kabel.

Kan iemand me uitleggen hoe dat precies zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar baseer je dit op? Ik ben nog geen frequentieplan tegengekomen waarin Ziggo 24 Internet downstreams heeft. Kan je aangeven in welke gebieden er 24 downstreams zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PauseBreak schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:37:
Dan kan je genoeg aansluitingen hebben voor de wijk, maar als je direct erna al niet meer voldoende capaciteit hebt kakt het hele zooitje natuurlijk alsnog in.
Even voor de zekerheid: de capaciteit van de coax infrastructuur in een wijk (coaxsegment genoemd) wordt gedeeld door het aantal gelijktijdige kabel internetters in de wijk. Als er dus 16 Internet downstreams aanwezig zijn in dat coaxsegment dan is de totale capaciteit ongeveer 16 * 51 Mbps = 816 Mbps. Bij aantallen aangesloten modems in een coaxsegment kan je denken aan zo'n 500 stuks die uiteraard niet allemaal tegelijk gebruikt worden. Een simpel rekensommetje leert echter dat 5 klanten die gelijktijdig allemaal voluit de snelheid van hun 200 Mbps abonnement willen benutten hun 200 Mbps snelheid niet zullen halen omdat de gezamelijke vraag dan beschikbare capaciteit overstijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 18:59:
[...]

Waar baseer je dit op? Ik ben nog geen frequentieplan tegengekomen waarin Ziggo 24 Internet downstreams heeft. Kan je aangeven in welke gebieden er 24 downstreams zijn?
Ik doelde op Zeelandnet, excuus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:04:
[...]

Bedankt voor de toelichting.
Weet jij trouwens of er een verklaarbare reden is waarom Ziggo nog niet over gaat op 24 streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:06:
[...]

Weet jij trouwens of er een verklaarbare reden is waarom Ziggo nog niet over gaat op 24 streams?
Geld.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:06:
[...]

Ruimtegebrek? In voormalig UPC gebied is (nagenoeg) alle frequentie ruimte in gebruik voor de doorgifte van diensten, dus zal Ziggo/UPC eerst iets moeten verminderen om ruimte te maken. In voormalig Ziggo gebied is over het algemeen wat meer ongebruikte ruimte beschikbaar, maar daar geldt dan weer dat er eerst diensten verplaatst moeten worden zodat het aaneengesloten blok van 16 downstream doorgifte frequenties uitgebreid kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:07
TonnyTonny schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:42:
Ziggo AOP en aarding ? Wel of niet nodig ?

Ik heb een oud huis uit de jaren 60. Eind jaren 70 is er CAI aangelegd.
Groene kabel komt van buiten gelijk uit in de huiskamer waar het AOP zit.
Is daar ook niet gaard (tenminste niet binnen) en het dichstbijzijnde aard-punt zit in de meterkast 10 meter (en 3 muren) verderop.

Origineel was het AOP met 2-aansluitingen (TV+Radio doos).
Toen Ziggo (toen nog @Home) kwam met Internet heeft de monteur het AOP vervangen door een andere doos (wederom 2 aansluitingen.)
Op een gegeven moment ben ik overgegaan naar een nieuw modem (Motorola Surfboard, nodig voor Docsis 2) en in de aansluitdoos zat een TRAS/1000 AOP. Die heb ik zelf geplaatst. Jarenlang zonder problemen gewerkt.

Sinds een aantal weken zit ik op 300/30 met zo'n SQ601 splitter op het AOP gestoken. Die heeft behoorlijk meer demping dan de oude UM01 splitter. Met mijn bestaande (10 jaar of zo) oude coax kreeg ik geen fatsoenlijk signaal meer in de TV (met CI+).
Met een nieuwe Hirschman kabel is de TV vrijwel storingsvrij (1x per 5 minuten of zo een blokje in beeld). Splitten van de kabel om ook de Horizon-box parallel aan te sluiten lukt niet. Zowel TV als Horizon box staan stijf van de blokjes en sommige zenders komen helemaal niet door.

Nou heb ik helemaal niet zo'n behoefte aan de Horizon box....
Maar ik vraag me toch af of het aarden van het AOP, cq vervangen door een DIO (al dan niet met aarde) zou helpen voor een beter signaal.
Ik hoor echter ook verhalen dat deze oude aansluitingen vanaf buiten geaard zouden zijn via de groene kabel.

Kan iemand me uitleggen hoe dat precies zit ?
Een "normale" 2 gats wcd maakt aarde via het metalen buitenwerk. Dit betekend dat van beide kabels de mantel via de wcd met elkaar verbonden worden en hij hierdoor geaard is.

Zowel een DIO-01 als Tras-1000 kunnen op 2 manieren geaard worden. Er is een aansluiting op de doos om een aarde draad op aan te sluiten aan de aarde pen in de meterkast. Dit gebruik je dus altijd in de meterkast. Om het AOP in de woonkamer te aarden is er ook een mogelijkheid gemaakt op beide AOP's. Op beide AOP's zit er in de aansluiting voor de aarde draad een gaatje en daar onder een gaatje onder in de metalen behuizing. Hier kun je een schroefje in draaien waardoor je de mantel van de "connector" door verbind met de aarde van de groene kabel.

De vraag moet ik een AOP aarden, ja dit moet. Een coaxkabel heeft niet voor niets een mantel. Maak je geen aarde op deze mantel dan verliest de coaxkabel zijn werking. Gevolg is dat er allerlei mogelijke problemen kunnen ontstaan.

De problemen die je omschrijft zijn meer van aard dat je teveel splitst waardoor de demping van de installatie te hoog oploopt. Een aansluiting moet minimaal voor 2 apparaten signaal voorzien (1 modem, 1 tv-ontvanger), 3 apparaten is doorgaans mogelijk maar er is geen garantie dat dit werkt. Wil je dus meer apparaten aansluiten zit je eerder aan een versterker vast dan dat het AOP de schuldige is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wabs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:17:
Ik heb sinds een paar maanden ook ziggo in Haarlem omdat ik eigenlijk geen keus had. In mijn wijk over de telefoon lijn gaat het niet harder dan 10 mbit (kpn fpi info). Dus als je een snelheid van 50mbit of meer wilt dan is de enige enig sinds betaalbare optie ziggo.

Op zich tevreden, router (connect box) interface is wat traag en niet alles is in te stellen. Ook wordt deze erg warm in verglijking tot alle vorige routers die ik heb gehad.
Voor de TV heb ik een standaard media box (de PACE DCR-7111 met nog een UPC logo er op) hier is de interface ook erg traag van. Deze wordt ook erg warm, ook in standby.

Is het meer mensen opgevallen dat beiden apparaten zo warm worden, zeker de media box (Ik schat iets van 40+ graden) en is dit normaal? Ik heb het nog niet gemeten maar het stroomverbruik zal hierdoor ook vrij hoog zijn denk ik, ook in standby!

Is de horizon / humax box hier beter in en heeft er iemand ervaring met het vragen of ze deze om willen ruilen? Gaat ziggo hier op in?
De Horizon doet geloof ik iets van 50 Watt in standby of zo. Volgens mij is het hebben van een Horizonbox meetbaar aan je gasverbruik in een koude winter 8)7 Als je iets geeft om energieverbruik is een CI+ module gewoon het zuinigst. Die gebruikt alleen stroom als je hem nodig hebt. En het is nog gebruiksvriendelijker ook. Bij mij komt er echt niet zo'n traag slurpend onding in :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyTonny
  • Laatst online: 09-09 10:25
MediaZoo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:57:
[...]

Een "normale" 2 gats wcd maakt aarde via het metalen buitenwerk. Dit betekend dat van beide kabels de mantel via de wcd met elkaar verbonden worden en hij hierdoor geaard is.

Zowel een DIO-01 als Tras-1000 kunnen op 2 manieren geaard worden. Er is een aansluiting op de doos om een aarde draad op aan te sluiten aan de aarde pen in de meterkast. Dit gebruik je dus altijd in de meterkast. Om het AOP in de woonkamer te aarden is er ook een mogelijkheid gemaakt op beide AOP's. Op beide AOP's zit er in de aansluiting voor de aarde draad een gaatje en daar onder een gaatje onder in de metalen behuizing. Hier kun je een schroefje in draaien waardoor je de mantel van de "connector" door verbind met de aarde van de groene kabel.

De vraag moet ik een AOP aarden, ja dit moet. Een coaxkabel heeft niet voor niets een mantel. Maak je geen aarde op deze mantel dan verliest de coaxkabel zijn werking. Gevolg is dat er allerlei mogelijke problemen kunnen ontstaan.

De problemen die je omschrijft zijn meer van aard dat je teveel splitst waardoor de demping van de installatie te hoog oploopt. Een aansluiting moet minimaal voor 2 apparaten signaal voorzien (1 modem, 1 tv-ontvanger), 3 apparaten is doorgaans mogelijk maar er is geen garantie dat dit werkt. Wil je dus meer apparaten aansluiten zit je eerder aan een versterker vast dan dat het AOP de schuldige is.
Dat is zeer verhelderend.
Ik heb net dat schroefje er in gedraaid :)

Dit weekend maar eens met een versterkertje kijken. Ik heb er nog één liggen die retourgeschikt zou moeten zijn.
Als het niet lukt ook niks verloren. Ik heb eigenlijk weinig behoefte aan die Horizon box (een hele grote NAS, Sonarr, en een TV die Horizon Go zelfstandig kan afspelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:54
Suggs schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:28:
[...]

Ik merk de laatste tijd wel wat traagheid in de avond, maar nog maar nog geen speedtest gedaan (2316, Leiden Noord). Vanavond eens proberen. Nu via Wifi in ieder geval de volle snelheid (150/15).
Ik ook in Leiden, maar ook op de dag. Eigenlijk al een kleine twee weken. Het is allemaal niet zo responsive meer en ook haal ik niet meer de volle snelheden, zowel lan als wifi niet. Hiervoor volle bak 150/15 en nu hoogstens 90/14.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 02:58
Hebben anderen hier ook last dat sommige websites (dumpert.nl, feedly.com) vandaag niet laden? Ik heb m'n router al gereboot en DNS verandert, maar heeft niet geholpen. Als ik dezelfde websites bezoek m.b.v. mobiele dataverbinding op m'n smartphone werkt het wel. Ik zit in fZiggo gebied.

[ Voor 19% gewijzigd door Tigerblood op 11-10-2016 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:47
Tigerblood schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:29:
Hebben anderen hier ook last dat sommige websites (dumpert.nl, feedly.com) vandaag niet laden? Ik heb m'n router al gereboot en DNS verandert, maar heeft niet geholpen. Als ik dezelfde websites bezoek m.b.v. mobiele dataverbinding op m'n smartphone werkt het wel. Ik zit in fZiggo gebied.
exact hetzelfde probleem hier, ziggo omgeving den bosch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:20
Tigerblood schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:29:
Hebben anderen hier ook last dat sommige websites (dumpert.nl, feedly.com) vandaag niet laden? Ik heb m'n router al gereboot en DNS verandert, maar heeft niet geholpen. Ik zit in fZiggo gebied.
Ik heb precies hetzelfde. Ook veel torrentsites laden niet. Of eigenlijk geen één. Ook Discord krijg ik niet opgestart, die blijft in een loop zitten om updates te checken.

Edit: Net nu ik dit post lijkt alles weer te werken... :|

[ Voor 5% gewijzigd door WolfsRain op 11-10-2016 13:31 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Laatst online: 03-09-2024
idem here
regio mijdrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 02:58
Vreemd, nu lijkt het weer te werken. Ik vermoed dat er mogelijk iets mis ging bij Cloudflare. Ik weet toevallig van beide websites die het probleem hadden dat zij gebruik maken van Cloudflare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09 09:51

skndd

aka skeej

De DNS resolved prima, dat is het issue niet. Het komt door een storing bij Comcast / Xfinity / Level3

https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/785804609843564545

https://www.reddit.com/r/...or_comcastxfinity_outage/

http://downdetector.com/status/level3/map/

edit:
Lijkt weer opgelost :)

[ Voor 6% gewijzigd door skndd op 11-10-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 20:49
Laat ik een paar dagen geleden nou gemeld hebben bij ziggo dat ik latency problemen heb met het verbinden naar mijn dedicated server in een datacenter in Amsterdam. Al het verkeer wordt via de US gerouteerd om zo weer terug te gaan naar Europa.

Zou mooi zijn als na deze storing dat probleem ook verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpudNL schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:44:
Laat ik een paar dagen geleden nou gemeld hebben bij ziggo dat ik latency problemen heb met het verbinden naar mijn dedicated server in een datacenter in Amsterdam. Al het verkeer wordt via de US gerouteerd om zo weer terug te gaan naar Europa.

Zou mooi zijn als na deze storing dat probleem ook verholpen is.
Ja dat doet Ziggo als ze geen rechtstreekse routing hebben naar die hosting. Vraag me af of ze er iets aan gaan doen, maar goed tijdje geleden had een glasvezel provider hetzelfde probleem en toen is er wel een nieuwe route ingesteld.
Kan ook zijn dat jou datacenter het probleem is overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpudNL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-07 20:49
ArcticWolf schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

Ja dat doet Ziggo als ze geen rechtstreekse routing hebben naar die hosting. Vraag me af of ze er iets aan gaan doen, maar goed tijdje geleden had een glasvezel provider hetzelfde probleem en toen is er wel een nieuwe route ingesteld.
Kan ook zijn dat jou datacenter het probleem is overigens...
Ik heb het probleem inderdaad ook aangekaart bij de hosting provider. Ben benieuwd of en wie het probleem daadwerkelijk gaat fixen. Routeren over USA, Parijs en Oostenrijk omdat ze zelf te "cheap" zijn om er in te investeren voor hun klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SpudNL schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:23:
[...]

Ik heb het probleem inderdaad ook aangekaart bij de hosting provider. Ben benieuwd of en wie het probleem daadwerkelijk gaat fixen. Routeren over USA, Parijs en Oostenrijk omdat ze zelf te "cheap" zijn om er in te investeren voor hun klanten?
Dat hoeft toch niet zo heel verrassend te zijn? Ik heb ook een tijdje gehad dat mijn verbinding naar Netflix via Duitsland, Polen en weer Duitsland ging. Daardoor ben je meer naar "Buffering..." aan het kijken dan naar de film of serie die je wilt bekijken, en dat is toch wel wat vreemd. Ik kan me niet voorstellen dat UPCiggo echt geen snellere routes heeft voor zoiets, net als dat UPCiggo echt wel snellere routes heeft naar belangrijke datacenters.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 10:34
LGI doet niet meer aan zomaar verkeer accepteren vanuit een lokale Internet Exchange.
Ze willen er geld voor hebben.
Kijk maar eens hier: https://www.peeringdb.com/net/346
Daar is een link naar "Liberty Global Settled Peering Policy" wat wil zeggen je kan betalen om ze verkeer te geven.

Dus bijvoorbeeld @SpudNL, dan is jouw dedicated hosting provider te klein en wil LGI niet direct met ze verbinden over een IX.
En @PauseBreak van Netflix willen ze gewoon geld zien, zo niet dan verpesten ze gewoon de dienst.

[ Voor 3% gewijzigd door xmenno op 11-10-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

xmenno schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:03:

En @PauseBreak van Netflix willen ze gewoon geld zien, zo niet dan verpesten ze gewoon de dienst.
Ah, klinkt logisch. Toch zorgt zoiets er bij mij dan eigenlijk meer voor dat ik eens naar alternatieven ga kijken. Zeker als ik dan zie dat Netflix (maar ook bijv. Spotify) op KPN netwerken probleemloos draaiden destijds. Dat lijkt mij toch niet het gewenste effect vanuit UPCiggo.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
PauseBreak schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:07:
[...]

Ah, klinkt logisch. Toch zorgt zoiets er bij dan eigenlijk meer voor dat ik eens naar alternatieven ga kijken. Zeker als ik dan zie dat Netflix (maar ook bijv. Spotify) op KPN netwerken probleemloos draaiden destijds. Dat lijkt mij toch niet het gewenste effect vanuit UPCiggo.
Zit zelf bij Caiway en daar is het ook prima, die hebben ook geen concurrerende video dienst en leggen dus extra capaciteit naar Netflix als dat nodig is.
Van Netflix kan je ook een Open Connect appliances krijgen voor in je eigen netwerk, Caiway heeft daar niet voor gekozen, KPN weet ik niet. Maar LGI kiest voor afpersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:33
Ik snap niet dat een grote ISP niet wil peeren met Netflix, het scheelt namelijk aardig wat verbruik over hun transit links. En het kost ze op z'n meest een poort.

[ Voor 13% gewijzigd door Vinnienerd op 11-10-2016 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xmenno
Vinnienerd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:25:
Ik snap niet dat een grote ISP niet wil peeren met Netflix, het scheelt namelijk aardig wat verbruik over hun transit links. En het kost ze op z'n meest een poort.
Het maakt ze blijkbaar niet uit of die poort vol is of niet, ze zullen vast ook met de transit provider een gunstig contract hebben.

https://www.acm.nl/nl/download/publicatie/?id=14769
"If OTT providers cannot reach the Internet customers of UPC via private or public peering, the only
accessible route to UPC customers is transit. The EC noted that UPC was not obliged under its
agreements with transit providers to increase interconnection capacity in line with capacity utilization.
It could even decrease the capacity should it wish to do so."
"The analysis of the EC also showed that UPC was able to congest specific interconnection links with
providers of transit services in a targeted manner."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Ik bedenk me net dat Liberty Global naast Internet ook gewoon kabelabbo's probeert te verkopen, dan ga je natuurlijk geen assertiviteit tonen richting een partij zoals Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dat zal wel meevallen aangezien LG met Netflix een overeenkomst heeft gesloten om Netflix ook aan te bieden via de Horizon. Het aantal netflixgebruikers onder Ziggoklanten gaat dus alleen maar stijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jay-B op 11-10-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:58:
[...]

Ik ook in Leiden, maar ook op de dag. Eigenlijk al een kleine twee weken. Het is allemaal niet zo responsive meer en ook haal ik niet meer de volle snelheden, zowel lan als wifi niet. Hiervoor volle bak 150/15 en nu hoogstens 90/14.
Bij 'hoogstens 90' gaat er bij mij altijd een alarmbel af: zit hier soms ergens een UTP-kabel tussen? Mogelijk is er een gigabit link geknapt en draait er nu iets op 100 Mbit. Dan ga je je abbosnelheid niet meer halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Jerrythafast schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:53:
[...]

Bij 'hoogstens 90' gaat er bij mij altijd een alarmbel af: zit hier soms ergens een UTP-kabel tussen? Mogelijk is er een gigabit link geknapt en draait er nu iets op 100 Mbit. Dan ga je je abbosnelheid niet meer halen...
Ook in mijn wifi merk ik het. Hiervoor tikte ik gewoon de volle snelheid aan en nu kom ik niet verder dan 80/90.

Windows geeft voor de rest ook gewoon 1gbps aan.

Ga weleens het eea testen in het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
xmenno schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:35:
[...]
Het maakt ze blijkbaar niet uit of die poort vol is of niet, ze zullen vast ook met de transit provider een gunstig contract hebben.

https://www.acm.nl/nl/download/publicatie/?id=14769
"If OTT providers cannot reach the Internet customers of UPC via private or public peering, the only
accessible route to UPC customers is transit. The EC noted that UPC was not obliged under its
agreements with transit providers to increase interconnection capacity in line with capacity utilization.
It could even decrease the capacity should it wish to do so."
"The analysis of the EC also showed that UPC was able to congest specific interconnection links with
providers of transit services in a targeted manner."
Goed gevonden dat rapport!

Maar als ik het goed interpreteer dan werden de afgesproken maatregels die besproken worden (pg.37 e.v.) door fZiggo nog niet uitgevoerd toen begin dit jaar elke avond de verbinding met Level 3 volliep…
Als dat nu weer speelt is dat heel erg dubieus en verdient het in mijn ogen een onderzoek.

Ik ben door dit gedrag binnenkort (=zo snel mogelijk) klant af bij fUPC. Ik wil een provider die mij diensten verleent, niet een partij die mij als sales-lead richting andere partijen gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 11-10-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Nu online
visie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 17:29:

De problemen:
Op locatie 1 (thuis) gebruik ik de Cisco als modem en gebruik ik daarachter een Timecapsule en Airport express voor het wifi gedeelte. Cisco staat niet in bridge mode.
Regelmatig krijg ik via WIFI geen verbinding. Het lijkt alsof de apparaten geen IP-adres krijgen. Want als ik een static-ip adres instel is dit probleem over.
Maar voor gasten moet ik de modem regelmatig resetten om verbinding te kunnen maken. Dit gaat een paar uur goed en daarna moet ik weer de modem resetten. Dit is zeker niet prettig.
Dit klinkt erg bekend, heb ik ook al enige tijd last van. Drie keer aan de lijn gehangen, monteur langsgeweest, maar nog geen oplossing. En het helpt ook niet dat ze de laatste tijd telefonisch slecht bereikbaar zijn (kom er vanavond de hele avond al niet doorheen...)

Als ik zo her en der lees komt dit de laatste tijd wel vaker voor, raar dat de helpdeskmedewerkers er dan geen oplossing voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vinnienerd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:25:
UPC had toch al een tijdje problemen met Netflix? En Ziggo kreeg problemen toen het UPC werd, die verloor in 1x de peering van Cogento (LG en Cogento zijn als vuur en water 8)7 ). Uiteindelijk ging het via Aorta... maar dat ging via 8 hops in de USA. Na veel geklaag wordt er nu rechtstreeks gepeered van data center waar Netflix draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om een pc gegerandeerd een gedeelte van de bandbreedte te geven?
Dus ook al zitten er meerdere mensen te downloaden, dat er nog steeds gegarandeerd xxxkbs voor een pc gereserveerd is.

Het is een ziggo modem technicolor docsis 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmenno
ArcticWolf schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:13:
[...]

UPC had toch al een tijdje problemen met Netflix? En Ziggo kreeg problemen toen het UPC werd, die verloor in 1x de peering van Cogento (LG en Cogento zijn als vuur en water 8)7 ). Uiteindelijk ging het via Aorta... maar dat ging via 8 hops in de USA. Na veel geklaag wordt er nu rechtstreeks gepeered van data center waar Netflix draait.
Ja want die weigeren ook te betalen, in het rapport zowel niet aan France Telecom als niet aan Comcast..

"The differentiating factor here seems to be that Level 3 was willing to pay Comcast a settlement-fee in return for the necessary upgrade of their peering link. Cogent, however, was not willing to do so, implying that Cogent’s peering link with Comcast did not have sufficient capacity to satisfy the demand of Netflix."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 20:59
Brunniepoo schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:40:
[...]

Dit klinkt erg bekend, heb ik ook al enige tijd last van. Drie keer aan de lijn gehangen, monteur langsgeweest, maar nog geen oplossing. En het helpt ook niet dat ze de laatste tijd telefonisch slecht bereikbaar zijn (kom er vanavond de hele avond al niet doorheen...)

Als ik zo her en der lees komt dit de laatste tijd wel vaker voor, raar dat de helpdeskmedewerkers er dan geen oplossing voor hebben.
Dit lijkt ook op mijn wifi problemen (fZiggo gebied) met Cisco EPC3928AD modem.
Na veel zeuren had ik eindelijk een goede monteur en bleek dat de Ziggo kabel buitenshuis beschadigd is wat waarschijnlijk dipje in het signaal geeft waardoor de verbinding uitvalt. Eind van deze maand sta ik op de planning om een nieuwe kabel te krijgen. Hopelijk is dit de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:13:
[...]

Het verkeer ging via level3, wat ik toch wel zie als een transit provider. Dat specifieke deel van het level3 verkeer ging toevallig via een link die saturated was (in Amsterdam)

Uiteindelijk had fupc, toen het opgelost WAS, gewoon weer een peering met Netflix in Amsterdam aan de ams-ix. Net zoals fziggo.

En Netflix biedt aan om een content appliance te plaatsen. Ik weet natuurlijk niet of dat voor fUPC van toepassing is. Als je een link met een transit provider vol krijgt waarschijnlijk wel. Of je bent al bewust het verkeer van jouw klanten suboptimaal aan het routeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinnienerd
Ik snap nu niet zo waarom een grote ISP niet zou willen peeren met welke partij dan ook die veel verkeer naar jou toe genereert. Ja je hebt de kosten van de nieuwe poort die je moet plaatsen, maar op je transit links heb je dat verkeer niet en dus heb je meer ruimte. Waarom wordt er altijd zo'n nadruk gelegd op die traffic imbalance? End-users worden er ook alleen maar blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:48
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:20:
Is het mogelijk om een pc gegerandeerd een gedeelte van de bandbreedte te geven?
Dus ook al zitten er meerdere mensen te downloaden, dat er nog steeds gegarandeerd xxxkbs voor een pc gereserveerd is.

Het is een ziggo modem technicolor docsis 3.0
Als het goed is zou de router dat zelf al moeten regelen zodat niet 1 verbinding de lijn dicht knijpt. Als je echt bandbreedte (hard) wilt verdelen zul je een professionele router moeten kopen en je Ziggo modem-router in bridge moeten zetten. Met consumentenspul kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
jongetje schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:01:
[...]

Als het goed is zou de router dat zelf al moeten regelen zodat niet 1 verbinding de lijn dicht knijpt. Als je echt bandbreedte (hard) wilt verdelen zul je een professionele router moeten kopen en je Ziggo modem-router in bridge moeten zetten. Met consumentenspul kan dit niet.
Onzin. Je kan dit vaak in de download-applicatie zelf instellen. Newsbin-pro heeft bijv een limiter. Verder bezitten de meeste moederborden tegenwoordig software om het netwerk-verkeer te monitoren en te prioriteren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Killer. _/-\o_. Er is ook nog software om het te doen : Dan ben je voor 30-dollar klaar : https://www.netlimiter.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Lootbox op 12-10-2016 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

En dan gaat het bij zoonlief niet hard genoeg naar z'n zin en past hij de zooi aan op z'n pc :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
iriseyoufall schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:15:
[...]

Onzin. Je kan dit vaak in de download-applicatie zelf instellen. Newsbin-pro heeft bijv een limiter. Verder bezitten de meeste moederborden tegenwoordig software om het netwerk-verkeer te monitoren en te prioriteren. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Killer. _/-\o_. Er is ook nog software om het te doen : Dan ben je voor 30-dollar klaar : https://www.netlimiter.com/
Geen onzin. Als je 1 pc (of Nas of whatever) gegarandeerde bandbreedte wilt geven dan zul je dat in je router moeten doen. Anders moet je op elke andere telefoon, tablet, laptop, pc software zetten die bij elkaar opgeteld niet meer mag gebruiken dan de bandbreedte - bandbreedte van de Pc die het gegarandeerd beschikbaar moet hebben. Dat is zo goed als onmogelijk om per device voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
jongetje schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:24:
[...]

Geen onzin. Als je 1 pc (of Nas of whatever) gegarandeerde bandbreedte wilt geven dan zul je dat in je router moeten doen. Anders moet je op elke andere telefoon, tablet, laptop, pc software zetten die bij elkaar opgeteld niet meer mag gebruiken dan de bandbreedte - bandbreedte van de Pc die het gegarandeerd beschikbaar moet hebben. Dat is zo goed als onmogelijk om per device voor elkaar te krijgen.
Het gaat om één PC, niet om zijn hele elektronische-inboedel. Beetje veel hassle vindt je niet om een router aan te schaffen voor veel geld, ziggo bellen voor bridge mode etc. Een software-matige oplossing lijkt mij te volstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iriseyoufall schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:03:
[...]

Het gaat om één PC, niet om zijn hele elektronische-inboedel. Beetje veel hassle vindt je niet om een router aan te schaffen voor veel geld, ziggo bellen voor bridge mode etc. Een software-matige oplossing lijkt mij te volstaan.
Volgens mij gaat het om binnen 1 netwerk 1 pc van gegarandeerde bandbreedte te voorzien... dus software OP de computer zelf gaat helemaal niks uithalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Nu online
Gandalf schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:54:
[...]

Dit lijkt ook op mijn wifi problemen (fZiggo gebied) met Cisco EPC3928AD modem.
Na veel zeuren had ik eindelijk een goede monteur en bleek dat de Ziggo kabel buitenshuis beschadigd is wat waarschijnlijk dipje in het signaal geeft waardoor de verbinding uitvalt. Eind van deze maand sta ik op de planning om een nieuwe kabel te krijgen. Hopelijk is dit de oplossing.
Hier is ook een monteur langsgeweest. Het binnenkomend signaal bleek te sterk (zit nu een demper tussen) en ook hier een kabelbreukje in de wijkkast. Maar goed, dat is gefixet en de verbinding laat nog steeds te wensen over, dus die problemen waren vast ook heel erg maar niet de bron van de ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Vinnienerd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:36:
Ik snap nu niet zo waarom een grote ISP niet zou willen peeren met welke partij dan ook die veel verkeer naar jou toe genereert. Ja je hebt de kosten van de nieuwe poort die je moet plaatsen, maar op je transit links heb je dat verkeer niet en dus heb je meer ruimte. Waarom wordt er altijd zo'n nadruk gelegd op die traffic imbalance? End-users worden er ook alleen maar blij van.
Als jij als provider diensten voor jouw klanten levert dan zou je hier inderdaad voor kiezen. Mogelijk met verrekening van de kosten van de poort. Met die verrekening van de fixed/up front kosten wint iedereen (klant/ISP/OTT dienstverlener).

Als jouw belang anders is "Ik wil MyPrime verkopen want dat is een soort netflix"/"Ik wil verdienen aan verkeer vanuit transit leveranciers"/"Ik wil netflix ontmoedigen"/"Netneutraliteit is stom! Netflix moet maar betalen voor die data, wij hebben het lokale monopolie!" dan zou je er voor kunnen kiezen om de netwerkkwaliteit te laten dalen.

[ Voor 9% gewijzigd door ANdrode op 12-10-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Met mijn Ubee modem in bridge behaal ik laatste weken in ene 130-180mbit in de avonden. Nu is dat prima om te interneppen, maar het verbaast me dat dit weer tijdsgebonden lijkt te zijn. Heb m'n eigen infra doorgemeten maar dat ziet er goed uit, modem herstart en dat helpt schijnbaar iets. (van 130 naar 180mbit). Denk, zal de helpdesk 's bellen, kom ik in het 'het is te druk, bel later maar terug'-bandje terecht.

Enfin, ik denk dat ik me weer via Twitter ga melden, dat lijkt de meest effectieve manier om in contact te komen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Coax is en blijft een gedeeld medium, dus op bepaalde tijdstippen kan het best voorkomen dat de jouw toegewezen channels beetje overbevolkt zitten... Wat een impact heeft op je snelheden.

Normaal krijgen klanten die de hogere abonnementen hebben ( 200+ mbit )een 16 channel modem, dus dat je downstream verkeer meer uitgesmeerd kan worden en dus een lagere impact heeft op 16 channels ipv 8 channels tot et naadje duwen en dus problemen kan krijgen met de capaciteit.

Misschien even waard om dat aan te kaarten, je abonnement + modem type.

[ Voor 12% gewijzigd door Swordlord op 13-10-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Nu haal ik weer 190mbit inderdaad.

Nou ja, wordt toch tijd om die glasvezel die hier ligt te gaan benutten - noemen we dit de spreekwoordelijke druppel die me over de streep trok. Of, het laatste zetje wat de emmer deed overlopen. Enfin, u catch my drift :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Als het goed is worden nu voornamelijk 16CH modems uitgedeeld (connectbox,TC7210,G7401,Hitron CGNV4) en grootverbruikers willen nog wel eens van modem wisselen dus hopelijk lost het probleem zichzelf langzaam op. Als de load balancing in orde is en het segment echt overbevolkt is (met ''kleinverbruikers'') heeft dit natuurlijk geen zin echter vangt dit wel beter de pieken op van mensen die met een 200Mb/s abonnement 8CH dichttrekken. Nu zijn al deze modems ook 24CH geschikt volgens mij dus met een rasterwijziging en firmwareupdate is er vrij eenvoudig extra capaciteit toe te voegen zonder aan het netwerk te sleutelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Heb een jaar nodig gehad om een probleem in de wijk te laten repareren waarbij ik elke avond 1-5% packetloss had. Dat heeft toch een hoop gedoe gekost.

Die dingen gaan helaas niet vanzelf over bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
NiGeLaToR schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:13:
Idd, hier al meer dan twee weken last van het probleem dat ze modems na een abonnement wijziging niet meer in bridge kunnen zetten. Even bellen is er ook niet meer bij met die lange wachttijden. De voorspelling is helaas toch uitgekomen dat de fusie de kwaliteit van het oude Ziggo heeft verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

jongetje schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 08:35:
[...]

Idd, hier al meer dan twee weken last van het probleem dat ze modems na een abonnement wijziging niet meer in bridge kunnen zetten. Even bellen is er ook niet meer bij met die lange wachttijden. De voorspelling is helaas toch uitgekomen dat de fusie de kwaliteit van het oude Ziggo heeft verminderd.
Dat is toch jammer hé? Gelukkig hebben ze wel goede jazzmuziek als wachtmuziek :P

Ik zit hier inmiddels alweer twee weken te wachten totdat mijn verhuizing daadwerkelijk is geregeld. Al die tijd nog steeds niet bereikbaar via de vaste lijn en hele vreemde andere dingen. Zo wordt het modem om de zoveel tijd gereset en staat nu dus niet meer in bridge (en kan daar ook niet meer terug in ivm die beruchte storing).

Nou ja, maandag maar weer bellen als het dan nog niet is gelukt ondanks de "escalatie" van zoiets simpels en daarna maar eens rustig kijken naar de aanbiedingen van de concurrentie, want ik zit inmiddels op zeven contactmomenten, een "escalatie" en het is nog steeds niet opgelost. Zo moeilijk kan een verhuizing niet zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 15:35
vd week heeft mijn oude Ubee modem het na 7 jaar begeven. Het was nogal druk op de helpdesk van Ziggo dus ik heb zo'n 20 minuten in de wacht gestaan. Ik had verwacht dat ik allerlei 'testjes' moest doen om te zien waar het aan lag (modem is compleet dood, dus testen zou onzin zijn). Gelukkig kreeg ik een prima medewerker aan de lijn die direct een nieuw modem heeft geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

NiGeLaToR schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:13:
Heb een jaar nodig gehad om een probleem in de wijk te laten repareren waarbij ik elke avond 1-5% packetloss had. Dat heeft toch een hoop gedoe gekost.

Mee eens, hier ook een half jaar bezig geweest dat ze nieuwe kabels trokken.
Na lang soebatten bleek er water in de kabels te staan.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Krijgen we vorige week een mooie brochure van Ziggo 'wij hebben uw netwerk verbeterd in deze buurt'... Ligt Ziggo er sinds 0800 helemaal uit. Kan ik de humor wel van inzien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10 21:29
Edgarz schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:05:
Krijgen we vorige week een mooie brochure van Ziggo 'wij hebben uw netwerk verbeterd in deze buurt'... Ligt Ziggo er sinds 0800 helemaal uit. Kan ik de humor wel van inzien :-)
Ik ook, bij ons lag het gisterenavond vanaf een uur of 18:15 tot ongeveer 21:30 uit. Kan korter of langer zijn geweest. Op een goed moment hadden we weer tv signaal. Heb maar even de wifi voor de buurvrouw open gezet zodat ze via mijn tweak glasvezel verbinding en de horizon app tv kon kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Hier ligt het internet al de hele ochtend eruit. Belletje naar Ziggo leverde op dat heel N-Holland problemen zou hebben maar dat de engineers druk aan het werk zijn. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Zo'n langdurige storing in zo'n groot gebied maakt mij wel weer nieuwsgierig naar de oorzaak. Speculaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:07
Edgarz schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:55:
Zo'n langdurige storing in zo'n groot gebied maakt mij wel weer nieuwsgierig naar de oorzaak. Speculaties?
[speculaas]
Fiber onder het noordzeekanaal geraakt en bijna niet bereikbaar.
[/speculaas]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Nou, dit stukje NH doet het gelukkig nog wel - ook al is het een deel van de snelheid.

Edit: verhip, haal nu aardig richting de max!

[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-10-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 18:07
PesaH schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:31:
Hier ligt het internet al de hele ochtend eruit. Belletje naar Ziggo leverde op dat heel N-Holland problemen zou hebben maar dat de engineers druk aan het werk zijn. ..
Heel Noord-Holland klopt niet want ik woon in Noord-Holland maar nergens last van gehad dus waarschijnlijk alleen een bepaald gebied binnen Noord-Holland geweest of misschien alleen fUPC gebieden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Dat is wat me aan de lijn verteld werd.

Hier werkt nu alles weer naar behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Inmiddels heb ik de Horizon box uit m'n hoofd gezet, maar kunnen jullie mij vertellen of het zin heeft over te stappen van 150mbit naar 300mbit? Het scheelt maar een paar euro en die snelheid mbt downloaden is wel lekker, maar als het teveel schommelt in snelheid etc dan laat ik ook dit maar varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Redondo1982 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:58:
Inmiddels heb ik de Horizon box uit m'n hoofd gezet, maar kunnen jullie mij vertellen of het zin heeft over te stappen van 150mbit naar 300mbit? Het scheelt maar een paar euro en die snelheid mbt downloaden is wel lekker, maar als het teveel schommelt in snelheid etc dan laat ik ook dit maar varen.
Waar denk je de extra snelheid voor nodig te hebben? Niemand hier kan in je portemonnee kijken, en we weten ook niet hoe jij je internetverbinding gebruikt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:38
€18 per maand vind jij maar een paar euri? Nah, ok, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:58:
300 mbit werkt gewoon. Het schommelde in mijn omgeving niet veel. Voor mij was de 30 mbit up de reden om er voor te kiezen.

Wat je jezelf wel moet afvragen: Is het het waard? Voor die EUR 8 per maand kan je een heleboel dingen kiezen. Bijna een usenet abonnement/spotify/netflix/1GB extra data op mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Begrijp me niet verkeerd, geld is geld. Maar ik vind een dubbele snelheid mbt downloaden (vnl Usenet) wel 8 euro waard. En ook de upload ga ik iets meer gebruiken voor ons administratiesysteem in de cloud. Echter zal dat verschil nihil zijn, maar ik wil bijv. ook weer een PS4 pro gaan kopen en als je dan spellen wilt downloaden dan gaat dit een stuk sneller. Die gedachte zat er een beetje achter.

Ik ga sowieso weer de winterdag in en eigenlijk ben ik blij als ik thuis ben. Dus zal er zeker meer gebruik van gaan maken. Acht euro per maand wegspoelen door de wc vind ook ik zonde, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik zei €18,- (achttien). Of heb ik een abbo over het hoofd gezien?

Oh ze hebben tegenwoordig een zogenaamd Internet only abbo. Dan is 't idd maar €8,- Wauw, ik had dat hele abbo nooit gezien.

[ Voor 49% gewijzigd door tiguan op 14-10-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29
tiguan schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:44:

Oh ze hebben tegenwoordig een zogenaamd Internet only abbo. Dan is 't idd maar €8,- Wauw, ik had dat hele abbo nooit gezien.
Heb je een directe link naar dat internet only abonnement? Krijg hem op de mobiele site niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
stormfly schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:17:
[...]

Heb je een directe link naar dat internet only abonnement? Krijg hem op de mobiele site niet gevonden.
Sure: https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/

Het is in zoverre internet only dat je nog wel kabel tv erbij krijgt. Maar geen kastje dus.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 14-10-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

tiguan schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:18:
[...]

Sure: https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/

Het is in zoverre internet only dat je nog wel kabel tv erbij krijgt. Maar geen kastje dus.
Dat is zelfs nog minder duur dan Connect en Play Complete. Scheelt weer €2,- per maand. Als je dus (vrijwel) geen tv kijkt en geen vaste lijn nodig hebt is dat nog wel het overwegen waard.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Nou ik heb de knoop wel doorgehakt,
ik heb nu de horizon box besteld +Connect Max +Play Complete.
en ze hebben mij toegezegd dat ik de Connect box krijg.
en dat voor 68 euro.

even ter info,
heb inmiddels mijn Horizon box 7401 binnen _/-\o_
en de ConnectBox _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door agaam op 18-10-2016 21:52 . Reden: Horizonbox Connect box ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
agaam schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:47:
Nou ik heb de knoop wel doorgehakt,
ik heb nu de horizon box besteld +Connect Max +Play Complete.
en ze hebben mij toegezegd dat ik de Connect box krijg.
en dat voor 68 euro
Zat je al bij Ziggo of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik heb het over de zelf samengestelde pakketten:

https://www.ziggo.nl/alles-in-1/zelf-samenstellen/

Dan kom ik op € 62,- zonder vaste telefonie en heb ik Play start (alle HD zenders die ik nu ook heb) en 300mbit internet. Het verschil is dan circa € 8,-. Ik heb namelijk nog het oude abo.

[ Voor 6% gewijzigd door Redondo1982 op 14-10-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:44:

Het prijsverschil is klein, maar Ziggo gebruikt wel maximaal hun "markt"positie om deze abonnementen te positioneren. Je betaalt namelijk vol voor TV maar hebt geen apparatuur. Daarnaast levert Ziggo dit niet met de laagste snelheid.

Maar als je geen keuze hebt wat betreft andere providers dan is het een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb wel keuze, ik zit te twijfelen tussen VDSL en Ziggo. Ik heb al tv van Ziggo. Aan de ene kant wil ik internet en tv gescheiden houden, als er dan storing is dan doet (hoogstwaarschijnlijk) één van de twee het iig nog. Maar als ik nou zo'n internet only abbo kies, wat gebeurt er dan met mijn smartcards. Ik denk dat ik even Ziggo moet bellen hier over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Een hele gekke vraag, 2 dagen geleden deed onze modem gek en viel internet 2-3x weg.

Die avond Rainbow Six: Siege gespeeld met vrienden, en de volgende dag kon ik niet meer inloggen.
Er zit een ban op mijn account omdat ik meerdere keren mijn inlog verkeerd heb ingevoerd volgens dat bericht.
Maar mijn inlog is altijd opgeslagen en correct.

Alle oplossingen geprobeerd, niets en nog steeds is mijn IP geblokt.

Tot conclusie gekomen dat er iets gebeurd is met ons netwerk, is dat uberhaubt mogelijk?
Het is geen virus of een hacker, dat is al wel zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik heb het net doorgezet en ga 6 maanden € 34,95 betalen. Hierna ga ik de gebruikelijke € 62,- in de maand betalen.

Hier krijg ik voor:
- Start Play (zelfde situatie als nu)
- Extra hd ontvanger (had ik sowieso nodig)
- Nieuwe modem (bridge modus dus weinig meerwaarde)
- 300mbit internet (verdubbeling van nu)

Dit alles voor € 7,50 meer per maand (regulier tarief) en de eerste zes maanden zelfs een paar tientjes goedkoper. Als ik het over een heel jaar bereken dan ben ik zelfs goedkoper uit dan dat ik hem gewoon door had laten lopen. Ben namelijk zeer tevreden over Ziggo en er is ook geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

Ja ik zit al bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Signex schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:22:
Een hele gekke vraag, 2 dagen geleden deed onze modem gek en viel internet 2-3x weg.

Die avond Rainbow Six: Siege gespeeld met vrienden, en de volgende dag kon ik niet meer inloggen.
Er zit een ban op mijn account omdat ik meerdere keren mijn inlog verkeerd heb ingevoerd volgens dat bericht.
Maar mijn inlog is altijd opgeslagen en correct.

Alle oplossingen geprobeerd, niets en nog steeds is mijn IP geblokt.

Tot conclusie gekomen dat er iets gebeurd is met ons netwerk, is dat uberhaubt mogelijk?
Het is geen virus of een hacker, dat is al wel zeker.
Zit er een ban op je account of op je IP? Dat is een wezenlijk verschil. Als het een IP-ban is kan het zijn dat je modem herstartte voor een firmware update en daarna een nieuw IP kreeg toegewezen, dat in het verleden van iemand is geweest die zich op dat spel misdragen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Jerrythafast schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:18:
[...]

Zit er een ban op je account of op je IP? Dat is een wezenlijk verschil. Als het een IP-ban is kan het zijn dat je modem herstartte voor een firmware update en daarna een nieuw IP kreeg toegewezen, dat in het verleden van iemand is geweest die zich op dat spel misdragen heeft.
Het is een IP ban, op moment heb ik het gefixed door een VPN te gebruiken en logged die nu ook in zonder VPN omdat mijn login gesaved is.

Zodra ik mezelf compleet uit log dan moet ik deze stap opnieuw doen maar ik kan in ieder geval weer spelen.

Heb Ziggo inmiddels berichtje gestuurd.

[ Voor 5% gewijzigd door Signex op 15-10-2016 02:40 ]

Pagina: 1 ... 125 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.