Ik heb dit moment een zeer trage internetverbinding. Hebben meer mensen hier last van? Ik woon in regio Zaanstad. Ik mijn Cisco kabelmodem en router al meerdere malen gereset.
Verwijderd
Andere regio, maar hetzelfde issue.Joach1m schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:01:
Ik heb dit moment een zeer trage internetverbinding. Hebben meer mensen hier last van? Ik woon in regio Zaanstad. Ik mijn Cisco kabelmodem en router al meerdere malen gereset.
Resets helpen niets. Vreemd genoeg ook niets te zien op de storingspagina van Ziggo.
Webcare geeft ook geen thuis en telefoon geeft de melding meer dan 20 minuten wachten.
4G met 11GB bundel FTW dan maar...
Hoorn hier idem, al is traag relatief: fluctuerend 130-160mbit, geen vastgelegde packetloss en een prima ping. Tis alleen geen 200mbit meer, alleen 's avonds laat haal ik piekjes van 190mbit.Joach1m schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:01:
(Voor zolang het duurt, heb KPN 500/500 glas besteld)
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Is dat met een (mogelijk uit bridgemode gebootte) Ubee 321 of een ander type modem?
Ubee EVW321b, gewoon in router mode.Ivar1984 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:50:
[...]
Is dat met een (mogelijk uit bridgemode gebootte) Ubee 321 of een ander type modem?
Voor diegene die ook het probleem hadden dat het modem/router niet in bridge kon, dit is inmiddels opgelost. Helaas moest ik er zelf achteraan (ondanks toezeggingen dat ik gemaild zou worden) maar mijn modem staat iig weer in bridge.
Dankje voor het melden Ik moest nog bij een vriend doen. Maar ik heb het uitgesteld sinds die storing bekend is.jongetje schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:48:
Voor diegene die ook het probleem hadden dat het modem/router niet in bridge kon, dit is inmiddels opgelost. Helaas moest ik er zelf achteraan (ondanks toezeggingen dat ik gemaild zou worden) maar mijn modem staat iig weer in bridge.
4e ci+ module
Op totaal tv stond enige weken geleden gemeld dat alle klanten nu 4 digitale decoders in huis mogen hebben, ik wil graag 4 ci+ modules in huis hebgen. Maar volgens de dame bij ziggo mag ik er 3. Ik woon in almere voormalig upc gebied. Het bericht ging juist over dit gebied.
Weet iemand het juiste antwoord
Op totaal tv stond enige weken geleden gemeld dat alle klanten nu 4 digitale decoders in huis mogen hebben, ik wil graag 4 ci+ modules in huis hebgen. Maar volgens de dame bij ziggo mag ik er 3. Ik woon in almere voormalig upc gebied. Het bericht ging juist over dit gebied.
Weet iemand het juiste antwoord
zaterdag de Horizonbox ontvangen en aangesloten, niks nade en noppes. 1200: gebeld en de box was nog niet aangemeld blijkbaar, dagje gewacht en hoppa: hij werkt!
Leuk ding, alleen vin ik de box wat traag reageren op de a.b. en soms loopt ie ff vast waarna hij weer verder gaat.
Leuk ding, alleen vin ik de box wat traag reageren op de a.b. en soms loopt ie ff vast waarna hij weer verder gaat.
Vorige week heb ik geprobeerd om mijn huidige Ziggo abonnement aan te passen, wij hadden het Onbeperkt Bellen aanstaan voor de vaste telefonie. Dit was niet meer nodig aangezien we tegenwoordig vrijwel niet meer bellen met de vaste telefoon. Na het lief aankijken van m'n vriendin hebben we besloten om het 300 Mbit abonnement te nemen i.p.v. het huidige 150 Mbit abonnement.
Er was een bug op de website waardoor bij het weghalen van het onbeperkt bellen, de prijs niet werd aangepast in het nieuwe prijs overzicht. Na een webchat met Ziggo lukte het hun wel om het abonnement aan te passen. Bij het aanpassen van het abonnement naar 300 Mbit, werd mij verteld dat ik een extra modem nodig had omdat mijn huidige Horizon box, van 1 jaar, de 300 Mbit niet aan kan. Ik heb toen aangegeven geen extra modem te willen dus voor nu het 300 Mbit maar laten gaan. Mij werd toen door de medewerker verteld, dat hij ook een nieuwe Horizon box kon opsturen die deze snelheid wel aan zou kunnen. Ik heb hem toen verteld prima stuur maar op!
Uiteindelijk vorige week pakket van Ziggo opgehaald bij postkantoor, blijkt er toch een nieuwe modem in te zitten. 'Toevallig' werd ik nog geen half uur later gebeld door de desbetreffende medewerker van Ziggo die mij had geholpen via de webchat om aan te geven dat hij toch per ongeluk de modem had opgestuurd, maar hij zou de Horizon box opsturen en dan kon ik gewoon de modem en oude Horizon box terugsturen. Maar wel moest even de modem worden aangesloten voor het 'aanzetten' van het nieuwe abonnement. Hij zou dan monitoren wanneer de verbinding op zou komen en vervolgens de nieuwe Horizon box opsturen. Ik heb toen getracht aan te sloten maar zou daarvoor mijn gehele bekabeling uit de kabelgoten e.d. moeten gaan halen om hem aan te sluiten, waar ik niet echt zin in had. Ik had zelf zoiets van weet je dan zit ik nog maar paar dagen met 150 Mbit tot de nieuwe Horizon box er is.
Dus ik bel naar de Servicedesk van Ziggo om aan te geven dat ik de modem niet ga aansluiten en gewoon de nieuwe Horizon box afwacht. Blijkt dus dat een nieuwe Horizon box opsturen helemaal niet zomaar kan bij Ziggo. Volgens hun was de enige manier om een nieuwe Horizon box te krijgen om een monteur langs te laten komen, die neemt dan een nieuwe Horizon box mee, hij zou dan de modem aansluiten die ik heb ontvangen, vervolgens bellen naar Ziggo om het abonnement weer om te zetten naar een Horizon box en dan de nieuwe Horizon box die hij had meegenomen aan te sluiten.
Ik was hier op z'n zachts gezegd niet blij mee en heb ook duidelijk aangegeven dat ik dan zowel via de webchat als telefonisch net verkeerd ben voorgelicht en eigenlijk voorgelogen ben en dat ik daar absoluut niet van gediend ben. Ik heb vervolgens aangegeven dat ik ook niet op een monteur zit te wachten die aan mijn kabels gaat zitten om de modem even aan te sluiten om vervolgens weer de modem te ontkoppelen en de huidige Horizon box omruilt. Ik vroeg ze toen nogmaals of het echt onmogelijk was om gewoon een nieuwe Horizon box op te sturen. Zij gaven nogmaals aan dat hun manier die zij aangaven de enige manier was.
Ik heb toen aangegeven mijn abonnement weer terug te willen draaien naar het 150 Mbit internet en mijn huidige Horizon box gewoon te houden. Ik werd toen doorgeschakeld met de afdeling annuleringen en die hebben mij verder keurig geholpen om alles weer terug te zetten.
Het is toch raar dat het niet mogelijk is om gewoon een nieuwe Horizon box toe te sturen lijkt me? En als het zo omslachtig is om eerst een monteur een modem aan te laten sluiten, vervolgens laten bellen naar Ziggo om m'n abonnement weer 'om te zetten' naar een Horizon box abonnement om vervolgens de nieuwe Horizon box aan te laten sluiten, zeg dat dan gewoon eerlijk en ga niet met verhaaltjes komen van ik stuur een nieuwe Horizon box op en oeps sorry toch per ongeluk een modem opgestuurd maar sluit hem maar voor de zekerheid aan.
Misschien hebben jullie een andere ervaring met het omwisselen van je oude Horizon box voor een nieuwe voor het overgaan naar 300 Mbit?
Er was een bug op de website waardoor bij het weghalen van het onbeperkt bellen, de prijs niet werd aangepast in het nieuwe prijs overzicht. Na een webchat met Ziggo lukte het hun wel om het abonnement aan te passen. Bij het aanpassen van het abonnement naar 300 Mbit, werd mij verteld dat ik een extra modem nodig had omdat mijn huidige Horizon box, van 1 jaar, de 300 Mbit niet aan kan. Ik heb toen aangegeven geen extra modem te willen dus voor nu het 300 Mbit maar laten gaan. Mij werd toen door de medewerker verteld, dat hij ook een nieuwe Horizon box kon opsturen die deze snelheid wel aan zou kunnen. Ik heb hem toen verteld prima stuur maar op!
Uiteindelijk vorige week pakket van Ziggo opgehaald bij postkantoor, blijkt er toch een nieuwe modem in te zitten. 'Toevallig' werd ik nog geen half uur later gebeld door de desbetreffende medewerker van Ziggo die mij had geholpen via de webchat om aan te geven dat hij toch per ongeluk de modem had opgestuurd, maar hij zou de Horizon box opsturen en dan kon ik gewoon de modem en oude Horizon box terugsturen. Maar wel moest even de modem worden aangesloten voor het 'aanzetten' van het nieuwe abonnement. Hij zou dan monitoren wanneer de verbinding op zou komen en vervolgens de nieuwe Horizon box opsturen. Ik heb toen getracht aan te sloten maar zou daarvoor mijn gehele bekabeling uit de kabelgoten e.d. moeten gaan halen om hem aan te sluiten, waar ik niet echt zin in had. Ik had zelf zoiets van weet je dan zit ik nog maar paar dagen met 150 Mbit tot de nieuwe Horizon box er is.
Dus ik bel naar de Servicedesk van Ziggo om aan te geven dat ik de modem niet ga aansluiten en gewoon de nieuwe Horizon box afwacht. Blijkt dus dat een nieuwe Horizon box opsturen helemaal niet zomaar kan bij Ziggo. Volgens hun was de enige manier om een nieuwe Horizon box te krijgen om een monteur langs te laten komen, die neemt dan een nieuwe Horizon box mee, hij zou dan de modem aansluiten die ik heb ontvangen, vervolgens bellen naar Ziggo om het abonnement weer om te zetten naar een Horizon box en dan de nieuwe Horizon box die hij had meegenomen aan te sluiten.
Ik was hier op z'n zachts gezegd niet blij mee en heb ook duidelijk aangegeven dat ik dan zowel via de webchat als telefonisch net verkeerd ben voorgelicht en eigenlijk voorgelogen ben en dat ik daar absoluut niet van gediend ben. Ik heb vervolgens aangegeven dat ik ook niet op een monteur zit te wachten die aan mijn kabels gaat zitten om de modem even aan te sluiten om vervolgens weer de modem te ontkoppelen en de huidige Horizon box omruilt. Ik vroeg ze toen nogmaals of het echt onmogelijk was om gewoon een nieuwe Horizon box op te sturen. Zij gaven nogmaals aan dat hun manier die zij aangaven de enige manier was.
Ik heb toen aangegeven mijn abonnement weer terug te willen draaien naar het 150 Mbit internet en mijn huidige Horizon box gewoon te houden. Ik werd toen doorgeschakeld met de afdeling annuleringen en die hebben mij verder keurig geholpen om alles weer terug te zetten.
Het is toch raar dat het niet mogelijk is om gewoon een nieuwe Horizon box toe te sturen lijkt me? En als het zo omslachtig is om eerst een monteur een modem aan te laten sluiten, vervolgens laten bellen naar Ziggo om m'n abonnement weer 'om te zetten' naar een Horizon box abonnement om vervolgens de nieuwe Horizon box aan te laten sluiten, zeg dat dan gewoon eerlijk en ga niet met verhaaltjes komen van ik stuur een nieuwe Horizon box op en oeps sorry toch per ongeluk een modem opgestuurd maar sluit hem maar voor de zekerheid aan.
Misschien hebben jullie een andere ervaring met het omwisselen van je oude Horizon box voor een nieuwe voor het overgaan naar 300 Mbit?
Ik ben kortgeleden ook overgestapt naar 300/30, maar ik had geen Horizon-box, dus wat jij allemaal hebt meegemaakt, sja.. Klinkt als een hoop klant-onvriendelijke kolder.
Wel nog een leuk gesprekje gehad met een helpdesk-medewerkster die mij wist te vertellen dat Cat5e niet voldoende is voor 1Gbit netwerken (ik haalde de 300 in eerste instantie niet)
"Kijk maar op internet, kijk maar op internet", 1 van de eerste hits die je tegenkomt (ja, ik heb het toch even uitgeprobeerd) is een pagina van Ziggo waarop staat dat Cat5e prima bekabeling is.
Zucht.
Wel nog een leuk gesprekje gehad met een helpdesk-medewerkster die mij wist te vertellen dat Cat5e niet voldoende is voor 1Gbit netwerken (ik haalde de 300 in eerste instantie niet)
"Kijk maar op internet, kijk maar op internet", 1 van de eerste hits die je tegenkomt (ja, ik heb het toch even uitgeprobeerd) is een pagina van Ziggo waarop staat dat Cat5e prima bekabeling is.
Zucht.
[ Voor 4% gewijzigd door NaN op 17-10-2016 17:36 ]
Wat ik ooit heb gehoord staan de oude en nieuwe horizons gewoon door elkaar bij Ziggo. Dus de jongens die hem op de post doen, pakken er willekeurig eentje.

Bij de normale modems: In principe krijg je een willekeurig type modem opgestuurd. Helpdesk zegt dat ze daar niets aan kunnen doen. Webcare bleek wel een specifiek type modem op te kunnen sturenmenzo schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:41:
Wat ik ooit heb gehoord staat de oude en nieuwe horizons gewoon door elkaar bij Ziggo. Dus de jongens die hem op de post doen, pakken er willekeurig eentje.![]()
Volgens mij heeft m'n vriendin een Horizon box met een UPC logootje, maar dat weet ik niet zeker. Ze heeft sinds dit jaar een nieuw abonnement. Of het was m'n pa, die heeft hem al tig keer omgeruild. Zou ik even na moeten kijken, maar volgens mij heeft één van de twee een box met UPC logo. Weet niet of het wat uitmaakt, maar nu jullie het er zo over hebben, moest ik eraan denken.
Iets anders. Enige tijd geleden zei ik dat Horizon Go via internet niet meer werkt bij mij (Telfort glasvezel) met mijn vriendin 's inlog. Heb het vanochtend getest bij m'n pa (Ziggo) en dat werkte wel, dus zou het kunnen dat ik gebanned ben of dat het alleen maar werkt via een Ziggoo IP adres? Zou het heel raar vinden want de bedoeling van Horizon Go is toch juist dat je het altijd en overal moet kunnen gebruiken? Behalve buitenland dan. Ik krijg de melding "Deze video is onderbroken. Excuses voor het ongemak." of iets in die trant.
Iets anders. Enige tijd geleden zei ik dat Horizon Go via internet niet meer werkt bij mij (Telfort glasvezel) met mijn vriendin 's inlog. Heb het vanochtend getest bij m'n pa (Ziggo) en dat werkte wel, dus zou het kunnen dat ik gebanned ben of dat het alleen maar werkt via een Ziggoo IP adres? Zou het heel raar vinden want de bedoeling van Horizon Go is toch juist dat je het altijd en overal moet kunnen gebruiken? Behalve buitenland dan. Ik krijg de melding "Deze video is onderbroken. Excuses voor het ongemak." of iets in die trant.
Het lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend dat een product dat is verstrekt door Ziggo en ook eigendom is van Ziggo en bij beëindigen van je abonnement terug moet sturen, niet meer werkt na dat beëindigen. En al helemaal niet met een Telfort verbinding. Dat het bij je pa wel werkte betekent gewoon dat die wel een Ziggo verbinding heeft en je vriendin heeft wel een passend abonnement.
Wat die eerste alinea betreft, die UPC-logo's hebben toch helemaal geen betekenis? Staan bij mij ook op alle producten, maar dat betekent niet dat ze ook door UPC werden gefabriceerd. De fabrikant zet ze er op in opdracht van degene die ze bij hen koopt. Wat probeer je hier mee te vertellen?
Wat die eerste alinea betreft, die UPC-logo's hebben toch helemaal geen betekenis? Staan bij mij ook op alle producten, maar dat betekent niet dat ze ook door UPC werden gefabriceerd. De fabrikant zet ze er op in opdracht van degene die ze bij hen koopt. Wat probeer je hier mee te vertellen?
Wie heeft het over beëindigen van abonnement? Is gewoon een lopend abonnement. We konden hier altijd gewoon inloggen met haar gegevens en TV kijken via internet maar sinds een tijdje dus niet meer en ik vraag me af waarom niet.Techneut schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:57:
Het lijkt me niet meer dan vanzelfsprekend dat een product dat is verstrekt door Ziggo en ook eigendom is van Ziggo en bij beëindigen van je abonnement terug moet sturen, niet meer werkt na dat beëindigen. En al helemaal niet met een Telfort verbinding. Dat het bij je pa wel werkte betekent gewoon dat die wel een Ziggo verbinding heeft en je vriendin heeft wel een passend abonnement.

Dat toen UPC Ziggo werd, mensen blijkbaar nog steeds een box kregen met een UPC logo. Oftewel die boxen zijn hetzelfde en die hadden ze nog liggen ofzo en worden gerefurbished en voorzien van Ziggo software en opnieuw uitgegeven. Is blijkbaar dezelfde box want ik heb ze ook gezien met een Ziggo logo.Wat die eerste alinea betreft, die UPC-logo's hebben toch helemaal geen betekenis? Staan bij mij ook op alle producten, maar dat betekent niet dat ze ook door UPC werden gefabriceerd. De fabrikant zet ze er op in opdracht van degene die ze bij hen koopt. Wat probeer je hier mee te vertellen?
Niemand, maar je wekte de indruk dat je nu een verbinding met Telfort hebt, een concurent. Als dat inderdaad het geval is, dan mag het duidelijk zijn dat het dan niet werkt. Mocht dat niet zo zijn, dan heb ik niets gezegd en weet ik er ook geen antwoord op, Alleen ben ik dan wel nieuwsgierig wat Telfort er dan mee heeft te maken? Want die opereert via een totaal ander netwerk.chim0 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:41:
[...]
Wie heeft het over beëindigen van abonnement?
Horizon.tv behoort inderdaad gewoon op de netwerken van andere providers te werken. Of Ziggo moedwillig iets saboteert durf ik niet te beweren. Zou ook niet zo netjes zijn aangezien ze wel met "altijd en overal" adverteren.
Om al het andere uit te sluiten:
1. Heb je je tests uitgevoerd met hetzelfde apparaat op Ziggo-verbinding en op Telfort-verbinding, waarbij het op de ene wel en op de andere dus niet werkte?
2. Heb je dezelfde tests nogmaals uitgevoerd met andere apparaten, waarbij je dezelfde resultaten kreeg op beide netwerken?
3. Er was niemand anders tegelijkertijd aan het kijken op hetzelfde account?
Als dit 3x "ja" is (en hoe meer tests hoe beter), dan moet het haast wel een probleem zijn tussen Ziggo en Telfort.
Wanneer Ziggo's servercapaciteit voor die website volledig wordt gebruikt krijg je trouwens dezelfde melding, dus de timing van je tests kan ook nog invloed hebben. Tijdens de Formule 1 testen is dus geen goed idee
1. Heb je je tests uitgevoerd met hetzelfde apparaat op Ziggo-verbinding en op Telfort-verbinding, waarbij het op de ene wel en op de andere dus niet werkte?
2. Heb je dezelfde tests nogmaals uitgevoerd met andere apparaten, waarbij je dezelfde resultaten kreeg op beide netwerken?
Als dit 3x "ja" is (en hoe meer tests hoe beter), dan moet het haast wel een probleem zijn tussen Ziggo en Telfort.
Wanneer Ziggo's servercapaciteit voor die website volledig wordt gebruikt krijg je trouwens dezelfde melding, dus de timing van je tests kan ook nog invloed hebben. Tijdens de Formule 1 testen is dus geen goed idee
Dat is Chrome. Bij mij heeft het daar al langere tijd niet nooit in gewerkt (mac). Ik zou Ziggo eerder verwijten dat ze de browser support van de site hebben verpest dan dan ze externe IP's blokkerenchim0 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:41:
[...]
Wie heeft het over beëindigen van abonnement? Is gewoon een lopend abonnement. We konden hier altijd gewoon inloggen met haar gegevens en TV kijken via internet maar sinds een tijdje dus niet meer en ik vraag me af waarom niet.
[afbeelding]
Kun je niet met het installatiespul wat bij het modem zit de kabel even splitsen achter je Horizon box? Volgens mij zit er een PTS02KK bij. Als het modem draait op 300Mbit bel je op dat je graag alles op de Horizon wilt hebben als het goed is kun je dan gewoon het modem terugsturen en krijg je een G7401 opgestuurd. Van wat ik zie op chelloo wordt er nooit een monteur aangestuurd om een G7401 te plaatsen ivm 300Mbit, zou ook werkverschaffing zijn natuurlijk.Negative schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:21:
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Maak je nou een geintje? Ik hoor veel mensen klagen over dat browsers teveel achter elkaars designs aanhobbelen maar dat is toch echt heel duidelijk FirefoxANdrode schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:11:
[...]
Dat is Chrome. Bij mij heeft het daar al langere tijd niet nooit in gewerkt (mac). Ik zou Ziggo eerder verwijten dat ze de browser support van de site hebben verpest dan dan ze externe IP's blokkeren

Firefox is trouwens de enige browser waarin ze het nog officieel ondersteunen op Windows. Iets met Silverlight en gestopte ondersteuning. Wanneer komt nou toch die HTML5 website, Ziggo?

[ Voor 16% gewijzigd door Jerrythafast op 17-10-2016 22:17 ]
LOL! Ja ik dacht echt dat het Chrome wasJerrythafast schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:15:
[...]
Maak je nou een geintje? Ik hoor veel mensen klagen over dat browsers teveel achter elkaars designs aanhobbelen maar dat is toch echt heel duidelijk Firefox

Op OSX ook, maar daar is Firefox duidelijk niet-native met UI componenten. Op windows gaat dat beter…
Ik constateer dat er twee afzonderlijk onderwerpen door elkaar worden gehaald. Het ene is de Horizon box op de tv. Een ding dat alleen werkt op de provider die hem verstrekt. Ik meende dat dit uitsluitend Ziggo was, vroeger UPC. Maar vervolgens heeft iedereen het over de internetverbinding Horizon Go. Zelf heb ik die box niet, wel een internetabonnement bij Ziggo, ik kan dus alleen die laatste zien, na inloggen met m'n wachtwoord voor Mijn Ziggo.
Ik was in de veronderstelling dat die hele Horizon specifiek een activiteit van Ziggo is, omdat je moet inloggen.
Dan Chrome? Dat ontgaat me even, heeft Google er dan wat mee te maken? wat ik wel weet is dat de browser Chrome er niet op werkt, evenmin als Edge. Bij mijn weten werkt het alleen op IE11 en FireFox. Beide bij mij naar volle tevredenheid.
Ik was in de veronderstelling dat die hele Horizon specifiek een activiteit van Ziggo is, omdat je moet inloggen.
Dan Chrome? Dat ontgaat me even, heeft Google er dan wat mee te maken? wat ik wel weet is dat de browser Chrome er niet op werkt, evenmin als Edge. Bij mijn weten werkt het alleen op IE11 en FireFox. Beide bij mij naar volle tevredenheid.
Nogmaals, ik zit zelf thuis op een Telfort verbinding en probeer met haar inloggegevens Horizon TV te kijken via internet bij mij thuis. Dit heeft altijd gewerkt tot voor kort. Dan krijg ik de melding, die je hierboven ziet. Wat Telfort ermee te maken heeft, weet ik niet. Dat vraag ik juist, dat ze misschien iets veranderd hebben dat je nu alleen via een Ziggo verbinding Horizon TV kan kijken want bij mijn vader thuis (Ziggo verbinding) werkt het wel met haar inloggegevens. Ik weet niet hoe ik duidelijk kan zijn?Techneut schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:46:
[...]
Niemand, maar je wekte de indruk dat je nu een verbinding met Telfort hebt, een concurent. Als dat inderdaad het geval is, dan mag het duidelijk zijn dat het dan niet werkt. Mocht dat niet zo zijn, dan heb ik niets gezegd en weet ik er ook geen antwoord op, Alleen ben ik dan wel nieuwsgierig wat Telfort er dan mee heeft te maken? Want die opereert via een totaal ander netwerk.
Ja, is allemaal al getest en werkt ook niet. En het is inderdaad dezelfde melding als er een storing is of overbelasting ofzo want ik heb hem eerder gezien toen het nog wel werkte. Tijdstip maakt ook niet uit want ik probeer het al maanden elke dag meerdere keren per dag. Het lijkt erop alsof ik geblokkeerd bent ofzo of er is inderdaad iets tussen Ziggo en Telfort.Jerrythafast schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:06:
Horizon.tv behoort inderdaad gewoon op de netwerken van andere providers te werken. Of Ziggo moedwillig iets saboteert durf ik niet te beweren. Zou ook niet zo netjes zijn aangezien ze wel met "altijd en overal" adverteren.
Helaas, Firefox en heeft altijd gewerkt (werkt trouwens met Silverlight plug-in). Andere browsers ook geprobeerd want dacht eerst dat het daaraan lag maar helaas. Het probleem zit hem echt ergens anders. Maar goed, anders neem ik wel contact op met de helpdesk.ANdrode schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:11:
[...]
Dat is Chrome. Bij mij heeft het daar al langere tijd niet nooit in gewerkt (mac). Ik zou Ziggo eerder verwijten dat ze de browser support van de site hebben verpest dan dan ze externe IP's blokkeren
Zou dat het zijn? Wel vreemd dat het bij m'n pa thuis wel werkt. Ook gewoon op Firefox met Silverlight plug-in.Jerrythafast schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:15:
[...]
Firefox is trouwens de enige browser waarin ze het nog officieel ondersteunen op Windows. Iets met Silverlight en gestopte ondersteuning. Wanneer komt nou toch die HTML5 website, Ziggo?
Uuh, niemand heeft het over een Horizon box op een Telfort glasvezelverbinding? Dat gaat niet werken nee maar dat kon mijn oma je ook wel vertellen. Ik heb het over de website horizon.tv waar je kan inloggen met je gegevens en televisie kunt kijken via je internet via je browser. Dit heeft altijd gewerkt bij mij thuis (Telfort glasvezel) met mijn vriendin 's inloggegevens maar sinds kort dus niet meer.Techneut schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:12:
Ik constateer dat er twee afzonderlijk onderwerpen door elkaar worden gehaald. Het ene is de Horizon box op de tv. Een ding dat alleen werkt op de provider die hem verstrekt. Ik meende dat dit uitsluitend Ziggo was, vroeger UPC. Maar vervolgens heeft iedereen het over de internetverbinding Horizon Go. Zelf heb ik die box niet, wel een internetabonnement bij Ziggo, ik kan dus alleen die laatste zien, na inloggen met m'n wachtwoord voor Mijn Ziggo.
Is het ook en je moet ook inloggen om TV te kunnen kijken. Je ziet dan ook meteen al je gegevens en alle zenders die gerelateerd zijn aan jouw pakket, je opnames, je bekeken programma's/video, My Prime etc. en alles wat je nog verder hebt. Gewoon zoals op de TV maar dan via internet, daarom heet het ook "Horizon Go". Het is mobiel, je kunt het altijd en overal gebruiken. Serieus, dude, snap je echt niet wat ik bedoel? Je kent toch wel de site horizon.tv?Ik was in de veronderstelling dat die hele Horizon specifiek een activiteit van Ziggo is, omdat je moet inloggen.
Juist, vanwege de eerder genoemde Sivlerlight plug-in. Dit gaat blijkbaar binnenkort veranderen maar werkt nu nog.Dan Chrome? Dat ontgaat me even, heeft Google er dan wat mee te maken? wat ik wel weet is dat de browser Chrome er niet op werkt, evenmin als Edge. Bij mijn weten werkt het alleen op IE11 en FireFox. Beide bij mij naar volle tevredenheid.
[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 18-10-2016 02:48 ]
Heb je dezelfde PC getest vanaf een andere internetverbinding?chim0 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 02:37:
[...]
Zou dat het zijn? Wel vreemd dat het bij m'n pa thuis wel werkt. Ook gewoon op Firefox met Silverlight plug-in.
[...]
Juist, vanwege de eerder genoemde Sivlerlight plug-in. Dit gaat blijkbaar binnenkort veranderen maar werkt nu nog.
Ik denk hoop dat het een browser/sessie/cache probleem is. Bij mij werkt horizon go gewoon buiten huis.
Haha wat een kolder. Het omruilen van een 7400 naar een 7401 gebeurt niet door een monteur. Of je moet een extreem lieve krijgen. Maar je krijgt geheid een installatie monteur en die gaat dat niet doen.
En de 7401 is sowieso niet veel beter. Maar een los modem zou je wel kunnen helpen qua Wi-Fi bereik. Een Compal modem is echt wel beter dan de Horizon.
En de 7401 is sowieso niet veel beter. Maar een los modem zou je wel kunnen helpen qua Wi-Fi bereik. Een Compal modem is echt wel beter dan de Horizon.
Negative schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:21:
Vorige week heb ik geprobeerd om mijn huidige Ziggo abonnement aan te passen, wij hadden het Onbeperkt Bellen aanstaan voor de vaste telefonie. Dit was niet meer nodig aangezien we tegenwoordig vrijwel niet meer bellen met de vaste telefoon. Na het lief aankijken van m'n vriendin hebben we besloten om het 300 Mbit abonnement te nemen i.p.v. het huidige 150 Mbit abonnement.
Even getest met mijn telefoon op het werk (ADSL van KPN) via de Horizon tv app kan ik gewoon TV kijken zonder connectie met het Ziggo netwerk.chim0 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 02:37:
[...]
Nogmaals, ik zit zelf thuis op een Telfort verbinding en probeer met haar inloggegevens Horizon TV te kijken via internet bij mij thuis. Dit heeft altijd gewerkt tot voor kort. Dan krijg ik de melding, die je hierboven ziet. Wat Telfort ermee te maken heeft, weet ik niet. Dat vraag ik juist, dat ze misschien iets veranderd hebben dat je nu alleen via een Ziggo verbinding Horizon TV kan kijken want bij mijn vader thuis (Ziggo verbinding) werkt het wel met haar inloggegevens. Ik weet niet hoe ik duidelijk kan zijn?
[...]
Ja, is allemaal al getest en werkt ook niet. En het is inderdaad dezelfde melding als er een storing is of overbelasting ofzo want ik heb hem eerder gezien toen het nog wel werkte. Tijdstip maakt ook niet uit want ik probeer het al maanden elke dag meerdere keren per dag. Het lijkt erop alsof ik geblokkeerd bent ofzo of er is inderdaad iets tussen Ziggo en Telfort.
[...]
Helaas, Firefox en heeft altijd gewerkt (werkt trouwens met Silverlight plug-in). Andere browsers ook geprobeerd want dacht eerst dat het daaraan lag maar helaas. Het probleem zit hem echt ergens anders. Maar goed, anders neem ik wel contact op met de helpdesk.
[...]
Zou dat het zijn? Wel vreemd dat het bij m'n pa thuis wel werkt. Ook gewoon op Firefox met Silverlight plug-in.
[...]
Uuh, niemand heeft het over een Horizon box op een Telfort glasvezelverbinding? Dat gaat niet werken nee maar dat kon mijn oma je ook wel vertellen. Ik heb het over de website horizon.tv waar je kan inloggen met je gegevens en televisie kunt kijken via je internet via je browser. Dit heeft altijd gewerkt bij mij thuis (Telfort glasvezel) met mijn vriendin 's inloggegevens maar sinds kort dus niet meer.
[...]
Is het ook en je moet ook inloggen om TV te kunnen kijken. Je ziet dan ook meteen al je gegevens en alle zenders die gerelateerd zijn aan jouw pakket, je opnames, je bekeken programma's/video, My Prime etc. en alles wat je nog verder hebt. Gewoon zoals op de TV maar dan via internet, daarom heet het ook "Horizon Go". Het is mobiel, je kunt het altijd en overal gebruiken. Serieus, dude, snap je echt niet wat ik bedoel? Je kent toch wel de site horizon.tv?
[...]
Juist, vanwege de eerder genoemde Sivlerlight plug-in. Dit gaat blijkbaar binnenkort veranderen maar werkt nu nog.
Dan zou ik m'n PC mee moeten nemen. Wordt beetje lastig. Maar ik zal het eens proberen bij andere mensen als ik er ben om te helpdesken.ANdrode schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:08:
[...]
Heb je dezelfde PC getest vanaf een andere internetverbinding?
Nee, dat is het niet. Heeft altijd gewoon prima gewerkt en aan mijn PC is niks veranderd.Ik denk hoop dat het een browser/sessie/cache probleem is. Bij mij werkt horizon go gewoon buiten huis.
Werkt het wel als je browset in incognitomodus?chim0 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:09:
[...]
Nee, dat is het niet. Heeft altijd gewoon prima gewerkt en aan mijn PC is niks veranderd.
Nee, merp!
Dan zou ik proberen om jouw ISP uit te sluiten door via tethering te testenchim0 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:09:
[...]
Dan zou ik m'n PC mee moeten nemen. Wordt beetje lastig. Maar ik zal het eens proberen bij andere mensen als ik er ben om te helpdesken.
Eerst krijg ik deze melding rechts bovenin.PauseBreak schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:13:
[...]
Werkt het wel als je browset in incognitomodus?

En vervolgens dezelfde foutmelding.
Dan moet ik even de telefoon van m'n vriendin lenen want ik heb geen internet op m'n telefoon.ANdrode schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:22:
[...]
Dan zou ik proberen om jouw ISP uit te sluiten door via tethering te testen
In principe vind ik de huidige Horizon box prima qua gebruik dus als die niet sneller is maakt mij dat niet zoveel uit. Gaat mij om het 300 MBit internet. Wifi bereik is prima want heb een Netgear router eraan hangen dus snelheid/bereik is geen issue. Ik heb gewoon geen zin om naast me Horizon box en router nóg een modem erbij te zetten en daarbij moet ik mijn gehele bekabeling aanleggen of iig aanpassen. Daarom vond ik het omwisselen van de Horizon box voor mij de beste en makkelijkste oplossing waarvan ik dacht dat Ziggo het dus aan zou bieden. Maar helaas door hun dus verkeerd ingelicht.deamosreapos schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:58:
Haha wat een kolder. Het omruilen van een 7400 naar een 7401 gebeurt niet door een monteur. Of je moet een extreem lieve krijgen. Maar je krijgt geheid een installatie monteur en die gaat dat niet doen.
[...]
Ik ga over aantal dagen/weken nog wel keer bellen of het niet mogelijk is.
Kan een kleinigheidje zijn maar in je screenshot ben je niet ingelogd volgens mij.....chim0 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:27:
[...]
Eerst krijg ik deze melding rechts bovenin.
[afbeelding]
En vervolgens dezelfde foutmelding.
[...]
Dan moet ik even de telefoon van m'n vriendin lenen want ik heb geen internet op m'n telefoon.
Daarnaast is horizon.tv best ruk. De belofte dat je kan kijken op alle schermen in huis gaat bij mij op 2x surface pro's 4 (win10) en een 1x android (kitkat) niet op.
Beeld is of te slecht om naar te kijken en blijft bufferen....of het werkt inderdaad helemaal niet.
Het overstappen vanaf de oude techniek als silverlight zie je daarom veel in het ziggo forum voorbij komen met de belofte dat er "iets" aan gaat gebeuren.
Zoals de nieuwe app voor windows 10
https://community.ziggo.n...esloten-12105/index2.html
Ik hoop echt dat deze er snel komt.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Is alleen maar om de melding weer te geven. Je moet sowieso ingelogd zijn, anders kan je niet TV kijken.stuffer schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:13:
[...]
Kan een kleinigheidje zijn maar in je screenshot ben je niet ingelogd volgens mij.....
Klopt, maar dat is een tweede. Iemand hier gaf als tip om Internet Explorer te gebruiken. Dat lijkt inderdaad beter te werken, maar heel af en toe toch een buffer. Maar goed, dat is een tweede probleem.Daarnaast is horizon.tv best ruk. De belofte dat je kan kijken op alle schermen in huis gaat bij mij op 2x surface pro's 4 (win10) en een 1x android (kitkat) niet op.
Beeld is of te slecht om naar te kijken en blijft bufferen....of het werkt inderdaad helemaal niet.
Het overstappen vanaf de oude techniek als silverlight zie je daarom veel in het ziggo forum voorbij komen met de belofte dat er "iets" aan gaat gebeuren.
Ja, net als de Ziggo Sport Totaal app voor Windows 10. Die hebben we een tijdje gehad (uiteindelijk opgezegd omdat er niks interessants op die extra zenders kwam) maar die werkte echt perfect! Snap niet dat er niet eenzelfde app is voor Horizon TV.Zoals de nieuwe app voor windows 10
https://community.ziggo.n...esloten-12105/index2.html
Ik hoop echt dat deze er snel komt.
Zucht....
Zie ik Ziggo aan de straatkast voor de straat verderop werken (veel graven zo te zien), valt hier ineens het signaal weg.
"Nou ja", denk ik nog... Ze zullen de boel zo wel weer aansluiten, maar ineens zie ik ze wegrijden en wij zitten nog steeds zonder signaal.
Ziggo al gebeld en ze gaan een monteur sturen....
Wel maf: de kast waar ze aan gewerkt hebben is die van de volgende straat. Blijkbaar het doorluskabeltje naar onze straatkast niet aangesloten o.i.d....
Zie ik Ziggo aan de straatkast voor de straat verderop werken (veel graven zo te zien), valt hier ineens het signaal weg.
"Nou ja", denk ik nog... Ze zullen de boel zo wel weer aansluiten, maar ineens zie ik ze wegrijden en wij zitten nog steeds zonder signaal.
Wel maf: de kast waar ze aan gewerkt hebben is die van de volgende straat. Blijkbaar het doorluskabeltje naar onze straatkast niet aangesloten o.i.d....
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Vaag: ik zag dat mijn contract is afgelopen, vorig jaar zonder moeite kunnen verlengen met 3 maanden korting, nu begint Ziggo te blaffen dat ik eerst 6 maanden uit contract moet zijn voor ik een nieuwe korting kan krijgen. Zijn er meer mensen hier die van dit afweten?
Dat heb ik ook gehoord, ze zijn iets strenger daarin geworden.marcel23456 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:13:
Vaag: ik zag dat mijn contract is afgelopen, vorig jaar zonder moeite kunnen verlengen met 3 maanden korting, nu begint Ziggo te blaffen dat ik eerst 6 maanden uit contract moet zijn voor ik een nieuwe korting kan krijgen. Zijn er meer mensen hier die van dit afweten?
Een week of 6 geleden nog niet. Ik zat wel bij de afdeling opzeggingen omdat ik nog een lopend contract had en kreeg het vrij snel voor elkaar, zo ook Fox Sports met korting.jongetje schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:17:
[...]
Dat heb ik ook gehoord, ze zijn iets strenger daarin geworden.
Probleem waar ik zojuist echter achter kom, ze hebben activatiekosten gerekend deze maand terwijl dit nadrukkelijk NIET zo gebeuren. Irritant zeg.
Hoezo "blaffen"? Een tikje gefrustreerd omdat je geen korting kan krijgen? Het is geen recht welke je ontnomen wordt ofzo...marcel23456 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:13:
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik hoop dat je gelijk hebt en het meevalt, ik wilde ook maar weer eens gaan bellen voor een paar euro'tjes "verlenging" korting.Joster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:18:
[...]
Een week of 6 geleden nog niet. Ik zat wel bij de afdeling opzeggingen omdat ik nog een lopend contract had en kreeg het vrij snel voor elkaar, zo ook Fox Sports met korting.
Probleem waar ik zojuist echter achter kom, ze hebben activatiekosten gerekend deze maand terwijl dit nadrukkelijk NIET zo gebeuren. Irritant zeg.
Mag ik zo vrij zijn en weten welk aanbod je hebt gehad voor Fox Sports?Joster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:18:
[...]
Een week of 6 geleden nog niet. Ik zat wel bij de afdeling opzeggingen omdat ik nog een lopend contract had en kreeg het vrij snel voor elkaar, zo ook Fox Sports met korting.
I don't have dreams, I have goals!!
Nee hoorTFHfony schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:21:
[...]
Hoezo "blaffen"? Een tikje gefrustreerd omdat je geen korting kan krijgen? Het is geen recht welke je ontnomen wordt ofzo...
Ziggo had vorige week nog 6 maanden korting op hun alles-in-een pakketten, is die actie nu opeens weer afgelopen?
15 euro voor FOX Sports totaal, jaar lang, maandelijks opzegbaar (wat ik ergens in april ook weer zal doen).Redondo1982 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 18:06:
[...]
Mag ik zo vrij zijn en weten welk aanbod je hebt gehad voor Fox Sports?
Ik denk dat je 2 zaken door elkaar haalt: Je kan na een jaar prima opzeggen, dus je hebt gewoon een jaarcontract. Voor de aanbieding moet je blijkbaar gewoon wat meer geduld hebben. Maar daar staat los van het jaarcontract. En daar kan die medewerker niet veel aan doen hoor.marcel23456 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:26:
[...]
Nee hoorik zit al 10 jaar tevreden bij Ziggo, maar de medewerker was naar mijn idee wat minder in zijn sas (kan ook best met dit weer vandaag ) maar het bevreemde mij dat zoiets kon, want voor mijn gevoel maakt Ziggo nu zelfstandig van een jaar contract een anderhalf jaar contract.
En dan de term "blaffen"... Bah bah...
Ik wilde even zeker weten of ik dezelfde deal had gekregen. Gelukkig ben ik goedkoper uit, namelijk € 14,95Joster schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:30:
[...]
15 euro voor FOX Sports totaal, jaar lang, maandelijks opzegbaar (wat ik ergens in april ook weer zal doen).
Zonder dollen, dank voor het melden.
And we're back :-)TFHfony schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:35:
Zucht....
Ik ga komend weekend verhuizen binnen mijn gemeente en als het goed is gooit Ziggo de boel die zaterdag ook over. Ik mag/moet alle spullen uit huidige huis meenemen dus ik heb de luxe dat ik nieuwe situatie naar wens in kan richten.
Huidige situatie. Houten bord in de trapkast:
kabel uit grond (don't ask, jaren 30 huis) > UMU-01 splitter > TV naar 2-way splitter en verder, DATA naar Ubee EVW312B modem
Nieuwe situatie, meterkast
AOP > SQ601 splitter > TV signaal naar > Tratec FRA-752/N versterker/splitter. > Eerste poort naar modem (wat dan die ubee zou worden), overige poorten verder in huis. (3e poort via HFT 4, 4 fach splitter).
Ik heb moderne TV's en krijg als het goed is nieuwe CI+ card. Kon ook Horizon krijgen maar hoef ik niet.
Vraag 1: Waarom zit die SQ601 er nog tussen? Kan die kabel niet direct de FRA in?
Vraag 2: Zo niet, welk is dan beter? UMU-01 of SQ601?
Vraag 3: Is dat modem nog beetje up-to-date?
kabel uit grond (don't ask, jaren 30 huis) > UMU-01 splitter > TV naar 2-way splitter en verder, DATA naar Ubee EVW312B modem
AOP > SQ601 splitter > TV signaal naar > Tratec FRA-752/N versterker/splitter. > Eerste poort naar modem (wat dan die ubee zou worden), overige poorten verder in huis. (3e poort via HFT 4, 4 fach splitter).
Ik heb moderne TV's en krijg als het goed is nieuwe CI+ card. Kon ook Horizon krijgen maar hoef ik niet.
Vraag 1: Waarom zit die SQ601 er nog tussen? Kan die kabel niet direct de FRA in?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Vraag 1+2 Als je je modem niet op de splitter aansluit maar op de FRA kun je de splitter weglaten en de fra direct op het AOP aansluiten.Jazzper schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:05:
Ik ga komend weekend verhuizen binnen mijn gemeente en als het goed is gooit Ziggo de boel die zaterdag ook over. Ik mag/moet alle spullen uit huidige huis meenemen dus ik heb de luxe dat ik nieuwe situatie naar wens in kan richten.
Vraag 3: Wat maakt dat uit? Je krijgt een modem passend bij je internet abonnement en zodra deze niet meer volstaat zal Ziggo zelf tot ruil overgaan.
Top! ik ga die SQ601 eens overslaan en kijken wat het doet. Less is more 
En modem heb je natuurlijk gelijk aan. Wifi vanaf die ubee en mijn Mac met OSX zijn echter niet altijd happy combi (vaak wifi uit moeten doen en weer aan). Begreep dat Wifi gedeelte van die dingen niet top was. (vriendin exact zelfde met haar laptop). Kan ook aan iets anders liggen natuurlijk. Eerst maar eens verhuizen
En modem heb je natuurlijk gelijk aan. Wifi vanaf die ubee en mijn Mac met OSX zijn echter niet altijd happy combi (vaak wifi uit moeten doen en weer aan). Begreep dat Wifi gedeelte van die dingen niet top was. (vriendin exact zelfde met haar laptop). Kan ook aan iets anders liggen natuurlijk. Eerst maar eens verhuizen
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ga inderdaad eerst lekker verhuizen en overweeg daarna om zelf een goede wifi-router te kopen en laat dan je Ubee modem in bridged modus zetten.Jazzper schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:28:
Top! ik ga die SQ601 eens overslaan en kijken wat het doet. Less is more
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Vraag 1: Ik zou het zonder FRA proberen, versterker is alleen nodig als hij nodig isJazzper schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:05:
Vraag 2: Ze hebben beide hun voors en tegens. De UMU-01 is wat verouderd, die is opgevolgd door de UMU-1006. De consensus is hier wel dat de UMU-1006 beter is dan de SQ601... Misschien heb je de mogelijkheid ze beide te proberen?
Vraag 3: Ja. Is momenteel het enige modem in oud-Ziggo-gebied dat IPv6 ondersteunt. Alleen als je het 300 Mbit abonnement hebt is hij niet voldoende (redt het wel, maar alleen als de buren zich gedeisd houden i.v.m. ietwat beperkt aantal downstream frequenties).
Als het bereik van de WiFi van de Ubee321b niet voldoet (en je nog geen steunzenders in huis hebt) kun je via Ziggo heel goedkoop aan een TP-Link Archer C7 komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 18-10-2016 22:47 ]
Hier al jaren klant bij Ziggo en alles werkt naar mijn zin. Zit alleen al heel wat jaren met mijn Humax box en een Cisco EPC3925 en een Z2 abbonement. Zonder telefoon.
Nu kan ik vast wel mijn abonnement omzetten en een Horizon box krijgen en wellicht een nieuwe router.
incl. met Tv+ internet Complete. Maar doe ik hier wel goed aan? ben eigenlijk erg tevreden. Alles werkt en eigenlijk nooit storingen. Wellicht iemand hier die uit ervaring kan melden om je wat stappen vooruit zet in beeldkwaliteit of snelheid?
Nu kan ik vast wel mijn abonnement omzetten en een Horizon box krijgen en wellicht een nieuwe router.
incl. met Tv+ internet Complete. Maar doe ik hier wel goed aan? ben eigenlijk erg tevreden. Alles werkt en eigenlijk nooit storingen. Wellicht iemand hier die uit ervaring kan melden om je wat stappen vooruit zet in beeldkwaliteit of snelheid?
Ik zat in precies dezelfde situatie. Ook tevreden met huidige setting, Humax woonkamer en Samsung slaapkamer. Eerst dacht ik nog even aan het Horizonpakket voor vrouwlief, maar door dit topic met de vele ervaringen ervan af gezien. Ik heb nu genomen Play Start incl. nieuwe settopbox (geen horizon) en die heb ik nodig omdat ik een verouderde Samsung heb die qua gebruiksgemak een hel is en vaak kuren heeft. Geen telefoon, maar wel internet 300mbit. Zo blijf ik het dichtst bij m'n oude situatie, alleen heb ik nu een extra box, sneller internet en een totaalprijs die op jaarbasis goedkoper uitkwam dan het door laten lopen van mijn oude abo, waar ik dus ook tevreden over was. Wel krijg ik een nieuw modem icm 300mbit en deze wordt weer in bridge gezet met een Archer C5. De Archer ga ik denk ik wel vervangen voor iets beters en de Archer gebruiken als AP elders (boven ofzo).Lekkerboeie86 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:47:
Hier al jaren klant bij Ziggo en alles werkt naar mijn zin. Zit alleen al heel wat jaren met mijn Humax box en een Cisco EPC3925 en een Z2 abbonement. Zonder telefoon.
Kijk even op de website van Ziggo en doe je pakket zelf samenstellen.
[ Voor 10% gewijzigd door Redondo1982 op 19-10-2016 10:21 ]
Ik dacht dat je een Humax 5300C krijgt (of is het inmiddels anders?) bij deze kan je standaard niet opnemen, alleen via een externe harddisk was het volgens mij mogelijk.tiguan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:50:
Heeft die box bij het goedkoopste pakket een opname mogelijkheid eigenlijk?
[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 19-10-2016 10:56 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Oh de 5300C is wel een prettig apparaatje idd en daar kan je een USB HDD aan hangen idd. Maar krijg je die ook echt?
Verwijderd
ik kreeg hem wel , maar dat was 6 maand terug. Ik heb hem aan mijn zwager en schoonzus gegeven die hem nu in de slaapkamer hebben staan. Ik blijf bij ci+ modules, vind dat toch fijner dan een extra kastje.tiguan schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:56:
Oh de 5300C is wel een prettig apparaatje idd en daar kan je een USB HDD aan hangen idd. Maar krijg je die ook echt?
Ik heb ook een CI+ module, maar ik heb graag zo'n apparaat erbij om af en toe wat op te kunnen nemen.
Je krijgt een standaard Media Box erbij. Opnemen staat er niet bij, wel programma gemist etc. Dus denk out of the box geen opneemmogelijkheid. Overigens zou ik het wel super vinden als het een Humax betreft. Is gewoon het beste van de settopboxen.
Dubbelpost
[ Voor 98% gewijzigd door jongetje op 19-10-2016 11:21 ]
Gegeven? Ik mag hopen dat je hem hebt uitgeleend. Hij staat op jouw naam en moet uiteindelijk ook weer terug, je hebt hem namelijk in bruikleen van Zigggo. Je kunt er trouwens ook voor kiezen om een CI module te nemen ipv die mediabox (wat bij mij ook een Humax is die op zolder ligt.. ik moet hem nemen van ZiggoVerwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:58:
[...]
ik kreeg hem wel , maar dat was 6 maand terug. Ik heb hem aan mijn zwager en schoonzus gegeven die hem nu in de slaapkamer hebben staan. Ik blijf bij ci+ modules, vind dat toch fijner dan een extra kastje.

Ik begin af te vragen of ik gek aan het worden bent, of dat er iets mis is met het internet dat Ziggo mij stuurt.
Volgens alle speedtests heb ik gewoon de 150/15 die mij beloofd word, maar in de afgelopen twee/drie weken kan ik voor geen meter meer dingen streamen zonder dat het ontzettend hakkerig word op willekeurige momenten.
Zo heb ik een uur geen issues, en dan is het raak en kan ik bijv. op YouTube geen videos van 1080p kijken zonder dat de video vastloopt en om de 3 seconden moet gaan bufferen. Dit is hetzelfde met dingen zoals Twitch/Hitbox, of als ik NHL wedstrijden probeer te streamen.
Het lijkt alsof gewoon downloaden alles perfect is, maar het moment dat het internet iets constants moet doen op UDP basis, dat het gewoon zwaar achteruit gaat.
En het is ook zoiets specifieks dat ik begin te twijfelen of het aan het signaal van de Ziggo ligt, of dat er binnenshuis iets goed mis is, ook al is er niets veranderd qua wat er allemaal draait.
Volgens alle speedtests heb ik gewoon de 150/15 die mij beloofd word, maar in de afgelopen twee/drie weken kan ik voor geen meter meer dingen streamen zonder dat het ontzettend hakkerig word op willekeurige momenten.
Zo heb ik een uur geen issues, en dan is het raak en kan ik bijv. op YouTube geen videos van 1080p kijken zonder dat de video vastloopt en om de 3 seconden moet gaan bufferen. Dit is hetzelfde met dingen zoals Twitch/Hitbox, of als ik NHL wedstrijden probeer te streamen.
Het lijkt alsof gewoon downloaden alles perfect is, maar het moment dat het internet iets constants moet doen op UDP basis, dat het gewoon zwaar achteruit gaat.
En het is ook zoiets specifieks dat ik begin te twijfelen of het aan het signaal van de Ziggo ligt, of dat er binnenshuis iets goed mis is, ook al is er niets veranderd qua wat er allemaal draait.
Ik heb van ziggo (waarschijnlijk door een fout) 2 modems gekregen. Een connect box en een Technicolor TC7210. Welke van de 2 zal ik aansluiten? Ik ga het modem in bridge modus zetten dus waarschijnlijk maakt het niet veel uit (maar misschien is er eentje stabieler of energiezuiniger).
Ik heb tijdens TV kijken soms (gemiddeld denk eens per half uur) heel kort ruis/storing in beeld (wat per keer niet langer dan een seconde duurt). Nu valt hier goed mee te leven, maar zou een versterker helpen?
Ik zou eerder zoeken in verkeerd aangesloten connectoren en verouderde wandcontact dozen. Wat je nu omschrijft is eerder een storingsbron welke kort inbreek dan te weinig signaal. Te weinig signaal heb je continu. Interferentie kan voorkomen op verschillende momenten en hoeft niet altijd aanwezig te zijn.outlandos schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:04:
Ik heb tijdens TV kijken soms (gemiddeld denk eens per half uur) heel kort ruis/storing in beeld (wat per keer niet langer dan een seconde duurt). Nu valt hier goed mee te leven, maar zou een versterker helpen?
Via een netwerk kabel?deknegt schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:01:
Heb je het modem gereset? Bij een Connect Box kreeg iedereen bij een vroege firmware dit soort symptomen.
De meeste Veel video streams gaan tegenwoordig over TCP. Denk aan HTTP live streaming, Netflix, standaard YouTube. Dus ik zou het niet in een probleem met TCP zoeken.Het lijkt alsof gewoon downloaden alles perfect is, maar het moment dat het internet iets constants moet doen op UDP basis, dat het gewoon zwaar achteruit gaat.
Verwijderd
Neuh, same here.deknegt schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:01:
Ik begin af te vragen of ik gek aan het worden bent, of dat er iets mis is met het internet dat Ziggo mij stuurt.
Modem al tig keer gereset.
Ziggo geeft er alleen geen 'thuis' over.
Beetje jammer...
Test 1 is back to basic, alleen via de kabel testen. Heb je dan ook de symptomen?deknegt schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:01:
Mijn problemen is via de kabel. Op elk systeem heeft hij deze symptomen, één daarvan zit direct aan de Ubee EVW3226, twee daarvan zitten tussen een gigabit switch.stormfly schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:55:
[...]
Test 1 is back to basic, alleen via de kabel testen. Heb je dan ook de symptomen?
Problemen zijn dus de streams die niet kunnen bufferen, en soms browser-downloads (als ik een backup VOD van een streamer wil downloaden, als het gebuffer te gruwelijk is) die in de kb's downloaden ipv de mb's.
[ Voor 8% gewijzigd door deknegt op 19-10-2016 18:42 ]
Ik zou voor de TC7210 gaan, omdat de Connect Box naar mijn idee een slechtere track record heeft. De CB is er ook nog niet zo lang, dus het zullen vast kinderziektes zijn geweest, maar dat doet er natuurlijk niet aan af dat ik dan de TC7210 meer vertrouw.Bartske schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:04:
Ik heb van ziggo (waarschijnlijk door een fout) 2 modems gekregen. Een connect box en een Technicolor TC7210. Welke van de 2 zal ik aansluiten? Ik ga het modem in bridge modus zetten dus waarschijnlijk maakt het niet veel uit (maar misschien is er eentje stabieler of energiezuiniger).
De connectbox bevalt mij eigenlijk uitstekend. Haalt netjes mijn snelheid (200/20) en nog geen problemen tegengekomen.Jerrythafast schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:54:
[...]
Ik zou voor de TC7210 gaan, omdat de Connect Box naar mijn idee een slechtere track record heeft. De CB is er ook nog niet zo lang, dus het zullen vast kinderziektes zijn geweest, maar dat doet er natuurlijk niet aan af dat ik dan de TC7210 meer vertrouw.
Ik had ooit problemen met een switch, speedtests waren prima, zowel intern als extern, maar zodra er een sustained feed op liep ging het ook mis, ook als de route direct op het modem aangesloten was, de switch verstoorde het hele netwerk met zijn signalendeknegt schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:40:
[...]
Mijn problemen is via de kabel. Op elk systeem heeft hij deze symptomen, één daarvan zit direct aan de Ubee EVW3226, twee daarvan zitten tussen een gigabit switch.
Problemen zijn dus de streams die niet kunnen bufferen, en soms browser-downloads (als ik een backup VOD van een streamer wil downloaden, als het gebuffer te gruwelijk is) die in de kb's downloaden ipv de mb's.
Probeer de switch eens te vervangen door een ander model ( kan zelfs tijdelijk een 100/10 versie zijn, geeft al snel duidelijkheid dan )
[ Voor 6% gewijzigd door FreshMaker op 20-10-2016 11:36 ]
Dat kan ik idd proberen. Vandaag weer Ziggo aan de lijn gehad, maar ze houden lekker stug vast aan de 150/15 die alle generic speedtests geven, en niet op de werkelijke downloadsnelheden die je hebt als je er ook iets mee doet.FreshMaker schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:34:
[...]
Ik had ooit problemen met een switch, speedtests waren prima, zowel intern als extern, maar zodra er een sustained feed op liep ging het ook mis, ook als de route direct op het modem aangesloten was, de switch verstoorde het hele netwerk met zijn signalen
Probeer de switch eens te vervangen door een ander model ( kan zelfs tijdelijk een 100/10 versie zijn, geeft al snel duidelijkheid dan )
Zo heb ik nu ook een tig aantal tests gedraaid op www.testmy.net, waar je dus random data download, en die geeft effe steenhard aan dat je in 13 tests maximaal maar 2.45Mbit (Niet Bytes, bit!) eruit trekt. En door verder te kijken naar andere hosts van Ziggo (Is als Chello aangeduid op de site), ben ik zeker niet de enige die zulke dramatische resultaten haalt.
Ik zelf weet het gewoon niet meer. En ik ben sterk aan het overwegen om eindelijk naar het assortiment te kijken en een concurrent de kans te geven. Want een sustained download snelheid in de KB/s, dat hoort gewoon niet.
Er is bij jou inderdaad duidelijk iets niet in de haak. Hier haal ik 37,1 Mbps volgens die website (oud-Ziggo netwerk wordt zo te zien wel aangeduid als Ziggo op die site). Dit op de DE en Texas testservers. Vanuit Australië haal ik 32,3 Mbps. (Abbo is 40, wat op Ziggo's Ookla speedtest inderdaad gewoon gehaald wordt.)deknegt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:58:
[...]
Dat kan ik idd proberen. Vandaag weer Ziggo aan de lijn gehad, maar ze houden lekker stug vast aan de 150/15 die alle generic speedtests geven, en niet op de werkelijke downloadsnelheden die je hebt als je er ook iets mee doet.
Zo heb ik nu ook een tig aantal tests gedraaid op www.testmy.net, waar je dus random data download, en die geeft effe steenhard aan dat je in 13 tests maximaal maar 2.45Mbit (Niet Bytes, bit!) eruit trekt. En door verder te kijken naar andere hosts van Ziggo (Is als Chello aangeduid op de site), ben ik zeker niet de enige die zulke dramatische resultaten haalt.
Ik zelf weet het gewoon niet meer. En ik ben sterk aan het overwegen om eindelijk naar het assortiment te kijken en een concurrent de kans te geven. Want een sustained download snelheid in de KB/s, dat hoort gewoon niet.
Heb je bij je test wel alle andere apparaten van het modem losgekoppeld? Zoals iemand hierboven opperde kan een switch met kuren je hele netwerk in de war gooien. Prik één PC via een kabel aan je modem en test 'm daarop. Als de test niet slaagt kun je nog even naar de Uncorrectables in je modem kijken, als die op 0 staat (of in ieder geval tijdens de test niet oploopt) is Ziggo aan zet.
Hier ook Ziggo, oftewel oud-Ziggo op testmy.net
Minimum :: 37.81 Mbps | Middle :: 85.17 Mbps | Maximum :: 120.41 Mbps
Met 150Mbit pakket
Minimum :: 37.81 Mbps | Middle :: 85.17 Mbps | Maximum :: 120.41 Mbps
Met 150Mbit pakket
Alles losgekoppeld behalve de ene PC die direct aan de modem zit van de Ziggo. 2,1Mbps via de site. Dus dat betekent dat er geen probleem is met de andere hardware op het netwerk.Jerrythafast schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:14:
[...]
Er is bij jou inderdaad duidelijk iets niet in de haak. Hier haal ik 37,1 Mbps volgens die website (oud-Ziggo netwerk wordt zo te zien wel aangeduid als Ziggo op die site). Dit op de DE en Texas testservers. Vanuit Australië haal ik 32,3 Mbps. (Abbo is 40, wat op Ziggo's Ookla speedtest inderdaad gewoon gehaald wordt.)
Heb je bij je test wel alle andere apparaten van het modem losgekoppeld? Zoals iemand hierboven opperde kan een switch met kuren je hele netwerk in de war gooien. Prik één PC via een kabel aan je modem en test 'm daarop. Als de test niet slaagt kun je nog even naar de Uncorrectables in je modem kijken, als die op 0 staat (of in ieder geval tijdens de test niet oploopt) is Ziggo aan zet.
Daarnaast is de logging op de router compleet non-existent.
Dus dat betekent dat er of iets mis is met de router, of iets mis is met het signaal dat Ziggo mij stuurt. En door te kijken naar de andere logs op testmy, ben ik zeker niet de enige met deze problemen.
Enige waar ik alleen bang voor ben is dat ze van Ziggo stellig vast blijven houden aan de 150/15 van de generic tests, en mij weer afwimpelen zonder een oplossing. Of proberen af te kopen met een maand gratis Film1 wat ik niet wil, en niets oplost.

Heeft jouw Ubee geen DOCSIS status paginadeknegt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:56:
[...]
Alles losgekoppeld behalve de ene PC die direct aan de modem zit van de Ziggo. 2,1Mbps via de site. Dus dat betekent dat er geen probleem is met de andere hardware op het netwerk.
Daarnaast is de logging op de router compleet non-existent.
Dus dat betekent dat er of iets mis is met de router, of iets mis is met het signaal dat Ziggo mij stuurt. En door te kijken naar de andere logs op testmy, ben ik zeker niet de enige met deze problemen.
Enige waar ik alleen bang voor ben is dat ze van Ziggo stellig vast blijven houden aan de 150/15 van de generic tests, en mij weer afwimpelen zonder een oplossing. Of proberen af te kopen met een maand gratis Film1 wat ik niet wil, en niets oplost.
Jammer genoeg niet, nee. Ik heb alleen remote logging (syslog) en de Local LogJerrythafast schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:59:
[...]
Heeft jouw Ubee geen DOCSIS status pagina(Ik ben niet zo bekend met de firmware van de modellen uit oud-UPC-gebied, dus dat zou best kunnen.)
Ik ga er even vanuit dat je ook direct bedraad pc > modem de problemen houdt, en dan zit je in hetzelfde schuitje waar ik in zat voor de verhuizing. En ik kan je eigenlijk wel garanderen dat je het niet opgelost gaat krijgen als je bij Ziggo blijft en er is niks mis met jouw apparatuur, kabels en AOP.deknegt schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:58:
[...]
Dat kan ik idd proberen. Vandaag weer Ziggo aan de lijn gehad, maar ze houden lekker stug vast aan de 150/15 die alle generic speedtests geven, en niet op de werkelijke downloadsnelheden die je hebt als je er ook iets mee doet.
Ik heb exact dezelfde problemen gehad en ben in bijna 2 jaar tijd daar niet uitgekomen met Ziggo. Wat voor Ziggo de oplossing was, was om maar gewoon een monteur te sturen, die alles door te laten meten, de monteur te laten concluderen dat er niks mis met het AOP was want nieuwbouw en dus nieuwe kabels, nieuw AOP, nieuw alles. De monteur verving dan steevast het modem waarna de problemen heel even weg waren. Soms een maand, soms minder. Daarna kwam het altijd weer terug.
In die tijd heb ik zo ongeveer alles dat ik zelf kon vervangen, ook vervangen. Andere kabels, andere router, andere tv, het hielp allemaal niet. Totdat we verhuisden naar een andere fZiggo-regio en alle problemen op magische wijze waren opgelost.
Dat is toch straf hé, 2 jaar gezeik hebben, allerlei ontzettend frustrerende problemen hebben die je zelf niet kunt herleiden, laat staan kunt oplossen en je verhuist en plotseling werkt het internet zoals het hoort te werken. Waar ik voorheen constant naar "Bufferen...." zat te kijken in plaats van naar de film of serie, zit ik nu binnen een paar seconden te genieten van diezelfde film of serie.
De enige reden dat ik destijds niet ben overgestapt is omdat er op mijn oude adres geen concurrentie was voor Ziggo. Daar bood KPN nog ADSL2 aan. Ik weet wel dat ik hier nu direct overstap als bovenstaande problemen terugkomen. Ik ga niet eens meer beginnen met het proces van bellen met 1200 of troubleshooten in mijn eigen netwerk, nee, ik stap gewoon direct over. Dan moet UPC maar zorgen voor een fatsoenlijk netwerk, want eerlijk waar, vóór de overname liep alles van Ziggo echt als een trein.
Sinds UPC aan het roer staat heb je kans op de vreemdst mogelijke problemen en als ik iets heb geleerd van mijn jaren ervaring met UPC (in het hele land) is het dat je niet van die problemen afkomt zonder over te stappen of te verhuizen.
Nee, merp!
Dat jij jouw abonnementssnelheid niet haalt en anderen vrijwel dezelfde snelheid halen geeft in mijn ogen aan dat er ergens een bottleneck zit. Zonder packet loss is < 100 megabit niet spannend meer als alle hops genoeg bandbreedte hebben.Jerrythafast schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:14:
[...]
Er is bij jou inderdaad duidelijk iets niet in de haak. Hier haal ik 37,1 Mbps volgens die website (oud-Ziggo netwerk wordt zo te zien wel aangeduid als Ziggo op die site). Dit op de DE en Texas testservers. Vanuit Australië haal ik 32,3 Mbps. (Abbo is 40, wat op Ziggo's Ookla speedtest inderdaad gewoon gehaald wordt.)
Ik zal die test vanavond ook eens doen. Ben benieuwd of het 's avonds krapper wordt
Zou inderdaad nog kunnen. Hij was over meerdere tests met meerdere servers wel heel constant op 37,1 Mbps, wat mij deed vermoeden dat die snelheid wel klopt. Immers zou het mij niks verbazen als de Ookla speedtest op http://speedtest.ziggo.nl een 'correctie' bevat voor protocol overhead. Iets als "gerapporteerde snelheid = gemeten snelheid maal 1,1" of zo. Maar dat kan ook gewoon mijn gebrek aan vertrouwen zijnANdrode schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:01:
[...]
Dat jij jouw abonnementssnelheid niet haalt en anderen vrijwel dezelfde snelheid halen geeft in mijn ogen aan dat er ergens een bottleneck zit. Zonder packet loss is < 100 megabit niet spannend meer als alle hops genoeg bandbreedte hebben.
Ik zal die test vanavond ook eens doen. Ben benieuwd of het 's avonds krapper wordt
testmy.net:
Minimum :: 94.31 Mbps | Middle :: 127.1 Mbps | Maximum :: 352.79 Mbps
Met een 300Mbit pakket
(oud-Ziggo)
Minimum :: 94.31 Mbps | Middle :: 127.1 Mbps | Maximum :: 352.79 Mbps
Met een 300Mbit pakket
Bij ping doet de Ookla speedtest dat wel...Jerrythafast schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:07:
[...]
Immers zou het mij niks verbazen als de Ookla speedtest op http://speedtest.ziggo.nl een 'correctie' bevat voor protocol overhead. Iets als "gerapporteerde snelheid = gemeten snelheid maal 1,1" of zo.
Maar dat kan ook gewoon mijn gebrek aan vertrouwen zijn
[/quote]
Ik haal nu (nu vanaf een fZiggo adres) Download :: 106.9 Mbps 13.4 MB/s up arrow Upload :: 13.2 Mbps 1.6 MB/s.
Zelf vind ik de dslreports test interessant omdat hij bufferbloat meet. Bufferbloat merk je in een stroperige verbinding wanneer er veel verkeer is.
Ik noem mijn getallen nu niet omdat ik over wifi test, maar de score in ms is belabberd
Deze test wel vanaf een "ver" netwerk. Dus de impact van slechte links tussen Ziggo <-> doel zie je daar niet in.
Jammer, toch een onbetrouwbare site dus. DSLReports is inderdaad een mooie, hier (ook op WiFi) is de bufferbloat nu ook skyhigh. Quality wel een mooie A+ grade.ANdrode schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:44:
[...]
Bij ping doet de Ookla speedtest dat wel...
Maar dat kan ook gewoon mijn gebrek aan vertrouwen zijnBen wel benieuwd of jij je abbosnelheid daar haalt.
[/quote]
Ik haal nu (nu vanaf een fZiggo adres) Download :: 106.9 Mbps 13.4 MB/s up arrow Upload :: 13.2 Mbps 1.6 MB/s.
Zelf vind ik de dslreports test interessant omdat hij bufferbloat meet. Bufferbloat merk je in een stroperige verbinding wanneer er veel verkeer is.
Ik noem mijn getallen nu niet omdat ik over wifi test, maar de score in ms is belabberd
Deze test wel vanaf een "ver" netwerk. Dus de impact van slechte links tussen Ziggo <-> doel zie je daar niet in.
dslreports is idd een goeie.
bekabeld;

wifi 5ghz op ca. 10 meter (met muren er tussen);
bekabeld;

wifi 5ghz op ca. 10 meter (met muren er tussen);

Aangezien ik niet boven de 2 a 3MB (Ziggo Complete) kom de laatste week post ik mijn snelheid hier even (over de kabel)

Tracing route to ziggo.nl [213.46.237.24]
over a maximum of 30 hops:
1 163 ms 376 ms 427 ms 192.168.178.1
2 * * * Request timed out.
3 1338 ms 1160 ms 712 ms gv-rc0011-cr101-xe-2-0-4-0.core.as9143.net [213.51.182.97]
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 1598 ms 1059 ms 651 ms nl-ams02a-ra6-be-100-2484.aorta.net [84.116.244.109]
7 129 ms 219 ms 357 ms sales.upc-cablecom.ch [213.46.237.24]
Wat zou het probleem kunnen zijn?

3 1338 ms 1160 ms 712 ms gv-rc0011-cr101-xe-2-0-4-0.core.as9143.net [213.51.182.97]
[ Voor 11% gewijzigd door cbr600f4i op 20-10-2016 21:42 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dat is een flinke ping naar het modem toecbr600f4i schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:39:
Aangezien ik niet boven de 2 a 3MB (Ziggo Complete) kom de laatste week post ik mijn snelheid hier even (over de kabel)
[afbeelding]

Ik kan een andere proberen, alleen tot een week geleden was er niets aan de handArcticWolf schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:00:
[...]
Dat is een flinke ping naar het modem toeis je kabel naar het modem wel in orde?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik wil niet perse zeggen dat het een onbetrouwbare site is. Door de manier waarop de test in elkaar zit meet die test gewoon echt iets anders.Jerrythafast schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:10:
[...]
Jammer, toch een onbetrouwbare site dus. DSLReports is inderdaad een mooie, hier (ook op WiFi) is de bufferbloat nu ook skyhigh. Quality wel een mooie A+ grade.
Wat testen ze?
Ookla speedtest zoekt een server met lage ping en test dan een aantal (8?) parallelle verbindingen. Zo haal je de maximale bandbreedte, ook als de omstandigheden niet ideaal zijn. Als de provider een speedtest server heeft staan dan test dit het netwerk tussen jouw PC en het netwerk van de provider. Niet iets op het internet waar je wat aan hebt.
Een andere test (ik neem iperf3 als voorbeeld, die ken ik) die test standaard met één verbinding, naar een server die jij kiest. Dan haal je onder goede omstandigheden, na wat tijd (n keer de ping), de volle snelheid. Vallen er pakketten weg, dan zakt het in.
In de praktijk gaat het mij om de latency ("hoe lang duurt het totdat ik iets krijg") en de snelheid naar servers waar ik echt mee te maken heb. Ik denk dat de Ookla test niet goed test hoe ik de kwaliteit van mijn internetverbinding ervaar. Ook de latency "als er al data over de verbinding gaat" is belangrijk (bufferbloat).
Als ik 300 mbit in een speedtest haal, maar de verbinding naar wat ik gebruik is slecht, dan heb ik een slechte ervaring
En als het een connect box is het modem even een reset geven. Dat deed hij bij mij ook voordat ik een update kreegcbr600f4i schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:10:
[...]
Ik kan een andere proberen, alleen tot een week geleden was er niets aan de handOverigens komt de wifi ook niet boven die snelheid. Desalniettemin zal ik even een kabeltje opsnorren om alles uit te kunnen sluiten.
[ Voor 62% gewijzigd door ANdrode op 20-10-2016 22:20 ]
@ANdrode, geen connect box, ik heb een Ubee.
Modem rebooten kan soms de raarste problemen oplossen, dus dat is sowieso wel een goed idee om te proberen als je dat nog niet had gedaan. Zeker gezien je een idioot hoge ping naar je modem hebt is er een redelijke kans dat dat ding staat te klooien. Als het niet in je modem zit is het de kabel ernaartoe of de netwerkkaart van je PC (of de drivers daarvan).
Ik vraag me trouwens wel af: op welke manier zou een brakke netwerkkabel een hoge ping veroorzaken? Met mijn beperkte kennis van netwerkapparatuur kom ik niet verder dan: ping pakketje komt niet aan (=loss), of ping pakketje komt aan (=reactie binnen luttele ms). Hoe kan een kabel ervoor zorgen dat een ping pakketje meer dan een tiende van een seconde onderweg is naar het andere uiteinde van de kabel?
Ik vraag me trouwens wel af: op welke manier zou een brakke netwerkkabel een hoge ping veroorzaken? Met mijn beperkte kennis van netwerkapparatuur kom ik niet verder dan: ping pakketje komt niet aan (=loss), of ping pakketje komt aan (=reactie binnen luttele ms). Hoe kan een kabel ervoor zorgen dat een ping pakketje meer dan een tiende van een seconde onderweg is naar het andere uiteinde van de kabel?
Volg thread al een tijdje. Oud UPC gebruiker in een zeer oud huisje in Haarlem, daarna overgestapt door verhuizing naar Amsterdam regio. Haal sinds dag 1 (ja sinds UPC tijdperk) méér dan beloofde snelheden. Eerst met Cisco modem in Haarlem, vervolgens met Ubee modem na verhuizing en sinds enkele maanden met een TC7210. Bedraad is alles top, zie picture. Heb een 300/30 abonnement, afbeelding is met TV aan met Horizon Box en Youtube live-stream op desktop tijdens de speedtest... WiFi gaat via interne AP's gezien de ligging van de meterkast. Kan helaas niet anders zeggen dat de apparatuur momenteel prima performance heeft. Heb het modem slechts 1x hoeven resetten, echter was dit na een langdurige spanningsuitval.

In AvE we trust
Ik heb de modem al een paar keer uitgezet/reboot de afgelopen week. Zowel bij kabel als wifi treedt het op en zowel bij de Mac (wifi) als PC (kabel/wifi). Dus eigenlijk blijft het modem dan over waar het in kan zitten. Misschien helpt een reset van het modem, dat heb ik nog niet geprobeerd.Jerrythafast schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:59:
Modem rebooten kan soms de raarste problemen oplossen, dus dat is sowieso wel een goed idee om te proberen als je dat nog niet had gedaan. Zeker gezien je een idioot hoge ping naar je modem hebt is er een redelijke kans dat dat ding staat te klooien. Als het niet in je modem zit is het de kabel ernaartoe of de netwerkkaart van je PC (of de drivers daarvan).
Bij een degelijk apparaat zou een reboot genoeg niet nodig moeten zijn. Bij dit modem is een reset misschien toch het proberen waard.cbr600f4i schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:15:
[...]
Ik heb de modem al een paar keer uitgezet/reboot de afgelopen week. Zowel bij kabel als wifi treedt het op en zowel bij de Mac (wifi) als PC (kabel/wifi). Dus eigenlijk blijft het modem dan over waar het in kan zitten. Misschien helpt een reset van het modem, dat heb ik nog niet geprobeerd.
Wat voor signaal waarden zie je in het modem? Is dat in orde?
Nou, dat heeft niet lang geduurd zegPauseBreak schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:06:
[...]
De enige reden dat ik destijds niet ben overgestapt is omdat er op mijn oude adres geen concurrentie was voor Ziggo. Daar bood KPN nog ADSL2 aan. Ik weet wel dat ik hier nu direct overstap als bovenstaande problemen terugkomen. Ik ga niet eens meer beginnen met het proces van bellen met 1200 of troubleshooten in mijn eigen netwerk, nee, ik stap gewoon direct over. Dan moet UPC maar zorgen voor een fatsoenlijk netwerk, want eerlijk waar, vóór de overname liep alles van Ziggo echt als een trein.
Sinds UPC aan het roer staat heb je kans op de vreemdst mogelijke problemen en als ik iets heb geleerd van mijn jaren ervaring met UPC (in het hele land) is het dat je niet van die problemen afkomt zonder over te stappen of te verhuizen.

Dat is allemaal niet wereldschokkend, maar met name het surfen en streamen van dingen gaat wel merkbaar trager. Het laden van sites heeft gewoon een vertraging erin zitten die er niet was voor de werkzaamheden. Modem is verder in orde qua signaalwaardes, kabels zijn ook goed, dus ik ga na het weekend even bellen met de concurrentie. Ik geloof het wel.
Nee, merp!
Dit topic is gesloten.