Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:20:
[...]

Nou, dat heeft niet lang geduurd zeg :X Er zijn hier gisteren werkzaamheden geweest en nu is het dit:
[afbeelding]

Dat is allemaal niet wereldschokkend, maar met name het surfen en streamen van dingen gaat wel merkbaar trager. Het laden van sites heeft gewoon een vertraging erin zitten die er niet was voor de werkzaamheden. Modem is verder in orde qua signaalwaardes, kabels zijn ook goed, dus ik ga na het weekend even bellen met de concurrentie. Ik geloof het wel.
Bij mij gingen de eerste werkzaamheden de signaal waardes achteruit, de 2e keer ook... de 3e keer weer iets omhoog.
Geen idee waar Ziggo mee bezig is, maar of ze zijn aan het voorbereiden op Docsis 3.1 of ze snappen er echt niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:57

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:26:
[...]

Bij mij gingen de eerste werkzaamheden de signaal waardes achteruit, de 2e keer ook... de 3e keer weer iets omhoog.
Geen idee waar Ziggo mee bezig is, maar of ze zijn aan het voorbereiden op Docsis 3.1 of ze snappen er echt niks meer van.
Ik heb ook geen idee. Ik zag dat DSL Report ook een stream test heeft en die faalt ook jammerlijk, dus daar is duidelijk iets ten negatieve veranderd. Ik heb voor de zekerheid het modem nog eens gereset en daarna die test en de speedtest nog een keer gedaan maar het resultaat blijft hetzelfde.
Het patroon hier is mij iets te opvallend aanwezig, en Ziggo zal vast weten wat ze doet, maar hoe dat op dit moment uitpakt voor mij als consument is voor mij niet meer acceptabel. Dan maar over naar VDSL. Dat is dan wel 100/30, maar het internet bij de buren (KPN VDSL dus) heeft de problemen die ik heb niet.
Ik moet bekennen dat ik het wel wat jammer vind dat Ziggo zo achteruit aan het gaan is sinds de overname. Ik was echt een tevreden fZiggo-klant namelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik heb net een nieuw moden Technoclor TC7210, ivm sneller internet (300/30mbit).

Hoe kan ik de IP van het modem veranderen? Deze zegt dat het met 192.168 moet beginnen. DE ONZIN!

Die modem Cisco modem die ik had/heb draait gewoon op 10.0.0.138. En ik wil die nieuwe modem daar ook op hebben.

Zijn hier hacks voor? Aangezien ik in geen 50+ apparaten de ip/gateway ga veranderen.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

tHe_BiNk schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:32:
Ik heb net een nieuw moden Technoclor TC7210, ivm sneller internet (300/30mbit).

Hoe kan ik de IP van het modem veranderen? Deze zegt dat het met 192.168 moet beginnen. DE ONZIN!

Die modem Cisco modem die ik had/heb draait gewoon op 10.0.0.138. En ik wil die nieuwe modem daar ook op hebben.

Zijn hier hacks voor? Aangezien ik in geen 50+ apparaten de ip/gateway ga veranderen.
1200 bellen en het modem in bridge modus laten zetten. Je verliest dan het routergedeelte (dat zetten ze uit). Vervolgens hang je er je eigen router achter en stel je die in zoals je wilt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@pausebreak
Dank voor de snelle reply. Ga eens kijken wat ze kunnen.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Na 22:00 dus niks. Kreeg mijn Oude Cisco modem niet meer aan de praat (zal wel niet actief meer zijn). Iemand een snelle goede oplossing voor het maken van een router?

Mijn ubuntu server gebruiken? OF mijn raspberry pi 3?

/edit

pi 3 heeft maar 100mbit dus dat is geen oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door tHe_BiNk op 21-10-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tHe_BiNk schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:32:

De TC draait niet op 10.* en al helemaal niet in bridge.

Mijn TC staat in bridge en die is nog steeds bereikbaar op 192.168.178.1 ... enige mogelijkheid is bridge en een aparte router erachter.

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 21-10-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Dus 2de netwerkkaart in mijn server en daar een router van maken?

Of het ik 2 extra netwerk kaarten/poorten nodig? 1 naar het modem en 1 naar mijn switch?

/edit

Los het wel op met een aparte router "Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router."

Dus morgen de modem in bridge mode laten zetten en die router gebruiken en het probleem is opgelost?

[ Voor 150% gewijzigd door tHe_BiNk op 21-10-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:58
Waarom niet gewoon DHCP? Daar is het voor bedoeld 8)7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik draai alleen DHCP op de wifi, de rest is gewoon static. Die 10.0.0.138 is al 20 jaar hetzelfde.

Die horizonboxen zijn leuk (niet dat ik er 1 wil) maar dat dit waarschijnlijk de reden is om het ip van de modem vast te zetten op 192.168 is natuurlijk niet echt handig/klantvriendelijk.

UPC echt een wereld bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Niks geks aan, 192.168 is gewoon de home private reeks volgens het OSI model. 10.0 zijn interne adressen en management bij Ziggo. (Enterprise duh) Als je alles zelf wilt regelen inderdaad gewoon een router erachter. Die vrijheid heb je gewoon door het in bridge te laten gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door Jim423 op 21-10-2016 23:28 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
ANdrode schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:03:
[...]

Bij een degelijk apparaat zou een reboot genoeg niet nodig moeten zijn. Bij dit modem is een reset misschien toch het proberen waard.

Wat voor signaal waarden zie je in het modem? Is dat in orde?
Ik ben even een weekendje weg, ik zal zondagavond of maandag even de resultaten laten weten.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02:34
PauseBreak schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:20:
[...]

Nou, dat heeft niet lang geduurd zeg :X Er zijn hier gisteren werkzaamheden geweest en nu is het dit:
[afbeelding]

Dat is allemaal niet wereldschokkend, maar met name het surfen en streamen van dingen gaat wel merkbaar trager. Het laden van sites heeft gewoon een vertraging erin zitten die er niet was voor de werkzaamheden. Modem is verder in orde qua signaalwaardes, kabels zijn ook goed, dus ik ga na het weekend even bellen met de concurrentie. Ik geloof het wel.
Surfen gaat ineens merkbaar langzamer met 136 Mb? Je ping ziet er volgens die screenshot nog wel goed uit, dus je zou het niet zo 1-2-3 moeten merken met surfen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jeffrey87 op 22-10-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:52

Videopac

Rommelt wat aan.

Jerrythafast schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 11:13:
De voornaamste bron van stroperigheid die ik merk bij surfen is dat de DNS-servers van Ziggo soms niet thuis geven.
Waarom gebruik je die dan ook nog?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jeffrey87NL schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:25:
[...]

Surfen gaat ineens merkbaar langzamer met 136 Mb? Je ping ziet er volgens die screenshot nog wel goed uit, dus je zou het niet zo 1-2-3 moeten merken met surfen.
Ja, er zit een merkbare vertraging in. Zowel bij surfen als bij streaming trouwens. Het duurt even voordat er daadwerkelijk een verbinding wordt gemaakt lijkt het, en dan zo'n 20s later laadt de pagina ineens in of begint de stream met bufferen (soms duurt dat ook iets langer). Dat was er voorheen niet, vandaar ook dat ik direct merk dat het er nu wel is. Voor de werkzaamheden laadde alles direct en nu niet meer. En het enige dat is veranderd is iets in het netwerk van Ziggo.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:09
Videopac schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:37:
[...]

Waarom gebruik je die dan ook nog?
OpenDNS brengt ook geen verbetering. Het zit bij Ziggo zelf. Een tijdje geleden haalde ik dit al aan in dit topic. Ik merk ook dat het minder responsive is dan voorheen. Ook mijn download kwam niet boven de 90 mbit uit. Bij mij is dit nu al drie weken ofzo. Al moet ik zeggen dat het de afgelopen dagen al weer iets beter is geworden. Haal nu weer 150mbit en het is weer iets meer responsive allemaal. Maar nog lang niet zoals het was.

Krijg vandaag mijn pakket binnen voor 300mbit en dan ga ik eens even flink testen.

[ Voor 21% gewijzigd door Redondo1982 op 22-10-2016 13:37 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRidder
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 16:02
Hey allemaal,

Ik ben verhuisd en heb mijn ziggo aansluiting over laten zetten.

In het huis zitten verschillende telefoonaansluitingen in de wand verwerkt. Nu wil ik hiervan gebruik maken, op dit moment werkt degene die ik wil gebruiken niet, er is geen telefoonsignaal..

In de meterkast ziet het er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/16aptl4.jpg

De modem Line 1 heb ik verbonden met het witte kastje. Nu vraag ik mij af hoe ik het verschil dmv kastje verdeel over de hele woning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
DRidder schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:18:
Hey allemaal,

In het huis zitten verschillende telefoonaansluitingen in de wand verwerkt. Nu wil ik hiervan gebruik maken, op dit moment werkt degene die ik wil gebruiken niet, er is geen telefoonsignaal..

[afbeelding]

De modem Line 1 heb ik verbonden met het witte kastje. Nu vraag ik mij af hoe ik het verschil dmv kastje verdeel over de hele woning..
PSTN van het zwarte kastje in de telefoon uitgang van je modem stoppen? Dat lijkt mij hoe oorspronkelijk de situatie was... Splitsing tussen telefoonlijn en adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRidder
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 16:02
nooberke schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

PSTN van het zwarte kastje in de telefoon uitgang van je modem stoppen? Dat lijkt mij hoe oorspronkelijk de situatie was... Splitsing tussen telefoonlijn en adsl
Dank voor je antwoord. Dat heb ik inderdaad als eerste gedaan, maar dan werkt de contactdoos die ik wilt gebruiken niet. Kennelijk hebben de vorige bewoners er ook voor gezorgd dat alleen de wcd's die zij nodig hebben, zijn aangesloten.

Nu heb ik dus wel telefoonsignaal op de RJstekker, maar ik begrijp niet hoe ik het dmv dit kastje verdeel over alle contactdozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
DRidder schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:18:
Hey allemaal,

[afbeelding]

Wat heeft deze vraag met Ziggo te maken. Dit is toch DSL?!
Sorry!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Masimo schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:34:
[...]

Wat heeft deze vraag met Ziggo te maken. Dit is toch DSL?!
Ziggo heeft ook telefonie hoor! Daar is de 'TEL1' poort voor op je modem. De DSL-splitter die ernaast hangt op de foto was blijkbaar van de DSL-verbinding van de vorige bewoners. DRidder probeert nu de telefooninfrastructuur die al in het huis aanwezig is aan te sluiten op het modem van Ziggo.

Ik vind het wel verfrissend voor dit topic. Weer eens wat anders dan COAX-kabels, (kapotte) voedingskabels en ethernetkabels.

[ Voor 11% gewijzigd door Jerrythafast op 22-10-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:47
Psst: het DSL topic is een deurtje verder. :+ daar is het ook gezellig. :).

Maar inderdaad, die zwarte DSL splitter wordt al heel lang niet meer gebruikt. Dat was nog in het tijdperk dat analoge telefonie en DSL naast elkaar liepen. Tegenwoordig gaat dat ook over VoIP. Die heb je dus niet meer nodig.

Wat je zou kunnen doen is een paar van die installatiedoosjes ophangen, en die door te lussen naar het doosje die nu aan Line 1 van je modem hangt. Of alle aders bij elkaar twisten en vastschroeven in dat doosje.

Dus: de kabels die naar de wandcontactdozen toelopen, daarvan de blauw/wit aders bij elkaar draaien en de blauwe aders bij elkaar draaien. Vervolgens schroef je één van die aders onder de rode ader, en de ander bij de blauwe ader. Natuurlijk zul je die aders een beetje moet strippen, zodat er koper bloot ligt en de verbinding geleidt. (de kabel die naar je modem loopt). Je kan met een klein vuurtje wat van de mantel afbranden, zodat je schoon koper overhoud.

Overigens, hoeveel aansluitingen zijn er in huis? Gebruik je geen DECT?

[ Voor 39% gewijzigd door krakendmodem op 22-10-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Iemand een oplossing als de offline tekst op de horizon wordt weergegeven? Lijkt wel of er geen verbinding gemaakt kan worden. Als ik de cai direct aan de tv koppelt dan krijg ik wel signaal. Hardreset reeds uitgevoerd. Iemand een idee???

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

ken schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:19:
Iemand een oplossing als de offline tekst op de horizon wordt weergegeven? Lijkt wel of er geen verbinding gemaakt kan worden. Als ik de cai direct aan de tv koppelt dan krijg ik wel signaal. Hardreset reeds uitgevoerd. Iemand een idee???
Gezien jij weinig inzicht geeft over je binnenhuis installatie.

Dan kort door de bocht...

SQ601 of PTS02 gebruiken. Niet de oude UMU1006
+
Aansluit, versterkers en verdeel materieel moet allemaal kabelkeur zijn om goede werking te garanderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 23-10-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik gebruik de PTS02. Dit is een verdeling van data en TV. Data gaat naar modem en TV gaat via een splitter (woonkamer en slaapkamer) naar de horizon. Dit heeft 1 dag zonder problemen gewerkt maar na een reset naar fabrieksinstellingen van de horizon kan die opeens geen verbinding meer maken met de Ziggo netwerk.

Nu vraagt de horizon om een taal in te stellen maar de afstandsbediening doet het niet. Ik heb deze al 1x ontkoppeld/reset door
Groene FN+del+0 toets in de drukken en opnieuw de koppelen door de knop rechtonderin in te drukken (7 sec), maar sie doet het nog steeds niet. Ook niet als ik de ab op de horizon legt en het kastje opnieuw opstart....

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 22:40
Even de batterijen uit de ab en na minuut weer terug erin. Je kan nog even proberen met bijgeleverde coax rechtstreeks de horizon in de muur te prikken. Zonder pts02 en splitter dus. Groene kabel komt binnen in de meterkast? Hoe zit het daar?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 05:31
De afgelopen 3 weken valt mij op dat de snelheid op NNTP naar news.newsleecher.com enorm traag is.
Als ik newsleecher even stop en start is het snel en dan zakt het als een kaartenhuis in elkaar. Latency is ook enorm hoog.
Iemand ook last van. Doordeweeks nooit problemen. Weekend is echt drama

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:25
ANdrode schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:03:
[...]

Bij een degelijk apparaat zou een reboot genoeg niet nodig moeten zijn. Bij dit modem is een reset misschien toch het proberen waard.

Wat voor signaal waarden zie je in het modem? Is dat in orde?
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5739267500.png

De reset heeft geholpen, ik dank iedereen die even mee heeft gedacht (hoe simpel het ook was :) )

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:47
Kijkt iemand momenteel ook naar de F1 en heeft die persoon ook last van haperingen via de Horizon Go App icm een chromecast 2?

Zit hier met een tv zonder kabelaansluiting, aan het begin klapte de streams er helemaal uit en nu is de kwaliteit steeds schommelende. Gekke is dat op de tablet de stream wel doorloopt, maar via de Cast komt er vervolgens geen beeld als ik het Cast-icoon aantik.

Of is het een gevalletje overbelasting omdat iedereen naar de race aan het kijken is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is bij elke F1-race wel iemand die in dit topic komt klagen dat de stream het niet goed doet... dit probleem speelt nu al een jaar. Wanneer gaat Ziggo hier toch eens een oplossing voor implementeren? :s Ze zullen echt extra capaciteit moeten gaan regelen voor tijdens dit soort piekmomenten, hiermee slaan ze echt een flater die met elke race groter wordt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:38
Opmerkelijk: speedtest.ziggo.nl geeft bij mij 201mbit om 20,4mbit terwijl de 'normale' speedtest site dit geeft:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5740318590.png

Overigens wordt vrijdag glas geleverd hier, 500/500, heb ook eindelijk de knoop doorgehakt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NiGeLaToR schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:00:
Opmerkelijk: speedtest.ziggo.nl geeft bij mij 201mbit om 20,4mbit terwijl de 'normale' speedtest site dit geeft:

[afbeelding]

Overigens wordt vrijdag glas geleverd hier, 500/500, heb ook eindelijk de knoop doorgehakt.
En hier dan? http://www.dslreports.com/speedtest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ik heb een vermoeden wat de werkzaamheden hebben ingehouden:
Afbeeldingslocatie: https://www.dslreports.com/speedtest/5426712.png

's Avonds komt de lijn niet hoger dan 136/12 met een hogere bufferbloat, na die werkzaamheden dus. Daarvoor was het straf 150/15 met een lage bufferbloat (<30ms). Ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze wat aansluitingen hebben herverdeeld :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niks mis met je verbinding dus... gewoon een brakke speedtest.net server/lijn op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
ArcticWolf schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:13:
[...]

Niks mis met je verbinding dus... gewoon een brakke speedtest.net server/lijn op dat moment.
Tis bij speedtest.net momenteel structureel :)

Maargoed, kogel is/was al door de kerk, dus vertrek vanzelf uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:13:
[...]

Imo is dit een gevalletje "met één datapunt weet je niets".

Het kan zo zijn dat er gewoon [meerdere] verbindingen tussen Ziggo en andere netwerken vol zitten. Het kan ook een speedtest server zijn die even traag is.

Ik verwacht iig een goede verbinding tussen thuis en het internet. Dat ik intern in het Ziggo netwerk een hoge snelheid is belangrijk, maar het laat alleen maar zien dat het modem goed werkt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ANdrode schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:37:
[...]

Imo is dit een gevalletje "met één datapunt weet je niets".

Het kan zo zijn dat er gewoon [meerdere] verbindingen tussen Ziggo en andere netwerken vol zitten. Het kan ook een speedtest server zijn die even traag is.

Ik verwacht iig een goede verbinding tussen thuis en het internet. Dat ik intern in het Ziggo netwerk een hoge snelheid is belangrijk, maar het laat alleen maar zien dat het modem goed werkt…
Test dan op http://speedtest.operator.nl , de server van KPN. die is a) goed, nauwkeurig tot >>500Mbps b) dichtbij AMSIX, dus dichtbij maar tegelijk representatief voor diensten met goede verbinding en c) zeer nadrukkelijk niet pro-Ziggo :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lol... ik kom er net achter dat m'n NAS al dagen achtereen aan het syncen is naar een cloud account die vol zit. Ik vond het al vreemd dat m'n bufferbloat nogal hoog was laatste paar dagen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
dion_b schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:24:
[...]

Test dan op http://speedtest.operator.nl , de server van KPN. die is a) goed, nauwkeurig tot >>500Mbps b) dichtbij AMSIX, dus dichtbij maar tegelijk representatief voor diensten met goede verbinding en c) zeer nadrukkelijk niet pro-Ziggo :+
160 / 21mbit. Min of meer zelfde als speedtest.net. Erg wisselende resultaten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 21:40
Beste Tweakers,

Ik heb op het moment VDSL van KPN maar na een jaar gebruik wil ik weer terug overstappen naar Ziggo.
Hier is helaas geen andere mogelijkheid dan deze 2 isp's.
2 jaar geleden heb ik al eens bij UPC/ziggo gezeten maar ben ik weg gegaan wegens wegvallen wifi verbinding en slechte modems die zij leveren. Nu vroeg ik mij af of dit nog zo is?

En zit te denken aan een zelf samenstel abonnement.
- Connect Max 300/30 mb/s. en een Play start voor televisie.
Wat voor apparaten zou ik hier dan bij krijgen denken jullie? Woonachtig in Rotterdam.

Zelf hoop ik op een Connect box met een humax o.i.d.
En mocht je kiezen voor een 150/15 met horizon box is het dan nu ook nog zo dat je kans heb op een oud model horizon of krijg je nu standaard al de nieuwe box?

En zijn er mensen die echt de volledige snelheid halen? want lees verschillende posts erover.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen..
gr.

[ Voor 5% gewijzigd door epamel op 24-10-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Als WiFi belangrijk is kun je beter een router aanschaffen of een accespoint. Alle modems hebben geen optimaal WiFi bereik, daar is niets aan veranderd afgelopen 2 jaar.

Je hebt geen garantie op welk modem je krijgt, zelfde geldt voor de horizonbox.

NB. Je hoeft niet te groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 21:40
jongetje schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:13:
Als WiFi belangrijk is kun je beter een router aanschaffen of een accespoint. Alle modems hebben geen optimaal WiFi bereik, daar is niets aan veranderd afgelopen 2 jaar.

Je hebt geen garantie op welk modem je krijgt, zelfde geldt voor de horizonbox.

NB. Je hoeft niet te groeten
Bedankt! maar wil toch graag groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
epamel schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:09:
Beste Tweakers,

Ik heb op het moment VDSL van KPN maar na een jaar gebruik wil ik weer terug overstappen naar Ziggo.
Hier is helaas geen andere mogelijkheid dan deze 2 isp's.
2 jaar geleden heb ik al eens bij UPC/ziggo gezeten maar ben ik weg gegaan wegens wegvallen wifi verbinding en slechte modems die zij leveren. Nu vroeg ik mij af of dit nog zo is?

En zit te denken aan een zelf samenstel abonnement.
- Connect Max 300/30 mb/s. en een Play start voor televisie.
Wat voor apparaten zou ik hier dan bij krijgen denken jullie? Woonachtig in Rotterdam.

Zelf hoop ik op een Connect box met een humax o.i.d.
En mocht je kiezen voor een 150/15 met horizon box is het dan nu ook nog zo dat je kans heb op een oud model horizon of krijg je nu standaard al de nieuwe box?

En zijn er mensen die echt de volledige snelheid halen? want lees verschillende posts erover.

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen..
gr.
Je WiFi is helemaal afhankelijk van de indeling van je woning, en je verwachtingen ( een appartementje met 3 kamers is héél anders dan een vrijstaande villa in het Kralingse bos )

Voor mezelf, het Technicolor modem is aardig in de wifi verzorging, 2e etage wordt prima bereikt.
Maar ik wilde mijn eigen router ivm portforwarding en servers.
Zet je modem in bridge en gebruik een kwalitatieve router met een goede dekking op een centraal punt in de woning.
Eventueel met een accespoint kun je de boel prima overlappen voor bereik.

( als je geen 2e horizon-box neemt, kun je de primaire horizon prima inzetten als een AP, welke voor mij zou voldoen, bereik kwam tot achter op de zolder, met de horizon extra screwed deze de AP-functie helaas op )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:06
Fijne test. Hier via de wifi van mijn laptop haal ik het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://www.dslreports.com/speedtest/5428602.png

[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 24-10-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

FreshMaker schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:02:
[...]

Je WiFi is helemaal afhankelijk van de indeling van je woning, en je verwachtingen ( een appartementje met 3 kamers is héél anders dan een vrijstaande villa in het Kralingse bos )

Voor mezelf, het Technicolor modem is aardig in de wifi verzorging, 2e etage wordt prima bereikt.
Maar ik wilde mijn eigen router ivm portforwarding en servers.
Zet je modem in bridge en gebruik een kwalitatieve router met een goede dekking op een centraal punt in de woning.
Eventueel met een accespoint kun je de boel prima overlappen voor bereik.

( als je geen 2e horizon-box neemt, kun je de primaire horizon prima inzetten als een AP, welke voor mij zou voldoen, bereik kwam tot achter op de zolder, met de horizon extra screwed deze de AP-functie helaas op )
Verkoopt Ziggo die APs niet ook tegenwoordig? Ik geloof dat je bij Ziggo nu een "WiFi extender" kunt krijgen, en dat die ook nog best wel redelijk is (Archer C7 geloof ik).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:32:
[...]
Verkoopt Ziggo die APs niet ook tegenwoordig? Ik geloof dat je bij Ziggo nu een "WiFi extender" kunt krijgen, en dat die ook nog best wel redelijk is (Archer C7 geloof ik).
Inderdaad, prima apparaat, heb hem op zolder ( ouder-slaapkamer ) staan, en van daaruit is het de AP, en de 4 andere lan-poorten voorzien de mediaplayer & ATV van het vaste signaal.

Prima deal voor 59€

Beneden in de woonkamer staat zijn 'grote' broer, de C9, die met dd-wrt de poortwachter is hier in huis

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 24-10-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 15:18
FreshMaker schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:02:
[...]

Inderdaad, prima apparaat, heb hem op zolder ( ouder-slaapkamer ) staan, en van daaruit is het de AP, en de 4 andere lan-poorten voorzien de mediaplayer & ATV van het vaste signaal.

Prima deal voor 59€

Beneden in de woonkamer staat zijn 'grote' broer, de C9, die met dd-wrt de poortwachter is hier in huis
Heeft deze dan eigen firmware of zo? Ik zit nl het instructie filmpje te bekijken en daar lijkt het wel erg makkelijk. Volgens mij is een router achter een router niet zo maar plug en play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Hij is voorzien van een ziggo firmware jah, hierdoor is het gewoon in accespoint modus, aansluiten op WAN, vraagt bij DHCP voor een adresje en klaar.

De geavanceerde functies zijn eruit gesloopt, wat voor jan en alleman eigenlijk wel slim is ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Swordlord op 25-10-2016 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Swordlord schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:47:
Hij is voorzien van een ziggo firmware jah, hierdoor is het gewoon in accespoint modus, aansluiten op WAN, vraagt bij DHCP voor een adresje en klaar.

De geavanceerde functies zijn eruit gesloopt, wat voor jan en alleman eigenlijk wel slim is ;)
Ik noem DFS geen geavanceerde functie maar een essentiële functie bij 5GHz. Of is dit ondertussen gerepareerd?
Vind zelf de KPN variant leuker. Goedkoper, band steering & wel DFS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord

Swordlord

Act first, think never

Voor DFS moet je bij TP-link aankloppen...

Dat is gewoon nooit tot dat apparaat gekomen gezien juiste EU certificering denk ik..
Dus zal het ziggo sausje die gewoon vanuit TPlink komt niet zomaar DFS krijgen en het hoofdproduct niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 25-10-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Swordlord schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:47:

Let er wel op dat het niet zomaar plug en play is, zoals jij het aangeeft ;)

De gebruiker moet wel zijn AP opzoeken en verbinden ( gegevens onderop ), OF via het eigen netwerk ( als hij is aangesloten ) naar http://ziggo-ap gaan, en daar onder wireless de gewenste SSID + WW aanpassen.

Ik heb liever de 2 onafhankelijke SSID's in huis ( SSID & SSID5 ) waarmee iedereen gewoon 'vanzelf' contact maakt, dan ZIGGO-5DSFE2 & ZIGGO-5DSFE5 er nog eens tussendoor.
ANdrode schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:26:
[...]Ik noem DFS geen geavanceerde functie maar een essentiële functie bij 5GHz. Of is dit ondertussen gerepareerd?
Vind zelf de KPN variant leuker. Goedkoper, band steering & wel DFS
Misschien op termijn inderdaad essentieel, en je hebt gelijk, de KPN-versie is ( mooier en goedkoper / beter te verstoppen qua formaat )
Dus zeker een waardige concurrent, als je in de markt bent !
Maar ten tijde van 'mijn' bestelling, was de C7 voordeliger, met de Ziggo-korting erbij ;)

[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 25-10-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 20:42
Ik heb op dit moment nog het oude Ziggo alles-in-één abonnement. Overweeg gezien de actie's nu een poging te wagen om over te stappen naar de nieuwe abonnementen, maar ik wil liever niet de Mediabox. Ik wil m'n huidige Ziggo kaarten met CI+ unit blijven gebruiken. Kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Barns schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:23:
Ik heb op dit moment nog het oude Ziggo alles-in-één abonnement. Overweeg gezien de actie's nu een poging te wagen om over te stappen naar de nieuwe abonnementen, maar ik wil liever niet de Mediabox. Ik wil m'n huidige Ziggo kaarten met CI+ unit blijven gebruiken. Kan dat?
Wat is je reden, naast geld, om over te stappen? Die vraag moet je jezelf stellen. Kijk mijn posts maar eens na in dit topic, want ik heb voor dezelfde keus gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 10:38
Ja dat kan, heb ik onlangs ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Dat kan prima.

De Horizon box heeft wel een aantal voordelen tegenover een CI+ kaart. Je kunt namelijk programma's tot een week terugkijken, programma bij het begin laten beginnen, vijf kanalen tegelijk opnemen en natuurlijk gebruikmaken van de interactieve mogelijkheden. De Horizon box is wel wat langzaam maar voldoet bij mij prima. Enige kleine nadeel is wel dat je bij de commerciële omroepen niet vooruit kunt spoelen als je een programma terugkijkt via de EPG. Heb je het programma opgenomen dan werkt dit wel.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik ben van Ain1, naar zakelijk naar Max overgestapt het afgelopen jaar.
Gebruik nog steeds een CI+ module (Humax staat er meer voor de sier die ik onlangs bij Max kreeg)

Ik neem niks op en als ik iets terug wil kijken gebruik ik de Android app op of mijn tablet of mijn tv-box.

[ Voor 9% gewijzigd door hjs op 25-10-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil met de anymote app de horizon box bedienen over wifi (ir werkt), iemand bekend met welk ip van de 2, welke poort en welke packets of commando's? In de horizon app gaat het via de upc servers volgens de tcp packets.

[ Voor 6% gewijzigd door Manke op 25-10-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:41

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zit met een probleem wat ik niet echt helder krijg, mijn ouders hebben een ziggo AIE pakket en hebben al jaren lang een UBEE modem, zonder routerfuncties, hier is de adapter van stuk, en ik had op mijn adres hetzelfde modem, en heb daarvan de adapter genomen, maar krijg hierna geen internet meer via de router die er aan hing. Ook als ik de pc/laptop direct aan het modem hang krijg ik geen IP adress.

Ook mijn modem doet hetzelfde, ook niet na een ipconfig /release en een /renew erna.

Kan iemand me vertellen waarom dit niet lukt, of moet ik me voor een nieuwer modem melden bij Ziggo ofzo?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:51
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:36:
Zit met een probleem wat ik niet echt helder krijg, mijn ouders hebben een ziggo AIE pakket en hebben al jaren lang een UBEE modem, zonder routerfuncties, hier is de adapter van stuk, en ik had op mijn adres hetzelfde modem, en heb daarvan de adapter genomen, maar krijg hierna geen internet meer via de router die er aan hing. Ook als ik de pc/laptop direct aan het modem hang krijg ik geen IP adress.

Ook mijn modem doet hetzelfde, ook niet na een ipconfig /release en een /renew erna.

Kan iemand me vertellen waarom dit niet lukt, of moet ik me voor een nieuwer modem melden bij Ziggo ofzo?
Het modem is in bruikleen van Ziggo.

Ik zou even een belletje met de storingafdeling plegen, gok dat ze gelijk een nieuw modem of een vervangende adapter voor je opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat is hem juist, met die adapter van mijn zelfde modem, en ook dat modem, geeft dezelfde problematiek.

Het zou toch rechtstreeks op de modem direct moeten werken?
Nouja straks dan maar bellen, ik heb ze destijds zelf aangelegd, en dat was plug and play, vind het zo apart dat ik het nu niet werkend krijg... :X

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:36:

Ik neem aan dat je ook een router erachter hebt hangen.
Heb je die ook even van de stroom afgehaald ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Jep, ook is mijn routernetwerk meteen weer up, echter geen internet verbinding, ook na een full reset van de router, wat ik merk doordat mijn wifi ook open is.

Ook in de instellingen ervan komt er geen IP adress bij de connectie tab, nouja het ligt blijkbaar niet aan mij, dan maar zien dat ik door die vervelende wachtrij kom bij Z|iggo |:(

[ Voor 13% gewijzigd door SAiN ONeZ op 25-10-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hang eens een laptop/pc direct aan de modem om te kijken of (en wat voor) ip-adres je krijgt.

Misschien is je modem wel stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik kijk wel eens een voetbal wedstrijd via Fox Sports GO (website) en log dan in met de Ziggo accountgegevens. Nu is er voor Samsung smart TV's ook een app, maar daarbij zie ik geen mogelijkheid om met Ziggo gegevens in te loggen. Een 'echt' Fox Sports account heb ik geloof ik niet, daarom lukt het inloggen niet. Iemand met dezelfde situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
JBS schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 18:47:
Ik kijk wel eens een voetbal wedstrijd via Fox Sports GO (website) en log dan in met de Ziggo accountgegevens. Nu is er voor Samsung smart TV's ook een app, maar daarbij zie ik geen mogelijkheid om met Ziggo gegevens in te loggen. Een 'echt' Fox Sports account heb ik geloof ik niet, daarom lukt het inloggen niet. Iemand met dezelfde situatie?
Dit heb ik ook gehad en het is de bedoeling dat je dus wel een 'echt' account aanmaakt en die vervolgens koppelt aan je Ziggo account. Vervolgens kan je op die app inloggen met je 'echte' account en niet met je Ziggo gegevens..

Onder je accountgegevens kan je dan 'TV abonnement activeren' selecteren. Hiermee koppel je de accounts.

[ Voor 7% gewijzigd door LAD93 op 25-10-2016 19:07 . Reden: Info FoxSports toegevoegd ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

jongetje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:47:
Hang eens een laptop/pc direct aan de modem om te kijken of (en wat voor) ip-adres je krijgt.

Misschien is je modem wel stuk.
Als je goed leest heb ik er zelfs 2 modems aan gehad, en ook een laptop direct aan het modem, alleen kom je er niet door bij Ziggo, met het verzoek later terug te bellen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:07
Vanavond het nieuwe modem (Connect Box) aangesloten. Snelheid wordt ruimschoots gehaald, prima dus! Heb ook gebeld voor de bridge modus, echter lukte dit niet. Zijn er bij meer mensen nog problemen met de bridge modus?

Inmiddels nog een keer gebeld en toen is me verteld dat eerst de Wi-Fi spots uitgezet moeten worden en dat 24 uur daarna het modem in bridge modus gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Codemeister schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:47:
Vanavond het nieuwe modem (Connect Box) aangesloten. Snelheid wordt ruimschoots gehaald, prima dus! Heb ook gebeld voor de bridge modus, echter lukte dit niet. Zijn er bij meer mensen nog problemen met de bridge modus?

Inmiddels nog een keer gebeld en toen is me verteld dat eerst de Wi-Fi spots uitgezet moeten worden en dat 24 uur daarna het modem in bridge modus gezet kan worden.
Connect box kan je toch zelf in bridge modus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik vraag mij toch af hoe het gaat zijn als de deal van at&t doorgaat in Amerika met de overname van onderhandelen warner bros en de rechten van Game of thrones.
Er werd eerst hier in Nederland vermeld dat ziggo de rechten van HBO heeft maar nu de geruchten uit Amerika die toch anders luiden.
http://telecoms.com/47676...llion-on-game-of-thrones/

[ Voor 10% gewijzigd door DaveD1109 op 25-10-2016 22:18 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codemeister
Redondo1982 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:07:
[...]

Connect box kan je toch zelf in bridge modus zetten?
Helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

SAiN ONeZ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:47:
[...]

Als je goed leest heb ik er zelfs 2 modems aan gehad, en ook een laptop direct aan het modem, alleen kom je er niet door bij Ziggo, met het verzoek later terug te bellen... :+
Gewoon blijven hangen en genieten van de jazzmuziek. Idealiter gebruik je een telefoon met een speakerfunctie :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43

MartNL

&nbsp;

_/-\o_

[ Voor 96% gewijzigd door MartNL op 26-10-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:39
Codemeister schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:47:

Ik heb mijn Connectbox op IPv4 modus laten zetten, dan krijg je veel meer opties en kan je ook zelf het router in bridge modus zetten. Default draaien die dingen op IPv6 en dan heb je volgens mij die optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 01:20
Dat is wel extreem vaag. Meer opties op IPv4 dan op IPv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:15

hullemah

hullie

Sj0eRdJuH schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

Ik heb mijn Connectbox op IPv4 modus laten zetten, dan krijg je veel meer opties en kan je ook zelf het router in bridge modus zetten. Default draaien die dingen op IPv6 en dan heb je volgens mij die optie niet.
Heb de connecbox weer naar ipv6 laten zetten.Op de ipv4 dik snelheidsverlies zit nu weer op de 300mbit.Schijnt dat ip4 via een omweg gaat en als er veel aangesloten zijn er snelheidsverlies zou optreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vandaag iets raars meegemaakt met Ziggo. Vanochtend kwam ik er achter dat er geen internetverbinding was. Even op de site gekeken en inderdaad er was een storing. Op basis van de melding van mijn Synology's zou de verbinding tegen 2:00 afgelopen nacht zijn weggevallen.

Als je op de site opvraagt of er een storing bekend is, wordt continue gepretendeerd dat deze sinds enkele minuten bekend is. Ofwel Ziggo is wat dit betreft de klanten bewust foutief aan het informeren. Uiteindelijk heb ik screenshots gemaakt van deze pagina waarop ruim 3 uur lang is voorgehouden dat het een zojuist bekend geworden storing was. Tot iets over 10 uur vanochtend; want toen hadden ze het binnen 20 minuten opgelost.

Jaja, zo kan ik het ook. ;w

/me Einde klaag-modus voor D vd V. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:39
hullemah schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:09:
[...]

Heb de connecbox weer naar ipv6 laten zetten.Op de ipv4 dik snelheidsverlies zit nu weer op de 300mbit.Schijnt dat ip4 via een omweg gaat en als er veel aangesloten zijn er snelheidsverlies zou optreden.
Heb ik met mijn 150mbit verbinding geen last van. Ik heb het om laten zetten zodat ik vanaf het internet bij het een en ander kan komen in mijn netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S1NN3D schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:21:
Vandaag iets raars meegemaakt met Ziggo. Vanochtend kwam ik er achter dat er geen internetverbinding was. Even op de site gekeken en inderdaad er was een storing. Op basis van de melding van mijn Synology's zou de verbinding tegen 2:00 afgelopen nacht zijn weggevallen.

Als je op de site opvraagt of er een storing bekend is, wordt continue gepretendeerd dat deze sinds enkele minuten bekend is. Ofwel Ziggo is wat dit betreft de klanten bewust foutief aan het informeren. Uiteindelijk heb ik screenshots gemaakt van deze pagina waarop ruim 3 uur lang is voorgehouden dat het een zojuist bekend geworden storing was. Tot iets over 10 uur vanochtend; want toen hadden ze het binnen 20 minuten opgelost.

Jaja, zo kan ik het ook. ;w

/me Einde klaag-modus voor D vd V. :+
Gewoon hier kijken:
http://allestoringen.nl/storing/ziggo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Volgens mij is die kaart altijd hetzelfde, die storingskaart dan. Vooral het gebied Den Haag, Leiden, Rotterdam is flink oranje. Amsterdam iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codemeister
Ik ga vanavond weer bellen voor het laten inschakelen van de bridgemodus. Als het goed is zou dit, nadat Wi-Fi Spots uitgeschakeld zijn, moeten werken. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47
Sinds vandaag alles werkend hier in huis. Maar wat vind ik de Horizonbox een lomp apparaat. Ze maakt ook meer kabaal dan mijn computer.

Nog een vraagje. Ben ik de enige die last heeft van het traag inladen van YouTube video's? Kwaliteit maakt niet uit. Toch al gauw 15-20 seconden voordat de video begint. Vanaf dat punt geen buffer problemen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

ymiso schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:45:

Nog een vraagje. Ben ik de enige die last heeft van het traag inladen van YouTube video's? Kwaliteit maakt niet uit. Toch al gauw 15-20 seconden voordat de video begint. Vanaf dat punt geen buffer problemen oid.
Nope.

Foutje van de bank
Ziggo kwam er achter dat ze onterecht geen kosten in rekening hebben gebracht. Tot 1 november blijft dat zo, daarna weer zoals gewoonlijk weer betalen. Het viel me inderdaad laatst op dat (inter)lokaal niet werd berekend en dacht dat mijn vrouw onbeperkt bellen had aangevraagd, maar vond dat niet terug op de facturen of op de portal bij de afgesloten abonnementen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:06:
Dat is wel extreem vaag. Meer opties op IPv4 dan op IPv6?
In oud-UPC-gebied krijgen sommige klanten de keuze uit DS-Lite of IPv4-only. Met DS-Lite heb je wat IPv4 betreft natuurlijk nauwelijks opties. (Zo ga je er natuurlijk wel een beetje aan voorbij dat je met IPv4-only alle IPv6-opties mist, maar helaas is IPv4 nog steeds het enige waar veel mensen naar kijken.)
tiguan schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:47:
Volgens mij is die kaart altijd hetzelfde, die storingskaart dan. Vooral het gebied Den Haag, Leiden, Rotterdam is flink oranje. Amsterdam iets minder.
Klopt, die website krijgt echt veel te veel aandacht. Gaat helemaal nergens over. Als ik dat moet geloven heeft Ziggo elke dag een storing in de ochtend en één in de avond. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codemeister
In aanvulling op mijn eerdere bericht kan ik met veel plezier melden dat de Connect Box inmiddels in bridge staat. De EdgeRouter handelt het interne verkeer af :)

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5748111726.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Jerrythafast schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:53:
[...]

In oud-UPC-gebied krijgen sommige klanten de keuze uit DS-Lite of IPv4-only. Met DS-Lite heb je wat IPv4 betreft natuurlijk nauwelijks opties. (Zo ga je er natuurlijk wel een beetje aan voorbij dat je met IPv4-only alle IPv6-opties mist, maar helaas is IPv4 nog steeds het enige waar veel mensen naar kijken.)
DS-Lite?

Ik heb nooit in UPC gebied gewoont, misschien dat ik daarom niet weet wat 't is?

[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 26-10-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:49:
[...]

DS-Lite?

Ik heb nooit in UPC gebied gewoont, misschien dat ik daarom niet weet wat 't is?
Hahaha, nee, DS-Lite is een technische term. Het staat voor 'Dual Stack Light'. Dat betekent dat je een wereldwijd routeerbare IPv6-prefix krijgt, maar voor IPv4 één wereldwijd routeerbaar adres deelt met andere klanten (in je modem krijg je een IPv4 adres te zien dat alleen binnen een deel het Ziggo netwerk geldig is). Dat betekent dat eventuele servers die je vanuit huis wilt draaien onmogelijk via IPv4 benaderbaar kunnen worden gemaakt. Om die reden 'missen' er een heleboel knopjes in de modemfirmware wanneer er sprake is van een DS-Lite verbinding. (Als het goed is zouden er wel knopjes voor de IPv6-firewall bij moeten komen.)

Naast DS-Lite heb je ook nog 'gewoon' DS (Dual Stack). Dit levert Ziggo in oud-Ziggo gebied op Ubee EVW321B modems. Bij Dual Stack krijg je een wereldwijd routeerbare IPv6-prefix én een wereldwijd routeerbaar IPv4-adres.

Dat gezegd hebbende, de meeste mensen krijgen helaas nog steeds alleen een IPv4-adres en kunnen niet op het IPv6-internet terecht. Als je deze materie interessant vindt en wilt weten waarom we over moeten naar IPv6 is Het grote IPv6 topic wat voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik woon in oud-Ziggo gebied dus ik krijg dan gewoon een echt IPv4 adres :) Is de kans er dat je uberhaupt nog Ubee modems krijgt tegenwoordig? Ik ga morgen Ziggo aanvragen.

Ik weet wat IPv6 is en waarom we daar op over zouden moeten gaan. Op mijn werk gebruiken we het ook op sommige servers.

[ Voor 13% gewijzigd door tiguan op 26-10-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In oud Ziggo gebied krijg je meestal de TC7210 tegenwoordig;
https://www.ziggo.nl/klan...modem/technicolor-tc7210/

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 27-10-2016 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik kreeg onlangs een CB in oud Ziggo gebied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joster schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:30:
[...]

Ik kreeg onlangs een CB in oud Ziggo gebied..
:o
Dan is dat pas sinds kort veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Ja dat denk ik ook want in tilburg kreeg ik 2 maanden geleden ook een technicolor

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
blamauci schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:41:
Ja dat denk ik ook want in tilburg kreeg ik 2 maanden geleden ook een technicolor
Bij mij is het denk ik ook zo'n 2 maanden geleden en ook in Tilburg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jerrythafast schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:53:
[...]

Klopt, die website krijgt echt veel te veel aandacht. Gaat helemaal nergens over. Als ik dat moet geloven heeft Ziggo elke dag een storing in de ochtend en één in de avond. 8)7
Het hangt af van wat je definieert als een storing. De pieken tonen eigenlijk, in mijn optiek, vooral overbelasting van het netwerk aan. Ze zijn namelijk ook op piektijden van het gebruik. Het zou mij niet verbazen wanneer de non-responsiviteit van het UPCiggo-netwerk op die tijden door veel gebruikers wordt gezien als een storing.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Laatst online: 03-10 09:07
Heb gisteren contact gehad met de Ziggo helpdesk. Ik heb al enkele jaren een router van Ziggo die ook draadloos gebruik. De laatste 2 maanden valt de verbinding vaker weg op de verschillende apparaten en ook worden ze trager als we internet daarop gebruiken.

Het aantal apparaten is niet gewijzigd, ook de apparaten zelf niet. Maar deze hebben wel een update gekregen (iPad 2 en 3), een laptop en twee mobiele telefoons (android en Windows). Volgens de helpdesk vereisen deze een grotere bandbreedte / doen ze daar een groter beslag op. Het leek mij meer een verhaal om me een duurder abonnement aan te smeren of klopt het gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Paulus73 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:46:
Heb gisteren contact gehad met de Ziggo helpdesk. Ik heb al enkele jaren een router van Ziggo die ook draadloos gebruik. De laatste 2 maanden valt de verbinding vaker weg op de verschillende apparaten en ook worden ze trager als we internet daarop gebruiken.

Het aantal apparaten is niet gewijzigd, ook de apparaten zelf niet. Maar deze hebben wel een update gekregen (iPad 2 en 3), een laptop en twee mobiele telefoons (android en Windows). Volgens de helpdesk vereisen deze een grotere bandbreedte / doen ze daar een groter beslag op. Het leek mij meer een verhaal om me een duurder abonnement aan te smeren of klopt het gewoon?
Of gebruik je door de jaren heen meer bandbreedte met dezelfde apparaten (HD film, grotere bestanden richting en van de cloud enz....) Ik vraag me af of een duurder abbo daar aan gaat helpen aangenomen dat je met alle apparaten draadloos werkt. Wifi heeft nl ook een beperking op de beschikbare bandbreedte.

Ga eerst eens je actuele snelheid meten (bedraad en draadloos), kijk of je bv op 5Ghz kan met de beschikbare apparaten of koop zelf een goede router die Wifi beter afhandeld en laat je ziggo apparaat in bridge zetten.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Laatst online: 03-10 09:07
stuffer schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:02:
[...]
Of gebruik je door de jaren heen meer bandbreedte met dezelfde apparaten (HD film, grotere bestanden richting en van de cloud enz....) Ik vraag me af of een duurder abbo daar aan gaat helpen aangenomen dat je met alle apparaten draadloos werkt. Wifi heeft nl ook een beperking op de beschikbare bandbreedte.

Ga eerst eens je actuele snelheid meten (bedraad en draadloos), kijk of je bv op 5Ghz kan met de beschikbare apparaten of koop zelf een goede router die Wifi beter afhandeld en laat je ziggo apparaat in bridge zetten.
Kijk via een mediaspeler wel Netflix, maar dat deden we ook al maanden daarvoor. Dus die verandering is het (naar mijn idee) niet.

Ik zal de snelheid eens meten, nog iemand tips daarvoor? Of mijn apparaten op 5Ghz kunnen weet ik nog niet, zal ik uitzoeken.
Pagina: 1 ... 127 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.