Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Ik zag dat m'n domotica hub 2x een waarschuwing gaf dat deze de verbinding met internet kwijt was geraakt ong. een uur geleden maar ik kan nu wel gewoon m'n server bereiken vanaf werk... dus denk dat het de hub zelf was en niet m'n internet (gebeurt wel vakerstuffer schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:26:
Toevallig meer mensen last van internet storing bij ziggo regio 3435? Alle storingen neem ik niet altijd even serieus meer.
Uiteraard modem en router herstart gegeven.
edit;
Ziggo was idd ff weg

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 27-10-2016 17:08 ]
Ik heb nu de Humax 5200 als TV ontvangen en recorder, en die bevalt mij prima. Daarnaast heb ik een Ubee EVW3200. Daarmee heb ik wel problemen, met het WiFi signaal richting mijn Macbooks met name. Die valt regelmatig weg (bekend probleem). Ik wilde dat mogelijk gaan oplossen door een Airport Extreme aan de Ubee te hangen en die in bridge te zetten. Dat kan met de Horizon box niet begreep ik.
Heeft iemand hier ervaring met de Horizon box die ze tegenwoordig voor nieuwe abonnees leveren, in combinatie met een Apple Macbook? Gaat dat qua WiFi wel goed?
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
De Horizon box is qua wifi een loterij. Als je de moderne variant krijgt dan is hij redelijk. Wanneer je de oude variant krijgt dan is het een legacy product en je (vrijwel?) alle airport extreme's beter af, omdat die wel goede 5GHz support hebben.Bushalte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:59:
Heeft iemand hier ervaring met de Horizon box die ze tegenwoordig voor nieuwe abonnees leveren, in combinatie met een Apple Macbook? Gaat dat qua WiFi wel goed?
Ik heb een Horizon Box niet als router gebruikt (fZiggo) maar het wifi viel tegen, vooral doordat DHCP "gek doet" en verbindingen daardoor traag up komen.
Hoe herken je het 'oude' of 'nieuwe' type van de Connect Box?ANdrode schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:48:
[...]
De Horizon box is qua wifi een loterij. Als je de moderne variant krijgt dan is hij redelijk. Wanneer je de oude variant krijgt dan is het een legacy product en je (vrijwel?) alle airport extreme's beter af, omdat die wel goede 5GHz support hebben.
Ik heb een Horizon Box niet als router gebruikt (fZiggo) maar het wifi viel tegen, vooral doordat DHCP "gek doet" en verbindingen daardoor traag up komen.
Met scart = oud (7400)Codemeister schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:59:
[...]
Hoe herken je het 'oude' of 'nieuwe' type van de Connect Box?
Geen scart = nieuw (7401)
Een ander verschil is, als ik het goed onthouden heb, het aantal upstreams. Ik weet niet of de oude variant nog uitgegeven wordt. Ziggo kan hier wil er zeer waarschijnlijk "niets aan doen" welk type er opgestuurd wordt
Even? Dat is een uur downtimeArcticWolf schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:11:
[...]
Ik zag dat m'n domotica hub 2x een waarschuwing gaf dat deze de verbinding met internet kwijt was geraakt ong. een uur geleden maar ik kan nu wel gewoon m'n server bereiken vanaf werk... dus denk dat het de hub zelf was en niet m'n internet (gebeurt wel vaker) zal thuis even op m'n Smokeping kijken.
edit;
Ziggo was idd ff weg
[afbeelding]
Deze storing was nogal raar... m'n domotica hub had daarna nog steeds problemen en ik moest m'n N66W router een reboot gevenJerrythafast schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:18:
[...]
Even? Dat is een uur downtimeHier geen downtime gehad vandaag

Die horizonbox staan helemaal los van je verhuizing. Als je die wilt dan zul je een abonnement moeten nemen met de Horizon erbij dus snap niet waarom je daarover twijfelt? In principe verhuis je gewoon je huidige modem mee naar je nieuwe adres en veranderd er verder niets.Bushalte schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:59:
Ik ga over een maandje ongeveer verhuizen en twijfel om mijn abonnement op te zeggen, of om dit mee te verhuizen. Mijn twijfel komt vanwege de apparatuur.
Ik heb nu de Humax 5200 als TV ontvangen en recorder, en die bevalt mij prima. Daarnaast heb ik een Ubee EVW3200. Daarmee heb ik wel problemen, met het WiFi signaal richting mijn Macbooks met name. Die valt regelmatig weg (bekend probleem). Ik wilde dat mogelijk gaan oplossen door een Airport Extreme aan de Ubee te hangen en die in bridge te zetten. Dat kan met de Horizon box niet begreep ik.
Codemeister schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 20:59:
[...]
Hoe herken je het 'oude' of 'nieuwe' type van de Connect Box?
Een connectbox heeft geen TV aansluiting dus dat gaat niet op.ANdrode schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:28:
[...]
Met scart = oud (7400)
Geen scart = nieuw (7401)
Een ander verschil is, als ik het goed onthouden heb, het aantal upstreams. Ik weet niet of de oude variant nog uitgegeven wordt. Ziggo kan hier wil er zeer waarschijnlijk "niets aan doen" welk type er opgestuurd wordt
Gisteren tussen 17:00 en 22:00 tig keer gebeld maar ben er niet 1x doorgekomen. Nu vrijdag ochtend 11:00 gewoon opnieuw!
Dit is dus het resultaat van samenvoeging van UPC en ZIGGO.. Synergievoordelen noemen ze dat .. Je hebt geen 2 klantenservices /call centra's meer nodig maar we kunnen het af met 1.. Scheelt huurkosten, personeel etc.. Maar dat je 2x zoveel inkomende klachten en bellers krijgt nemen ze dan maar voor lief.. ten koste van de klant dus.
Het enige wat ik wil is dat ze die (kl*te) technicolor modem in bridge modus zetten.
Dat is apart. Belde net ook en had binnen 1 minuut iemand aan de lijn. Welke technicolor is dat je in bridge modus wilt zetten? Heb zelf de 7200 en daar kun je het makkelijk zelf doen in het menu van het modem.Tmaster schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:45:
Ik probeer al een aantal dagen de klantenservice te bereiken (1200) maar de verbinding wordt steeds verbroken omdat het 'uitzonderlijk druk is' en ik moet maar op een ander tijdstop terug bellen.
Gisteren tussen 17:00 en 22:00 tig keer gebeld maar ben er niet 1x doorgekomen. Nu vrijdag ochtend 11:00 gewoon opnieuw!
Dit is dus het resultaat van samenvoeging van UPC en ZIGGO.. Synergievoordelen noemen ze dat .. Je hebt geen 2 klantenservices /call centra's meer nodig maar we kunnen het af met 1.. Scheelt huurkosten, personeel etc.. Maar dat je 2x zoveel inkomende klachten en bellers krijgt nemen ze dan maar voor lief.. ten koste van de klant dus.
Het enige wat ik wil is dat ze die (kl*te) technicolor modem in bridge modus zetten.
Mijn eerste bericht ging over de horizon box. Daarna had ik de vraag niet meer gelezen, ik ging al uit van een HorizonGadgeteer schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 08:43:
[...]
Een connectbox heeft geen TV aansluiting dus dat gaat niet op.
Over wifi van Connect Box: Niet aan beginnen. Mijn ervaring is dat het bereik onder sommige hoeken opeens slecht is. Daarnaast lijkt er een cap te zitten op de WiFi -> LAN throughput van de connect box.
Ik zou daar een goede access point naast zetten met DFS. De airport extreme is daar zeker geschikt voor
Voor de duidelijkheid: Ik heb recente ervaringen thuis en op een ander adres, waardoor ik zowel de fUPC als de fZiggo situatie ken. En als ik mag kiezen is fZiggo >>> fUPC
Bij de UPC variant kan dat idd bij systeem tabblad, maar die heb ik op die van mij niet. Ik heb de ziggo Technicolor, daar zit dat tabblad niet.blueface schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:02:
[...]
Dat is apart. Belde net ook en had binnen 1 minuut iemand aan de lijn. Welke technicolor is dat je in bridge modus wilt zetten? Heb zelf de 7200 en daar kun je het makkelijk zelf doen in het menu van het modem.
Maar na 22 minuten had ik iemand aan de lijn en het is inmiddels gefixt.
Vreemd genoeg zei hij in eerste instantie dat mijn modem al in bridge modus stond (wat natuurlijk slecht bijgewerkte cmdb is, want mijn vorige modem cisco die stond idd in bridge mode, maar vorige maand heb ik dus deze nieuwe technicolor ontvangen en die stond default natuurlijk in router mode..)
Maar goed, eerst factory defaults geladen en daarna heeft hij opnieuw in bridge gezet en nu werkt alles.
Modem staat in de meterkast, wat natuurlijk bagger is voor de wifi.
Nu heb ik een tijd geleden mijn telefoonkabel vervangen door een utp-kabel en heb mijn router toen in de woonkamer gezet. Deze staat ingesteld al een access point achter het modem. Nu wil ik het modem in bridge zetten, maar dan gaat de router weer in de meterkast wat mogelijk weer funnest is voor het wifi-signaal.
Hoe hebben jullie dit aangepakt met het modem in de meterkast?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik zie hier niet staan waarom je router opeens naar de meterkast zou moeten verhuizen. Of het modem nou als bridge staat of niet maakt toch niets uit, je hebt UTP naar je woonkamer dus je router kan daar gewoon blijven staan.MdO82 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:36:
Aangezien ik niet de enige ben die er tegenaan liep ben ik benieuwd hoe jullie dit opgelost hebben.
Modem staat in de meterkast, wat natuurlijk bagger is voor de wifi.
Nu heb ik een tijd geleden mijn telefoonkabel vervangen door een utp-kabel en heb mijn router toen in de woonkamer gezet. Deze staat ingesteld al een access point achter het modem. Nu wil ik het modem in bridge zetten, maar dan gaat de router weer in de meterkast wat mogelijk weer funnest is voor het wifi-signaal.
Hoe hebben jullie dit aangepakt met het modem in de meterkast?
-Router in de meterkast en AP van KPN of Ziggo halen voor de woonkamer.
-Kabel bijtrekken voor LAN en een gigabit switch in de meterkast.
-Huidige kabel opsplitsen in 2x100Mb. Echter ga je dan nog maar max 90Mbit halen.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
https://www.dropbox.com/s...dv/horizonremote.apk?dl=0
Als er eerst een proces in gang gezet moet worden, wat kan ik dan doen om dat proces te versnellen?
Jim423 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:14:
Waarschijnlijk lopen er vanuit de meterkast bedrade verbindingen weg. Deze moeten op de router worden aangesloten als het modem in bridge staat. 3 opties die ik zo kan bedenken:
-Router in de meterkast en AP van KPN of Ziggo halen voor de woonkamer.
-Kabel bijtrekken voor LAN en een gigabit switch in de meterkast.
-Huidige kabel opsplitsen in 2x100Mb. Echter ga je dan nog maar max 90Mbit halen.

Waar ik zelf meezat was dat het wifi-signaal niet beter word in de meterkast.
Maar had even niet verder gedacht aan de wifi extenders of zoals die van ziggo omzetten in een access point.
Ik denk dar we een oplossing hebben
2250 WP Zuid PVoutput
Bij mij was het abonnement al actief op de dag dat de werkzaamheden voltooid waren, maar ze moesten ook 6 weken wachten op een vergunning om te mogen graven.Purple Dolphin schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 23:50:
Aankomende maandag wordt er een coax aansluiting in mijn appartement (of bij de voordeur in de meterkast in het trappenhuis) gelegd. Kan ik dan direct een Ziggo abbo aanvragen of gaat het nog weken/dagen/maanden kosten voordat het in 'het systeem' staat dat er een aansluiting ligt?
Als er eerst een proces in gang gezet moet worden, wat kan ik dan doen om dat proces te versnellen?
En als het goed is heb je bij de aanvraag al een keuze gemaakt uit een pakket, want ze moeten sowieso iets in het systeem zetten om een order te kunnen maken.
[ Voor 10% gewijzigd door SpaceOdyssey op 29-10-2016 14:57 ]
Toen ik belde met Ziggo werd mij eerst verteld dat het op mijn adres gewoon mogelijk was maar toen ze het probeerde door te zetten in het systeem lukte het niet. Ik vertelde dat er maandag een coax lijn gelegd wordt en dus bellen ze mij maandag middag terug om te kijken of het dan wel lukt. Eerlijk gezegd ben ik bang dat ik dan nog niet direct een abonnement kan bestellen omdat de aansluiting waarschijnlijk niet (direct) in het systeem staat.ymiso schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 14:56:
[...]
Bij mij was het abonnement al actief op de dag dat de werkzaamheden voltooid waren, maar ze moesten ook 6 weken wachten op een vergunning om te mogen graven.
En als het goed is heb je bij de aanvraag al een keuze gemaakt uit een pakket, want ze moeten sowieso iets in het systeem zetten om een order te kunnen maken.
De aanvraag voor de aansluiting gaat trouwens volledig buiten mij (en mijn visie) om. Dit is door de makelaar en aannemer waarschijnlijk via mijnaansluiting.nl gerealiseerd.
Modem staat nog steeds in bridge modus...
Is dit nieuw? Normaal als je modem in Bridge modem staat, heb je geen toegang tot Wifispots.
Jamesbond007uk
Het enige waar jij op moet letten in dit geval is dan of de aannemer de lijn al heeft vrijgegeven. Zolang dat niet is gebeurd kan Ziggo niks, weet ik na mijn recente verhuizing naar een nieuwbouwwoningPurple Dolphin schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:45:
[...]
Toen ik belde met Ziggo werd mij eerst verteld dat het op mijn adres gewoon mogelijk was maar toen ze het probeerde door te zetten in het systeem lukte het niet. Ik vertelde dat er maandag een coax lijn gelegd wordt en dus bellen ze mij maandag middag terug om te kijken of het dan wel lukt. Eerlijk gezegd ben ik bang dat ik dan nog niet direct een abonnement kan bestellen omdat de aansluiting waarschijnlijk niet (direct) in het systeem staat.
De aanvraag voor de aansluiting gaat trouwens volledig buiten mij (en mijn visie) om. Dit is door de makelaar en aannemer waarschijnlijk via mijnaansluiting.nl gerealiseerd.
Nee, merp!
Thanks! Ga hem en de monteurs morgen vragen of dat is gebeurd.PauseBreak schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:43:
[...]
Het enige waar jij op moet letten in dit geval is dan of de aannemer de lijn al heeft vrijgegeven. Zolang dat niet is gebeurd kan Ziggo niks, weet ik na mijn recente verhuizing naar een nieuwbouwwoning
Nee, staat er niet los van. Want vanwege mijn verhuizing overweeg ik als nieuwe klant aan te melden (nieuw adres, op mijn naam i.p.v. naam vriendin) om zo dus de nieuwe apparatuur te bemachtigen en de korting te krijgen. Daarnaast kan ik dan gewoon alvast alles regelen in het nieuwe huis en hoeft mijn aansluiting niet verhuist te worden. Daar heb ik namelijk weinig vertrouwen in dat dat vlekkeloos gaat verlopen.jongetje schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 07:10:
[...]
Die horizonbox staan helemaal los van je verhuizing. Als je die wilt dan zul je een abonnement moeten nemen met de Horizon erbij dus snap niet waarom je daarover twijfelt? In principe verhuis je gewoon je huidige modem mee naar je nieuwe adres en veranderd er verder niets.
Ons huidige Ziggo abonnement is inmiddels maandelijks opzegbaar.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Echt waar hoor, als dit bij mij thuis had geweest had ik direct terug op gebeld en het internet opgezegd en glasvezel in de plaats genomen. Maar bij mij thuis loopt alles goed. Hoe dan ook, na een reboot en reset was het resultaat via wifi rond de 70 en bekabeld 150. Prima uitslagen, alleen nu hoor ik dat de wifi weer zo langzaam is. Ik ga niet eens meer bellen, heb gelijk een goede router voor mijn ouders besteld en zal de Ziggo modem in bridge modus laten zetten (ik zal dus toch nog 1 keer moeten bellen
Verwijderd
Absolute regel 1 bij testen is dat er uitsluitend bedraad wordt getest. Dus Wifi is geheel niet maatgevend. Daarnaast natuurlijk ook zonder lopende downloads of andere belastende werkzaamheden.
Dat laat onverlet dat anno 2016 voor bijna elk gezin de Wifi maatgevend is, al is het maar gevoelsmatig. Wanneer er extreem langzame snelheden worden bereikt via wifi maar ze wel 150 halen via bekabeld zou Ziggo alsnog moeten helpen: zij leveren immers de (Wifi) modem. Het Wifi modem dat bij mijn ouders staat is al behoorlijk oud en ik weet zeker dat wanneer ze een TC7210 of ConnectBox geleverd zouden krijgen de Wifi vele malen beter zou zijn. En wellicht hadden ze die ook kunnen krijgen, maar ik (en zij al helemaal niet) hebben geen zin in deze discussie: ze betalen liever 170 euro voor een goede router waarmee in een klap alles is verholpen.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:37:
@outlandos
Absolute regel 1 bij testen is dat er uitsluitend bedraad wordt getest. Dus Wifi is geheel niet maatgevend. Daarnaast natuurlijk ook zonder lopende downloads of andere belastende werkzaamheden.
Overigens blijf ik het een gekke opmerking vinden dat ik pas reden tot klagen had wanneer bekabeld onder de 100Mbps zou zitten, terwijl ze een 150Mbps abonnement hebben..
Dat kan best wezen, maar voor hetzelfde geld hebben de buren een gigantische stoorzender geïnstalleerd. Geen enkele provider gaat garanties geven vwb de haalbare snelheid over wifi.outlandos schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:49:
Dat laat onverlet dat anno 2016 voor bijna elk gezin de Wifi maatgevend is
Ik vroeg toch ook geen garanties, enkel hulp omdat ze 3 Mbps van de 150 overhielden van Wifi.. Schijnbaar moet iets eerst schriftelijk gegarandeerd worden voordat er hulp bij geboden wordt.hcQd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:00:
[...]
Dat kan best wezen, maar voor hetzelfde geld hebben de buren een gigantische stoorzender geïnstalleerd. Geen enkele provider gaat garanties geven vwb de haalbare snelheid over wifi.
Draadloos kun je nooit iets garanderen. Gezien het medium wat je gebruikt (de lucht) voor de dataoverdacht niet af te schermen is. Omdat iedereen op de zelfde frequenties vrij mag zenden en ontvangen gaat iedereen door elkaar zenden en ontvangen. Er kan hier geen enkele garantie gegeven worden. Zelfs minimale snelheden kunnen niet beloofd worden. Er zijn inderdaad gevallen waar je maar 3 Mbps overhoud van de 150. Of je nu xDSL, Kabel of Glasvezel neemt. Dat maakt in dit verhaal niet uit. Wifi is en blijft Wifi. Door de rustigere 5 Ghz band op te zoeken kun je hogere snelheden halen, maar heeft daarmee gelijk weer andere beperkingen.outlandos schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:06:
[...]
Ik vroeg toch ook geen garanties, enkel hulp omdat ze 3 Mbps van de 150 overhielden van Wifi.. Schijnbaar moet iets eerst schriftelijk gegarandeerd worden voordat er hulp bij geboden wordt.
Een kabel is een afgeschermd medium. Wat betekend dat jij er alleen gebruik van maakt. Daarmee zijn wel garanties vast te leggen, gezien de invloeden (mits de juiste kabels) beperkt worden.
Ja dat snap ik allemaal wel. Maar wedden dat wanneer ik vanavond dat ouwe ding in bridge zet en er een degelijke router achter zet alle problemen zijn verholpen?MediaZoo schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:17:
[...]
Draadloos kun je nooit iets garanderen. Gezien het medium wat je gebruikt (de lucht) voor de dataoverdacht niet af te schermen is. Omdat iedereen op de zelfde frequenties vrij mag zenden en ontvangen gaat iedereen door elkaar zenden en ontvangen. Er kan hier geen enkele garantie gegeven worden. Zelfs minimale snelheden kunnen niet beloofd worden. Er zijn inderdaad gevallen waar je maar 3 Mbps overhoud van de 150. Of je nu xDSL, Kabel of Glasvezel neemt. Dat maakt in dit verhaal niet uit. Wifi is en blijft Wifi. Door de rustigere 5 Ghz band op te zoeken kun je hogere snelheden halen, maar heeft daarmee gelijk weer andere beperkingen.
Een kabel is een afgeschermd medium. Wat betekend dat jij er alleen gebruik van maakt. Daarmee zijn wel garanties vast te leggen, gezien de invloeden (mits de juiste kabels) beperkt worden.
Het gaat mij er meer om dat mijn ouders al Ziggo klant zijn sinds dag 1. Er zou op z'n minst wat meer pro actief met de melding omgesprongen mogen worden, wifi of geen wifi.
dan is dat wel heel erg nieuw want een week of 3 geleden zag ik hetzelfde heb ik ze ook aangezet maar mijn modem stond niet meer in bridgemode en door een storing in het systeem heeft het 2 weken geduurd voordat ziggo dit weer voor elkaar hadjamesbond007uk schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:18:
Mijn modem staat al meer dan een jaar in Bridge modus. Paar uur geleden de Wifispots aangezet op mijn persoonlijke pagina, en alles werkt.
Modem staat nog steeds in bridge modus...
Is dit nieuw? Normaal als je modem in Bridge modem staat, heb je geen toegang tot Wifispots.
Nee, ik kreeg eerst de horizon box die ik niet aangemeld kreeg . Toen ik de zeurlijn belde bleek hij nog niet geactiveerd te zijn.tiguan schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:24:
Is het normaal dat je eerst de apparatuur binnnen krijgt en pas later een brief met codes om het modem te activeren?
Opsturen duurde tweeeneenhalve dag en dat was sneller dan het activeren blijkbaar.
De kabel naar de TV is van het merk Hirschmann, de andere is een oudere Ziggo kabel (gekregen bij de Samsung box). Beide kabels gebruiken nog de 'oude' koppelstukken en op de modem na heb ik nergens de F-connector in gebruik.
Nu ben ik van plan om binnenkort een tweede USB DVB-C te gebruiken, en was dit het idee:
- König Professionele TV-versterker (deze?)
- Kopje Hirschmann kabel vervangen voor de moderne variant
- 2x kabel 3 meter gebruiken voor de USB DVB-C's
Is de versterker nodig? Als ik op HTS kijk komt het signaal uit op -33dB, op de TV staat signaal 30%/Kwaliteit 100%. Dat is altijd vrij laag geweest, maar nooit problemen gehad en internet werkt ook prima.
Hopelijk kan iemand mij van wat advies voorzien,
Thanks.
Het was eerst nog wel goed, maar nu is het echt bagger geworden.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat heb ik meestal ook. Ik heb 3 dagen lang geprobeerd, en steeds wachttijd minimaal 20 minuten. Daar heb ik geen zin in.Pierre schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:24:
@Pilovali vanmorgen nog gesproken met de klantenservice over iets, binnen 2 min geholpen
neem een zakelijk abbo.Pilovali schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:29:
[...]
Dat heb ik meestal ook. Ik heb 3 dagen lang geprobeerd, en steeds wachttijd minimaal 20 minuten. Daar heb ik geen zin in.
Ik krijg ook altijd te horen dat de wachttijd bizar lang is en dat je het beter op een ander tijdstip weer kan proberen en meestal na 3 a 4 minuten krijg je toch iemand aan de lijnPilovali schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:29:
[...]
Dat heb ik meestal ook. Ik heb 3 dagen lang geprobeerd, en steeds wachttijd minimaal 20 minuten. Daar heb ik geen zin in.

Waardeloos, alleen al omdat 'ie niet retourgeschikt is. Zoals al gezegd, voor dat geld koop je geen fatsoenlijke versterker.HollowGamer schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:44:
[..]
Een veelgebruikte goede signaalversterker (die ook retourgeschikt is): de Tratec FRA-752N. https://www.bol.com/nl/p/...ker-shop/9200000014382801
Rond de 75 euro.
Die versterker blaast letterlijk je tuners op. Meer is niet altijd beter. Je neemt een versterker om het verlies in je binnenhuisinstallatie op te vangen niet om het signaal te verzieken. Blokken op het beeld kunnen door meer dingen veroorzaakt worden dan te zwak signaal.HollowGamer schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:44:
Op dit moment heb ik een DVB-C USB aangesloten d.m.v. de door Ziggo geleverde splitter bij het beginpunt. Echter krijg ik nu regelmatig blokken op de TV als ik op beide aan het kijken ben.
De kabel naar de TV is van het merk Hirschmann, de andere is een oudere Ziggo kabel (gekregen bij de Samsung box). Beide kabels gebruiken nog de 'oude' koppelstukken en op de modem na heb ik nergens de F-connector in gebruik.
Nu ben ik van plan om binnenkort een tweede USB DVB-C te gebruiken, en was dit het idee:
- Kopje Hirschmann kabel vervangen voor de moderne variant
- 2x kabel 3 meter gebruiken voor de USB DVB-C's
Is de versterker nodig? Als ik op HTS kijk komt het signaal uit op -33dB, op de TV staat signaal 30%/Kwaliteit 100%. Dat is altijd vrij laag geweest, maar nooit problemen gehad en internet werkt ook prima.
Hopelijk kan iemand mij van wat advies voorzien,
Thanks.
Goede kabels, connectoren en versterker voorkomt alles. Niet zomaar gaan prutsen en vooral als je niet weet wat je doet. Dit kan je een hoop kosten schelen, vooral op langere termijn.

Je kan het zien als "zonder SLA heb je geen garanties op response-tijd".
Ik zie het als "van een niet-budget provider verwacht ik een goed product". Daar horen tal van niet-functionele eisen bij* die contractueel amper vast te leggen zijn. Een slechte bereikbare helpdesk past niet bij het marktsegment waar Ziggo zich positioneert.
*: e.g. kwaliteit van helpdesk, goed modem of echte eigen keuze, goed routing, snel IPv6 uitrollen
Daar is het vaak even hopeloos. Ondanks het feit dat ik een zakelijk abbo heb, mijn laatste probleem met behulp van een particulier web-care medewerker op laten lossen omdat er met de zakelijke help-desk niets aan te vangen was...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
2250 WP Zuid PVoutput
Ik kreeg een paar uur te horen dat er 3 minuten wachttijd was, ik heb bijna 10 minuten gewacht en toen opgehangen.ArcticWolf schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:50:
[...]
Ik krijg ook altijd te horen dat de wachttijd bizar lang is en dat je het beter op een ander tijdstip weer kan proberen en meestal na 3 a 4 minuten krijg je toch iemand aan de lijn
Thanks, zie inderdaad op de TV staan bij Tuner 1 Signaal kwaliteit 61, Tuner 0 Signaal kwaliteit 41, dus die zal het wel verdelen over de tuners (net was het nog 70/30 bijvoorbeeld).MediaZoo schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:58:
[...]
Die versterker blaast letterlijk je tuners op. Meer is niet altijd beter. Je neemt een versterker om het verlies in je binnenhuisinstallatie op te vangen niet om het signaal te verzieken. Blokken op het beeld kunnen door meer dingen veroorzaakt worden dan te zwak signaal.
Goede kabels, connectoren en versterker voorkomt alles. Niet zomaar gaan prutsen en vooral als je niet weet wat je doet. Dit kan je een hoop kosten schelen, vooral op langere termijn.
De spliiter (gecertificeerd door Ziggo) werkte niet goed, heb nu weer via de tuner 'doorgelust' naar mijn DVB-C USB TV-kaart, dit lost het probleem weer op.
Zouden hierin de connectoren probleem kunnen zijn?
Heb ik geen versterker nodig op minder dan 4 meter?
Wat een geld, levert Ziggo deze niet meer mee?Wildfire schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:55:
[...]
Waardeloos, alleen al omdat 'ie niet retourgeschikt is. Zoals al gezegd, voor dat geld koop je geen fatsoenlijke versterker.
Een veelgebruikte goede signaalversterker (die ook retourgeschikt is): de Tratec FRA-752N. https://www.bol.com/nl/p/...ker-shop/9200000014382801
Rond de 75 euro.
Ik heb 28 meter + 5 meter (doorgelust onversterkt) meter coax vanaf m'n AOP naar m'n TV en die tuner zegt steevast 99% sterkte, 0 bitrate error. Lengte is niet zo zeer het probleem, AOP, connectoren, kabel types etc... spelen een hele grote rol.HollowGamer schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:08:
[...]
Thanks, zie inderdaad op de TV staan bij Tuner 1 Signaal kwaliteit 61, Tuner 0 Signaal kwaliteit 41, dus die zal het wel verdelen over de tuners (net was het nog 70/30 bijvoorbeeld).
De spliiter (gecertificeerd door Ziggo) werkte niet goed, heb nu weer via de tuner 'doorgelust' naar mijn DVB-C USB TV-kaart, dit lost het probleem weer op.
Zouden hierin de connectoren probleem kunnen zijn?
Heb ik geen versterker nodig op minder dan 4 meter?
[...]
Wat een geld, levert Ziggo deze niet meer mee?
En idd goede versterkers zijn duur
Misschien kan je wat foto's van je huis installatie posten?
[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 30-10-2016 18:17 ]
35 minuten in de wacht gestaan om je modem in bridge te kunnen zetten..MediaZoo schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:17:
[...]
Draadloos kun je nooit iets garanderen. Gezien het medium wat je gebruikt (de lucht) voor de dataoverdacht niet af te schermen is. Omdat iedereen op de zelfde frequenties vrij mag zenden en ontvangen gaat iedereen door elkaar zenden en ontvangen. Er kan hier geen enkele garantie gegeven worden. Zelfs minimale snelheden kunnen niet beloofd worden. Er zijn inderdaad gevallen waar je maar 3 Mbps overhoud van de 150. Of je nu xDSL, Kabel of Glasvezel neemt. Dat maakt in dit verhaal niet uit. Wifi is en blijft Wifi. Door de rustigere 5 Ghz band op te zoeken kun je hogere snelheden halen, maar heeft daarmee gelijk weer andere beperkingen.
Hoe dan ook, precies wat ik al dacht: zojuist de router aangesloten en de Ziggo modem in bridge laten zetten. Resultaat: 153 Mbps en 15,2 down. Ouders en thuiswonende broertje allemaal weer blij.
Hoe zijn deze verbonden dan? Kan namelijk zowel via Coax, UTP of Wifi.edebee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 21:46:
Zo weer een lekker tv avondje achter de rug , niet dus. Net 2 uur met Ziggo aan de lijn gezeten ivm extra media box. Ik heb 2 extra media boxen die tot vanavond allebei gewerkt hebben , nu bij het aanzetten van de extra box gaf een van de 2 dat hij de verbinding met de hoofdbox kwijt was. deze opnieuw proberen in te stellen maar hij wilde niet meer pairen. Ziggo gebeld en eerst bekende bandje van 20 minuten wachten , de standaard dingen doorlopen die ik ook al gedaan had stroom, coax eraf enz maar dit hielp niet. Toen vroeg de ziggo medewerker om de stroom van de hoofdbox af te halen , dit ook gedaan maar de extra box wilde nog niet pairen erger nog de andere extra box die tot dan nog wel werkte was ook zijn verbinding kwijt en wil nu dus ook niet meer pairen. De hoofdbox terug naar fabrieksinstellingen gezet, gevolg opnames kwijt en vrouw boos :-) maar resultaat was nog steeds 2 extra boxen die niet willen pairen en monteur komt pas donderdag. Iemand nog een idee om iets na te lopen want nu zit ik dus met 2 slaapkamers zonder tv en een daarvan is van een puber ?
It's All In The "Mix"
Oeps vergeten te melden, zijn al 3 jaar met de coax verbonden. UTP gaat hem niet worden want heb los modem met eigen router en dan werkt de UTP niet.Mixpower schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:30:
[...]
Hoe zijn deze verbonden dan? Kan namelijk zowel via Coax, UTP of Wifi.
Ah oke, wat gebeurt er als je de Extra Mediabox reset en dan opnieuw installeert?edebee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:33:
[...]
Oeps vergeten te melden, zijn al 3 jaar met de coax verbonden. UTP gaat hem niet worden want heb los modem met eigen router en dan werkt de UTP niet.
It's All In The "Mix"
De extra media boxen kan ik aleen van de stroom afhalen kan geen herstel naar fabriekswaarse vinden.Mixpower schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:38:
[...]
Ah oke, wat gebeurt er als je de Extra Mediabox reset en dan opnieuw installeert?
Na opstarten komen ze weer in koppel modus en kan dan alleen kiezen door gaan en dan mislukt de koppeling weer.
Volgens de helpdesk kun je de boxen alleen reseten door de stroom er een tijdje vanaf te halen.
Als het goed is wel, net als de normale horizonbox moet dat kunnen op deze manier.edebee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:43:
[...]
De extra media boxen kan ik aleen van de stroom afhalen kan geen herstel naar fabriekswaarse vinden.
Na opstarten komen ze weer in koppel modus en kan dan alleen kiezen door gaan en dan mislukt de koppeling weer.
Volgens de helpdesk kun je de boxen alleen reseten door de stroom er een tijdje vanaf te halen.
uitgebreide instellingen > Horizon Mediabox > Fabrieksinstellingen > standaard instellingen > pincode 0000
Dan de installatie opnieuw doorlopen en daarna de horizon box op energie hoog zetten, dan kan je op de horizon box opnieuw de extra mediabox installatie starten via uitgebreide instellingen > Horizon Mediabox > Extra Mediabox installatie
[ Voor 18% gewijzigd door Mixpower op 30-10-2016 23:49 ]
It's All In The "Mix"
Probleem is dat ik helemaal niet meer bij het menu kan komen, na aanzetten wil de extra box alleen maar in het koppelscherm komen. Eenmaal in dt scherm reageert hij nergesn meer op alleen op de keuze voor soort verbindingMixpower schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:46:
[...]
Als het goed is wel, net als de normale horizonbox moet dat kunnen op deze manier.
uitgebreide instellingen > Horizon Mediabox > Fabrieksinstellingen > pincode 0000
Vreemde is dat dus beide boxen dit vertonen.
[ Voor 4% gewijzigd door edebee op 30-10-2016 23:51 ]
Vreemd, en als je dan Coax selecteert en de installatie vervolgd?edebee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:50:
[...]
Probleem is dat ik helemaal niet meer bij het menu kan komen, na aanzetten wil de extra box alleen maar in het koppelscherm komen. Eenmaal in dt scherm reageert hij nergesn meer op alleen op de keuze voor soort verbinding![]()
Vreemde is dat dus beide boxen dit vertonen.
It's All In The "Mix"
Dat hangt ie een paar minuten in pairen en dan komt hij terug met de melding mislukt en vandaar uit kan ik alleen maar opnieuw proberen voor de rest accepteren de boxen niets anders.Resultaat van opnieuw is wederom mislukt.Mixpower schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:51:
[...]
Vreemd, en als je dan Coax selecteert en de installatie vervolgd?
Oké, maar heb je dan wel op de Horizon mediabox de installatie gestart voor de extra mediabox?edebee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:53:
[...]
Dat hangt ie een paar minuten in pairen en dan komt hij terug met de melding mislukt en vandaar uit kan ik alleen maar opnieuw proberen voor de rest accepteren de boxen niets anders.Resultaat van opnieuw is wederom mislukt.
It's All In The "Mix"
Klopt die is op de hoofdbox dan gestart, samen wel met de ziggo helpdesk meer dan 10 keer stroom eraf , erop en opnieuw pairen maar resultaat is geen beeld bovenMixpower schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:55:
[...]
Oké, maar heb je dan wel op de Horizon mediabox de installatie gestart voor de extra mediabox?
Wat raar, dan zou je haast denken dat die extra mediaboxen een hard reset nodig hebben.edebee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:57:
[...]
Klopt die is op de hoofdbox dan gestart, samen wel met de ziggo helpdesk meer dan 10 keer stroom eraf , erop en opnieuw pairen maar resultaat is geen beeld boven
Wil je eens kijken of het helpt als je de horizon achterop uitzet en dan weer aanzet en dan zodra het licht naar blauw gaat de - toets voorop indrukken en vasthouden tot je 0% scanning ziet staan (Is erg tricky soms kost het een paar keer proberen) en dan wachten tot hij helemaal weer opgestart is en het nog eens proberen.
It's All In The "Mix"
Die ga ik morgen eens proberen , vrouw en zoon slapen alMixpower schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:59:
[...]
Wat raar, dan zou je haast denken dat die extra mediaboxen een hard reset nodig hebben.
Wil je eens kijken of het helpt als je de horizon achterop uitzet en dan weer aanzet en dan zodra het licht naar blauw gaat de - toets voorop indrukken en vasthouden tot je 0% scanning ziet staan (Is erg tricky soms kost het een paar keer proberen) en dan wachten tot hij helemaal weer opgestart is en het nog eens proberen.
Alvast bedankt voor je hulp, werk je toevallig ook bij ziggo daar je die truc ken die de medewerker niet weet.
Ik laat je morgen weten of ik enig resultaat heb geboekt,
Haha, snap ik helemaal!edebee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:03:
[...]
Die ga ik morgen eens proberen , vrouw en zoon slapen al. Heb dit ook meerdere malen aan de ziggo medewerker gevraagd of er geen hard reset combinatie was maar die was er volgens hun niet. Zelf heb ik ook het gevoel dat de boxen in een of ander loop hangen.
Alvast bedankt voor je hulp, werk je toevallig ook bij ziggo daar je die truc ken die de medewerker niet weet.
Ik laat je morgen weten of ik enig resultaat heb geboekt,
Tja, de medewerkers van Ziggo.. de één weet meer als de ander helaas.
Haha, nee gelukkig niet zeg!
It's All In The "Mix"
Ik zit nu bij Canal Digitaal en dat contract loopt af. Is die horizonbox nog steeds een drama box of loopt dat nu wel stabiel?
Had er vandaag 3 stuks aan de lijn gehad en geen een kwam eruit. Hoop echt dat jouw truc werkt de boxjes lagen na zoveel keer aan uit bijna uit het raamMixpower schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:09:
[...]
Haha, snap ik helemaal!Ze lijken inderdaad wel in een loop te hangen.
Tja, de medewerkers van Ziggo.. de één weet meer als de ander helaas.
Haha, nee gelukkig niet zeg!Zelf een IT bedrijf dus vaker met dit bijltje gehakt, en gaande weg leer je de trucjes wel.
Haha, ja dat zal vast ja!edebee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:13:
[...]
Had er vandaag 3 stuks aan de lijn gehad en geen een kwam eruit. Hoop echt dat jouw truc werkt de boxjes lagen na zoveel keer aan uit bijna uit het raammogen als eerste blauw lichtje en dan volume down ( tenminste ik neem aan dat je de vol - bedoelt en niet de prog -.).
Klopt Volume down, net voordat hij blauw word moet je er al op drukken hij is eerst een beetje licht blauw.
It's All In The "Mix"
Gewoon op de ab toch of op de box zelf ?Mixpower schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:15:
[...]
Haha, ja dat zal vast ja!
Klopt Volume down, net voordat hij blauw word moet je er al op drukken hij is eerst een beetje licht blauw.
Nee op de box zelf, eerst uitschakelen achterop met de knop, en dan aanzetten en de volume down knop indrukken voordat hij blauw word.
It's All In The "Mix"
Oke , is nu duidelijk . Is al laat was ff de weg kwijt. Ga morgen aan de slag maar nu eerst slapen.Mixpower schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:21:
[...]
Nee op de box zelf, eerst uitschakelen achterop met de knop, en dan aanzetten en de volume down knop indrukken voordat hij blauw word.
Nogmaals bedankt.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Via UTP is niet echt een optie want dan moet je volgens mij de horizon box ook als modem gebruiken en dat is hetgene want ik helemaal wil voorkomenJim423 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 01:03:
Ik zou beide boxjes even via UTP kabel koppelen. Daarna alle 3 de Horizons uitzetten en weer via coax proberen. Fabrieksinstellingen op de hoofdbox of een reset via front panel heeft weinig zin in mijn ervaring omdat dit voor het tv gedeelte van de hoofdbox is. Via MoCa komt niet altijd de softwareupdate goed door dus even aansluiten met utp is dan de oplossing.
Helaas komt niet in het scanning schermMixpower schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:21:
[...]
Ik heb 3 Devolo’s stekkers; 1 gekoppeld met het modem, de 2 andere gekoppeld met elk een Ziggo box. Voor het koppelen van de boxen moest de LAN kabel van het modem uit de Devolo stekker, aangezien de DHCP server voor problemen kon zorgen bij de eerste installatie. Na wat herstarts van de boxen, is het uiteindelijk de monteur gelukt om de boxen te koppelen en ik kon TV kijken via de extra box. Alles goed en wel, LAN kabel weer in het modem en Devolo stekker en ik kon ook weer.
Maar nu raakt mijn exta box dus elke keer zijn verbinding met de hoofdbox kwijt….Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de monteur dus de DHCP server in de hoofdbox op actief heeft laten staan. Gebeld met Ziggo en op inactief gezet. Ik had gehoopt dat het de oplossing was, maar de extra box blijft zijn verbinding verliezen met de hoofdbox. Na zelf wat pogingen gedaan te hebben moet ik dit dus doen om weer normaal TV te kunnen kijken op de slaapkamer:
- LAN kabel tussen modem en Devolo stekker losmaken (geen Wi-Fi meer in huis)
- Herstart hoofdbox
- Herstart extra box
- Koppelen
- LAN kabel weer koppelen tussen modem en Devolo stekker (Wi-Fi terug)
Het is meer dan super vervelend en ik vind dit dus niet de oplossing, als ik ’s avonds nog een halfuurtje TV wil kijken, kan ik dus eerst een halfuur door het huis rennen….
Heeft een van jullie dit probleem ook weleens gehad of misschien een suggestie om het op te lossen?
Kabels trekken is geen oplossing, hooguit van het modem naar de extra box, maar dit is volgens Ziggo zelf ook geen goede oplossing. Mijn Devolo oplossing hoort gewoon te werken volgens meerdere Ziggo medewerkers. COAX is niet aanwezig in de slaapkamer.
PSN: Curvaa_
Zijn hier mensen (insiders) die daar meer over kunnen zeggen? Ik ben met name benieuwd of er hogere uploadsnelheden in het verschiet liggen.
Er is hier geen glasvezel en dat komt er waarschijnlijk ook niet, DSL laat al helemaal te wensen over. Met 100Mbit up zou ik al heel blij zijn, 500Mbit moet ook prima haalbaar zijn met deze techniek.
Oh dat is vervelend, zoals ik al zei is het echt best tricky.
Je zet de Horizon achterop uit me de knop, daarna zet je hem weer aan met de knop en druk je op de - net voordat het licht solid blauw word en houd je die vast.
Het is een paar keer goed proberen, maar zodra je 0% Scanning ziet weet je dat je goed zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Mixpower op 31-10-2016 11:54 ]
It's All In The "Mix"
500Mbit haal je met 3.0 al, 3.1 zou zelfs 10Gbps down aan moeten kunnenJoseph schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:50:
Ziggo gaf aan mij aan dat ze DOCSIS3.1 aan het uitrollen zijn.
Zijn hier mensen (insiders) die daar meer over kunnen zeggen? Ik ben met name benieuwd of er hogere uploadsnelheden in het verschiet liggen.
Er is hier geen glasvezel en dat komt er waarschijnlijk ook niet, DSL laat al helemaal te wensen over. Met 100Mbit up zou ik al heel blij zijn, 500Mbit moet ook prima haalbaar zijn met deze techniek.
Om significant meer uploadcapaciteit beschikbaar te maken zal analoge radio verwijderd moeten worden. Ik zie het voorlopig niet gebeuren.Joseph schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:50:
Ik ben met name benieuwd of er hogere uploadsnelheden in het verschiet liggen.
zit ruim 1 sec tussen aan knop en blauw ledje maar hij komt niet in scanning, denk dat ik gewoon de 2 boxen opzeg en dan naar de winkel ga om opnieuw af te sluiten zo zou ik 2 nieuwe krijgen en die dan weer proberen aan te sluitenMixpower schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:53:
[...]
Oh dat is vervelend, zoals ik al zei is het echt best tricky.
Je zet de Horizon achterop uit me de knop, daarna zet je hem weer aan met de knop en druk je op de - net voordat het licht solid blauw word en houd je die vast.
Het is een paar keer goed proberen, maar zodra je 0% Scanning ziet weet je dat je goed zit.
En zou het wel mogelijk zijn door de downloadsnelheid wat te verlagen?hcQd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:03:
[...]
Om significant meer uploadcapaciteit beschikbaar te maken zal analoge radio verwijderd moeten worden. Ik zie het voorlopig niet gebeuren.
DOCSIS3.1 Ondersteund tot 10Gbit down, 2Gbit up.Vinnienerd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:00:
[...]
500Mbit haal je met 3.0 al, 3.1 zou zelfs 10Gbps down aan moeten kunnen
Ze zijn echter al aan het werk met Full Duplex DOCSIS3.1, waarmee symmetrische snelheden via de kabel mogelijk worden. Ik kan niet wachten tot dat zover is, want bij mensen zonder glas is dat echt een uitkomst.
Ziggo moet alleen eens gaan begrijpen dat die upload in tijden van "The Cloud" óók belangrijk is.
[ Voor 51% gewijzigd door Joseph op 31-10-2016 12:23 ]
Ga er niet vanuit dat op korte termijn veranderingen binnen het netwerk plaats vinden. Ziggo is inderdaad staps gewijs bezig het netwerk geschikt te maken voor Docsis 3.1. Hiervoor moet echter veel veranderen wil je de volledige functionaliteit willen gebruiken. Dit zit hem voornamelijk in de retourband die beperkingen heeft. Nu is er nog wel snelheid te behalen door de modulatie verder omhoog te brengen en het gebruik van meerdere upstream kanalen 6 of 8.Joseph schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:20:
[...]
En zou het wel mogelijk zijn door de downloadsnelheid wat te verlagen?
DOCSIS3.1 Ondersteund tot 10Gbit down, 2Gbit up.
Ze zijn echter al aan het werk met Full Duplex DOCSIS3.1, waarmee symmetrische snelheden via de kabel mogelijk worden. Ik kan niet wachten tot dat zover is, want bij mensen zonder glas is dat echt een uitkomst.
Ziggo moet alleen eens gaan begrijpen dat die upload in tijden van "The Cloud" óók belangrijk is.
Symmetrische snelheden zullen er voorlopig niet inzitten. Mede om het retourverkeer wat niet mogelijk is met de huidige apparatuur.
Je hebt werken in "The Cloud" en werken in "The Cloud". Ik versta onder werken in "The Cloud" dat je daadwerkelijk op een remote systeem werkt. Hiervoor is een hoge upload helemaal niet nodig. Immers werk je op een ander systeem. Werk je lokaal en sla je in "The Cloud" op, tja dan is uploadsnelheid prettig. Hier zijn dan ook abonnementen voor met hogere uploadsnelheden. Volstaat dat niet? Tja, dan zit er niets anders op dan geduld hebben tijdens het uploaden. Al zijn er weinig toepassingen, buiten video/grafische doelen, die een extreem hoge upload vragen.
Hmm, probeer eens de + inplaats van de - want als je een wat oudere box hebt is het net andersom hoe raar dat ook mag zijn.edebee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:19:
[...]
zit ruim 1 sec tussen aan knop en blauw ledje maar hij komt niet in scanning, denk dat ik gewoon de 2 boxen opzeg en dan naar de winkel ga om opnieuw af te sluiten zo zou ik 2 nieuwe krijgen en die dan weer proberen aan te sluitenzo krijg ik ook een soort hard reset
Maar opzeggen en nieuwe ophalen is ook een optie, al denk ik niet dat het zo makkelijk zal gaan gezien ziggo maar je weet maar nooit.
It's All In The "Mix"
Kijk, van dit soort reacties word ik dus gewoon moe.MediaZoo schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:51:
[...]Je hebt werken in "The Cloud" en werken in "The Cloud". Ik versta onder werken in "The Cloud" dat je daadwerkelijk op een remote systeem werkt. Hiervoor is een hoge upload helemaal niet nodig. Immers werk je op een ander systeem. Werk je lokaal en sla je in "The Cloud" op, tja dan is uploadsnelheid prettig. Hier zijn dan ook abonnementen voor met hogere uploadsnelheden. Volstaat dat niet? Tja, dan zit er niets anders op dan geduld hebben tijdens het uploaden. Al zijn er weinig toepassingen, buiten video/grafische doelen, die een extreem hoge upload vragen.

Ik bepaal zelf wel wat ik wel of niet nodig heb aan upload, het is niet aan anderen om dat voor mij in te vullen.
De keuze voor de huidige uploadsnelheid is louter afkomstig van de marketing afdeling, of een incompetente CEO:
(bron)"Een paar jaar geleden kwam de vraag op of we fiber to the home, dus glasvezel, moesten aanbieden. Daarmee krijg je natuurlijk hogere uploadsnelheden, maar zitten mensen daarop te wachten? Vroeger had je auto's die even hard vooruit als achteruit kunnen rijden. Die worden ook niet meer gemaakt."

Geef mensen tenminste de keus, zou ik zeggen. Maarja, als je als bedrijf een monopolie op de kabelmarkt hebt en veel van je klanten geen keus heeft aangezien de alternatieven (veel) slechter zijn, waarom zou je dan?
Het is inderdaad duidelijk dat het niet snel gaat gebeuren. Ik hoop dat Den Haag haast maakt met het openbreken van de kabelmarkt, wellicht komen er dan andere providers die wél het nut hiervan inzien.
Is trouwens ook bevorderlijk voor de concurrentie, want dan zal KPN ook weer eens iets harder gaan lopen (bijvoorbeeld met de aanleg van glasvezel.) En meer snelheid en keuze is altijd goed.
[ Voor 6% gewijzigd door Joseph op 31-10-2016 13:04 ]
300Mbps download is meer dan genoeg, maar 30Mbps upload is wat aan de krappe kant (voor mijn servertje). 500 heb ik ook weer niet nodig: een verdubbeling (+/- 60) zou al heel fijn zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 31-10-2016 13:19 ]
Zoals te lezen is zijn er ook wat technische hobbels ivm de retourband, maar ik heb ook op veel plekken gelezen dat als de downloadsnelheid wat omlaag kan, de upload iets omhoog ivm. de ruimte die je daarmee in de band vrijmaakt.outlandos schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:16:
Vraag uit interesse: ivm glasvezel is de upload bij kabel enorm traag, komt dit door technische beperkingen of louter door bovenstaande standpunt dat de consument daar helemaal niet op zit te wachten?
300Mbps download is meer dan genoeg, maar 30Mbps upload is wat aan de krappe kant (voor mijn servertje). 500 heb ik ook weer niet nodig: een verdubbeling zou al heel fijn zijn.
In Zeeland doen ze dat al, analoge TV en Radio bestaan gewoon naast 100/100, via COAX, mind you. En met de uitrol van D3.1 kunnen die getallen ook weer wat omhoog.
Ben ik persoonlijk veel gelukkiger mee dan een belachelijk hoge download die ik dan weer niet altijd gebruik...
Denk niet dat dat je upload gaat veranderen. Dan krijg je bij Ziggo wat KPN nu met hun Wholesale doet. Exact hetzelfde product leveren onder een naam van een andere provider. Als de kabel wordt " opengebroken" dan komen er niet opeens meer frequenties vrij waarop die nieuwe providers hun diensten kunnen aanbieden.Joseph schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:01:
[...]
Ik hoop dat Den Haag haast maakt met het openbreken van de kabelmarkt, wellicht komen er dan andere providers die wél het nut hiervan inzien.
Met DOCSIS3.1 ligt dat volgens mij wat genuanceerder. Ik kan het even niet meer terugvinden, maar één van de features ervan is dat er meerdere providers op de kabel kunnen. Iemand hier zal het zich vast herinneren en de link even delen.jongetje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:26:
[...]
Denk niet dat dat je upload gaat veranderen. Dan krijg je bij Ziggo wat KPN nu met hun Wholesale doet. Exact hetzelfde product leveren onder een naam van een andere provider. Als de kabel wordt " opengebroken" dan komen er niet opeens meer frequenties vrij waarop die nieuwe providers hun diensten kunnen aanbieden.
En heb je ooit van XS4ALL gehoord? Die doet precies wat jij met wholesale omschrijft, maar zij knijpen de upload niet. Ik kan bij hun, via DSL, de dubbele upload krijgen van wat de andere mainstream providers bieden, al laat dat nog steeds te wensen over. Maar er is dus wél hoop.
Van dit soort reacties wordt de CEO nou zo moe. De klant bepaald wel even welke upload hij wil. Of dit technisch mogelijk is doet er voor die klant niet toe die vult wel even in hoe het bedrijf het aanbied.Joseph schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:01:
[...]
Kijk, van dit soort reacties word ik dus gewoon moe.![]()
Ik bepaal zelf wel wat ik wel of niet nodig heb aan upload, het is niet aan anderen om dat voor mij in te vullen.
De keuze voor de huidige uploadsnelheid is louter afkomstig van de marketing afdeling, of een incompetente CEO:
Mensen hebben keuze genoeg. Dat die keuze niet is wat jouw voorkeur heeft is een kwestie van geld. Je kunt in heel Nederland glasvezel krijgen. Geen provider die je tegen zal houden, mits je ervoor betaald.(bron)
Geef mensen tenminste de keus, zou ik zeggen. Maarja, als je als bedrijf een monopolie op de kabelmarkt hebt en veel van je klanten geen keus heeft aangezien de alternatieven (veel) slechter zijn, waarom zou je dan?
Het is inderdaad duidelijk dat het niet snel gaat gebeuren. Ik hoop dat Den Haag haast maakt met het openbreken van de kabelmarkt, wellicht komen er dan andere providers die wél het nut hiervan inzien.
Is trouwens ook bevorderlijk voor de concurrentie, want dan zal KPN ook weer eens iets harder gaan lopen (bijvoorbeeld met de aanleg van glasvezel.) En meer snelheid en keuze is altijd goed.
Inmiddels 40Mbit/s upload vind ik niet enorm traag. De 64 Kbit/s waar we als upload ooit begonnen zijn. Dat was in mijn ogen traag. Na passeren van de 1 Mbit/s heb ik de upload zelf nooit als traag ervaren.outlandos schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:16:
Vraag uit interesse: in vergelijking met glasvezel is de upload bij kabel enorm traag, komt dit door technische beperkingen of louter door bovenstaande standpunt dat de consument daar helemaal niet op zit te wachten?
300Mbps download is meer dan genoeg, maar 30Mbps upload is wat aan de krappe kant (voor mijn servertje). 500 heb ik ook weer niet nodig: een verdubbeling (+/- 60) zou al heel fijn zijn.
Maar de technische beperkingen van het huidige netwerk en de hierbij behorende economische en technische levensbuur van de apparatuur maken de huidige uploadsnelheden mogelijk. Er vind op de achtergrond voldoende ontwikkeling plaats voor de toekomst. Maar je kunt hier alle aansluitingen even in een weekje tegen kostprijs voorzien van hogere snelheden.
Hoe wil je technisch de downstream band gebruiken voor retourverkeer als het netwerk dit nu niet kan? Ja je logica klopt en is technisch met de juiste apparatuur haalbaar. Met de huidige niet en ze zullen technisch of economisch niet afgeschreven apparatuur niet zomaar even vervangen.Joseph schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:20:
[...]
Zoals te lezen is zijn er ook wat technische hobbels ivm de retourband, maar ik heb ook op veel plekken gelezen dat als de downloadsnelheid wat omlaag kan, de upload iets omhoog ivm. de ruimte die je daarmee in de band vrijmaakt.
In Zeeland doen ze dat al, analoge TV en Radio bestaan gewoon naast 100/100, via COAX, mind you. En met de uitrol van D3.1 kunnen die getallen ook weer wat omhoog.
Ben ik persoonlijk veel gelukkiger mee dan een belachelijk hoge download die ik dan weer niet altijd gebruik...
Zeelandnet heeft een iets kleiner netwerk dan Ziggo heeft en zal daarom ook met minder investeringsruimte het gehele netwerk aan kunnen passen.
Met DOCSIS 3.1 komen er niet opeens meer frequenties bij. EuroDocsis 3.0 kan tot 1006Mhz gebruiken en Docsis 3.1 kan tot 1200 Mhz. Neemt niet weg dat de netwerken bij de mensen thuis lang niet altijd geschikt zijn voor frequenties boven 862Mhz. Geleidelijk worden de installaties wel beter maar het is aan de klant hier zijn taak in te nemen.Joseph schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:31:
[...]
Met DOCSIS3.1 ligt dat volgens mij wat genuanceerder. Ik kan het even niet meer terugvinden, maar één van de features ervan is dat er meerdere providers op de kabel kunnen. Iemand hier zal het zich vast herinneren en de link even delen.
En heb je ooit van XS4ALL gehoord? Die doet precies wat jij met wholesale omschrijft, maar zij knijpen de upload niet. Ik kan bij hun, via DSL, de dubbele upload krijgen van wat de andere mainstream providers bieden, al laat dat nog steeds te wensen over. Maar er is dus wél hoop.
Daarbij is en blijft kabel een gedeeld medium. Je kunt een frequentie 1x gebruiken en daarmee ook de capaciteit maar 1x gebruiken. Vanaf Docsis 1.0 kunnen er al meerdere aanbieders hun diensten aanbieden. Bootfile goed instellen met verwijzing naar juiste route en klaar (Zeer basaal uitgelegd). Docsis 3.1 maakt het makkelijker maar maakt ook andere diensten over IP veel makkelijker.
Neemt niet weg dat je allerlei dingen naar voren haalt van gelezen op internet en hierbij direct vertaald naar Ziggo moet dit voor mij ook doen. Ziggo doet wat bedrijfseconomisch en technisch verantwoord is en hier kan 99% van de klanten prima mee uit de voeten. Wil je een synchroon verbinding van Ziggo, dat kan tot 10gbit/s. Bel ze maar eens voor een prijsopgave.
Devolo's worden inderdaad ook gebruikt voor Wi-Fi aangezien het modem beneden staat, woonkamer op de eerste en slaapkamer op de twede en de Wi-Fi niet goed is op de 1e en 2e.nooberke schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:57:
Wat is de relatie tussen je TV's en het wifi netwerk? Gebruik je de Devolo's niet enkel voor TV maar ook voor Wifi?
SSIDS van de Devolo's in de woon- en slaapkamer zijn hetzelfde als het modem. Tablet, laptops en telefoons switchen goed van AP.
PSN: Curvaa_
Iemand?toro schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 00:12:
Zijn er al mensen hier die "persoonlijke" reclame voorgeschoteld gekregen hebben op basis van hun interesses met de horizonbox?
Ik zit nu bij Canal Digitaal en dat contract loopt af. Is die horizonbox nog steeds een drama box of loopt dat nu wel stabiel?
Er zijn gewoon gebieden met een Ziggo (pseudo)-monopolie. Neem bijvoorbeeld Amsterdam binnen de ring.MediaZoo schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:40:
[...]
Mensen hebben keuze genoeg. Dat die keuze niet is wat jouw voorkeur heeft is een kwestie van geld. Je kunt in heel Nederland glasvezel krijgen. Geen provider die je tegen zal houden, mits je ervoor betaald.
"Je kan zelf betalen om glasvezel aan te leggen" vind ik geen realistische optie
In het Ziggo netwerk is dat wat lastiger door legacy keuzes. Daarvoor zijn de posts van @Archie goed.Joseph schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:20:
[...]
Zoals te lezen is zijn er ook wat technische hobbels ivm de retourband, maar ik heb ook op veel plekken gelezen dat als de downloadsnelheid wat omlaag kan, de upload iets omhoog ivm. de ruimte die je daarmee in de band vrijmaakt.
In het gebied dat ik ken waren er kennelijk wat problemen met de upload banden (storingen) waardoor "brede" upload frequenties niet gebruikt werden (lage symbol rate). Daar werd 60 mbit gedeeld met heel abonnees. In metingen van @Archie ~700.
Het gaat om een fUPC gebied waar de versterkers < 2 jaar oud waren…
Hier kan Ziggo op drie manieren wat winnen;
- Uitzoeken waardoor de storing komt en dit aanpakken, daarmee heb je tot 120 mbit aan ruimte
- Uploads t/m 85 MHz gebruiken, hiervoor mogelijk splitters wisselen
- Analoge radio uitfaseren
Daarnaast moeten er ook dingen overhoop om "binnenkort" met DVB-C2 4k zenders uit te zenden. Dat kan afaik ook niet in traditionele DVB-C muxes
Volgens mij zit Ziggo in een heel erg lastige positie. Doordat netwerk onderhoud dat de klant vooruit is geschoven komt alles nu in één keer…
Dat dacht ik dus ook. De modem staat na 2 dagen nog steeds in Bridge modus en ik ben super blij mee. Zelf staat de wifi op mijn modem uit en Ziggo wifi werkt nu ook bij andere huizenbifi_G60 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:24:
[...]
dan is dat wel heel erg nieuw want een week of 3 geleden zag ik hetzelfde heb ik ze ook aangezet maar mijn modem stond niet meer in bridgemode en door een storing in het systeem heeft het 2 weken geduurd voordat ziggo dit weer voor elkaar had
Jamesbond007uk
Maar hoe kom je dan aan de inlog gegevens van de Ziggo wifi's?jamesbond007uk schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:39:
[...]
Dat dacht ik dus ook. De modem staat na 2 dagen nog steeds in Bridge modus en ik ben super blij mee. Zelf staat de wifi op mijn modem uit en Ziggo wifi werkt nu ook bij andere huizen
Sinds dag 1 dat ik klant ben bij Ziggo heb ik mijn modem in bridge laten zetten, dus sorry als het een domme vraag is: ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt.
Dit topic is gesloten.