Verwijderd schreef op maandag 21 september 2015 @ 13:07:
[...]
Je tekst staat vol met aannames, jij beweert dat het er maar een paar zijn maar kan dit vervolgens niet onderbouwen, daarnaast geef ik aan dat het probleem groter is dan dat jij het doet voorkomen. Er is een significant verschil tussen ''een paar berichten'' zoals jij het beaamt en duizenden reacties die daadwerkelijk terug te lezen zijn op het internet. Dit zijn feiten en geen aannames. Het hoeft overigens niet schrikbarend hoog te zijn om het als een probleem te kwalificeren, het hoort gewoon niet, punt. En ten slotte blijkt Microsoft het probleem wel degelijk te erkennen. Er zijn nu een aantal software updates geweest, Microsoft support is op de hoogte van dit probleem, er is zelfs een pagina door Microsoft online gezet die stap voor stap uitlegt hoe dit probleem (mogelijk) opgelost kan worden, helaas blijkt dit voor vele niet de oplossing te zijn.
Also: in het verleden behaalde resultaten...

Gut gut, iets minder hoog van de toren blazen mag ook wel

. Mijn referentie kader zijn de mensen op dit forum/dit topic en eventueel mensen in mijn privé kringen (die overigens geen van allen een XBO hebben, maar dat terzijde).
Daarin zie ik dat er wel wat mensen zijn die deze issues hebben, maar óf die zijn opgelost, óf zijn heel sporadisch dan wel te verklaren. Ik weet niet met welke zoektermen jij zoekt, dan wel hoe oud/relevant de resultaten zijn enz. Dat hoeft ook niet; immers geef ik ergens aan dat ik mijn mening (let op het woord) baseer op enige feiten. Je ziet alleen vaker dat zulke ontwikkelingen percentueel gezien vaak kleiner zijn dan dat je in eerste instantie denkt. Ik probeer je bevindingen in perspectief te plaatsen, meer niet.
Je doet jezelf aan mij overkomen alsof je heel graag de XBO die je recentelijk hebt gekocht, onderuit wilt halen (misschien zelfs spijt?) Dat moet je vooral zelf weten maar ga dan niet op deze manier discussies voeren. We zijn (neem ik voor het gemak aan, HA!

) allemaal volwassen en kunnen dus ook zo met elkaar communiceren, niet?
Om je originele vraag te beantwoorden dan: Nee de console maakt geen geluid in idle (ik zet hem altijd compleet uit, maar gedurende dashboard browsen is hij fluisterstil) en ik heb 2 keer in een jaar tijd een disconnect gehad (random, zonder andere reden)
Zouden zulke problemen er moeten zijn? Uiteraard niet, maar ik ga er niet vanuit dat dit gedurende QA, toen de XBO net uitkwam, over het hoofd is gezien; het zal er gewoon niet zijn geweest. MS heeft het probleem blijkbaar erkend en daar oplossingen voor gegeven. Dat dit niet werkt bij iedereen is jammer; ik zou dan gaan zoeken naar externe problemen als stoorzenders. Als je concreet een bewijs heft, kan je dat voorleggen aan MS en heb je een veel sterkere zaak
Moet ik overigens aannemen dat jij wél issues hebt met disconnects en met een 'luidruchtige' XBO?