• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:28
loekf2 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 13:53:
[...]

Toevallig die audio meet app geinstalleerd ? Schijnt ook batterij te vreten.
Stond wel aan inderdaad, maar niet als complicatie, wat ik bij mijn S4 wel had, en die had de eerste 5-8% er ps af rond dit uur.. heel apart.

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
Hebben jullie er ook last van dat whatsapp berichten niet altijd op de Apple Watch komen? Dit in combinatie met iOS 13 en watch ios6. (Serie 4 SS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Cougar schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:35:
Hebben jullie er ook last van dat whatsapp berichten niet altijd op de Apple Watch komen? Dit in combinatie met iOS 13 en watch ios6. (Serie 4 SS).
Telefoon en Watch Uit/Aan, dan werkt het weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Cougar schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:35:
Haha ja dat dus hier boven, ik had vanochtend precies hetzelfde en oplossing is een reboot idd.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cougar
Thanks! Werkt inderdaad weer!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

RBH

Wat een apparaat, zo'n Apple Watch, dat ik dat niet eerder heb gedaan zeg.. :9~

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
Gaaf hè!?

• RBH

RBH

Haha, ja. Zit nog wel alles uit te zoeken wat er allemaal mee gedaan kan worden. Maar alleen het juiste watch face kiezen is al een opgave. >:)

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:19
Ook ‘n Series 5 gekocht, wow! 😀
2 vragen aan jullie:
1. Flikkert het display ook bij jullie in fel zonlicht, als de achtergrond zwart is?

2. Kunnen jullie Shazam als complicatie gebruiken? Hier lijkt dat niet te werken.. Heb ‘m al opnieuw geconfigureerd, maar dan nog niet. Wat doe ik fout?

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Mensen met een Stainless steel AW: Polijsten jullie je Apple Watch wel eens? Ik zelf gebruik sinds kort Metal Polish van Autosol, werkt perfect! Ik had redelijk wat krasjes in de kast van mijn horloge staan, na aanraden van een juwelier heb ik een tube Metal Polish gekocht en gelijk mee aan de slag gegaan. Deze vloeistof is ook speciaal gemaakt voor het polijsten van horlogekasten met een stalen behuizing. Resultaat: De kast is zo goed als krasvrij en blinkt weer als nieuw. Een enkel dieper krasje krijg ik het er niet mee uit, volgens de juwelier heb je daar meer voor nodig dan alleen een Polish

[ Voor 22% gewijzigd door Shiny Disco op 21-09-2019 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH

RBH

Vic83 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 15:46:
Ook ‘n Series 5 gekocht, wow! 😀
2 vragen aan jullie:
1. Flikkert het display ook bij jullie in fel zonlicht, als de achtergrond zwart is?

2. Kunnen jullie Shazam als complicatie gebruiken? Hier lijkt dat niet te werken.. Heb ‘m al opnieuw geconfigureerd, maar dan nog niet. Wat doe ik fout?
Punt 1 nog niet meegemaakt, punt 2: Shazam werkt gewoon prima hier, hij is ook bloedsnel met het herkennen van een nummer. :)

• Vic83
RBH schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:11:
[...]

Punt 1 nog niet meegemaakt, punt 2: Shazam werkt gewoon prima hier, hij is ook bloedsnel met het herkennen van een nummer. :)
Dank! Maar is Shazam ook beschikbaar als complicatie? Ik had ‘m even verwijderd als app om te kijken of dat zou helpen, en krijg nu met geen mogelijkheid de app geinstalleerd :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RBH

RBH

Vic83 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:14:
[...]

Dank! Maar is Shazam ook beschikbaar als complicatie? Ik had ‘m even verwijderd als app om te kijken of dat zou helpen, en krijg nu met geen mogelijkheid de app geinstalleerd :(
Yep, gewoon een complicatie hier. Staat zelfs op mijn Watchface.

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:58
Heeft iemand een third party app voor whatsapp?
Werkt dat goed?

• DeNachtwacht
dieter0901 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:24:
Heeft iemand een third party app voor whatsapp?
Werkt dat goed?
WhatsApp meldingen komen gewoon binnen op je Apple Watch als ze op je telefoon komen en je kunt er ook op reageren met smilies of het dicteren van een bericht. Een losse app is dus niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 21-09-2019 16:46 ]

youtube.com/@hisrep

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 16:58
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:43:
[...]

WhatsApp meldingen komen gewoon binnen op je Apple Watch als ze op je telefoon komen en je kunt er ook op reageren met smilies of het dicteren van een bericht. Een losse app is dus niet nodig.
Oh ok, maar je kan het dus enkel gebruiken als je eerst zelf een bericht krijgt?
Je kan niet snel even zelf naar iemand sturen?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
dieter0901 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:52:
[...]

Oh ok, maar je kan het dus enkel gebruiken als je eerst zelf een bericht krijgt?
Ik heb geen AW, maar dat kan dan toch via Siri?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• Cougar
Shiny Disco schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:04:
Mensen met een Stainless steel AW: Polijsten jullie je Apple Watch wel eens? Ik zelf gebruik sinds kort Metal Polish van Autosol, werkt perfect! Ik had redelijk wat krasjes in de kast van mijn horloge staan, na aanraden van een juwelier heb ik een tube Metal Polish gekocht en gelijk mee aan de slag gegaan. Deze vloeistof is ook speciaal gemaakt voor het polijsten van horlogekasten met een stalen behuizing. Resultaat: De kast is zo goed als krasvrij en blinkt weer als nieuw. Een enkel dieper krasje krijg ik het er niet mee uit, volgens de juwelier heb je daar meer voor nodig dan alleen een Polish
Ik heb dat inderdaad ook bij mijn SS serie 4. Hele kleine oppervlakkige krasjes die eigenlijk alleen bij goede verlichting of in de zon te zien zijn.

Is het dit product wat je gekocht hebt? https://www.fietsleven.nl...h-tube-75-ml/#description

Wellicht dat ik het dan ook een keer moet proberen.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
QempZoR schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 13:50:
Vanochtend mijn series 5, 100% opgeladen (9.00 eraf)
Inmiddels 42% over! Zonder ook maar iets noemenswaardig te doen...

Is die Always On display nog zo buggy/batterij vreter?
Sinds vanmorgen 06:30u in gebruik met de geluidsapp nu 52 procent. Maar volgens mij is IOS 6 nog een batterijvreter.

• DeNachtwacht
[...]

Nee dat gaat inderdaad niet. En de reden is simpel: het gaat op een Apple Watch niet “even snel”. In de tijd dat je dat bij elkaar gepriegeld hebt, heb je je telefoon al uit je broekzak. Volgens mij gaan de meesten net als ik destijds zodra de Watch om de pols is hard op zoek naar een Whatsapp app, om dan na een paar maanden en een hoop geprobeer er achter te komen dat het gewoon praktischer is om het niet op je horloge te hebben. Snel reageren en berichten lezen is alles wat je om je pols wil hebben.

youtube.com/@hisrep

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:17:
[...]

Nee dat gaat inderdaad niet. En de reden is simpel: het gaat op een Apple Watch niet “even snel”. In de tijd dat je dat bij elkaar gepriegeld hebt, heb je je telefoon al uit je broekzak. Volgens mij gaan de meesten net als ik destijds zodra de Watch om de pols is hard op zoek naar een Whatsapp app, om dan na een paar maanden en een hoop geprobeer er achter te komen dat het gewoon praktischer is om het niet op je horloge te hebben. Snel reageren en berichten lezen is alles wat je om je pols wil hebben.
Ik begrijp dan ook nog niet helemaal waarom mensen op een 4g variant zitten te wachten... stel je neemt je telefoon niet mee, krijgt een bericht, denkt ‘shit hier moet ik even uitgebreid op reageren’ en dat kan pas als je thuis bent. Waardoor je jezelf ‘gehaast’ maakt... lijkt mij een prikkel die je niet moet willen..

Wellicht dat iemand een situatie kan schetsen waarbij het voordelen biedt? Ik denk dat het daarnaast alleen maar ten koste van de batterij gaat... :)

Probeer overigens geen voor of tegen discussie te starten hoor. Ben serieus oprecht nieuwsgierig. Wellicht zie ik iets over het hoofd en is het juist wel wat voor mij :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
harm12nl schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:24:
[...]

Ik begrijp dan ook nog niet helemaal waarom mensen op een 4g variant zitten te wachten... stel je neemt je telefoon niet mee, krijgt een bericht, denkt ‘shit hier moet ik even uitgebreid op reageren’ en dat kan pas als je thuis bent. Waardoor je jezelf ‘gehaast’ maakt... lijkt mij een prikkel die je niet moet willen..

Wellicht dat iemand een situatie kan schetsen waarbij het voordelen biedt? Ik denk dat het daarnaast alleen maar ten koste van de batterij gaat... :)

Probeer overigens geen voor of tegen discussie te starten hoor. Ben serieus oprecht nieuwsgierig. Wellicht zie ik iets over het hoofd en is het juist wel wat voor mij :)
Telefoneren via de headset of muziek streamen kan natuurlijk inderdaad handig zijn. Maar ik snap zelf de hype ook niet helemaal, als het gratis was of een euro per maand om zo'n esim te activeren zou ik het nog begrijpen. Handig met sporten oid. Maar voor de €10 per maand die in allerlei landen hier voor gevraagd wordt zou ik het zelf echt nooit doen. Te weinig voordelen idd.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
harm12nl schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:24:
[...]

Wat @DeNachtwacht aangeeft, ik zou zo’n model wel willen hebben voor tijdens het hardlopen. In nood kan ik dan zelf altijd even bellen of belt ie zelf.

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Cougar schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:11:
[...]

Ik heb dat inderdaad ook bij mijn SS serie 4. Hele kleine oppervlakkige krasjes die eigenlijk alleen bij goede verlichting of in de zon te zien zijn.

Is het dit product wat je gekocht hebt? https://www.fietsleven.nl...h-tube-75-ml/#description

Dit is de Polish die ik gebruik. Je krijgt een zwart microvezeldoekje erbij maar ik zou een gekleurd microvezel doekje gebruiken. Kleine hoeveelheid op de kast uitsmeren en blijven poetsen tot de oppervlakkige krasjes niet meer te zien zijn. Zorg ervoor dat de Polish niet in de speaker of microfoon komt.

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Cougar schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:11:
[...]

zou dit ook op het scherm werken?

of is daar een andere mooie oplossing voor?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Arno schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 22:36:
[...]
Had ik ook, tot een reboot van eerst de watch en daarna de iphone.
Zo simpel kan het zijn... thx! :)

Afbeeldingslocatie: https://www.cipher-it.co.uk/wp-content/uploads/2017/11/ITCrow.jpg

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Siri activeren en opdracht geven: “Stuur Whatsapp bericht naar -insert name- en zeg wat je wil sturen” Siri laat dan zien wat hij/zei wil versturen en vraagt bevestiging.. ‘verstuur’ en klaar

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
D-Ed schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:34:
[...]

Siri activeren en opdracht geven: “Stuur Whatsapp bericht naar -insert name- en zeg wat je wil sturen” Siri laat dan zien wat hij/zei wil versturen en vraagt bevestiging.. ‘verstuur’ en klaar
Antwoord van Siri: Die app heb je hier niet.

• D-Ed
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:17:
[...]

Ik verstuur geregeld Telegram/Whatsapp en iMessage berichten die ik eerst inspreek via Siri en die worden over het algemeen perfect omgezet in tekst.. Hoe kom je erbij dat het niet werkt? Overigens deed ik dit ook gewoon op een series ‘0’ tot vorige week..

• D-Ed
  • Niet online
Hulliee schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:41:
[...]

Antwoord van Siri: Die app heb je hier niet.
That’s not te point.. Die zet je er zo bij |:(

• Hulliee
  • Niet online
D-Ed schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:44:
[...]

That’s not te point.. Die zet je er zo bij |:(
Die begrijp ik even niet. WhatsApp zet je er zo bij? Waarbij? Sorry voor mijn onwetendheid, heb de wa net een dag.

• D-Ed
  • Niet online
Hulliee schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:47:
[...]

Die begrijp ik even niet. WhatsApp zet je er zo bij? Waarbij? Sorry voor mijn onwetendheid, heb de wa net een dag.
Oh excuses! Zo was het totaal niet bedoeld..

Duik even de watch app op je iPhone in, bovenin het Dashboard heb je ‘berichtgeving’ staan. Daar zoek je Whatsapp op (in de rij van apps die geïnstalleerd/kunt installeren op je watch. Dan ‘match iPhone melding van’ en dan aanzetten..

• Hulliee
  • Niet online
D-Ed schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:51:
[...]

Oh excuses! Zo was het totaal niet bedoeld..

Duik even de watch app op je iPhone in, bovenin het Dashboard heb je ‘berichtgeving’ staan. Daar zoek je Whatsapp op (in de rij van apps die geïnstalleerd/kunt installeren op je watch. Dan ‘match iPhone melding van’ en dan aanzetten..
Ja heb ik aan staan. Ik krijg ook wa-berichten en kan daarop reageren. Alleen via Siri een nieuw wa bericht maken zoals hierboven wordt gesuggereerd, lukt mij dus niet.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
[...]

Dat werkt niet op Apple Watch, omdat Whatsapp NOG STEEDS geen watch-app heeft gemaakt. Het werkt wel op iPhone.

[ Voor 8% gewijzigd door PhilipsFan op 21-09-2019 19:11 ]

Shiny Disco schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 16:04:
Ja ik doe dat ook (maar dan met een ander product), is het mooie van dit type RVS.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• QempZoR
MartijnMartijn schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:12:
[...]

Sinds vanmorgen 06:30u in gebruik met de geluidsapp nu 52 procent. Maar volgens mij is IOS 6 nog een batterijvreter.
Hm, waar kan je ookal weer de batterij verbruik van de Watch vinden?

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

• hk12nl
Echt balen dat de Nike Variant langer op zich laat wachten... had mooi geweest als die ook 20 september uitkwam. Naja nog even wachten dus :)

©2004

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 21:25
MartijnMartijn schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 17:12:
[...]

Ik merk hetzelfde. Na 11u dragen nog 50% over. Vind ik wel veel. Mijn series 3 deed er ong 16u over om 50% te verliezen. Ik gebruik wel de infograaf met oa. de geluidsmeter als complicatie. Zal morgen eens testen met dezelfde watchface als op mijn series 3 (water & vuur).

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:13
Mijn series 4 is ook veel sneller leeg met watch os 6. Normaal gebruik ik 40% op een dag (dus om de nacht laden) gisteren ruim 60% (met geluidsmeter aan).

• hk12nl
Heeft de watch ook niet even een paar dagen nodig om te optimaliseren? Mijn series 3 lijkt ook wel iets harder te gaan..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 09:48
Ik lees op Reddit dat de batterij van de Watch beter is met iOS 13.1.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Icm welke iPhone gebruiken jullie de AW? Kan batterijduur niet liggen aan de Bluetooth verbinding?

Edit: en merken jullie verschil met AOD aan/uitzetten?

[ Voor 22% gewijzigd door SirLenncelot op 22-09-2019 08:31 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 09:18
[...]

Nee hoor: "Die app heb ik hier niet, installeer etc etc"

Tot voor kort, voor de beta's van 6, gebruikte ik "Whatsup"

Wellicht komt er een update voor

[ Voor 11% gewijzigd door bing69 op 22-09-2019 09:05 ]

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
extreme8eight schreef op zondag 22 september 2019 @ 07:14:
Ik lees op Reddit dat de batterij van de Watch beter is met iOS 13.1.
Batterij heet het vannacht weer als vanouds gedaan dus heeft denk ik echt te maken met optimalisatie..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Hier een iPhone 11 Pro max (IOS 13.0 official release) En Watch S5, 44mm op WatchOS6

Ik dacht, na een nachtje syncen en optimaliseren zou het wel beter gaan. Nou...

Watch stats
Gebruik: 14 minuten
Standby: 53 minuten
Batterij percentage: 92%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johansie
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-11-2020
Zodra ik mijn IWatch 4 aanzet dan blijft het gps teken op mijn iPhone 6s altijd aanstaan.
Voor de laatste update had ik daar geen last van (accu tel nu heel snel leeg)
Weet iemand waar dit door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 10:18

BCGraaf

BC

QempZoR schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:16:
Hier een iPhone 11 Pro max (IOS 13.0 official release) En Watch S5, 44mm op WatchOS6

Watch stats
Hier een iPhone 11 pro met S4 44mm op IOS 13 en watchOS 6.

Gebruik: 44 minuten
Stand-by: 8 uur en 43 minuten
Batterij: 89%

Voor mijn gevoel is de watch juist zuiniger geworden in combinatie met de nieuwe Iphone en watchOS 6.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
BCGraaf schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:30:
[...]

Hier een iPhone 11 pro met S4 44mm op IOS 13 en watchOS 6.

Gebruik: 44 minuten
Stand-by: 8 uur en 43 minuten
Batterij: 89%

Voor mijn gevoel is de watch juist zuiniger geworden in combinatie met de nieuwe Iphone en watchOS 6.
Dat zijn inderdaad waardes die mij ook beter bekend voorkomen. Had hiervoor een Xs Max en S4, een op de toen nog IOS 13 en wOS 6 beta’s.

Ben toch bang dat de nieuwe Always On Display nog niet helemaal lekker werkt voor de batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Mijn eerste dag met de Watch is niet heel representatief natuurlijk, want heel veel er mee geklooid uiteraard. Maar de batterij is vannacht van 42% naar 24% gegaan. Dit was met theatre mode aan en stond in verbinding met mijn iPhone 7 met de app Sleepcycle. IOS 13 en watchOS 6 overigens. Geen idee of dit ‘goed’ is, maar wellicht hebben jullie er wat aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:43
QempZoR schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:16:

Watch stats
Waar kun je dit zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 10:18

BCGraaf

BC

Op de watch app op de iPhone > algemeen > gebruik > onder aan de pagina

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

RBH schreef op zondag 22 september 2019 @ 10:40:
Mijn eerste dag met de Watch is niet heel representatief natuurlijk, want heel veel er mee geklooid uiteraard. Maar de batterij is vannacht van 42% naar 24% gegaan. Dit was met theatre mode aan en stond in verbinding met mijn iPhone 7 met de app Sleepcycle. IOS 13 en watchOS 6 overigens. Geen idee of dit ‘goed’ is, maar wellicht hebben jullie er wat aan. :)
De iphone 7 heeft enkel BT4 en geen BT5 welke zuiniger is... zou uit kunnen maken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
Sinds gisteren de Apple Watch 5.
Mijn vorige was de watch 4.

Voorheen had ik bij Whatsapp een preview van een foto als deze was gestuurd. Was wel onscherp maar er was een foto.

Ook bij een flightradar alert kwam er een mooie scherpe foto.

Helaas sinds de watch 5 alleen maar tekst een geen echte foto.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
EdvanAl schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:26:
Sinds gisteren de Apple Watch 5.
Mijn vorige was de watch 4.

Voorheen had ik bij Whatsapp een preview van een foto als deze was gestuurd. Was wel onscherp maar er was een foto.

Ook bij een flightradar alert kwam er een mooie scherpe foto.

Helaas sinds de watch 5 alleen maar tekst een geen echte foto.

Iemand een idee?
Ik krijg wel de onscherpe foto te zien bij wa. iPhone en aw al eens opnieuw gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdvanAl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 22:55
Hulliee schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:43:
[...]

Ik krijg wel de onscherpe foto te zien bij wa. iPhone en aw al eens opnieuw gestart?
Ook met de watch 5?
Zal eens herstarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
EdvanAl schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:46:
[...]

Ook met de watch 5?
Zal eens herstarten
Ik heb een wa5 met iPhone X iOS 13.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 11:20
Bug die ze moeten oplossen denk ik vanuit WA.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Aangezien er (voorlopig) geen opvolger van de SE komt, will ik nog enkele jaren met de SE doen...

Hoe is een AW3 icm met de SE?
Ik zou graag over een week feedback willen lezen van personen hoe zij de nieuwe update ervaren. En vooral of ie het een dag vol houdt met de nieuwe software?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
streamnl schreef op zondag 22 september 2019 @ 15:21:
Aangezien er (voorlopig) geen opvolger van de SE komt, will ik nog enkele jaren met de SE doen...

Hoe is een AW3 icm met de SE?
Ik zou graag over een week feedback willen lezen van personen hoe zij de nieuwe update ervaren. En vooral of ie het een dag vol houdt met de nieuwe software?
The Watch Series 3 in combinatie met een 7 Plus heeft na 24 uur gebruik nog tussen de 20 en 30% juice over. Dat is niet mis voor een 2 jaar oude Watch op watchOS 6.
Ik denk dat het bij jou niet veel meer zal schelen.

Ik haal de mijne rond 10 uur s’avonds van de oplader, slaap van middernacht tot 6 uur met Theatre Mode aan en doe hem de volgende avond rond 9 weer op de oplader met 20-30% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:38
Sinds vandaag ook de overstap gemaakt van een AW1 naar een AW5. Ik vraag mij alleen één ding af: is het mogelijk om zonder telefoon Spotify te luisteren met Airpods? Of is dit alleen voor Apple Music beschikbaar? (Handig voor het hardlopen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Zojuist even de proef op de som genomen door een uurtje te gaan wandelen met de series 5, pas toen ik weer bijna thuis was kreeg ik de melding of ik een Workout wilde starten :+

Dit was met mijn series 2 ook het geval, en had dus gehoopt dat het automatisch starten met de 5 beter zou zijn. Iemand enig idee of dit toch nog iets van een instelling kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 18:44
@renegrunn Hier doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet (je moet wel nog bevestigen of je idd wil starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Since87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:26
Heeft er iemand ervaring met ruilen bij Apple?
Vrouwlief heeft een AW5 40mm voor mij besteld. Heel blij mee natuurlijk, maar gezien mijn polsen denk ik dat ik toch liever de 44mm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Ik krijg ECG niet ingesteld op mijn watch series 5, als ik naar de gezondheids app ga op iphone en naar het ECG tabje krijg ik geen setup oid. En als ik de app open op de watch wordt ik verwezen naar mijn iphone, meer mensen problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Since87 schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:27:
Heeft er iemand ervaring met ruilen bij Apple?
Vrouwlief heeft een AW5 40mm voor mij besteld. Heel blij mee natuurlijk, maar gezien mijn polsen denk ik dat ik toch liever de 44mm heb.
Binnen 14 dagen kan dat, bij Apple.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

renegrunn schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:14:
Zojuist even de proef op de som genomen door een uurtje te gaan wandelen met de series 5, pas toen ik weer bijna thuis was kreeg ik de melding of ik een Workout wilde starten :+

Dit was met mijn series 2 ook het geval, en had dus gehoopt dat het automatisch starten met de 5 beter zou zijn. Iemand enig idee of dit toch nog iets van een instelling kan liggen?
Karig he? Dat vond ik op mijn series 3 ook altijd erg matig, terwijl in de verkooppraatjes altijd 'automatische herkenning' wordt genoemd.

Ik heb overigens ook een tijdje een Galaxy Watch geprobeerd en die reageerde wel binnen een paar minuten met het herkennen van een wandel of fietsworkout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
The Inquisitor schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:32:
[...]

Karig he? Dat vond ik op mijn series 3 ook altijd erg matig, terwijl in de verkooppraatjes altijd 'automatische herkenning' wordt genoemd.

Ik heb overigens ook een tijdje een Galaxy Watch geprobeerd en die reageerde wel binnen een paar minuten met het herkennen van een wandel of fietsworkout.
Ik heb ook maar 1 keer gehad dat het automatisch ging. Schijnbaar moet je als een randdebiel met je armen zwaaien tijdens wandelen zodat het herkend wordt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
Roeien herkent de watch altijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
De batterij gaat al een stuk langer mee. Zit nog op 55 procent sinds vanmorgen 10:00u.
Lijkt toch een sync dingetje de eerste dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:43
Ik wil mijn S0 nu ook gaan vervangen door een S5. Zijn er rond november (singles day/Black friday) acties te verwachten qua kortingen op de series 5? Vraag niet om glazen bol antwoorden, maar wat zijn de ervaringen met de prijsstelling van eerdere series tijdens dergelijke commerciële events?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
bvsteyn schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:52:
Ik wil mijn S0 nu ook gaan vervangen door een S5. Zijn er rond november (singles day/Black friday) acties te verwachten qua kortingen op de series 5? Vraag niet om glazen bol antwoorden, maar wat zijn de ervaringen met de prijsstelling van eerdere series tijdens dergelijke commerciële events?
Ik zou er niet teveel van verwachten. Dus nu al lekker aanschaffen :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44
bvsteyn schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:52:
De Series 4 zal vast in de aanbieding komen (voorraad opmaken) maar de Series 5 is net uit dus daar gaat voorlopig geen aanbieding van komen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
Jdome schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:13:
Sinds vandaag ook de overstap gemaakt van een AW1 naar een AW5. Ik vraag mij alleen één ding af: is het mogelijk om zonder telefoon Spotify te luisteren met Airpods? Of is dit alleen voor Apple Music beschikbaar? (Handig voor het hardlopen :))
Hier was ik ook wel benieuwd naar, een eenvoudige zoekopdracht leerde mij dat je tot 2gb Spotify muziek kunt opslaan/syncen op je watch. Antwoord is dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Spotify helaas niet... is ook de reden waarom ik naar Apple Music ben overgestapt.

Van zodra Spotify offline playback beschikbaar maakt op WatchOS, stap ik terug over naar Spotify, maar dat kan technisch al sinds WatchOS 5 (het vorige), dus ik verwacht er niet teveel meer van...

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
shyheim schreef op maandag 23 september 2019 @ 00:40:
Spotify helaas niet... is ook de reden waarom ik naar Apple Music ben overgestapt.

Van zodra Spotify offline playback beschikbaar maakt op WatchOS, stap ik terug over naar Spotify, maar dat kan technisch al sinds WatchOS 5 (het vorige), dus ik verwacht er niet teveel meer van...
Dit is wat ik erover lees:

If you want to play Spotify music on Apple Watch offline without iPhone, here is a solution.

You can add specific albums, playlists, and podcasts to your Apple Watch by syncing them. After you sync, you can play the music on your Apple Watch without your iPhone.

Apple Watch allows your to add up to 2GB of local music directly. So you can add downloaded Spotify to your Apple Watch to listen them offline without a iPhone nearby. However, Spotify music are protected by DRM, only Premium users can download and save Spotify songs offline

Misschien begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Apple staat met WatchOS 6 eindelijk toe dat andere apps van de API die muziekstreaming via eSIM mogelijk maakt gebruik kunnen maken. Neem aan dat Spotify binnenkort dus met een update komt om te voorkomen dat men massaal overstapt op Apple Music.

[ Voor 13% gewijzigd door MaZo op 23-09-2019 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

matje90 schreef op maandag 23 september 2019 @ 01:35:
[...]

Dit is wat ik erover lees:

If you want to play Spotify music on Apple Watch offline without iPhone, here is a solution.

You can add specific albums, playlists, and podcasts to your Apple Watch by syncing them. After you sync, you can play the music on your Apple Watch without your iPhone.

Apple Watch allows your to add up to 2GB of local music directly. So you can add downloaded Spotify to your Apple Watch to listen them offline without a iPhone nearby. However, Spotify music are protected by DRM, only Premium users can download and save Spotify songs offline

Misschien begrijp ik het verkeerd?
Geen idee waar die info vandaan komt, maar ze klopt alleszins niet. Spotify-app op de Apple Watch is gewoon een afstandsbediening om de muziek via je iPhone te besturen, meer niet.

Zal ook wel een oude bron zijn, vermoed ik. Tot en met WatchOS 4 was het namelijk idd zo dat je maar 2Gb muziek kon opslaan (geheugen was ook maar 8Gb dus was daarop capped).

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauwerszz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-07 12:21
Misschien een domme vraag maar heb nu voor het eerst een Apple Watch gekocht. Maar wat houdt dat always on scherm precies in? Ik dacht dat dan altijd de 'klok' te zien was maar dat is bij mij niet het geval. Of moet je hier iets voor instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Lauwerszz dat is alleen bij de Apple watch 5 dus als je die heb gekocht dan kan dat idd en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauwerszz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-07 12:21
@Roos79, Heb ook de Apple Watch 5 gekocht dus vandaar ook mijn vraag. Nu is ie telkens zwart als ik hem om mijn pols heb. Enkel als ik mijn pols draai dan gaat de klok automatisch aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Lauwerszz op 23-09-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Lauwerszz schreef op maandag 23 september 2019 @ 11:27:
@Roos79, Heb ook de Apple Watch 5 gekocht dus vandaar ook mijn vraag. Nu is ie telkens zwart als ik hem om mijn pols heb. Enkel als ik mijn pols draai dan gaat de klok automatisch aan.
Dan heb je waarschijnlijk iets uitgezet; check even Settings -> General -> Display & Brightness -> Always on
Die moet wel op "On" staan.

Let wel op dat, als je in een app zit en het scherm gaat standby je alleen de digitale tijdsaanduiding ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 10:31
Meer mensen het probleem dat je geen meldingen meer krijgt Van Whatsapp op je Apple Watch (4) met ios13..? Gisteren werkte het nog... net al de Watch teruggezet. Aar fabrieksinstellingen maar tevergeefs... 😕

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@cypress3d hier gaat het ook regelmatig mis maar opnieuw opstarten van beide helpt dan weer.
Ik vermoed dat een volgende update dat dit dan wel weer opgelost word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Sinds vrijdag de Apple Watch 5 , werkte helemaal goed tot gister toen zat ik in de zon en als het scherm naar standby ging zag ik het non stop flikkeren tot ik hem weer naar mij toe draaide en als hij dan weer naar standby ging het zelfde

vandaag en de andere dagen nergens last van alleen in de felle zon ? iemand anders dit ook al ervaren ? de zon is nu helaas voorlopig voorbij.....

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
barrymel schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:19:
Sinds vrijdag de Apple Watch 5 , werkte helemaal goed tot gister toen zat ik in de zon en als het scherm naar standby ging zag ik het non stop flikkeren tot ik hem weer naar mij toe draaide en als hij dan weer naar standby ging het zelfde

vandaag en de andere dagen nergens last van alleen in de felle zon ? iemand anders dit ook al ervaren ? de zon is nu helaas voorlopig voorbij.....
Ziet er bekend uit! Heb ook de Series 5, en ook bij mij flikkert het scherm in de felle zon, met name bij tekst op een zwarte achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:30
Ik volg dit topic al een tijdje, maar wil toch wat delen.

Ik had me voorgenomen bij de aanschaf van de AW5 om niet op gebruikerssporen te letten, maar deze vind ik toch wel vreemd:
Public
Publieke map
Beschadiging aw5

Het lijkt net of de coating loslaat. Ik kan me niet herinneren dat ik ergens tegenaan heb gezeten. M.i. zou de schade dan ook anders hebben uitgezien. Wat denken jullie? Aanspraak maken op garantie of laten gaan? En wat zijn jullie ervaringen met de coating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43
Timx2 schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:33:

Ik had me voorgenomen bij de aanschaf van de AW5 om niet op gebruikerssporen te letten, maar deze vind ik toch wel vreemd:
Dat is niet normaal nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Aanspraak maken op garantie of laten gaan? En wat zijn jullie ervaringen met de coating?
Natuurlijk aanspraak maken... waarom zou je dit bij zo een duur product laten gaan? Het ziet er abnormaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10

Public
Publieke map
[Afbeelding: Beschadiging aw5]

Het lijkt net of de coating loslaat. Ik kan me niet herinneren dat ik ergens tegenaan heb gezeten. M.i. zou de schade dan ook anders hebben uitgezien. Wat denken jullie? Aanspraak maken op garantie of laten gaan? En wat zijn jullie ervaringen met de coating?
Als je echt nergens tegen aan gekomen bent, zeker aanspraak maken op garantie!
Ik heb zelf een AW4 en toch heel af toen eens een keertje ergens tegen aan gestoten, en tot heden geen enkele kras of beschadiging te vinden. Mijn ervaring is dat een AW best wel wat kan hebben. Het is wel zo dat waar mijn horloge tegenaan kwam vaak 'zachte' materiaal waren, b.v. hout, en niet steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaringen met goeie link adapters voor Apple watch Space black?

Ze moeten de originele uitstraling hebben (want wil mijn originele zwarte band ombouwen) en space black zijn, niet space grey.

Ik zie er een hoop maar volgens mij zit er een hoop troep tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik vraag mij nog iets af. Als je een AW series 5 hebt en je schakelt 'activeer scherm bij polsoptillen' uit, zal de batterij dan langer meegaan als je wel 'Display Always On' aan hebt staan? Iemand die dit al getest heeft? Op zich zou ik het niet erg vinden als je dan alleen de donkere face met de tijd ziet en dat ik voor de overige opties etc eerst op het horloge moet tikken of aan de crown moet draaien..

Vaak wil ik alleen de tijd zien (Series 3 op dit moment) en hoeft voor de rest het horloge niet actief te zijn. Zelfde geldt voor onnodige polsbewegingen..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harm12nl schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:13:
Ik vraag mij nog iets af. Als je een AW series 5 hebt en je schakelt 'activeer scherm bij polsoptillen' uit, zal de batterij dan langer meegaan als je wel 'Display Always On' aan hebt staan? Iemand die dit al getest heeft? Op zich zou ik het niet erg vinden als je dan alleen de donkere face met de tijd ziet en dat ik voor de overige opties etc eerst op het horloge moet tikken of aan de crown moet draaien..

Vaak wil ik alleen de tijd zien (Series 3 op dit moment) en hoeft voor de rest het horloge niet actief te zijn. Zelfde geldt voor onnodige polsbewegingen..
Lijkt mij best wel irritant, want het enige waar ik dat ding nog voor gebruik (notificaties filteren) zit dan achter een extra handeling (tikken op het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
Bij meer mensen nog niet alle "trends" beschikbaar, ondanks dat er meer dan genoeg metingen zijn?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PbvLjR0.png

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:14:
[...]

Lijkt mij best wel irritant, want het enige waar ik dat ding nog voor gebruik (notificaties filteren) zit dan achter een extra handeling (tikken op het scherm).
Daar heb je ook een terecht punt. Maar ben wel nieuwsgierig hoe het in de praktijk werkt. Zal inderdaad met binnenkomende notificaties die je direct wilt zien niet heel handig zijn.. Wellicht is het voor mij handig en krijg ik er nog extra batterijduur mee ook :)
Tinusvolkel schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:17:
Bij meer mensen nog niet alle "trends" beschikbaar, ondanks dat er meer dan genoeg metingen zijn?
[Afbeelding]
Bij mij is dit inderdaad ook het geval. Wellicht dat dit morgen in IOS 13.1 opgelost is?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:17:
[Afbeelding]
Waar zie je die trends ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harm12nl schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:28:
[...]

Daar heb je ook een terecht punt. Maar ben wel nieuwsgierig hoe het in de praktijk werkt. Zal inderdaad met binnenkomende notificaties die je direct wilt zien niet heel handig zijn..
Ja alleen je weet niet of je de notificatie gelijk wilt zien want het scherm is nog uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
harm12nl schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:28:
[...]

[...]

Bij mij is dit inderdaad ook het geval. Wellicht dat dit morgen in IOS 13.1 opgelost is?
Even afwachten dus.
2de tab in de activity app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Tinusvolkel schreef op maandag 23 september 2019 @ 14:37:
[...]

Even afwachten dus.

[...]

2de tab in de activity app.
Op 13.1 is minuten waarin gestaan ook onbekend bij mij. De update gaat het dus niet oplossen vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Wromsi schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:29:
[...]

Op 13.1 is minuten waarin gestaan ook onbekend bij mij. De update gaat het dus niet oplossen vrees ik :P
Staat VO2max er wel bij? want in de data geschiedenis van de staan minuten staat niks van voor IOS13. bij de VO2max wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
Tinusvolkel schreef op maandag 23 september 2019 @ 15:47:
[...]

Staat VO2max er wel bij? want in de data geschiedenis van de staan minuten staat niks van voor IOS13. bij de VO2max wel.
Nee ook niet, maar moet zeggen dat ik niet genoeg wandel of hardloop workouts heb geregistreerd om die data te laten zien. De oude VO2max data zie ik idd wel, staan minuten vind ik ook nergens terug.
Pagina: 1 ... 97 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie