Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
SirLenncelot schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:50:
Ik zou graag een AppleWatch 5 kopen maar de batterijduur zit me niet helemaal lekker.

Ik wil de Watch vooral gebruiken voor de volgende zaken:
  • Als wekker met trilling zodat mijn vriendin er niet door gewekt wordt maar ik wel.
  • Als bediening voor volume Airpods tijdens bellen
  • Als hardloop tracker
Nu zie ik een probleem met de 18h battery life.
Stel ik ga om 23:00 slapen met het horloge om. Dan is het horloge leeg om 17:00, dan ben ik vaak nog niet eens terug van het werk. Ga je dan (2 uurtjes) opladen dan is het horloge weer leeg om 13:00 de volgende dag. Enfin, niet echt een lekker ritme om het horloge steeds op te moeten laden.

Hoe lukt het de ervaringsdeskundigen met watches om gecharged te blijven? Zie ik problemen die er niet zijn?

Of kan ik de battery life zodanig oprekken door allerlei functies uit te zetten (constante berichtgeving of hartslagmeting wanneer ik niet sport) zodat ik een hele dag eruit kan persen?
Je leest het hier boven al maar maak je geen zorgen. Die 18 uur van Apple is bij behoorlijk intensief gebruik en haalt (vrijwel) niemand. Als je een iphone 8 of hoger hebt, heb je bluetooth 5.0. Dan haal je met gemak tussen de 38 en 42 uur per lading bij normaal gebruik. Dat betekent 07:00 van de lader, en de volgende dag om 21:00-00:00 's avonds weer aan de lader met dus ook een hele nacht sleep tracking. Zelf werkt dat voor mij prima. Leuk dat sleep tracking maar is toch maar een gimmick. Het is even een maandje leuk spelen en al vrij snel merk je dat je het niet meer actief gebruikt. Makkelijk om af en toe eens je slaappatroon over de laatste week te bekijken, maar dan is het helemaal geen issue dat je eens per 2 dagen sleep trackt.

youtube.com/@hisrep

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03
Mijn AW4 staat op gebruik 4 uur en standby 24 uur met nog 49% over. Ik begrijp de 18 uur ook niet

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• DeNachtwacht
winwiz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:18:
Mijn AW4 staat op gebruik 4 uur en standby 24 uur met nog 49% over. Ik begrijp de 18 uur ook niet
de 18 uur van Apple bestaat onder andere uit (geloof ik) een kwartiertje navigeren, twee workouts waarvan 1 met gps, 20 minuten bellen en nog wat van die intensieve taken. Maar net als jullie snapt ook niemand volgens mij waarom die tijd bij Apple Watches zo krap wordt weergegeven terwijl het bij iPhones al sinds jaar en dag de belofte van een hele dag gebruiken is terwijl dat in de praktijk voor lang niet iedereen haalbaar is.

youtube.com/@hisrep

*snip* geen V&A op het forum.

[ Voor 83% gewijzigd door Daedalus op 18-09-2019 22:59 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Komop. dat geldt natuurlijk ook voor jou. Ga dan lekker nog door ook :/

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 19-09-2019 22:05 ]

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 08:26
Iemand enig idee hoelaat de update beschikbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
bakkie1985 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 06:33:
Iemand enig idee hoelaat de update beschikbaar is?
Ik gok 10 AM PST, dus 19:00 hier.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Grin schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:31:
Steve Troughton-Smith
"According to Xcode, Apple Watch Series 5 has the same generation CPU/GPU as the Apple Watch Series 4; I guess the only changes are a gyro and 32GB of NAND? The plus side of that is that we won't have to worry about watchOS being slower on the Series 4 than on a brand new model"

Apple loopt zover voor met de SiP's in de AW: ze slaan een jaartje over.
Wat een aanfluiting voor Qualcomm en consorten... :X
Vraag me wel af of "always on display" toch gewoon een SW feature is, die ze exclusief voor de S5 houden. Of er zit echt een andere TCON in die SiP. Qua display is er geen verschil tussen een S4 en S5.

Dacht dat het geheugen in de S5 ook niet veranderd is, dus we hebben alleen AoD, compas... en wat extra banden voor eSIM/4G.

Als ik hier kijk:

https://www.techinsights.com/blog/apple-watch-teardown

Dat zit die TCON ook gewoon in de CPU/GPU... hoe noemen we dat ook al weer ? Oude wijn in nieuwe zakken ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
loekf2 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:02:
[...]

Vraag me wel af of "always on display" toch gewoon een SW feature is, die ze exclusief voor de S5 houden. Of er zit echt een andere TCON in die SiP. Qua display is er geen verschil tussen een S4 en S5.

Dacht dat het geheugen in de S5 ook niet veranderd is, dus we hebben alleen AoD, compas... en wat extra banden voor eSIM/4G.

Als ik hier kijk:

Dat zit die TCON ook gewoon in de CPU/GPU... hoe noemen we dat ook al weer ? Oude wijn in nieuwe zakken ?
Op 10 september heb ik via mijn Apple TV gekeken naar de presentatie. Volgens mij werden er wel allerlei technische termen genoemd toen het scherm ter sprake kwam. Het kwam op mij over dat er wel degelijk hardwarematig een verschil is in het scherm.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:13
Donstil schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:01:
[...]

Ooh pardon, ik heb de Apple watch S5 rvs die ik aanbied inmiddels op V&A gezet.
Heb je er per ongeluk 2 besteld? :9 8)7

©2004

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
[...]

Als ik hier kijk:

Het zou mij ook niks verbazen! Alhoewel men wel rept over een nieuwe ambient light sensor.
Het is wachten op de teardown van de series 5, hopelijk zien we daar verschil in hardware tov de series 4.

• loekf2
meesje schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:07:
[...]

Op 10 september heb ik via mijn Apple TV gekeken naar de presentatie. Volgens mij werden er wel allerlei technische termen genoemd toen het scherm ter sprake kwam. Het kwam op mij over dat er wel degelijk hardwarematig een verschil is in het scherm.
Nee, scherm is identiek. Wat ik nog niet wist is dat ze het scherm blurren als je een app open had en het scherm dimt naar AoD stand, dus lage refresh.

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:45
Hmm ben benieuwd. Krijg zojuist een melding dat de AW is verzonden. Dit terwijl de leverdatum gepland staat op 23 - 25 september. Stiekem hoop ik m toch morgen al te mogen ontvangen. Can't wait!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harm12nl schreef op donderdag 19 september 2019 @ 08:16:
[...]

Heb je er per ongeluk 2 besteld? :9 8)7
Haha yes sir. Ook een op mijn Andere Apple ID maar dat was ik ff vergeten.

Probeer hem nu kwijt voor de Apple prijs, anders moet ik helemaal naar Oberhausen om te retourneren.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

[...]

Als ik hier kijk:

Agree.
Die gedachte bekruipt mij ook. Maar wellicht zijn er hardware veranderingen die wij nog niet kennen. Maar waneer de CPU/GPU van dezelfde generatie zijn, dan vraag ik mij af welke hardware dit AoD mogelijk maakt...

NewsBlur || My Fujifilm gear

• hk12nl
Series 5 en 4 hebben dezelfde processor volgens onderstaand artikel op iCulture:

https://www.iculture.nl/n...watch-series-5-processor/

©2004

• deBennie
harm12nl schreef op donderdag 19 september 2019 @ 13:23:
Series 5 en 4 hebben dezelfde processor volgens onderstaand artikel op iCulture:

https://www.iculture.nl/n...watch-series-5-processor/
En aangepaste display driver:
Nieuwe functies voor de S5-chip
Ondanks dat er geen verschil is in snelheid, zijn er wel degelijk wat veranderingen doorgevoerd in de chip. De vernieuwde display-controller maakt bijvoorbeeld het always-on scherm mogelijk.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

Iemand die kan aangeven wat de juiste stappen zijn om naar nieuwe Watch (5 serie) te gaan? Ik heb nu de 3 serie, maar toen ik van 0 naar 3 ging, ben ik ook alles kwijt geraakt qua gegevens.
Ik dacht om gewoon een backup terug te zetten. Helaas ging dat mis. Ik wil dat graag voorkomen dit keer.

Op Apple Support vind ik alleen artikelen om naar een nieuwe iPhone te switchen mbt de Applewatch.

[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 19-09-2019 15:38 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• hk12nl
Zijn er mensen die zijn overgestapt, ten tijde van de introductie van de Series 4, van 42mm naar 40mm? Of juist van 42mm naar 44mm?

Ik heb nu de Series 3 42mm en neig naar de Series 5 44mm. Eigenlijk nooit over de 40mm nagedacht maar wellicht is dat ook nog een optie. Ik heb een polsomtrek van ca 180mm dus kan voor beide kiezen..

De 42mm bevalt mij nu prima qua maat..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:44
@harm12nl als je veel bandjes 42mm heb dan is de 44 de beste keuze anders moet je ook andere bandjes aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harm12nl schreef op donderdag 19 september 2019 @ 15:17:
Zijn er mensen die zijn overgestapt, ten tijde van de introductie van de Series 4, van 42mm naar 40mm? Of juist van 42mm naar 44mm?

Ik heb nu de Series 3 42mm en neig naar de Series 5 44mm. Eigenlijk nooit over de 40mm nagedacht maar wellicht is dat ook nog een optie. Ik heb een polsomtrek van ca 180mm dus kan voor beide kiezen..

Ik vond 44mm op de pols niet zichtbaar groter dan 42mm die ik de jaren ervoor had eigenlijk. Zou in ieder geval niet kleiner gaan.

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:34
Nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Sinus_rhythm op 19-09-2019 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:46

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hier ook 44mm...Zou ook niet kleiner gaan..had van mijn ook wel 46mm mogen zijn... 8)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:34
Nu echt live: watchOS 6

• DeNachtwacht

Yes ik ben naar een 40mm gegaan, nooit spijt van gehad. Het scherm is groter dan die van een 42mm en voor mij, met niet heel brede polsen, staat het kleinere maatje beter. Het blijft altijd persoonlijke voorkeur maar ik denk dan een horloge moet wel een horloge blijven dus een supergroot scherm is helemaal niet nodig.

youtube.com/@hisrep

• meesje
WatchOS 6 staat er nu op. Wat is het eerst wat jullie gecheckt hebben? Ik heb de nieuwe wijzerplaten bekeken.
Het valt me op dat de app store niet snel geopend/gevuld wordt. Hebben jullie dat ook?

[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 19-09-2019 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

meesje schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:17:
WatchOS 6 staat er nu op. Wat is het eerst wat jullie gecheckt hebben?
De tijd :P

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:37
Wat h 6 updates... 5 dagen update tijd wtf

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:47

Grin

Ride si sapis.

Of de wekker-complicatie ook beschikbaar is bij de nieuwe wijzerplaten. Mijn horloge is m'n wekker, dus ik zat op mn AW4 vast aan de oude Modulair wijzerplaat... Gelukkig is dit in watchOS 6 eindelijk aangepakt! De wekker is beschikbaar bij Infograaf Modulair! :D

En nee, ik ga niet meer dan 1 wijzerplaat gebruiken op mn horloge. ;)
Die wekker complicatie moet gewoon overal beschikbaar zijn!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
meesje schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:17:
WatchOS 6 staat er nu op. Wat is het eerst wat jullie gecheckt hebben? Ik heb de nieuwe wijzerplaten bekeken.
Het valt me op dat de app store niet snel geopend/gevuld wordt. Hebben jullie dat ook?
Ik gebruik de Infograph face en viel mij op dat widgets (complications in Apple speak) weg vielen nadat ik in de Watch app op m'n iPhone had zitten kijken.

Schijnt een bekend probleem te zijn dat al maanden in WatchOS 6 zit.

Als je complicaties op je iPhone wilt aanpassen, zie je lege regels in de lijst, zie ook hier:

https://www.reddit.com/r/...cations_after_upgrade_on/

Onbegrijpelijk dat ze dat niet opgelost hebben. Herstarten van je iPhone en Watch helpt niet.

Enigste wat wel werkt is de zaken op de Watch zelf aanpassen. Nu heb ik ze weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik hoop dat de Tweakers die een Series 5 hebben besteld en hem vandaag binnen krijgen, zsm veel foto's posten en ervaringen delen zodat ik kan meegenieten :9

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:15
Een vraagje aan de kenners. Wellicht heeft iemand een richting waarmee ik verder kan in het onderzoek.

Collega heeft een watch 4 en gebruikt Health icm Autosleep. Daarbij heeft hij de watch 's nachts om maar op vliegtuigstand, en de telefoon ook. Bij wakker worden geeft de Autosleep app op de watch netjes het aantal uren aan (lichte, dieps slaap, enz). Maar...na het synchroniseren van de data van de watch naar de telefoon wordt die data vaak opeens anders. Soms is dan de diepe slaap opeens 0 uur (waar eerder bijvoorbeeld 1 uur aangegeven werd), en vannacht blijkbaar opeens helemaal geen uren slaap. Dat is verwonderlijk. :)

Hij moet nu eigenlijk testen door watch en telefoon niet in vliegtuigstand te zetten 's nachts, waardoor de data al gedurende de nacht wordt gesynchroniseerd. Ik heb zo'n vermoeden dat het probleem 'm daar zit. Echter...zijn vrouw heeft last van EHS (overgevoeligheid voor straling) vandaar alles op vliegtuigstand 's nachts. Dus dat is even geen optie.

Eigenlijk ben ik even benieuwd of anderen dit herkennen...het onjuist weergeven van sleep-tracking data op telefoon (danwel watch). Zo ja, dan hebben we wellicht een richting waarin we het kunnen zoeken (mits het niet te wijten zou zijn aan het sync-en).

Enfin...alvast dank voor het meedenken. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

dafmay schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:59:
Een vraagje aan de kenners. Wellicht heeft iemand een richting waarmee ik verder kan in het onderzoek.

Collega heeft een watch 4 en gebruikt Health icm Autosleep. Daarbij heeft hij de watch 's nachts om maar op vliegtuigstand, en de telefoon ook. Bij wakker worden geeft de Autosleep app op de watch netjes het aantal uren aan (lichte, dieps slaap, enz). Maar...na het synchroniseren van de data van de watch naar de telefoon wordt die data vaak opeens anders. Soms is dan de diepe slaap opeens 0 uur (waar eerder bijvoorbeeld 1 uur aangegeven werd), en vannacht blijkbaar opeens helemaal geen uren slaap. Dat is verwonderlijk. :)

Hij moet nu eigenlijk testen door watch en telefoon niet in vliegtuigstand te zetten 's nachts, waardoor de data al gedurende de nacht wordt gesynchroniseerd. Ik heb zo'n vermoeden dat het probleem 'm daar zit. Echter...zijn vrouw heeft last van EHS (overgevoeligheid voor straling) vandaar alles op vliegtuigstand 's nachts. Dus dat is even geen optie.

Eigenlijk ben ik even benieuwd of anderen dit herkennen...het onjuist weergeven van sleep-tracking data op telefoon (danwel watch). Zo ja, dan hebben we wellicht een richting waarin we het kunnen zoeken (mits het niet te wijten zou zijn aan het sync-en).

Los van dat EHS geen medische diagnose is en nooit klinisch is bewezen, kun je wellicht overwegen om vliegtuigstand aan te zetten maar alleen bluetooth in te schakelen? Output van bluetooth heeft volgens mij een veel lager power density dan WiFi en veel personen die last hebben van EHS kunnen bluetooth vaak wel tolereren of merken ze dit niet eens in tegenstelling tot WiFi.

Als je dan bluetooth aan hebt, dan kunnen de watch en iPhone iig met elkaar communiceren, misschien dat dit helpt.

Het kan ook zijn dat de Bedtime app die op de iPhone slaap trackt de data van Autosleep overschrijft? Misschien die Bedtime feature op de iPhone uitschakelen.
https://discussions.apple.com/thread/8111384

Heeft je collega ook gekeken naar andere apps, zoals Pillow?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Hallo Nitai,

Zeer bedankt voor de info en de tip. Ik geef het door aan mijn collega. Hij heeft nog niet een andere Sleep app geprobeerd, maar dat heb ik al wel opgenoemd als mogelijke optie.

(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31

Toppe

Oké ✅

Mogelijk hebben mensen nog ideeën:

Zwagertje heeft iOS 13.1 op zijn XR staan en Watch OS 6 op zijn Watch (series 4) en alles werkte prima, alleen gaf zijn Watch steeds een "Geen signaal met iPhone" icoon op het moment dat de WiFi van de Watch werd uitgezet (of geen verbinding met een WiFi netwerk) wat opzich al vreemd is.

Uiteindelijk van alles geprobeerd maar niets hielp. Aangegeven dat het een stukje beta software is waar mogelijk nog wel wat fouten in konden zitten dus uiteindelijk maar zo gelaten voor wat het is.

Jullie raden het al: Hij heeft zijn Watch ontkoppeld van zijn iPhone maar nu krijgen we hem met geen mogelijkheid weer gekoppeld. Hij begint steeds het koppelproces en geef dan aan dat het niet lukt en gaat weer ontkoppelen.

In eerste instantie zijn we begonnen met het hard resetten van zijn Watch & iPhone. Dit hielp niet, uiteindelijk watch naar fabrieksinstellingen weten te krijgen, ook dit hielp niet. Verwijderen van de verbindingen heeft ook geen effect gehad. Het verwijderen van de Watch in de iOS app lukte niet omdat hij aangeeft dat hij wil verbinden met een nieuwe Watch, ik ga er hier dus maar vanuit dat de Watch wel goed ontkoppeld is...?

Iemand nog ideeën wat we zouden kunnen proberen? Hij woont op een uurtje rijden en is niet in het bezit van een MacBook of wat dus dat ik geen optie. Langs rijden kan wel maar dan wil ik wel graag een goede oplossing..

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvs
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-09 18:23
Hmmmm, gisteren Wacth Os6 geïnstalleerd i.c.m. met IOS13. Notificaties komen vandaag niet meer binnen op de AW. Meer mensen dit probleem? Bij mijn vrouw exact hetzelfde overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Josvs schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:09:
Hmmmm, gisteren Wacth Os6 geïnstalleerd i.c.m. met IOS13. Notificaties komen vandaag niet meer binnen op de AW. Meer mensen dit probleem? Bij mijn vrouw exact hetzelfde overigens.
Had ik vanmorgen ook last van. Zowel de Watch als de iPhone opnieuw opgestart en het probleem was bij mij verholpen.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvs
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-09 18:23
Thanx! Dit werkt idd....Ik had alleen de AW opnieuw opgestart....
harm12nl schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:10:
[...]

Had ik vanmorgen ook last van. Zowel de Watch als de iPhone opnieuw opgestart en het probleem was bij mij verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:32
Heb iOS 13 erop staan, maar de download blijft op 'Onderbroken' staan met de melding dat het weer verder gaat als ik wifi heb, terwijl ik gewoon verbonden ben. Heb de Watch en iPhone 7 Plus al een paar keer opnieuw opgestart. Zal vast aan iOS 13 liggen dat deze download niet stabiel is.

Ik ga me nu inschrijven voor de iOS 13 beta, kijken of ik daarmee alvast een nieuwe versie krijg die dit probleem verhelpt. Iemand anders hier last van?

Iemand een tip?

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 11:27
harm12nl schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:10:
[...]Had ik vanmorgen ook last van. Zowel de Watch als de iPhone opnieuw opgestart en het probleem was bij mij verholpen.
Hielp bij mij ook. Ik heb dan weliswaar alleen nog mijn iPhone voorzien van een nieuwe iOS. De watch doe ik vanavond bij thuiskomst. Wellicht dan nog een keer opnieuw opstarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
RicoK schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:51:
[...]

Hielp bij mij ook. Ik heb dan weliswaar alleen nog mijn iPhone voorzien van een nieuwe iOS. De watch doe ik vanavond bij thuiskomst. Wellicht dan nog een keer opnieuw opstarten ;)
Ligt het dus kennelijk aan de iPhone :)

Edit:
Man man man nog steeds niemand met foto's? Het is inmiddels al middag :p

[ Voor 10% gewijzigd door hk12nl op 20-09-2019 13:33 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Toppe schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:07:
Mogelijk hebben mensen nog ideeën:
[...]
Iemand nog ideeën wat we zouden kunnen proberen? Hij woont op een uurtje rijden en is niet in het bezit van een MacBook of wat dus dat ik geen optie. Langs rijden kan wel maar dan wil ik wel graag een goede oplossing..
Lijkt erop dat Bluetooth niet meer werkt op of de iPhone of de Watch. iPhone kun je testen door met een ander Bluetoothapparaat te koppelen. Als dat werkt is de watch blijkbaar defect. Wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18
Apple watch 5 binnen.
Always on is toch wel geinig, gebruik de California watch face in zwart, dan is het bijna alsof hij gewoon een beetje dimt (kleuren wisselen bij die watch face nauwelijks).
Compas werkt ook wel goed (en snel). Kan je instellen als complication.
Heb in (wereld)steden nog weleens dat iPhone sloom reageert met looprichting herkennen als je tussen hoge gebouwen staat, dus denk dat het dan best nuttig is :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
matthijst schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:40:
Apple watch 5 binnen.
Always on is toch wel geinig, gebruik de California watch face in zwart, dan is het bijna alsof hij gewoon een beetje dimt (kleuren wisselen bij die watch face nauwelijks).
Heb in (wereld)steden nog weleens dat iPhone sloom reageert met looprichting herkennen als je tussen hoge gebouwen staat, dus denk dat het dan best nuttig is :)
Cool! Kun je AOD ook uitzetten zodat hij weer gewoon uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
matthijst schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:40:
Apple watch 5 binnen.
Foto's!!! :9

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31

Toppe

Oké ✅

PhilipsFan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:38:
[...]

Lijkt erop dat Bluetooth niet meer werkt op of de iPhone of de Watch. iPhone kun je testen door met een ander Bluetoothapparaat te koppelen. Als dat werkt is de watch blijkbaar defect. Wel irritant.
Op de iPhone werkt het nog wel, andere apparaten kunnen gewoon worden verbonden. Kapotte bluetooth nog niet aan gedacht, eens testen!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
PhilipsFan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:48:
[...]

Cool! Kun je AOD ook uitzetten zodat hij weer gewoon uit gaat?
Ja, dat kan.
Het is een Apple watch, google :)

Verder dan Always On en Compas geen verschil met een 4 trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijst op 20-09-2019 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
matthijst schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 13:56:
[...]

Het is een Apple watch, google :)
Google is lang niet zo bevredigend als real life foto's van medetweakers :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

dafmay schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:59:

Bij mij wijkt de samenvatting op de Watch ook af van wat ik op de telefoon terugzie. De app op de iPhone verwerkt de data van de Watch pas als je de iPhone oppakt. Dan worden de gegevens ook gecalibreerd, afhankelijk van je instellingen en slaappatroon. Mogelijk wordt het verschil daardoor veroorzaakt. Ik heb bijvoorbeeld de treshold voor 'wakker' bijgesteld omdat ik gaten in m'n slaapregistratie had terwijl ik die nacht niet wakker was geweest. Autosleep onthoudt dat, waardoor ik volgens de app op de iPhone nu bijna structureel meer slaap dan volgens de Watch.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dank je voor de reactie en de tip...ik geef het door. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Sinds vandaag series 5 binnen, ik kan de kompas app nergens terug vinden, any ideas? Is dit alleen bij de cellular variant?

Edit: gevonden in de store!

[ Voor 11% gewijzigd door swoutr op 20-09-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic83
  • Registratie: Maart 2013
Wellicht een rare vraag, maar is een Apple Watch ook te doen voor een persoon die kenmerken heeft van hoog sensitiviteit? Of raak je er al snel overprikkeld door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:59
Vic83 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:42:
Wellicht een rare vraag, maar is een Apple Watch ook te doen voor een persoon die kenmerken heeft van hoog sensitiviteit? Of raak je er al snel overprikkeld door?
Je krijgt inderdaad meldingen binnen en dat kan wel zijn dat je dan snel overprikkeld kan zijn.

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Maar meldingen zijn allemaal uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Series 5 is ook binnen.

Ik kom zelf van een series 2. Alles werkt zo vloeiend.

Die kompas is een leuke feature. Gebruik m zelf in infograaf watchface grappig dat het dan ook werkt. Same met de geluidsmeter die erin zit.

De digital crown is ook beter geworden Het draaien voelt tactile aan “de knop Zelf”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 20-09 21:47
Nitai schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:39:
Iemand die kan aangeven wat de juiste stappen zijn om naar nieuwe Watch (5 serie) te gaan? Ik heb nu de 3 serie, maar toen ik van 0 naar 3 ging, ben ik ook alles kwijt geraakt qua gegevens.
Ik dacht om gewoon een backup terug te zetten. Helaas ging dat mis. Ik wil dat graag voorkomen dit keer.

Op Apple Support vind ik alleen artikelen om naar een nieuwe iPhone te switchen mbt de Applewatch.
Zelf zojuist overgestapt van een Series 3 naar een Series 5 (gisteravond om 22:15u besteld bij de Koude Blauwe webwinkel, vanmiddag om 17:00u opgehaald bij een PostNL punt, ik hou ervan :D)

Hoe dan ook: heb de Apple instructies gevolgd. Eerst oude Watch ontkoppelen, dan maakt ie automatisch een backup, vervolgens de nieuwe Watch koppelen, dan vraagt ie of ie moet beginnen als nieuwe Watch of juist een backup terug moet zetten. Na een paar minuten is ie dan gebruiksklaar. Dat is alles :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:06
Eerste Apple Watch (series 5) bevalt goed, wel nog even flink uitvogelen wat ik er allemaal mee kan doen, maar dat is zeker niet vervelend om uit te zoeken :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
DePaul schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:19:
[...]

Zelf zojuist overgestapt van een Series 3 naar een Series 5 (gisteravond om 22:15u besteld bij de Koude Blauwe webwinkel, vanmiddag om 17:00u opgehaald bij een PostNL punt, ik hou ervan :D)

Hoe dan ook: heb de Apple instructies gevolgd. Eerst oude Watch ontkoppelen, dan maakt ie automatisch een backup, vervolgens de nieuwe Watch koppelen, dan vraagt ie of ie moet beginnen als nieuwe Watch of juist een backup terug moet zetten. Na een paar minuten is ie dan gebruiksklaar. Dat is alles :)
Merk je enig performance verschil tussen de series 3 en series 5?
Op de grotere scherm en ecg na denk ik niet dat dit een volwaardige upgrade is in mijn geval.
Ik ben benieuwd naar je mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DePaul
Absoluut. Reageert veel sneller, ook bij het gebruiken van Siri. Op de Series 3 moest je regelmatig even wachten en kreeg je de melding dat Siri even bezig was en je aantikte wanneer ze klaar was. Heb ik bij deze nog niet gezien. Voor mij is het in ieder geval een geslaagde upgrade :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
DePaul schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:37:
Absoluut. Reageert veel sneller, ook bij het gebruiken van Siri. Op de Series 3 moest je regelmatig even wachten en kreeg je de melding dat Siri even bezig was en je aantikte wanneer ze klaar was. Heb ik bij deze nog niet gezien. Voor mij is het in ieder geval een geslaagde upgrade :)
Echt balen deze reactie en tevredenheid. Nu houdt niets mij meer tegen om ook over te stappen van een 3 naar een 5 ;)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
Ik zeg: doen! :)

Heb mijn 3 voor een realistisch leuk bedrag kunnen verkopen aan een medetweaker dus had ook nog flinke korting op de aanschafprijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:02
Ik zit al een tijdje te twijfelen een Apple watch aan te schaffen. De 5 ziet er goed uit alleen twijfel ik over de aanschaf. Persoonlijk wil ik heel graag de esim kunnen gebruiken maar dat is nog geen optie. De watch 5 in Nederland lijkt geleverd te worden zonder de mogelijk tot esim. Is er iemand die de watch heeft aangeschaft die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 21:40
De geluidsmeting in watch OS 6 heeft vanmiddag ook zijn werk gedaan.

Vanmiddag ben ik vanwege het mooie weer een stukje motor wezen rijden.
Toen ik thuis kwam, stonden er allemaal waarschuwingen op mijn horloge dat het geluidsniveau te hoog is geweest (meer dan 90 dB).

In de gezondheidsapp kun je de gehele geluidsgeschiedenis terugzien. Daar blijkt het geluidsniveau tussen de 90 en 100 dB heeft gelegen (onder mijn motorpak).

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 20-09 12:51
Hugo! schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:01:
Ik zit al een tijdje te twijfelen een Apple watch aan te schaffen. De 5 ziet er goed uit alleen twijfel ik over de aanschaf. Persoonlijk wil ik heel graag de esim kunnen gebruiken maar dat is nog geen optie. De watch 5 in Nederland lijkt geleverd te worden zonder de mogelijk tot esim. Is er iemand die de watch heeft aangeschaft die dit kan bevestigen?
De Watch wordt in Nederland (en België) inderdaad geleverd zonder Cellular omdat de providers dit nog niet ondersteunen.. Indien je overweegt om in Duitsland of Frankrijk een Watch te halen met Cellular gaat dit niet werken met de NL/BE providers, ook niet als ze later toch opeens ondersteuning toevoegen. (Althans, ik had begrepen dat een Duitse Watch bv. enkel werkt in Duitsland en niet in Frankrijk.)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
bibi2205 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:06:
[...]

De Watch wordt in Nederland (en België) inderdaad geleverd zonder Cellular omdat de providers dit nog niet ondersteunen.. Indien je overweegt om in Duitsland of Frankrijk een Watch te halen met Cellular gaat dit niet werken met de NL/BE providers, ook niet als ze later toch opeens ondersteuning toevoegen. (Althans, ik had begrepen dat een Duitse Watch bv. enkel werkt in Duitsland en niet in Frankrijk.)
Ik had dat toen idd ook gelezen maar vraag mij toch wel af wat hier waar van is. Zullen ze echt land specifieke modellen maken of software matig blokken (simlock). Ik geloof het eerlijk gezegd niet en denk dat het eerder ‘bangmakerij’ is..

Maar helaas weten we het niet. Ik zou iig het risico niet nemen. Nu lekker een ‘normale’ kopen en mocht esim wel komen dan weer verkopen en eentje met esim kopen :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Laatst online: 18:59
deBennie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:38:
Maar meldingen zijn allemaal uit te zetten.
Ja snap ik ook wel maar wat moet je er dan mee? :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@D-Ed

Ik krijg hier ook geen feedback/meldingen op de Watch als ik berichten krijg.. wel beetje onhandig..

Iemand nog een idee?

iOS 13 en watchOS 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchpulp
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:40
harm12nl schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:16:
[...]

Ik had dat toen idd ook gelezen maar vraag mij toch wel af wat hier waar van is. Zullen ze echt land specifieke modellen maken of software matig blokken (simlock). Ik geloof het eerlijk gezegd niet en denk dat het eerder ‘bangmakerij’ is..

Maar helaas weten we het niet. Ik zou iig het risico niet nemen. Nu lekker een ‘normale’ kopen en mocht esim wel komen dan weer verkopen en eentje met esim kopen :)
Ik ben hier ook benieuwd naar. Zit te overwegen een cellular versie in duitsland te kopen voor het geval dat esim ooit in NL beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 10:48
Vanavond een Apple Watch Series 5 bij de Mediamarkt kunnen scoren, mijn allereerste Apple Watch. Eerste indruk; woow, dat werkt wel heel nice. Siri integratie, hue bediening etc. Always On display is erg prettig, al heb ik dus geen ervaring met de voorgaande serie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:54

Arno

PF5A

Vorkie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:24:
@D-Ed

Ik krijg hier ook geen feedback/meldingen op de Watch als ik berichten krijg.. wel beetje onhandig..

Iemand nog een idee?

iOS 13 en watchOS 6.
Had ik ook, tot een reboot van eerst de watch en daarna de iphone.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:23
dutchpulp schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:40:
[...]

Ik ben hier ook benieuwd naar. Zit te overwegen een cellular versie in duitsland te kopen voor het geval dat esim ooit in NL beschikbaar komt.
Wat ik destijds (met de aanschaf van mijn serie 3 met 4g in duitsland) begreep, is dat er 3? (Of 4) modellen zijn; 1 amerikaanse, 1 europese en 1 aziatische (en evt een australische). Dit zou maken hebben met de 4g frequenties die per continent kunnen verschillen. De europese zou in alle europese landen moeten werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:24:
@D-Ed

Iemand nog een idee?

iOS 13 en watchOS 6.
Euuh.. Tja.. Bij mij werkt het sinds een paar dagen wél maar wat nu precies dé oplossing is.. Geen idee.. Beetje lopen kloten in de instellingen (via watch app op iPhone en rechtstreeks op de watch deed het voor mij..)

Dusss.. check ook zeker even @Arno z’n methode _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door D-Ed op 21-09-2019 00:03 ]

• DeNachtwacht
Vic83 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 17:42:
je kan alle mogelijke meldingen uit zetten. dus als je dat wil is het niets anders dan een activity tracker, horloge en pinpas (door Apple Pay).

youtube.com/@hisrep

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
DePaul schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:53:
Ik zeg: doen! :)

Heb mijn 3 voor een realistisch leuk bedrag kunnen verkopen aan een medetweaker dus had ook nog flinke korting op de aanschafprijs :D
Klopt. Blij dat ik heb mee kunnen financieren aan je nieuwe watch. :)
Ik zat in twijfel om voor de nieuwe te gaan, maar voor mijn doel voldoet de series 3 ook prima.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:02
[...]

Dan voor mij toch nog geen Apple watch jammer genoeg. Ik vind 500 euro voor een accessoire waar ik niet eens alle functies van kan gebruiken wel heel duur. Ik snap trouwens ook echt niet waar Apple zo moeilijk over doet. Lever gewoon alleen maar cellular watches dan ben je van dat gezeur af.

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 09:48
Via Toegangkelijkheid kan je Buisklokken aanzetten in os6. Elk uur een piepje.
Nice feature die ik zonet heb aangezet.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik stond ook op het punt om een upgrade te doen van 4 naar 5, maar na het lezen van een aantal reviews toch maar besloten om niet over te gaan ... tenzij de 4 verkocht wordt...

Voor deze 3 features is het niet echt de moeite
* always on
* storage 16->32
* kompas

• pdavie2311
  • Laatst online: 22:46

pdavie2311

Live life to the fullest..

JustSys schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:36:
Ik stond ook op het punt om een upgrade te doen van 4 naar 5, maar na het lezen van een aantal reviews toch maar besloten om niet over te gaan ... tenzij de 4 verkocht wordt...

* always on
* storage 16->32
* kompas
Dat is jouw mening om niet over te stappen! En dat mag! Maar ik kom ook van de 4 en krijg wel de 5..Heeft ook te maken met het feit dat ik op dat gebied gewoon de laatste versie wil.. :9 ....Beetje zoals ik eerder met de iPhone had. (hoewel ik niet uitsluit dat er ook nog een 11 pro komt op korte termijn)..Bah! Dat Apple ook!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 08:26
Hmm apart, ik de apple store op mijn aw4 vind ik de kompas app, als ik op download druk zegt hij bovenaan: iphone vereist, bij de comptabiliteit zegt hij: werkt op deze apple watch
Ik krijg hem alleen niet gedownload, iemand een idee wat er mis gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 09:48
JustSys schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 07:36:

* always on
* storage 16->32
* kompas
Identiek hier. Tevreden met m’n huidige S4

PSN: extreme8eight

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 14:12
Ik heb gisteren mijn iPhone en daarna mijn watch voorzien van iOS13 en watchOS6 en ik zie dat ik van de 5 nieuwe wijzerplaten de Solar Dial niet heb. Iemand enig idee hoe dat komt? Ik heb de watch4.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferret op 21-09-2019 09:06 ]

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 07:16
[...]

Hier https://www.iculture.nl/g...h-4g-nederland-gebruiken/ schrijven ze iets anders

• matthijst
.

[ Voor 99% gewijzigd door matthijst op 21-09-2019 09:31 ]

• Ferret

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 20-09 12:51
Uit het artikel:
Er is echter een groot struikelblok: de 4G-modellen zijn niet in ons land verkrijgbaar en de 4G-functie werkt alleen in het land van aanschaf. De Apple Watch 4G ondersteunt namelijk geen roaming. Zolang er geen Nederlandse providers zijn die de eSIM in de Apple Watch officieel ondersteunen, heb je niets aan de 4G-functie.

Wil je een Apple Watch 4G kopen, dan kun je alleen terecht in de landen waar deze functie officieel wordt ondersteund, zoals Duitsland en Frankrijk. Ook zul je een eSIM-abonnement bij een geschikte provider moeten afsluiten. In Duitsland zijn dat bijvoorbeeld T-Mobile en Vodafone, in Frankrijk is dat Orange.

Na het koppelen met je iPhone en het activeren van de eSIM kun je je Apple Watch 4G gebruiken om te bellen en te internetten in het land waar je de eSIM hebt afgesloten. Roaming wordt niet ondersteund.
Volgens mij bevestigen ze wat ik hierboven heb geschreven..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 07:16
bibi2205 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:56:
[...]

Uit het artikel:

[...]

Niet helemaal
Als t mobile het gaat ondersteunen kun je gewoon een in Duitsland gekochte applewatch met 4G gebruiken, mits je de internationale versie hebt dus niet de US versie.

• dutchpulp
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:40
bibi2205 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:56:
[...]

Uit het artikel:

[...]

Tjah, dus als ik het goed begrijp.
Een 4g apple watch gekocht in Duitsland is indentiek aan die uit andere europese landen.
Dus die versie zou je ook in Frankrijk kunnen activeren en enkel daar gebruiken (?).
Mocht een nederlandse provider dit gaan ondersteunen dan is het mogelijk om daar de Duitse versie voor te gebruiken (?).

Edit, wat Nennie dus zegt.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchpulp op 21-09-2019 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
@rimave Goed dat te horen, nogmaals veel plezier ermee :)
PS : zorg dat je vandaag tussen 13:30u en 15:30u in de buurt van de voordeur bent ;)

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:44
Zo leuk dat je nu ook je al je behaalde badges op de watch kan bekijken, Leuke toevoeging

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Wat mij verbaast is dat er in de series 4 wel een gps zit, maar dat deze dus niet gebruikt kan worden voor kompas functies.

[ Voor 31% gewijzigd door LoneWolf op 21-09-2019 11:28 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Kompas is ook een los iets, hoort niet bij de GPS module.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Ik heb een clean install gedaan van mijn iPhone en dus was het niet mogelijk om een reservekopie van mijn Watch over te zetten. Nou is dat niet een heel groot probleem, want dat is slechts een kwestie van Watch faces aanmaken. Echter, in de activiteiten-app zijn al mijn gegevens terug (via iCloud) behalve de medailles die ik heb gekregen voor de uitdaging van de maand. Kent iemand dit probleem, of de oplossing van dit probleem? Andere medailles staan er wel gewoon tussen.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:07

RBH

Net een Series 5 opgehaald bij de Coolblue. :) Gisteravond besteld, vanmorgen was hij er al. Nu eerst maar eens alles updaten voordat ik hem überhaupt kan gebruiken.. Het is mijn eerste Watch, dus ik ben erg benieuwd. :)

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:43
Iemand enig idee hoe ik met m'n watch 5 kan slapen en dat het scherm uit gaat? Overdag wil ik always on hebben.

Ik wil het niet aan moeten passen in de instellingen.. dat is teveel menuutjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

webgangster schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 12:46:
Iemand enig idee hoe ik met m'n watch 5 kan slapen en dat het scherm uit gaat? Overdag wil ik always on hebben.

Ik wil het niet aan moeten passen in de instellingen.. dat is teveel menuutjes.
Theatermodus?

• Ferret
In navolging op mijn eerdere vraag hierboven kwam ik er zojuist achter dat de Solar Dial alleen op de watch zelf aanwezig is. Om dit te doen moet je even flink op je watchface drukken tot Pas Aan verschijnt, vervolgend naar links scrollen totdat je de + ziet voor een nieuwe watchface. Dan aan de kroon draaien en daar verschijnt hij wel ineens. Vreemd is dat ik deze niet aan kan passen en dat hij ook niet zichtbaar is in de app op de iPhone.

/edit: ik ben erachter: op de iPhone kun je in de app maar maximaal 7 watchfaces tonen die je hebt ingesteld. Toen ik er eentje weggooide kwam de Solar Dial in mijn watchfaces tevoorschijn.

Wat ik alleen nog niet snap waarom hij niet in het overzicht van alle beschikbare faces te zien is in de app. Ik zie zie namelijk wel de andere nieuwe...

[ Voor 28% gewijzigd door Ferret op 21-09-2019 13:34 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kwam op Macrumors de volgende Titanium watch foto's tegen.
Foto's van de Titanium zijn nog wat schaars, zeker met de Link Bracelet.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/khL8PmD/00-CFABF1-268-B-45-ED-B36-E-1115-E59696-F2.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HrwpX7G/461-BB095-1-E48-4128-8286-5729-A800-C56-C.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M5b3Y00/C87-FD2-FC-9-DDC-4328-B3-CE-7-A7865924-D71.jpg

Staat verrassend goed die band bij de titanium kast.
Nog 4 weken wachten echter :(

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:28
Vanochtend mijn series 5, 100% opgeladen (9.00 eraf)
Inmiddels 42% over! Zonder ook maar iets noemenswaardig te doen...

Is die Always On display nog zo buggy/batterij vreter?

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

• loekf2
QempZoR schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 13:50:
Vanochtend mijn series 5, 100% opgeladen (9.00 eraf)
Inmiddels 42% over! Zonder ook maar iets noemenswaardig te doen...

Is die Always On display nog zo buggy/batterij vreter?
Toevallig die audio meet app geinstalleerd ? Schijnt ook batterij te vreten.

Pagina: 1 ... 96 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie