Siebelouis schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:26:
Wat zijn de apps, en functionaliteiten die jullie het meest gebruiken op de watch?
Heb zelf een series 4, maar gebruik voornamelijk Apple apps. Aangezien ze met watchOS 6 nu de store pushen op de watch ben ik wel benieuwd welke apps jullie het prettigst/ handigst vinden, en dus het meest gebruiken.
Om met het simpelste te beginnen: de wijzerplaat. Ik gebruik de Infograph op AW4 om zoveel mogelijk informatie te kunnen zien. Tijd en datum, maar ook de weersverwachting, hoeveel stappen ik al heb gezet en hoe laat mijn volgende afspraak is. Ook gebruik ik de watch om te betalen met Apple Pay. Sinds die mogelijkheid er is heb ik de bankpas eigenlijk niet meer gebruikt. Ook de notificatie-preview vind ik bijzonder praktisch, je kunt dan bij elk berichtje meteen bepalen of het belangrijk genoeg is om de telefoon bij te pakken.
Wat apps betreft, ik gebruik de Workout app vaak, Shazam, is toch net even wat sneller dan je telefoon pakken en ontgrendelen, Maps om te navigeren als ik ergens naartoe wandel of fiets, Authy om 2-factor codes op te vragen, ook dit gaat net even sneller dan de telefoon pakken. Soms gebruik ik de watch om de muziek te bedienen, maar dat wordt al snel onpraktisch. Een rekenmachine zou leuk zijn, gelukkig zit die er straks in bij WatchOS6.
Heeft iemand trouwens een idee of het mogelijk is om dat Always On Display op AW5 toch uit te zetten? Het heeft me geen moment gestoord dat dat display eerst aan moet gaan als ik op m'n watch kijk, dus ik vind dat eigenlijk prima zo.