Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Wat zijn de apps, en functionaliteiten die jullie het meest gebruiken op de watch?

Heb zelf een series 4, maar gebruik voornamelijk Apple apps. Aangezien ze met watchOS 6 nu de store pushen op de watch ben ik wel benieuwd welke apps jullie het prettigst/ handigst vinden, en dus het meest gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Het is wel weer jammer dat de Titanium niet in Ned uitgebracht wordt, en je weer naar Duitsland zou moeten,
Alhoewel ik de versie 4 heb is die titanium wel heel erg mooi en lichter.

geen idee wat een RVS versie 4 op brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:49
Wellicht een domme vraag maar wat ik me af vroeg is het volgende:
Van een iPhone en elk ander gsm wordt altijd gezegd dat een het niet verstandig is om deze constant in de volle zon te latten liggen. Maar hoe zit dat met een Apple watch. Als Je een fiets toer maak of bijvoorbeeld bij het zwembad lig dan is deze wel constant in de volle zon. Word de AW dan niet te warm net als bij een iPhone? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik neem aan dat het scherm goed leesbaar blijft in de zon? Zelfs met een zonnebril op.
Zou dit met de nieuwe always on futures de aw5 ook zo zijn? Dat zal echt top zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Siebelouis schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:26:
Wat zijn de apps, en functionaliteiten die jullie het meest gebruiken op de watch?

Heb zelf een series 4, maar gebruik voornamelijk Apple apps. Aangezien ze met watchOS 6 nu de store pushen op de watch ben ik wel benieuwd welke apps jullie het prettigst/ handigst vinden, en dus het meest gebruiken.
Om met het simpelste te beginnen: de wijzerplaat. Ik gebruik de Infograph op AW4 om zoveel mogelijk informatie te kunnen zien. Tijd en datum, maar ook de weersverwachting, hoeveel stappen ik al heb gezet en hoe laat mijn volgende afspraak is. Ook gebruik ik de watch om te betalen met Apple Pay. Sinds die mogelijkheid er is heb ik de bankpas eigenlijk niet meer gebruikt. Ook de notificatie-preview vind ik bijzonder praktisch, je kunt dan bij elk berichtje meteen bepalen of het belangrijk genoeg is om de telefoon bij te pakken.

Wat apps betreft, ik gebruik de Workout app vaak, Shazam, is toch net even wat sneller dan je telefoon pakken en ontgrendelen, Maps om te navigeren als ik ergens naartoe wandel of fiets, Authy om 2-factor codes op te vragen, ook dit gaat net even sneller dan de telefoon pakken. Soms gebruik ik de watch om de muziek te bedienen, maar dat wordt al snel onpraktisch. Een rekenmachine zou leuk zijn, gelukkig zit die er straks in bij WatchOS6.

Heeft iemand trouwens een idee of het mogelijk is om dat Always On Display op AW5 toch uit te zetten? Het heeft me geen moment gestoord dat dat display eerst aan moet gaan als ik op m'n watch kijk, dus ik vind dat eigenlijk prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41
PhilipsFan schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:12:
[...]

Heeft iemand trouwens een idee of het mogelijk is om dat Always On Display op AW5 toch uit te zetten?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 20:02
Hmm, misschien is de apple watch 3 het dan toch wel waard ipv de 5.. helft van de prijs en maar paar functies minder? Heeft iemand ervaring hier met de apple watch 3 in 2019? Nog snel en alle app ondersteuning? En krijgt de apple watch 3 ook de standalone app store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Siebelouis schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:26:

Enige third market apps die ik gebruik zijn Stocard en Microsoft Authenticator. Ik ben al vrij snel tot de ontdekking gekomen dat de Apple Watch voor mij een aanvulling op de smartphone is en Apple vrijwel alles wat daarvoor nodig is al aanlevert. Complicaties die het weer, agenda, activiteitsvoortgang, herinneringen en zonnesterkte laten zien in 1 oogopslag zijn voor mij meerwaarde, maar zelfs daarop klikken doe ik al niet. WhatsApp idem: reageren via een audioreactie werkt nog wel maar meestal houdt 't op bij even snel een smilie terug sturen. Kortom apps op de smartwatch voegen voor mij zelden wat toe. Authenticator om met 1 tik 2-factor autenthicatie te doen bij inloggen op het werk, en Stocard voor alle klantenkaarten in de supermarkt (werkt fijn als je die in de Dock zet).
AMD and INTEL schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:34:
Hmm, misschien is de apple watch 3 het dan toch wel waard ipv de 5.. helft van de prijs en maar paar functies minder? Heeft iemand ervaring hier met de apple watch 3 in 2019? Nog snel en alle app ondersteuning? En krijgt de apple watch 3 ook de standalone app store?
Nadeel: geen bluetooth 5 dus zowel voor je iPhone 8 (of nieuwer) én de Watch een sneller leeglopende batterij. En het scherm is natuurlijk ff minder mooi maar dat is natuurlijk smaak of je het er aan uit wil geven.

*snip* geen V&A op het forum

[ Voor 36% gewijzigd door Daedalus op 15-09-2019 22:36 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:50
*snip* offtopic

[ Voor 84% gewijzigd door Daedalus op 15-09-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 08:12

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ja klopt, ik zal de a watch 5 op het verlanglijstje zetten.. heb vorige week een nieuwe kamado gekocht dus moet weer even sparen🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
De series 5 heeft dubbel meer geheugen als de 4 zie ik ineens.
De 4 heeft 16gb en de 5 dus 32gb valt mij op op de site.
(heb ik hier nog niet eerder gelezen hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:51
DeNachtwacht schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:39:
Nadeel: geen bluetooth 5 dus zowel voor je iPhone 8 (of nieuwer) én de Watch een sneller leeglopende batterij. En het scherm is natuurlijk ff minder mooi maar dat is natuurlijk smaak of je het er aan uit wil geven.
Ik doe er 2 dagen mee, staat dan ergens tussen de 25 à 35%, maar laadt hem op het einde van de 2de dag sowieso op. Voor mij nog geen rede om over te schakelen naar de AW5, wacht wel nog een jaartje, dan is mijn AW3 3 jaar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 11:16
Mijn series 4 was gisteren toch in een dagje op 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nG1cL0t.png

Hij heeft ook ruim 5 uur moeten werken met GPS en hartslag monitor aan.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Ook maar 1 besteld, benieuwd naar 't scherm en kompas lijkt me nog wel hendig op vakanties.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jeroen O schreef op zondag 15 september 2019 @ 17:53:
[...]

Vorig jaar ben ik van de series 0 naar de series 4 gegaan en dat was echt een wereld van verschil.

De 0 was niet meer vooruit te branden.
Verder ben ik erg te spreken over het grotere scherm.
En hij is ook een stuk energiezuiniger. Bij een workout met 25 km buiten wandelen, was de series 0 batterij zo goed als leeg. Met de series 4 verbruikt dat bijna niks.

Als het van de series 0 naar 4 al een wereld van verschil is, zit je met de series 5 ook wel goed.
Beetje off-topic: maar een workout waarbij je 25 km buiten wandelt? Hoe snel wandelt een gemiddeld persoon, 5 km per uur ongeveer? Dan heb je dus 5 uur gewandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
bram1984 schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:54:
[...]

Beetje off-topic: maar een workout waarbij je 25 km buiten wandelt? Hoe snel wandelt een gemiddeld persoon, 5 km per uur ongeveer? Dan heb je dus 5 uur gewandeld?
Het verbruik zal ook afhangen van of je je hartslag monitor aan hebt staan en of je je telefoon bij hebt, want dan pakt ie via de telefoon de GPS.

Dus bij het hardlopen zet ik de Bluetooth uit zodat hij de GPS van de watch gebruikt aangezien die een stuk nauwkeuriger is als die van de telefoon die achten een flesje water verstopt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

I
Tinusvolkel schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:59:
[...]

Het verbruik zal ook afhangen van of je je hartslag monitor aan hebt staan en of je je telefoon bij hebt, want dan pakt ie via de telefoon de GPS.
Huh? Zegt wie? De Watch gebruikt altijd de ingebouwde gps voor zover ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
The Inquisitor schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:08:
I
[...]

Huh? Zegt wie? De Watch gebruikt altijd de ingebouwde gps voor zover ik weet
Ik :) ben hier zelf tegenaan gelopen aangezien mijn hardloop sessie niet klopte omdat mijn telefoon achter een flesje water zat.

Maar officiële bronnen krijg ik zo snel niet gevonden. echter kwam ik wel dit tegen:
If you use an Apple Watch paired with your iPhone, GPS distances on Apple Watch are based on the actual location of the iPhone to which it's paired. Make sure that both devices are within a 10-yard range to avoid pairing disruption.

However, you can use the internal GPS of your watch. All you need to do is turning the Bluetooth 'Off' - after starting the round using Simple Input on the iPhone - and the watch will use its own GPS showing you distances to the Front, Center, and Back of the Green. Note that you will need to turn off the Bluetooth directly on the iPhone Settings, otherwise, if you simply turn off the Bluetooth on the Control Center, the watch will keep fetching the iPhone's GPS. Go to your iPhone Settings > Bluetooth > Switch the toggle off.

At the end of the round, turn the Bluetooth ON again to re-establish the connection between both devices. Given that the Watch will not be connected to your iPhone, please note that if you decide to input scores via the Watch they will not be synced to your phone while you don't re-enable the Bluetooth connection. Make sure that your Apple Watch is charged fully before going out to play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tinusvolkel schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:59:
[...]

Dus bij het hardlopen zet ik de Bluetooth uit zodat hij de GPS van de watch gebruikt aangezien die een stuk nauwkeuriger is als die van de telefoon die achten een flesje water verstopt zit.
Is deze reactie voor mij bedoeld? Ik doelde puur op een wandeling van 25 km. Dat vind ik nogal een bizarre afstand voor een wandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
bram1984 schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:18:
[...]

Is deze reactie voor mij bedoeld? Ik doelde puur op een wandeling van 25 km. Dat vind ik nogal een bizarre afstand voor een wandeling.
Ow dacht op het verbruik :) wandeling van 25km valt toch wel mee als je ergens voor aan het trainen bent.
Hier gisteren ook 40km hardgelopen, in ruim 3.5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebesco030
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-09 13:29
Vraagje,

Ben van plan om een AW5 (RVS) aan te schaffen in Dubai. Kan ik hier nog problemen mee verwachten qua functionaliteiten van de AW5?

MY P Multicoat-White/Black [10-02 RN ] - [22-02 VIN] - [22-02 KT] [22-02 SMS] [13-03 Delivery]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wellicht al een keer besproken, maar ik houd sinds enkele weken heel actief mijn activiteitsringen bij, maar het blijft allemaal redelijk vaag. Met name de trainings- en bewegingsring.

Over de trainingsring zegt Apple letterlijk "De trainingsring toont hoeveel minuten intense activiteit u tot nu toe achter de rug hebt. Bereik uw dagelijkse trainingsdoel door elke dag minstens 30 minuten te trainen. U kunt uw doel voor trainen niet wijzigen, maar u kunt wel uw bewegingsdoel wijzigen.".

Echter haal ik die trainingsring doorgaans met gemak zonder ook maar een fuck uit te voeren. Ik ben vanochtend opgestaan, ben naar Amsterdam gereden, heb de auto geparkeerd, fiets gepakt en 5 minuten naar mijn werk gefietst. Mijn traningsring staat inmiddels op 28/30 minuten.

En de bewegingsring daarentegen, die krijg ik echter alleen vol als ik daadwerkelijk iets van sport doe (rondje hardlopen, crossfitten, thuis wat oefeningen doen, voetbaltrainen etc.).

Het werkt dus eigenlijk een soort van andersom bij mij. De trainingsring krijg ik bij wijze van spreken al vol als ik de hele dag op de bank lig. Voor de bewegingsring (ingesteld op 700 cal.) moet ik echt iets van sport doen.

Iemand al een heldere verklaring hiervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@bram1984 Hier moet ik echt een activiteit starten om de minuten vol te krijgen.
Misschien kan je door bij privacy en dan herstel fitnes kalibratie gegevens te wissen dit verbeteren?
https://www.iculture.nl/t...eiten-nauwkeuriger-meten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:15
Zebesco030 schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:31:
Vraagje,

Ben van plan om een AW5 (RVS) aan te schaffen in Dubai. Kan ik hier nog problemen mee verwachten qua functionaliteiten van de AW5?
De Walkie Talkie-app ontbreekt op deze modellen i.v.m. lokale wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
dafmay schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:18:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar...
Ik snap sowieso niet waarom je het scherm van je watch altijd aan zou willen hebben. Als je er niet naar kijkt heeft dit toch geen zin? Een ander hoeft ook niet te kunnen zien welke gegevens er op mijn watch voor bij komen en het kost ook nog meet batterij.

Wanneer je dit niet zou kunnen uitschakelen zou het gewoon een downgrade zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Roos79 schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:49:
@bram1984 Hier moet ik echt een activiteit starten om de minuten vol te krijgen.
Misschien kan je door bij privacy en dan herstel fitnes kalibratie gegevens te wissen dit verbeteren?
https://www.iculture.nl/t...eiten-nauwkeuriger-meten/
Thanks, zal dat eens proberen.
Drial schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:56:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom je het scherm van je watch altijd aan zou willen hebben. Als je er niet naar kijkt heeft dit toch geen zin? Een ander hoeft ook niet te kunnen zien welke gegevens er op mijn watch voor bij komen en het kost ook nog meet batterij.

Wanneer je dit niet zou kunnen uitschakelen zou het gewoon een downgrade zijn.
Het is voor mij juist DE reden om mijn 4 te verkopen en een 5 te nemen. Er zijn dagelijks vele momenten dat ik even op mijn watch wil kijken terwijl ik mijn arm niet opgetild heb (op de fiets, tijdens het sporten/hardlopen, terwijl ik op kantoor aan het typen ben). Sowieso lijkt het me logisch om aan te nemen dat je notificaties alleen zichtbaar zijn als je watch de actieve watchface laat zien, net zoals het nu werkt. Dus ik begrijp niet wat je bedoelt met "Een ander hoeft ook niet te kunnen zien welke gegevens er op mijn watch voor bij komen". En ook al werkt het niet zo, dan nog: knappe jongen die op zo'n afstand zulke kleine lettertjes kan lezen. Batterijduur schijnt vergelijkbaar te zijn met de AW4 en ik heb 's avonds laat doorgaans nog meer dan 50% over, dus prima. Daarbij vind ik always-on ook gewoon mooier ogen. Nu is het net alsof je horloge uit staat. Het ziet er "dood" uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
@bram1984 voor mij is dat always on ook juist een reden om wel te up graden.
En zover ik lees @Drial is het geen zee van licht zoals bij optillen maar blijven een paar nits aan zodat je toch wat ziet op je scherm.
Vooral de tijd is zichtbaar de rest minder.
Want dat bij optillen heb ik dus uitstaan maar met sporten mis ik dat eigenlijk wel weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Roos79 op 16-09-2019 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-08 13:48
bram1984 schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:38:
Wellicht al een keer besproken, maar ik houd sinds enkele weken heel actief mijn activiteitsringen bij, maar het blijft allemaal redelijk vaag. Met name de trainings- en bewegingsring.

Over de trainingsring zegt Apple letterlijk "De trainingsring toont hoeveel minuten intense activiteit u tot nu toe achter de rug hebt. Bereik uw dagelijkse trainingsdoel door elke dag minstens 30 minuten te trainen. U kunt uw doel voor trainen niet wijzigen, maar u kunt wel uw bewegingsdoel wijzigen.".

Echter haal ik die trainingsring doorgaans met gemak zonder ook maar een fuck uit te voeren. Ik ben vanochtend opgestaan, ben naar Amsterdam gereden, heb de auto geparkeerd, fiets gepakt en 5 minuten naar mijn werk gefietst. Mijn traningsring staat inmiddels op 28/30 minuten.

En de bewegingsring daarentegen, die krijg ik echter alleen vol als ik daadwerkelijk iets van sport doe (rondje hardlopen, crossfitten, thuis wat oefeningen doen, voetbaltrainen etc.).

Het werkt dus eigenlijk een soort van andersom bij mij. De trainingsring krijg ik bij wijze van spreken al vol als ik de hele dag op de bank lig. Voor de bewegingsring (ingesteld op 700 cal.) moet ik echt iets van sport doen.

Iemand al een heldere verklaring hiervoor gevonden?
Mijn ervaring is dat de exercise ring vanzelf leert wat intense activiteit is. De eerste weken/maand maakte ik de ring met gemak vol door een stukje op mijn gemak te wandelen maar dat lukt nu echt niet meer.

Als het na een tijdje nog niet klopt kun je de calibration data een keer weggooien. Dat kan in de Watch app op je iPhone: Privacy > Reset Fitness Calibration Data. Zorg ook dat Fitness Tracking hier aan staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Ik zit even wat hands on filmpjes te kijken, blijkbaar, als je op je watch in een app zit, en het scherm gaat naar de 'always on' modus, dan wordt niet je watch face getoond, maar zie rechtsboven een digitale weergave van de tijd en is de rest van het scherm geblurred. Zie bv dit fimpje (moet je even iets doorkijken, tot na de calculator):

YouTube: Apple Watch Series 5 Ön İnceleme! - TÜRKİYE'DE İLK!

(blurring van het scherm zie je na 06:10)

Hier ze je het ook op de 2e van rechts:
YouTube: Hands On With The Apple Watch Series 5

[ Voor 16% gewijzigd door deBennie op 16-09-2019 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:47
Net serie 3 voor me vrouw besteld is prima voor haar.
Fit versa mooi verkocht wat een ondingen zijn dat zeg :P

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

bram1984 schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:38:
Als je groene ring te snel vol gaat dan zou dat eigenlijk betekenen dat je een slechte conditie hebt en je hartslag dus snel stijgt bij een loopje naar je auto etc. etc. Als je conditie niet slecht is, dan inderdaad even kalibreren.

Ik moest altijd op een behoorlijk tempo fietsen om trainingsminuten erbij te krijgen, en een flinke wandel van 3 kwartier in de lunchpauze gaf vaak 15-25 minuten trainingsminuten.
deBennie schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:22:
Ik zit even wat hands on filmpjes te kijken, blijkbaar, als je op je watch in een app zit, en het scherm gaat naar de 'always on' modus, dan wordt niet je watch face getoond, maar zie rechtsboven een digitale weergave van de tijd en is de rest van het scherm geblurred. Zie bv dit fimpje (moet je even iets doorkijken, tot na de calculator):

Dat is best lelijk eigenlijk :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 13:08

Wellicht dat dit scherm nog gevuld moet worden door de maker van de desbetreffende app? En dat Apple standaard blurred of iets dergelijks?

Mocht dat het niet zijn ziet het er inderdaad best lelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
The Inquisitor schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:16:
[...]

Als je groene ring te snel vol gaat dan zou dat eigenlijk betekenen dat je een slechte conditie hebt en je hartslag dus snel stijgt bij een loopje naar je auto etc. etc. Als je conditie niet slecht is, dan inderdaad even kalibreren.

Ik moest altijd op een behoorlijk tempo fietsen om trainingsminuten erbij te krijgen, en een flinke wandel van 3 kwartier in de lunchpauze gaf vaak 15-25 minuten trainingsminuten.

[...]
Ik acht mijn conditie gemiddeld of iets erboven. Ik probeer 3/4x per week crossfit te doen, dan nog een uurtje voetbaltraining (partijspel) en nog een keertje hardlopen met hier en daar thuis even wat activiteit als ik zin heb. Ben wel sinds een week of 2 weer begonnen met wat meer sporten, dus ren niet meer zo hard als een jaar geleden. Heb zojuist alles gekalibreerd/gereset, dus wellicht dat het nu wat beter klopt.
Dat is best lelijk eigenlijk :X
Is dit erg? Je drukt toch altijd op de crown als je klaar bent met een app? Ik doe dat wel althans. Als ik dat niet doe en ik til mijn pols op, dan kom ik gewoon weer in de app waar ik in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Tricto schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:18:

Mocht dat het niet zijn ziet het er inderdaad best lelijk uit.
True, maar mischien wel de beste keuze? Wat is het alternatief? Ik weet niet hoe lang een app op je watch 'actief' blijft, maar mij lijkt prio nr 1 bij een always on scherm het tonen van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36
Zou het een vorm van privacy voor jezelf kunnen zijn? Als je niet zelf naar je watch kijkt dat daarom geen andere informatie dan de tijd getoond wordt die andere mensen mogelijk wel kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79

Volgens mij is dat echt achtergrond van een openstaande app zie tweede filmpje daar is enkel de tweede watch zo en de rest normale wijzer platen enkel met zo min mogelijk kleur (nits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Roos79 schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:48:
[...]

Volgens mij is dat echt achtergrond van een openstaande app zie tweede filmpje daar is enkel de tweede watch zo en de rest normale wijzer platen enkel met zo min mogelijk kleur (nits)
De blurring lijkt me duidelijk de watch die met een openstaande app naar always on modus gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

bram1984 schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:23:
[...]

Is dit erg? Je drukt toch altijd op de crown als je klaar bent met een app? Ik doe dat wel althans. Als ik dat niet doe en ik til mijn pols op, dan kom ik gewoon weer in de app waar ik in zat.
Mwah, erg... Ik vind het lelijk, dat is wat anders. Als dit gebeurt bij een open app dan zou ik toch liever gewoon je watchface in AOD zien totdat je weer interactie met de watch hebt.

Ik meen dat ik ergens gelezen had, of op de keynote had gehoord, dat er wel een 'speciale' AOD was voor workout app (uiteraard voor de ingebouwde app) en je dan sowieso wat belangrijke metrics zou zien. Dat lijkt me dan wel weer mooi, zeker op de fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
The Inquisitor schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:05:
[...]

Mwah, erg... Ik vind het lelijk, dat is wat anders. Als dit gebeurt bij een open app dan zou ik toch liever gewoon je watchface in AOD zien totdat je weer interactie met de watch hebt.

Ik meen dat ik ergens gelezen had, of op de keynote had gehoord, dat er wel een 'speciale' AOD was voor workout app (uiteraard voor de ingebouwde app) en je dan sowieso wat belangrijke metrics zou zien. Dat lijkt me dan wel weer mooi, zeker op de fiets
Tja, nu gaat 'ie helemaal uit (het scherm). Ik vind het niet erg/lelijk. Ik druk toch altijd de app uit via de crown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
The Inquisitor schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:05:
[...]

Het 'speciale' aan de workout app is dat de seconden weggelaten worden en dat de animatie van het poppetje linksboven in de hoek minder snel loopt of zelfs stilstaat, zoals je hier kunt zien:
YouTube: Apple Watch 5: Hands-On With Always-On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

deBennie schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:08:
[...]

Het 'speciale' aan de workout app is dat de seconden weggelaten worden en dat de animatie van het poppetje linksboven in de hoek minder snel loopt of zelfs stilstaat, zoals je hier kunt zien:
Ah dat was het. Dat ziet er wel weer mooi uit. Thanks voor delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wromsi
deBennie schreef op maandag 16 september 2019 @ 16:08:
[...]

Dat is ergens ook wel logisch. De workout app telt de seconden tot op de microseconde, dat kan met een 1Hz refresh rate (1 frame per seconde) nooit netjes worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 20:02
Weet iemand als je een apple watch 3 lte koop in duitsland, je de esim met elke provider kan ? ( bijv t-mobile esim of een online esim provider. )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
AMD and INTEL schreef op maandag 16 september 2019 @ 20:38:
Weet iemand als je een apple watch 3 lte koop in duitsland, je de esim met elke provider kan ? ( bijv t-mobile esim of een online esim provider. )
Nee. T-Mobile ondersteunt dat nog niet.

Letterlijk de eerste hit met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Wally
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Coldbullet schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:55:
Ja klopt, ik zal de a watch 5 op het verlanglijstje zetten.. heb vorige week een nieuwe kamado gekocht dus moet weer even sparen🤪
Zelfs een kamado of 3 (joe's in mij geval :) ) is geen enkel excuus om niet de nieuwe AW te bestellen. Ik heb al wel mijn AW3 verkocht voor een net bedrag om het te financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Laatst online: 19-09 14:50
Shiny Disco schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:51:
Waarom krijgen de modellen vanaf de Series 3 volgende week al de update naar WatchOS 6 maar de Series 1 en Series 2 pas later dit jaar??
om hem met een "aangepaste" watchos 6 extra langzaam te maken denk ik, batterij is nu wel verouderd en rekeninghoudend met piekprestaties .... ach ja je kent die apple streekjes toch, ze willen je de beste ervaring geven ;) Maar uiteraard moeten er ook wat functies worden uitgesloopt omdat het niet "goed" werkt op de series 2. Kortom, om je te lokken naar de series 5 zodat je een complete watchos 6 krijgt met alle functionaliteiten en de perfecte gebruikservaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanillaPriest
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-09 17:56
Goedemiddag,

Even een vraag aan de Tweakerts die bij de bekende telecomproviders werken.
Gaan we al bijna ondersteuning voor de 4G versie krijgen in Nederland? Of blijft het bij esim voor de iPhone?

Ik heb wel ideeën waarom we nog niet enzo, maar ben inmiddels zelf al flink wat jaartjes niet meer werkzaam bij een provider om het laatste nieuws te kennen.

Alvast bedankt voor eventuele replys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:58
Wat is er technisch anders dan? Dat dat nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@danda Nee het geheugen van die oudere watches is veel kleiner dat zal in dit geval meespelen.
En langzamer er zijn er hier meerdere nog steeds blij met oudere watches die tot heden weinig verschil merkte of het nog prima vonden werken.
Ik vermoed dat ze een kleinere versie moeten maken de series 5 (series 4 16gb)heeft 32 gb waar de 1 en 2 dacht ik maar 6gb of8gb geheugen heeft
Dat maakt nogal verschil en zeker nu ook de app store op je pols open zoals ze dat zelf vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
jdiezrequejo schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:27:
[...]

Mooi gebruik van gemaakt. Bij mijn series 2 zat een scheur welke begonnen was in de hoek. Was niet heel groot maar toch vervelend. Ging er al niet meer mee zwemmen/douchen omdat ik bang was dat er dan water in zou komen.

Bij Amac geweest. Wisten nog niet van het programma af maar nadat ze het gelezen hadden kon ik hem zo inleveren. Wel een langere wachttijd dan normaal ivm vakantie werd er verteld.
Vandaag mijn Apple watch opgehaald...Ik kreeg vanuit Apple een nieuwe. Wat bleek nu! Mijn series 2 is omgeruild voor een series 3. Dus ik ben weer happy en kan weer even vooruit. 😬

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:12:
@danda Nee het geheugen van die oudere watches is veel kleiner dat zal in dit geval meespelen.
En langzamer er zijn er hier meerdere nog steeds blij met oudere watches die tot heden weinig verschil merkte of het nog prima vonden werken.
Ik vermoed dat ze een kleinere versie moeten maken de series 5 (series 4 16gb)heeft 32 gb waar de 1 en 2 dacht ik maar 6gb of8gb geheugen heeft
Dat maakt nogal verschil en zeker nu ook de app store op je pols open zoals ze dat zelf vermelden.
Ik denk dat je geheugen en opslag door elkaar haalt want het lijkt mij sterk dat ze 32 GB geheugen In een smartwatch stoppen en maar 6 GB in hun flagship smartphone.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

@Donstil Opslag is in dit geval ook geheugen hoor. :Y
De ware definitie zal ergens liggen bij non-volatile memory en volatile memory

Sorry, kon het niet laten... Only @ Tweakers... :+ O-)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@Donstil Opslag bedoel ik en dat zullen de meeste wel snappen?
En die updates zullen ook ergens geplaatst moeten worden en net als met bv een 16gb iPhone die men vol heeft staan kunnen er geen updates meer op en moet je eerst ruimte maken.
Ik weet wel dat ik met de series 2 veel sneller vol zat kwa opslag dan nu met de 4 (niet gek want ook dat was gewijzigd)
En als er dan een update is kan als er grotere updates zijn die update er niet op geplaatst worden.
Dan zal je eerst apps en foto’s moeten verwijderen voordat je de update erop kan zetten.
Dat stukje bedoel ik en verder zullen naast de capaciteit ook het geheugen anders zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Roos79 op 17-09-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ze nog nooit vol gehad die Apple watches eigenlijk. Wat gaat er dan op? Muziek oid want foto’s waren altijd gelimiteerd dacht ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 17-09-2019 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Ik ook niet alleen bij de 2 zag je dat als je bv foto’s aan had staan en wat muziek erop dat er nog maar 1 a 2 gb over was
En ik kan mij dus voorstellen dat dat nu met iOS 6 en dus de app store erop een probleem kan zijn voor de eerste versie watches.
Het is niet voor niks dat ze daar een andere versie voor maken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
is ziggo wifispot als wifi netwerk in te stellen op de apple watch? zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Van watch OS 6 want die komt pas later naar de series 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 11-09 06:42
danda schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 19:55:
is ziggo wifispot als wifi netwerk in te stellen op de apple watch? zo ja, hoe?
Dat kan inderdaad.
Op je Watch zoeken naar WiFi netwerken, Ziggo selecteren en je credentials invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

S2: 512 MB memory, 8 GB storage
S3: 768 MB of DRAM and 16 GB flash memory

Da's nogal een verschil.
Begrijp prima dat ze daarom eerst de S3 en hoger updaten, en daarna pas met een uitgeklede versie komen van watchOS 6 voor S2.
Wat @danda (trollend) probeert onder woorden te brengen is m.i. weinig samenhangend. Dat hele piekprestaties-verhaal was een PR clusterf*ck van jewelste. De daden van Apple op het gebied van support voor oudere (mobiele) hardware zijn ongeëvenaard door de concurrentie. De SiP's van de eerste generaties AW, tot en met de S2, zijn echt een stuk minder volwassen dan de S3 en nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
Tartarus schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:07:
[...]

Dag kan inderdaad.
Op je Watch zoeken naar WiFi netwerken, Ziggo selecteren en je credentials invoeren.
ik zie ziggo wel als netwerk op de watch, maar hij kan niet verbinden met die credentials, moet er niet een profiel worden geinstalleerd voordat dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
danda schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:09:
[...]

ik zie ziggo wel als netwerk op de watch, maar hij kan niet verbinden met die credentials, moet er niet een profiel worden geinstalleerd voordat dat werkt?
Niet dat ik me kan herinneren.
Ik weet wel dat de wifispot credentials anders zijn de dan inlog credentials voor ziggo web interface.
Weet je zeker dat je de goeie erbij pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 08:12

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Mad Wally schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:01:
[...]

Zelfs een kamado of 3 (joe's in mij geval :) ) is geen enkel excuus om niet de nieuwe AW te bestellen. Ik heb al wel mijn AW3 verkocht voor een net bedrag om het te financieren.
Nee geen joe heb een monolith gekocht de apple watch komt wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
danda schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 16:45:
[...]

om hem met een "aangepaste" watchos 6 extra langzaam te maken denk ik, batterij is nu wel verouderd en rekeninghoudend met piekprestaties .... ach ja je kent die apple streekjes toch, ze willen je de beste ervaring geven ;) Maar uiteraard moeten er ook wat functies worden uitgesloopt omdat het niet "goed" werkt op de series 2. Kortom, om je te lokken naar de series 5 zodat je een complete watchos 6 krijgt met alle functionaliteiten en de perfecte gebruikservaring :)
Ik heb voor mijn Stainless Steel Apple Watch Series 2 zo,n 400 euro betaald. Ik verwacht na 3 jaar nog steeds de volle gebruikerservaring te mogen hebben voor dit bedrag, Mijn Macbook Pro uit 2012 heeft zelfs nog een completere gebruikerservaring dan de veel nieuwere technische snufjes van mijn Apple Watch als Apple dit echt door gaat voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Shiny Disco schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:31:
[...]

Ik heb voor mijn Stainless Steel Apple Watch Series 2 zo,n 400 euro betaald. Ik verwacht na 3 jaar nog steeds de volle gebruikerservaring te mogen hebben voor dit bedrag, Mijn Macbook Pro uit 2012 heeft zelfs nog een completere gebruikerservaring dan de veel nieuwere technische snufjes van mijn Apple Watch als Apple dit echt door gaat voeren.
Hmm dit vind ik wel wat kort door de bocht. Je krijgt gewoon watchOS 6 op een 3 jaar oud horloge dus kan er minimaal 4 jaar van genieten van de nieuwste software, en wie weet volgend jaar ook nog watchOS 7. Geheel zoals je van Apple mag verwachten dus: flink langere service en updates dan je bij concurrenten krijgt.

Ik snap dat geklaag op Apple hier ook nooit zo goed bij de andere devices. Een 5 jaar oude iPhone 7 krijgt nog steeds de nieuwe iOS, bij Android is het meestal al na 2 jaar klaar (als je geluk hebt zelfs) en nóg zeuren mensen dat het typisch Apple is dat je niet alle features krijgt die nieuwe devices krijgen. Nogal wiedes anders hadden ze dat nieuwe device niet uit hoeven brengen!

En wie het dan zo belachelijk vindt kan toch gewoon naar Android overstappen, of Garmin in geval van smartwatches? Onee want die stoppen vaak al na 2 jaar met software updates en komen bij smartwatches vaak al niet eens verder dan 1.x updates... kortom gezeur om niks.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
DeNachtwacht schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:06:
[...]

Hmm dit vind ik wel wat kort door de bocht. Je krijgt gewoon watchOS 6 op een 3 jaar oud horloge dus kan er minimaal 4 jaar van genieten van de nieuwste software, en wie weet volgend jaar ook nog watchOS 7. Geheel zoals je van Apple mag verwachten dus: flink langere service en updates dan je bij concurrenten krijgt.

Ik snap dat geklaag op Apple hier ook nooit zo goed bij de andere devices. Een 5 jaar oude iPhone 7 krijgt nog steeds de nieuwe iOS, bij Android is het meestal al na 2 jaar klaar (als je geluk hebt zelfs) en nóg zeuren mensen dat het typisch Apple is dat je niet alle features krijgt die nieuwe devices krijgen. Nogal wiedes anders hadden ze dat nieuwe device niet uit hoeven brengen!

En wie het dan zo belachelijk vindt kan toch gewoon naar Android overstappen, of Garmin in geval van smartwatches? Onee want die stoppen vaak al na 2 jaar met software updates en komen bij smartwatches vaak al niet eens verder dan 1.x updates... kortom gezeur om niks.
iPhone 7 kwam uit in september 2016.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Shiny Disco schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 22:31:
[...]

Met die 400 Euro had je een goede deal voor een SS versie (daar betaal je ook voor tenslotte). Ik heb tot vorige week nog met veel plezier een series ‘0’ gebruikt (ook een SS met originele link bracelet) en sinds vorige week een series ‘4’. Ik merk een flink verschil maar als ik deze 4 nooit had gehad kon ik nog makkelijk een jaartje door met mijn 0.. Maar tja, zo’n deal van @Donstil kon ik niet aan me voorbij laten gaan d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Tartarus schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:07:
[...]

iPhone 7 kwam uit in september 2016.
Dat mag zo zijn: het punt staat.
De 5S, september 2013 draait nog uitstekend op iOS 12.4.1
Thing is: een product moet wel ietwat volwassen zijn voordat een fabrikant als Apple daaraan begint. Dat was met de eerste iPad's niet anders, daar vielen de eerste twee generaties ook betrekkelijk snel af. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel maar ik durf hem wel aan: de software support op Apple apparaten is met afstand de beste in zijn categorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Grin schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:38:
[...]

Dat mag zo zijn: het punt staat.
De 5S, september 2013 draait nog uitstekend op iOS 12.4.1
Thing is: een product moet wel ietwat volwassen zijn voordat een fabrikant als Apple daaraan begint. Dat was met de eerste iPad's niet anders, daar vielen de eerste twee generaties ook betrekkelijk snel af. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel maar ik durf hem wel aan: de software support op Apple apparaten is met afstand de beste in zijn categorie.
Met je punt ben ik ‘t gewoon eens, hoor.
Ik ben zelf een fervente Apple fanaat.
Ik heb zelf een iPhone 7 Plus nog steeds, dus vandaar dat die 5 jaar mij deed reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
Grin schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 20:07:
S2: 512 MB memory, 8 GB storage
S3: 768 MB of DRAM and 16 GB flash memory

Da's nogal een verschil.
Begrijp prima dat ze daarom eerst de S3 en hoger updaten, en daarna pas met een uitgeklede versie komen van watchOS 6 voor S2.
Wat @danda (trollend) probeert onder woorden te brengen is m.i. weinig samenhangend. Dat hele piekprestaties-verhaal was een PR clusterf*ck van jewelste. De daden van Apple op het gebied van support voor oudere (mobiele) hardware zijn ongeëvenaard door de concurrentie. De SiP's van de eerste generaties AW, tot en met de S2, zijn echt een stuk minder volwassen dan de S3 en nieuwer.
De 4g variant van de s2 had 16gb ipv 8 gb.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
rimave schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:44:
[...]

De 4g variant van de s2 had 16gb ipv 8 gb.
Series 3 heeft ook gewoon 8GB opslag. De 4G variant heeft er 16. Net zoals de series 2 dus.

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Misschien ben ik inmiddels aan de vorm gewend maar ik vind de design voortaan mooi...

Ik wacht even de reacties af met de nieuwe software icm AW3.
Zijn die positief, dan ga ik waarschijnlijk een AW3 halen om te ervaren of ik een smartwatch wel prettig vind.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben benieuwd of vanmiddag 12:00 het embargo eraf gaat zoals de afgelopen jaren.

• D-Ed
  • Niet online
Op mijn (als nieuw ingestelde) Apple Watch 4 krijg ik geen notificaties binnen van telegram/Whatsapp en kalender dingen.. Wel iMessage..

Bij alle 'vinkjes' staat alles hetzelfde dus daar kan het niet aan liggen.. Ik zit er aan te denken hem nog eens opnieuw te koppelen want ben alles langs gelopen en op andere fora zie ik alleen de tips die ik al afgewerkt heb.. Iemand anders nog suggesties?

Oja, ik draai iOS13 GM en WatchOs 6.. Misschien dat het daarmee te maken heeft? Dan wacht ik nog een paar dagen en probeer het na de echte releases nog eens.

• deBennie
Iemand een idee hoe lang het loskoppelen van een watch 4 duurt (voor verkoop) :)

• deBennie
Donstil schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:03:
Ik ben benieuwd of vanmiddag 12:00 het embargo eraf gaat zoals de afgelopen jaren.
Ik zie hier al 2 unboxing videos van de 5:
https://9to5mac.com/2019/09/17/apple-watch-series-5-videos/

• deBennie
En dan is de watch ready om te verkopen? (los van het verwijderen van je watch uit je apple account)

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
DeNachtwacht schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 23:06:
[...]

Ik krijg een uitgekleede WatchOS 6 versie op mijn series 2. De decibelmeter komt enkel naar de nieuwe versies, de nieuwe watchfaces zijn alleen ontwikkelt voor de nieuwe versies en ik moet nog maar zien of de Series 1 en de Series 2 een stand alone Appstore kunnen draaien. Wat blijft er dan nog over? Een bestaande watchface met een nieuw kleurtje? 8)7

Bovendien: Apple kan vast heel makkelijk doormiddel van een software update ook de oudere modellen voorzien van een allways on scherm. Daar heb je dat speciale scherm helemaal niet voor nodig die de Series 5 nu heeft want het always on kan je op de 5 makkelijk uitzetten doormiddel van een schuifje in de software.

Maar ik snap Apple wel, er moet iets zijn om de stap naar de 5 te maken

[ Voor 11% gewijzigd door Shiny Disco op 18-09-2019 11:00 ]

• D-Ed
  • Niet online
Shiny Disco schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:56:
[...]

Ik krijg een uitgekleede WatchOS 6 versie op mijn series 2. De decibelmeter komt enkel naar de nieuwe versies, de nieuwe watchfaces zijn alleen ontwikkelt voor de nieuwe versies en ik moet nog maar zien of de Series 1 en de Series 2 een stand alone Appstore kunnen draaien. Wat blijft er dan nog over? Een bestaande watchface met een nieuw kleurtje? 8)7
Een smartwatch die nog veel meer doet dan andere smartwatches doen/kunnen?

Mijn series 0 was ook niet meer de snelste/meest uitgebreide maar ik heb er toch alles mee kunnen doen waarvoor ik hem ooit kocht.. (en meer eigenlijk, ik gebruikte hem niet direct om via de Watch te reageren op appjes maar dat is me toch fijn _/-\o_ )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie

Bovendien: Apple kan vast heel makkelijk doormiddel van een software update ook de oudere modellen voorzien van een allways on scherm. Daar heb je dat speciale scherm helemaal niet voor nodig die de Series 5 nu heeft want het always on kan je op de 5 makkelijk uitzetten doormiddel van een schuifje in de software.
Dat is een aanname, toch?

• Balance
  • Laatst online: 18-09 18:23
Iets om rekening mee te houden is dat de Series 3 nog op een ARMv7 32-bits processor draait, en de Series 4 op een ARMv8 64-bits processor. Op een bepaald moment gaat Apple 32-bits ondersteuning laten vallen, en dan valt de Series 3 dus buiten de boot. Je zou het kunnen vergelijken met hoe de iPhone 5 en iPad 4 tot iOS 10 ondersteund werden, en de iPhone 5s en iPad Air tot iOS 12.

Aan de andere kant zijn de Series 1 en 2 ook gewoon naar watchOS 6 geupgrade, dus in ieder geval een update naar watchOS 7 zal er nog wel inzitten, en waarschijnlijk ook naar 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
En die van iJustine is OnLine al vinden de meeste haar niet leuk kwa review 😉
YouTube: Apple Watch Series 5 Unboxing and Review!

En dat always on scherm geblurred wat vele hier lelijk vonden is zo te zien om berichten af te schermen anders kan iedereen die door het always on zo mee lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door Roos79 op 18-09-2019 12:18 ]

deBennie schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:46:
[...]
En dan is de watch ready om te verkopen? (los van het verwijderen van je watch uit je apple account)
Yup, dan is hij gelijk van het account ook
[

Maar ik snap Apple wel, er moet iets zijn om de stap naar de 5 te maken
Always On via software kan niet op de oudere toestellen, daar is een aangepaste hardware voor nodig zoals in de S5.

[ Voor 61% gewijzigd door Donstil op 18-09-2019 12:53 ]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
Roos79 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:13:
En die van iJustine is OnLine al vinden de meeste haar niet leuk kwa review 😉
YouTube: Apple Watch Series 5 Unboxing and Review!

En dat always on scherm geblurred wat vele hier lelijk vonden is zo te zien om berichten af te schermen anders kan iedereen die door het always on zo mee lezen.
Bright en The Verge heeft ook al een review online staan.

Ik heb mijn watch laatst verkocht, maar het jeukt toch weer. Ik mis hem. :P
Toch zou ik dan voor de nu goedkopere 4 gaan en niet de vijf.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Roos79
@rimave de 4 zal je dat 2de hands of misschien via resellers nog kunnen krijgen maar niet via Apple zelf die verkoopt enkel nog de 3 en de 5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37

The Verge
Techcrunch
Bright
BuzzfeedNews
DaringFireball

En wederom een review roundup van 9to5Mac. :)

9to5Mac: Review Roundup

[ Voor 59% gewijzigd door Rivanov op 18-09-2019 13:08 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• deBennie

Hier nog een voorbeeld van iMore van het blurren ingeval je een app op de watch actief hebt:
YouTube: Apple Watch 5 Review: Finally the Best Watch. Period.

• dafmay
AOD is dus ook uit te schakelen...mooi dat we de optie hebben in ieder geval.

(ps ik laat 'm lekker aan...mooie feature!)

[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 18-09-2019 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
dafmay schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:43:
AOD is dus ook uit te schakelen...mooi dat we de optie hebben in ieder geval.

(ps ik laat 'm lekker aan...mooie feature!)
Is wel lekker voor in de nacht :)

©2004

• dafmay
harm12nl schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:00:
[...]

haha...ja. Maar ik vermoed dat dit samen zal werken met de Do Not Disturb feature...en dus AOD 's nachts automatisch uit zal gaan.

• Roos79
harm12nl schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:00:
[...]

In de nacht zien de sensors dat het donker is en zal de watch vanzelf meer dimmen vertelde een van de reviewers.

• pdavie2311
  • Laatst online: 19:09

pdavie2311

Live life to the fullest..

In de nacht gewoon raise to wake uitzetten...Doe ik nu ook al..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
pdavie2311 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:36:
Gewoon dnd & theater mode aan mag ik hopen? net zo makkelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
pdavie2311 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 15:36:
Echt? Dan moet je helemaal de settings in, toch? Daarnaast heb je kans dat je het display alsnog aanzet door het display per ongeluk aan te raken (heb ik in ieder geval een aantal keer gehad).
Ik zet gewoon de theatermodus 'snachts aan.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik zou graag een AppleWatch 5 kopen maar de batterijduur zit me niet helemaal lekker.

Ik wil de Watch vooral gebruiken voor de volgende zaken:
  • Als wekker met trilling zodat mijn vriendin er niet door gewekt wordt maar ik wel.
  • Als bediening voor volume Airpods tijdens bellen
  • Als hardloop tracker
Nu zie ik een probleem met de 18h battery life.
Stel ik ga om 23:00 slapen met het horloge om. Dan is het horloge leeg om 17:00, dan ben ik vaak nog niet eens terug van het werk. Ga je dan (2 uurtjes) opladen dan is het horloge weer leeg om 13:00 de volgende dag. Enfin, niet echt een lekker ritme om het horloge steeds op te moeten laden.

Hoe lukt het de ervaringsdeskundigen met watches om gecharged te blijven? Zie ik problemen die er niet zijn?

Of kan ik de battery life zodanig oprekken door allerlei functies uit te zetten (constante berichtgeving of hartslagmeting wanneer ik niet sport) zodat ik een hele dag eruit kan persen?

[ Voor 10% gewijzigd door SirLenncelot op 18-09-2019 16:51 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
SirLenncelot schreef op woensdag 18 september 2019 @ 16:50:
Ik zou graag een AppleWatch 5 kopen maar de batterijduur zit me niet helemaal lekker.

• Als wekker met trilling zodat mijn vriendin er niet door gewekt wordt maar ik wel.
  • Als hardloop tracker
Stel ik ga om 23:00 slapen met het horloge om. Dan is het horloge leeg om 17:00, dan ben ik vaak nog niet eens terug van het werk. Ga je dan (2 uurtjes) opladen dan is het horloge weer leeg om 13:00 de volgende dag. Enfin, niet echt een lekker ritme om het horloge steeds op te moeten laden.

Hoe lukt het de ervaringsdeskundigen met watches om gecharged te blijven? Zie ik problemen die er niet zijn?

Of kan ik de battery life zodanig oprekken door allerlei functies uit te zetten (constante berichtgeving of hartslagmeting wanneer ik niet sport) zodat ik een hele dag eruit kan persen?
Als je hem gewoon gebruikt dan redt je er prima 2 dagen mee.

Mijn ritme is als volgt:
- uurtje op de lader voor het slapen gaan. Dan eraf halen met 100%.
- de hele nacht omhouden en als wekker gebruiken.
- op een drukke dag gebruik ik de activiteiten app ruim 2 uur voor sportactiviteiten.
- ontvang gedurende de dag diverse meldingen die ik even snel bekijk.
- Rond 10 uur op de lader met nog ruim 50% over.

Het betreft een series 3. Dus maak je vooral geen zorgen om de batterijduur. :*)

[ Voor 26% gewijzigd door hk12nl op 18-09-2019 16:57 ]

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[...]
Een AW gaat makkelijk één dag, dus 24 uren, mee. Die 18 uren zijn mij altijd al een raadsel geweest, de AW3 en 4 gaan bij mij doorgaans 2 dagen mee. Bijvoorbeeld:

08:00 van de lader
18:00 sporten met GPS tracking, gem snelheid, hartslag, etc (Buiten fietsen/Wielrennen)
23:00 naar bed, hou de AW om
08:00 opstaan, 30-40% over.
Ergens in de middag opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wromsi

• Als hardloop tracker

Mijn series 3 gaat veel langer mee dan de beloofde 18 uur. Ik laad hem iedere ochtend op het werk op, meestal is hij de volgende ochtend 40/50%. Ik heb hartslagmeting, notificaties, etc. continue aan staan en sport bijna dagelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:47

TheVMaster

Moderator WOS
SirLenncelot schreef op Wednesday 18 September 2019 @ 16:50:

• Als hardloop tracker

Heb een Watch Series 4 en hij trekt met gemak 2 dagen. Moet zeggen dat ik niet echt actief sport, maar hij gaat ook gewoon mee naar bed en tracked de slaap met 3rd party app. Verder gewoon notificaties aanstaan en gebruik ik hem veel voor Apple Pay.

• Grin

Grin

Ride si sapis.

[Twitter: https://twitter.com/stroughtonsmith/status/1174376928758968320]
Apple loopt zover voor met de SiP's in de AW: ze slaan een jaartje over.
Wat een aanfluiting voor Qualcomm en consorten... :X

[ Voor 48% gewijzigd door Grin op 19-09-2019 11:55 ]

Pagina: 1 ... 95 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie