Bij is de Apple Watch series 5 na een halve dag al helemaal leeg. 12.00 uur 100%. 17.30 uur 10%. Heb er niks mee gedaan. Alleen wat meldingen binnen gekregen. Iemand enig idee?
Eerste/2e dag? Was bij mij ook. Vrijdag zaterdag en zondag was het huilen met die accuduur.ecm.smits schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:28:
Bij is de Apple Watch series 5 na een halve dag al helemaal leeg. 12.00 uur 100%. 17.30 uur 10%. Heb er niks mee gedaan. Alleen wat meldingen binnen gekregen. Iemand enig idee?
Vandaag 7 uur van de lader, nu nog 65%
Ter vergelijking; zaterdag 9 uur van de lader, rond 15 uur leeg.
Zou wel optimalisatie, kalibratie ofzo geweest zijn.
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Oké, bedankt voor jullie reacties. Ik ga het voorleggen aan de klantenservice van Coolblue. Ik baal op zo’n moment dat ik via internet heb gekocht en de dichtstbijzijnde fysieke locatie van hen op een uur rijden is... wordt vervolgd!meesje schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:55:
[...]
Als je echt nergens tegen aan gekomen bent, zeker aanspraak maken op garantie!
Ik heb zelf een AW4 en toch heel af toen eens een keertje ergens tegen aan gestoten, en tot heden geen enkele kras of beschadiging te vinden. Mijn ervaring is dat een AW best wel wat kan hebben. Het is wel zo dat waar mijn horloge tegenaan kwam vaak 'zachte' materiaal waren, b.v. hout, en niet steen.
Oké. Bedankt voor je reactie. Ik zal het even aanzienQempZoR schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:38:
[...]
Eerste/2e dag? Was bij mij ook. Vrijdag zaterdag en zondag was het huilen met die accuduur.
Vandaag 7 uur van de lader, nu nog 65%
Ter vergelijking; zaterdag 9 uur van de lader, rond 15 uur leeg.
Zou wel optimalisatie, kalibratie ofzo geweest zijn.
Ik schrok ook behoorlijk zaterdag. En de vrouw ook.ecm.smits schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:50:
[...]
Oké. Bedankt voor je reactie. Ik zal het even aanzien
Op aandringen van mij ein-de-lijk een iphone en een Watch.. is dit dr eerste ervaring
Ik had moeite met de verdediging.
Gelukkig gaat haar watch inmiddels ookal een stuk beter
Nu 12 uur van de lader en 36% verloren. Dus dat zijn zeer schappelijke waardes (voor mij, redelijk wat pushmeldingen binnen gehad vandaag)
Advies: wacht nog een dag of 2, en wat ik deed (of eigenlijk geen keus), een keer helemaal leeg laten lopen en weer opgeladen tot 100%
Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi
Vic83 schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:33:
[...]
Ziet er bekend uit! Heb ook de Series 5, en ook bij mij flikkert het scherm in de felle zon, met name bij tekst op een zwarte achtergrond.

ik heb deze WatchFace ingesteld, inderdaad best donker en een hoop tekst
BarryMel
Aankomende zaterdag gaan wij een dagje naar Den Haag, met name omdat daar een Apple Store zit. Wil dan graag de space grey Apple Watch Series 5 halen.
De reden dat ik echt naar de winkel wil is om hem te zien en te passen. Wordt mijn eerste Apple Watch en heb vrij dunne polsen, dus twijfel tussen 40 en 44mm. 44 lijkt me een stuk praktischer, 40 lijkt me mooier. Dus even testen.
Ook twijfel ik over het bandje. De rubberend bandjes vind ik niet persé heel mooi; leer lijkt me mooier. Die zijn daarentegen dan weer een stuk duurder..
Punten waar ik over twijfel:
- Maat AW (40 vs 44)
- Type en kleur bandje
- Standaard bandje nemen en een poosje later elders een bandje op de kop tikken, third party (en goedkoper?)
- Lichte angst voor krassen/butsen etc. Dus wel/geen screenprotector. Het voel in ieder geval onnatuurlijk op een horloge dus denk dat ik het niet wil. Zou alleen heel erg balen als er krassen op komen, vooral de eerste weken.
Daarnaast hoop ik natuurlijk op voorraad, want dat is blijkbaar ook maar de vraag. De leren third party bandjes die ik heb gezien waren trouwens ook allemaal wel prijzig, dus misschien maar net zo goed meteen een originele nemen.
Ben sowieso zeer benieuwd en hopelijk staat een 44mm mij goed ondanks mijn smalle polsen (170mm ofzo).
De reden dat ik echt naar de winkel wil is om hem te zien en te passen. Wordt mijn eerste Apple Watch en heb vrij dunne polsen, dus twijfel tussen 40 en 44mm. 44 lijkt me een stuk praktischer, 40 lijkt me mooier. Dus even testen.
Ook twijfel ik over het bandje. De rubberend bandjes vind ik niet persé heel mooi; leer lijkt me mooier. Die zijn daarentegen dan weer een stuk duurder..
- Maat AW (40 vs 44)
- Type en kleur bandje
- Standaard bandje nemen en een poosje later elders een bandje op de kop tikken, third party (en goedkoper?)
- Lichte angst voor krassen/butsen etc. Dus wel/geen screenprotector. Het voel in ieder geval onnatuurlijk op een horloge dus denk dat ik het niet wil. Zou alleen heel erg balen als er krassen op komen, vooral de eerste weken.
Daarnaast hoop ik natuurlijk op voorraad, want dat is blijkbaar ook maar de vraag. De leren third party bandjes die ik heb gezien waren trouwens ook allemaal wel prijzig, dus misschien maar net zo goed meteen een originele nemen.
Ben sowieso zeer benieuwd en hopelijk staat een 44mm mij goed ondanks mijn smalle polsen (170mm ofzo).
Ik heb ook dunne polsen maar ben blij dat ik de 44 mm heb genomen. Bandjes zijn inmiddels ook weer goedkoper geworden bij Apple. Uit ervaring kan ik ook zeggen dat ze veel langer goed blijven. En ja, eerste krasje is altijd vervelend. Maar goed dat zal toch gebeuren en ik stoor me daar ook niet aanremzor schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:58:
Aankomende zaterdag gaan wij een dagje naar Den Haag, met name omdat daar een Apple Store zit. Wil dan graag de space grey Apple Watch Series 5 halen.
- Maat AW (40 vs 4
- Type en kleur bandje
Bedankt @ecm.smits voor je reactie. Volgens mij kiezen vrijwel alle mannen voor de 44mm.
V.w.b. de krassen stoort het mij na een tijdje ook niet zo denk ik, tenzij het een grote kras is die echt in de weg zit. Maar dat verwacht ik niet. Wel kut voor de restwaarde lijkt me
V.w.b. de krassen stoort het mij na een tijdje ook niet zo denk ik, tenzij het een grote kras is die echt in de weg zit. Maar dat verwacht ik niet. Wel kut voor de restwaarde lijkt me
Ik bestel altijd een zooi bandjes bij onze chinese vriend Aliremzor schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:58:
- Maat AW (40 vs 44)
- Type en kleur bandje
Vooral de siliconen bandjes zie ik echt geen verschil..
Ik heb een 38 mm Watch gehad en nu een 42 mm. De 38 mm is wel echt heel klein vind ik(kleiner dan ik had verwacht) terwijl de 42 mm de eerste dagen dat je hem hebt een koelkast lijkt maar dat wend vanzelf. Als ik jou was zou ik lekker voor de 44 mm gaan, het zou zonde zijn als je er spijt van krijgt om niet voor de 44 te gaanremzor schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:58:
- Maat AW (40 vs 44)
- Type en kleur bandje
Ik zou ook voor de 44mm gaan. Heb denk ik ongeveer 180mm omtrek en nu een 42mm. Misstaat helemaal niet en kleiner lijkt mij ook niet mooi (deze mening komt mede tot stand door mijn eigen ervaring en de reacties hier nav een dezelfde vraag).remzor schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:58:
- Maat AW (40 vs 44)
- Type en kleur bandje
Qua bandjes zou ik zoveel mogelijk origineel doen. Ik heb ook een paar bandjes van Ome Ali en ze toch wel wat kwaliteitsverschil. Prima voor erbij maar als je van origineel en luxe houdt (en je kan het geld missen) dan zou ik zeker voor origineel gaan
Als je bang bent voor krassen zou ik Apple care nemen. Ik heb het nu ook en de eerste krasjes doen zeer maar zolang ze niet in het zicht zijn en diep valt het hartstikke mee en moet je hem vooral lekker gebruiken. Ik heb ook een paar (alleen in de zon zichtbare krasjes) en dat deed zeer maar je ontkomt er niet aan en als ze er eenmaal zitten valt het hartstikke mee en ben jij blijer met de functionaliteit dan dat je je ergert aan een par krasjes. En dat zegt iemand die erg kan ‘mieren’ om krasjes
[ Voor 11% gewijzigd door hk12nl op 23-09-2019 21:42 ]
©2004
Bedankt voor jullie reacties en tips!
Weet ook vrijwel zeker dat ik voor de 44mm ga, hoewel ik normaal gesproken meer van de iets subtielere en proportioneel beter passende watches ben.
Krassen laat ik wel op zijn beloop, ben redelijk zuinig dus geloof het wel..
Weet ook vrijwel zeker dat ik voor de 44mm ga, hoewel ik normaal gesproken meer van de iets subtielere en proportioneel beter passende watches ben.
Krassen laat ik wel op zijn beloop, ben redelijk zuinig dus geloof het wel..
Ik heb zelf ook een redelijk smalle pols, ben daarom juist voor de 40mm gegaan. De 44 werd echt te groot. Ben uiteindelijk erg blij met m’n keuze!
T is inderdaad heel erg persoonlijk. Ga even naar de winkel en pas ze allebei naast elkaar, kijk wat je het mooiste staat
T is inderdaad heel erg persoonlijk. Ga even naar de winkel en pas ze allebei naast elkaar, kijk wat je het mooiste staat
Ik heb ook een kleine, smalle pols, 170mm. Ik heb de 44mm genomen. Valt mij echt mee. Het is niet zo dat je de bandjes niet ziet als je van boven op kijkt.
Zojuist 6.1 Bèta geïnstalleerd. Jammer, de nieuwe wijzerplaten zijn weer verdwenen. Verder nog niet echt iets nieuws ontdekt.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Batterij gaat wel erg snel leeg, om 00:00 van de lader afgehaald (100%) en vanochtend 07:00 uur was de batterij nog 76%. Had m niet om en lag naast me op het nachtkastje..
Ook hier loopt de AW4 als een malle leeg. iOS 13.1 en watchOS 6.0. Ik heb dit eigenlijk sinds ik een iPhone 11 Pro Max heb. Hoe zit dat bij jullie?
Maar eens watchOS 6.1 installeren. Misschien dat het iets oplost.
Maar eens watchOS 6.1 installeren. Misschien dat het iets oplost.
Just in case.. Ik ben van plan een stainless steel series 4 (voor de looks, niet cellular ;P) op te pikken van Ebay (UK/DE). Ik neem er dat geen beperkingen zijn qua gebruik, in de zin van connectiviteit? Of misschien dingen die ik specifiek moet weten van de UK/DE modellen?
Ik heb een SSSB AW4 van Gravis.de uit Duitsland en ik heb geen problemen met connectiviteit of enig ander probleem. Als je wil kan je er ook gewoon AppleCare op afsluiten.Nidaltje schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:38:
Just in case.. Ik heb van plan een stainless steel series 4 (voor de looks, niet cellular ;P) op te pikken van Ebay (UK/DE). Ik neem er dat geen beperkingen zijn qua gebruik, in de zin van connectiviteit? Of misschien dingen die ik specifiek moet weten van de UK/DE modellen?
Trouwens, voor iedereen die bang is voor krasjes: haal een roestvrijstalen Apple Watch met saffierglas uit Duitsland. Helemaal fantastisch. Al een half jaar oud en nog steeds helemaal maagdelijk in orde. En met een schakelarmband. Oei, wat mooi!
Ook mijn Apple Watch Series 4 gaat veel sneller leeg na de installatie van WatchOS 6.
Ik heb nu de geluiddetectie-app uitgezet en het lijkt er op dat dit de boosdoener was voor het hogere batterijverbruik.
Wel jammer, want het is een erg handige feature.
Ik heb nu de geluiddetectie-app uitgezet en het lijkt er op dat dit de boosdoener was voor het hogere batterijverbruik.
Wel jammer, want het is een erg handige feature.
Mijn Series 4 ging sneller leeg. Intussen lijkt dat behoorlijk te zijn bijgetrokken en lijkt alles weer redelijk zoals vanouds, al hou ik nog een slag om de arm - misschien had ie vandaag en gister gewoon een goede dag.
Ik heb die decibelmeter als complicatie staan overigens.
Kan toeval zijn, ook de Watch kan een paar dagen van slag (ha.) zijn na een major OS update. Zal me niets verbazen als die natuurlijk wat stroom verbruikt, maar ook niet veel meer - immers pollt de Watch ook al voor Hey Siri en als je hem raised gaat ie ook meteen luisteren naar je steminput (direct naar Siri). Het aantal decibel op je scherm weergeven klinkt dan niet als iets dat extreem veel meer accu zou vereisen. Maarja, wie weet.
Hij lijkt overigens nog altijd wel iets meer batterij te verbruiken bij veel beweging. (Niet perse een work-out, daar vreet ie sowieso altijd meer accu.) Niet extreem veel, maar wel merkbaar ietsjes meer. Hij komt iig nog wel prima de dag door.
Het is in ieder geval niet zo super erg als tijdens de eerste beta's van iOS 13 dat ie na een halve dag de geest gaf
Hij lijkt overigens nog altijd wel iets meer batterij te verbruiken bij veel beweging. (Niet perse een work-out, daar vreet ie sowieso altijd meer accu.) Niet extreem veel, maar wel merkbaar ietsjes meer. Hij komt iig nog wel prima de dag door.
Het is in ieder geval niet zo super erg als tijdens de eerste beta's van iOS 13 dat ie na een halve dag de geest gaf
[ Voor 25% gewijzigd door WhatsappHack op 24-09-2019 00:05 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
@WhatsappHack Dat doet ‘ie hier dus wel. Om elf uur ‘s morgens van de lader en twaalf uur later is ‘ie schoon leeg. En dan heb ik niet eens een work-out gestart.
Dat is wel een erg forse drain ja. Ik zit op iOS 13.1 (Beta 4), misschien dat daarin iets gefixt is?Dennisweb schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 00:09:
@WhatsappHack Dat doet ‘ie hier dus wel. Om elf uur ‘s morgens van de lader en twaalf uur later is ‘ie schoon leeg. En dan heb ik niet eens een work-out gestart.
-edit- Oh zie net dat jij ook 13.1 draait. Geen idee dan. o0
Hij is hier nu een uur of 4 van de lader en is 10% kwijtgeraakt. Dat is redelijk in lijn met wat ie altijd deed, één tot anderhalve dag accuduur afhankelijk van activiteit die dag.
[ Voor 23% gewijzigd door WhatsappHack op 24-09-2019 00:14 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Het enige wat veranderd is, is dat ik de Watch opnieuw heb moeten installeren omdat ik mijn XS Max niet ontkoppeld had. Sinds ik de Pro Max heb, is de batterijduur om te janken op de Watch.WhatsappHack schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 00:12:
[...]
Dat is wel een erg forse drain ja. Ik zit op iOS 13.1 (Beta 4), misschien dat daarin iets gefixt is?
-edit- Oh zie net dat jij ook 13.1 draait. Geen idee dan. o0
Hij is hier nu een uur of 4 van de lader en is 10% kwijtgeraakt. Dat is redelijk in lijn met wat ie altijd deed, één tot anderhalve dag accuduur afhankelijk van activiteit die dag.
Ik houd de updates wel even in de gaten. Heb wel vaker een update gehad die de batterij leeg trok.
5% in 3,5 uur hier, AW5 op 6.1 beta.
Gisteren ging ie sneller leeg, maar had toen wel dat geluidmeetgebeuren aan staan.
Gisteren ging ie sneller leeg, maar had toen wel dat geluidmeetgebeuren aan staan.
Haters everywhere but I don’t really care
Kan je dat geluidsmetingen ding uitzetten dan?matthijst schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:34:
5% in 3,5 uur hier, AW5 op 6.1 beta.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Deze is dan alleen wel geldig in het land waar het model ook geleverd wordt. In Nederland kan je dus niet terecht met je 4G watch en Apple care. Dan moet je naar Duitsland.Dennisweb schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:41:
Ik heb een SSSB AW4 van Gravis.de uit Duitsland en ik heb geen problemen met connectiviteit of enig ander probleem. Als je wil kan je er ook gewoon AppleCare op afsluiten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Oh sorry, ging er vanuit dat hij uit stond als je hem niet als complication op je scherm hebt staan.DennusB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:50:
Kan je dat geluidsmetingen ding uitzetten dan?
Geen idee of dat helpt of dat het toeval is, dat ie nu op 86% zit. Gisteren ging t harder.
Kan ook beta 6.1 zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door matthijst op 24-09-2019 13:06 ]
Settings -> Noise -> Environmental Sound Measurements -> Measure Sounds -> OffDennusB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:50:
[...]
Kan je dat geluidsmetingen ding uitzetten dan?
Zijn er nog mensen die nog een originele Apple watch gebruiken? En wat is jullie ervaring? Is het nog een horloge dat anno 2019 nog mee kan?
De reden is dat ik nog lang niet zeker weet of ik een smartwatch wil hebben, maar nu zie ik de 1ste generatie rond de 50 euro tweedehands voorbij komen.
Dan is het wellicht leuk om eens uit te proberen.
De vraag is alleen, heeft het nog nut? Of is het echt te oud.
En wat voor generatie zou dan wel een leuke instapper zijn? 2, 3 of alleen maar 4 en 5?
De reden is dat ik nog lang niet zeker weet of ik een smartwatch wil hebben, maar nu zie ik de 1ste generatie rond de 50 euro tweedehands voorbij komen.
En wat voor generatie zou dan wel een leuke instapper zijn? 2, 3 of alleen maar 4 en 5?
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Wat is op dit moment een leuke prijs voor een Series 4, ik zie ergens een Series 4 44mm voor 349,- euro en dat lijkt mij een mooi prijsje.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Linkje of bedoel je tweedehands? Indien het tweede, ik heb een S4, 44M redelijk vaak voor rondom de 300 euro voorbij zien komen. Wel met gebruikerssporen.THE_BASE schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:42:
Wat is op dit moment een leuke prijs voor een Series 4, ik zie ergens een Series 4 44mm voor 349,- euro en dat lijkt mij een mooi prijsje.
[ Voor 17% gewijzigd door Nidaltje op 24-09-2019 13:54 ]
Ik heb zelf een Series 1 (dus niet de eerste Apple Watch) en ik moet zeggen dat hij nog prima meegaat. Ik heb hem nu zo'n 2,5 jaar dagelijks in gebruik en de batterij gaat met gemak een hele dag mee. Ik ben zelf wel aan het kijken voor een Series 5 omdat ik gewoon weer eens iets nieuws wil en ik graag de Always On functie wil hebben. Ik zou zeggen dat 50 Euro een no-brainer is, mocht een Apple Watch toch niets voor jou zijn dan kun je hem altijd weer (met winst) verkopen.MenN schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:35:
Zijn er nog mensen die nog een originele Apple watch gebruiken? En wat is jullie ervaring? Is het nog een horloge dat anno 2019 nog mee kan?
Dit zou ik lekker in een Apple Store proberen, kan je gelijk de Series 5 kopenMenN schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:35:
Ik zou nu toch minstens voor een 2 gaan, en enkel indien je echt dirty cheap klaar wil zijn een series 1. Iig geen “series 0”/first generation. Die is echt te oud, sloom en krijgt vziw ook geen updates meer.MenN schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:35:
Niet tweedehands, nieuw. Zie het overal voor minimaal 429,- en vind een S5 weinig toevoegen, dus leek me een goede deal.Nidaltje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:47:
[...]
Linkje of bedoel je tweedehands? Indien het tweede, ik heb een S4, 44M redelijk vaak voor rondom de 300 euro voorbij zien komen. Wel met gebruikerssporen.
Excuus, was zakelijk ingelogd, dus excl. btw.
[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 24-09-2019 14:17 ]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik was al fanatiek aan het GooglenTHE_BASE schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:12:
[...]
Niet tweedehands, nieuw. Zie het overal voor minimaal 429,- en vind een S5 weinig toevoegen, dus leek me een goede deal.
Excuus, was zakelijk ingelogd, dus excl. btw.
Ja, heel stom. Bij afrekenen ineens 429,-, dus toen ging het lampje branden.Nidaltje schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:21:
[...]
Ik was al fanatiek aan het Googlen. Nog even wachten denk ik tot november (Black Friday) voor de drop-price van de S4 in Nederland. USA Amazon, wordt het al voor 349 dollar aangeboden..
Ik heb nog een series 0 dagelijks in gebruik. Werkt nog redelijk, maar hij is traag en krijgt ook geen updates meer. Daarom ga ik binnenkort toch echt over op de series 5.MenN schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:35:
Meer mensen met een Milanese loop bandje hier die er mee zwemmen in het zwembad? Kan dat nou gewoon?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik vind de batterijduur van de Watch (S5) eigenlijk wel meevallen, 23 uur geleden heb ik hem van de lader geplukt en hij zit nu op 54% accu nog. Dat zou betekenen dat ik er 48 uur mee kan doen.. Dit is wel met twee keer Theatre mode aan (bioscoop + een nacht slaap) en zojuist heb ik de geluidsmetingen ook uitgezet. Always on en meldingen etc. staan gewoon aan, heb wel een redelijk donkere watchface.
Ja hoor dat kan gewoon. Ik deed het wel eens.DennusB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:45:
Meer mensen met een Milanese loop bandje hier die er mee zwemmen in het zwembad? Kan dat nou gewoon?
Alleen rubberen band blijft beter zitten.
Mijn Series 5 is ook eindelijk binnen, top apparaat!
Ben blij dat ik voor de 44mm ben gegaan. Ideaal zo’n groter scherm.
Ik heb een series “0” in gebruik. Prima voor notificaties. Apps zijn enorm traag en alleen maar leuk om af en toe te bekijken. Maar voor what’s app berichten, iMessages en sms lezen super handig. Ook inkomende telefoontjes zijn ideaal om op de watch te zien. Af en toe gebruik ik hem voor een fietstochtje en dat gaat ook prima.MenN schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:35:
Wie weet toch maar eens overstappen naar de “5” om ook met andere dingen aan de slag te kunnen.
Ik heb hem zelf voor het slapen gaan opgeladen, rond een uur of 1AM eraf gehaald en toen gaan slapen. Hij is nu op 50%. En dat was met sleep app actief.RBH schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:54:
Ik vind de batterijduur van de Watch (S5) eigenlijk wel meevallen, 23 uur geleden heb ik hem van de lader geplukt en hij zit nu op 54% accu nog. Dat zou betekenen dat ik er 48 uur mee kan doen.. Dit is wel met twee keer Theatre mode aan (bioscoop + een nacht slaap) en zojuist heb ik de geluidsmetingen ook uitgezet. Always on en meldingen etc. staan gewoon aan, heb wel een redelijk donkere watchface.
Welke apps zijn aanraders? Ben geïnteresseerd in sleeptrackers, maar ben benieuwd naar ervaringen ermee. Ook nog op zoek naar een app welke me informeert over voetbaluitslagen.
Met zoeken op Google word ik niet echt wijzer.
En is er een handigere manier om in de App Store iets te kunnen zoeken. Ik kan alleen maar dicteren via mijn watch. Voor zover mij bekend geen mogelijkheid om te tikken op bv mijn telefoon of te scribbelen.
En is er een handigere manier om in de App Store iets te kunnen zoeken. Ik kan alleen maar dicteren via mijn watch. Voor zover mij bekend geen mogelijkheid om te tikken op bv mijn telefoon of te scribbelen.
PSN id: GG--77
Ik heb Autosleep aangeschaft; maar gebruik het amper. Slapen met AW (of elk ander horloge) vind ik niet fijn en wat heb ik eraan om achteraf te weten dat ik een x aantal uren heb geslapen? Dat kan ik in de ochtend zelf ook wel berekenen...?GG---77 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:37:
Welke apps zijn aanraders? Ben geïnteresseerd in sleeptrackers, maar ben benieuwd naar ervaringen ermee. Ook nog op zoek naar een app welke me informeert over voetbaluitslagen.
Gekke HR drops bij de series 5 volgens deze reviewer
YouTube: Apple Watch Series 5 // Sports & Fitness First Run & Tests
YouTube: Apple Watch Series 5 // Sports & Fitness First Run & Tests
Jazeker; open je Apple Watch app op je iPhone, klik op de tab App Store, en kies dan onderaan voor 'ontdek Watch-apps'.GG---77 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:37:
...
Ik heb op mijn Apple Watch 4 watchOS 6.
Als ik op mijn scherm tik om de tijd te zien reageert het scherm niet meteen of het duurt een paar seconden. Meer mensen hier last van?
Als ik op mijn scherm tik om de tijd te zien reageert het scherm niet meteen of het duurt een paar seconden. Meer mensen hier last van?
Ja hier ook heel onhandig hopelijk gauw opgelost met een update.robert22nh schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:58:
Ik heb op mijn Apple Watch 4 watchOS 6.
Meer mensen die met series 3 watch OS6 icm iPhone 8 plus via de watch geen voice berichten kunnen versturen?
Dus via de reguliere apple berichten functie.
De microfoon logo is te zien maar is donker en onbruikbaar..
Dus via de reguliere apple berichten functie.
De microfoon logo is te zien maar is donker en onbruikbaar..
Ik merk dat mijn AW5 bij het trillen wat herrie maakt, een ratelend geluid. Dit was bij eerdere Apple Watches die ik heb gehad, niet zo. Is er ergens een functie in de instellingen o.i.d. die de trilmotor laat trillen zodat ik het goed kan beoordelen? Bv dat het niet een schakeltje in het horlogebandje is dat meetrilt. Want ik ben er nu wel klaar mee om mezelf mailtjes te sturen
M’n eerste Apple Watch. Ben er tot nu toe erg blij mee!

[ Voor 35% gewijzigd door Tricto op 24-09-2019 21:08 ]
Instellingen - horen en voelen.PhilipsFan schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:33:
Ik merk dat mijn AW5 bij het trillen wat herrie maakt, een ratelend geluid. Dit was bij eerdere Apple Watches die ik heb gehad, niet zo. Is er ergens een functie in de instellingen o.i.d. die de trilmotor laat trillen zodat ik het goed kan beoordelen? Bv dat het niet een schakeltje in het horlogebandje is dat meetrilt. Want ik ben er nu wel klaar mee om mezelf mailtjes te sturen
Dan ff switchen tussen prominent en normaal.
Is dat de Apple Watch 5? In welke uitvoering?Tricto schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:07:
M’n eerste Apple Watch. Ben er tot nu toe erg blij mee!
[Afbeelding: Apple Watch]
Die had ik al, maar dat werkt maar 1x per sessie? De eerste keer dat ik wisselde trilde hij inderdaad, maar als ik nu weer probeer te wisselen dan doet hij helemaal nike...matthijst schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:18:
[...]
Instellingen - horen en voelen.
Dan ff switchen tussen prominent en normaal.
Heb m op de lader liggen maar als ik (2 sec ertussen) switch tussen die twee dan trilt hij elke keer bij prominent.PhilipsFan schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:23:
[...]
Die had ik al, maar dat werkt maar 1x per sessie? De eerste keer dat ik wisselde trilde hij inderdaad, maar als ik nu weer probeer te wisselen dan doet hij helemaal nike...
Is de series 5 inderdaad. Space grey aluminium met een rvs Milanese bandje. Twijfelde over het kleurverschil maar daar zie je eigenlijk niks van.mr.JamesBond schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:19:
[...]
Is dat de Apple Watch 5? In welke uitvoering?
Zo raar,RoRoNL schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:54:
[...]
Jazeker; open je Apple Watch app op je iPhone, klik op de tab App Store, en kies dan onderaan voor 'ontdek Watch-apps'.
Ik kan alleen apps vinden via de AppStore op de AW. En ik zie ook in AppStore op mijn iPhone “geweldig op WatchOS” er staat bij mij toch echt geen ‘ontdek Watch-apps'.
Alles herstart heb zelfs de AW opnieuw gekoppeld. Helaas ook zonder resultaat. Zie ik iets over het hoofd? (icm iPhone 7 & iOS13)
Pas wel even op met het Milanese bandje en het scherm. Als het bandje bij het afdoen of opladen het scherm raakt, heb je kans op aanzienlijke schade aan het scherm. De roestvrijstalen versie met saffierglas kan er al niet tegen en de variant met IonX kan er al helemaal niet tegen.Tricto schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 22:35:
[...]
Is de series 5 inderdaad. Space grey aluminium met een rvs Milanese bandje. Twijfelde over het kleurverschil maar daar zie je eigenlijk niks van.
Ik heb een Watch met saffierglas en deze gecombineerd met de schakelarmband. Wel prijzig, maar erg mooi!
Verder: mijn battery drain is eindelijk opgelost. Ik heb gisteren watchOS 6.1 geïnstalleerd. Waar ik gisteren om 21:00 nog maar 10% overhad, heb ik nu om 23:40 nog 65% over! Echt een wereld van verschil!
Ik had zoals sommigen hier last van het uevel dat oa WhatsApp meldingen niet binnen kwam op Watch, heb niks gedaan. Telefoon (XR) geüpdated naar iOS 13.1 en ik krijg weer meldingen binnen
.
Begin dit jaar AutoSleep aangeschaft. Ik slaap iedere nacht met mijn Apple watch. En ik denk dat deze sleeptracker erg goed werkt! Ben er zeer tevreden mee.GG---77 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:37:
Welke apps zijn aanraders? Ben geïnteresseerd in sleeptrackers, maar ben benieuwd naar ervaringen ermee.
Hier nog een linkje naar wat verschillende sleeptrackers:
https://www.iculture.nl/gids/slaapanalyse-apple-watch/
Hier hetzelfde op een XS. Geen 'Ontdek Watch-apps'...GG---77 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:04:
[...]
Zo raar,
Ik kan alleen apps vinden via de AppStore op de AW. En ik zie ook in AppStore op mijn iPhone “geweldig op WatchOS” er staat bij mij toch echt geen ‘ontdek Watch-apps'.
Alles herstart heb zelfs de AW opnieuw gekoppeld. Helaas ook zonder resultaat. Zie ik iets over het hoofd? (icm iPhone 7 & iOS13)
Misschien iets off-topic maar gister de laatste beta geïnstalleerd (6.1 (17S5054e)) en nu mis ik weer Meridian watchface. Heb een 44mm S4.
Meer mensen die hem hadden en nu weer kwijt zijn?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Ja. Stond ook in de release notes.
Ik heb op mijn Apple Watch 4 watchOS 6 gezet en mis nu allerlei standaard complicaties zoals “weer”.
Bekende bug?
Bekende bug?
13.1 installeren was de truc voor mijFerret schreef op woensdag 25 september 2019 @ 05:47:
[...]
Hier hetzelfde op een XS. Geen 'Ontdek Watch-apps'...
Ja, had je kunnen weten. Sowieso is het draaien van WatchOS beta's een slecht idee als je geen dev bent. Zou dan ook nu het beta profiel verwijderen (heb ik ook gedaan).Toppe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 06:08:
Misschien iets off-topic maar gister de laatste beta geïnstalleerd (6.1 (17S5054e)) en nu mis ik weer Meridian watchface. Heb een 44mm S4.
PSN: Sluuz
Dat staat in de release notes. Best eerst even lezen voor je met betas begint te spelenToppe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 06:08:
Heb deze gisteren trouwens ook geïnstalleerd. In de hoop dat het batterijverbruik verbetert op de S5.
Haha, ik zie het nu ja. Hopelijk komt deze snel weer terug, is tot nu toe namelijk m'n favoriet. Heb nu weer infograph maar die is toch wat drukkdhoe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:25:
[...]
Dat staat in de release notes. Best eerst even lezen voor je met betas begint te spelen![]()
Heb deze gisteren trouwens ook geïnstalleerd. In de hoop dat het batterijverbruik verbetert op de S5.
Sinds de update van mijn S4 naar WatchOS6 merk ik dat ik slechts met moeite 2 dagen haal op een charge terwijl dat eerst bijna 3 dagen was.RBH schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:54:
Omdat ik begreep dat de Geluidsmeter nogal wat snoept heb ik die uitgezet maar dat maakt eigenlijk niet zo veel uit.
Hopelijk gaat Apple hier serieus naar kijken.
Ook hier met Series 3 mindere batterij op Watchos 6. Ging hiervoor makkelijk 2 dagen mee (om de nacht opladen).
Nu haal ik het net niet meer, en is hij de 2de dag in de avond al leeg.
Dat is irritant, want nu moet ik hem elke nacht opladen
[ Voor 14% gewijzigd door MP3-Junky op 25-09-2019 11:11 ]
Het welbekende Apple recept: Met mooie woorden en een hype wordt je lekker gemaakt om up te graden naar het nieuwste OS. Eenmaal daar kom je er achter dat je met een ouder model in de aap gelogeerd bent doordat de prestaties afnemen.MP3-Junky schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:09:
Ook hier met Series 3 mindere batterij op Watchos 6. Ging hiervoor makkelijk 2 dagen mee (om de nacht opladen).
Ik blijf lekker met mijn Watch series 2 op WatchOS 5 zitten. Ook al komt later dit jaar nog WatchOS 6 uit, mij zullen ze niet pakken. Waarom zou ik overstappen op een uitgekleede versie van een OS met meer dan de helft van de functies waar ik geen gebruik van kan maken. Apple had ook gewoon de trouwe aanhang van de eerste modellen alle functies moeten geven. Maak een aangepaste versie van de nieuwe faces voor het scherm van de series 1, 2 en 3.. zo heel veel moeite zal dat toch niet kosten?
Nou nou dat is wel heel zwart wit aan de hand van een aantal reacties hier op het forumShiny Disco schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:25:
[...]
Het welbekende Apple recept: Met mooie woorden en een hype wordt je lekker gemaakt om up te graden naar het nieuwste OS. Eenmaal daar kom je er achter dat je met een ouder model in de aap gelogeerd bent doordat de prestaties afnemen.
Ik blijf lekker met mijn Watch series 2 op WatchOS 5 zitten. Ook al komt later dit jaar nog WatchOS 6 uit, mij zullen ze niet pakken. Waarom zou ik overstappen op een uitgekleede versie van een OS met meer dan de helft van de functies waar ik geen gebruik van kan maken. Apple had ook gewoon de trouwe aanhang van de eerste modellen alle functies moeten geven. Maak een aangepaste versie van de nieuwe faces voor het scherm van de series 1, 2 en 3.. zo heel veel moeite zal dat toch niet kosten?
Ik heb zelf een series 3 met watchOs 6 en deze heeft zelfs een iets betere batterijduur gekregen. Natuurlijk erg vervelend voor de mensen met de batterij problemen maar dat lijkt bij elke update wel het geval en het is van meer factoren afhankelijk dan alleen van Apple. Lastig en vervelend dat is het zeker!
©2004
Juist. Ik draai sinds jaar en dag betas op mijn Watch en eindig na 24 uur, inclusief intensief gebruik, gewoon met 30-40% op de teller. Met enkele bèta’s was dit iets lager, maar dan nog, van een complottheorie is er zeer zeker geen sprake van.harm12nl schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:38:
[...]
Nou nou dat is wel heel zwart wit aan de hand van een aantal reacties hier op het forum![]()
Ik heb zelf een series 3 met watchOs 6 en deze heeft zelfs een iets betere batterijduur gekregen. Natuurlijk erg vervelend voor de mensen met de batterij problemen maar dat lijkt bij elke update wel het geval en het is van meer factoren afhankelijk dan alleen van Apple. Lastig en vervelend dat is het zeker!
Negatieveling hier gaat het nu met 13.1 en os6 en aw4 en nu 2uur gebruik 13.45 stand-by en nog 70% terwijl ik gisteren toen al op 55%zat.Shiny Disco schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:25:
[...]
Het welbekende Apple recept: Met mooie woorden en een hype wordt je lekker gemaakt om up te graden naar het nieuwste OS. Eenmaal daar kom je er achter dat je met een ouder model in de aap gelogeerd bent doordat de prestaties afnemen.
Het verbetert dus wel met de dagen en ik doe hem bijna elke avond even aan de lader kleine moeite.
Batterijduur is wat mij betreft prima op de AW5, maandagavond om 11u aan de lader. Gisteren heel de dag gedragen en ook in de nacht met sleep app. Vanochtend om 8u was de batterij op 10% en toen pas aan de lader.
Batterijverbruik op mijn nieuwe AW5. Gisteren 19:45 op 100%. Daarna continue gedragen, ook gedurende de nacht waarbij sleep tracking (Autosleep) actief. Nu om 12:45 staat de batterij op 60%. Prima wat mij betreft. Icm XS op 13.1.
Btw Noise optie is gedeactivererd.
Btw Noise optie is gedeactivererd.
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 25-09-2019 15:06 ]
AW3 met WatchOS 6: gisteren om 7u00 van de lader, gans de dag gedragen, ermee geslapen (tracking via AutoSleep), momenteel 45% om 13u00 (32u later dus). Geen activiteit gestart ondertussen.
Mijn Watch 5 vanmorgen van de lader gehaald, heeft er heel de nacht in gezeten. Nu inmiddels al 12% (staat tie al een tijdje op, ik geloof twee uur geleden op 17%). Nu dacht ik van, oh, ik zal wel iets verkeerds hebben gedaan. Maar mijn collega blijkt exact hetzelfde te hebben. Hij heeft hem al echter een paar nachten opgeladen met succes....
Anderen die dit hebben?
Anderen die dit hebben?
Vanochtend van lader gehaald en ongeveer een goed half uur hard gelopen met de Watch..Staat nu op 66%...Lijkt me goed...
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Waar hebben jullie je Apple Watch 5 aangeschaft en wat was de levertijd? Op de Apple site staat vandaag besteld 3/4 oktober in huis.
Ik heb hem zelf bij aMac besteld afgelopen donderdagavond, vrijdag lunchtijd is huis. Bij Apple zelf was het toen, afhankelijk van het model, een stuk langerHugo! schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:47:
Waar hebben jullie je Apple Watch 5 aangeschaft en wat was de levertijd? Op de Apple site staat vandaag besteld 3/4 oktober in huis.
Ik heb hem gehaald in Oberhausen 44 mm Roestvrij stale versie.. Gewoon op voorraad .Hugo! schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:47:
Hoezo? Heb echt nul problemen gehad met de beta...Sluuz schreef op woensdag 25 september 2019 @ 08:06:
[...]
Ja, had je kunnen weten. Sowieso is het draaien van WatchOS beta's een slecht idee als je geen dev bent. Zou dan ook nu het beta profiel verwijderen (heb ik ook gedaan).
Dat weet je van tevoren natuurlijk niet. Ik ben developer maar ook ik ga nooit een beta installeren op een device dat ik niet specifiek aan bèta’s toewijs. Ik begrijp ook niet waarom mensen zo graag bèta’s installeren op hun zogenaamde daily drivers.Toppe schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:06:
[...]
Hoezo? Heb echt nul problemen gehad met de beta...
ingen vill veta var du köpt din tröja
Omdat ik best bereid met een risico te nemen en de eventuele consequenties daarvan accepteer.gday schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:24:
[...]
Dat weet je van tevoren natuurlijk niet. Ik ben developer maar ook ik ga nooit een beta installeren op een device dat ik niet specifiek aan bèta’s toewijs. Ik begrijp ook niet waarom mensen zo graag bèta’s installeren op hun zogenaamde daily drivers.
En ondanks dat ik geen devver ben stuur ik wel de nodige feedback in, in probeer dus wel echt mijn steentje bij te dragen
Zelfde; ik installeer altijd alle beta's op m'n iPad, iPhone en Watch.
Wat kan er gebeuren? In het ergste geval ga je een keer terug naar een vorige versie.
Maar 't is lang geleden dat dat nodig was.
Wat kan er gebeuren? In het ergste geval ga je een keer terug naar een vorige versie.
Maar 't is lang geleden dat dat nodig was.
Terug kan juist niet met de Apple watch wat het een stuk uitdagender maakt beta’s te draaien van watchOS
Soms neem je te weinig risicoDonstil schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:45:
Terug kan juist niet met de Apple watch wat het een stuk uitdagender maakt beta’s te draaien van watchOS
Nee klopt, maar watch maak ik me al helemaal niet druk om.Donstil schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:45:
Accu gaat snel leeg of je mist notificaties oid
2 weken wachten en er is een volgende beta.
Gisteren watchOS 6.1 beta geïnstalleerd op mijn S5 en ik moet zeggen dat dit positief is voor het batterijverbruik.
Met watchOS 6.0 had ik na 12u dragen nog ong 50% over. Met 6.1 is dit nog 60%.
watchOS 6 gaf laatste dagen steeds een gebruik aan van 5u. Ik vond dit hoog, want had niets speciaal gedaan met de watch, ook geen workouts. Met 6.1 geeft deze een gebruik aan van ong 3u en daarin zit ook een workout van 40min.
Met watchOS 6.0 had ik na 12u dragen nog ong 50% over. Met 6.1 is dit nog 60%.
watchOS 6 gaf laatste dagen steeds een gebruik aan van 5u. Ik vond dit hoog, want had niets speciaal gedaan met de watch, ook geen workouts. Met 6.1 geeft deze een gebruik aan van ong 3u en daarin zit ook een workout van 40min.
Zal Apple Watch Series 4 er snel uit gaan of zal hij nog wat voordeliger worden. Met ING is het nu te koop (44mm) voor 407,55 euro en dat is de laagste prijs momenteel.
Echter denk ik zelf dat dit nog wat voordeliger kan. Niemand kan ik een glazen bol kijken, waar wat verwachten jullie?
Echter denk ik zelf dat dit nog wat voordeliger kan. Niemand kan ik een glazen bol kijken, waar wat verwachten jullie?
Oké mijn excuus, dan heb ik niet goed gelezen vrees ik. Kan het met Apple Music wel dan? Ik wil binnenkort ook overstappen van een S1 naar S5 en dan stap ik gelijk van Spotify over naar Apple music als het daar wel kan.shyheim schreef op maandag 23 september 2019 @ 07:53:
[...]
Geen idee waar die info vandaan komt, maar ze klopt alleszins niet. Spotify-app op de Apple Watch is gewoon een afstandsbediening om de muziek via je iPhone te besturen, meer niet.
Zal ook wel een oude bron zijn, vermoed ik. Tot en met WatchOS 4 was het namelijk idd zo dat je maar 2Gb muziek kon opslaan (geheugen was ook maar 8Gb dus was daarop capped).
Ik denk van wel. De huidige prijs ligt momenteel zo dicht bij de S5, dat niemand de S4 nieuw uit de winkel/webshop koopt. De voorraad van de S4 moet eruit, dus ik denk dat er snel een drop-price gaat komen.THE_BASE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:59:
Zal Apple Watch Series 4 er snel uit gaan of zal hij nog wat voordeliger worden. Met ING is het nu te koop (44mm) voor 407,55 euro en dat is de laagste prijs momenteel.
In welke stand zet je snachts eigenlijk het beste de AW5 als je een sleeptracker wilt gaan gebruiken? “Theater” voor dimmen van het scherm? En die water vergrendeling ivm aanraking?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie