Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

Grin

Ride si sapis.

Scrtz schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:50:
[...]

44mm heb ik ook ja en mijn polsen zijn miss nog iets kleiner dan die van jou Grin. Maar goed te doen inderdaad. 40mm heeft mijn vriendin maar vind ik echt veel te klein voor een man. Beetje wat groter horloge/watch is ook wel de trend sinds jaren bij heren :9
Een man met kleinere polsen dan ik? :)
Die van mij zijn net iets meer dan 16CM, dat zit echt op het randje voor de 44.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Wees niet bang ik heb de 40mm en ken wel meer mannen die daarvoor gaan. Het is echt puur smaak en heeft idd natuurlijk ook wel met de dikte van de pols te maken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
mike30 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:23:
Ik heb een series 3 gehad maar heb hem weggedaan ivm dat ik hem niet mocht dragen op werk ivm cleanroom dus zoveel droeg ik hem niet. En hij kraste nogal snel en veel. Nu val ik sinds een maand geleden bij de gelukkige 2 % onder de 65 jaar met atriumfebrilleren en ivm de valdetectie lijkt een series 4 me dan wel een goede keus. Ook ivm de ECG functie. Is de coating nog zo slecht of moet ik gewoon weer net als bij de series 3 een gigantisch hoesje en een screenprotector erop gaan dragen?
Nou heb m'n antwoord al bijna binnen zie ik met de reactie die gepost is tijdens het typen van m'n eigen post.
S4 maar geen last van. En een hoesje/om je watch ziet er imo echt niet uit, vind het bij een smartphone al lelijk en goedkoop uitzien laat staan bij iets dat onder andere bedoeld is als sierraad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
matthijst schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:22:
Heb het idee dat de coating van de 44mm Gen4 eraf slijt?
Meer mensen hier last van? Je ziet het niet de hele tijd, maar afhankelijk van hoe het licht erop valt.
Voornamelijk goed te zien met zwart scherm: midden van het scherm is helemaal glad, maar rondom zit een matte laag.

Niet mijn foto, en wat minder opvallend bij mij, maar dit idee:
[Afbeelding]
Nee, geen last van en ik heb hem sinds december 2018.

Met mijn vorige series 0 had ik dat wel, maar die maakte ik wel eens schoon met zeep, dus ik denk dat dat de boosdoener is geweest.

Deze doe ik altijd af met bijvoorbeeld afwassen en schoonmaken.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grin
  • Laatst online: 22:23

Grin

Ride si sapis.

@matthijst Doe alles met mijn series 4 44mm, heb hem sinds dag 1, spaar hem nergens (douche, zee, etc). Geen last van slijtende coatings of wat dan ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Grin op 25-07-2019 18:26 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:06
Zaterdag bij Apple langs ermee. Heb ook een series 0 die het niet heeft en een series 3 waar ook niks aan te zien is.
Maak hem ‘nooit’ schoon, en douche/zwem er niet mee. Misschien productiefoutje ofzo.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:00
Series 0 is spatwater dicht waar een series 3 water resistant is tot 50mtr.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen hier last van? Je ziet het niet de hele tijd, maar afhankelijk van hoe het licht erop valt.
Voornamelijk goed te zien met zwart scherm: midden van het scherm is helemaal glad, maar rondom zit een matte laag.

[Afbeelding]
Ja dat heb ik ook op m’n series 4!! Ben benieuwd of Apple er iets aan doet.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:00

[Afbeelding]
Hier heb ik ook last van met mijn S3. Dit komt waarschijnlijk omdat je watch, net zo als de mijne, met ontvetter in aanraking is geweest. Denk aan afwasmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Was nooit af :)
Heb horloge thuis nooit om eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Hier ook geen last van met een S3, wel wat kleine krasjes aan de bovenkant van het glas. Heb screenprotectors thuis liggen van Screenknight.com die er prima omheen passen en niet opvallen als je ze erop hebt zitten, maar nadat ik de laatste eraf heb gehaald vergeten een nieuwe op te plakken.

Wat betreft aankoop zou ik nu (indien er geen goede aanbieding voor een S4 is) overigens wachten of er wellicht een series 5 aangekondigd wordt in september. Dan wordt de S4 sowieso goedkoper of kun je meteen de beste versie aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redmonkey92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 19:39
Kluutmaran schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:50:
Hier ook geen last van met een S3, wel wat kleine krasjes aan de bovenkant van het glas. Heb screenprotectors thuis liggen van Screenknight.com die er prima omheen passen en niet opvallen als je ze erop hebt zitten, maar nadat ik de laatste eraf heb gehaald vergeten een nieuwe op te plakken.

Wat betreft aankoop zou ik nu (indien er geen goede aanbieding voor een S4 is) overigens wachten of er wellicht een series 5 aangekondigd wordt in september. Dan wordt de S4 sowieso goedkoper of kun je meteen de beste versie aanschaffen.
Wat versta je onder een goede aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Kluutmaran schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:50:
Reken er maar niet op dat er dit jaar een s5 komt :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Nick25 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:44:
[...]

Reken er maar niet op dat er dit jaar een s5 komt :)
Waar baseer je dat nou weer op? Logischerwijs komt er gewoon wel weer een nieuwe Apple Watch S5.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Tomba schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:42:
[...]

Waar baseer je dat nou weer op? Logischerwijs komt er gewoon wel weer een nieuwe Apple Watch S5.
Ik verwacht ook geen S5 dit jaar. Is al eerder hele discussie hier in het topic over geweest, die ga ik niet over doen.

Maar het aantal geruchten over een s5 is op 1 hand te tellen en bovendien zijn alle nieuwe Watch faces in watchOS 6 al beschikbaar voor de S4 in de beta.
The company has been focusing on a lot of other things and one of the leaks suggest they will not release the Apple Watch Series 5 until 2020, which suggests that buyers cannot expect any major breakthroughs in their other products at least for another year.
Het is gewoon afwachten tot september 2019 maar het zou mij niet verbazen als er inderdaad geen nieuwe Apple Watch komt dit jaar. En zoals ik al zei ga ik die discussie hier over niet opnieuw voeren, zoek mijn oude posts in dit topic er dan maar over op ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 15:43
DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:56:
[...]
Ik verwacht ook geen S5 dit jaar. Is al eerder hele discussie hier in het topic over geweest, die ga ik niet over doen.

Maar het aantal geruchten over een s5 is op 1 hand te tellen en bovendien zijn alle nieuwe Watch faces in watchOS 6 al beschikbaar voor de S4 in de beta.

[...]

Het is gewoon afwachten tot september 2019 maar het zou mij niet verbazen als er inderdaad geen nieuwe Apple Watch komt dit jaar. En zoals ik al zei ga ik die discussie hier over niet opnieuw voeren, zoek mijn oude posts in dit topic er dan maar over op ;)
Als je die discussie niet opnieuw wil voeren, moet je niet weer met het argument aankomen dat alle watchfaces in de beta op de S4 werken. Dat is namelijk geen indicatie, want in de beta voor WatchOS5 zaten de infograph & infograph modular faces niet. Die kwamen pas erna toen S4 werd aangekondigd.

Verder heb je gelijk dat er opmerkelijk weinig geruchten/leaks zijn over een eventuele S5.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:12
Sluuz schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:08:
[...]

Als je die discussie niet opnieuw wil voeren, moet je niet weer met het argument aankomen dat alle watchfaces in de beta op de S4 werken. Dat is namelijk geen indicatie, want in de beta voor WatchOS5 zaten de infograph & infograph modular faces niet. Die kwamen pas erna toen S4 werd aangekondigd.

Verder heb je gelijk dat er opmerkelijk weinig geruchten/leaks zijn over een eventuele S5.
@DeNachtwacht Mijn gevoel zegt ook dat er geen echte nieuwe gaat komen. Wellicht een ander kleurtje of ander materiaal. Zo drie maanden van te voren, zijn er vrijwel geen(?) geruchten. Of ze weten het dit keer heel goed verborgen te houden. Elk jaar een nieuwe watch uitbrengen, zou ik ook best te veel van het goede vinden. Een nieuwe versie moet echt iets nieuws bevatten (bloeddruk, glucose, etc.).
@Sluuz heeft wel gelijk. Als je de discussie niet weer wil voeren, moet je niet met argumenten aankomen. Dat van die watch faces vind ik trouwens geen sterk argument.

Ach, ipv een nieuwe apple watch doe dan maar een nieuwe HomePod. :)

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 26-07-2019 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

DeNachtwacht schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:56:
[...]

[...]

Das al een stuk minder stellig :) zelfs de pagina die je linked heeft t over ‘might’. Het zou mij wel verbazen als er geen nieuwe watch komt dit jaar, zeker omdat het gewoon een traditie is. Gebrek aan innovatie heeft Apple ook nog nooit tegen gehouden als t aankomt op iPhone releases :p
Ik wacht rustig af tot september en koop dan de Series 5 (wordt mijn eerste Apple Watch), zou t zonde vinden om nu een versie te kopen die over een maandje of 2 ‘achterhaald’ is.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Redmonkey92 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:19:
[...]

Wat versta je onder een goede aanbieding?
Een prijs richting de 350 euro zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc36
  • Laatst online: 18-05-2024
Mijn Apple Watch 4 space grey, aluminium, doet sinds enige tijd raar. Tenminste raar, hij geeft aan dat ik veel, heel veel, meer trappen heb gelopen dan ik werkelijk doe.
Als ik op mijn werk van mijn werkplek naar de koffieautomaat loop dan telt hij b.v. al 6 tot 8 trappen, terwijl ik op dezelfde etage blijf. Ik loop zo'n 20 trappen per dag, maar vaak geeft mijn Watch ergens richting de 200 trappen of zelfs uitschieters naar 280 trappen per dag aan.

Ik heb de meest recente WatchOS erop, dit maakt geen verschil met de voorgaande. Heb m'n Watch al hersteld naar fabrieksinstellingen, ook geen resultaat.

Iemand hier die met tips of wijze raad? Of wordt het een tripje richting Apple Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:17
Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/Ts5xUpJX5lEirCyU.medium

Rechts in het slot voor het bandje zit het gaatje voor de barometrische hoogtemeter, misschien zit er vuil in zodat ie niet goed meer meet?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48387106526_d4ea11ef67_z.jpg

Net de bij Apple geweest, krijg een nieuwe. In Oberhausen zeiden ze dat hij gerepareerd zou worden (ook best), maar telefonische support in NL zei dat hij zou worden omgeruild. Hij dacht dat het een bepaalde serie was die hier last van had (kon niet zien wat het was, maar gaf aan dat hij hem om mocht ruilen).

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 27-07-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc36
Tinusvolkel schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:56:
[Afbeelding]

Rechts in het slot voor het bandje zit het gaatje voor de barometrische hoogtemeter, misschien zit er vuil in zodat ie niet goed meer meet?
Bedankt voor de tip! :) Maar helaas, heb het gaatje schoongemaakt. Vandaag 2 trappen van 5 treden gelopen en de trappenteller staat op 26. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
marc36 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 18:52:
[...]

Bedankt voor de tip! :) Maar helaas, heb het gaatje schoongemaakt. Vandaag 2 trappen van 5 treden gelopen en de trappenteller staat op 26. :?
het is flauw maar bij heel veel problemen wil het ontkoppelen van de Watch en opnieuw koppelen + instellen als nieuwe Watch vaak helpen.

Ben heel benieuwd of dat hierbij ook op gaat, maar wie weet...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc36
DeNachtwacht schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 19:23:
[...]
het is flauw maar bij heel veel problemen wil het ontkoppelen van de Watch en opnieuw koppelen + instellen als nieuwe Watch vaak helpen.

Ben heel benieuwd of dat hierbij ook op gaat, maar wie weet...
Thnx! Heb ik reeds 2x gedaan, helaas zonder resultaat. Heb hem nu net nog een keer ontkoppeld en gereset, zonder reservekopie terug te zetten. Ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door marc36 op 27-07-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:33
Hoe snel is apple pay en watch? Ik heb een ing rekening geopend hiervoor. Kan je gewoon instant je watch tegen het pinapparaat houden? Of moet je eerst een app opening en pin oid invullen? Hoop zo snel mogelijk

En volgens mij kon je een max bedrag instellen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dubbelklikken op de homeknop om Apple Pay te activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:33
matthijst schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:27:
Dubbelklikken op de homeknop om Apple Pay te activeren.
ah dat werkt dus supersnel. alleen dubbelklik en direct betalen via pinapparaat. perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
matthijst schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:18:
[Afbeelding]

Net de bij Apple geweest, krijg een nieuwe. In Oberhausen zeiden ze dat hij gerepareerd zou worden (ook best), maar telefonische support in NL zei dat hij zou worden omgeruild. Hij dacht dat het een bepaalde serie was die hier last van had (kon niet zien wat het was, maar gaf aan dat hij hem om mocht ruilen).
Thanks voor de update! Kreeg je gelijk een nieuwe mee? Ik ga binnenkort dan ook maar ff langs

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
DennusB schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:55:
[...]

Thanks voor de update! Kreeg je gelijk een nieuwe mee? Ik ga binnenkort dan ook maar ff langs
Hoi, nee las op reddit dat ze geen replacement watches hebben in de winkel.
Maar je kunt dus ook gewoon bellen naar Apple (08000201581), tenzij je in de buurt van een store woont, dan zou ik langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Dat met dat traplopen en dat het dan niet klopt herken ik niet. Maar ik heb dit wel met het aantal uur staan. Soms lijkt het aardig te kloppen maar hij zit er veel te vaak naast.

Heb m`n watch (serie 4) al ontkoppeld, gereset en weet ik het wat en dan lijkt het een paar daagjes goed te gaan, zoals nu, en dan gaat het toch weer mis :S

Het is geen wereldramp natuurlijk maar het is wel vervelend. Iemand die dit ook ervaart?

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf91
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 03:19
[Afbeelding]

Heb hier het zelfde. Heb je gelijk een nieuwe gekregen bij de officiële apple store? Of sturen ze hem eerst op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
the_cyberspace schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:03:
Dat met dat traplopen en dat het dan niet klopt herken ik niet. Maar ik heb dit wel met het aantal uur staan. Soms lijkt het aardig te kloppen maar hij zit er veel te vaak naast.

Heb m`n watch (serie 4) al ontkoppeld, gereset en weet ik het wat en dan lijkt het een paar daagjes goed te gaan, zoals nu, en dan gaat het toch weer mis :S

Het is geen wereldramp natuurlijk maar het is wel vervelend. Iemand die dit ook ervaart?
Hmm nee. Wel opvallend inderdaad, je zou eens bij Apple langs kunnen gaan of de telefonische helpdesk bellen. Zou weleens iets hardwarematigs kunnen zijn met de bewegingssensor of barometer.

Ze kunnen op afstand terwijl je aan de telefoon zit een hardware check doen. Dan moet je iets instellen in opdracht van de telefonist en een minuut later zie je allerlei technische info voorbij komen terwijl je aan de lijn hangt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@marc36 Er is ook een functie "reset kalibratiegegevens". (Volgens mij komt dat namelijk ook mee met een reservekopie, scheelt weer een stuk inregelen.) Maar daar is het nu te laat voor denk ik. :P
For future reference dan maar en hopen dat je volledige reset het fixt! :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marc36
WhatsappHack schreef op maandag 29 juli 2019 @ 01:43:
@marc36 Er is ook een functie "reset kalibratiegegevens". (Volgens mij komt dat namelijk ook mee met een reservekopie, scheelt weer een stuk inregelen.) Maar daar is het nu te laat voor denk ik. :P
For future reference dan maar en hopen dat je volledige reset het fixt! :)
Thnx, ook nog eens geprobeerd. Mocht dit ook niet werken, dan ga ik van de week maar eens langs de Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

DeNachtwacht schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:39:
[...]

Hmm nee. Wel opvallend inderdaad, je zou eens bij Apple langs kunnen gaan of de telefonische helpdesk bellen. Zou weleens iets hardwarematigs kunnen zijn met de bewegingssensor of barometer.

Ze kunnen op afstand terwijl je aan de telefoon zit een hardware check doen. Dan moet je iets instellen in opdracht van de telefonist en een minuut later zie je allerlei technische info voorbij komen terwijl je aan de lijn hangt.
Thanks, zal hier eens mee aan de slag gaan :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
Heb het idee dat sinds watchOS 5.3 m'n battery van m'n Series 4 echt véél sneller leeg loopt. Waar ik voorheen aan het eind van de dag nog +/- 50% over had incl. diverse workouts gedurende dag, ben ik nu al enkele dagen halverwege de dag onder de 50% zonder iets bijzonders gedaan te hebben.

Zojuist onderweg naar het werk een podcast geluisterd middels m'n AirPods verbonden met m'n AW en na 20 minuten staat de accu nog maar op 89% resterend.

Ervaart iemand dit meer sinds watchOS 5.3?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rivanov Ik heb een tijdje onverklaarbare drains gehad in de afgelopen weken. Het bleek dat foto’s eindeloos bleef syncen. Ik heb m’n Watch helemaal gereset en een reservekopie teruggeknald. Nu heb ik, inclusief een half uurtje sporten, aan het eind van de dag nog zo’n 70% ipv nog maar 20 a 15%.

Van de week een voor m’n vriendin gekocht, die drained ook extreem snel; 30% eind van de dag; met 30 tot 40 minuten sporten zelfs helemaal leeg. Maar die geef ik eerst nog even de kans om te kalibreren voordat ik er mee ga klooien.

Het irritante is dat je niet kan zien wat verantwoordelijk is voor de drain. Moest het moeite uit een Apple rep omhoog halen na diagnostics. Maar dat gaan ze nu zeker niet meer draaien gezien ik intussen naar 13 ben overgestapt op de iPhones.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 07:19

NSG

Je weet niks!

Rivanov schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 06:21:
Heb het idee dat sinds watchOS 5.3 m'n battery van m'n Series 4 echt véél sneller leeg loopt. Waar ik voorheen aan het eind van de dag nog +/- 50% over had incl. diverse workouts gedurende dag, ben ik nu al enkele dagen halverwege de dag onder de 50% zonder iets bijzonders gedaan te hebben.

Zojuist onderweg naar het werk een podcast geluisterd middels m'n AirPods verbonden met m'n AW en na 20 minuten staat de accu nog maar op 89% resterend.

Ervaart iemand dit meer sinds watchOS 5.3?
Dat watchOS 5.3 negatieve invloed heeft op de Series 4 kan ik nog bevestigen nog ontkrachten. Gaat bij mij elke avond in de lader en kijk nooit naar het percentage. Dat je vandaag na 20 minuten al 11% kwijt bent is wel te verklaren, namelijk iOS 13 Beta 5 (ik ben je tenslotte ook in het iOS 13 topic tegengekomen). https://www.reddit.com/r/...ain_on_apple_watch_since/

Gisteren kreeg ik op mijn AW4 voor het einde van m'n werkdag al de melding dat ik op 20% zat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:52
NSG schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:22:
[...]

Dat watchOS 5.3 negatieve invloed heeft op de Series 4 kan ik nog bevestigen nog ontkrachten. Gaat bij mij elke avond in de lader en kijk nooit naar het percentage. Dat je vandaag na 20 minuten al 11% kwijt bent is wel te verklaren, namelijk iOS 13 Beta 5 (ik ben je tenslotte ook in het iOS 13 topic tegengekomen). https://www.reddit.com/r/...ain_on_apple_watch_since/

Gisteren kreeg ik op mijn AW4 voor het einde van m'n werkdag al de melding dat ik op 20% zat..
Uh nee, want draai geen iOS 13 Beta op m'n iPhone X.
Draai enkel iPadOS 13 Developer Beta op m'n iPad Pro en iOS 13 Developer Beta op m'n iPhone 7 die in de auto ligt voor primair CarPlay.

De AW4 is gekoppelt aan m'n iPhone X maar beide draaien geen Beta (iOS 12.4 en watchOS 5.3).

@WhatsappHack Ik vermoedt dat er bij mij ook een sync in een loop zat van Apple Music. In de Apple Watch app bleef namelijk maar een spinning icon staan bij Automatically Add. Er kwam ook telekns een login pop-up verschijnen waarin ik moest inloggen op m'n Apple ID.

Heb vanochtend m'n AW un-paired en re-paired aan de iPhone en dat probleem is nu ook opgelost. Dus hopelijk is nu ook de batterydrain opgelost. Even de rest van de dag afwachten.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 31-07-2019 11:36 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:57
the_cyberspace schreef op zondag 28 juli 2019 @ 14:03:

Wat bedoel je precies met dat het aantal uur staan niet werkt? Want alleen staan is niet genoeg. Je moet actief minimaal een minuut rond lopen per uur.

Het doel van je sta uren is dat je niet 8 uur lang blijft zitten en werken zeg maar :P

Ter voorbeeld: Als ik door de kamer op kantoor loop haal ik het niet maar, even koffie/water halen in de keuken (rondje van 2/3 minuten) daar haal ik het wel mee.

Zie onder stand: https://support.apple.com/en-us/HT204517

[ Voor 3% gewijzigd door ex87 op 31-07-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

ex87 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:47:
[...]

Wat bedoel je precies met dat het aantal uur staan niet werkt? Want alleen staan is niet genoeg. Je moet actief minimaal een minuut rond lopen per uur.

Het doel van je sta uren is dat je niet 8 uur lang blijft zitten en werken zeg maar :P

Ter voorbeeld: Als ik door de kamer op kantoor loop haal ik het niet maar, even koffie/water halen in de keuken (rondje van 2/3 minuten) daar haal ik het wel mee.

Zie onder stand: https://support.apple.com/en-us/HT204517
Hij geeft nu bijv aan dat ik (al) 10 van de 12uur (10/12uur) heb gestaan, dat klopt dus van geen kant want mag blij zijn als ik de helft haal. En hij geeft ook aan dat ik al 5uur niet heb gestaan, wat ook weer niet klopt.
Ook zie ik dat ik vannacht een uur heb gestaan, voor zover ik weet heb ik de hele nacht gewoon netjes in bed gelegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 17-09 10:57
Wat vreemd, dat lijkt me dan inderdaad meer een hardware probleem.. Ik zit nu op AW 3 (heb de 0, 2 en 4 gehad) en heb dit echt nog nooit gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Same. Heb de 3 gehad en bijna een jaar nu de 4 en bij mij is hij eigenlijk altijd spot on.
Misschien slaapwandel je? ;) Of maak je rare bewegingen in je slaap?

Hardware probleem kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 30-07 14:36
[Afbeelding]

Wat voor watchface heb jij eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Queenfanmichel schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 20:35:
[...]

Wat voor watchface heb jij eigenlijk??
Uit os6 beta.
California geloof ik.

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 31-07-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rivanov Hier is het na updaten naar iOS 13's nieuwste PB weer terug :+
Watch is as we speak nog maar 40% terwijl er geen work-out is geweest vandaag. Dat was gister voor de update dus rond deze tijd nog zo'n 75% terwijl er wel een work-out was geweest. Damn. :P
De andere S4 is nog erger, die heeft nu nog maar 4%. (En work-out was maar +/- 15 minuten dus niet schokkend.)

[ Voor 17% gewijzigd door WhatsappHack op 31-07-2019 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
WhatsappHack schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:57:
@Rivanov Hier is het na updaten naar iOS 13's nieuwste PB weer terug :+
Watch is as we speak nog maar 40% terwijl er geen work-out is geweest vandaag. Dat was gister voor de update dus rond deze tijd nog zo'n 75% terwijl er wel een work-out was geweest. Damn. :P
De andere S4 is nog erger, die heeft nu nog maar 4%. (En work-out was maar +/- 15 minuten dus niet schokkend.)
Drain op de watch is na het updaten enorm. Na een dagje wachten hem een keer herstarten bracht het weer terug naar normale waarden bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Sluuz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 16:27:
Same. Heb de 3 gehad en bijna een jaar nu de 4 en bij mij is hij eigenlijk altijd spot on.
Misschien slaapwandel je? ;) Of maak je rare bewegingen in je slaap?

Hardware probleem kan natuurlijk ook.
Voor zover ik weet blijf ik dan netjes liggen en rare bewegingen maak ik ook nie en ik hoor geen klachten van m`n vriendin.
Zal eens kijken wat ie doet als ik de watch snachts af doe.

Inmiddels ook WatchOS beta 5 geprobeerd maar ook hier hetzelfde dus het lijkt me geen software dingetje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
matthijst schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:10:
[...]

Uit os6 beta.
California geloof ik.
Aha kijk dat verklaard een hoop, zelf nog niet over na een beta voor de Apple Watch maar loopt deze een beetje goed. Bugs e.d. zijn er altijd bij een beta, maar heb nooit een beta gedraaid op een watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geen klachten. Doet het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Zal vanavond eens over nadenken as ik tijd heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maastricht1990
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:11
Hallo lieve mensen.Ben aan het overwegen om een Iwatch te kopen alleen is het wat voor de “ gewone “ mens die geen aan fitness/sport/jog doet ( ben wel van plan om te joggen als ik mijn ren schoenen hebt...Ik ga wel eens naar de Mediamarkt en ik vind de mooie witte Nike variant mooi ook die witte armband...ik ga natuurlijk ook voor de kleur geel omdat ik ook gele leather case hebt voor iphoneX maar ik wil gewoon weten of het wat is voor de normale mens...ik zie bij coolblue dat ze een “ bumper “ hebben die beschermd het horloge zal ik maar zeggen is dat ook een must?

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Maastricht1990 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:42:
Hallo lieve mensen.Ben aan het overwegen om een Iwatch te kopen alleen is het wat voor de “ gewone “ mens die geen aan fitness/sport/jog doet ( ben wel van plan om te joggen als ik mijn ren schoenen hebt...Ik ga wel eens naar de Mediamarkt en ik vind de mooie witte Nike variant mooi ook die witte armband...ik ga natuurlijk ook voor de kleur geel omdat ik ook gele leather case hebt voor iphoneX maar ik wil gewoon weten of het wat is voor de normale mens...ik zie bij coolblue dat ze een “ bumper “ hebben die beschermd het horloge zal ik maar zeggen is dat ook een must?
Ten eerste is het de Apple Watch en niet een iWatch.
Ten tweede is het verstandig voor "gewone" mensen zoals jij het noemt om ook een beetje te bewegen. Daar is juist de Apple Watch een ster in.
Tenslotte, zoek voor de grap eens naar Activity Rings en kijk wat het vullen daarvan voor veel mensen betekent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 07:43
@Maastricht1990 de Apple watch is niet voor een type persoon.
Als jij het leuk vond dan maak jij de keuze om er een te kopen.
De een sport er veel mee en de ander totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Sluuz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:53:
[...]

Ten eerste is het de Apple Watch en niet een iWatch.
Ten tweede is het verstandig voor "normale" mensen zoals jij het noemt om ook een beetje te bewegen. Daar is juist de Apple Watch een ster in.
Tenslotte, zoek voor de grap eens naar Activity Rings en kijk wat het vullen daarvan voor veel mensen betekent.
Laat iedereen dat lekker zelf beslissen. :)

@Maastricht1990 Waarom niet? Ik sport er ook nooit mee hoor, wil niet zeggen dat de Watch het minder waard is om te kopen. Mijn moeder bijv heeft hem ook vooral als sieraad, ze vind m oprecht heel erg mooi.

Ik gebruik hem vooral voor zakelijke doeleinden eigenlijk. Ben veel onderweg en bel veel, dan is het wel handig om snel te kunnen zien wie er belt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Scrtz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:26:
[...]

Laat iedereen dat lekker zelf beslissen. :)
Dat moet iedereen ook lekker zelf beslissen. Het ging er vooral om dat ik term "gewone mensen" voor mensen die niet bewegen nogal vreemd vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maastricht1990
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:11
Goedemorgen oké dank u voor reactie’s

Sorry @Sluuz bedoelde het niet verkeerd.ik bedoelde met gewone mensen kun je beter een normaal horloge kopen omdat ik altijd dacht dat ze “Apple Watch “ voor sport mensen zijn snapt u ? Bedoelde daar niks mee...

Als ik een zou halen,Beter wachten voor Apple Watch 5? Als die zou komen natuurlijk

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Maastricht1990 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:23:
Als ik een zou halen,Beter wachten voor Apple Watch 5?
Zo blijf je wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 14:30
Ik zou het normaal met je eens zijn, maar ondertussen zijn we maar een goede maand verwijderd van het traditionele september event van Apple. Een maandje afwachten om te zien of er al dan niet een serie 5 komt lijkt me nu geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Thallyos schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:45:
[...]

Ik zou het normaal met je eens zijn, maar ondertussen zijn we maar een goede maand verwijderd van het traditionele september event van Apple. Een maandje afwachten om te zien of er al dan niet een serie 5 komt lijkt me nu geen slecht idee.
Dat ben ik met je eens, alhoewel ik wel moet zeggen dat er normaal wel wat geruchten hier en daar zijn en die heb ik eigenlijk nog vrijwel niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 19:13
Beste allen, ik heb een vraag over de stappenteller functie.

Op mijn werk (in het ziekenhuis) mag ik geen horloge om. Momenteel heb ik mijn garmin fenix 5s plus om aan een broekriemlus waarmee mijn stappen worden bijgehouden. Nu staat me van eerdere ervaring met de apple watch 2 en 3 bij dat als ik die in mijn zak stak of aan mijn riem hing dat hij geen stappen bijhield.

Nu mijn vraag; telt de Apple Watch (met de huidige OS versie) stappen als hij niet om je pols (of enkel) zit, maar in je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Thallyos schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:45:
[...]

Ik ben ook van plan op een Apple Watch te halen, en ik wacht sowieso ook nog een maandje. Maar dan om andere redenen.

Ik verwacht/hoop namelijk dat de Series 4 dan in prijs gaat dalen. Ik verwacht persoonlijk niet dat de 5 veel meerwaarde gaat bieden voor mij, maar ik laat me graag verrassen ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
foekebooij schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:59:
Beste allen, ik heb een vraag over de stappenteller functie.

Op mijn werk (in het ziekenhuis) mag ik geen horloge om. Momenteel heb ik mijn garmin fenix 5s plus om aan een broekriemlus waarmee mijn stappen worden bijgehouden. Nu staat me van eerdere ervaring met de apple watch 2 en 3 bij dat als ik die in mijn zak stak of aan mijn riem hing dat hij geen stappen bijhield.

Nu mijn vraag; telt de Apple Watch (met de huidige OS versie) stappen als hij niet om je pols (of enkel) zit, maar in je broekzak?
Hij telt niet als hij geen hartslag meet. Als hij geen contact maakt met je huid, gaat hij automatisch op slot en telt hij geen stappen. Je zou hem misschien om je enkel kunnen proberen, maar ik weet niet of de bewegingsalgo's dan stappen correct tellen.

Edit: Hmm, hier zeggen ze toch iets anders: https://forums.macrumors....s-in-your-pocket.1969388/
Maar is uit 2016 dus misschien verouderd.
Denman schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Ik ben ook van plan op een Apple Watch te halen, en ik wacht sowieso ook nog een maandje. Maar dan om andere redenen.

Ik verwacht/hoop namelijk dat de Series 4 dan in prijs gaat dalen. Ik verwacht persoonlijk niet dat de 5 veel meerwaarde gaat bieden voor mij, maar ik laat me graag verrassen ;)
Als er geen opvolger komt, denk ik niet dat de prijs gaat dalen. Misschien tweedehands ietwat, maar officieel bij Apple denk ik niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Sluuz op 02-08-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Sluuz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:06:

Als er geen opvolger komt, denk ik niet dat de prijs gaat dalen. Misschien tweedehands ietwat, maar officieel bij Apple denk ik niet.
Dat klopt, maar het loont wat mij betreft wel om een maandje te wachten. Niet geschoten is altijd mis :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Denman schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:09:
[...]

Dat klopt, maar het loont wat mij betreft wel om een maandje te wachten. Niet geschoten is altijd mis :)
Jouw kristallen bol is even goed als die van mij :9

Dus idd, maandje wachten kan geen kwaad. Tenzij Trump roet in het eten gaat gooien met allerlei belastingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Prijsverlagingen en Apple is sowieso een combinatie die zowat nooit voorkomt. Wat je eerder kan verwachten bij de introductie van de AW5 is dat de AW3 in de verkoop blijft. Apple weet ook wel dat als de verschillen klein zijn tussen de AW4 en AW5 dat het weinig zin heeft om de AW4 in het assortiment te houden want dan zouden ze gewoon veel minder AW5's verkopen omdat de stap te klein is.

Gebeurt bij de iPhones ook vrijwel altijd. Model ervoor gaat eruit voor het nieuwste model en afentoe blijft er dan een 2-3 generaties oud model wel in de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Ik zou zeker een Apple Watch aanraden als je bij de ING zit.
Apple Pay is zo fijn

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 14:52

Arno

PF5A

Ik ben aan het overwegen om de AW3 te vervangen voor een AW4. Ik heb nu de Nike versie vanwege het 'luchtige' bandje. Ik vind de 3 net wat te strak zitten en wellicht dat die 2mm meer extra speling heeft.

Zijn er andere dingen die de AW4 voor heeft op de AW3?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Scrtz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:15:
Prijsverlagingen en Apple is sowieso een combinatie die zowat nooit voorkomt.
Daar klopt echt niets van. Apple maakt regelmatig producten goedkoper als het al wat langer uit is. Even alleen de prijsverlagingen van 2019:
nieuws: Apple verlaagt prijs MacBook Air met 100 euro en stopt met 12"-MacBook
nieuws: Apple verlaagt prijs HomePod-speaker

Sowieso is even afwachten tot het nieuwe Apple event nooit een slecht idee. Het slechtste moment om Apple producten te kopen is al sinds jaar en dag: vlak voor het september event.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Daar klopt echt niets van. Apple maakt regelmatig producten goedkoper als het al wat langer uit is. Even alleen de prijsverlagingen van 2019:

Sowieso is even afwachten tot het nieuwe Apple event nooit een slecht idee. Het slechtste moment om Apple producten te kopen is al sinds jaar en dag: vlak voor het september event.
De eerste is een laptop die EOL is en de tweede een speaker die werkelijk voor geen meter verkoopt. Dit lijken mij niet echt goede voorbeelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DeNachtwacht schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:26:
[...]

Dat klopt maar dat zijn andere prijsverlagingen. Dit zijn prijsverslagingen van huidige en actuele producten. In het gevraagde geval hierboven zou het een prijsverlaging betekenen omdat er een nieuw product op de markt komt. Dat gebeurt eigenlijk nooit bij Apple zoals ik al aangaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Scrtz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:15:
[...]

Dat klopt maar dat zijn andere prijsverlagingen. Dit zijn prijsverslagingen van huidige en actuele producten. In het gevraagde geval hierboven zou het een prijsverlaging betekenen omdat er een nieuw product op de markt komt. Dat gebeurt eigenlijk nooit bij Apple zoals ik al aangaf.
Onzin. Je draait nu ten eerste om je eigen stelling heen door ineens te stellen dat je alleen bedoelt dat bij release van een nieuw product het oude nooit goedkoper wordt. Dat schreef je in eerste instantie helemaal niet. Bovendien klopt ook dát niet want Apple doet dat dus wel degelijk.

Om maar een simpel voorbeeld te noemen nota bene de Apple Watch Series 3 is in prijs verlaagd sinds de release van de Series 4:
https://www.cultofmac.com...tch-series-4-vs-series-3/

Was $329, is naar $279 gegaan bij release van de Series 4. Dus @Denman heeft volledig gelijk dat een maandje wachten slim is.

Zoals ik hier boven al schreef is één van de weinige zekerheden die je bij Apple hebt dat het nooit slim is in de maand(en) voor september een Apple product te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-08-2019 19:36 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Denman schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:09:
[...]

Komt vast een nieuwe, de bestbuy in the us waar ik nu zit is weer aan het stunten met de watch. Dat was vorig jaar ook zo en toen kwam vier en dan vast nu 5. Toch gekocht, verschil zal klein zijn en ik hou nu meer dan 100€ in de zak.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
meesje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:45:
[...]

Voor de zskerheid, heb je je watch voorzien van de laatste iOS versie?
Uit welk land komt je Apple Watch?
Heb je deze (https://www.appletips.nl/ecg-app-watch-handleiding/) stappen gevolgd?
Hier vandaag nieuwe S4 GPS (A1978) ontvangen. Ik krijg ECG ook niet aan de praat. Laatste WatchOS 5.3. Health app geïnstalleerd en de nodige persoonlijke data ingevuld. ECG app was al geïnstalleerd op mijn Watch. In de Watch app op iPhone opdracht geven tot ‘Set up ECG app in Health’ geeft melding dat eerst de ECG app moet worden geïnstalleerd op de Watch. Health app geopend maar geen verdere instructies. Verder komt ie niet.

:?

Iemand wellicht een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 03-08-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:26
dafmay schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:08:
[...]

Hier vandaag nieuwe S4 GPS (A1978) ontvangen. Ik krijg ECG ook niet aan de praat. Laatste WatchOS 5.3. Health app geïnstalleerd en de nodige persoonlijke data ingevuld. ECG app was al geïnstalleerd op mijn Watch. In de Watch app op iPhone opdracht geven tot ‘Set up ECG app in Health’ geeft melding dat eerst de ECG app moet worden geïnstalleerd op de Watch. Health app geopend maar geen verdere instructies. Verder komt ie niet.

:?

Iemand wellicht een oplossing?
Weet je zeker dat de ECG-app op je Apple Watch staat? Te herkennen aan dit icoontje:

Afbeeldingslocatie: https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/applewatch/watchos5-ecg-app-icon.png

Zo niet, controleer dan eens het modelnummer op de Watch onder instellingen -> Algemeen -> Info. Klik daar 1x op het modelnummer, zodat je het specifieke modelnummer krijgt. Post dat nummer dan eens hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Model nr is A1978 (had ik al aangegeven). En de ECG app staat op m’n Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:26
dafmay schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:59:
Model nr is A1978 (had ik al aangegeven). En de ECG app staat op m’n Watch.
Dat las ik, maar ik heb het over het specifieke modelnummer. Die krijg je door eenmalig op het modelnummer te tikken onder Instellingen -> Algemeen -> Info. Wat zegt de Apple Watch als je de ECG-app opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Model A1978 - MU6E2NF/A.

Openen van de ECG app zegt ‘to set up ecg, open the health app on your iphone’.

Ik krijg ‘m niet aan de praat.

Iemand nog een idee?

[ Voor 107% gewijzigd door dafmay op 04-08-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
dafmay schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:11:
Model A1978 - MU6E2NF/A.

Openen van de ECG app zegt ‘to set up ecg, open the health app on your iphone’.

Ik krijg ‘m niet aan de praat.

Iemand nog een idee?
Heb je de Apple Watch hier in Nederland gekocht?? Een Apple Watch gekocht in een land waar de ECG functie niet is werkt zal ook hier in NL niet werken. Daarbij wil een herstart van je Apple Watch wel eens werken, of anders afmelden en weer aanmelden

https://support.apple.com/nl-nl/HT208955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Thx. Ik heb de watch bij Bol gekocht (en niet bij een externe verkoper binnen Bol) dus ik ga er van uit dat ECG gewoon moet kunnen werken. Herstart had ik idd al geprobeerd. Afmelden...van Apple account bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Gebruikt iemand hier de app Autosleep? Fijne sleep tracker om meer inzicht te krijgen in je slaap patronen.

Maar...vannacht werd ik rond 02:45 wakker en ben er even uit gegaan om naar het toilet te gaan. Heeft niet meer dan een paar minuten geduurd (kleine boodschap ;) ). Vanochtend zie ik in de Autosleep app dat mijn slaap tracking vanaf 02:47 is gebeurd, en het deel ervoor (vanaf 23:30 oid) is weg. Dat geeft natuurlijk geen goed compleet beeld.

Vreemd lijkt mij...toch? Ik kon zo snel niets vinden hierover, maar wellicht dat iemand hier dit bekend voorkomt, of een manier weet om dit te voorkomen zodat de app toch de gehele nacht registreerd.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 05-08-2019 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Ik heb na heel veel proberen de ultieme slaaptracker gevonden: niets. Elke app heeft weer andere nadelen en werkt op bepaalde punten niet goed. Ik merkte dat ik op een gegeven moment constant maar bezig was met stress over goed instellen van fitness en slaapapps, in plaats van gewoon lekker te sporten of te slapen. Sindsdien ben ik lekker met die onzin gestopt; gps is een accurate meting en de Apple Watch houdt calorieën wel aardig bij, en de rest kan me gestolen worden.

Dit is gekomen toen ik 2 jaar geleden een lezing bijwoonde van een slaapexpert (prof dr Gerard Kerkhof) die aangaf dat al dit soort smartwatch metingen niets meer dan speelgoed waren en totaal wetenschappelijk irrelevant. Zelfs in professionele slaapcentra van de VU is het nog haast onmogelijk goede metingen van slaap te doen. Met zo’n smartwatch is dus gewoon nog erg discutabel.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
dafmay schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:03:
Thx. Ik heb de watch bij Bol gekocht (en niet bij een externe verkoper binnen Bol) dus ik ga er van uit dat ECG gewoon moet kunnen werken. Herstart had ik idd al geprobeerd. Afmelden...van Apple account bedoel je?
Loskoppelen van je iPhone, bedoel ik.
  • Open Apple Watch app op iPhone
  • Klik op je Apple Watch
  • Klik op het I-tje achter je Apple Watch
  • klik op Koppel Apple Watch Los
En daarna weer koppelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 17-09 20:04
DeNachtwacht schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:57:
Ik heb na heel veel proberen de ultieme slaaptracker gevonden: niets. Elke app heeft weer andere nadelen en werkt op bepaalde punten niet goed. Ik merkte dat ik op een gegeven moment constant maar bezig was met stress over goed instellen van fitness en slaapapps, in plaats van gewoon lekker te sporten of te slapen. Sindsdien ben ik lekker met die onzin gestopt; gps is een accurate meting en de Apple Watch houdt calorieën wel aardig bij, en de rest kan me gestolen worden.

Dit is gekomen toen ik 2 jaar geleden een lezing bijwoonde van een slaapexpert (prof dr Gerard Kerkhof) die aangaf dat al dit soort smartwatch metingen niets meer dan speelgoed waren en totaal wetenschappelijk irrelevant. Zelfs in professionele slaapcentra van de VU is het nog haast onmogelijk goede metingen van slaap te doen. Met zo’n smartwatch is dus gewoon nog erg discutabel.
Altijd interessant om te lezen over technologie in combinatie met gezondheidszorg. Voor mijn werk (GGZ) zou het een uitkomst zijn om mensen hun slaap goed te kunnen laten tracken gezien de veelvoorkomende (comorbide) slaapproblemen van mijn patienten. Nooit begrepen dat zogeheten ‘holters’ (24-uurs meting van hartritme) wel ‘done’ zijn maar het ontwikkelen van een goede slaaptracker niet of nauwelijks aandacht krijgen.

Daarnaast denk ik dat de data die uit een smartwatch/iphone/android qua slaap gehaald kan worden niet zozeer als absolute waarheid geinterpreteerd kan worden, maar een signalerende functie best kan vervullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Het gaat mij inderdaad om signalerende functie. Om een globaal idee te krijgen van mijn slaapritme.

@Queenfanmichel dank, ik ga dit nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 14:52

Arno

PF5A

dafmay schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:37:
Gebruikt iemand hier de app Autosleep? Fijne sleep tracker om meer inzicht te krijgen in je slaap patronen.

Maar...vannacht werd ik rond 02:45 wakker en ben er even uit gegaan om naar het toilet te gaan. Heeft niet meer dan een paar minuten geduurd (kleine boodschap ;) ). Vanochtend zie ik in de Autosleep app dat mijn slaap tracking vanaf 02:47 is gebeurd, en het deel ervoor (vanaf 23:30 oid) is weg. Dat geeft natuurlijk geen goed compleet beeld.

Vreemd lijkt mij...toch? Ik kon zo snel niets vinden hierover, maar wellicht dat iemand hier dit bekend voorkomt, of een manier weet om dit te voorkomen zodat de app toch de gehele nacht registreerd.
Ik heb autosleep ook en ondanks dat het niet 100% zuiver is, komt het globaal best goed overeen. Als ik 's nachts wakker word (geluid toilet of net wat anders) dan komt die doorgaans wel terug in de stats. Ik gebruik wel de 'licht uit' functie waar mogelijk waarmee ik de start van de slaapcyclus aangeef.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
austin_77 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:35:
[...]

Altijd interessant om te lezen over technologie in combinatie met gezondheidszorg. Voor mijn werk (GGZ) zou het een uitkomst zijn om mensen hun slaap goed te kunnen laten tracken gezien de veelvoorkomende (comorbide) slaapproblemen van mijn patienten. Nooit begrepen dat zogeheten ‘holters’ (24-uurs meting van hartritme) wel ‘done’ zijn maar het ontwikkelen van een goede slaaptracker niet of nauwelijks aandacht krijgen.

Daarnaast denk ik dat de data die uit een smartwatch/iphone/android qua slaap gehaald kan worden niet zozeer als absolute waarheid geinterpreteerd kan worden, maar een signalerende functie best kan vervullen.
Zelfde geldt voor de hartslag sensor of ecg. De huisarts gaat echt zelf nog wel meten ter check, een Apple Watch is alleen signalerend maar geen medische apparatuur.

Probleem bij sleep tracking is echter dat je dat niet alleen met een polsbewegingssensor en hartslagmeter kan doen. In die slaapcentra gebruiken ze daarnaast nog strips onder het matras om beweging mee te meten, camerabeelden met AI en temperatuursensoren. Je hebt dus een hele rits aan extra apparaten nodig om iets zinnigs te kunnen zeggen. Apple heeft trouwens wel die strips voor op je matras opgekocht van withings (voorheen onder Nokia vlag). Dus als je echt serieus slaap wil tracken zal die sensor zeker wat toevoegen. Staat in de Apple webshop.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

The Inquisitor

Greetings weaklings

DeNachtwacht schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:58:
[...]
Zelfde geldt voor de hartslag sensor of ecg. De huisarts gaat echt zelf nog wel meten ter check, een Apple Watch is alleen signalerend maar geen medische apparatuur.
Zeker waar, en het zal een bezoekje bij de dokter (nog) niet vervangen. Maar het wordt een mooie toekomst als de data van je wearable wel wordt gebruikt. Die 10 minuten dat ik bij de dokter zit geeft toch echt minder informatie dan de lange termijn tracking van HR die de Watch doet... En de ECG en hartslag notificatie van de aWatch zijn toch "FDA Cleared", ook al zegt dat ook niet alles.
Apple heeft trouwens wel die strips voor op je matras opgekocht van withings (voorheen onder Nokia vlag). Dus als je echt serieus slaap wil tracken zal die sensor zeker wat toevoegen. Staat in de Apple webshop.
Withings is niet van Apple hoor... mochten ze willen. Je bent in de war met Beddit.
https://www.apple.com/nl/...2ZM/A/beddit-slaapmonitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Laatst online: 17-09 20:04
The Inquisitor schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:07:
[...]

Zeker waar, en het zal een bezoekje bij de dokter (nog) niet vervangen. Maar het wordt een mooie toekomst als de data van je wearable wel wordt gebruikt. Die 10 minuten dat ik bij de dokter zit geeft toch echt minder informatie dan de lange termijn tracking van HR die de Watch doet... En de ECG en hartslag notificatie van de aWatch zijn toch "FDA Cleared", ook al zegt dat ook niet alles.
Helemaal gelijk met wat je hier stelt betreffende de 10 minuten bij de huisarts. Dat niet iedere leek data moet interpreteren is daarnaast ook wel een ding 😉
Ik hoop op ontwikkelingen in de trant van bloedsuikerwaarden, saturatie etc die gemeten worden via de applewatch. Alcoholpromillage zou op termijn ook wel kunnen denk ik (blaas in de speakeropwning van je applewatch 🤪)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
dafmay schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:37:

Ga naar de app en dan op het plus/min teken staan en daar kan je hem zelf wat bijstellen/kalibreren.
Je heb de watch/app nog niet veel gebruikt denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 14:11
dafmay schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 12:40:
Het gaat mij inderdaad om signalerende functie. Om een globaal idee te krijgen van mijn slaapritme.

@Queenfanmichel dank, ik ga dit nog eens proberen.
Ik gebruik (af en toe) Sleep++

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 17-09 07:30
Ik zoek een goede app die mijn batterijniveau van m’n iPhone X weergeeft op mijn Apple Watch S2 die ook daadwerkelijk up-to-date is. Liefst met een complication erbij. Iemand tips? (free - €1,99)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Roos79 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:03:
[...]

Ga naar de app en dan op het plus/min teken staan en daar kan je hem zelf wat bijstellen/kalibreren.
Je heb de watch/app nog niet veel gebruikt denk ik?
Dankjewel Roos. Ik zal daar eens naar kijken. (y)

Klopt wat je zegt. Ik gebruik de Watch en app pas twee dagen.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 05-08-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:07
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn Apple Watch 4 enorm snel leeg is.
Vanochtend 6.30 van de lader gehaald met 100%, nu 16.20u nog 48% over.
Geen work-out aangehad, niet via Apple Watch gebeld.

Iemand enig idee?

Kan het zijn doordat mijn iPhoneX iOS 13beta draait?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@dafmay Hij moet echt een beetje inleren en je kan hem dus ook nog bijstellen dat je korter wakker was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
@Roos79 gaan we doen. Thx (y)

@TerrorSource dat schijnt idd iets te zijn icm de laatste beta 5 van ios13.

Grappige is dat ik deze versie ook draai en mijn Watch geen drain heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dafmay Welke series? Want alleen de S4 heeft er last van. En fors ook hier trouwens :P Zo erg dat ik haast overweeg WatchOS 6 erop te knikkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Ik heb de Series 4 inderdaad en (gelukkig) geen enkele last van drain.

Wellicht vanavond ios13 beta 6...en is het probleem weer verholpen. (fingers crossed!)

@Queenfanmichel gisteravond de watch ontkoppeld en weer gekoppeld. Helaas is het probleem met ECG niet verholpen.

Ik gooi het dus maar op ios13 beta versie. Eens zien of het allemaal opeens weer werkt na een ios update...

[ Voor 43% gewijzigd door dafmay op 07-08-2019 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mbt sleeptrackers trouwens: Alleen een app op je Watch voor slaapanalyse lijkt me idd niet al te best, die apps op iPhone die enkel werken met de microfoon slaan volgens mij al helemaal nergens op. Maar Watch + Beddit 3 bijvoorbeeld werkte goed en behoorlijk accuraat voor de basisgegevens - heb daar zelf veel goede data uitgesleept die erg nuttig bleek te zijn. :). (Natuurlijk verre van zo uitgebreid als in een slaapcentrum, maar het is dan ook niet zonder reden dat een nachtje daar blijven pitten duurder is dan de Watch en Beddit bij elkaar. :P)

Vergeet niet dat de Watch dankzij de hartslagsensor + mic wel degelijk een moment van inslapen kan detecteren, het kan verder alleen bijna geen hol zeggen over de kwaliteit van je slaap noch ademhaling zonder aanvullende hardware. Maar ik kan de combo Watch + Beddit 3 wel aanraden voor mensen die het patroon graag uitgebreider in beeld willen krijgen. Zoals altijd als je echt problemen hebt natuurlijk gewoon naar de HA gaan :P Of vragen naar een doorverwijzing naar een slaapcentrum als het écht slecht gesteld is met je slapen. Een van de meest onderschatte problemen volgens mij. :P

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 06-08-2019 13:47 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie