DJ_Maarten schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:33:
Ben sinds een tijdje aan't kijken voor een Apple Watch. Tot nu toe altijd een Polar of Garmin gehad. Ik twijfel een beetje of de Apple Watch op sportgebied een gelijke kan zijn, de Apple Watch lijkt me immers eerder een smartwatch dan een sportwatch.
Nu, in eerste instantie kijk ik dus naar een goedkoper model. Het een kans geven en indien het mij bevalt later de series 5 of series 6 kopen. Voorlopig valt mijn oog op de series 3 Nike +. Maar zijn er hier personen die ervaring hebben met de upgrade van de series 3 naar de series 4? Is er een wezenlijk verschil? Uit reviews maak ik op dat de batterijduur van de 4 beter is dan die van de 3 (toch zeker met GPS enabled). Maar wat bijvoorbeeld met de GPS accuracy en andere zaken?
Thx! :-)
Ik ben van een Garmin Vivoactive 3 via een Apple Watch series 3 42mm naar een series 4 40mm gegaan. De series 3 had ik met hetzelfde idee als jij: kijken of het wat is. En het is dus bevallen, gezien de series 4.
De Garmin is waarschijnlijk wel het betere sporthorloge. De GPS was iets nauwkeuriger, en de Garmin-app biedt erg veel informatie. De standaard Apple activiteit app is vrij beperkt in het bijhouden van workouts, maar doet wat het moet doen. Third party apps kunnen dit ongetwijfeld beter.
Qua smartwatch is de Apple Watch natuurlijk een stuk beter. Ik vind het echt heel handig om mijn notificaties op een kwalitatief goed scherm te kunnen zien zonder mijn telefoon de hoeven pakken. Ook Siri komt regelmatig van pas, en zelfs het bellen werkt goed wanneer je je handen vol hebt of je de telefoon even niet direct bij de hand hebt (maar wel binnen bluetooth-bereik is). Sinds vandaag is Apple Pay beschikbaar via ING, ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt.
Nadelen zijn er natuurlijk ook:
De batterij gaat een stuk minder lang mee. Ik moet de Watch om de dag opladen, de Garmin ging bijna een week mee.
Het scherm is niet altijd aan. Het scherm springt wel direct aan zodra je je pols draait, dus hier valt prima mee te leven.
Al met al ben ik erg blij met de overstap van een Vivoactive naar de Apple Watch. Ik ben geen intensieve sporter, maar voor het rondje hardlopen en de fietstochtjes doet de Apple Watch het prima.