Ik heb ook dat mijn hartslag in ruste “ineens” 180 is, met het nodige “gebonk” in mijn lijf tot gevolg.itsalex schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:38:
[...]
Ik wil hiermee eigenlijk zeggen, hoe goed de Apple watch is en dat is geen grapje. Je kan echt duidelijk zien of er iets met je hart is. Voor jou is het idd een prettig gevoel maar voor mij is het echt dat ik "slowdown" moet doen want mijn hart gaat in de rust bijna met 30-50% omhoog en dan monitor ik en wacht ik totdat mijn hart weer rustig is geworden. Soms lig ik ook ruim 10-30% onder de normale hartslag en dat kan ik nu heel goed zien. Dat wordt ook goed gelogd zodat ik een goed overzicht heb.
Sinds dat ik met gezondheidsproblemen loop (dat is nu 20 maanden geleden en er is geen duidelijkheid hoe of wat) kreeg ik plotseling van mijn Apple watch steeds de melding dat er "iets" aan de hand is met mijn hart en dat ik aan het pieken ben. Ik dacht zelf, kan niet en Apple watch klopt niet.
Nou ja totdat er foutje door het ziekenhuis is gemaakt en ik eerst een ambulance op mij afgestuurd kreeg en zij waren ook benieuwd met de Apple watch of deze accuraat was en of ik gelijk had. Dat antwoord was ja. Vier weken later belandde ik in het ziekenhuis bij de SEH (Spoedeisende Hulp) en daar hadden ze een hartmonitor en wederom voelde ik daarvoor dat mijn hart "even de rikktetik" kwijt was en zag het op mijn Apple watch en op de SEH kon ik syncen met de hartmonitor. Dus daarmee wil ik mijn ervaring kwijt hoe goed de Apple Watch is en zorg voor een goed bandje en daarmee weet je dus wel dat je met een goed medisch instrument om je pols loopt.
Ze hebben niet echt een oorzaak, er is ook geen gevaar maar alleen onprettig en ik krijg het zelf ook weer omlaag. Ook weet ik wel wanneer of hoe het kan gebeuren.
Medicijnen werken prima. Het advies is weinig tot geen alcohol en drugs helemaal niet.
Ik drink alleen op zaterdag nog een borrel, haal ik door dan heb ik 2 dagen last van een bonkend hart.