Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 09:37

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

itsalex schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Ik wil hiermee eigenlijk zeggen, hoe goed de Apple watch is en dat is geen grapje. Je kan echt duidelijk zien of er iets met je hart is. Voor jou is het idd een prettig gevoel maar voor mij is het echt dat ik "slowdown" moet doen want mijn hart gaat in de rust bijna met 30-50% omhoog en dan monitor ik en wacht ik totdat mijn hart weer rustig is geworden. Soms lig ik ook ruim 10-30% onder de normale hartslag en dat kan ik nu heel goed zien. Dat wordt ook goed gelogd zodat ik een goed overzicht heb.

Sinds dat ik met gezondheidsproblemen loop (dat is nu 20 maanden geleden en er is geen duidelijkheid hoe of wat) kreeg ik plotseling van mijn Apple watch steeds de melding dat er "iets" aan de hand is met mijn hart en dat ik aan het pieken ben. Ik dacht zelf, kan niet en Apple watch klopt niet.
Nou ja totdat er foutje door het ziekenhuis is gemaakt en ik eerst een ambulance op mij afgestuurd kreeg en zij waren ook benieuwd met de Apple watch of deze accuraat was en of ik gelijk had. Dat antwoord was ja. Vier weken later belandde ik in het ziekenhuis bij de SEH (Spoedeisende Hulp) en daar hadden ze een hartmonitor en wederom voelde ik daarvoor dat mijn hart "even de rikktetik" kwijt was en zag het op mijn Apple watch en op de SEH kon ik syncen met de hartmonitor. Dus daarmee wil ik mijn ervaring kwijt hoe goed de Apple Watch is en zorg voor een goed bandje en daarmee weet je dus wel dat je met een goed medisch instrument om je pols loopt.
Ik heb ook dat mijn hartslag in ruste “ineens” 180 is, met het nodige “gebonk” in mijn lijf tot gevolg.

Ze hebben niet echt een oorzaak, er is ook geen gevaar maar alleen onprettig en ik krijg het zelf ook weer omlaag. Ook weet ik wel wanneer of hoe het kan gebeuren.

Medicijnen werken prima. Het advies is weinig tot geen alcohol en drugs helemaal niet.

Ik drink alleen op zaterdag nog een borrel, haal ik door dan heb ik 2 dagen last van een bonkend hart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:36
Coldbullet schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:33:
Zijn er hier die ook de overstap van serie 0 naar de nieuwe hebben gemaakt? En merk je veel verschil? En gebruik je de watch nu voor meer dingen?
Ja ik, en Neu gebruik hem niet voor extra dingen.
Wat vooral merkbaar beter is is de snelheid en de accuduur (2 dagen vs 1 dag).
Verder gebruik ik m voor hetzelfde: notificaties, muziek bedienen (volume iphone) en sporadisch een keer ECG.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:55

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

matthijst schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:15:
[...]

Ja ik, en Neu gebruik hem niet voor extra dingen.
Wat vooral merkbaar beter is is de snelheid en de accuduur (2 dagen vs 1 dag).
Verder gebruik ik m voor hetzelfde: notificaties, muziek bedienen (volume iphone) en sporadisch een keer ECG.
Okee okee, nou ben benieuwd ben nu weer thuis van vakantie, ga vandaag bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:25
RonG schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:15:
Ik wel vrij regelmatig dat als ik Siri gebruik door m'n Watch op te tillen (raise to wake zeg maar) en ik begin met praten, dat er dan staat "Even wachten..." en vlak daarna "Ik tik je aan als je klaar ben". Hij registreert dan niet wat ik vraag en doet ook verder niets. Het lijkt ook niet te herstellen, meestal ram ik een paar keer op wat knoppen zodat hij weer op het homescreen komt en dan probeer ik het opnieuw. Ik vraag ook niets ingewikkelds, gewoon timer aanzetten bijvoorbeeld.

Ik vind dit echt superirritant, waar is dat ding op dat moment mee bezig? Herkend iemand dit?
Wat helpt is even inloggen in je telefoon (faceID, touchID, toegangscode dus). Op de één of andere manier is de verbinding soms gewoon niet goed helaas. Zodra je dat gedaan hebt werkt het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-05-2019 14:59 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Heb vandaag apple support gebelt, en aangezien er een batterij programma loopt en het is inderdaad een gezwolle batterij wat sterk de vermoedes zijn word het voor de prijs van de batt probram gemaakt en dat zou dan enkele tientjes zijn. Of krijg een vervanging. In iedergeval word hij overmorgen opgehaald en hoor het dan binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@itsalex Mooie ervaring, fijn dat een Watch zo kan helpen met dit soort functies - dat is echt ideaal. :) Zou er wel bij opmerken niet te veel/uitsluitend op het ding te vertrouwen natuurlijk (als je leven er van afhangt), het blijft gelimiteerd.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:49:
@itsalex Mooie ervaring, fijn dat een Watch zo kan helpen met dit soort functies - dat is echt ideaal. :) Zou er wel bij opmerken niet te veel/uitsluitend op het ding te vertrouwen natuurlijk (als je leven er van afhangt), het blijft gelimiteerd.
Eigenlijk kan je er wel op vertrouwen en techniek wordt steeds beter. Je krijgt ook goed te zien hoe je hart reageert (zie het bv met crosstrainen want dan let ik juist op mijn hart en ademhaling en daar anticipeer ik ook op waardoor mijn hart goed reageert en ik de SPM omlaag kan krijgen (ook de hartslagsensor op de crosstrainer komt overeen met je Watch) en als er wat is, dan heb je altijd de handmatige manier om het te voelen maar ook via je horloge (met de log erbij). Dat vind ik ergens wel een geruststelling. De Apple Watch mag en kan je niet als medisch middel zien maar wel als hulpmiddel ter indicatie.

Ik heb ruzie gehad met diverse artsen omdat ze het niet geloofde maar de ambulancebroeders en SEH vonden dat ik het geweldig deed icm met de Apple Watch en dat zo'n Apple Watch zo goed kon helpen en werkte, dat konden ze niet geloven. Omdat mijn hartslag af en toe onregelmatig is, vonden ze juist dat ik daarmee goed samenwerkte met mijn Apple watch en dat ik keurig wachtte en rust nam totdat de hartslag weer normaal was en daarmee voorkom je heel veel ellende. Ik kan precies door de vele metingen zien hoe mijn hartslag dan weer op normaal niveau is waardoor ik weer door kon gaan.

Eerlijk, ik ben blij dat ik het overleefd heb en dat ik geen schade aan heb overgehouden en dat is mede geweest door de Apple Watch doordat ik kon monitoren qua hartslag ervoor en meteen kon ingrijpen (meteen gebeld en 2e keer toen ik de auto zat(achter het stuur en doordat ik bleef monitoren met mijn hartslag zag ik dat het mis was)), zeker toen het misging.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Vandaag al bericht! Krijg een nieuwe apple watch toegestuurd. Had een serie 0 en toch gezwolle accu. Krijg nu een serie 1 toegestuurd! Netjes goeie service de watch zou ik in juni 3 jaar hebben. Kan er hopelijk weer ff mee vooruit. Tussen de o en de 1 serie was alleen de cpu sneller toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Coldbullet schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 01:13:
Vandaag al bericht! Krijg een nieuwe apple watch toegestuurd. Had een serie 0 en toch gezwolle accu. Krijg nu een serie 1 toegestuurd! Netjes goeie service de watch zou ik in juni 3 jaar hebben. Kan er hopelijk weer ff mee vooruit. Tussen de o en de 1 serie was alleen de cpu sneller toch?
Dat klopt!

Top dat je een nieuwe krijgt, je hoeft er niet voor te betalen toch? :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Coldbullet schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 01:13:
Klopt, wat mijn voorganger al zei.
Nog wat detail: Series 0 heeft een single core S1 cpu, Series 1 een dual core S1 cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
En de S1 ondersteund wel de laatste watch OS.

Thuis nog een S0 liggen (die te koop is O-) ) waarvan de batterij helaas nog niet opgezwollen is >:)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09 11:47
RonG schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:15:
Ik wel vrij regelmatig dat als ik Siri gebruik door m'n Watch op te tillen (raise to wake zeg maar) en ik begin met praten, dat er dan staat "Even wachten..." en vlak daarna "Ik tik je aan als je klaar ben". Hij registreert dan niet wat ik vraag en doet ook verder niets. Het lijkt ook niet te herstellen, meestal ram ik een paar keer op wat knoppen zodat hij weer op het homescreen komt en dan probeer ik het opnieuw. Ik vraag ook niets ingewikkelds, gewoon timer aanzetten bijvoorbeeld.

Ik vind dit echt superirritant, waar is dat ding op dat moment mee bezig? Herkend iemand dit?
Wat bij mij heeft geholpen is er zeker van zijn dat je telefoon een goede verbinding met het internet. Siri heeft een dataverbinding nodig om acties uit te voeren en helaas ook voor timers..

Ik merkte op het moment dat ik in de keuken stond en mijn telefoon in de woonkamer lag (afstand 10 meter) en dan een timer wilde zetten, dat ik dan wel ~10 seconden moest wachten. Toen ik hetzelfde probeerde met mijn telefoon in mijn broekzak, werkte het a la minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitten hier vast wel mensen met een S4 die sporten :P Als jullie direct na een workout (dus hartslag dik boven de 100) een ECG uitvoeren - geeft ie dan een conclusie? Ik krijg het met die van mij niet voor elkaar, blijft mekkeren dat ie geen beslissing kan nemen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
WhatsappHack schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:07:
Zitten hier vast wel mensen met een S4 die sporten :P Als jullie direct na een workout (dus hartslag dik boven de 100) een ECG uitvoeren - geeft ie dan een conclusie? Ik krijg het met die van mij niet voor elkaar, blijft mekkeren dat ie geen beslissing kan nemen.
Nog niet getest, maar zal het binnenkort is doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

RWK__ schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 07:34:
[...]

Dat klopt!

Top dat je een nieuwe krijgt, je hoeft er niet voor te betalen toch? :)
Nee kost mij geen knoop, super service!
meesje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:16:
[...]

Klopt, wat mijn voorganger al zei.
Nog wat detail: Series 0 heeft een single core S1 cpu, Series 1 een dual core S1 cpu.
Okee:) fijn is die toch weer wat sneller, snelheid was niet alles op de 0 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 22:15
WhatsappHack schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 14:07:
Ik zie de hele ecg app op de s4 niet. Ook via gegevens het proberen te forceren. Tutorial komt maar niet. En ja ik ben boven de 22...

Wil het wel graag proberen! Iemand ideeën? Ios en watch os zijn de meest recente. Resetten naar fabriek en opnieuw koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
synx6 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:50:
[...]

Ik zie de hele ecg app op de s4 niet. Ook via gegevens het proberen te forceren. Tutorial komt maar niet. En ja ik ben boven de 22...

Wil het wel graag proberen! Iemand ideeën? Ios en watch os zijn de meest recente. Resetten naar fabriek en opnieuw koppelen?
Voor de zskerheid, heb je je watch voorzien van de laatste iOS versie?
Uit welk land komt je Apple Watch?
Heb je deze (https://www.appletips.nl/ecg-app-watch-handleiding/) stappen gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
meesje schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 22:45:
[...]

Voor de zskerheid, heb je je watch voorzien van de laatste iOS versie?
Uit welk land komt je Apple Watch?
Heb je deze (https://www.appletips.nl/ecg-app-watch-handleiding/) stappen gevolgd?
5.2 inderdaad. Gewoon NL. Ik krijg de pop up niet. Ook niet via de forceer route.

Geen idee wat ik kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@synx6 loskoppelen forceert een reset naar fabrieksinstellingen. Zet voor de lol eerst geen backup terug, kijk of ‘t werkt. Daarna weer loskoppelen en de reservekopie herstellen. Kijken of ‘t nog werkt. Als ‘t sowieso niet werkt misschien maar eens Apple een belletje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 23:43
Ik heb sinds gisteren dat de trillingen veel minder goed voelbaar zijn, gaat om een S2 uit maart 2017. Instellingen staan goed, ook al eens een harde reset gedaan.
Lijkt er op dat de haptic engine kapot is/gaat. :(
Iemand toevallig een idee hoe veel een reparatie bij Apple gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnHeerZomer
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-08 22:54
Tweakers,

Wie van jullie heeft Spotify op zijn Watch? Een vriend van mij kan door zijn afspeellijsten heen scrollen, en daar een nummer kiezen. Ik zelf kan dat niet. Wel kan ik een afspeellijst kiezen, zoals iedereen, maar ik heb alleen de shuffle optie.

Nu is mijn vraag: wie van jullie kan ook een nummer kiezen, en weet iemand toevallig hoe ik dat ook voor elkaar kan krijgen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnHeerZomer
synx6 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 21:50:
[...]

Die had ik eerst ook niet. Ik moest eerst wat informatie invullen bij de 'Gezondheid' app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:30
MijnHeerZomer schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 00:27:
Tweakers,

Wie van jullie heeft Spotify op zijn Watch? Een vriend van mij kan door zijn afspeellijsten heen scrollen, en daar een nummer kiezen. Ik zelf kan dat niet. Wel kan ik een afspeellijst kiezen, zoals iedereen, maar ik heb alleen de shuffle optie.

Nu is mijn vraag: wie van jullie kan ook een nummer kiezen, en weet iemand toevallig hoe ik dat ook voor elkaar kan krijgen?

Thanks!
Hier nog iemand die gewoon een nummer uit kan kiezen. [Op mijn Apple watch] Ik heb wel spotify connect, dus betaal ervoor.

Misschien dat daar hem het verschil in zit?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:41
MijnHeerZomer schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 00:27:
Tweakers,

Thanks!
Naar rechts swipen vanaf Now Playing scherm = playlists
Naar links swipen vanaf Now Playing scherm = nummers in huidige playlist

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
MijnHeerZomer schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 00:28:
[...]

Die had ik eerst ook niet. Ik moest eerst wat informatie invullen bij de 'Gezondheid' app.
Dat heb ik gedaan. Bizar! Ook na resets geen app te zien. Ik ga apple bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
Laat ik dus net mijn series 2 watch vallen.. krak..

Ik begrijp dat dit niet te fixen is en dat apple reparatie duur is (270)

Morgen dus maar een series 4 halen. Is apple care aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
sharkzor schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:30:

Aangezien je deze ervaring hebt en je deze vraag stelt, lijkt me dit (voor jou) een retorische vraag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 17:00
Ligt eraan hoe vaak je hem stuk laat vallen.

Als ik op al mijn Apple apparatuur Apple Care moet afsluiten (of een andere verzekering) dan ben ik kapitalen kwijt. Dat geld steek ik liever in mijn eigen zak.
Inmiddels heb ik daarmee al zoveel geld mee bespaard dat ik nu makkelijk een nieuwe Watch of iPhone zou kunnen kopen als die nu kapot valt en dan ben ik nog goedkoper uit.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb vandaag in Berlijn toch een S4 gekocht (40 mm, roestvrijstaal). Mijn S0 (38 mm, roestvrijstaal, maart 2016) doet het nog prima en de batterij houdt het nog 1,5 dag uit maar ik ontwikkel iOS apps en wil de companion watch apps ook buiten de simulator testen.

De S0 houd ik gewoon, mocht de batterij opzwellen dan wil ik zelfs het liefst een vervangende S0. Er is nooit een roestvrijstalen S1 geweest dus ik ga ervan uit dat ik dan een vervangende S2 krijg aangeboden.

Ik merk nog niet heel veel verschil tussen de S0 en de S4 bij wat ik ermee doe. Als ik ze naast elkaar leg zie ik echt niet dat de S0 al ruim drie jaar zo'n 22 uur per dag gedragen is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 15:26
Had een tijdje een wit icoontje met een rennend mannetje in beeld, wat betekent dat? Apple support heeft alleen info over als ie groen is

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-09 18:05
Ze zeggen dat je met een Apple Watch 4 series mee kan zwemmen. Of mensen dat ook echt doen, weet ik niet. Maar ik ging gisteravond onder de douch mijn 4 series nog om. ''Ach, soms moet je gewoon iets doen'' met de gedachte.

Ik douchte gewoon zoals normaal, niet voorzichtig met zeep / shampoo. ongv 10 a 15 min. En tot nu toe, doet die het nog.. Wel met de ''water'' modus ofzo? (met zo'n waterdruppel icoon). En droeg hem toen met een geel sport bandje. Is die ook weer schoon. :9

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Milan1NL schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:13:
Ze zeggen dat je met een Apple Watch 4 series mee kan zwemmen. Of mensen dat ook echt doen, weet ik niet. Maar ik ging gisteravond onder de douch mijn 4 series nog om. ''Ach, soms moet je gewoon iets doen'' met de gedachte.

Ik douchte gewoon zoals normaal, niet voorzichtig met zeep / shampoo. ongv 10 a 15 min. En tot nu toe, doet die het nog.. Wel met de ''water'' modus ofzo? (met zo'n waterdruppel icoon). En droeg hem toen met een geel sport bandje. Is die ook weer schoon. :9
Dat is toch niet zo spannend, want kan toch ook gewoon? Ik laat mijn AW best vaak om met douchen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Ik was hem eens in de 2 weken onder de warme kraan. Ook niet zo spannend, maar wordt er dan wel weer mooi schoon van. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

sharkzor schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:30:

Ik heb bij mijn inboedel verzekering kostbaarheden en apparatuur mee verzekerd, zolang het niet ieder jaar o.i.d. gebeurd zit je daar wel safe mee. Twee jaar geleden mijn 1 jaar oude iPhone 6 laten vallen (naja jaszak ging open tijdens spelen met de hond op strand en daarbij viel de iPhone in het water) en kreeg netjes de aanschaf waarde uitbetaald. Kost mij voor een dekking van €4000 per gebeurtenis (max 2000 per apparaat) nog geen €15,00 per maand. Voor die €180 per jaar heb ik dus mijn: iPhone 7, MacBook Pro 15", iPad Pro 9,7" en de iPhone 8 van mijn vriendin verzekerd tegen diefstal en schade. Eigen risico is €50,00 per gebeurtenis.

Hier kan Apple Care niet tegen op wat mij betreft. Enkel wanneer slijtage is door hevig gebruik maar ik mag verwachten dat de apparaten hun levensduur volhouden of dat de garantie dit dekt (zo kreeg ik een nieuwe accu van Apple voor de iPhone 7 en hebben zij na 2 jaar mijn topcase vervangen van mijn Macbook Pro vanwege een defect toetsenbord).

Appples met Peren vergelijken wat voor jou beter is ;).

Ik zit momenteel te kijken naar de Watch Series 4 (44mm, Alu, Black, gewoven) vanwege de fitness en gezondheidstracker (en wat andere leuke dingen ;)). Hoe is jullie ervaring met het Vo2 Max bepalen? Ik heb sinds het najaar namelijk een luchtweg/long aandoening t.g.v. een bedrijfsongeval en wil tijdens mijn revalidatie (en daarna) mijn vooruitgang in de gaten houden en of ik niet te ver ga met mijn lichaam (ik ben een doorzetter en moet soms geremd worden hierin)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:15

Inderdaad niet spannend, AW heeft zelfs een activiteit zwemmen, kan je de lengte van het bad instellen en hoef je niet meer zelf te tellen... Gedaan met: 'Was dit nu 33 of 35ste baantje...' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 23:04
Pat-Juh schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:30:
[...]

Ik heb bij mijn inboedel verzekering kostbaarheden en apparatuur mee verzekerd, zolang het niet ieder jaar o.i.d. gebeurd zit je daar wel safe mee. Twee jaar geleden mijn 1 jaar oude iPhone 6 laten vallen (naja jaszak ging open tijdens spelen met de hond op strand en daarbij viel de iPhone in het water) en kreeg netjes de aanschaf waarde uitbetaald. Kost mij voor een dekking van €4000 per gebeurtenis (max 2000 per apparaat) nog geen €15,00 per maand. Voor die €180 per jaar heb ik dus mijn: iPhone 7, MacBook Pro 15", iPad Pro 9,7" en de iPhone 8 van mijn vriendin verzekerd tegen diefstal en schade. Eigen risico is €50,00 per gebeurtenis.

Hier kan Apple Care niet tegen op wat mij betreft. Enkel wanneer slijtage is door hevig gebruik maar ik mag verwachten dat de apparaten hun levensduur volhouden of dat de garantie dit dekt (zo kreeg ik een nieuwe accu van Apple voor de iPhone 7 en hebben zij na 2 jaar mijn topcase vervangen van mijn Macbook Pro vanwege een defect toetsenbord).

Appples met Peren vergelijken wat voor jou beter is ;).

Ik zit momenteel te kijken naar de Watch Series 4 (44mm, Alu, Black, gewoven) vanwege de fitness en gezondheidstracker (en wat andere leuke dingen ;)). Hoe is jullie ervaring met het Vo2 Max bepalen? Ik heb sinds het najaar namelijk een luchtweg/long aandoening t.g.v. een bedrijfsongeval en wil tijdens mijn revalidatie (en daarna) mijn vooruitgang in de gaten houden en of ik niet te ver ga met mijn lichaam (ik ben een doorzetter en moet soms geremd worden hierin)...
Ik zit op een tientje per maand, 100 euro eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
xoniq schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:19:
[...]

Ik zit op een tientje per maand, 100 euro eigen risico.
Ik ga me hier maar eens in verdiepen. Interessante verzekeringen. Bij welke verzekeraar zit je? Alleen inboedelverzekering of ook buitenshuisverzekering?

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 12-05-2019 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

meesje schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:28:
[...]

Ik ga me hier maar eens in verdiepen. Interessante verzekeringen. Bij welke verzekeraar zit je? Alleen inboedelverzekering of ook buitenshuisverzekering?
Valt als extra pakket onder inboedel maar de dekking is wereldwijd :). FYI, ook onze camera meuk is mee verzekerd voor het eerder genoemde bedrag }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 12:30

Ik was hem elke dag na werk even schoon onder de kraan. Ik ben werkzaam in de landbouw sector en gebruik hem als werkhorloge, waardoor die altijd onder de zand/stof zit.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Pat-Juh schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:31:
[...]

Valt als extra pakket onder inboedel maar de dekking is wereldwijd :). FYI, ook onze camera meuk is mee verzekerd voor het eerder genoemde bedrag }:O .
Bij mij zit het bij m'n inboedel in. (NowGo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnHeerZomer
Sluuz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:32:
[...]

Naar rechts swipen vanaf Now Playing scherm = playlists
Naar links swipen vanaf Now Playing scherm = nummers in huidige playlist
Jep, dat heb ik dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Yes vandaag gezwommen met m’n Apple Watch in het zwembad van het hotel. Watch kwam zelf met de vraag of ik aan het zwemmen was. Alleen wist ik de lengte van het zwembad niet, was een soort zevenhoekig bad.

Mijn S0 heb ik ook vaak onder de stromende lauwe kraan met shampoo schoongemaakt, dat is altijd goed gegaan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Zou aanraden hem af te doen met douchen. Zeep en shampoo kunnen de coating van het scherm aantasten. Zwemmen is geen probleem, mits je hem erna goed afspoelt (chloor). Er zit zwemtracking in, dus waarom zou je je uberhaupt afvragen of het dan mogelijk is?

De waterdruppel is alleen om te zorgen dat het scherm niet reageert op aanrakingen onder water. Die kunnen ook door water getriggerd worden, dus vandaar. Is niet noodzakelijk though als je gaat zwemmen.

[ Voor 46% gewijzigd door Sluuz op 13-05-2019 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:54
Apple heeft een support pagina over de waterbestendigheid van de Apple Watch. Als je de volgende situaties vermijdt, dan kan er weinig fout gaan:
  • Een Apple Watch laten vallen of blootstellen aan andere schokken.
  • Een Apple Watch blootstellen aan zeep of zeepwater, bijvoorbeeld tijdens het douchen of baden.
  • Een Apple Watch blootstellen aan parfum, oplosmiddelen, wasmiddelen, zuren of zuurrijk voedsel, producten tegen insecten, lotion, zonnebrandcrème, olie of haarverf.
  • Een Apple Watch blootstellen aan hoge watersnelheden, bijvoorbeeld tijdens waterskiën.
  • Een Apple Watch dragen in een sauna of stoomcabine.
Houd er ook rekening mee dat de waterbestendigheid na verloop van tijd kan afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

MelvinW schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:00:
Apple heeft een support pagina over de waterbestendigheid van de Apple Watch. Als je de volgende situaties vermijdt, dan kan er weinig fout gaan:
  • Een Apple Watch laten vallen of blootstellen aan andere schokken.
  • Een Apple Watch blootstellen aan zeep of zeepwater, bijvoorbeeld tijdens het douchen of baden.
  • Een Apple Watch blootstellen aan parfum, oplosmiddelen, wasmiddelen, zuren of zuurrijk voedsel, producten tegen insecten, lotion, zonnebrandcrème, olie of haarverf.
  • Een Apple Watch blootstellen aan hoge watersnelheden, bijvoorbeeld tijdens waterskiën.
  • Een Apple Watch dragen in een sauna of stoomcabine.
Houd er ook rekening mee dat de waterbestendigheid na verloop van tijd kan afnemen.
Echter promoten zij zelf met een surfer in de reclame die een Apple Watch aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Pat-Juh schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:30:
[...]

Ik heb bij mijn inboedel verzekering kostbaarheden en apparatuur mee verzekerd, zolang het niet ieder jaar o.i.d. gebeurd zit je daar wel safe mee. … Kost mij voor een dekking van €4000 per gebeurtenis (max 2000 per apparaat) nog geen €15,00 per maand. Voor die €180 per jaar heb ik dus mijn: iPhone 7, MacBook Pro 15", iPad Pro 9,7" en de iPhone 8 van mijn vriendin verzekerd tegen diefstal en schade. Eigen risico is €50,00 per gebeurtenis.
Waar zit jij precies met je inboedelverzekering? Want ik ben precies naar zoiets op zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

DaSaN schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:38:
[...]

Waar zit jij precies met je inboedelverzekering? Want ik ben precies naar zoiets op zoek!
NN.

Maar verder vragen via pm anders gaan we steeds off topic.

Iemand ervaringen met die gezondheidsfuncties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
DaSaN schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:38:
[...]

Dat wil ik ook weten. Ik heb uiteindelijk toch apple care afgenomen. Leek me de moeite waard. Amac had ook zelf iets, maar dat was 120,- voor 2jaar ipv 99.
Heb ik liever de ‘hopelijk geen gezeik’ garantie van apple.
Een goede inboedel is nog beter, maar vaak keren ze dagwaarden uit. Zeker na 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 23:21
Apple heeft er vast de beste bedoelingen mee gehad :? , maar waarom nou echt perse de AW aan de oplader moet hangen (en ook nog eens 50% moet zijn opgeladen voordat de installatie begint...) om een update te installeren is mij een raadsel.

Mijn AW staat op moment van schrijven op 89% wat in mijn ogen toch genoeg zou moeten zijn om te kunnen updaten naar watchOS 5.2.1..... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
RicoK schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:37:
Apple heeft er vast de beste bedoelingen mee gehad :? , maar waarom nou echt perse de AW aan de oplader moet hangen (en ook nog eens 50% moet zijn opgeladen voordat de installatie begint...) om een update te installeren is mij een raadsel.

Mijn AW staat op moment van schrijven op 89% wat in mijn ogen toch genoeg zou moeten zijn om te kunnen updaten naar watchOS 5.2.1..... :|
Omdat een update ook langer kan duren dan verwacht, en als jij een hele brakke batterij hebt, dan is de kans groot dat de watch het update proces niet overleeft, en dan bricked.

Dit is puur zekerheid om te zorgen dat een watch het update proces helemaal af kan maken zonder in de problemen te raken qua accu. Anders zou Apple een hoop extra werk hebben aan gebrickte watches.

Heb trouwens zojuist een Apple Watch Series 2 (Nike+) met een collectie aan bandjes, extra lader, aluminium lader stand enz gekocht voor 130. Duur? Of niet? (Heb mijn Series 0 weer verkocht voor 50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
xoniq schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Omdat een update ook langer kan duren dan verwacht, en als jij een hele brakke batterij hebt, dan is de kans groot dat de watch het update proces niet overleeft, en dan bricked.

Dit is puur zekerheid om te zorgen dat een watch het update proces helemaal af kan maken zonder in de problemen te raken qua accu. Anders zou Apple een hoop extra werk hebben aan gebrickte watches.

Heb trouwens zojuist een Apple Watch Series 2 (Nike+) met een collectie aan bandjes, extra lader, aluminium lader stand enz gekocht voor 130. Duur? Of niet? (Heb mijn Series 0 weer verkocht voor 50)
Dus feitelijk zeg jij nu dat een accu van een AW van een mindere kwaliteit is dan die van een iPhone of een iPad?! Want een iPhone of een iPhone kun je wel updaten zonder dat deze aan de stroom hangt mits deze maar minimaal 50% opgeladen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:06
RicoK schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:57:
[...]

Dus feitelijk zeg jij nu dat een accu van een AW van een mindere kwaliteit is dan die van een iPhone of een iPad?! Want een iPhone of een iPhone kun je wel updaten zonder dat deze aan de stroom hangt mits deze maar minimaal 50% opgeladen is.
Dat is natuurlijk net hoe je het interpreteert :) Ik weet de exacte cijfers niet maar ik kan mij voorstellen dat een update meer van de watch/batterij vraagt dan de reguliere software/programma's. En dit zal bij een iphone of ipad wellicht anders zijn.

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
M.i. lijkt me het beste dat bij updates alle devices aan de oplader moeten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
RicoK schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:57:
[...]

Nee, ik zeg dat de Watch minder processing power heeft waardoor het update traject langer duurt, en meer accu intensief is dan dat het op de iPhone duurt, die gapend een update doet. De iPhone kan dus veel meer hebben qua power.

Heeft dus niks met kwaliteit te maken. Als jij een Tesla en een Renault Zoë dezelfde accu heeft, maar de Zoë heeft een veel lagere motor, en je wilt ze allebei net zo hard laten optrekken, dan doet de Tesla dat fluitend, maar de Zoë moet hier flink moeite in steken wat een aanslag is op de accu lading. Terwijl ze beide dezelfde kwalitatieve accu kunnen hebben.

Is het zo wat meer verduidelijkt?

Sowieso heb ik de Watch en iPhone samen naast elkaar aan de lader liggen bij een update, ze moeten toch bij elkaar in de buurt zijn, dus eerst iPhone en dan Watch, als ze beiden klaar zijn gaan ze weer van de lader af.

[ Voor 10% gewijzigd door xoniq op 14-05-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
RicoK schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:37:

AW heeft geen DFU en of recovery mode. Als ie brickt, kan je terug naar de Store ipv dat je hem zelf kan herstellen middels iTunes zoals een iPad of iPhone.
Heeft alles te maken met grootte van het apparaat, grootte van de accu, waterdichtheid, gebrek aan poorten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:35
Sluuz schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:36:
Zou aanraden hem af te doen met douchen. Zeep en shampoo kunnen de coating van het scherm aantasten. Zwemmen is geen probleem, mits je hem erna goed afspoelt (chloor). Er zit zwemtracking in, dus waarom zou je je uberhaupt afvragen of het dan mogelijk is?

De waterdruppel is alleen om te zorgen dat het scherm niet reageert op aanrakingen onder water. Die kunnen ook door water getriggerd worden, dus vandaar. Is niet noodzakelijk though als je gaat zwemmen.
Yup
Ik gebruik mijn watch series 3 ongeveer 2/3 keer per week om te zwemmen. Nooit problemen gehad hier. Horloge dient daarvoor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Vanmiddag een Series 4 GPS + Cellular aangeschaft bij Apple hier in Zwitserland, maar deze gaat maandag weer terug. Ik wist dat ik - hoe belachelijk ook - alleen Apple Music via 4G kan streamen, maar had niet verwacht dat de Spotify app niet meer dan een soort van afstandsbediening is voor de Spotify app op mijn iPhone (i.p.v. je bijvoorbeeld offline muziek af te laten spelen). Zelfde geldt voor TuneIn. Toen ik tenslotte merkte dat er zelfs geen WhatsApp app bestaat voor de Apple Watch ging het ding direct de doos in.

Ik kom tegen die tijd wel terug voor een Series 6 o.i.d. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32
MaZo schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:43:
Vanmiddag een Series 4 GPS + Cellular aangeschaft bij Apple hier in Zwitserland, maar deze gaat maandag weer terug. Ik wist dat ik - hoe belachelijk ook - alleen Apple Music via 4G kan streamen, maar had niet verwacht dat de Spotify app niet meer dan een soort van afstandsbediening is voor de Spotify app op mijn iPhone (i.p.v. je bijvoorbeeld offline muziek af te laten spelen). Zelfde geldt voor TuneIn. Toen ik tenslotte merkte dat er zelfs geen WhatsApp app bestaat voor de Apple Watch ging het ding direct de doos in.

Ik kom tegen die tijd wel terug voor een Series 6 o.i.d. ;w
Whatsup werkt uit de kunst!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
bing69 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:21:
[...]

Whatsup werkt uit de kunst!
Indien je whatsapp bedoelt, die heeft inderdaad geen app voor de AW. Natuurlijk wel notifications, maar indien met foto is deze wazig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:53
@MaZo Apple music had wel gekund 😉
En als ik een whats app krijg kan ik gewoon terug reageren erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
meesje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:27:
[...]

Indien je whatsapp bedoelt, die heeft inderdaad geen app voor de AW. Natuurlijk wel notifications, maar indien met foto is deze wazig,
Ik bedoel WhatchUp, een app voor Whatsapp op de Watch

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:40

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Werkt dat goed?

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:25
Ik heb zelf al dit soort apps er vanaf gehaald; als ik een bericht wil versturen is je telefoon uit je zak halen een stuk sneller dan priegelen op zo’n klein horlogeschermpje. Bovendien kun je ook zonder watchup prima reageren op binnenkomende berichten met spraakherkenning. En even een snel berichtje werkt prima via Siri

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
DeNachtwacht schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:34:
[...]

Ik heb zelf al dit soort apps er vanaf gehaald; als ik een bericht wil versturen is je telefoon uit je zak halen een stuk sneller dan priegelen op zo’n klein horlogeschermpje. Bovendien kun je ook zonder watchup prima reageren op binnenkomende berichten met spraakherkenning. En even een snel berichtje werkt prima via Siri
Priegelen hoeft niet, je kunt praten!!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Vroeger had ik een Nike sporthorloge (powered by TomTom). Deze had geen integratie met een app (op iphone/ipad) maar wel met het web. Ik kon dan via Safari heel gedetailleerd hoe ik hard gelopen heb,
Gisteren heb ik daarvoor voor het eerst mijn AW4 gebruikt. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de Nike Running Club app. In principe werkt dit heel goed. De gelopen afstand is hetzelfde als bij mijn vorige sporthorloge. Via de NRC app op de iPhone kan ik terug zien hoe ik gelopen heb (ook op AW natuurlijk maar nog meer gepriegel), maar dit vind ik allemaal vrij klein. Is bij jullie bekend of ik deze informatie ook via een browser kan benaderen? Ik heb al even gezocht maar ik kan er niks over vinden.

Welke app(s) gebruiken jullie voor het hardlopen? Is Strave wellicht een betere keuze? Daarmee kun je volgens mij wel info terug kijken via een browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Ik gebruik de standaard workout app van apple, en exporteer alles naar strava via HealthFit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:28:
Ik gebruik de standaard workout app van apple, en exporteer alles naar strava via HealthFit
Dat ziet erg goed uit. Ik heb even moeten zoek waar de workout data wordt opgeslagen, in de Activiteiten app dus. In deze app zie ik niet de GPS data, maar deze wordt dan wel geëxporteerd naar b.v. Strava? Ik heb zo'n vermoeden van wel, want in de beschrijving van de Healthfit app staat 'gps routes'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Ik kreeg zaterdag avond tijdens de ontknoping van Eurovision voor 't eerst een melding op m'n AW dat m'n hartslag langer dan 10 minuten boven de 100 lag :+.

Heb van 't weekend trouwens voor 110 euro een Apple Watch Series 2 gekocht met een legio bandjes en een charge stand, daarna mijn oude Series 0 verkocht voor 50. Goede deal lijkt me zo.

Wat ik gelijk merk, is dat ik veel meer met de watch kan. Siri reageert VEEL sneller, dicteren in berichten is veel sneller en werkt beter, alles is overall veel sneller. Ben er blij mee.

[ Voor 54% gewijzigd door xoniq op 20-05-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
meesje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:08:
[...]

Dat ziet erg goed uit. Ik heb even moeten zoek waar de workout data wordt opgeslagen, in de Activiteiten app dus. In deze app zie ik niet de GPS data, maar deze wordt dan wel geëxporteerd naar b.v. Strava? Ik heb zo'n vermoeden van wel, want in de beschrijving van de Healthfit app staat 'gps routes'.
In deze app zie je wel iets van GPS data maar hij exporteert alle workout informatie naar bijvoorbeeld strava, maar ook naar dropbox of google drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Tinusvolkel schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:18:
[...]

In deze app zie je wel iets van GPS data maar hij exporteert alle workout informatie naar bijvoorbeeld strava, maar ook naar dropbox of google drive.
'deze app' las ik eerst als zijnde de Activiteit app, maar je bedoelt waarschijnlijk de Healthfit app?

Want in de Activiteit app zie ik geen GPS gegevens voorbij komen. Dat vind ik dan een beetje verwarrend. Kennelijk worden er dus in de Activiteiten app wel gegevens bewaard maar niet inzichtelijk gemaakt (maar wel in third party apps als Strava).

Van de week maar eens proberen. Indien het niet bevalt, vraag ik mijn geld wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Maak kans op een watch 4 als je watch 3 kapot is

https://www.idownloadblog...witter&utm_source=twitter

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Sinds een tijdje het probleem dat die niet in een keer m'n betaalpas laat zien in de wallet als ik 2x op de knop druk. Pas als ik terug ga naar m'n homescreen en opnieuw dubbelklik komt deze pas te voorschijn..

Iemand dit eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Een opmerking in de categorie ‘lekker belangrijk’. ;) Het valt me op dat als je naar beneden of naar boven veegt je op de achtergrond nog vaag de watchface ziet. Echter deze is niet altijd de laatste stand van zaken. Het lijkt wel alsof de achtergrond watchface in cache bewaard blijft en af en toe ververst wordt. Ik ben er nog niet achter wanneer precies, het wisselt nog al.

Bijvoorbeeld:
Ik heb de Nike+ digitaal watchface geactiveerd. Standaard heeft deze de kleur volt. Deze heb ik eerst gebruikt. Later de kleur aangepast naar wit en toen zag ik nog steeds de kleur volt als ik naar beneden veegde. Na opnieuw deze watchface als huidige in te stellen, had de vage achtergrond wel de juiste kleur.

Eerst dacht ik dat bovenstaande aan de Nike watchface lag, maar een test mbv ‘handig’ (de wijzers dan nog goed zichtbaar) levert hetzelfde resultaat op. Het is bijvoorbeeld later dan de tijd die op de achtergrond wordt getoond. Soms zit er maar een paar minuten tussen, soms veel meer.

Is dit een bug of conform design?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@meesje Hmm, ik herken dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:07
Afgelopen weekend in Noorwegen de waterdichtheid van m'n AW4 getest. Vloog met raften uit de boot en ging kopje onder. AW werkt nog perfect! Had 'm vooraf wel even gelocked middels de druppel. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:05
Rivanov schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:25:
Afgelopen weekend in Noorwegen de waterdichtheid van m'n AW4 getest. Vloog met raften uit de boot en ging kopje onder.
Ik zwem wekelijks met mijn AW3. Chloor, zout en zoet water: geen enkel probleem.
Rivanov schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:25:
AW werkt nog perfect! Had 'm vooraf wel even gelocked middels de druppel. :)
Is nergens voor nodig. Dat doet niets extra voor de waterbestendigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Domino schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:45:
[...]

Ik zwem wekelijks met mijn AW3. Chloor, zout en zoet water: geen enkel probleem.

[...]

Is nergens voor nodig. Dat doet niets extra voor de waterbestendigheid.
Zwemmen met een AW..... Het moet inderdaad kunnen, maar ik vind buiten hardlopen in de regen al spannend. ;)
Wat betreft het waterslot denk ik dat Rivanov ook wel bekend mee is dat deze functie de AW niet waterbestendiger maakt, maar er wel voor zorgt dat een druppel op het scherm tot een ongewenst effect leidt.

Conform onderstaand artikel wordt zelfs tijdens een workout in de regen geadviseerd om het waterslot te gebruiken. Hmmmm, dat zorgt er wel voor dat als je de workout gelijk wil stoppen je eerst de ontgrendeling er af moet halen. Dit zorgt wel voor een iets minder juist beeld qua tijden. Bij de NRC app kun je de hardloopsessie volgens mij ook automatisch laten stoppen, maar daar heb ik nog niet mee gespeeld.
https://www.iculture.nl/tips/waterslot-apple-watch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:21:
[...]

Zwemmen met een AW..... Het moet inderdaad kunnen, maar ik vind buiten hardlopen in de regen al spannend. ;)
Joh op elke vakantie spring ik er net zo makkelijk t zwembad mee in. Nog nooit problemen gehad. De zee mag ie ook in, maar dat vind ik wel enger. Vooral als ik op een jet-ski zit of zo, dus dan doe ik hem wel af. Maar zwembad/douche/bad = no problem.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

De eerste keer ermee zwemmen is inderdaad even spannend, maar daarna wil je niet anders meer. Ik zwem er wekelijks mee (baantjes zwemmen) om mijn activiteit te checken, en dat is echt ideaal.

Na zout water spoel ik de watch altijd even af met kraanwater. Bij hoge snelheids-dingen doe ik h'm inderdaad ook af (zoals hierboven: jetski, maar ook bij wakeboarden)

Ik heb de watch zelfs 1x meegenomen naar een spa, waaronder de sauna, maar dat lijkt me niet echt goed voor de accu...

[ Voor 43% gewijzigd door The Inquisitor op 28-05-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb nu een series 1 ‘te leen’ van een vriend om te kijken of ik het wat vind. Moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben. Hij moet alleen wel rond 9 uur aan de lader, dan staat hij op 20 procent of lager. Doe er niet heel gek mee. Half uurtje lopen in de pauze en aan het begin van de avond in de tuin aan de slag. En 4x de ademhaling :)

Als ik bijv een series 3 haal, zal dan de batterijduur een stuk beter zijn? Wellicht dat deze batterij al wat minder is.. hij is niet heel veel gebruikt.. heb al wat dingen aangepast in de instellingen voor optimalisatie..

Heb hem s nachts ook om maar dan staat hij op vliegtuigstand en theatermodus. Vannacht ging er toen maar 1% vanaf.. :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:22
harm12nl schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:43:
Ik heb nu een series 1 ‘te leen’ van een vriend om te kijken of ik het wat vind. Moet zeggen dat ik er wel tevreden over ben. Hij moet alleen wel rond 9 uur aan de lader, dan staat hij op 20 procent of lager. Doe er niet heel gek mee. Half uurtje lopen in de pauze en aan het begin van de avond in de tuin aan de slag. En 4x de ademhaling :)

Als ik bijv een series 3 haal, zal dan de batterijduur een stuk beter zijn? Wellicht dat deze batterij al wat minder is.. hij is niet heel veel gebruikt.. heb al wat dingen aangepast in de instellingen voor optimalisatie..

Heb hem s nachts ook om maar dan staat hij op vliegtuigstand en theatermodus. Vannacht ging er toen maar 1% vanaf.. :)
Batterij is dan niet heel best meer. Mijn series 1 heb ik onlangs verkocht en ging op dat moment nog ruim een dag mee. 06:30 van de lader en rond 23:00 uur er weer op met vaak nog rond de 35% over. Niet bij heel intensief gebruik maar gewoon de dagelijkse dingen.

Een 3 serie moet het zeker beter doen verwacht ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Dutchy88 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 23:11:
[...]

Batterij is dan niet heel best meer. Mijn series 1 heb ik onlangs verkocht en ging op dat moment nog ruim een dag mee. 06:30 van de lader en rond 23:00 uur er weer op met vaak nog rond de 35% over. Niet bij heel intensief gebruik maar gewoon de dagelijkse dingen.

Een 3 serie moet het zeker beter doen verwacht ik. ;)
Thx. :) Je kan zeker niet op de 1 of andere manier de status van de batterij checken?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
harm12nl schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:04:
[...]

Thx. :) Je kan zeker niet op de 1 of andere manier de status van de batterij checken?
Mijn series 2 die ik tweedehands heb overgenomen voor 100 euro, die haal ik 's ochtends van de lader, 's avonds nog ruim 60% over, en volgende dag eind van de dag weer op de lader. Dus eigenlijk 2 dagen dat ie gemakkelijk mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
xoniq schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:31:
[...]

Mijn series 2 die ik tweedehands heb overgenomen voor 100 euro, die haal ik 's ochtends van de lader, 's avonds nog ruim 60% over, en volgende dag eind van de dag weer op de lader. Dus eigenlijk 2 dagen dat ie gemakkelijk mee gaat.
Heb je dan nog veel opties e.d. uit staan?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
harm12nl schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:33:
[...]

Heb je dan nog veel opties e.d. uit staan?
Eigenlijk niet. Meldingen staan allemaal aan, raise to wake enz staan allemaal gewoon aan. Heb wel brightness op half staan, omdat het ding standaard al een fel scherm heeft.

Ik kwam van een oude Series 0, die het amper 1 dag volhoud, dus het was voor mij al shocking om te zien dat ik aan het eind van de dag nog meer dan de helft over had.

Gistermiddag van de lader gehaald op het werk, heb 'm 's nachts ook om, en nu nog steeds 70%. Daar redt ik t nog mee tot morgen in de loop van de dag

[ Voor 33% gewijzigd door xoniq op 29-05-2019 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:22
ik heb nog steeds een series 0 in gebruik. Batterij trekt het net aan een dag..laad 'm dan ook elke dag op. Merk ook dat het ding traag is met het laden van applicaties en/of het gebruik ervan. Dus de upgrade naar de 4 gaat zeker nog wel gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:54
harm12nl schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:43:

Heb zelf een tweedehands series 3, was amper gebruikt. Haal daar drie dagen mee. Geen energiebesparing, gewoon alles aan. Draag hem niet 's nachts, maar zet hem ook niet uit. Is na 2 volle dagen ongeveer 30%, dan zet ik hem vaak 's nachts wel uit (scheelt weer 2/3% drain) als ik geen lader heb. Dan haalt hij de derde dag meestal wel tot een uur of 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfeld of ik de series 3 zou kopen. Of 3 maanden wacht en misschien de series 4 afgeprijsd kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2019 @ 09:36:
Twijfeld of ik de series 3 zou kopen. Of 3 maanden wacht en misschien de series 4 afgeprijsd kan kopen.
Mijn verwachting is dat bij de volgende AW(5) de AW4 goedkoper gaat worden. Destijds met de AW3 verdween overigens de AW2 en bleef de AW1 over als goedkoper model (als ik me niet vergis).

Bij ibood is de AW3 trouwens nu 50 euro goedkoper.
https://www.ibood.com/ele...s/49898/7266/apple-watch/
Dus mocht je nog twijfelen... ;)
Zelf zou ik wel voor de AW4 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik en vele anderen hebben echt extreem slechte ervaringen met het kopen van Watch en andere Apple spullen via iBood, kan het niet aanraden om het risico te nemen voor die paar tientjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2019 @ 09:36:
Ik heb dezelfde twijfel en dus besloten te wachten op de AW5 :p (of t moet zijn dat de 4 een keer een nette prijs heeft voor die tijd)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 18:52
WhatsappHack schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:17:
Ik en vele anderen hebben echt extreem slechte ervaringen met het kopen van Watch en andere Apple spullen via iBood, kan het niet aanraden om het risico te nemen voor die paar tientjes. :P
Ik heb recent een nike apple watch 4 gekocht voor 340 van bol.com van een retourbedrijf. Moet ik voor het ergste vrezen? (maandag komt hij binnen). Wat was er mis met ibood aankopen?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monkeydancer schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:43:
[...]

Ik heb recent een nike apple watch 4 gekocht voor 340 van bol.com van een retourbedrijf. Moet ik voor het ergste vrezen? (maandag komt hij binnen). Wat was er mis met ibood aankopen?
Nee hoor niet perse, mijn Apple Watch S4 is ook een tweedekans van CoolBlue waar ik AC+ op gezet heb. :P Prima in orde, had niets te klagen. :) Als ze hem als nieuw hadden verkocht had ik het ook geloofd (tot ik op checkcoverage.apple.com zou kijken ;)), was enkel “open box”; dus geen seal meer. En daar kreeg ik dan €40 of €50 korting voor geloof ik, dus prima. Niet goed kon ie toch weer retour. :+
Dus ik zou me niet meteen zorgen maken hoor, er zijn zat bedrijven die retourtjes binnen de zichttermijn gewoon opnieuw verkopen - meestal is er ook niets mis mee en anders zeggen ze t wel (eg: krasjes, ontbrekende doos, whatever). :)

Het was echt specifiek een probleem met iBood. Onder andere zwaar bekraste stainless steel watches, watches met gezwollen accu’s, verkeerde kleuren geleverd en gelockte watches. Niet een keer, maar bij twee afzonderlijke momenten (de 2e x had ik zelf niets besteld, maar natuurlijk wel even gevolgd hoe het ging :P) omdat ze dom genoeg die tweede run weer voor dezelfde leverancier hadden gekozen. :+ iBood zat in eerste instantie te stallen en zei samen met de leverancier te werken aan een oplossing voor iedereen met de problemen, toen waren de 14 dagen zichttermijn om en wilden ze opeens waardebonnen van €15 ofzo uitdelen “voor de vervelende situatie” en zou retour geen optie zijn. Ja dikke *** natuurlijk, gewoon retour dan als jullie geen nieuwe kunnen leveren en steek die waardebon maar lekker in je... nouja. ;) Pas na een paar dagen gezeik op het forum en wat dreigementen zijn ze toch maar akkoord gegaan met de retouren. Dusja, dat was niet al te best. :P

Vandaar dat ik het niemand meer zou aanraden om daar hun Watch te kopen, wacht dan ff op een leuke deal bij CB, Bol of Amazon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomba schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:39:
[...]

Ik heb dezelfde twijfel en dus besloten te wachten op de AW5 :p (of t moet zijn dat de 4 een keer een nette prijs heeft voor die tijd)
Vraag is natuurlijk of de 4 wordt afgeprijsd en tot hoeveel. De S3 42mm is nu regelmatig te vinden rond de 250-270 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd welke functionaliteiten naar de series 3 komen en welke faces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:50:
Ben benieuwd welke functionaliteiten naar de series 3 komen en welke faces.
Ben benieuwd welke er in de beta zitten, en welke er beschikbaar zijn op mijn Series 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Sowieso is de update er vanaf de series 1

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.reddit.com/r/...watchos_6_up_and_running/

Blijkbaar zijn alle nieuwe Faces enkel voor de Series 4.
De Series 3 heeft maar 2 nieuwe faces: "On my series 3 I have only two new ones called numeral duo and numeral mono"

Tegenvaller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist bij Coolblue een tweedekansje besteld. De Series 4 (44mm, zilver + witte sportband) voor 383 euro. Toch blijft het veel geld...
Pagina: 1 ... 88 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie