Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Famous schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:58:
[...]

:+

Ik zie nu inderdaad dat de app welke ik gebruik deze functie biedt, vond het al zo gek dat ik het nergens kon vinden op de AW zelf :D
De "settings" was net niet te zien, goedemorgen 8)7
Welke app gebruik je hiervoor :) ik ben namelijk wel geïnteresseerd in mijn hartslag zones.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:16

Famous

R 400+

Tinusvolkel schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:16:
[...]

Welke app gebruik je hiervoor :) ik ben namelijk wel geïnteresseerd in mijn hartslag zones.
Gymatic
https://itunes.apple.com/...tracker/id1036069872?mt=8

Gebruik hem zelf enkel als tracker voor de work out en dan is de gratis versie prima :)
Inclusief de zones die als vibratie of gesproken kunnen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Vraagje aan de mensen die Strava gebruiken:

Ik heb dit weekend een rondje hardgelopen met de Strava app. Ik irriteerde me alleen aan één dingetje. Als je muziek afspeelt via je iPhone (SoundCloud in mijn geval, om precies te zijn), dan zie je bovenin je wijzerplaat zo'n icoontje. Als je daarop drukt ga je naar een schermpje waarin je het volume van de muziek kunt bedienen. Als je Strava echter aanzet, dan wordt dat icoontje vervangen voor een Strava icoontje en kan je dus niet meer naar de muziekbediening gaan.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
De app wissel knop gebruiken? (dus de knop onder de digital crown.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Tinusvolkel schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:39:
Dat klopt niet, wisselen doe je door twee keer op de digital crown te klikken.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Tinusvolkel schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:39:
Die heb ik ingesteld voor mijn favoriete apps in de dock.
Serena schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:04:
[...]

Dat klopt niet, wisselen doe je door twee keer op de digital crown te klikken.
Bij mij niet hoor. Ik ga terug naar de laatst geopende app in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:05
bram1984 schreef op maandag 8 april 2019 @ 14:36:
[...]

Die heb ik ingesteld voor mijn favoriete apps in de dock.

[...]

Bij mij niet hoor. Ik ga terug naar de laatst geopende app in dat geval.
En hij beschouwt de wijzerplaat ook als app, dat vind ik heel ergerlijk. Ik gebruik vaak 2 apps om hardloopsessies te volgen, de ingebouwde workout app en de Polar app die bij m'n hartslagmeter hoort. Na verloop van tijd schiet het scherm terug naar de workout app, als ik dan even in Polar wil kijken moet ik dus 2x snel klikken, wat vaak mislukt want hardlopen, dus dan zit ik op de wijzerplaat. Nogmaals 2x drukken geeft de workout app weer, NOGmaals 2x drukken geeft dan... de wijzerplaat. Dus dan moet ik tijdens het hardlopen met die &#^%^&appswitcher gaan knoeien.

Waarom wordt de wijzerplaat beschouwd als app? Dat is helemaal niet logisch, er is namelijk al een shortcut om terug te gaan naar de wijzerplaat (1x drukken). Dus waarom die ook nog als app beschouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Het is idd niet helemaal logisch, maar hier de uitleg van apple zelf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:07
Voor de liefhebber, ik heb de review van mijn Apple Watch series 4 weer eens aangescherpt. Sinds ik dagelijks Apple Pay gebruik op mijn watch en met watchOS 5.2 de ECG functie is toegevoegd, is er toch wel weer behoorlijk wat verbeterd.

Dus wie nog twijfelt: productreview: Apple Watch Series 4 (Sportbandje, 40mm) Grijs (Zwart) review ...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Ik heb dit al in een ander topic gevraagd. ZIet u het voor de tweede keer dan mijn excuus. Inmiddels heb ik van diverse kanten gehoord dat het niet kan, maar gelukkig ben ik nog al eigenwijs :) Nog een poging in dit topic.

vraag. Ik heb al een aantal dagen activiteiten ( < 150 dagen beweging ) opgebouwd. Nu moet ik voor een paar dagen het ziekenhuis in kan dus niet (voldoende) bewegen. Kan ik gedurende deze periode het registreren van deze dagen pauzeren zodat ik mijn "medaille" niet kwijtraak? Ok, mee eens, niet heel belangrijk maar wel grappig.

NB Valsspelen lijkt de enige optie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
middelsluis schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:36:
Ik heb dit al in een ander topic gevraagd. ZIet u het voor de tweede keer dan mijn excuus. Inmiddels heb ik van diverse kanten gehoord dat het niet kan, maar gelukkig ben ik nog al eigenwijs :) Nog een poging in dit topic.

vraag. Ik heb al een aantal dagen activiteiten ( < 150 dagen beweging ) opgebouwd. Nu moet ik voor een paar dagen het ziekenhuis in kan dus niet (voldoende) bewegen. Kan ik gedurende deze periode het registreren van deze dagen pauzeren zodat ik mijn "medaille" niet kwijtraak? Ok, mee eens, niet heel belangrijk maar wel grappig.

NB Valsspelen lijkt de enige optie....
Doe hem bij je vriend(in)/vrouw/man/kind/hond/verpleger om die dagen? :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Moet je tips hebben om vals te spelen? >:)

Je kan handmatig workouts toevoegen, dit doe ik ook als ik gevoetbald heb.
De uren van de workout zijn ook meteen gestaan en tellen als trainingsminuten.

Verder kan je je calorieën doel tijdelijk lager zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:25
Wat gaaf is, als ik roei dan geeft de watch na ongeveer 3 minuten aan dat ie 'ziet' dat ik aan t roeien ben en vraagt ie of ik de workout wil starten. Als ik dan tijdens het roeien op de knop ram, dan pakt ie ook de gehele tijd dat ik roei (give/take een paar seconden).
Maar dat ie doorheeft dat ik roei, ik vind het wel heel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:00
deBennie schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:12:
Wat gaaf is, als ik roei dan geeft de watch na ongeveer 3 minuten aan dat ie 'ziet' dat ik aan t roeien ben en vraagt ie of ik de workout wil starten. Als ik dan tijdens het roeien op de knop ram, dan pakt ie ook de gehele tijd dat ik roei (give/take een paar seconden).
Maar dat ie doorheeft dat ik roei, ik vind het wel heel tof.
Het systeem werkt ruwweg een beetje zo:

- Hmm het lijkt alsof hij roei bewegingen maakt.
- Laat ik alvast op de achtergrond een sandbox sessie starten qua roeien en de bewegingen even aan kijken.
- Na een poosje monitoren en overtuigd te raken dat het om roeien gaat de bevestiging naar het scherm.
- Jij bevestigd, AW is weer blij dat ie het goed gedetecteerd heeft, en zet de sandbox sessie vanuit de achtergrond om naar een actieve sessie, en gaat hierop verder.

Is inderdaad leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnHeerZomer
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-08 22:54
Vrienden van het goede leven: ik ben geïnteresseerd in een smartwatch. En danwel in die van Apple. Nu heb ik de mogelijkheid om de watch van mijn vader over te kopen. Het probleem is: het glas is stuk.

Is er ergens een mogelijkheid om dit goedkoop te laten repareren, of kan ik net zo goed een nieuwe Apple Watch kopen. Het gaat om 3 series, en de reparatie prijzen zijn niet mals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Laatst online: 05-09 21:18
Ik had een AW series 3....en had een aanvaring met een deurkozijn.... Resultaat, scheur in het glas :(
Horloge kwam van Coolblue....Heb het ter reparatie teruggestuurd naar ze.... Kreeg echter na een aantal weken het bericht dat horloge door Coolblue (en een externe partij, Apple?!?) niet te repareren was.... Uiteindelijk via de verzekering nog ongeveer 150 euries gekregen.... Bijgelegd bij een nieuwe Apple Watch series 4 :P
MijnHeerZomer schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:29:
Vrienden van het goede leven: ik ben geïnteresseerd in een smartwatch. En danwel in die van Apple. Nu heb ik de mogelijkheid om de watch van mijn vader over te kopen. Het probleem is: het glas is stuk.

Is er ergens een mogelijkheid om dit goedkoop te laten repareren, of kan ik net zo goed een nieuwe Apple Watch kopen. Het gaat om 3 series, en de reparatie prijzen zijn niet mals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnHeerZomer
robv73 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:40:
Ik had een AW series 3....en had een aanvaring met een deurkozijn.... Resultaat, scheur in het glas :(
Horloge kwam van Coolblue....Heb het ter reparatie teruggestuurd naar ze.... Kreeg echter na een aantal weken het bericht dat horloge door Coolblue (en een externe partij, Apple?!?) niet te repareren was.... Uiteindelijk via de verzekering nog ongeveer 150 euries gekregen.... Bijgelegd bij een nieuwe Apple Watch series 4 :P

[...]
En hoe zit het met de reparatie kosten van een 4 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:31
MijnHeerZomer schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:43:
[...]

En hoe zit het met de reparatie kosten van een 4 series?
De Apple Watch is niet te repareren. De enige optie is om de hele Watch te vervangen. De kosten daarvan kun je hier vinden: https://support.apple.com/nl-nl/watch/repair/service/pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnHeerZomer
Dat is een tegenvaller zeg. Nu twijfel ik om een Watch aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
xoniq schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:41:
[...]

Het systeem werkt ruwweg een beetje zo:

- Hmm het lijkt alsof hij roei bewegingen maakt.
- Laat ik alvast op de achtergrond een sandbox sessie starten qua roeien en de bewegingen even aan kijken.
- Na een poosje monitoren en overtuigd te raken dat het om roeien gaat de bevestiging naar het scherm.
- Jij bevestigd, AW is weer blij dat ie het goed gedetecteerd heeft, en zet de sandbox sessie vanuit de achtergrond om naar een actieve sessie, en gaat hierop verder.

Is inderdaad leuk om te zien.
Ik weet alleen niet of mijn watch het herkennen van de roeibeweging heeft geleerd van voorgaande sessies. Ik stsrtte de roei workout altijd handmatig, maar was t een keer vergeten. En toen kwam ie opeens met de melding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:00
MelvinW schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:56:
[...]

De Apple Watch is niet te repareren. De enige optie is om de hele Watch te vervangen. De kosten daarvan kun je hier vinden: https://support.apple.com/nl-nl/watch/repair/service/pricing
Is wel te repareren:

https://nl.ifixit.com/Gui...eplacement/115764?lang=en

Valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Apple voert geen reparaties uit bij de Apple Watch. Voor veel mensen is zelf repareren geen optie en daarnaast zijn de onderdelen ook nog vrij prijzig. Een nieuwe kopen of via Apple de Watch laten vervangen is dan een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robv73
  • Laatst online: 05-09 21:18
Als ik de prijzen zie voor de onderdelen, dan is het inderdaad niet echt gunstig om zelf te repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:41
Als ik mijn Apple Watch loskoppel van mijn iPhone, wordt deze dan ook automatisch gewist?

Ik heb vanmiddag namelijk mijn oude Apple Watch verkocht. Op de watch zelf heb je een optie om alle gegevens en instellingen te wissen, maar dan wordt het activeringsslot niet verwijderd, dus daar heb ik niks aan (en de koper ook niet).

Volgens de website van Apple, moet je vanuit je iPhone de Apple Watch loskoppelen om het activeringsslot te verwijderen.
De Watch start dan opnieuw op en vraagt vervolgens om een iPhone om mee te koppelen. Dat suggereert dat hij ook volledig is gewist, maar ik kan dat nergens uit afleiden. De website van Apple geeft daar ook geen info over.

Iemand die dit weet?

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Jeroen O schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:18:
Als ik mijn Apple Watch loskoppel van mijn iPhone, wordt deze dan ook automatisch gewist?

Ik heb vanmiddag namelijk mijn oude Apple Watch verkocht. Op de watch zelf heb je een optie om alle gegevens en instellingen te wissen, maar dan wordt het activeringsslot niet verwijderd, dus daar heb ik niks aan (en de koper ook niet).

Volgens de website van Apple, moet je vanuit je iPhone de Apple Watch loskoppelen om het activeringsslot te verwijderen.
De Watch start dan opnieuw op en vraagt vervolgens om een iPhone om mee te koppelen. Dat suggereert dat hij ook volledig is gewist, maar ik kan dat nergens uit afleiden. De website van Apple geeft daar ook geen info over.

Iemand die dit weet?
Deze pagina bedoel je?
https://support.apple.com/en-us/HT208855

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:41
Ja die inderdaad, maar dan de Nederlandstalige versie.
Echter wat er staat is hetzelfde.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Jeroen O schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:18:

Iemand die dit weet?
alles wordt gewist.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 16:21
Ik twijfel nog tussen de 40 & de 44 MM
Wat is jullie advies?

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Nick25 schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:51:
Wat is jullie advies?
Even langs de winkel om te passen..

Ik heb vrij smalle polsen maar vond de 40mm te klein, dus heb sinds de release een 44mm en die bevalt erg goed.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
m0nk schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:57:
[...]

Even langs de winkel om te passen..

Ik heb vrij smalle polsen maar vond de 40mm te klein, dus heb sinds de release een 44mm en die bevalt erg goed.
Ik heb juist brede polsen ik denk ook voor de 44mm ga :)
had eerst de s2 42mm namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik heb niet echt kleine polsen, maar ik houd niet van grote horloges.
Toch de 44mm versie genomen en eigenlijk vind ik hem kleiner als verwacht.
Nick25 schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:51:
Wat is jullie advies?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 15:26
Gisteren kwam m'n series4 Nike+ met 4g aan (woon in Noorwegen). Ik heb lang zitten twijfelen vanwege de prijs, maar ik ben er uiteindelijk helemaal blij mee.
De 4G functie heb ik nog niet getest. Wat wel netjes was was dat de Apple Watch setup me ook meteen doorlinkte naar een pagina bij m'n provider en met een druk op de knop had ik er een tweeling e-sim geïnstalleerd voor omgerekend 3 euro per maand.
Verder positief verrast door alle health en fitnes tracking opties. Wel merk ik dat dat dit product echt om een setje Airpods schreeuwt :D

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
net een s4 44mm op de kop kunnen tikken voor zeer leuke prijs!
Ben benieuwd :)

Binnen happy voor 329 euro O+

[ Voor 19% gewijzigd door Nick25 op 18-04-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Via mijn iPhone kan ik via Siri een commando geven om muziek af te spelen op speaker X in ruimte Y. Echter via mijn AW4 krijg ik een reactie dat dat niet kan via de Apple Watch..... Hebben jullie dezelfde ervaring of doe ik iets fout?
Dit betreft trouwens alleen muziek via Apple Music (ooit wat gratis nummers gekocht via iTunes (destijds wekelijks een gratis nummer oid), via Spotify kan dat helaas niet.
Nog wat aanvullende info: de betreffende speakers zijn voorzien van een Airplay 2 update en toegevoegd aan HomeKit.

Edit: hier (https://www.iculture.nl/tips/apple-watch-airplay/) gelezen dat je je op je AW handmatig de Airplay 2 speaker moet selecteren, en dat werkt! Wel zonde dat het alleen werkt met Apple Music.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 17-04-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Wanneer je een mac via Apple Watch unlockt geeft de watch een hele vervelende haptic "tik". Is daar wat aan te doen?

Mixed Reality dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Menesis schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:46:
Wanneer je een mac via Apple Watch unlockt geeft de watch een hele vervelende haptic "tik". Is daar wat aan te doen?
Ik weet niet of dat uitgezet kan worden. Het lijkt mij dat dit uit veiligheid is bedacht. Op je AW krijg je, naast de tik, ook een bericht dat je Mac wordt ontgrendeld. En volgens mij krijg je van alle berichten een tik (of geluid als je dat heb ingesteld). Ik zou niet anders willen. Zakelijk gebruik ik een Mac. Stel ik ben een kamer verder op en iemand zit achter mijn Macbook. Je krijgt dan gelijk een bericht als ie ontgrendeld wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Menesis schreef op maandag 22 april 2019 @ 19:46:
Is inderdaad vanwege veiligheid niet uit te zetten. Zie bericht hier boven

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:33
(jarig!)
Iemand toevallig de Pathe app op de Watch werkend ? Ik zie een button "login op je Pathe account en druk connect". Als ik op connect druk gebeurd er niets. Bug aan de kant van Pathe ?

Best wel stoer als je de QR code voor je kaartje op je watch kunt scannen en de film duur kan zien tijdens de film.

EDIT: Buienradar werkt weer, maar zo te zien zie je alleen een kaartje met de +3 uur status.

[ Voor 13% gewijzigd door loekf2 op 23-04-2019 11:49 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Laatst online: 07-09 21:10
Nick25 schreef op woensdag 17 april 2019 @ 11:42:
net een s4 44mm op de kop kunnen tikken voor zeer leuke prijs!
Ben benieuwd :)

Binnen happy voor 329 euro O+
Mag ik vragen waar je de Apple watch voor deze prijs hebt aangeschaft? Mag ook in DM :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:14
loekf2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 11:47:
Iemand toevallig de Pathe app op de Watch werkend ? Ik zie een button "login op je Pathe account en druk connect". Als ik op connect druk gebeurd er niets. Bug aan de kant van Pathe ?

Best wel stoer als je de QR code voor je kaartje op je watch kunt scannen en de film duur kan zien tijdens de film.

EDIT: Buienradar werkt weer, maar zo te zien zie je alleen een kaartje met de +3 uur status.
Hier werkt het wel verder maar wat betreft de QR code: Gewoon je bioscoop kaartje toevoegen aan je Apple Wallet, dan gaat hij ook naar je Watch en kan je hem zo laten scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Iemand hier ervaring met een running app die je vooraf een route kan geven van x-aantal kilometers (inclusief heen en terug naar startlocatie). Heb al zitten zoeken, maar kan er zo snel geen een vinden.

Dus als je 5 km wilt rennen, dat de app je diverse routes voorschotelt van 2.5 km heen en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
VeeGee schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:12:
[...]

Mag ik vragen waar je de Apple watch voor deze prijs hebt aangeschaft? Mag ook in DM :) .
Via used products was 1 maand oud & puntje gaaf _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ex87 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:31:
[...]

Hier werkt het wel verder maar wat betreft de QR code: Gewoon je bioscoop kaartje toevoegen aan je Apple Wallet, dan gaat hij ook naar je Watch en kan je hem zo laten scannen.
Helaas werkte dit niet toen ik het met m'n boardingpass probeerde te scannen bij de poortjes bij de gate. De code wordt denk ik te klein weergegeven (44mm series4).
Ben benieuwd of het met de NS wel werkt? (via NS app kaartje kopen en aan wallet toevoegen).

Apple Pay werkt trouwens wel erg mooi :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 23-04-2019 15:13 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:33
(jarig!)
Nick25 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:02:
[...]

Heb je mazzel, ik zag volop aanbod bij Coolblue, maar alleen maar AWs met krassen op het scherm.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 03-09 12:14
Menesis schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:12:
[...]

Helaas werkte dit niet toen ik het met m'n boardingpass probeerde te scannen bij de poortjes bij de gate. De code wordt denk ik te klein weergegeven (44mm series4).
Ben benieuwd of het met de NS wel werkt? (via NS app kaartje kopen en aan wallet toevoegen).

Apple Pay werkt trouwens wel erg mooi :*)
Whut? Welke airline? Ik doe dit zelf namelijk 3x per maand bij KLM en het werkt praktisch altijd.
Pathe werkt ook gewoon (zondag nog gebruikt namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ex87 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:20:
[...]

Whut? Welke airline? Ik doe dit zelf namelijk 3x per maand bij KLM en het werkt praktisch altijd.
Pathe werkt ook gewoon (zondag nog gebruikt namelijk)
Gaat denk ik meer om het type toegangspoortjes. Ik heb het alleen op Oslo geprobeerd. Al verschillen die dacht ik niet van de poortjes bij Schiphol... Ik zal het later nog eens proberen, goed om te weten dat het bij jou wel lukt iig.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
loekf2 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:17:
[...]

Heb je mazzel, ik zag volop aanbod bij Coolblue, maar alleen maar AWs met krassen op het scherm.
zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09 13:46
Nick25 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:02:
[...]

Er is inderdaad best wat aanbod bij Used Products. Ik had in eerste instantie hierop ook mijn zinnen gezet. Tot ik bemerkte dat veel van de bij hen nieuw en gebruikt aangeboden watches geen NL-watches waren. En aangezien ik persé een NL watch wilde hebben..... Waarom persé een NL-watch? Gewoon omdat het kon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
RicoK schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:51:
[...]

Er is inderdaad best wat aanbod bij Used Products. Ik had in eerste instantie hierop ook mijn zinnen gezet. Tot ik bemerkte dat veel van de bij hen nieuw en gebruikt aangeboden watches geen NL-watches waren. En aangezien ik persé een NL watch wilde hebben..... Waarom persé een NL-watch? Gewoon omdat het kon ;)
Aankoop bon van Apple Amsterdam zat erbij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
RicoK schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 15:51:
[...]

En met een Canadese AW4 heb (had?) je nu nog geen ECG functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
meesje schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 17:48:
[...]

En met een Canadese AW4 heb (had?) je nu nog geen ECG functie.
Alles werkt perfect ook de ECG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Nick25 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:50:
[...]

Alles werkt perfect ook de ECG :)
Zie eerder in dit topic. Bij een Canadees exemplaar deed de ECG het nog niet, toen deze functionaliteit wel in NL beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
meesje schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 19:55:
[...]

Zie eerder in dit topic. Bij een Canadees exemplaar deed de ECG het nog niet, toen deze functionaliteit wel in NL beschikbaar was.
Ah ok :) maar ik ben er blij mee met deze prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
M'n series 4 heeft na een weekje kennis gemaakt met de tegelvloer in de badkamer :F glas helemaal kapot, beeld touch en force-touch werken nog wel. Lijkt een erg duur grapje te worden. Bijna 400 euro als ik het goed begrijp (44mm LTE model). Zelf maken ziet er erg moeilijk uit en het door een andere partij laten doen lijkt me tricky(?)

Mixed Reality dev

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Menesis schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:01:
M'n series 4 heeft na een weekje kennis gemaakt met de tegelvloer in de badkamer :F glas helemaal kapot, beeld touch en force-touch werken nog wel. Lijkt een erg duur grapje te worden. Bijna 400 euro als ik het goed begrijp (44mm LTE model). Zelf maken ziet er erg moeilijk uit en het door een andere partij laten doen lijkt me tricky(?)
(Inboedel)verzekering?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Menesis
Dat is een goeie, niet eens aan gedacht! (nog te gefrustreerd om goed na te denken ofzo :P :D )

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Menesis schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:29:
[...]
Dat is een goeie, niet eens aan gedacht! (nog te gefrustreerd om goed na te denken ofzo :P :D )
AppleCare+ is ook nog een optie als de Apple Watch niet ouder is dan 60 dagen. Het kost je dan €99 voor AppleCare+ en €65 eigen risico voor een nieuwe Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MelvinW schreef op woensdag 24 april 2019 @ 21:45:
[...]

AppleCare+ is ook nog een optie als de Apple Watch niet ouder is dan 60 dagen. Het kost je dan €99 voor AppleCare+ en €65 eigen risico voor een nieuwe Watch.
Ik gok dat de Watch met zulke schade niet meer door de diagnostics heenkomt die je verplicht moet draaien. Zowel dan is 't mooi meegnomen en zou je een week of 2 later kunnen claimen; maar in principe is dat fraude - immers ben je gedekt vanaf het moment van aanschaf van AppleCare Protection Plan. Als er al schade is, ben je dus officieel niet gedekt voor die schade.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
WhatsappHack schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:04:
[...]

Ik gok dat de Watch met zulke schade niet meer door de diagnostics heenkomt die je verplicht moet draaien. Zowel dan is 't mooi meegnomen en zou je een week of 2 later kunnen claimen; maar in principe is dat fraude - immers ben je gedekt vanaf het moment van aanschaf van AppleCare Protection Plan. Als er al schade is, ben je dus officieel niet gedekt voor die schade.
Volgens mij is er voor de Watch geen diagnostische test meer. Toen ik het voor mijn Apple Watch S4 aanschafte hoefde het in ieder geval niet. Ik kon meteen afrekenen na het invoeren van mijn serial. Of dat nu ook nog zo is weet ik niet. Als alleen het glas gebarsten is, dan lukt die diagnostische test zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 06:27
Ik verzeker niks meer los. Reisverzekering, inboedelverzekering dekken ook alle schade aan telefoons en laptops.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alekz87 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:40:
[...]

Ik verzeker niks meer los. Reisverzekering, inboedelverzekering dekken ook alle schade aan telefoons en laptops.
Tot op zekere hoogte wel ja, maar moet zeggen dat je er bij producten als smartphones/watches en laptops vaak enkel iets aan hebt vlak na aanschaf. (En dan kan je ook net zo goed met je credit card afrekenen, hehe.)
De verzekeraars schrijven echt als een malle af. :/ Een smartphone of tablet is na zo'n 1 a 1.5 jaar bijna geen reet meer waard volgens hen (ook al zie je ze op Marktplaats nog voor €500 voorbij komen: boeit niet.) en dan gaat er nog eigen risico vanaf, wat meestal minstens €100 is. Zo eens meegemaakt dat ze met stalen gezicht beweerden dat ik al met al €20 zou krijgen voor een apparaat dat tweedehands nog voor zo'n €350 a €400 verkocht en op welke rekening ik dat gestort wilde hebben. :+ Wat dat betreft zijn zaken als AppleCare+ en bepaalde specifieke verzekeringen wel een stuk beter als je ze op lange termijn verzekerd wil hebben. Gaat het binnen een jaar verrot dan zit je met je inboedelverzekering meestal nog wel redelijk in de buurt om tenminste zo'n 75% terug te krijgen, dat scheelt flink. Maar voor lange termijn zijn het een stel ratten imho. ;)

Het is dus maar wat je wilt en hoe lang je het goed verzekerd wilt hebben, maar ik snap helemaal wat je bedoeld. :)

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 25-04-2019 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pomlo12345
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-03-2024
zag deze aanbieding voorbij komen via bol.com 280 euro voor de Apple Watch Series 3 beschikbaar in wit of zwart.
In plaats van 299 is toch wel 20 euro onder de advies prijs is niet veel maar toch wel wat korting.

https://www.bol.com/nl/w/bestcheap-nl/1436073

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik snap t niet. Ik gebruik via mn watch4 autosleep om mijn slaap te meten. Dat gaat allemaal prima. Voorwaarde van autosleep is dat de polsdetectie op mn horloge aan staat en dat mn horloge een passcode heeft. Heb ik beide. Maar het geval wil nu dat ik sochtends zie dat mn horloge is vergrendeld. Dat betekent dat er op een gegeven moment in mijn slaap zoveel ruimte tussen mn horloge en mn pols is geweest dat ie is gaan vergrendelen. Ik gebruik een sportloop bandje en heb het horloge redelijk strak (strak comfortabel) om. Hoe 'hard' ik ook aan het kastje trek (terwijl ik het bandje strak om heb), ik krijg het horloge met geen mogelijkheid zover van mn pols dat ie gaat vergrendelen. Dus hoe hij dat in mn slaap doet is mij een raadsel.
Gevolg van de vergrendeling is dat autosleep mn slaap vanaf dat moment niet meer registreert.

Waardoor sprint mn horloge in de vergrendeling??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:56

Grin

Ride si sapis.

Alekz87 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:40:
[...]

Voor goedkope apparaten als een Apple Watch ga je idd geen verzekering afsluiten.
Maar ik zou mijn foto-apparatuur toch niet graag onverzekerd willen gebruiken in het buitenland/ op vakantie. Mijn filosofie: Kan je het makkelijk nieuw kopen zonder een boterham minder te eten: niet apart verzekeren.
Heeft het meer waarde dan dat: denk na over een aparte verzekering. Voor mij is dat dus o.a. m'n foto-apparatuur. Maar mijn Apple Watch? Lekker boeiend.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 08:11
Ik ga een pluim steken voor Apple en de watch, ik gebruik de mijne voor te gaan mountainbiken. Ik rij eerder Enduro dus de afdalingen zijn redelijk steil.
Van de crashes en slippertjes blijft mijn Apple Watch 4 proper met geen enkele kras of andere schade. Modder, stof, zand geen probleem. Enkel het bandje eens kuisen en klaar.

Ik heb vroeger lang getwijfeld of een smartwatch wel de moeite zou zijn, maar ik ben toch overtuigd van deze.

Heeft er iemand een idee of de 4 nu eigenlijk een hoogte meter heeft? En hoe spreek je die aan?

[ Voor 11% gewijzigd door Lyca op 27-04-2019 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:59
@deBennie ik gebruik ook autosleep en herken het probleem niet.
Hier is dat nog nooit gebeurt en hij zit net zo strak als overdag in combi met de sportloop ook.

@Lyca De 4 heeft idd een hoogte meter en naar mijn ervaring werkt dat goed.
Je kan per gps activiteit aangeven of je dat wel of niet wil zien
Dus bij fietsen en wandelen ed kan dat bij overige activiteiten volgens mij weer niet.
Je ziet dan hoeveel hoogtemeters je totaal gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:27

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Omdat mijn iPhone toch net niet lekker samenwerkt met een Android Wear horloge overweeg ik een Apple Watch. Al een tijdje kijkende op V&A valt mij op dat er bijna alleen maar zwarte (grijze) worden aangeboden. Mij lijkt de zilveren echter veel mooier op t eerste gezicht. (Heb bv ook een klein beetje spijt dat ik een Spacegrey iPhone heb genomen) Hoe is de verdeling hier? En waarom de keuze voor donker dan wel zilver? Puur esthetisch?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
@Tomba Ik vermoed inderdaad puur smaak. Ik heb nu een bruin leren bandje (Maikes via Ali gekocht) en dat vind ik zelf erg mooi matchen met spacegrey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Roos79 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:18:
@Lyca De 4 heeft idd een hoogte meter en naar mijn ervaring werkt dat goed.
Je kan per gps activiteit aangeven of je dat wel of niet wil zien
Dus bij fietsen en wandelen ed kan dat bij overige activiteiten volgens mij weer niet.
Je ziet dan hoeveel hoogtemeters je totaal gemaakt heb.
Nu de Apple Watch 3 deed dat ook al neen? Als ik bv Strava gebruikte voor een rit, dan zag ik ook op het einde als de activiteit synced was, hoeveel hoogtemeters de rit was.
Ik dacht eerder aan een "on-demand" scenario zoals bij een Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:59
@Lyca Je kan zien hoeveel meter je gestegen je heb op me scherm.
Maar hoe bedoel je het precies?
Je kan tijdens een activiteit zien hoeveel je heb gestegen als je dat bedoelt?
Dat kan je zelf instellen in het instellingen menu van de watch onder activiteit en dan per activiteit kan je kiezen wat je op de watch ziet tijdens je activiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:27:
Omdat mijn iPhone toch net niet lekker samenwerkt met een Android Wear horloge overweeg ik een Apple Watch. Al een tijdje kijkende op V&A valt mij op dat er bijna alleen maar zwarte (grijze) worden aangeboden. Mij lijkt de zilveren echter veel mooier op t eerste gezicht. (Heb bv ook een klein beetje spijt dat ik een Spacegrey iPhone heb genomen) Hoe is de verdeling hier? En waarom de keuze voor donker dan wel zilver? Puur esthetisch?
Vind donker gewoon mooier, zeker met een donker metalen bandje erbij. Heb die zilveren ook gehad (als stainless) en vond ‘t wat... koud en leeg overkomen. Plus wat besmettelijker, eg: kleine beschadigingen vallen snel op. Al had die “zilveren” stainless als voordeel dat ie te polijsten viel. Afijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Roos79 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:41:
@Lyca Je kan zien hoeveel meter je gestegen je heb op me scherm.
Maar hoe bedoel je het precies?
Je kan tijdens een activiteit zien hoeveel je heb gestegen als je dat bedoelt?
Dat kan je zelf instellen in het instellingen menu van de watch onder activiteit en dan per activiteit kan je kiezen wat je op de watch ziet tijdens je activiteit.
Ah oke, je kan het dus effectief op je scherm zien. Goed, ik weet niet meer of de vorige dat ook kon.
Eens bekijken ook bij Strava om te zien of die het ook toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Nu online
Hebben meer mensen hier de laatste dagen last van dat je ringen die je deelt niet meer kloppen? iig er wordt te weinig weergegeven bij mij en een collega....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 09:34
Ik heb nog de 1ste gen. Apple Watch Stainless steel, en is nog steeds een mooie “klasse” watch.
Buiten de wat trage opstart, werkt deze nog perfect en ben ik er nog heel blij mee. Hij is tijdloos van design, en met regelmatig een ander bandje heb je steeds een mooie watch. Vooral met het Milanees zilver bandje, krijg ik nog steeds mooie complimenten.

Het enig min puntje is voor mij, dat deze om de twee dagen steeds moet opgeladen worden. Mijn Garmin (met slimme functies) gaat tot wel twee weken mee! De Apple Watch 4 lonkt wel..... ☺️

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 17:12
ppeter schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:11:
Ik heb nog de 1ste gen. Apple Watch Stainless steel, en is nog steeds een mooie “klasse” watch.
Buiten de wat trage opstart, werkt deze nog perfect en ben ik er nog heel blij mee. Hij is tijdloos van design, en met regelmatig een ander bandje heb je steeds een mooie watch. Vooral met het Milanees zilver bandje, krijg ik nog steeds mooie complimenten.

Het enig min puntje is voor mij, dat deze om de twee dagen steeds moet opgeladen worden. Mijn Garmin (met slimme functies) gaat tot wel twee weken mee! De Apple Watch 4 lonkt wel..... ☺️
Als jij een 1e gen hebt en er twee dagen mee doet is het knap. Ik ging van series 0 (gen 1) naar series 4 van 1 dag naar 2 dagen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:37
Ik heb series 0 en leg hem elke nacht op de lader, al vanaf dag 1. Hierdoor nooit problemen met lege accu. Watch doet het nog prima, maar is niet al te snel. Wie weet stap ik over, maar om nu geld uit te geven voor alleen snelheid is ook weet zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:53

996

Hebben jullie ook allemaal als feature request een verzoek ingediend om de stainless steel versie en ook LTE ondersteuning in Nederland uit te brengen?
Doen! https://www.apple.com/feedback/watch.html
Wie weet helpt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
996 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:16:
Hebben jullie ook allemaal als feature request een verzoek ingediend om de stainless steel versie en ook LTE ondersteuning in Nederland uit te brengen?
Doen! https://www.apple.com/feedback/watch.html
Wie weet helpt het...
Dat is niet aan Apple, maar aan de Nederlandse providers om eSIM te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Laatst online: 07-09 21:53

996

MelvinW schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:30:
[...]

Dat is niet aan Apple, maar aan de Nederlandse providers om eSIM te ondersteunen.
Zou dat niet een wederzijds spel van onderhandeling zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
996 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:09:
[...]

Zou dat niet een wederzijds spel van onderhandeling zijn dan?
Niet echt. Apple is niet de enige partij die graag eSIM wil hebben, Google bijvoorbeeld wil het ook graag voor hun Pixel-toestellen. De providers (-edit- in Nederland) willen er echter (nog) niet aan. Ik geloof niet dat er een heel duidelijk antwoord is over het waarom niet. eSIM is gewoon een standaard trouwens, daar valt ook niet veel aan te onderhandelen - je ondersteund het of je ondersteund het niet. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ben ook weer van de partij. Ik werk al zo'n 1.5 jaar thuis en merkte dat ik de watch niet meer droeg (had nog de alle eerste versie) deze dus verkocht. Maar nu weer nieuw project waardoor ik weer meer buiten de deur aan het werken ben. Dus zojuist even snel een Series 4 opgehaald bij media markt ;) Good to be back hahaha.

Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/4668/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/aos/published/images/4/4/44/alu/44-alu-silver-sport-loop-seashell-nc-s4-grid?wid=540&hei=550&fmt=jpeg&qlt=80&op_usm=0.5,0.5&.v=1538158278649

44mm zilverkleurig aluminium, schelpenwit geweven sportbandje

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:04

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Helaas mijn applewatch serie 0 is overleden.. scherm is losgekomen van de case, blijkt opgezette accu. Navraag voor nieuwe accu in te katen zetten. Kost €265.. uhhh nee dat eordt m niet. Voor Dat geld maakte ze hem biet maar kreeg ik een nieuwe serie 0. Nee die hoef ik jiet meer aangezien die niet meer ondersteund wordt en erg langzaam is. Dan maar even sparen voor de nieuwste. Zijn er hier die ook de overstap van serie 0 naar de nieuwe hebben gemaakt? En merk je veel verschil? En gebruik je de watch nu voor meer dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Coldbullet schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:33:
Helaas mijn applewatch serie 0 is overleden.. scherm is losgekomen van de case, blijkt opgezette accu. Navraag voor nieuwe accu in te katen zetten. Kost €265.. uhhh nee dat eordt m niet. Voor Dat geld maakte ze hem biet maar kreeg ik een nieuwe serie 0. Nee die hoef ik jiet meer aangezien die niet meer ondersteund wordt en erg langzaam is. Dan maar even sparen voor de nieuwste. Zijn er hier die ook de overstap van serie 0 naar de nieuwe hebben gemaakt? En merk je veel verschil? En gebruik je de watch nu voor meer dingen?
Waar en wanneer heb jij de Watch aangeschaft? Als dit bij Apple is, dan zou je kosteloos onder de consumentengarantie gewoon een nieuwe kunnen krijgen. Tevens is dit een zeer bekend probleem bij de Watches, als je op internet gaat zoeken.

Het verschil tussen de series 0 en 1/2/3/4 is wel dag en nacht. De nieuwere modellen zijn zoveel sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door MysticX op 01-05-2019 20:39 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

RWK__ schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:38:
[...]

Waar en wanneer heb jij de Watch aangeschaft? Als dit bij Apple is, dan zou je kosteloos onder de consumentengarantie gewoon een nieuwe kunnen krijgen. Tevens is dit een zeer bekend probleem bij de Watches, als je op internet gaat zoeken.

Het verschil tussen de series 0 en 1/2/3/4 is wel dag en nacht. De nieuwere modellen zijn zoveel sneller.
De watch heb ik voor mijn verjaardag 1juni 3 jaar geleden gekregen en is door me vriendin gekocht bij apple zelf in de online store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Coldbullet schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:49:
[...]

De watch heb ik voor mijn verjaardag 1juni 3 jaar geleden gekregen en is door me vriendin gekocht bij apple zelf in de online store
Zeker de moeite waard om morgen even contact op te nemen met Apple. Chat eerst met ze, leg het probleem uit en als het goed is wordt het gesprek dan overgenomen door een Senior Advisor. Heb je al eerder problemen gehad met je Watch? Dan helpt dat allemaal mee, maar dat is niet zo heel erg.

Zelf heb ik ook verschillende problemen gehad met mijn series 0. Dat werd toen omgewisseld door een series 1 en na 3 jaar gebruik, mocht ik voor geringe kosten (dacht iets van 80 euro) kunnen upgraden naar de laatste Watch destijds (Watch S3).

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

RWK__ schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:52:
[...]

Zeker de moeite waard om morgen even contact op te nemen met Apple. Chat eerst met ze, leg het probleem uit en als het goed is wordt het gesprek dan overgenomen door een Senior Advisor. Heb je al eerder problemen gehad met je Watch? Dan helpt dat allemaal mee, maar dat is niet zo heel erg.

Zelf heb ik ook verschillende problemen gehad met mijn series 0. Dat werd toen omgewisseld door een series 1 en na 3 jaar gebruik, mocht ik voor geringe kosten (dacht iets van 80 euro) kunnen upgraden naar de laatste Watch destijds (Watch S3).
Wanneer was dit bij jou voorgevallen? Ik ga iig contact opnemen bij apple, niet geschoten is altijd mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Coldbullet schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:13:
[...]

Wanneer was dit bij jou voorgevallen? Ik ga iig contact opnemen bij apple, niet geschoten is altijd mis
Vorig jaar februari, mijn Watch was van 2015.

[ Voor 4% gewijzigd door MysticX op 01-05-2019 21:26 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

RWK__ schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:14:
[...]

Vorig jaar februari, mijn Watch was van 2015.
Okee, mijne is uit 2016 dus.... hoop doet leven. Maarja is ook weer een jaar ouder nu he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 24-08 22:36
Coldbullet schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:06:
[...]

Okee, mijne is uit 2016 dus.... hoop doet leven. Maarja is ook weer een jaar ouder nu he..
Mijn SS series 0 is ook uit juni 2016 en afgelopen maandag onder garantie gerepareerd van het losse scherm probleem. Kreeg vandaag bericht om het op te halen, maar weet niet of het een reparatie of een vervanging is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

BellySM schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 23:54:
[...]

Mijn SS series 0 is ook uit juni 2016 en afgelopen maandag onder garantie gerepareerd van het losse scherm probleem. Kreeg vandaag bericht om het op te halen, maar weet niet of het een reparatie of een vervanging is geworden.
Ook dot klinkt veel belovend, ik ga bellen dat is zeker, probleem is zit nu op vakantie in zeeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:52
Hoe is de batterij ervaring voor jullie met een series 4?

Ik heb die van mij nu een week en heb wat getweakt qua complicaties (weer uitgezet, hoop notificaties uit, moves uit en veel meer) maar ik kom maar niet voorbij de 1,5 dag.

Wat ik nu vaak doe is ik doe hem savonds rond 20:00 met tegen de 100% batterij om, en de volgende dag rond 18:30 leg ik hem met 40% weer aan de lader en dan begint het weer opnieuw.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
Ik wel vrij regelmatig dat als ik Siri gebruik door m'n Watch op te tillen (raise to wake zeg maar) en ik begin met praten, dat er dan staat "Even wachten..." en vlak daarna "Ik tik je aan als je klaar ben". Hij registreert dan niet wat ik vraag en doet ook verder niets. Het lijkt ook niet te herstellen, meestal ram ik een paar keer op wat knoppen zodat hij weer op het homescreen komt en dan probeer ik het opnieuw. Ik vraag ook niets ingewikkelds, gewoon timer aanzetten bijvoorbeeld.

Ik vind dit echt superirritant, waar is dat ding op dat moment mee bezig? Herkend iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34
SgtElPotato schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:48:
Hoe is de batterij ervaring voor jullie met een series 4?

Ik heb die van mij nu een week en heb wat getweakt qua complicaties (weer uitgezet, hoop notificaties uit, moves uit en veel meer) maar ik kom maar niet voorbij de 1,5 dag.

Wat ik nu vaak doe is ik doe hem savonds rond 20:00 met tegen de 100% batterij om, en de volgende dag rond 18:30 leg ik hem met 40% weer aan de lader en dan begint het weer opnieuw.
Ik gooi hem s nachts op de lader en dan kan ik er 2 volle dagen mee doen. (Hij gaat dus om de nacht op de lader) Niks bijzonders getweaked.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:53
Nachtapotheker schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 23:22:
[...]

Ik gooi hem s nachts op de lader en dan kan ik er 2 volle dagen mee doen. (Hij gaat dus om de nacht op de lader) Niks bijzonders getweaked.
Hier hetzelfde. Maar hang m wel vaak elke nacht aan de lader.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 20:55
Ik kan er prima twee dagen mee doen. 's Nachts hou ik hem om (ik track mijn slaap) maar om de dag leg ik hem voor het slapen gaan een tijdje op de lader. Als ik laad, zet ik hem op vliegtuigstand. Dan gaat het sneller.
Ik gebruik normaal gesproken een minimalistische wijzerplaat met bijna geen kleuren en complicaties, dus ik denk dat dit een belangrijke factor is in accuduur. Ik heb ondertussen wel veel notificaties aanstaan en ik bel er ook regelmatig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij mij is de accuduur op een S3 echt afhankelijk van wat voor dag ik heb gehad. Bij rustige werkdagen verbruik ik zo'n 35% per dag dus kan ik er gewoon 2 dagen mee doen. Als ik wat meer sport/bijzonderheden doe schiet dat naar de 50 tot 60% per dag. In de meeste gevallen laad ik hem (vooral door gewenning/gemak) dagelijks op tenzij ik toevallig heb gezien dat hij voor ik ga slapen nog boven de 60% zit.
Dat overkomt mij ook wel eens inderdaad. Best vervelend als je juist van plan bent 'even snel' wat te doen. Voor mij werkt het dan het beste om terug te gaan naar het hoofdscherm, de crown ingedrukt te houden tot hij begint met luisteren, dan te spreken en dan weer los te laten. Meestal is hij dan nog 'even' bezig met verwerken maar doet hij daarna wel wat ik vraag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben aan het overwegen om misschien wel naar een Apple watch serie 4 te gaan. Ik heb nu de generatie 1s geloof ik, alleen deze is soms zo traag en zeker als ik wil bv crosstrainen ga starten, is deze 5 min onderweg om wakker te worden en dan te starten. Er is letterlijk niets dat helpt, programma's afsluiten, opnieuw opstarten en dat is wel een reden om een nieuwe te kopen.

Ik heb wat problemen met mijn hart gehad en dat is ook een reden om te kijken naar gen 4 maar ik moet zeggen, de hartslagen op je Apple Watch zijn echt bijna accuraat. Als je goed draagt, met het juiste bandje, ik zag aan de hartmonitor van de ambulance en de Spoedeisende Hulp dat de hartslag kloppen en dat liep eigenlijk gelijk. Niet dat ik daarvoor kwam maar was wel een mooi moment om te checken.
Sinds dat ik gezondheidsproblemen heb, zie ik ook aan mijn Apple watch goed wat er gebeurd qua de hartslagen, ik check het ook en al eerder heb ik samen met een arts ook gecheckd of de Apple watch werkte qua detectie van de hartslagen. Het klopte toen al helemaal. Sindsdien is het wel mijn tool om het in de gaten te houden en zie precies wat er gaande is. Daardoor kan ik mijn rust ook nemen als het moet.
Daarnaast is de Apple watch nu ook een verlenging om te zien hoe mijn activiteit is per dag en dat logt die keurig dus al met al, het is niet alleen een horloge maar ook echt een medisch instrument wat erg goed helpt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 16:34

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

itsalex schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:24:
Ik ben aan het overwegen om misschien wel naar een Apple watch serie 4 te gaan. Ik heb nu de generatie 1s geloof ik, alleen deze is soms zo traag en zeker als ik wil bv crosstrainen ga starten, is deze 5 min onderweg om wakker te worden en dan te starten. Er is letterlijk niets dat helpt, programma's afsluiten, opnieuw opstarten en dat is wel een reden om een nieuwe te kopen.

Ik heb wat problemen met mijn hart gehad en dat is ook een reden om te kijken naar gen 4 maar ik moet zeggen, de hartslagen op je Apple Watch zijn echt bijna accuraat. Als je goed draagt, met het juiste bandje, ik zag aan de hartmonitor van de ambulance en de Spoedeisende Hulp dat de hartslag kloppen en dat liep eigenlijk gelijk. Niet dat ik daarvoor kwam maar was wel een mooi moment om te checken.
Sinds dat ik gezondheidsproblemen heb, zie ik ook aan mijn Apple watch goed wat er gebeurd qua de hartslagen, ik check het ook en al eerder heb ik samen met een arts ook gecheckd of de Apple watch werkte qua detectie van de hartslagen. Het klopte toen al helemaal. Sindsdien is het wel mijn tool om het in de gaten te houden en zie precies wat er gaande is. Daardoor kan ik mijn rust ook nemen als het moet.
Daarnaast is de Apple watch nu ook een verlenging om te zien hoe mijn activiteit is per dag en dat logt die keurig dus al met al, het is niet alleen een horloge maar ook echt een medisch instrument wat erg goed helpt.
Ik haal niet echt een vraag uit je verhaal maar zal mijn ervaring delen.

Zelf heb ik ook een "hartkwaal", deze is meer aangeboren cq. zit in de familie.

De reden dat ik een Watch4 heb gekocht is het verhaal van de "hartbewaking" en met de ECG geeft dat een veiliger cq. prettiger gevoel.

Juist door de betere hartslagmeting voel ik mij rustiger en ben ik er niet constant mee bezig.

Wel duidelijk is dat een goed sluitend bandje van groot belang is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
i2Paq schreef op zondag 5 mei 2019 @ 13:13:
[...]

Ik haal niet echt een vraag uit je verhaal maar zal mijn ervaring delen.

Zelf heb ik ook een "hartkwaal", deze is meer aangeboren cq. zit in de familie.

De reden dat ik een Watch4 heb gekocht is het verhaal van de "hartbewaking" en met de ECG geeft dat een veiliger cq. prettiger gevoel.

Juist door de betere hartslagmeting voel ik mij rustiger en ben ik er niet constant mee bezig.

Wel duidelijk is dat een goed sluitend bandje van groot belang is.
Ik wil hiermee eigenlijk zeggen, hoe goed de Apple watch is en dat is geen grapje. Je kan echt duidelijk zien of er iets met je hart is. Voor jou is het idd een prettig gevoel maar voor mij is het echt dat ik "slowdown" moet doen want mijn hart gaat in de rust bijna met 30-50% omhoog en dan monitor ik en wacht ik totdat mijn hart weer rustig is geworden. Soms lig ik ook ruim 10-30% onder de normale hartslag en dat kan ik nu heel goed zien. Dat wordt ook goed gelogd zodat ik een goed overzicht heb.

Sinds dat ik met gezondheidsproblemen loop (dat is nu 20 maanden geleden en er is geen duidelijkheid hoe of wat) kreeg ik plotseling van mijn Apple watch steeds de melding dat er "iets" aan de hand is met mijn hart en dat ik aan het pieken ben. Ik dacht zelf, kan niet en Apple watch klopt niet.
Nou ja totdat er foutje door het ziekenhuis is gemaakt en ik eerst een ambulance op mij afgestuurd kreeg en zij waren ook benieuwd met de Apple watch of deze accuraat was en of ik gelijk had. Dat antwoord was ja. Vier weken later belandde ik in het ziekenhuis bij de SEH (Spoedeisende Hulp) en daar hadden ze een hartmonitor en wederom voelde ik daarvoor dat mijn hart "even de rikktetik" kwijt was en zag het op mijn Apple watch en op de SEH kon ik syncen met de hartmonitor. Dus daarmee wil ik mijn ervaring kwijt hoe goed de Apple Watch is en zorg voor een goed bandje en daarmee weet je dus wel dat je met een goed medisch instrument om je pols loopt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

RonG schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 15:15:
Ik wel vrij regelmatig dat als ik Siri gebruik door m'n Watch op te tillen (raise to wake zeg maar) en ik begin met praten, dat er dan staat "Even wachten..." en vlak daarna "Ik tik je aan als je klaar ben". Hij registreert dan niet wat ik vraag en doet ook verder niets. Het lijkt ook niet te herstellen, meestal ram ik een paar keer op wat knoppen zodat hij weer op het homescreen komt en dan probeer ik het opnieuw. Ik vraag ook niets ingewikkelds, gewoon timer aanzetten bijvoorbeeld.

Ik vind dit echt superirritant, waar is dat ding op dat moment mee bezig? Herkend iemand dit?
Absoluut en heb al menigmaal dat kutding vervloekt :(
Pagina: 1 ... 87 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie