Even mijn ervaring delen, omdat ik toch echt aangenaam verrast ben van deze Apple watch. Ben er nu sinds eind november eigenaar van (Series 4) en gebruik hem intensief tijdens het sporten. Verbaast me hoe aangenaam hij zit en mijn Garmin Fenix 3 probleemloos heeft vervangen. Al moet ik wel toegeven dat ik er veel voorzichtiger mee omspring dan met dat dedicated sporthorloge :-) ...
Fitnessen zelf is heel aangenaam: goede tracking, en in combinatie met mijn AirPods fantastisch om zonder mijn Phone toch muziek te kunnen luisteren. Enige wat ik tussen mijn sets mee hoef te dragen is dus mijn drinkbus en mijn handdoek die rond m’n nek hangt. Overbodige luxe? Absoluut, maar toch leuk.
Ook zwemmen trackt de Apple Watch goed - was in ‘t begin een beetje bang om ermee in ‘t water te springen, maar na de eerste paar sessies te doorstaan, besef ik dat de Watch toch steviger is dan ze eruit ziet. Enkel voor het stoombad en sauna achteraf doe ik de Watch wel uit, gezien het niet wordt aangeraden deze in deze temperaturen te dragen (had gelezen dat dmv hitte de watch uit elkaar wordt gehaald door de lijm te weken).
Gebruik trouwens de Nylon sportsband, en zit verrassend goed. Ook niks van problemen met de velcro (veel mensen zijn blijkbaar bang voor velcro + water, maar tenslotte is duikuitrusting ook voorzien van velcro’s, dus onterechte vrees).
Enige ‘minpunt’ is het ontbreken van de functionaliteit om te pauseren met een fysieke knop ofzo. Telkens unlocken, pauzeren, resumen, terug locken, dat is soms een beetje ergerlijk en omslachtig :-)
Dus mocht iemand nog twijfelen om deze watch aan te schaffen als sport tracker... bij deze!
Enige kanttekening: voor muziek ben ik moeten overstappen op Apple Music ipv Spotify. Jammer, maar goed, Apple Music is zo slecht nog niet uiteindelijk. Alleen jammer dat de desktop-versie van iTunes archislecht is, en ik op m’n werklaptop geen iTunes kan installeren (web-based Spotify werkt wel).
[
Voor 8% gewijzigd door
shyheim op 12-02-2019 11:55
]