“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Oh nee slaaptracking gebruik ik niet. Ik vind vooral de wekker van de Apple Watch erg prettig.pdavie2311 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:17:
[...]
Ivm sleeptracking? Sleepcycle of Sleep++?
Oké, ik zal kijken of dit het is.MelvinW schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:12:
[...]
Klinkt alsof je bandje niet strak genoeg zit. Heb er zelf geen last van en draag mijn Watch altijd tijdens het slapen.
Ik slaap (blijkbaar) nogal onrustig, dus doe 'm daarom maar af
Heb er meteen maar even 1 besteld
Ik slaap nu 2 weken met m'n Apple Watch en hij is nog puntgaaf.Geert1976 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:26:
voor de mensen die de Apple Watch 's nachts tijdens hun slaap omhouden; zijn jullie niet ''bang'' voor beschadigingen tijdens je slaap?
Ik maakte me hier ook zorgen om maar dat Ion-X glas is wel prima.
€ 35 voor een kabeltje van 30cmMelvinW schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:28:
Er is nu ook een USB-C Apple Watch oplaadkabel verkrijgbaar: https://www.apple.com/nl/...or-apple-watch-usb-c-03-m
Heb er meteen maar even 1 besteld

waarom niet gewoon een fatsoenlijke lengte?
Snap ik ook niet helemaal. De standaard kabel is wel verkrijgbaar in 1 en 2 meter.Geert1976 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:39:
[...]
€ 35 voor een kabeltje van 30cm![]()
![]()
![]()
waarom niet gewoon een fatsoenlijke lengte?
Even de SS halen Geert..Saffierglas en eventuele krasjes kun je zo polijsten....Geert1976 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:26:
voor de mensen die de Apple Watch 's nachts tijdens hun slaap omhouden; zijn jullie niet ''bang'' voor beschadigingen tijdens je slaap?
Gebruik nu nog steeds de wekker van mijn iPhone, maar van de Watch idd ook een optie...MelvinW schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:21:
[...]
Oh nee slaaptracking gebruik ik niet. Ik vind vooral de wekker van de Apple Watch erg prettig.
Zo blij dat ik niet voor de Alu versie ben gegaan, Ik ben toch een beetje ouderwets en dat ik een RVS versie wil

RVS met de milanees loop is gewoon de Shizzle
Dit is mijn eerste smertwatch, en zal deze niet echt voor sporten gebruiken, maar hoofdzakelijk voor berichten, hartrate en sleeptracking.
Na een pasbeurt van de Alu versie was ik verrast dat de nieuwe versie 4 veel kleiner is dan de klont om je pols die ik had verwacht
En vannacht al de eerste sessie voor sleeptracking gedaan met Pillow app.
Mijn laadcyclus is voor het slapen gaat opladen, snachts Sleeptracking, dan heb ik zat batt over voor de dag.

[ Voor 9% gewijzigd door absrnd op 19-10-2018 15:40 ]
Ligt eraan wat jij langzaam vindt, ik wacht gemiddeld 3 seconden wat ik acceptabel vind.mr.JamesBond schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:00:
Hoe ervaren jullie de ING app op de Apple Watch? Ik vind het zò langzaam en aangezien saldoinformatie niet altijd actueel is, wordt het ook een beetje vervelend.
Heb ABNAMRO op de iPhone en als deze niet automatisch op de Watch verschijnt, dan is er zeker geen watch-app voor?
Nice. Niet gekleurd SS is toch ook deze generatie weer de mooiste.absrnd schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:29:
Gisteren na een heerlijk dagje shoppen in Dusseldorf, de SS 44mm opgehaald.
Zo blij dat ik niet voor de Alu versie ben gegaan, Ik ben toch een beetje ouderwets en dat ik een RVS versie wil
Dit is mijn eerste smertwatch, en zal deze niet echt voor sporten gebruiken, maar hoofdzakelijk voor berichten, hartrate en sleeptracking.
Na een pasbeurt van de Alu versie was ik verrast dat de nieuwe versie 4 veel kleiner is dan de klont om je pols die ik had verwacht
Mijn laadcyclus is voor het slapen gaat opladen, snachts Sleeptracking, dan heb ik zat batt over voor de dag.
[Afbeelding: Apple Watch SS 44mm]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat ligt aan je instellingen, maar zo moeilijk is dat niet om te zien. Ga naar de App Store en kijk of er ook een Watch versie wordt aangeboden...knakker2 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:38:
Heb ABNAMRO op de iPhone en als deze niet automatisch op de Watch verschijnt, dan is er zeker geen watch-app voor?
'Opening dealen met drugs'. Heb je dat nodig?Donstil schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 00:50:
[...]
Nice. Niet gekleurd SS is toch ook deze generatie weer de mooiste.
[ Voor 8% gewijzigd door jdevries189 op 20-10-2018 09:37 ]
jdevries189 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 09:36:
[...]
'Opening dealen met drugs'. Heb je dat nodig?
https://www.maritiemmuseu...ellingen/dealen-met-drugs
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dan kijk je niet goed genoegDonstil schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:48:
Dit snap ik even niet.
The devil is in the details.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik vind het een beetje humor voor de kleuterklas, maar het gaat om het volgende (het gaat om de afbeelding):Donstil schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:48:
Dit snap ik even niet.
absrnd schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:29:
Gisteren na een heerlijk dagje shoppen in Dusseldorf, de SS 44mm opgehaald.
[Afbeelding: Apple Watch SS 44mm]
Welke?Grin schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:24:
Ik begrijp die complicatie aan de bovenkant van de infograph watchface totaal niet.
youtube.com/@hisrep
@DeNachtwacht Kijk even in het plaatje hierboven. Daar staat het agendapunt 'dealen met drugs' in plaats van de streepjes van de minuten. Wat hij bedoelt is: 'hoe weet je nou hoe laat het exact is, als de tekst van de agenda de streepjes van de minuten overneemt?'Grin schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:24:
Ik begrijp die complicatie aan de bovenkant van de infograph watchface totaal niet. Hoe kan je daarmee de tijd aflezen tussen 9 en 3 uur? Niet iedereen kan leven op: ongeveer 10 over 2. Waardeloos voor wanneer minuten er wel toe doen, en dat is best vaak.
Die lijkt me nog best interessant. Thx!
*snip* op de man
[ Voor 61% gewijzigd door Daedalus op 21-10-2018 00:53 ]
Als ik even precies de tijd moet weten, ik reis veel met OV, dan doe ik even een swipe naar links en heb de infograaf mudulair watchface. Wat je ook kun doen is de agenda verplaatsen naar bijvoorbeeld linksonderGrin schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:24:
Ik begrijp die complicatie aan de bovenkant van de infograph watchface totaal niet. Hoe kan je daarmee de tijd aflezen tussen 9 en 3 uur? Niet iedereen kan leven op: ongeveer 10 over 2. Waardeloos voor wanneer minuten er wel toe doen, en dat is best vaak.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Die wil bij mij maar niet slim worden... Misschien heb ik een te ongestructureerd leven op het moment?Nicj56 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:25:
Ben helemaal verslaafd aan Siri watchface. Geeft me de juiste info die ik nodig tracht te hebben op dat tijdstip van de dag... Dus Machine learning all the way.
Ik zit nog steeds te worstelen met hardlopen op de AW... Krijg het maar niet voor elkaar om alle info (inclusief route) te syncen met Runkeeper. Zelfs niet na aanschaf van bepaalde apps die het wél mogelijk zouden moeten maken
Ook lukt het mijn MacBook Pro 2018 nog niet om met de AW te ontgrendelen (ondanks heropstarten van apparaten e.d....
[ Voor 8% gewijzigd door Saninl op 20-10-2018 23:25 ]
mn ren-status is zonder maar ook nog 1 meter rennen al halfvol door de nodige scooter-meters
geen idee hoe dit aan te pakken
Daarnaast ben ik schijnbaar vernieuwend bezig...
De Albert Heijn, Sligro, Makro, Gall&Gall; de kaarten/pasjes opgeslagen en wanneer ik shop gebruik ik de kaart middels de Watch,............ en op 1 of andere wijze weten zelfs de jonge frisse dametjes aan de kassa er geen bal van..... elke keer een opmerking dat ik de eerste ben die dit zo gebruikt..

[ Voor 47% gewijzigd door knakker2 op 21-10-2018 02:46 ]
Gebruik je hier een app voor?knakker2 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 01:41:
op mn snorscooter rijden is ook funest voor mn activity berekeningen..
mn ren-status is zonder maar ook nog 1 meter rennen al halfvol door de nodige scooter-meters
geen idee hoe dit aan te pakken
Daarnaast ben ik schijnbaar vernieuwend bezig...
De Albert Heijn, Sligro, Makro, Gall&Gall; de kaarten/pasjes opgeslagen en wanneer ik shop gebruik ik de kaart middels de Watch,............ en op 1 of andere wijze weten zelfs de jonge frisse dametjes aan de kassa er geen bal van..... elke keer een opmerking dat ik de eerste ben die dit zo gebruikt..
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Ik loop met RunKeeper, en dat wordt goed gesynchroniseerd met Workouts. Maar jij wilt dit juist de andere kant op doen begrijp ik?Saninl schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:23:
Ik zit nog steeds te worstelen met hardlopen op de AW... Krijg het maar niet voor elkaar om alle info (inclusief route) te syncen met Runkeeper. Zelfs niet na aanschaf van bepaalde apps die het wél mogelijk zouden moeten maken(Rungap en Healthfit). Toevallig een sportieveling hier?
RunGap werkt bij mij prima. Waar gaat het mis bij je. Komen de workouts niet in rungap terecht of kun je ze niet sharen naar Runkeeper?Saninl schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:23:
[...]
Die wil bij mij maar niet slim worden... Misschien heb ik een te ongestructureerd leven op het moment?![]()
Ik zit nog steeds te worstelen met hardlopen op de AW... Krijg het maar niet voor elkaar om alle info (inclusief route) te syncen met Runkeeper. Zelfs niet na aanschaf van bepaalde apps die het wél mogelijk zouden moeten maken(Rungap en Healthfit). Toevallig een sportieveling hier?
Ook lukt het mijn MacBook Pro 2018 nog niet om met de AW te ontgrendelen (ondanks heropstarten van apparaten e.d....)
...
Is simpelweg geen ruimte voor op het scherm bij de series 3...Op de series 4 past het allemaal maar net..koentjuh1987 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:19:
Jammer dat de infograph watchface van de iWatch 4 niet beschikbaar komt voor de watch 3....
https://www.apple.com/nl/watch/compare/pdavie2311 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:21:
[...]
Is simpelweg geen ruimte voor op het scherm bij de series 3...Op de series 4 past het allemaal maar net..
Zie het nu ook. Dacht dat de 42mm watch3 nog iets groter was dan de 40mm watch4. Dan begrijp ik ook wel dat het niet past. Jammer al zou ik ook wel eens willen kijken of je een eigen watchface kunt bouwen/ontwikkelen.
...
Helaas zit ook dat er niet in, Apple staat dat niet toe. Je zal daarvoor moeten gaan jailbreaken gok ik en voor zover ik weet is er nog niemand die dat geprobeerd heeft. Meestal een teken dat je er niet echt gelukkig van wordt.koentjuh1987 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:28:
[...]
https://www.apple.com/nl/watch/compare/
Zie het nu ook. Dacht dat de 42mm watch3 nog iets groter was dan de 40mm watch4. Dan begrijp ik ook wel dat het niet past. Jammer al zou ik ook wel eens willen kijken of je een eigen watchface kunt bouwen/ontwikkelen.
Wees trouwens maar blij dat die nieuwe watchfaces niet draaien op oude watches, want ze slurpen ook flink meer batterij.
youtube.com/@hisrep
Ik doe dit ook en gebruik stocard hiervoor. Werkt goed. In combinatie met Apple pay ben je helemaal de man
PSN: PcDCch
Gaat niet gebeuren jammer genoeg.[b]koentjuh1987 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:28:[/b Jammer al zou ik ook wel eens willen kijken of je een eigen watchface kunt bouwen/ontwikkelen.
Apple “verkoop” tenslotte modellen met exclusieve watchfaces (hermes/nike)
Puur uit commercieel belang denk ik dat dat dus nooit gaat gebeuren dat ze dat vrijgeven.
Jammer, want de apple watch ziet er gaaf uit met een vierkante wijzerplaat (ala hermes)
Dat denk ik ook. Die niet watchface had mij bijna over de streep getrokken om een nieuwe watch te kopen. Maar de afschrijving op een watch 3 van nog geen jaar oud is voor mij te groot voor alleen een nieuwe watchface...reinier666 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:48:
[...]
Gaat niet gebeuren jammer genoeg.
Apple “verkoop” tenslotte modellen met exclusieve watchfaces (hermes/nike)
Puur uit commercieel belang denk ik dat dat dus nooit gaat gebeuren dat ze dat vrijgeven.
Jammer, want de apple watch ziet er gaaf uit met een vierkante wijzerplaat (ala hermes)
...
Stocard
Alles waar een barcode op zit kan je er zo’n beetje voor gebruiken. Veel pasjes kan je er door uit je portemonnee weglaten
Edit
Mozart was mij al voor
Enig nadeel is dat bijv Makro een aparte parkeerruimte heeft voor goldcard-houders. Hefboom moet geopent worden met de kaart, gaat in een gleuf waar watch niet in past. Dus Makro kaart helaas wel meenemen.
[ Voor 29% gewijzigd door knakker2 op 21-10-2018 10:05 ]
Dat ga ik morgen bij mijn workout proberen! Ik heb nu alleen nog hardgelopen met de Workouts app inderdaad...Roy_T schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 07:16:
[...]
Ik loop met RunKeeper, en dat wordt goed gesynchroniseerd met Workouts. Maar jij wilt dit juist de andere kant op doen begrijp ik?
Rungap werkt bij mij ook prima, alleen mis ik de routemaps in Runkeeper. Die worden dus niet meegenomen vanuit Workout --> Runkeeper. In de Workout app staat er wel een kaartje met mijn route... Neemt Rungap bij jou wel de route mee?WouterG schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:05:
[...]
RunGap werkt bij mij prima. Waar gaat het mis bij je. Komen de workouts niet in rungap terecht of kun je ze niet sharen naar Runkeeper?
Mozart schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:45:
[...]
Ik doe dit ook en gebruik stocard hiervoor. Werkt goed. In combinatie met Apple pay ben je helemaal de man
Top! Ik gebruik stocard al op de iPhone dus nice!knakker2 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:01:
[...]
Stocard
Alles waar een barcode op zit kan je er zo’n beetje voor gebruiken. Veel pasjes kan je er door uit je portemonnee weglaten
Edit
Mozart was mij al voor
Enig nadeel is dat bijv Makro een aparte parkeerruimte heeft voor goldcard-houders. Hefboom moet geopent worden met de kaart, gaat in een gleuf waar watch niet in past. Dus Makro kaart helaas wel meenemen.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Klopt, ik heb minder dan de helft van de aanschafprijs voor mijn aw3 gehad terwijl hij pas 4 maanden oud was. Dit kwam wel door een krasje op het scherm, maar toch.......Ik was gewend nog goed inruilgeld te krijgen voor “oude” Apple producten, dit viel een beetje tegen.......;)koentjuh1987 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:55:
[...]
Maar de afschrijving op een watch 3 van nog geen jaar oud is voor mij te groot voor alleen een nieuwe watchface...

Daarom stel ik de koop van een nieuwe uit en wacht tot de watch5reinier666 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:59:
[...]
Klopt, ik heb minder dan de helft van de aanschafprijs voor mijn aw3 gehad terwijl hij pas 4 maanden oud was. Dit kwam wel door een krasje op het scherm, maar toch.......Ik was gewend nog goed inruilgeld te krijgen voor “oude” Apple producten, dit viel een beetje tegen.......;)
...
Sowieso vind ik op het moment het volk op marktplaats niksgevers. Ten eerste de mails die je krijgt met alleen maar een bedrag, geen fatsoenlijke aanhef of afsluiting en dan bieden ze ook nog maar een fractie van de vraagprijs.reinier666 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:59:
[...]
Klopt, ik heb minder dan de helft van de aanschafprijs voor mijn aw3 gehad terwijl hij pas 4 maanden oud was. Dit kwam wel door een krasje op het scherm, maar toch.......Ik was gewend nog goed inruilgeld te krijgen voor “oude” Apple producten, dit viel een beetje tegen.......;)
Gelukkig wint de aanhouder en heb ik uiteindelijk mijn watch gewoon voor de vraagprijs kunnen verkopen. Je moet alleen even geduld hebben en volhouden.
De meeste mensen op marktplaats willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar er is uiteindelijk altijd wel een serieus iemand bij.
Ja, die staat er bij mij gewoon bij en word ook meegenomen naar de export naar strava e.d. Ik heb wel de swagbag gekocht, misschien dat dat nog verschil maakt?Saninl schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:45:
[...]
Rungap werkt bij mij ook prima, alleen mis ik de routemaps in Runkeeper. Die worden dus niet meegenomen vanuit Workout --> Runkeeper. In de Workout app staat er wel een kaartje met mijn route... Neemt Rungap bij jou wel de route mee?
Edit:
Ik lees ook dit net:
https://rungap.zendesk.co...GPS-Maps?mobile_site=true
[ Voor 16% gewijzigd door WouterG op 21-10-2018 17:55 ]
Thanks voor de link!WouterG schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:53:
[...]
Ja, die staat er bij mij gewoon bij en word ook meegenomen naar de export naar strava e.d. Ik heb wel de swagbag gekocht, misschien dat dat nog verschil maakt?
Edit:
Ik lees ook dit net:
https://rungap.zendesk.co...GPS-Maps?mobile_site=true
Als ik de tip daarin volg en importeren vanuit Health uitzet, dan komen nieuwe workouts (via de Workout-app) niet meer in het overzicht te staan in Rungap?
Mag ik vragen hoe jouw instellingen staan bij account en settings?
Want ik zou dus denken dat wel nodig is om info uit Health te importeren, omdat wij beide daar de workouts in hebben staan (omdat we met de Workout app op de AW hardlopen?). Maar volgens die link moet ik die dus uitzetten...
[ Voor 16% gewijzigd door Saninl op 21-10-2018 21:45 ]
Klopt, ik loop ook meestal met de Workout app op de AW.Saninl schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:35:
[...]
Thanks voor de link!
Als ik de tip daarin volg en importeren vanuit Health uitzet, dan komen nieuwe workouts (via de Workout-app) niet meer in het overzicht te staan in Rungap?
Mag ik vragen hoe jouw instellingen staan bij account en settings?
Want ik zou dus denken dat wel nodig is om info uit Health te importeren, omdat wij beide daar de workouts in hebben staan (omdat we met de Workout app op de AW hardlopen?). Maar volgens die link moet ik die dus uitzetten...
Health staan bij mij vreemd genoeg dan wel weer aan, ook als ik bij source kijk in rungap dan staat daar "Health". Ondanks dat wel gewoon de routes. Waarschijnlijk ging voorgaande link over een vorige versie.
Mijn instellingen:
Instellingen -> Privacy -> Gezondheid -> RunGap en daar staat alles aan, ook Work-outroutes.
Misschien is deze link nog nuttig?
https://rungap.zendesk.co...e-Watch-?mobile_site=true
Kan dit ook als je vanuit de Sonos app afspeelt?Geert1976 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 17:32:
waarschijnlijk al bekend voor mensen met Sonos speaker(s) en Spotify;
als ik Spotify start via mijn iPhone en dan kies voor afspelen over de Sonos speakers hier thuis, kan ik vervolgens via mijn Apple Watch nummers skippen als ook volume aanpassen.
Uiteraard nog steeds zwaar waardeloos dat er geen Spotify Watch App is, maar bovenstaande toch best handig, imho
Ik ben namelijk aan het oriënteren naar Apple music of Spotify premium. In het kader van een aankomende Watch wil ik kijken welke ik het beste kan nemen.
Hier nog een, ik neem mijn telefoon niet mee tijdens het hardlopen. Het werkt allemaal perfect op mijn watch, alleen de sync naar de Runkeeper app op mijn iphone lijkt heel erg lang te duren, soms staat de data er pas na een aantal uren op.Saninl schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:23:
Ook lukt het mijn MacBook Pro 2018 nog niet om met de AW te ontgrendelen (ondanks heropstarten van apparaten e.d....)
Ik heb wel het idee dat de gps data van de watch iets nauwkeuriger is dan die van mijn iphone!
[ Voor 19% gewijzigd door Sluuz op 22-10-2018 10:09 ]
PSN: Sluuz
Als je ook offline wilt afspelen van je Watch zonder telefoon in de buurt (zoals onder het sporten misschien), bedenk dan dat dat alleen met Apple Music kan vooralsnog.Citroentaart schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:59:
Ik ben namelijk aan het oriënteren naar Apple music of Spotify premium. In het kader van een aankomende Watch wil ik kijken welke ik het beste kan nemen.
Aha, juist. Maar verder kan je wel spotify en sonos bedienden met de Watch?Roy_T schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:10:
[...]
Als je ook offline wilt afspelen van je Watch zonder telefoon in de buurt (zoals onder het sporten misschien), bedenk dan dat dat alleen met Apple Music kan vooralsnog.
En via podcasts (maar dan wel via de Podcasts app op je iPhone en niet via bv Spotify podcasts). Via Overcast kan ook tegenwoordig.Roy_T schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:10:
[...]
Als je ook offline wilt afspelen van je Watch zonder telefoon in de buurt (zoals onder het sporten misschien), bedenk dan dat dat alleen met Apple Music kan vooralsnog.
Bedienen kan wel, zoals elke normale bluetooth afstandsbediening. Je start het afspelen wel op je iPhone.Citroentaart schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:21:
[...]
Aha, juist. Maar verder kan je wel spotify en sonos bedienden met de Watch?
[ Voor 27% gewijzigd door Sluuz op 22-10-2018 13:36 ]
Kan voor zover ik weet alleen als je iets via Airplay op je Sonos afspeelt. Wat dan weer alleen kan met sommige nieuwe Sonos modellen. Ik heb speciaal om deze reden maar een Sonos:One aangeschaft en in het Sonos netwerk gehangen. Eén "modern" Sonos apparaat is genoeg om het hele zaakje Airplay compatible te maken.Citroentaart schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:59:
[...]
Kan dit ook als je vanuit de Sonos app afspeelt?
Aha, ik heb een nieuwe play 5. Daar kan je dan ook direct via de Sonos app afspelen, dus zonder Airplay. Ook handig. Dit is neem ik aan minder belastend voor de batterij van je iPhone omdat dit op de 'Sonos' wordt afgespeeld.Hijo Del Jefe schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:54:
[...]
Kan voor zover ik weet alleen als je iets via Airplay op je Sonos afspeelt. Wat dan weer alleen kan met sommige nieuwe Sonos modellen. Ik heb speciaal om deze reden maar een Sonos:One aangeschaft en in het Sonos netwerk gehangen. Eén "modern" Sonos apparaat is genoeg om het hele zaakje Airplay compatible te maken.
Hier ook een tevreden Stocard gebruiker. Ook Makro pasjes of wat dan ook in te voeren.Mozart schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:45:
[...]
Ik gebruik iSmoothrun, ideale app voor hardlopen en fietsen en te synchroniseren met vele app's zoals Garmin, Runkeeper en Strava.Saninl schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:23:
[...]
Wel een betaalde app maar met een mooie AW-app.
http://www.ismoothrun.com/
[ Voor 49% gewijzigd door TR1969 op 22-10-2018 15:33 ]
Beetje een rare timing niet? Waarom dan niet gewoon direct de watch 4 uitleveren met deze kabels?
Blij toe dat ze niet deze bij de AW4 geleverd hebben, dan zou al mijn andere opladers onbruikbaar zijn, en kan ik deze niet in mijn oude iMac pluggenScrtz schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:25:
https://nl.hardware.info/...kabel-voor-de-apple-watch
Beetje een rare timing niet? Waarom dan niet gewoon direct de watch 4 uitleveren met deze kabels?
USB-C is nog steeds niet geheel gemeengoed in de PC wereld.
Nee klopt ik ben er ook blij mee hoor daar niet van, maar vind het wel raar aangezien Apple zo bezig is met het doordringen van de USB C standaard. Ik ben daar ook wel fan van, 1 kabelstandaard die alles omvat zoals opladen, data, audio, beeld etc. Zou het leven een stuk gemakkelijker maken alsmede ook het overschot aan kabels in ieders huis met het milieu in gedachte.absrnd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:32:
[...]
Blij toe dat ze niet deze bij de AW4 geleverd hebben, dan zou al mijn andere opladers onbruikbaar zijn, en kan ik deze niet in mijn oude iMac pluggen
USB-C is nog steeds niet geheel gemeengoed in de PC wereld.
Helaas is Apple alleen weer té vooruitstrevend en gaat het nog jaren duren voordat USB 2.0/3.0 uitgefaseerd is..
Ja en neeScrtz schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:40:
[...]
Nee klopt ik ben er ook blij mee hoor daar niet van, maar vind het wel raar aangezien Apple zo bezig is met het doordringen van de USB C standaard. Ik ben daar ook wel fan van, 1 kabelstandaard die alles omvat zoals opladen, data, audio, beeld etc. Zou het leven een stuk gemakkelijker maken alsmede ook het overschot aan kabels in ieders huis met het milieu in gedachte.
Helaas is Apple alleen weer té vooruitstrevend en gaat het nog jaren duren voordat USB 2.0/3.0 uitgefaseerd is..
vroegah was ieder bedrijf er als de kippen bij om de nieuwe snellere standaard van USB in hun nieuwste computer lineup toe te voegen,
maar schijnbaar met USB-C gaat dat moeizamer, en dat zal wel een rechten kwestie zijn, of dat andere fabrikanten hun eigen standaard will opdringen.
En het helpt niet mee dat de oude USB stekker backwards compatible is, en USB_C niet

[ Voor 4% gewijzigd door absrnd op 22-10-2018 15:48 ]
Denk vooral door het feit dat er nog zoveel USB 2.0/3.0 gebruikt wordt, je ziet bijv wel moederborden met enkele USB C aansluitingen maar als er nu ineens een moederbord zou uitkomen met maar 1-2 USB2.0/3.0 poorten of zelfs helemaal geen meer dan wordt het erg lastig om onder andere je muis en toetsenbord aan te sluiten, laat staan je overige randapparatuur en benodigdheden.absrnd schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:46:
[...]
Ja en nee
vroegah was ieder bedrijf er als de kippen bij om de nieuwe snellere standaard van USB in hun nieuwste computer lineup toe te voegen,
maar schijnbaar met USB-C gaat dat moeizamer, en dat zal wel een rechten kwestie zijn, of dat andere fabrikanten hun eigen standaard will opdringen.
Lengte = 30cm?Scrtz schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:25:
https://nl.hardware.info/...kabel-voor-de-apple-watch
Daarmee kom ik niet uit de voeten

Lol, goed opgemerkt, heel raar inderdaad.i2Paq schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 15:53:
[...]
Lengte = 30cm?
Daarmee kom ik niet uit de voeten
Zodra ik via mijn iphone muziek afspeel op sonos, kan ik deze bedienen op de watch mits de iphone app open staat.Hijo Del Jefe schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:54:
[...]
Kan voor zover ik weet alleen als je iets via Airplay op je Sonos afspeelt. Wat dan weer alleen kan met sommige nieuwe Sonos modellen. Ik heb speciaal om deze reden maar een Sonos:One aangeschaft en in het Sonos netwerk gehangen. Eén "modern" Sonos apparaat is genoeg om het hele zaakje Airplay compatible te maken.

voor het slapen opgeladen, nacht Pilow sleeptracker aangestaan, na het opstaan zonder verder opladen naar het werk,
en een standaard werkdag met redelijk wat meldingen zelf nog wat mee gespeeld, (hartslag metingen, om zeker te weten dat ik niet te hard werk
en bij thuiskomst nog 64% over
Ik ben tevreden
(ik doe niet aan social media, dat zal zeker een 100+ meldingen schelen)
[ Voor 19% gewijzigd door absrnd op 22-10-2018 20:11 ]
Ja zou ik ook willen zien in de muziek app op de watch. Een tijdindicatie hoe ver je in het nr zit en hoe lang het nog duurt.mr.JamesBond schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:02:
Ik vind het echt jammer dat de podcast app van de Apple Watch niet laat zien hoe ver ik ben/hoe lang de podcast nog duurt. Echt een gemiste kans. Ik hoef niet te slepen hoe ver ik ben, ik wil alleen zien hoe lang de podcast nog duurt.
Ja, door een iPhone X(s/r) te kopen.BertP schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:06:
Is er een manier waarop je wel binnenkomende berichten via whatsapp op je AW3 kan zien/lezen maar dat de preview op je iPhone alleen weergeeft dat je een bericht krijgt en van wie?
Gelukkig heb ik een X
Ah kijk eens aan, ik heb eigenlijk niks veranderd en het werkt bij mij gewoon. iPhone staat op toon voorvertoning indien ontgrendeld en op je Watch moet je zover ik weet berichtenprivacy uithouden.BertP schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:11:
[...]
Gelukkig heb ik een XEnig idee hoe dit in te stellen? Als ik het nu instel dan is het of op beide uit of op beide aan. Google levert alleen resultaten op om notificaties in zn geheel aan/uit te zetten maar niet te 'splitten' per device.
Pocket Casts doet dit wel als je de Apple Watch app ook installeert, zodra je dus een pod cast start neemt hij de media player over en laat hij die van Pocket Casts zien inclusief tijdslijn.mr.JamesBond schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:02:
Ik vind het echt jammer dat de podcast app van de Apple Watch niet laat zien hoe ver ik ben/hoe lang de podcast nog duurt. Echt een gemiste kans. Ik hoef niet te slepen hoe ver ik ben, ik wil alleen zien hoe lang de podcast nog duurt.
Enige jammere is dat je volgens mij geen podcasts kan syncen naar je watch zelf.
En als je je iPhone ontgrendeld met bijvoorbeeld face id en je wil dan nog steeds alleen de preview zien (op je iPhone)?Scrtz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:17:
[...]
Ah kijk eens aan, ik heb eigenlijk niks veranderd en het werkt bij mij gewoon. iPhone staat op toon voorvertoning indien ontgrendeld en op je Watch moet je zover ik weet berichtenprivacy uithouden.
Heb je wellicht de polsherkenning uit op je Watch? Ik kan alle berichten gewoon lezen op mijn watch en mijn iPhone werkt vanouds, dus pas berichten kunnen zien als mijn faceid herkent is. Dat is wat jij ook wou toch?BertP schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:39:
[...]
En als je je iPhone ontgrendeld met bijvoorbeeld face id en je wil dan nog steeds alleen de preview zien (op je iPhone)?
Idealiter zou ik ze alleen zien op mijn AW3, als ik op mijn iPhone kijk (ook als deze ontgrendeld is) wil ik eigenlijk alleen een melding dat ik een bericht heb van persoon X. Maar wil ik niet de inhoud van dat bericht zien.Scrtz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:44:
[...]
Heb je wellicht de polsherkenning uit op je Watch? Ik kan alle berichten gewoon lezen op mijn watch en mijn iPhone werkt vanouds, dus pas berichten kunnen zien als mijn faceid herkent is. Dat is wat jij ook wou toch?
Overcast laat dit wel zien, en je kunt tevens podcasts naar je Apple watch synchroniseren, of gewoon vanaf je iPhone laten afspelen. Prettige app.mr.JamesBond schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:02:
Gister toevallig geprobeerd met Runkeeper (ipv de standaard workout hardlopen, die me overigens prima bevalt). De sessie gestart vanaf Watch, maar wel met iPhone gelopen voor Spotify muziek. Werkte op zich prima, paar puntjes die me opvielen:Saninl schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:23:
[...]
- ik kan niet vanuit de Watch app direct de muziek aansturen (vorige volgende volume)
- geen stem ondersteuning die me de status geeft
- dat kleine witte ikoontje bovenin de wijzerplaat om de runkeeper-app snel weer te geven werkt niet (terwijl iSmooth run dit wel doet, maar die app, vooral op de iPhone vind ik niet fijn werken).
Ik zal deze week nog eens de Nike Run app proberen.
Let op dat als je je iPhone meeneemt met rennen, je Watch de GPS van de phone zal gebruiken en niet de eigen. Ervaring leert dat de GPS op de Watch beter is.cranebird schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:19:
[...]
Gister toevallig geprobeerd met Runkeeper (ipv de standaard workout hardlopen, die me overigens prima bevalt). De sessie gestart vanaf Watch, maar wel met iPhone gelopen voor Spotify muziek. Werkte op zich prima, paar puntjes die me opvielen:Het synchroniseren van de normale workout naar Runkeeper met Rungap heb ik nog niet geprobeerd. Misschien stop ik wel met Runkeeper, ik heb eigenlijk voldoende aan de standaard workout info.
- ik kan niet vanuit de Watch app direct de muziek aansturen (vorige volgende volume)
- dat kleine witte ikoontje bovenin de wijzerplaat om de runkeeper-app snel weer te geven werkt niet (terwijl iSmooth run dit wel doet, maar die app, vooral op de iPhone vind ik niet fijn werken).
Ik heb zelf de Runkeeper app niet geprobeerd, maar tot nu toe heeft elke app wel z'n nadelen. Het ligt er maar net aan waar je naar op zoek bent:
- Workout app: wel geen gesproken updates, wel muziekbediening, vrij droog en simpel qua app-ervaring.
- Runkeeper app; geen gesproken updates, geen muziekbediening, flashier app
- iSmoothRun: wel gesproken updates, geen muziekbediening, simpele app maar heel uitgebreid qua settings, GPS map wordt wel weggeschreven in de Activity app
- Nike Run Club: wel gesproken updates, wel muziekbediening, uitgebreide app qua randzaken en trainingsprogramma's, soms langzame app tijdens het rennen, GPS map wordt niet weggeschreven in de Activity app.
De settings van Whatsapp, AW3 en iPhone heb ik uiteraard doorgelopen. Daarnaast heb ik op diverse fora (via Google) gezocht naar oplossingen. Het enige wat ik vind zijn tips/tricks om in het algemeen de preview aan uit te zetten. Daar kom ik wel uit, alleen voor de specifieke case waarbij je berichten niet previewed op een iPhone (gelocked en unlocked) maar wel op een watch wil zien kom ik niet tegen.winwiz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:48:
Probeer je zelf wel iets uit? Kom op zeg, je bent bij Tweakers daar mag je zelf ook wel iets uitvogelen, op zijn minst iets proberen.
Thanks, mooi overzichtje, en dat van de GPS wist ik niet. De workoutapp lijkt dan toch de beste keuze. Maar Nike zal ik nog uitproberen.Sluuz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:02:
[...]
Let op dat als je je iPhone meeneemt met rennen, je Watch de GPS van de phone zal gebruiken en niet de eigen. Ervaring leert dat de GPS op de Watch beter is.
Ik heb zelf de Runkeeper app niet geprobeerd, maar tot nu toe heeft elke app wel z'n nadelen. Het ligt er maar net aan waar je naar op zoek bent:
- Workout app: wel gesproken updates, wel muziekbediening, vrij droog en simpel qua app-ervaring.
- iSmoothRun: wel gesproken updates, geen muziekbediening, simpele app maar heel uitgebreid qua settings, GPS map wordt wel weggeschreven in de Activity app
- Nike Run Club: wel gesproken updates, wel muziekbediening, uitgebreide app qua randzaken en trainingsprogramma's, soms langzame app tijdens het rennen, GPS map wordt niet weggeschreven in de Activity app.
Overigens, gesproken updates bij de workout app? Kan me dat niet herinneren. Wel geklop op mijn pols elke kilometer, en een update op het scherm.
[ Voor 6% gewijzigd door cranebird op 23-10-2018 13:14 ]
Probeer eens dat raise-to-speak. Als ik het gebruik (arm naar mond beweeg en direct iets zeg) zie ik de watch naar het bekende zwarte Siri scherm schieten, zie ik dat datgene wat ik zeg opgeschreven wordt, maar vervolgens klapt ie uit en keert ie terug naar de watch face, zonder Siri - resultaat. Hij crasht gewoon.
Nu heb ik daar al enige tijd last van... ik was dan ook in de Apple store om het te benoemen toen ik een AW4 voor mn vriendin ophaalde en de werknemer daar zei ook dat dat niet klopte. Ik was echter in tijdnood en moest snel weg en kon het niet verder afhandelen. Eenmaal thuis mn vriendin dus blijgemaakt met haar AW en blijkt dat zij dat probleem dus óók heeft..
Wie kan bevestigen dat zijn/haar raise - to - speak functie ook crasht?
Je hebt gelijk, foutje. Gefixt.cranebird schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:11:
[...]
Overigens, gesproken updates bij de workout app? Kan me dat niet herinneren. Wel geklop op mijn pols elke kilometer, en een update op het scherm.
Bekende bug voor het NL taalgebied iig. Is al vaker voorbij gekomen in dit topic. Hopelijk lost een toekomstige WatchOS versie het opknakker2 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:45:
Een nieuwe WatchOS is in de maak.reinier666 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:51:
Hier hetzelfde met het siri/watch verhaal. Lijkt mij idd softwarekwaal en ik verwacht dus gewoon een oplossing binnenkort.

Gulfstream G650
Door de kroon en de aan/uit knop tegelijkertijd in te drukken.SalimRMAF schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:03:
Hoe maak je een screenshot met de AW4/WatchOS5? Heb alles geprobeerd, het lijkt onmogelijk.
Wel eerst aan zetten in de watch app op de iPhone anders kan je lang proberen (had ik zelf laatst ook
Edit; staat onder algemene instellingen in de app.
[ Voor 6% gewijzigd door Laank op 23-10-2018 20:16 ]
cranebird schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:19:
[...]
Gister toevallig geprobeerd met Runkeeper (ipv de standaard workout hardlopen, die me overigens prima bevalt). De sessie gestart vanaf Watch, maar wel met iPhone gelopen voor Spotify muziek. Werkte op zich prima, paar puntjes die me opvielen:Het synchroniseren van de normale workout naar Runkeeper met Rungap heb ik nog niet geprobeerd. Misschien stop ik wel met Runkeeper, ik heb eigenlijk voldoende aan de standaard workout info.
Leuk dat jullie allemaal blijven proberen en extra informatie geven!Sluuz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:02:
[...]
Let op dat als je je iPhone meeneemt met rennen, je Watch de GPS van de phone zal gebruiken en niet de eigen. Ervaring leert dat de GPS op de Watch beter is.
- Workout app: wel geen gesproken updates, wel muziekbediening, vrij droog en simpel qua app-ervaring.
Ik heb vanavond mijn Watch nog maar eens een keer opnieuw 'gepaird', hopelijk werkt het hardlopen dan zoals ik het wil.
Met welke app ik ren maakt mij in principe niet zoveel uit, maar ik wil Runkeeper als vaste output voor mijn runs blijven gebruiken (doe ik al jaren, vandaar). Morgen of overmorgen maar weer eens een stukje hardlopen met de Workout-app en kijken of de routemap mee wordt geëxporteerd naar Runkeeper (met Rungap + inapp aankoop). Na mijn run, ren ik nog een stukje extra, met de Runkeeper Watch app, om te kijken of die export meer vlekkeloos gaat :-)
Het is Apple Watch en geen iWatchkoentjuh1987 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:19:
Jammer dat de infograph watchface van de iWatch 4 niet beschikbaar komt voor de watch 3....

Echt ongelofelijk dat men nog steeds iWatch gebruikt

Nee hoor nergens last vanGeert1976 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:26:
oh??Roy_T schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:57:
[...]
Bekende bug voor het NL taalgebied iig. Is al vaker voorbij gekomen in dit topic. Hopelijk lost een toekomstige WatchOS versie het op
Heb daar niets van meegekregen.. ...vreemder is dan wel dat dit dan aanwezig is aangezien ik mijn watch, en ook van mn vriendin op Engelse taal heb gezet, niet NL.. (dit omdat 80% van mijn en haar contacten Engelstalig zijn)
jij hebt het ook dat ie eruit knalt met raise-to-speak?reinier666 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:51:
Hier hetzelfde met het siri/watch verhaal. Lijkt mij idd softwarekwaal en ik verwacht dus gewoon een oplossing binnenkort.
Jaknakker2 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:58:
[...]
jij hebt het ook dat ie eruit knalt met raise-to-speak?
Het is niet alleen in Nederland lijkt me, https://discussions.apple.com/thread/8540295
[ Voor 19% gewijzigd door reinier666 op 24-10-2018 06:33 ]
Ik kan bevestigen dat het hier op AW4 met de laatste beta uitstekend werkt.knakker2 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:45:
Degene die Siri gebruiken;
Probeer eens dat raise-to-speak. Als ik het gebruik (arm naar mond beweeg en direct iets zeg) zie ik de watch naar het bekende zwarte Siri scherm schieten, zie ik dat datgene wat ik zeg opgeschreven wordt, maar vervolgens klapt ie uit en keert ie terug naar de watch face, zonder Siri - resultaat. Hij crasht gewoon.
Nu heb ik daar al enige tijd last van... ik was dan ook in de Apple store om het te benoemen toen ik een AW4 voor mn vriendin ophaalde en de werknemer daar zei ook dat dat niet klopte. Ik was echter in tijdnood en moest snel weg en kon het niet verder afhandelen. Eenmaal thuis mn vriendin dus blijgemaakt met haar AW en blijkt dat zij dat probleem dus óók heeft..
Bing
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie