Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Met die nieuwe Infograph watchface is het er niet simpeler op geworden idd. Een complicatie moet deze watchface echt ondersteunen wil je hem erop zetten (is vaak een aanpassing van de appbouwer).
Voorheen (watchOS4) kon je elke complicatie op elke watchface zetten (mits er natuurlijk ruimte voor was en de grootte werd ondersteund door de app).
het "it just works" credo van Apple is bij de Apple Watch nog niet echt ingeburgerd :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 15:07
Als ik zie hoe mijn vriendin door de Watch heenvliegt en nu al dr workouts logt, deze analyseert en weet ik wat nog meer, denk ik dat het "it just works" credo nog best van toepassing is.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:47:
Als ik zie hoe mijn vriendin door de Watch heenvliegt en nu al dr workouts logt, deze analyseert en weet ik wat nog meer, denk ik dat het "it just works" credo nog best van toepassing is.
geeft jouw vriendin toevallig workshops "Apple Watch for n00bs"? Zo ja, kun je me een digitaal formuliertje sturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
Inmiddels is dit topic afgegleden naar een n00b topic met een hoop dezelfde vragen zonder enige vorm van onderzoek. Dus denk niet dat dat nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 19:12
Sluuz schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:19:
Inmiddels is dit topic afgegleden naar een n00b topic met een hoop dezelfde vragen zonder enige vorm van onderzoek. Dus denk niet dat dat nodig is ;)
Kan het er wel een beetje mee eens zijn. Soms is de vraag hier langer dan een simpel zoekwoordje in Google

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Sluuz schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:19:
gedeeltelijk eens.

Maar kijk een goed in dit topic en het iPhone en/of iOS Ervaringen topic.

Sowieso zouden al deze topics met gemak 200 pagina's minder kunnen bevatten als een ieder wat meer onderzoek doet.

Maar je hebt nu eenmaal mensen die graag (snelle) hapklare antwoorden willen op (releatief) makkelijke vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Geert1976 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:03:
gedeeltelijk eens.

Maar kijk een goed in dit topic en het iPhone en/of iOS Ervaringen topic.

Sowieso zouden al deze topics met gemak 200 pagina's minder kunnen bevatten als een ieder wat meer onderzoek doet.

Maar je hebt nu eenmaal mensen die graag (snelle) hapklare antwoorden willen op (releatief) makkelijke vragen
Maar als je vragen weer te specifiek zijn krijg je geen antwoord en kun je dus beter met Apple bellen. Blijft lastig om daar een balans in te vinden.
Wat mogelijk zou kunnen helpen: een FAQ in de topic start met de meest voorkomende "simpele" vragen.

OT: Hoe doet Siri het bij mensen met een aWatch 4? Ik roep vanalles, dicht bij mijn mond, maar ze reageert nooit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
iAmRenzo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

OT: Hoe doet Siri het bij mensen met een aWatch 4? Ik roep vanalles, dicht bij mijn mond, maar ze reageert nooit eigenlijk.
hier een hit of mis met Siri.
Maar wat dan wel weer beter werkt is; mijn arm/pols naar mijn mond toe draaien en direct beginnen te praten, dus niet wachten...
Dit werkt over het algemeen zo'n 6 a 7 keer van de 10 keer. Nog zeer zeker ruimte voor verbetering.
Online is ook veel te vinden over de middelmatige werking van Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Bij mij werkt siri prima. Je moet inderdaad wel eerst een armbeweging maken (raise to speak) en dan gelijk beginnen met praten. Als je arm al bij je mond is of je ligt in bed ofzo, moet je alsnog eerst "He Siri" zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Ik had een aw3 42mm en die ging 2 volle dagen mee op de accu.
Mijn aw4 40mm haalt de 1 dag nog niet eens.
Zelfde instellingen, backup teruggezet van de aw3.

Ik ga maar eens proberen om los te koppelen en weer “start van scratch” de nieuwe watch te installeren, kijken of het dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 20:52

Milmoor

Footsteps and pictures.

Heeft iemand Toodledo al aan het lopen gekregen? Ik kan de app niet in de watch appstore vinden. Raar genoeg ziet hij hem wel bij het auto aanvullen.

https://www.toodledo.com/info/applewatch.php

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 18:49
Vandaag is mijn Series 4 Nike+ 44mm binnengekomen. Prachtig ding. Gelijk al twee activiteiten voltooid en de ringen met het hoogste doel van 1080 cal gevuld.

Mijn vorige horloge was de Garmin Fenix 5 dus met name het display is een grote vooruitgang. Al zijn de knoppen om de Fenix 5 weer soms een voordeel tegenover het touchscreen (bij zwemmen/douchen/zweten). Vooralsnog erg tevreden met de overstap.

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Ik wil graag een AW4 aanschaffen.. maar ik twijfel over kleur.. ik wilde de SG, maar nu zag ik daar een foto van en het oogde een beetje blauw paars achting in bepaald licht. Het is jammer dat ie niet net zo zwart is als het bandje..

Silver is dan misschien beter.. maar als hij uit staat vind ik het scherm zo’n zwarte plaat op je watch.. de silver versie van SS versie is wel super mooi.. maar dat wordt hem niet..

Hebben jullie tips en foto’s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Zeer onverstandig. Ga naar een Apple Store of Amac om het te zien. Je hebt niks aan foto's van mensen hier want die kun je ook googelen. Je kan de keus alleen goed maken als je hem irl ziet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
DeNachtwacht schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:59:
[...]

Zeer onverstandig. Ga naar een Apple Store of Amac om het te zien. Je hebt niks aan foto's van mensen hier want die kun je ook googelen. Je kan de keus alleen goed maken als je hem irl ziet.
Snap ik.. ben ik al geweest.. ik ging voor de SG versie.. maar nu twijfel ik door het zien van de foto..wie heeft Silver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Citroentaart schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:04:
[...]

Snap ik.. ben ik al geweest.. ik ging voor de SG versie.. maar nu twijfel ik door het zien van de foto..wie heeft Silver?
Je hebt hem in het echt gezien en twijfelt door een foto vanwege een paarsige gloed?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:27
Citroentaart schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:04:
[...]

Dus je vond hem in het echt mooi maar twijfelt door een willekeurige foto op internet? Of begrijp ik dit verkeerd. Ik vind de SG wat stoerder en vind de alu zilvere wat goedkoop lijken. Maar dat is puur een mening. Gelukkig heeft iedereen een eigen smaak ;-)

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Juist, in het echt was die mooi in de winkel. Maar als je hem dan thuis in allerlei licht omstandigheden mee maakt bijvoorbeeld zon, dan kan hij er anders uitzien dan in winkel.. vandaar mijn twijfel.

Ik vind silver ook wat goedkoper ogen.. Stainless Steel is het mooist maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subrosa
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 09:08
Erg blij met mn 44mm SG. Gebruik hem icm runkeeper om te trainen voor mijn eerste marathon. Tempo en hartslag zo gemakkelijk bekijken tijdens de run is echt fijn.

Heb een Samsung gear Fit 2 gehad - maar icm met iOS was dat geen toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_T
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-10 19:59
Nog steeds lees ik klachten van mensen waarbij er stappen geteld worden onder het fietsen, zowel als ze fietsen met externe apps zoals RunKeeper en met Workouts. Resultaat: in een bepaalde interval zijn er fietskilometers gemeten, maar door het gehobbel tijdens dezelfde interval óók stappen. Dat is niet logisch, en dat is al zo sinds 2014.

Gisteren had ik het met m’n telefoon zonder Watch: 17km gefietst (gemeten door RunKeeper en doorgegeven aan Activity) en tegelijk 6000 stappen gelopen. Maar de interwebs staan vol mensen die dat met de Watch ook hebben, zelfs als ze expliciet voor het starten voor een fietsworkout kiezen.

Vandaag komt m’n Watch binnen en ik kom graag goed beslagen ten ijs, vandaar: wie heeft de gouden tip om Activity te leren dat het lopen óf fietsen is? Met de hand tig intervals verwijderen is geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
Roy_T schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 06:49:
Nog steeds lees ik klachten van mensen waarbij er stappen geteld worden onder het fietsen, zowel als ze fietsen met externe apps zoals RunKeeper en met Workouts. Resultaat: in een bepaalde interval zijn er fietskilometers gemeten, maar door het gehobbel tijdens dezelfde interval óók stappen. Dat is niet logisch, en dat is al zo sinds 2014.

Gisteren had ik het met m’n telefoon zonder Watch: 17km gefietst (gemeten door RunKeeper en doorgegeven aan Activity) en tegelijk 6000 stappen gelopen. Maar de interwebs staan vol mensen die dat met de Watch ook hebben, zelfs als ze expliciet voor het starten voor een fietsworkout kiezen.

Vandaag komt m’n Watch binnen en ik kom graag goed beslagen ten ijs, vandaar: wie heeft de gouden tip om Activity te leren dat het lopen óf fietsen is? Met de hand tig intervals verwijderen is geen pretje.
Ik gebruik voor het hardlopen de Nike Run Club app. Werkt prima tijdens het lopen.
Overdracht naar horloge gaat ook soepel. Alleen geschiedenis op je horloge app zitten wel eens bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-10 14:14
Citroentaart schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:31:
Juist, in het echt was die mooi in de winkel. Maar als je hem dan thuis in allerlei licht omstandigheden mee maakt bijvoorbeeld zon, dan kan hij er anders uitzien dan in winkel.. vandaar mijn twijfel.

Ik vind silver ook wat goedkoper ogen.. Stainless Steel is het mooist maarja..
Ik zou maar af gaan op wat je in het echt gezien hebt. En niet vertrouwen op foto's. En kijk anders even in het topic over hoesjes en bandjes voor de apple watch. Foto's genoeg.
Ik gebruik voor het hardlopen de Nike Run Club app. Werkt prima tijdens het lopen.
Overdracht naar horloge gaat ook soepel. Alleen geschiedenis op je horloge app zitten wel eens bugs in.
In welke wereld was dit een antwoord op de vraag van @Roy_T :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentaart
Prullenbak84 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:42:
[...]

Ik zou maar af gaan op wat je in het echt gezien hebt. En niet vertrouwen op foto's. En kijk anders even in het topic over hoesjes en bandjes voor de apple watch. Foto's genoeg.
Ok. Het is de SG geworden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
Vraag. Op mn watch 4 heb ik de optie "til op om te spreken" in de siri optie aanstaan. Siri staat ook aan op mijn iPhone 7 (ios 12). Als ik tegen mn horloge praat, gebeurd er niks. Ik vind het namelijk wel handig als ik in de auto kan bellen door siri die opdracht via mijn horloge te geven.

Iemand tips?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Kijk eens terug in het topic. Hier is al veel over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:56
Sinds een paar dagen hier ook voor het eerst een Apple Watch (series 4). Ben er blij mee, maar wat mij opvalt is dat swipen niet altijd even lekker werkt. Je kunt in theorie van de ene naar de andere watchface swipen (naar links en rechts), maar soms werkt dit bij mij voor geen meter. Op andere momenten gaat dit weer supersoepel. Hebben meer mensen hier last van? Is dit een software-issue?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10 09:52
posttoast schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:39:
Sinds een paar dagen hier ook voor het eerst een Apple Watch (series 4). Ben er blij mee, maar wat mij opvalt is dat swipen niet altijd even lekker werkt. Je kunt in theorie van de ene naar de andere watchface swipen (naar links en rechts), maar soms werkt dit bij mij voor geen meter. Op andere momenten gaat dit weer supersoepel. Hebben meer mensen hier last van? Is dit een software-issue?
Je moet echt vanaf de rand swipen. Works every time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
winwiz schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:49:
Kijk eens terug in het topic. Hier is al veel over geschreven.
Het werkt altijd, zolang je maar “Hey Siri” zegt. Zullen we dit onderwerp nu afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:13
Voor de weightlifters onder ons: welke app(s) gebruiken jullie om bij te houden hoeveel je lift, met eventueel hartslag en calorieën?

Nu gebruik ik de standaard workout app om calorieën en hartslag te meten, maar ik merk dat dit lang niet altijd nauwkeurig is.

Overigens kwam ik net SmartGym: Manage Your Workout tegen, maar ik ben niet bereid een abonnement te nemen voor volledige functionaliteit. Een eenmalige aanschafprijs is daarentegen geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1899
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10 02:44
mr.JamesBond schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:33:
Voor de weightlifters onder ons: welke app(s) gebruiken jullie om bij te houden hoeveel je lift, met eventueel hartslag en calorieën?

Nu gebruik ik de standaard workout app om calorieën en hartslag te meten, maar ik merk dat dit lang niet altijd nauwkeurig is.

Overigens kwam ik net SmartGym: Manage Your Workout tegen, maar ik ben niet bereid een abonnement te nemen voor volledige functionaliteit. Een eenmalige aanschafprijs is daarentegen geen probleem.
Gymaholic vind ik erg prettig. Synced ook met healthkit.

Ik weet niet of deze inmiddels ook met abonnement is, ik heb hem destijds gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn1899 op 12-10-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
mr.JamesBond schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:33:

Ik gebruik de App ‘Strong’ ideaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
@Martijn1899 @Citroentaart Thanks voor de tips! Ik zal de apps bekijken.

In de tussentijd had ik Gym Log + gedownload, maar ik twijfel of ik dit ga houden.

[ Voor 9% gewijzigd door de Foarsitter op 12-10-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_T
Vandaag voor het eerst hardgelopen met een Apple Watch (series 4), zonder telefoon en mét de RunKeeper app. Het valt me op dat de lijnen op de kaart veel accurater zijn: gewoon vloeiend en strak op de route, waar het met al mijn iPhones (vijf stuks met RunKeeper erop, meest recent mijn X) veel hoekiger is, met af en toe een sprongetje van de weg af.

Is de GPS in de Watch beter, of maakt ‘ie meer “snapshots” waardoor minder interpolatie nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:19
Ben wel blij met deze optie in siri watchface sinds ik die weer gebruik. In watchOS 4 vond ik hem nog niet zo 'slim' zoals nu in watchOS 5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A3u4EJoHFrtxZoXcwr3i3Zyr/full.jpg

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Roy_T schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 14:35:
Vandaag voor het eerst hardgelopen met een Apple Watch (series 4), zonder telefoon en mét de RunKeeper app. Het valt me op dat de lijnen op de kaart veel accurater zijn: gewoon vloeiend en strak op de route, waar het met al mijn iPhones (vijf stuks met RunKeeper erop, meest recent mijn X) veel hoekiger is, met af en toe een sprongetje van de weg af.

Is de GPS in de Watch beter, of maakt ‘ie meer “snapshots” waardoor minder interpolatie nodig is?
Als je hardloopt met de workout app en je hebt je telefoon bij je lijkt de route ook veel meer flows en corner cutting te hebben dan als je zonder iphone hardloopt.

Zet tegenwoordig voor meest accurate GPS altijd watch in Vliegtuigmodes, gps is dan veel accurater dan met telefoon. Raar maar waar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:50
RigolleM schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:39:
[...]

Hier ook een SS3 en ik kreeg ook geen workout melding, niet dat ik dit zo erg vind, want ik registreer toch alles via een fietsGPS. Dit weekend met dochter wat lengtes gezwommen en daar ook nada workout melding. Vanavond staat terug een fietsritje op het programma en zal eens zien of er iets op mijn scherm verschijnt. Nochtans staan Herinnering om te starten/stoppen actief in de iPhone Watch app.
Doordat mijn fietsGPS is gekoppeld via BT met mijn iPhone, weet de AW dat hij mij niet moet herinneren dat ik met een workout begonnen ben. Eergisteren een stevige wandeling gedaan, en na een kwartier kreeg ik op de AW de vraag om een workout (outdoor wandelen) te starten. Dus ik maak mij verder geen zorgen dat het op de SS3 niet zou werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-10 12:46
Mars18 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:52:
Mijn timelapse achtergrond van Parijs loopt nog steeds niet "realtime"
Ik zie nu nog de nacht achtergrond van Parijs.

Hebben jullie dit ook? Wie kan het testen
Kan iemand dit testen :X
Hij werkt helaas nog niet goed hier

[ Voor 5% gewijzigd door Mars18 op 15-10-2018 13:00 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10 11:11
Iemand die trouwens AppleCare heeft bij z'n Watch?
Zoja is dat handig en hoe werkt dat precies? Moet je dan fysiek naar een officiele Apple Store gaan als je wat voorhebt of?

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
extreme8eight schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:29:
Zoja is dat handig en hoe werkt dat precies? Moet je dan fysiek naar een officiele Apple Store gaan als je wat voorhebt of?
Op alle Apple devices waar nog AppleCare+ is af te sluiten, kun je dit (tegenwoordig) zelf regelen via de app, Apple Support.
Hier zie je al jouw Apple devices met daarbij de lopende garanties.
Hier kan je dus ook AC+ afsluiten.

Ik was in 2 minuutjes klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

m0nk

16-09-2003 15.15

Hier ook, zo geregeld. Doe nu niet meer overdreven voorzichtig met mijn iW.. uhm Apple Watch :+

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joderoo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:26
Nu een goede 2 weken mn apple watch 4 in bezit en er heel erg tevreden over, ik kwam van series 1 en dan merk je wel dat alles veel soepeler loopt. Ik durf alleen nog niet zo goed te douchen/zwemmen ermee.

Nu komt mijn vraag: Ik ga soms hardlopen, vroeger nam ik mijn telefoon mee, maar die kan ik nu lekker thuis laten.

Ik draai vaak een techno setje tijdens het hardlopen via Beoplay bluetooth oordopjes. Is er een manier om de mp3 van bijvoorbeeld 100 minuten op minuut 30 te laten beginnen?? Forward ingedrukt houden op de watch werkt niet. Misschien via Siri? (Deze staat op NL ingesteld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josverweij
  • Laatst online: 25-07-2024
Heeft iemand ervaring met verbinden van de Apple Watch met eduroam? Ik heb wel een keer de vraag gekregen op m'n watch om het certificaat te accepteren. Hij blijft echter aangeven dat het wachtwoord onjuist is, terwijl ik toch vrij zeker ben van de juistheid ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Iemand ervaring met de Apple watch in combinatie met de Airpods? Het geluid is prima, maar hoe zet ik dit harder of zachter zonder Siri? Music heeft een volume knop, maar dat geld niet voor elke app. Ik zie vast wat over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Ik heb sinds een paar weken een Apple Watch, mn eerste.
Echter vandaag had ik iets, wat ik nooit eerder heb gezien.
M'n zoontje was aan het spelen met mn Watch terwijl ik hem om had, na enkele min zie ik alleen blauw/groene cijfers, verder gebeurde er niets.
Via de zijknop geen beweging in te krijgen, swipen verschillende kanten op, de crown deed helemaal niet, op de oplader gezet, geen verschil.
Uiteindelijk maar een hard reset gedaan...

Maar wat is dit voor mode en hoe kan ik hierin en eruit komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:02
Jieve schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 20:57:
Ik heb sinds een paar weken een Apple Watch, mn eerste.
Echter vandaag had ik iets, wat ik nooit eerder heb gezien.
M'n zoontje was aan het spelen met mn Watch terwijl ik hem om had, na enkele min zie ik alleen blauw/groene cijfers, verder gebeurde er niets.
Via de zijknop geen beweging in te krijgen, swipen verschillende kanten op, de crown deed helemaal niet, op de oplader gezet, geen verschil.
Uiteindelijk maar een hard reset gedaan...

Maar wat is dit voor mode en hoe kan ik hierin en eruit komen?
Dat klinkt als de “power reserve” mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Thanks, dat was hem idd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand toevallig ervaring met het opsturen van een "S0" buiten garantie.
Ik krijg van Apple een bedrag van € 271,- (dat vind ik verder prima, geen zin om tweede hands een andere te kopen) maar hebben ze nog wel S0 swaps?

Het liefst heb ik een S2 natuurlijk :D

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Ik zie dat de NOS app een complicatie heeft op de watch, echter krijg ik die met geen mogelijkheid op een face. Werkt de NOS app niet als complicatie?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 09:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Donstil schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:10:
Iemand toevallig ervaring met het opsturen van een "S0" buiten garantie.
Ik krijg van Apple een bedrag van € 271,- (dat vind ik verder prima, geen zin om tweede hands een andere te kopen) maar hebben ze nog wel S0 swaps?

Het liefst heb ik een S2 natuurlijk :D
Waarom een S2 en geen S4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joderoo
  • Laatst online: 07:26
Ik draai vaak een techno setje tijdens het hardlopen via Beoplay bluetooth oordopjes. Is er een manier om de mp3 van bijvoorbeeld 100 minuten op minuut 30 te laten beginnen?? Forward ingedrukt houden op de watch werkt niet. Misschien via Siri? (Deze staat op NL ingesteld)
Ben er al achter. 'He siri spoel xx minuten vooruit' werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ooh pardon dat is idd niet helemaal duidelijk. Dit gaat om een SS, die is in Nederland niet geleverd als S3 of wordt niet geleverd als S4. Dus dan is S2 "de nieuwste".

Nu vind ik een nieuwe S0 ook prima overigens maar dacht even hard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 16-10 17:38
Donstil schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:22:
[...]

Ooh pardon dat is idd niet helemaal duidelijk. Dit gaat om een SS, die is in Nederland niet geleverd als S3 of wordt niet geleverd als S4. Dus dan is S2 "de nieuwste".

Nu vind ik een nieuwe S0 ook prima overigens maar dacht even hard op.
O je heb een S0 en die is kapot en word buiten garantie vervangen?
Dat is luxe zeg en nu mag je kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:26:
O je heb een S0 en die is kapot en word buiten garantie vervangen?
Dat is luxe zeg en nu mag je kiezen?
Nou dat weet ik nog niet, ik stuur hem voor reparatie buiten garantie. Daar is een vast bedrag van € 271,- voor maar zag op Macrumors dat ze geen "S0's" meer ter vervanging hebben.

Vandaar dat ik benieuwd was of iemand hier die ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 16-10 17:38
Donstil schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

Nou dat weet ik nog niet, ik stuur hem voor reparatie buiten garantie. Daar is een vast bedrag van € 271,- voor maar zag op Macrumors dat ze geen "S0's" meer ter vervanging hebben.

Vandaar dat ik benieuwd was of iemand hier die ervaring heeft.
O jij moet zelf dat bedrag betalen en je weet nog niet wat je terug gaat krijgen ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:37:
[...]

O jij moet zelf dat bedrag betalen en je weet nog niet wat je terug gaat krijgen ervoor?
Nee precies. Je krijgt minimaal wat je inlevert natuurlijk dus dat zit in de basis al wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-10 15:31
Ik zat in hetzelfde schuitje, toen kreeg ik een S1 ter vervanging i.p.v. een S0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:43
Kan iemand hier zijn/haar ervaring delen m.b.t. de overstap van de AW3 42mm naar de AW4 44mm? En dan met name de mensen die wellicht eerst twijfelde om de 44mm te nemen.

Ik twijfel zeer i.v.m. sporten etc. ik wil niet dat de hoeken bijvoorbeeld tijdens fitness tegen dumbells, apparaten aan tikken enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Rebel-Rebel schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:59:
Kan iemand hier zijn/haar ervaring delen m.b.t. de overstap van de AW3 42mm naar de AW4 44mm? En dan met name de mensen die wellicht eerst twijfelde om de 44mm te nemen.

Ik twijfel zeer i.v.m. sporten etc. ik wil niet dat de hoeken bijvoorbeeld tijdens fitness tegen dumbells, apparaten aan tikken enz.
Jep, precies die ervaring. Ik doe zelf CrossFit en ben van een 42mm naar 44mm geswitcht. Echt nergens last van qua stoten tegen apparatuur of gewichten. Het horloge is wat groter, maar niet heel veel en merk er eigenlijk niks van tijdens de training.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:28

Maxow

Hidden Sound System

Lejavh schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:28:
Ik zat in hetzelfde schuitje, toen kreeg ik een S1 ter vervanging i.p.v. een S0.
Same here, een S0 die kapot is gevallen en daar kreeg ik een S1 voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 13:17

Saninl

extreme8eight schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:29:
Kan inderdaad allemaal vanuit thuis!

Maar bereken even goed of het de moeite waard is qua kosten om Apple Care aan te schaffen voor je Watch... Dit vanwege de kosten + het eigen risico... Ik wil je niet weerhouden van het aanschaffen van de verzekering, maar zoals bij elke verzekering geldt: even goed berekenen of het de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Mars18 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:00:
[...]

Kan iemand dit testen :X
Hij werkt helaas nog niet goed hier
Werkt hier op de 4 ook niet goed. New york wisselde gisteravond steeds tussen nacht en middag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier666
Rebel-Rebel schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:59:

Ik had de aw3 42, nu heb ik de aw4 40.
Ik merk dat ik aanzienlijk minder vaak het klokje stoot nu ik de kleinere heb.
(Of ik ben er onbewust voorzichtiger mee :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 14:35
Gebruikt iemand Gmail e-mail icm de stock e-mail app die op de watch zit? Al vanaf dag 1 geen enkele vorm van notificatie bij inkomende e-mails. Als ik uiteindelijk de e-mail app start zie ik daar mooi mn nieuwe e-mails staan, dit zonder enige vorm van notificaties. Alle settings staan goed, of zijn geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Weet iemand wat voor Hiken/wandelen een fijne app is om te gebruiken met de Apple watch?
Hoofdzakelijk Hiking in Nederland. Zou mooi zijn als er in de app al routes meekomen

Was al de volgende mogelijk tegengekomen:
-trails
-all trails
-topo gps Nederland
-maps 3D pro

[ Voor 22% gewijzigd door Deruxian op 16-10-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

@Deruxian Ik gebruik Gaia, maar heb er nog niet veel mee gedaan. Komoot heeft ook een app. Daar heb ik nog helemaal niets mee gedaan. In Gaia kan je tracks importeren, Komoot heeft tracks ter download.

[ Voor 20% gewijzigd door Milmoor op 16-10-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
knakker2 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:23:
Gebruikt iemand Gmail e-mail icm de stock e-mail app die op de watch zit? Al vanaf dag 1 geen enkele vorm van notificatie bij inkomende e-mails. Als ik uiteindelijk de e-mail app start zie ik daar mooi mn nieuwe e-mails staan, dit zonder enige vorm van notificaties. Alle settings staan goed, of zijn geprobeerd.
Waarom stel je het niet in op je iPhone. Als je dan nieuwe mail krijgt komt de notificatie automatisch op de AW als je je iPhone gelocked hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
winwiz schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:56:
[...]

Waarom stel je het niet in op je iPhone. Als je dan nieuwe mail krijgt komt de notificatie automatisch op de AW als je je iPhone gelocked hebt.
dat is het 'm juist; dat werkt niet!

Ik krijg alles binnen op de AW, behalve email notificaties... dit terwijl mn telefoon gewoon gelocked is, in de broekzak zit. Whatsapp/agenda/CNN breaking news/etc, komt allemaal prima binnen, maar email totaal niet! Dit moet ik handmatig openen en dan zie ik dus emails er in staan die reeds zijn gearriveerd (zonder notificatie)

De settings, dat is gewoon hetzelfde als bij al het andere wat wel gewoon goed werkt, heb zowel 'mirror iPhone' als 'Custom' geprobeert... wat ik ook doe, ik krijg geen melding van een inkomende email.. (en das met name voor mn werk echt behoorlijk modderfukking frustrerend.. Reden om de AW retour te doen nmi..

Het verbaast mij extreem dat niemand hier er last van heeft. Ik heb dus op mn iphone 2x een email account (gmail) welke door het pairen dus overgenomen is op de AW,.. niets vreemds/niets extreems..
Waarom het niet werkt,.. geen flauw benul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Krijg je dan wel notificaties op je iPhone als je AW uit staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-10 19:16
knakker2 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 00:57:
[...]

dat is het 'm juist; dat werkt niet!

Ik krijg alles binnen op de AW, behalve email notificaties... dit terwijl mn telefoon gewoon gelocked is, in de broekzak zit. Whatsapp/agenda/CNN breaking news/etc, komt allemaal prima binnen, maar email totaal niet! Dit moet ik handmatig openen en dan zie ik dus emails er in staan die reeds zijn gearriveerd (zonder notificatie)

De settings, dat is gewoon hetzelfde als bij al het andere wat wel gewoon goed werkt, heb zowel 'mirror iPhone' als 'Custom' geprobeert... wat ik ook doe, ik krijg geen melding van een inkomende email.. (en das met name voor mn werk echt behoorlijk modderfukking frustrerend.. Reden om de AW retour te doen nmi..

Het verbaast mij extreem dat niemand hier er last van heeft. Ik heb dus op mn iphone 2x een email account (gmail) welke door het pairen dus overgenomen is op de AW,.. niets vreemds/niets extreems..
Waarom het niet werkt,.. geen flauw benul
Standaard staan e-mail notificaties uit in iOS, dus open 'Berichtgeving' in de instellingen op je iPhone eens en kijk of notificaties aanstaan voor ieder account onder 'Mail'. Ik heb zelf notificaties voor alle email aanstaan:
code:
1
2
3
4
5
6
Sta berichtgeving toe -> Aan
Meldingen: Toegangsscherm, Berichtencentrum en stroken -> Aan
Strookstijl -> Tijdelijk
Geluiden -> Ping
Badges -> Aan
Toon voorvertoning -> Altijd (Standaard)

Dit moet je dus instellen voor alle emailaccounts die je hebt.

EDIT: Vervolgens dus in je Watch app -> 'Berichtgeving' -> 'Mail' instellen op 'Match iPhone'.

[ Voor 3% gewijzigd door Repsect op 17-10-2018 07:46 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Saninl schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:48:
[...]
Kan inderdaad allemaal vanuit thuis!

Maar bereken even goed of het de moeite waard is qua kosten om Apple Care aan te schaffen voor je Watch... Dit vanwege de kosten + het eigen risico... Ik wil je niet weerhouden van het aanschaffen van de verzekering, maar zoals bij elke verzekering geldt: even goed berekenen of het de moeite waard is :)
Je impliceert dat het niet de moeite waard is. Stel je voor dat je de AW laat vallen en deze kapot gaat.

Met verzekering kost het je 65 euro en de 2de keer ook 65. Totaal inclusief verzekering 230 euro.
Zonder verzekering kost het je 470 euro en bij 2de keer ook 470 euro. Totaal dus 940 euro. Als je de vezekering en eigen risico besparing afhaalt dan kost het je zonder verzekering nog steeds 710 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:01
Je moet er dan ook niet vanuit gaan dat je de watch 2x sloopt :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:37

Grin

Ride si sapis.

Ik heb ~15 jaren een horloge om gehad die een veelvoud kost van een AW en deze is nooit verzekerd geweest. Nooit iets mee gehad. Een verzekering voor een horloge van 400-500 Euro... Iedereen moet het zelf weten maar ik zie dat totaal niet zitten. Verzeker alleen wat je zelf echt niet kan betalen, zonder kunt, etc.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
@Grin al hoewel ik het volledig eens ben met je laatste zin, kun je -helaas- geen vergelijking maken met een gewoon horloge. Ook ik draag al jaren een horloge. Meer dan een kras heb ik er nooit op gehad. Echter de AW is veel gevoeliger voor schade. Ik heb een AW 0, en laten vallen. Helemaal stuk en gelukkig Apple care afgesloten. Alles telefonisch geregeld en binnen paar dagen nieuwe AW. inmiddels zitten er al wel wat krassen op, dat vind ik niet heel erg maar bij mijn normale horloge heb ik dat nooit gehad(of is niet opgevallen).
Ik denk ook dat je een smartwatch veel intensiever gebruikt dan een normaal horloge wat de kans op gebruik schade verhoogt.
Des al niet te min blijft je laatste opmerking volledig juist. Het blijft een afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Nederlanders zijn sowieso koningen in het oververzekeren. Als je echt zo'n onhandige harry bent die vaak dingen laat vallen of tegen dingen aanstoot, ja, dan kan ik het begrijpen. Voor mensen die dat niet doen, is het vaak veel voordeliger dit soort zaken niet te verzekeren.
Je kan nog beter elke maand een tientje apart zetten voor dit soort onvoorziene zaken. Maar goed, dat vergt wat discipline ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Sluuz op 17-10-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
Ik had ten tijde van de aw0 ook apple care afgesloten. Toen ik me meldde met een kras op het scherm werd dat gewoon geweigerd.
(Apple store adam of via de telefoon, dat weet ik ff niet meer)
Daarom nooit meer apple care voor mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:37
reinier666 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:30:
Ik had ten tijde van de aw0 ook apple care afgesloten. Toen ik me meldde met een kras op het scherm werd dat gewoon geweigerd.
(Apple store adam of via de telefoon, dat weet ik ff niet meer)
Daarom nooit meer apple care voor mij.
Cosmetische schade ben je niet voor gedekt met AppleCare+. Als je de voorwaarden had gelezen, dan had je dat kunnen weten. Wel zo slim om te doen voordat je een verzekering afsluit.
5. Uitsluitingen

5.1. Hardwaredekking. Met deze Polis bent u niet gedekt voor het volgende:

5.1.6. cosmetische schade aan de Gedekte apparatuur die geen gevolgen heeft voor de functionaliteit van de Gedekte apparatuur, inclusief, maar niet beperkt tot, haarscheurtjes, krassen, deuken, gebroken plastic op poorten en verkleuring;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Even met de punt van een hamer op het glas tikken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier666
DaSaN schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:28:
Even met de punt van een hamer op het glas tikken...
Heb ik overwogen, maar niet gedaan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39
@DjRik ik kreeg ook geen mail notificaties op mijn Apple Watch, en heb vanalles geprobeerd om ze wel te krijgen..... die instellingen zijn de oplossing voor mij, thanks

[ Voor 18% gewijzigd door Cardwizard op 17-10-2018 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
DjRik schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 07:43:
[...]

Standaard staan e-mail notificaties uit in iOS, dus open 'Berichtgeving' in de instellingen op je iPhone eens en kijk of notificaties aanstaan voor ieder account onder 'Mail'. Ik heb zelf notificaties voor alle email aanstaan:
code:
1
2
3
4
5
6
Sta berichtgeving toe -> Aan
Meldingen: Toegangsscherm, Berichtencentrum en stroken -> Aan
Strookstijl -> Tijdelijk
Geluiden -> Ping
Badges -> Aan
Toon voorvertoning -> Altijd (Standaard)

Dit moet je dus instellen voor alle emailaccounts die je hebt.

EDIT: Vervolgens dus in je Watch app -> 'Berichtgeving' -> 'Mail' instellen op 'Match iPhone'.
helemaal niets hielp, heb ook met Apple Care medewerker aan de tel gezeten vandaag. Uiteindelijk maar besloten om de iPhone X maar eens te restoren..........en waarempel; het werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:30
Natuurlijk geen oplossing voor het probleem, maar Airmail is een waardevolle toevoeging voor de Watch. Het werkt echt perfect tussen iPhone XS Max en de Watch 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Dennisweb schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 00:01:
Natuurlijk geen oplossing voor het probleem, maar Airmail is een waardevolle toevoeging voor de Watch. Het werkt echt perfect tussen iPhone XS Max en de Watch 4.
mijn probleem (het niet binnen krijgen van notificaties/geluid/haptic) met email is door het restoren gelukkig opgelost. Airmail toen ook bekeken en overwogen, maar ... 5 euro... reviews volgepakt met woorden als 'buggy / onstabiel' ... dit laten schieten. Uiteindelijk werkt mn email notificaties weer dus heb niets anders nodig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-10 12:46
Hulleman schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:12:
[...]

Werkt hier op de 4 ook niet goed. New york wisselde gisteravond steeds tussen nacht en middag.
Dank hier ook een 4, bekende bug dus?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
knakker2 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 00:22:
[...]

mijn probleem (het niet binnen krijgen van notificaties/geluid/haptic) met email is door het restoren gelukkig opgelost. Airmail toen ook bekeken en overwogen, maar ... 5 euro... reviews volgepakt met woorden als 'buggy / onstabiel' ... dit laten schieten. Uiteindelijk werkt mn email notificaties weer dus heb niets anders nodig:)
Beetje offf topic, maar de vrij te verkrijgen Spark email client van Readdle is een heel prettig alternatief voor het standaard mail programma. Prettige interface (incl swipen voor diverse instelbare functies) en draait op iOS, macOS en watchOS. Werk er al jaren mee, en works like a charm, ook op de AW4.

Zie ook the Verge met een overzicht van de email apps. Daar komt Outlook ook goed naar voren, maar vond ik minder prettig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Laatst online: 04-10 23:49
Beetje offf topic, maar de vrij te verkrijgen Spark email client van Readdle is een heel prettig alternatief voor het standaard mail programma. Prettige interface (incl swipen voor diverse instelbare functies) en draait op iOS, macOS en watchOS. Werk er al jaren mee, en works like a charm, ook op de AW4.
Maar op de Apple Watch zijn veel mails dan niet te lezen op de Apple Watch?
Hij verwijst dan door naar de iPhone als ik me niet vergis?
Of is dit ondertussen aangepast?
Zit sinds een maandje zonder Apple Watch en wachtende op men series 4 :-)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik heb momenteel een Watch Face met de complicatie '''Weersomstandigheden''.

Weet iemand hoe vaak de Apple Watch via de iPhone het Weer ververst? is dat eens per uur, eens per 2 uur of....?
Of moet je de complicatie aantikken en gaat de Watch dan het Weer verversen (via de iPhone)?

Kan dat nergens terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
Snakefoodjah schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:17:
[...]

Maar op de Apple Watch zijn veel mails dan niet te lezen op de Apple Watch?
Hij verwijst dan door naar de iPhone als ik me niet vergis?
Of is dit ondertussen aangepast?
Zit sinds een maandje zonder Apple Watch en wachtende op men series 4 :-)
De nieuwe en meest recente mails kun je gewoon lezen op je watch, ook weer ingedeeld in Persoonlijk, Notificaties en Nieuwsbrieven. Wel alle accounts op een hoop, en daar is weinig in instelbaar (of ik heb het nog niet gevonden). Maar voor op hoe je mail gebruikt op je AW is het - wat mij betreft - prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Lang getwijfeld over welke Watch ik zou aanschaffen (mijn series 0 had een deels defect scherm) en uiteindelijk heb ik gekozen voor een (in nieuwstaat) 2de hands series 2.
Voor mijn echtgenote pas nog een nieuwe series 3 gekocht en ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen verschil merk tussen de 2. Aangezien ik de series 2 voor minder dan de helft van de prijs van een nieuwe series 3 heb kunnen kopen (155 EUR!) is het in mijn geval wel een prettige overstap naar een "nieuwe" watch.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 09:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Geert1976 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:50:
ik heb momenteel een Watch Face met de complicatie '''Weersomstandigheden''.

Weet iemand hoe vaak de Apple Watch via de iPhone het Weer ververst? is dat eens per uur, eens per 2 uur of....?
Of moet je de complicatie aantikken en gaat de Watch dan het Weer verversen (via de iPhone)?

Kan dat nergens terugvinden.
Dat kun je zelf instellen, ik kan echter helemaal niet meer vinden waar dat ook al weer zit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
i2Paq schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

Dat kun je zelf instellen, ik kan echter helemaal niet meer vinden war dat ook al weer zit |:(
ah, ok thanks! Dan ga ik eens als een Inspector Gadget op zoek naar de instellingen daarvan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:28

pdavie2311

Live life to the fullest..

Gisteren bij aankoop van mijn SS in Oberausen, zei de verkoper dat een Nederlandse klant hem had gezegd dat KPN binnenkort LTE gaat ondersteunen in NL? Als dat zo is...Ik mag verlengen/overstappen bij mijn Abbo van Vodafone namelijk...Als T-Mobile het eerder doet, ga ik daar naar toe, haha...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 09:06
Begin vorige week m'n Watch 3 binnengekregen van 't werk. Wat een gaaf ding hoor. Gelijk het hardlopen weer meer opgepakt (was ik serieus toch al van plan.. nu het nog mooi weer is kan 't buiten én in de sportschool!) en al best wat profijt van gehad. Heerlijk apparaat.

El-Cheapo bluetooth koptelefoon van Skull Candy (van m'n vrouw eigenlijk, maar die gebruikt 'm nooit) gekoppeld, ook pijnloos, en lekker muziek onderweg ook. Schitterend ding.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy_T
pdavie2311 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:08:
Gisteren bij aankoop van mijn SS in Oberausen, zei de verkoper dat een Nederlandse klant hem had gezegd dat KPN binnenkort LTE gaat ondersteunen in NL?
Onzin. Op hun forum is KPN er heel duidelijk over dat ze er totaal niet mee bezig zijn:
KPN gelooft in de toegevoegde waarde van eSIM. KPN vindt daarbij de toepassing van de GSMA standaarden een vereiste voor succesvolle implementatie van eSIM in de wereld en Nederland in het bijzonder. De technologie om eSIM’s te ondersteunen grijpt in op de kern van onze bedrijfsvoering en is daarmee een tijdrovende innovatie. (...) De introductie van de mogelijkheid om smartwatches en smartphones met een eSIM op afstand van een SIM profiel te voorzien, is dan ook niet op korte termijn voorzien.
EDIT: bovenstaande in de veronderstelling dat dit gaat over de context van de Watch en niet LTE in het algemeen :P

[ Voor 48% gewijzigd door Roy_T op 18-10-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 09:06
knakker2 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:23:
Yep, ik wel. Mail komt netjes binnen. Handmatig refreshen heb ik soms m'n twijfels over maar als m'n foon een mail ontvangt, krijg ik 'm op m'n Watch 3 ook.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:28

pdavie2311

Live life to the fullest..

Roy_T schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:39:
[...]

Onzin. Op hun forum is KPN er heel duidelijk over dat ze er totaal niet mee bezig zijn:

[...]
Naja, dan de eerstvolgende maar die het wel aanbiedt...Ik heb geen haast om mijn abbo te verlengen hoor...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
DigitalExcorcist schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Yep, ik wel. Mail komt netjes binnen. Handmatig refreshen heb ik soms m'n twijfels over maar als m'n foon een mail ontvangt, krijg ik 'm op m'n Watch 3 ook.
Probleem is gisteren voor mij verholpen, middels het restoren van de iPhone. Heb gewoon 2 weken geen e-mail notificatie mogen ervaren. Afijn,.. het is nu goed :)

Mn vriendin, woonachtig in Frankrijk komt dit weekend langs... heeft iPhone 6s. Nooit een watch gezien, laat staan vastgehouden. Wil haar een series 4 watch cadeau doen maar vrees dat deze niet voorradig zijn (40mm zilver), dus twijfel om haar een series 3 te geven. Iemand die nooit een watch heeft gehad zou toch evengoed blij kunnen worden van een 3? Sporten doet ze niet, hoeft geen ECG functies.. gaat alleen maar om notificaties en beetje berichten/mail replyen/tijd en her en der nog wat apps. 3 zou voldoende moeten zijn... toch?

Lastig kiezen :(.

[ Voor 38% gewijzigd door knakker2 op 18-10-2018 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reinier666
@knakker, de 3 is een prima klokkie, echter hou er rekening mee dat apple watches niet eeuwig meegaan (ondersteuning) net als een telefoon is het na een jaar of 3-4 afgelopen met de updates en wordt het geheel rete traag......
Als je het kan betalen EN er eentje kan vinden......zou ik zeker voor de nieuwste gaan.
https://www.amac.nl/apple...wart-sportbandje-van-nike

Edit: niet geheel onbelangrijk: de 4 is wat sierlijker en minder “lomp” dan series 0-3

[ Voor 10% gewijzigd door reinier666 op 19-10-2018 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:27
knakker2 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 22:07:
[...]

Probleem is gisteren voor mij verholpen, middels het restoren van de iPhone. Heb gewoon 2 weken geen e-mail notificatie mogen ervaren. Afijn,.. het is nu goed :)

Mn vriendin, woonachtig in Frankrijk komt dit weekend langs... heeft iPhone 6s. Nooit een watch gezien, laat staan vastgehouden. Wil haar een series 4 watch cadeau doen maar vrees dat deze niet voorradig zijn (40mm zilver), dus twijfel om haar een series 3 te geven. Iemand die nooit een watch heeft gehad zou toch evengoed blij kunnen worden van een 3? Sporten doet ze niet, hoeft geen ECG functies.. gaat alleen maar om notificaties en beetje berichten/mail replyen/tijd en her en der nog wat apps. 3 zou voldoende moeten zijn... toch?

Lastig kiezen :(.
Ik zou met de huidige S4 niet meer voor een S3 gaan, zelfs niet voor je vriendin. Misschien zijn ze vandaag wel weer voorradig, vrijdag is er vaak een grotere voorraad bij de Applestores voor het weekend.

Edit: vanaf uurtje of 10 staat de voorraad op de site https://www.apple.com/nl/...aluminium-wit-sportbandje

[ Voor 6% gewijzigd door Greetoz op 19-10-2018 09:11 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Heb nu al een aantal keer gehad dat wanneer ik wakker word, mijn Apple Watch vergrendeld is terwijl hij niet vergrendeld was toen ik ging slapen. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:37
mr.JamesBond schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:08:
Heb nu al een aantal keer gehad dat wanneer ik wakker word, mijn Apple Watch vergrendeld is terwijl hij niet vergrendeld was toen ik ging slapen. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Klinkt alsof je bandje niet strak genoeg zit. Heb er zelf geen last van en draag mijn Watch altijd tijdens het slapen.
Pagina: 1 ... 76 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie