Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-10 22:08
DeNachtwacht schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:13:
[...]

Enige muziekspeler die (vooralsnog) offline muziek kan downloaden naar de Apple Watch is de music app van Apple zelf. Je kan echter wel gewoon controls doen (harder/zachter, forward/backward, skip, pause, play). vanaf je Apple Watch.
Daar kwam ik al achter, ik wil ook graag zelf nummers bepalen of afspeellijsten aanklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
DeNachtwacht schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:13:
[...]

Enige muziekspeler die (vooralsnog) offline muziek kan downloaden naar de Apple Watch is de music app van Apple zelf. Je kan echter wel gewoon controls doen (harder/zachter, forward/backward, skip, pause, play). vanaf je Apple Watch.
Zit Spotify-offline wel in de pijpleiding? Kun je met die muziek-app wel lokale muziek downloaden naar de AW of kan dit weer alleen met Apple Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:32
Welke apps hebben jullie op je Apple Watch zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:07
Geert1976 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:45:
Ik vind dicteren (Speech to text) op mijn Apple Watch (Series 4) vreemd genoeg vele malen beter werken, dan op mijn iPhone XS
Zelfde ervaring hier maar dan heb ik een oude iPhone X. Geen idee hoe dit te verklaren valt..

Blijf je bij 40mm @Geert1976?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 21:05
DeNachtwacht schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:18:
[...]

WhatsAppen kun je prima doen via Siri voor de korte berichten. Ik zou niet weten waarom ik zou willen priegelen op een 1,2 inch schermpje om een tekst in te fruttelen, terwijl ik in mijn broekzak een device heb waarmee dat allemaal 10x sneller gaat.
Uhm... noem mij eens een commando die werkt met Siri voor WhatsApp op de Watch want niets wil hier lukken. Dicteren als ik een appje krijg lukt weer wel. Maar WhatsApp via serie op de Watch vooralsnog nog niet...

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:05:
Welke apps hebben jullie op je Apple Watch zitten?
Behalve de standaard Apps geen enkele. Ik vind dat allemaal te priegelig werken eigenlijk. Voegt mij te weinig toe tov de iPhone.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Evernote schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:11:
[...]

Zelfde ervaring hier maar dan heb ik een oude iPhone X. Geen idee hoe dit te verklaren valt..

Blijf je bij 40mm @Geert1976?
yes, ik vind de 40mm Watch zeer goed passen bij mijn pols(en), waar de 44mm bij mij echt te groot is, ik vind het totaal geen gezicht, zo'n ''groot blok'' aan een niet al te grote/dikke pols.

Mijn voornaamste functies zijn op de Watch zover zijn;
notificaties ontvangen/lezen, af en toe telefoongesprekken opnemen/voeren, berichten en WhatsApp beantwoorden,het weer checken, tijd aflezen :+ , maar bovenal betalingen verrichten met Apple Pay in de horeca en/of winkels.
Apple Pay is een compleet nieuwe manier van betalen met een sublieme vorm van betalingsgemak (en ja, die €7,99 p/m voor Premiun bij bunq bank is het me totaal waard)

En ben weer begonnenhardlopen op te pakken, daar is deze Watch uiteraard uitermate voor geschikt.

Deze functies gaan meer dan prima op mijn 40mm Watch.
Ga ik een langer WhatsApp of iMessage gesprek voeren, pak ik sowieso m'n iPhone erbij (voor het grotere scherm uiteraard)

Over het algemeen genomen merk ik nu na een paar dagen dat ik echt bizar vaak gewoon heerlijk m'n iPhone in mijn broekzak kan laten. Waar ik voorheen dus voor ELK berichtje de iPhone uit m'n broek haalde

Had paar weken geleden echt nooit kunnen bedenken dat ik ooit een Apple Watch zou dragen (de Series 4 is mijn 1ste Apple Watch), maar ik vind het ding echt fantastisch.
En de batterijduur van mijn Apple Watch is echt verbazend goed, ik kan makkelijk 2 hele dagen met 1 lading doen...en dan wetende dat ik 'm net pas heb en er dus viel op zit te pielen ;)
Ook het opladen van de Watch gaat (razend) snel.

Ga komende week aan de slag met Homekit/Woning icm de Apple Watch. Dit om al mijn Hue lampen thuis via spraak met mijn Apple Watch te kunnen regelen.

[ Voor 36% gewijzigd door _Bailey_ op 08-10-2018 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:37

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geert1976 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 05:18:
[...]

Ik vind juist dat het opladen minder snel gaat bij de Series 4...Nu heb jij hier geen goed vergelijk in denk ik, maar heb het idee dat hij er erg lang over doet t.o.v de Series 3.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
Geert1976 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 05:18:
[...]

yes, ik vind de 40mm Watch zeer goed passen bij mijn pols(en), waar de 44mm bij mij echt te groot is, ik vind het totaal geen gezicht, zo'n ''groot blok'' aan een niet al te grote/dikke pols.

Mijn voornaamste functies zijn op de Watch zover zijn;
notificaties ontvangen/lezen, af en toe telefoongesprekken opnemen/voeren, berichten en WhatsApp beantwoorden,het weer checken, tijd aflezen :+ , maar bovenal betalingen verrichten met Apple Pay in de horeca en/of winkels.
Apple Pay is een compleet nieuwe manier van betalen met een sublieme vorm van betalingsgemak (en ja, die €7,99 p/m voor Premiun bij bunq bank is het me totaal waard)

En ben weer begonnenhardlopen op te pakken, daar is deze Watch uiteraard uitermate voor geschikt.

Deze functies gaan meer dan prima op mijn 40mm Watch.
Ga ik een langer WhatsApp of iMessage gesprek voeren, pak ik sowieso m'n iPhone erbij (voor het grotere scherm uiteraard)

Over het algemeen genomen merk ik nu na een paar dagen dat ik echt bizar vaak gewoon heerlijk m'n iPhone in mijn broekzak kan laten. Waar ik voorheen dus voor ELK berichtje de iPhone uit m'n broek haalde

Had paar weken geleden echt nooit kunnen bedenken dat ik ooit een Apple Watch zou dragen (de Series 4 is mijn 1ste Apple Watch), maar ik vind het ding echt fantastisch.
En de batterijduur van mijn Apple Watch is echt verbazend goed, ik kan makkelijk 2 hele dagen met 1 lading doen...en dan wetende dat ik 'm net pas heb en er dus viel op zit te pielen ;)

Ga komende week aan de slag met Homekit/Woning icm de Apple Watch. Dit om al mijn Hue lampen thuis via spraak met mijn Apple Watch te kunnen regelen.
Zo te zien is dit wel echt een briljante toevoeging voor jou!

Hier ook de eerste Apple Watch die ik mede door een waardebon van Coolblue á € 100 heb aangeschaft.

Ik heb nooit echt het nut van het apparaat in gezien omdat ik constant bij m'n telefoon kan en dat ding geen moment met rust laat.

Uiteindelijk is het bovenstaande helemaal anders waar ik nu net als jij m'n telefoon gewoon lekker in met rust kan laten.
Daarnaast nog belangrijker geeft het mij wat meer rust.

Dit komt daarnaast ook de batterijduur van m'n telefoon weer ten goede.
Over de batterij van de Apple Watch ben ik niet helemaal tevreden, ik heb het vermoeden dat dit mogelijk samenhangt met de Autosleep app.
In een nacht gaat er makkelijk 8-10% af waarbij de kans groot is dat het scherm aan gaat door aanraking tijdens m'n slaap (theater modus aan)
Uiteindelijk red ik dus echt maar nét 2 nachten en 1 dag waarbij ik m'n Watch waarschijnlijk wel vaker gebruik omdat hij nog nieuw is.

Door het bovenstaande twijfel ik erg over de 44mm ik heb ook kleine polsen maar als ik de 40mm en 44mm side by side zie dan lijkt die niet eens zoveel groter. De Apple App kast formaat illustratie klopt echt van geen meter dus ik wil toch proberen een 44mm bij CB proberen te bestellen omdat deze een grotere batterij heeft en ik misschien niet wakker wordt met 8%. Batterij na nacht 2.

Dit lost echter nog niet een probleem op waar ik niet echt een oplossing voor heb, wanneer kan ik m'n Watch opladen? S'nachts heb ik 'm om voor slaaptracking en overdag heeff hij ook wel een behoorlijke tijd nodig om op te laden.

Eigenlijk is er dus een nieuwe draadloze oplaad techniek nodig wat mij betreft! Dat hij gewoon om m'n pols op laad terwijl hij rust op m'n bureau (face up) dat zou ideaal zijn.

Verder mis ik de mogelijkheid om meer Quick Replies aan te maken voor WhatsApp en had ik graag gezien dat de Watch i.c.m. m'n iPhone ook iets van smart reply had. Op basis van mijn gebruik en wat de ander zegt de Quick Reply automatisch sorteren en de juiste reply bovenin zetten.
Gelukkig maakt dicteren een hoop goed maar als ik op de fiets zit heb je 2 handen nodig om te reageren en dat is niet altijd mogelijk helaas.

WhatsApp moet ook snel maar eens een app uitbrengen of Apple moet meer replies op WhatsApp notificaties toestaan want die Watchchat for WhatsApp is het gewoon ook niet helemaal. M'n Watch zal nooit zo goed kunnen WhatsAppen als m'n telefoon maar die quick replies kunnen gewoon slimmer en beter.

Even kijken hoe de eerste week gaat zijn maar ik ben momenteel redelijk tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:37
Evernote schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:34:
Door het bovenstaande twijfel ik erg over de 44mm ik heb ook kleine polsen maar als ik de 40mm en 44mm side by side zie dan lijkt die niet eens zoveel groter. De Apple App kast formaat illustratie klopt echt van geen meter dus ik wil toch proberen een 44mm bij CB proberen te bestellen omdat deze een grotere batterij heeft en ik misschien niet wakker wordt met 8%. Batterij na nacht 2.

Dit lost echter nog niet een probleem op waar ik niet echt een oplossing voor heb, wanneer kan ik m'n Watch opladen? S'nachts heb ik 'm om voor slaaptracking en overdag heeff hij ook wel een behoorlijke tijd nodig om op te laden.
1. Helaas zo werkt het niet. De 44 heeft wel een grotere batterij maar dat is omdat er ook een groter scherm is dat meer batterij vraagt. Qua batterijduur zitten ze dus gelijk

2. Je kan je afvragen wat je in godsnaam hebt aan sleep tracking. Ik deed dit al sinds mijn Microsoft Band 5 jaar geleden maar elk sleeptracking appje doet dit weer anders en bovendien is er geen enkele medische standaard of richtlijn waaraan die apps zich houden. Ik ben er dus vanaf gestapt. In combinatie met Bedtijd in de Klok van Apple kun je al keurig registeren hoeveel uur je per nacht slaapt dus eigenlijk werkt het belangrijkste gewoon al.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 09:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DeNachtwacht schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:52:
[...]

1. Helaas zo werkt het niet. De 44 heeft wel een grotere batterij maar dat is omdat er ook een groter scherm is dat meer batterij vraagt. Qua batterijduur zitten ze dus gelijk

2. Je kan je afvragen wat je in godsnaam hebt aan sleep tracking. Ik deed dit al sinds mijn Microsoft Band 5 jaar geleden maar elk sleeptracking appje doet dit weer anders en bovendien is er geen enkele medische standaard of richtlijn waaraan die apps zich houden. Ik ben er dus vanaf gestapt. In combinatie met Bedtijd in de Klok van Apple kun je al keurig registeren hoeveel uur je per nacht slaapt dus eigenlijk werkt het belangrijkste gewoon al.
Evernote schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:34:
[...]

Zo te zien is dit wel echt een briljante toevoeging voor jou!

Hier ook de eerste Apple Watch die ik mede door een waardebon van Coolblue á € 100 heb aangeschaft.

Ik heb nooit echt het nut van het apparaat in gezien omdat ik constant bij m'n telefoon kan en dat ding geen moment met rust laat.

Uiteindelijk is het bovenstaande helemaal anders waar ik nu net als jij m'n telefoon gewoon lekker in met rust kan laten.
Daarnaast nog belangrijker geeft het mij wat meer rust.

Dit komt daarnaast ook de batterijduur van m'n telefoon weer ten goede.
Over de batterij van de Apple Watch ben ik niet helemaal tevreden, ik heb het vermoeden dat dit mogelijk samenhangt met de Autosleep app.
In een nacht gaat er makkelijk 8-10% af waarbij de kans groot is dat het scherm aan gaat door aanraking tijdens m'n slaap (theater modus aan)
Uiteindelijk red ik dus echt maar nét 2 nachten en 1 dag waarbij ik m'n Watch waarschijnlijk wel vaker gebruik omdat hij nog nieuw is.

Eigenlijk is er dus een nieuwe draadloze oplaad techniek nodig wat mij betreft! Dat hij gewoon om m'n pols op laad terwijl hij rust op m'n bureau (face up) dat zou ideaal zijn.

Verder mis ik de mogelijkheid om meer Quick Replies aan te maken voor WhatsApp en had ik graag gezien dat de Watch i.c.m. m'n iPhone ook iets van smart reply had. Op basis van mijn gebruik en wat de ander zegt de Quick Reply automatisch sorteren en de juiste reply bovenin zetten.
Gelukkig maakt dicteren een hoop goed maar als ik op de fiets zit heb je 2 handen nodig om te reageren en dat is niet altijd mogelijk helaas.

WhatsApp moet ook snel maar eens een app uitbrengen of Apple moet meer replies op WhatsApp notificaties toestaan want die Watchchat for WhatsApp is het gewoon ook niet helemaal. M'n Watch zal nooit zo goed kunnen WhatsAppen als m'n telefoon maar die quick replies kunnen gewoon slimmer en beter.

Even kijken hoe de eerste week gaat zijn maar ik ben momenteel redelijk tevreden.
Ik haal makkelijk 2 dagen en 2 nachten met mijn 4 44mm.

Ik gebruik ook Sleeptracking en extra Heart Rate monitoring.

Infograph watchface met Weer, Datum/Calendar, HR, Battry en Activity Tracking.

Wel heb ik de WiFi uit.

Ik heb daarnaast getest met het hoorloge in Airplane mode op het nachtkastje en om de pols, daarbij gebruikte hij rond 8 - 10% van de batterij.
Gewoon om de pols, niet in Airplane mode, doet hij dat ook.

Wat ik handig zou vinden is dat je bij Do Not Disturb de keuze zou hebben het scherm niet aan te laten gaan bij een arm-lift cq. armbeweging. Ik gok dat dit nog wel wat zou kunnen schelen in batterij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:29:
[...]

Ik vind juist dat het opladen minder snel gaat bij de Series 4...Nu heb jij hier geen goed vergelijk in denk ik, maar heb het idee dat hij er erg lang over doet t.o.v de Series 3.
uiteraard, ik heb niks qua Watches om mee te vergelijken. Maar voor mijn gevoel gaat het opladen van mijn Watch echt zeer snel.

Maa als ik jou zo hoor, blijkbaar dus langzamer dan de Series 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-10 15:07
Ik vind ook dat laden van de series 4 langzamer gaat dan van m'n oude series 3. Kan natuurlijk zijn doordat de accucapaciteit is toegenomen maar de lader nog hetzelfde is...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ander vraagje;

zijn er hier linkshandige mensen die hun Watch om de rechterpols dragen? Wat is jullie ervaring hiermee?

ik ben linkshandig, vooral voor Apple Pay is linkshandig dragen ideaal, dit omdat je vaak links van de nfc terminal je Apple Watch moet houden.
Hoef dus niet met mijn rechterarm te kruisen richting de terminal.
Oke, dit laatste is wel een beetje #FirstWorldProblems :+

[ Voor 51% gewijzigd door _Bailey_ op 08-10-2018 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:13:
ander vraagje;

zijn er hier linkshandige mensen die hun Watch om de rechterpols dragen? Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik ben niet linkshandig maar draag mijn Watch wel om mijn rechterpols. Ik draag hem met de crown richting mijn hand toe. Tot nu toe gaat het goed. Iets meer dan een half jaar. Alles is instelbaar, de Apple watch kan er prima mee overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-10 14:23
Heeft iemand enig idee waar ik de Apple Watch Series 4 steel kan kopen ipv de aluminium? Ik kom ze niet tegen op de wwebsite van Apple of Amac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Geert1976 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:13:
ander vraagje;

ik ben linkshandig, vooral voor Apple Pay is linkshandig dragen ideaal, dit omdat je vaak links van de nfc terminal je Apple Watch moet houden.
Hoef dus niet met mijn rechterarm te kruisen richting de terminal.
Oke, dit laatste is wel een beetje #FirstWorldProblems :+
Jep. Linkshandig en draag hem rechts. Daarbij ook nog de crown aan de rechterkant (dus de armkant). Bevalt prima en ja je moet kruisen voor Apple Pay, maar als je iets links van de terminal gaat staan, hoeft dat al niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Systemadmin schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:43:
Heeft iemand enig idee waar ik de Apple Watch Series 4 steel kan kopen ipv de aluminium? Ik kom ze niet tegen op de wwebsite van Apple of Amac.
Wordt dat niet gefilterd op locatie, mede omdat NL het niet ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Systemadmin schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:43:
Staat al paar keer in dit topic vermeldt..Daarbij hoort dit in ander topic thuis..Beschikbaarheid en levertijd...

[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid

[ Voor 18% gewijzigd door pdavie2311 op 08-10-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-10 22:08
Jackssonss schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:03:
[...]

Zit Spotify-offline wel in de pijpleiding? Kun je met die muziek-app wel lokale muziek downloaden naar de AW of kan dit weer alleen met Apple Music?
Er zou ooit een officiële spotify app komen maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:57
Soppyscroll schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:34:
[...]

Ja dat verhaal kennen we haha, dat is bij de apple TV ook al zo vaak geweest..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 14:35
Ritje op de scooter wordt als een activiteit geregistreerd. Enig idee hoe dat te vermijden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
i2Paq schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:25:

[...]

Wat ik handig zou vinden is dat je bij Do Not Disturb de keuze zou hebben het scherm niet aan te laten gaan bij een arm-lift cq. armbeweging. Ik gok dat dit nog wel wat zou kunnen schelen in batterij gebruik.
Daarvoor is Theater Mode.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:10
knakker2 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:00:
Ritje op de scooter wordt als een activiteit geregistreerd. Enig idee hoe dat te vermijden is?
Scooter opvoeren? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

koifim schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:25:
[...]

Daarvoor is Theater Mode.
Gevonden, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Damn!! De tijd van brommers opvoeren ligt alweer een tijd achter me..Leuke tijd man...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Snelheid van het opladen zojuist even gecheckt. Van 1-100% duurde 120 minuten.
Vind ik persoonlijk erg schappelijk, snel zat. Vooral als je ‘m ‘s nachts aan de lader hebt hangen.

Nu eens kijken hoe lang de Watch het volhoud vanaf 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Nadat m'n iPhone X opgehaald is door Apple en m'n Watch gekoppeld is aan een 6s blijven de batterij statistieken op de Watch App blanco..

Als dit aanhoudt verwacht ik dat dit een bug is met ontkoppelen en opnieuw koppelen met een ander toestel.

Daarnaast is Raise to Speak echt een buggy iets, Siri registreert wel iets maar doet niks zoals anderen al noemen. Als je dan de crown induwt doet Siri netjes wat er gevraagd wordt en werkt Raise to Speak ook weer.. Heel raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Novarion schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:14:
Snelheid van het opladen zojuist even gecheckt. Van 1-100% duurde 120 minuten.
Vind ik persoonlijk erg schappelijk, snel zat. Vooral als je ‘m ‘s nachts aan de lader hebt hangen.

Nu eens kijken hoe lang de Watch het volhoud vanaf 100%
Twee uurtjes is inderdaad prima te doen. En omdat het ook maar twee uurtjes zijn, hang ik hem aan de lader wanneer ik tv kijk of een boek lees of iets dergelijks, tijdens het slapen vind ik te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jenzo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 18:49
mr.JamesBond schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:41:
[...]

Twee uurtjes is inderdaad prima te doen. En omdat het ook maar twee uurtjes zijn, hang ik hem aan de lader wanneer ik tv kijk of een boek lees of iets dergelijks, tijdens het slapen vind ik te lang.
Langer laden heeft toch geen enkele invloed op de batterij of stroomgebruik? Waarom vind je dat te lang?

 MacBook Pro M4  iPhone 13 Pro Max + S24 Ultra  Apple Watch Ultra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
Jenzo schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:05:
[...]

Langer laden heeft toch geen enkele invloed op de batterij of stroomgebruik? Waarom vind je dat te lang?
Ik had gehoord dat batterijen meer slijten als ze met 100% in de lader zitten. Nou heb ik begrepen dat dit met de techniek van tegenwoordig niet meer van toepassing is, maar ik doe het liever niet. Oftewel: geen goed gevoel/bijgeloof.

Daarnaast heb ik mijn Apple Watch ook om tijdens het slapen.

Kan een Apple Watch overigens met de standaardsoftware slaap meten? Of is daar een app voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
mr.JamesBond schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:45:
[...]

Ik had gehoord dat batterijen meer slijten als ze met 100% in de lader zitten. Nou heb ik begrepen dat dit met de techniek van tegenwoordig niet meer van toepassing is, maar ik doe het liever niet. Oftewel: geen goed gevoel/bijgeloof.

Daarnaast heb ik mijn Apple Watch ook om tijdens het slapen.

Kan een Apple Watch overigens met de standaardsoftware slaap meten? Of is daar een app voor nodig?
De reden waarom je voor een oplader van Apple zoveel betaalt is dat de spoelen van topkwaliteit en ze je batterij niet vernaggelen. Precies om diezelfde reden blijft Apple zelfs bij de iPhone XS stug volhouden en voegen ze geen snelladen toe. Het is immers slecht voor de batterij. Je hoeft je dus echt geen zorgen te maken; zolang jij originele Apple materialen gebruikt beschermt de Apple watch zichzelf prima tegen overladen. Die mechanismes zitten al zo’n 10 jaar in Apple producten ingebouwd.

Je andere vraag; basic sleep tracking werkt via de klok app. Onder bedtijd je slaaptijden instellen en vanaf dan kan je iPhone met behulp van je Apple watch registreren hoe lang je geslapen hebt ‘s nachts. Dit vind je dan onder ‘vandaag’ terug in de app Gezondheid.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
DeNachtwacht schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:19:
[...]

De reden waarom je voor een oplader van Apple zoveel betaalt is dat de spoelen van topkwaliteit en ze je batterij niet vernaggelen. Precies om diezelfde reden blijft Apple zelfs bij de iPhone XS stug volhouden en voegen ze geen snelladen toe. Het is immers slecht voor de batterij. Je hoeft je dus echt geen zorgen te maken; zolang jij originele Apple materialen gebruikt beschermt de Apple watch zichzelf prima tegen overladen. Die mechanismes zitten al zo’n 10 jaar in Apple producten ingebouwd.
Ik gebruik altijd originele Apple laders. Misschien niet helemaal rationeel, maar ik weet niet waarom je iets zou willen opladen als het al vol zit.
Je andere vraag; basic sleep tracking werkt via de klok app. Onder bedtijd je slaaptijden instellen en vanaf dan kan je iPhone met behulp van je Apple watch registreren hoe lang je geslapen hebt ‘s nachts. Dit vind je dan onder ‘vandaag’ terug in de app Gezondheid.
Thanks! Ik heb het ingesteld. Wel jammer dat ik een muziekje moet kiezen wanneer ik wakker wordt, dat wil ik helemaal niet.

EDIT: Ik heb het muziekje kunnen verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evernote
DeNachtwacht schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 07:52:
[...]

Ik bepaal graag zelf wanneer ik naar bed ga en hoelang ik slaap, wekker staat soms iedere dag op een andere tijd of gewoon uit.

Als ik snel naar bedtijd kijk zie ik al het eea staan wat niet echt vrij in te stellen valt..

Maar heb de app inmiddels verwijdert en de batterij lijkt wat beter al laat de Watch App geen stats zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
mr.JamesBond schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:59:
[...]

Ik gebruik altijd originele Apple laders. Misschien niet helemaal rationeel, maar ik weet niet waarom je iets zou willen opladen als het al vol zit.
De truc is dat je Apple Watch niet meer bijlaadt zodra de accu vol zit. Vanaf dat moment schakelt het apparaat zelf over naar de netstroom en wordt de accu dus 'overgeslagen' om te voorkomen dat deze constant iets leeg loopt en vervolgens weer opgeladen wordt. Dus 's nachts er aan laten zitten wil niet zeggen dat hij de hele nacht ligt op te laden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
Dat heb ik al gedaan :+ maar das voor als ik snachts van werk terug rij op lange verlaten weggetjes,... hoe dan ook pakt ie als ik gewoon overdag rustig op het fietspad rijd (max35km/h) dat mee als zijnde een activiteit (rennen),.. zo klopt dus die hele calorie-berekening niet meer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:19
Evernote schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:16:

Daarnaast is Raise to Speak echt een buggy iets, Siri registreert wel iets maar doet niks zoals anderen al noemen. Als je dan de crown induwt doet Siri netjes wat er gevraagd wordt en werkt Raise to Speak ook weer.. Heel raar dit.
Ik heb inderdaad dezelfde ervaring met raise to speak. Toevallig net nog. Na gebruik van de crown werkt het weer wel. Ik heb de laatste tijd soortgelijke gevallen met de iPhone X, dan spreek ik een commando, bijvoorbeeld ''Hey siri Woonkamer uit'' om de lichten in de woonkamer te doven, ik zie dan op mijn iPhone heel kort een gedeelte van de net gesproken tekst. Daarna zie ik weer gewoon de icoontjes van de apps en is er geen commando uitgevoerd. Wellicht dat dit met elkaar te maken heeft. Ik zal nog eens proberen om siri te activeren middels de zijknop om te kijken of het probleem zich dan oplost.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Waterpower schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:19:
[...]

Ik heb inderdaad dezelfde ervaring met raise to speak. Toevallig net nog. Na gebruik van de crown werkt het weer wel. Ik heb de laatste tijd soortgelijke gevallen met de iPhone X, dan spreek ik een commando, bijvoorbeeld ''Hey siri Woonkamer uit'' om de lichten in de woonkamer te doven, ik zie dan op mijn iPhone heel kort een gedeelte van de net gesproken tekst. Daarna zie ik weer gewoon de icoontjes van de apps en is er geen commando uitgevoerd. Wellicht dat dit met elkaar te maken heeft. Ik zal nog eens proberen om siri te activeren middels de zijknop om te kijken of het probleem zich dan oplost.
Helaas, iedereen ervaart hetzelfde. Ik heb ook al met Apple gebeld, en zeker na 4 ervaringen van mensen hier, dacht de support medewerker wat ik ook al opperde: een bug in de Nederlandstalige versie van Siri als je raise to speak gebruikt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Soppyscroll schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:34:
[...]

Las het ook. Vraag me wel af aan wie dit ligt, Spotify of Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
DeNachtwacht schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:27:
[...]

De truc is dat je Apple Watch niet meer bijlaadt zodra de accu vol zit. Vanaf dat moment schakelt het apparaat zelf over naar de netstroom en wordt de accu dus 'overgeslagen' om te voorkomen dat deze constant iets leeg loopt en vervolgens weer opgeladen wordt. Dus 's nachts er aan laten zitten wil niet zeggen dat hij de hele nacht ligt op te laden.
Oke, goed om te weten. Nou maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit, want ik heb mijn Apple Watch om tijdens het slapen. Maar deze info is wel goed om te weten, ook voor mijn iPhone Xs Max/ MacBook Pro.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:27
Jackssonss schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 21:32:
[...]

Las het ook. Vraag me wel af aan wie dit ligt, Spotify of Apple.
Ik las dat het pas sinds kort mogelijk is voor spotify om een native app te bouwen waarbij ze ook offline muziek mogen opslaan op de watch. Iets met api’s Die Apple nu wel open heeft gezet voor developers.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Evernote schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:17:
[...]

Ik bepaal graag zelf wanneer ik naar bed ga en hoelang ik slaap, wekker staat soms iedere dag op een andere tijd of gewoon uit.

Als ik snel naar bedtijd kijk zie ik al het eea staan wat niet echt vrij in te stellen valt..

Maar heb de app inmiddels verwijdert en de batterij lijkt wat beter al laat de Watch App geen stats zien.
Ik heb AutoSleep in combinatie met HeartWatch nadat ik diverse andere ha geprobeerd die of mijn batterij leegtrokken of gewoon het niet waren.

Dit zijn gekochte Apps die elkaar aanvullen en dat bevalt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Geinig! Ik heb SleepWatch en Cardiogram. Zijn beide alternatieven voor de apps die jij noemt. Ben er erg over te spreken! Mijn apps zijn gratis trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door Sluuz op 09-10-2018 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
Greetoz schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 04:38:
[...]

Ik las dat het pas sinds kort mogelijk is voor spotify om een native app te bouwen waarbij ze ook offline muziek mogen opslaan op de watch. Iets met api’s Die Apple nu wel open heeft gezet voor developers.
Er is dus hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:53
Hebben jullie ook dat het zetten van timers en wekkers via Siri niet werkt? Hij vestaat het prma (de tekst staat in beeld), maar hij gaat meteen zonder animatie naar de klok terug. Alsof siri gewoon "crasht", haast.

Vervelende bug, of is er iets mis bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Nu een paar dagen in bezit van mijn eerste AW. De accuduur valt me onwijs mee. Gister aan het einde van de dag nog meer dan 60% en toen toch zo'n 16 uur om gehad. Ik gebruik hem vooralsnog niet echt intensief. Meer als een activity tracker en horloge (en wat standaardzaken als weer en aandelen).

Is het mogelijk om Whatsapp berichten leesbaar te krijgen op de AW, of enkel de notificatie? Ik krijg wel meldingen, maar kan het bericht zelf niet lezen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Tap eens op de melding/bericht...

[ Voor 18% gewijzigd door Sluuz op 09-10-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
i2Paq schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:12:
[...]

Ik heb AutoSleep in combinatie met HeartWatch nadat ik diverse andere ha geprobeerd die of mijn batterij leegtrokken of gewoon het niet waren.

Dit zijn gekochte Apps die elkaar aanvullen en dat bevalt prima!
Heb Autosleep er af gegooit en naar mijn idee moet 2 dagen zonder laden nu lukken.
Prullenbak84 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:37:
Hebben jullie ook dat het zetten van timers en wekkers via Siri niet werkt? Hij vestaat het prma (de tekst staat in beeld), maar hij gaat meteen zonder animatie naar de klok terug. Alsof siri gewoon "crasht", haast.

Vervelende bug, of is er iets mis bij mij?
Dit is een bug, druk de crown even in en probeer het nog een keer. Lijkt iets met de Nederlandse taal instelling te maken te hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Evernote op 09-10-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Evernote schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:57:
[...]

Heb Autosleep er af gegooit en naar mijn idee moet 2 dagen zonder laden nu lukken.
Ik haal met AutoSleep en HeartWatch ruim 2 dagen en nachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10 11:11
Ik had ook die AutoSleep app geinstalleerd maar die zei dat ik sliep terwijl ik aan m'n werkbureau zat... (ok dit kan mss wel maar...;))
Dus weer verwijderd want niet echt tevreden erover.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 19:12
extreme8eight schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:40:
Ik had ook die AutoSleep app geinstalleerd maar die zei dat ik sliep terwijl ik aan m'n werkbureau zat... (ok dit kan mss wel maar...;))
Dus weer verwijderd want niet echt tevreden erover.
Gesnapt..... :0

Raar, totaal geen problemen mee en ik vind hem erg nauwkeurig voor zover ik het kan beoordelen.

Overigens nu: 4u8min gebruik + 1d17u standby met 28% over op mijn AW4 met Autosleep en HeartWatch

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
i2Paq schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:20:
[...]

Ik haal met AutoSleep en HeartWatch ruim 2 dagen en nachten.
44mm? Ik kwam niet eens in de buurt van 2 hele dagen.

Heb je hem verder ook wel gebruikt of..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ansenyi schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:37:
Ik ben benieuwd naar het zwarte geweven sportbandje die bij de SG Nike+ zit.

Kan iemand daar een foto van maken?

Ten tweede zou ik graag willen weten of het reflecterende bandje vervelend (afleidend) kan zijn als ik hem op kantoor zou dragen.
Ik krijg (volgens UPS) overmorgen mijn Nike+ met het zwarte geweven sportbandje. Als ik em heb uitgepakt zal ik een paar foto's voor je posten.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-10 22:02
Vanochtend werd ik wakker, watch was uit. Ik had hem weggelegd met 75% batterij maar niet op de lader. Vervolgens een half uur aan de lader gehad en hij wilde maar niet aan. Stond op het punt om Apple Support te contacten maar na twee harde resets ontwaakte wonderbaarlijk de Watch. Batterij is zeer waarschijnlijk wel leeg gelopen vandaag (na een half uur op de lader zat er ~20% in), maar die twee harde resets die benodigd waren om dat ding weer aan de praat te krijgen vond ik een beetje vreemd :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
sjolmers schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:10:
[...]

Ik krijg (volgens UPS) overmorgen mijn Nike+ met het zwarte geweven sportbandje. Als ik em heb uitgepakt zal ik een paar foto's voor je posten.
Zie mijn post op 296! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Als ik heel eerlijk ben vind ik dat zwarte Nike+ bandje best gaaf. Als ik had geweten dat ik dezelfde Apple Watch met dat bandje een paar dagen later had kunnen hebben dan deze, dan.... B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
FrameWork. schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:42:
Vanochtend werd ik wakker, watch was uit. Ik had hem weggelegd met 75% batterij maar niet op de lader. Vervolgens een half uur aan de lader gehad en hij wilde maar niet aan. Stond op het punt om Apple Support te contacten maar na twee harde resets ontwaakte wonderbaarlijk de Watch. Batterij is zeer waarschijnlijk wel leeg gelopen vandaag (na een half uur op de lader zat er ~20% in), maar die twee harde resets die benodigd waren om dat ding weer aan de praat te krijgen vond ik een beetje vreemd :X
Lijkt toch ook op een bugje, mijn batterij was namelijk ook helemaal leeg 's avonds en de Watch viel uit. Heb vervolgens heel de nacht de Watch op de lader laten liggen maar er was geen leven meer in te krijgen. Toen kwam ik de harde reset tegen op internet (crown + zijknop ingedrukt houden) en kwam ie gelukkig weer tot leven. Ook ik stond op het punt Apple support in te schakelen.

Mijn series 2 had dit nooit, gewoon de Watch op de lader leggen en zodra ie weer voldoende batterij had sprong ie weer netjes aan.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
VidaR-9 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:59:
Nu een paar dagen in bezit van mijn eerste AW. De accuduur valt me onwijs mee. Gister aan het einde van de dag nog meer dan 60% en toen toch zo'n 16 uur om gehad. Ik gebruik hem vooralsnog niet echt intensief. Meer als een activity tracker en horloge (en wat standaardzaken als weer en aandelen).

Is het mogelijk om Whatsapp berichten leesbaar te krijgen op de AW, of enkel de notificatie? Ik krijg wel meldingen, maar kan het bericht zelf niet lezen.
Via een tip hier heb ik Whatsup geinstalleerd. Werkt uit de kunst!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Val decectie:

Gisterenavond aan het badmintonnen en dan maak je (ikke althans) wel eens rare bewegingen naar shuttles waar je net wel/niet bij kan. Tot mijn verbazing begon mijn watch te trillen en zag vaag een melding over SOS. Gauw weg geklikt.

Maar hij doet dus wel iets!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bing69 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 07:35:
[...]

Via een tip hier heb ik Whatsup geinstalleerd. Werkt uit de kunst!
Bedoel je WatchUp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Krijg nog niet hele warme gevoelens bij die app. Werkt via de web API van Whatsapp en hoewel dat goed werkt op een desktop, vraag ik me af hoe dat gaat op de Watch. Is nog de eerste versie geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Evernote schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:01:
[...]

44mm? Ik kwam niet eens in de buurt van 2 hele dagen.

Heb je hem verder ook wel gebruikt of..?
Yep, 44mm.

Ik gebruik hem dagelijks en krijg notificaties etc. binnen.

Wel heb ik de WiFi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Dat moet ik ook eens gaan proberen, met de WiFi uit, het enige wat die watch hoeft binnen te krijgen zijn toch maar wat simpele pushmeldingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Sluuz schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:09:
Tap eens op de melding/bericht...
Dat heb ik uiteraard gedaan :+

Andere meldingen werken wel gewoon goed op die manier (Flitsmeister), maar Whatsapp krijg ik niet 'open'.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:41
i2Paq schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:38:
[...]

Yep, 44mm.

Ik gebruik hem dagelijks en krijg notificaties etc. binnen.

Wel heb ik de WiFi uit.
Wat heeft WiFi uberhaupt voor zin als in m’n telefoon en de watch nooit verder dan paar meter bij elkaar vandaan heb? Heb de series2 zonder bellen of wat dan ook. Enige wat ik wil zijn pushberichten lezen op m’n watch en het weer kunnen aflezen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Evernote schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:57:

[...]

Dit is een bug, druk de crown even in en probeer het nog een keer. Lijkt iets met de Nederlandse taal instelling te maken te hebben.
Ah, dan werkt het wel inderdaad. Jammer, want dat dat indrukken niet meer hoefde, was 1 van de redenen om te upgraden naar een watch die os5 ondersteunde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Alekz87 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Wat heeft WiFi uberhaupt voor zin als in m’n telefoon en de watch nooit verder dan paar meter bij elkaar vandaan heb?
Geen. Maar als je je telefoon ergens neer legt en door het hele huis bereik wil houden, wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
VidaR-9 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:20:
[...]

Dat heb ik uiteraard gedaan :+

Andere meldingen werken wel gewoon goed op die manier (Flitsmeister), maar Whatsapp krijg ik niet 'open'.
Als je op een melding klikt van whatsapp krijg je de optie 'bekijk' en dan kun je alle berichten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
winwiz schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:57:
[...]

Gesnapt..... :0

Raar, totaal geen problemen mee en ik vind hem erg nauwkeurig voor zover ik het kan beoordelen.

Overigens nu: 4u8min gebruik + 1d17u standby met 28% over op mijn AW4 met Autosleep en HeartWatch
Zonder Autosleep en Heart Watch zit ik nu ineens op 47% met 3u18min gebruik en 22u53min standby nog niet geweldig maar al wel beter. Heb je een 44mm of een 40mm?
Prullenbak84 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Ah, dan werkt het wel inderdaad. Jammer, want dat dat indrukken niet meer hoefde, was 1 van de redenen om te upgraden naar een watch die os5 ondersteunde...
Ik ga er vanuit dat dit gewoon een bug is die opgelost gaat worden eerlijk gezegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Evernote schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:35:
[...]

Ik ga er vanuit dat dit gewoon een bug is die opgelost gaat worden eerlijk gezegd. :)
Ik hoop het ook wel...maar aangezien het een Nederlands probleem is, hoef je daar bij Apple ook niet al te zeker van te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
Ansenyi schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:37:
Ik ben benieuwd naar het zwarte geweven sportbandje die bij de SG Nike+ zit.

Kan iemand daar een foto van maken?

Ten tweede zou ik graag willen weten of het reflecterende bandje vervelend (afleidend) kan zijn als ik hem op kantoor zou dragen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NLvNjCc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AN0qYVm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 17-10 19:12
[...]

Zonder Autosleep en Heart Watch zit ik nu ineens op 47% met 3u18min gebruik en 22u53min standby nog niet geweldig maar al wel beter. Heb je een 44mm of een 40mm?

[...]
Ik heb de 44mm

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

[...]

Ik heb de 44mm met HeartWatch en AutoSleep en ik gebruik zo'n 44% per 24H.
Prullenbak84 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:30:
[...]

Geen. Maar als je je telefoon ergens neer legt en door het hele huis bereik wil houden, wel.
Dat gebeurd dus nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Dan kun je volgens mij wifi net zo goed uitzetten, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Prullenbak84 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:53:
[...]

Dan kun je volgens mij wifi net zo goed uitzetten, inderdaad.
Ik kan nergens terugvinden dat je batterij minder snel leegloopt bij het uitschakelen van je wifi op je watch. Is daar iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
deBennie schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

Ik kan nergens terugvinden dat je batterij minder snel leegloopt bij het uitschakelen van je wifi op je watch. Is daar iets over bekend?
Nou dan gebruikt je watch alleen nog maar bluetooth, ipv bluetooth+wifi. Minder taken/verbindingen = meer batterij, sowieso is bluetooth 5.0 erg goed geoptimaliseerd en zal het voor een langere batterijduur zorgen dan vrijwel alles via wifi doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Scrtz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:04:
[...]

Nou dan gebruikt je watch alleen nog maar bluetooth, ipv bluetooth+wifi. Minder taken/verbindingen = meer batterij, sowieso is bluetooth 5.0 erg goed geoptimaliseerd en zal het voor een langere batterijduur zorgen dan vrijwel alles via wifi doen.
Dat begrijp ik, maar er is niks over gedocumenteerd of info over te krijgen, over de gevolgen van het uizetten van je wifi op je batterij van de apple watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

deBennie schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:02:
[...]

Gezond verstand? Lijkt mij redelijk logisch dat je minder energie verbruikt als je zoiets uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
i2Paq schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

Gezond verstand? Lijkt mij redelijk logisch dat je minder energie verbruikt als je zoiets uit zet.
Tuulk, maar het liefst zie ik cijfers. Want stel als dat uitschakelen van je wifi nou slechts 5% op 2 dagen oplevert, dan is dat bijna te verwaarlozen. Ik wil die afweging kunnen maken adv cijfers. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
deBennie schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:11:
[...]

Tuulk, maar het liefst zie ik cijfers. Want stel als dat uitschakelen van je wifi nou slechts 5% op 2 dagen oplevert, dan is dat bijna te verwaarlozen. Ik wil die afweging kunnen maken adv cijfers. :9
Nou wat houdt je tegen om daar niet even een weekje aan te besteden om het te proberen? :P (Ik ga het zelf ook nog doenˆˆ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
Die grotere batterij van de 44mm lijkt we degelijk impact te hebben op de standby tijd en het gebruik.

Ondanks dat er een groter scherm in zit zijn de sensoren e.d. natuurlijk gelijk.

Eens kijken hoelang die het precies vol gaat houden mét Autosleep & HeartWatch weer aan op een 40mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 21:50
Even een vraagje, hoe nauwkeurig is de activiteiten app op de Apple Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Naar aanleiding van het bovenstaande had ik wifi uitgezet op mijn Apple Watch, maar toen wilde mijn MacBook Pro niet inloggen via Apple Watch. Toen ik wifi weer inschakelde deed die het wel.

Op de supportpagina staat niets over het ingeschakeld hebben van wifi (bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT206995). Is dit wel een vereiste, of was het toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 15:50
mr.JamesBond schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:03:
Naar aanleiding van het bovenstaande had ik wifi uitgezet op mijn Apple Watch, maar toen wilde mijn MacBook Pro niet inloggen via Apple Watch. Toen ik wifi weer inschakelde deed die het wel.

Op de supportpagina staat niets over het ingeschakeld hebben van wifi (bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT206995). Is dit wel een vereiste, of was het toeval?
Naar mijn weten gebruiken de mac en watch inderdaad een onderlinge wifi-verbinding om de zogenaamde 'time of flight' te berekenen zodat kan worden bepaald hoe dicht je in de buurt van je MacBook bent. Dit omdat dat ook veiliger zou zijn. Zie ook: https://bgr.com/2016/06/2...ock-security-apple-watch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Jieve schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:34:
Even een vraagje, hoe nauwkeurig is de activiteiten app op de Apple Watch?
Ongeveer 4 en een kwart. 8)7

Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Sluuz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:27:
[...]

Ongeveer 4 en een kwart. 8)7

Wat bedoel je precies?
haha!
Nou ben vanochtend wezen hardlopen, nu staat er een getal, maar weet niet of dit wel correct is.
Ook de stappen teller, kan me soms niet voorstellen dat ik zoveel stappen heb gelopen in een bepaalde tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dat getal is niet correct. :O

Misschien moet je zelfs eerst eens wat onderzoek doen, of met specifieke vragen aankomen. Hier kunnen we helemaal niks mee. Als je verwacht dat je gelopen afstand niet klopt, laat dan de kaart zien, of meet het na met bv google maps of een online tool waarmee je een route kunt berekenen. Als je hartslag 300 is geweest klopt het niet, maar zeggen dat je denkt dat "een getal" niet klopt is nogal onduidelijk.

[ Voor 89% gewijzigd door Sluuz op 10-10-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Sluuz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:35:
Dat getal is niet correct. :O

Misschien moet je zelfs eerst eens wat onderzoek doen, of met specifieke vragen aankomen. Hier kunnen we helemaal niks mee. Als je verwacht dat je gelopen afstand niet klopt, laat dan de kaart zien, of meet het na met bv google maps of een online tool waarmee je een route kunt berekenen. Als je hartslag 300 is geweest klopt het niet, maar zeggen dat je denkt dat "een getal" niet klopt is nogal onduidelijk.
En zelf even je stappen tellen tot je bij de 200 bent en dan op je watch kijken wat die aan geeft, moet ook niet echt een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
Hierover gesproken, kwam dit artikel via Reddit tegen:
https://www.roadtrailrun.com/2018/10/apple-watch-series-4-runners-review.html
Jieve schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:30:
[...]

haha!
Nou ben vanochtend wezen hardlopen, nu staat er een getal, maar weet niet of dit wel correct is.
Ook de stappen teller, kan me soms niet voorstellen dat ik zoveel stappen heb gelopen in een bepaalde tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
bjonnie schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:11:
[...]

Naar mijn weten gebruiken de mac en watch inderdaad een onderlinge wifi-verbinding om de zogenaamde 'time of flight' te berekenen zodat kan worden bepaald hoe dicht je in de buurt van je MacBook bent. Dit omdat dat ook veiliger zou zijn. Zie ook: https://bgr.com/2016/06/2...ock-security-apple-watch/
Goed om te weten, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-10 20:52
[...]

haha!
Je kunt e.e.a. kalibreren: https://support.apple.com/nl-nl/HT204516.

Voor wat het waard is, heb het zelf nog niet geprobeerd. Voor mij geldt in ieder geval dat ik nu meer stappen zet dan toen ik het de iPhone liet tellen. Maar ja, dat is ook een partij onbetrouwbaar. Als ik samen met andere iPhone gebruiker dezelfde wandeling maak, zit daar zo 15% verschil tussen. Wel verschillende modellen en op een andere manier vervoerd (broekzak vs kontzak). Ik vermoed dat de watch betrouwbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
cranebird schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:34:
[...]

Je kunt e.e.a. kalibreren: https://support.apple.com/nl-nl/HT204516.

Voor wat het waard is, heb het zelf nog niet geprobeerd. Voor mij geldt in ieder geval dat ik nu meer stappen zet dan toen ik het de iPhone liet tellen. Maar ja, dat is ook een partij onbetrouwbaar. Als ik samen met andere iPhone gebruiker dezelfde wandeling maak, zit daar zo 15% verschil tussen. Wel verschillende modellen en op een andere manier vervoerd (broekzak vs kontzak). Ik vermoed dat de watch betrouwbaarder is.
Thanks, ga ik meteen even checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
waarschijnlijk al bekend voor mensen met Sonos speaker(s) en Spotify;

als ik Spotify start via mijn iPhone en dan kies voor afspelen over de Sonos speakers hier thuis, kan ik vervolgens via mijn Apple Watch nummers skippen als ook volume aanpassen.

Uiteraard nog steeds zwaar waardeloos dat er geen Spotify Watch App is, maar bovenstaande toch best handig, imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFr1980
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-07 07:58
Nu bijna een week de AW en ben er supertevreden over. Wat een topapparaat! _O_ Ben wel bang dat Apple hem zo ontworpen heeft dat ie straks onmisbaar is. :')

Qua batterij ook dik tevreden, al had ik vandaag wel dat ie in no time van 40 naar 20% ging. Volgens mijn geen gekke dingen gedaan. Enige dat ik me kan bedenken is een twee- of drietal nieuwe wijzerplaten die ik had toegevoegd, maar dan nog zou dat niet zo snel moeten gaan.

Iemand een idee welke apps, instellingen of wijzerplaten echt 'drainers' zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
RFr1980 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:44:
Nu bijna een week de AW en ben er supertevreden over. Wat een topapparaat! _O_ Ben wel bang dat Apple hem zo ontworpen heeft dat ie straks onmisbaar is. :')

Qua batterij ook dik tevreden, al had ik vandaag wel dat ie in no time van 40 naar 20% ging. Volgens mijn geen gekke dingen gedaan. Enige dat ik me kan bedenken is een twee- of drietal nieuwe wijzerplaten die ik had toegevoegd, maar dan nog zou dat niet zo snel moeten gaan.

Iemand een idee welke apps, instellingen of wijzerplaten echt 'drainers' zijn?
Had Sygic ofzo erop gezet, navigatie app. Deze dus niet gesloten op de watch en binnen een kwart dag van 96% naar 10. Ging behoorlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10 22:51
Novarion schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:02:
[...]

Yes, ik heb de zwarte.
Dik tevreden mee, erg mooi en comfortabel. Alles behalve vervelend of té reflecterend, ik zou het persoonlijk niet geloven als mensen dit als afleidend ervaren.
Wat foto's: https://imgur.com/a/STKjBcT

[...]

Zie hierboven! :)
Bedankt Tweakers, dat ziet er goed uit :*)

Ik heb besloten om de Nike+ SG met geweven bandje te halen.

To be, or not to be...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wat een zooitje eigenlijk qua complicaties op de diverse Watch Faces, zit vrijwel 0 logica in.
Veel Faces staan de meest cruciale complicaties niet eens toe, bijvoorbeeld berichten...of wekker. 8)7

Je moet echt zoeken naar je favoriete complicaties en dan maar hopen dat er een Watch Face bijzit die je prettig/mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-10 12:46
Mijn timelapse achtergrond van Parijs loopt nog steeds niet "realtime"
Ik zie nu nog de nacht achtergrond van Parijs.

Hebben jullie dit ook? Wie kan het testen

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
[...]
haha!
Ik heb het idee dat de stappenteller behoorlijk goed is. Ik gebruik ook de app pedometer (ongelukkige naam :') ) die je via een complicatie als stappenteller op je wijzerplaat kan zetten. In de pauze loop ik vaak een half uurtje en dan registreert ie netjes 2,5km oid. Lijkt mij vrij accuraat.

Al vond ik de stappenteller van de iPhone ook prima. Nooit het idee gehad dat die er heel erg naast zat. Dat in tegenstelling van de fitbit van mn vriendin.... Als we een dag bij wijze van op de bank hangen dan registreert die fitbit rustig een paar kilometer wandelactiviteit.... riiiiight.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Geert1976 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 08:07:
wat een zooitje eigenlijk qua complicaties op de diverse Watch Faces, zit vrijwel 0 logica in.
Veel Faces staan de meest cruciale complicaties niet eens toe, bijvoorbeeld berichten...of wekker. 8)7

Je moet echt zoeken naar je favoriete complicaties en dan maar hopen dat er een Watch Face bijzit die je prettig/mooi vind.
Met die nieuwe Infograph watchface is het er niet simpeler op geworden idd. Een complicatie moet deze watchface echt ondersteunen wil je hem erop zetten (is vaak een aanpassing van de appbouwer).
Voorheen (watchOS4) kon je elke complicatie op elke watchface zetten (mits er natuurlijk ruimte voor was en de grootte werd ondersteund door de app).

Pagina: 1 ... 75 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie