Even bij iemand in z'n pack stappen. Dat scheelt 2,99.Cougar schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:22:
Jammer dat het EUR 7,99 kost (premium bunq) om hiervan gebruik te maken.
Cougar schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:22:
Jammer dat het EUR 7,99 kost (premium bunq) om hiervan gebruik te maken.
Ik vind bunq ook aan de prijzige kant. Het duurste pakket bij een ABN kost 6,25 per maand. En dan heb je geen opname limiet, meerdere passen en creditcards en ook meerdere rekeningen (oké geen 25.... maar heb je dat nodig?)OllieMongollie schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:02:
[...]
Even bij iemand in z'n pack stappen. Dat scheelt 2,99.
Enige echte voordeel is dan applepay.. maar dat ondersteunen ze dan officieel niet in NL.
Maargoed back on topic :-p
Is er eigenlijk bekend of Apple ook bezig is met goedkeuring voor de ecg functie in de eu?
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Wel gelezen ergens, kan je alleen niet zeggen waar.Greetoz schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:15:
[...]
[...]
Is er eigenlijk bekend of Apple ook bezig is met goedkeuring voor de ecg functie in de eu?
(Apple is ook bezig met Apple Pay in NL trouwens, duurt pas een jaar 5 inmiddels), kan dus wel even duren
Ik hoop toch dat het in dit geval wat sneller en makkelijker gaat. Apple Pay is vooral afhankelijk van banken (Apple wil hier echt wel uit rollen, er is zo ongeveer geen land ter wereld waar procentueel zoveel draadloze terminals zijn als hier). Siri was natuurlijk kwestie van een moeilijkheid omdat Nederlands een erg kleine taal is wereldwijd.
Maar die ECG zit geen enkele moeilijkheid bij, de app is al geprogrammeerd. En waar banken moeten betalen voor Apple Pay, kost het de EU niks om toestemming te geven. Ik hoop dus dat het wel mee valt.
Maar die ECG zit geen enkele moeilijkheid bij, de app is al geprogrammeerd. En waar banken moeten betalen voor Apple Pay, kost het de EU niks om toestemming te geven. Ik hoop dus dat het wel mee valt.
[ Voor 38% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-10-2018 07:32 ]
youtube.com/@hisrep
Kijk het is simpel. Ben jij iemand die overal met zijn armen staat te zwaaien dan kom je misschien ergens tegenaan en dan beschadigd het horloge uiteraard. Net zoals elk ander horloge beschadigd kan raken.Geert1976 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:14:
de ervaringen zijn dus zeer gemixed, bij de 1 hoef je er alleen naar te kijken en dan is de Watch al bekrast en bij de ander zie je na 1 of 2 jaar nog geen enkel krasje
(uitgaande van de aluminium modellen)
bijzonder, deze 2 uitersten...
Ik heb echter een kantoor baan dus het ergste wat mijn polsen tegenkomen is het bureau. Geen grote beschadigingen dus hier.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die zaten al in Beta 1.MelvinW schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:23:
Nieuwe wijzerplaten in watchOS 5.1 b2:
[Afbeelding]
PSN: Sluuz
Gisteravond m'n Apple Watch Series 3 binnengekregen (42mm, space grey, sports band). Wát een briljant ding zeg.. eerste indruk: keuzestress! Wat werkt voor mij nou het beste qua watchface? Ik ben groot fan van chronografen dus heb ik daar maar iets van proberen te maken.. weet nog niet of ik 't zo laat. Kwestie van uitproberen en wennen denk ik.
Wel gelijk de WatchOS 5 update erop moeten zetten (5.0.1 geloof ik?). Wat ik nu mis is dat ik onder WatchOS 4 eerst wel bij de Astronomie-face kon switchen tussen de Aarde, maan en zonnestelsel en die vind ik nu niet meer terug (alleen de Aarde nog). Vreemd.
Verder: top ding! Nu maakt dit het extra mooi omdat ik 'm via m'n werk gekregen heb. Was een relatiegeschenk van een leverancier en die is verloot onder de werknemers en ik was de gelukkige
dus kan ik er vrij objectief naar kijken ('buyer's affirmation' heb ik geen last van in dit geval).
Wel gelijk de WatchOS 5 update erop moeten zetten (5.0.1 geloof ik?). Wat ik nu mis is dat ik onder WatchOS 4 eerst wel bij de Astronomie-face kon switchen tussen de Aarde, maan en zonnestelsel en die vind ik nu niet meer terug (alleen de Aarde nog). Vreemd.
Verder: top ding! Nu maakt dit het extra mooi omdat ik 'm via m'n werk gekregen heb. Was een relatiegeschenk van een leverancier en die is verloot onder de werknemers en ik was de gelukkige
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Het is zeer afhankelijk wat voor werk je dagelijks je doet, bijv bouwvakker of een kantoorbaan.Donstil schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 07:40:
[...]
Kijk het is simpel. Ben jij iemand die overal met zijn armen staat te zwaaien dan kom je misschien ergens tegenaan en dan beschadigd het horloge uiteraard. Net zoals elk ander horloge beschadigd kan raken.
Ik heb echter een kantoor baan dus het ergste wat mijn polsen tegenkomen is het bureau. Geen grote beschadigingen dus hier.
Denk dat een bouwvakker er goed aan doet een zeer goede bescherming te nemen voor zijn Watch.
En het blijft uiteraard een gebruiksvoorwerp.
Zo werkt het bij mij ook. De notificatie is, volgens mij, alleen zichtbaar op je watch en niet (meer) op je telefoon.The Gamblers schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:35:
Sinds het weekend een watch 3 in bezit, helemaal gelukkig ermee. Echter 1 probleem waar ik niet uit kom. Als ik een bericht binnen krijg in de berichtenapp doet mijn horloge wel ping, maar mijn telefoon niets. Kan ik ergens instellen dat ie op beide een meldingsgeluid geeft ?
Als je watch buiten bereik is neemt je telefoon het weer over.
Ik vindt het geen probleem.
Het gekke is, ik kreeg net een Buienalarm binnen op m'n Watch,en een melding van een Tweet waar ik notificaties van wil (balen trouwens dat er geen Twitter client meer is!) op m'n Watch. Deze dismissed, dan is ie ook niet op m'n foon meer te zien. Ik pakte m'n foon even voor een software token waar geen Watch app voor is, en tegelijkertijd kreeg ik een notificatie van Twitch die ik dan weer niet op m'n Watch zag.i2Paq schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:45:
[...]
Zo werkt het bij mij ook. De notificatie is, volgens mij, alleen zichtbaar op je watch en niet (meer) op je telefoon.
Zou je alleen notificaties krijgen op het device wat je op dat moment actief gebruikt? Dus heb je je foon unlocked en actief dan krijg je notificaties daar, heb je je foon uit/locked dan krijg je ze alleen op je Watch?
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Misschien heb je hier iets aan?
https://discussions.apple.com/thread/8152064
Ik heb laatst een soortgelijke vraag gesteld en toen werd mij verteld dat je de notificaties zowel op je telefoon als op je watch ziet.i2Paq schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:45:
[...]
Zo werkt het bij mij ook. De notificatie is, volgens mij, alleen zichtbaar op je watch en niet (meer) op je telefoon.
Ik heb een Ticwatch gehad i.c.m. een OnePlus 6, maar als ik bijvoorbeeld via Whatsapp een aantal berichten ontving dan zag ik op mijn telefoon en Ticwatch alleen het laatste bericht. Stond mijn Ticwatch uit, dan zag ik alle berichten op mijn telefoon. Ik vond dit heel irritant omdat dit mij triggerde de berichten te openen, terwijl ik dat normaal alleen doe als het echt belangrijk is.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar is dit bij de Apple Watch dan toch ook zo?
Hmmm, dus alleen als wrist detection uitgeschakeld staat. Maar dan werkt stand detection en Apple Pay niet...deBennie schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:38:
[ Voor 13% gewijzigd door Jackssonss op 03-10-2018 09:55 ]
How notifications behave depends on the status of your devices and your settings. With Wrist Detection enabled, in order to bring notifications to your attention as soon as possible:deBennie schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:38:
If your iPhone is unlocked, then you will receive notification alerts on your iPhone instead of on your Apple Watch.
If your iPhone is locked or asleep and your Apple Watch is unlocked (regardless of whether the watch display is asleep or awake) and on your wrist, you will receive notification alerts on your watch.
If your Apple Watch is locked or has Do Not Disturb enabled, then notifications will go to your iPhone.
Dat maakt een hoop duidelijk, bedankt!
Je kunt ze dus toch op beide krijgen als je wilt: "If you turn off Wrist Detection (on your iPhone, in the Watch app, go to: My Watch > Passcode - turn off Wrist Detection), then all notification alerts will be delivered to both devices.
However, you will then not be able to benefit from features including Apple Pay, earning Stand credit and a single unlock after placing your Apple Watch on your wrist.".
Maar ik ben erg blij dat ik zie niet op mijn telefoon krijg als ik mijn watch draag.
[ Voor 6% gewijzigd door i2Paq op 03-10-2018 10:12 ]
Maar zie je dan op je watch alle berichten, of alleen de laatste, zonder de berichten te openen?i2Paq schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:11:
[...]
How notifications behave depends on the status of your devices and your settings. With Wrist Detection enabled, in order to bring notifications to your attention as soon as possible:
If your iPhone is unlocked, then you will receive notification alerts on your iPhone instead of on your Apple Watch.
If your iPhone is locked or asleep and your Apple Watch is unlocked (regardless of whether the watch display is asleep or awake) and on your wrist, you will receive notification alerts on your watch.
If your Apple Watch is locked or has Do Not Disturb enabled, then notifications will go to your iPhone.
Dat maakt een hoop duidelijk, bedankt!
Je kunt ze dus toch op beide krijgen als je wilt: "If you turn off Wrist Detection (on your iPhone, in the Watch app, go to: My Watch > Passcode - turn off Wrist Detection), then all notification alerts will be delivered to both devices.
However, you will then not be able to benefit from features including Apple Pay, earning Stand credit and a single unlock after placing your Apple Watch on your wrist.".
Maar ik ben erg blij dat ik zie niet op mijn telefoon krijg als ik mijn watch draag.
Ik zie dat elk bericht doorkomt en dus separaat gelezen kan worden.Jackssonss schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:43:
[...]
Maar zie je dan op je watch alle berichten, of alleen de laatste, zonder de berichten te openen?
Alhoewel ik wel merk dat de Marktplaats App. notificaties enkel op de telefoon zichtbaar zijn
Dit bleek een instelling te zijn, nu krijg ik ze op mijn watch.
[ Voor 8% gewijzigd door i2Paq op 03-10-2018 12:00 ]
Dat ligt weer aan of je de berichten laat groeperen of niet. Als je groeperen aanzet zie je alleen de laatste. Als je dan op dat groepje tapt, zie je ze allemaal.
Als je berichten niet laat groeperen zie je ze allemaal zonder te hoeven tappen.
Als je berichten niet laat groeperen zie je ze allemaal zonder te hoeven tappen.
PSN: Sluuz
Dat heb ik voor mail, WA en nog wat andere uitgezet. Erg onhandig.Sluuz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:52:
Dat ligt weer aan of je de berichten laat groeperen of niet. Als je groeperen aanzet zie je alleen de laatste. Als je dan op dat groepje tapt, zie je ze allemaal.
Beste allemaal,
Sinds een paar uur ook een Apple Watch series 4, SG 44MM. Opgehaald bij de Apple Store A'dam toen deze vandaag voorraad kreeg.
In het verleden de SS 42 MM series 0 gehad, maar vond de snelheid toen erg tegen vallen. Met de Aluminium poging 2 om te ondervinden of dit iets is. Qua snelheid niets te klagen tot nu toe!
Sinds een paar uur ook een Apple Watch series 4, SG 44MM. Opgehaald bij de Apple Store A'dam toen deze vandaag voorraad kreeg.
In het verleden de SS 42 MM series 0 gehad, maar vond de snelheid toen erg tegen vallen. Met de Aluminium poging 2 om te ondervinden of dit iets is. Qua snelheid niets te klagen tot nu toe!
Eerste Apple watch ooit en er wel blij mee
Vooralsnog maar 2 onduidelijkheden;
- boven in het midden op het scherm een rode stip. Wat is dat?
- binnenkomende e-mails komen niet binnen dmv notificatie. Is dat ergens aan te zetten?
Als bonus ; dat haptic gebeuren.. is dat tikje tegen je pols wat je bij een notificatie krijgt iets harder te zetten?
Vooralsnog maar 2 onduidelijkheden;
- boven in het midden op het scherm een rode stip. Wat is dat?
- binnenkomende e-mails komen niet binnen dmv notificatie. Is dat ergens aan te zetten?
Als bonus ; dat haptic gebeuren.. is dat tikje tegen je pols wat je bij een notificatie krijgt iets harder te zetten?
Rode stip. laatst geopende app op je watch. Aantikken en hij opent weer (dit is een redelijk nieuwe functie dus waarschijnlijk niet makkelijk te vinden)
RTFM ja dat kun je instellen
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met de batterij op de nieuwe Series 2. Bij mij blijft het toch tegen vallen. Ik redde met mijn Series 2 twee dagen ('s ochtends van de lader, volgende dag 's avonds er aan). Nu red ik amper 1 dag. Wellicht ligt dit aan mijn instellingen en/of complicaties? Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen, dus als we dat een beetje goed willen doen moet de vergelijking wel eerlijk zijn. Dus: welke complicaties draaien jullie en welke batterijduur levert het op?
Model: Series 4, 40mm
Watchface: Infograph
Complicaties: Zon Op/Onder, Temperatuur, Weer, Weersituaties, Ademhalen, Agenda, Wind, Herinneringen
Raise to Speak: aan
He Siri: uit
Helderheid: laagste stand
Haptic Crown: aan
Voelbare meldingen: aan, Standaard
Ververs op achtergrond: uit
Batterijduur: Vanochtend 07:15 van de lader. gebruik 11 uur,22 minuten. standby 12 uur, 20 minuten. Batterijstand 40%
Complicaties: Zon Op/Onder, Temperatuur, Weer, Weersituaties, Ademhalen, Agenda, Wind, Herinneringen
Batterijduur: Vanochtend 07:15 van de lader. gebruik 11 uur,22 minuten. standby 12 uur, 20 minuten. Batterijstand 40%
youtube.com/@hisrep
Ik ben overgestapt van de series 2 naar series 4. Wat een verschil in snelheidep012 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:23:
Beste allemaal,
inmiddels een paar uurtjes m'n 44mm Series om. Heb nooit horloges gedragen (ja, 1x toen ik iets van 18 was, heel kort), nog best wel wennen zo'n ding om je pols
Heb paar weken geleden een series 3 (42mm) gehad, maar die heb ik na een paar dagen weer verkocht.
Wat is deze Series 4 rete-snel zeg, bizar hoe snel alles opent. En dat 44mm display
Zonet even naar de Apple Store hier in Amsterdam gefietst, om toch eens die 40mm uit te proberen.
Bizar hoeveel 4mm kan schelen.
Ik heb absoluut geen grote polsen, gewoon gemiddelde tegen het smalle aan, maar die 40mm was echt (veel) te klein voor mijn pols, dus de 44m is een prima keuze geweest.
Nu bezig met diverse Watch Faces, ik hou van minimalistisch, dus zoveel complicaties hoef ik er niet op.
iConnectHue (aansturen van al mijn Hue lampen hier thuis) is wel werelds als complicatie
Heb paar weken geleden een series 3 (42mm) gehad, maar die heb ik na een paar dagen weer verkocht.
Wat is deze Series 4 rete-snel zeg, bizar hoe snel alles opent. En dat 44mm display

Zonet even naar de Apple Store hier in Amsterdam gefietst, om toch eens die 40mm uit te proberen.
Bizar hoeveel 4mm kan schelen.
Ik heb absoluut geen grote polsen, gewoon gemiddelde tegen het smalle aan, maar die 40mm was echt (veel) te klein voor mijn pols, dus de 44m is een prima keuze geweest.
Nu bezig met diverse Watch Faces, ik hou van minimalistisch, dus zoveel complicaties hoef ik er niet op.
iConnectHue (aansturen van al mijn Hue lampen hier thuis) is wel werelds als complicatie
[ Voor 15% gewijzigd door _Bailey_ op 03-10-2018 20:25 ]
Ik merk niet echt een verschil tussen de S3 en S4. Haal nog steeds met gemak 2 dagen.DeNachtwacht schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:06:
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met de batterij op de nieuwe Series 2. Bij mij blijft het toch tegen vallen. Ik redde met mijn Series 2 twee dagen ('s ochtends van de lader, volgende dag 's avonds er aan). Nu red ik amper 1 dag. Wellicht ligt dit aan mijn instellingen en/of complicaties? Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen, dus als we dat een beetje goed willen doen moet de vergelijking wel eerlijk zijn. Dus: welke complicaties draaien jullie en welke batterijduur levert het op?
Model: Series 4, 44mm
Watchface: Hermès
Complicaties: Geen
Raise to Speak: Aan
He Siri: Aan
Helderheid: Laagste stand
Haptic Crown: Aan
Ververs op achtergrond: Aan
Batterijduur: Gebruik 8u57 minuten, Stand-by 1 dag en 13 uur. 19% resterend.
ik merk dat de watchface erg veel impact kan hebben de mickey watchface bv kost over de dag heen 10% meer dan handig.
Watchface: handig
Complicaties: weer, agenda, activiteiten
Gebruik: 4 uur 44 minuten, 1 dag 12 uur standby 38%
En net ook nog half uur wezen hardlopen met GPS
Watchface: handig
Complicaties: weer, agenda, activiteiten
Gebruik: 4 uur 44 minuten, 1 dag 12 uur standby 38%
En net ook nog half uur wezen hardlopen met GPS
[ Voor 4% gewijzigd door haakjesluiten op 03-10-2018 20:26 ]
Ik vind dit bij mijzelf ook een heel bijzondere constatering. Het valt mij op dat dit bij jullie allemaal fors lager is. Het zal dus een complicatie zijn gok ik die constant de watch blijft gebruiken, maar de grote vraag is natuurlijk: welke? Enige die ik nieuw heb ten opzichte van mijn series 2 is "wind" en naast de weer temperatuur ook de weersomstandigheid (wolk/zon/regen icoontje).DeNachtwacht schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:06:Vanochtend 07:15 van de lader. gebruik 11 uur,22 minuten. standby 12 uur, 20 minuten. Batterijstand 40%
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-10-2018 20:45 ]
youtube.com/@hisrep
Mijn overstap van S3 naar S4 is van ruim 2 dagen naar krap 2 dagen met dezelfde instellingen. Ik heb vandaag wel de helderheid 1 stap teruggezet. De S4 is wat feller/helderder dan dat de S3 is en niet echt nodig. Misschien is dit net het verschil. We gaan het meemaken de komende dagen.DeNachtwacht schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:06:
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Nog leuker is als je roept 'zet alle lampen aan' bijvoorbeeldGeert1976 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:21:
iNu bezig met diverse Watch Faces, ik hou van minimalistisch, dus zoveel complicaties hoef ik er niet op.
iConnectHue (aansturen van al mijn Hue lampen hier thuis) is wel werelds als complicatie![]()
Ja, maar dan zet ie ook lampen aan in kamers waar ik dat niet wil. Dus nog ff verder uitvogelen qua kamers in de appwinwiz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:49:
[...]
Nog leuker is als je roept 'zet alle lampen aan' bijvoorbeeld
maak er dan van 'zet lampen woonkamer aan' of hoe je de kamers ook genoemd hebt.Geert1976 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:52:
[...]
Ja, maar dan zet ie ook lampen aan in kamers waar ik dat niet wil. Dus nog ff verder uitvogelen qua kamers in de app
Onlangs verhuisd, moet de kamers nog hernoemen...genoeg huiswerk nog met m'n Watchwinwiz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:53:
[...]
maak er dan van 'zet lampen woonkamer aan' of hoe je de kamers ook genoemd hebt.
Thanks in ieder geval!
Een nieuwe scène met bijbehorende lampen (evt. kleuren en felheid) in de woning app aanmaken. Commando “hé Siri, activeer ‘naam scène’” en you’re good to go.Geert1976 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:52:
[...]
Ja, maar dan zet ie ook lampen aan in kamers waar ik dat niet wil. Dus nog ff verder uitvogelen qua kamers in de app
Handig... Heb via m'n iPhone in Safari www.google.nl via iMessage naar mezelf gestuurd.
Nu heb ik altijd direct beschikking over een ienimini webbrowser op m'n Watch
Met speech to text kom je behoorlijk ver met deze ienimini webbrowser op de Watch
Met speech to text kom je behoorlijk ver met deze ienimini webbrowser op de Watch
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 03-10-2018 21:46 ]
Heb al een tijdje geen Apple Watch meer gehad, en nu aan het verzinnen waarom ik er toch 1 moet kopen, dillemma daarna: waarom niet gewoon een series 3 i.p.v. 4.... die heeft wel een heel mooi prijsje nu
Of jij gebruikt je Watch gewoon meer?DeNachtwacht schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:43:
[...]
Ik vind dit bij mijzelf ook een heel bijzondere constatering. Het valt mij op dat dit bij jullie allemaal fors lager is. Het zal dus een complicatie zijn gok ik die constant de watch blijft gebruiken, maar de grote vraag is natuurlijk: welke? Enige die ik nieuw heb ten opzichte van mijn series 2 is "wind" en naast de weer temperatuur ook de weersomstandigheid (wolk/zon/regen icoontje).
Moet je wel iedere keer de url uit de berichten app halen?Geert1976 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:45:
Handig... Heb via m'n iPhone in Safari www.google.nl via iMessage naar mezelf gestuurd.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Jup.pdavie2311 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:08:
[...]
Moet je wel iedere keer de url uit de berichten app halen?
Het was ook meer iets van een ontdekking van me...niet echt heel bijzonder of dat ik 'm vaak zal gebruiken, ik ben nog op Ontdekkings Reis
@knakker2 en @winwiz Die rode stip betekent toch openstaande notificaties, niet een 'eerder geopende app'? Bij mijn weten betekent dat 'ongelezen berichten' of 'ongelezen notificaties' ...winwiz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:23:
Rode stip. laatst geopende app op je watch. Aantikken en hij opent weer (dit is een redelijk nieuwe functie dus waarschijnlijk niet makkelijk te vinden)
Klopt, maar je ziet daar ook de laatste app die je gebruikt hebt (iets lager geloof ik). Ik ga er van uit dat de kleine rode stip wel bekend is anders weer RTFMDigitalExcorcist schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:43:
[...]
@knakker2 en @winwiz Die rode stip betekent toch openstaande notificaties, niet een 'eerder geopende app'? Bij mijn weten betekent dat 'ongelezen berichten' of 'ongelezen notificaties' ...
Edit: Op de een of andere manier kan ik dat bij mij nu niet forceren
Winwiz mompelt: Misschien moet ik zelf ook de FM nog eens lezen
[ Voor 15% gewijzigd door winwiz op 03-10-2018 22:51 ]
winwiz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 22:45:
[...]
Klopt, maar je ziet daar ook de laatste app die je gebruikt hebt (iets lager geloof ik). Ik ga er van uit dat de kleine rode stip wel bekend is anders weer RTFM
Edit: Op de een of andere manier kan ik dat bij mij nu niet forceren
Winwiz mompelt: Misschien moet ik zelf ook de FM nog eens lezen
was vwb notificaties even vergeten dat een hele hoop via de iphone ingesteld kan (moet) worden,
Laatste app kan ook ,want ik zag eerder dus dat walkie talkie icoontjje, super ienieminie er tussen door knipperen, het wisselt dus..
Vanmiddag mijn Apple Watch 44mm SpaceGrey ontvangen. Ik heb nu een nylon bandje en wat mij opvalt, is dat het bandje los zit en ietsjes uitsteekt. Hebben jullie dit ook, of doe ik iets helemaal verkeerd?
EDIT: ter verduidelijking een foto.

[ Voor 32% gewijzigd door de Foarsitter op 03-10-2018 23:51 . Reden: Foto ]
Is allemaal nieuwigheidmr.JamesBond schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:45:
Vanmiddag mijn Apple Watch 44mm SpaceGrey ontvangen. Ik heb nu een nylon bandje en wat mij opvalt, is dat het bandje los zit en ietsjes uitsteekt. Hebben jullie dit ook, of doe ik iets helemaal verkeerd?
Dus het ligt wel aan mij? Misschien ben ik wel aan het mierenneuken en moet ik er nog aan wennen.

Ik twijfel heel erg tussen de zwarte (plastic) sportpolsband en de nieuwe geweven polsband, iemand hier ervaring met beide? Mn kledingstijl is voornamelijk casual en soms zakelijk (qua budget zijn deze 2 beste opties)
Het geweven sportbandje is zonder twijfel het meest comfortabel. Ik zou daar dus voor gaan.SC4RF4C3 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:56:
Ik twijfel heel erg tussen de zwarte (plastic) sportpolsband en de nieuwe geweven polsband, iemand hier ervaring met beide? Mn kledingstijl is voornamelijk casual en soms zakelijk (qua budget zijn deze 2 beste opties)
Goedeavond,
Ik heb een aantal vragen waar ik niet snel een antwoord op kan vinden. Ben sinds gist in bezit van AW 44 Gold.
Vraag 1; kan ik een code instellen die ik alleen hoef in te voeren wanneer ik mijn AW niet om heb? Zo ja, hoe in te stellen? Ik heb alles geprobeerd. Iedereen x een code invullen is hinderlijk, maar ik wil hem ook niet onbeveiligd laten als ik hem niet om heb.
Vraag 2; kan het kloppen dat niet alle meldingen op de AW binnenkomen? Ik heb bij veel apps aangegeven; match iPhone/wel meldingen etc, maar ik krijg ze niet altijd binnen. WhatsApp/e-mail/ instagram meldingen bijvoorbeeld: soms komen ze binnen en soms alleen op de iPhone. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Ik heb een aantal vragen waar ik niet snel een antwoord op kan vinden. Ben sinds gist in bezit van AW 44 Gold.
Vraag 1; kan ik een code instellen die ik alleen hoef in te voeren wanneer ik mijn AW niet om heb? Zo ja, hoe in te stellen? Ik heb alles geprobeerd. Iedereen x een code invullen is hinderlijk, maar ik wil hem ook niet onbeveiligd laten als ik hem niet om heb.
Vraag 2; kan het kloppen dat niet alle meldingen op de AW binnenkomen? Ik heb bij veel apps aangegeven; match iPhone/wel meldingen etc, maar ik krijg ze niet altijd binnen. WhatsApp/e-mail/ instagram meldingen bijvoorbeeld: soms komen ze binnen en soms alleen op de iPhone. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
1. Qua beveiliging kan dat helaas niet anders, zodra het horloge niet om is, moet hij natuurlijk om de code vragen andere is t geen beveiliging. Je kan wel “unlock with iPhone” instellen, als je dan met touch ID inlogt op je iPhone unlockt je watch dus ook meteen. In heb dus een 8-cijferige code op mijn watch die ik nooit hoef te gebruiken.Tidus-X schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 00:13:
Goedeavond,
2. Als je iPhone scherm aan staat komt de melding alleen binnen op je telefoon, staat je scherm uit dan alleen op je watch. Is bedoeld om te voorkomen dat je aan alle kanten getrild wordt bij binnenkomend bericht of telefoonoproep.
Hoop dat ze ook snel iets vergelijkbaars doen trouwens om de MacBook/iPad hier ook aan te laten meedoen, een telefoontje betekent nu nog een kermis van binnenkomende meldingen in huis.
youtube.com/@hisrep
Bedankt voor je reactie,DeNachtwacht schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:25:
[...]
1. Qua beveiliging kan dat helaas niet anders, zodra het horloge niet om is, moet hij natuurlijk om de code vragen andere is t geen beveiliging. Je kan wel “unlock with iPhone” instellen, als je dan met touch ID inlogt op je iPhone unlockt je watch dus ook meteen. In heb dus een 8-cijferige code op mijn watch die ik nooit hoef te gebruiken.
2. Als je iPhone scherm aan staat komt de melding alleen binnen op je telefoon, staat je scherm uit dan alleen op je watch. Is bedoeld om te voorkomen dat je aan alle kanten getrild wordt bij binnenkomend bericht of telefoonoproep.
Hoop dat ze ook snel iets vergelijkbaars doen trouwens om de MacBook/iPad hier ook aan te laten meedoen, een telefoontje betekent nu nog een kermis van binnenkomende meldingen in huis.
Misschien ik heb ik het verkeerd uitgelegd;
1. Dat is juist wat ik wil, code invoeren alleen als ik hem niet om heb (nu moet ik het continue doen) ook wanneer ik de AW ok heb.
2. Dan doe ik nog iets fout. Soma ligt mijn iPhone op bureau (scherm uit), meldingen komen dan alsnog op de iPhone binnen terwijl ik mijn AW om heb.
Hier geen last vanmr.JamesBond schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:45:
[Afbeelding]
Bing
Niet de bedoeling als het een origineel bandje is, zit ie er wel op de juiste manier in en aan de juiste kanten? Zo ja (ff testen!) dan zou ik het bandje laten omruilen.mr.JamesBond schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:45:
[Afbeelding]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Het geweven bandje gebruik ik al heel lang (vanaf watch 3) en deze zit hele comfortabel en altijd precies goed.SC4RF4C3 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:56:
De rubberen kan gaan zweten (jij dan) en de gaatjes zitten vast.
Bing
Ook op de SS Series 4 dus geen beter/echt saffier glas
ik zie net vanuit een hoek al wat krasjes onderaan op het glas zitten.
Vraag me gelijk echt af hoe die er in godsnaam gekomen zijn want de watch is bij geen muur in de buurt geweest of bij enig iets scherps wat maar zou kunnen krassen...
Mijn Tissot van al wat jaren heeft veel erger meegemaakt en daar is nog niets op te zien dus baal echt wel een beetje bij zo'n duur product
Vraag me gelijk echt af hoe die er in godsnaam gekomen zijn want de watch is bij geen muur in de buurt geweest of bij enig iets scherps wat maar zou kunnen krassen...
Mijn Tissot van al wat jaren heeft veel erger meegemaakt en daar is nog niets op te zien dus baal echt wel een beetje bij zo'n duur product

Heb er momenteel last van dat in de ronde infograaf de de datum (agenda) niet ververst wordt. De eerste opgelost door opnieuw te starten de tweede keer door de complicatie even te vervangen en weer terug te zetten. Bijna dierendag gemist.
Draai met de laatste beta.
Draai met de laatste beta.
Bing
Wat is de juiste manier?WhatsappHack schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:07:
[...]
Niet de bedoeling als het een origineel bandje is, zit ie er wel op de juiste manier in en aan de juiste kanten? Zo ja (ff testen!) dan zou ik het bandje laten omruilen.
Misschien handig om te weten: het stukje van de band waar 44mm op staat staat aan de bovenkant aan de buitenkant. Hoort dit zo?
Buiten dat, het sportbandje is door ongenode gasten heel makkelijk los te maken. Toen ik 2 jaar geleden naar Venetië ging (druk) vond ik het toch minder. Als je dan verder kijkt naar het bandje zie je dat met 2 vingers heel makkelijk het bandje af krijgt.MelvinW schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 00:09:
[...]
Het geweven sportbandje is zonder twijfel het meest comfortabel. Ik zou daar dus voor gaan.
Ben het met je eens, ik had voorafgaand mijn aankoop rondgelezen en iedereen zei dat de sport versie prima glas had, en er echt niet snel krassen op zouden komen. Op diverse fora las ik dat mensen met een series 0 nog steeds geen krassen hadden dus ik was overtuigd.Jaguar645 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:08:
Ook op de SS Series 4 dus geen beter/echt saffier glasik zie net vanuit een hoek al wat krasjes onderaan op het glas zitten.
Maar ook ik heb al diverse krassen, en van eentje weet ik het: ik ging tegen een muur aan (dezelfde muur heeft ook mijn analoge horloge geraakt maar daar was de schade een stuk minder).
Hoe dan ook, ik kan me weinig voorstellen dat een sport-versie er zonder krassen een jaar door komt (volgens mij niet eens een halfjaar).
Volgens mij moeten alle markeringen aan de binnenkant zitten. Dat is ook het mooist lijkt mij.mr.JamesBond schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:24:
[...]
Wat is de juiste manier?
Misschien handig om te weten: het stukje van de band waar 44mm op staat staat aan de bovenkant aan de buitenkant. Hoort dit zo?
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
1. Open op je iPhone de Watch app en ga dan naar Passcode/Toegangscode. Daar kan je “Ontgrendel met iPhone” aanzetten. Wanneer je dan je iPhone ontgrendeld unlocked ook je Watch (soms met enkele seconden vertraging maar dat kan aan mijn S0 liggen). Werkt hier perfect, ik moet mijn code op de Watch nooit ingeven.Tidus-X schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:56:
[...]
1. Dat is juist wat ik wil, code invoeren alleen als ik hem niet om heb (nu moet ik het continue doen) ook wanneer ik de AW ok heb.
2. Dan doe ik nog iets fout. Soma ligt mijn iPhone op bureau (scherm uit), meldingen komen dan alsnog op de iPhone binnen terwijl ik mijn AW om heb.
2. Dit gebeurd bij mij enkel wanneer mijn Watch uit zichzelf besloten heeft om zich opnieuw te vergrendelen.. Dan denkt hij dat ik hem niet om heb en gaan de meldingen naar mijn iPhone.
[ Voor 4% gewijzigd door bibi2205 op 04-10-2018 09:00 ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Voor het eerst dat ik ook toch maar twijfel of ik geen AppleCare moet afnemen voor de watch.The Inquisitor schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:36:
[...]
Ben het met je eens, ik had voorafgaand mijn aankoop rondgelezen en iedereen zei dat de sport versie prima glas had, en er echt niet snel krassen op zouden komen. Op diverse fora las ik dat mensen met een series 0 nog steeds geen krassen hadden dus ik was overtuigd.
Maar ook ik heb al diverse krassen, en van eentje weet ik het: ik ging tegen een muur aan (dezelfde muur heeft ook mijn analoge horloge geraakt maar daar was de schade een stuk minder).
Hoe dan ook, ik kan me weinig voorstellen dat een sport-versie er zonder krassen een jaar door komt (volgens mij niet eens een halfjaar).
Zat al wat op de site te kijken maar kom uiteraard op de USA omgeving uit door de SS. Kan het kwaad hem daar aan te schaffen? Ga ervanuit dat hij hier in de EU dan ook geldt?
Sorry, ik had je reactie verkeerd gelezen en dacht dat je een sport versie hadJaguar645 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:05:
[...]
Voor het eerst dat ik ook toch maar twijfel of ik geen AppleCare moet afnemen voor de watch.
dat ontgrendelen van je Macbook dmv je Apple Watch werkt toch wel onwijs prettig en vooral rete snel!
het zijn deze kleine dingetjes die mijn user experience als complete n00b erg fijn maken.
Verder merk ik nog wel door het nieuwe van zo'n Watch dat je vrijwel alles gelijk wil snappen en gebruiken.
Terwijl ik zelf al weet dat ik nog geen 50% ga gebruiken van de totale mogelijkheden van een Apple Watch.
Vergelijkbaar met een iPhone, veel mensen gebruiken niet eens de helft qua mogelijkheden van een iPhone
(niet dat erg is, integendeel zelfs...een ieder heeft zo zijn of haar eigen user cases)
Tevens leuk om in dit topic laatste dagen behoorlijk veel mensen te zien die net als ik nog steeds een complete n00b zijn wat betreft een Apple Watch
Ook andere internationale fora en techsites staan nu vol met mensen die voor het eerst een Apple Watch hebben aangeschaft en de nodige vragen hebben.
1 ding is zeker: Apple heeft met deze Series 4 weer een echt goudmijntje in handen (zeker met de komende Feestdagen in het vooruitzicht)
het zijn deze kleine dingetjes die mijn user experience als complete n00b erg fijn maken.
Verder merk ik nog wel door het nieuwe van zo'n Watch dat je vrijwel alles gelijk wil snappen en gebruiken.
Terwijl ik zelf al weet dat ik nog geen 50% ga gebruiken van de totale mogelijkheden van een Apple Watch.
Vergelijkbaar met een iPhone, veel mensen gebruiken niet eens de helft qua mogelijkheden van een iPhone
(niet dat erg is, integendeel zelfs...een ieder heeft zo zijn of haar eigen user cases)
Tevens leuk om in dit topic laatste dagen behoorlijk veel mensen te zien die net als ik nog steeds een complete n00b zijn wat betreft een Apple Watch
Ook andere internationale fora en techsites staan nu vol met mensen die voor het eerst een Apple Watch hebben aangeschaft en de nodige vragen hebben.
1 ding is zeker: Apple heeft met deze Series 4 weer een echt goudmijntje in handen (zeker met de komende Feestdagen in het vooruitzicht)
[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 04-10-2018 09:23 ]
Ik heb inmiddels de foto’s op apple.com bekeken en heb het op de juiste manier gedaan.Greetoz schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:47:
[...]
Volgens mij moeten alle markeringen aan de binnenkant zitten. Dat is ook het mooist lijkt mij.
Wat ben ik een idioot, zeg.
Email notificaties; wat doe ik fout?
Middels mn laptop stuur ik de 1 na de ander aan email om notificaties binnen te krijgen; helemaal niets!
Iphone is gewoon gelockt terwijl ik dat doe
In Iphone in My Watch - Notificaties - Mail staat ie op Custom (niet op mirror my iphone), en dan nog krijg ik niets door.
bizar
Middels mn laptop stuur ik de 1 na de ander aan email om notificaties binnen te krijgen; helemaal niets!
Iphone is gewoon gelockt terwijl ik dat doe
In Iphone in My Watch - Notificaties - Mail staat ie op Custom (niet op mirror my iphone), en dan nog krijg ik niets door.
bizar
Wat gaat er mis bij mij? Als ik het control scherm omhoog swype , zegt mijn Watch dat mijn locatievoorziening aanstaat(paars pijltje wat rechts schuin omhoog wijst) als ik in de instellingen van mijn Watch duik staat het schuifje van locatie op uit. Ook op mijn iPhone staat locatie uit.
Veel plezier met je AW gewenst Geert!Geert1976 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:17:
dat ontgrendelen van je Macbook dmv je Apple Watch werkt toch wel onwijs prettig en vooral rete snel!
Ik zie nu pas je foto. Dat hoort niet. Dat heeft de mjine niet.mr.JamesBond schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:45:
[Afbeelding]
algemene vraag voor de echte horloge kenners/dragers (dus niet eens specifiek Apple Watches):
Is er niet zoiets als een horloge etiquette, zodra de lugs op of net voorbij je polsen gaan dat de maat dan toch eigenlijk wel te groot is?
Is er niet zoiets als een horloge etiquette, zodra de lugs op of net voorbij je polsen gaan dat de maat dan toch eigenlijk wel te groot is?
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 04-10-2018 14:19 ]

Gewoon even een mooi plaatje met mijn favoriete bandje.
[ Voor 88% gewijzigd door Ralfoyd op 04-10-2018 15:12 ]
Ik ben al tijden op zoek naar een simpele gratis app die ervoor zorgt dat mijn Apple Watch ieder uur piept, zoals bij de oudere Casio's.
Heb een aantal apps gevonden voor de iPhone maar deze werken niet op de Watch zelf.
Heb een aantal apps gevonden voor de iPhone maar deze werken niet op de Watch zelf.
Gulfstream G650
Naar aanleiding van bovenstaande vraag, ben ik al een tijdje op zoek naar een app waar een vogeltje uit mijn Apple watch springt en KOEK KOEK zegt, zoals de klok die hier bij mijn grootmoeder aan de muur hangt.SalimRMAF schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:07:
Ik ben al tijden op zoek naar een simpele gratis app die ervoor zorgt dat mijn Apple Watch ieder uur piept, zoals bij de oudere Casio's.
GeniaalRigolleM schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:26:
[...]
Naar aanleiding van bovenstaande vraag, ben ik al een tijdje op zoek naar een app waar een vogeltje uit mijn Apple watch springt en KOEK KOEK zegt, zoals de klok die hier bij mijn grootmoeder aan de muur hangt.

Die zijn er wel (wel zoeken in Apple Watch app op de iPhone)SalimRMAF schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 15:07:
Diii Notify - hourly chime
Deze heb ik al, maar werkt niet op mijn Watch. Alleen op de iPhone.winwiz schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:33:
[...]
Die zijn er wel (wel zoeken in Apple Watch app op de iPhone)
Diii Notify - hourly chime
Gulfstream G650
Heb je wel aangegeven dat hij ook op de AW gezet moet worden, bij mij deed hij het
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de oude en de nieuwe milanse loop?
Dacht een goede deal te scoren bij Amac met een Milanse loop voor 139 Eur in de wetenschap dat die normaal meer dan 229 kost.
https://www.amac.nl/apple-watch-bandje-milanees-bandje
Blijkt nu dat het bandje bij Apple zelf nog maar 159 kost. En ook bij Amac verkoper ze dat bandje voor 159
https://www.amac.nl/apple-watch-bandje-milanese-bandje
Let op het subtiele verschil in URL milanees vs milanese.
Dacht een goede deal te scoren bij Amac met een Milanse loop voor 139 Eur in de wetenschap dat die normaal meer dan 229 kost.
Blijkt nu dat het bandje bij Apple zelf nog maar 159 kost. En ook bij Amac verkoper ze dat bandje voor 159
Sinds vandaag de nieuwe watch om mijn pols! Nu had ik op mijn oude watch Apple pay via bunq, deze is nu weg... Hoe krijg ik deze terug? Krijg nu de melding regio niet ondersteund. Is er nog een workaround?
Mooi om te zien dat je ook een matching overhemd gekocht heb bij je bandje.Ralfoyd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:34:
[Afbeelding: AW4]
Gewoon even een mooi plaatje met mijn favoriete bandje.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
https://bunq.love/nl/faq-...n-niet-italiaanse-wallet/0c2 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:46:
Sinds vandaag de nieuwe watch om mijn pols! Nu had ik op mijn oude watch Apple pay via bunq, deze is nu weg... Hoe krijg ik deze terug? Krijg nu de melding regio niet ondersteund. Is er nog een workaround?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Ik heb toevallig vandaag precies deze aanbieding bij Amac besteld. Met de kortingscode 'ACTIESNL10' heb ik hem zelfs voor 129 euro.SquareOne schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:31:
Iemand enig idee wat het verschil is tussen de oude en de nieuwe milanse loop?
Als het goed is zijn de 'nieuwe' en de 'oude' exact hetzelfde toch? Behalve dan de verpakking waar 38mm op staat..
Ik weet niet of dit eerder voorbij is gekomen maar het is een behoorlijke ergernis van mij en vele anderen: de beschikbare complicaties per watch face(WF).
Voorbeeld: ik verheugde mij erg op de nieuwe Infograph Modular WF maar hier is mijn meest gebruikte complicatie niet beschikbaar: de wekker (alarm). Dit is toch bizar? Nu zit ik op mijn nieuwe AW vast aan de oude Modular WF omdat deze daar wel beschikbaar is. Maar op deze Modular WF heb je weer geen 'super' complicaties beschikbaar - dat is namelijk een nieuwe feature van de Infograph Modular WF.
Dit is toch niet te geloven...
Hier een draadje met gelijkgestemden.
Verder erg tevreden over mijn upgrade van de AW3 naar de AW4. Wat mij het meeste opvalt is dat hij een stuk platter draagt/oogt dan de AW3, hoewel het maar een paar haren scheelt. Om mijn relatief kleine polsen 170-175mm valt het 44mm model prima met de Milanese Loop en de schakelband. Ik hoop wel dat het hier bij blijft want ik zit niet te wachten op een nog groter apparaat om de pols. Ik vind 'm ook iets minder lelijk dan de AW3, komt voornamelijk omdat hij iets beter draagt om de manchetten van een overhemd; alles valt net iets beter. Maar onderaan de streep blijft een onbeschoft lelijk hok. De mooiste smartwatch, de beste smartwatch, de snelste smartwatch, de beste software van alle smartwatches, de beste integratie, etc etc enz enz. Nu hopen dat ze de komende jaren er iets moois van kunnen gaan maken!
Voorbeeld: ik verheugde mij erg op de nieuwe Infograph Modular WF maar hier is mijn meest gebruikte complicatie niet beschikbaar: de wekker (alarm). Dit is toch bizar? Nu zit ik op mijn nieuwe AW vast aan de oude Modular WF omdat deze daar wel beschikbaar is. Maar op deze Modular WF heb je weer geen 'super' complicaties beschikbaar - dat is namelijk een nieuwe feature van de Infograph Modular WF.

Dit is toch niet te geloven...
Hier een draadje met gelijkgestemden.
Verder erg tevreden over mijn upgrade van de AW3 naar de AW4. Wat mij het meeste opvalt is dat hij een stuk platter draagt/oogt dan de AW3, hoewel het maar een paar haren scheelt. Om mijn relatief kleine polsen 170-175mm valt het 44mm model prima met de Milanese Loop en de schakelband. Ik hoop wel dat het hier bij blijft want ik zit niet te wachten op een nog groter apparaat om de pols. Ik vind 'm ook iets minder lelijk dan de AW3, komt voornamelijk omdat hij iets beter draagt om de manchetten van een overhemd; alles valt net iets beter. Maar onderaan de streep blijft een onbeschoft lelijk hok. De mooiste smartwatch, de beste smartwatch, de snelste smartwatch, de beste software van alle smartwatches, de beste integratie, etc etc enz enz. Nu hopen dat ze de komende jaren er iets moois van kunnen gaan maken!
Mij blijft de batterijduur tegen vallen, Apple Watch is vandaag zelfs na een volle dag van de lader al leeg. Mij valt vooral op dat de standby tijd hetzelfde is als de gebruikstijd. Beide staan nu dus nu 14 uur, 41 minuten. Ik meen me te herinneren dat de gebruikstijd altijd veel korter was dan de standby tijd. Hoe is dit bij jullie?
Mijn vermoeden is dat ik iets op de achtergrond heb draaien wat constant stroom vraag, alleen: wat is dat?
Mijn vermoeden is dat ik iets op de achtergrond heb draaien wat constant stroom vraag, alleen: wat is dat?
youtube.com/@hisrep
I feel your pain.DeNachtwacht schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:20:
Mij blijft de batterijduur tegen vallen, Apple Watch is vandaag zelfs na een volle dag van de lader al leeg. Mij valt vooral op dat de standby tijd hetzelfde is als de gebruikstijd. Beide staan nu dus nu 14 uur, 41 minuten. Ik meen me te herinneren dat de gebruikstijd altijd veel korter was dan de standby tijd. Hoe is dit bij jullie?
Dit is inderdaad een bug van het een of het ander. Ik heb het gehad met de iPhone X, echt een drama!
Bij de iPhone werkt het resetten van de netwerkinstellingen. Maar na een paar laadbeurten was het weer mis, maanden moeten herhalen... Op een gegeven en willekeurig moment was het over. Wanneer je de netwerkinstellingen van je AW kan resetten dan zou ik daar eens naar kijken. Geen idee of dat kan...
Doe even een Factory Reset en stel de Watch opnieuw in. Draai je wel de laatste versie van watchOS?DeNachtwacht schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:20:
Thanks. Ik heb de netwerkinstellingen op mijn iPhone even gereset, wifi op de watch uit gezet en weer aan, en de watch opnieuw opgestart. Ik sta nu op een stabiele 15 uur en 12 minuten gebruik, 15 uur en 20 minuten stand-byGrin schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:30:
Wanneer je de netwerkinstellingen van je AW kan resetten dan zou ik daar eens naar kijken. Geen idee of dat kan...
youtube.com/@hisrep
Zijn altijd al 159 bij Apple geweest. Geen verschil.Mandarijntje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:56:
[...]
Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Ik heb toevallig vandaag precies deze aanbieding bij Amac besteld. Met de kortingscode 'ACTIESNL10' heb ik hem zelfs voor 129 euro.
Als het goed is zijn de 'nieuwe' en de 'oude' exact hetzelfde toch? Behalve dan de verpakking waar 38mm op staat..
Goed nieuws, of althans het lijkt de goede kant op de gaan met de ECG. Apple is er in ieder geval mee bezig om ook in Europa toestemming te krijgen.
Nu maar hopen dat ze datzelfde doen met de detectie van boezemfibrilleren.
Nu maar hopen dat ze datzelfde doen met de detectie van boezemfibrilleren.
youtube.com/@hisrep
als ik een email (gmail)stuur naar mijzelf via de laptop met de iphone locked, notificaties voor de stock email aan, op custom (dus niet mirrored met iphone) en er komt geen bal binnen, wat zou daar de reden van kunnen zijn?
Krijg de gestuurde email alleen maar te zien als ik de app op de watch open, maar geen notificatie
Krijg de gestuurde email alleen maar te zien als ik de app op de watch open, maar geen notificatie
Wel!SalimRMAF schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:18:
[...]
Deze heb ik al, maar werkt niet op mijn Watch. Alleen op de iPhone.
Bing
Verstuurt er iemand weleens een bericht via Siri? Ik kom er niet helemaal uit, hoe doe ik dat nu? Als ik zeg “stuur bericht naar piet” kan ik daarna keurig inspreken wat het bericht moet zijn en krijg ik ook bevestiging “ok ik ga dit bericht sturen”. Maar hoe verstuur ik hem dan? Ik lees online door te zeggen “okee“ of de crown in te drukken maar in beide gevallen ontvang ik geen bevestiging van gestuurd bericht of iets dergelijks. Soms gaat het dan goed, en soms fout. Dus; hoe doe ik het nou zodat het nooit fout gaat?
youtube.com/@hisrep
Ah balen, tientje mis gelopen. Zie hier een topic over de verschillen. Lijkt net iets ander materiaal te zijn. Conclusie van deze persoon op Reddit is dat de oude een meer premium feel heeft.Mandarijntje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:56:
[...]
Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Ik heb toevallig vandaag precies deze aanbieding bij Amac besteld. Met de kortingscode 'ACTIESNL10' heb ik hem zelfs voor 129 euro.
https://www.reddit.com/r/...e_loop_felt_lighter_than/
Gisteren dan eindelijk mijn S4 44MM Space Grey Sportsloop binnen. UPS was hem een week kwijt.
Merk duidelijk een verbetering net opzichte van de S3. Moet zeggen dat ik de nieuwe watchfaces erg tegen vind vallen. Je kunt niet alle snelkoppelingen erop gebruiken (Bv Apple Home). Dus gebruik nu gewoon de oude watchfaces.
Merk duidelijk een verbetering net opzichte van de S3. Moet zeggen dat ik de nieuwe watchfaces erg tegen vind vallen. Je kunt niet alle snelkoppelingen erop gebruiken (Bv Apple Home). Dus gebruik nu gewoon de oude watchfaces.
Bij mij was het een Heartrate App, of een Weather App.DeNachtwacht schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:20:
Toen ik deze 2 er af gooide omdat ik over stapte om een combi App. had ik weer ruim 2 dagen op mijn watch.
https://www.reddit.com/r/...ch_series_4_display_have/
Hebben jullie hier ook last van? ik namelijk wel en nu twijfel ik of ermee naar Apple moet of niet
Hebben jullie hier ook last van? ik namelijk wel en nu twijfel ik of ermee naar Apple moet of niet

Ik had even niet door dat het om noise ging in het beeld, dus ik zat met mijn Watch tegen m'n oor
. Ik hoor dan wel een zacht gepiep. Horen jullie dat ook?
Ik zie hier op kantoor overigens geen problemen met het scherm. Misschien in het donker, maar dat kan ik nu niet testen.
Ik zie hier op kantoor overigens geen problemen met het scherm. Misschien in het donker, maar dat kan ik nu niet testen.
Signature
Ik heb het ook even gedaan, maar hij is gewoon 'grijs' zonder onregelmatigheden. Overal de zelfde kleur..Msi92 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:14:
https://www.reddit.com/r/...ch_series_4_display_have/
Even de regio op je telefoon / watch instellen op spanje / italië, en dan in de watch-app, bij de wallet-settings kijken.0c2 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:46:
Ik weet niet wat er gebeurd met je AW. maar 15 uur en 12 minuten GEBRUIK! dat is toch niet normaal?DeNachtwacht schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:59:
[...]
Thanks. Ik heb de netwerkinstellingen op mijn iPhone even gereset, wifi op de watch uit gezet en weer aan, en de watch opnieuw opgestart. Ik sta nu op een stabiele 15 uur en 12 minuten gebruik, 15 uur en 20 minuten stand-by. Hopen dat dit de goede weg is!
Ik ervaar ongeveer dezelfde accuduur tussen AW3 en AW4. In eerste instantie had ik met de AW3 ruim 2 dagen en met de AW4 krap 2 dagen. Dat is nu aardig gelijk getrokken door de helderheid 1 stap terug te zetten, dan is hij ongeveer even helder als de AW3
Mijn statistiek is nu:
4:32 gebruik 1d 12u Standby 32% over
Ja dat blijkt dus een bug te zijn ergens. Ik heb wifi aan- en uitgezet en op mijn iphone onder netwerk de netwerkinstellingen gereset (tip van een andere tweaker). Nu lijkt het probleem verholpen te zijn hoewel de batterij nog wel snel leeg loopt.winwiz schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:55:
[...]
Ik weet niet wat jij dat doet met je AW. maar 15 uur en 12 minuten GEBRUIK! dat is toch niet normaal?
Ik ervaar ongeveer dezelfde accuduur tussen AW3 en AW4. In eerste instantie had ik met de AW3 ruim 2 dagen en met de AW4 krap 2 dagen. Dat is nu aardig gelijk getrokken door de helderheid 1 stap terug te zetten, dan is hij ongeveer even helder als de AW3
Mijn statistiek is nu:
4:32 gebruik 1d 12u Standby 32% over
Ik heb zowel weer als weersomstandigheden als complicatie staan, dus misschien zijn dit de boosdoeners inderdaad. Moet wel zeggen dat ik op mijn series 2 de weer complicatie ook altijd al had.i2Paq schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:58:
[...]
Bij mij was het een Heartrate App, of een Weather App.
Toen ik deze 2 er af gooide omdat ik over stapte om een combi App. had ik weer ruim 2 dagen op mijn watch.
Zit nu trouwens op 91% batterij, met 1 uur, 5 minuten gebruik en 3 uur, 23 minuten stand-by. Heb vanochtend redelijk intensief siri zitten testen dus wellicht is het normaal gebruik.
youtube.com/@hisrep
Ik heb het over een 3-de partij App. die ik er van verdenk.DeNachtwacht schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:25:
Ik heb zowel weer als weersomstandigheden als complicatie staan, dus misschien zijn dit de boosdoeners inderdaad. Moet wel zeggen dat ik op mijn series 2 de weer complicatie ook altijd al had.
Zit nu trouwens op 91% batterij, met 1 uur, 5 minuten gebruik en 3 uur, 23 minuten stand-by. Heb vanochtend redelijk intensief siri zitten testen dus wellicht is het normaal gebruik.
Overigens gebruik ik 40% batterij per dag., zonder WiFi.
Heb jij WiFi de hele dag uit staan op de watch? Ik vroeg me laatst ook af wat het effect op de batterij daarvan zou zijn. Sowieso merk ik er volgens mij weinig van want iPhone zit altijd in de broekzak.i2Paq schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:28:
Overigens gebruik ik 40% batterij per dag., zonder WiFi.
[ Voor 29% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-10-2018 10:47 ]
youtube.com/@hisrep
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie