Er is nog wel een dingetje wat mij niet helemaal lekker zit met de Watch. Hier op Bonaire is het het hele jaar door 31 graden en de gevoelstemperatuur vaak nog hoger. Dat betekent dat ik met de Apple Watch niet ver onder de door Apple aanbevolen 'operating temperature' grens zit. Die ligt op 35 graden uit mijn hoofd (en anders zit ik er niet ver naast). Maar opzich is dit geen issue.
Waar ik wel tegen aanloop is het feit dat de Watch om de pols in direct zonlicht (dus ook achter glas)
erg warm tot oncomfortabel heet wordt. Nou ben ik zo'n type die devices altijd in de schaduw legt omdat ik bang ben dat de boel, en met name de batterij, kapot gaat (Nog een kwaal: bij mij gaan laadkabeltjes en muziek oordopjes ook nooit stuk

). Heb namelijk ooit in Italie mijn iPod 2nd gen in het voorvakje van een rugtas laten zitten die een paar uur stil in de zon lag wachtende op de bus naar huis. Vond ie niet zo leuk
Ik probeer nu dus direct zonlicht te vermijden als ik stilzit. Als ik in de zon loop krijgt de Watch niet de kans om echt heet te worden. Ik weet niet hoe het precies werkt maar een bewegend voorwerp warmt in de zon niet zo snel op als een stilstaand voorwerp. Zal wel met warmteafgifte te maken hebben in bewegende lucht zoals de airflow van een ventilator een verkoelend effect heeft op je lichaam.
Misschien komt het ook nog door het materiaal, Stainless Steel, dat de Watch zo warm/heet kan worden. Ik vraag me echt af hoe in warme landen de Watch blijft functioneren en of mijn zorgen terecht zijn en wat de effecten zijn op de lange termijn. Apple zal de operating temperatures ongetwijfeld goed getest hebben en als ik van mijn vakantie terug kom in Nederland zal het voor mij al geen probleem meer zijn. Die paar dagen zon in Nederland zijn (helaas) te verwaarlozen.