Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
The devil is in the details.
Verwijderd
Met de TomTom heb ik een beter gevoel. Loop vaak zelfde rondje en TomTom heeft altijd zelfde afstand.
Maar dat zegt op zichzelf natuurlijk niet veel. Als die consequent veel meer of minder aan geeft kan hij wel altijd hetzelfde zeggen, maar als dat niet klopt heb je er niets aanVerwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:47:
[...]
Met de TomTom heb ik een beter gevoel. Loop vaak zelfde rondje en TomTom heeft altijd zelfde afstand.
En je Watch heb je nu één keer gebruikt, dus dan kun je die ook niet wegstrepen tegenover de TomTom simpelweg omdat je die vaker gebruikt hebt
Als ze beide goed afgesteld zijn zou je meerdere bekende afstanden moeten lopen om een echt oordel te vellen.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
De apps zouden dan ook toegang gaan krijgen tot de Watch sensoren, misschien dan ook wel tot de Activity app. Als je dan je dan bv je fietstocht logt met Strava dan hoef je het niet dubbelop in de Workout app te doen.
Verwijderd
Zijn er misschien bepaalde locatie voorzieningen onder systeem die aan moeten? Ik heb bijvoorbeeld mobiel netwerk zoeken daar uit staan.Spike_wolf schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:49:
[...]
Maar dat zegt op zichzelf natuurlijk niet veel. Als die consequent veel meer of minder aan geeft kan hij wel altijd hetzelfde zeggen, maar als dat niet klopt heb je er niets aan
En je Watch heb je nu één keer gebruikt, dus dan kun je die ook niet wegstrepen tegenover de TomTom simpelweg omdat je die vaker gebruikt hebt
Als ze beide goed afgesteld zijn zou je meerdere bekende afstanden moeten lopen om een echt oordel te vellen.
Heeft de Tom Tom gps? De AppleWatch wel, want je had immers je iPhone bij je op dat moment.Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:47:
[...]
Verwijderd
Ja het TomTom horloge heeft GPS ingebouwd.Mauser.NET schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:17:
[...]
Heeft de Tom Tom gps? De AppleWatch wel, want je had immers je iPhone bij je op dat moment.
Op basis van GPS zouden ze beide hetzelfde moeten weergeven zou je denken. Wat in mij dan opkomt en geen idee of het waar is, maar heb je aan een stuk door hardgelopen? Misschien dat beide/een van de apparaten de afstand berekenen op basis van wat je gerend hebt en niet gelopen (dat is immers geen workout)? Ik zie sommige hardlopers weleens even rustig aan doen om vervolgens weer verder te rennen.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:36:
[...]
Ja het TomTom horloge heeft GPS ingebouwd.
Ik heb mijn 42mm SS met witte sportband inmiddels binnen en het is echt een prachtapparaat! Wat is ie klein in het echt! Ik heb een polsomvang is 190mm en opzich staat ie goed zo. Gister was even instellen e.d. Vandaag met volle batterijen beginnen en dan ben ik benieuwd naar het resultaat in de avond. Dan deel ik mijn ervaringen later wel. Heb al wel gebeld, genavigeerd en tegen 'haar' gepraat. Werkt echt leuk zo! Natuurlijk heb ik de watch nog geen 24 uur maar op basis van mijn eerste indrukken snap ik vooralsnog niet dat de Tweakers review zo gematigd positief is. Maar mijn insteek is ook anders. Mooi sieraad aan de pols met wat extra functies
Ik weet nu ook dat ik nog niet zo'n haast heb met het kopen van een 2e bandje. De witte sportband icm SS is boven verwachting mooi. Foto's en video's zeggen inderdaad niet alles...
Verwijderd
Jep, de run was aan 1 stuk doorsww89 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:54:
[...]
Op basis van GPS zouden ze beide hetzelfde moeten weergeven zou je denken. Wat in mij dan opkomt en geen idee of het waar is, maar heb je aan een stuk door hardgelopen? Misschien dat beide/een van de apparaten de afstand berekenen op basis van wat je gerend hebt en niet gelopen (dat is immers geen workout)? Ik zie sommige hardlopers weleens even rustig aan doen om vervolgens weer verder te rennen.
Zo zie ik 't ook: mooi om te zien, horloge met wat extra functies.sww89 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:54:
Natuurlijk heb ik de watch nog geen 24 uur maar op basis van mijn eerste indrukken snap ik vooralsnog niet dat de Tweakers review zo gematigd positief is. Maar mijn insteek is ook anders. Mooi siraad aan de pols met wat extra functies
Ik weet nu ook dat ik nog niet zo'n haast heb met het kopen van een 2e bandje. De witte sportband icm SS is boven verwachting mooi. Foto's en video's zeggen inderdaad niet alles...
Dat dagelijks opladen stoort ook helemaal niet (zit meestal ronde de 40% eind van de dag): leg normaal m'n horloge op de keukentafel, nu op de dock op de keukentafel
Witte sportband bevalt me ook beter dan vooraf verwacht. Paar andere kleuren sportband lijken me nog wel aardig. En vd zomer eens zien hoe ie bevalt als het 30 graden is (qua zweten/plakkerigheid).
Haters everywhere but I don’t really care
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Hebben andere deze ervaring ook?
Was het dat maar, heb er bijna niks mee gedaan...Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:20:
Je hebt er waarschijnlijk de hele dag mee gespeeld
En dat is de afgelopen dagen elke keer zo'n beetje zo
Ladinkje trilnotificaties ontvangen door de dag heen, paar keer tijd gecheckt en mailtjes doorgebladerd.
Zo niet veel bijzonders uit staan dacht ik...
Ik heb vandaag om 12.45 mijn iPhone en Apple Watch van de lader gehaald en ik heb het idee dat er op de achtergrond activiteiten plaatsvinden die niet plaats horen te vinden.
Zoals je hieronder ziet heb ik een relatief hoog verbruik bij de Berichten app, met in kleine letters 'Achtergrondactiviteiten' en dat vind ik verdacht. Ik heb het vermoeden dat dat door de Apple Watch komt, want ik maakte vanmiddag geen gebruik van de Berichten app en toch zag ik het percentage groeien van 34% naar 44% gebruik, wat nu dus weer minder is geworden. Ook is de algemene verhouding gebruik en stand-by ongeveer 2/3 en ik heb geen idee of dat nu door de Watch komt. Ik heb 88% batterij over op de iPhone dus het lijkt verder weinig impact te hebben.

Hieronder het Apple Watch verbruik. Jammer dat je het niet per app kunt zien maar hier is de verhouding gebruik/stand-by 1/3. Kan op zich wel kloppen omdat ik mijn pols natuurlijk beweeg en daardoor het scherm aan en uit gaat. In principe vind ik hier niks verdachts aan. Wel het feit dat ik nu nog maar 59% batterij over heb (12.45 van de lader) terwijl ik zo goed als niks met de Watch gedaan heb. Als ik dan andere ervaringen lees kan je heel veel doen met de Apple Watch en dan alsnog 30-40% over hebben om 11 uur 's avonds. Of zie de reactie van matthijst:
matthijst schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:39:
Ook om 07:30 van de lader gehaald. Zit nu op 80% over.
En dat is de afgelopen dagen elke keer zo'n beetje zo
Ladinkje trilnotificaties ontvangen door de dag heen, paar keer tijd gecheckt en mailtjes doorgebladerd.

Ik heb vanmorgen al de Watch opnieuw gekoppeld/geïnstalleerd, hardreset op beide apparaten en ik ben eigenlijk van plan om de iPhone ook nog opnieuw te installeren. Ik weet dat de batterij van de Apple Watch nog even moet inwerken en hij is nog maar 1 keer volledig opgeladen geweest van 0-100%.
Mijn vraag is dus eigenlijk hoe bij jullie de verhoudingen gebruik/stand-by zijn op de iPhone en Apple Watch en wat de berichten app bij jullie doet, eventueel met vermelding 'Achtergrondactiveiten'. Dan ga ik morgen opnieuw met een schone lei beginnen en dan weet ik ongeveer wat met jullie input normale waarden kunnen zijn.
Alvast bedankt
Standby 11:30
69% over
Verwijderd
Heb net voor de 2e keer gewandeld met de Workout app. Zelfde rondje als eergister. Verschil was nu 50 meter. Op zich niet erg veel. 2,96 km nu tegen 3,01 km eergister.Spike_wolf schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:49:
[...]
Maar dat zegt op zichzelf natuurlijk niet veel. Als die consequent veel meer of minder aan geeft kan hij wel altijd hetzelfde zeggen, maar als dat niet klopt heb je er niets aan
Net een reboot loop gehad
Opgelost door instellingen te wissen vanaf de iPhone (dat lukte niet want bleef vrolijk door rebooten).
Toen uiteindelijk watch tijdje laten liggen en toen kwam hij bij het taal instellen etc. setup scherm uit
[ Voor 25% gewijzigd door matthijst op 29-05-2015 10:28 ]
Gelukkig is er nog niemand uit mijn contactenlijst die dat geintje bij mij heeft geflikt.matthijst schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:27:
Jeu, die iPhone crash code laat de Apple Watch ook crashen.
Net een reboot loop gehad
Opgelost door instellingen te wissen vanaf de iPhone (dat lukte niet want bleef vrolijk door rebooten).
Toen uiteindelijk watch tijdje laten liggen en toen kwam hij bij het taal instellen etc. setup scherm uit
Ik haal nu overigens 'normale' gebruikstijden na alles opnieuw geinstalleerd te hebben. Voor het slapen gaan heb ik de iPhone met 100% van de lader gehaald en de Watch in de lader gestopt met alleen een bluetoothverbinding actief. Vanmorgen om 7.45 de Watch van de lader gehaald. De iPhone had toen maar iets van 30 minuten gebruik tegenover meer dan 8 uur stand-by.
Op dit moment iPhone 1:19/11:27 met 96% over en Watch 0:27/3:07 met 98% over. Aanmerkelijk beter dan gister!
Dus jussar, je weet wat je te doen staatjussar schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:15:
Ik heb de mijne sinds gisteren binnen (38mm) vanochtend om 07:30 van de lader afgehaald, om 16:00 nog 4% power over
Hebben andere deze ervaring ook?
Mocht dit niet helpen dan kan het wellicht komen door de 1.0.1 update want op MacRumors zag ik dat die update bij meer mensen problemen kan geven op 38mm watches.
Goed om te lezen! Ik vind het echt een top ding. Kreeg nog wel eens kritiek van mijn sociale contacten dat ik niet zo vaak of snel reageer op mn telefoon, maar dat komt dan omdat ie ergens in het huis rondslingert. Nu kan ik gewoon lekker zonder erover na te denken de iPhone op mn bureau laten en het hele huis rond lopen en als er dan een bericht komt dan wel bepalen of ik terug reageer. Wil nu wel graag een Whatsapp Watchappjussar schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:34:
Ik heb gisteren de Apple Watch opnieuw geïnstalleerd en zit sinds vanochtend 07:30 van de lader nu nog op 81%, kortom ik ben dus heel happy nu!!
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Misschien heb je wat aan deze guideJopth schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:24:
Ik heb een polsomvang van 160mm, volgens Apple zou de 42mm Watch dan kunnen. Heeft iemand ook ongeveer zulke polsen die een foto kan posten?
Mijn naam is niet Peter!
Nice! Is dat makkelijk te modden?Chntl321 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:21:
Zo, na wat inspiratie te hebben opgedaan op andere Apple Watch forums, heb ik zelf een box van een SS Apple watch gekocht en omgebouwd tot dock. Ik ben er super happy mee, nu kan mijn Apple watch Sport 's nachts opladen zonder dat ik bang hoef te zijn dat de kat ermee vandoor gaat
[afbeelding]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ja hoor, gewoon een gat maken dat groot genoeg is om de usb doorheen te trekken, ik heb dat gedaan met een boor en daarna even netjes gemaakt met een dremel. Magneet op zijn plaats zetten en het gat weer afdichten met lijm of iets dergelijks. Ik heb zelf een stukje schuim gebruikt dat ik om de kabel heen heb gedaan om het gat af te dichten, omdat ik hem nog los wil kunnen halen. De kabel loopt bij mij gewoon onderlangs het doosje en heb ik vastgezet met witte duct-tape. Nog wat doorzichtige kunststof voetjes eronder zodat hij niet wiebelt door de kabel en dat was het.
Volgens deze Guide zit ik een beetje op het randje. Maar na foto's te hebben gezien van vergelijkbare polsen met de 42mm heb ik deze besteld.
Verrassend nauwkeurig.
Verwijderd
Lopen gaat bij mij ook goed. Echter hardlopen niet. Vandaag een afwijking van ongeveer 640 meter op 10 km.matthijst schreef op zondag 31 mei 2015 @ 18:42:
Net een stukje gewandeld met alleen het horloge. Gelopen afstand klopt vrijwel precies met wat Google maps aangeeft: 1,95km.
Verrassend nauwkeurig.
Zit zelf tussen de maten in: net te strak of net te wijd
Verwijderd
Dat heb ik ook. Hij past me maar vind het net te strak zitten voor mijn eigen smaak.matthijst schreef op zondag 31 mei 2015 @ 21:12:
Dat blijft een gok. Zou de link bracelet wel eerst goed passen in de winkel.
Zit zelf tussen de maten in: net te strak of net te wijd
Bandje zelf is mooi maar vind het geen €500,- waard. Voor €500,/ krijg je bij de normale horloge merken een mooier bandje naar mijn mening maar dat heb ik eigenlijk bij alle bandjes een beetje. Misschien is zelfs het rubberen bandje zijn geld nog het meest waard.
Ik wil wel graag een ander bandje want ik vind de witte sportband niet voor elke gelegenheid mooi. Ik heb mijn oog al laten vallen op:

Inschrijven:
http://www.padandquill.co...-watch-leather-bands.html
Jammer weer van Mickey Mouse. Buiten dat lijkt het mij een heel mooi bandje dat ook lekker breed is. Ben benieuwd naar andere kleuren. Nu nog in de R&D fase helaas.
Ik wilde eerst ook een lederen band (heb al een kickstarter project gesteund), maar voor 95% van de tijd zal ik deze band dragen denk ik. De lederen is wel wat netter als ik eens een pak aan moet of heel netjes gekleed moet.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Er loopt ook al een topic op Apple support forums. Waarin ik geadviseerd werd de betreffende afspraken eerst op mijn iDevice op privé te zetten en daarna weer openbaar. En ja hoor, ze werd bijna instant gesynct.
Laten we hopen dat deze bug opgelost, aangezien ik dus voorheen vaak op mijn horloge vertrouwde voor een agenda overzicht.
You and I have memories longer than the road ahead
Je moet je Watch even unpairen dan maakt hij een backup op je telefoon (hoop dat dat lukt qua space), als je dan je iPhone backuped naar iCloud en na je reset weer alles terugzet dan kan je je Watch weer pairen met alle settings/apps die je al had.Dannydekr schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:22:
Ik wil mijn iPhone resetten. Hij blijft mekkeren over dat het geheugen vol zit, dat terwijl mn fotolibrary en apps lange na niet aan de maximum komen. Denk dat ik geen andere keuze heb dan resetten. Iemand enig idee of dit gevolgen heeft voor de pairing? Ik wil namelijk resetten en dan de iCloud backup terugzetten. Heb eigenlijk geen zin om opnieuw te pairen.
http://www.imore.com/what...-backing-your-apple-watch
Het is trouwens niet mogelijk om een zilveren aluminium te bestellen met zwart bandje, right? Dus dat word dan een extra bandje erbij bestellen
Gegroet!
Die band moet los idd.Decennia schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:29:
Apple Watch aan het overwegen. Ondanks mijn dunne polsen ga ik toch voor de 42mm. Ik heb op het moment een Pebble Watch en die loopt van boven naar onder precies over mijn pols. Ik ben bang dat ik een 38 mm te klein ga vinden als ik overstap van de Pebble naar de Apple Watch.
Het is trouwens niet mogelijk om een zilveren aluminium te bestellen met zwart bandje, right? Dus dat word dan een extra bandje erbij bestellen
Ik heb de zwarte band nu een weekje om mijn release sport met witte band maar vind het erg fraai staan.
Ik ga niet meer terug naar een witte band. Althans niet op de sport.

Het valt me wel op dat de kleurtjes (Groen, blauw, wit iets minder) een stuk beter staan bij de glimmende RVS kast dan bij de sport.
Op Etsy kom je nu ook steeds meer (m.i. mooie) leren bandjes tegen. Veel verkopers maken op verzoek ook naar wens.sww89 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:02:
Eigenlijk bizar dat het sportbandje het meeste waar voor je geld is. Ik vergeet gewoon af en toe dat ik een Apple Watch om mijn pols heb. Maar mijn andere horloge is in vergelijking ook veel zwaarder.
Ik wil wel graag een ander bandje want ik vind de witte sportband niet voor elke gelegenheid mooi. Ik heb mijn oog al laten vallen op:
[afbeelding]
Inschrijven:
http://www.padandquill.co...-watch-leather-bands.html
Jammer weer van Mickey Mouse. Buiten dat lijkt het mij een heel mooi bandje dat ook lekker breed is. Ben benieuwd naar andere kleuren. Nu nog in de R&D fase helaas.
Heb zelf al een cognac leren bandjes besteld, zal tzt wel foto posten als hij binnen is...
Wat is je polsomtrek?Decennia schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:29:
Apple Watch aan het overwegen. Ondanks mijn dunne polsen ga ik toch voor de 42mm. Ik heb op het moment een Pebble Watch en die loopt van boven naar onder precies over mijn pols. Ik ben bang dat ik een 38 mm te klein ga vinden als ik overstap van de Pebble naar de Apple Watch.
Goed nieuws, houd mijn sport een beetje waarde.matthijst schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:47:
Apple today announced that the Apple Watch will be available for purchase in Italy, Mexico, Singapore, South Korea, Spain, Switzerland and Taiwan on Friday, June 26.
De winkel sales hier gaat met "two weeks" van start dus dat zou precies op tijd zijn
150/155 millimeter

Dat ziet er super uit! Die witte band staat ook niet verkeerd, maar is mij iets te opvallend en speels.Donstil schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 05:40:
[...]
Die band moet los idd.
Ik heb de zwarte band nu een weekje om mijn release sport met witte band maar vind het erg fraai staan.
Ik ga niet meer terug naar een witte band. Althans niet op de sport.
[afbeelding]
Het valt me wel op dat de kleurtjes (Groen, blauw, wit iets minder) een stuk beter staan bij de glimmende RVS kast dan bij de sport.
Gegroet!
Niks mis mee hoor
Nadat ik mij 42mm had besteld begon ik te twijfelen of het wel de juiste maat was maar toen ik em eenmaal binnen had zat het wel goed, ik vond de apple watch zelfs wat klein uitvallen. Er zit 1 kleinere band bij die moet jou ook gewoon passen. En als ik het zo lees is de pebble watch 63.25mm vs de 42mm apple watch.
Kan alleen niet vinden hoe ik hier een foto toevoeg (iphone)
Zoeken op primria levert iig de juiste shop op. Op verzoek gemaakt en binnen een week binnen inclusief prima adapters (op het oog, moeten zich natuurlijk nog bewijzen)
You and I have memories longer than the road ahead
Verwijderd
Ik heb mij sportbandje in de kleur blauw, maar wil liever wit of zwart.
Nieuw en ongebruikt...

Moet ik daar nog iets voor aan zetten? Of loop ik gewoon te langzaam?
(het 1x per uur gaan staan werkt goed en het horloge telt ook calorieën, maar of die kloppen weet ik niet.)
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
De Apple Watch is niet zo slim dat ie verschillende workout sessies kan herkennen. Dat moet je hem vertellen door in de Workout app aan te geven of je gaat lopen/rennen/fietsen/overige fitnessdingen. Lijkt me alleen de moeite als je een activiteit van betekenis gaat doen: Bier halen uit de koelkast vs hond uitlaten op het strandJoepv schreef op zondag 07 juni 2015 @ 19:40:
Ik krijg het niet voor elkaar op mijn activiteiten app te laten denken dat ik beweeg. De groene cirkel krijg ik niet aan aan de gang. Ik ben een stuk gaan lopen maar die detecteert niets. Vanmiddag een half uur gaan fietsen en toen ineens kreeg ik een 9 minuten workout![]()
Moet ik daar nog iets voor aan zetten? Of loop ik gewoon te langzaam?
(het 1x per uur gaan staan werkt goed en het horloge telt ook calorieën, maar of die kloppen weet ik niet.)
Bij mij kan ik overigens aan de bewegingsactiviteiten die de Apple Watch standaard al bijhoud wel redelijk goed herkennen wanneer ik op de dag achter mijn bureau heb gezeten en wanneer ik buiten de deur ben geweest.
Het viel me op namelijk dat mijn notificaties ineens anders op het horloge verschijnen. Dit terwijl er geen app update is geweest (of gedaan). Er is nu namelijk te zien welke berichten geliked/gereageerd worden door een klein fotootje mee te sturen in de notificatie.

Goed om te zien dat de Devs er in iedergeval mee aan de slag zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 08-06-2015 07:59 ]
Diverse Apps als Telegraaf, Diverse Golf Apps, Weatherpro, Livescores, Buienradar, Instagram, etc., hebben een zeer trage overdracht van informatie van iPhone naar Apple Watch.
Instagram bijvoorbeeld duurt +/- 25 seconden voordat ik het scherm zie met 'Feed' & 'Activity'. Als ik vervolgens op Feed druk komt de tijdslijn wel snel door, maar het initiële laden duurt erg lang.
Zelfde geld eigenlijk ook voor alle andere App's.
Native apps gaan sneller, mail, berichten, foto's openen bijvoorbeeld super snel. Verversen van de native weer app gaat dan bijvoorbeeld wel weer traag.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Performance van de iPhone 5? Andere instellingen?
Iederaan.llooijmans86 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:27:
zijn er meer mensen die slechte performance hebben van de Apple Watch in combinatie met een iPhone 5.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Performance van de iPhone 5? Andere instellingen?
Alleen native apps werken goed tot nu toe.
Misschien dat Apple vanavond aankondigt dat andere ontwikkelaars ook native apps mogen maken.
Laten we het hopen ja..... Valt me op dat daar op Internet relatief weinig over wordt geklaagd.matthijst schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:35:
[...]
Iederaan.
Alleen native apps werken goed tot nu toe.
Misschien dat Apple vanavond aankondigt dat andere ontwikkelaars ook native apps mogen maken.
Als ik een mailtje binnen krijg via mijn iPhone , dan krijg ik geen melding op mijn Apple watch en van watsapp ook niet, waar ligt dit aan, gisteren kwamen ze wel binnen, heb niets aan de instellingen gedaan?
En wat een mooie band zeg! Zo fijn dat je 'm zo precies kan verstellen i.p.v. dat je maar een beperk aantal gaten tot je beschikking hebt.
Verder werkt de hartslag sensor nu ook beter, omdat het lederen bandje toch altijd iets te los of te strak zat checkte hij niet elk kwartier mijn hartslag.

Ach na meer dan 6 weken te wachten op de Apple Watch....llooijmans86 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 20:57:
Eindelijk watch os2.0 aangekondigd door Apple. Wat ze nu hebben aangekondigd, waaronder aller belangrijkste, native apps, zo had ik mijn watch eigenlijk verwacht. Nu helaas nog wachten tot 'this fall'. Zal wel oktober worden helaas.
Heb je het inmiddels al binnen?menalert schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:21:
Voor de geïnteresseerden, ik heb net 2 van deze aluminium bandjes besteld (aliexpress) voor 25 euro per stuk. En nu hopen dat het een beetje kwaliteit is ;-).
[afbeelding]
Thnx, prachtig medium dat Instagram voor dergelijke vakantie dingen. (Neemt niet weg dat ik het antwoord op mijn vraag nog niet gevonden hebbadnews.nl schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:36:
Mooie lokatie!
Verwijderd
Hoe is dat bij jullie?
Everything Can Help!
Zou ook niet weten hoeveel extra je ermee zou moeten doen, omdat het toch een beperkt schermpje is en telefoon altijd in de buurt is...
Maar voor notificaties vind ik t perfect.
Nou dat.MichaelK1985 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:51:
Wat doen jullie eigenlijk t meest met de Watch? Heb er zelf ook 1 maar merk dat t alleen qua notificaties leuk is. Maar daar blijft het een beetje bij.
Hoe is dat bij jullie?
Ik gebruik hem echt als pebble (die had ik hiervoor twee jaar). Dus notificaties bekijken en de tijd aflezen.
De apps en het fitness gedeelte gebruik ik verder niet meer. Apps niet alleen omdat ze langzaam zijn maar ook omdat het gewoon onwijs omslachtig en overbodig voelt om bv je twitter of Instsgram feed te checken terwijl je een prachtig 5,5" display in je broekzak hebt. Native apps gaan dat voor mij niet aanpassen.
Ik zit wel op WatchOS2.0 inmiddels. Alleen nog niet echt tijd gehad het allemaaluit te proberen.
Daarvoor moet je bij Whatsapp zijn ben ik bang en hun update record als het aankomt op nieuwe iOS features is niet bepaald om over naar huis te schrijven. Ik denk dat je hier dus nog wel even op zal moeten wachten.martijn24 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:44:
quick reply op whatsupp wordt dat wel ondersteund binnenkort via de apple watch?
[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 09-06-2015 18:22 ]
- Ik zit niet op een 5Ghz netwerk
verbinding maken.
11:00 van de lader. Maar 15 notificaties ontvangen en nu 15:53 nog maar 25%
Dat past niet. Ze maken onderscheid tussen een 38 en 42mm bandje. Omdat het klik gedeelte breder is.ZpAz schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 20:12:
Zit er trouwens verschil tussen de bandjes (en het aansluit gedeelte) van de 42 en 38mm watch? Bijvoorbeeld, stel je voor, je koopt deze keer een 38mm watch met een leuk bandje. En je wil bij een Apple Watch 2 een groter model, past het bandje dan niet meer? (Mits ze het klik systeem niet aanpassen natuurlijk).
Vind al die bandjes wel erg dun trouwens. Er is niet een echt mooi breed robuust bandje bij.
Las dat je WatchOS niet terug kunt zetten en je moet iOS9 op iPhone hebben als je WatchOS 2 gebruikt.
Sowieso benieuwd hoe Je eventueel een restore kunt doen als je watch "hangt". Misschien dat iemand binnenkort die poort weet te gebruiken.
Opzich ben ik tevreden hoe de Watch nu presteert (notificaties) en zo rond september zorgt softwareversie 2 er wel voor dat de nieuwigheid die er nu een beetje vanaf is er dan weer bijkomt. Ik vind het immers vervelender dat de Watch bij beta's snel leegloopt dan de iPhone, aangezien je die nog fatsoenlijk kunt gebruiken tijdens het laden. Dan vermaak ik mij in de tussentijd wel met Apple Music op de Watch, wat ook maar tijdelijk leuk is om mee te spelen, en mijn Beats Wireless Donstil
Het probleem van de zomer bij mij is dat ik wil dat ie lekker lang duurt, en tegelijkertijd hoop ik dat het snel september is.
Haha ik ken het. Ben een maandje in Canada (helaas alweer op de helft) maar gister toch de ios9 beta even geïnstalleerd samen met watchos2. Want ik had mijn machine met iTunes library enz wel bij mesww89 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 00:48:
Misschien is het maar beter zo dat ik hier op mijn vakantieadres geen computer tot mijn beschikking heb. Ik ken mijzelf. Elk jaar krijg ik het voor elkaar de eerste beta's op mijn primaire devices (lees: allemaal) te installeren en er vervolgens spijt van te krijgen als de nieuwigheid er vanaf isben benieuwd wat er gebeurt als ik weer thuis kom. watchOS 2 laat ik maar voor wat het is voorlopig dan dat is een ding dat zeker is.
Gelukkig doet bijna alles het nog, scheelt toch weer een avondje DFU modus, restore, Back-up terug zetten enz enz.
Watchos2 merk ik nog niets van, ios9 daarin tegen wordt Een hele fijne update, ben nu al gewend aan de nieuwe manier van MultiTasken bv.
In hoeverre raad je de Apple watch aan boven de Pebble Time?Donstil schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 18:21:
[...]
Nou dat.
Ik gebruik hem echt als pebble (die had ik hiervoor twee jaar). Dus notificaties bekijken en de tijd aflezen.
De apps en het fitness gedeelte gebruik ik verder niet meer. Apps niet alleen omdat ze langzaam zijn maar ook omdat het gewoon onwijs omslachtig en overbodig voelt om bv je twitter of Instsgram feed te checken terwijl je een prachtig 5,5" display in je broekzak hebt. Native apps gaan dat voor mij niet aanpassen
Ik heb nu een Pebble Time, en vraag me af, zeker wat je zegt, t is voornamelijk voor notificaties, of een Apple watch de meerwaarde (449 vs 189 euro) heeft tov de Pebble.
De Apple watch lijkt me nl ook wel heel mooi, zeker beter geïntegreerd, zoals responses op messages die kunnen op de PT nu (nog) niet.
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ooh cool heb je een Pebble time? Dan ben je een van de eerste zeker?LoneWolf schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 11:17:
[...]
In hoeverre raad je de Apple watch aan boven de Pebble Time?
Ik heb nu een Pebble Time, en vraag me af, zeker wat je zegt, t is voornamelijk voor notificaties, of een Apple watch de meerwaarde (449 vs 189 euro) heeft tov de Pebble.
De Apple watch lijkt me nl ook wel heel mooi, zeker beter geïntegreerd, zoals responses op messages die kunnen op de PT nu (nog) niet.
Ik heb de time nog niet in het echt gebruikt dus kan de Apple watch alleen vergelijken met de twee pebbles die ik hiervoor had (Kickstarter en steel).
Ga je puur voor een second screen dan zit je bij een Pebble net zo goed naar mijn mening, notificaties en de tijd doet hij net zo goed en de tijd doet de Pebble zelfs nog wel wat beter door zijn schermpje.
Ik kan niet voor iemand bepalen of hij de rest gaat gebruiken maar ik doe het niet meer. Heb het horloge nu iets van 7 weken maar gebruik de apps en het menu enz nooit meer. Puur notificaties maar dat kan voor een andere gebruiker helemaal anders zijn natuurlijk.
Daarnaast is de WiFi chip in de Apple Watch echt een aanvulling op Bluetooth hoor want ik merk thuis en momenteel in het vakantiehuisje waar ik inzit dat ie de Bluetoothverbinding verliest en overgaat op de WiFi (wat nog weleens fout gaat) zodat de verbinding met de iPhone in stand blijft.
Uiteindelijk is het Donstil die de echte vergelijking maken kan maar ik wilde de afhankelijkheid van de iPhone even aanstippen. Ik weet niet of dat in de praktijk echte grote voordelen op gaat leveren en de meerprijs rechtvaardigd.
[ Voor 3% gewijzigd door swv op 10-06-2015 19:47 ]
De pebble is inderdaad afhankelijk van je phone voor data. Er zijn wel apps zoals timers, enzo die gewoon zonder telefoon werken, maar die hebben dan ook geen data nodig.
Maar op zich zou dat inderdaad alleen helpen als je je phone buiten bt bereik laat liggen en ze beide van t zelfde wifi gebruik kunnen maken. Alhoewel de PT best een goed bt bereik heeft imho.
Op vakantie ben ik t liefst gewoon off-grid, dan kijk ik 1x per dag, rond n uur of 7 s avonds of ik nog sms'jes of belletjes heb. Of t moet wel iets byzonders zijn in de vakantie (paar jaar terug pebble OG besteld in de lobby van t hotel op fuerteventura, had toen ingeschreven voor de voorverkoop (na de kickstarter campagne)
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Ja echt?LoneWolf schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:24:
Op vakantie ben ik t liefst gewoon off-grid, dan kijk ik 1x per dag, rond n uur of 7 s avonds of ik nog sms'jes of belletjes heb. Of t moet wel iets byzonders zijn in de vakantie (paar jaar terug pebble OG besteld in de lobby van t hotel op fuerteventura, had toen ingeschreven voor de voorverkoop (na de kickstarter campagne)
Ik kom aan in het buitenland (Probeer elk jaar een maandje naar Amerika te gaan. Dit jaar is het Canada geworden) pik de huurbak op en rij gelijk langs een AT&T store (Rogers dit jaar). Koop ik een Sim met de meeste data en dan voel ik mij pas op mijn gemak
(Ik zit nu in een Diner langs de Highway dit bericht te tikken)
De Pebble is 100% afhankelijk van een iPhone dus dat is misschien een minpunt tov de Apple Watch maar alleen als die apps wat gaan toevoegen.sww89 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 19:13:
In hoeverre is de Pebble afhankelijk van een verbinding met je iPhone? watchOS 2 voor de Apple Watch gaat het mogelijk maken dat apps en de Watch zelf minder afhankelijk worden van je iPhone zodat de Watch toch nog in staat is om zonder verbinding met je iPhone bepaalde gegevens van het internet te halen middels de voor de Watch bekende WiFi netwerken. Voor Whatsapp zal dat bijvoorbeeld dan nog niet werken omdat ik hun niet zo snel een native app zie uitbrengen voor de Apple Watch, maar email, iMessage of het weerbericht opvragen kan dan wel als ik het goed begrijp? Als je hier meer over wilt weten kan je googelen op 'Apple Watch watchOS WatchConnectivity'.
Daarnaast is de WiFi chip in de Apple Watch echt een aanvulling op Bluetooth hoor want ik merk thuis en momenteel in het vakantiehuisje waar ik inzit dat ie de Bluetoothverbinding verliest en overgaat op de WiFi (wat nog weleens fout gaat) zodat de verbinding met de iPhone in stand blijft.
Uiteindelijk is het Donstil die de echte vergelijking maken kan maar ik wilde de afhankelijkheid van de iPhone even aanstippen. Ik weet niet of dat in de praktijk echte grote voordelen op gaat leveren en de meerprijs rechtvaardigd.
Mijn iPhone is nooit leeg. Althans niet als ik nog wil appen en op een bekend netwerk zit. Dus dat is voor mij persoonlijk niet echt een pluspunt.
Wel als de Watch via WiFi sneller zou worden.
Hoewel ik nog steeds miet echt verwacht dat ik die Apps ga gebruiken, het voelt gewoon overbodig.
Heb nu namelijk blue band en ben opzoek naar de space grey kleur.
Komen pas beschikbaar als ook de Watch zelf hier te koop is.martijn24 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:00:
Weet iemand als er al losse bandjes tekoop zijn in Nederland?
Heb nu namelijk blue band en ben opzoek naar de space grey kleur.
Probeer V&A of MP eens...
Ik heb de watch nu ruim 3 weken. Behalve voor het bekijken van notificatie gebruik ik hem voorMichaelK1985 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:51:
Wat doen jullie eigenlijk t meest met de Watch? Heb er zelf ook 1 maar merk dat t alleen qua notificaties leuk is. Maar daar blijft het een beetje bij.
Hoe is dat bij jullie?
Golfhorloge (werkt zeer snel en accuraat)
Wekker (met Siri)
Timer (met Siri)
Parkeren (myorder)
Navigeren te voet
Kijken hoe laat het is
Bedankt, ga over paar weken wel weer eens naar oberhausen haal daar meestal wel wat klerenNarcotical schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:24:
Of over ~2 weken naar Duitsland rijden, dan zouden ze daar beschikbaar moeten zijn
bij hollister en kan ik meteen eens kijken als de bandjes voor de watch los te verkrijgen zijn.
Golfhorloge? Mag jij mij vertellen welke App? Golfshot en Fungolf allebei zeer trage verbinding met de Watch (Ik op iPhone5)Shiphost schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 14:58:
[...]
Ik heb de watch nu ruim 3 weken. Behalve voor het bekijken van notificatie gebruik ik hem voor
Golfhorloge (werkt zeer snel en accuraat)
Wekker (met Siri)
Timer (met Siri)
Parkeren (myorder)
Navigeren te voet
Kijken hoe laat het is
Ik draait WatchOS 2, en het is een dramaTerrorSource schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 22:36:
wie draait er al WatchOS 2 op zijn Apple Watch? Hoe zijn de ervaringen ermee, batterij sneller leeg, meer functionaliteit, betere/stabielere hartslagmeter vergelen met WatchOS 1.0.1?
Problemen tot nu toe:
- Activiteiten gebruiken GPS niet, tijd blijft lopen, geen snelheid oid.
- Stuk sneller leeg
- Vastgelopen tijdens opladen nacht
- Onjuiste vertalingen
- Locatie voor weerdata klopt niet
Het is de eerste beta, en natuurlijk niet bedoeld voor eindgebruikers. Blijf lekker op 1.0.1, downgraden is namelijk niet mogelijk.
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie
En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie