Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 20:41
Khayma schreef op maandag 24 september 2018 @ 10:28:
[...]

Voor 99 euro krijg je gewoon een nieuw toestel.
Nu alleen de vraag dus of ik dit ook in Amerika kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:39
Snorlexxx schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:47:
[...]

Nu alleen de vraag dus of ik dit ook in Amerika kan doen?
Ja zeker dat dit kan. Ik had het een keer gedaan in dubai. Daar had ik het geluk dat je daar helemaal geen eigen risico hebt. Daar kan ik gewoon een gloednieuwe mee onder mijn applecare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:55
Nu ik een Apple Watch 4 hebt zit ik te kijken naar slaap tracking. Nu heb ik de laatste pagina's van deze topic al doorgelezen en merk dat er meerdere apps gebruikt worden.

Pillow
SleepWatch
AutoSleep

Welke app is het "beste"? Of wat zijn de verschillen?
Ik wil een onderscheidt zien welk type slaap ik had s'nachts, liefste automatische slaap herkenning zodat ik het niet vergeet in te stellen en qua prijs zo goedkoop mogelijk ;)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 09:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zou juist voor betrouwbaarheid gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
TerrorSource schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:23:
Nu ik een Apple Watch 4 hebt zit ik te kijken naar slaap tracking. Nu heb ik de laatste pagina's van deze topic al doorgelezen en merk dat er meerdere apps gebruikt worden.

Pillow
SleepWatch
AutoSleep

Welke app is het "beste"? Of wat zijn de verschillen?
Ik wil een onderscheidt zien welk type slaap ik had s'nachts, liefste automatische slaap herkenning zodat ik het niet vergeet in te stellen en qua prijs zo goedkoop mogelijk ;)
Autsleep werkt met automatische slaapherkenning, heb je geen omkijken naar.
Ook gebruikt deze niet veel batterij.
De andere 2 weet ik niet die heb ik nooit geprobeerd.

Probeer ze gewoon eens uit en bepaal voor jezelf welke je handig vind 🙂
AutoSleep is alleen niet gratis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:56
Snelle.jelle schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:50:
[...]

Autsleep werkt met automatische slaapherkenning, heb je geen omkijken naar.
Ook gebruikt deze niet veel batterij.
De andere 2 weet ik niet die heb ik nooit geprobeerd.

Probeer ze gewoon eens uit en bepaal voor jezelf welke je handig vind 🙂
AutoSleep is alleen niet gratis.
Ik heb mijn eerste watch (series 4) in bestelling staan en ben ook geïnteresseerd in slaap tracking. Maar wanneer laad je hem dan op?

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waterpower schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:57:
[...]

Ik heb mijn eerste watch (series 4) in bestelling staan en ben ook geïnteresseerd in slaap tracking. Maar wanneer laad je hem dan op?
Tijdens het ontbijten/tanden poetsen? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterpower
DennusB schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:58:
[...]

Tijdens het ontbijten/tanden poetsen? :P
Ok, en dat is bij jullie voldoende voor een dag gebruik?

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:18
Ik leg hem elke dag even aan de lader vlak nadat ik wakker word. Ik doe hem weer om als ik de deur uitga. Is genoeg om hem altijd tegen de 100% aan te krijgen. Als ik dan de volgende dag weer wakker word, is hij vaak rond de 50%.

(AW3, minimaal 4 GPS activities per dag, incl sleeptracking)

[ Voor 12% gewijzigd door Sluuz op 24-09-2018 16:23 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:59
Waterpower schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:57:
[...]

Ik laad hem tijdens het avond eten. Half uurtje is meer als zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Merken jullie ook dat de ringen met WatchOS5 veel sneller gevuld worden? Op reddit hebben ze het er ook over: https://www.reddit.com/r/...rn_higher_with_watchos_5/

Ze hebben het over een 20-30% verschil, dat je nu meer calorieën verbruikt.

Een bug of.....?

De hartslagmeting geeft bij mij een veel stabieler beeld, minder extreme pieken (false readings)...

[ Voor 14% gewijzigd door MP3-Junky op 24-09-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10 11:11
MP3-Junky schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:42:
Merken jullie ook dat de ringen met WatchOS5 veel sneller gevuld worden? Op reddit hebben ze het er ook over: https://www.reddit.com/r/...rn_higher_with_watchos_5/

Een bug of.....?
Dat heb ik ook in de gaten maar ik doe niet meer dan anders. Had al gekeken naar m'n instellingen maar daar staat nog steeds hetzelfde. Snap het ook niet.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:24

Een bug of.....?

De hartslagmeting geeft bij mij een veel stabieler beeld, minder extreme pieken (false readings)...
Gebruik je een Series 4? Zo ja, komt dat niet gewoon door de geüpgrade gyroscoop?
Apple Watch Series 4 with watchOS 5 brings advanced activity and communications features, along with revolutionary health capabilities, including a new accelerometer and gyroscope.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023

Een bug of.....?

Dit viel me ook op, heb nu nog de series 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:28

pdavie2311

Live life to the fullest..

i2Paq schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:34:
[...]

Ik zou juist voor betrouwbaarheid gaan.
Precies..400+ voor een Watch, dan kan er ook nog wel 3,-euro voor een App van af toch? :?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
FrameWork. schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:50:
[...]

Gebruik je een Series 4? Zo ja, komt dat niet gewoon door de geüpgrade gyroscoop?

[...]
Bron
Ik heb een series 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
FrameWork. schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:50:
[...]

[...]
Bron
Ik merk het ook met een s3. Van grofweg 800~850 cal/dag naar 1000+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10 10:43
Sinds series 3 kreeg de watch ondersteuning voor wireless charging. Echter in praktijk bleek het toch niet echt simpel te zijn. Heb maar een wireless qi charger gevonden die watch compatible is.

Nu vraag ik mij af, of met het nieuwe achterkant van de series 4 daar verandering in zit. Iemand al geprobeerd zijn/haar series 4 op te laden mbv bv Ikea wireless charger? Ik moet mijne nog binnen krijgen, heb het daarom nog niet kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:47

Toppe

Oké ✅

Xmoo schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:16:
Sinds series 3 kreeg de watch ondersteuning voor wireless charging. Echter in praktijk bleek het toch niet echt simpel te zijn. Heb maar een wireless iq charger gevonden die watch compatible is.

Nu vraag ik mij af, of met het nieuwe achterkant van de series 4 daar verandering in zit. Iemand al geprobeerd zijn/haar series 4 op te laden mbv bv Ikea wireless charger? Ik moet mijne nog binnen krijgen, heb het daarom nog niet kunnen testen.
Gister avond geprobeerd, er gebeurt niets als je hem er op legt

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Xmoo schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:16:
Sinds series 3 kreeg de watch ondersteuning voor wireless charging. Echter in praktijk bleek het toch niet echt simpel te zijn. Heb maar een wireless iq charger gevonden die watch compatible is.

Sinds de S0 is er natuurlijk al wireless charging. Maar officieel ondersteund de watch de Qi standaard helemaal niet, Apple gebruikt z'n eigen standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:36

Een bug of.....?

Ja merk dit ook met m'n Series 4

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-10 20:05
Zijn er meerdere mensen (series 3) waarbij de fietsherkenning moeizaam verloopt? Ik fiets elke ochtend naar het werk in ongeveer 25 a 30 minuten. Het is iets meer dan 8 km en waar mijn Fitbit Charge HR 2 dit echt moeiteloos trackte moet ik nu mijn 'workout' starten en stoppen. Dit is overigens ook het geval met een langere wandeling...

Idealiter zou ik willen dat de AW3 op basis van GPS en waargenomen activiteit zelf een Strava (of in ieder geval workout app) registratie doet.

Mis ik een instelling of is dit echt een tekortkoming in de AW3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
BertP schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:56:
Zijn er meerdere mensen (series 3) waarbij de fietsherkenning moeizaam verloopt? Ik fiets elke ochtend naar het werk in ongeveer 25 a 30 minuten. Het is iets meer dan 8 km en waar mijn Fitbit Charge HR 2 dit echt moeiteloos trackte moet ik nu mijn 'workout' starten en stoppen. Dit is overigens ook het geval met een langere wandeling...

Idealiter zou ik willen dat de AW3 op basis van GPS en waargenomen activiteit zelf een Strava (of in ieder geval workout app) registratie doet.

Fietsen moet je altijd handmatig starten toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-10 13:55
BertP schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:56:

Fietsen automatisch aan herkenning wordt niet ondersteund, uit wel:
Start reminders are supported for the following workout types:

Running
Walking
Swimming
Elliptical
Rower
End reminders apply to all workouts except Other.
http://www.idownloadblog....ion-apple-watch-tutorial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Rub147 schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:48:
[...]

Sinds de S0 is er natuurlijk al wireless charging. Maar officieel ondersteund de watch de Qi standaard helemaal niet, Apple gebruikt z'n eigen standaard.
Dit is volgens mij niet correct. Vanaf S3 is er officiele ondersteuning voor Wireless Qi.
Toppe schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:29:
[...]

Gister avond geprobeerd, er gebeurt niets als je hem er op legt
Bedankt voor het testen _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Xmoo op 24-09-2018 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Xmoo schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:39:
[...]

Dit is volgens mij niet correct. Vanaf S3 is er officiele ondersteuning voor Wireless Qi.

[...]

Deze staat nu al op mijn lijstje:

https://www.google.es/amp...reless-charging-dock/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Ziet er idd mooi uit. Echter "Belkin says the dock will be available in December at Apple Stores worldwide, priced at $159.99 in the United States." vind ik het toch best duur. Voordeel van Qi is dat je dus ook bijvoorbeeld met opladers van Ikea kunt opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Xmoo schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:46:
[...]

Ziet er idd mooi uit. Echter "Belkin says the dock will be available in December at Apple Stores worldwide, priced at $159.99 in the United States." vind ik het toch best duur. Voordeel van Qi is dat je dus ook bijvoorbeeld met opladers van Ikea kunt opladen.
Kloot, hij is Apple duur... maar werkt wel. De Watch is volgens mij niet Qi gecertificeerd, ook in de papieren staat dat je hem met de bijgeleverde oplader moet opladen, bij de Xs Max staat dat je hem ook draadloos kan opladen of met de AirPower (ja, staat er echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
deBennie schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:37:
[...]

Fietsen automatisch aan herkenning wordt niet ondersteund, uit wel:

[...]

http://www.idownloadblog....ion-apple-watch-tutorial/
Thanx, gemiste kans dan. Had het een erg welkome functie gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Nu online
Xmoo schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:39:
[...]

[...]

Het werkt met sommige Qi laders. In tegenstelling tot de nieuwere iPhones heeft Apple niet aangegeven dat de Qi standaard gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Rub147 schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:17:
[...]

Het werkt met sommige Qi laders. In tegenstelling tot de nieuwere iPhones heeft Apple niet aangegeven dat de Qi standaard gebruikt wordt.
Net even geprobeerd op de draadloze anker oplader die ik gebruik voor mijn iPhone X maar die werkt niet met mijn watch S4, maar dat zou best met grote van de spoelen te maken kunnen hebben met mijn X moet ik hem er ook echt goed opleggen anders gebeurd er niets.

[ Voor 15% gewijzigd door haakjesluiten op 24-09-2018 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
BertP schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:56:
[...]

Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
De series 4 is een prachtig horloge, maar de batterij moet wel snel in gaan werken :+. Gister om 16:00 van de lader gehaald en om 22:00 al op 60 procent. Ook doet power reserve raar, in eerste instantie gaat hij wel in die modus, maar kan pas na een paar minuten de tijd zien als ik een knop indruk. Blijft verder zwart. Vanochtend wilde dat ook niet meer en was power reserve gecrasht. Moest de watch resetten. Hopelijk lost dit zich nog op.

Tegenover de series 2 is deze versie een verademing. Bizar hoe snel de apps starten. Vandaag gaan we de eerste workouts doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:40
Ik merk ook dat de batterij inderdaad een stukje sneller leeg gaat dan mijn series 2 tot nu toe. Gisterochtend van de lader, hij staat nu op 38% dus ik ben benieuwd of ik vanavond haal. Tip: zet snachts je horloge op de theater modus dan gaat het scherm niet steeds aan.

Ik vermoed dat het toch zo blijft en dat Siri raise to speak en walkietalkie hier een groot aandeel in hebben. Deze uit zetten zal veel batterij gaan sparen denk ik, maar het nadeel is dat dit wel echt handig is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Ik zag gisterenavond dat de WiFi ingeschakeld is opende Watch. Wss dit bij de S3 ook zo? Kan ik me niet meer herinneren. Wellicht dat de batterij dan iets langer meegaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
BertP schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:56:
[...]

Hoe zie je dat voor je dan? Even praktisch gezien.

Als je gaat fietsen, hou je je arm stil, dus qua gyroscoop bewegingen valt er niks te zien. Je hartslag zal wel omhoog gaan, maar de Watch registreert geen beweging. Om wel de fysieke beweging waar te kunnen nemen, zal GPS aan moeten staan, of zal GPS af en toe moeten pollen (paar keer per minuut). Dat pollen is GPS niet echt voor geschikt (want fix vinden etc), dus feitelijk zal hij continu moeten bijhouden waar je bent om te kunnen detecteren dat je gaat fietsen.

Het kan wel, maar ik denk dat mensen dan gaan klagen dat hun batterij snel leeg is.
Er zijn bij mijn weten ook geen horloges die dit wel automatisch kunnen detecteren. Behalve misschien dedicated fietscomputers, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijo Del Jefe
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:03
Sluuz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 07:39:
Er zijn bij mijn weten ook geen horloges die dit wel automatisch kunnen detecteren. Behalve misschien dedicated fietscomputers, maar ja...
M'n Garmin Vivoactive 3 detecteert wel automatisch fietsritjes. Ben ook een beetje teleurgesteld dat de Apple Watch dat niet doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Ik doe de watch aan, doe m'n kleren aan, wandel nog even naar de living om m'n rugzak te nemen, wandel naar de deur, kruip in de auto, rij naar m'n werk, stap uit de auto en wandel de 5 meter naar de deur en neem de korte trap naar boven, ik ga naar het koffieapparaat... (lange tekst met vele komma's maar ok)
Dan zie ik dat ik al 7 minuten workout heb... dit lijkt mij niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Hijo Del Jefe schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:05:
[...]

M'n Garmin Vivoactive 3 detecteert wel automatisch fietsritjes. Ben ook een beetje teleurgesteld dat de Apple Watch dat niet doet
Dat zijn Move IQ events. Die kan je niet vergelijken met een echte activity omdat er een hoop dingen niet goed worden getracked. Ik heb zelf een Fenix 5X gehad die hetzelfde deed, maar feitelijk heb je daar niks aan.

https://www8.garmin.com/m...4F-8587-0B75C70E34C7.html

When your movements match familiar exercise patterns, the Move IQ feature automatically detects the event and displays it in your timeline. The Move IQ events show activity type and duration, but they do not appear in your activities list or newsfeed.

The Move IQ feature can automatically start a timed activity for walking and running using time thresholds you set in the Garmin Connect™ Mobile app. These activities are added to your activities list.

Edit: Daarnaast is de Apple Watch een van de makkelijkste horloges die ik heb gehad om snel een activiteit te starten. Zorg voor de workout complicatie op je watchface, tik erop, tik op je activiteit, klaar. Twee handelingen.

[ Voor 46% gewijzigd door Sluuz op 25-09-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Eduardboon schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 06:21:
De series 4 is een prachtig horloge, maar de batterij moet wel snel in gaan werken :+. Gister om 16:00 van de lader gehaald en om 22:00 al op 60 procent. Ook doet power reserve raar, in eerste instantie gaat hij wel in die modus, maar kan pas na een paar minuten de tijd zien als ik een knop indruk. Blijft verder zwart. Vanochtend wilde dat ook niet meer en was power reserve gecrasht. Moest de watch resetten. Hopelijk lost dit zich nog op.

Tegenover de series 2 is deze versie een verademing. Bizar hoe snel de apps starten. Vandaag gaan we de eerste workouts doen.
Snel?
Ik haalde hem gisteren ochtend om 07:00 van de lader, en na een uur sporten (+tracking) was ie om 21:30 nog 72%! :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Sluuz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 07:39:
[...]

Hoe zie je dat voor je dan? Even praktisch gezien.

Als je gaat fietsen, hou je je arm stil, dus qua gyroscoop bewegingen valt er niks te zien. Je hartslag zal wel omhoog gaan, maar de Watch registreert geen beweging. Om wel de fysieke beweging waar te kunnen nemen, zal GPS aan moeten staan, of zal GPS af en toe moeten pollen (paar keer per minuut). Dat pollen is GPS niet echt voor geschikt (want fix vinden etc), dus feitelijk zal hij continu moeten bijhouden waar je bent om te kunnen detecteren dat je gaat fietsen.

Het kan wel, maar ik denk dat mensen dan gaan klagen dat hun batterij snel leeg is.
De technische invulling er van laat ik even in het midden, feit is wel dat mijn Fitbit van €130 veel nauwkeuriger activiteiten trackte. Van (korte) fietsritten in de stad, hardloopsessies of gewoon een wandeling.

Dat de batterij sneller leeg gaat is inderdaad een logisch gevolg, echter zou dat voor mij niet uitmaken. Ik kan als ik op kantoor hem een half uurtje aan de lader leggen en voordat ik richting huis vertrek hetzelfde doen. Het zou mooier zijn als je de keuze hebt en zelf kan kiezen of je hier je batterijverbruik aan wil spenderen.

Wellicht is een optie zoals de Fitbit (met assisted GPS van de iPhone) ook wel een prima oplossing. Doel voor mij is om zonder er over na te denken mijn activiteiten, groot en klein, in een overzicht te kunnen zien in een app. Als ik een kwartiertje wandel tijdens de lunch, naar huis fiets of een stuk op de racefiets doe wil ik dat dat getracked wordt.

Elke keer als ik op de fiets stap de app aanzetten en vervolgens uitzetten bij thuiskomst is te foutgevoelig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcaran
  • Laatst online: 31-01-2022
BertP schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:11:
[...]

De technische invulling er van laat ik even in het midden, feit is wel dat mijn Fitbit van €130 veel nauwkeuriger activiteiten trackte. Van (korte) fietsritten in de stad, hardloopsessies of gewoon een wandeling.

Dat de batterij sneller leeg gaat is inderdaad een logisch gevolg, echter zou dat voor mij niet uitmaken. Ik kan als ik op kantoor hem een half uurtje aan de lader leggen en voordat ik richting huis vertrek hetzelfde doen. Het zou mooier zijn als je de keuze hebt en zelf kan kiezen of je hier je batterijverbruik aan wil spenderen.

Wellicht is een optie zoals de Fitbit (met assisted GPS van de iPhone) ook wel een prima oplossing. Doel voor mij is om zonder er over na te denken mijn activiteiten, groot en klein, in een overzicht te kunnen zien in een app. Als ik een kwartiertje wandel tijdens de lunch, naar huis fiets of een stuk op de racefiets doe wil ik dat dat getracked wordt.

Elke keer als ik op de fiets stap de app aanzetten en vervolgens uitzetten bij thuiskomst is te foutgevoelig voor mij.
Wat is het uiteindelijk doel van het tracken van bijv. het kwartier wandelen na de lunch? Wat doe je met deze informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
mcaran schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:14:
[...]

Wat is het uiteindelijk doel van het tracken van bijv. het kwartier wandelen na de lunch? Wat doe je met deze informatie?
Vooral handig om in periode's te kijken hoe actief ik ben geweest en om te zien in welke periode's dit minder is geweest. De mindere periodes kunnen als motivatie richting mijzelf werken. Bijvoorbeeld vorige maand ben ik 40x op de fiets gestapt en heb ik daarmee 200km gefietst, deze maand heb je 30x gefietst met 150km.

Daarnaast vind ik het interessant om het bijvoorbeeld in Strava te zetten, hier kan je aangeven of je op de racefiets hebt gezeten of op een stadsfiets. Kan je inzien hoeveel km's je maakt, handig voor bijvoorbeeld onderhoudsintervallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

extreme8eight schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:09:
Ik doe de watch aan, doe m'n kleren aan, wandel nog even naar de living om m'n rugzak te nemen, wandel naar de deur, kruip in de auto, rij naar m'n werk, stap uit de auto en wandel de 5 meter naar de deur en neem de korte trap naar boven, ik ga naar het koffieapparaat... (lange tekst met vele komma's maar ok)
Dan zie ik dat ik al 7 minuten workout heb... dit lijkt mij niet te kloppen.
Als je een slechte conditie hebt en je hartslag dus sneller stijgt, dan zal het eerder worden gezien als een workout. Want je beweegt + je hartslag versnelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Is waarschijnlijk een bug...WatchOS 5 is te gevoelig, zie ook

https://forums.macrumors....ing-in-watchos-5.2131858/

Ik heb er ook last van. Gister een medaille gekregen voor "meeste calorieverbruik op 1 dag" terwijl ik niks bijzonders heb gedaan 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door MP3-Junky op 25-09-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-10 11:02
Gek genoeg heb ik het ook op mijn Series 0 watch, dus heb mijn twijfels of het echt aan OS5 ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
BertP schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:11:
[...]

Wat trackte je Fitbit in die situaties die jij schetst? Want dat zal niet heel veel meer zijn dan tijdsduur & calorieen verbrand. Die trackt je AW ook. Je groene en rode ring vullen zich ook als je geen activiteit handmatig start. Het is alleen geen activiteit as such inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:27
Iemand ook ervaring met het inruilen van je Apple Watch?
Aangezien de verkoop niet denderend loopt wil ik mijn series 3 misschien inruilen voor een series 4.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-10 12:30

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

https://nl-applegiveback.brightstar.com/

€110 voor een SS Watch 2 38mm. Best weinig.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zojuist de serie 4 gehaald in de Apple Store Den Haag.

Keurig geholpen met het configureren etc.

Ik ben er erg blij mee, veel prettiger dan mijn Gear S3.

Klein vraag; ik krijg mijn Outlook notificaties niet op mijn watch te zien. Op mijn iPhone zie ik ze keurig binnenkomen en worden getoond op mijn lockscreen.

In de instellingen heb ik ze aan staan.

Edit: Hmm, nu ineens komen ze wel door.

[ Voor 14% gewijzigd door i2Paq op 25-09-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Sluuz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:14:
[...]

Wat trackte je Fitbit in die situaties die jij schetst? Want dat zal niet heel veel meer zijn dan tijdsduur & calorieen verbrand. Die trackt je AW ook. Je groene en rode ring vullen zich ook als je geen activiteit handmatig start. Het is alleen geen activiteit as such inderdaad.
Niet mee eens eigenlijk, de Fitbit trackte meer. Bij de AW is het wellicht tijdsduur en calorieen verbrand maar niet specifiek op één of meerdere work outs. Bij de AW wordt alle informatie verzameld in de ringen, zo kan je dus niet zien of je op bepaalde trajecten/work outs progressie maakt.

Situatieschets, ik zou graag willen weten of mijn hartslag verbeterd omdat ik elke dag met de fiets naar het werk ga. Dan kon ik bij de Fitbit mijn work-outs vergelijken, bij de AW zal ik naar gemiddelde waardes per dag kijken.

Afgezien van het feit dat het type work-out automatisch getracked is krijg je daarnaast per work-out een rapportje met:

- Tijdsduur workout
- Verbrande calorieen
- Je hartslag zones
- Gemiddelde hartslag en grafische weergave hartslag tijdens workout
- Optioneel GPS track van work-out
- Optioneel Gemiddelde snelheid

- Je statistieken in hartslag etc. vs een referentie groep (zelfde gewicht/lengte bijv)
- Inzicht in hoe de workout impact heeft op je dagdoelen

Afbeeldingslocatie: https://www.healthresource4u.com/wp-content/uploads/2016/04/Fitbit-Charge-HR-Exercise-mode.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Hmm, dan trackt Fitbit toch automatisch fietsactiviteiten. Ben wel benieuwd hoe ze dat precies doen en hoe accuraat dat dan is.

Maar ok helder, weer wat geleerd. Je zal dus om hetzelfde te kunnen eraan moeten denken dat je een activiteit start als je gaat fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:29
Als ik een shortcut op mijn iphone maak met siri dan werkt apple watch niet goed. Teneerste moet ik ga verder op iphone klikken en extra zeggen. Vervolgens pakt hij de verkeerde shortcut.

How is jullie ervaring? Ios 12, watch os 5

Iphone 7, watch 3

[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 25-09-2018 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Domino
BertP schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:06:
[...]

Niet mee eens eigenlijk, de Fitbit trackte meer. Bij de AW is het wellicht tijdsduur en calorieen verbrand maar niet specifiek op één of meerdere work outs. Bij de AW wordt alle informatie verzameld in de ringen, zo kan je dus niet zien of je op bepaalde trajecten/work outs progressie maakt.

Situatieschets, ik zou graag willen weten of mijn hartslag verbeterd omdat ik elke dag met de fiets naar het werk ga. Dan kon ik bij de Fitbit mijn work-outs vergelijken, bij de AW zal ik naar gemiddelde waardes per dag kijken.

Afgezien van het feit dat het type work-out automatisch getracked is krijg je daarnaast per work-out een rapportje met:

- Tijdsduur workout
- Verbrande calorieen
- Je hartslag zones
- Gemiddelde hartslag en grafische weergave hartslag tijdens workout
- Optioneel GPS track van work-out
- Optioneel Gemiddelde snelheid

- Je statistieken in hartslag etc. vs een referentie groep (zelfde gewicht/lengte bijv)
- Inzicht in hoe de workout impact heeft op je dagdoelen
Ik zie niet eens zo heel veel verschil met hoe een AW tracked:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6pJwtKkf/workout.jpg

- Tijdsduur workout: check
- Verbrande calorieen: check
- Je hartslag zones: kan je afleiden uit de grafiek
- Gemiddelde hartslag en grafische weergave hartslag tijdens workout: check
- Optioneel GPS track van work-out: check
- Optioneel Gemiddelde snelheid: check

De andere twee punten lijken me persoonlijk weinig interessant eerlijk gezegd. Wel ziet het er grafisch wat gelikter uit via de fitbit.

Enige echte punt is dan de automatische tracking, welke bij een AW niet werkt mbt fietsen. Dat wil zeggen, je moet hem handmatig starten, het stoppen gebeurt wel automatisch (de AW vraagt of de workout compleet is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Domino schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:58:
Enige echte punt is dan de automatische tracking, welke bij een AW niet werkt mbt fietsen. Dat wil zeggen, je moet hem handmatig starten, het stoppen gebeurt wel automatisch (de AW vraagt of de workout compleet is).
Ik heb toch echt al een keer een automatische reminder gehad dat ik aan het fietsen was, alle minuten die ik al bezig was telden zelfs gewoon mee. Dat werkt dus gewoon (misschien alleen op de Series 4?).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
DeNachtwacht schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:03:
[...]

Ik heb toch echt al een keer een automatische reminder gehad dat ik aan het fietsen was, alle minuten die ik al bezig was telden zelfs gewoon mee. Dat werkt dus gewoon (misschien alleen op de Series 4?).
Ik heb het nog niet bekeken sinds watch os 5. Op 4.x werkt het automatisch tracken sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
DeNachtwacht schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:29:
[...]

Aangezien je nooit doucht zonder shampoo en/of zeep, neem ik zelf het risico nooit. Zelf weten natuurlijk maar ik gok het er niet op. Tip; vaak is douchen ook een mooi moment om de watch op te laden.
Ik douche al ruim een jaar bijna elke dag met apple watch om met zeep en champoo maar geen problemen mee. Heb een AW3

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Is er ergens een topic / list welke Apps. nu de moeite waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Vraag; is het mogelijk om bepaalde hardloop trainingen in de AW te zetten? Ik wil bijvoorbeeld gaan hardlopen, 10min warmup, 20 min in hartslagzone 3, 10 min cooldown. Of bijvoorbeeld een interval doen. Zijn dit soort workouts te definieren zoals bij bijvoorbeeld een Garmin?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sluuz
Waterpower schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:17:
Vraag; is het mogelijk om bepaalde hardloop trainingen in de AW te zetten? Ik wil bijvoorbeeld gaan hardlopen, 10min warmup, 20 min in hartslagzone 3, 10 min cooldown. Of bijvoorbeeld een interval doen. Zijn dit soort workouts te definieren zoals bij bijvoorbeeld een Garmin?
Niet in de standaard workout app. Zoek eens naar iSmoothRun.

http://www.ismoothrun.com/

Edit: ja dus.
Workout editor
where you can build any kind of workout. Add as many intervals and repeats as you want.
- Support for Heart Rate Zones
- Automatic calculation of workout duration during edit.
Interval editor
- Intervals definition based on time or distance.
- Interval target is your Pace or Heart Rate Zone.
- Recovery definition based on time or distance.
- Automatic naming of interval. (no typing needed).
Audio coaching
- All workout phases are announced during the run.
- Audio Coaching for Pace and Heart Rate.
Ghost Run
Run against any previous run or an average pace

[ Voor 41% gewijzigd door Sluuz op 25-09-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
Kijk, dat zocht ik. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Is inderdaad niet een heel groot verschil, het enige is dat je hem even moet aanzetten. Als oplossing heb ik nu op mijn watchface de workout shortcut gezet, even kijken of dat gaat helpen in het tracken van mijn dagelijkse fietstochtjes. Kan ook meteen experimenteren met het automatisch stopzetten van de workout. Thanx voor de reacties/het meedenken hier in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
BertP schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:58:
[...]

Is inderdaad niet een heel groot verschil, het enige is dat je hem even moet aanzetten. Als oplossing heb ik nu op mijn watchface de workout shortcut gezet, even kijken of dat gaat helpen in het tracken van mijn dagelijkse fietstochtjes. Kan ook meteen experimenteren met het automatisch stopzetten van de workout. Thanx voor de reacties/het meedenken hier in ieder geval! :)
Heb jij de series 4? @DeNachtwacht geeft aan dat het bij hem automatisch geregistreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Bij mij is het zo dat als ik zo rond de 25 kilometer per uur fiets gedurende 2-3 minuten, hij voorstelt een workout te starten

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Mijn iwatch zegt opeens dat een uur crosstrainer 400 calorien is terwijl ik afgelopen weken gewoon 800 ongeveer haalde. ios 12 iwatch 5 apple watch 3 iphone 7.

Iemand zelfde ervaringen met workout app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:10
TweakerVincent schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:03:
Mijn iwatch zegt opeens dat een uur crosstrainer 400 calorien is terwijl ik afgelopen weken gewoon 800 ongeveer haalde. ios 12 iwatch 5 apple watch 3 iphone 7.

Iemand zelfde ervaringen met workout app?
Ik heb net een uurtje gespind, en voor het eerst de workout app gebruikt. 900 calorieen weggetrapt volgens de app. Lijkt me wel kloppen. Voorheen gebruikte ik de Ticwatch en die gaf ongeveer dezelfde waarden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
nomar109 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:18:
[...]

Ik heb net een uurtje gespind, en voor het eerst de workout app gebruikt. 900 calorieen weggetrapt volgens de app. Lijkt me wel kloppen. Voorheen gebruikte ik de Ticwatch en die gaf ongeveer dezelfde waarden aan.
Ik snap er niks van. Precies hetzelfde als afgelopen keren, stuk of 10 keer gecrosstraind thuis en gewoon normale waarden die je zou verwachten.

Morgen maar weer eens testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
Sluuz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:37:
[...]

Niet in de standaard workout app. Zoek eens naar iSmoothRun.

http://www.ismoothrun.com/

Edit: ja dus.
Workout editor
where you can build any kind of workout. Add as many intervals and repeats as you want.
- Support for Heart Rate Zones
- Automatic calculation of workout duration during edit.
Interval editor
- Intervals definition based on time or distance.
- Interval target is your Pace or Heart Rate Zone.
- Recovery definition based on time or distance.
- Automatic naming of interval. (no typing needed).
Audio coaching
- All workout phases are announced during the run.
- Audio Coaching for Pace and Heart Rate.
Ghost Run
Run against any previous run or an average pace
Ik heb deze gebruikt voor mijn pre-season. Echt een top app. Vooral omdat je jouw eigen schema’s kunt bouwen voor oa interval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Jackssonss schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 21:53:
[...]

Heb jij de series 4? @DeNachtwacht geeft aan dat het bij hem automatisch geregistreerd wordt.
Nope, een series 3.

Overigens doe ik op de stadsfiets ook maar 17/18 gemiddeld dus vermoed dat het verschil vooral daar zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-10 18:35
BertP schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 23:38:
[...]

Nope, een series 3.

Overigens doe ik op de stadsfiets ook maar 17/18 gemiddeld dus vermoed dat het verschil vooral daar zit.
Hier ook een SS3 en ik kreeg ook geen workout melding, niet dat ik dit zo erg vind, want ik registreer toch alles via een fietsGPS. Dit weekend met dochter wat lengtes gezwommen en daar ook nada workout melding. Vanavond staat terug een fietsritje op het programma en zal eens zien of er iets op mijn scherm verschijnt. Nochtans staan Herinnering om te starten/stoppen actief in de iPhone Watch app.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Wat kan de reden zijn dat mijn notificaties niet (meer) doorkomen. Lijkt wel een instellen dat het tot 10u. lukt en daarna niet meer.

Alles lijkt goed te staan maar WA en Outlook etc. komen wel op mijn telefoonscherm maar niet op de watch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

BertP schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:06:
[...]

Daar heb je de HeatWatch app voor: http://heartwatch.tantsissa.com/

• Sluuz
Of Cardiogram
https://cardiogr.am/

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb weer iets vaags. Ik heb mijn agenda op mijn watchface en dat gaat voor mijn icloud-agenda goed maar bij mijn exchange/office365 agenda krijg ik de zaken dubbel in beeld.
Normaal:
14:00 - 16:00
Sporten
Maar bij Exchange:
Vergadering
Vergadering

De afspraak staat er niet dubbel in, noch dat het account dubbel is. Ook in mijn iPhone agenda staat ie gewoon 1 keer. Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-10 20:43
Vraagje, Mensen met de Watch 4.

Hebben jullie ook dat je geruis hoort met Waltie Talkie app? Dus na dat je hebt gepraat laat je de Praat knop los en blijf je geruis horen ook als je weer via digital crown naar watchface gaat. Kan me voorstellen dat dit zo hoort ivm een echte walktie talkie effect? Volume wel hoog zetten in de app

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-10 14:57
iAmRenzo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:39:
Ik heb weer iets vaags. Ik heb mijn agenda op mijn watchface en dat gaat voor mijn icloud-agenda goed maar bij mijn exchange/office365 agenda krijg ik de zaken dubbel in beeld.
Normaal:
Sporten
Maar bij Exchange:
Vergadering
Vergadering

De afspraak staat er niet dubbel in, noch dat het account dubbel is. Ook in mijn iPhone agenda staat ie gewoon 1 keer. Herkent iemand dit probleem?
Kijk eens via de iPhone watch app welke agenda's allemaal aangevinkt staan om te tonen op je Watch, misschien dat daar iets dubbel staat (aangevinkt)?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

SP75 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:42:
Vraagje, Mensen met de Watch 4.

Hebben jullie ook dat je geruis hoort met Waltie Talkie app? Dus na dat je hebt gepraat laat je de Praat knop los en blijf je geruis horen ook als je weer via digital crown naar watchface gaat. Kan me voorstellen dat dit zo hoort ivm een echte walktie talkie effect? Volume wel hoog zetten in de app
Heb ik met Series 3 ook inderdaad, volgens mij is dat puur effect zoals je al zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Scrtz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:43:
[...]

Kijk eens via de iPhone watch app welke agenda's allemaal aangevinkt staan om te tonen op je Watch, misschien dat daar iets dubbel staat (aangevinkt)?
Nee, niets dubbel. Had ik al gechecked.

• SP75
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-10 20:43
The Inquisitor schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:53:
[...]

Heb ik met Series 3 ook inderdaad, volgens mij is dat puur effect zoals je al zegt.
Top bedankt!

• BertP
Thanx, ga die maar eens een tijdje proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Nu online
Wat voor impact heeft wifi aan of uit eigenlijk op functionaliteit en de batterijduur van de apple watch. Ik heb mijn telefoon nagenoeg de hele dag in de buurt dus vroeg mij af wat de toegevoegde waarde van wifi dan eigenlijk is

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Crazyanz schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:58:
Wat voor impact heeft wifi aan of uit eigenlijk op functionaliteit en de batterijduur van de apple watch. Ik heb mijn telefoon nagenoeg de hele dag in de buurt dus vroeg mij af wat de toegevoegde waarde van wifi dan eigenlijk is
Ik heb hem gisteren gewoon uitgezet, geen idee waarom het aan zou moeten staan als je telefoon altijd in de buurt is.

En is hij dat even niet dan kijk je bij terugkomst toch even op je scherm?

• haakjesluiten
  • Nu online
i2Paq schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:03:
[...]

Ik heb hem gisteren gewoon uitgezet, geen idee waarom het aan zou moeten staan als je telefoon altijd in de buurt is.

En is hij dat even niet dan kijk je bij terugkomst toch even op je scherm?
kom dit tegen bij apple, vermoed dat de impact dus minimaal is.

De Apple Watch gebruikt wifi en Bluetooth voor communicatie met de gekoppelde iPhone en wisselt hierbij van verbinding wanneer dat nodig is:

De Apple Watch gebruikt Bluetooth wanneer de iPhone in de buurt is. Dat bespaart stroom.
Als Bluetooth niet beschikbaar is, probeert de Apple Watch wifi te gebruiken. Als er bijvoorbeeld een compatibel wifinetwerk beschikbaar is en de iPhone zich buiten Bluetooth-bereik bevindt, gebruikt de Apple Watch wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
Check in ieder geval de apps die je op 'ververs op achtergrond' hebt staan op je iPhone watch app bij algemeen > ververs op achtergrond

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

deBennie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:17:
Check in ieder geval de apps die je op 'ververs op achtergrond' hebt staan op je iPhone watch app bij algemeen > ververs op achtergrond
Yep, dat staat aan waar nodig / gewenst.

Verwijderd

Haalt deze de info gewoon uit de Health app?

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:43:
[...]

Haalt deze de info gewoon uit de Health app?
Yup, telkens als je de app opent op je iPhone haalt ie alles data binnen. Er zit echt heel veel in. Je krijgt er ook een app bij op je Watch die o.a. hartslagzones kan laten zien voor je workouts. Maar de informatie die je had voorafgaand aan het aankopen van de app worden netjes ingelezen.

• TweakerVincent
TweakerVincent schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:23:
[...]

Ik snap er niks van. Precies hetzelfde als afgelopen keren, stuk of 10 keer gecrosstraind thuis en gewoon normale waarden die je zou verwachten.

Morgen maar weer eens testen.
Fixex! Een of ander app ofzo heeft mijn gewicht aangepast in health app naar 46 kilo. Ik wil wel afvallen maar geen laag gewicht halen...

Dat verklaart waarom cal. niet kloppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Graag een TR aanmaken en niet reageren.

[ Voor 119% gewijzigd door Hoedje op 26-09-2018 20:11 ]

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Graag een TR aanmaken en niet reageren.

[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 26-09-2018 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Zou het niet eens een grap noemen maar goed. Tig cabaratiers die hier grappen over gemaakt hebben maar ik haal hem weg

Graag ontopic blijven en dit soort grappen zijn idd misplaatst hier.

[ Voor 26% gewijzigd door Hoedje op 26-09-2018 20:14 ]

• pdavie2311

pdavie2311

TweakerVincent schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:46:
[...]

Zou het niet eens een grap noemen maar goed. Tig cabaratiers die hier grappen over gemaakt hebben maar ik haal hem weg
Zal best! Maar als veel mensen roepen dat Dries Roelvink echt goed kan zingen, maakt hem dat ook nog geen nachtegaal...;-)

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-10 21:23
Hoi,

Sinds de update naar watch OS5 klopt er helemaal niets meer van mij activity tracker, zelfde verhaal bij de watch van mn vriendin. Beide series 3 overigens.
Heb al opnieuw gecallibreerd (lees: ruim een uur een activity met gps gedaan), ontkoppelt en opnieuw gekoppeld. En erna wederom gecallibreerd.

Het probleem is dat ik fors meer stappen loop op een dag, aldus mn apple watch, in no-time trainingen voltooi en veel meer Kcal verbruikin tegenstelling tot de voorgaande OS versie. Enige wat lijkt te kloppen zijn de staan doelen..

Dit dus zowel bij mijn watch als bij die van mn vriendin..

Meer mensen hier last van?

[ Voor 4% gewijzigd door Furrr op 26-09-2018 23:58 ]

• DeNachtwacht
Ja dit is inderdaad een bekend probleem. Ik denk zelf dat het te maken heeft met de automatische Workout detectie. Het valt mij ook op dat ik veel meer Workout minuten per dag heb en dat zou natuurlijk ook verklaren waarom dan de calorieën in eens flink opgelopen zijn. Het is inderdaad niet echt netjes van Apple dat ze daar niet iets meer informatie over geven. Maar we zullen even af moeten wachten denk ik tot er meer Ervaringen over zijn. Dan zal Apple is misschien wel patchen in watchOS 5.1

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

DeNachtwacht schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:10:
Ja dit is inderdaad een bekend probleem. Ik denk zelf dat het te maken heeft met de automatische Workout detectie. Het valt mij ook op dat ik veel meer Workout minuten per dag heb en dat zou natuurlijk ook verklaren waarom dan de calorieën in eens flink opgelopen zijn. Het is inderdaad niet echt netjes van Apple dat ze daar niet iets meer informatie over geven. Maar we zullen even af moeten wachten denk ik tot er meer Ervaringen over zijn. Dan zal Apple is misschien wel patchen in watchOS 5.1
Hier ook! Ik beweeg veel meer ,maar ik word alleen maar dikker.... :+

• MP3-Junky
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:10:
Ik heb automatische workout detectie uitstaan en heb dit probleem ook. dus dat is het niet. Heb ook mijn gewicht opnieuw ingevoerd, maar heeft ook geen effect.

Calorieverbruik ligt circa 30% hoger dan op WatchOS 4. Hoop dat het snel gefixt wordt.

• _Bailey_
  • Niet online
even een crosspost vanuit he iPhone XS Ervaringen topic, aangezien de inhoud ervan ook juist betrekking heeft op de Apple Watch:

Wel bijzonder, minder dan 1 week na de release van de XS (Max) zijn vrijwel alle kleur/opslag varianten nu al ruim 24 uur prima verkrijgbaar voor pickup bij 1 van de 3 Nederlandse Apple Stores.
Kan me geen geen eerdere iPhone release voor de geest halen die zo makkelijk was als deze.

Kan 4 dingen betekenen:

- niemand moet die Xs en Xs Max hebben ;)
- de stock is dit jaar goed op orde vergeleken met voorgaande jaren (lijkt me op zich sterk, kijkend naar hoeveel verschillende kleuren en opslag Xs en Xs Max er nu zijn itt tot bijv afgelopen jaar met de iPhone X)
- merendeel van de iPhone bezitters zijn nog prima tevreden met hun huidige iPhone (6/6S/7/8/X)
- men wacht op de release van het ''budget'' model komend maand, de Xr

1 ding is zeker; struin de diverse (buitenlandse) fora/techsites af en je merkt echt dat er zeer weinig buzz is dit jaar omtrent de nieuwe iPhones.

Zeer benieuwd hoe Apple komend jaar die buzz terugkrijgt zoals deze was afgelopen jaar tijdens de
iPhone X.

De buzz ligt dit jaar overduidelijk bij de Apple Watch Series 4.
Echt knap hoe Apple van een Apple Watch, wat in 1ste instantie toch als een soort van niche product werd gezien, nu een absolute bestseller is geworden voor Apple.
Inmiddels zijn de levertijden van de Series 4 al zo'n ruim 5 weken nu.

Crossposten is niet de bedoeling. Daarbij past dit soort speculatie eerder thuis in een eigen topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 28-09-2018 12:20 ]

• deBennie

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:32
Geert1976 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:51:
even een crosspost vanuit he iPhone XS Ervaringen topic, aangezien de inhoud ervan ook juist betrekking heeft op de Apple Watch:

Wel bijzonder, minder dan 1 week na de release van de XS (Max) zijn vrijwel alle kleur/opslag varianten nu al ruim 24 uur prima verkrijgbaar voor pickup bij 1 van de 3 Nederlandse Apple Stores.
Kan me geen geen eerdere iPhone release voor de geest halen die zo makkelijk was als deze.

Kan 4 dingen betekenen:

- niemand moet die Xs en Xs Max hebben ;)
- de stock is dit jaar goed op orde vergeleken met voorgaande jaren (lijkt me op zich sterk, kijkend naar hoeveel verschillende kleuren en opslag Xs en Xs Max er nu zijn itt tot bijv afgelopen jaar met de iPhone X)
- merendeel van de iPhone bezitters zijn nog prima tevreden met hun huidige iPhone (6/6S/7/8/X)
- men wacht op de release van het ''budget'' model komend maand, de Xr

1 ding is zeker; struin de diverse (buitenlandse) fora/techsites af en je merkt echt dat er zeer weinig buzz is dit jaar omtrent de nieuwe iPhones.

Zeer benieuwd hoe Apple komend jaar die buzz terugkrijgt zoals deze was afgelopen jaar tijdens de
iPhone X.

De buzz ligt dit jaar overduidelijk bij de Apple Watch Series 4.
Echt knap hoe Apple van een Apple Watch, wat in 1ste instantie toch als een soort van niche product werd gezien, nu een absolute bestseller is geworden voor Apple.
Inmiddels zijn de levertijden van de Series 4 al zo'n ruim 5 weken nu.
Het laatste stukje is inderdaad info over de Watch, het eerste gedeelte past beter op Macrumors :)
ik heb een beetje gehad met niet onderbouwde onderbuik gevoel commentaar.

• _Bailey_
  • Niet online
absrnd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:41:
[...]

ik heb een beetje gehad met niet onderbouwde onderbuik gevoel commentaar.
zullen we dan gewoon nu meteen stopppen met het Internet en de stekker er uit trekken? :+
Pagina: 1 ... 70 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie