• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-10 20:30
Zit te twijfelen tussen de sportband en nylon sportloop, iemand nog tips?

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Jaymone schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:25:
Ik heb nu net als vorige keer een sportbandje gekocht (bij de series 2 bestond de nylon nog niet). Ik droeg hem echter nooit en zie mezelf nog wel rondlopen met een nylon. Maarja, gisterochtend was die nylon net uitverkocht bij de Apple Store. Dus dan is het kiezen tussen heel lang wachten op een nylon of meteen een Apple Watch om de pols... Sja en dan weet je wat er uit komt :+

Maar als ik kon kiezen zou ik de nylon zeker nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-09-2018 11:39 ]

youtube.com/@hisrep

Cougar schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:02:
Op mijn iWatch 2 laat de walkie talkie app zich ook zien bij het activeren van het scherm. Heeft dus niets met gps oid te maken. Lijkt me eerder dat die app verbinding maakt met de personen waarmee je bent verbonden dmv die app.
Dat ronde balletje op je watch face komt doordat je beschikbaar bent in walkietalkie. Als je dat uitzet gaat hij weg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DeNachtwacht
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:42:
Dat ronde balletje op je watch face komt doordat je beschikbaar bent in walkietalkie. Als je dat uitzet gaat hij weg.
Tip: je kan er op klikken dan opent hij direct de walkie talkie app. Wel een uitdaging want zodra het gele bolletje weg is kun je weer niet klikken dus het is een stuk lastiger klikken dan op een complicatie.

youtube.com/@hisrep

DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 11:45:
[...]

Tip: je kan er op klikken dan opent hij direct de walkie talkie app. Wel een uitdaging want zodra het gele bolletje weg is kun je weer niet klikken dus het is een stuk lastiger klikken dan op een complicatie.
Ja klopt dat werkt. Dat werkte ook al voor de andere Apps die een dergelijk bolletje kunnen laten zien (muziek apps bijvoorbeeld).

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:49
Modbreak:Levertijden, beschikbaarheid etc. mag in [Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid. Een aantal reacties zijn ook verplaatst.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-10 13:55
Heeft iemand ook pics van de oudere 38mm naast een nieuwe 40mm?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:37
Nylon zit wat dichter op je pols.
Wel jammer dat wat Apple "zwart" noemt, zwart met gekleurde spikkels blijkt.

Haters everywhere but I don’t really care

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 23:12:
[...]

Dan kan je watch audio besturen.
Overzichtje hier geeft:
Apple Watch
iPhone
AppleTV

Lijkt dus alle devices?

• Jaymone
matthijst schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 12:48:
[...]

Nylon zit wat dichter op je pols.
Wel jammer dat wat Apple "zwart" noemt, zwart met gekleurde spikkels blijkt.
Ja dat vond ik ook jammer, had het graag meer zwart/antraciet gezien, net als die van Nike.
Vraag me alleen of je alleen het bandje kan wisselen aangezien het dit jaar een aparte doos hiervoor is.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10

m0nk

16-09-2003 15.15

Na een dagje dragen, echt een heerlijk horloge. Ben er echt blij mee, en ook dat ik voor de 44mm ben gegaan ondanks ik vrije smalle polsen heb. Vond die 40mm echt heel klein ogen om mijn pols al..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:49
even repost omdat deze per abuis was verhuist:

Als je in de standaard work-out app gebruikt voor hardlopen kan je 5 waardes tonen. Nou kan je met watch OS 5 ook cadans zien maar dan moet je dus wel 1 van de 5 standaard waardes laten vallen. Als een waarde niet op het scherm staat wordt hij ook niet gemeten, twee rare keuzes. Moet je dan toch een externe app gebruiken of kijk ik niet goed?

Wel blij met mijn 44mm nu weer 3 uur om mijn pols en met half uur rennen met gps aan nog 92%. Ik heb ook een pebble 2 dus ik was van te voren meest huiverig over de batterij duur maar dit lijkt mee te vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door haakjesluiten op 22-09-2018 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ook net de 44mm SG met sportband binnen via CB..Formaat is super en scherm ook tov mijn Watch 3...
Je kunt bij de nieuwe wijzerplaat niet alle complicaties kiezen? Of geen 1? En dan bedoel ik die ronde complicaties in het midden. Ik wil daar bijvoorbeeld Runkeeper of Stocard hebben staan...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
pdavie2311 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 13:23:
Je kunt bij de nieuwe wijzerplaat niet alle complicaties kiezen? Of geen 1? En dan bedoel ik die ronde complicaties in het midden. Ik wil daar bijvoorbeeld Runkeeper of Stocard hebben staan...
Ik denk dat het een bug is, 3rd party complicaties werken nog niet op deze Watch face. Wel op de andere...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
Alles geprobeerd, sportloop, leer, staal etc. Maar de Nylon loop bevalt me het beste, licht en sluit perfect

Bing

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-10 13:40
Ik heb een vraag voor de mensen die van de Watch Series 2/3 naar de 4 zijn geüpgraded. Voelt dit nu daadwerkelijk aan als een goede upgrade? Of voelt het aan als een impuls aankoop en merk je, als je heel eerlijk bent, eigenlijk nauwelijks verschil?

Ikzelf heb de Watch Series 2 en ik ben aan het zoeken naar valide argumenten om te upgraden. Het enige wat ikzelf kan bedenken is het iets wat grotere scherm (niet zozeer de kast). Maar om daar nu weer 450 euro voor neer te tellen...

Daarbij moet je kennelijk weer maanden wachten tot je er ergens 1 op de kop kunt slaan. Ik heb weinig zin om dagelijks diverse webwinkels in de gaten te moeten houden...

• Jaymone
SparksNL schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:07:
Ik heb een vraag voor de mensen die van de Watch Series 2/3 naar de 4 zijn geüpgraded. Voelt dit nu daadwerkelijk aan als een goede upgrade? Of voelt het aan als een impuls aankoop en merk je, als je heel eerlijk bent, eigenlijk nauwelijks verschil?

Ikzelf heb de Watch Series 2 en ik ben aan het zoeken naar valide argumenten om te upgraden. Het enige wat ikzelf kan bedenken is het iets wat grotere scherm (niet zozeer de kast). Maar om daar nu weer 450 euro voor neer te tellen...

Daarbij moet je kennelijk weer maanden wachten tot je er ergens 1 op de kop kunt slaan. Ik heb weinig zin om dagelijks diverse webwinkels in de gaten te moeten houden...
Beste Watch upgrade tot nu toe. Kom van een Series3 en wat een verschil, scherm is groter waardoor ook een echte upgrade-wauw gevoel en wat ik nog belangrijker vind, is dat het beter om je pols zit. Het voelt gewoon veel fijner aan, je voelt niet meer zozeer de onderkant net als bij series1,2,3. Kortom, geen seconde spijt van! d:)b

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:37
Wel jammer dat je de kleuren van de teksten niet aan kunt passen.
Watchface hier linksboven vind ik wel mooi:
https://www.apple.com/nl/shop/buy-watch/apple-watch

Zou eigenlijk bijvoorbeeld de kleur van batterij en aandelen ook op oranje moeten kunnen zetten. Of oranje hartslag- en muzieklogo.
't wordt nu een beetje een blije kleurige bende.

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 22-09-2018 14:27 ]

Haters everywhere but I don’t really care

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 21:44

PBP

SparksNL schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:07:

Ik kom van een series2. Eerste wat je ik merkte is dat apps nu instant openen. Op de series2 had ik regelmatig een laadicoontje in beeld. Alles voelt veel vloeiender aan. De kast zelf is niet heel veel groter, vooral het scherm is groter.

Hij is iets dunner en zit wat prettiger om je pols. Het voelt eigelijk een beetje dat dit de watch is die het al jaren had moeten zijn.

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Zijn er meer mensen die gebruik maken van de complicatie "crypto pro"
Deze werkt bij mij niet meer sinds hun laatste app update...
Heb IOS12 en wOS 4.3.2 (ivm series 0)
Dus ben vooral benieuwd of hij op wOS5 wel werkt.

Edit: op twitter klagen meer mensen dus zal wel met alle wOS versies zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door Tinusvolkel op 22-09-2018 15:02 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 23:49
Kan je bij de nieuwe ronde wijzerplaat met al die complicaties ook kiezen voor het uur digitaal te zetten?

Ik kan wel kloklezen maar digitaal is soms net iets handiger :-)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
Herkent Watch OS 5 nu ook als je begint met fitness (gewichtheffen) of fietsen?

• DeNachtwacht
  • Nu online
Automatisch herkenning bij fietsen werkt in ieder geval, die melding heb ik al gehad.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:45
Net een 7km wandeling gemaakt met enkel m'n Apple Watch Series 4 en AirPods. Via Overcast paar podcasts ingeladen en een Outdoor Walk workout gestart. Expres m'n iPhone een keer thuis gelaten om de GPS functionaliteit uit te testen van de Watch. Kom van de Series 1 die geen ingebouwde GPS had. Heerlijk! Podcast rechtstreeks vanaf de Watch beluisteren en GPS gebruiken in de Workout app zonder de iPhone X mee te nemen. Love it.

En de snelheid van de Series 4. O+

[ Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 22-09-2018 15:37 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Jackssonss
Rivanov schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:37:
Net een 7km wandeling gemaakt met enkel m'n Apple Watch Series 4 en AirPods. Via Overcast paar podcasts ingeladen en een Outdoor Walk workout gestart. Expres m'n iPhone een keer thuis gelaten om de GPS functionaliteit uit te testen van de Watch. Kom van de Series 1 die geen ingebouwde GPS had. Heerlijk! Podcast rechtstreeks vanaf de Watch beluisteren en GPS gebruiken in de Workout app zonder de iPhone X mee te nemen. Love it.

En de snelheid van de Series 4. O+
Dat is mooi. Kun je ook via Spotify naar je AW downloaden en luisteren zonder je iPhone mee te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier ook net de Series 4 binnen gekregen, de 44mm versie. Hiervoor een Series 2 gehad. Maar toch wel een forse stap dit, hij is echt bizar veel sneller, het scherm is echt merkbaar veel groter en de haptic feedback in de digital crown is ook heel fijn! :) Goede koop dus!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:29
Als ik he sire play tibetan doe (shortcut gemaakt op iphone) dan pakt hij deze wel maar moet ik op mijn iwatch op knop klikken ga door op iphone. Dat schiet niet ok. Hoe fix ik dit?

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:26:
Automatisch herkenning bij fietsen werkt in ieder geval, die melding heb ik al gehad.
Hmm heb nog geen melding gehad helaas. En al 4x gefietst.

En nee, ik fiets niet traag, maar minstens 25 km/h en langer dan 20 minuten. Vreemd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Jackssonss schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:44:
[...]

Dat is mooi. Kun je ook via Spotify naar je AW downloaden en luisteren zonder je iPhone mee te nemen?
Op dit moment nog niet, 3rd party apps kunnen niks downloaden op de Watch. Apple Music of Podcasts kan dat bijvoorbeeld wel. Ik geloof trouwens dat die support in watchOS 5 wel gaat komen, maar developers moeten het vervolgens ook nog inbouwen.

youtube.com/@hisrep

• DennusB
  • Niet online
Gebruiken mensen hier de Apple Watch ook voor sleep tracking? En zo ja, met welke app dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Jackssonss
DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:32:
[...]

Op dit moment nog niet, 3rd party apps kunnen niks downloaden op de Watch. Apple Music of Podcasts kan dat bijvoorbeeld wel. Ik geloof trouwens dat die support in watchOS 5 wel gaat komen, maar developers moeten het vervolgens ook nog inbouwen.
Thanks. Ik las dat je wel lokale muziek met je iPhone kan synchroniseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:56
Knoop hier ook doorgehakt, zwarte 44mm voor mij en de gouden 40mm voor vriendin, nu nog maandje wachten op de levering.. Twijfelde wel tussen de rubberen of de stoffen band, maar uiteindelijk toch voor de rubberen gegaan omdat die toch iets strakker oogt.

edit: wel grappig, vandaag uitgezocht in de Apple store en vanaf de foto's had mijn vriendin nooit de gouden gekozen, maar in de winkel vond ze die toch stuk mooier dan de zilveren, dus tip ga echt even in het echt kijken als je twijfelt over kleuren ;-).

[ Voor 33% gewijzigd door Greetoz op 22-09-2018 16:40 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
DennusB schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:33:
Gebruiken mensen hier de Apple Watch ook voor sleep tracking? En zo ja, met welke app dan?
AutoSleep ;-)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 20:58
Ik gebruik autosleep in combi met heartwatch dat was de combi die zei aanraden en dat bevalt prima.
Dat auto track ging hier pas na enkele dagen werken merkte ik alsof hij patronen moet gaan herkennen?

• Rivanov
Jackssonss schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:34:
[...]

Thanks. Ik las dat je wel lokale muziek met je iPhone kan synchroniseren.
Klopt, wanneer je Apple Music hebt. Dat is voor mij ook de reden geweest om over te stappen van Spotify naar Apple Music. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Jackssonss
Rivanov schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 16:45:
[...]

Klopt, wanneer je Apple Music hebt. Dat is voor mij ook de reden geweest om over te stappen van Spotify naar Apple Music. :)
Ik bedoel lokale muziek die je via iTunes op je iPhone hebt gezet, dus zonder abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l4mpj3
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-09 08:47
Ik gebruik Pillow!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-10 23:36
Even een vraag van een leek, ga in december als ik in de Vs ben m’n eerste Apple watch halen: verbinden met AirPods kan dus lees ik net, maar hoe worden die verbonden? Is dat via Bluetooth en zo ja, zou dat ook met andere Bluetooth koptelefoons werken?

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:30
Zou iemand een foto kunnen maken van het bijgeleverde zwarte sportbandje bij de Series 4?

Als ik mijn Series 4 zwarte sportbandje vergelijk met de het zwarte sportbandje geleverd bij de Series 3, is het zwarte sportbandje eerder grijs te noemen... Op de doos en factuur staat wel degelijk dat het een "Black Sports Band" is. Mijn bandje is veel lichter dan die is afgebeeld op de productpagina van Apple.

• Jaymone
FrameWork. schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:11:
Zou iemand een foto kunnen maken van het bijgeleverde zwarte sportbandje bij de Series 4?

Als ik mijn Series 4 zwarte sportbandje vergelijk met de het zwarte sportbandje geleverd bij de Series 3, is het zwarte sportbandje eerder grijs te noemen... Op de doos en factuur staat wel degelijk dat het een "Black Sports Band" is. Mijn bandje is veel lichter dan die is afgebeeld op de productpagina van Apple.
Klopt, is mij ook opgevallen. Ws een nieuwe kleur 'zwart'

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

FrameWork. schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:11:

Hij is inderdaad wat lichter van kleur..Nog steeds zwart, maar niet diepzwart..Tot vandaag had ik nog een Series 3 met zwarte sportband, kon ze mooi vergelijken..

• FrameWork.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KZUY5KkTJ2XT7cXftslrDSsl/full.jpg
Series 3 (links) versus Series 4 (rechts). Ik noem het rechterbandje alles behalve zwart (en mooi), ik zal wel kleurenblind zijn... :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:00
AutoSleep. Erg blij mee. :z
https://www.iculture.nl/a...aapkwaliteit-apple-watch/

[ Voor 13% gewijzigd door nomar109 op 22-09-2018 17:37 ]

• Tiimbo1991
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-09 12:27
Iemand hier al goeie screen protectors gevonden voor de 4 series?

• Rivanov
AFT0570 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:11:
Even een vraag van een leek, ga in december als ik in de Vs ben m’n eerste Apple watch halen: verbinden met AirPods kan dus lees ik net, maar hoe worden die verbonden? Is dat via Bluetooth en zo ja, zou dat ook met andere Bluetooth koptelefoons werken?
Ja, werkt via Bluetooth. Zowel mijn AirPods als BeatsX zijn verbonden met m'n Apple Watch. Maar je kunt iedere Bluetooth headphone koppelen.

Zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT204218

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:40
Via de Watch app kan ik de valdetectie niet aanzetten, deze optie staat er simpelweg niet bij. Iemand van jullie een idee?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 09:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Heeft iemand hier zijn bandje van 42mm op de 44m series 4 al geprobeerd?

Staat dat netjes?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:06
i2Paq schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:41:
Heeft iemand hier zijn bandje van 42mm op de 44m series 4 al geprobeerd?

Staat dat netjes?
Er is niks aan de afmetingen veranderd. En ja, je ziet dus geen verschil.

• Penny
  • Laatst online: 18-09 15:09

Penny

Aanhangsel

Tiimbo1991 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:19:
Iemand hier al goeie screen protectors gevonden voor de 4 series?
In ieder geval niet de invisiglass van Belkin kopen. Je watch gaat niet in het houdertje passen (om het erop te frotten) en de hoekjes zijn vierkant, geen porum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
Autosleep werkt goed om je slaap te meten. Daarbij gebruik ik autowake om relaxt wakker te worden en heartwatch. Deze zijn als bundel te koop in de app store.

• deBennie
Dit lijkt me een gave kleurstelling:
Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/4667/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/aos/published/images/M/TL/MTLX2/MTLX2_AV1?wid=2000&hei=2000&fmt=jpeg&qlt=95&op_usm=0.5%2C0.5&.v=1535478414914

Heb nu een space grey met een nike mdinight fog sport loop.
Heeft iemand hier toevallig zo’n grijze met een cape cod blauw loop bandje? Ben benieuwd naar real life foto’s :)

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
Sleep++

Bing

• jdevries189
  • Laatst online: 29-08-2023
Snelle.jelle schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:31:
[...]

Autosleep werkt goed om je slaap te meten. Daarbij gebruik ik autowake om relaxt wakker te worden en heartwatch. Deze zijn als bundel te koop in de app store.
Zojuist aangeschaft :) Weet jij hoe ik die benodigde complicatie kan instellen in mn watchface (4th gen apple watch)? Ik zie hem namelijk wel voor autosleep en heartwatch maar niet voor autowake. En blijkbaar kan je die app zonder complicatie niet starten (wat ik overigens ook vreemd vind)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Sleep Watch

https://itunes.apple.com/...ymatter/id1138066420?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:02
Ik ben erg blij met de space grey maar het beperkt je ook wel weer erg met bandjes, had ie beter gewoon echt zwart kunnen zijn. Die stainless versies zijn daar echt duizend keer makkelijker in imo, jammer dat die zo vies duur zijn en 4G hebben wat ik toch nooit zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-10 17:35
BekSide schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 18:31:
Via de Watch app kan ik de valdetectie niet aanzetten, deze optie staat er simpelweg niet bij. Iemand van jullie een idee?
Kan alleen bij series 4 en dan staat het bij sos-meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Laatst online: 07:40
Sinus_rhythm schreef op zondag 23 september 2018 @ 00:14:
[...]

Kan alleen bij series 4 en dan staat het bij sos-meldingen
Heb de series 4 staat echter echt niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle.jelle
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-12-2023
jdevries189 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:41:
[...]

Zojuist aangeschaft :) Weet jij hoe ik die benodigde complicatie kan instellen in mn watchface (4th gen apple watch)? Ik zie hem namelijk wel voor autosleep en heartwatch maar niet voor autowake. En blijkbaar kan je die app zonder complicatie niet starten (wat ik overigens ook vreemd vind)
Ik heb nog geen series 4 op dit moment. Bij de series 3 kan ik hem wel als complicatie instellen en heb er ook een speciale watchface voor gemaakt (die met de grote digitale cijfers).
https://autowake.tantsissa.com/complication

Heb de app ook in de Dock geplaatst en als ik hem daar start zie ik dan het ingestelde alarm en kan je het eventueel aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdevries189
Snelle.jelle schreef op zondag 23 september 2018 @ 01:29:
[...]

Ik heb nog geen series 4 op dit moment. Bij de series 3 kan ik hem wel als complicatie instellen en heb er ook een speciale watchface voor gemaakt (die met de grote digitale cijfers).
https://autowake.tantsissa.com/complication

Heb de app ook in de Dock geplaatst en als ik hem daar start zie ik dan het ingestelde alarm en kan je het eventueel aanpassen.
Gelukt! Ik moest idd even een andere watchface pakken. Dankjewel!

[edit] top ontwikkelaar. Gister contact met hem gehad en er staat vandaag al een update in de store voor de nieuwe watch os en ios. Als het goed is kun je nu ook andere watchfaces selecteren. De complicatie ziet er nu wel iets anders uit.

[ Voor 18% gewijzigd door jdevries189 op 23-09-2018 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FrameWork. schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:18:
[Afbeelding]
Series 3 (links) versus Series 4 (rechts). Ik noem het rechterbandje alles behalve zwart (en mooi), ik zal wel kleurenblind zijn... :-(
Zwart is geen kleur :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrameWork.
K
Helemaal met je eens, maar in dit geval is het bandje (gelukkig) ook niet zwart :+

offtopic:
Geef het een week, dan ben ik wel aan de kleur van dit bandje gewend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
Kleine update: ik was eerst niet heel erg onder de indruk van de watch (en met name de specs) komende van een moto 360 2nd edition. Doel was om hem voornameijk als accessoire te gebruiken. Maar: what was I wrong.
Ja, er zitten vergelijkbare functies op maar in dit geval werkt alles ook gewoon daadwerkelijk waar het op de moto 360 meer een gimmick was die je nooit gebruikt (omdat het omslachtig was, traag of simpelweg gewoon niet werkte)
M’n workouts werden automatisch herkend in de gym, apple music ipv spotify zorgt ervoor dat ik al mn muziek gewoon vanaf mn watch kan streamen via wifi, en als ik messenger ipv whatsapp voor lief neem heb ik uberhaupt geen telefoon meer nodig (ik heb vrijwel overal waar ik kom wifi behalve uiteraard onderweg maar dan ga je over het algemeen toch niks terugsturen).
Had wel gelijk een idee voor een app: app die ipv via bluetooth, via internet bijv je whatsapp notificaties kan doorsturen naar je watch. Vraag me af waarom zoiets nog steeds niet bestaat.

[edit] Voor nu lijkt watchup een goed standalone alternatief voor whatsapp (werkt op basis van whatsapp web). Ga hem straks even uitproberen door mn xs max met een klein schuldgevoel thuis te laten :)

[ Voor 17% gewijzigd door jdevries189 op 23-09-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mijn Sunrise en Sunset complication werkt ineens niet meer. Laat geen tijdstip zien, maar enkel het icoontje en de tekst van de complication. Moet hier nog iets voor op de achtergrond actief zijn?

Edit: gevonden, Location Services voor Apple Watch Faces stond op Never

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 23-09-2018 09:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Kleine spam voor de twijfelaars en andere liefhebbers; na twee dagen intensief testen heb ik mijn review van de series 4 af. Over een week of twee ga ik voor een goed beeld nog wel even het oordeel over de batterijduur aanscherpen en her en der nog de ervaringen nog iets uitbreiden, maar hopelijk helpt deze review de twijfelaars of mensen die een bestelling open hebben staan al goed op weg.

productreview: Apple Watch Series 4 (Sportbandje, 40mm) Grijs (Zwart) review ...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Links de 40mm Series 4, rechts de 42m Series 2: de verschillen zijn marginaal
Heb je ook een foto van boven hiervan? Ik vind dit een wat typische claim namelijk. Op internet zie je dat de 40 mm namelijk nog wel kleiner oogt dan de 42 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:19:
[...]

Heb je ook een foto van boven hiervan? Ik vind dit een wat typische claim namelijk. Op internet zie je dat de 40 mm namelijk nog wel kleiner oogt dan de 42 mm
Belangrijke nuance: je voelt het verschil wel, maar ziet het niet of nauwelijks op een foto. Ik denk ook dat dit aan de camerakwaliteit ligt: met een iPhone krijg je het denk ik gewoon niet scherp genoeg om het verschil te zien.

Enige zichtbare verschil is de iets zwartere digital crown en dat de heart rate sensor een andere vorm heeft (zie ook dat streepje links). Ook foto van bovenaf zie je nauwelijks verschil, nota bene dus tussen 40 en 42. Of bedoel je een foto van de onderkant van beide heart rate sensors? Ik verwacht dat er weinig anders te zien is; de top down foto had ik al weg gelaten omdat er simpelweg geen verschil te zien is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm oké. In de Hands-on video’s zag je juist dat de 40 mm vrijwel gelijk is aan de 38 maar ik heb dat in het echt nog niet kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
Meten is weten

Actual size of Apple Watch Series 3 (38mm)
* height:38.6mm (1.52Inch)
* width:33.3mm (1.31Inch)
* depth:11.4mm (0.45Inch)
* weight:26.7g (0.94oz)

Actual size of Apple Watch Series 3 (42mm)
* height:42.5mm (1.67Inch)
* width:36.4mm (1.43Inch)
* depth:11.4mm (0.45Inch)
* weight:32.3g (1.14oz)

Actual size of Apple Watch Series 4 (40mm)
* height:40.0mm (1.57Inch)
* width:34.0mm (1.34Inch)
* depth:10.7mm (0.42Inch)
* weight:30.1g (1.06oz)

Actual size of Apple Watch Series 4 (44mm)
* height:43.0mm (1.69Inch)
* width:38.0mm (1.5Inch)
* depth:10.7mm (0.42Inch)
* weight:36.7g (1.29oz)

(bron: https://www.piliapp.com/actual-size/ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10 21:02
Controleren is beter, want de 40 en 44 zijn even groot bij je

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nomar109
winwiz schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:38:
Controleren is beter, want de 40 en 44 zijn even groot bij je
Ah ja, verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:16:
Mm oké. In de Hands-on video’s zag je juist dat de 40 mm vrijwel gelijk is aan de 38 maar ik heb dat in het echt nog niet kunnen vergelijken.
Ik heb even een scherpere foto voor je in de review gezet. Ik zie inderdaad ook vanaf de onderkant geschoten dat je een verschil ziet in grootte. Die foto voeg ik ook even toe aan de review.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:46:
[...]

Ik heb even een scherpere foto voor je in de review gezet. Ik zie inderdaad ook vanaf de onderkant geschoten dat je een verschil ziet in grootte. Die foto voeg ik ook even toe aan de review.
Cool, hier zie je het goed op ja :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:46:
[...]

Cool, hier zie je het goed op ja :)
Foto van boven ook toegevoegd aan de review en dan zie je het inderdaad echt goed.
Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:19:
[...]

Hmm ik ben er nog eens ingedoken en een opmerkelijke conclusie gedaan; apple meet helemaal de hartslagsensor niet mee bij die 10,7 millimeter. Doe je dat wel, dan kom je op zo'n 12,5/13mm dikte, zowel bij de Series 2 als de Series 4 :+ . Foto heb ik ook even aan de review toegevoegd.

[ Voor 58% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-09-2018 14:22 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
Ander vraagje; zijn er mensen bij wie die LKI complicatie het doet? Bij mij blijft die al 2 dagen op grijs staan terwijl de weer applicatie (en die gebruikt de GPS toch ook) wel keurig werkt. Doe ik iets fout?

[ Voor 87% gewijzigd door DeNachtwacht op 23-09-2018 14:22 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 19:47

Toppe

Oké ✅

DeNachtwacht schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:18:
Ander vraagje; zijn er mensen bij wie die LKI complicatie het doet? Bij mij blijft die al 2 dagen op grijs staan terwijl de weer applicatie (en die gebruikt de GPS toch ook) wel keurig werkt. Doe ik iets fout?
Hier het zelfde, werkt niet...

Zijn er mensen die hier douche met hun Watch om? Wil wel, maar durf nog niet zo goed :?

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 23-09-2018 15:03 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Klopt het dat de Hue app op de watch het niet doet? Als ik ‘m wil installeren krijg ik een melding dat de ontwikkelaar de app nog moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-10 17:19
Toppe schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:44:
[...]

Hier het zelfde, werkt niet...

Zijn er mensen die hier douche met hun Watch om? Wil wel, maar durf nog niet zo goed :?
Zolang de Apple Watch niet wordt blootgesteld aan zeep, shampoo etc. is dat geen enkel probleem, zoals Apple ook aangeeft: https://support.apple.com/en-us/HT205000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online
MelvinW schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:28:
[...]

Zolang de Apple Watch niet wordt blootgesteld aan zeep, shampoo etc. is dat geen enkel probleem, zoals Apple ook aangeeft: https://support.apple.com/en-us/HT205000
Aangezien je nooit doucht zonder shampoo en/of zeep, neem ik zelf het risico nooit. Zelf weten natuurlijk maar ik gok het er niet op. Tip; vaak is douchen ook een mooi moment om de watch op te laden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:28:
[...]

Ding is veel "waterdichter" dan Apple ons doet geloven. Zo zwom ik gewoon met de S0 en douche ik ook met dat ding (s0 en s2), al is dat laatste wel omdat ik hem dan vergeten ben af te doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-10 14:50

BCGraaf

BC

Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:33:
[...]

Ding is veel "waterdichter" dan Apple ons doet geloven. Zo zwom ik gewoon met de S0 en douche ik ook met dat ding (s0 en s2), al is dat laatste wel omdat ik hem dan vergeten ben af te doen :P
Hier precies het zelfde. :Y

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Laatst online: 22:39

Grin

Ride si sapis.

Toppe schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:44:
[...]
Ik douche elke dag met de AW S3, water, zeep, shampoo, etc. Nooit problemen mee gehad. Het is een horloge, daar moet je mee kunnen douchen als hij tot 50M waterdicht is. Coating van het scherm is ook nog prima.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Grin schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:44:
[...]

Ik douche elke dag met de AW S3, water, zeep, shampoo, etc. Nooit problemen mee gehad. Het is een horloge, daar moet je mee kunnen douchen als hij tot 50M waterdicht is. Coating van het scherm is ook nog prima.
+1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Die planeten compilatie linksonder, welke is dat?

Afbeeldingslocatie: https://tinyimg.io/i/TjTPKXo.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-10 11:22
deBennie schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:38:

[Afbeelding]
Sterrenstelsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Deze foto laat goed zien dat sommige originele bandjes niet meer zo mooi aansluiten als ze altijd gedaan hebben. Lijkt wel op die goedkope Ali express meuk zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zaterdag mijn apple watch 4 space grey met sportband binnen gekregen.
Vandaag toch het besluit genomen om de watch retour te sturen naar CB en mijn galaxy watch te gaan gebruiken. De apple watch straalt wel meer kwaliteit uit en voelt allemaal net iets meer smooth aan... maar vind hem toch tegenvallen.

Ook gezien dat ik nogal eens wissel tussen mijn iphone X en galaxy S9... dan past de galaxy watch toch beter bij mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah

[Afbeelding]
Kan je kiezen om bij de uuraanduiding ook de seconden te zien?
Of enkel uur en minuten? :-)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Laatst online: 22:39

Grin

Ride si sapis.

Willianv schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:13:
Zaterdag mijn apple watch 4 space grey met sportband binnen gekregen.
Vandaag toch het besluit genomen om de watch retour te sturen naar CB en mijn galaxy watch te gaan gebruiken. De apple watch straalt wel meer kwaliteit uit en voelt allemaal net iets meer smooth aan... maar vind hem toch tegenvallen.

Ook gezien dat ik nogal eens wissel tussen mijn iphone X en galaxy S9... dan past de galaxy watch toch beter bij mijn gebruik.
:/
Ik dacht al veel gelezen te hebben op dit forum maar dit is een vorm van nonsensikale vrije woordassociatie waar Nico Dijkshoorn nog wat van kan leren. Hulde! _/-\o_

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:51:
[...]

Deze foto laat goed zien dat sommige originele bandjes niet meer zo mooi aansluiten als ze altijd gedaan hebben. Lijkt wel op die goedkope Ali express meuk zo.
Misschien is dat bandje van @deBennie wel goedkope Ali meuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-10 22:20
Menace_1981 schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:23:
Klopt het dat de Hue app op de watch het niet doet? Als ik ‘m wil installeren krijg ik een melding dat de ontwikkelaar de app nog moet updaten.
Hier werkt hij ook niet en dezelfde melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:40:
[...]

Misschien is dat bandje van @deBennie wel goedkope Ali meuk. ;)
Haha volgens mij is het een screenshot uit een van de hands-on video's op de pers dag. Dus ik gok van niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Laatst online: 15-10 14:27
Nou ik had aan het begin van de week m'n series 3 nog te koop staan. Maar met WatchOS 5 is het horloge voor mij eindelijk een beetje bruikbaar geworden. Stappenteller werkt nu goed. Hiervoor kon ik 2 km lopen achter m'n bureau tijdens een potje COD. Batterijduur is ook een stuk vooruit gegaan. Wilde ik het begin van de week er nog vanaf en nu aan het twijfelen om me met m'n verjaardag in November mezelf maar een series 4 cadeau te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zondag 23 september 2018 @ 20:08:
[...]

Haha volgens mij is het een screenshot uit een van de hands-on video's op de pers dag. Dus ik gok van niet :)
Oja zie nu Sydney etc. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Penny
  • Laatst online: 18-09 15:09

Penny

Aanhangsel

Van vrijdag op zaterdag toch nog een 40 mm goudkleurig aluminium besteld bij CoolBlue. Net na 6-en werd hij dan 'eindelijk' geleverd.

Hij lijkt inderdaad onder geel licht goudkleurig, maar eigenlijk is het meer rose gold. Er zit een erg roze ondertoon in. Op basis van de plaatjes had ik hem veel 'geler' verwacht.

Maar goed, pics enzo...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6uOfxtJ.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:49
Zo dag 3 met de Apple watch S4 erop zitten, en eerste keer dat ik hem van 100% naar nu dan 36% heb gedragen.

Zaterdagochtend van de oplader gehaald, en terwijl ik dit typ heb ik nog 36% accu en dat valt mij alles mee. Naast dat ik er zelf nog veel mee loop te pielen omdat het nieuw is ben ik er ook een half uur mee wezen hardlopen en heb ik een Tweakers podcast op geluisterd. Als ex pebble gebruiker was ik vooral nerveus voor de accu maar dat valt dus alles mee. Wat niet mee valt is vol krijgen van alle circles ik had hem enthousiast op het hoogste beweegdoel gezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 20:41
Net mn oude series 2 tegen de punt van een tafel gestoten en een barst in het scherm. Vlieg vanavond naar Amerika en heb apple care* op mn watch. Iemand ervaring in het buitenland? Kan ik daar gewoon een Apple store binnen wandelen en word mn watch dan vervangen? Iemand uberhaubt ervaring met apple care+ en een kapot scherm op de watch? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTuinstra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 17:36
Snorlexxx schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:45:
Net mn oude series 2 tegen de punt van een tafel gestoten en een barst in het scherm. Vlieg vanavond naar Amerika en heb apple care* op mn watch. Iemand ervaring in het buitenland? Kan ik daar gewoon een Apple store binnen wandelen en word mn watch dan vervangen? Iemand uberhaubt ervaring met apple care+ en een kapot scherm op de watch? ;w
Wel op de iPhone. Eigen risico van 29 euro en krijg je gewoon een nieuw toestel.
Denk dat dit hetzelfde is als de watch. Weet alleen niet hoe dat in het buitenland zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorlexxx
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 20:41
MrTuinstra schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:51:
[...]

Wel op de iPhone. Eigen risico van 29 euro en krijg je gewoon een nieuw toestel.
Denk dat dit hetzelfde is als de watch. Weet alleen niet hoe dat in het buitenland zal zijn..
Ja de ervaring met de iPhone heb ik inderdaad. Ben alleen benieuwd of je bij een watch ook direct een replacement krijgt. Als ze uberhaubt nog series 2 hebben liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Laatst online: 09:25
MrTuinstra schreef op maandag 24 september 2018 @ 09:51:
[...]

Wel op de iPhone. Eigen risico van 29 euro en krijg je gewoon een nieuw toestelscherm.
Voor 99 euro krijg je gewoon een nieuw toestel.

[ Voor 13% gewijzigd door Khayma op 24-09-2018 10:28 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie