Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-10 23:32
Ik heb IOS12 als GM op mijn iPhone X geinstalleerd en het was mij wel gelukt op Watch OS5 te installeren op mijn Series 3 (Betaprofiel wel eerst verwijderd op mijn iPhone X)

Mijn vrouw heeft een 8 Plus en daar had ik IOS 12 gewoon via OTA gedownload en geinstalleerd. Maar Watch OS5 komt op geen enkele manier binnen op haar watch. Ze heeft een Series 1. Het blijft maar aangeven dat de laatste versie (4.3.2) de meest recente is.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:11
Watch al opnieuw gestart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:16
Pff wat zien die nieuwe Watch Faces er slecht uit op de S3. Een rondje met een animatie erin? Dat had echt wel anders gekund, net zoals bij de S4 full screen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
martijnmartijn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:13:
Pff wat zien die nieuwe Watch Faces er slecht uit op de S3. Een rondje met een animatie erin? Dat had echt wel anders gekund, net zoals bij de S4 full screen..
ik heb pas sinds kort een Apple Watch Series 3, dus ben sowieso helemaal nieuw in de Apple Watch wereld.
Mijn eerste gedachte toen ik al die Watch Faces zag, was ''ppff, is dit voor een kind van 8 gemaakt?'' :+

Sowieso heb ik geen (eerste) wow gevoel bij de Apple Watch bij het 1ste gebruik, wat ik wel bij al mijn Apple spul heb, dus die gaat weer de verkoop in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 18:16
Geert1976 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:28:
[...]

Sowieso heb ik geen (eerste) wow gevoel bij de Apple Watch bij het 1ste gebruik, wat ik wel bij al mijn Apple spul heb, dus die gaat weer de verkoop in.
Het ziet er inderdaad niet uit. Volgens mij is dit gewoon om mensen naar de S4 te pushen.

Het 'wow-gevoel' heb ik bij de Apple Watch ook nooit gehad. Maar nu ik meer sport sinds begin van het jaar, wil ik hem voor geen goud meer missen. Het ontvangen van notificaties heb ik zoveel mogelijk uitstaan. Dit was iets wat mij in het begin echt tegenstond. Maar zeker nu Podcast en muziek kan worden afgespeeld op de AW zie ik steeds vaker mogelijkheden om de iPhone niet meer mee te nemen tijdens sporten.Het wachten is op de Cellular versie in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:02
[...]

ik heb pas sinds kort een Apple Watch Series 3, dus ben sowieso helemaal nieuw in de Apple Watch wereld.
Mijn eerste gedachte toen ik al die Watch Faces zag, was ''ppff, is dit voor een kind van 8 gemaakt?'' :+

Ik vond ze ook allemaal geen zak, dat was denk ik ook de reden dat ik mijn W3 heb teruggestuurd, ik had veel te veel een 'smartwatch' gevoel terwijl ik meer op zoek was na een 'Horloge' gevoel. De W4 biedt dat eindelijk, die witte ronde analoge watchface heeft mij overtuigd:
Afbeeldingslocatie: https://i.fokzine.net/upload/18/09/180912_28827_apple-watch-series4_gold-stainless-steel_09122018-800x458.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer als ik mijn pols om draai om naar het scherm te kijken zie ik heel kort het gele walkie talkie icoon boven in mijn scherm. Wat is dat ? Er staan geen walkietalkie berichten klaar. Ik kan er ook niet op klikken. Er zijn ook geen notificaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 23:49
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:37:
Elke keer als ik mijn pols om draai om naar het scherm te kijken zie ik heel kort het gele walkie talkie icoon boven in mijn scherm. Wat is dat ? Er staan geen walkietalkie berichten klaar. Ik kan er ook niet op klikken. Er zijn ook geen notificaties.
Ik dacht dat dit betekende dat je gewoon online bent om walkietalkie gesprekken binnen te krijgen en te versturen....
Dus iedereen waarmee je “verbonden” bent kan je nu een walkietalkie bericht sturen.

Als je dit niet wilt kan je dit uitzetten

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-10 17:35
Wat een verademing dat je met wOS5 de control center kan aanpassen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:43
THE_BASE schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:49:
[...]

Vreemd. Overal staat 'Apple releases watchOS 5 with Walkie Talkie.

Denk dat niemand nog weet dat het dus mist. Wederom iets wat Apple belooft en niet gelukt is, dat terwijl de functie in eerste instantie al in watchOS 1 moest zitten volgens verschillende bronnen.
Zit er hier gewoon in hoor! GM versie

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Scrtz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:36:
[...]

Ik vond ze ook allemaal geen zak, dat was denk ik ook de reden dat ik mijn W3 heb teruggestuurd, ik had veel te veel een 'smartwatch' gevoel terwijl ik meer op zoek was na een 'Horloge' gevoel. De W4 biedt dat eindelijk, die witte ronde analoge watchface heeft mij overtuigd:
[Afbeelding]
Die witte analoge zit bijna identiek in de 3 ook hoor :)

Edit: Overigens dwingen ze je wel om je iphone naar ios 12 te updaten voordat je de watch kan updaten.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 18-09-2018 08:59 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Martinusz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:55:
[...]

Die witte analoge zit bijna identiek in de 3 ook hoor :)

Edit: Overigens dwingen ze je wel om je iphone naar ios 12 te updaten voordat je de watch kan updaten.
Oow wel ja? Niet gezien toen ik hem had :P

Scheelt dat ik IOS12 al sinds dp1 draaide :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Scrtz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:05:
[...]

Oow wel ja? Niet gezien toen ik hem had :P

Scheelt dat ik IOS12 al sinds dp1 draaide :P
Jep de Chronograaf wijzerplaat heb je ook in het wit :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-10 13:55
Ik heb vanmorgen de upgrade naar 5.0 gedaan, nadat ie klaar was zag ik walkietalkie staan, en nu issie weg! Hoedan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:55
[...]

Ik vind ze ook niet allemaal mooi, maar je weet dat je velen nog best uitgebreid kunt aanpassen toch? Ik maak althans nooit gebruik van de standaard aangeboden Watch Faces en pas ze nog aan waar ik dat nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-10 23:32
ja al verschillende keren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
swv schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:31:
[...]

Ik vind ze ook niet allemaal mooi, maar je weet dat je velen nog best uitgebreid kunt aanpassen toch? Ik maak althans nooit gebruik van de standaard aangeboden Watch Faces en pas ze nog aan waar ik dat nodig vind.
ja, ik heb een van de 'Handig' watch faces ingesteld en deze naar wens ingesteld. Voor mij kan het niet eenvoudig genoeg zijn en toch strak/stijlvol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:04

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik draai de bèta's op mijn iPhone en ook aangeven voor de Watch, maar je moet developer zijn om nu al wOS5 te kunnen installen?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pdavie2311 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:46:
Ik draai de bèta's op mijn iPhone en ook aangeven voor de Watch, maar je moet developer zijn om nu al wOS5 te kunnen installen?
WatchOS 5 is gisteren gewoon uitgekomen voor iedereen. Dus nee, iedereen kan updaten nu!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
Geert1976 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:36:
[...]

ja, ik heb een van de 'Handig' watch faces ingesteld en deze naar wens ingesteld. Voor mij kan het niet eenvoudig genoeg zijn en toch strak/stijlvol
Oke top :p Jammer dat de Watch jou niet weet te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-10 14:11
Het lijkt erop dat er in mijn geval toch een probleem is met het updaten. Mijn watch (series 2) heeft 4.3.1: sinds ik de publieke beta's draai van iOS 12, komen er geen updates meer binnen.

Ook nu, met iOS 12 GM, blijft hij aangeven dat 4.3.1 de laatste versie is. Heb m'n telefoon en m'n watch al opnieuw opgestart, betaprofiel verwijderd (en daarna weer herstart), maar hij komt niet met een update :(

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:52

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Heb nog de awatch serie 0, kan nu de Watch niet meer updaten. Word het toch echt tijd voor een nieuwe? Zijn de nieuwere watches zo veel beter en anders? Alleen waterdicht, gps, giroscoop, en betere batterij zijn de verbeteringen toch? Nu zou de gps en gyroscoop wel welkom zijn met hardlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

don_jorg schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:42:
Het lijkt erop dat er in mijn geval toch een probleem is met het updaten. Mijn watch (series 2) heeft 4.3.1: sinds ik de publieke beta's draai van iOS 12, komen er geen updates meer binnen.

Ook nu, met iOS 12 GM, blijft hij aangeven dat 4.3.1 de laatste versie is. Heb m'n telefoon en m'n watch al opnieuw opgestart, betaprofiel verwijderd (en daarna weer herstart), maar hij komt niet met een update :(

Iemand enig idee?
Hier dus ook! Raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-10 21:25
Heb ook de beta geïnstalleerd gehad, bij mij werkt het wel. Misschien je beta profiel van je iPhone verwijderen? (Laat maar, te snel gereageerd ) :+

[ Voor 6% gewijzigd door Jimijames75 op 18-09-2018 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:27
Voor de mensen die geocachen. Voorheen had Geocaching zelf een app voor de Apple Watch en dat was mijn primaire reden om voor de Watch te gaan maar die hebben zij teruggetrokken. Nu heeft Cachly een hele fijne app om met de Watch te gaan cachen en die bevalt zeer goed: http://www.cach.ly/help/index.php/Apple_Watch

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 18-09-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Duurt bij jullie het downloaden ook zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ja, kostte me een uur om die update naar binnen te halen, de telefoons en AppleTV gingen veel sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

PeaceNlove schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:21:
Ja, kostte me een uur om die update naar binnen te halen, de telefoons en AppleTV gingen veel sneller
Klaag niet zo! Jij krijgt hem in ieder geval binnen.... :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Martinusz schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:18:
Duurt bij jullie het downloaden ook zo lang?
Dit zou moeten helpen: http://www.idownloadblog....speed-up-watchos-updates/
Maar ik heb ook geduld gehad en netjes Solo: A Star Wars Story gekeken tijdens het updaten :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Het lijkt Android wel met willekeurige updates.....;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0werp0wer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
Wat is nou de grootste vernieuwing? Buiten de walkietalkie en nieuwe wijzerplaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:54
Fl0werp0wer schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:35:
Wat is nou de grootste vernieuwing? Buiten de walkietalkie en nieuwe wijzerplaten?
https://www.apple.com/nl/watchos/watchos-5/

Een beetje eigen initiatief kan geen kwaad.

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuz op 18-09-2018 11:38 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ben ik ook benieuwd :) heb namelijk een series 0, maar heeft het veel meerwaarde om een nieuwe te kopen. Want deze doet het nog prima.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ik kan de WiFi op kantoor nu instellen met username en password, voorheen kon mijn watch niet op dit soort WiFi netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:52

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Tinusvolkel schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:37:
[...]

Ben ik ook benieuwd :) heb namelijk een series 0, maar heeft het veel meerwaarde om een nieuwe te kopen. Want deze doet het nog prima.
Heb zelf de zelfde vraag toevallig 30 minuten eerder gesteld. Ga hetop de voet volgen! En ja de serie 0 werkt nogsteeds prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0werp0wer
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2020
PeaceNlove schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:45:
[...]

Ik kan de WiFi op kantoor nu instellen met username en password, voorheen kon mijn watch niet op dit soort WiFi netwerken
Dat is wel een zeer handige functie inderdaad.
Ik bedoelde dit dan ook met mijn vraag wat de vernieuwing is buiten de standaard watchOS5 verhalen van apple zelf.

Ik heb de update ondertussen gedaan met mijn serie 1 watch en kon zelf nog niet echt veel vernieuwing vinden maar ik kijk blijkbaar op de verkeerde plaatsen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

pdavie2311 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:28:
Het lijkt Android wel met willekeurige updates.....;-)
Als die er überhaupt zijn......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10 17:59

LoneWolf

Just a Byte

Coldbullet schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:46:
[...]

Heb zelf de zelfde vraag toevallig 30 minuten eerder gesteld. Ga hetop de voet volgen! En ja de serie 0 werkt nogsteeds prima
Heb een Series 0, nu icm een iPhone 6s. Op zich prima qua meldingen en tijd weergave, maar siri reageert best traag vind ik als je spraakopdrachten gebruikt, en de apps zijn ook niet bepaald snel, gebruik voor domiticz de pilot app, maar dat vind ik op de apple watch niet bepaald aangenaam. Nu met de siri shortcuts al anders opgelost, kan nu ook makkelijker de kaku lampen aan en uit zetten icm een http string en siri.

Ik heb ik elk geval een nieuwe V4 besteld, en als de iPhone Xr er is komt die er als vervanging voor de 6s.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 16:25
DeNachtwacht schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 06:55:
Ik vind het zelf eigenlijk prima werken. Berichten maken op een watch slaat eigenlijk nergens op, typen gaat sneller op een telefoon. Voor een snelle reactie op iets dat binnenkomt werkt dit prima, wil ik zelf iets sturen dan pak ik toch altijd mijn telefoon.

[...]

Nee dat is ff te geavanceerd denk ik. Ook hier geldt weer; ik zie mezelf niet priegelen op zo’n smartwatch scherm om de taal van NL naar EN te zetten en daarna weer terug. Dat soort dingetjes is niet voor niets al sinds watchOS 2 er uit gesloopt; priegelen met instellingen is iets dat op een smartwatch heel snel omslachtig wordt. Dat werkt allemaal beter op een smartphone.
hoe moet je dan speech-to-txt toepassen als je meerdere berichten binnenkrijgt van zowel Nederlands als Engelstalige contacten en deze achter elkaar wilt beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Kan het niet komen dat er op de Iphone een beta profiel staat en op de Watch niet??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

bing69 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:35:
[...]

Kan het niet komen dat er op de Iphone een beta profiel staat en op de Watch niet??
Bèta is er af nu..Nog steeds geen update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
pdavie2311 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:57:
[...]

Bèta is er af nu..Nog steeds geen update...
Beide een keer opnieuw starten en je hebt toch geen watch 0 hé

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

bing69 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:08:
[...]

Beide een keer opnieuw starten en je hebt toch geen watch 0 hé
Haha! Series 3.,,ook gedaan al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:42

Grin

Ride si sapis.

Ik blijf die WiFi-toggle in het command center een bijzonder ding vinden, volgens mij had je voor watchOS 5 niet de keus om WiFi aan/uit te zetten(?). En dan heb ik het niet over vliegtuigmodus. Waarom zou je een WiFi-toggle willen hebben? Langere batterijduur wanneer WiFi is uitgeschakeld? Dan heb je dus verbinding via Bluetooth 4.2 i.p.v. WiFi.
Iemand die deze WiFi-toggle kan voorzien van een usecase of andere invalshoek?

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Watch gewist en opnieuw ingesteld, nu pakt hij hem wel..Raar, niet des Apples...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismilyfox
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
don_jorg schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:42:

Iemand enig idee?
Apart.. ik heb het ook gedaan en word nu geupdate naar os5..

Blizzard: Smilyfox#21203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:09
knakker2 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:17:
[...]

hoe moet je dan speech-to-txt toepassen als je meerdere berichten binnenkrijgt van zowel Nederlands als Engelstalige contacten en deze achter elkaar wilt beantwoorden?
Sja toch even op je iPhone doen denk ik. Er zijn natuurlijk maar heel weinig mensen die constant tussen twee talen moeten wisselen, anders had Apple er wel een makkelijke switch voor gemaakt gok ik zo.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Doet de Automatic workout detection van os5 het niet met fietsen?

Hmmz niet dus:
Start reminders are supported for the following workout types:

Running
Walking
Swimming
Elliptical
Rower
End reminders apply to all workouts except Other.
http://www.idownloadblog....ion-apple-watch-tutorial/

[ Voor 67% gewijzigd door deBennie op 18-09-2018 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm frikandel
  • Laatst online: 26-10-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Mijn pre-order voor de gouden Apple Watch Series 4 geannuleerd, omdat ik de keuze in bandjes te beperkt vind. De sportbandjes vind ik niet mooi en de Milanese-band is ook niet echt mijn smaak. Blijft er niet echt een bandje over die er goed bij past. Nu maar een Apple Watch Hermès met blauw leren band besteld. Wel 4-5 weken wachten helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat is het nadeel van de gekleurde SS modellen. Daar passen de mooie bandjes niet op.

Zonde ook dat Apple de Classic Buckle bandjes uit het assortiment gehaald heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 18-09-2018 23:51 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Hebben jullie die automatische workout detectie al werkend gezien? Gister een heel stuk gewandeld, maar geen enkele reactie op m’n Watch... indien jullie ‘m wel krijgen: hoe snel krijg je die melding?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
jpbosk schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:34:
Hebben jullie die automatische workout detectie al werkend gezien? Gister een heel stuk gewandeld, maar geen enkele reactie op m’n Watch... indien jullie ‘m wel krijgen: hoe snel krijg je die melding?
Bij mij werkt hij sowieso als ik een workout heb gestart en ik ben gestopt zonder de workout te beïndigen. Dan krijg ik netjes melding om te vragen of ik de workout wil stoppen. Het automatisch starten heb ik nog niet getest, want heb nog telkens de workout handmatig gestart. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Scrtz
Die 44MM lijkt toch wel groot zeg, hopelijk valt het mee om mijn arm, anders moet ik nog langer wachten :(

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:09
Ik kreeg toevallig gister de melding na ongeveer 15 minuten lopen. Het duurt bij wandelen dus even voor hij het detecteert (op zich logisch). Denk datjes vooral bij hardlopen goed gaat, en wellicht gaat het op de S4 ook beter ivm de toegevoegde sensoren (t.o.v. mijn S2)

youtube.com/@hisrep

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Scrtz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:08:
[...]

Die 44MM lijkt toch wel groot zeg, hopelijk valt het mee om mijn arm, anders moet ik nog langer wachten :(
Je moet er wel rekening mee houden dat veel van die video's en foto's vrij dicht op de watch gemaakt worden waardoor het heel erg vertekend. In 9 van de 10 foto's lijkt elke watch groter dan in werkelijkheid omdat de pols in verhouding ineens groter wordt terwijl de pols kleiner wordt.
Daarbij heb je bij onbekende mensen ook geen idee hoe dik hun pols is natuurlijk. IRL is altijd het beste om te bepalen hoe en wat.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Scrtz
Spike_wolf schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:14:
[...]

Je moet er wel rekening mee houden dat veel van die video's en foto's vrij dicht op de watch gemaakt worden waardoor het heel erg vertekend. In 9 van de 10 foto's lijkt elke watch groter dan in werkelijkheid omdat de pols in verhouding ineens groter wordt terwijl de pols kleiner wordt.
Daarbij heb je bij onbekende mensen ook geen idee hoe dik hun pols is natuurlijk. IRL is altijd het beste om te bepalen hoe en wat.
Ja klopt, heb net nog wat lopen googlen ook, en als je het verschil in fysiek formaat bekijkt dan valt het wel mee zo te zien, ik vond de 42mm al niet super groot (volgens mij is mijn huidige analoge horloge ook iets van 45mm, rond weliswaar) dus het zal wel meevallen (hoop ik :P)

• Sluuz
Ja, werkt sinds de derde beta geloof ik. Je moet wel flink doorstappen met wandelen wil hij een workout detecteren. Rustig door de stad slenteren herkent hij niet als workout omdat je hartslag dan simpelweg niet genoeg omhoog gaat.

• deBennie
Rivanov schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:03:
[...]

Bij mij werkt hij sowieso als ik een workout heb gestart en ik ben gestopt zonder de workout te beïndigen. Dan krijg ik netjes melding om te vragen of ik de workout wil stoppen. Het automatisch starten heb ik nog niet getest, want heb nog telkens de workout handmatig gestart. ;)
Dat heb ik vanmorgen geprobeerd met het fietsen naar mijn werk, handmatig de fiets workout aangezet en gekeken oftie automatisch de workout zou beeindigen. Het is ongeveer 5 minuten fietsen van mn huis naar mn werk, ik kreeg na 5m36s nadat ik op mn werk was gearriveerd de melding of ik de workout wilde stoppen. De workout heeft dus 5m36s doorgelopen. Dat vind ik toch minder. De belofte klonk in mijn oren beter, tenminste, ik had er een mooier beeld bij. Een minuut zou ik nog acceptabel vinden maar 5m35s vind ik wel veel.
Aan de andere kant heb ik wel eens gehad dat ik er na een uur achter kwam dat de workout nog liep, dat zal nu in ieder geval niet meer voorkomen. Gemengde gevoelens dus ;)

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik heb gisteren min iWatch (series 2) et iPhone ge-update
Helaas lukt het op mijn iWatch niet meer om de mails de zien
Krijg de melding dat er geen account op de iPhone is
Hebben andere mensen dezelfde melding na de update?

Verwijderd

AleSyS schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:41:
Ik heb gisteren min iWatch (series 2) et iPhone ge-update
Helaas lukt het op mijn iWatch niet meer om de mails de zien
Krijg de melding dat er geen account op de iPhone is
Hebben andere mensen dezelfde melding na de update?
Op die van mijn vrouw heb ik die melding ook gezien (series1)
Probleem is nog niet opgelost.

• Sinus_rhythm
@AleSyS Je zou kunnen proberen om een reservekopie van een Apple Watch maken en deze terug te zetten.

• Flashforward
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-10 17:02
Ik heb de nieuwe iWatch 4 besteld maar hoe zit het met bescherming hoesjes en glas die je er op kan leggen? Ik vind het belachelijk dat Apple hiervoor niets zelf op hun site hebben staan. En ik kan ook nog niet vinden wanneer ze van andere bedrijven te koop zijn. Iemand die hier meer over weet want mijn vorige iWatch ging stuk tijdens het fitnessen omdat er een dumbbell tegenaan stootte.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik vind die nieuwe watchfaces gaaf :) meteen in gebruik genomen. Er hadden er wel meer mogen komen... maarja

• mcp1990
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:04
Hier werkt de work-out wel. Wij krijgen allen de walkie talkie niet werkt. Meer mensen hier problemen mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Flashforward schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:25:
Ik heb de nieuwe iWatch 4 besteld maar hoe zit het met bescherming hoesjes en glas die je er op kan leggen? Ik vind het belachelijk dat Apple hiervoor niets zelf op hun site hebben staan. En ik kan ook nog niet vinden wanneer ze van andere bedrijven te koop zijn. Iemand die hier meer over weet want mijn vorige iWatch ging stuk tijdens het fitnessen omdat er een dumbbell tegenaan stootte.
Heb je al moeite gedaan om eens wat te googlen oid? zullen vast voldoende webshops zijn die dit aanbieden. Overigens bescherming om je (smart)watch.. verschrikkelijk

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:02
Scrtz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:16:
[...]

Heb je al moeite gedaan om eens wat te googlen oid? zullen vast voldoende webshops zijn die dit aanbieden. Overigens bescherming om je (smart)watch.. verschrikkelijk
Eens. Alleen kan het soms wel tijdelijk handig zijn bij bijvoorbeeld het klussen oid :)

©2004

• Scrtz
harm12nl schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:19:
[...]

Eens. Alleen kan het soms wel tijdelijk handig zijn bij bijvoorbeeld het klussen oid :)
Als ik klus gaat die watch gewoon af en heb ik vaak mijn iPhone ook niet binnen handbereik liggen, toch geen tijd voor dan :P

• hk12nl
  • Laatst online: 19:02
Scrtz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:20:
[...]

Als ik klus gaat die watch gewoon af en heb ik vaak mijn iPhone ook niet binnen handbereik liggen, toch geen tijd voor dan :P
Haha ja dat is ook een optie. Alleen loop ik vaak veel met een dagje klussen en wil ik dat de watch dit ook registreert, anders krijg ik de ringen nooit vol :p Dit is niet anders op te lossen volgens mij? Of kan je dit ook registreren met de iPhone en synchroniseert hij dit weer met elkaar? :)

©2004

• Flashforward
harm12nl schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:19:
[...]

Ja maar als je aan het fitnessen bent komt je horloge ook vaak in contact met gewichten enzo. En dat ding is juist bedoeld om mee te sporten. Dus dan ga ik hem niet af doen natuurlijk.

• Flashforward
Scrtz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:16:
[...]

Ik heb gegoogled maar vond alleen bescherming voor de iwatch 3.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:05

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

• gsm frikandel
  • Laatst online: 26-10-2022

• swv
Ik wist niet dat de nieuwe 40mm al groter is dan de oude 42mm? :o

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Donstil schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:51:
Ja dat is het nadeel van de gekleurde SS modellen. Daar passen de mooie bandjes niet op.

Zonde ook dat Apple de Classic Buckle bandjes uit het assortiment gehaald heeft.
Past het fysiek niet of zijn ze er niet bij leverbaar en dien je ze los te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
i2Paq schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:17:
Past het fysiek niet of zijn ze er niet bij leverbaar en dien je ze los te kopen?
Ze zouden wel moeten passen hoor ze zitten alleen niet meer in het assortiment.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Wat een verschrikkelijke manier van reviewen. Heb dan liever de Engelstalige filmpjes

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:45
deBennie schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:25:
[...]

Dat heb ik vanmorgen geprobeerd met het fietsen naar mijn werk, handmatig de fiets workout aangezet en gekeken oftie automatisch de workout zou beeindigen. Het is ongeveer 5 minuten fietsen van mn huis naar mn werk, ik kreeg na 5m36s nadat ik op mn werk was gearriveerd de melding of ik de workout wilde stoppen. De workout heeft dus 5m36s doorgelopen. Dat vind ik toch minder. De belofte klonk in mijn oren beter, tenminste, ik had er een mooier beeld bij. Een minuut zou ik nog acceptabel vinden maar 5m35s vind ik wel veel.
Aan de andere kant heb ik wel eens gehad dat ik er na een uur achter kwam dat de workout nog liep, dat zal nu in ieder geval niet meer voorkomen. Gemengde gevoelens dus ;)
Corrigeert hij die 5 minuten niet achteraf? Hij moet natuurlijk eerst even in de gaten krijgen dat de workout echt gestopt is.

• Sluuz
Als het goed is corrigeert hij die wel. Als hij de melding geeft met de vraag of je aan het sporten bent, en je zegt "ja", dan ligt je startmoment ook een stuk in het verleden (waarschijnlijk op basis van beweging+verhoogde hartslag) en dus niet op het moment dat je "ja" antwoordde.

• deBennie
Sluuz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:29:
Als het goed is corrigeert hij die wel. Als hij de melding geeft met de vraag of je aan het sporten bent, en je zegt "ja", dan ligt je startmoment ook een stuk in het verleden (waarschijnlijk op basis van beweging+verhoogde hartslag) en dus niet op het moment dat je "ja" antwoordde.
nomar109 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:08:
[...]

Corrigeert hij die 5 minuten niet achteraf? Hij moet natuurlijk eerst even in de gaten krijgen dat de workout echt gestopt is.
Nope, de totale tijd staat nu nog steeds op 0:10:36
Is misschien ook wel logisch aangezien je hartslag langzaam zakt. Hij zou eigenlijk wel op basis van snelheid (of gebrek aan) moeten kunnen zien dat ik niet meer fiets, maar dat doet ie blijkbaar niet.

• nomar109
Ik vermoed dat 10 minuten te kort is voor een workout.
Vrijdag krijg ik mijn AW4, dan zal ik het ook gaan testen.

• deBennie
Was al 5/6 reacties boven je gepost ;)

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 21:05
Kun je op je Apple Watch ook de Sonos app gebruiken om je geluidsniveau aan te passen van je playbar? Stel je zit op de bank en wilt het volume veranderen kan dat dan gemakkelijk met de Apple Watch en de met recentere Watch os versies?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Er is geen Sonos app voor de Apple Watch.
Ik bedien mijn Sonos Beam en Ones wel met mijn Apple Watch, maar dan via de muziek applicatie in de Dock op de watch.
In feite dus via de IPhone.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ik gebruik ZonePlay op mijn Apple Watch om Sonos te bedienen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RricK
  • Laatst online: 17-10 00:40
harm12nl schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:22:
[...]

Haha ja dat is ook een optie. Alleen loop ik vaak veel met een dagje klussen en wil ik dat de watch dit ook registreert, anders krijg ik de ringen nooit vol :p Dit is niet anders op te lossen volgens mij? Of kan je dit ook registreren met de iPhone en synchroniseert hij dit weer met elkaar? :)
Herkenbaar dit. Ik gebruikte tijdens het klussen vaak een zweet arm/polsband wat ik dan om het horloge deed. Beschermde tegen stof, verf, stoten en dergelijke en toch gemakkelijk notificaties kunnen zien of bellen zonder je handen eerst helemaal schoon te maken of je telefoon te zoeken.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-10 14:17
Zou het vullen van de ringen ook werken met twee verschillende horloges? De resultaten worden uiteindelijk gesynchroniseerd met de iPhone.

Ik zit ook wel een beetje met het bovenstaande.

Nu ga ik binnenkort een series 4 kopen.
Ik heb nu een series 0 met weinig restwaarde. Deze wil ik dan eigenlijk gebruiken voor tijdens vieze klusjes of wanneer er kans is op schade om mijn nieuwe watch te beschermen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• RricK
  • Laatst online: 17-10 00:40
Ja het blijft persoonlijk maar je zal zien dat de schade altijd ontstaat als je precies je nieuwe horloge om hebt. Mede daardoor (en eigenlijk om me hooft wat rust te geven) heb ik toen achteraf alsnog apple care afgesloten op de watch. Ik kon het toen een beetje los laten en dacht mocht het nou echt mis gaan dan heb ik 2 keer de mogelijkheid om hem voor 65 euro te vervangen.

Daarna kon ik het een beetje los laten en heb ik eigenlijk alles ermee gedaan. Klussen, zwemmen, glijbanen (heb kleine kinderen).

Vond dit altijd ook wel een mooi en voor mij zeer herkenbaar topic

When did you stop babying your Watch?
https://www.reddit.com/r/..._stop_babying_your_watch/

* ter info ik heb een series 2 en heb hem uiteindelijk kort geleden een keer later vervangen door alle beschadigingen na 1,7 jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door RricK op 20-09-2018 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Jeroen O schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:59:
Zou het vullen van de ringen ook werken met twee verschillende horloges? De resultaten worden uiteindelijk gesynchroniseerd met de iPhone.

Ik zit ook wel een beetje met het bovenstaande.

Nu ga ik binnenkort een series 4 kopen.
Ik heb nu een series 0 met weinig restwaarde. Deze wil ik dan eigenlijk gebruiken voor tijdens vieze klusjes of wanneer er kans is op schade om mijn nieuwe watch te beschermen.
Ja dat kan, mijn schoonpa heeft ook 2 watches voor die reden en omdat ie er s'nachts een om wilt houden

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:56
Het donkere milanese bandje in de Apple store is nu gelijk geprijsd als het zilverkleurige exemplaar. Van € 209 naar € 159,-.

• nomar109
AnthonyR schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:37:
Het donkere milanese bandje in de Apple store is nu gelijk geprijsd als het zilverkleurige exemplaar. Van € 209 naar € 159,-.
Bij Ali kun je enkele tientallen Milanese bandjes kopen voor dat bedrag. Maar de kwaliteit zal een dingetje zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:56
Ik heb diverse reviews gezien, dan zie je dat er bij sommige ‘namaak’ bandjes de fit niet 100% is zoals bij Apple zelf wel het geval.

• knakker2
https://www.watchbandjes-...ch-bandje-42-mm-zwart-rvs

das 1 die ik heb kunnen vinden met zeer goede reviews... scheelt enorm met het orginele

misschien maar proberen tzt

• Metian
  • Laatst online: 18-10 12:17

Metian

Snert is vies

knakker2 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:48:
https://www.watchbandjes-...ch-bandje-42-mm-zwart-rvs

das 1 die ik heb kunnen vinden met zeer goede reviews... scheelt enorm met het orginele

misschien maar proberen tzt
En waarschijnlijk halen zij deze bandjes gewoon van Ali af om het hier weer door te verkopen.
Zo merkte ik dit ook keer via andere webshop waar me moeder bandje had gekocht welk precies zelfde verpakking had als mijn bandje van Ali. 8)7 maar wel groot prijsverschil had.

Rupsen, Rapsen.

• knakker2
Metian schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:50:
[...]

En waarschijnlijk halen zij deze bandjes gewoon van Ali af om het hier weer door te verkopen.
Zo merkte ik dit ook keer via andere webshop waar me moeder bandje had gekocht welk precies zelfde verpakking had als mijn bandje van Ali. 8)7 maar wel groot prijsverschil had.
Ja, dat zal best wel, ze maken die bandjes niet zelf en moeten toch ergens vandaan komen.

Reviews geplaatst door NLers, al kan het gros daar natuurlijk ook fake zijn. Is een risico het bij zoiets te bestellen, weliswaar een kleintje van 20 eur, maar toch...

• nomar109
knakker2 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:58:
[...]

Ja, dat zal best wel, ze maken die bandjes niet zelf en moeten toch ergens vandaan komen.

Reviews geplaatst door NLers, al kan het gros daar natuurlijk ook fake zijn. Is een risico het bij zoiets te bestellen, weliswaar een kleintje van 20 eur, maar toch...
Ik heb een extra sportbandje en een magnetische leren bandje besteld voor een paar euro. Die zijn nu onderweg. Eens kijken hoe dat bevalt.
Overigens heb ik meerdere leren hoesjes van Ali Express voor de iPhone, die niet of nauwelijks onderdoen voor het apple origineel. Ik hoop dat dit ook geldt voor de Watch bandjes... :)

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 20:58
deBennie schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:25:
[...]

Ik vermoed dat 5 minuten te kort is, als je bv met de maand uitdaging 15 work outs moet doen gelden deze pas als ze minstens 15 minuten duren.
Pagina: 1 ... 67 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie