Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-10 23:49
Rivanov schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 23:35:
[...]

Krijg op Reddit deze reactie:

[...]
Ik heb paar maanden geleden dit ook zitten zoeken en kwam inderdaad ook te weten dat als je de Watch en iPhone samen in de buurt hebt , hij altijd de gps van de iPhone gebruikt...

Enkel als de Watch alleen in de buurt is gebruikt hij de gps van de Watch zelf.

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jackssonss schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:24:
Ik heb een Apple Watch Series 3 gehad en wat me tegenviel was het feit dat je handmatig een workout moest starten. Ik ging er dus vanuit dat ie zou merken dat ik begonnen was met sporten.
Dit zit in watchOS 5,0

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
Ah. Dat is een mooie toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:59
275 is zijn minimum bedrag en is nog met apple care.
Voor mij is het een teken dat ik mijne voortaan verkoop voordat de nieuwe modellen er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had helemaal glad gemist dat een gedeelte van de nieuwe “S4” klokjes ook naar de eerdere modellen kwamen.

Zie dat nu toevallig ineens.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1809/465554/U6C8n4Ko.png
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1809/465555/2qRuyFhf.png
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1809/465557/ByGWV1F7.png
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1809/465556/0JSiN6mN.png

[ Voor 51% gewijzigd door Donstil op 16-09-2018 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:32
Wel leuk natuurlijk, maar de echte verbetering zit natuurlijk in de wijzerplaten met 8 complicaties. Dit is voor mij iig de dealbreaker waarom ik toch ben gaan twijfelen mijn S2 de deur uit te doen. Naast de aanwezige barometer overigens, want dat is met hardlopen toch wel erg handig (bruggen, rennen in de duinen et cetera.)

Grote vraag is natuurlijk hoeveel die nog op levert (alleen paar kleine krasjes bovenaan die je alleen in vol zonlicht ziet).

[ Voor 16% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-09-2018 17:52 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:50:
Wel leuk natuurlijk, maar de echte verbetering zit natuurlijk in de wijzerplaten met 8 complicaties.
Ongetwijfeld. Ik heb er ook een in bestelling maar voor de blijvers is het wel en leuke toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
DeNachtwacht schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:50:
Wel leuk natuurlijk, maar de echte verbetering zit natuurlijk in de wijzerplaten met 8 complicaties. Dit is voor mij iig de dealbreaker waarom ik toch ben gaan twijfelen mijn S2 de deur uit te doen. Naast de aanwezige barometer overigens, want dat is met hardlopen toch wel erg handig (bruggen, rennen in de duinen et cetera.)

Grote vraag is natuurlijk hoeveel die nog op levert (alleen paar kleine krasjes bovenaan die je alleen in vol zonlicht ziet).
Ik zit met hetzelfde dilemma. S2 gaat binnenkort de deur uit, geen krassen, maar voor mij niet minder dan EUR 210,-. Heb er 4 bandjes bij, allemaal in goede staat, waarvan 1 origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:04

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hoewel ik de Series 3 heb, kan ik niet wachten tot vrijdag als ik de Series 4 ga halen. Ik twijfelde ook nog over de 4G versie, maar 100,- meer en het dan niet kunnen gebruiken, zonde. Steek ik die 100,- euro liever in mijn motor....;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

pdavie2311 schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:49:
Hoewel ik de Series 3 heb, kan ik niet wachten tot vrijdag als ik de Series 4 ga halen. Ik twijfelde ook nog over de 4G versie, maar 100,- meer en het dan niet kunnen gebruiken, zonde. Steek ik die 100,- euro liever in mijn motor....;-)
Ik meen dat het wel meer dan 100,- verschil is. Plus als je hem niet in NL koopt heb je maar 1 jaar garantie ipv. 2 meen ik.

[ Voor 8% gewijzigd door i2Paq op 16-09-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-10 16:07
i2Paq schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:59:
[...]

Ik meen dat het wel meer dan 100,- verschil is. Plus als je hem niet in NL koopt heb je maar 1 jaar garantie ipv. 2 meen ik.
Volgens Europees recht is het verplicht dat je tenminste twee jaar garantie hebt. Dus koop je het binnen de EU, zou je (in theorie) altijd tenminste twee jaar garantie moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

i2Paq schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:59:
[...]

Kost 559,- met 4G en 459,- zonder, dus 100,- meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

mr.JamesBond schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:06:
[...]
Volgens Europees recht is het verplicht dat je tenminste twee jaar garantie hebt. Dus koop je het binnen de EU, zou je (in theorie) altijd tenminste twee jaar garantie moeten hebben.
OK, dan heb ik dat op een NL site verkeerd gelezen. Zal morgen even zoeken waar ik dat las.
pdavie2311 schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:13:
[...]

Kost 559,- met 4G en 459,- zonder, dus 100,- meer..
Hmm, dacht dat het prijsverschil hoger was. Dat maakt het op zich wel interessant om hem te kopen.

Geen idee of 4G ooit beschikbaar komt voor NL.

Edit: vergist in $699.- ipv. €699,- |:(

[ Voor 36% gewijzigd door i2Paq op 16-09-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 20:58
Cougar schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:27:
[...]

Ik zit met hetzelfde dilemma. S2 gaat binnenkort de deur uit, geen krassen, maar voor mij niet minder dan EUR 210,-. Heb er 4 bandjes bij, allemaal in goede staat, waarvan 1 origineel.
Maar de bandjes passen ook op je volgende?
Of neem je een grotere?
Heb je nu een 38mm (waar dus ook 40 past)en ga je naar de 44mm? (waar ook de oude 42 op past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:32:
[...]

Maar de bandjes passen ook op je volgende?
Of neem je een grotere?
Heb je nu een 38mm (waar dus ook 40 past)en ga je naar de 44mm? (waar ook de oude 40 op past)
Dat laatste klopt niet.

38/40 zijn gelijk.
42/44 zijn gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-10 20:58
@Donstil tikfoutje sorry hoor maar neem aan dat mijn reactie duidelijk was.
En dus gewijzigd, grappig dat men hier nog steeds alles quote i.p.v. taggen.

[ Voor 33% gewijzigd door Roos79 op 16-09-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roos79 schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:38:
@Donstil tikfoutje sorry hoor maar neem aan dat mijn reactie duidelijk was.
Niet direct maar met de correctie wel.
mr.JamesBond schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:06:
Met de hele belangrijke kanttekening dat die garantie loopt in het land van aanschaf.

Apple Nederland kan en mag je garantie verlenen (fabrieksgarantie dan) maar is hier toe niet verplicht.

Tweede jaar gaat altijd via de winkel van aanschaf in Nederland dus dan moet je terug naar de plek waar je hem geïmporteerd hebt.

[ Voor 57% gewijzigd door Donstil op 16-09-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik lees dat NL wel ondersteuning krijgt voor 4G op de Watch? Welke providers is nog afwachten. Zie nu op een screenshot dat NL er wel bij staat? Hmmm...Toch ook maar de 4G nemen dan en hopelijk binnen een jaar ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
i2Paq schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:21:
[...]

OK, dan heb ik dat op een NL site verkeerd gelezen. Zal morgen even zoeken waar ik dat las.

[...]

Hmm, dacht dat het prijsverschil hoger was. Dat maakt het op zich wel interessant om hem te kopen.

Geen idee of 4G ooit beschikbaar komt voor NL.

Edit: vergist in $699.- ipv. €699,- |:(
Buiten de 4G functionaliteit, zijn er nog meer verschillen? Kan dit niet zo snel vinden.
Anders denk ik dat het voor NL'ers het niet waard is om €100 meer te betalen voor een eventuele eSIM functionaliteit waarvan we niet weten of die überhaupt komt.
pdavie2311 schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:43:
Ik lees dat NL wel ondersteuning krijgt voor 4G op de Watch? Welke providers is nog afwachten. Zie nu op een screenshot dat NL er wel bij staat? Hmmm...Toch ook maar de 4G nemen dan en hopelijk binnen een jaar ondersteuning?
Waar heb je dit gezien?

[ Voor 21% gewijzigd door eXtink op 16-09-2018 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:43:
Het gerucht gaat dat Vodafone naar de opties kijkt. Vodafone stond ook op de slide dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:44:
[...]

Het gerucht gaat dat Vodafone naar de opties kijkt. Vodafone stond ook op de slide dacht ik.
Vodafone Group inderdaad. Gisteren nog navraag gedaan voor een klant: staat niet op de planning.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/md387d.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:43
De zilver 44 met de de witte klittenband

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

bing69 schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:55:
[...]

De zilver 44 met de de witte klittenband
Lol! Ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:39:
[...]

[...]

Met de hele belangrijke kanttekening dat die garantie loopt in het land van aanschaf.

Apple Nederland kan en mag je garantie verlenen (fabrieksgarantie dan) maar is hier toe niet verplicht.

Tweede jaar gaat altijd via de winkel van aanschaf in Nederland dus dan moet je terug naar de plek waar je hem geïmporteerd hebt.
Dit is een heel belangrijk punt.

Koop je de Apple Watch in een land waar je regelmatig komt is het natuurlijk minder vervelend dan een land waar je op vakantie bent, maar het neemt niet weg dat het zo kan zijn dat je een hele tijd zonder moet doen. En dat voor een 4Gfunctie die je (helaas) (nog) niet kan gebruiken.

Neemt niet weg dat je vooral moet doen wat je wil doen, I'm not judging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:50
Enig, de slide met waar de Watch op 21 sept beschikbaar is. Heeft niks met 4G te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Rub147 schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:27:
[...]

Enig, de slide met waar de Watch op 21 sept beschikbaar is. Heeft niks met 4G te maken.
Ok! Staat toevallig zo op de site, met die foto erbij. dat het misleidend is..Maar de tekst staat er wel..Dat 4G beschikbaar komt in NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:58
pdavie2311 schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:30:
[...]

Ok! Staat toevallig zo op de site, met die foto erbij. dat het misleidend is..Maar de tekst staat er wel..Dat 4G beschikbaar komt in NL...
Ze kunnen elke text erop zetten maar dat betekend niet dat het ook klopt ;). Apple heeft niks aangekondigd hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

ZiSE schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:35:
[...]

Ze kunnen elke text erop zetten maar dat betekend niet dat het ook klopt ;). Apple heeft niks aangekondigd hierover.
Achteraf weet ik ook niet of dit nieuws wel via Apple moet komen? Meer van de providers..Apple heeft het voorwerk al gedaan, product is er klaar voor..Nu Vodafone nog (daar zit ik bij;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Informatief filmpje:

YouTube: Apple Watch 4 - 30 Things You Didn't Know!

In het filmpje wordt gesteld dat de Nike+ versie extra's heeft ten opzichte van de standaardversie, terwijl ze dezelfde prijs hebben. Wat houden deze extra's in? Zijn het alleen extra wijzerplaten of ook nog iets nuttigs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:42
Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:39:
[...]

[...]

Misschien den beetje off topic. Anyway. Binnen de EU heb je over de volledige levensduur garantie. Gaat een onderdeel na 10 jaar stuk en dit valt te verwijten aan een fabricage fout. Dan heb je gewoon garantie.

Gaat een apparaat stuk door slijtage dan heb je geen garantie.

Daarnaast zijn er nog 10 tallen regels waar klanten en fabrikanten zich aan moeten houden. En is niet land gebonden binnen de EU. Vaak wordt er bij garantie nog niet eens om een aanschaf bon gevraagd. Zo heb ik bij de in DE gekochte Xbox one alleen nieuwe voeding en controller gekregen van ms.

Bij Apple hoef je ook niet echt bang te zijn. Zo heeft mijn MacBook pro e2008 een bekend probleem. Nvidia chip wilde los komen door verkeerde soldeer composiet. Nu was mijn Mac in New York gekocht. Toch kreeg ik in 2010 nog netjes onder garantie een nieuw Logic board. In Nederland. Bij een reseller zelfs gezien Apple nog geen fysieke winkels hier had.

[ Voor 24% gewijzigd door To_Tall op 16-09-2018 23:41 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 22:42
pdavie2311 schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:45:
[...]

Achteraf weet ik ook niet of dit nieuws wel via Apple moet komen? Meer van de providers..Apple heeft het voorwerk al gedaan, product is er klaar voor..Nu Vodafone nog (daar zit ik bij;-)
Ik weet dat o.a. Vodafone tmobile en KPN. ING al voor IoT business producten Sims hebben. Kijk bv naar een slimme meter. Daar zit vaak al een esim in.

Het schijnt alleen een hele administratieve rompslomp te zijn. Device die van eigenaar wisselen. Device die vervangen worden, provider wissel. Enz enz enz

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:22
To_Tall schreef op zondag 16 september 2018 @ 23:30:

Bij Apple hoef je ook niet echt bang te zijn. Zo heeft mijn MacBook pro e2008 een bekend probleem. Nvidia chip wilde los komen door verkeerde soldeer composiet. Nu was mijn Mac in New York gekocht. Toch kreeg ik in 2010 nog netjes onder garantie een nieuw Logic board. In Nederland. Bij een reseller zelfs gezien Apple nog geen fysieke winkels hier had.
Dit is mijn ervaring ook altijd geweest met Apple. Mijn vorige iPhone 6 plus) heb ik gekocht in Duitsland vanwege de betere beschikbaarheid.
Toen ik vervolgens een probleem had heeft Apple Nederland dat netjes opgelost door mijn toestel te vervangen. Ze wilden alleen wel het bonnetje zien wegens dat het in mijn 2e garantie jaar was en ze wilden zien of ik btw had betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

rdgut schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:23:
[...]

Dit is mijn ervaring ook altijd geweest met Apple. Mijn vorige iPhone 6 plus) heb ik gekocht in Duitsland vanwege de betere beschikbaarheid.
Toen ik vervolgens een probleem had heeft Apple Nederland dat netjes opgelost door mijn toestel te vervangen. Ze wilden alleen wel het bonnetje zien wegens dat het in mijn 2e garantie jaar was en ze wilden zien of ik btw had betaald.
Ik heb ook al menig iPhone/Watch bij onze oosterburen gehaald. Buiten het feit dat het ook nog eens aardige mensen zijn, zit het altijd meer dan goed met garantie. Het is voor mij 30min rijden over de grens. Apple Store ligt op 2 uur rijden voor mij hier in NL..Als ze nu eens een Apple Store openen in Groningen? Mooie oude panden zat hoor... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Heeft iemand trouwens een idee wat een eSim abonnement kost in Duitsland? Dat lijkt me een betere indicatie dan de dollarprijs in VS, mocht de eSim mogelijkheid ooit naar Nederland komen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:27
eSim werkt al in Nederland hoor. ;)
Met m'n iPad Pro kan ik gewoon de eSim activeren middels 3 aanbierders waaronder Truphone, Gigsky en AlwaysOnline.

https://www.truphone.com/nl/apple-sim/

Dus dan zie je een beetje wat het kost in Nederland.

[ Voor 19% gewijzigd door Rivanov op 17-09-2018 07:58 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:56:
Met m'n iPad Pro kan ik gewoon de eSim activeren middels 3 aanbierders waaronder Truphone.

Ok! 8,- euro per maand ongeveer dus..Misschien toch maar vrijdag de 4G versie meenemen dan. Stel dat het wel gaat werken vanaf volgend jaar april bijv, dan heb ik al wel de Watch hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
pdavie2311 schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:00:
[...]

Ok! 8,- euro per maand ongeveer dus..Misschien toch maar vrijdag de 4G versie meenemen dan. Stel dat het wel gaat werken vanaf volgend jaar april bijv, dan heb ik al wel de Watch hiervoor.
Maar ik weet niet of een Duitse Cellular Apple Watch gaat werken in Nederland. Dat durf ik niet te garanderen.
Overigens kon ik afgelopen vakantie in Florida wel gewoon Amerikaanse providers kiezen op m'n Nederlandse iPad Pro.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 13:54
Rivanov schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:35:
Vraagje over de built-in GPS van de Apple Watch. Heb momenteel een Series 1 en krijg vrijdag de Series 4 binnen.

De Series 1 heeft geen GPS aan boord en heeft hiervoor altijd de iPhone nodig. Vanaf de Series 2 heeft de Watch natuurlijk built-in GPS zodat je de iPhone thuis kunt laten.

Maar wat doet de Watch als je toch je iPhone op zak hebt? Gebruikt hij dan alsnog enkel de GPS van de Watch of pakt hij dan ook de GPS van de iPhone mee? Ik hoop enkel de GPS van de Watch om batterijgebruik van de iPhone tegen te gaan.

Maar wat gebeurt in de praktijk?
Ik weet niet wat voor rare antwoorden je allemaal krijgt in dit topic maar er klopt weinig van. Die Reddit reactie die je kreeg klopt wel.

Indien met telefoon verbonden: GPS van de telefoon
Indien er geen verbinding met een telefoon is: GPS van de Watch.
Dit geldt voor alle apps. Er is dus geen verschil tussen maps/workouts of wat dan ook.

En dit lijkt me juist wenselijk. De accu van de Watch is al niet supergroot, en dan kan hij beter GPS data doorkrijgen van je telefoon.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:07:
[...]

Maar ik weet niet of een Duitse Cellular Apple Watch gaat werken in Nederland. Dat durf ik niet te garanderen.
Overigens kon ik afgelopen vakantie in Florida wel gewoon Amerikaanse providers kiezen op m'n Nederlandse iPad Pro.
Hmmm..Zou het echt zo werken? Ik kan begrijpen dat een Duitse Sim niet hier in NL werk ivm roaming. Maar als je nu een Watch in Amerika of Duitsland koopt en NL biedt 4G aan op de Watch, dat het niet uitmaakt? Je praat dan immers niet meer over roaming? Of werkt het niet zo... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
pdavie2311 schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:13:
[...]

Hmmm..Zou het echt zo werken? Ik kan begrijpen dat een Duitse Sim niet hier in NL werk ivm roaming. Maar als je nu een Watch in Amerika of Duitsland koopt en NL biedt 4G aan op de Watch, dat het niet uitmaakt? Je praat dan immers niet meer over roaming? Of werkt het niet zo... :?
Hangt van de frequenties af die in NL worden gebruikt tegenover de frequenties die door het apparaat worden ondersteund. Zag je bij de iPhone 5 ook. Er waren twee types iPhone 5, waarvan er 1 hier niet werkte (CDMA) op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Blijft lastig dan. Als er nu duidelijkheid was, dat ongeacht waar je de Watch koopt, mocht het betreffende land waar je woont, 4G aanbieden en het werkt, klaar! Anders is die 100,- euro extra inderdaad beter uit te geven aan wat anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
laten jullie ook WhatsApp push-notificaties binnenkomen op jullie Apple Watch?

Ik begreep dat dit alleen kon als je Draagdetectie uitzet. Ben dit ergens online tegengekomen, maar wellicht verouderde informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

mr.JamesBond schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:27:
[...]

Dit is een heel belangrijk punt.

Koop je de Apple Watch in een land waar je regelmatig komt is het natuurlijk minder vervelend dan een land waar je op vakantie bent, maar het neemt niet weg dat het zo kan zijn dat je een hele tijd zonder moet doen. En dat voor een 4Gfunctie die je (helaas) (nog) niet kan gebruiken.

Neemt niet weg dat je vooral moet doen wat je wil doen, I'm not judging.
Aangezien er enkel een SS uitvoering is met G4 kopen de meesten hem enkel om het feit dat het een Stainless Steel uitvoering is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:46:
laten jullie ook WhatsApp push-notificaties binnenkomen op jullie Apple Watch?

Ik begreep dat dit alleen kon als je Draagdetectie uitzet. Ben dit ergens online tegengekomen, maar wellicht verouderde informatie
Ja hoor. Komt hier gewoon binnen. Heb de Watch zo geinstalleerd dat alle mogelijk apps worden meegenomen. Dan kiezen voor: Match iPhone....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:50:
[...]

Ja hoor. Komt hier gewoon binnen. Heb de Watch zo geinstalleerd dat alle mogelijk apps worden meegenomen. Dan kiezen voor: Match iPhone....
thanks! :)

en met Draagdetectie aan, worden de notificaties gewoon op jouw Apple Watch gepushed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Geert1976 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:52:
[...]

thanks! :)

en met Draagdetectie aan, worden de notificaties gewoon op jouw Apple Watch gepushed?
Heb sinds de Series 2 een Watch, maar moest even zoeken naar draagdetectie? Ik draag dat kreng altijd, behalve met slapen en de notificaties worden gewoon gepushed. Vast zo ingesteld bij het instellen van de Watch..Niet bewust of zo....Hij geeft zelfs aan welke container aan de straat moet voor afval, haha!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:56:
[...]
Hij geeft zelfs aan welke container aan de straat moet voor afval, haha!!
wij werken nog met old skool vuilneszakken op straat zetten....maandag en donderdagochtend! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:56:
Met m'n iPad Pro kan ik gewoon de eSim activeren middels 3 aanbierders waaronder Truphone, Gigsky en AlwaysOnline.

maar dit werkt toch niet voor Apple watch, hij moet gekoppeld staan aan je mobiel om gebeld te worden bijvoorbeeld.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DeNachtwacht schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:39:
[...]
maar dit werkt toch niet voor Apple watch, hij moet gekoppeld staan aan je mobiel om gebeld te worden bijvoorbeeld.
De Apple Watch met Cellular heeft een eigen eSIM dat losstaat van je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
Ik wil graag wat opheldering hebben over de Apple watch series 4 als dat kan? :-)
De series 4 heeft een ECG meter ingebouwd maar er dient een keurmerk hiervoor aangevraagd te worden?
Daarom zal de ECG meter op de release niet in Nederland beschikbaar zijn? Zodra deze ecg meter goedgekeurd wordt zal dit doormiddel van een software update alsnog toegevoegd worden toch.
Klopt bovenstaande info?

Ik heb er zelf namelijk wel echter interesse in, ik heb zelf hartproblemen (niet heel ernstig) en daardoor wil ik wel zeker weten wat ik koop. Alvast bedankt! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 09:02
Maart1992 schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:57:
Ik wil graag wat opheldering hebben over de Apple watch series 4 als dat kan? :-)
De series 4 heeft een ECG meter ingebouwd maar er dient een keurmerk hiervoor aangevraagd te worden?
Daarom zal de ECG meter op de release niet in Nederland beschikbaar zijn? Zodra deze ecg meter goedgekeurd wordt zal dit doormiddel van een software update alsnog toegevoegd worden toch.
Klopt bovenstaande info?

Ik heb er zelf namelijk wel echter interesse in, ik heb zelf hartproblemen (niet heel ernstig) en daardoor wil ik wel zeker weten wat ik koop. Alvast bedankt! :-)
Klopt eigenlijk allemaal wat je zegt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
Scrtz schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:59:
[...]

Klopt eigenlijk allemaal wat je zegt inderdaad.
Thanks!
Hoe lang gaat deze goedkeuring duren verwachten jullie? Weken, maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10 09:02
Maart1992 schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:00:
[...]

Thanks!
Ik voelde al aan dat deze vraag ging komen, maar niemand kan je daar echt antwoord op geven. Ga sowieso van maanden uit maar het zou me ook niks verbazen als het jaren wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

[...]

Thanks!
“ kijkt even in zijn glazen bol “ Medio januari 2019.....

Grapheid! Dat is gewoon niet bekend helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
Haha! Bedankt voor jullie reacties. Ik ben in ieder geval wat wijzer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Geen idee of anderen dit weten: Ik heb voor een godsvermogen aan 22mm bandjes voor mijn Gear S3 en het leek mij doodzonde dat ik deze niet meer kan gebruiken bij overstap naar een Apple Watch.

Bij toeval kwam ik er achter dat er adapters zijn voor de Apple Watch waarmee je "gewone" bandjes kunt gebruiken _/-\o_

Nog een extra +punt om over te stappen naar de Apple Watch 4! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:21
[...]

Thanks!
Volgens mij is er überhaupt nog geen indicatie dat Ned medische instanties er naar gaan kijken.
Weet iemand misschien daar meer over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

absrnd schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:25:
[...]

Volgens mij is er überhaupt nog geen indicatie dat Ned medische instanties er naar gaan kijken.
Weet iemand misschien daar meer over ?
Ik heb geen idee welke instantie er over dit soort certificering gaat?

Kijkend naar andere apparaten etc. kan dit lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:48:
[...]

De Apple Watch met Cellular heeft een eigen eSIM dat losstaat van je iPhone.
Als je gebeld wordt en je iPhone is niet in de buurt moet je Watch overgaan... dat gaat natuurlijk niet gebeuren als je bij die provider van hierboven een eSim abonnement afsluit maar je zelf op bijv t-mobile zit..

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:16
Ik heb een spacezwart milanees bandje besteld voor bij mijn komende spacegrijze AW4. Ik ben benieuwd naar de combi, al gebruik ik nu al het zilveren milanese bandje bij mijn spacegrijze AW3 en dat vind ik ook niet verkeerd, dus dat ik geen RVS Watch meer heb (ik had ooit de RVS series 0) vind ik niet erg. Maar wat mij nu opvalt is dat Apple de milanese loop nu verkoopt als ‘designed voor Apple Watch 4’ met dus de keuze uit 40mm en 44mm en uiteraard nog compatibel met de vorige generaties. Ik ben benieuwd waar het verschil hem in gaat zitten. Wel wachten tot 2-9 oktober voor ik daar achter ga komen.

Edit: Link https://www.apple.com/nl/...art-milanees-bandje-40-mm

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 17-09-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

swv schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:08:
Ik heb een spacezwart milanees bandje besteld voor bij mijn komende spacegrijze AW4. Ik ben benieuwd naar de combi, al gebruik ik nu al het zilveren milanese bandje bij mijn spacegrijze AW3 en dat vind ik ook niet verkeerd, dus dat ik geen RVS Watch meer heb (ik had ooit de RVS series 0) vind ik niet erg. Maar wat mij nu opvalt is dat Apple de milanese loop nu verkoopt als ‘designed voor Apple Watch 4’ met dus de keuze uit 40mm en 44mm en uiteraard nog compatibel met de vorige generaties. Ik ben benieuwd waar het verschil hem in gaat zitten. Wel wachten tot 2-9 oktober voor ik daar achter ga komen.
Je hebt dus de originele Milanese besteld bij Apple? Ik heb ooit eens zo'n Ali model gehad, maar die lag binnen 5 minuten in de prullebak. De originele zijn wel fijn dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:16
pdavie2311 schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:26:
[...]

Je hebt dus de originele Milanese besteld bij Apple? Ik heb ooit eens zo'n Ali model gehad, maar die lag binnen 5 minuten in de prullebak. De originele zijn wel fijn dus?
Ja toen in 2015 had ik een 42mm RVS Watch met wit sportbandje besteld want snelste leverbaar. Parallel aan die bestelling had ik ook de originele Milanese Loop besteld voor het meer ‘horlogegevoel’ en nu dus 3 jaar later nog steeds tevreden over. Kwaliteit is echt top, ventileert (geen zweterig gevoel bij het dragen) en past altijd. Er zitten wel wat minime krassen op het magneetje omdat die altijd met mijn pols naar onder op tafel en andere oppervlaktes rust. Ik stoor mij daar echter niet aan. Bij aankoop van de series 3 heb ik er nooit afscheid van kunnen nemen (€159 is nogal wat voor een bandje) en de zilver met zwart combi staat wel aardig.

Nu echter vind ik het wel tijd worden voor zwart op zwart. Ik heb altijd met een schuin oog naar de spacezwarte RVS watch met idem schakelband gekeken, maar ik vind en vond het de prijs niet waard. Die Milanese bandjes vind ik een goed alternatief in deze.

Heel verhaal, maar ik ben er zo tevreden over en ik had weer wat gespaard zodat ik het tijd vind om nogmaals een uitgave te doen van €159 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37
Niemand die de Hermes edition even gaat halen in Duitsland á 1400 euro? :)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:23:
Nou omdat de normale lederen band niet meer leverbaar is heb ik wel even getwijfeld. Toch niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 22:37
rimave schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:23:
Ik weet niet hoe succesvol die modellen zijn, maar ik denk dat Apple zich daar een beetje op verkijkt. Als er elke 2 jaar een nieuwe Apple Watch uitkomt, dan gaan mensen (denk ik) niet extra investeren in een dure editie. Je bent wel gek want die meerprijs schrijf je in 2 jaar af. Was hetzelfde als de gouden editie destijds. Wellicht wat artiesten oid die er eentje hebben gekocht, maar voor 'normale' mensen is het wat te duur als sierraad als dat ding na 2 jaar alweer verouderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37
True. De Ceramic edition is er niet meer van de Series 4 zie ik.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rimave schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:30:
True. De Ceramic edition is er niet meer van de Series 4 zie ik.
Daar vond ik de kast altijd wel mooi (die grijze :9 ) van maar bijna alle bandjes vloeken ermee.
PhilipsFan schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:28:
[...]

Ik weet niet hoe succesvol die modellen zijn, maar ik denk dat Apple zich daar een beetje op verkijkt. Als er elke 2 jaar een nieuwe Apple Watch uitkomt, dan gaan mensen (denk ik) niet extra investeren in een dure editie. Je bent wel gek want die meerprijs schrijf je in 2 jaar af. Was hetzelfde als de gouden editie destijds. Wellicht wat artiesten oid die er eentje hebben gekocht, maar voor 'normale' mensen is het wat te duur als sierraad als dat ding na 2 jaar alweer verouderd is.
Ah Hermes verkoopt prima. Is een niche maar dat heeft niet. Ze doen het niet voor niets al 4 generaties.

Totaal niet te vergelijken met de gouden variant ook, die was een factor 5 duurder.

[ Voor 62% gewijzigd door Donstil op 17-09-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kan iemand die Walkie Talkie vinden in watchOS 5?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:34:
Kan iemand die Walkie Talkie vinden in watchOS 5?
Dat zat er bij mij tijdens de beta’s ook al niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:38:
[...]

Dat zat er bij mij tijdens de beta’s ook al niet in.
Vreemd. Overal staat 'Apple releases watchOS 5 with Walkie Talkie.

Denk dat niemand nog weet dat het dus mist. Wederom iets wat Apple belooft en niet gelukt is, dat terwijl de functie in eerste instantie al in watchOS 1 moest zitten volgens verschillende bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:49:
[...]

Vreemd. Overal staat 'Apple releases watchOS 5 with Walkie Talkie.

Denk dat niemand nog weet dat het dus mist. Wederom iets wat Apple belooft en niet gelukt is, dat terwijl de functie in eerste instantie al in watchOS 1 moest zitten volgens verschillende bronnen.
Alleen Us misschien? Het is wel uit namelijk, heb ook screenshots gezien enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Walkie Talkie staat er gewoon in na de update hier.

Icoontje is geel, staat bij mij links bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsm frikandel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10-2022
Donstil schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:51:
[...]

Alleen Us misschien? Het is wel uit namelijk, heb ook screenshots gezien enz.
Ik zie hem gewoon tussen de apps staan. Linksboven staat ie bij mij.

[ Voor 5% gewijzigd door gsm frikandel op 17-09-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik start nu mijn Apple Watch Series 3 op. Hij komt uit de Verenigde Staten, maar dat zou geen orobkeem moeten zijn normaliter.

Komt niet beschikbaar. Zal hem wel even gaan herstellen. Wel erg vreemd.

[ Voor 24% gewijzigd door THE_BASE op 17-09-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gsm frikandel schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:52:
[...]

Ik zie hem gewoon tussen de apps staan. Linksboven staat ie bij mij.
Vorkie schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:52:
Walkie Talkie staat er gewoon in na de update hier.

Icoontje is geel, staat bij mij links bovenin.
Huh hier niet. Zowel op US/UK als NL niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:05:
[...]

[...]

Huh hier niet. Zowel op US/UK als NL niet.
Telefoon voorzien van iOS 12? (geen idee of dat nodig is..)

Staat de app ook niet in je Apple Watch App op de iPhone? (overzicht Mijn Watch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik heb gewoon Walkie Talkie op m'n Series 1 met watchOS 12 GM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorkie schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:06:
[...]

Telefoon voorzien van iOS 12? (geen idee of dat nodig is..)

Staat de app ook niet in je Apple Watch App op de iPhone? (overzicht Mijn Watch)
Ja alle betas gedraaid.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1809/466086/1xhM1xhY.png
Rivanov schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:07:
Ik heb gewoon Walkie Talkie op m'n Series 1 met watchOS 12 GM.
Ooh dat verklaard het, ik zit nog op watchOS 5 :+

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 17-09-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Donstil Ik bedoel overzicht van "Geïnstalleerd op Apple Watch" :)

Misschien staat daar nog "Toon app op Apple Watch" toggle op uit :)

[ Voor 34% gewijzigd door Vorkie op 17-09-2018 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
@Donstil LOL. Zat even met tvOS 12 in m'n hoofd. :+
Bedoel uiteraard watchOS 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Herstellen en backup terug werkt in elk geval niet. Wederhelft met zelfde Watch, ook uit US, heeft het wel.

Herstellen is enige wat ik kan doen toch? Is er een manier om WatchOS 5 te pushen opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorkie schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:11:
@Donstil Ik bedoel overzicht van "Geïnstalleerd op Apple Watch" :)

Misschien staat daar nog "Toon app op Apple Watch" toggle op uit :)
Aah zo. Staat hij ook niet bij helaas.
THE_BASE schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:16:
Herstellen en backup terug werkt in elk geval niet. Wederhelft met zelfde Watch, ook uit US, heeft het wel.

Herstellen is enige wat ik kan doen toch? Is er een manier om WatchOS 5 te pushen opnieuw te installeren?
Dat is het enige wat je kunt idd

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 17-09-2018 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:17:
[...]

Aah zo. Staat hij ook niet bij helaas.

[...]

Dat is het enige wat je kunt idd
We hebben ook beiden iOS 12 GM welke is vrijgegeven na het event. Snap hier weinig van. Hoe kan zo’n app nou missen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aah Got it. Walkie talkie is onderdeel van FaceTime. Heb je die app verwijderd van je iPhone (zoals ik) heb je geen WT.

Net geinstalleerd en werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:26:
Aah Got it. Walkie talkie is onderdeel van FaceTime. Heb je die app verwijderd van je iPhone (zoals ik) heb je geen WT.

Net geinstalleerd en werkt nu weer.
Mijn dank is groot!

Wel erg, die app heb ik echt vanavond na al die jaren verwijderd. Gebruikte het niet, omdat het via andere wegen kan.

Snel backup maar weer terug plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:27:
[...]

Mijn dank is groot!

Wel erg, die app heb ik echt vanavond na al die jaren verwijderd. Gebruikte het niet, omdat het via andere wegen kan.

Snel backup maar weer terug plaatsen.
FaceTime staat in de store, terug in 5 sec 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:32:
[...]

FaceTime staat in de store, terug in 5 sec 👍🏼
Klopt. Bedoelde backup van WatchOS! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-08-2023
Even een oprechte vraag en niet om te bashen (heb zelf namelijk ook de 4th gen besteld). Wat voegt standalone wifi en gps eigenlijk toe als je watch sowieso altijd al connected moet zijn met je telefoon om bijv., waar zo'n watch vaak voor gebruikt wordt in de praktijk, notificaties te ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
jdevries189 schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:39:
Even een oprechte vraag en niet om te bashen (heb zelf namelijk ook de 4th gen besteld). Wat voegt standalone wifi en gps eigenlijk toe als je watch sowieso altijd al connected moet zijn met je telefoon om bijv., waar zo'n watch vaak voor gebruikt wordt in de praktijk, notificaties te ontvangen?
WiFi is gebruiksgemak binnenshuis. Bluetooth heeft met wat muren er tussen toch al snel problemen bij meer dan 10 meter, dus als je telefoon op de oplader ligt is het erg lekker dat je gewoon in het hele huis alsnog je berichten binnen rollen.

GPS is nog simpeler, dat is voor serieuze sporters natuurlijk een must. Dé reden voor mij als hardloper om een Apple watch te willen was de toevoeging van gps, toen heb ik hem vrij snel daarna aangeschaft. Je wil niet constant met je iPhone op zak lopen als je een serieuze amateursporten bent (no offence natuurlijk naar de meer recreatieve renners).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn watch doet sinds WatchOs5 geen contacten meer bij iMessage berichten. Ik zie alleen telefoonnummers.

Binnen de watch app staat “match iPhone” aan.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
DeNachtwacht schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:07:
[...]

WiFi is gebruiksgemak binnenshuis. Bluetooth heeft met wat muren er tussen toch al snel problemen bij meer dan 10 meter, dus als je telefoon op de oplader ligt is het erg lekker dat je gewoon in het hele huis alsnog je berichten binnen rollen.
Ok dat zou wel top zijn. Want bij mijn moto 360 werkt whatsapp bijv. al niet meer zodra ik mn bluetooth verbinding kwijtraak. Ook als mn watch gewoon op de wifi zit. Zou mooi zijn als de apple watch dat beter voor elkaar heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdevries189 schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:24:
[...]

Ok dat zou wel top zijn. Want bij mijn moto 360 werkt whatsapp bijv. al niet meer zodra ik mn bluetooth verbinding kwijtraak. Ook als mn watch gewoon op de wifi zit. Zou mooi zijn als de apple watch dat beter voor elkaar heeft :)
Er is alleen geen Whatsapp voor de Apple watch helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 16:25
Donstil schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:29:
[...]

Er is alleen geen Whatsapp voor de Apple watch helaas.
ik sta op het punt een 3 of een 4 te kopen,nog niet besloten welke... maar van dit soort berichten word ik niet gestimuleert.

Ik sport niet en hoef mn hart niet te registreren. Wat overblijft zijn notificaties, mails, bellen en de tijd. Whatsapp is net als Viber van belang. ...maar dat werkt dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdgut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:22
knakker2 schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:35:
[...]

ik sta op het punt een 3 of een 4 te kopen, maar van dit soort berichten word ik niet gestimuleerd.

Ik sport niet en hoef mn hart niet te registreren. Wat overblijft zijn notificaties, mails, bellen en de tijd. Whatsapp is net als Viber van belang. ...maar dat werkt dus niet?
Volgens mij krijg je de notificatie wel, en kan je zelfs antwoorden via quick reply. Maar er is geen whatsapp app voor de watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
knakker2 schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:35:
[...]

ik sta op het punt een 3 of een 4 te kopen, maar van dit soort berichten word ik niet gestimuleerd.

Het werkt prima. Whatsapp notificaties komen keurig binnen op je horloge en je kan er ook op reageren, via vooringestelde berichten, via smilies of via de microfoon van het horloge met speech-to-tekst. Het antwoord op de vraag is dus iets genuanceerder; er is op de Apple Watch geen Whatsapp app nodig.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdevries189
DeNachtwacht schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:38:
[...]

Het werkt prima. Whatsapp notificaties komen keurig binnen op je horloge en je kan er ook op reageren, via vooringestelde berichten, via smilies of via de microfoon van het horloge met speech-to-tekst. Het antwoord op de vraag is dus iets genuanceerder; er is op de Apple Watch geen Whatsapp app nodig.
Werkt dat ook als je buiten bluetooth bereik bent?

Edit: volgens mij stel ik nu een domme vraag aangezien je hier waarschijnlijk een native app voor nodig hebt en dat er dus blijkbaar niet is. Never mind.

[ Voor 13% gewijzigd door jdevries189 op 17-09-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 16:25
DeNachtwacht schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:38:
[...]

Wat als je moet communiceren in zowel Nederlands als in Engels? Op de iphone knal je um van de ene taal naar de andere, speech to txt deinst dan mee. Dat gaat ook (eenvoudig) met de watch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jdevries189 schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:42:
[...]

Werkt dat ook als je buiten bluetooth bereik bent?

Edit: volgens mij stel ik nu een domme vraag aangezien je hier waarschijnlijk een native app voor nodig hebt en dat er dus blijkbaar niet is. Never mind.
Geen domme vraag hoor. Whatsapp werkt idd niet als je geen BT verbinding hebt. Zoals hierboven al staat is het heel beperkt, alleen notificaties en reageren daarop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
Ik vind het zelf eigenlijk prima werken. Berichten maken op een watch slaat eigenlijk nergens op, typen gaat sneller op een telefoon. Voor een snelle reactie op iets dat binnenkomt werkt dit prima, wil ik zelf iets sturen dan pak ik toch altijd mijn telefoon.
knakker2 schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:46:Wat als je moet communiceren in zowel Nederlands als in Engels? Op de iphone knal je um van de ene taal naar de andere, speech to txt deinst dan mee. Dat gaat ook (eenvoudig) met de watch?
Nee dat is ff te geavanceerd denk ik. Ook hier geldt weer; ik zie mezelf niet priegelen op zo’n smartwatch scherm om de taal van NL naar EN te zetten en daarna weer terug. Dat soort dingetjes is niet voor niets al sinds watchOS 2 er uit gesloopt; priegelen met instellingen is iets dat op een smartwatch heel snel omslachtig wordt. Dat werkt allemaal beter op een smartphone.

[ Voor 57% gewijzigd door DeNachtwacht op 18-09-2018 07:41 ]

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1 ... 66 ... 123 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
Voor WatchOS 7:
[watchOS 7] - Ervaringen en discussie

En verder specifiek voor de nieuwe modellen:
[Apple Watch SE] - Ervaringen en discussie
[Apple Watch Series 6] - Ervaringen en discussie