Donstil schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:39:
[...]
Niet direct maar met de correctie wel.
[...]
Met de hele belangrijke kanttekening dat die garantie loopt in het land van aanschaf.
Apple Nederland kan en mag je garantie verlenen (fabrieksgarantie dan) maar is hier toe niet verplicht.
Tweede jaar gaat altijd via de winkel van aanschaf in Nederland dus dan moet je terug naar de plek waar je hem geïmporteerd hebt.
Misschien den beetje off topic. Anyway. Binnen de EU heb je over de volledige levensduur garantie. Gaat een onderdeel na 10 jaar stuk en dit valt te verwijten aan een fabricage fout. Dan heb je gewoon garantie.
Gaat een apparaat stuk door slijtage dan heb je geen garantie.
Daarnaast zijn er nog 10 tallen regels waar klanten en fabrikanten zich aan moeten houden. En is niet land gebonden binnen de EU. Vaak wordt er bij garantie nog niet eens om een aanschaf bon gevraagd. Zo heb ik bij de in DE gekochte Xbox one alleen nieuwe voeding en controller gekregen van ms.
Bij Apple hoef je ook niet echt bang te zijn. Zo heeft mijn MacBook pro e2008 een bekend probleem. Nvidia chip wilde los komen door verkeerde soldeer composiet. Nu was mijn Mac in New York gekocht. Toch kreeg ik in 2010 nog netjes onder garantie een nieuw Logic board. In Nederland. Bij een reseller zelfs gezien Apple nog geen fysieke winkels hier had.
[
Voor 24% gewijzigd door
To_Tall op 16-09-2018 23:41
]
A Soldiers manual and a pair of boots.